whalecum homequote:Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Weer thuis na 8723 kilometer door 10 landenreisverslag begint morgen al!
Tof, ben benieuwd!quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Weer thuis na 8723 kilometer door 10 landenreisverslag begint morgen al!
Ik vind een losse backprotector wel een aanrader.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:21 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
M'n nieuwe jackie.. Iemand een idee waar ik een goede (CE level 2) rugprotector kan kopen voor deze IXS-jas?
Ja, die hoefde er voor mij ook niet op.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:53 schreef Salatrel het volgende:
Je zal met een patch van dpd op je jCk rondrijden zeg....
Dat kan natuurlijk ook nog. Nog niet bij stilgestaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik vind een losse backprotector wel een aanrader.
Zit er ook over na te denken, wat er in die Difi California zit is ongeveer even stevig als een stuk karton.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:51 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik vind een losse backprotector wel een aanrader.
In die van mij zit een soort van foamplaatje. Heb in mijn leren jas een goede stevige CE-2 gekocht, die minstens 3 keer zo dik en 10 keer zo stevig is. Dit is alsof je je rugwervel beschermd met een washandje ofzo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zit er ook over na te denken, wat er in die Difi California zit is ongeveer even stevig als een stuk karton.
Vooral gekocht om iets meer bescherming te hebben, maar ben er echt heel blij mee: ik voel hem niet zitten tijdens het rijden en heb niet het idee dat hij veel meer ruimte inneemt dan die standaard schuimlaag die er eerst in zat. Als je jas nu niet mega strak zit, past het dus met gemak. En je bent meteen klaar voor al je motorjassen, ideaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook nog. Nog niet bij stilgestaan.
Ik neem toch liever een protector die in mijn jas past. Anders heb ik weer zo'n zweterig vestje extra aan/om. Heb maar even gemaild naar FC moto om te checken welke maat ik moet hebben, zo te zien past het ding in mijn jas.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:27 schreef mjan het volgende:
Ik heb deze: http://www.spidi.com/eu/e(...)-warrior-lady-l.html
Zou gewoon even in een winkel gaan passen om te kijken wat je lekker vind zitten en wat qua lengte goed aansluit.
Toch maar eens gaan shoppen bij FC-moto of Louis. Prijs van een losse protector valt me hartstikke mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:04 schreef Skv het volgende:
[..]
In die van mij zit een soort van foamplaatje. Heb in mijn leren jas een goede stevige CE-2 gekocht, die minstens 3 keer zo dik en 10 keer zo stevig is. Dit is alsof je je rugwervel beschermd met een washandje ofzo.
Nouja, die halvarssons kostte me een goede 70-80 euro. Maar die van IXS die ik nu op het oog heb slecths 30.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Toch maar eens gaan shoppen bij FC-moto of Louis. Prijs van een losse protector valt me hartstikke mee eigenlijk.
Ben nu aan het puzzelen om te kijken of er een is die zowel in de Difi als in de IXS past, eens in de paar maanden verwisselen is geen probleem hier.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:00 schreef Skv het volgende:
[..]
Nouja, die halvarssons kostte me een goede 70-80 euro. Maar die van IXS die ik nu op het oog heb slecths 30.
Hoe even rekening met het bevestigingssysteem. Mijn Halvarssonsjas heeft een 'zak' in de vorm van de protector waar je hem in kan schuiven (en dichtritst). De IXS heeft twee stukken klitteband aan een textielen 'strook' waar je hem aan vastmaakt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:05 schreef Erasmo het volgende:
Ben nu aan het puzzelen om te kijken of er een is die zowel in de Difi als in de IXS past, eens in de paar maanden verwisselen is geen probleem hier.
nab... Er ligt een camping zo ongeveer naast de puttgarden terminalquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:43 schreef Dekatria het volgende:
Het reisverslag van de trip door Scandinavië is per heden van start!
Mja, had geen zin om heuelemaal naar Puttgarden te rijden. Had er al 440km opzitten enzoquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nab... Er ligt een camping zo ongeveer naast de puttgarden terminal
bennu vrijdag thuis? Dan kom ik je olie ff droppenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mja, had geen zin om heuelemaal naar Puttgarden te rijden. Had er al 440km opzitten enzo
Dat doet FBquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:35 schreef Maegrim het volgende:
filmpje doetutprima, maar render je er nou expres een zwarte rand omheen deka?
dat roep ik al jaren tegen hemquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:36 schreef Maegrim het volgende:
[..]
verkeerde resolutie of ratio instelling gok ik
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:43 schreef Dekatria het volgende:
toch maar naar Suriname ipv IJsland met deze instelling dan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:41 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ben te lui om er wat aan te doen, zo doet'ie het toch ook?
tof manquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:43 schreef Dekatria het volgende:
Hoeveel kilometer rijd jij gemiddeld per dag op zulke trips?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:57 schreef Dekatria het volgende:
Dat zullen wel onwijs lekkere crepes zijn dan.
Meestal tussen de 300 en 400. Als je daarboven gaat zitten gaat het vaak ten koste van je uithoudingsvermogen en tijd om ergens rond te kijken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:56 schreef ManageTheAnger het volgende:
Hoeveel kilometer rijd jij gemiddeld per dag op zulke trips?
Cool, probeer je dan veelal binnendoor of snelwegen (als dat kan) te pakken?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Meestal tussen de 300 en 400. Als je daarboven gaat zitten gaat het vaak ten koste van je uithoudingsvermogen en tijd om ergens rond te kijken.
Verschilt met waar ik zin in heb. Na al die kronkelwegen in Noorwegen was ik wel blij om even IMMER GERADE AUS te kunnen doen in Finland. Stuurweggetjes zijn leuk, tot op zekere hoogte - immers, je moet je veel meer concentreren, en zal veel minder kilometers afleggen op een dag.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Cool, probeer je dan veelal binnendoor of snelwegen (als dat kan) te pakken?
Mooie verhalen man, leuk om te lezenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:43 schreef Dekatria het volgende:
de tijd gaat sneller dan je fietsquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:19 schreef Nero22 het volgende:
Mijn schatje en ik zijn deze week een half jaar samen.![]()
[ afbeelding ]
haquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de tijd gaat sneller dan je fiets
The best has yet to comequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:19 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Mooie verhalen man, leuk om te lezen
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de tijd gaat sneller dan je fiets
Dank voor je uitleg, zit zelf ook over een trip na te denken namelijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Verschilt met waar ik zin in heb. Na al die kronkelwegen in Noorwegen was ik wel blij om even IMMER GERADE AUS te kunnen doen in Finland. Stuurweggetjes zijn leuk, tot op zekere hoogte - immers, je moet je veel meer concentreren, en zal veel minder kilometers afleggen op een dag.
Daar staat tegenover dat enkel snelweg natuurlijk dķdelijk saai is. Vorig jaar ben ik van Milaan naar Bologna gereden via de Autostrada, mán wat was dat saaiheid van epische proporties. Was maar wat blij dat daarna ik de bergen richting Florence in ging.
Beiden is prima, zij het gedoseerd.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:19 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]
Donderdagmiddag toevallig tijd om dr even naar buiten te laten?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:19 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik werk t/m zaterdag tot een uur of 5/6, en zondag heb ik al iets. Dus of later dan "middag" of maandag weer? Zit je leren muiltje weer goed?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:05 schreef mjan het volgende:
[..]
Donderdagmiddag toevallig tijd om dr even naar buiten te laten?
Wilde dezelfde terugweg nemen als vorige week, maar die blijkt dus bijna 3 uur te duren en dan is laat vertrekken niet zo handig. Kijk volgende week wel weer even.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:09 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik werk t/m zaterdag tot een uur of 5/6, en zondag heb ik al iets. Dus of later dan "middag" of maandag weer? Zit je leren muiltje weer goed?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:16 schreef mjan het volgende:
[..]
Wilde dezelfde terugweg nemen als vorige week, maar die blijkt dus bijna 3 uur te duren en dan is laat vertrekken niet zo handig. Kijk volgende week wel weer even.
Enkelband bleek trouwens gescheurd te zijnMaar rijden gaat sinds anderhalve week wel weer prima.
