abonnement Unibet Coolblue
pi_142907453
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit



• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_142907497
Interessant stukje:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)WA-kliniek-1568988W/

Israelische militairen vinden booby traps en een tunnel in een UNRWA kliniek en moeten dat met de dood bekopen. en dan dit:
quote:
In plaats van de raketten over te dragen aan Israël, geeft UNRWA de raketten terug aan Hamas.
Zo ben je ook niet bezig om burgers te beschermen.
pi_142907599
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:33 schreef Nintex het volgende:
Interessant stukje:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)WA-kliniek-1568988W/

Israelische militairen vinden booby traps en een tunnel in een UNRWA kliniek en moeten dat met de dood bekopen. en dan dit:

[..]

Zo ben je ook niet bezig om burgers te beschermen.
Hamas heeft ze waarschijnlijk overgenomen met een beetje dreiging.
pi_142907787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:07 schreef Speculant. het volgende:
Ik hoor steeds meer geluiden op gaan om de export van Israël naar de EU bloot te leggen. Er wordt oa veel fruit en bloemen geëxporteerd wat allemaal niet zo bekend is(vanwege vast wel in te beelden redenen) onder de consument. Denken jullie dat dit een goed idee is om 'druk' uit te oefenen?
Ja.
Er is al druk om export uit de illegale nederzettingen in de bezette gebieden (dus uit Palestina) via Israel, die nu aangeduid wordt als Israelisch, te merken als afkomstig uit illegale nederzettingen. Daar was enige steun voor, ook van Nederlandse supermarkten. Hetgeen de woede wekte van Israeli's, zelfs uit de regering. (De standaard-schuimbekkerij, maar toch.)
Israel heeft, als ik het goed heb, heel veel gunstige, ongemeen gunstige zelfs, voorwaarden voor de handel met de EU.
Er was handel vanuit Gaza, met Palestijnse bedrijven. Maar ja, die zagen de zee- en luchthaven kapot gemaakt worden en de grenzen met prikkeldraad en wachttorens afgesloten worden.

Druk uitoefenen? Je weet dat de afluistersoftware van de telefoonbedrijven Isrealisch is? Vast niet.
Hoe wil je dan druk uitoefenen?
Beetje zoals geen gas meer afnemen van Rusland of olie van Saoedi-Arabië.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142907858
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:10 schreef Happel het volgende:

[..]

Mag je niet plaatsen dit, is propaganda.
Idd. Ernstig in het voordeel van Israel: hoera, we slaan ze verrot! Doe mij nog wat popcorn!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142907897
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja.
Er is al druk om export uit de illegale nederzettingen in de bezette gebieden (dus uit Palestina) via Israel, die nu aangeduid wordt als Israelisch, te merken als afkomstig uit illegale nederzettingen. Daar was enige steun voor, ook van Nederlandse supermarkten. Hetgeen de woede wekte van Israeli's, zelfs uit de regering. (De standaard-schuimbekkerij, maar toch.)
Israel heeft, als ik het goed heb, heel veel gunstige, ongemeen gunstige zelfs, voorwaarden voor de handel met de EU.
Er was handel vanuit Gaza, met Palestijnse bedrijven. Maar ja, die zagen de zee- en luchthaven kapot gemaakt worden en de grenzen met prikkeldraad en wachttorens afgesloten worden.

Druk uitoefenen? Je weet dat de afluistersoftware van de telefoonbedrijven Isrealisch is? Vast niet.
Hoe wil je dan druk uitoefenen?
Beetje zoals geen gas meer afnemen van Rusland of olie van Saoedi-Arabië.
Ik ben juist bezig met een tegengeluid tegen deze actie te geven en ben alleen maar Israëlische producten gaan kopen. Eet nu al een week alleen maar sinaasappels en I love it. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 00:50:36 ]
pi_142907955
quote:
99s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Komt ook mede omdat de politiek daar er zelf voor kiest om 'Defensie' echt idioot duur te houden. Ook vanwege politieke reden trouwens. Het was zeker niet de oorzaak van de crisis, maar als je dan toch al in de shit zit, dan helpen die extra kosten natuurlijk niet mee...

.... aan de andere kant, nu ligt er een pijpleiding in Afghanistan en hebben ze weer goedkope access tot olie in Irak... dus uiteindelijk is dat een investering die ze doen met mensenlevens, en daar komen uiteindelijk oliedollars weer uit. Nog even los van Halliburton.
Ligt de pijpleiding in Afghanistan er nu wel? Voor de VSvA daar ging ingrijpen nog niet, als ik mij goed herinner.
Knap wel om dat onder het nieuws te houden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142907983
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ben juist bezig met een tegengeluid tegen deze actie te geven en ben alleen maar Israëlische producten gaan kopen. Eet nu al een week alleen maar sinaasappels en I love it. ;)
Mag hoor. Nederland is een beschaafde staat waarin je gewoon je eigen mening mag volgen. Nederland wel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142908046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mag hoor. Nederland is een beschaafde staat waarin je gewoon je eigen mening mag volgen. Nederland wel!
I know, maar nee, inmiddels sta ik er iets anders in en vraag me af waar Israël nu mee bezig is. Dikke oorlogsmisdaden, als je het mij vraagt.
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:58:10 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142908139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ligt de pijpleiding in Afghanistan er nu wel? Voor de VSvA daar ging ingrijpen nog niet, als ik mij goed herinner.
Knap wel om dat onder het nieuws te houden.
Volgens mij zijn/waren ze er wel mee bezig. Geen idee of het inmiddels af is.

edit: Er is zo te lezen van afgezien. door de instabiliteit daar, en de voorkeur om het via een andere route te doen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghanistan_Oil_Pipeline
pi_142908268
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ben juist bezig met een tegengeluid tegen deze actie te geven en ben alleen maar Israëlische producten gaan kopen. Eet nu al een week alleen maar sinaasappels en I love it. ;)
:')

Rebels hoor.
pi_142908275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat had hij niet moeten doen inderdaad.
Ik heb het fragment niet gezien, maar heb wel meegekregen dat hij er veel waardering voor kreeg.
Onder professioneel wordt maar al te vaak verstaan dat je je werk doet zonder emoties te tonen of een plaats te geven. Als een machine, puur rationeel.
Dat is vreemd. Want in de meeste beroepen gaat het om interactie tussen mensen. Dus om emoties. Poetin pest Merkel door zijn hond mee te nemen, Obama heeft een hekel aan de bedrieglijke Netanyahu (en dat is vast wederzijds!).
En als de meeste beroepen (winkelier, bejaardenverzorger, tuinier, onderzoeker, onderwijzer, politicus) gaan over hoe je je verbindt met je subject, dan is het gepast tonen van je emoties juist erg professioneel.
Dat is iets anders dan opgeklopte emotionaliteit!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142908281
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

I know, maar nee, inmiddels sta ik er iets anders in en vraag me af waar Israël nu mee bezig is. Dikke oorlogsmisdaden, als je het mij vraagt.
Wat zeker is dat ze nu Hamas koste wat het kost definitief willen verslaan. Hamas geeft niet om de eigen bevolking en beschouwt burgers die omkomen als martelaren. De denkwijze van de Israeli's die de bombardementen plannen begrijp ik niet zo goed, maar het uitschakelen van Hamas is in ieder geval belangrijker dan Palestijnse mensenlevens.

Vandaag zag ik een filmpje hoe zo'n bombardement werkt. Eerst wordt er gebeld dat ze komen. Vervolgens zetten Palestijnen hun tuinstoel en de camera klaar. Vervolgens komt er een 'knock on the roof'.. een klein bommetje waarmee wordt aangegeven welk gebouw wordt gebombardeerd. En 30 seconden later komt de grote klap en is het gebouw weg. Maar zo gaat het kennelijk niet altijd..
pi_142908485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat zeker is dat ze nu Hamas koste wat het kost definitief willen verslaan. Hamas geeft niet om de eigen bevolking en beschouwt burgers die omkomen als martelaren. De denkwijze van de Israeli's die de bombardementen plannen begrijp ik niet zo goed, maar het uitschakelen van Hamas is in ieder geval belangrijker dan Palestijnse mensenlevens.
Daar lijkt het wel op ja. En eigenlijk kunnen ze nu al niet meer terug.... want waarvoor dan al die burgerdoden? Hamas heeft ze politiek en internationaal gezien bijna in een wurggreep. Er wordt met steeds meer afgrijzen naar Israël gekeken.

quote:
Vandaag zag ik een filmpje hoe zo'n bombardement werkt. Eerst wordt er gebeld dat ze komen. Vervolgens zetten Palestijnen hun tuinstoel en de camera klaar. Vervolgens komt er een 'knock on the roof'.. een klein bommetje waarmee wordt aangegeven welk gebouw wordt gebombardeerd. En 30 seconden later komt de grote klap en is het gebouw weg. Maar zo gaat het kennelijk niet altijd..
Heb ik ook gezien ja. Dergelijke bombardementen tot daar aan toe, maar wat ik gisteren gezien heb.... Dat waren geen precisie bommen meer... dat was gewoon woonwijken wegvagen. :r

Oh.. en die doden bij die VN school en op die markt niet te vergeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 01:10:38 ]
pi_142908617
Gevaarlijk job! Held!
pi_142908618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
erikmouthaanRTL twitterde op woensdag 30-07-2014 om 20:02:43 De munitie van Israel is op aan het raken, dus heeft de VS net een nieuwe lading gestuurd, meldt CNN reageer retweet
Hoeft niet eens gestuurd te worden, Amerika heeft een grote eigen voorraad in Israel liggen waaruit zij zo kunnen leveren wanneer het IDF daarom vraagt:
http://mwcnews.net/compon(...)-for-ammunition.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_142908634
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat zeker is dat ze nu Hamas koste wat het kost definitief willen verslaan. Hamas geeft niet om de eigen bevolking en beschouwt burgers die omkomen als martelaren. De denkwijze van de Israeli's die de bombardementen plannen begrijp ik niet zo goed, maar het uitschakelen van Hamas is in ieder geval belangrijker dan Palestijnse mensenlevens.

Vandaag zag ik een filmpje hoe zo'n bombardement werkt. Eerst wordt er gebeld dat ze komen. Vervolgens zetten Palestijnen hun tuinstoel en de camera klaar. Vervolgens komt er een 'knock on the roof'.. een klein bommetje waarmee wordt aangegeven welk gebouw wordt gebombardeerd. En 30 seconden later komt de grote klap en is het gebouw weg. Maar zo gaat het kennelijk niet altijd..
En wie denkt er nu serieus dat Hamas op deze manier te verslaan is?
Hamas dat door Israel zelf in het zadel geholpen is.
Er worden elektriciteitscentrales gebombardeerd, er is geen veilige plaats voor vluchtelingen meer (je tuinstoel en camera zijn inderdaad heel slim: alsof ze rustig zitten af te wachten zoals de joden aan de andere kant. Maar waar kunnen de Gazanen anders naartoe dan naar hun achtertuin en wat kunnen ze anders doen dan proberen te filmen hoe ze vernietigd worden?)

Peace, piece by piece.
Dit wordt niet veel anders dan een Endlösung. Vroeg of laat.

Nou, gefeliciteerd, volk van leraren van de mensheid! Macchiavelli was een brave jongen, vergeleken met jullie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142908708
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeft niet eens gestuurd te worden, Amerika heeft een grote eigen voorraad in Israel liggen waaruit zij zo kunnen leveren wanneer het IDF daarom vraagt:
http://mwcnews.net/compon(...)-for-ammunition.html
Dus ze kunnen het niet eens zelf afhandelen? Ondanks al de hulp die ze krijgen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142908724
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. En eigenlijk kunnen ze nu al niet meer terug.... want waarvoor dan al die burgerdoden?
Ze kunnen ook niet terug vanwege hun eigen gesneuvelden.. om het relatief hoge aantal gesneuvelden te rechtvaardigen moeten ze wel doorgaan. Die gasten zijn bijna allemaal rond de 20.. ook triest als je erover nadenkt.

