abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:01:00 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_142892128



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

  woensdag 30 juli 2014 @ 19:04:27 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142892272
Duitsland. O+
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:06:02 #3
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_142892342
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:04 schreef James1988 het volgende:
Duitsland. O+
Wou ons ooit eens verwoesten O-)
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:34:11 #4
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_142893396
De twee dames die onder de trein kwamen in Indiana en het overleefd hebben, zijn gefilmd door de cctv van de locomotief.

link met beelden -> http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28559950
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_142893455
Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 30-07-2014 20:01:07 ]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 30 juli 2014 @ 20:32:33 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142895799
quote:
11s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:34 schreef bork het volgende:
De twee dames die onder de trein kwamen in Indiana en het overleefd hebben, zijn gefilmd door de cctv van de locomotief.

link met beelden -> http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28559950
ja die had ik aal eerder gepost idd. Lekker op tijd ook die wijffies :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 30 juli 2014 @ 21:05:20 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142897407
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:35 schreef b2py het volgende:
Over dat interrail gedoe in Hongarije, bij ons klaagden ze ook dat we het traject niet hadden ingegeven... Ze hebben er nog nooit naar gekeken, behalve in Hongarije..
Ik heb in Finland weleens gezeik gehad. Ik reisde die dag op een interrail reisdag, maar had er ook nog wat andere tickets bij zitten (voor heel andere trajecten). Nou die moest ik er ook uit halen en ook laten zien. Wat?! RailPlus korting? Ook railpluskaart zien o|O Kuthoer 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 juli 2014 @ 21:19:40 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142898143
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 30 juli 2014 @ 21:24:47 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142898420
quote:
Die baas weet hoe het leven werkt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 30 juli 2014 @ 21:36:43 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142899163
Hee Darkwing hoe zat het ook weer met het eten in de TGV? Je krijgt toch een maaltijd bij je plaats gebracht of zo in de 1e klasse? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_142899503
Leuk om een dergelijk rijtuig na een jaar of tien weer eens in het echt te zien; vanmiddag stond het Beneluxstuurstandrijtuig in het Spoorwegmuseum.

  woensdag 30 juli 2014 @ 22:11:19 #12
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142900815
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik moet eerst op die website van alles doen en daarna alsnog naar de automaat. Dat snap je wel toch?
Maar de vraag is: ben je daarmee langer bezig dan bij de kaartautomaat een traject invullen, je OV-chipkaartnummer waaraan het maandtrajectkaartje werd gekoppeld, dit betalen met PIN en vervolgens iedere keer losse kaartjes kopen voor de keren dat je buiten traject wil reizen? :+
Een enkele bestelling ophalen bij de kaartautomaat gaat toch een tikkie sneller, en je bent vast bedreven genoeg op het internet om zo'n bestelling in een aantal minuutjes te plaatsen.

Ja, ik ben een rasoptimist.
pi_142901338
Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over?
dag
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:25:06 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142901435
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:22 schreef Peter het volgende:
Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over?
Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
pi_142901631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:22 schreef Peter het volgende:
Waarom kunnen we niet met de OV-chipkaart bij de railcatering betalen? Daar liep ook een proef over?
"Sorry meneer, uw saldo is te laag, er moet minimaal het inschenktarief van 10 euro op uw kaart staan".
pi_142901702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"Sorry meneer, uw saldo is te laag, er moet minimaal het inschenktarief van 10 euro op uw kaart staan".
Bij het inleveren van de beker krijgt u een deel statiegeld teruggestort..
dag
pi_142901792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:43 schreef Bitlord het volgende:
Leuk om een dergelijk rijtuig na een jaar of tien weer eens in het echt te zien; vanmiddag stond het Beneluxstuurstandrijtuig in het Spoorwegmuseum.

[ afbeelding ]
leuk he. in Mei stond ie er ook al even. fraai dat ie al die tijd niet even opgepoetst is

wel tof daar in 't spoorwegmuseum. wil nog een keer daar naar de kapper. prachtig dat sfeertje
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:35:05 #18
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142901894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
Volgens mij is de reden vooral dat contactloos betalen met de bankpas sneller ingevoerd werd dan verwacht.

E: Ja, zie http://tweakers.net/nieuw(...)tactloos-pinnen.html. Het was vorig jaar nog de bedoeling geweest om het landelijk uit te rollen.

Ik heb zelf overigens nog geen bankpas met NFC-chip erin, maarre... Die dingen zullen vast storen met de OV-chipkaart? :(
pi_142902063
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
U MAD?
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:39:28 #20
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_142902137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
Bij de kaartautomaten met bovenaan een blauw NS-logo kun je eenmalige chipkaarten kopen (Enkele Reis/Retour etc.).

Bij de andere typen automaten met bovenaan "OV-chipkaarthouders" kun je geen losse vervoerbewijzen kopen, alleen saldo laden en producten op je OV-chipkaart laden.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:39:32 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142902142
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:35 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik heb zelf overigens nog geen bankpas met NFC-chip erin,
Als je bij ING of ABN zit gewoon zeggen dat je pas stuk is. Dan krijg je een nieuwe met NFC-chip.

quote:
maarre... Die dingen zullen vast storen met de OV-chipkaart?
Ja, dat doen ze.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
Ja, er staan nog kaartautomaten en ja, je kunt er ook nog enkeltjes uit halen. Die zijn wel een euro duurder...
pi_142902172
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er liep een proef met betalen met de OV-chipkaart, maar dat is afgeketst omdat De Nederlandse Bank van mening is dat TLS dan als bank gaat opereren en ze dan een bankvergunning moeten hebben. De OV-chipkaart voldoet dan weer niet aan de eisen die daarvoor gelden, onder andere vanwege de fraudegevoeligheid van het ding.
Hoe zit het eigenlijk met die fraudegevoeligheid? Nu met de Traject Vrij abonnementen reizen op rekening is geīntroduceerd heeft de abonnementhouder een enorm probleem als iemand anders erin slaagt zijn kaartnummer te "spoofen".
Ik meen me te herinneren dat de eerste hackpogingen zich vooral richtten op de anonieme kaarten omdat die een brakkere chip zouden hebben dan de persoonlijke kaarten, maar die zouden ook niet zaligmakend zijn toch?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 juli 2014 @ 22:40:04 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142902181
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
Er staan nog kaartautomaten op de stations, maar die spugen nu alleen maar eenmalige chipkaarten uit voor enkeltjes en retourtjes. Daarnaast kun je er nog wat andere aanvullende kaartjes krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142902221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
Staan tegenwoordig de kaartautomaten nog? Kan ik dus een kaartje kopen aan zo'n automaat zonder daarbij lastig te doen met chipkaarten enzo?
Je kunt online een e-ticket kopen, dan hoef je niet in- en uit te checken en betaal je geen onnodige toeslag.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 30 juli 2014 @ 22:41:18 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142902244
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Maar de vraag is: ben je daarmee langer bezig dan bij de kaartautomaat een traject invullen, je OV-chipkaartnummer waaraan het maandtrajectkaartje werd gekoppeld, dit betalen met PIN en vervolgens iedere keer losse kaartjes kopen voor de keren dat je buiten traject wil reizen? :+
Een enkele bestelling ophalen bij de kaartautomaat gaat toch een tikkie sneller, en je bent vast bedreven genoeg op het internet om zo'n bestelling in een aantal minuutjes te plaatsen.

Ja, ik ben een rasoptimist.
IK WIL GEWOON NIET :( :'( :')

En ik heb helemaal geen behoefte aan mensen die vinden dat het onzin is waarom ik het niet wil :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')