Salatrel | maandag 18 augustus 2014 @ 07:37 |
Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht Agenda: De New/Oldbierit! - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik New/Oldbierit Apr 2014 Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op? Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog? Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden. Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken? Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet? Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven? Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. Wie maakt er eventueel foto's? Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden? Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT! Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. | |
Salatrel | maandag 18 augustus 2014 @ 07:42 |
een Minibusa | |
stinkie | maandag 18 augustus 2014 @ 10:55 |
@ TT | |
Dekatria | maandag 18 augustus 2014 @ 17:00 |
Weer thuis na 8723 kilometer door 10 landen reisverslag begint morgen al! | |
Salatrel | maandag 18 augustus 2014 @ 17:07 |
whalecum home | |
Nero22 | maandag 18 augustus 2014 @ 19:22 |
| |
rulerofdeath | maandag 18 augustus 2014 @ 19:29 |
ik ben bouten nodig voor bevestiging van de remschijven voor m'n cb750F2. heeft iemand een idee waar ik die vandaan kan halen? bij de dealer betaal ik 4.50/stuk. | |
stinkie | maandag 18 augustus 2014 @ 19:38 |
ijzerwarenhandel | |
rulerofdeath | maandag 18 augustus 2014 @ 19:51 |
dit soort bouten? ik heb al bij fabory gekeken, maar daar kon ik ze zo niet vinden. | |
kepler | maandag 18 augustus 2014 @ 20:35 |
Tof, ben benieuwd! | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:21 |
M'n nieuwe jackie. . Iemand een idee waar ik een goede (CE level 2) rugprotector kan kopen voor deze IXS-jas? Van 't weekend ook maar een tanktas gekocht. Vond het toch niet helemaal prettig om altijd met een hardshell rugzak rond te rijden. Niet al te best voor je rug als je daar op valt. Zo'n tanktas is echt briljant. Merk niet eens dat ik hem mee heb, er past meer in dan in mijn rugzak, heb een groot venster voor navigatie en alles bleef keurig droog in een enorme hoosbui En je kan 'm losritsen zodat je hem als rugzakje mee kan nemen. | |
Erasmo | dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:27 |
Extra veel sticker-pk's op die jas | |
mjan | dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:51 |
Ik vind een losse backprotector wel een aanrader. | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:53 |
Je zal met een patch van dpd op je jCk rondrijden zeg.... | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:54 |
Ja, die hoefde er voor mij ook niet op. Had 'm ook liever zonder al die meuk erop gehad. Het is wel een heel relaxed jasje. | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:55 |
Dat kan natuurlijk ook nog. Nog niet bij stilgestaan. | |
Erasmo | dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:58 |
Zit er ook over na te denken, wat er in die Difi California zit is ongeveer even stevig als een stuk karton. | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:04 |
In die van mij zit een soort van foamplaatje. Heb in mijn leren jas een goede stevige CE-2 gekocht, die minstens 3 keer zo dik en 10 keer zo stevig is. Dit is alsof je je rugwervel beschermd met een washandje ofzo. | |
mjan | dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:10 |
Vooral gekocht om iets meer bescherming te hebben, maar ben er echt heel blij mee: ik voel hem niet zitten tijdens het rijden en heb niet het idee dat hij veel meer ruimte inneemt dan die standaard schuimlaag die er eerst in zat. Als je jas nu niet mega strak zit, past het dus met gemak. En je bent meteen klaar voor al je motorjassen, ideaal. | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:15 |
Welke heb je? In mijn leren jack heb ik deze: http://www.brandedbiker.c(...)-Back-Protector-1874 Oh, ik denk dat deze in mijn jas past. Maar hoe weet ik welke maat ik moet hebben? http://www.fc-moto.de/epa(...)oducts/IXS-Protect-S 42 of 50 cm? [ Bericht 63% gewijzigd door Skv op 19-08-2014 10:20:27 ] | |
mjan | dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:27 |
Ik heb deze: http://www.spidi.com/eu/e(...)-warrior-lady-l.html Zou gewoon even in een winkel gaan passen om te kijken wat je lekker vind zitten en wat qua lengte goed aansluit. | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:32 |
Ik neem toch liever een protector die in mijn jas past. Anders heb ik weer zo'n zweterig vestje extra aan/om. Heb maar even gemaild naar FC moto om te checken welke maat ik moet hebben, zo te zien past het ding in mijn jas. | |
Erasmo | dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:56 |
Toch maar eens gaan shoppen bij FC-moto of Louis. Prijs van een losse protector valt me hartstikke mee eigenlijk. | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:00 |
Nouja, die halvarssons kostte me een goede 70-80 euro. Maar die van IXS die ik nu op het oog heb slecths 30. | |
Erasmo | dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:05 |
Ben nu aan het puzzelen om te kijken of er een is die zowel in de Difi als in de IXS past, eens in de paar maanden verwisselen is geen probleem hier. | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:17 |
Hoe even rekening met het bevestigingssysteem. Mijn Halvarssonsjas heeft een 'zak' in de vorm van de protector waar je hem in kan schuiven (en dichtritst). De IXS heeft twee stukken klitteband aan een textielen 'strook' waar je hem aan vastmaakt. | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:43 |
Het reisverslag van de trip door Scandinavi is per heden van start! | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:53 |
nab... Er ligt een camping zo ongeveer naast de puttgarden terminal | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:58 |
Mja, had geen zin om heuelemaal naar Puttgarden te rijden. Had er al 440km opzitten enzo | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:01 |
bennu vrijdag thuis? Dan kom ik je olie ff droppen | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:21 |
Vrijdag ist krieg, ja. | |
Tunafish | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:30 |
Filmpje doetutnie | |
Maegrim | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:35 |
filmpje doetutprima, maar render je er nou expres een zwarte rand omheen deka? | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:36 |
wie bitte? | |
mjan | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:37 |
Ik heb ook last van een onzichtbaar filmpje Edit: Ah, facebook dat verklaart een hoop. [ Bericht 34% gewijzigd door mjan op 19-08-2014 15:53:56 ] | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:57 |
Dat doet FB | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:59 |
Is prima. | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:32 |
okay dm nog ff postcode / huisnummer waar je het hebben wilt | |
Maegrim | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:36 |
verkeerde resolutie of ratio instelling gok ik | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:39 |
dat roep ik al jaren tegen hem | |
Maegrim | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:39 |
dat lijkt me na een tijd aardig irritant | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:40 |
Wat een klantenservice daar bij IXS! Mailtje gestuurd welke protector het best in mijn jas past, binnen 5 minuten een reactie met de soorten waar ik uit kan kiezen, welke maten ze hebben en welke het best bij mij zou passen. Er is net een nieuw model uit die beter zou moeten zitten dan de voorganger en even veilig is (maar wel een tientje goedkoper is). Die hebben ze toevallig bij rad.eu net op voorraad en daar hoef ik weer geen verzendkosten te betalen. Dus voor 20 E heb ik 'm morgen thuis liggen | |
Skv | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:40 |
Enjoy, ik volg je. | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:41 |
Ben te lui om er wat aan te doen, zo doet'ie het toch ook?
| |
KneusTeun | dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:09 |
[ Bericht 3% gewijzigd door KneusTeun op 19-08-2014 20:44:02 ] | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:20 |
toch maar naar Suriname ipv IJsland met deze instelling dan? | |
Gummiebeer | dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:57 |
Wasda? Edit: nu zie ik ut als ik op het linkje klik op de reactie DEKA!!!! | |
Erasmo | dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:23 |
Vrijdag is er oorlog? | |
Gummiebeer | dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:24 |
Dat is toch elke 1e maandag vd maand om 12 uur toch? | |
rulerofdeath | dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:53 |
tof man | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:57 |
Dat zullen wel onwijs lekkere crepes zijn dan. | |
ManageTheAnger | dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:56 |
Hoeveel kilometer rijd jij gemiddeld per dag op zulke trips? | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:09 |
Meestal tussen de 300 en 400. Als je daarboven gaat zitten gaat het vaak ten koste van je uithoudingsvermogen en tijd om ergens rond te kijken. | |
ManageTheAnger | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:13 |
Cool, probeer je dan veelal binnendoor of snelwegen (als dat kan) te pakken? | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:16 |
Verschilt met waar ik zin in heb. Na al die kronkelwegen in Noorwegen was ik wel blij om even IMMER GERADE AUS te kunnen doen in Finland. Stuurweggetjes zijn leuk, tot op zekere hoogte - immers, je moet je veel meer concentreren, en zal veel minder kilometers afleggen op een dag. Daar staat tegenover dat enkel snelweg natuurlijk ddelijk saai is. Vorig jaar ben ik van Milaan naar Bologna gereden via de Autostrada, mn wat was dat saaiheid van epische proporties. Was maar wat blij dat daarna ik de bergen richting Florence in ging. Beiden is prima, zij het gedoseerd. [ Bericht 14% gewijzigd door Dekatria op 19-08-2014 21:27:00 ] | |
Wijnand_Bierenstein | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:19 |
Mooie verhalen man, leuk om te lezen | |
Nero22 | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:19 |
Mijn schatje en ik zijn deze week een half jaar samen. | |
Salatrel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:25 |
de tijd gaat sneller dan je fiets | |
Nero22 | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:26 |
ha | |
Dekatria | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:28 |
The best has yet to come maar dank! | |
KneusTeun | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:30 |
| |
ManageTheAnger | dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:36 |
Dank voor je uitleg, zit zelf ook over een trip na te denken namelijk.
| |
mjan | dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:05 |
Donderdagmiddag toevallig tijd om dr even naar buiten te laten? | |
Nero22 | dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:09 |
Ik werk t/m zaterdag tot een uur of 5/6, en zondag heb ik al iets. Dus of later dan "middag" of maandag weer? Zit je leren muiltje weer goed? | |
mjan | dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:16 |
Wilde dezelfde terugweg nemen als vorige week, maar die blijkt dus bijna 3 uur te duren en dan is laat vertrekken niet zo handig. Kijk volgende week wel weer even. Enkelband bleek trouwens gescheurd te zijn Maar rijden gaat sinds anderhalve week wel weer prima. | |
Nero22 | dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:19 |
Kusje d'rop | |
stinkie | woensdag 20 augustus 2014 @ 00:40 |
Pinkdwarf | woensdag 20 augustus 2014 @ 00:51 |
Als iemand in de buurt van Amersfoort of 50km eromheen eens wilt rijden, ik houd me aanbevolen! | |
Maegrim | woensdag 20 augustus 2014 @ 01:15 |
zal em onthouden | |
mjan | woensdag 20 augustus 2014 @ 05:23 |
Is je motor gemaakt? En wat was er nou mee aan de hand? | |
Tankiej | woensdag 20 augustus 2014 @ 10:02 |
Ik ook | |
Erasmo | woensdag 20 augustus 2014 @ 10:20 |
Ik ga vandaag nieuwe stickers bestellen voor de zijkoffers van mijn Deauville. Wat vindt Fok!? Poll: Welke sticker • Wrakville • Wreckville Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Skv | woensdag 20 augustus 2014 @ 11:25 |
72 km | |
bwt | woensdag 20 augustus 2014 @ 11:56 |
Dit is echt een held | |
Dekatria | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:13 |
Wreckville, hands down Overigens, het volgende deel van het reisverslag staat online | |
Skv | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:21 |
Leuke receptioniste daar! Heb de link even doorgestuurd naar een vriend van me en mijn schoonpa. Zelf ook maar eens zoiets organiseren (hoewel ik dan wel een andere motor nodig heb, die Tenere op een van je foto's zou ik wel tof vinden, wel prijzig spul volgens mij). | |
Pinkdwarf | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:23 |
Ik sta open voor suggesties hoor Zeker als het een leuke rit is! Rijd wel vaker richting Zwolle en ook dat is 80km. | |
Skv | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:33 |
Hmm ja, op wat duinweggetjes na is het hier niet hl bijzonder mooi rijden helaas (althans, niet voor zover ik heb ontdekt). Tenzij we wat noordelijke Noord-Holland in duiken, maar dat nog een stuk verder. | |
Dekatria | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:44 |
Toen ik net m'n rijbewijs had was die SuperTen wel een droommachine voor mij... tot ik in Engeland in m'n uppie de volbeladen Alp overeind moest tillen Sindsdien genezen van geilen op 1200s. Maar het blijven vette dingen | |
Freezer | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:45 |
Of toch kopen en krachtvoer eten | |
Nero22 | woensdag 20 augustus 2014 @ 14:37 |
Overbuurman op de motor verongelukt vandaag. Heftig... | |
Freezer | woensdag 20 augustus 2014 @ 14:47 |
Dan komt het wel erg dichtbij.. | |
KneusTeun | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:45 |
wat weegt de alp dan? dacht dat die nieuwe tenere's ook rond de 230 zaten. Zie ze wel redelijk veel rijden ook. | |
Salatrel | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:50 |
super tenere is volgens mij 260 hoor.. Alle cardan aangedreven 1200 zitten zo rond dat gewicht. De enige 1200 die significant lichter is is de ktm maar die heeft ketting. | |
stinkie | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:12 |
niet als ie niet onderweg naar huis was to soon? | |
Dekatria | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:21 |
De Alp weegt 190 droog, en daarvan weet ik dat ik 'm volbeladen overend krijg (heb het ook deze reis weer moeten doen ). Zo'n 1200 waag ik te betwijfelen... | |
Salatrel | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:26 |
meer spinazie eten. | |
Maegrim | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:41 |
Als een oud kereltje met de juiste tiltechniek een goldwing overeind krijgt... | |
KneusTeun | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:43 |
klopt sorry ff opgezocht en inderdaad 260,5 | |
Erasmo | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:43 |
De Wreckville weegt ook 240 kg want cardan | |
Maegrim | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:49 |
M'n ntv weegt 210 want cardan | |
Nero22 | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:54 |
Mijn brommert weegt 170 kg nat, 150 droog. | |
Erasmo | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:55 |
Cardan is een flink stuk zwaarder dan ketting maar het gewicht meer dan waard. Ik heb er natuurlijk wat meer bende aan hangen dan die NTV | |
rulerofdeath | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:56 |
m'n cb weegt 235 droog | |
ManageTheAnger | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:01 |
Steekt zijn hand op. | |
Salatrel | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:32 |
vandaag nog weer een mail ontvangen van de rechtsbijstand dat verzekeraar van tegenpartij van mijn aanrijding vorige maand een aankondiging heeft gedaan van nabetaling voor een bedrag van 1300 euro (kleding en letsel) dat brengt het totaal uitgekeerde bedrag op zon 4800 euro terwijl ik tot nu toe 2400 euro heb uitgegeven voor reparatie (incl vervangen zo goed als versleten banden) en 942 euro voor nieuw pak + helm. wat (nog) niet vervangen is: handkappen spiegels valbeugel (wel hammerite op gesmeerd) knipperlicht rechts kisten (gerepareerd voor een bedrag van 20 euro) handkappen en spiegels bestel ik wel een keer mee als ik iets anders bestel en die knipper laat ik voor wat het is | |
mstx | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:51 |
dat gaat snel, ik wacht al bijna een jaar op mn geld | |
Salatrel | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:59 |
sjah er was gezien de situatie geen enkele twijfel over schuldvraag. Bovendien waren er meerdere getuigen gestopt incl. De koekblikker die achter mij reed. Binnen een week belde verzekeraar van tegenpartij al dat zij aansprakelijkheid erkende op basis van schade formulier nog voordat ze door rechtsbijstand aansprakelijk waren gesteld. Binnen een maand had ik getaxeerde schade aan motor en accessoires vergoed en nu dan kleding en letselschade. Het scheelt een hoop tijd als er geen gezeur over schuldvraag is | |
Erasmo | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:07 |
Welkom Sanger | |
Maegrim | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:51 |
Anne | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:53 |
H, jij hier! | |
Erasmo | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:57 |
En terecht | |
bwt | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:45 |
Jep. Rij nog steeds. Ben alleen te druk bezig voor een slowchat zoals hier. niet meer bij te houden. | |
Tunafish | donderdag 21 augustus 2014 @ 09:51 |
Gisteravond nog een moment waarbij de billetjes even wat straker tegen elkaar gingen; men is hier vlakbij m'n werk bezig aan de weg, wordt verbreed en weet ik veel wat wel niet meer. Daarvoor moet ook een rotonde verdwijnen, dus die zijn ze deze week aan het uitgraven ofzo, maar in plaats van dat ze alle grond die ze eruit halen netjes in een container doen, valt de helft gewoon op het wegdek, inclusief alle kiezeltjes, waardoor de hele weg er vol mee ligt. Niet heel fijn als je de rotonde op en af rijdt. | |
sanger | donderdag 21 augustus 2014 @ 09:55 |
* sanger meldt zich hier ook (eindelijk) Gisteren eindelijk papiertje gehaald (kaartje tegenwoordig maar goed). Heb een Kawa 450 LTD om in begin beetje mee te toeren, en ben nog aan het kijken voor een leuke sportieve toerfiets erbij Zit nu te kijken naar een GSX750F (1999). Zoiets dus. Maatje van me heeft een ZX10 (oudje) en ik wil wel een beetje mee kunnen komen natuurlijk Suggesties voor leuke fietsen zijn altijd welkom. Budget tot ca. 2.000 | |
Dekatria | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:12 |
Welkom foto's van je brommert? | |
Anne | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:15 |
Af en toe hallo zeggen is ook goed . | |
Erasmo | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:15 |
Maak eerst maar eens flink wat km's op je huidige fiets, dan weet je beter wat je aanstaat en het is minder erg als je je eerste asfaltinspectie doet met een goedkope fiets. | |
Salatrel | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:17 |
gewoon een R1 erbij kopen | |
Salatrel | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:18 |
kun je tenminste beetje meekomen | |
sanger | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:22 |
| |
Gummiebeer | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:29 |
Leuke fiets! Doet mij terugdenken aan mijn ouwe heer die opeens in de midlife crisis terecht kwam en een LTD454 aanschafte. En ik maar het chroom poetsen als 16 jarige en stiekem erop zitten. Ook een leuke basis voor een caferacer project trouwens. http://thebikeshed.cc/bikes/dust-motorcycles-cafe-drag-bike/ | |
Den_Haag | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:54 |
YZF 750r? | |
sanger | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:04 |
Dat ga ik sowieso doen Alhoewel ik hoop nooit een asfaltinspectie te gaan doen | |
sanger | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:05 |
Kijk, dat is ook een leuke fiets inderdaad En de 1000 ook! | |
sanger | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:08 |
Ja vond ik ook Was eigenlijk aan het kijken voor een Virago maar dit kwam ineens voorbij Ik denk zomaar dat deze doorschuift naar mijn moeder zodra ze haar rijbewijs gehaald heeft. | |
Den_Haag | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:11 |
Mijne komt binnenkort te koop | |
sanger | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:12 |
Foto's, specs, vraagprijs? Mag ook per mail (info@ => zie profiel). | |
Den_Haag | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:15 |
Inmiddels met wave-disks en een nieuw motorblok. Dyno-jet stage 1 kit er op. Dit jaar nog een grote beurt gehad. Binnen 10k km moet nog wel een nieuwe ketting en tandwielen. | |
sanger | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:17 |
Niet helemaal mijn kleur helaas. Ziet er verder wel netjes uit | |
Dekatria | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:34 |
Jaren 80 kleurstellingen zijn de bom jongeuh Derde deel van het reisverslag staat nu trouwens online | |
ErkendFokker | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:58 |
leest leuk weg krijg zin om op de motor door Schotland te touren nu | |
Dekatria | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:00 |
Zeker doen! Wel uitkijken dat je niet overal met 90 de bocht in gaat | |
Pinkdwarf | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:02 |
Uit welk jaar is ie? Roze ftw | |
Den_Haag | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:04 |
Hij is uit 1993. Roze | |
Pinkdwarf | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:21 |
Jammer, mijne is uit 1994. Dus niet echt een vooruitgang dan, haha. | |
Salatrel | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:34 |
zeg doe je die slaapmat wel even schoonmaken wtf | |
OuweBaas | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:42 |
Dat ass tho | |
Erasmo | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:49 |
Knippers erin verwerken man. | |
Den_Haag | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:56 |
Jammer | |
OuweBaas | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:13 |
Staat nog op mijn verlanglijstje idd maar wellicht dat ik deze binnen niet al te lange tijd ga inruilen voor een Z1000 | |
Dekatria | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:15 |
Geprobeerd, hielp niet veel | |
El_Liberaliste | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:38 |
Motorrijder in spe meldt zich. Vanochtend eerste les gehad en het smaakt naar meer | |
Dekatria | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:45 |
Zie ook: PTA / Motorrijles #69 - Niet naar die pylon kijken | |
Erasmo | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:58 |
Er zit een Yahamaschroef in een van mijn kappen. Of zat, eigenlijk. En nu zit de kap met ductape vast | |
El_Liberaliste | donderdag 21 augustus 2014 @ 14:37 |
Cool thx! | |
Erasmo | donderdag 21 augustus 2014 @ 15:15 |
Aw yess: | |
Dekatria | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:25 |
Triumph geilerij ditdat | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:49 |
Iemand die mij toevallig kan vertellen wat voor motor dit is? | |
ErkendFokker | vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:58 |
Ben er net geweest, met camper, het was adembenemend mooi. Maar heb er nog niet genoeg van gezien (en nog lang niet alles) dus wil heel graag weer terug. Moet ik wel een andere motor fixen. Heb nu een suzuki gs500, die kan ik zo'n tocht niet aandoen :p
[ Bericht 15% gewijzigd door ErkendFokker op 22-08-2014 01:26:26 ] | |
Paxempyrean | vrijdag 22 augustus 2014 @ 05:27 |
Hey allemaal, Ik heb sinds een paar dagen een tweedehandse motor maar ik ben opzoek naar een verzekeraar die de aanschafwaarde betaald bij diefstal, wil er desnoods voor extra betalen. Tot nu toe heb ik deze regeling alleen voor nieuwe motoren gevonden. Iemand een idee? Bedankt. | |
mjan | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:14 |
Toekomstige BMW-rijder gesignaleerd. | |
Erasmo | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:16 |
Gilera. | |
sanger | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:36 |
Doe eens een suggestie dan Ben nog helemaal blanco eigenlijk | |
mjan | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:43 |
Was alleen een flauw grapje over het shirt van die jongen in de reflectie van de ruit Maar je zocht iets tour/sportiefs? cbr600f/r? fzs600? Of je kiest natuurlijk voor een Bandit | |
sanger | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:50 |
Ah, die was me nog niet eens opgevallen. Is de zoon van de oude eigenaar Ik denk dat ik iets zwaarder wil dan 600, maar zal eens kijken naar FZS CBR is sowieso een optie Bandit vind ik te weinig kuip hebben | |
Salatrel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:56 |
Cbr600f heeft power zat hoor | |
mjan | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:59 |
En ik maar denken dat er alleen Bandits met te veel kuip bestaan. Wel een vier cilinder? | |
sanger | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:05 |
Wat ik bedoel is dat ik het een beetje tussen een naked bike en volle kuip vind inzitten Bij voorkeur wel ja | |
sanger | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:05 |
Ja dat klopt, maar wil wat meer koppel denk ik. | |
Gummiebeer | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:10 |
TL1000, uitstekende beginnersfiets | |
mjan | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:13 |
Ik wilde er net over beginnen | |
Erasmo | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:13 |
600 tweecilinder, koppel zat. | |
sanger | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:23 |
Ziet er wel erg leuk uit inderdaad | |
sanger | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:23 |
Hmmm, staan er genoeg te koop dat is wel zeker Toch misschien gewoon eens een proefritje op maken | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:13 |
Thanks, klopt inderdaad. Weet iemand hoe het nou zit met die regeling. Is het nou mogelijk om als 20-jarige direct voor het rijbewijs A2 te gaan, of hebben ze dit nog niet doorgevoerd? Op internet wordt het niet duidelijk, alleen dat er plannen zijn en naar verwachting begin 2014 van kracht zou worden. | |
mjan | vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:21 |
Ja, 20 jaar direct door naar A2. Staat heel duidelijk op rijksoverheid.nl Kan dit niet in de OP ofzo? Elk topic weer dezelfde vraag. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:27 |
Je hebt gelijk, het is aangepast sinds 31 december 2013. | |
Dekatria | vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:18 |
Verbaast me nog steeds dat er niet eenzelfde regeling is voor auto's. Dat je in zo'n Nissan Pixo moet beginnen op je 18e Volgende deel reisverslag ist online trouwens | |
Salatrel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:39 |
heb het niet drooggehouden...
| |
Dekatria | vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:45 |
Je was net vertrokken toen hiero het heule armageddon langskwam | |
Salatrel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:46 |
ja die haalde mij zo ongeveer in toen ik voor 1e stoplicht stond te wachten moest ook nog even tanken dus toen was ik helemaal de klos | |
Skv | vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:46 |
Ik heb net m'n nieuwe protectie binnen en wil heul graag testen. Maar het hoost de hele dag al. | |
Pinkdwarf | vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:49 |
Ja, olietank was lek. Hij staat nu ook bij de garage, maar nu voor de grote beurt Woensdag mag ik mijn schatje weer ophalen, haha | |
Salatrel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:56 |
nou ja als je het echt wil testen is dit goed weer | |
Wijnand_Bierenstein | vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:39 |
Op de hoek staat een Cb750 uit '99 te koop voor 1500,-. Kleine 30.000 gelopen. Zijn er specifieke dingen waar je bij deze fiets op moet letten? | |
Maegrim | vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:51 |
vraag het hier | |
Wijnand_Bierenstein | vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:54 |
Al gepost ? | |
ManageTheAnger | vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:09 |
Zoveel WIN vind ik er niet aan, wachten tot die vent het nieuws haalt. Ben ik de enige die zat te wachten op het onvermijdelijke? | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:09 |
Mijn gs500 gaat dus de deur uit waarschijnlijk, heb er veel aan gewerkt en hij is nu in zeer goede staat maar ik gebruik hem haast nooit, dus ik vind het zonde om hem hier te hebben staan. Ik zit nu naar iets anders te kijken, noem mij een pussy of hoe je het ook wil maar ik heb de volgende eisen: (combined) abs Auto choke of geen choke Versnellingsindicator TCS zou een mooie extra zijn Ik wil een motor kopen die ik ook eens kan pakken als het zou gaan regenen. Kwa model wil ik ook iets waar ik wat langere tochten op kan maken. Naked vind ik wel mooi, ik wil iig geen sport fairings erop. Eigenlijk vind ik de Honda nc700x of nc700s best leuk, maar dat motorblok is zo saai. Iemand nog tips? | |
Salatrel | zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:13 |
GSR600? Vanaf bepaald bouwjaar met ABS verkrijgbaar, geen choke en gear indicator zit standaard in het display. | |
stinkie | zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:14 |
koop een auto..... | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:16 |
Flikker even op man Thanks, zal eens kijken. 't is nu gewoon zo dat ik niet echt met een goed gevoel op die gs500 zit. Die choke doet altijd moeilijk, hij valt af en toe uit midden op de ringweg als hij nog niet helemaal warm is, en ik wil gewoon een motor hebben die ik kan vertrouwen. Hij mag ook wel iets stabieler op de weg liggen dan de gs500 die ik nu heb. Het is allemaal net iets te krakkemikkig op dat ding. | |
Erasmo | zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:20 |
Die Honda's met DCT rijden verrassend lekker, heb er laatst een proefritje op gedaan en was positief verbaasd. | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:22 |
Klopt, ik zou er ook best eens naar willen kijken alleen ik zit zelf met een prijs van max 3500 euro in mijn hoofd. De goedkoopste 2ehands zit op 5000 geloof ik. Zou ik even moeten doorsparen, kan ook wel. Het is gewoon: dat motorblok maakt maar 6200 toeren, klinkt zo saai :p | |
Erasmo | zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:24 |
Honda VRF kun je ook met DCT laten doen, denk niet dat je die kan beschuldigen van saaiheid | |
Maegrim | zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:16 |
Klinkt alsof je gewoon een willekeurige Honda wil rijden Edit: VRF wat wat | |
Erasmo | zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:26 |
Sorry VFR | |
stinkie | zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:38 |
mp3 dan? Lijkt me echt iets voor jou | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:06 |
gast.. Get a life | |
stinkie | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:16 |
helaas, ingeruild voor een motor. Een echte | |
mjan | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:23 |
Wat moet ik me hier bij voorstellen? | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:28 |
dat ik dus abs erop wil, om minder snel mezelf onderuit te remmen. En mijn huidige doet dus moeilijk als het regent (bougiekabel, en uitzonderlijk lang warm moeten laten lopen.)laatst liet ie me midden op de ringweg op een brug staan en toen was ik er wel eventjes klaar mee. Ik heb dus geen zin meer in dat gezeik met die choke, dus wil graag een modernere motor. Het is gewoon een onduidelijk ding, hij roest vrij snel, dat soort gedoe. | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:29 |
wat voor motor heb je ook alweer? | |
mjan | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:36 |
Prima als jij een andere motor wil natuurlijk - kan me er bij een GS500 ook wel wat bij voorstellen - , maar laat je de choke er dan niet veel te lang opzitten? | |
weerstandje | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:41 |
Kraantje op PRI ipv ON De enige reden dat ik mn gs weg heb gedaan is dat hij vermogen te kort komt voor sportief rijden. Voor de rest een geniaal apparaat | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:44 |
Nee, beide kanten op vindt hij niet leuk en gaat hij uit, hij doet gewoon moeilijk. Kraantje staat al op pri trouwens Maar sowieso vind ik hem ook te gammel, ik wil een iets zwaardere en stabielere motor met iets meer luxe [ Bericht 7% gewijzigd door ErkendFokker op 23-08-2014 17:55:32 ] | |
weerstandje | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:08 |
Mp3 dus | |
Bozz187 | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:09 |
en in het midden zetten? | |
Maegrim | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:09 |
mp3 heerlijk stabiel, akra eronder | |
Erasmo | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:11 |
En check die benzinefilter eens. | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:14 |
hij is helemaal goed afgesteld :p maar je kan gewoon niet koud heuvelop filerijden.. Maar buiten dat moest hij sws al weg. Wordt zo'n soort nc700 of een transalp denk ik, meer mijn ding | |
stinkie | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:21 |
de commissie is er uit | |
Salatrel | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:27 |
Was de mp3 al genoemd? | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:33 |
geen mp3 | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:33 |
goede tip! Zal eens kijken | |
Dekatria | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:28 |
Supergaaf zo'n MP3 #bikelife | |
ErkendFokker | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:31 |
brag & boost op me mp3 | |
mjan | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:44 |
Vanmorgen trouwens eens fazant oid aangereden. Mooi staaltje target fixation weer... Fazant leeft overigens nog gewoon, ik tikte hem alleen zacht aan met koplamp terwijl ik al voor hem aan het remmen was. Fazant was ook meteen wakker denk ik. Jaja, je maakt wat mee he | |
Erasmo | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:48 |
Als je groot licht aan gooit blijven ze vaker zitten, volgende keer meer succes. | |
mjan | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:54 |
Hm, groot licht zit nog niet in mijn reflex-arsenaal. | |
Vrieskist | zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:41 |
Sowieso altijd +1 voor VFR, tegenwoordig ook cheap in de aanschaf en rete betrouwbaar. | |
Dekatria | zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:52 |
Niks mis mee zolang het maar niet de uiterst moderne meuk is. Al die electronica Nieuwste deel reisverslag online, jawohl | |
ErkendFokker | zondag 24 augustus 2014 @ 01:34 |
http://link.marktplaats.nl/840014184 Kan dit jullie goedkeuring wegdragen? | |
rulerofdeath | zondag 24 augustus 2014 @ 03:57 |
vind je dat nodig? | |
Maegrim | zondag 24 augustus 2014 @ 05:55 |
leuk ding, duur onderhoud, eerste vtec model met slechte afstelling, bellen voor de netto prijs 2000/2001 model is de beste VFR nieuwe S1000XR op basis van het S1000RR blok | |
Salatrel | zondag 24 augustus 2014 @ 08:55 |
zou bijna de motor uit de schuur trekken zo strak blauw is de lucht momenteel | |
KneusTeun | zondag 24 augustus 2014 @ 10:15 |
Wou dat het kon zit in stomme westen van het land... | |
Salatrel | zondag 24 augustus 2014 @ 10:29 |
| |
KneusTeun | zondag 24 augustus 2014 @ 11:10 |
Maar als mooi weer is misschien dan maar met een MOTORboot bij de Kaag ofzo. #vissnismienleem | |
ErkendFokker | zondag 24 augustus 2014 @ 13:04 |
2001 model beter? Waarom precies? Heb jij die toevallig :p Heeft die ook abs? | |
Maegrim | zondag 24 augustus 2014 @ 13:12 |
die had ik ja, laatste model zonder vtec, geen abs maar wel het type degelijke motor wat je lijkt te zoeken | |
ErkendFokker | zondag 24 augustus 2014 @ 13:16 |
zit wel dcbs op dan toch? Tsja ik vind het uiterlijk van het 2002 model wel veel vetter maar als jij zegt dat die andere beter is zal ik er zeker eens serieus naar kijken. Hij is ook een aardig stuk goedkoper | |
pindaplukker | zondag 24 augustus 2014 @ 23:35 |
Zei er hier iemand koppel? | |
Maegrim | zondag 24 augustus 2014 @ 23:57 |
je band is aan het schimmelen | |
Dekatria | maandag 25 augustus 2014 @ 00:16 |
Ah, een MF sticker. Ja, dan weten we wel watvoor vlees we in de kuip hebben. | |
mjan | maandag 25 augustus 2014 @ 07:49 |
Die wilde je kwijt toch? Kun je zo doorverkopen aan Sanger | |
Salatrel | maandag 25 augustus 2014 @ 09:21 |
ik bied de helft (als hij die sticker eraf punnikt) | |
Salatrel | maandag 25 augustus 2014 @ 09:21 |
tevens mensen die de MF sticker vermelden onder accessoires in de verkoopadvertentie | |
Dekatria | maandag 25 augustus 2014 @ 10:01 |
Link? | |
Salatrel | maandag 25 augustus 2014 @ 10:02 |
toen ze er nog een sub forum voor hadden zo ongeveer elke | |
Dekatria | maandag 25 augustus 2014 @ 10:12 |
Zo'n sticker voegt dan ook 5 PK toe. | |
ErkendFokker | maandag 25 augustus 2014 @ 10:23 |
kan je dat ook stapelen? Krijg ik misschien toch een beetje gang in mijn motor :p 10 stickers erbij | |
Salatrel | maandag 25 augustus 2014 @ 11:16 |
deze "blooper" uit Noorwegen kwam ik nog tegen 348793273492 haarspeldbochten zijn nog geen garantie de 348793273493e ook probleemloos gaat
| |
Maegrim | maandag 25 augustus 2014 @ 11:20 |
lieg niet ze gingen allemaal zo | |
Salatrel | maandag 25 augustus 2014 @ 11:20 |
shhhhh stil nou | |
sanger | maandag 25 augustus 2014 @ 13:40 |
| |
sanger | maandag 25 augustus 2014 @ 13:50 |
Heb even zitten struinen van het weekend. Wil om te beginnen een niet al te dure erbij nemen, naast de 450 LTD. Heb nu 3 opties gezien: • Kawa ZX10 1990 met 51 k KM's. Ziet er op foto's netjes uit, verkoper heeft veel onderhoud recent laten doen. Nieuwe banden voor en achter, alleen koppelingsolie nog doen. Vraagprijs richting de 1000. • Kawa ZZR 1100 1990 met 34 k KM's. Ziet er ook netjes uit, onderhoudshistorie erbij geleverd plus tassenset en topkoffer. Vraagprijs 1150. • GSX750F 1999 met 19k KM's. Ziet er op de foto's erg netjes uit en is volgens verkoper in uitstekende staat. Vraagprijs 1400. Het wordt dus een tweede motor die ik wil gaan gebruiken voor toeren (denk aan even naar Assen tijdens Superbike of TT weekenden, toertochten in Duitsland/Belgie etc). Beide Kawa's zijn grote motoren, de GSXF is wat kleiner. Rijdt wel wat sportiever denk ik. Wat zou de meest verstandige keuze zijn? Qua uiterlijk vind ik de GSXf er het modernst uitzien (duh is 9 jaar jonger), maar de Kawa's zijn zeker niet minder mooi. Ook hebben de Kawa's beiden een stuk meer vermogen/koppel wat toeren misschien wat prettiger maakt. Ook de prijs is iets prettiger imo. | |
pindaplukker | maandag 25 augustus 2014 @ 13:53 |
Waarom geen vfr ? | |
sanger | maandag 25 augustus 2014 @ 14:05 |
In de prijsklasse die ik zoek vind ik die niet mooi. De nieuwere modellen wel overigens | |
Dekatria | maandag 25 augustus 2014 @ 14:06 |
Als je net je rijbewijs hebt is een 750 wellicht een betere keus dan dat zware werk. Eerst maar eens goed leren sturen voor zo'n ding je hoofd kan afbijten, me dunkt | |
ErkendFokker | maandag 25 augustus 2014 @ 14:09 |
Kut soes! | |
sanger | maandag 25 augustus 2014 @ 16:08 |
Waarom zou dat op een zwaardere motor niet kunnen? Kwestie van discipline denk ik? | |
Den_Haag | maandag 25 augustus 2014 @ 16:36 |
Het is een heel ander gewicht om mee te sturen dan een CB 500/600 | |
mjan | maandag 25 augustus 2014 @ 16:43 |
Tja, je kan overal op beginnen he. Ik zou zelf niet lekker rijden op een motor waar ik van zou schrikken als ik het gas eens wat te enthousiast open trek. Geen idee of dat het geval zou zijn bij die kawa's, maar ik kan me er zomaar iets bij voorstellen. Kies iets waar jij vertrouwen van krijgt en je lekker op voelt. Koppel/vermogen heb je echt wel zat. | |
sanger | maandag 25 augustus 2014 @ 16:55 |
Ah, op die manier. Dat is wel een goed punt inderdaad. Maat van me heeft er 1, daar maar eens op rijden dan | |
Den_Haag | maandag 25 augustus 2014 @ 16:57 |
Verder rijdt een ZZR 1100 prima, wel redelijk zwaar. Geen gooi en smijtfietsje. Wel hebben ze problemen met oliedoorvoer. Zie ook: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/87046// | |
ErkendFokker | maandag 25 augustus 2014 @ 17:00 |
Is dit normaal? Na een uur rijden? | |
Gummiebeer | maandag 25 augustus 2014 @ 17:03 |
Nee, das water wat erin zit | |
Salatrel | maandag 25 augustus 2014 @ 17:07 |
landscape is overrated | |
ErkendFokker | maandag 25 augustus 2014 @ 18:33 |
dat vermoeden had ik ook al. Is dat normaal na een uur rijden dat dat er nog in zit? Moet ik de tank nu doorspoelen? | |
Salatrel | maandag 25 augustus 2014 @ 18:34 |
ik heb er verder geen verstand van maar volgens mij is het sowieso niet normaal als er water in zit? | |
ErkendFokker | maandag 25 augustus 2014 @ 18:36 |
klopt. Dit is dus na zo'n hoosbui van vorige week.. Daarna begon hij moeilijk te rijden. Hoe krijg ik dat water uit mn tank.. Kraantje op res en het onderste eruit laten lopen is dat een optie? | |
Gummiebeer | maandag 25 augustus 2014 @ 18:41 |
Kijk eerst eens naar het luchtfilter. Misschien heeft die zwemles. | |
ErkendFokker | maandag 25 augustus 2014 @ 18:42 |
Die voelde nu wel droog (voor zover ik kon zien, zal morgen de tank eens optillen om beter te kijken) | |
Gummiebeer | maandag 25 augustus 2014 @ 18:44 |
Kan je gelijk de tank spoelen. Denk dat het kraantje er wel af moet met spoelen/legen van de tank want dat werkt met onderdruk volgens mij. | |
ErkendFokker | maandag 25 augustus 2014 @ 18:53 |
water ligt altijd onderin toch trouwens? Zou ik dan niet een brandstofpomp met slang onderin kunnen hangen om water weg te halen? | |
Gummiebeer | maandag 25 augustus 2014 @ 19:42 |
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? | |
sanger | maandag 25 augustus 2014 @ 19:48 |
Ik zou alles er uit pompen, en de tankinhoud gewoon als verloren beschouwen. Edit: nu kunnen benzinemotoren er beter tegen dan bv. diesels maar door water in de cilinder kan je cilinderhuis of de zuiger scheuren/barsten. Ik heb onlangs een nieuwe motor in de auto gekregen als gevolg van teveel water... [ Bericht 15% gewijzigd door sanger op 25-08-2014 20:35:08 ] | |
ErkendFokker | dinsdag 26 augustus 2014 @ 02:43 |
goed dan gooi ik het gewoon weg. Ga niet bezuinigen op dat beetje benzine. Ben blij dat mijn motor nog loopt als ik het zo hoor en lees | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:37 |
Misschien een stomme vraag.. Ik ben op zoek naar een motorbroek van IXS, de caracas. Nu heb ik er een gevonden bij FC Moto, in de maat KXL (scheelt 170 Euro met andere webshops!). Volgens mij betekent de K dat hij korter is. Ik vraag me nu af hoeveel korter dit is. Zitten de knieprotectors wel op de normale hoogte en zijn de pijpen alleen korter? Ik ben van plan alleen met toerlaarzen te rijden dus dat zal geen probleem zijn. Of zitten ook de kniebeschermers op een andere plek? Normaal draag ik 34/34 als spijkerbroekmaat. En nog een slotvraag: normaal draag je de motorbroek toch overje gewone jeans, en niet in plaats daarvan? Dank voor het meedenken! | |
BlackLining | dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:48 |
Kleding, zeker motorkleding, moet je gewoon gaan passen zodat je zeker weet dat het goed zit. Niet op de gok kopen. Ik draag mijn textiel broek over mijn normale broek of als het echt heel warm is gewoon als enige broek. Mijn motorjeans draag ik ook alleen, maar ook wel eens met een dunne trainingsbroek eronder. | |
Gummiebeer | dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:55 |
Als je het niet erg vind om je knie protectors steeds naar beneden te schuiven tijdens het rijden, dan kan je die halen. Bij mij is motorkleding een ramp, met name de broeken. Taillemaat moet ik zoeken bij de dames afdeling maar lengtemaat weer bij de heren. Kortom: ik kan nooit slagen met motorkleding, of te wijd of te kort | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:56 |
Makkelijker gezegd dan gedaan, de broek die ik zoek is nergens te vinden in de maat die ik verwacht te moeten hebben. Jas is L, maar wil onder mijn motorbroek soms een broek aan dus die zou ik dan in XL kunnen hebben. Zit alleen met die K in mijn maag, wat dat betekent voor de knieen. | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:57 |
De protectors zitten dus ook echt anders? Crap. | |
Gummiebeer | dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:59 |
Ga er maar vanuit. En niks is irritanter dan slecht zittende knie protectoren | |
ErkendFokker | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:05 |
mijn leren motorpak draag ik altijd over lang (thermo) ondergoed. Als het koud is evt met extra shirts. Textiel zou je wel gewoon over je normale kleren kunnen dragen lijkt mij | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:22 |
Eens. Ze zijn wel in hoogte verstelbaar zie ik. http://www.rad.eu/nl/c/p/(...)-antraciet-heren.htm Wat ik denk ik ga doen: bestellen bij FC Moto in KXL. Passen en als het niks is terugsturen. Bij Rad is 'ie 170 alleen in een andere kleur (wel leverbaar in XL nog), dus dat zou een B-optie kunnen zijn. | |
Gummiebeer | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:25 |
Dat in hoogte verstelbaar: ga er maar vanuit dat dat slecht een enkele cm is of mss wel 2 hooguit. (ofwel, de speling waar je mee kan spelen ) | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:26 |
Van de jas die hier bij hoort is de backprotector ook in hoogte verstelbaar, daar zit een cm of 10 speling in. | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:26 |
Kxl? Heb je van die korte pootjes dan? | |
Gummiebeer | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:27 |
Ah, dan heb ik niks gezegd, zal wel hetzelfde bij de broek zijn dan. | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:27 |
Nee, maar ik draag hoge tourlaarzen dus iets aan de korte kant zou me niet uitmaken aan de onderzijde, zolang de broek maar goed zit en de protectoren zitten waar ze horen. Het verschil tussen de KXL en de XL is namelijk 170 Euro. | |
Gummiebeer | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:28 |
Lengte 34. Lijkt mij niet dan he | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:28 |
Nouja, dan valt het wel over mijn schoenen en dat hoeft in dit geval dus niet ivm hoge laarzen Normaal heb ik 34/34 of 33/34 of 33/33. Maar lengtemaat 33 is er bijna nooit dus ga ik voor 34. (jeans) | |
Gummiebeer | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:29 |
Owja, dan valt het nog mee. Ik kom eigenlijk nog tekort met 34 lengte | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:41 |
Ah, er is ook een Ebayverkoper uit DLD die 'm in XL voor 150 heeft. Dat zou dan ook nog een mooie optie zijn! | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:53 |
ik heb ook lengtemaat 34 en ik hoef echt geen korter dan normaal maat te bestellen hoor | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:54 |
het is dat ik precies hetzelfde pak opnieuw gekocht heb na mijn ongeval anders had ik het niet via internet besteld | |
Gummiebeer | dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:01 |
Sowieso. Eerst passen bij een motorzaak en daarna bestellen online. Zo werkt het eenmaal, mss niet eerlijk tegenover de motorzaak maar helaas voor de motorzaak. | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:20 |
MRA achtige spoiler gevonden die past op de XT ruit zal allicht minder schudden dan zon blok aluminium erbovenop en het is wel een touratech logo minder | |
Maharbal | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:22 |
Zit er over na te denken om een motor te kopen. Ga er waarschijnlijk toch pas volgend seizoen mee rijden, maar is het eigenlijk handig om 'm rond de herst/winter te kopen? Zit te denken aan een GSXR 600 K6/K7. Moet eigenlijk ook al m'n kleding gaan halen dan, dus dat wordt ook leuk. Iemand een ballpark figure voor een hele set (1pc motorpak, helm, handschoenen, schoenen). EUR 1,000 - EUR 1,500? Nog tips voor een beetje fatsoenlijke motorzaak in omgeving Amsterdam? | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:26 |
Alles behalve motoport | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:26 |
BikerOutfit is wel een leuke zaak. Kun je ook goedkoop aan 2ehands kleding komen. En dat. | |
Maharbal | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:26 |
Geen motoport, check. | |
mjan | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:28 |
Die kwaak van jou komt toch ook van motoport? | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:33 |
Ja, maar daar is alles ook mee gezegd. Ze willen mijn vehicle-fall down sensor ook niet vergoeden omdat ik die bij een andere zaak heb laten vervangen. (BOVAG garantie) Ja, ik kan het niet redden om het halve land door te rijden met een motor die constant uitvalt. Nou ja - niet willen vervangen... Ik krijg gewoon geen reactie meer op mijn emails. Het is dat die kleine daar stond ja. Had hem liever bij de lokale Kwaak dealer gekocht hier. | |
mjan | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:35 |
Mooi prut dan idd. Had je nog iets van Kawasaki zelf gehoord? | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:36 |
Ja, die adviseerden mij het bij de verkopende dealer terug te vragen. Dat zij de arbeidskosten niet willen betalen, okay... Verder: nee. | |
sanger | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:40 |
g Maat van me kocht zijn hele outfit voor 600 bij Restyle in Aalsmeer | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:41 |
sorry hoor maar dat is volkomen terecht. Bovag garantie houd niet in dat je het zomaar bij elke Bovag garage kan laten repareren. Het is niet het probleem van motoport dat jij een motor aan de andere kant van het land koopt. Je zult in eerste instantie de zaak waar je hem gekocht hebt in de gelegenheid moeten stellen het mankement te herstellen hoe onpraktisch dat misschien voor jezelf is. | |
mjan | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:44 |
Oh, je bedoelt dezelfde zaak die al eerder aangaf het probleem gefixt te hebben? | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:44 |
Is ook zo natuurlijk, en ik ga er verder ook niet achteraan want ik heb me later ook ingelezen in het hoe en het wat betreffende de garantie. EN IK WEET DAT ZIJ GELIJK HEBBEN Neuh, de terugroepactie ging blijkbaar over het beugeltje waar de sensor in zat. Helaas. IK WIL MIJN GELD GEWOON TERUG | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:46 |
Wel een punt van ergenis: ze hadden de tank niet eens volgegooid bij de afleverbeurt. Wel een nieuwe accu erin, maar goed: je betaal wel 250 afleverkosten of zo. | |
BlackLining | dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:07 |
Nou, hij zat er wel aan te komen natuurlijk Ik mag ook een nog onbekend bedrag doneren aan Team Blauw. 35 te hard binnen bebouwde kom Goed ziek van. Maar goed, hij was zeer terecht helaas | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:11 |
ack! | |
Wijnand_Bierenstein | dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:14 |
Heb je hem nieuw gekocht? | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:15 |
Nop, 2010 met BOVAG garantie | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:48 |
Ik heb de (volgens de size charts) juiste maat, XL, nu maar besteld bij een andere Duitse webshop. Kost 30 Euro meer, maar dan heb ik geen gezeik met knieprotectoren die op mijn bovenbenen zitten. Hoe kom ik er overigens achter welke zakken van mijn jas waterdicht zijn (behalve onder de douche te gaan staan)? Ik zou verwachten dat dat in een boekje staat, maar niet dus. | |
Maegrim | dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:56 |
Eurootje of 400? | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:16 |
https://www.indiegogo.com(...)st-motorcycle-helmet Dit al gezien? | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:20 |
Iedereen al zo'n 3 keer denk ik | |
Skv | dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:22 |
Ik kom het net pas tegen vanuit mijn grot. Maar het zal met google glasses ook deels (behalve het achteruitkijken) kunnen op den duur. | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:06 |
Over brillen gesproken: ik had afgelopen weekend mijn bril op onder mijn helm. Man man man... Doodeng. Door het montuur had ik een stuk minder zicht opzij en achter mij bij het kijken over mijn schouder. | |
stinkie | dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:16 |
googleglass zuigt. Focus is nog vrij lastig, ik zou het in de auto of op de motor niet durven gebruiken voor navigatie oid. | |
stinkie | dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:17 |
wacht maar tot je glazen beslaan | |
Nero22 | dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:32 |
Ja, dat was afgelopen winter eigenlijk de reden dat ik de bril niet opzette. | |
BlackLining | woensdag 27 augustus 2014 @ 00:40 |
Minstens, volgens oom agent. | |
Salatrel | woensdag 27 augustus 2014 @ 05:35 |
wanneer bennje jarig? Krijg je een mf sticker van me | |
Tankiej | woensdag 27 augustus 2014 @ 06:16 |
Wat voor mega montuur heb jij dan wel niet? Ik rijd vanaf dag 1 met een bril op onder m'n helm, maar nog nooit het idee gehad dat het montuur mijn zicht blokkeert. | |
pindaplukker | woensdag 27 augustus 2014 @ 09:41 |
Hij mag die van mij wel overkopen |