Mja, dat kan. Maar als ze zich daar beter door voelt, vind ik het allang bestquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:33 schreef Burdie het volgende:
1 Borst per keer resulteert hier in twee keer zo vaak willen drinken't is maar net wat het beste werkt natuurlijk. (Soms ben ik tijdens een nachtvoeding moe, geef ik hem 1 borst en valt hij weer in slaap... en dan denk ik: het zal wel, ik ga ook weer slapen. En dan komt hij na 2 uur weer ipv dat hij netjes verder slaapt tot de ochtend
).
Franny, balen hoor...hopelijk is je griep snel weer over en kan je het toch vol blijven houden tot je zelf zegt: nu is het tijd om te stoppen, ipv dat je lichaam dat zegt.
Ja, af en toe ben ik wat duizelig en heb ik wat hoofdpijn. Logisch ook denk ik. Ik probeer echt extra te eten maar ik.heb ook weinig hongergevoel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:41 schreef Franny_G het volgende:
Wow, dat gaat heel rap, Soesa. Ook al heb je reserves het is voor je energiepeil en weerstand denk ik toch wel problematisch.
Dat bedoelde ik ook te zeggen, het verschilt zo per kindquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mja, dat kan. Maar als ze zich daar beter door voelt, vind ik het allang best. Ze is ook pas 2 weken he. Langer dan 4/5 uur zonder drinken doen we sowieso niet
Er zijn heel veel verschillende soorten en vaak (niet altijd) ligt de nadruk op eiwitten. Maar het heeft lang niet altijd de voorkeur om op dieetpreparaten over te gaan. De diëtist heeft meestal eerst een aantal andere voorstellen. Producten als Nutridrink zijn i.p. echt alleen bedoeld voor mensen waarbij het onmogelijk is om met gewone voeding uit te komen. Het is ook stikduur (ook al krijg je het vergoed met machtiging van de diëtist, dan is het nog steeds erg duur voor de verzekeraarquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Franny, misschien zijn shakes dan wel een oplossing voor je. Mijn zusje had ook ondergewicht en kreeg van de diëtiste shakes. Wat er precies in zit weet ik niet, ik gok flink wat koolhydraten. Weet niet of het samen gaat met bv, maar misschien kan je er wat info over vragen?
Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenenquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:55 schreef Franny_G het volgende:
Wel grappig trouwens. Ik bel de huisartsenpraktijk voor een afspraak. De assistente ging mij uithoren over het waarom van de afspraak. 'Hoeveel weegt u dan nu, en hoe lang bent u?' En wanneer bent u bevallen? Oh, maar u geeft dus nog steeds borstvoeding?'
Ik vind het niet vervelend hoor, maar in het licht van de ervaringen die we delen hier wel frappant.
Daar moest ik ook om lachen in februari (20 maanden)quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenen
Zeker proberen! Hoewel kramp erbij hoort is het zoooo naar. Je weet nooit in hoe verre het extra getriggerd wordt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 03:50 schreef Amsel het volgende:
Ik bedenk me opeens dat de kramp weer zo heftig lijkt te zijn geworden sinds ik weer ontbijt met een flinke hoeveelheid yoghurt. Dat heb ik na de bevalling ook veel gegeten, en daarna weer een poos niet. Dat lijkt overeen te komen met het verloop van de krampen, maar ik weet het niet zeker. Ik zoek natuurlijk enigzins wanhopig naar verklaringen en oplossingen - zeker om half vier 's nachtsMaar het kan sowieso geen kwaad om melkproducten eens een paar dagen uit te bannen om te zien wat het effect is toch? Of is dat overdreven? Ik lees verschillende dingen over in hoeverre zoiets door moedermelk kan worden doorgegeven.
Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen...quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenen
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen...
De hebben al mijn kinderen ook (gehad). Bij M is dat helemaal weggetrokken en ook bij de meiden wordt het minder. Hier is nooit iets gekliefd of ergens last van gehad.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
Ik was gisteren op Heathrow en daar zag ik borstvoedings en kolfkamers met een ontzettend lief pictogram![]()
Misschien dat iemand hier het weet voor ik de lipbandjesgroep opzoek op FB. Omdat Stip mijn tepels plat en kapot beet ben ik eerder gestopt met bv dan me lief was, omdat ik zoveel pijn had. De lk's die we heben gezien weten het aan zijn tongriempje en lipbandje, dus dat hebben we laten klieven, maar de arts wilde het pas de tweede keer dat we er waren doen. Helaas hielp het niet, maar nu zijn zijn boventanden door en die staan best een eind uit elkaar met een best vlezig bandje ertussen. Is dit gebruikelijk bij voortanden of zou zijn lipbandje hardnekkiger zijn dan de arts dacht?
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen...
Oh, ik drink gewoon s avonds hoor. Maar ze slapen hier in de avond sowieso wel goed. Ik voed echt bijna nooit tussen bedtijd en middernacht.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nu af en toe best zin heb om weer eens gewoon een fles wijn open te trekken zonder toch even te debatteren met mezelf of ik t wel of niet doe
Geen. Ik voed altijd op ons bed.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor stoel hebben jullie eigenlijk op de kinderkamer staan?
Ja! Kussens er in en helemaal goed als lekkere stoelquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Franny_G het volgende:
Was dat deze:
[ afbeelding ]
(Ik vind 'm leuk!)
Wat ik begreep is de groei van CB meer lineair (meer zoals fv kindjes) en van bv/who aan t begin sneller en vlakt dan af met 4-6 maanden waarna ze op 1 jaar ongeveer gelijk lopen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:23 schreef Amsel het volgende:
Wauw GWS, wat lang! En dan te bedenken dat de vk bij het consultatiebureau me net al zo prees omdat ik al wel 7,5 week borstvoeding geef
Hier ook een schommelstoel op de babykamer. Inderdaad niet zo heel erg handig, maar mijn man was zo blij toen hij met die stoel thuiskwam dat ik het niet over mijn hart krijg om er een andere stoel neer te zetten
Snapt iemand trouwens waarom mijn kind bij het consultatiebureau precies op de gemiddelde curve zit maar op die van borstvoeding.com eronder? Je zou toch juist andersom verwachten?
Klopt!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat ik begreep is de groei van CB meer lineair (meer zoals fv kindjes) en van bv/who aan t begin sneller en vlakt dan af met 4-6 maanden waarna ze op 1 jaar ongeveer gelijk lopen.
CB begint dus vaak te piepen met 4-6 mnd dat kind niet genoeg groeit en bijvoeding moet...
Als ik alles goed onthouden heb van de voorlichting...
Voor elk gemiddeld kind is er ook een slank kindje en een dik kindje natuurlijk. Niks mis mee. Als ze zestien is vindt ze t fijn waarschijnlijkquote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Amsel het volgende:
Maar mijn bv-kind groeit - kort door de bocht - op dit moment dus volgens de fv-curve en niet volgens de who-/bv-curve. Ach wat boeit het ook, zolang ze maar niet krimpt
Als ze vervolgens op die plek in de curve blijft, dan groeit ze dus perfectquote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Amsel het volgende:
Maar mijn bv-kind groeit - kort door de bocht - op dit moment dus volgens de fv-curve en niet volgens de who-/bv-curve. Ach wat boeit het ook, zolang ze maar niet krimpt
Ik voed ook altijd op bed! ze slaapt op de andere kamer sinds 30 maanden maar zelfs daarna bleef ik op bed voedenquote:
Ik zat toen geloof ik op 8 voedingen per dag, vaak ook maar 2 uur er tussen en in de nacht iets langer. Volgens mij is dat niet gek neequote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:
Maarre, voor die vriendin: bij 10 weken is overdag elke 2 uur drinken toch niet zo gek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het idee, maar volgens mij wordt je daar alleen maar meer gestressd van, want huilende baby?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef LadyBlack het volgende:
Rekken voor als de moeder niet zo goed uit de voeten kan met elke 2 uur een paar slokjes en dan in slaap vallen
Dit is ook wel een beetje het type "maar ik moet mijn opgeruimde huis nog netter maken!"Maar ze zei al dat t waarschijnlijk regelen is ja.
Ik kon daar ook weinig mee, en wij hebben het 'doorbroken' (kan ook toeval geweest zijn dat het werkte) door een flesje gekolfde melk te geven. Dan dronk hij in een keer meer melk, waardoor hij minder snel weer honger had, langer kon slapen en dus uitgeruster aan de volgende voeding begon. Die voeding kon hij dan weer langer drinken, waardoor hij minder snel weer honger had, etc.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef LadyBlack het volgende:
Rekken voor als de moeder niet zo goed uit de voeten kan met elke 2 uur een paar slokjes en dan in slaap vallen
Dit is ook wel een beetje het type "maar ik moet mijn opgeruimde huis nog netter maken!"Maar ze zei al dat t waarschijnlijk regelen is ja.
Zo hadden wij het ook bedacht, maar hier werkte het helaas niet. Ik vond het idd wel heel zwaar, zo enorm vaak drinken, met name in de nacht.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kon daar ook weinig mee, en wij hebben het 'doorbroken' (kan ook toeval geweest zijn dat het werkte) door een flesje gekolfde melk te geven. Dan dronk hij in een keer meer melk, waardoor hij minder snel weer honger had, langer kon slapen en dus uitgeruster aan de volgende voeding begon. Die voeding kon hij dan weer langer drinken, waardoor hij minder snel weer honger had, etc.
Ja, misschien hebben we wel gewoon geluk gehad dat het voor kuiken zo werkte.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Zo hadden wij het ook bedacht, maar hier werkte het helaas niet. Ik vond het idd wel heel zwaar, zo enorm vaak drinken, met name in de nacht.
Het is wel een heel goed advies hoor! Uit de fles drinken is minder vermoeiend dan uit de borst, dus in die zin heb je dan zeker kans dat er meer wordt gedronken omdat hij minder snel in slaap valtquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, misschien hebben we wel gewoon geluk gehad dat het voor kuiken zo werkte.
Soms wel jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit he.
nee, ik voed altijd zittend en in dezelfde houding. We laten haar zelf komen voor een voeding en verschonen haar eerst dus ze is goed wakker. Cosleeper hebben we (nog) niet maar ben ik vannacht wel naar aan het kijken geweest.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:27 schreef Morretje het volgende:
Zit er verschil in de voedingshoudingen overdag en 's nachts?
Is ze echt goed wakker als ze 's nachts drinkt?
En heb je een cosleeper? Zodat je haar wel weg durft leggen op d'r buik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |