Kijk, deze toon is waarom zo veel users jou volkomen zat zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, weer een in de categorie "uitgesloten!11!!!!".
Jij weet hoe verkrachters denken?
Jij denkt dat eventjes 83 dollar meepakken niet gedaan wordt?
Hoe groot acht jij de kans dat die twee meiden "toevallig" op een verkrachter stuiten?
volgens mij gingen die ouders met die foto op padquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Net ff teruggekeken:
Met betrekking tot laatste foto van 14:00 uur:
Door onderzoek van de digitale camera door het NFI kon de exacte locatie worden teruggevonden.
Zouden ze dit niet ook kunnen bij die 90 foto's van 8 april zou je denken.....
Verder blijf ik het soms opvallend vinden hoe men (in de media) dingen benoemt:
Over de laatste foto van 14:00 uur. Voiceover van EenVandaag:
"Na dit punt stoppen de normale vakantiekiekjes"
Ik zal er wel weer teveel achter zoeken maar verbaas me soms over de formulering.
Je impliceert een xenofobe angsthaas te zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe vermagerd ook, het uittrekken van kleding bij een overledene is nog een heel gedoe dus elk beetje extra speling dat je kunt krijgen is meegenomen; dus knoop los. Daarnaast denk ik dat als je dat al wilt doen; je de gebruikelijke handelingen gaat verrichten en niet denkt; "O, ze is mager zat, kan ook wel met dichte knoop.."
Als dat al het scenario zou zijn, is ze dus overleden op het pad bij de tweede oversteek..
Voor mij logischer; verkrachting scenario; meiden weggevlucht/achter gelaten en het pad verlaten uit angst. Broek meegenomen door een dader.. die later bedacht dat dat niet zo handig was en hem weggooide bij de oversteekdenkende dat het water hem wel mee zou slepen.
Meiden denken dat daders terug zijn naar Mirador en durven niet terug de berg op dus gaan de berg(los van het pad) af.
Dat hoeft niet per se. Ik denk dat een (groep) verkrachter(s) ze wel gepakt kunnen hebben na de eerste quedabra, zonder het doel te hebben ze te doden. Ook de bezittingen kunnen ze bij de meisjes hebben achtergelaten, met het idee: ze zoeken zelf maar uit hoe ze terugkomen. Niet elke verkrachter is ook een moordenaar en dief.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een verkrachter (hoe groot is die kans, er loopt daar NIEMAND) neemt niet even een makkelijke prooi in de vorm van camera's, smartphones en vooral IDs mee?
De kou zou zeker een grote rol hebben kunnen spelen. Daarbij nog eens het slechte weer dat vanaf 4 april kwam opzetten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:35 schreef Rubella het volgende:
Een heel andere optie is onderkoeling waaraan L&K bezweken zijn. Ze hadden slechts shorts met een topje aan en het wordt echt vreselijk koud in de jungle. Zeker tegen de ochtend is het erg en als je dan zonder zelfs een lakenzakje de nacht hebt doorgebracht ben je bevroren.
Ik was in ieder geval erg blij met mijn lakenzak in de hangmat.
Dit scenario wordt tegengesproken door de laatste 2 foto's. Ze waren al een tijdje onderweg en stonden beide lachend en ontspannen op de foto's. Als je je niet zo op je gemak voelt door een vreemde man die al de hele weg achter je aan loopt, dan keer je om en ga je geen foto's maken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze kunnen bij het begin van hun wandeling gezien of opgewacht zijn door iemand.
Er lopen daar meer mooie meiden. Je hoeft ze niet het bos in te trekken.... ze gaan vanzelf zo ver dat ze geen bereik hebben en niet gehoord zullen worden. Hoe makkelijk kan een verkrachter het wensen?
Dat heet een gespreid bedje.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze kunnen bij het begin van hun wandeling gezien of opgewacht zijn door iemand.
Er lopen daar meer mooie meiden. Je hoeft ze niet het bos in te trekken.... ze gaan vanzelf zo ver dat ze geen bereik hebben en niet gehoord zullen worden. Hoe makkelijk kan een verkrachter het wensen?
Volgens mij is het inderdaad zo dat bij de meeste zedenmisdrijven geen beroving oid plaatsvindt. Hoe ik dat weet, durf ik je niet te zeggen. Vast opgevangen op een Discovery ofzo. Tis niet uitgesloten, maar statistisch niet waarschijnlijk zeg maar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se. Ik denk dat een (groep) verkrachter(s) ze wel gepakt kunnen hebben na de eerste quedabra, zonder het doel te hebben ze te doden. Ook de bezittingen kunnen ze bij de meisjes hebben achtergelaten, met het idee: ze zoeken zelf maar uit hoe ze terugkomen. Niet elke verkrachter is ook een moordenaar en dief.
Maar na deze onvrijwillige seks zijn ze vervolgens wel de tegengestelde kant op gevlucht.
Op een afstandje volgen, tot ze ver genoeg zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:48 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dit scenario wordt tegengesproken door de laatste 2 foto's. Ze waren al een tijdje onderweg en stonden beide lachend en ontspannen op de foto's. Als je je niet zo op je gemak voelt door een vreemde man die al de hele weg achter je aan loopt, dan keer je om en ga je geen foto's maken.
Mee eens, dat is ook wat ikzelf dacht. Maar dat is niet hoe ze het in de uitzending van EenVandaag vertellen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens mij gingen die ouders met die foto op pad
samen met gidsen
en hebben ze aan de hand van die foto die plek terug gevonden
En wat deden ze daar dan, die verkrachters? Als zij daar zomaar waren, dan zijn er vaker mensen zomaar daar. Dan zou er al over gespeculeerd zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:49 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Op een afstandje volgen, tot ze ver genoeg zijn.
Welke zedenmisdrijven zijn er?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:48 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Volgens mij is het inderdaad zo dat bij de meeste zedenmisdrijven geen beroving oid plaatsvindt. Hoe ik dat weet, durf ik je niet te zeggen. Vast opgevangen op een Discovery ofzo. Tis niet uitgesloten, maar statistisch niet waarschijnlijk zeg maar.
Daarom kan ik mij moeilijk voorstellen dat ze het ruim een week in dergelijke omstandigheden hebben uitgehouden. Je bent verkleumd, geen eten/drinken en ook nog eens alle insecten die de onbedekte delen van het lichaam weten te vinden. Daarbij opgeteld de reden (gebroken/ verstuikte ledematen) waardoor zij in de problemen gekomen zijn lijkt mij dat behoorlijk onmogelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:46 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
De kou zou zeker een grote rol hebben kunnen spelen. Daarbij nog eens het slechte weer dat vanaf 4 april kwam opzetten.
Hoe verklaar jij de "foto's" van 8 april en de noodoproepen van 11 april dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:53 schreef Rubella het volgende:
[..]
Daarom kan ik mij moeilijk voorstellen dat ze het ruim een week in dergelijke omstandigheden hebben uitgehouden. Je bent verkleumd, geen eten/drinken en ook nog eens alle insecten die de onbedekte delen van het lichaam weten te vinden. Daarbij opgeteld de reden (gebroken/ verstuikte ledematen) waardoor zij in de problemen gekomen zijn lijkt mij dat behoorlijk onmogelijk.
daar hemelen ze het NFI opquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:51 schreef Stupidisco het volgende:
knip
[..]
Mee eens, dat is ook wat ikzelf dacht. Maar dat is niet hoe ze het in de uitzending van EenVandaag vertellen.
Nouja zedenmisdrijven, lustmisdrijven zeg maar. Het motief is daar gewoon zo anders dan bij gewoon diefstal of beroving. Ik denk dat het gros van de verkrachters gewoon niet bezig is met andere zaken dan lustbevrediging. Ik weet t ook niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke zedenmisdrijven zijn er?
- verkrachting door een bekende - komt meest voor, in dit geval bijna uitgesloten of iemand die ze kenden uit Boquete moet net op dat pad geweest zijn - die nemen waarschijnlijk geen buit mee nee
- verkrachting als in "in de bosjes trekken, verkrachten en snel weg" - kans is miniem dat een op de loer liggende verkrachter daar is
- verkrachting in opwelling - die zou zeker wel de makkelijke buit meegenomen hebben, waarom niet?
Als de verkrachter een latino zou zijn zou ie echt wel geld, camera, paspoort en telefoons meenemen. Dat is gewoon een hele hoop waard in Panama.
Het motief is er, maar de feiten spreken toch echt tegen dit scenario.
Die gidsen hebben volgens mij het drugsscenario uitgesloten. Lijkt mij ook ongebruikelijk, zo dicht bij een toeristisch gebied. Verder stroomafwaarts zou kunnen, in de buurt waar de rugzak is gevonden, maar er wordt weinig over bericht in serieuze media, dus lijkt me echt niet het geval.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:52 schreef VaLkyRie het volgende:
Irritant eigenlijk dat we nog geen steek verder zijn gekomen al die tijd. Straks gaan we weer discussieren over water drinken, dan over hoelang je nog leeft zonder te eten, dan over drugskoeriers, dan weer over verdwalen en dan komen we weer bij de verkrachters uit.
zijpaden zijn er niet en waarom zou je een zijpad inslaan als je op een recht pad loopt ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:55 schreef UncleFunk het volgende:
Het lijkt me toch ook dat de gidsen met wie de ouders de reconstructie deden, zouden weten of er zijpaden zijn. Ben heel benieuwd wat Baru te melden heeft hierover.
Nee, ik sluit het niet uit, maar op een vraag erover wordt juist iets "uitgesloten" of een bewering in die trant gedaan: "verkrachters stelen doorgaans niet".quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:55 schreef VaLkyRie het volgende:
Maargoed, ik ben ook nog steeds geen gelover van een misdrijfscenario, maar t valt ook niet uit te sluiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |