Interessanter aan de financiële kant is het zeker, qua exposier is de GP2 imho interessanter. Maar het draait eigenlijk allemaal om het niveau wat er in de klasse rondrijdt. Wat dat betreft zit de GP2 met een heel grote garde vast geroeste rijders, die qua ervaring nauwelijks te evenaren zijn. Er is dan ook een reden waarom de laatste 2 kampioenen de F1 niet gehaald hebben (nee, Valsecchi ook niet, er is een reden waarom Lotus hem oversloeg ) en als Palmer of Nasr het wordt dan is het er weer een met een pak ervaring achter zich.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom GP2? WSR is een interessantere optie en tegenwoordig een meer gangbare route
Toen ging het over dat juniorprogramma. Nu gaat het over een F1-stoeltje bij een team dat regelmatig in de top tien rijdt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar over die geruchten van Red Bull: ik kan me herinneren dat Jos ooit eens gezegd (in 2011 ofzo) heeft dat ze de interesse van Red Bull wel waarderen maar dat zij zoveel rijders in het programma hebben dat als Max zich bij hun zou aansluiten dat hij daar niet meer gaat zijn dan een nummer. En dat dat een van de redenen is waarom ze (nog) niet met hun in zee willen.
Ga er maar vanuit dat die hem eerst nog minstens een jaar in het WSR gaan laten rijden, net zoals ze gedaan hebben met Vettel, Vergne, Ricciardo, Algersuari, Da Costa, Hartley en Sainz Jr.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toen ging het over dat juniorprogramma. Nu gaat het over een F1-stoeltje bij een team dat regelmatig in de top tien rijdt.
Denk het ook hoor. Dit lijkt me voornamelijk Nederlands wensdenken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die hem eerst nog minstens een jaar in het WSR gaan laten rijden, net zoals ze gedaan hebben met Vettel, Vergne, Ricciardo, Algersuari, Da Costa, Hartley en Sainz Jr.
Van dat rijtje hebben alleen Vettel en Ricciardo het nog ver geschopt.. Vergne zullen we denk ik ook niet meer terug zien in een Red Bull F1 auto na dit jaar, de rest is al gedumpt uit het Red Bull programma.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Ga er maar vanuit dat die hem eerst nog minstens een jaar in het WSR gaan laten rijden, net zoals ze gedaan hebben met Vettel, Vergne, Ricciardo, Algersuari, Da Costa, Hartley en Sainz Jr.
De enige kans voor Vergne is als Vettel volgend jaar besluit om Red Bull om te ruilen voor een ander team. Ricciardo heeft zichzelf meer dan bewezen dit jaar en wordt niet ingeruild. Wellicht dat hij zich in uiterste geval nog in kan kopen bij een achterhoede team, maar of hij daar gelukkig van wordt...quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Van dat rijtje hebben alleen Vettel en Ricciardo het nog ver geschopt.. Vergne zullen we denk ik ook niet meer terug zien in een Red Bull F1 auto na dit jaar, de rest is al gedumpt uit het Red Bull programma.
Ik verwacht dat Vettel voor het seizoen 2016 bij Red Bull vertrektquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De enige kans voor Vergne is als Vettel volgend jaar besluit om Red Bull om te ruilen voor een ander team. Ricciardo heeft zichzelf meer dan bewezen dit jaar en wordt niet ingeruild.
Nóg een jaar STR zal Vergne niet redden denk ik, te veel jongeren die aandringen.
Mijn vermoeden: Vergne rijdt zijn laatste F1-jaar bij STR, die gaat komend seizoen vervangen worden door Sainz Jr.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Van dat rijtje hebben alleen Vettel en Ricciardo het nog ver geschopt.. Vergne zullen we denk ik ook niet meer terug zien in een Red Bull F1 auto na dit jaar, de rest is al gedumpt uit het Red Bull programma.
Als Kvyat zijn huidige presteren vast kan houden, zie ik hem wel naast Ricciardo komen in 2016. Dan kunnen Sainz jr. en wellicht Verstappen in de Torro Rosso's rondjakkerenquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Vettel voor het seizoen 2016 bij Red Bull vertrekt
Volgens mij is hij dan de eerste Red Bull-coureur met een F1-carrière na Red Bull.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Vettel voor het seizoen 2016 bij Red Bull vertrekt
Nee, Klien is ook nog met een aantal teams verbonden geweest (HRT en Jaguar).quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens mij is hij dan de eerste Red Bull-coureur met een F1-carrière na Red Bull.
Naast de genoemde Klien was er nog Liuzziquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens mij is hij dan de eerste Red Bull-coureur met een F1-carrière na Red Bull.
Nou ja, in ieder geval geen grote sprong voorwaarts.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, Klien is ook nog met een aantal teams verbonden geweest (HRT en Jaguar).
edti: lompe Sinister, Jaguar was voor RBR
O ja! Die was tof.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naast de genoemde Klien was er nog Liuzzi
Meer gedumpt uit het F1 programma bedoel ik. Da Costa was toch de grote kanshebber op een STR stoeltje leek het, maar zit nu in het DTM. Buemi mocht na twee jaar ook opzouten en doet nu WEC (Al is hij op papier nog reserve rijder van STR). Sainz Jr wordt nu wel genoemd, maar als Verstappen ja zegt dan zijn zowel Vergne als Sainz oud nieuws.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
En ze zijn niet allemaal gedumpt bij RB, Da Costa en Buemi bv. hebben wel nog financiële steun. Maar die rijden ondertussen in volwassen klassen waardoor ze niet meer worden opgelijst bij de junior rijders.
Of ze volgen toch gewoon dat Mercedes-traject.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Meer gedumpt uit het F1 programma bedoel ik. Da Costa was toch de grote kanshebber op een STR stoeltje leek het, maar zit nu in het DTM. Buemi mocht na twee jaar ook opzouten en doet nu WEC (Al is hij op papier nog reserve rijder van STR). Sainz Jr wordt nu wel genoemd, maar als Verstappen ja zegt dan zijn zowel Vergne als Sainz oud nieuws.
Maar goed, van mij mag Max eerst een jaartje GP2/WSR doen, met sainz jr/Kvyat bij STR en Vettel/Ricciardo bij RBR, en dan in 2016 Ricciardo/Kvyat bij RBR en Sainz Jr/Verstappen bij STR.
Die Liuzzi, die miste er toch een paar met zijn Italiaanse hoofd?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, in ieder geval geen grote sprong voorwaarts.
[..]
O ja! Die was tof.
Die was wel maf ja.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Die Liuzzi, die miste er toch een paar met zijn Italiaanse hoofd?
Voor een talent hoeft dat heel geen probleem te zijn natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:52 schreef Ferry_76 het volgende:
En volgend jaar naast een Kvyat met een jaar ervaring is ook geen makkie.
Zo redt Kvyat het tegen Vergne terwijl Vergne niet heel veel onderdeed voor Ricciardo die op zijn beurt Vettel verslaat, terwijl Vettel geldt als een van de meest getalenteerde rijders.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Voor een talent hoeft dat heel geen probleem te zijn natuurlijk
Bronquote:Verstappen staat onder grote belangstelling van de talentenprogramma’s van Red Bull en Mercedes. Het leek er even op dat de Limburger reeds een overeenkomst had gesloten met Mercedes, maar na nieuwe gesprekken van vader Jos en manager Raymond Vermeulen met Red Bull-adviseur Helmut Marko op de Oostenrijkse Red Bull Ring, lijkt het erop dat de toekomst van Verstappen nog geheel open ligt.
'Blij met deze situatie'
‘Diverse partijen oefenen druk op ons uit, maar niet op Max. Hij moet zich vooral concentreren op de Formule 3’, laat Jos Verstappen weten tegenover Autosport. ‘Ik weet niet wat de juiste keuze is, maar ik ben blij dat we in deze situatie zitten. Max heeft bij zeer veel mensen indruk weten te maken.’
GP2, 3.5 Series of toch meteen Formule 1?
Hoewel geruchten de rondte gaan dat Verstappen bij een overeenkomst met Red Bull, volgend jaar meteen al in een F1-bolide van Toro Rosso kan stappen, lijkt een jaartje in de GP2- series aannemelijker. Zo heeft de Oostenrijkse renstal onder andere goede banden met het Britse Carlin. Bij de keuze voor Mercedes lijkt een overstap naar de Renault 3.5 Series aannemelijk met het team van Fortec Motorsport, waarmee Verstappen tijdens de winter al eens een Formule Renault 2.0-bolide heeft getest.
'Goed om Max meteen in het diepe te gooien'
Verstappen Senior maakt zich vooralsnog geen zorgen over de toekomst van zijn talentvolle zoon, die ondanks zijn jonge leeftijd een flinke stap hogerop goed aan zou moeten kunnen: ‘Ik denk dat het goed is voor Max om hem in het diepe te gooien. Hij leert zo snel. Het belangrijkste is dat hij zichzelf goed blijft ontwikkelen. Hij heeft zich snel aan weten te passen aan de problemen die hij dit jaar al heeft gehad. Hij is erg volwassen en heeft goede inhaalacties. Hij heeft de boel goed onder controle.’
Slapeloze nachten
‘Ik wil geen spelletjes spelen, zeker gezien het feit dat deze wereld zo klein is. Ik weet dat ze [Red Bull en Mercedes] zelfs met elkaar in gesprek zijn’, vervolgt Verstappen. ‘Ik heb een goed gevoel bij beide partijen, maar het gaat erom wat het beste is voor Max. Ik heb er een hoop slapeloze nachten van en heb zelfs schrik om de verkeerde keuze te maken.’
Macau Grand Prix
Verstappen reist volgende week af naar de Nürburgring voor de negende ronde van het Europees Formule 3-kampioenschap, alvorens in oktober de laatste twee rondes op Imola en Hockenheim op het programma staan. Verstappen zal aan het einde van het seizoen ook nog afreizen naar het Chinese Macau, alwaar hij met Van Amersfoort Racing zal deelnemen aan de prestigieuze Formule 3-race op het beroemde stratencircuit.
Vergne was veel langzamer dan Ricciardo, kwam in droge omstandigheden nooit in Q3 en Ricciardo regelmatig. Als Max de kans krijgt om bij STR te rijden moet hij dat gewoon doen, zo gigantisch veel sneller dan een GP2 is een F1 auto al niet meer.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo redt Kvyat het tegen Vergne terwijl Vergne niet heel veel onderdeed voor Ricciardo die op zijn beurt Vettel verslaat, terwijl Vettel geldt als een van de meest getalenteerde rijders.
Nou ja, geen peil op te trekken.
O, dat zou best kunnen. Ik meende me te herinneren dat Vergne weliswaar minder punten had, maar dat hij ook vaker mechanische pech had en niet altijd op gelukkige momenten zijn pitstops had.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vergne was veel langzamer dan Ricciardo, kwam in droge omstandigheden nooit in Q3 en Ricciardo regelmatig.
Er zijn ongetwijfeld talloze tegenargumenten te noemen, maar ik hoop echt dat het doorgaat.quote:Als Max de kans krijgt om bij STR te rijden moet hij dat gewoon doen, zo gigantisch veel sneller dan een GP2 is een F1 auto al niet meer.
Vergne en Ricciardo waren behoorlijk aan elkaar gewaagd hoor, zo traag is helemaal nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vergne was veel langzamer dan Ricciardo, kwam in droge omstandigheden nooit in Q3 en Ricciardo regelmatig. Als Max de kans krijgt om bij STR te rijden moet hij dat gewoon doen, zo gigantisch veel sneller dan een GP2 is een F1 auto al niet meer.
Mijn eerste gevoel was niet doen! Te snel!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vergne was veel langzamer dan Ricciardo, kwam in droge omstandigheden nooit in Q3 en Ricciardo regelmatig. Als Max de kans krijgt om bij STR te rijden moet hij dat gewoon doen, zo gigantisch veel sneller dan een GP2 is een F1 auto al niet meer.
Met Zandvoort moet je sowieso niet vergelijken, daar was hij eigenlijk de enige topper die aanwezig wasquote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:14 schreef barrakoe het volgende:
[..]
Mijn eerste gevoel was niet doen! Te snel!
Maar inderdaad.... waarom GP2? Misschien vanwege de druk... maargoed als je op zandvoort zag hoeveel druk er op die jongen stond.
Maar jaar geleden was het ook van, Formule 3?? Dat is wel een grote stap van het karten!
Maar zie wat hij doet...
Geef het 3 seizoenen bij STR... Heb er wel vertrouwen in!
Weet niet of je zo'n kans zomaar bij mercedes krijgt... Die willen je onderbrengen bij een mercedes powerd team... mja moet dat team dat ook nog willen.
jammer genoeg was de overwinning op Zandvoort maar een holle overwinning, ondanks dat het wel de naam Masters droeg was het dat eigenlijk niet. Door het ontbreken van een half tot 2/3de startveld en het ontbreken van de toppers uit andere F3 klassen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:14 schreef barrakoe het volgende:
[..]
maargoed als je op zandvoort zag hoeveel druk er op die jongen stond.
opzich was het niet meer dan de juiste keuze. De Fordjes en BMW-tjes waren te laag qua niveau, daar gaan jongens heen die het karten volledig hebben overgeslagen of eensdeels hobbykart hebben gereden.quote:Maar jaar geleden was het ook van, Formule 3?? Dat is wel een grote stap van het karten!
Maar zie wat hij doet...
Helemaal prima!!!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:18 schreef Rossdale het volgende:
Ach Max naast Bottas lijkt me wel mooi Al zie ik Force India ook nog wel als een mooie locatie. Lekker leren van Hulk en Perez mag lekker gaan rentenieren in Mexico.
Het grote voordeel voor Max is dat als het niet lukt in twee jaar STR, hij nog jong genoeg is om terug naar school te gaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:31 schreef Jigzoz het volgende:
Er zijn ongetwijfeld talloze tegenargumenten te noemen, maar ik hoop echt dat het doorgaat.
Tof! Ik ben heel benieuwd wat nu de verdere stappen zullen worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Max Verstappen vanaf nu Red Bull-junior
Ik gok een jaartje GP2 of WSR, maar stiekem hoop ik voor de leeuwen en volgend jaar in de TR debuteren in de F1quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tof! Ik ben heel benieuwd wat nu de verdere stappen zullen worden.
Ik denk dat eerste inderdaad. Jammer dat ze 'm niet nu al ergens in de GP2 of WSR kunnen zetten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik gok een jaartje GP2 of WSR, maar stiekem hoop ik voor de leeuwen en volgend jaar in de TR debuteren in de F1
Misschien volgend jaar een keer testrijder F1?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik gok een jaartje GP2 of WSR, maar stiekem hoop ik voor de leeuwen en volgend jaar in de TR debuteren in de F1
Niet overhaasten, hij is nog jong. Halverwege het seizoen van klasse wisselen is niet handig, dan begin je met een enorme achterstand. Volgend jaar lekker naar de WSR, in 2016 naar de F1. Dat zou het ideale scenario zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat eerste inderdaad. Jammer dat ze 'm niet nu al ergens in de GP2 of WSR kunnen zetten.
Red Bull heeft geen GP2 junior team meer toch? Volgens mij werkten ze vroeger met Arden samen, en komt Horner daar ook vandaan?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik gok een jaartje GP2 of WSR, maar stiekem hoop ik voor de leeuwen en volgend jaar in de TR debuteren in de F1
Ze hebben geen team in de lagere klassen. Hun 3 andere junior coureurs rijden elk voor een verschillend team (Arden, DAMS en Carlin).quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Red Bull heeft geen GP2 junior team meer toch? Volgens mij werkten ze vroeger met Arden samen, en komt Horner daar ook vandaan?