quote:
Heb ik ook gezien ja. Dergelijke bombardementen tot daar aan toe, maar wat ik gisteren gezien heb.... Dat waren geen precisie bommen meer... dat was gewoon woonwijken wegvagen.
Ja dat begrijp ik ook niet.. zou wel de verklaring willen horen van degenen die dat bombardement gepland hebben. Het lijkt op vergelding.. oorlogsmisdaad. Maar we weten niet wat het daadwerkelijke doel was.
pi_142908750
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus ze kunnen het niet eens zelf afhandelen? Ondanks al de hulp die ze krijgen.
Hoeft niet daar hebben ze Amerika voor. Als je maar vaak genoeg schiet, dan raakt je eigen ammo op den duur vanzelf op.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_142908836
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook niet terug vanwege hun eigen gesneuvelden.. om het relatief hoge aantal gesneuvelden te rechtvaardigen moeten ze wel doorgaan. Die gasten zijn bijna allemaal rond de 20.. ook triest als je erover nadenkt.

[..]

Ja dat begrijp ik ook niet.. zou wel de verklaring willen horen van degenen die dat bombardement gepland hebben. Het lijkt op vergelding.. oorlogsmisdaad. Maar we weten niet wat het daadwerkelijke doel was.
De slechtste plaats waar je nu als jood kunt wonen is Israel. Niet vanwege de zogenaamde bedreiging door de moslimbuurlanden, want die hebben het veel te druk met zichzelf. Maar vanwege het beleid van je eigen, democratisch gekozen regering.
Die dwingt je om je al op jonge leeftijd te laten vervormen tot iemand die zijn/haar buren haat en zonder probleem mag pesten of doodschieten.

We weten niet wat het daadwerkelijke doel was. Je bedoelt: we weten niet wat het smoesje was.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142908867
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En wie denkt er nu serieus dat Hamas op deze manier te verslaan is?
De tijd zal het leren.. maar als Hamas weg is komt er wel weer iets anders voor in de plaats met fundamentalistische en destructieve plannetjes.. ISIS ofzo.

quote:
Dit wordt niet veel anders dan een Endlösung. Vroeg of laat.
Daar geloof ik niet in. Israel weet denk ik wel hoe ver ze kunnen gaan. Ze geven niet om Palestijnse mensenlevens maar genocide.. nee.

[/quote]
pi_142908873
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeft niet daar hebben ze Amerika voor. Als je maar vaak genoeg schiet, dan raakt je eigen ammo op den duur vanzelf op.
En dan durven ze te claimen dat ze de eerste verdediging van het westen tegen de moslimhorden zijn? Je moet maar durven?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142908927
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De slechtste plaats waar je nu als jood kunt wonen is Israel. Niet vanwege de zogenaamde bedreiging door de moslimbuurlanden, want die hebben het veel te druk met zichzelf. Maar vanwege het beleid van je eigen, democratisch gekozen regering.
Die dwingt je om je al op jonge leeftijd te laten vervormen tot iemand die zijn/haar buren haat en zonder probleem mag pesten of doodschieten.

We weten niet wat het daadwerkelijke doel was. Je bedoelt: we weten niet wat het smoesje was.
Aan de andere kant ... groei je op als moslim, dan krijg je met de paplepel ingegoten dat alle joden dood moeten.
pi_142909002
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De slechtste plaats waar je nu als jood kunt wonen is Israel. Niet vanwege de zogenaamde bedreiging door de moslimbuurlanden, want die hebben het veel te druk met zichzelf. Maar vanwege het beleid van je eigen, democratisch gekozen regering.
Die dwingt je om je al op jonge leeftijd te laten vervormen tot iemand die zijn/haar buren haat en zonder probleem mag pesten of doodschieten.
Ach dat weet ik niet.. veel joden willen er nog steeds graag wonen geloof ik, ze komen uit alle windstreken de boel koloniseren.

quote:
We weten niet wat het daadwerkelijke doel was. Je bedoelt: we weten niet wat het smoesje was.
Het kan best dat het bedoeld was om te terroriseren, maar 100% zeker weet je het pas als er bewijs voor is. Goede propaganda voor Israel is het in ieder geval niet, dat filmpje zag ik steeds weer terugkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')