Nooit de gedachte gehad om eens een retourtje Ryanair voor 30 euro te pakken, just for fun?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het leven kan raar lopen ...
Sterker nog; de kans was groot dat ik een paar jaar geleden een poging bij KLS had gewaagd.
Achteraf gezien is het maar mooi dat dat niet is doorgegaan...
En over geschiedenis-posts; hopelijk hebben jullie na 00:00 uur even tijd om wat te lezen.
Iets dat een deel van jullie hebben meegemaakt en mogelijk flink wat indruk heeft achtergelaten...
Jawel, maar door allerlei omstandigheden kwam het er gewoon nooit van.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:22 schreef Sunri5e het volgende:
Nooit de gedachte gehad om eens een retourtje Ryanair voor 30 euro te pakken, just for fun?
En zo is het cirkeltje weer mooi rond want het idee voor de Stuka kwam uit Amerika:quote:Op woensdag 17 september 2014 19:10 schreef Iemand91 het volgende:
De meest succesvolle Stuka-piloot, Hans-Ulrich Rudel, heeft namelijk later input gegeven bij het ontwerp van de A-10 Thunderbolt II "Warthog" die op dit moment nog steeds rondvliegt. Hij baseerde zijn input voor de A-10 op zijn ervaringen met de Stuka.
sauce: het boek Fighter door Len Deightonquote:"In september 1933 was Ernst Udet getuige van een vliegshow met Curtiss F8C dubbeldekkers die indrukwekkende duiken demonstreerden. Dit waren naar Amerikaanse standaard verouderde toestellen en de Amerikanen hadden dan ook geen bezwaar toen Udet twee exemplaren van dit toestel aankocht..."
Curtiss F8C. Curtiss noemde dit ontwerp een 'Helldiver' en gaf diezelfde naam aan al haar latere duikbommenwerpers
"..hoewel de exacte manier waarop Udet genoeg geld bijeen wist te krijgen om de twee toestellen te kopen moeilijk is vast te stellen, lijkt het vrijwel zeker dat Hermann Goering hem van dat geld voorzag op zijn advies om de aankoop te doen. Het geld werd naar Udet's rekening overgemaakt, Udet betaalde Curtiss en de twee Helldivers werden verscheept naar Duitsland. Aldaar werden ze ingezet voor de nieuwe luchtmacht.
Sinds de Eerste Wereldoorlog werd er door Duitse theoretici over gediscussieerd of het zinvol was een vliegtuig met machinegeweren en kleine bommen in te zetten tegen frontlinie-infanterie. Met de Helldivers liet Udet zien wat voor dodelijke potentie een dergelijk ontwerp kon hebben: Voor een ervaren piloot was een doel van 30 meter doorsnede raken geen enkel probleem. Dat overtuigde het Duitse Luchtvaart Ministerie (RLM Reichsluftfahrtministerium) van het nut van het concept en zo kregen Junkers en andere Duitse vliegtuigfabrikanten het verzoek zo'n soort machine te ontwerpen."
quote:AMSTELVEEN – KLM is vorige week begonnen met de ombouw van de eerst Boeing 777-200. De PH-BQB werd woensdag 10 september Hangar 14 ingereden voor de inbouw van een geheel nieuw interieur. Het is de eerste KLM Boeing 777-200, van in totaal vijftien, die na tien jaar dienst de hoognodige upgrade krijgt om mee te kunnen doen in het internationale concurrentie geweld. Bijzonder is dat KLM launching customer van een nieuwe Economy Class-stoel.
De ombouw volgt op de eerdere ombouw van alle Boeing 747-400's binnen de vloot. Volgens KLM zijn meerdere afdelingen waaronder Fleet Services, Marketing, Procurement, Inflight Services, Flight Operations, Engineering & Maintenance en Revenu Management betrokken bij de modificatie op Schiphol-Oost bij KLM Engineering & Maintenance.
Hella Jongerius
Net als bij de KLM 747-400 is ook nu de cabine van de Boeing 777-200 in samenwerking met topdesigner Hella Jongerius ontworpen. De stoelen in het in te bouwen interieur worden in de Business Class full flat stoelen. In de Economy Class wordt een geheel nieuw ontworpen stoel ingebouwd. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die deze stoel installeert, de zogeheten launching customer.
De nieuwe Business en Economy Class stoelen worden voorzien van een geheel nieuw Inflight Entertainment Systeem, met onder andere touch screens in de Economy Class en een second screen in de handset van Business Class stoelen.
Om de installatie van de stoelen mogelijk te maken worden ook nog diverse andere modificaties aan toiletten en galleys uitgevoerd. De ombouw van de PH-BQB zal, volgens de maatschappij, circa vier en een halve week duren, waarna er nog eens een aantal weken nodig zullen zijn voor de uitgebreide certificatiewerkzaamheden. Vanaf januari 2015 worden de overige veertien vliegtuigen omgebouwd. Eind 2015 zal de gehele KLM 777-200 vloot voorzien zijn van het nieuwe interieur.
quote:Current phase-out schedule of the 747-400's:
BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB - 01NOV2017
Still SUBJECT TO CHANGE
Ter info; PH-BFA, -BFB en -BFN zijn full-pax, de rest combi.quote:En per november dit jaar: PH-CKD.
Ja, maar ja; dat zag je ook wel aankomen.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:20 schreef Flylib het volgende:
Ik heb begrepen dat met de modificatie van de 772's de economy configuratie omhoog gaat naar 3-4-3, net als in de 777-300ER. Of je daar blij van wordt....
Ik ga binnenkort ook maar eens een weekendje Londen doen met de 777quote:Op woensdag 17 september 2014 12:42 schreef Flylib het volgende:
Een eerste verslagje van de Schiphol-Gatwick tag-on van Garuda. Vrijdag is het mijn beurt
Ze maken d'r wel een (ongeorganiseerd) feestje van zeg...quote:Op donderdag 18 september 2014 15:38 schreef Iemand91 het volgende:
Inclusief live-stream. (waar ze schoenen en ventilatieroosters bijzonder interessant vinden )
Heb begin deze week inderdaad de nieuwe economy class stoelen al zien staan in Hangar 14, allemaal nog in het plastic. Zijn echt mooie stoelen met eindelijk een groter IFE schermquote:Op woensdag 17 september 2014 23:04 schreef Iemand91 het volgende:
De Qatar A380 is geleverd aan Qatar in Hamburg:
En nu alle 747-400's klaar zijn, zijn de 777-200's aan de beurt; te beginnen met PH-BQB:
KLM bouwt eerste Boeing 777-200 om
[..]
Deze is mooi!quote:Op donderdag 18 september 2014 18:34 schreef Fiorano het volgende:
Ik organiseer met een hoop anderen het Ballonfiësta in Barneveld, als dank daarvoor mag ik nog wel eens met de ballon mee. Paar foto's van vorige week Woensdag:
Altijd handig zo'n insider.quote:Op donderdag 18 september 2014 21:27 schreef blingbling11 het volgende:
Heb begin deze week inderdaad de nieuwe economy class stoelen al zien staan in Hangar 14, allemaal nog in het plastic. Zijn echt mooie stoelen met eindelijk een groter IFE scherm
Zal proberen deze week nog ff een foto te maken.
Dit soort korte fifth freedom vluchten zijn sowieso leuk. Tijdje terug vloog ook Korean Air Amsterdam-Madrid. Er is ook een tag-on van Singapore Airlines van München naar Manchester.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort ook maar eens een weekendje Londen doen met de 777
Misschien Amsterdam als tag-on vanuit Istanbul met een a330? Vraag me af of er draagvlak is voor de A380 van Malaysia op Amsterdam. Het is bekend dat Amsterdam niet echt een premium route is voor de meeste maatschappijen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:48 schreef Iemand91 het volgende:
Even wat random opmerkingen:
Verder wil MAS binnen een paar jaar (bronnen zeggen binnen 3 jaar) hun 777-200ER's uit faseren zodat ze qua grote toestellen alleen de A380 en A330-300 overhouden.
Hun A330-300 schijnt Amsterdam niet te kunnen halen. Wie weet welke toestellen ze nog gaan bestellen (A350, 787) en of ze überhaupt wel in staat zijn wat nieuws te bestellen. Als er wat nieuws komt duurt dat zeker meer dan 3 jaar voordat ze ermee vliegen.
Vond deze ook wel erg geslaagd ja . Moet je net mazzel mee hebben, vaak is het wolkendek te dik dus gaat de piloot er sowieso niet doorheen. Daarnaast moet je ook een piloot hebben die het überhaupt durft.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Deze is mooi!
Bij zulk soort beelden hoop ik serieus dat we in november ook de mogelijkheid hebben om naar buiten te kijken.