Is je motor gemaakt? En wat was er nou mee aan de hand?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:51 schreef Pinkdwarf het volgende:
Als iemand in de buurt van Amersfoort of 50km eromheen eens wilt rijden, ik houd me aanbevolen!
Ik ookquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:51 schreef Pinkdwarf het volgende:
Als iemand in de buurt van Amersfoort of 50km eromheen eens wilt rijden, ik houd me aanbevolen!
72 kmquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:51 schreef Pinkdwarf het volgende:
Wreckville, hands downquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:20 schreef Erasmo het volgende:
Ik ga vandaag nieuwe stickers bestellen voor de zijkoffers van mijn Deauville. Wat vindt Fok!?
Poll: Welke sticker
• Wrakville
• Wreckville
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Leuke receptioniste daar!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wreckville, hands down
Overigens, het volgende deel van het reisverslag staat online
Ik sta open voor suggesties hoorquote:
Hmm ja, op wat duinweggetjes na is het hier niet héél bijzonder mooi rijden helaas (althans, niet voor zover ik heb ontdekt). Tenzij we wat noordelijke Noord-Holland in duiken, maar dat nog een stuk verder.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:23 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Ik sta open voor suggesties hoorZeker als het een leuke rit is! Rijd wel vaker richting Zwolle en ook dat is 80km.
Toen ik net m'n rijbewijs had was die SuperTen wel een droommachine voor mij... tot ik in Engeland in m'n uppie de volbeladen Alp overeind moest tillenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Leuke receptioniste daar!Heb de link even doorgestuurd naar een vriend van me en mijn schoonpa. Zelf ook maar eens zoiets organiseren (hoewel ik dan wel een andere motor nodig heb, die Tenere op een van je foto's zou ik wel tof vinden, wel prijzig spul volgens mij).
super tenere is volgens mij 260 hoor.. Alle cardan aangedreven 1200 zitten zo rond dat gewicht.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:45 schreef KneusTeun het volgende:
wat weegt de alp dan? dacht dat die nieuwe tenere's ook rond de 230 zaten. Zie ze wel redelijk veel rijden ook.
niet als ie niet onderweg naar huis wasquote:
De Alp weegt 190 droog, en daarvan weet ik dat ik 'm volbeladen overend krijg (heb het ook deze reis weer moeten doenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:45 schreef KneusTeun het volgende:
wat weegt de alp dan? dacht dat die nieuwe tenere's ook rond de 230 zaten. Zie ze wel redelijk veel rijden ook.
meer spinazie eten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De Alp weegt 190 droog, en daarvan weet ik dat ik 'm volbeladen overend krijg (heb het ook deze reis weer moeten doen). Zo'n 1200 waag ik te betwijfelen...
klopt sorry ff opgezocht en inderdaad 260,5quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
super tenere is volgens mij 260 hoor.. Alle cardan aangedreven 1200 zitten zo rond dat gewicht.
De enige 1200 die significant lichter is is de ktm maar die heeft ketting.
Cardan is een flink stuk zwaarder dan ketting maar het gewicht meer dan waard. Ik heb er natuurlijk wat meer bende aan hangen dan die NTVquote:
Steekt zijn hand op.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:23 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Ik sta open voor suggesties hoorZeker als het een leuke rit is! Rijd wel vaker richting Zwolle en ook dat is 80km.
dat gaat snel, ik wacht al bijna een jaar op mn geldquote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:32 schreef Salatrel het volgende:
vandaag nog weer een mail ontvangen van de rechtsbijstand dat verzekeraar van tegenpartij van mijn aanrijding vorige maand een aankondiging heeft gedaan van nabetaling voor een bedrag van 1300 euro (kleding en letsel)
dat brengt het totaal uitgekeerde bedrag op zon 4800 euro terwijl ik tot nu toe 2400 euro heb uitgegeven voor reparatie (incl vervangen zo goed als versleten banden) en 942 euro voor nieuw pak + helm.
sjah er was gezien de situatie geen enkele twijfel over schuldvraag. Bovendien waren er meerdere getuigen gestopt incl. De koekblikker die achter mij reed.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:51 schreef mstx het volgende:
[..]
dat gaat snel, ik wacht al bijna een jaar op mn geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |