Nee precies dat leek me ook, een borstontsteking wil ik zeker voorkomen. Ik heb de borst inderdaad in warm water laten weken en meteen laten drinken maar dat werkte niet. Vanmiddag geweekt en gekolfd maar dat werkte helaas ook niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:40 schreef Morretje het volgende:
Vooral niet wachten zou ik zeggen, straks heb je een borstontsteking te pakken. Zeker als je nu al een pijnlijke plek voelt.
Je borst even warm maken door in warm water te weken, heb je dat al gedaan? En dan meteen drinken? Dan wordt het velletje zachter.
En anders idd (laten) doorprikken met een steriele naald. En dan meteen laten drinken. Maar ik zou er niet mee wachten tot maandag om dat te doen.
Haha, idem!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben dus zo'n frunniker die gewoon onder de douche met mn nagels het blaartje te lijf gaat
Hopelijk werkt t doorprikken goed met een naaldje! In vuur houden maakt idd ook steriel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
's Ochtends bij ons in bed, voor dr middagslaap, rond 16:00 en voor t slapengaan. Grofweg. Gisteren nog even in de Ikea toen vriendje aan het afrekenen was en E moe.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:59 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto's Chanty!
En zo fijn dat wildvoeden nu zo makkelijk gaat. Geeft zoveel vrijheid!
LB, mooie foto van je meisje
Leuk stoeltje, ik denk alleen dat ik dan niet meer overeind zou kunnen komen met 2 dreumesjes op de armHoe vaak voed jij nog eigenlijk?
Leuke foto's!quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:51 schreef Chanty het volgende:
Franny benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. Ben trouwens benieuwd hoe jouw eetlust is. Ik verlies zelf namelijk zo'n 3 kg per maand (dus over een maand moet dat wel stoppen anders word ik te dun) maar heb gewoon heel weinig honger en zit heel snel vol. Dus moet ik gaan proppen. Herken je dat?
Hoe oud is jouw kleintje ook alweer?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie dit ook?
Als ik bv geef (liggend) dan gaan vaak de eerste 5 minuten goed, daarna begint ze vaak te spartelen en te kreunen. Ik pak haar dan op en daarna (boer of geen boer) gaat alles weer goed. Tot weer een paar minuten later... Dit heeft ze nu al een tijdje. Zijn dit gewoon krampjes?
Dat is wel een idee ja. Ik ben altijd te lui om een pak drinken open te maken dus drink alleen waterquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:50 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Leuke foto's!
Ja, ik herken het heel duidelijk. Zit vaak tegen heug en meug door te eten. Begrijp ook niet hoe het komt, want je zou juist verwachten dat je meer honger krijgt door de borstvoeding. Ik heb wel veel dorst, dus ik drink nu, anders dan ik gewend was, maar veel calorierijke drankjes. Zodat ik op wat makkelijkere wijze toch wat meer calorieën binnenkrijg. Is dus een idee voor je, als je inderdaad het idee hebt dat het wat te snel gaat nu. Smoothies, milkshakes e.d.
11 weken vandaagquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:52 schreef Morretje het volgende:
[..]
Hoe oud is jouw kleintje ook alweer?
Kan ze verzuipen in de hoeveelheid melk?
Ik herken het wel. Ik voed nu niet zo vaak meer liggend, maar als ik het voorheen deed, had ik ook regelmatig dat ze heel erg met haar beentjes ging liggen schoppen en draaien/worstelen. Denk dat het toch met het maagje te maken heeft. Als ze dat deed, ging ik maar overeind zitten en hield haar dan stevig vast. Werd ze meteen rustig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
11 weken vandaag
Heb niet het idee dat er teveel melk is, ze geeft eigenlijk al weken geen mondje melk meer terug en spugen/overgeven doet ze ook niet
Ik zoek nog steeds een verklaring voor mijn 27 dagen over tijd zijn en toen pas positief testenquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:03 schreef L-E het volgende:
Vraagje: kan het zo zijn dat als je cyclus weer redelijk op de rit is, deze weer ontspoort, als het ware, door een tijdelijke toename in bv geven?
Ik zoek een verklaring voor mijn 10 dagen over tijd zijn (en negatieve testen)
Ja, met name als het om nachtvoedingen gaat. Je prolactineniveau is dan weer hoger, wat de aanmaak van LH en FSH onderdrukt. Desalniettemin hoop ik van harte met de rest mee natuurlijk!quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:03 schreef L-E het volgende:
Vraagje: kan het zo zijn dat als je cyclus weer redelijk op de rit is, deze weer ontspoort, als het ware, door een tijdelijke toename in bv geven?
Ik zoek een verklaring voor mijn 10 dagen over tijd zijn (en negatieve testen)
Dank je! Helderquote:Op maandag 6 oktober 2014 08:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja, met name als het om nachtvoedingen gaat. Je prolactineniveau is dan weer hoger, wat de aanmaak van LH en FSH onderdrukt. Desalniettemin hoop ik van harte met de rest mee natuurlijk!
Welkom ook!! Supergoed dat je L's voedingen al zelf kolft zeg! Ik las tenminste elders dat je een hele voeding kon gevenquote:Op maandag 6 oktober 2014 21:13 schreef JufMariska het volgende:
Chanty, wat een gave pics!!
Ik kom hier ook alvast een beetje aanhaken, pietsie eerder dan verwachtNu nog vooral kolven, maar hopelijk zsm steeds meer 'echt' voeden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de opvang nietquote:Op maandag 6 oktober 2014 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
Fazzoletti, had hij de kunstvoeding gedronken? Fijn dat je de stap genomen hebt, dan heb je die drempel maar gehad, en hopelijk is het niet vaak of lang nodig(hier ging het in vlagen)
Overdag drinkt hij beide kanten wel? De vraag is dan of hij niet aan wil happen door honger of iets anders. Kan idd ook kramp zijn, of 'gewoon' een huiluurtje. Heeft hij wel goede plasluiers?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:38 schreef Loj het volgende:
JM, wat een fijn positief verhaal! Je mag zeker trots zijn!
Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik dit zou posten.. Ik voel me meteen zo'n zeur in dit positieve topic. Maar misschien heeft iemand toch nog de tip...
Hier gaat de nacht tot nu toe hetzelfde als gisteren. Om half 8 heeft Js heel netjes en perfect aan de rechterborst gedronken. De linkerborst wou hij absoluut niet, maar hij gaf nog wel hongersignalen aan. Om 10 uur begon hij weer duidelijke signalen aan te geven maar hij is ontzettend onrustig en hapt niet aan. Hij is echt over de rooie, hij wil maar het lukt niet. Na een uur is hij in slaap gevallen met de pink en om half 1 werd hij weer wakker met hongersignalen en hetzelfde probleem.
Ik denk dat hij vooral rustig moet worden, jullie ook? Ik weet gewoon ook niet zo goed wat te doen...
Overdag gaat t prima, drinkt goed en in verschillende houdingen...
Maar dit is zo ontzettend zielig, hij heeft zo'n honger en ik kan hem niet helpen
(Ik heb geprobeerd met de hand wat te kolven, maar dat lukte nog niet.. )
Bitterend jij bent toch ook een langvoedsterquote:
Mijn dochter doet hetzelfde maar dan zonder borstvoeding.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:26 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Bitterend jij bent toch ook een langvoedstermet je zoveel maanden kindje
![]()
![]()
Misschien komt dit je ook bekend voor? En ben benieuwd hoe je het aanpakt of oplost.
Anderen mogen natuurlijk ook advies gevengraag.
Rayen drinkt nog steeds de borst, 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan.
Maar nu begint hij zijn middagslaapje over te slaan en is hij vaak om een uur of vier uitgeteld.
Met resultaat dus dat hij , denk ik door moeheid, geen avondeten wil eten, maar daarna komt natuurlijk wel het "gezeur" om de borst.
En als ik toegeef, zit hij zichzelf daar vol mee te tanken.
Maar op zijn leeftijd, bijna 3 jaar, vind ik voldoende vezels ook heel belangrijk.
Nah misschien hoort dit meer in het peutertopic![]()
Ik denk dat ik het beste maar de borst weiger? want dat is natuurlijk een makkelijke uitweg om 's avonds zijn eten niet aan te raken.
Dat werkt inderdaad wel. Alleen denk ik er meestal pas te laat aanquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |