abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:32:41 #226
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_146189411
Lekker boeiend allemaal. Foutje, moet kunnen.
pi_146192657
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:59 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Wat een bullshit.
Ik heb het eens meegemaakt dat we op oefening een Glock kwijtraakten.
Gehele oefening ijskast, alle tanks verzamelen en de motoren werd er nog net niet uitgehaald om ze te doorzoeken. Uiteindelijk gevonden, een lader die ziek was afgevoerd had hem nog bij zich. Ik heb nog nooit zo'n georganiseerde chaos gezien als dat.

Dan staat 11tank nog bekend als 11henk ook.

Je laat echt helemaal niets achter, al helemaal geen wapen. Locatie verhaal geneuzel interesseert me niet. Dit is gewoon erg erg slecht en een reden voor een flinke dauw.
Als net wapen er lag met de reden die ik eerder beschreef vind ik dat er juist realistisch geoefend is. Neemt niet weg dat er wel een SAU gespannen had moeten zijn bij de pantserfaust of oogjes erop.
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:47:46 #228
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_146199816
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:32 schreef PLAE@ het volgende:
Lekker boeiend allemaal. Foutje, moet kunnen.
Niet met defensie vuurwapens. Nooit. Altijd streng op reageren, anders verslapt de aandacht er voor.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 1 november 2014 @ 23:36:11 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 1 november 2014 @ 23:51:19 #230
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_146201946
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:22 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Als net wapen er lag met de reden die ik eerder beschreef vind ik dat er juist realistisch geoefend is. Neemt niet weg dat er wel een SAU gespannen had moeten zijn bij de pantserfaust of oogjes erop.
Wtf?

Nee.. je laat niets achter. Je vergeet niets.
Je doet toch na actie ook een speer check? Ik begrijp je niet.
Je gaat gewoon niet zonder spullen naar huis, nergens heen. Nooit.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_146224980
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:51 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Wtf?

Nee.. je laat niets achter. Je vergeet niets.
Je doet toch na actie ook een speer check? Ik begrijp je niet.
Je gaat gewoon niet zonder spullen naar huis, nergens heen. Nooit.
Uit je laatste zin blijkt dat er sprake is van een misverstand. In het artikel staat dat de oefenende militairen 150 meter van het wapen verwijdert waren. Ze zijn dus niet naar huis gegaan maar zijn nog bezig met de oefening. Je pikt toch ook geen rookgranaten en hulzen op tijdens een contactdrill? Als ze naar huis zijn gegaan zonder wapen is er natuurlijk sprake van een heel andere situatie
pi_146228996
Schutter moet dat kreng gewoon bij zich houden.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_146231996
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:58 schreef Thaboel het volgende:
Schutter moet dat kreng gewoon bij zich houden.
In principe wel, maar als de locatie geen goede naderingsweg naar de vupo biedt snap ik het besluit om het wapen verder te leggen wel.
  maandag 3 november 2014 @ 00:04:43 #234
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_146239266
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:35 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Uit je laatste zin blijkt dat er sprake is van een misverstand. In het artikel staat dat de oefenende militairen 150 meter van het wapen verwijdert waren. Ze zijn dus niet naar huis gegaan maar zijn nog bezig met de oefening. Je pikt toch ook geen rookgranaten en hulzen op tijdens een contactdrill? Als ze naar huis zijn gegaan zonder wapen is er natuurlijk sprake van een heel andere situatie
Dude, nee.
Dan ga je desnoods de hele oefening uitkammen.
Ik weet niet in welk jij leger gewerkt hebt maar na een spear niet compleet melding gingen wij terug. Been there, done that, got the freakin t-shirt.
Hier hoort geen discussie over te zijn.

Oefenen is leuk, maar als dergelijke dingen erdoor kwijtraken gaat er iets fout. Kun je niet bij locatie komen geef je via de radio/mobiel losgelaten locatie door en gaat een SMT'er of oefenleiders maar even kijken. Anyhow.. je gaat niet slapen voordat dat ding terug is.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_146242894
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:04 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dude, nee.
Dan ga je desnoods de hele oefening uitkammen.
Ik weet niet in welk jij leger gewerkt hebt maar na een spear niet compleet melding gingen wij terug. Been there, done that, got the freakin t-shirt.
Hier hoort geen discussie over te zijn.

Oefenen is leuk, maar als dergelijke dingen erdoor kwijtraken gaat er iets fout. Kun je niet bij locatie komen geef je via de radio/mobiel losgelaten locatie door en gaat een SMT'er of oefenleiders maar even kijken. Anyhow.. je gaat niet slapen voordat dat ding terug is.
Er is nog steeds sprake van hetzelfde misverstand. Ze zijn volgens mij het wapen nooit kwijtgeraakt. In mijn optiek hebben ze dat wapen willens en wetens op die plek neergelegd om zo effectiever een vijandelijk voertuig uit te kunnen schakelen. Waarschijnlijk is er ook iemand naar het wapen toegegaan voor de spear compleet melding.

Dus nogmaals, het wapen is niet kwijtgeraakt en ze zijn niet naar huis gegaan, ze waren 100 meter van het wapen verwijdert toen het gevonden werd. Die boswachter heeft waarschijnlijk zijn verhaal verteld en de pers ging daar happig op in.

En ik heb bij een eenheid gewerkt waar dit ook in bepaalde situaties toegepast werd.
  maandag 3 november 2014 @ 08:46:08 #236
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_146243115
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_146243913
quote:
Nu willen ze ook al bepalen wat je na je diensttijd doet :P

Defensie, een baan voor het leven, niet betaald na je contract maar dat terzijde
pi_146246348
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:04 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dude, nee.
Dan ga je desnoods de hele oefening uitkammen.
Ik weet niet in welk jij leger gewerkt hebt maar na een spear niet compleet melding gingen wij terug. Been there, done that, got the freakin t-shirt.
Hier hoort geen discussie over te zijn.

Oefenen is leuk, maar als dergelijke dingen erdoor kwijtraken gaat er iets fout. Kun je niet bij locatie komen geef je via de radio/mobiel losgelaten locatie door en gaat een SMT'er of oefenleiders maar even kijken. Anyhow.. je gaat niet slapen voordat dat ding terug is.
Lees jij zijn verhaal wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 november 2014 @ 18:07:57 #239
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_146261844
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Lees jij zijn verhaal wel.
Ja, dat is een al opgebouwd uit aannames.

Als er een eenheid in de buurt op oefening is, gaat niemand daar tussen lopen. Want daar mogen ze niet komen. Ook boswachters niet, want als een boswachter in dat terrein komt is het geen oefenterrein.. en mag je er misschien komen. Maar is het gebruik van wapens ( oefen ) uit de boze .

* meegemaakt

En de theorie dat het wapen "er neergelegd" zou zijn is ook fantastisch. Ik moet de eerste nog tegenkomen die meer dan 10 stappen afzet van zijn pzfaust.

Ten derde, ik werk met een van de grootste aardbeien die er bestaan. Die vent is in Iraq, Afghanistan, en Mars geweest, heeft 12 jaar lopen oefenen..en na dit verhaal maakte hij de grootste facepalm ever.

Dit opgeteld met de traditie van LMB om wapens te laten slingeren koop ik het verhaal niet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_146262256
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:27 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Er is nog steeds sprake van hetzelfde misverstand. Ze zijn volgens mij het wapen nooit kwijtgeraakt. In mijn optiek hebben ze dat wapen willens en wetens op die plek neergelegd om zo effectiever een vijandelijk voertuig uit te kunnen schakelen. Waarschijnlijk is er ook iemand naar het wapen toegegaan voor de spear compleet melding.

Dus nogmaals, het wapen is niet kwijtgeraakt en ze zijn niet naar huis gegaan, ze waren 100 meter van het wapen verwijdert toen het gevonden werd. Die boswachter heeft waarschijnlijk zijn verhaal verteld en de pers ging daar happig op in.

En ik heb bij een eenheid gewerkt waar dit ook in bepaalde situaties toegepast werd.
Wel handig dat je het ding dan door een burger laat oprapen.
pi_146262925
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:07 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja, dat is een al opgebouwd uit aannames.

Als er een eenheid in de buurt op oefening is, gaat niemand daar tussen lopen. Want daar mogen ze niet komen. Ook boswachters niet, want als een boswachter in dat terrein komt is het geen oefenterrein.. en mag je er misschien komen. Maar is het gebruik van wapens ( oefen ) uit de boze .

* meegemaakt

En de theorie dat het wapen "er neergelegd" zou zijn is ook fantastisch. Ik moet de eerste nog tegenkomen die meer dan 10 stappen afzet van zijn pzfaust.

Ten derde, ik werk met een van de grootste aardbeien die er bestaan. Die vent is in Iraq, Afghanistan, en Mars geweest, heeft 12 jaar lopen oefenen..en na dit verhaal maakte hij de grootste facepalm ever.

Dit opgeteld met de traditie van LMB om wapens te laten slingeren koop ik het verhaal niet.
Ok goed punt maar waarom schrijf je dat dan niet.
IPV daarvan schrijf je een verhaal wat niets meet zijn aannames te maken heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 november 2014 @ 19:14:02 #242
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_146264370
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ok goed punt maar waarom schrijf je dat dan niet.
IPV daarvan schrijf je een verhaal wat niets meet zijn aannames te maken heeft.
Als je militair bent begrijp je wel wat ik de hele tijd probeer duidelijk te maken.
Je laat geen wapens achter, die ga je ook niet ergens neerleggen om later naartoe te kunnen rennen.
En doe je dat wel, dan neem je hem weer mee. Dat is buiten het gehele 'boswachter' argument heen.

Spear niet compleet melding moet al genoeg zijn. Het is lastig uit te leggen als je niet weet wat dat betekent. Niemand gaat slapen voordat er een pzfaust terug is. Een boswachter die midden door een oefening van LMB loopt.. right. Zelfs al was hij gevonden door een burger die verboden terrein betrad dat wel deed.. dan ging er nog iets mis.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_146264479
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:14 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Als je militair bent begrijp je wel wat ik de hele tijd probeer duidelijk te maken.
Je laat geen wapens achter, die ga je ook niet ergens neerleggen om later naartoe te kunnen rennen.
En doe je dat wel, dan neem je hem weer mee. Dat is buiten het gehele 'boswachter' argument heen.

Spear niet compleet melding moet al genoeg zijn. Het is lastig uit te leggen als je niet weet wat dat betekent. Niemand gaat slapen voordat er een pzfaust terug is. Een boswachter die midden door een oefening van LMB loopt.. right. Zelfs al was hij gevonden door een burger die verboden terrein betrad dat wel deed.. dan ging er nog iets mis.
Ik snap wel wat je bedoelde met dat je niet weg gaat voordat alles terecht is maar hij gaf aan dat ze hem niet kwijt waren maar strategisch hadden geplaatst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 november 2014 @ 19:31:34 #244
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_146265296
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelde met dat je niet weg gaat voordat alles terecht is maar hij gaf aan dat ze hem niet kwijt waren maar strategisch hadden geplaatst.
Dat kan.. maar dan is hij aan het einde van die actie meteen terug. En als dat wapen op een bepaalde locatie ligt aan een kruispunt oid. dat betekent dat er oogjes op doel zijn. Dus dan wordt die Pzfaust 24/7 evengoed in de gaten gehouden.

Er komt altijd een moment NA actie. Altijd... en in geval dat iets dergelijks als dit wordt toegepast dan is het zodra de tank is uitgeschakeld of het moment van actie is gepasseerd 'koelkast' en wordt desbetreffend wapen EERST teruggehaald.. DAARNA pas verdergegaan met oefening.

Het is een wapen... geen frikadel.
In dit hele spel heeft in ieder geval een kaderlid enorm lopen falen, geloof me maar dat bij LMB er enkele verhitte gesprekken zijn geweest.

Apart dat het feit dat een Boswachter vrijwel niets op oefenlocaties te zoeken heeft het argument van doorslag moet zijn. Defensie heeft haar eigen boswachters. Dit wapen is gewoon vergeten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pumatje op 03-11-2014 19:44:25 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 3 november 2014 @ 19:46:40 #245
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_146266079
Iets anders!

Neue U-boote jah!

Hennis wil onderzeeboten vervangen

Door anp - maandag 3 november 2014

DEN HAAG (ANP) - Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie wil nieuwe onderzeeboten aanschaffen. Ze komt in de eerste helft van volgend jaar eerst met een visie op de onderzeeërs en dan met een plan voor de opvolger van de huidige vier onderzeeboten van de Walrusklasse.

Ze is daarover in gesprek met andere landen, maar de uitkomst daarvan hangt af van de ,,investeringsbeslissingen'' die die landen moeten nemen. ,,Het is een nichecapaciteit die we moeten koesteren'', zei de VVD-minister maandag al wel over de onderzeeboten. Haar partijgenoot Ronald Vuijk had haar in een overleg in de Tweede Kamer gevraagd hoe het staat met de aanschaf van nieuwe onderzeeboten.

http://www.welingelichtek(...)erzeeboten-vervangen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_146268957
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 18:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wel handig dat je het ding dan door een burger laat oprapen.
Er had inderdaad zich op moeten zijn of een alarmdraad gespannen moeten zijn. Daar heb je helemaal gelijk in, ook het feit dat hij de positie zo dicht heeft kunnen naderen zonder gezien te worden geeft te denken.
pi_146269006
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelde met dat je niet weg gaat voordat alles terecht is maar hij gaf aan dat ze hem niet kwijt waren maar strategisch hadden geplaatst.
Indd
pi_146269059
Ik ga erover ophouden, we komen toch niet te weten wat er daadwerkelijk gebeurd is tenzij we betrokkene kennen.
pi_146277509
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:46 schreef Pumatje het volgende:
Iets anders!

Neue U-boote jah!

Hennis wil onderzeeboten vervangen

Door anp - maandag 3 november 2014

DEN HAAG (ANP) - Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie wil nieuwe onderzeeboten aanschaffen. Ze komt in de eerste helft van volgend jaar eerst met een visie op de onderzeeërs en dan met een plan voor de opvolger van de huidige vier onderzeeboten van de Walrusklasse.

Ze is daarover in gesprek met andere landen, maar de uitkomst daarvan hangt af van de ,,investeringsbeslissingen'' die die landen moeten nemen. ,,Het is een nichecapaciteit die we moeten koesteren'', zei de VVD-minister maandag al wel over de onderzeeboten. Haar partijgenoot Ronald Vuijk had haar in een overleg in de Tweede Kamer gevraagd hoe het staat met de aanschaf van nieuwe onderzeeboten.

http://www.welingelichtek(...)erzeeboten-vervangen
Kamerfracties zijn er al over gebriefd. Vooralsnog samenwerking met iig de Noren.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 november 2014 @ 23:38:46 #250
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_146277555
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:37 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Kamerfracties zijn er al over gebriefd. Vooralsnog samenwerking met iig de Noren.
De hamvraag dan. Nederlandse of Noorse boten?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')