abonnement Unibet Coolblue
pi_145044946
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 30-09-2014 10:07:51 ]
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:54:16 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145045128
De een na laatste link in de OP werkt niet meer.

Dit is de juiste link: http://www.borstvoeding.com/borstbaan/wet.html
KuikenGuppy
pi_145045456
Aangepast, thanks! :)
pi_145045505
Wat een vies woord..borstbaan.
pi_145045569
Mus, dat is ook irritant :{ Heb m hier niet gehoord geloof ik.

Mensen beginnen nu wel een beetje bedenkelijk te kijken als ik zeg dat ik weer in t logeerbed heb geslapen, zovan: zou je dan niet eens stoppen met voeden?
Maar dan zeg ik maar weer dat ze dit alleen doet tijdens sprongen, en daarbuiten gewoon 11 uur aaneengesloten slaapt. En dan zijn ze meestal klaar :+
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:35:19 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145048078
Ik heb nog nooit van iemand het advies/de opmerking gehad om een fles te geven.
Wel een aantal vragen uit interesse, waarom ik bv geef en hoe lang ik daarmee door wil gaan.
Misschien komt dat nog wel als kuiken wat ouder is :?

Overigens sta ik er elke keer van versteld hoe weinig normaal het wordt gevonden om je baby langere tijd zelf te voeden. Ik zeg altijd maar: ik maak het zelf gratis aan, dan ga ik niet in de winkel duur poeder kopen. En dan snappen ze het ineens wel :').
KuikenGuppy
pi_145048729
Nouja, een vriendin (die zeer pro-bv is!) zei ook dat ik binnenkort toch wel zou gaan stoppen?

Euhm, nee... eigenlijk wil ik niet 'actief' stoppen.

Mensen hadden het tegen mij alleen over fv toen ik superveel moeite had om de bv op gang te krijgen. Dat nam ik ze niet kwalijk want het was goedbedoeld.
pi_145049328
Hou :W

Een vraagje (ik heb ook 'mijn' lk al gemaild maar misschien kunnen jullie mij ook helpen). S.uze is een natuurtalent aan de borst, al vanaf minuut 1. Het ging ook supergoed hier, ze kwam uit zichzelf en sliep ontspannen tussen de voedingen door. We hebben echter een regeldag (nouja, eerder een halve regelnacht en een.halve regeldag :p) achter de rug en sindsdien loopt het iets minder.
Ik heb het gevoel dat mijn productie nu te hoog is voor haar. Ik lek ook ineens en heb na 3 uur gewoon stuwing... Ze drinkt onrustiger aan de borst, laat de tepel vaker los, laat de melk lopen uit haar mond tijdens het drinken, verslikt zich regelmatig tijdens het drinken (niet bij de tsr maar later juist :?), er zit vaak melk 'dwars' waardoor ze blijft hikken en ook wat melk teruggeeft, ze moet ook vaak boeren (en die komen moeilijk ) en ze ligt niet graag plat op haar rug. Ze huilt heel weinig gelukkig maar is minder tevreden dan eerst.

Overigens ligt ze nu heerlijk op haar buikje te slapen, dat lijkt ze fijn te vinden O+

Iemand tips? Ik ga iig 1 borst per x geven, als ze daar tevreden mee is uiteraard.
pi_145049931
Tante_S, een borst per keer lijkt me een goed idee! Ik herken het wel een beetje, had dat ook de eerste maanden. Toen deed ik ook 1 borst per keer en verder lette ik goed op: als ik zag dat het te snel ging, en ze zich ging verslikken, dan haalde ik haar zelf al los van de borst. Tussendoor laten boeren en dan weer verder drinken. Was inderdaad ook niet bij tsr maar pas later. Ik heb altijd het idee dat de melk pas tijdens het drinken echt gaat stromen, of dat er 'ineens' weer veel nieuwe melk komt.

Amsel, vermoeiend! Ik heb ook gelezen dat je wel halfzittend slaapt vanwege krampjes bij je kleintje? Lijkt me zwaar. Gaat het goed met je, en trek je het allemaal een beetje?

Ik krijg hier nu wel vaker de opmerking: geef je nog steeds borstvoeding? Mijn schoonfamilie vraagt al vanaf dag 1 standaard: heb je nog wel genoeg?
Daar hebben moeder en dochter namelijk de ervaring dat ze niet genoeg melk hadden en dus vinden ze het kennelijk moeilijk te begrijpen of te verkroppen dat het bij mij wel 'genoeg' is.

Nu ik behoorlijk dun ben geworden, beginnen mijn eigen familie en mijn vrienden wel te vragen of ik niet beter kan stoppen. En dan zeg ik dat ik wel al heb afgebouwd, door niet meer te kolven en dat I dus op kdv-dagen overdag geen bv meer krijgt. Helemaal stoppen om die reden wil ik eigenlijk echt niet. Ik snap best dat de buitenwereld en vooral mijn familie dat graag zou willen en dat het niet ten koste van mezelf mag gaan, maar ik wil echt niet om die reden moeten stoppen. ;( . Maar nu heb ik ook nog een buikgriep en moet ik moeite doen om überhaupt wat eten binnen te houden.

(Het moge duidelijk zijn dat ik ervan baal. :( .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:33:40 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145050112
1 Borst per keer resulteert hier in twee keer zo vaak willen drinken ;) 't is maar net wat het beste werkt natuurlijk. (Soms ben ik tijdens een nachtvoeding moe, geef ik hem 1 borst en valt hij weer in slaap... en dan denk ik: het zal wel, ik ga ook weer slapen. En dan komt hij na 2 uur weer ipv dat hij netjes verder slaapt tot de ochtend :') ).

Franny, balen hoor... :* hopelijk is je griep snel weer over en kan je het toch vol blijven houden tot je zelf zegt: nu is het tijd om te stoppen, ipv dat je lichaam dat zegt.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:38:26 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145050318
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:33 schreef Burdie het volgende:
1 Borst per keer resulteert hier in twee keer zo vaak willen drinken ;) 't is maar net wat het beste werkt natuurlijk. (Soms ben ik tijdens een nachtvoeding moe, geef ik hem 1 borst en valt hij weer in slaap... en dan denk ik: het zal wel, ik ga ook weer slapen. En dan komt hij na 2 uur weer ipv dat hij netjes verder slaapt tot de ochtend :') ).

Franny, balen hoor... :* hopelijk is je griep snel weer over en kan je het toch vol blijven houden tot je zelf zegt: nu is het tijd om te stoppen, ipv dat je lichaam dat zegt.
Mja, dat kan. Maar als ze zich daar beter door voelt, vind ik het allang best :). Ze is ook pas 2 weken he. Langer dan 4/5 uur zonder drinken doen we sowieso niet :+

Franny, thanks ook voor je reactie! Hopelijk voel je je snel beter. S drinkt mij ook op, ik ben in 2 weken tijd heel veel afgevallen. Zit nu op -8 tov begin zwangerschap, dat betekent in 2 weken 14 kilo kwijt. Nu heb ik wel wat reserves nog, maar toch.
pi_145050459
Wow, dat gaat heel rap, Soesa. Ook al heb je reserves het is voor je energiepeil en weerstand denk ik toch wel problematisch.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:44:31 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145050551
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:41 schreef Franny_G het volgende:
Wow, dat gaat heel rap, Soesa. Ook al heb je reserves het is voor je energiepeil en weerstand denk ik toch wel problematisch.
Ja, af en toe ben ik wat duizelig en heb ik wat hoofdpijn. Logisch ook denk ik. Ik probeer echt extra te eten maar ik.heb ook weinig hongergevoel.

Dat ik dit ooit nog eens als vervelend zou ervaren :D :o
pi_145050846
Soesa, je zou ook nog de biological nurturing houding kunnen proberen, dan stroomt de melk tegen de zwaartekracht in.

Eten jullie wel genoeg goede vetten enzo? Heel naar Franny, als het je letterlijk opeet. Zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:03:59 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145051197
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:38 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mja, dat kan. Maar als ze zich daar beter door voelt, vind ik het allang best :). Ze is ook pas 2 weken he. Langer dan 4/5 uur zonder drinken doen we sowieso niet :+

Dat bedoelde ik ook te zeggen, het verschilt zo per kind ;).
KuikenGuppy
pi_145051282
Hi Morretje, lief dat je meedenkt. Ja, ik eet goed en gezond. Eet bijv ook volle producten (volle kwark, volvette kaas, boter op mijn brood). Ik zit 'maar' 4 kilo onder mijn beginzwangerschap gewicht, dus het afvallen is de afgelopen 8 maanden geleidelijk gegaan. Maar ik woog dus al niet veel, was tijdens de zwangerschap 12 kilo aangekomen, gewoon gemiddeld dus, en dan zijn er weinig reserves. Voor mijn zwangerschap was ik behoorlijk slank, maar die 4/5 kilo minder zijn net het cruciale verschil tussen heel slank en mager. Verder herken ik wat Soesa schrijft: ik heb ook weinig hongergevoel, zit snel 'vol' en moet dus vaak tegen mijn gevoel in eten, of een extra bord opscheppen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145052008
Franny, misschien zijn shakes dan wel een oplossing voor je. Mijn zusje had ook ondergewicht en kreeg van de diëtiste shakes. Wat er precies in zit weet ik niet, ik gok flink wat koolhydraten. Weet niet of het samen gaat met bv, maar misschien kan je er wat info over vragen?
pi_145054616
Dank voor het meedenken ook, Sunshine. Ik heb donderdag een afspraak met de huisarts. Maar eens even zien wat dat oplevert. Een verwijzing naar een diëtist lijkt me een goed idee. Ik zat al even te kijken naar shakes, maar als ik zoiets doe dan toch wel graag onder professionele begeleiding.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 30 september 2014 @ 15:09:53 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145055033
Nutridrink bedoel je, Sun?
KuikenGuppy
pi_145055310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Franny, misschien zijn shakes dan wel een oplossing voor je. Mijn zusje had ook ondergewicht en kreeg van de diëtiste shakes. Wat er precies in zit weet ik niet, ik gok flink wat koolhydraten. Weet niet of het samen gaat met bv, maar misschien kan je er wat info over vragen?
Er zijn heel veel verschillende soorten en vaak (niet altijd) ligt de nadruk op eiwitten. Maar het heeft lang niet altijd de voorkeur om op dieetpreparaten over te gaan. De diëtist heeft meestal eerst een aantal andere voorstellen. Producten als Nutridrink zijn i.p. echt alleen bedoeld voor mensen waarbij het onmogelijk is om met gewone voeding uit te komen. Het is ook stikduur (ook al krijg je het vergoed met machtiging van de diëtist, dan is het nog steeds erg duur voor de verzekeraar ;) ).

Ik heb ook regelmatig cliënten begeleid die kwamen vanwege ongewenst gewichtsverlies bij borstvoeding. Heel vaak lukte het om ze te helpen aankomen, dus een afspraak bij de diëtist lijkt me een prima stap als je het gevoel hebt het zelf niet meer onder controle te hebben!
pi_145056557
Wel grappig trouwens. Ik bel de huisartsenpraktijk voor een afspraak. De assistente ging mij uithoren over het waarom van de afspraak. 'Hoeveel weegt u dan nu, en hoe lang bent u?' En wanneer bent u bevallen? Oh, maar u geeft dus nog steeds borstvoeding?'

Ik vind het niet vervelend hoor, maar in het licht van de ervaringen die we delen hier wel frappant.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145056910
Franny, het gewichtsverlies was voor mij wel de reden om overdag de bv af te bouwen. Ik liep echt tegen een grens op, fysiek gezien, maar wilde niet stoppen uit in mijn ogen egoïstische overwegingen. Overdag ander drinken aangeboden, bij ziekte/malaise of groot verdriet mag hij wel drinken. Maar dat afbouwen heeft er wel voor gezorgd dat ik vrij snel weer op gewicht was (meer eten dan ik al doe is onmogelijk; ik ben een varken). Ik weet niet hoe oud I is maar wellicht dat je, al dan niet in de toekomst, haar focus kan verleggen naar ander drinken en bijvoeding waardoor het minder op jou en jouw lijf neer komt allemaal :)
pi_145062315
Wat vervelend dat gewichtsverlies! Lijkt me een hele moeilijke afweging of je om die reden zou moeten stoppen. Zelf zou ik het wel prima vinden om door de bv wat kilootjes af te vallen :+ Maar als het veel te snel gaat is dat niet de bedoeling natuurlijk.

Soesa, hier hielp 1 borst per keer heel goed. Het grappige is dat mijn dochtertje dat zelf zo geregeld heeft, opeens wilde ze de tweede borst niet meer maar alleen verder drinken aan de eerste. En toen ik daarna toevallig ging googelen wat zou helpen tegen het lekken en het onrustige drinken bleek dat ze zelf de oplossing al had ingevoerd :)

Franny, lief dat je vraagt hoe het gaat. De borstvoeding gaat heel goed :) Qua kramp dacht ik dat het steeds beter ging, maar we hebben nu een soort terugval. Ik vind het fijn dat de draagdoek zo effectief is, maar soms word ik er wel gek van dat er altijd een kind aan me hangt. Ik ben ook bang dat er qua slaappatroon nu gewenning in begint te sluipen en dat ze overdag alleen nog maar in de draagdoek in slaap wil vallen. Misschien verwar ik soms dus huilen om kramp met huilen van vermoeidheid, want voor beide is de doek de oplossing. Ik ben dus vandaag begonnen met precies bijhouden wanneer ze slaapt, wanneer ze wakker is, wanneer ze eet, wanneer ze huilt en wanneer ze in de doek gaat. En dan hoop ik daar wat conclusies uit te kunnen gaan trekken.
pi_145064147
Nog een praktische vraag: Wat is nou een handige manier om bv in te vriezen? Qua porties bedoel ik? Ik kan het wel in ijsblokjes-zakjes doen ofzo, maar hoe weet ik dan hoeveel ik per keer moet ontdooien? Ik weet toch niet van tevoren hoeveel honger ze gaat hebben?
pi_145073079
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:55 schreef Franny_G het volgende:
Wel grappig trouwens. Ik bel de huisartsenpraktijk voor een afspraak. De assistente ging mij uithoren over het waarom van de afspraak. 'Hoeveel weegt u dan nu, en hoe lang bent u?' En wanneer bent u bevallen? Oh, maar u geeft dus nog steeds borstvoeding?'

Ik vind het niet vervelend hoor, maar in het licht van de ervaringen die we delen hier wel frappant.
Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenen :+
pi_145073810
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenen :+
Daar moest ik ook om lachen in februari (20 maanden) _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:24:07 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145074079
Amsel, zolang je kindje nog ongeveer elke week dr ritme kan veranderen puur door groei en ontwikkeling, zou ik me niet al te druk maken over gewenning ^O^

En wat betreft hoeveelheden... je kunt die stelregel aanhouden, maar ook daarbij zijn die ijsblokjes handig omdat je dan eventueel nog een klein beetje na kunt geven. Da's zo ontdooid namelijk.
pi_145080523
Ik bedenk me opeens dat de kramp weer zo heftig lijkt te zijn geworden sinds ik weer ontbijt met een flinke hoeveelheid yoghurt. Dat heb ik na de bevalling ook veel gegeten, en daarna weer een poos niet. Dat lijkt overeen te komen met het verloop van de krampen, maar ik weet het niet zeker. Ik zoek natuurlijk enigzins wanhopig naar verklaringen en oplossingen - zeker om half vier 's nachts ;) Maar het kan sowieso geen kwaad om melkproducten eens een paar dagen uit te bannen om te zien wat het effect is toch? Of is dat overdreven? Ik lees verschillende dingen over in hoeverre zoiets door moedermelk kan worden doorgegeven.
pi_145082006
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:50 schreef Amsel het volgende:
Ik bedenk me opeens dat de kramp weer zo heftig lijkt te zijn geworden sinds ik weer ontbijt met een flinke hoeveelheid yoghurt. Dat heb ik na de bevalling ook veel gegeten, en daarna weer een poos niet. Dat lijkt overeen te komen met het verloop van de krampen, maar ik weet het niet zeker. Ik zoek natuurlijk enigzins wanhopig naar verklaringen en oplossingen - zeker om half vier 's nachts ;) Maar het kan sowieso geen kwaad om melkproducten eens een paar dagen uit te bannen om te zien wat het effect is toch? Of is dat overdreven? Ik lees verschillende dingen over in hoeverre zoiets door moedermelk kan worden doorgegeven.
Zeker proberen! Hoewel kramp erbij hoort is het zoooo naar. Je weet nooit in hoe verre het extra getriggerd wordt.
Home is where the O+ is...
pi_145082386
Juist melkproducten kunnen idd goed kramp veroorzaken, dus ik zou het ook zeker proberen.

Wup, dat had ik ook, toen ik ruim een jaar voedde.. :D En dan nog misrekenen ook :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145082423
Ik was gisteren op Heathrow en daar zag ik borstvoedings en kolfkamers met een ontzettend lief pictogram :)

Misschien dat iemand hier het weet voor ik de lipbandjesgroep opzoek op FB. Omdat Stip mijn tepels plat en kapot beet ben ik eerder gestopt met bv dan me lief was, omdat ik zoveel pijn had. De lk's die we heben gezien weten het aan zijn tongriempje en lipbandje, dus dat hebben we laten klieven, maar de arts wilde het pas de tweede keer dat we er waren doen. Helaas hielp het niet, maar nu zijn zijn boventanden door en die staan best een eind uit elkaar met een best vlezig bandje ertussen. Is dit gebruikelijk bij voortanden of zou zijn lipbandje hardnekkiger zijn dan de arts dacht?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:25:47 #32
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_145082446
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenen :+
Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_145083539
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen... :+
:D baas boven baas! ;) Hoe is het met jullie?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:19:33 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145090964
Wauw GWS, dat is wel het serieuze werk zeg!

Ik moet zeggen dat ik nu af en toe best zin heb om weer eens gewoon een fles wijn open te trekken zonder toch even te debatteren met mezelf of ik t wel of niet doe :') Maar met plannen voor een tweede gaat dat dus misschien / hopelijk nog wel een paar jaar duren oO<
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:22:30 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145091068
Wat voor stoel hebben jullie eigenlijk op de kinderkamer staan?

Ik heb er een O+ schommelstoel O+ staan, maar dat blijkt dus helemaal niet handig :') -O- Hij kraakt als een gek, en E is bovendien inmiddels zo groot dat we er samen niet echt lekker in kunnen zitten; haar benen moeten dan van mijn schoot afhangen zeg maar. En als ze bij een nachtvoeding weer in slaap valt, plet ze met haar hoofd helemaal mijn arm tegen die leuning :X
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:42:09 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145091662
Deze, LB:

(Rechts op de foto)


Hij is van mijn grootvader zaliger geweest, die zat er altijd in en wij kleinkinderen kropen er dan lekker bij om te stoeien of te luisteren naar zijn zelfbedachte verhaaltjes O+.
(Soms kom ik boven, en zit mijn man in die stoel kuiken voor te lezen, in precies diezelfde pose O+).
KuikenGuppy
pi_145092240
Ik heb zo'n seventies rotanstoeltje met een paar kussens erin. Maar ik zit er alleen bij een ochtendvoeding, of even kort voor het slapen gaan. Lange voedingen doe ik bij ons in bed, of op de bank. Het stoeltje is dus meer voor I zelf later dan nu voor mij. Het kamertje is ook wat aan de kleine kant om er echt een grote stoel neer te zetten.



(Verder ben ik ook gewoon verliefd op dat stoeltje.. mijn oudere zus had er vroeger net zo eentje in haar kamer staan en ik vond het als kind al zo leuk.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145092336
Ik heb zelfs geen kinderkamer, dus 's nachts voed ik liggend :)
pi_145092341
Wij hebben een ikea tuinstoel. Klinkt fout maar hij is echt heel geslaagd, stond ook in het kinderkamertopic. (Kan nu niet linken)
pi_145092596
Was dat deze:



(Ik vind 'm leuk!)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145092598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
Ik was gisteren op Heathrow en daar zag ik borstvoedings en kolfkamers met een ontzettend lief pictogram :)

Misschien dat iemand hier het weet voor ik de lipbandjesgroep opzoek op FB. Omdat Stip mijn tepels plat en kapot beet ben ik eerder gestopt met bv dan me lief was, omdat ik zoveel pijn had. De lk's die we heben gezien weten het aan zijn tongriempje en lipbandje, dus dat hebben we laten klieven, maar de arts wilde het pas de tweede keer dat we er waren doen. Helaas hielp het niet, maar nu zijn zijn boventanden door en die staan best een eind uit elkaar met een best vlezig bandje ertussen. Is dit gebruikelijk bij voortanden of zou zijn lipbandje hardnekkiger zijn dan de arts dacht?
De hebben al mijn kinderen ook (gehad). Bij M is dat helemaal weggetrokken en ook bij de meiden wordt het minder. Hier is nooit iets gekliefd of ergens last van gehad.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen... :+
:D
Hoe gaat het bij jullie?

Goede reminder trouwens om nog even te bellen voor een afspraak voor de uitstrijkje.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nu af en toe best zin heb om weer eens gewoon een fles wijn open te trekken zonder toch even te debatteren met mezelf of ik t wel of niet doe
Oh, ik drink gewoon s avonds hoor. Maar ze slapen hier in de avond sowieso wel goed. Ik voed echt bijna nooit tussen bedtijd en middernacht.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor stoel hebben jullie eigenlijk op de kinderkamer staan?

Geen. Ik voed altijd op ons bed.
pi_145092649
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Franny_G het volgende:
Was dat deze:

[ afbeelding ]

(Ik vind 'm leuk!)
Ja! Kussens er in en helemaal goed als lekkere stoel :)
pi_145099295
Wauw GWS, wat lang! En dan te bedenken dat de vk bij het consultatiebureau me net al zo prees omdat ik al wel 7,5 week borstvoeding geef :D

Hier ook een schommelstoel op de babykamer. Inderdaad niet zo heel erg handig, maar mijn man was zo blij toen hij met die stoel thuiskwam dat ik het niet over mijn hart krijg om er een andere stoel neer te zetten O+

Snapt iemand trouwens waarom mijn kind bij het consultatiebureau precies op de gemiddelde curve zit maar op die van borstvoeding.com eronder? Je zou toch juist andersom verwachten?
pi_145100074
De curve van het CB is de gemiddelde van Nederlandse kindjes. Die van bv com het gemiddelde van de woh
pi_145100779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:23 schreef Amsel het volgende:
Wauw GWS, wat lang! En dan te bedenken dat de vk bij het consultatiebureau me net al zo prees omdat ik al wel 7,5 week borstvoeding geef :D

Hier ook een schommelstoel op de babykamer. Inderdaad niet zo heel erg handig, maar mijn man was zo blij toen hij met die stoel thuiskwam dat ik het niet over mijn hart krijg om er een andere stoel neer te zetten O+

Snapt iemand trouwens waarom mijn kind bij het consultatiebureau precies op de gemiddelde curve zit maar op die van borstvoeding.com eronder? Je zou toch juist andersom verwachten?
Wat ik begreep is de groei van CB meer lineair (meer zoals fv kindjes) en van bv/who aan t begin sneller en vlakt dan af met 4-6 maanden waarna ze op 1 jaar ongeveer gelijk lopen.

CB begint dus vaak te piepen met 4-6 mnd dat kind niet genoeg groeit en bijvoeding moet...

Als ik alles goed onthouden heb van de voorlichting... :@
Kwak
pi_145101433
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat ik begreep is de groei van CB meer lineair (meer zoals fv kindjes) en van bv/who aan t begin sneller en vlakt dan af met 4-6 maanden waarna ze op 1 jaar ongeveer gelijk lopen.

CB begint dus vaak te piepen met 4-6 mnd dat kind niet genoeg groeit en bijvoeding moet...

Als ik alles goed onthouden heb van de voorlichting... :@
Klopt!
Home is where the O+ is...
pi_145101610
Maar mijn bv-kind groeit - kort door de bocht - op dit moment dus volgens de fv-curve en niet volgens de who-/bv-curve. Ach wat boeit het ook, zolang ze maar niet krimpt :+
pi_145101664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Amsel het volgende:
Maar mijn bv-kind groeit - kort door de bocht - op dit moment dus volgens de fv-curve en niet volgens de who-/bv-curve. Ach wat boeit het ook, zolang ze maar niet krimpt :+
Voor elk gemiddeld kind is er ook een slank kindje en een dik kindje natuurlijk. Niks mis mee. Als ze zestien is vindt ze t fijn waarschijnlijk :+
Kwak
pi_145102644
De plek op de curve is niet zo heel erg relevant, wel de lijn vd curve. Fv kindjes groeien eerst langzamer dan bv kindjes, en rond vier maanden is dat meer andersom.

Dot, kan zijn dat Stip idd toch meer lipband heeft dan toen gekliefd. Weer teruggroeien kan ook trouwens..

GWS, baas boven baas 😃
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:25:29 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145104010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Amsel het volgende:
Maar mijn bv-kind groeit - kort door de bocht - op dit moment dus volgens de fv-curve en niet volgens de who-/bv-curve. Ach wat boeit het ook, zolang ze maar niet krimpt :+
Als ze vervolgens op die plek in de curve blijft, dan groeit ze dus perfect :)

Precies wat Morretje zegt; waar in de curve maakt niet uit, dat is gewoon het verschil tussen grote en kleine kindjes. Als ze dr lijntje maar volgt :Y
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:02:26 #51
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145105572
Wauw GWS _O_

Las laatst in het boek van Kleintjes dat 20% nog maar volledige borstvoeding geeft na zes maanden en dan pas start met bijvoeding.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145107925
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Kyara het volgende:

Geen. Ik voed altijd op ons bed.
Ik voed ook altijd op bed! ze slaapt op de andere kamer sinds 30 maanden maar zelfs daarna bleef ik op bed voeden O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:22:17 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145109478
Potver, ik heb voor een vriendin zitten terugzoeken hoe vaak E dronk toen ze rond de 10 weken was, en ik zit half te janken achter mn laptop ;( Wat een klotestart was het zeg. Had ik toen maar geweten dat het me zoveel (en zo lang!) geluk zou opleveren, dan was het echt minder zwaar geweest!

- nog altijd bijvoeden met nutrilon
- 60cc opbrengst van een halfuur kolven 's ochtends
- kind dat warm ingepakt overdag soms nog niet op temperatuur bleef (want die energie had ze blijkbaar niet)
- nog niet écht vertrouwen dat ze zelf aan zou geven wanneer ze honger kreeg dus volledig over mn toeren toen ze eens 6 uur sliep overdag(!!) en niet wakker te krijgen was :X

Pfffff..... ;(
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:22:51 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145109507
Maarre, voor die vriendin: bij 10 weken is overdag elke 2 uur drinken toch niet zo gek?
pi_145109935
LB jammer dat je toen niet wist wat je nu weet hè? :*
Ik heb het ook met kleine dingen van die begintijd dat ik verdrietig kan worden, omdat ik nu dingen realiseert die ik me toen niet kon voorstellen
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:31:31 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145110021
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:
Maarre, voor die vriendin: bij 10 weken is overdag elke 2 uur drinken toch niet zo gek?
Ik zat toen geloof ik op 8 voedingen per dag, vaak ook maar 2 uur er tussen en in de nacht iets langer. Volgens mij is dat niet gek nee :).

En je hebt helemaal gelijk, als je in het begin zou weten hoe het op langere termijn zou (kunnen) zijn, zou dat een hoop schelen.
KuikenGuppy
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:55:33 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145111370
Ja, want kijk nou O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145111504
Liefde is O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:59:13 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145114223
LB O+
KuikenGuppy
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:59:28 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145114236
KuikenGuppy
pi_145117030
:D .

I heeft de laatste tijd dat ze tijdens het drinken ineens stopt en dan eens goed gaat bekijken (en bevoelen) waar het nu eigenlijk allemaal vandaan komt.

LB, extra genieten van hoe het nu gaat. *; .

Bij 10 weken is om de twee uur drinken niet gek. Toen I drie maanden was, heb ik op het cb gevraagd of het een goed idee was om de tijd tussen voedingen wat te gaan rekken. Omdat I toen al wel nachten doorsliep, vonden ze dat geen goed idee. Gewoon voeden op verzoek, was toen het advies. Als de baby 's nachts ook vaak komt, is het misschien anders, maar daar heb ik geen advies voor.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145117118
Rekken hoeft sowieso toch niet?
Ik vind om de 2 uur voeden met 10 week ook niet gek. Is ze toevallig weer gaan werken? Bovendien zitten er ook ergens rond die tijd regeldagen he.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:27:35 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145117736
Rekken voor als de moeder niet zo goed uit de voeten kan met elke 2 uur een paar slokjes en dan in slaap vallen ;)

Dit is ook wel een beetje het type "maar ik moet mijn opgeruimde huis nog netter maken!" ;) Maar ze zei al dat t waarschijnlijk regelen is ja.
pi_145117768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef LadyBlack het volgende:
Rekken voor als de moeder niet zo goed uit de voeten kan met elke 2 uur een paar slokjes en dan in slaap vallen ;)

Dit is ook wel een beetje het type "maar ik moet mijn opgeruimde huis nog netter maken!" ;) Maar ze zei al dat t waarschijnlijk regelen is ja.
Ik snap het idee, maar volgens mij wordt je daar alleen maar meer gestressd van, want huilende baby?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:33:27 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145117841
Nou inderdaad!! :D

Ik kon dan echt niks meer hoor, en werd inderdaad supergestressd :X

Maarja, ik heb makkelijk praten want ik kan prima in een zwijnenstal zitten :') en daar wordt zij dan weer heel onrustig van denk ik.
pi_145117925
Oh, dat laatste heb ik ook wel, en ik zat/zit dan ook echt niet rustig, maar opruimen terwijl je baby huilt helpt ook niet :P Mocht er hier een derde komen, wordt dat wel een issuetje voor mij, met 2 rotzooimakers :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145117940
Mijnes is nu 10 wkn en heeft niet echt een drinkritme. Soms om de 2 uur, maar kan ook rustig van 22 tot 6 slapen. Gisteren wilde ze ongeveer om de 2 uur eten, maar vorige week sliep ze overdag ook gerust 4 uur achter elkaar. Verder zou ik je niet kunnen vertellen hoe vaak ze drinkt :o Ik houd dat helemaal niet meer bij, maar laat het gewoon z'n gang gaan.

Wel grappig. De eerste weken was ik zo onzeker en gestressed. BV was ook zo pijnlijk toen. Nu heb ik dus geen idee eigenlijk hoe vaak ze eet. Toen ze goed aan begon te komen heb ik het regelen van mijn kant volledig losgelaten en ben 100% gaan toegeven aan wat O aan eetbehoeften heeft. Wat een rust geeft dat! Avonden zijn wel zwaar, want dan wil ze van 19-22 bijna continue drinken (ook voor paps wat jammer). Maar ik ben veel meer ontspannen nu <3
pi_145117961
Oh en zwijnenstal: check! Maar wil vandaag en zaterdag wel even mijn best doen, want we gaan op vakantie *O* En thuis komen in een opgeruimd huis is wel een heel stuk fijner dan hoe het er nu uit ziet :D
pi_145117976
Ooh lekker Roomsnoes, dat het zo fijn loopt en je je er zo goed bij voelt ook! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145118238
Inderdaad, Room, wat fijn. En dat lange drinken 's avonds was hier precies zo!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:56:05 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145118266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef LadyBlack het volgende:
Rekken voor als de moeder niet zo goed uit de voeten kan met elke 2 uur een paar slokjes en dan in slaap vallen ;)

Dit is ook wel een beetje het type "maar ik moet mijn opgeruimde huis nog netter maken!" ;) Maar ze zei al dat t waarschijnlijk regelen is ja.
Ik kon daar ook weinig mee, en wij hebben het 'doorbroken' (kan ook toeval geweest zijn dat het werkte) door een flesje gekolfde melk te geven. Dan dronk hij in een keer meer melk, waardoor hij minder snel weer honger had, langer kon slapen en dus uitgeruster aan de volgende voeding begon. Die voeding kon hij dan weer langer drinken, waardoor hij minder snel weer honger had, etc.
KuikenGuppy
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:57:56 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145118308
Dat clusteren hebben wij ook een tijdje gehad Room. En ineens was de behoefte ook weer weg. Hij wil het heel soms nog wel eens, na een drukke dag.
KuikenGuppy
pi_145118309
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kon daar ook weinig mee, en wij hebben het 'doorbroken' (kan ook toeval geweest zijn dat het werkte) door een flesje gekolfde melk te geven. Dan dronk hij in een keer meer melk, waardoor hij minder snel weer honger had, langer kon slapen en dus uitgeruster aan de volgende voeding begon. Die voeding kon hij dan weer langer drinken, waardoor hij minder snel weer honger had, etc.
Zo hadden wij het ook bedacht, maar hier werkte het helaas niet. Ik vond het idd wel heel zwaar, zo enorm vaak drinken, met name in de nacht.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:03:29 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145118420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Zo hadden wij het ook bedacht, maar hier werkte het helaas niet. Ik vond het idd wel heel zwaar, zo enorm vaak drinken, met name in de nacht.
Ja, misschien hebben we wel gewoon geluk gehad dat het voor kuiken zo werkte.
Soms wel jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit he :').
KuikenGuppy
pi_145118488
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, misschien hebben we wel gewoon geluk gehad dat het voor kuiken zo werkte.
Soms wel jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit he :').
Het is wel een heel goed advies hoor! Uit de fles drinken is minder vermoeiend dan uit de borst, dus in die zin heb je dan zeker kans dat er meer wordt gedronken omdat hij minder snel in slaap valt :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:10:30 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145118560
Hoi :W

Fijn dat het zo lekker loopt Roomsnoes! En heerlijke nachten!

Overdag gaat het hier ook goed maar 's nachts gaat het wat minder. Bij de voedingen tussen grofweg 23:00 en 07:00 heeft ze moeite met het verwerken van de melk. Veel hikken, boeren, onrustig blijven, slikken en spugen. Ze wil ook eigenlijk alleen maar op haar buikje slapen dus we kunnen haar niet wegleggen. Ze huilt niet (tenzij het ècht ff niet wil) en valt makkelijk weer in slaap (als 'het' maar weg is en ze bij ons op de buik/borst mag liggen).

Iemand enig idee hoe het kan dat dit alleen 's nachts voorkomt? En belangrijker nog, tips om deze voedingen fijner te maken voor mn meisje?
pi_145118683
Misschien omdat ze dan moe is en dus de melkstroom minder goed aankan, Soesa?

Is het voor jou misschien ook een idee om met een flesje te gaan proberen? Wellicht drinkt dat iets rustiger voor haar?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145118916
Zit er verschil in de voedingshoudingen overdag en 's nachts?
Is ze echt goed wakker als ze 's nachts drinkt?
En heb je een cosleeper? Zodat je haar wel weg durft leggen op d'r buik?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:31:40 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145119034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:27 schreef Morretje het volgende:
Zit er verschil in de voedingshoudingen overdag en 's nachts?
Is ze echt goed wakker als ze 's nachts drinkt?
En heb je een cosleeper? Zodat je haar wel weg durft leggen op d'r buik?
nee, ik voed altijd zittend en in dezelfde houding. We laten haar zelf komen voor een voeding en verschonen haar eerst dus ze is goed wakker. Cosleeper hebben we (nog) niet maar ben ik vannacht wel naar aan het kijken geweest.

Ik vind het vooral zo raar dat het alleen 's nachts zo gaat...

Flesje geven wilde ik eigenlijk nog even mee wachten. Ze is net 2 weken
pi_145119076
Het is wel zo dat je 's nachts meer melk hebt.. Is het een optie om je tsr eerst te laten weglopen (dat vindt ze niet leuk waarschijnlijk :+ ) en dan haar weer te laten drinken? Lijkt me een makkelijkere optie dan een fles geven, want dan zou je ook tegelijk weer moeten kolven.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:36:28 #81
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145119125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:33 schreef Morretje het volgende:
Het is wel zo dat je 's nachts meer melk hebt.. Is het een optie om je tsr eerst te laten weglopen (dat vindt ze niet leuk waarschijnlijk :+ ) en dan haar weer te laten drinken? Lijkt me een makkelijkere optie dan een fles geven, want dan zou je ook tegelijk weer moeten kolven.
Dat ga ik maar eens proberen dan
Zal ze idd niet leuk vinden denk ik :D.

Hopelijk helpt dat want het is zo sneu.
pi_145119138
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:31 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

nee, ik voed altijd zittend en in dezelfde houding. We laten haar zelf komen voor een voeding en verschonen haar eerst dus ze is goed wakker. Cosleeper hebben we (nog) niet maar ben ik vannacht wel naar aan het kijken geweest.

Ik vind het vooral zo raar dat het alleen 's nachts zo gaat...

Flesje geven wilde ik eigenlijk nog even mee wachten. Ze is net 2 weken
's nachts is de melkproductie hoger, zou dat mee kunnen spelen? Toch meer melk / snellere stroom / heftige tsr en daardoor meer lucht mee naar binnen bijvoorbeeld. Zou het helpen om eerst een tsr op te wekken door te kolven en de eerste melk weg te laten lopen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145119167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:33 schreef Morretje het volgende:
Het is wel zo dat je 's nachts meer melk hebt.. Is het een optie om je tsr eerst te laten weglopen (dat vindt ze niet leuk waarschijnlijk :+ ) en dan haar weer te laten drinken? Lijkt me een makkelijkere optie dan een fles geven, want dan zou je ook tegelijk weer moeten kolven.
haha gmta! Ik dacht nog kolven om de driftbui bij baby te omzeilen :P. Maar het is ook wel wat meer gedoe.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145119237
:P Kan ook idd, terwijl ze verschoond wordt door papa, scheelt idd een driftbui.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:44:16 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145119317
Thanks voor de tips! Kolven is mss wel het beste, ik ben nooit zo helder 's nachts en zie mezelf al zitten in een kletsnat bed :P

overigens is ze wel al heel sterk in haar nekje, ze ligt nu op haar buikje te slapen en heeft net haar hoofd omgedraaid :D. Zo slaapt ze duidelijk het fijnst..
pi_145119415
Oh, en andere houding zodat het minder snel stroomt: biological nurturing ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145119451
Buikslapen is ook het fijnst voor babies denk ik. Rugslapen is in elk geval biologisch niet logisch, want gevaar komt van boven, en dan lig je met je buikje naar boven ;) Dat er geen gevaar meer komt, weten ze nog niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:52:00 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145119531
Boh, 's nachts kolven..... dat waren de momenten dat ik het hardst overwoog om t bijltje erbij neer te gooien ;( zó'n kloterig klusje dat je helemaal alleen moet doen....

Ik zou die tsr opvangen en de biological nurturing proberen Soesa :Y Hopelijk werkt dat!
pi_145119638
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:52 schreef LadyBlack het volgende:
Boh, 's nachts kolven..... dat waren de momenten dat ik het hardst overwoog om t bijltje erbij neer te gooien ;( zó'n kloterig klusje dat je helemaal alleen moet doen....

+1, ik heb het alleen de 1e week volgehouden, wat was dat zwaar! Daarna was m'n productie gelukkig goed genoeg gestegen om er mee te stoppen :)
De nachtelijke voeding hier van de afgelopen weken hebben wel effect, net 210 cc gekolfd! Persoonlijk record 8-)
pi_145123451
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:52 schreef LadyBlack het volgende:
Boh, 's nachts kolven..... dat waren de momenten dat ik het hardst overwoog om t bijltje erbij neer te gooien ;( zó'n kloterig klusje dat je helemaal alleen moet doen....

Ik zou die tsr opvangen en de biological nurturing proberen Soesa :Y Hopelijk werkt dat!
Ik heb geen ervaring met 's nachts kolven, maar jouw idee zou ook de mijne zijn!
pi_145123469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:56 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

+1, ik heb het alleen de 1e week volgehouden, wat was dat zwaar! Daarna was m'n productie gelukkig goed genoeg gestegen om er mee te stoppen :)
De nachtelijke voeding hier van de afgelopen weken hebben wel effect, net 210 cc gekolfd! Persoonlijk record 8-)
Gaaf he, een nieuw record zetten :D
pi_145124460
Mijn huisarts was goed bezig!

Eerst stelde ze allemaal vragen over mijn psychische welzijn. Daarna stelde ze voor om uitgebreid bloedonderzoek te doen. Want ja, mijn gewichtverlies en futloze gevoel kan door de borstvoeding komen, maar hoeft natuurlijk niet. Dus eerst maar eens de feiten op een rij.

En dan volgende week een dubbelconsult om de uitslagen te bespreken en als bloed helemaal goed blijkt te zijn, kijken hoe we verder gaan met borstvoeding en mijn gewicht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:40:47 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145124614
Oh! Wat goed zeg! _O_

En fuuuuuu ik had net de tranen in mn ogen staan; ik legde E slapend weg, maar ineens zette ze (uit een reflex denk ik?) dr tanden op elkaar en liet niet meer los :X :'(
En mn tepels zijn al supergevoelig nu, waarschijnlijk door aankomende kiezen, dus yay ;(
pi_145125609
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:03 schreef WupWup het volgende:

[..]

Gaaf he, een nieuw record zetten :D
Ja zeker :D
Maar net moest ik wel bijna huilen bij het kolven. M'n kolf lijkt opeens niet meer te werken :? Het trok niet goed vaccuum, het zweet brak me uit :@ , opbrengst was maar 70 cc.... Ik ga hem zo maar even goed nakijken, hoop dat het te fixen is :{

LB, pijnlijk :X
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:17:39 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145125667
Even goed checken of alle onderdelen goed zitten! Als er iets los zit dan krijg je inderdaad geen vacuüm!

Ik heb dus een keer geïrriteerd bemerkt dat ie gek geluid maakte en niet goed krachtig vacuüm trok, en bleek zonder flesje te zitten _O- :')!
pi_145129518
Fijn dat je huisarts zo meedenkt Franny :)

Ik heb mezelf op een Mammae voedingsbeha getrakteerd O+ Wel in de sale, die dingen zijn duur! Maar tot nu toe had ik alleen van die sportbeha-achtige voedingstops en ik vond dat ik iets moois had verdiend. En om deze uitgave te kunnen verantwoorden moet ík nu gewoon heel lang blijven voeden *)
pi_145146720
Ik moest er even aan wennen, maar inmiddels vind ik m'n mammae erg fijn. Waar is ie in de sale? O~)
pi_145147307
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:07 schreef WupWup het volgende:
Ik moest er even aan wennen, maar inmiddels vind ik m'n mammae erg fijn. Waar is ie in de sale? O~)
+1!

Je voelt je veel meer vrouw met een mammae! Ik wel tenminste...
pi_145149267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:07 schreef WupWup het volgende:
Waar is ie in de sale? O~)
In de babyzaak hier in de stad die geen webshop heeft ;) Al zeggen ze wel dat je contact met ze kunt opnemen om iets te bestellen: www.duimelandspeciaal.nl

Alleen op bepaalde maten en kleuren ook, maar ik had geluk!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:36:51 #100
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_145149292
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D baas boven baas! ;) Hoe is het met jullie?
Het gaat hier prima, ze zijn allebei nog dol op de 'ham'.

Wat dat betreft is het een groot voordeel dat als ik aan het werk ben, dit vooral in de avond/nacht/ is, zodat ik niet echt gemist word. De regering zal wel niet blij zijn met een HBO-er die productiewerk doet omdat ze niet vaak overdag wil werken, maar daar heb ik lak aan. O-)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_145154468
Jammer, die winkel is ook niet een beetje in de buurt.

GWS,wat fijn dat ze allebei nog met plezier drinken! Hoe gaat je oudste daarmee om op school?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:26:51 #102
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145169037
hi ervaren bv dames, mag ik hier even jullie advies vragen?

Ik heb een melkblaar, die mijn bijna twee weken oude baby niet weg krijgt met drinken. Ik lees over het doorprikken hiervan. Kun je dat zelf doen? als ik naar de huisarts moet kan ik nl. pas maandag terecht en ik zou het graag morgen al doen omdat er zich tegelijkertijd een pijnlijke plek aan het ontwikkelen is en ik heb het gevoel dat het een verband houdt met het ander.

Of is het verstandiger om de huisarts toch te vragen?
pi_145169789
Vooral niet wachten zou ik zeggen, straks heb je een borstontsteking te pakken. Zeker als je nu al een pijnlijke plek voelt.

Je borst even warm maken door in warm water te weken, heb je dat al gedaan? En dan meteen drinken? Dan wordt het velletje zachter.

En anders idd (laten) doorprikken met een steriele naald. En dan meteen laten drinken. Maar ik zou er niet mee wachten tot maandag om dat te doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:51:47 #104
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145170302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:40 schreef Morretje het volgende:
Vooral niet wachten zou ik zeggen, straks heb je een borstontsteking te pakken. Zeker als je nu al een pijnlijke plek voelt.

Je borst even warm maken door in warm water te weken, heb je dat al gedaan? En dan meteen drinken? Dan wordt het velletje zachter.

En anders idd (laten) doorprikken met een steriele naald. En dan meteen laten drinken. Maar ik zou er niet mee wachten tot maandag om dat te doen.
Nee precies dat leek me ook, een borstontsteking wil ik zeker voorkomen. Ik heb de borst inderdaad in warm water laten weken en meteen laten drinken maar dat werkte niet. Vanmiddag geweekt en gekolfd maar dat werkte helaas ook niet.

Weet jij toevallig hoe dat doorprikken in zn werk gaat? Moet ik gewoon die naald erin steken (brr) of ook voorverwarmen oid?
pi_145170680
Hier vindt je een kleine "handleiding" ;) Je kunt het ook je man laten doen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:05:42 #106
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145171004
Thanks Morretje! Morgenochtend eerst een naald scoren bij de apotheek en dan maar aan de slag
pi_145171079
Heb je geen alcohol meer liggen uit je kraampakket? Kun je toch vrij eenvoudig een dunne naald steriel maken.Maar of dat verstandig is weet ik eigenlijk ook niet..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:12:57 #108
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145171290
Ja wel alcohol, maar geen naald voorhanden helaas
pi_145171451
Gewoon een naald even in het vuur houden om steriel te maken en de blaar doorprikken. Lijkt heel naar maar deed helemaal geen pijn hier :).
pi_145171486
Geen klein naaisetje met wat naalden in huis?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:23:39 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145171734
Ik ben dus zo'n frunniker die gewoon onder de douche met mn nagels het blaartje te lijf gaat :')

Hopelijk werkt t doorprikken goed met een naaldje! In vuur houden maakt idd ook steriel.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:40:15 #112
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145172409
Nee ik kan niets vinden, de frustratie! Ik weet dat ik idd nog ergens zon setje moet hebben maar waaaaar?

Goed te horen dat t geen pijn deed in ieder geval!

Thanks dames!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 23:36:02 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145174589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben dus zo'n frunniker die gewoon onder de douche met mn nagels het blaartje te lijf gaat :')

Hopelijk werkt t doorprikken goed met een naaldje! In vuur houden maakt idd ook steriel.
Haha, idem!
Alleen het aanhappen na het doorprikken doet bij mij altijd pijn :X daarna gelukkig niet meer.
KuikenGuppy
pi_145175204
Ik heb serieus net google aangeslingerd om te kijken hoe een melkblaar er uitziet.
Lijktme best nasty eigenlijk.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:02:22 #115
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145180534
Hoera! Na vannacht nogmaals weken en meteen aanleggen heeft mijn mannetje zelf de blaar lek gedronken *O*

Dank voor de adviezen, ik ga in ieder geval zorgen voor naalden in huis mocht het nogmaals gebeuren
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:12:31 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145180680
Fijn dat de blaar weg is!
Ik stak dan een gekromd scherp mesje in de gaspit (steriliseren) en pulkte dan zo de blaar open.
Ben doodsbang voor naalden...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:32:12 #117
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145180928
O brrr dat klinkt me nog enger in de oren dan een naald!
pi_145180975
Huuu, dan liever drie naalden :P
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 23:14:02 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145200729
Davinia, bikkel :D En klaver, fijn dat je zoontje t opgelost heeft! _O_

Ik heb een nieuwe stoel voor in de kinderkamer!

:D :')

Kraakt niet, heeft geen leuningen en is wit..... prima! Ga nog proberen om er een tuinkussen op vast te zetten, en dan lekker nog een kleedje erop :9
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:51:45 #120
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145216242
LB Wat een mooie blauwe ogen O+ O+

Fazz mooi record _O_ Ik blijf dat kolven echt fascinerend vinden. Laatst heb ik gekeken hoe lang de melkstralen bleven lopen als ik de handkolf ingedrukt hield. Dat ging gewoon een halve minuut door :o

Franny benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. Ben trouwens benieuwd hoe jouw eetlust is. Ik verlies zelf namelijk zo'n 3 kg per maand (dus over een maand moet dat wel stoppen anders word ik te dun) maar heb gewoon heel weinig honger en zit heel snel vol. Dus moet ik gaan proppen. Herken je dat?

En melkblaar, ik moest ook even googlen maar brrrr wat een eng idee!

Gisteren lekker door het bos gewandeld en in het wild gevoed op een bankje :D Toch wel trots dat ik dat nu gewoon kan terwijl ik me eerst zorgen maakte hoe ik zou moeten voeden zonder voedingskussen :+ Nog even wat mooie foto's delen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:59:39 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145216582
Wat een mooie foto's Chanty! O+
En zo fijn dat wildvoeden nu zo makkelijk gaat. Geeft zoveel vrijheid!

LB, mooie foto van je meisje O+
Leuk stoeltje, ik denk alleen dat ik dan niet meer overeind zou kunnen komen met 2 dreumesjes op de arm :X Hoe vaak voed jij nog eigenlijk?
pi_145221419
Gaaf Chanty! Wat wen mooi mannetje ook O+

Ik hoop dat straks ook te kunnen, voeden in het wild, maar vind het idee nu nog best eng. A. is soms zo onrustig met aanhappen, met hele woeste geluiden en hard huilen als het niet snel genoeg wil.. dan denk ik dat anderen straks denken dat ik haar iets aandoe ofzo :')
pi_145221783
Ohhh Chanty, wat mooi :D
pi_145223313
Ohhh Chanty, wat een geweldige foto's! O+ En je ziet er goed uit joh!
  zondag 5 oktober 2014 @ 18:46:18 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145225995
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:59 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto's Chanty! O+
En zo fijn dat wildvoeden nu zo makkelijk gaat. Geeft zoveel vrijheid!

LB, mooie foto van je meisje O+
Leuk stoeltje, ik denk alleen dat ik dan niet meer overeind zou kunnen komen met 2 dreumesjes op de arm :X Hoe vaak voed jij nog eigenlijk?
's Ochtends bij ons in bed, voor dr middagslaap, rond 16:00 en voor t slapengaan. Grofweg. Gisteren nog even in de Ikea toen vriendje aan het afrekenen was en E moe.

Dit stoeltje is dus vooral voor een eventuele nachtvoeding en daarvoor wil ik perse een niet krakende stoel zonder leuningen. Dat overeind komen léék ok te gaan oO<

Chanty, fijn hoor! O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:06:10 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145233426
Dus zo'n 4-5x zeg maar?

Hier zitten we als we geluk hebben op 2-3 voedingen. Met een beetje pech op 6-7 voedingen per 24 uur.
pi_145233769
Chanty, wat een mooie foto's! Wat een leukerd heb je O+

LB, ik vind een stoel op zijn kamer echt zo een aanwinst! Echt fijn om 's avonds (want 's nachts ligt hij bij ons) in het halfdonker lekker te kunnen zitten daar :)

Ik zou overigens uit die stoel niet overeind komen, maar ik ben dan ook erg krakkemikkig :D
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:23:17 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145234480
Dank jullie wel :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145235371
Hebben jullie dit ook?

Als ik bv geef (liggend) dan gaan vaak de eerste 5 minuten goed, daarna begint ze vaak te spartelen en te kreunen. Ik pak haar dan op en daarna (boer of geen boer) gaat alles weer goed. Tot weer een paar minuten later... Dit heeft ze nu al een tijdje. Zijn dit gewoon krampjes?
pi_145235893
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:51 schreef Chanty het volgende:

Franny benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. Ben trouwens benieuwd hoe jouw eetlust is. Ik verlies zelf namelijk zo'n 3 kg per maand (dus over een maand moet dat wel stoppen anders word ik te dun) maar heb gewoon heel weinig honger en zit heel snel vol. Dus moet ik gaan proppen. Herken je dat?
Leuke foto's!

Ja, ik herken het heel duidelijk. Zit vaak tegen heug en meug door te eten. Begrijp ook niet hoe het komt, want je zou juist verwachten dat je meer honger krijgt door de borstvoeding. Ik heb wel veel dorst, dus ik drink nu, anders dan ik gewend was, maar veel calorierijke drankjes. Zodat ik op wat makkelijkere wijze toch wat meer calorieën binnenkrijg. Is dus een idee voor je, als je inderdaad het idee hebt dat het wat te snel gaat nu. Smoothies, milkshakes e.d.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145235984
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie dit ook?

Als ik bv geef (liggend) dan gaan vaak de eerste 5 minuten goed, daarna begint ze vaak te spartelen en te kreunen. Ik pak haar dan op en daarna (boer of geen boer) gaat alles weer goed. Tot weer een paar minuten later... Dit heeft ze nu al een tijdje. Zijn dit gewoon krampjes?
Hoe oud is jouw kleintje ook alweer?
Kan ze verzuipen in de hoeveelheid melk?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145236029
Mooi Chanty! En zelfs als "bovenlader" zie je dus eigenlijk niet veel :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:55:06 #133
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145236126
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:50 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Leuke foto's!

Ja, ik herken het heel duidelijk. Zit vaak tegen heug en meug door te eten. Begrijp ook niet hoe het komt, want je zou juist verwachten dat je meer honger krijgt door de borstvoeding. Ik heb wel veel dorst, dus ik drink nu, anders dan ik gewend was, maar veel calorierijke drankjes. Zodat ik op wat makkelijkere wijze toch wat meer calorieën binnenkrijg. Is dus een idee voor je, als je inderdaad het idee hebt dat het wat te snel gaat nu. Smoothies, milkshakes e.d.
Dat is wel een idee ja. Ik ben altijd te lui om een pak drinken open te maken dus drink alleen water :') eigenlijk is een sapje of zo veel lekkerder ook

Ik herken het niet sun.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145236406
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:52 schreef Morretje het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw kleintje ook alweer?
Kan ze verzuipen in de hoeveelheid melk?
11 weken vandaag :)

Heb niet het idee dat er teveel melk is, ze geeft eigenlijk al weken geen mondje melk meer terug en spugen/overgeven doet ze ook niet
pi_145236514
Heeft ze het ook in andere houdingen? Of voed je alleen liggend?
Ik herken het ook niet overigens.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145236583
Vraagje: kan het zo zijn dat als je cyclus weer redelijk op de rit is, deze weer ontspoort, als het ware, door een tijdelijke toename in bv geven?

Ik zoek een verklaring voor mijn 10 dagen over tijd zijn (en negatieve testen) :)
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:05:13 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145236650
Drinkt Sticker nu weer meer dan? En sinds wanneer?
pi_145236682
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

11 weken vandaag :)

Heb niet het idee dat er teveel melk is, ze geeft eigenlijk al weken geen mondje melk meer terug en spugen/overgeven doet ze ook niet
Ik herken het wel. Ik voed nu niet zo vaak meer liggend, maar als ik het voorheen deed, had ik ook regelmatig dat ze heel erg met haar beentjes ging liggen schoppen en draaien/worstelen. Denk dat het toch met het maagje te maken heeft. Als ze dat deed, ging ik maar overeind zitten en hield haar dan stevig vast. Werd ze meteen rustig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145236699
Hij had een soort van sprongetje (ofzo?) waarbij hij drie weken lang echt nachten aan die borsten heeft gehangen. Dat is nu een week of twee over.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:07:49 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145236773
Pff ik heb geen flauw idee of t kan LE, maar ik hoop dat je overtijd bent omdat hartstikke zwanger O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:41:54 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145238408
Ik hoop met LB mee L-E :Y
Maar geen idee eigenlijk. Had je wel weer een constante cyclus of stond dat sowieso nog in de "kinderschoenen" ( :') )
pi_145239695
LE :o.. ik hoop net als LB en Kyara O+

Chanty moooi!
♥ J & S
pi_145242421
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:03 schreef L-E het volgende:
Vraagje: kan het zo zijn dat als je cyclus weer redelijk op de rit is, deze weer ontspoort, als het ware, door een tijdelijke toename in bv geven?

Ik zoek een verklaring voor mijn 10 dagen over tijd zijn (en negatieve testen) :)
Ik zoek nog steeds een verklaring voor mijn 27 dagen over tijd zijn en toen pas positief testen ;)

Maar antwoord op je vraag heb ik niet...

En ik post hier niet meer illegaal jongens! Ik geef borstvoeding! (Schrijf ik terwijl hij al 2 uur lang heel graag de borst wilt, maar t lukt niet :') --> komt goed, hij is nog geen 40 uur oud :) )
pi_145244162
Loj wat fijn dat je bv geeft. *O*
En het aanhappen en drinken komt straks helemaal goed :*
pi_145244371
Loj wat tof O+
pi_145244474
Jeeeej loj!! *O*

Ohh en mooie foto's Chanty!

[ Bericht 14% gewijzigd door Mabawa. op 06-10-2014 07:52:48 ]
pi_145244497
*O* Loj!
Lekker oefenen en vaak aanleggen. Vraag je kraam ook om verschillende houdingen te proberen, wie weet scheelt dat ook!
Home is where the O+ is...
pi_145244644
Loj *O* O+!!! De eerste dagen (of soms weken ;)) is het altijd even zoeken en uitproberen. Succes!

Chanty, prachtige foto's!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:13:09 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145244699
Loj, wat fijn! *O*
pi_145245138
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:03 schreef L-E het volgende:
Vraagje: kan het zo zijn dat als je cyclus weer redelijk op de rit is, deze weer ontspoort, als het ware, door een tijdelijke toename in bv geven?

Ik zoek een verklaring voor mijn 10 dagen over tijd zijn (en negatieve testen) :)
Ja, met name als het om nachtvoedingen gaat. Je prolactineniveau is dan weer hoger, wat de aanmaak van LH en FSH onderdrukt. Desalniettemin hoop ik van harte met de rest mee natuurlijk!
pi_145245147
Welkom Loj! Hoe is jullie nacht gegaan?
pi_145245626
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:57 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, met name als het om nachtvoedingen gaat. Je prolactineniveau is dan weer hoger, wat de aanmaak van LH en FSH onderdrukt. Desalniettemin hoop ik van harte met de rest mee natuurlijk!
Dank je! Helder :)

En nog meer helderheid: bloed vanmorgen! Cyclus was dus gewoon iets langer dan ik van mezelf gewend ben (39 ipv 28 dagen) Nachtvoedingen zijn inmiddels weer terug naar het normale niveau, dus we zullen zien of mijn lichaam zich daar ook meteen op aanpast :)
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:32:40 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145245721
Ah bummer LE, maar hopelijk eenmalig!

Loj, welkom! Zo fijn voor je!! O+ Lekker veel oefenen inderdaad, en vertrouwen houden dat t vanzelf makkelijker wordt :)
pi_145246880
Wat een mooie foto's, Chanty! Zo hoort borstvoeding te zijn O+

En Loj, succes met opstarten, hoe is het gegaan na je post vannacht? En idd, het wordt makkelijker!

Fijn dat je duidelijkheid hebt, LE, al was het liever andere duidelijkheid.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:38:42 #155
73386 Fazz
onderweg
pi_145248460
Mooie foto's Chanty! O+
Grappig he hoe je veranderd daarin, ik had van te voren nooit gedacht dat ik zou voeden op zoveel verschillende plaatsen :)

Loj, succes met het opstarten!

Hier vandaag voor het eerst kunstvoeding meegegeven naar de opvang. Ik heb niet genoeg kunnen kolven (denk ik) dus als hij er niet genoeg aan heeft kunnen ze dit gebruiken. Misschien, als het pak eenmaal open is, haalt het wel de druk er wat bij me af. Ik vind het nog best wel moeilijk om me los te weken van F omdat ik me zo verantwoordelijk voel voor zijn voeding :@ Als hij gewoon goed reageert hierop kan ik mezelf ook weer wat meer vrijheid geven, heb ik ondertussen best wel weer behoefte aan.
pi_145254589
Loj, gefeliciteerd met je baby! *O*
Trotse mama van 2 :)
pi_145266529
Tnx voor het welkom O+

Ik ben zo blij! Tot nu toe gaat redelijk. Js drinkt goed en meldt zich netjes.
Alleen overdag krijg ik hem telkens netjes aagehapt, maar ik krijg hem zelf niet aan m'n linkerborst :(
Die hapt hij gewoon niet en ik weet niet wat ik fout doe..
Ben wel gefrustreerd, maar geef niet op :'(

Vannacht is het trouwens niet meer goed gekomen, maar volgens de vk gebeurt dat regelmatig in nacht 2 ;)

We gaan door..
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:55:28 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145269923
Wat Cwen al zei, probeer verschillende houdingen te leren! En als t echt niet lukt met de kraam, schakel een lactatiekundige in he, dat kan zooooveel verschil maken!

Fazzoletti, had hij de kunstvoeding gedronken? Fijn dat je de stap genomen hebt, dan heb je die drempel maar gehad, en hopelijk is het niet vaak of lang nodig :) (hier ging het in vlagen)
pi_145270860
Chanty, wat een gave pics!!
Ik kom hier ook alvast een beetje aanhaken, pietsie eerder dan verwacht :) Nu nog vooral kolven, maar hopelijk zsm steeds meer 'echt' voeden.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145271077
Welkom JM! Heeft hij al aan de borst gesnuffeld cq gedronken? :)
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:33:32 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145271963
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 21:13 schreef JufMariska het volgende:
Chanty, wat een gave pics!!
Ik kom hier ook alvast een beetje aanhaken, pietsie eerder dan verwacht :) Nu nog vooral kolven, maar hopelijk zsm steeds meer 'echt' voeden.
Welkom ook!! Supergoed dat je L's voedingen al zelf kolft zeg! Ik las tenminste elders dat je een hele voeding kon geven _O_

Superschrikken lijkt me, maar hopelijk zijn jullie gauw met zn drieën thuis! Mag jij nu ook nog in het ziekenhuis blijven eigenlijk?
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:40:51 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145276101
JufMariska, welkom! Wat fijn dat het kolven al zo goed gaat!
Hier trouwens ook met 33+4 bevallen dus mocht je nog iets willen weten of vragen hebben: mijn pmbox staat open! :*
pi_145277293
Hij mag sinds vandaag 1 a 2x per dag borst proberen, dat gaat al heel behoorlijk voor zo klein als-ie is :) En wij mogen in elk geval tot het weekend in het zkh blijven, we bekijken een beetje per dag wat voor ons al met al het prettigst is. We wonen dicht bij het zkh, dus thuis slapen zou ook goed kunnen, maar nu nog even cocoonen hier.
En dat kolven ja, mijn productie is enorm goed op gang, mijn lijf pakt deze bizarre wending enorm goed op :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 6 oktober 2014 @ 23:05:17 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145277451
Fijn dat dat al goed gaat! Bij ons was drinken wel een probleem, koste teveel energie dus schoot echt niet op. Dus uiteindelijk pas na 6 weken echt aan de borst.

Deze nog even delen. Foto is crap maar ik vind hem zo lief met die knuffeltjes O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145277638
JM fijn dat je lichaam het oppakt! En heerlijk dat je hem ook zelf aan de borst kan hebben. Geniet ervan!

Kyara wat zoet O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 23:09:29 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145277660
Noh Kyara O+

En JM dat klinkt goed zeg!! _O_
pi_145277780
Hij krijgt ook verreweg het meeste via z'n sonde hoor, aan de borst is vooral oefenen. Maar wel tof om te merken dat hij echt goed kan happen al, komt de komende tijd vanzelf wel meer. Ik ben in elk geval apetrots dat ik 'm zoveel voedingen kan bieden :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145282490
JM, wat een fijn positief verhaal! Je mag zeker trots zijn!

Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik dit zou posten.. Ik voel me meteen zo'n zeur in dit positieve topic. Maar misschien heeft iemand toch nog de tip...

Hier gaat de nacht tot nu toe hetzelfde als gisteren. Om half 8 heeft Js heel netjes en perfect aan de rechterborst gedronken. De linkerborst wou hij absoluut niet, maar hij gaf nog wel hongersignalen aan. Om 10 uur begon hij weer duidelijke signalen aan te geven maar hij is ontzettend onrustig en hapt niet aan. Hij is echt over de rooie, hij wil maar het lukt niet. Na een uur is hij in slaap gevallen met de pink en om half 1 werd hij weer wakker met hongersignalen en hetzelfde probleem.

Ik denk dat hij vooral rustig moet worden, jullie ook? Ik weet gewoon ook niet zo goed wat te doen...

Overdag gaat t prima, drinkt goed en in verschillende houdingen...
Maar dit is zo ontzettend zielig, hij heeft zo'n honger en ik kan hem niet helpen :'(
(Ik heb geprobeerd met de hand wat te kolven, maar dat lukte nog niet.. )
pi_145283999
En zoals ik vannacht al zei: overdag gaat t super...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145284112
JM, dat klinkt goed! *O*

Kyara O+

Loj, de onrust kan van veel dingen komen. Krampjes, reflux, boer dwars, te moe, moeilijk aanhappen door stuwing... Lastig om in te schatten, maar zeker herkenbaar (vooral juist in de late avond). Bij ons liep mijn vriend met hem heen en weer tot hij rustig was en dan probeerden we het opnieuw. Of ik liep zelf en probeerde hem al lopend aan te leggen. Als dat goed ging, kon ik vaak weer gaan zitten. Heel gedoe, maar werd vanzelf beter. Maar wellicht kan een lk nog tips geven?

Mooie foto ook O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:35:25 #171
73386 Fazz
onderweg
pi_145284314
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
Fazzoletti, had hij de kunstvoeding gedronken? Fijn dat je de stap genomen hebt, dan heb je die drempel maar gehad, en hopelijk is het niet vaak of lang nodig :) (hier ging het in vlagen)
Op de opvang niet :{ maar ze hadden het ook pas geprobeerd nadat hij 120cc gekolfde melk had gedronken ;)
Gisteravond heb ik hem wel een flesje kunnen geven; in eerste instantie wilde hij er niets van hebben. Ik heb hem de borst gegeven en toen de wisseltruc gedaan met de fles. Ging goed!
Daarna kunnen kolven zodat oppas-oma vandaag de dag doorkomt met gekolfde melk :)

JM, wat fijn dat de bv zo goed op gang komt! En dat L al live kan drinken O+

Lieve foto Loj O+
Kyara, ik blijf het toch zo mooi vinden, je tweetal aan de borst :)
pi_145287413
Wat een lieve foto's hier O+ O+

Gefeliciteerd JM en Loj *O*

Drinkt ie overdag wel de linkerkant Loj? alleen snachts dus niet?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145287703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:38 schreef Loj het volgende:
JM, wat een fijn positief verhaal! Je mag zeker trots zijn!

Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik dit zou posten.. Ik voel me meteen zo'n zeur in dit positieve topic. Maar misschien heeft iemand toch nog de tip...

Hier gaat de nacht tot nu toe hetzelfde als gisteren. Om half 8 heeft Js heel netjes en perfect aan de rechterborst gedronken. De linkerborst wou hij absoluut niet, maar hij gaf nog wel hongersignalen aan. Om 10 uur begon hij weer duidelijke signalen aan te geven maar hij is ontzettend onrustig en hapt niet aan. Hij is echt over de rooie, hij wil maar het lukt niet. Na een uur is hij in slaap gevallen met de pink en om half 1 werd hij weer wakker met hongersignalen en hetzelfde probleem.

Ik denk dat hij vooral rustig moet worden, jullie ook? Ik weet gewoon ook niet zo goed wat te doen...

Overdag gaat t prima, drinkt goed en in verschillende houdingen...
Maar dit is zo ontzettend zielig, hij heeft zo'n honger en ik kan hem niet helpen :'(
(Ik heb geprobeerd met de hand wat te kolven, maar dat lukte nog niet.. )
Overdag drinkt hij beide kanten wel? De vraag is dan of hij niet aan wil happen door honger of iets anders. Kan idd ook kramp zijn, of 'gewoon' een huiluurtje. Heeft hij wel goede plasluiers?

Schakel gewoon een lk in anders, die heeft als het goed is meer tips. Ze zijn er ook voor steun, niet alleen voor echte problemen. Zoek er wel een die gecertificeerd is. De meiden van Borstvoedingscentrum Delft zijn bijv heel erg fijn!
Home is where the O+ is...
pi_145287863
R was overdag zooo zoet maar snachts..alleen maar huilen! we hebben de eerste week niet geslapen snachts. Dat in combinatie met veel bloedverlies en kloven op mijn tepels was echt slopend! Man liep met haar in de gang en ze werd daar wel rustiger van inderdaad.

En bij twijfels altijd iemand van LLL bellen of een LK! :Y
http://www.lalecheleague.nl/ouders/direct-hulp-nodig
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:19:28 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145287961
Lopend aanleggen heb ik ook vaak gedaan ja! Typisch, maar het werkte soms wel! :Y
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:46:03 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145288879
Aah, wat lief Loj! Heb zelf geen tips.
pi_145288909
'Gewoon' huiluurtjes geloof ik niet in. Niemand huilt 'gewoon', zomaar, iedereen die huilt heeft daar een reden voor, dus ook baby's.
Loj, wat typisch dat het overdag goed gaat en 's nachts niet. Ik denk dat je er goed aan doet om even contact te zoeken met LaLeche League via de link die bitterend postte. Die kun je gratis bellen, no strings attached. Zij weten meer dan de kraamverzorgster en kunnen de situatie beter inschatten dan wij. het lijkt wel een disclaimer :')
pi_145291089
Loj, mooie foto O+
pi_145291237
Oh die foto O+ mooi Loj!

Hier gaat het 's nachts ook minder goed dan overdag. Het lukt wel, maar onrustig, veel loslaten, wurmen, huilen.. En overdag niks aan de hand! Ben zelfs net nog naar de HA geweest om te kijken of het mss spruw was, maar nee, gelukkig niet.

Hoop voor je dat het snel bijtrekt!
pi_145291629
Toen mijn man terug naar werk was na 2 weken bleven we mailen door de dag en vertelde ik vaak hoe lief ze was, vaak slapen, af en toe poep explosie of spugen maar verder echt heel zoet!
Komt ie thuis rond 5-6 uur is het alleen maar huilen! hele avond lang! op een gegeven moment dacht ie dat het beter was dat hij terug naar kantoor ging :9

Ik had toen veel op bv.com gelezen en volgens mij was het toen regelen/clusteren en krampen!

Maar inderdaad als je het niet vertrouwd of erg onzeker bent is LLL heel fijn omdat net als Wup zegt heel laagdrempelig is!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:29:07 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145291729
Heel laagdrempelig idd, maar hou er ook rekening mee dat je soms gewoon niemand te pakken krijgt ivm drukte -O- Zou dus ook even de site van de VBN bekijken, daar staat ook telefoonnummers van contactpersonen per regio. Weer een extra telefoonnummer om te bellen als je niemand te pakken krijgt ;)
pi_145291819
Goed dat je het zegt! ik heb het nooit mee gemaakt daar dat niemand de tel kon pakken dus stond ik niet bij stil :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145294806
Dank voor de tips :*

Heb met dat nummer nu vooral tips gekregen om hem rustig te krijgen 's avonds.
Nu moet ik ook zeggen dat vandaag de melkproductie echt goed begint te lopen. Dus dat helpt hopelijk vanavond ook wel!

Dus dank je :*

Trouwens had ik al gezegd hoe tof borstvoeding geven is :D ;)
pi_145294857
Oh wat fijn! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:05:10 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145294867
Haha, fijn Loj! O+

Hopelijk gaat t vanavond en vannacht soepeler!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:26:00 #186
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145295609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:04 schreef bitterend het volgende:
Oh wat fijn! O+
Bitterend jij bent toch ook een langvoedster ;) met je zoveel maanden kindje :+ :P

Misschien komt dit je ook bekend voor? En ben benieuwd hoe je het aanpakt of oplost.
Anderen mogen natuurlijk ook advies geven :Y graag.

Rayen drinkt nog steeds de borst, 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan.
Maar nu begint hij zijn middagslaapje over te slaan en is hij vaak om een uur of vier uitgeteld.
Met resultaat dus dat hij , denk ik door moeheid, geen avondeten wil eten, maar daarna komt natuurlijk wel het "gezeur" om de borst.
En als ik toegeef, zit hij zichzelf daar vol mee te tanken.
Maar op zijn leeftijd, bijna 3 jaar, vind ik voldoende vezels ook heel belangrijk.

Nah misschien hoort dit meer in het peutertopic :?
Ik denk dat ik het beste maar de borst weiger? want dat is natuurlijk een makkelijke uitweg om 's avonds zijn eten niet aan te raken.
Rayen 2½ jaar!
pi_145295755
:D

Ik zou niet weigeren want volgens mij zelfs peuters die geen bv krijgen willen niet eten als ze moe zijn :9

Ze drinkt hier (over een maand 3 jaar :o ) nog in de ochtend een paar keer, soms voor het slapen gaan in de middag (soms gaat ze slapen zonder) en dan drinkt ze in de middag nog een keer en voor het slapen gaan rond 8 uur.

Het heeft hier geen invloed op de hoeveelheid eten die ze binnenkrijgt. Zo eet ze een volle bak brinta/havermout na dat ze dus 2 borsten leeg heeft gedronken. Avond eten doet ze bijna nooit :') en in de middag eet ze 1 stuk fruit en meestal 2 boterhammen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145295758
Fijn Loj! Wat voor tips gaven ze?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:55:55 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145296680
Ik zou ook avondeten niet weigeren.
Mijn dochter (4jaar 9 maand inmiddels) kan na een goede bv-maaltijd zo nog prima avondeten wegschuiven.
En zo krijgt hij tenminste nog iets gezonds mee.
En bv is ook licht laxerend geloof ik, dus qua stoelgang hoe je je dan geen zorgen te maken. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:17:26 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145297483
Ik heb ook de indruk dat bv een aanvulling is op het eetpatroon en dat het niet in plaats van komt. Mijn meiden vragen na de borst ook nog wel eens om een boterham zelfs water. En mijn (op zich goed etende) peuter zonder bv eet idd ook niet veel als hij moe is.

Denk dat de vraag om borst dan meer is om een rustmomentje te creëeren. Als mijn meiden moe zijn willen ze ook graag bij me drinken :Y
pi_145297582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:26 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Bitterend jij bent toch ook een langvoedster ;) met je zoveel maanden kindje :+ :P

Misschien komt dit je ook bekend voor? En ben benieuwd hoe je het aanpakt of oplost.
Anderen mogen natuurlijk ook advies geven :Y graag.

Rayen drinkt nog steeds de borst, 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan.
Maar nu begint hij zijn middagslaapje over te slaan en is hij vaak om een uur of vier uitgeteld.
Met resultaat dus dat hij , denk ik door moeheid, geen avondeten wil eten, maar daarna komt natuurlijk wel het "gezeur" om de borst.
En als ik toegeef, zit hij zichzelf daar vol mee te tanken.
Maar op zijn leeftijd, bijna 3 jaar, vind ik voldoende vezels ook heel belangrijk.

Nah misschien hoort dit meer in het peutertopic :?
Ik denk dat ik het beste maar de borst weiger? want dat is natuurlijk een makkelijke uitweg om 's avonds zijn eten niet aan te raken.
Mijn dochter doet hetzelfde maar dan zonder borstvoeding.
Niet willen eten bij het avondeten maar dan wel een extra beker melk willen... Tja..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:55:33 #192
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145305643
Jee Davinia je bent een "reuze-langvoedster" :D

Bedankt voor al jullie berichten. Ga ik me minder zorgen maken. ;)
Dus het kan wel gewoon een maaltijd eten na borstvoeding, ik had zo'n idee dat hij daar vol van zit en daarom niet wil eten.
Maar hij eet waarschijnlijk momenteel gewoon slecht.
Rayen 2½ jaar!
pi_145354051
Wanneer kan ik verwachten dat m'n borsten zindelijk worden? Ik ben die zoogcompressen en het lekken (vooral tijdens het voeden: als ik met de ene borst voed, lekt de andere) wel zat inmiddels.

Maarrrrr... Vandaag 2 maanden borstvoeding! *O* Een persoonlijk record ;) Had ik een paar weken geleden toen ik het niet meer zag zitten echt niet gedacht. We hebben het gevierd met doorslapen van 23:30 tot 6:30, geen voeding om 3:00 :D
pi_145354070
Wat goed, Amsel, 2 maanden! *O*
En wat betreft zindelijk: geen idee, weet van de vorige keer ook niet meer wanneer ik weer zonder beha kon slapen. Ik ben die pads ook wel zat...
pi_145354538
Hmm, hier lek ik nog steeds vaak, vooral 's ochtends en inderdaad tijdens het voeden, Amsel. Dus dat is weinig hoopgevend nieuws, aangezien ik nu 8 1/2 maand voed. Overdag als ik aan de werk ben, heb ik er gelukkig geen last meer van!

En verder: super! Twee maanden alweer! En doorslapen. _O_ .

Oh en vanmiddag bespreek ik de uitslagen van het bloedonderzoek met de huisarts. Ben wel benieuwd wat er uitkomt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145355346
Deurbeltechniek toepassen?
Het schijnt ook zo te zijn dat zoogcompressen een licht zuigende/stimulerende werking hebben en daarmee het probleem in stand houden.

Gonneke schreef daar laatst iets over: http://eurolactatie.net/2014/10/06/zindelijkheidstraining/

Mede langvoedsters, ik heb tegenwoordig na een nachtvoeding standaard een licht schaafwondje op mijn linkertepel :{ Meneer hapt dus niet zo mooi, wat doe ik daar aan? Overdag gaat het prima trouwens. Ik voed liggend op mijn rechterzij, draai voor de linkerborst dus wat door. Was voorheen nooit een probleem overigens.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:58:58 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145355972
+1 Morretje.... heb er alleen niet echt last van. Jij wel?
pi_145356057
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:33 schreef Morretje het volgende:
Deurbeltechniek toepassen?

Dat werkt inderdaad wel. Alleen denk ik er meestal pas te laat aan :')

Ik gebruik zoogcompressen van Natusan, die zo'n gel vormen. En dus niet echt nat worden. Andere zoogcompressen worden inderdaad klam en lekken uiteindelijk door.

Oh en 's nacht soms lillypadz, dan kan ik tenminste eens zonder beha slapen O+

Ik had me trouwens nooit bedacht dat je beide borsten op één zij kon doen door gewoon wat verder door te draaien :o Ik vond het al zo'n onhandig idee dat je je dan weer naar je andere zij zou moeten draaien voor de andere borst en dat je dan ook je kind naar die kant zou moeten overhevelen :@
pi_145356151
Ik lag 's nachts gewoon op een dikke handdoek :D. Heb een hekel aan met beha slapen.

Na 13 maanden zijn ze nu wel redelijk zindelijk... Behalve als ze een voeding overslaat en bij de tsr. Maar zonder pads kan nog niet, dus ik heb dunne wasbare.
Home is where the O+ is...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:08:16 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145356211
Jemig echt? Na 13 maanden nog steeds?

Bewijst maar weer (voor mij dan) dat ik gewoon van mezelf blijkbaar echt weinig melk heb. Heb nooit echt veel gelekt, alleen in mn verlof, tijdens het drinken en bij langere stukken in de nacht.
pi_145356314
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:02 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad wel. Alleen denk ik er meestal pas te laat aan :')
Ik gebruik zoogcompressen van Natusan, die zo'n gel vormen. En dus niet echt nat worden. Andere zoogcompressen worden inderdaad klam en lekken uiteindelijk door.
Oh en 's nacht soms lillypadz, dan kan ik tenminste eens zonder beha slapen O+
Ik had me trouwens nooit bedacht dat je beide borsten op één zij kon doen door gewoon wat verder door te draaien :o Ik vond het al zo'n onhandig idee dat je je dan weer naar je andere zij zou moeten draaien voor de andere borst en dat je dan ook je kind naar die kant zou moeten overhevelen :@
Ik doe dat eigenlijk wel altijd... Maar mijnes hapt ook niet prettig als hij niet in standaard zit/lighouding kan drinken. Zittend recht voor je op schoot of staand drinken heeft hij bijvoorbeeld ook nooit gedaan. Het moet echt in 'drinkhouding', blijkbaar :+.

En twee maanden bv *O*. Super!! Wat betreft lekken heb ik geen tips, met uitzondering van een verstopping die los kwam, heb ik nooit gelekt :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:16:18 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145356426
Dat hoeft toch echt niks te zeggen hoor LB. Ik lek ook vrijwel nooit, en heb toch altijd best veel kolfopbrengst, dus in mijn beleving redelijk wat melk. (Overproductie is mij overigens vreemd, ik zou ook niet zeggen dat ik veel melk heb, gewoon voldoende plus een beetje).
KuikenGuppy
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:20:25 #203
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145356531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:08 schreef LadyBlack het volgende:
Jemig echt? Na 13 maanden nog steeds?

Bewijst maar weer (voor mij dan) dat ik gewoon van mezelf blijkbaar echt weinig melk heb. Heb nooit echt veel gelekt, alleen in mn verlof, tijdens het drinken en bij langere stukken in de nacht.
Ik weet niet of dat echt per definitie iets zegt hoor ik weet van jouw productiestruggles . Ik heb behoorlijk genoeg melk (ze verslikt zich vaak en ik heb nog regelmatig last van stuwing) maar echt erg lekken doe ik niet. Het is niet zo weinig dat ik zonder pads kan (ze is ook pas 3 weken) maar de pads lekken zeker niet door en raken ook niet verzadigd. Maar als ik 'even' de druk eraf kolf 's nachts heb ik zo 75-100 cc binnen no time... Dat helpt trouwens wel, het drinken in de nacht gaat een stuk rustiger nu!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:24:49 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145356649
Oh, ok :D

Zwak momentje, sorry :')

Wat fijn dat t beter gaat Soesa! Straks hopelijk ook nog zonder eerst kolven 's nachts. En Amsel al 2 maanden and counting! ^O^
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:57:24 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145357584
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:08 schreef LadyBlack het volgende:
Jemig echt? Na 13 maanden nog steeds?

Bewijst maar weer (voor mij dan) dat ik gewoon van mezelf blijkbaar echt weinig melk heb. Heb nooit echt veel gelekt, alleen in mn verlof, tijdens het drinken en bij langere stukken in de nacht.
Miss-sly heeft destijds nooit gelekt en had prima productie.
Hoeft dus niets te zeggen :*

Schaafwondjes heb ik nooit gehad. Wel soms velletjes of zo, maar dat is niet spannend verder.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145357785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:08 schreef LadyBlack het volgende:
Jemig echt? Na 13 maanden nog steeds?
Bewijst maar weer (voor mij dan) dat ik gewoon van mezelf blijkbaar echt weinig melk heb. Heb nooit echt veel gelekt, alleen in mn verlof, tijdens het drinken en bij langere stukken in de nacht.
Lekken zegt toch niets over de hoeveelheid melk? :) Ik heb echt nog nooit gelekt, geen druppel, en kon toch wel altijd een aardige hoeveelheid kolven.
pi_145357802
Oh, ik miste de laatste pagina. Spuit elf :')
pi_145358623
Ik kwam hier per ongeluk binnen en zag iets over lekken. Nu is de vraag hier waarschijnlijk verkeerd, maar ik stel hem toch gezien jullie zulke borstendeskundigen zijn :D Ik geef al dik een jaar geen bv meer, maar lek nog steeds aan 1 kant als ik op mijn zij lig. Weet iemand of dit normaal is en ooit nog over gaat? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_145359634
Was het niet Spring haar moeder die zelfs nog wel eens lekte? :D
In principe is het een normale hormonaal gestuurde lichaamsfunctie voor de vrouw, dus in die zin is het wel normaal ja. Het kan echter ook zijn dat het door iets anders wordt veroorzaakt, bijv een prolactinoom. Je kunt de vraag even bij je huisarts neerleggen, mocht je er last van hebben.

We zijn hier inmiddels bezig met boventanden en het is voor ons beiden bepaald niet pijnloos :X
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:03:19 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145359701
Ai... :X sterkte Wup, hopelijk zijn ze gauw door!
pi_145359998
Ai pijnlijk wup!

Ik heb toch weer een vraagje. Ik heb hier meen ik wel eens gelezen dat je bij een verstopt neusje er een paar druppels bv in kunt druppelen, maar hoe doe je dat precies?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:28:52 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145360538
Goed richten! :7
Of anders wat kolven en met een spuitje.

Wup, succes met de tanden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145360584
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:12 schreef klavertje-4 het volgende:
Ai pijnlijk wup!
Ik heb toch weer een vraagje. Ik heb hier meen ik wel eens gelezen dat je bij een verstopt neusje er een paar druppels bv in kunt druppelen, maar hoe doe je dat precies?
Kolven en dan met een spuitj of pipetje idd.
pi_145362974
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:08 schreef LadyBlack het volgende:
Jemig echt? Na 13 maanden nog steeds?

Bewijst maar weer (voor mij dan) dat ik gewoon van mezelf blijkbaar echt weinig melk heb. Heb nooit echt veel gelekt, alleen in mn verlof, tijdens het drinken en bij langere stukken in de nacht.
Het zegt denk ik meer over de mijne, ja. Heb natuurlijk van begin af aan al overproductie. Nu nog steeds met regelmaat harde plekken en ik lek gewoon makkelijk. De overdrukventielen doen het prima, zeg maar ;).

Wup, ouch! Was hier ook ja :X
Home is where the O+ is...
pi_145363381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:58 schreef LadyBlack het volgende:
+1 Morretje.... heb er alleen niet echt last van. Jij wel?
:X Het schrijnt echt bij het voeden..

Oi Wup.. :X :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145365741
Hihi richten had ik geprobeerd maar dat was geen succes :')

Maar spuitje, natuurlijk! Ga t proberen!

Vervelend van t lekken! Hier ook nog lekken maar t ventje is ook pas 2,5 week oud. Vorige keer lekte ik in ieder geval niet meer toen ik ging werken maar geen idee meer wanneer t precies stopte.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:10:24 #217
30252 Soempie
Procreating
pi_145395200
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:02 schreef Amsel het volgende:
[..]

Ik had me trouwens nooit bedacht dat je beide borsten op één zij kon doen door gewoon wat verder door te draaien :o Ik vond het al zo'n onhandig idee dat je je dan weer naar je andere zij zou moeten draaien voor de andere borst en dat je dan ook je kind naar die kant zou moeten overhevelen :@
Hier bedacht ik me dat ook pas vorige maand (na negen maanden 's nachts voeden). :D :o
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:29:29 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145395893
9 maanden Soemp... 9 maanden!!! _O_
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:49:24 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145396608
*O* voor Soempie's 9 maanden borstvoeding!
pi_145397371
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:02 schreef Amsel het volgende:
[..]

Ik had me trouwens nooit bedacht dat je beide borsten op één zij kon doen door gewoon wat verder door te draaien :o Ik vond het al zo'n onhandig idee dat je je dan weer naar je andere zij zou moeten draaien voor de andere borst en dat je dan ook je kind naar die kant zou moeten overhevelen :@
Ik heb dat ook wel geprobeerd (of beter gezegd, I heeft dat wel eens geprobeerd :P ), maar bij mij werkt het niet, volgens mij komt dat doordat mijn borsten niet groot genoeg zijn. Tenminste, dat doordraaien moet dan zo dat ik er zelf niet meer prettig bij lig. Dus ja, kind en al overhevelen. En dan gaat ze meteen moord en brand schreeuwen he, elke keer weer. :') .

Hier ook nog maar even update van mijn bezoek aan de huisarts: uit het bloedonderzoek kwamen alleen positieve dingen, Lichamelijk gezien mankeer ik dus niets. Ben wel in een week tijd een kilo aangekomen. En I eet ineens een stuk meer erbij. Echt grappig hoe zij bijvoeding ineens heeft ontdekt. Dat betekent dat ze vooral 's avonds voor het slapen gaan nu minder bij mij drinkt. Dus dat maakt wel iets uit voor mij. Huisarts vond doorverwijzing naar diëtist op dit moment niet nodig. Wel heeft ze me goed onderhouden over hoe belangrijk het is een balans te vinden in het moederschap: tussen er voor je kind zijn en er voor jezelf zijn. Maar daar zei ze ook bij dat het tijd kost en dat ik mezelf die tijd ook moet gunnen. Het was dus een fijn gesprek!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:28:20 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145397669
Goed om te horen Franny!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:18:11 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145399281
Overhevelen? Kind laten omrollen werkt ook ;)
Fijn dat er niks 'mis' is franny!
KuikenGuppy
pi_145399645
Fijn dat er niks mis is, Franny. En dat aan jezelf denken is ook lastig. Ik viel de vorige keer ook zo hard af en heb het me ook voorgenomen om deze keer meer aan m'n eigen voeding te denken en het gaat aardig. Nu scheelt het dat ik al een peuter in huis heb die toch moet eten, dan eet ik steeds mee. En in tegenstelling tot de peuter (toen zij baby was) gaat deze baby niet van 0 naar 100 decibel in een halve seconde. Hij wordt heel rustig wakker, en als ik dat hoor ren ik naar de keuken voor drinken, eten, pak m'n ipad, installeer peuter met iets leuks (boekje, spel, tekening oid). Dan pas pak ik zacht murmelende baby en ga voor een voeding zitten.

Voor degenen die liggend voeden: Lukt dat ook al met kleine baby's? Die van mij (8 weken) kan het nog niet zo goed, laat vaak los, en wat het vervelendste is, als ik 'm terugleg (lees: de co-sleeper in schuif) na een voeding heeft hij nog last van de melk die omhoog komt en valt dan moeilijk in slaap. Ik moet dus als ik liggend voed wel omhoog om hem goed te laten boeren, en ben dan alsnog heel erg wakker. Doen jullie dat ook of kunnen jullie baby's na een liggende voeding wel gewoon verder slapen? En zou het beter worden of zou het bij hem horen? Ik hoop het eerste, want liggend voeden scheelt zoveel energie! Ik kan het me van de eerste niet zo herinneren.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:56:06 #224
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145400690
Marel ik voed zo af en toe al liggend en baby is nu 2,5 week. Ik zou dus zeggen dat t met 8 weken ook goed zou moeten kunnen. Mijn mannetje laat alleen niet steeds los, kan me voorstellen dat dat wel vervelend is.

Wel omhoog voor een boertje idd, das dan wel weer jammer.

Fijn Franny dat de uitslagen goed waren. Verder herkenbaar wat Marel zegt, bij de eerste was het lastiger om aan mezelf te denken, nu moet peuter toch ontbijten/fruit/lunchen dus eet ik automatisch mee.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:48:41 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145402191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:28 schreef marel88 het volgende:
Voor degenen die liggend voeden: Lukt dat ook al met kleine baby's?
Ik doe het vanaf geboorte, dus ik zou zeggen: ja ;).
Maar ik heb grote borsten, misschien dat dat verschil maakt?
KuikenGuppy
pi_145402954
Marrel hier lukt liggend voeden nu een maand of 2 goed maaaaar! Ook ik koet jibs altijd (nu 7,5maand) altijd wee rechtop houden en laten boeren ander is het geheid drama en huilen vanwege vastzittende boeren etc.

Dus snachts zit ik gewoon netjes rechtop en val soms dus gewoon zo in slaap :+ .
Hopelijk kunnen jullie snel probleemloos liggend voeden.

Franny, ik heb even gemist waarom je naar de ha ging maar fijn dat er niets mis is. Is het vanwege het afvallen? Hier ook nog steeds een dalende lijn en ook echt niet tevreden met mijn lijf zo. :*
♥ J & S
pi_145406326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik doe het vanaf geboorte, dus ik zou zeggen: ja ;).
Maar ik heb grote borsten, misschien dat dat verschil maakt?
Ik vond mijn cup F al best de moeite eigenlijk, jij nog groter? ;)

Dank voor de reacties, dat boertje is zo vreemd nog niet dus... We blijven oefenen!
pi_145407748
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:16 schreef klaprooss het volgende:
Marrel hier lukt liggend voeden nu een maand of 2 goed maaaaar! Ook ik koet jibs altijd (nu 7,5maand) altijd wee rechtop houden en laten boeren ander is het geheid drama en huilen vanwege vastzittende boeren etc.
Dus snachts zit ik gewoon netjes rechtop en val soms dus gewoon zo in slaap :+ .
Hopelijk kunnen jullie snel probleemloos liggend voeden.
Franny, ik heb even gemist waarom je naar de ha ging maar fijn dat er niets mis is. Is het vanwege het afvallen? Hier ook nog steeds een dalende lijn en ook echt niet tevreden met mijn lijf zo. :*
Ja, was vanwege afvallen en er kwam vorige week ook nog een buikgriep overheen, waardoor ik me fysiek echt slecht voelde en me zorgen begon te maken. Heb jij er ook last van? Zorg goed voor jezelf! :* .

Marel, ik heb bij I ook totdat ze drie maanden was altijd goed moeten laten boeren. 's Nachts voedde ik haar dan wel in bed, maar tussendoor en na de voeding liet ik haar ook altijd boeren en ging ze even rechtop.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145408761
He rot franny! Ik zit nu op 7 kilo onder m'n startgewicht. En inmiddels het zelfde lichaam als toen ik 18 was :'). Oke op de borsten na dan :+

Hopelijk komt er snel weer wat bij fran!


En sorry voor m'n niet goed lopende posten.. Telefoons :')
♥ J & S
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:09:06 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145409147
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:52 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ik vond mijn cup F al best de moeite eigenlijk, jij nog groter? ;)

Dank voor de reacties, dat boertje is zo vreemd nog niet dus... We blijven oefenen!
Helaas wel, maar F is ook imposant :+.
KuikenGuppy
pi_145412049
Liggend voeden kon ik pas toen ze een maand of 3 was. Cup E en blijkbaar was dat net een onhandige maat :D.

Hier ook op -7 onder startgewicht maar ik kan het nog wel hebben. Pas bij 65 kg ga ik echt de rem erop zetten. Ben 1.76 dus dan is 't wel mooi.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:43:57 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145414290
Mijn kraamhulp heeft een zaak gemaakt van mij leren om liggend te voeden :D konden we fijn samen een dutje doen O+ En ik heb dat ook vaak toegepast. E sliep alleen aan de borst, en als ik dan zelf ook moe was gingen we gewoon samen in bed liggen :D

Het ging in het begin niet altijd makkelijk hoor, en links was lastiger dan rechts.

Nu voed ik alleen 's ochtends nog in bed, meestal op mn rechterzij en dan draai ik zelf wat door voor links. Alleen nu is t schaapje zo verschrikkelijk verkouden dat ik vooral erop let dat zij nog wat lucht krijgt ;( Ze ligt nu gewapend met neusspray, Luuf én een ui in bed. We shall see....
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:48:02 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145414487
Liggend voeden O+

Doe ik soms, als ik heel moe ben, ook wel eens. Maar dat schiet niet echt op met 2 en een DD/E cup (ze gaan er gewoon naast liggen en trekken de tepel mee ;( )
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:00:07 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145415008
Wraaaaah :X auw :')
pi_145415341
Mijn kind beet zojuist :(.
Heb haar weggelegd in bed, ze wilde ook niet echt meer. Niet tof, ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:13:17 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145415629
Hmmm naar is dat. Eerste keer Cwen? Of eerste keer echt bewust ofzo?

E deed t gisteravond ook, héél hard, uit nijd omdat ze zich in slaap wilde drinken maar geen lucht kreeg ;( Ja daar kan ík niks aan doen! :'(
pi_145421196
Even een bv-update van deze prematuurmama: uk dronk gister voor het eerst twee volledige voedingen bij mij, nadat ik me er voor het eerst niet in had laten lullen om het voor z'n 16u-voeding 'al' weer te proberen. Na de voeding van 10u (die al 3 dagen op rij goed gaat) heeft hij echt tijd nodig om daar van bij te slapen. Gister pas de 19u-voeding weer aan de borst en dat ging fantastisch :) Dus de overige voedingen nog even via sonde (als hij doorslaapt) of fles (als hij zich meldt) voelt voor nu als de beste keus. Mijn kolfopbrengst is super, tussen 70 en 130 per kolfbeurt (ongeveer om de 3u), ook nu thuis O+ (en nu zit ik te kolven met een nieuwsgierige kat naast me :))

Edit: en na het kolven moesten we met hand en tand de kolfonderdelen bewaken voor de katten ze in beslag namen :D

[ Bericht 10% gewijzigd door JufMariska op 11-10-2014 08:07:51 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:19:48 #238
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145421269
Wat goed JufMaris! ^O^
pi_145421667
Wat fijn JM!

LB, ja, voor het eerst bewust. Volgens mij was ze boos dat ze niet in slaap viel :X... Heeft ook vannacht weer steeds 30 min eraan gehangen, dus het komt wel goed.

Ela, hoe is 't bij jullie?
Home is where the O+ is...
pi_145422523
Bijten! au! Hoop dat het nog een tijd duurt/niet gebeurd. Vier maanden, scherpe randjes en borst is niet een heel gelukkige combi. Vooralsnog gaat het goed; klopt af :+.

Franny, hopelijk lijn naar boven of in ieder geval stabiel ingezet. En duimen voor niet meer ziek worden :*.

Ik heb er nu nog geen last van, ben nu op startgewicht (dat is al heel lang mijn gewicht). 1cm korter dan Cwen en 5kg lichter. Bij oudste daar nog weer 5kg onder gekomen. Dan zie ik er echt sneu/ongezond uit. Maar meer eten heb ik geen behoefte aan. Zie wel hoe het loopt en hou het in de gaten. Zeker met een gestaag groeiend activiteitenpatroon.

Liggend voeden: gaat niet echt enthousiast. J drinkt dan maar weinig naar mijn idee. En positioneren is lastig...ook kleine borsten zijn niet altijd handig ;). Een mama van baby-yoga voedt altijd liggend, in ieder geval daar. Lijkt me heel onpraktisch; dat doe je echt niet overal even.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:05:19 #241
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145423991
Ook weer bijgelezen.

JM ik had helemaal niet in de gaten dat jouw L. zoveel te vroeg was damn :o Fijn dat je bortvoeding zo goed loopt en hopelijk kan hij snel zelf meer drinken en mag hij mee naar huis O+

Die duovoedfoto O+ En Loj je borst wordt stevig vastgehouden :D

Lekkage, nu jullie het erover hebben valt het me op dat ik dat al in geen tijden meer heb gehad :') Eerder had ik het altijd tijdens het voeden of als de borst echt vol was, maar kan me niet herinneren wanneer ze blijkbaar zindelijk geworden zijn.

En als ik op de zij voed (doe ik niet vaak omdat ik het idee heb dat Lucas dat niet heel fijn vindt en me begint te schoppen) dan moet ik tussendoor ook meerdere keren overeind komen om te laten boeren.

Tandjes en borstvoeden… sterkte wup :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145427144
*O* 9 maanden voor Soempie!!

:* voor de gebeten tepels!

Fijn Franny dat het goed ging bij de HA!

Loj hoe gaat het met jou??

JM wat doet je kleintje het goed zeg!!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:03:08 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145428475
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 08:02 schreef JufMariska het volgende:
Even een bv-update van deze prematuurmama: uk dronk gister voor het eerst twee volledige voedingen bij mij, nadat ik me er voor het eerst niet in had laten lullen om het voor z'n 16u-voeding 'al' weer te proberen. Na de voeding van 10u (die al 3 dagen op rij goed gaat) heeft hij echt tijd nodig om daar van bij te slapen. Gister pas de 19u-voeding weer aan de borst en dat ging fantastisch :) Dus de overige voedingen nog even via sonde (als hij doorslaapt) of fles (als hij zich meldt) voelt voor nu als de beste keus. Mijn kolfopbrengst is super, tussen 70 en 130 per kolfbeurt (ongeveer om de 3u), ook nu thuis O+ (en nu zit ik te kolven met een nieuwsgierige kat naast me :))
Edit: en na het kolven moesten we met hand en tand de kolfonderdelen bewaken voor de katten ze in beslag namen :D
Wat ontzettend goed dat je dat zo door hebt! _O_ Nu al de beste moeder die hij zich wensen kan O+

En die opbrengst, daaaaamn dat is goed zeg :D Hoeveel drinkt hij?
pi_145428652
45 per voeding als die in fles of sonde gaat, en dat haalt hij (via de niet zo betrouwbare wegen-voor-en-na-voeden-methode) ook uit de borst. Kleine held.
Thanks allemaal O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145428811
Echt zo fijn dat hij het zo goed doet!
pi_145431849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 09:24 schreef Cwen het volgende:
Wat fijn JM!
LB, ja, voor het eerst bewust. Volgens mij was ze boos dat ze niet in slaap viel :X... Heeft ook vannacht weer steeds 30 min eraan gehangen, dus het komt wel goed.
Ela, hoe is 't bij jullie?
Gelukkig is hier alles ook goed gekomen! Het bleef bij die ene keer, ik heb daarna 1 voeding gekolfd en toen een heleboel voedingen mijn 'goede' borst eerst gegeven voor het geval ze zou bijten, die tepel kan net iets meer hebben. Nu doe ik dat nog steeds als ik het niet helemaal zeker weet, maar ik durf ook steeds vaker weer m'n iets minder goede borst als eerst te geven :D

LB, ik lek ook nooit, terwijl ik een hele goede productie heb, aan het begin zelfs overproductie! Dus het zegt niet per se iets over dat je niet veel melk hebt :*
pi_145436827
Ik heb ook weinig gelekt hoor, en ik heb 2 monden te voeden ;)
pi_145437576
Wat fijn dat de melkproductie zo goed op gang komt, JM. En ook al wat live drinken, klinkt als een goed team!
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:33:41 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145442545
Hier komt t nu steeds regelmatiger voor dat E niet meer 2, maar 1 keer drinkt 's middags. Ze komt regelmatig pas rond 3 uur uit haar middagslaap, en dan gaan we daarna wat doen, zodat de 4 o'clock dip met afleiding wordt opgevangen :D

Morgen ga ik een hele dag weg, ben benieuwd of ik er dan wat van merk oO<
  zondag 12 oktober 2014 @ 11:23:05 #250
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145450308
Sorry dat ik hier weer met een vraag kom. Hopelijk willen jullie advies geven. Na een vliegende start met bv heb ik nu een borstontsteking opgelopen -O-

Vannacht hondsberoerd en 39.5 graden koorts (vanochtend nog). Zonet onder de hete douche de rode plek goed gemasseerd en volgens mij heb ik t melkkanaaltje open weten te krijgen. Direct aansluitend heeft J gedronken em t lijkt erop dat er nu geen pijnlijke plek meer zit. Heb ik zo voldoende gedaan om erger te voorkomen? Hebben jullie nog verdere tips? Als t voldoende was, wanneer moet ik dan verbetering merken?
  zondag 12 oktober 2014 @ 11:28:18 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145450393
Heb je antibiotica?
Anders zou ik even aankijken of de koorts zakt en bij koorts maandag ritje naar de ha voor een kuurtje (amoxicilline meestal)
En verder de aangedane kant zo leeg mogelijk houden en de anders kant kolven als die overstroomt.
Beterschap!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 12 oktober 2014 @ 12:51:40 #252
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145452259
Thanks davinia. Net even geslapen, plek is terug en koorts blijft 39.5. Ik ga zo de hap wel even bellen, zie nog zon nacht niet zitten -O-
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:14:59 #253
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145452858
Over drie kwartier ligt de ab klaar, hopelijk helpt het vlug
pi_145457000
Blegh klavertje..
Het kan helpen om je borst te verwarmen voor het drinken en te koelen daarna. Het trillen van een elektrische tandenborstel helpt soms ook heel goed. En idd, goed, goed, heel goed leeg laten drinken, eventueel meemasseren.
Sterkte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:05:20 #255
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_145457692
Thanks Morretje, verwarmen deed ik inderdaad al maar de tandenborstel is nieuw voor me, hoe doe je dat precies?

Ben inmiddels begonnen aan de ab nadat de koorts tot 40 graden was opgelopen.
pi_145460365
De achterkant van de borstel op de harde plek zetten, dan trilt het los.. Ik hoop dat de ab snel helpt!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145466550
Eh. Hoe gaan jullie om met wat oudere kindjes aan de borst? Bram is nogal duidelijk wat hij wilt en dat als hij dat wilt dat hoef ik ook niet een beker limonade te maken. Maar goed, hij is bijna 2 en ik geef geen borstvoeding om te provoceren, dus zo in het openbaar tijdens een verjaardag is gewoon weinig succes. Hoe gaan jullie daarmee om? Toch die beker limo? Gewoon nee zeggen? Of even afzonderen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145466704
Op die leeftijd zei ik inderdaad nee als ik er geen zin in had. Volgens mij kwam het toen buitenshuis eigenlijk vrijwel niet meer voor. Alleen bij familie enzo, maar daar ging ik me ook niet afzonderen.
pi_145466978
Wat heeft provoceren ermee te maken?
Ze is bijna 3 en vraagt bijna niet om buitenshuis maar als ze wel vraagt bijv. als ze moe is of niet lekker dan krijgt ze het ook gewoon. Ongeacht of we op een terrasje zijn of bij familie.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145469613
Ik denk dat Tico met provoceren bedoelt hoe de buitenwereld reageert op een kind aan de borst dat ouder is dan babyleeftijd.
Tico ik zou kijken naar de situatie en de reden, waarom hij de borst wil. Is het om zijn zin door te drijven. Of heeft hij een rustmomentje nodig? Als hij er echt behoefte aan heeft en jij het ook kan opbrengen dan kan je jezelf even afzonderen. Of met als bitterend voeden ongeacht waar je bent. Ik bedoelde eigenlijk dat je jezelf er ook fijn bij mij moet voelen. :*
pi_145470723
Ik heb me nu dus voor het eerst maar even afgezonderd idd. Op een terras vind ik toch anders. Hoe vaak gaat een wildvreemde de discussie nou aan?
Ik vroeg het me gewoon af, want ondanks dat het gewoon vrienden zijn voelde het gewoon niet zo gepast. Ik voelde me er niet mee oo mn gemak dat hij perse bij mij wilde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145470857
Als je niet op je gemak voelt idd lekker afzonderen! soms hebben ze behoefte aan mama en wel nu! :P

Ik heb nooit discussie gevoerd met wildvreemden :D denk dat niemand in de gaten heeft als ik voed of ze zeggen gewoon niks.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:28:56 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145471220
Hier vragen ze buitenshuis bijna nooit meer. En verder doe ik eigenlijk wat Omen zegt. Groot verdriet is eigenlijk alleen te troosten met borst, dus dan maakt het me niet uit waar ik ben of met wie. Bij vermoeidheid of niet in hun hum is het voor mij toch wel afhankelijk waar en bij/met wie ik ben. Ze accepteren "nee" meestal wel (behalve dan bij groot verdriet). Maar als ik er 1 voed dan wil de ander meteen ook (en "nee" is dan geen optie). En dat voedt toch niet zo heel prettig of discreet op een vol terras :D
pi_145471277
Nou het is voor mij ook natuurlijk wel den beetje nieuw. Bram is echt al wel een groot kind en echt echt geen baby meer. Bij de meiden ben ik eerder gestopt en voelde ik nooit het punt van misschien vinden andere mensen het wel raar. Maar dat is nu een beetje anders. Bram praat al 2 woord zinnetjes en rent door de kamer en komt dan bij mij aan het eind van de middag op het vaste tijdstip en die die!! En dan duidelijk wijzen.
Dus ik had echt even. Ja en nu? En public niet zo behoefte aan. Even limonade proberen. Shit nee dus. Dus dan maar even boven. Dat voelde voor mezelf zo raar ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145471648
Ja is ook wennen hoor. Was bij mij ook...toen ze 2 jaar en 5 maanden was waren we (met schoonfamilie) bij de Efteling en ineens wou ze drinken hiervoor niet echt ergens gevoed waar het zo druk was. Toen twijfelde ik...zal ik het doen? zomaar in het midden van het park? ik voelde me niet op mijn gemak maar ze was verdrietig dat ze niet mocht dus even op een bankje zitten en toch gevoed :D en daarna ging het beter elke keer als ze wou drinken (bij het pierenbadje, dierentuin, terras) niet zo vaak en ik probeer inderdaad iets anders aan te bieden maar soms is alleen mama goed.

Je moet er misschien aan wennen en kijken hoe je hiermee om wil gaan maar gek is het niet dat het raar voelt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:02:02 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145473264
Ook heel herkenbaar inderdaad. Ik vond het altijd iets heel erg vanzelfsprekend maar ja, op een gegeven moment besef je ook dat ze geen baby meer zijn en eerder richting peuter gaan (wat Tico ook beschrijft). En ook al wil ik er lak aan hebben, ik ben me toch heel bewust van wat anderen vinden.
pi_145473392
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:02 schreef Kyara het volgende:
Ook heel herkenbaar inderdaad. Ik vond het altijd iets heel erg vanzelfsprekend maar ja, op een gegeven moment besef je ook dat ze geen baby meer zijn en eerder richting peuter gaan (wat Tico ook beschrijft). En ook al wil ik er lak aan hebben, ik ben me toch heel bewust van wat anderen vinden.
Ssst Kyara. Die van ons zijn nog lang geen peuter. En die van Tico ook niet hoor :D
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:55:37 #268
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145476686
Ik heb me altijd even afgezonderd.
Kleine moeite om ergens een hoekje te zoeken en snel even voeden.
Het was meer gedoe om dat gejengel aant e horen en dat is ook nket fijn voor de omgeving, natuurlijk.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:58:33 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145476869
Als ze door blijven jengelen dan geef ik eigenlijk ook wel toe inderdaad. Maar dat doen ze vooral thuis als ze zich vervelen of moe/boos/verdrietig/sjacherijnig zijn of gewoon niet weten wat ze met zichzelf aan moeten.
pi_145483163
Ellie is pas 13 maanden maar lijkt ouder omdat ze zo groot is. Krijg hier dus ook al eens blikken en m'n moeder vindt het maar gek, maar ik weiger me ervoor te schamen en voed dus waar we ook zijn, met wie dan ook. En men mag best in discussie gaan hoor... Kom maar op.
Home is where the O+ is...
pi_145484188
Ik merk zelf dat het mij nu al, met ruim 8 maanden, begint tegen te staan om overal maar steeds te voeden. Toen ze nog echt een klein babytje was, vond ik het vanzelfsprekend. Maar na ruim een half jaar merk ik dat ik het ook wel prettig vind om weer een beetje 'back to normal' te gaan, als in, niet te pas en te onpas mijn shirt open te hoeven maken. Thuis of bij vrienden/familie heb ik er niets van hoor, ik bedoel meer in openbare ruimtes, als we op pad zijn.

Het is niet dat ik me geneer, maar meer dat ik zelf voel dat dat op een gegeven moment wel klaar is, wat mij betreft, dat mijn lijf weer van mij is en ik alleen op momenten die ik zelf kies mijzelf op die manier beschikbaar stel.

Maar ik heb het idee, ook wat de discussie over de nachtvoedingen betreft, dat er een soort scheidslijn is tussen moeders die grenzen (willen) stellen en moeders die helemaal vraaggestuurd borstvoeding geven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:42:20 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145484776
Franny, ik ga wat dat betreft met jou mee ;) maar ik heb me ook nooit echt fijn gevoeld bij in het openbaar voeden. Ik zonder me eigenlijk altijd af (behalve toen kuiken nog erg klein was) of ik geef een alternatief.
KuikenGuppy
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:10:03 #273
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145485422
Ik voed nu nog wel overal en ik zonder mij eigenlijk altijd af.
R. drinkt in het openbaar zo slecht dat een alternatief aanbieden ook geen optie is voor ons.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:53:14 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145486640
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:17 schreef Franny_G het volgende:
Maar ik heb het idee, ook wat de discussie over de nachtvoedingen betreft, dat er een soort scheidslijn is tussen moeders die grenzen (willen) stellen en moeders die helemaal vraaggestuurd borstvoeding geven.
En zelfs dat ligt genuanceerd ;)
(als ik tenminste naar mezelf kijk)

Nu ik overdag dus nauwelijks meer voed, ga ik morgen lekker shoppen. Gewone normale bh's kopen, kleding die niet als vereiste heeft dat ik er in moet kunnen voeden. *O* *O*
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:11:20 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_145487147
Ik voed overdag ook eigenlijk alleen nog thuis, als ik ergens anders ben krijgt ie een flesje koemelk of wat thee met melk, behalve bijv bij mijn moeder of broer thuis, daar voed ik nog wel gewoon.
Ik geef alleen nog voor de middagslaap, of er meteen na overdag de borst. Al denk ik erover om nu toch eind vd middag ook maar weer te geven, hij is dan zo mopperig soms en dat vind ik zo sneu, wie weet helpt borst dan wat om het vol te houden tot aan eten en bedje. Ochtend/avond/nacht drinkt ie ook nog steeds.

Mijn dochter dronk op deze leeftijd alleen nog een ochtend en avond voeding, of zelfs alleen ochtend, wat een verschil is dat dan bij een tweede kind.
Zoonlief drinkt nog zo'n 5-6 keer per etmaal. :)

Ik hoop hem in ieder geval tot na de winter nog te kunnen voeden, vind het fijn om hem die weerstand boost te kunnen geven, het is nog zo'n wurm.

Ik vind het wel heel fijn dat ie nu zonder borst ook wel in bed te leggen is, en dat ie zelf in slaap kan vallen in zijn bedje, dat heeft een week of 6 gekost, om hem zonder huilen te leren om zelf in slaap te vallen, maar hij begrijpt nu waar zijn bedje voor is. O+
pi_145487257
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
En zelfs dat ligt genuanceerd ;)
(als ik tenminste naar mezelf kijk)
Nu ik overdag dus nauwelijks meer voed, ga ik morgen lekker shoppen. Gewone normale bh's kopen, kleding die niet als vereiste heeft dat ik er in moet kunnen voeden. *O* *O*
Ja, er is zeker nuance aan te brengen. Maar vind de verschillen tussen moeders hierin best interessant!

Ik kijk ook uit naar weer aan kunnen trekken wat ik wil, en niet na te hoeven denken of het wel geschikt is om in te voeden. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:22:12 #277
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_145487461
Hier nog 10 voedingen. Nog steeds. Maar ze eet ook nauwelijks, dus het verbaast mij niks.

Ik voed wel in het openbaar, maar altijd discreet en soms voelt het niet gepast. Van de week waren we met de hele familie (30 man) uit eten in een heel druk, vol restaurant waar veel doorloop was en ik niet even apart kon gaan zitten. We zaten hutje mutje op elkaar en aangezien madame dan echt niet netjes en discreet gaat drinken, maar eerder slok-lol-slok-ziejemenog-slok-wieisdaar-slok drinkt, zijn we toen naar huis gegaan (overigens was dat de eerste keer). We hadden ons dessert toch al op, maar zonder kind of honger had ik nog even blijven plakken.

En kleren? Jurkjes, ik mis jurkjes. Ik heb alleen jurkjes waarmee je niet kunt voeden en draag niet vaak genoeg jurkjes om voedingstoestanden aan te schaffen, maar ik mis ze wel. :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:23:03 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145487489
Grappig, ik draag bijna alleen maar jurkjes. Want overslag dus makkelijk voeden :D Ik snak juist naar gewone shirtjes en broeken :D
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:25:42 #279
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_145487577
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:23 schreef Kyara het volgende:
Grappig, ik draag bijna alleen maar jurkjes. Want overslag dus makkelijk voeden :D Ik snak juist naar gewone shirtjes en broeken :D
Haha!

Ik heb altijd een hemdje aan, ook al way voor F.enne. Das handig om m'n spek in bedwang te houden, hehehe. Gewone h&mtasjes van 5 euro. Dus hier is het shirt omhoog, hemdje omlaag en gaan! :D
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_145487910
Hallo dames. Ik ben op dit moment 36 weken zwanger en ik wil heel graag borstvoeding gaan geven als de baby er straks is. Bij het kraamzorgbureau waar ik mij heb aangemeld bestaat de mogelijkheid om een borstvoedingservicepakket af te sluiten. Dit houdt in dat je al tijdens de zwangerschap een telefonische intake krijgt en onbeperkt vragen mag stellen aan een lactatiekundige, en vanaf de geboorte tot en met vier maanden na de laatste kraamzorgdag krijg je een consult aan huis tijdens de kraamweek, een consult in de consultruimte op een moment dat ik dat zou willen, en onbeperkt consulten en advies via telefoon en e-mail.

Het pakket kost 195 euro waarvan ik 100 euro vergoed kan krijgen van de verzekering. Ik vind dit best veel geld voor iets waarvan ik niet weet of ik het nodig ga hebben.

Als er íets is wat ik niet meer kan op dit moment in mijn zwangerschap is het keuzes maken. :+. Dus, wie helpt me? Kan ik hier zonder of denken jullie dat het toch wel meerwaarde kan hebben?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145488017
Een gewoon consult bij een LK kost al snel 75 euro... Maar de ervaren dames hebben vast meer inzichten dan ik ;)
Kwak
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:37:12 #282
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145488038
Ik denk dat het een mega meerwaarde is!
Ik zou het doen. Want een verloskundige, kraamhulp en het cb weten heel beperkt iets van borstvoeding.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:39:48 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145488123
Ik zou het -zeker bij een 1e- ook doen :Y.
pi_145488185
Lastig, DAD.

Als je een goede kraamhulp hebt, helpt zij je goed op weg tijdens de kraamweek. Maar je weet van tevoren niet of je een goede krijgt, wat dat betreft. Op de cb's bij mij in de stad zijn borstvoedingsspreekuren waar je gratis advies kunt krijgen van lk's. Daar heb ik goed gebruik van kunnen maken. Misschien even nagaan hoe dat bij jou in de stad geregeld is?

Ik heb zelf het idee dat ik zoiets niet nodig gehad zou hebben. Want mbv kraam, alle info op internet, O+ dit topic O+ , en de lk op het cb ging het prima. Maar, als je zeker wilt weten dat je echt goede hulp krijgt, dan zou ik er gewoon voor gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:47:25 #285
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145488390
Het issue is denk ik alleen dat je niet weet of je kraam er wel verstand van heeft op dat moment,
Als ik kijk naar een paar mensen die gestopt zijn op fok dan negeerde ze advies in dit topic of/en de LK want de kraamhulp leek hun heel kundig. Hoe weet je als versgebakken moeder dat die enorme lieve vrouw die je enorm helpt echt wel verstand heeft van borstvoeding.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:53:17 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145488580
Mijn eerste kraam vertelde dat ze veel kennis had. Maar ondertussen had ik al heel snel een gigakloof, terwijl zij dus elke x hielp bij het aanleggen. Het duurde heel lang voor de kloof weg was (pas na inschakelen LK a ¤95) en heeft mij heel erg vaak doen twijfelen te stoppen.

Nu had ik weer een kraam met weinig kennis van bv, mijn baby deed het gelukkig al vanaf het begin zelf heel goed
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:57:33 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145488714
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:22 schreef Kimpossible het volgende:
Hier nog 10 voedingen. Nog steeds. Maar ze eet ook nauwelijks, dus het verbaast mij niks.
Hier een die me de oren van de kop eet, maar die gewoon net zoveel drinkt als daarvoor ;( :').
KuikenGuppy
pi_145488727
Bij het bewuste kraambureau heeft iedere kraamverzorgende het WHO/Unicef-certificaat 'Zorg voor borstvoeding'. Ik weet alleen niet in hoeverre dat ook daadwerkelijk iets zegt.

Wellicht is het pakket juist voor ná die tijd ook wel heel nuttig, als ik weer ga werken bijvoorbeeld.

Denk dat ik het maar ga doen. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:58:26 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145488741
DAD, ik vind het heel goed klinken juist :) ik ken idd ook een aantal meiden die gestopt zijn uit 'onkunde' of omdat ze wel dachten dat hun kraam het wel zou weten.
KuikenGuppy
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:01:30 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145488839
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij het bewuste kraambureau heeft iedere kraamverzorgende het WHO/Unicef-certificaat 'Zorg voor borstvoeding'. Ik weet alleen niet in hoeverre dat ook daadwerkelijk iets zegt.
Wellicht is het pakket juist voor ná die tijd ook wel heel nuttig, als ik weer ga werken bijvoorbeeld.
Denk dat ik het maar ga doen. :).
Heel weinig. -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:12:09 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145489149
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:25 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Haha!
Ik heb altijd een hemdje aan, ook al way voor F.enne. Das handig om m'n spek in bedwang te houden, hehehe. Gewone h&mtasjes van 5 euro. Dus hier is het shirt omhoog, hemdje omlaag en gaan! :D
Dat zit met 2 tegelijk echt voor geen meter :D
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:06:36 #292
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145504694
Ik was even vergeten hoe pittig een regeldag kan zijn :X ;(. Alleen maar hele korte hazenslaapjes, constant willen drinken (elk half uur denk ik :')) en tussendoor onrustig zijn. Ze ligt nu even bij haar papa te slapen, even weg van de melkgeur. Ik bereid me voor op een heul onrustig nachtje... en merk dat ik stiekem al denk: hopelijk komt mijn relaxte, ontspannen meisje nog terug en is dit ècht tijdelijk -O-
pi_145507080
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik was even vergeten hoe pittig een regeldag kan zijn :X ;(. Alleen maar hele korte hazenslaapjes, constant willen drinken (elk half uur denk ik :')) en tussendoor onrustig zijn. Ze ligt nu even bij haar papa te slapen, even weg van de melkgeur. Ik bereid me voor op een heul onrustig nachtje... en merk dat ik stiekem al denk: hopelijk komt mijn relaxte, ontspannen meisje nog terug en is dit ècht tijdelijk -O-
Pittig hè, Soesa... Mij hielp het wel als ik door kreeg dat het een regeldag was, dan vond ik het makkelijker te accepteren. Succes vannacht, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk, kun je je man inschakelen? (ik liet hem luiers doen of als ik heel moe was vroeg ik hem alert te blijven als ik liggend voedde en wegdommelde). Over een paar dagen is ze vast weer haar relaxte zelf.
pi_145509472
DAD ik zou het doen! Veel vrouwen stoppen met BV vanwege de verkeerde begeleiding de eerste week. Ik snap dat het veel geld is maar ik denk echt dat dat het wel waard is.

Ik heb 1 consult gehad en dat koste meer dan die 95 euro die je zelf zou moeten betalen.
Echt in de geboortezorg moet je het treffen met je begeleiding qua bv :).
En tja wie weet ben je een natuurtalent en je kindje ook maar er zijn altijd dingen wat net een beetje beter kan is mijn ervaring :)
♥ J & S
pi_145515442
Wat ben ik dan blij dat bij "mijn" kraamzorgbureau de meeste lactatiekundige hulp gewoon bij de service hoorde! De eerste avond heeft de kraamhulp met een van hun eigen lactatiekundigen gebeld om advies toen het echt niet wilde lukken en later in de kraamweek kwam een andere lk langs om te kijken hoe het inmiddels ging en om verder advies te geven. Hoorde er allemaal bij. En nog steeds zou ik mogen bellen of mailen of zelf appen bij vragen, kosteloos. Er werd ook gezegd "mocht je borstontsteking krijgen en geen kolf hebben, bel dan en we komen langs, zelfs 's avonds laat , en dan pompen we je leeg" :D En toen ik een kraamzorgbureau uitzocht wist ik niet eens dat ze dit allemaal erbij deden :o O+

Overigens heeft het ziekenhuis waarin ik beviel wel een borstvoedingscertificering maar was de begeleiding daar met aanleggen direct na de geboorte echt ruk.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:01:20 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145518815
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:56 schreef marel88 het volgende:

[..]

Pittig hè, Soesa... Mij hielp het wel als ik door kreeg dat het een regeldag was, dan vond ik het makkelijker te accepteren. Succes vannacht, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk, kun je je man inschakelen? (ik liet hem luiers doen of als ik heel moe was vroeg ik hem alert te blijven als ik liggend voedde en wegdommelde). Over een paar dagen is ze vast weer haar relaxte zelf.
Idd, toen het kwartje eenmaal viel was het begrip er :).
Mijn man doet de luiers, scheelt toch iets! Gek genoeg is ze net pas voor de eerste keer wakker geworden sinds 21:30 dus die slaap hebben we maar vast binnen!

Dat klinkt geweldig Amsel! Bij mijn kraamzorgbureau werkt ook een lk, mag je ook kostenloos 'gebruik' van maken maar ik vond haar niet zo goed, had meer vertrouwen in de externe lk die ik had geraadpleegd
pi_145520294
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hallo dames. Ik ben op dit moment 36 weken zwanger en ik wil heel graag borstvoeding gaan geven als de baby er straks is. Bij het kraamzorgbureau waar ik mij heb aangemeld bestaat de mogelijkheid om een borstvoedingservicepakket af te sluiten. Dit houdt in dat je al tijdens de zwangerschap een telefonische intake krijgt en onbeperkt vragen mag stellen aan een lactatiekundige, en vanaf de geboorte tot en met vier maanden na de laatste kraamzorgdag krijg je een consult aan huis tijdens de kraamweek, een consult in de consultruimte op een moment dat ik dat zou willen, en onbeperkt consulten en advies via telefoon en e-mail.

Het pakket kost 195 euro waarvan ik 100 euro vergoed kan krijgen van de verzekering. Ik vind dit best veel geld voor iets waarvan ik niet weet of ik het nodig ga hebben.

Als er íets is wat ik niet meer kan op dit moment in mijn zwangerschap is het keuzes maken. :+. Dus, wie helpt me? Kan ik hier zonder of denken jullie dat het toch wel meerwaarde kan hebben?
Wij hebben het pakket, en ik ben er vooralsnog wel blij mee, heb op dag 2 contact gehad met de LK. Iedereen in het zkh had in principe verstand van borstvoeding maar ik kreeg zoveel net iets verschillende adviezen dat ik er zenuwachtig van werd :@ Nou gaan we er natuurlijk vanuit dat de situatie bij jou heel anders gaat zijn hoor ;) Maar ook dan kan het superfijn zijn om los van de kraam (die er immers ook maar een aantal dagen is) een 'echt' deskundige te hebben om dag en nacht je vragen aan te kunnen stellen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145524018
Ik geloof dat ik het ook gedaan zou hebben, wetend wat ik nu weet ;) Dat wist ik bij nr1 absoluut nog lang niet, en heb ondanks voorspoedige bv-periode wel slechte adviezen gehad her en der.

Ander vraagje, heeft er hier iemand ervaring met een baby die na 4,5 maand prachtig drinken en prima luiers, ineens heel veel slijmluiers (meer dan 6 per dag) produceert en daar duidelijk buikpijn heeft? Duurt al bijna 2 weken. Kinderarts vind niets bijzonders, buikgriep kon niet want geen koorts, geen verkoudheid oid. Kinderarts gooide het op onrijpheid van de darmen maar dat lijkt me onzin. Kan het een allergische reactie zijn misschien?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145524057
Bedankt voor het meedenken allemaal! Jullie hebben me overtuigd, ik doe vandaag het formulier op de bus. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145525388
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:56 schreef Morretje het volgende:
Ik geloof dat ik het ook gedaan zou hebben, wetend wat ik nu weet ;) Dat wist ik bij nr1 absoluut nog lang niet, en heb ondanks voorspoedige bv-periode wel slechte adviezen gehad her en der.

Ander vraagje, heeft er hier iemand ervaring met een baby die na 4,5 maand prachtig drinken en prima luiers, ineens heel veel slijmluiers (meer dan 6 per dag) produceert en daar duidelijk buikpijn heeft? Duurt al bijna 2 weken. Kinderarts vind niets bijzonders, buikgriep kon niet want geen koorts, geen verkoudheid oid. Kinderarts gooide het op onrijpheid van de darmen maar dat lijkt me onzin. Kan het een allergische reactie zijn misschien?
Kan van alles zijn. Allergie, tandjes, verkoudheid of andersoortig virusje, verstoring van de darmflora door bijvoeding of medicatie.... Mijn baby van toen drie mnd reageerde met vieze luiers op de antibiotica die ik slikte.
pi_145525582
Hoe lang mag dat duren dan Wup? Er wordt geen bijvoeding gegeven, moeder en kind gebruiken geen medicijnen.
Ze lijkt echt last van de melk te hebben, zodra er gedronken wordt, begint dr buik te borrelen en huilt ze, vlak daarna produceert ze een beetje poep met slijm en is de pijn over.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')