In 2008 reden Buemi en Yelmer Buurman voor het Trust Arden GP2 team:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
Ze hebben geen team in de lagere klassen. Hun 3 andere junior coureurs rijden elk voor een verschillend team (Arden, DAMS en Carlin).
Ik denk het. Het was een auto uit 2012.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 20:18 schreef nils7 het volgende:
Voor welk team was deze WSR test dan? Of heeft RB er gewoon eentje staan?
Oe! Nice! Wil ik ook!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://www.projekt-spielb(...)/driving-experiences
Bijna 5000 euro voor een paar rondjes FR 2.0 en FR3.5quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oe! Nice! Wil ik ook!
Maar het zal wel te duur zijn en ik pas er met mijn kleine 1.95 natuurlijk sowieso nooit in...
Ik zag het ja.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bijna 5000 euro voor een paar rondjes FR 2.0 en FR3.5
Lekker hoor...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Hoezo regen en onbekende auto..? Gaan met dat ding!
https://www.facebook.com/photo.php?v=962100857148829
Tja, het zou kunnen. Ik hoop het alleen niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:11 schreef Vriezzer het volgende:
Zucht aan media die nu al roepen dat Max volgend jaar F1 rijdt en daarmee de jongste F1 coureur ooit wordt...
Minimaal twee jaar oud, toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:26 schreef Jigzoz het volgende:
Mag er eigenlijk wel getest worden met F1-auto's uit, pak 'm beet, 2010?
Ja, die demo's doen ze nu in auto's uit 2012.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:26 schreef Jigzoz het volgende:
Mag er eigenlijk wel getest worden met F1-auto's uit, pak 'm beet, 2010?
Thanks. Dus in principe zouden ze Verstappen zoveel als ze willen kunnen laten wennen aan F1-snelheid en -kracht. Da's een goeie zaak.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:01 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ja, die demo's doen ze nu in auto's uit 2012.
Helemaal mee eens!quote:We ontvangen veel reacties op het toetreden van Max Verstappen tot het Red Bull Junior-programma en het vermoeden dat hij komend jaar al in de Formule 1 debuteert.
Veel van die reacties hebben een waarschuwende toon. ‘Te vroeg’, ‘te snel’, ‘niet doen’, ‘niet dezelfde fout maken als zijn vader…’.
We begrijpen die scepsis eerlijk gezegd niet.
Dus dan heb je voor het eerst in 20 jaar een Nederlander die puur op zijn talent de top dreigt te halen, zonder jankverhalen over ‘te weinig sponsors’ of ‘teveel politieke spelletjes’, die zelfs kon kiezen tussen de twee beste F1-teams van dit moment (!), en dan weet iedereen het tóch nog beter?
Vergeet niet: de definitie van een fenomeen is vaak dat je het niet helemaal begrijpt. Daar kun je alleen getuige van zijn en je over verbazen. Dus als Max volgend jaar Grands Prix rijdt, dan is dat niet te snel of te vroeg. Dan is dat simpelweg zo. Dan gebeurt dat omdat hij een fe-no-me-naal talent is dat in amper een half jaar autoracen een superdeal met een topteam afdwingt. Alsof je dán gaat zeggen: ‘Ehm, sorry, maar dit is me te vroeg, geef me nog een paar jaar.’
De Formule 1 is een trein die als die voorkomt, dan spring je erin - zeker als je de kans krijgt om eerste klas te reizen! En Max, die jongen was born ready. En als dan zelfs Red Bull meent dat hij ready is, dan is daar geen speld tussen te krijgen. En dan maakt het ineens helemaal niet uit of je Nederlander bent, wie je vader is, je schoonvader of je geldschieters.
En nee, dat Red Bull je selecteert biedt natuurlijk geen garanties op succes. Dat suggereert ook niemand. Je krijgt een kans en die moet je pakken en waarmaken. Zoals Speed, Liuzzi en al die anderen die ‘m niet waarmaakten. En zoals Vettel, Ricciardo en voorlopig ook Kvyat dat wél deden. Maar vergeet niet: dat is van alle tijden. Ook tegenover alle Minardi-coureurs die gewogen en te licht bevonden werden, stond een Trulli, Fissichella en een Alonso.
Van welk kaliber Max is, daar mag iedereen vrolijk naar gissen. Wij denken zelf dat hij van een buitencategorie is. Hij is anders. Niet alleen qua rijden, ook en vooral qua karakter. De rust die hij heeft onder de enorme druk waar hij al maanden onder racet, belooft veel zo niet alles. Doe het maar: 16 jaar en dan doordeweeks Mercedes-Benz én Red Bull aan de telefoon en elk weekend weer presteren, weer voldoen aan die enorme verwachtingen.
En voor de sceptici: dit is niet 1994. Max is Jos niet, Toro Rosso geen Benetton en Kvyat geen Schumacher. Laat hem gaan en desnoods falen. Maar dit soort kansen pak je. Het enige wat zeker is, is dat we nu een Nederlandse coureur hebben die in de karting en de Formule 3 dingen heeft gedaan die nog nooit iemand gedaan heeft. Laten we hopen dat hij daarmee in de Formule 1 doorgaat. Wij weten dat hij dit gewoon moet doen, we denken dat het lukt en we hopen het van harte.
Maar wie zijn wij? Wij zijn slechts toeschouwers. Die zich met plezier en bewondering vergapen aan een fenomeen. Dat we ons maar mogen blijven verbazen. Go Max!
Veel te gemakkelijk dit. RTL GP (Magazine) heeft er belang bij dat Max zo snel mogelijk in de F1 terecht komt. Dat is een enorme boost voor de omzet, zowel door verkoop van het magazine zelf als door de verkoop van advertentieruimen. Bovendien ziet RTL dan de kans schoon om proberen de uitzendrechten weer terug te kopen. Er zullen immers ook meer inkomsten uit tv-reclames tegenover staan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Column van Mark Koense (RTL GP Magazine) op FAcebook:
[..]
Helemaal mee eens!
Die licentie van Sport 1 loopt na het volgende seizoen al af. Dan kan RTL het budget bijeengeraapt hebben om de rechten weer terug te halen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:43 schreef JohnB52 het volgende:
Reken maar dat Max ja zal zeggen als ze m een stoeltje aanbieden.
Voor hem namelijk 10 anderen die ook willen rijden, en als je nee zegt is er misschien volgend jaar geen plek meer...
RTL zal de rechten niet kunnen kopen want die heeft Sport 1 al.
RTL gaat de Champions League al binnen halen, ben benieuwd of ze dan ook nog een flink budget voor de F1 gaan vrijmaken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Die licentie van Sport 1 loopt na het volgende seizoen al af. Dan kan RTL het budget bijeengeraapt hebben om de rechten weer terug te halen.
Je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat er ergens op die auto RTLGP komt te staan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:32 schreef franklop het volgende:
RTL zend toch al wat Redbull evenementen uit? Wellicht dat die qua budget wat kunnen helpen in het geval Max echt voor Toro Rosso gaat rijden. Lees; extra reclame
Of sport1quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat er ergens op die auto RTLGP komt te staan.
Topic gebookmarkedquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:30 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
We praten in 2027 er nog wel een over
Bron: L1quote:'Debuut Max Verstappen in Formule-1 voorbarig'
Dat autocoureur Max Verstappen komend seizoen zijn debuut maakt in de Formule-1 is zeer voorbarig. Dat zegt zijn vader Jos in een gesprek met L1.
Dinsdagmiddag werd Max Verstappen gepresenteerd als de nieuwste aanwinst van Junior Team van Red Bull. Volgens De Telegraaf wordt het 16-jarige talent daar de komende maanden intensief klaargestoomd om zondag 15 maart aan de start te verschijnen van de Grand Prix van Australië in Melbourne.
Voorbarig
"Op dit moment is niks zeker," zegt zijn vader. "Het zijn voorbarige conclusies. We zijn nog aan het overleggen over wat we volgend jaar gaan doen. Het blijft afwachten."
Mocht Max Verstappen komend seizoen zijn debuut maken, dan is hij daarmee de jongste Formule 1-debutant in de geschiedenis. Hij is op dat moment 17 jaar en 164 dagen oud. "We bepalen uiteindelijk samen met zijn team wat er gaat gebeuren," zegt Jos Verstappen.
De trotse vader zegt dat zijn zoon rustig blijft onder alle berichten. "Hij is in ieder geval rustiger dan ik toen ik 16 was."
Heb je het blad wel eens gelezen? Bar weinig aandacht voor de hedendaagse F1 hoor.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:37 schreef Vriezzer het volgende:
Veel te gemakkelijk dit. RTL GP (Magazine) heeft er belang bij dat Max zo snel mogelijk in de F1 terecht komt. Dat is een enorme boost voor de omzet, zowel door verkoop van het magazine zelf als door de verkoop van advertentieruimen.
Hij ontkent het ook niet glashard...quote:
Ja, en wat denk je wat er allemaal in dat blad komt te staan wanneer Max Verstappen in de Formule 1 terecht komt? Dan neemt die content meteen een hoogvlucht.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:49 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Heb je het blad wel eens gelezen? Bar weinig aandacht voor de hedendaagse F1 hoor.
Bovendien weet Mark wel waar hij over praat.
[..]
Hij ontkent het ook niet glashard...
Hoevaak lees je het blad? Over Frijns, VDG etc staan er meestal 1 a 2 pagina's in dat zal bij Max misschien 3/4 worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:57 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ja, en wat denk je wat er allemaal in dat blad komt te staan wanneer Max Verstappen in de Formule 1 terecht komt? Dan neemt die content meteen een hoogvlucht.
Niet als ze het blad zes keer per jaar blijven uitgeven. Een racevoorbeschouwing heeft dan verdomd weinig zin, net als een terugblik op de race ervoorquote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:57 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ja, en wat denk je wat er allemaal in dat blad komt te staan wanneer Max Verstappen in de Formule 1 terecht komt? Dan neemt die content meteen een hoogvlucht.
Het gaat om meer dan alleen Max. De interesse in artikelen over de F1 zal sterk toenemen wanneer een Nederlands supertalent in de F1 terecht komt. Ondanks dat RTL GP Magazine breed georiënteerd is blijft de F1 de koningsklasse in de autosport. Zodoende heeft RTL GP Magazine zeker baat bij een supertalent, met op dit moment Max als grote naam, in de Formule 1. Bij verschillende groepen publiek neemt de interesse voor de F1 dan toe. De belangrijkste groep bestaat denk ik uit mensen die op dit moment geen RTL GP Magazine kopen. Zij laten zich leiden door het idee dat er mogelijk Nederlands succes in de F1 aan zit te komen en willen daar deel van uit maken. Dat gaat niet alleen gepaard met interesse in Max zelf, maar ook met interesse in zijn concurrentie, de teams, de techniek en historie. Met andere woorden: artikelen over de hedendaagse F1 worden een stuk interessanter om te plaatsen in het magazine.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:04 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hoevaak lees je het blad? Over Frijns, VDG etc staan er meestal 1 a 2 pagina's in dat zal bij Max misschien 3/4 worden.
Budget zal ongetwijfeld omhoog zijn gegaan. Voor de rest denk ik dat van Amersfoort het prima voor elkaar heeft.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:45 schreef Pagan het volgende:
Krijgt van Amersfoort behalve de livery ook technische ondersteuning van RB? Is daar iets over bekend.
Het is maar hoe je het bekijkt. Om in beeld te komen bij de grote spelers in 't autosport wereldje niet meer, voor het publiek is het natuurlijk wel leuk als zo'n slogan erop staat tot bv. een F1-wkquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:22 schreef JohnB52 het volgende:
#rememberthisame is toch niet meer nodig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |