abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 september 2014 @ 21:33:41 #176
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_144079094
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:29 schreef BredeBroeder het volgende:
Gefailed op de squat, was dood eng, stond gewoon stil dacht fuck fuck, en daar ging de bar :')
eerste keer is altijd spannend ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_144084605
Ik heb 2 vragen, met hieronder eerst wat info (met hopelijk niet te gebrekkige terminologie):

Ik zit nu nu zelf sinds februari in de in de sportschool (waarvan de eerste 2 maanden wegens fysiotherapie). Per bezoek (maandag, woensdag en vrijdag bij voorkeur, en sowieso minimaal 2 keer in de week) doe ik zo'n beetje alle apparaten die er staan in sessies van 3 arm/borst/rugspierapparaten (dus 3 x (3x12) ) onderbroken door 1/2 beenspierapparaten. In totaal 9 arm/borst/rug en 5 been. Iedere set van 3x12 bestaat uit 30 sec. inspanning, 30 sec. rust, 30 sec. inspanning, etc. In totaal ben ongeveer een uur kwijt.

1) Zeer regelmatig krijg ik na ongeveer 9-11 oefeningen last van misselijkheid, die erger wordt naarmate ik verder ga. Soms houd ik dan ff 5 min. totale rust (tot mn hardslag tussen de 100-120 zit) maar dat heeft niet heel veel effect. Als het al wegzakt komt het vrij snel terug.

Waar komt dat door en wat doe ik er tegen (en klinkt het bekend)?

Nu las ik in de OP dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft dat er iets mee te maken?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2) In de OP kwam ik ook op het stukje over shakes (en voeding in het algemeen) uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Whey" heb ik even gegoogled en op deze pagina van een van de eerste hits staat dit (link):
quote:
Suggesties voor gebruik:
Mix 1 gladgestreken maatschep Pure Whey Protein Isolate met 200 ml melk, water, vruchtensap, of je eigen favoriete mixrecept.

Sporters:
• In de ochtend: 0,5 - 1 maatschep bij het ontbijt
• Eén uur voor de training: 1 - 2 maatscheppen
• Eventueel na de training: 0,5 - 1 maatschep met fruit of een andere makkelijk verteerbare bron van koolhydraten. Of gebruik de all-in-one shake 'Supreme Gainer'.
• Naar behoefte gedurende de dag: 0,5 - 1 maatschep bij maaltijden.
Nogal logisch dat een bedrijf wil verkopen, maar dit staat zo'n beetje haaks op het stukje uit de OP. Is direct ná het sporten echt het belangrijkste en enige noodzakelijke moment om zo'n shake te nemen?
pi_144087303
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 08:53 schreef fathank het volgende:

Water van 10 graden zwemt echt niet lekker, of je bent niet goed snik :D _O-
Sounds like a challenge.
If not now, then when.
  dinsdag 2 september 2014 @ 01:27:50 #179
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_144087931
Pijn tussen je schouderbladen die je ook diep in je borst voelt (met name met rechtop staan en diep ademhalen)... Rhomboid?

Gisteren met deadliften de bar tijdens een rep net iets te ver van mijn schenen gehad. Gewicht 'hing' echt aan mijn bovenlijf.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_144087963
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:27 schreef star_gazer het volgende:
Pijn tussen je schouderbladen die je ook diep in je borst voelt (met name met rechtop staan en diep ademhalen)... Rhomboid?

Gisteren met deadliften de bar tijdens een rep net iets te ver van mijn schenen gehad. Gewicht 'hing' echt aan mijn bovenlijf.
Gewoon kijken of het over een paar dagen weg is. Wss verrekt of zo.
If not now, then when.
  dinsdag 2 september 2014 @ 01:35:23 #181
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_144087983
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb mn vriendin Als spotter aangezien er op dat tijdstip nooit iemand anders in de gym is. Ze weegt krap aan 43 kilo :')
thank you hungry skeleton
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 2 september 2014 @ 01:39:06 #182
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_144088007
quote:
12s.gif Op maandag 1 september 2014 06:16 schreef RaymondK het volgende:
Hier staat mn nieuwe vid over pulling form tip:

http://www.worldoffitness.nl/correct-pulling-form/

Als antwoord/opvolger van een form fix die ik aanhaalde in deze (deze laatste had ik vorige week al gelinkt dus ken je misschien al)
http://www.worldoffitness.nl/rays-shoulder-training/
waarom niet bar/row helemaal naar je chest? ik vind dit eigenlijk een beetje een 3/4 ROM.

edit: gegoogled, blijkbaar is naar de chest een variatie op de pull down. wanneer ik het zelf niet naar de chest doe voelt het iig een beetje als cheaten en krijg ik vaak niet de volledige aanspanning.

[ Bericht 5% gewijzigd door FunkyHomosapien op 02-09-2014 01:46:25 ]
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 2 september 2014 @ 01:44:51 #183
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_144088043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Gewoon kijken of het over een paar dagen weg is. Wss verrekt of zo.
Ja, dat vermoed ik ook. Maar vraag me alleen af welke spier. Denk dat ik vandaag wel gewoon kan benchen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_144088048
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:44 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja, dat vermoed ik ook. Maar vraag me alleen af welke spier. Denk dat ik vandaag wel gewoon kan benchen.
Fuck it. Je kan er toch vrij weinig aandoen. Pak anders een sauna of zo.
If not now, then when.
  dinsdag 2 september 2014 @ 02:06:15 #185
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_144088192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Fuck it. Je kan er toch vrij weinig aandoen. Pak anders een sauna of zo.
Ben bezig met een tennisbal. Werkt best redelijk.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_144088465
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:21 schreef silverhill het volgende:
Heeft dat er iets mee te maken?
Nee met dat stuk wordt iets anders bedoeld, heb geen idee wat je probleem wel is.

Je trainingsprogramma is overigens redelijk waardeloos. :) Aangezien je fysiotherapie hebt, herstel blijkbaar ergens van?

quote:
2) In de OP kwam ik ook op het stukje over shakes (en voeding in het algemeen) uit.

Nogal logisch dat een bedrijf wil verkopen, maar dit staat zo'n beetje haaks op het stukje uit de OP. Is direct ná het sporten echt het belangrijkste en enige noodzakelijke moment om zo'n shake te nemen?
Timing van eiwit inname is niet zo heel belangrijk en je moet zeker niet 4 shakes per dag gaan drinken. Als je goed eet krijg je waarschijnlijk genoeg eiwitten binnen dat 1 shake genoeg is als aanvulling. Die kun je nemen wanneer het je uit komt.
pi_144088681
Over shakes gesproken, daar zit ik dan met mijn 4+ kg chocolade whey. Gains on top of gains, alles. Gebruik het nu weer een week voor maximale gains en aesthetics, MAAR *dun dun dun*... acne breakouts in de facialen. Heb er geen andere verklaring voor. Fucking ruk dit. IGF-1 is niet voor muizen.

Lost whey isolaat zoiets daadwerkelijk op of is het voor sommige mensen gewoon #exitwhey? Helpt zink supplementatie hier eigenlijk tegen?

http://www.clearskinforev(...)-protein-cause-acne/

Hier zijn ze er erg cynisch over. "Go paleo", juist ja. :') "The most important thing to remember is that post-workout shakes give you acne". Gvd. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Panzermaus op 02-09-2014 04:53:55 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 06:12:35 #188
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_144088774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

waarom niet bar/row helemaal naar je chest? ik vind dit eigenlijk een beetje een 3/4 ROM.

edit: gegoogled, blijkbaar is naar de chest een variatie op de pull down. wanneer ik het zelf niet naar de chest doe voelt het iig een beetje als cheaten en krijg ik vaak niet de volledige aanspanning.
wbt de seated row zelf, dat is gewoon hoe je hem uitvoerd, dit is geen 3/4

Als je verder naar voren gaat ga je en uit je schouders hangen, en verder naar voor en naar achter zittn schommelen ga je ht uit je heupen en uit moment zitten halen. Imho :)

Ik weet niet wat je naar chest bedoelt, want ik zit hier vol naar mn chest te pullen

Edit: oh je bedoelt de seated row met zo'n gehaakte bar ipv stuurtje?

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 02-09-2014 08:15:06 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 06:32:12 #189
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_144088823
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:21 schreef silverhill het volgende:
Ik heb 2 vragen, met hieronder eerst wat info (met hopelijk niet te gebrekkige terminologie):
[knip]
1. Waarschijnlijk train je te veel/te zwaar voor je conditie, dat je daarom misselijk wordt. Ook kan het zijn dat je gewoon te weinig water drinkt. Wat je eventueel kan proberen is om wat suiker (dextrose oid) in je fles/bidon te stoppen en dat te drinken tijdens je training. Shakes tijdens of vlak voor de training lijkt me niet nodig. Ik vind het zelf prettig om ~2 uur voor de training te eten, te lang of te kort vantevoren kan het ook wel wat maagklachten geven.

2. Zoveel shakes is inderdaad echt bullshit, tenzij je echt 0 eiwit in je dieet verder zou hebben. Standaard advies is 2 g/kg/dag aan eiwit, haal dit uit normale voeding met eventueel als aanvulling een shake ergens.
Ik vind het zelf prettig om meteen na het sporten een shake met suiker/dextrose te drinken. Het is in zoverre belangrijk dat je *kort* na je training in ieder geval iets eet, liefst met eiwit en koolhydraten. Echter hoe snel dit moet gebeuren en hoeveel.. is niet helemaal duidelijk. Dus smeren bedrijven je liters wheyshake aan ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:12 schreef RaymondK het volgende:
En voor wbt de seated row zelf, dat is gewoon hoe je hem uitvoerd, en geen 3/4
Als roeier ben ik het volledig met je eens Ray, dit is volle ROM voor een row :+
WFPB!
  dinsdag 2 september 2014 @ 06:37:25 #190
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_144088837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:32 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Als roeier ben ik het volledig met je eens Ray, dit is volle ROM voor een row :+
mja maar eerst snapte ik niet wat sapien bedoelde en dacht dat hij BOR met oly prefereerde.
pi_144089145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:32 schreef Dizorn het volgende:

[..]

1. Waarschijnlijk train je te veel/te zwaar voor je conditie, dat je daarom misselijk wordt.
Hij doet isolatie op machines, mits je gewoon gezond bent niet bepaald oefeningen die je lichaam zwaar belasten...
  dinsdag 2 september 2014 @ 07:52:24 #192
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_144089190
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:21 schreef silverhill het volgende:

Wat eet je vooraf? En wat drink je tijdens het trainen?
drink je genoeg?
Als je uitdroogt kan je maag ook op gaan spelen

[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 02-09-2014 08:06:25 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:11:05 #193
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144090054
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 00:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Sounds like a challenge.
Veel plezier, die tijd heb ik gehad. Kijk wel uit voor onderkoeling. Juist door in beweging te blijven in koud water koelt je coretemperatuur sneller af dan als je stil ligt. De huid in je oksels en liezen is het dunste daar verlies je de meeste warmte. Ook gaat er warm bloed naar je ledematen terwijl dat warme bloed nodig is voor je organen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144090174
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Godver, m'n gym gaat verhuizen en nu kan ik een week niet gaan sporten. Het is pas in oktober, maar ik loop nu al te stressen. :( :'(
Knap kut. Waar woon je?
Anders plan je precies dan een rustweek/vakantie in.
Aan de andere kant: een verhuizing klinkt wel alsof het beter wordt / er geinvesteerd wordt.
Dat zie je niet zo vaak meer tegenwoordig.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 2 september 2014 @ 09:23:32 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144090265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:17 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Knap kut. Waar woon je?
Anders plan je precies dan een rustweek/vakantie in.
Aan de andere kant: een verhuizing klinkt wel alsof het beter wordt / er geinvesteerd wordt.
Dat zie je niet zo vaak meer tegenwoordig.
Nee, het huurcontract op de huidige locatie is opgezegd, geen investering dus. Ik denk dat ik die week maar een weekje cardio ga doen of zo. Het is sowieso in het begin van het studiejaar, dus dan moet er weer een hoop alcohol en vette hap gecompenseerd worden.

Edit: net even gevraagd, het is maar dicht voor vier daagjes waarvan 2 sowieso al rustdagen zijn. Crisis averted.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ser_Ciappelletto op 02-09-2014 11:27:43 ]
pi_144091254
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 02:41 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Nee met dat stuk wordt iets anders bedoeld, heb geen idee wat je probleem wel is.

Je trainingsprogramma is overigens redelijk waardeloos. :) Aangezien je fysiotherapie hebt, herstel blijkbaar ergens van?

[..]

Timing van eiwit inname is niet zo heel belangrijk en je moet zeker niet 4 shakes per dag gaan drinken. Als je goed eet krijg je waarschijnlijk genoeg eiwitten binnen dat 1 shake genoeg is als aanvulling. Die kun je nemen wanneer het je uit komt.
Fysiotherapie is al een tijdje voorbij. Stond ook los van wat ik nu doe. Ik dacht, laat ik van de nood een deugd maken en fysiotherapie (waarvoor ik dagelijks specifieke oefeningen in de sportschool moest doen) gebruiken als inleiding om te gaan fitnessen.
En over m'n trainingsschema: Ik kreeg van m'n fysiotherapeut te horen dat je spieren een 'piek' krijgen na trainen die op z'n hoogst is na ongeveer 2 dagen, dus dat je na 2 dagen weer trainen de meeste vooruitgang boekt (van dezelfde spiergroep). Dus als dat het niet is, moet m'n schema per dag voor verbetering vatbaar zijn lijkt me?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 06:32 schreef Dizorn het volgende:

[..]

1. Waarschijnlijk train je te veel/te zwaar voor je conditie, dat je daarom misselijk wordt. Ook kan het zijn dat je gewoon te weinig water drinkt. Wat je eventueel kan proberen is om wat suiker (dextrose oid) in je fles/bidon te stoppen en dat te drinken tijdens je training. Shakes tijdens of vlak voor de training lijkt me niet nodig. Ik vind het zelf prettig om ~2 uur voor de training te eten, te lang of te kort vantevoren kan het ook wel wat maagklachten geven.

2. Zoveel shakes is inderdaad echt bullshit, tenzij je echt 0 eiwit in je dieet verder zou hebben. Standaard advies is 2 g/kg/dag aan eiwit, haal dit uit normale voeding met eventueel als aanvulling een shake ergens.
Ik vind het zelf prettig om meteen na het sporten een shake met suiker/dextrose te drinken. Het is in zoverre belangrijk dat je *kort* na je training in ieder geval iets eet, liefst met eiwit en koolhydraten. Echter hoe snel dit moet gebeuren en hoeveel.. is niet helemaal duidelijk. Dus smeren bedrijven je liters wheyshake aan ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:52 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wat eet je vooraf? En wat drink je tijdens het trainen?
drink je genoeg?
Als je uitdroogt kan je maag ook op gaan spelen
Ja, ik heb zelf ook al aan de hoeveelheid water zitten denken, alleen had ik zelf het idee dat ik teveel drink en daarom oprispingen krijg. Ik zit nu op meestal zo'n 0,4 liter (drink m'n bidon net niet leeg) over het hele uur verspreid. Suikervarianten ga ik zeker eens proberen.
Met eten doe ik een half uurtje voor ik ga nog ff een boterham en/of een banaan. En na het trainen avondeten.

Voor wat betreft shakes is het wel duidelijk nu :D

Dank voor de reacties. :)
pi_144092282
0,4 tijdens het sporten is zeker niet teveel, voor mij in ieder geval te weinig :) Ik drink per training tussen de 1 liter en 1,5 liter water (met sportdrank poeder) Wat drink je op een hele dag?
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:20:13 #198
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_144092888
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 september 2014 04:44 schreef Panzermaus het volgende:
Over shakes gesproken, daar zit ik dan met mijn 4+ kg chocolade whey. Gains on top of gains, alles. Gebruik het nu weer een week voor maximale gains en aesthetics, MAAR *dun dun dun*... acne breakouts in de facialen. Heb er geen andere verklaring voor. Fucking ruk dit. IGF-1 is niet voor muizen.

Lost whey isolaat zoiets daadwerkelijk op of is het voor sommige mensen gewoon #exitwhey? Helpt zink supplementatie hier eigenlijk tegen?

http://www.clearskinforev(...)-protein-cause-acne/

Hier zijn ze er erg cynisch over. "Go paleo", juist ja. :') "The most important thing to remember is that post-workout shakes give you acne". Gvd. :')
is het niet gewoon wennen? Als ik meer eiwit ga nemen heb ik ook wat acne, meestal op bovenbenen. Na een 1,5 week ofzo weer weg. Had het ook toen ik creatine nam. Eerst week weten onder, daarna niks meer.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:55:28 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144095725
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:20 schreef stinkie het volgende:

[..]

is het niet gewoon wennen? Als ik meer eiwit ga nemen heb ik ook wat acne, meestal op bovenbenen. Na een 1,5 week ofzo weer weg. Had het ook toen ik creatine nam. Eerst week weten onder, daarna niks meer.
Ah oke. Vandaar dat m'n vriendin klaagde over wat mee-eters op m'n bovenbenen :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:56:27 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144095757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:58 schreef Questular het volgende:
0,4 tijdens het sporten is zeker niet teveel, voor mij in ieder geval te weinig :) Ik drink per training tussen de 1 liter en 1,5 liter water (met sportdrank poeder) Wat drink je op een hele dag?
Meestal kort voor ik naar de sportschool vertrek een half litertje, dan tijdens het sporten ook een halve en nadien ook een halve.

Maar goed, over de gehele dag drink ik gemakkelijk een liter of 5 a 6 aan water
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')