Kan, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het gaat worden. Dat het anders gaat worden is dus wel iets wat vaststaat (immers geen 777's meer over een jaar of twee en A330's die het niet non-stop halen).quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:30 schreef Leatherface het volgende:
Misschien Amsterdam als tag-on vanuit Istanbul met een a330? Vraag me af of er draagvlak is voor de A380 van Malaysia op Amsterdam. Het is bekend dat Amsterdam niet echt een premium route is voor de meeste maatschappijen.
Heel gaaf; lijkt me een heel aparte ervaring om in stilte zo boven donker Nederland te zweven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:09 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Vond deze ook wel erg geslaagd ja . Moet je net mazzel mee hebben, vaak is het wolkendek te dik dus gaat de piloot er sowieso niet doorheen. Daarnaast moet je ook een piloot hebben die het überhaupt durft.
Maatje van me is zelf piloot en doet af en toe een nachtvaart, krijg je dus dit soort foto's :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nachtvaarten worden overigens relatief weinig gedaan, je mag namelijk wel opstijgen in het donker maar niet landen. Je bent dus sowieso +-6/7uur onderweg. Boven Duitsland mag je dan weer niet nachtvaren, en je wil uiteraard ook niet boven de zee uitkomen.
Wordt 09:30 uur dat ze vertrekt.quote:Op zondag 21 september 2014 01:39 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een laatste heads up; over zo'n 30/32 uur (0730z/0930lt ?) vertrekt Amy Johnson voor haar een-na-laatste vlucht. De ruim 20 jaar oude/jonge PH-KCA vertrekt op maandagmorgen als KL9865 naar Atlanta; hierna zal ze haar allerlaatste vlucht uitvoeren naar Bob Sikes Airport in Florida. ;w
En nog een van vandaagquote:[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was eigenlijk van plan om deze week nog even naar Schiphol te gaan; maar dat is helaas niet gelukt.
En van Flightradar verdwenen boven de Atlantische Oceaan. Vanmorgen bij vertrekquote:Op zondag 21 september 2014 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wordt 09:30 uur dat ze vertrekt.
[..]
En nog een van vandaag [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommigen maken er een hobby van om een complete vlucht te filmen.quote:Op maandag 22 september 2014 13:17 schreef Flylib het volgende:
En ik heb afgelopen vrijdag de oversteek naar Gatwick gemaakt met Garuda. Fijn vluchtje, en met de prijzen die ze voor deze vlucht aanbieden een prima alternatief voor weekendbreakers. Hier een video impressie:
De terugweg verliep chaotisch. Ik vloog vanaf Southend met Easyjet, maar door een megavertraging met mijn trein vanuit Londen moest ik bij aankomst voor mijn leven rennen om dat vliegtuig nog te kunnen halen (ik en ruim 20 anderen die uit die trein stapten ), maar gelukkig ben je vanaf het station direct in de terminal en het boarden was gelukkig nog maar net begonnen. Met een ongelofelijk fieuw gevoel was ik binnen 40 minuutjes weer thuis.
Ik had een maand of twee geleden nog een kort binnenlands vluchtje gemaakt in Indonesië met Garuda. Was goed te doen. Een entertaimentscherm met touch screen heb ik bij Singapore Airlines nog niet gezien.quote:Op maandag 22 september 2014 13:17 schreef Flylib het volgende:
En ik heb afgelopen vrijdag de oversteek naar Gatwick gemaakt met Garuda. Fijn vluchtje, en met de prijzen die ze voor deze vlucht aanbieden een prima alternatief voor weekendbreakers. Hier een video impressie:
De terugweg verliep chaotisch. Ik vloog vanaf Southend met Easyjet, maar door een megavertraging met mijn trein vanuit Londen moest ik bij aankomst voor mijn leven rennen om dat vliegtuig nog te kunnen halen (ik en ruim 20 anderen die uit die trein stapten ), maar gelukkig ben je vanaf het station direct in de terminal en het boarden was gelukkig nog maar net begonnen. Met een ongelofelijk fieuw gevoel was ik binnen 40 minuutjes weer thuis.
Ik zie rijen met 4 stoelen; dus het wordt inderdaad 3-4-3 achterin de 777-200's...quote:Op maandag 22 september 2014 22:26 schreef blingbling11 het volgende:
Zoals beloofd wat foto's van PH-BQB in baai 2 in Hangar 14 voor de economy class modificatie:
Cathay gaat toch met een 777-300ER in een 3-3-3 op Amsterdam vliegen als straks de A340 eruit is. Dat maakt de keuze voor mij nog gemakkelijker.quote:Op dinsdag 23 september 2014 02:32 schreef Flylib het volgende:
Flinke IFE schermen, altijd goed Alleen een beetje jammer van de 3-4-3, maar dat was te verwachten.
Niet zeker van, maar volgens mij worden ze op de surplus markt gebracht.quote:Op dinsdag 23 september 2014 02:23 schreef flipsen het volgende:
Wat doen ze met de oude stoelen eigenlijk? Staat vast leuk op menig jongenskamer
Met die shell seats waarvan de rugleuning niet verstelbaar is, of met gewone reclinable stoelen in de Cathay 777?quote:Op dinsdag 23 september 2014 03:17 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay gaat toch met een 777-300ER in een 3-3-3 op Amsterdam vliegen als straks de A340 eruit is. Dat maakt de keuze voor mij nog gemakkelijker.
Ik vlieg nog met de 340 komende maand, wat ik zo snel lees is dat de 300ER de nieuwe stoelen heeft en dat CX is afgestapt van de fixed shell.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Met die shell seats waarvan de rugleuning niet verstelbaar is, of met gewone reclinable stoelen in de Cathay 777?
Die fixed shell vind ik prima voor een vlucht van maximaal vier uur, zoals HK - Bali. Maar op een afstand als Amsterdam - HK wordt het toch wel oncomfortabel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:46 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Ik vlieg nog met de 340 komende maand, wat ik zo snel lees is dat de 300ER de nieuwe stoelen heeft en dat CX is afgestapt van de fixed shell.
Als je een bepaalde route vliegt hou je toch maar enkele maatschappijen over; dan kun je snel zien op seatguru hoe hun seatplan eruit ziet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:32 schreef Flylib het volgende:
Zou wel handig als er een lijstje beschikbaar komt van luchtvaartmaatschappijen die nog gewoon een 3-3-3 configuratie in hun 777's hebben. Net zoals die site over actuele A380 vluchten. Scheelt het doorpluizen van Seatguru e.d. Dan weet je welke maatschappijen je moet vermijden als je de keus hebt
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.quote:Op maandag 22 september 2014 18:45 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de geïnteresseerden; onderstaande jongen komt morgen op Schiphol; vracht heeft te maken met European Space Research and Technology Centre (ESTEC). Komt van Gostomel Airport bij Kiev; de thuisbasis van Antonov.
Verwachte aankomsttijd is 10:00 uur en vertrektijd 22:00 uur. Gaat om UR-82008.
De kist komt hier op Schiphol te staan.
En nog wat gave avondshots van Scramble:quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met wat voor vliegtuig?quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
Op termijn wellicht wel, maar eerst met de 767quote:
't is dat ze een volledig nieuwsbericht over naar buiten brengen maar anders...quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:34 schreef Sparqq het volgende:
Vlak na take-off van HX709 een knal aan de linkerkant. Na heel wat rondjes draaien de captain die meldt dat er motor problemen zijn op links en we terug naar HK gaan. 7 uur vertraging zoals het er nu naar uit ziet.
[ afbeelding ]
Volgens Flightradar is het een A330-200 geweest, om precies te zijn de B-LND.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?
Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?
Hongkongeend dus?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:42 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.
Ik had in Lima het tegenovergestelde toen we terugvlogen vanaf Puerto Maldonado. Vliegtuig landde, verliet de landingsbaan aan de linkerkant en reed zo regelrecht de gate in Nog nooit zo´n kort taxiritje gehadquote:Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Afgelopen weekend via Dubai terug gevlogen naar NL, maar dat viel ff tegen. Toestel parkeerde op een van de meest vergelegen parkeerterreinen in plaats van aan de terminal.
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 11:58:24 Have a nice flight ! #A320neoFF reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 14:18:35 Live from our chase plane... Landing expected in a few minutes in Toulouse. #A320neoFF reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 16:58:32 Oh… By the way, what about an #AirbusTrivia to celebrate the #A320neoFF? :-) 1/3 reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 17:00:17 Tell us how long did the #A320neo first flight last and tag your answer with #AirbusTrivia 2/3 reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 15:27:51 And of course, a big thanks to you, our awesome fans for being with us on this special day! #A320neoFF reageer retweet
En nog een van Scramble:twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 13:38:38 #A320neo: unbeatable fuel efficiency by the numbers http://t.co/5wU9KytLQ4 [img]http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1411547399_Airbus_A320neo_infographics_Sept_2014.jpg[/img] reageer retweet
Ja, bij Airbus heten ze Sharklets :p Wordt o.a. een standaarddingetje op de A320neo, maar kunnen ook worden toegevoegd aan bestaande toestellen in de A320 familie.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Vorige week vrijdag met AirAsia een vlucht gehad. Toen het toestel aan kwam rijden dacht ik "hey een 737 terwijl ze volgens mij alleen met Airbus vliegen". Tot ik ook Airbus op het toestel zag staan
[ afbeelding ]
Wist dus niet dat ze de winglets hadden veranderd
Gaat geloof ik niet door.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:05 schreef Flylib het volgende:
Het is verder erg stil rondom die ANA-geruchten...
Een kleine 2 uur later vertrok het naar New York waar het zo'n kwartier geleden is geland.quote:An Air France Airbus A380 — the world's largest passenger airliner — was diverted to Halifax on Thursday after a passenger died on the plane.
The plane was travelling from Paris to New York when a 58-year-old American man was found dead, according to Nova Scotia RCMP.
Sgt. Alain LeBlanc said the man died of natural causes. Once RCMP determined the man was deceased, the medical examiner was called in.
Air France flight diverted to Halifax airport
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world. (NovaCan Live Seafood/Twitter)
Officials at the Halifax Stanfield International Airport said it's the first time an aircraft of that size has ever stopped in Halifax.
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world.
The flight, AF006, arrived in Halifax at 3:59 p.m. AT, according to the airline's website.
The passengers were not taken off the plane, said airport spokesperson Peter Spurway.
The flight departed Halifax at 5:31 p.m. and was scheduled to arrive in New York at 6:31 p.m, said the website.
Ik ben het wel met je eens, ook net voor het eerst met Emirates gevlogen op AMS-DXB-KUL. Al moet ik zeggen dat de 777-300 voor mijn gevoel nog steeds net iets meer beenruimte had dan de KLM 777. Daar zat ik echt klem, waar ik hier nog net 1 of 2 cm extra had (ben 1.91m).quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen.
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in?
Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Zo, terug van een paar weken Thailand. Gevlogen met Emirates, Economy: AMS - DXB - BKK en dezelfde route retour. AMS - DXB en retour met een splinternieuwe A380 (de jubileum versie, nr 50 voor Emirates, wel gaaf dat deze op AMS inzetten).
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.quote:DXB - BKK met de 777-300ER.
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.quote:Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen. Sterker nog, op de terugreis DXB - AMS zat ik tegenover de keuken en vond de crew erg onprofessioneel met elkaar dollen. Niet dat ik daar zo veel last van had, maar als ik de purser was geweest had ik toch even ingegrepen. Sommige stewardessen waar zo druk met hun privé leven bespreken dat ze niet door hadden dat sommige passagiers iets wouden vragen. Nogmaals, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar na alle verhalen over Emirates en consorten verwachtte ik een groot verschil met de doorsnee Europese airline, maar dat verschil is er op basis van mijn eerste Emirates ervaring niet. Althans, in Economy.
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Hoe verhoudt Emirates zich qua service en zitcomfort eigenlijk met bijvoorbeeld Singapore Airlines en Cathay. In de economy dan?
Ik heb nog nooit met Emirates gevlogen, maar wel met Cathay en Singapore.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.
Emirates zet hun A380 gewoon overal in waar ze een A380 op inzetten. Ze hebben 2 versies; een heeft een grote crewrest op het main deck. Versie #2 heeft dat niet. Deze is dus bedoelt voor long-haul vluchten maar komt ook geregeld op Schiphol (wat met zo'n 6-6.5 uur geen long-haul is).
[..]
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.
Ter vergelijking; stoelen staan bij hun -300's tussen de 81 en 86 centimeter van elkaar, bij de A380 ook maar daar is de breedte 2.5 centimeter meer. In KLM's 777-300ER (en dus straks ook de -200ER) is de breedte een halve inch meer.
Sterker nog; ik heb hier eerder gezegd dat Airbus het idee oppert om in hun A380's van 3-4-3 naar 3-5-3 te gaan. Dit door de vloer iets te verhogen. En zelfs dan zit je in een A380 qua breedte nog beter dan in een 777. Dit dus:
[ afbeelding ]
[..]
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.
En je moet ook niet vergeten dat veel mensen bij Emirates die suites van de A380 in gedachten hebben en dan gaan automatisch gaan denken dat daarom Emirates zo goed is. Dat speelt ook zeer zeker mee.
[..]
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in uit?
Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Die eerdere nieuwsberichten van Air Canada (met de A319 vanuit London Heathrow) en Philippine Airlines waren waarschijnlijk puur om slots te behouden. In nu Air Canada dus een 767 in gaat zetten kan dat best kloppen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:39 schreef Leatherface het volgende:
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |