abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145073810
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenen :+
Daar moest ik ook om lachen in februari (20 maanden) _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:24:07 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145074079
Amsel, zolang je kindje nog ongeveer elke week dr ritme kan veranderen puur door groei en ontwikkeling, zou ik me niet al te druk maken over gewenning ^O^

En wat betreft hoeveelheden... je kunt die stelregel aanhouden, maar ook daarbij zijn die ijsblokjes handig omdat je dan eventueel nog een klein beetje na kunt geven. Da's zo ontdooid namelijk.
pi_145080523
Ik bedenk me opeens dat de kramp weer zo heftig lijkt te zijn geworden sinds ik weer ontbijt met een flinke hoeveelheid yoghurt. Dat heb ik na de bevalling ook veel gegeten, en daarna weer een poos niet. Dat lijkt overeen te komen met het verloop van de krampen, maar ik weet het niet zeker. Ik zoek natuurlijk enigzins wanhopig naar verklaringen en oplossingen - zeker om half vier 's nachts ;) Maar het kan sowieso geen kwaad om melkproducten eens een paar dagen uit te bannen om te zien wat het effect is toch? Of is dat overdreven? Ik lees verschillende dingen over in hoeverre zoiets door moedermelk kan worden doorgegeven.
pi_145082006
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 03:50 schreef Amsel het volgende:
Ik bedenk me opeens dat de kramp weer zo heftig lijkt te zijn geworden sinds ik weer ontbijt met een flinke hoeveelheid yoghurt. Dat heb ik na de bevalling ook veel gegeten, en daarna weer een poos niet. Dat lijkt overeen te komen met het verloop van de krampen, maar ik weet het niet zeker. Ik zoek natuurlijk enigzins wanhopig naar verklaringen en oplossingen - zeker om half vier 's nachts ;) Maar het kan sowieso geen kwaad om melkproducten eens een paar dagen uit te bannen om te zien wat het effect is toch? Of is dat overdreven? Ik lees verschillende dingen over in hoeverre zoiets door moedermelk kan worden doorgegeven.
Zeker proberen! Hoewel kramp erbij hoort is het zoooo naar. Je weet nooit in hoe verre het extra getriggerd wordt.
Home is where the O+ is...
pi_145082386
Juist melkproducten kunnen idd goed kramp veroorzaken, dus ik zou het ook zeker proberen.

Wup, dat had ik ook, toen ik ruim een jaar voedde.. :D En dan nog misrekenen ook :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145082423
Ik was gisteren op Heathrow en daar zag ik borstvoedings en kolfkamers met een ontzettend lief pictogram :)

Misschien dat iemand hier het weet voor ik de lipbandjesgroep opzoek op FB. Omdat Stip mijn tepels plat en kapot beet ben ik eerder gestopt met bv dan me lief was, omdat ik zoveel pijn had. De lk's die we heben gezien weten het aan zijn tongriempje en lipbandje, dus dat hebben we laten klieven, maar de arts wilde het pas de tweede keer dat we er waren doen. Helaas hielp het niet, maar nu zijn zijn boventanden door en die staan best een eind uit elkaar met een best vlezig bandje ertussen. Is dit gebruikelijk bij voortanden of zou zijn lipbandje hardnekkiger zijn dan de arts dacht?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:25:47 #32
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_145082446
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zo moest ik vorige week voor een uitstrijkje aangeven hoe lang ik borstvoeding geef. In weken. Nú ging dat nog wel, vraag me over anderhalf jaar nog eens te rekenen :+
Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_145083539
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik geef al sinds 5 januari 2009 ononderbroken borstvoeding, ik mag binnenkort weer voor een uitstrijkje. Even goed rekenen... :+
:D baas boven baas! ;) Hoe is het met jullie?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:19:33 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145090964
Wauw GWS, dat is wel het serieuze werk zeg!

Ik moet zeggen dat ik nu af en toe best zin heb om weer eens gewoon een fles wijn open te trekken zonder toch even te debatteren met mezelf of ik t wel of niet doe :') Maar met plannen voor een tweede gaat dat dus misschien / hopelijk nog wel een paar jaar duren oO<
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:22:30 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145091068
Wat voor stoel hebben jullie eigenlijk op de kinderkamer staan?

Ik heb er een O+ schommelstoel O+ staan, maar dat blijkt dus helemaal niet handig :') -O- Hij kraakt als een gek, en E is bovendien inmiddels zo groot dat we er samen niet echt lekker in kunnen zitten; haar benen moeten dan van mijn schoot afhangen zeg maar. En als ze bij een nachtvoeding weer in slaap valt, plet ze met haar hoofd helemaal mijn arm tegen die leuning :X
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:42:09 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145091662
Deze, LB:

(Rechts op de foto)

Hij is van mijn grootvader zaliger geweest, die zat er altijd in en wij kleinkinderen kropen er dan lekker bij om te stoeien of te luisteren naar zijn zelfbedachte verhaaltjes O+.
(Soms kom ik boven, en zit mijn man in die stoel kuiken voor te lezen, in precies diezelfde pose O+).
KuikenGuppy
pi_145092240
Ik heb zo'n seventies rotanstoeltje met een paar kussens erin. Maar ik zit er alleen bij een ochtendvoeding, of even kort voor het slapen gaan. Lange voedingen doe ik bij ons in bed, of op de bank. Het stoeltje is dus meer voor I zelf later dan nu voor mij. Het kamertje is ook wat aan de kleine kant om er echt een grote stoel neer te zetten.

(Verder ben ik ook gewoon verliefd op dat stoeltje.. mijn oudere zus had er vroeger net zo eentje in haar kamer staan en ik vond het als kind al zo leuk.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145092336
Ik heb zelfs geen kinderkamer, dus 's nachts voed ik liggend :)
pi_145092341
Wij hebben een ikea tuinstoel. Klinkt fout maar hij is echt heel geslaagd, stond ook in het kinderkamertopic. (Kan nu niet linken)
pi_145092596
Was dat deze:

(Ik vind 'm leuk!)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145092598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
Ik was gisteren op Heathrow en daar zag ik borstvoedings en kolfkamers met een ontzettend lief pictogram :)

Misschien dat iemand hier het weet voor ik de lipbandjesgroep opzoek op FB. Omdat Stip mijn tepels plat en kapot beet ben ik eerder gestopt met bv dan me lief was, omdat ik zoveel pijn had. De lk's die we heben gezien weten het aan zijn tongriempje en lipbandje, dus dat hebben we laten klieven, maar de arts wilde het pas de tweede keer dat we er waren doen. Helaas hielp het niet, maar nu zijn zijn boventanden door en die staan best een eind uit elkaar met een best vlezig bandje ertussen. Is dit gebruikelijk bij voortanden of zou zijn lipbandje hardnekkiger zijn dan de arts dacht?
De hebben al mijn kinderen ook (gehad). Bij M is dat helemaal weggetrokken en ook bij de meiden wordt het minder. Hier is nooit iets gekliefd of ergens last van gehad.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

:D
Hoe gaat het bij jullie?

Goede reminder trouwens om nog even te bellen voor een afspraak voor de uitstrijkje.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nu af en toe best zin heb om weer eens gewoon een fles wijn open te trekken zonder toch even te debatteren met mezelf of ik t wel of niet doe
Oh, ik drink gewoon s avonds hoor. Maar ze slapen hier in de avond sowieso wel goed. Ik voed echt bijna nooit tussen bedtijd en middernacht.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor stoel hebben jullie eigenlijk op de kinderkamer staan?

Geen. Ik voed altijd op ons bed.
pi_145092649
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:10 schreef Franny_G het volgende:
Was dat deze:

[ afbeelding ]

(Ik vind 'm leuk!)
Ja! Kussens er in en helemaal goed als lekkere stoel :)
pi_145099295
Wauw GWS, wat lang! En dan te bedenken dat de vk bij het consultatiebureau me net al zo prees omdat ik al wel 7,5 week borstvoeding geef :D

Hier ook een schommelstoel op de babykamer. Inderdaad niet zo heel erg handig, maar mijn man was zo blij toen hij met die stoel thuiskwam dat ik het niet over mijn hart krijg om er een andere stoel neer te zetten O+

Snapt iemand trouwens waarom mijn kind bij het consultatiebureau precies op de gemiddelde curve zit maar op die van borstvoeding.com eronder? Je zou toch juist andersom verwachten?
pi_145100074
De curve van het CB is de gemiddelde van Nederlandse kindjes. Die van bv com het gemiddelde van de woh
pi_145100779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:23 schreef Amsel het volgende:
Wauw GWS, wat lang! En dan te bedenken dat de vk bij het consultatiebureau me net al zo prees omdat ik al wel 7,5 week borstvoeding geef :D

Hier ook een schommelstoel op de babykamer. Inderdaad niet zo heel erg handig, maar mijn man was zo blij toen hij met die stoel thuiskwam dat ik het niet over mijn hart krijg om er een andere stoel neer te zetten O+

Snapt iemand trouwens waarom mijn kind bij het consultatiebureau precies op de gemiddelde curve zit maar op die van borstvoeding.com eronder? Je zou toch juist andersom verwachten?
Wat ik begreep is de groei van CB meer lineair (meer zoals fv kindjes) en van bv/who aan t begin sneller en vlakt dan af met 4-6 maanden waarna ze op 1 jaar ongeveer gelijk lopen.

CB begint dus vaak te piepen met 4-6 mnd dat kind niet genoeg groeit en bijvoeding moet...

Als ik alles goed onthouden heb van de voorlichting... :@
Kwak
pi_145101433
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat ik begreep is de groei van CB meer lineair (meer zoals fv kindjes) en van bv/who aan t begin sneller en vlakt dan af met 4-6 maanden waarna ze op 1 jaar ongeveer gelijk lopen.

CB begint dus vaak te piepen met 4-6 mnd dat kind niet genoeg groeit en bijvoeding moet...

Als ik alles goed onthouden heb van de voorlichting... :@
Klopt!
Home is where the O+ is...
pi_145101610
Maar mijn bv-kind groeit - kort door de bocht - op dit moment dus volgens de fv-curve en niet volgens de who-/bv-curve. Ach wat boeit het ook, zolang ze maar niet krimpt :+
pi_145101664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Amsel het volgende:
Maar mijn bv-kind groeit - kort door de bocht - op dit moment dus volgens de fv-curve en niet volgens de who-/bv-curve. Ach wat boeit het ook, zolang ze maar niet krimpt :+
Voor elk gemiddeld kind is er ook een slank kindje en een dik kindje natuurlijk. Niks mis mee. Als ze zestien is vindt ze t fijn waarschijnlijk :+
Kwak
pi_145102644
De plek op de curve is niet zo heel erg relevant, wel de lijn vd curve. Fv kindjes groeien eerst langzamer dan bv kindjes, en rond vier maanden is dat meer andersom.

Dot, kan zijn dat Stip idd toch meer lipband heeft dan toen gekliefd. Weer teruggroeien kan ook trouwens..

GWS, baas boven baas 😃
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:25:29 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145104010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Amsel het volgende:
Als ze vervolgens op die plek in de curve blijft, dan groeit ze dus perfect :)

Precies wat Morretje zegt; waar in de curve maakt niet uit, dat is gewoon het verschil tussen grote en kleine kindjes. Als ze dr lijntje maar volgt :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')