abonnement Unibet Coolblue
pi_142609578


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_142609592


Wat is deze? :')
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:05:34 #3
431692 PP11
niet te letterlijk nemen
pi_142690110
dat is pure swag
hoi
pi_142691772
Zitten een paar wanneB negers op de server :')
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142692242
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:49 schreef Altron het volgende:
Zitten een paar wanneB negers op de server :')
Die hadden in 2 steden waar ik tig bussen heb rijden voor en achter de halte de weg gesloopt en gekocht :')
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 03:58:47 #6
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_142708115
oh, van die soort..
nou dat verveeld ze toch binnen een dag of 2
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:31:58 #7
431692 PP11
niet te letterlijk nemen
pi_142725840
Hebben mensen interrese in een nieuwe tweede openttd server?
hoi
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:34:44 #8
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142725906
Na het weekend zal ik wel ff resetten. Als ik kan achterhalen wie die kneus is die de boel heeft verneukt, dan ban ik die nog even.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:13:54 #9
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_142739152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:31 schreef PP11 het volgende:
Hebben mensen interrese in een nieuwe tweede openttd server?
een 2e?
3e "fok" server bedoel je zeker?
want zoals je vermoedelijk wel gezien hebt, zijn er honderden games om te joinen..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_142746491
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 01:13 schreef mickeyD het volgende:

[..]

een 2e?
3e "fok" server bedoel je zeker?
want zoals je vermoedelijk wel gezien hebt, zijn er honderden games om te joinen..
3e :?
pi_142746522
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:34 schreef Bart het volgende:
Na het weekend zal ik wel ff resetten. Als ik kan achterhalen wie die kneus is die de boel heeft verneukt, dan ban ik die nog even.
Vergeet niet de .sav voor me te bewaren :P
pi_142746746
Gadverdamme wat heeft dit spel lelijke graphics
Ehmm
pi_142746847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef Photomorti het volgende:
Gadverdamme wat heeft dit spel lelijke graphics
Zbase downloaden :P
pi_142747440

:r

Waarom kun je niet meer dan 250 wegvoertuigen bouwen op de server :(
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:42:18 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_142747442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef Photomorti het volgende:
Gadverdamme wat heeft dit spel lelijke graphics
graphics hoer.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_142747476
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

graphics hoer.
Wat is het verschil tussen jouw en zijn spelling :?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:07:56 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142748087
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:42 schreef JTT het volgende:
[ afbeelding ]
:r

Waarom kun je niet meer dan 250 wegvoertuigen bouwen op de server :(
Omdat ik het maximum aantal wegvoertuigen niet heb opgehoogd? Wordt traag van...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142748201
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Omdat ik het maximum aantal wegvoertuigen niet heb opgehoogd? Wordt traag van...
aha vandaar :P

Tsja er was geen uitbreiding meer mogelijk dus toen moest ik noodgedwongen een transfer vlakbij m'n mainstation bouwen met busjes er tussen :')

Maar 213 busjes zijn niet genoeg :') :') :')
pi_142750145
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:13 schreef JTT het volgende:

[..]

Zbase downloaden :P
ff kijken wat dat is :P
Ehmm
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:26:36 #20
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_142750355
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:43 schreef JTT het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen jouw en zijn spelling :?
Daar ging het helemaal niet om.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_142851365
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Daar ging het helemaal niet om.
waar dan wel om :?
pi_142874460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:02 schreef JTT het volgende:

[..]

waar dan wel om :?
Dit :

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef Photomorti het volgende:
Gadverdamme wat heeft dit spel lelijke ---> graphics <---
Gameplay uber alles namelijk.
Maar met Zbase is alles wel een stuk duidelijker imo , daarnaast ziet het er gelijk een stuk beter uit voor de graphics hoeren onder ons :P
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142875555
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:38 schreef Altron het volgende:

[..]

Dit :

[..]

Gameplay uber alles namelijk.
Maar met Zbase is alles wel een stuk duidelijker imo , daarnaast ziet het er gelijk een stuk beter uit voor de graphics hoeren onder ons :P
naast wat betere graphics zou een flexibere weg/rail neerleg tool wel handig zijn..
pi_142880711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef Photomorti het volgende:
Gadverdamme wat heeft dit spel lelijke graphics
Serieus he, dit soort opmerkingen. Ten eerste zijn kinderen die zeuren om slechte graphics altijd al achterlijk. Ten tweede: Dit spel komt uit fokking 1994 (20 jaar oud!) en je klaagt om de graphics? Dan ben je gewoon dubbel dom he.

/rage
pi_142884261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:14 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Serieus he, dit soort opmerkingen. Ten eerste zijn kinderen die zeuren om slechte graphics altijd al achterlijk. Ten tweede: Dit spel komt uit fokking 1994 (20 jaar oud!) en je klaagt om de graphics? Dan ben je gewoon dubbel dom he.

/rage
Ten eerste ben ik geen kind en ten tweede elk spel van 20 jaar oud is lelijk maar dit spel LOL faal :P
Ehmm
pi_142909337
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:02 schreef Photomorti het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik geen kind en ten tweede elk spel van 20 jaar oud is lelijk maar dit spel LOL faal :P
:')
  donderdag 31 juli 2014 @ 02:02:36 #27
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142909675
Is die port voor android een beetje goed te spelen? Ziet er namelijk echt uit als een spel waar ik uren in zou kunnen steken , maar ik speel eigenlijk geen spelletjes meer op mijn pc.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 31 juli 2014 @ 03:33:14 #28
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_142910673
dit wil je toch niet op 10" of minder gaan spelen? |:(
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 31 juli 2014 @ 04:02:15 #29
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142910987
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 03:33 schreef mickeyD het volgende:
dit wil je toch niet op 10" of minder gaan spelen? |:(
Heb een 10,5 inch tablet. Daarom vraag ik het even..

Maar wel een leuke manier om eventueel nieuwe spelers te verwelkomen! :Y
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 31 juli 2014 @ 05:09:16 #30
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_142911382
ik moet er toch niet aan denken dit zonder muis te moeten spelen ;)
daarbij speelde ik t vroegah al op 14" en ik en de meesten nu denk ik op 19" schermen of nog groter..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_142966449
quote:
Hoe kan ik het makkelijkst mijn spoor+treinen omzetten naar maglev?
Stuur al je treinen naar een depot, en verkoop ze. Maak vervolgens twee kijkvensters aan, eentje bovenin het veld en eentje onderin. Selecteer nu het rail-ombouw-knopje en sleep van het ene kijkvenster naar het andere zodat de hele map in één keer geselecteerd is. Nu is je hele spoornet omgebouwd. Nu begint het vervelendste klusje: alle treinen opnieuw bouwen. Eventueel is het handig om, als je veel treinen met dezelfde orders hebt, één oude trein met de oude orders te bewaren zodat je die makkelijk kan kopiëren.

Is er serieus geen makkelijkere manier om alle treinen in één keer te vervangen?
Heb weinig zin om alle 55 elektrische treinen in mijn savegame handmatig om te zetten naar monorail treinen en alle orders opnieuw toe te wijzen ;(
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:07:25 #32
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142967376
55 maar? :D
Maar nee, dit is de makkelijkste manier.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:21:32 #33
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142967901
Ik zet trouwens nooit elektrische treinen om naar monorail. Ik wacht maglev af. Te veel moeite om ze twee keer te vervangen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:26:31 #34
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_142968124
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:40 schreef Richardt. het volgende:

[..]

Hoe kan ik het makkelijkst mijn spoor+treinen omzetten naar maglev?
Stuur al je treinen naar een depot, en verkoop ze. Maak vervolgens twee kijkvensters aan, eentje bovenin het veld en eentje onderin. Selecteer nu het rail-ombouw-knopje en sleep van het ene kijkvenster naar het andere zodat de hele map in één keer geselecteerd is. Nu is je hele spoornet omgebouwd. Nu begint het vervelendste klusje: alle treinen opnieuw bouwen. Eventueel is het handig om, als je veel treinen met dezelfde orders hebt, één oude trein met de oude orders te bewaren zodat je die makkelijk kan kopiëren.

Is er serieus geen makkelijkere manier om alle treinen in één keer te vervangen?
Heb weinig zin om alle 55 elektrische treinen in mijn savegame handmatig om te zetten naar monorail treinen en alle orders opnieuw toe te wijzen ;(
Ik kan me de tijden nog herinneren dat je ieder stukje rails handmatig moest vervangen, dat was pas veel werk.
pi_143388909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:26 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Ik kan me de tijden nog herinneren dat je ieder stukje rails handmatig moest vervangen, dat was pas veel werk.
Ik kan me nog herinneren dat ik, een paar jaar geleden, voor het eerst kennismaakte met transport tycoon(ja, de originele oude). Ik wist toen nog niet dat er ook openttd bestond en zo zat ik te spelen op mijn stokoude windows-98-pc :')
pi_143389345
Djurres er staat geen ww op je bedrijf ;)
pi_144030391
Trainfever gepreorderd :@
Ben wel benieuwd hoe het zich verhoud tot openttd
pi_144030543
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:14 schreef mschol het volgende:
Trainfever gepreorderd :@
Ben wel benieuwd hoe het zich verhoud tot openttd
waar is die te vinden? Steam?
dag
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:23:25 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_144030740
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:18 schreef Peter het volgende:

[..]

waar is die te vinden? Steam?
http://store.steampowered.com/app/304730/?l=dutch
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_144048881
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:18 schreef Peter het volgende:

[..]

waar is die te vinden? Steam?
ja dus, ik heb nog even getwijfeld om hem via de site van de devver te kopen, maar de steam versie was 40 cent goedkoper t.o.v. kopen in dollars. en er leek geen drm vrije variant meegeleverd te worden ;(
  maandag 1 september 2014 @ 00:09:17 #42
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_144048925
kan iemand dat spoor zonder begin en einde weghalen?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_144068753
quote:
6s.gif Op maandag 1 september 2014 00:09 schreef Klaploper het volgende:
kan iemand dat spoor zonder begin en einde weghalen?
dag
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:43:38 #44
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_144102323
Ik heb opeens weer zin in openTTD! Haha

Maaar; hoe kan ik -naast dutchtrainsets enzo- zorgen voor een redelijke Nederlandse dienstregeling? Of is dit niet mogelijk?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:17:47 #45
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_144103481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:43 schreef Saninl het volgende:
Ik heb opeens weer zin in openTTD! Haha

Maaar; hoe kan ik -naast dutchtrainsets enzo- zorgen voor een redelijke Nederlandse dienstregeling? Of is dit niet mogelijk?
dutch map ook downloaden of bedoel je dat niet?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:12:51 #46
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_144105442
Weet iemand hoe je ook alweer de seinen in 1 keer kan plaatsen over een hele lengte ?
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:15:44 #47
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_144105563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:12 schreef Willemsuh het volgende:
Weet iemand hoe je ook alweer de seinen in 1 keer kan plaatsen over een hele lengte ?
ctrl-slepen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:19:51 #48
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_144105718
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

dutch map ook downloaden of bedoel je dat niet?
Ik bedoel dat de treinen in dienstregeling rijden zoals in NL (op bepaalde tijd op station X ipv alsmaar rijden)
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:21:33 #49
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_144105774
Dank u Bart..
  woensdag 3 september 2014 @ 20:02:14 #50
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_144146774
Na 20 jaar moet je je treinen vervangen.. is er een optie zodat dat niet hoeft ?
pi_144147429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:02 schreef Willemsuh het volgende:
Na 20 jaar moet je je treinen vervangen.. is er een optie zodat dat niet hoeft ?
breakdowns uitzetten en de meldingen over vervangen uitzetten en voor de rest negeren :+.
dag
  woensdag 3 september 2014 @ 21:29:56 #52
319728 Willemsuh
Twitter : @willemsuh
pi_144150104
Hmm.. geen idee waar te vinden.. net zoals treinen heuvel op dezelfde snelheid blijven houden..

Het is ook alweer 4 jaar geleden dat ik t voor t laatst speelde.
pi_144183873
Train fever valt schijnbaar erg tegen. De game is waarschijnlijk te vroeg gereleased en daardoor zitten er nog veel bugs in het spel.
  donderdag 4 september 2014 @ 21:57:42 #54
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_144184492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Train fever valt schijnbaar erg tegen. De game is waarschijnlijk te vroeg gereleased en daardoor zitten er nog veel bugs in het spel.
Hopen dat er snel een goede patch komt dan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_144186012
Autosave-bestanden van meer dan 250mb _O- :o
  donderdag 4 september 2014 @ 23:05:40 #56
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_144187149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Autosave-bestanden van meer dan 250mb _O- :o
wait, whut? :o :X
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_144187179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Autosave-bestanden van meer dan 250mb _O- :o
:D klinkt als 0 optimalisatie... _O-

ik heb nog niet kunnen spelen...
pi_144187554
quote:
If autosaves can be disabled, I'm okay with the save size. Fairly large file, though.

But they can't. And they don't even roll over each other (autosave1, autosave 2, etc.) You get a 250MB autosave for EVERY YEAR. So if you play 150 years (1850-2000) on a large map, that's 37.5 GBs of autosaves. Yey! (And that doesn't count any saves you made youself, of course).
<- van steam
Bijna 40gb aan autosaves als je het spel uitspeeld :P
  donderdag 4 september 2014 @ 23:30:47 #59
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_144188047
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

<- van steam
Bijna 40gb aan autosaves als je het spel uitspeeld :P
uhm......
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:40:01 #60
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_144200904
trein 18273 is aan vervanging toe bla bla.. onderhoud uitzetten?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_144202534
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:40 schreef mickeyD het volgende:
trein 18273 is aan vervanging toe bla bla.. onderhoud uitzetten?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:20 schreef Peter het volgende:

[..]

breakdowns uitzetten en de meldingen over vervangen uitzetten en voor de rest negeren :+.
dag
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:06:31 #62
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_144203779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

<- van steam
Bijna 40gb aan autosaves als je het spel uitspeeld :P
_O- :')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:07:07 #63
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_144203801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:29 schreef Willemsuh het volgende:
Hmm.. geen idee waar te vinden.. net zoals treinen heuvel op dezelfde snelheid blijven houden..

Het is ook alweer 4 jaar geleden dat ik t voor t laatst speelde.
realistic acceleration
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 8 september 2014 @ 15:52:31 #64
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_144314519
Is er een argument om ingang- en uitgangsseinen te gebruiken?

Routeseinen zijn toch altijd effectiever?
  Lieve Belg maandag 8 september 2014 @ 19:35:28 #65
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_144323538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Train fever valt schijnbaar erg tegen. De game is waarschijnlijk te vroeg gereleased en daardoor zitten er nog veel bugs in het spel.
Ik heb er nu een uurtje of 11 in gestoken en het valt me nog wat tegen. Voorlopig is het zijn 25 euro niet waard (eerder 9.99) of het moet aangeboden worden als early access (waar ik ook geen fan van ben).

Er zit voorlopig nog te weinig diepgang in het spel. Je hebt het transport van passagiers, en dan enkele grondstoffen en goederen.
Ook zijn er te weinig voertuigen in het spel. Op veel momenten kan je bijvoorbeeld maar uit 1 bus kiezen voor passagiers. Dan is het te nemen of te laten. Hetzelfde geldt voor treinen. In mijn laatste spel had ik wel locomotieven die 200km/u kunnen rijden, maar mijn snelste passagierswagon gaat maar tot 140. Niet praktisch dus, en dus goedkoper om een loco te kopen die maar tot 140 km/u gaat.

Kruisingen met sporen zijn echt om te huilen. Je kan geen twee sporen diagonaal laten kruisen. Je moet de sporen op elkaar aansluiten , en dan terug laten splitsen. Voor een enkel spoor is dat geen probleem, maar met dubbelspoor een echte nachtmerrie.

Als je het spel de ganse tijd op de snelste stand zet, is het goed speelbaar, maar dan vliegen de jaren vlug voorbij. De treinen verouderen dan ook snel, en ze vervangen is ook veel prutswerk. Als je de treinen echter laat rijden ver voorbij hun verwachte leeftijd, worden ze echt duur. De maintenance fee verhoogd elk jaar met enkele procenten. Na 35 jaar kan dan oplopen tot 60% extra! Dan moet je al een goede lijn hebben voor uit de kosten te komen.
Ze zouden zichzelf automatisch verspreiden over het ganse traject zodat de tussentijd ongeveer hetzelfde is (dus geen drie treinen achter elkaar en dan ganse tijd niks), maar dat werkt niet goed.

Als je een nieuwe route aanmaakt, wordt altijd een zelfde platform gekozen in een station. Is dat platform bezet door een andere route en eventuele andere platformen zijn vrij, dan nog gaat de trein wachten tot dat ene platform vrij is. Je kan trouwens niet zelf kiezen op welk platform de trein moet stoppen, dat doet het spel allemaal voor jou.

Als je het echt wil spelen, dan raad ik je aan om nog even te wachten en kijken als er effectief nog bugfixes en verbeteringen komen. Voorlopig is het spel zijn 25 euro niet waard.

Ik wou een apart topic maken voor het spel, maar denk niet dat er daar echt veel interesse voor is.

Als je toch nog een ander transport spel zou willen spelen: sinds eergisteren staat GAM / Transport Giant ook te koop op Steam. Daarin zijn enkele verbeteringen aangebracht (hogere resolutie, meer zoom level, win 8 compatibiliteit, en nog meer. De game is te vinden op Steam en kost 14.99¤. Tot 12 september is er echter 15% korting op. Jammer genoeg moet je het spel op Steam opnieuw kopen, ook al heb je een vroegere versie op cd ergens liggen (waarschijnlijk in een doos op de zolder al).
(Ik wou het originele topic een stamp geven, maar het zal te oud zijn. De laatste reactie is 9.5 jaar oud)

[ Bericht 9% gewijzigd door Jump op 08-09-2014 19:47:46 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_144751064
O+ Dankje jump voor je nuttige reply. zat zelf ook aan train fever te denken, te veel belovende dingen en te weinig waarmakerij.
Redacted
pi_144751613
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 19:35 schreef Jump het volgende:
Als je toch nog een ander transport spel zou willen spelen: sinds eergisteren staat GAM / Transport Giant ook te koop op Steam. Daarin zijn enkele verbeteringen aangebracht (hogere resolutie, meer zoom level, win 8 compatibiliteit, en nog meer. De game is te vinden op Steam en kost 14.99¤. Tot 12 september is er echter 15% korting op. Jammer genoeg moet je het spel op Steam opnieuw kopen, ook al heb je een vroegere versie op cd ergens liggen (waarschijnlijk in een doos op de zolder al).(Ik wou het originele topic een stamp geven, maar het zal te oud zijn. De laatste reactie is 9.5 jaar oud)
let wel dat transport giant niet in de buurt komt van openttd qua spoor mogelijkheden...
kruisingen enzo kan je ook haast wel vergeten (kan wel, maar ziet er dan wel knullig uit door die ugly wissels...
pi_144753035
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:22 schreef mschol het volgende:

[..]

let wel dat transport giant niet in de buurt komt van openttd qua spoor mogelijkheden...
kruisingen enzo kan je ook haast wel vergeten (kan wel, maar ziet er dan wel knullig uit door die ugly wissels...
Lets face it... er is nog geen spel dat OpenTTD evenaart.
Niet qua functionaliteit / speelbaarheid. Een mogelijkheid zou zijn dezelfde code te pakken en er een laag van graphische laag bovenop te leggen ( ombouw natuurlijk van sprites naar objecten etc ) Maarja, natuurlijk wil je niks in strijd hebben met de openttd opensource. :P
Redacted
  zondag 21 september 2014 @ 14:57:59 #69
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144753137
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:56 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Lets face it... er is nog geen spel dat OpenTTD evenaart.
Niet qua functionaliteit / speelbaarheid. Een mogelijkheid zou zijn dezelfde code te pakken en er een laag van graphische laag bovenop te leggen ( ombouw natuurlijk van sprites naar objecten etc ) Maarja, natuurlijk wil je niks in strijd hebben met de openttd opensource. :P
Als OpenTD echt open source is dan zou je er een fork van kunnen maken waarin je het dan aanpast zoals jij zegt.
pi_144756305
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:57 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Als OpenTD echt open source is dan zou je er een fork van kunnen maken waarin je het dan aanpast zoals jij zegt.
Is het ook, alleen bedrijven die dit interessant vinden om te doen willen er een labeltje aan plakken om er vervolgens geld mee te verdienen alleen onder het model van opensource kan dit niet. Dan gaat de originele maker Tom Sawyer er mee zeuren dat de broncode van Transport tycoon gejat is. Onder het mom van opensource kunnen de meeste het niet boeien dat het spel wordt verbeterd en geupdate wordt. dat is de droom van iedere software maker dat de broncode voortleeft zelfs ondanks dat er zoveel nieuwere spellen uitkomen. Maar dat ze er geen geld aan verdienen vinden ze niet leuk.

Zie voor de SVN: http://www.openttd.org/en/development
Voor Copyright en alles bij elke versie wordt dit bestand meegeleverd: http://vcs.openttd.org/svn/browser/trunk/COPYING

(verbeter me als ik het fout heb.)

Edit: transport giant is niet echt windows 7/8 compatible , teveel problemen ermee op het moment om te kunnen draaien (volgens de steam personen en waar ik zelf vanmiddag achterkom ) Volgens de maker zijn update lijst is het gefixt. maar, ik wacht nog even tot ik bericht hoor dat het zo is. :P

Try before buy O+

[ Bericht 8% gewijzigd door cablegunmaster op 21-09-2014 16:19:57 ]
Redacted
pi_144757174
transport giant heeft bij mij vooral last van een flikkerend 2de scherm en af en toe een flikkering als je aan het scrollen bent, voor de rest werkt hij prima..

let wel dat de originele TG wellicht WEL allerlei issue's kan hebben met w7 (al heb ik die ook en kan ik mij daar ook alleen het flikkeren van herinneren..)
pi_144758568
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:25 schreef mschol het volgende:
transport giant heeft bij mij vooral last van een flikkerend 2de scherm en af en toe een flikkering als je aan het scrollen bent, voor de rest werkt hij prima..

let wel dat de originele TG wellicht WEL allerlei issue's kan hebben met w7 (al heb ik die ook en kan ik mij daar ook alleen het flikkeren van herinneren..)


Windows 7 , heerlijk... maar niet voor transport giant. :P
Redacted
  zondag 21 september 2014 @ 17:27:43 #73
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_144759806
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:54 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Windows 7 , heerlijk... maar niet voor transport giant. :P
Dat heb ik ook.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_144761852
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:54 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Windows 7 , heerlijk... maar niet voor transport giant. :P
:o hier geen last van :)
pi_144765699
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:33 schreef mschol het volgende:

[..]

:o hier geen last van :)
Speel je het op Steam ? (dit is dan ook ter test of het spel leuk is torrent) Want als het niet eens werkt dan is het ook niet de moeite waard om te spelen
Redacted
pi_144767192
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:54 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Windows 7 , heerlijk... maar niet voor transport giant. :P
Mijn Gold Edition van TG heeft dit probleem niet. Je hebt al compatibiliteitsopties en/of patches geprobeerd?
pi_144771641
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:33 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Mijn Gold Edition van TG heeft dit probleem niet. Je hebt al compatibiliteitsopties en/of patches geprobeerd?
Ik heb de Gold edition ook geprobeerd, ik zit op windows 8 64 bits.
Redacted
pi_144780727
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:04 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Speel je het op Steam ? (dit is dan ook ter test of het spel leuk is torrent) Want als het niet eens werkt dan is het ook niet de moeite waard om te spelen
ik heb zowel de steam versie als de retail gold versie liggen hier
en voor zover ik weet werken beide zonder de boven weergegeven problemen
de steam versie weet ik dit zeker van, de retail ben ik er 99% zeker van overtuigd..
W7 x64 met een R9 290 (daarvoor 4 jaar een 5870 gehad) hier trouwens
heb je een nvidia kaart? wellicht ligt het daar aan dan?
pi_144791269
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:29 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb zowel de steam versie als de retail gold versie liggen hier
en voor zover ik weet werken beide zonder de boven weergegeven problemen
de steam versie weet ik dit zeker van, de retail ben ik er 99% zeker van overtuigd..
W7 x64 met een R9 290 (daarvoor 4 jaar een 5870 gehad) hier trouwens
heb je een nvidia kaart? wellicht ligt het daar aan dan?
Ik zit op een Laptop met een mobile HD kaart (ATI / intel ) HD 4000 kaartje.
Probeer het nu eens uit met een installatie van een windows xp (virtual machine) :P

eerst 200 windows updates downloaden ( eerst 135 / 20 weer iets van 46) :')

Videokaart van virtual box niet compatible :D _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door cablegunmaster op 22-09-2014 22:40:33 ]
Redacted
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 12:48:07 #80
257132 crew  Awsom
pi_144850974
Ik speel sinds kort ook weeer OpenTTD. Moet weer even inkomen met de seinen etc maar het lukt al weer aardig.

/verkapte tvp
pi_145523792
kan bart de server naar 1.4.3 zetten ?
halltojes
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:50:56 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145523870
Dat kan, zal vanavond ff kijken als ik eraan denk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145524066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:50 schreef Bart het volgende:
Dat kan, zal vanavond ff kijken als ik eraan denk.
Betekent dat dat de server weer eens een reset krijgt?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:07:33 #84
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145524290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:58 schreef JTT het volgende:
[..]
Betekent dat dat de server weer eens een reset krijgt?
Inderdaad.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145524445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:50 schreef Bart het volgende:
Dat kan, zal vanavond ff kijken als ik eraan denk.
^O^

Vandaar dat ik de server niet meer zag , dacht dat ie gewoon down was.
Maar was blijkbaar niet up-to-date.

Thanks alvast
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:14:31 #86
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145524506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:12 schreef Altron het volgende:
[..]
^O^
Vandaar dat ik de server niet meer zag , dacht dat ie gewoon down was.
Maar was blijkbaar niet up-to-date.
Thanks alvast
Of ie down is kun je in de OP zien aan dit plaatje:

Komt niet vaak voor dat ie het niet doet :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:58:01 #87
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145579975
Dagje later, maar hij is geüpdatet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145613357
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:58 schreef Bart het volgende:
Dagje later, maar hij is geüpdatet.
Nieuw bedrijf gestart *O*
pi_145661389
me to :P
halltojes
pi_145685417
Grootse en drukste kruispunt op de server!


van mij hollands.inc
halltojes
pi_145685963
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:44 schreef Tjarda010 het volgende:
Grootse en drukste kruispunt op de server!
[ afbeelding ]

van mij hollands.inc
_O_
  zondag 19 oktober 2014 @ 08:55:11 #92
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145692155
Ik snap alleen die bocht niet helemaal, maak hem dan zoals in het groen (met brug uiteraard, geen kruising).

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145692652
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 08:55 schreef Bart het volgende:
Ik snap alleen die bocht niet helemaal, maak hem dan zoals in het groen (met brug uiteraard, geen kruising).

[ afbeelding ]
Dat gaat niet omdat wat jij zegt heb ik geen spoor meer voor me kolen en goods treinen
halltojes
  zondag 19 oktober 2014 @ 10:23:31 #94
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145692907
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:57 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Dat gaat niet omdat wat jij zegt heb ik geen spoor meer voor me kolen en goods treinen
Leg die dan aan, zonder kruisingen ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145693265
Heb hem verandert maar niet zoals die van jou



Kruising 2 iets minder drukke
halltojes
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:02:57 #96
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145693366
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:54 schreef Tjarda010 het volgende:
Heb hem verandert maar niet zoals die van jou

[ afbeelding ]
Zo schiet je er niets mee op. De blauw en groene lijnen kruisen elkaar nog steeds op het rode stuk. Dat is inefficient.

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145693608
er is geen andere mogelijkheid zoals ik al vertelde vanuit dat spoor moeten treinen naar alle kanten
halltojes
pi_145693677
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:54 schreef Tjarda010 het volgende:
Kruising 2 iets minder drukke
[ afbeelding ]
Zie ik daar een hoek van 90 graden?
Foei!
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_145693704
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:21 schreef KLTZK het volgende:

[..]

Zie ik daar een hoek van 90 graden?
Foei!
ik weet niet waar jij 90 graden ziet?


en dit zit in dat stukje



halltojes
pi_145693759
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:23 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij 90 graden ziet?
[ afbeelding ]

en dit zit in dat stukje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nee, hier:
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_145693783
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:26 schreef KLTZK het volgende:

[..]

Nee, hier:
[ afbeelding ]
dat is alleen maar voor als een trein verkeerd rijdt ;(

ik zeg join de server en kom kijken =D
halltojes
pi_145693845
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:28 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

dat is alleen maar voor als een trein verkeerd rijdt ;(

ik zeg join de server en kom kijken =D
Op het moment ben ik *kuchkuch* voor school bezig, vanavond kan ik denk ik wel.
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_145694352
wordt het niet eens tijd voor een andere map (bedoel niet reset nog niet)

maar een map van woestijn of sneeuw
halltojes
pi_145694455
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:57 schreef Tjarda010 het volgende:
wordt het niet eens tijd voor een andere map (bedoel niet reset nog niet)

maar een map van woestijn of sneeuw
neeee nog lang geen reset :'(

Ben net lekker bezig :P
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:24:40 #105
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145695017
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:18 schreef Tjarda010 het volgende:
er is geen andere mogelijkheid zoals ik al vertelde vanuit dat spoor moeten treinen naar alle kanten
Ik durf er wel een paar duizend euro om te verwedden dat dat prima kan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145695851

nu beter meer kan er niet aan veranderen
halltojes
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:50:59 #107
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145695898
^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145695981
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:50 schreef Bart het volgende:
^O^
als je tijd hebt moet je eens 5-6 min kijken naar die kruispunt en op top drukte ziet het er heel nice uit
halltojes
pi_145700888
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:53 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

als je tijd hebt moet je eens 5-6 min kijken naar die kruispunt en op top drukte ziet het er heel nice uit
idd :P
pi_145771878
Toch zijn veel hoogte verschillen zeer inefficiënt gebouwd :D

Simpelste voorbeeld: onderaan bij het water, als je de de verhoging iets langer doortrekt hoeft die baan die over het water gaat niet omlaag te gaan.

Ook zijn de afslagen onnodig complex :p

Er is volgens mij gepoogd dit een beetje te bouwen als een rotonde, terwijl hier helemaal geen rotonde van toepassing is of nodig is.
Een rotonde wil je sowieso vermijden, rotondes zijn bedoeld om verkeer af te remmen, niet voor efficiëntere rit-tijden
newb
pi_145786096
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:53 schreef WvdL het volgende:
Toch zijn veel hoogte verschillen zeer inefficiënt gebouwd :D

Simpelste voorbeeld: onderaan bij het water, als je de de verhoging iets langer doortrekt hoeft die baan die over het water gaat niet omlaag te gaan.

Ook zijn de afslagen onnodig complex :p

Er is volgens mij gepoogd dit een beetje te bouwen als een rotonde, terwijl hier helemaal geen rotonde van toepassing is of nodig is.
Een rotonde wil je sowieso vermijden, rotondes zijn bedoeld om verkeer af te remmen, niet voor efficiëntere rit-tijden

In de server staat vertraging bij hellingen uit :P
pi_145808826
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:24 schreef JTT het volgende:

[..]

In de server staat vertraging bij hellingen uit :P
jammer genoeg wel =D
halltojes
pi_145809377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:27 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

jammer genoeg wel =D
Nee, want anders is goede kruisingen maken bijna onmogelijk :{w
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:30:04 #114
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145818369
crap! geupdate naar 1.44
dan maar niet kijken hoe t geworden is..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:31:59 #115
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145818441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:27 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

jammer genoeg wel =D
jammer genoeg?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145824970
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:31 schreef Bart het volgende:

[..]

jammer genoeg?
ja vind het wel leuk met een beetje sloomer op hellingen maar goed
zou je wel desert ofzo in de nieuwe ronde doen?
halltojes
pi_145835100
Ben trouwens ook geupgrade pech :(
halltojes
pi_145837331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:20 schreef Tjarda010 het volgende:
Ben trouwens ook geupgrade pech :(
:?
pi_145844894
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:05 schreef JTT het volgende:

[..]

:?
naar 1.4.4
halltojes
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:41:08 #120
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145845245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:31 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ja vind het wel leuk met een beetje sloomer op hellingen maar goed
Ik heb liever snelle heuvels en mooie bochten, dan trage heuvels en lelijke bochten omdat ze max speed door scherpe bochten gaan.
quote:
zou je wel desert ofzo in de nieuwe ronde doen?
Prima!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145845246
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:50 schreef JTT het volgende:

[..]

Nee, want anders is goede kruisingen maken bijna onmogelijk :{w
Zo haal je het beetje uitdaging van het spel wel weg.. Het enige waar het juist om gaat zijn de kruispunten.
newb
pi_145845312
Het spel ziet er behoorlijk moeilijk uit
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:50:26 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145845512
Easy to learn, hard to master.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145845513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:43 schreef 0108daniel het volgende:
Het spel ziet er behoorlijk moeilijk uit
openttd is vrij simpel t.b.h.

je maakt veels te makkelijke heel veel winst, en zolang je maar 1 of 2 lijntjes hebt die een leuk geld bedrag binnenharken kan je echt alles doen wat je maar wilt :P

wil je b.v. 1 traject waar meerdere treintjes oprijden met op en afritten moet je eventjes klooien, maar vaak ook vrij simpel te realiseren
pi_145845550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:50 schreef mschol het volgende:

[..]

openttd is vrij simpel t.b.h.

je maakt veels te makkelijke heel veel winst, en zolang je maar 1 of 2 lijntjes hebt die een leuk geld bedrag binnenharken kan je echt alles doen wat je maar wilt :P
Aah oké, als het zo makkelijk is word het toch niet meer leuk?
pi_145845788
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:51 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Aah oké, als het zo makkelijk is word het toch niet meer leuk?
persoonlijk vind ik dat van openttd ook wel jammer, ik maak veels te snel/makkelijk erg veel winst.

sure, een aangepaste game starten met breakdowns en vertragingen op hellingen en zo maakt het al een stukje lastiger, maar zelfs dan kan ik goede winsten maken..
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:03:25 #127
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145845830
Winst maken moet je ook niet als doel nemen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145846106
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:03 schreef Bart het volgende:
Winst maken moet je ook niet als doel nemen.
dat is het hele doel van het spel: transport netwerk maken en winst maken..
je netwerk efficienter maken is leuk dat het kan, maar totaal niet nodig.. (en, met genoeg geld, ook nog makkelijk zat)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16:28 #129
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145846188
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:13 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is het hele doel van het spel: transport netwerk maken en winst maken..
je netwerk efficienter maken is leuk dat het kan, maar totaal niet nodig.. (en, met genoeg geld, ook nog makkelijk zat)
Waar staat dat dat het doel van het spel is? Je kunt jezelf elk doel geven wat je wil. En een station maken waar honderden treinen uit alle kanten van de map naartoe rijden vloeiend laten draaien, zowel qua aanvoer als afvoer, dat is niet makkelijk, ongeacht hoeveel geld je hebt. Dat is puzzelen en technieken gebruiken die het spel niet standaard aanbiedt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145846470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:16 schreef Bart het volgende:

[..]

Waar staat dat dat het doel van het spel is?
quote:
OpenTTD is a free and open source 'urban planning and business simulation game', in which the player aims to earn money through transportation of passengers and freight by road, rail, water and air
, wikipedia; en dat is ook logisch wnt het is een management game
quote:
Je kunt jezelf elk doel geven wat je wil.
uiteraard
quote:
En een station maken waar honderden treinen uit alle kanten van de map naartoe rijden vloeiend laten draaien, zowel qua aanvoer als afvoer, dat is niet makkelijk, ongeacht hoeveel geld je hebt. Dat is puzzelen en technieken gebruiken die het spel niet standaard aanbiedt.
mja, als ik zie hoe makkelijk ik een productieketen opzet die soepel draait valt het imho allemaal wel mee.. maar daar verschillen we vast gewoon van mening :)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:30:10 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145846550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:26 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

, wikipedia; en dat is ook logisch wnt het is een management game

[..]

uiteraard

[..]

mja, als ik zie hoe makkelijk ik een productieketen opzet die soepel draait valt het imho allemaal wel mee.. maar daar verschillen we vast gewoon van mening :)
Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145847179
2024x2024 maps zijn leuker geloof me :P met veel water D:
halltojes
pi_145852962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
Das ook het leukste onderdeel van openTTD voor mij.
Dan moet wel deze https://wiki.openttd.org/Change_station_spread setting op 64. anders heb je gewoon niet genoeg ruimte om bij een fabriek de invoer en uitvoer te kunnen regelen :D

Dit weerhield mij ook ervan op de fokserver te spelen..
Is dit onlangs al aangepast? :p
newb
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:17:59 #134
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145856679
je kunt echt weken tweaken aan een lijn met vele sporen en honderden treinen die naar 1 punt gaan om te lossen vanaf bijvoorbeeld alle boortorens op de map.. daar komt nooit een eind aan
er is altijd wel ergens een punt waar opstoppingen komen, als je de andere hebt opgelost..
het doel is dan het zo soepel laten lopen van de mega transportstroom, en die winst is dan enkel en alleen nog maar een mooie graadmeter.
minder winst = een probleem ergens..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:25:40 #135
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145856943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:11 schreef WvdL het volgende:

[..]

Das ook het leukste onderdeel van openTTD voor mij.
Dan moet wel deze https://wiki.openttd.org/Change_station_spread setting op 64. anders heb je gewoon niet genoeg ruimte om bij een fabriek de invoer en uitvoer te kunnen regelen :D

Dit weerhield mij ook ervan op de fokserver te spelen..
Is dit onlangs al aangepast? :p
je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:26:51 #136
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145856992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:17 schreef mickeyD het volgende:
je kunt echt weken tweaken aan een lijn met vele sporen en honderden treinen die naar 1 punt gaan om te lossen vanaf bijvoorbeeld alle boortorens op de map.. daar komt nooit een eind aan
er is altijd wel ergens een punt waar opstoppingen komen, als je de andere hebt opgelost..
het doel is dan het zo soepel laten lopen van de mega transportstroom, en die winst is dan enkel en alleen nog maar een mooie graadmeter.
minder winst = een probleem ergens..
precies.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145857295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
Lol, jij had TT ook al in 1994? :)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:51:58 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145857809
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lol, jij had TT ook al in 1994? :)
Uiteraard :Y.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145859940
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:51 schreef Bart het volgende:

[..]

Uiteraard :Y.
We worden oud...
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:10:40 #140
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145860242
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We worden oud...
Dat ook ;(.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145861851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Ik heb nu mainline in de server in t midden van de map met 4 sporen heen en 3 sporen terug :P
pi_145867623
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Dat lijkt mij meer iets voor een solo-game overigens :+
dag
pi_145879208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Niet zoveel foute aannames doen graag :*
Ik heb het niet over 2-4 in/uitgaande lijnen. De grootste bottleneck voor mij is de in/uitlaadtijd van een trein. Der kan maar 1 trein tegelijk uitladen/inladen op 1 stationspoor. bij 1 fabriek meestal 4 stations van 12 breed, dus 48 treinen die aan het uitladen zijn en dan heb ik nog geeneens goods weg vervoert. leuk en fabriek met +-25k goods productie maar geen ruimte om het weg te halen :D.
Daarom station spread van 64, dan kun je ook stations wat verder weg bouwen. Dan heb je ruimte om te brengen en weg te halen

Denk dan bv aan zoiets (niet mijn map, maar voor indicatie):
http://shianra.com/games/openttd/img/openttd-007.jpg
Alleen dan wel meer dan die 37% van de goods vervoeren.
newb
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:53:34 #144
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145879748
tsja, weinig spectaculair..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_145879911
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lol, jij had TT ook al in 1994? :)
Helemaal KAPOT gespeeld toen ie uitkwam.... damn... daar heb ik wat uren in gestoken op m'n zolder kamertje :P
- Djehoetie / Jehuty -
pi_145880065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:53 schreef mickeyD het volgende:
tsja, weinig spectaculair..
ahh meneer perfectie, nou laat maar eens 1 van uw wereldwonderen zien? :W
newb
pi_145880904
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:09 schreef WvdL het volgende:

[..]

ahh meneer perfectie, nou laat maar eens 1 van uw wereldwonderen zien? :W
dit is te easy man knutselen passen en meten is nou eenmaal het spel!
halltojes
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:47:05 #148
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145880919
heb ik niet, want ik maak geen screenshots van mn spelletjes
t is mijn bouwstijl niet ook, en ik speel voor de lol zoals je al hebt kunnen lezen, en niet uit competitie oogpunt.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_145881084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:46 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

dit is te easy man knutselen passen en meten is nou eenmaal het spel!
Nee.

Het doel is om winst te maken. Hoe, dat staat nergens. En als datgene wat WvdL doet niet mocht, dan zou het spel dat gewoonweg niet toestaan.

Het is misschien niet wat de 'community' wil zien, maar dat is een heel ander verhaal.
pi_145885443
van mij mag je de server herstarten bijna iedereen zit op 1.4.4 en will desert spelen <3
halltojes
pi_145904246
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:17 schreef Tjarda010 het volgende:
van mij mag je de server herstarten bijna iedereen zit op 1.4.4 en will desert spelen <3
Ik wil geen desert en zit op 1.4.3 :(
Ik update altijd met de server mee :P

Ik wil trouwens wel een .sav als we herstarten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door JTT op 25-10-2014 08:56:50 ]
pi_145905820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:17 schreef Tjarda010 het volgende:
van mij mag je de server herstarten bijna iedereen zit op 1.4.4 en will desert spelen <3
Volgens mij spreek je met dat laatste toch echt voor jezelf :P
pi_145916690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:59 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Volgens mij spreek je met dat laatste toch echt voor jezelf :P
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:11:08 #154
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145916802
niet mag?
das nou t mooie van die server, je kunt elk op je eigen manier het spel spelen, zonder dat iemand dat merkt..
linksom, rechtsom, who care's
zonder winst kun je niet spelen, want dan blijf je klooien in de marge..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_145933800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:59 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Volgens mij spreek je met dat laatste toch echt voor jezelf :P
de actieve clan voor jou dan
halltojes
pi_145937089
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:06 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

de actieve clan voor jou dan
Ik wil anders ook geen desert :(
pi_145940359
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:21 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik wil anders ook geen desert :(
alleen temprate wordt ook saai
halltojes
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:37:55 #158
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145940538
Wie heeft mijn station kapot gemaakt? :(
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:00:05 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_145941346
Kan ik het ook op Windows 8 draaien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145941414
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:00 schreef Troel het volgende:
Kan ik het ook op Windows 8 draaien?
Probeer het eens, binnen 2 minuten weet je het :Y)
pi_145941427
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:02 schreef Altron het volgende:

[..]

Helemaal KAPOT gespeeld toen ie uitkwam.... damn... daar heb ik wat uren in gestoken op m'n zolder kamertje :P
Herkenbaar :D

Die originele muziekjes waren ook fantastisch :P
pi_145943661
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:02 schreef MaGNeT het volgende:

Die originele muziekjes waren ook fantastisch :P
Gebruik ze nog steeds :P
pi_145950854
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:37 schreef Klaploper het volgende:
Wie heeft mijn station kapot gemaakt? :(
Dit is onmogelijk tenzij je geen wachtwoord had....

JTT: ik gok dat jij geen desert wilt omdat het veel lastiger is dan temprate :Y
halltojes
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:51:53 #164
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_145951857
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:00 schreef Troel het volgende:
Kan ik het ook op Windows 8 draaien?
Onder 8.1 werkt het bij mij in ieder geval wel.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_145953677
zou de server mogen restarten naar 1.4.4 please
halltojes
  zondag 26 oktober 2014 @ 12:32:47 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_145953948
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:20 schreef Tjarda010 het volgende:
zou de server mogen restarten naar 1.4.4 please
Is dat de reden waarom ik er niet op kan komen? Ik heb gisteren de nieuwste versie gedownload, maar schijn een andere versie te hebben dan de server?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145954958
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom ik er niet op kan komen? Ik heb gisteren de nieuwste versie gedownload, maar schijn een andere versie te hebben dan de server?
Ik heb ook al geüpdated :Y.
dag
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:19:27 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_145955344
Ik merk wel dat ik het heel lang niet gespeeld heb :D

En ik snap de signalen nog steeds niet echt :D :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145955508
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:19 schreef Troel het volgende:
Ik merk wel dat ik het heel lang niet gespeeld heb :D

En ik snap de signalen nog steeds niet echt :D :@
Heb je hier de OP gelezen? :+
dag
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:26:12 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_145955565
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je hier de OP gelezen? :+
Ja :@

Des te erger he :D

Ik heb steeds zitten control-v-en :P Maar ik krijg ook geen seinen weg enzo :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145956572
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom ik er niet op kan komen? Ik heb gisteren de nieuwste versie gedownload, maar schijn een andere versie te hebben dan de server?
server is 1.4.3 nieuwste update 1.4.4
halltojes
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:19:20 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_145957292
Nou, ik geloof dat het goed gaat met de seinen. Als ik precies doe wat in de OP staat en verder later niets meer toevoeg :+

Ik heb zelfs de manual maar uitgeprint naast me liggen, want het moet toch gewoon te doen zijn :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145971661


mijn leuke station :P
halltojes
pi_145973978
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 09:42 schreef Tjarda010 het volgende:
JTT: ik gok dat jij geen desert wilt omdat het veel lastiger is dan temprate :Y
:')
Je doet wel echt je best om desert te krijgen he?

Maar nee, desert vind ik niet perse moeilijker, zonder olie red ik me ook prima hoor :P
pi_145974093
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:15 schreef JTT het volgende:

[..]

:')
Je doet wel echt je best om desert te krijgen he?

Maar nee, desert vind ik niet perse moeilijker, zonder olie red ik me ook prima hoor :P
in desert heb je ook olie bronnen en platformen
halltojes
pi_145985459
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:20 schreef Tjarda010 het volgende:
zou de server mogen restarten naar 1.4.4 please
Dit :)

Mijne is ook al een tijdje naar 1.4.4 ge-update... dus kan niet meer op de server..
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 27 oktober 2014 @ 08:46:01 #177
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145985591
Probeer het vanavond ff te doen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:42:15 #178
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145986671
cool :-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_145986883
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:46 schreef Bart het volgende:
Probeer het vanavond ff te doen.
swagg hoop dat je het lukt :-)

btw wat vonden jullie van dit station?



ik vind hem wel swagg hebben maar jammer genoeg kan ik zulke stations niet bouwen in de server :(
halltojes
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:50:55 #180
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145986906
Het is niet dat het moeite kost, meer dat ik eraan moet denken op een moment dat ik achter mijn pc zit :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145986938
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:50 schreef Bart het volgende:
Het is niet dat het moeite kost, meer dat ik eraan moet denken op een moment dat ik achter mijn pc zit :7.
zit je nu toch ook ?
:D
halltojes
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:54:00 #182
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145986981
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:52 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

zit je nu toch ook ?
:D
Ik zit nu achter de pc van mijn baas, vandaar kan ik niet mijn server thuis bedienen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145986998
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:54 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik zit nu achter de pc van mijn baas, vandaar kan ik niet mijn server thuis bedienen.
teamviewer :7 nee joh suc6 met werken en hopen dat je het niet vergeet en niet al te laat de server gaat resetten :P
halltojes
pi_146002012
Niet vergeten te doen he Bart
halltojes
pi_146008145
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:17 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

in desert heb je ook olie bronnen en platformen
ow... :@

Hoezo is t dan lastiger dan temperate?
Heb al tijd geen desert meer gespeeld overigens, wat dat betreft misschien wel weer eens leuk :P
pi_146008338
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:12 schreef JTT het volgende:

[..]

ow... :@

Hoezo is t dan lastiger dan temperate?
Heb al tijd geen desert meer gespeeld overigens, wat dat betreft misschien wel weer eens leuk :P
Dan moet bart ff onthouden de server te resetten...
halltojes
pi_146008424
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:16 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Dan moet bart ff onthouden de server te resetten...
Je negeert de vraag :(
pi_146008749
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:18 schreef JTT het volgende:

[..]

Je negeert de vraag :(
ik vind desert leuk maar niet lastig maar veel mensen hebben er last mee
halltojes
pi_146008791
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:25 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ik vind desert leuk maar niet lastig maar veel mensen hebben er last mee
aha
pi_146009584
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:26 schreef JTT het volgende:

[..]

aha
wie kan bart wakker schudden voor die update :P?
halltojes
pi_146033319


Server nog niet geupdate????

[ Bericht 10% gewijzigd door Tjarda010 op 28-10-2014 22:45:10 ]
halltojes
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:47:45 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146055778
Savegame van de vorige game op de FOK!server, voor degenen die interesse hebben: http://lingen.nu/ttd/fok1.sav

Zal de server nu even updaten en resetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:32:38 #193
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_146147432
en uiteindelijk speelt er maar 3 man..
maar wel lekker bezig 270 miljoen winst per jaar, en al een stad van 230.000 inwoners ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_146150186
Hoe begint iemand met deze game ? :o
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:10:17 #195
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146150956
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:52 schreef Gutanoth het volgende:
Hoe begint iemand met deze game ? :o
OP lezen, installeren, opstarten, eerste trein of bus bouwen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_146167392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 22:47 schreef Bart het volgende:
Savegame van de vorige game op de FOK!server, voor degenen die interesse hebben: http://lingen.nu/ttd/fok1.sav

Zal de server nu even updaten en resetten.
^O^

Morgen even downloaden op pc :P
pi_146179298
Pieter wat jij doet is verboden namelijk land claimen...
maar het boeit me niet omdat het niet in de weg licht maarja...

zou de max van voertuigen omhoog kunnen we zitten alweer aan de 250 en de max van treinen want we hebben bijna 500

[ Bericht 36% gewijzigd door Tjarda010 op 01-11-2014 08:58:04 ]
halltojes
pi_146179956
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:51 schreef Tjarda010 het volgende:
Pieter wat jij doet is verboden namelijk land claimen...
maar het boeit me niet omdat het niet in de weg licht maarja...

zou de max van voertuigen omhoog kunnen we zitten alweer aan de 250 en de max van treinen want we hebben bijna 500

Dat heb jij anders ook gedaan in het vorige potje hoor, land claimen :{w
Dat stuk land ombakend door spoor en met bordjes "Hier niet bouwen aub groote plannen voor hier" en der vervolgens nooit wat bouwen...

Ik heb daar opzich geen problemen mee, als iemand een stukje land afbakent voor een latere uitbreiding, maar zeg dan ook niks over een ander :P
pi_146180007
uberhaupt het verbieden van land claimen vindt ik wat kinderachtig, zolang je niet een halve map claimt is er niks aan de hand
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:01:03 #200
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146180038
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:58 schreef mschol het volgende:
uberhaupt het verbieden van land claimen vindt ik wat kinderachtig, zolang je niet een halve map claimt is er niks aan de hand
Zolang mensen kinderachtig door land claimen anderen verhinderen een spoortje te bouwen, zal het niet toegestaan zijn op de fokserver. Land claimen voegt ook weinig toe, behalve zorgen dat steden niet uitbreiden op plekken waar jij later wat wil plaatsen (vliegveld, station). Daar is het dus ook gewoon toegestaan. Met mate.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:02:19 #201
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146180056
Maar land claimen ergens midden in een veld omdat je er later misschien wat gaat bouwen, nah. Dan bouw je het maar gelijk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:03:28 #202
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146180070
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:58 schreef mschol het volgende:
uberhaupt het verbieden van land claimen vindt ik wat kinderachtig, zolang je niet een halve map claimt is er niks aan de hand
Multiplayer draait om concurrentie. Als je met land claimen anderen een kans ontneemt, dan ben je dus niet in de geest van het spel bezig.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_146180086
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Multiplayer draait om concurrentie. Als je met land claimen anderen een kans ontneemt, dan ben je dus niet in de geest van het spel bezig.
het probleem toen was dat ik het geld er ff niet voor had :')
en ik speel de fok server voor de fun als vele andere en niet voor online concurrentie daarvoor bestaat btpro.nl
halltojes
pi_146180289
Die 8 geclaimde tegeltjes komt straks spoor ;) maar de gemeente werkt nog niet mee, dus lukte het nog niet in 1 keer. Volgens mij zit ik niemand in de weg daar..
dag
pi_146180466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:18 schreef Peter het volgende:
Die 8 geclaimde tegeltjes komt straks spoor ;) maar de gemeente werkt nog niet mee, dus lukte het nog niet in 1 keer. Volgens mij zit ik niemand in de weg daar..
mijn stations uitbreiding :')
halltojes
pi_146180561
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:29 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

mijn stations uitbreiding :')
anders had er rails van mij gelegen. Same difference..

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 01-11-2014 11:44:48 ]
dag
pi_146180682
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Multiplayer draait om concurrentie. Als je met land claimen anderen een kans ontneemt, dan ben je dus niet in de geest van het spel bezig.
en daarom moet je dus ook geen halve map claimen...

claimen is ook onderdeel van concurreren, zolang je maar niet bewust iemand dwars gaat zitten..
  zaterdag 1 november 2014 @ 13:54:23 #208
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_146184421
ik leg meestal gewoon een paar stukkies water neer, kan een stad er niet bouwen, en ik mn station verbreden/verlengen als t nodig is..
of als je ff met je ogen knippert flikkert het spel er voor de aankomende 50 jaar een fabriek neer die je niet kunt gebruiken..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_146192420
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:02 schreef Bart het volgende:
Maar land claimen ergens midden in een veld omdat je er later misschien wat gaat bouwen, nah. Dan bouw je het maar gelijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:54 schreef mickeyD het volgende:
ik leg meestal gewoon een paar stukkies water neer, kan een stad er niet bouwen, en ik mn station verbreden/verlengen als t nodig is..
of als je ff met je ogen knippert flikkert het spel er voor de aankomende 50 jaar een fabriek neer die je niet kunt gebruiken..
Beide waar

Vooral de laatste :P
  dinsdag 18 november 2014 @ 22:15:38 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146790383
Ik heb me ook maar eens gemengd in het feestgedruis.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_146812189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb me ook maar eens gemengd in het feestgedruis.
:?
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:19:15 #212
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_146909141
t.v.p. Steeds van plan eens mee te spelen, maar t komt er niet van.

(Wel gta2 gespeeld over internet ;) )
  zondag 23 november 2014 @ 00:15:47 #213
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146915058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:19 schreef JTT het volgende:

[..]

:?
Ik speel mee op Bart's server.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_146947766
server is al aardig vol :P
halltojes
pi_146963743
aaah waar is de openttd pr0n? ;(
Redacted
pi_146964096
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:20 schreef cablegunmaster het volgende:
aaah waar is de openttd pr0n? ;(
Hoe bedoel je openttd pron?
halltojes
pi_146964334
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:28 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je openttd pron?
De ploatjes van games :P Die nu gaande zijn!
Redacted
pi_146965098
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:34 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

De ploatjes van games :P Die nu gaande zijn!
Kom ook weer mee doen
halltojes
pi_146967382
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:50 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Kom ook weer mee doen
Tijdsdruk en verslagen wordt er even mee doodgegooid xD.
Redacted
pi_147026561
Ik ga binnenkort foto's plaatsen
halltojes
pi_147052367
Wel bijzonder dat er mensen verslaafd zijn aan een twintig jaar oud spel....
Ga vanavond ook maar eens kijken toch al een maand niet gespeeld, kijken of dat multiplayer wat is
  donderdag 27 november 2014 @ 13:00:44 #222
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147052680
je kunt natuurlijk ook gewoon samen spelen op de server met iemand die je kent.. gewoon ff het ww vragen..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147054871
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:00 schreef mickeyD het volgende:
je kunt natuurlijk ook gewoon samen spelen op de server met iemand die je kent.. gewoon ff het ww vragen..
zoals wij doen! :)

p.s bart verhoog asjeblieft de limieten van auto's en treinenw e zitten bijna op de limiet
halltojes
  vrijdag 28 november 2014 @ 01:26:50 #224
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147076869
mijn voorstel is:
om eens een keer met z'n allen 1 bedrijf te runnen..
eens kijken hoe dat gaat met al die spoor knooppunt kunstenaars :p
lekker grote map
groen (geen woestijn dus)
plat
stations omvang van 30 vakjes ipv de 12 nu..
1000 wegvoertuigen + 1000 spoorvoertuigen limiet (er zijn toch verder geen "medespelers")
en de eerste die een bedrijf start deelt het WW hier op de site..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147078310
Gister geprobeerd om multiplayer te spelen, maar kan geen enkele maar dan ook echt geen enkele server vinden. Wat doe ik fout? Heb de nieuwste versie..
pi_147079280
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:50 schreef liebherr-machinist het volgende:
Gister geprobeerd om multiplayer te spelen, maar kan geen enkele maar dan ook echt geen enkele server vinden. Wat doe ik fout? Heb de nieuwste versie..
zet bij multiplayer openbaar op ja
halltojes
pi_147079288
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:26 schreef mickeyD het volgende:
mijn voorstel is:
om eens een keer met z'n allen 1 bedrijf te runnen..
eens kijken hoe dat gaat met al die spoor knooppunt kunstenaars :p
lekker grote map
groen (geen woestijn dus)
plat
stations omvang van 30 vakjes ipv de 12 nu..
1000 wegvoertuigen + 1000 spoorvoertuigen limiet (er zijn toch verder geen "medespelers")
en de eerste die een bedrijf start deelt het WW hier op de site..
Hier ben ik tegen je hebt mensen die het gaan verzieken en alles destroyen...
halltojes
pi_147079375
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:22 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

zet bij multiplayer openbaar op ja
staat op ja, het gekke is bij de vorige versie had ik een lijst van hier tot tokio en terug. Nu staat er alleen een ip adres,
pi_147079448
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:28 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

staat op ja, het gekke is bij de vorige versie had ik een lijst van hier tot tokio en terug. Nu staat er alleen een ip adres,
Check je internet verbeding zet het op openbaar ja en doe dan servers zoeken :)!
halltojes
pi_147081548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:33 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Check je internet verbeding zet het op openbaar ja en doe dan servers zoeken :)!
Ga vanavond nog maar eens zoeken, nog andere tips.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:07:09 #231
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147083161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:22 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Hier ben ik tegen je hebt mensen die het gaan verzieken en alles destroyen...
ja dat zie je snel genoeg he.. t is al eens gedaan, en dat ging heel leuk namelijk
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147086153
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:06 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ga vanavond nog maar eens zoeken, nog andere tips.
Kijk in de OP en voeg handmatig de FOK!server toe? :+
dag
pi_147087491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Kijk in de OP en voeg handmatig de FOK!server toe? :+
Dat lukte dus ook niet...... Denk dat ik thuis eerst maar opnieuw instaleer
pi_147103036
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:22 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Hier ben ik tegen je hebt mensen die het gaan verzieken en alles destroyen...
Je kunt ook het ww pm'en naar mensen die mee willen doen.
pi_147119611
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:20 schreef JTT het volgende:

[..]

Je kunt ook het ww pm'en naar mensen die mee willen doen.
dat is beter dan
halltojes
pi_147155396
Nou opnieuw geïnstalleerd, server handmatig ingevoerd maar server blijft op offline staan. Zijn er soms compatibiliteits problemen met Windows 8 en de nieuwste versie van openttd????
pi_147155450
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 18:29 schreef liebherr-machinist het volgende:
Nou opnieuw geïnstalleerd, server handmatig ingevoerd maar server blijft op offline staan. Zijn er soms compatibiliteits problemen met Windows 8 en de nieuwste versie van openttd????
nee ik speel online met windows 8
halltojes
pi_147155610
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 18:30 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

nee ik speel online met windows 8
Dan gaat ik het maar een in mijn eigen computer kijken wat er fout gegaan is....
pi_147249128
Ik was overigens laatst begonnen met dit spelletje :)

Mag ik zomaar de server joinen en m'n eigen bedrijfje starten? lijk me wel leuk :D
pi_147251237
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:24 schreef Calomaris het volgende:
Ik was overigens laatst begonnen met dit spelletje :)

Mag ik zomaar de server joinen en m'n eigen bedrijfje starten? lijk me wel leuk :D
jep zo gaat het
halltojes
pi_147253289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:29 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

jep zo gaat het
Zo deed ik het ook en vervolgens de halve kaart vol met je eigen bedrijf xD .
Krijg je klachten dat je niet verder mag bouwen door iemand anders heen :D

Ach , gewoon doen en anders verleg jeje spoor 20 vakjes :D
Redacted
  donderdag 4 december 2014 @ 13:28:49 #242
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147277015
leuk! :)
allemaal nieuwe spelers dr bij op de server.. beetje laat, maar dr is nog zat te halen als je een beetje crea bent :)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147299063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:28 schreef mickeyD het volgende:
leuk! :)
allemaal nieuwe spelers dr bij op de server.. beetje laat, maar dr is nog zat te halen als je een beetje crea bent :)
Mickey bijna alles staat stil door dat rubber-overlaadstation.

[ Bericht 43% gewijzigd door Houtenbeen op 05-12-2014 09:37:49 ]
pi_147300493
En ondertussen vind ik nog geen enkele server, snap niet wat er aan de hand is....
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:17:03 #245
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147303032
firewall in je router of je pc ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:17:28 #246
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147303038
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:44 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Mickey bijna alles staat stil door dat rubber-overlaadstation.
thanks, aanleveringen waren wat verminderd, ben dr mee bezig
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147304309
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:17 schreef mickeyD het volgende:
firewall in je router of je pc ;-)
Hmmmm dat zou best eens kunnen,vergeet ik gewoon het simpelste te proberen....
pi_147324405
Na een lange tijd weer OpenTTD geinstalleerd, ben nu ergens in 1980, maar nog steeds geen competitors, terwijl dat wel aan staat. Waarom komen ze niet?
  zaterdag 6 december 2014 @ 02:51:50 #249
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147326121
zou na een jaar of 4 al moeten komen, misschien is de ai (artificial intelligence) generator stuk?
https://wiki.openttd.org/AI_settings
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147327073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:51 schreef mickeyD het volgende:
zou na een jaar of 4 al moeten komen, misschien is de ai (artificial intelligence) generator stuk?
https://wiki.openttd.org/AI_settings
Of gewoon geen AI's geïnstalleerd?
pi_147327285
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 08:59 schreef JTT het volgende:

[..]

Of gewoon geen AI's geïnstalleerd?
Dit. Wist niet dat dat moest.
  zaterdag 6 december 2014 @ 13:00:51 #252
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147330546
sommige zijn beter dan andere.. ik had er ooit 1 die na het opkopen van de 10e er mee op hield ofzo :p
speel je nog alleen ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:32:54 #253
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147337269
@bart: we willen graag wat meer perrons.. 16 ofzo?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147341615
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:32 schreef mickeyD het volgende:
@bart: we willen graag wat meer perrons.. 16 ofzo?
jep trein lengte mag dan ook wel 16 kuch*
halltojes
  zondag 7 december 2014 @ 01:34:24 #255
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147351833
ja dat wordt het dan vanzelf he, 16x16 wordt het dan.. stationsomvang: 16 tegels noemen ze dat in t spel ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147353878
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 01:34 schreef mickeyD het volgende:
ja dat wordt het dan vanzelf he, 16x16 wordt het dan.. stationsomvang: 16 tegels noemen ze dat in t spel ;)
nop je kan ook instellen 25 station lengte en trein lengte 20 bijv
halltojes
  zondag 7 december 2014 @ 13:59:51 #257
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147357977
ach, we need more space :p
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 7 december 2014 @ 14:32:25 #258
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147358698
Ik kan de instellingen wijzigen, maar zal ik dat gelijk met een reset doen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147358810
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 14:32 schreef Bart het volgende:
Ik kan de instellingen wijzigen, maar zal ik dat gelijk met een reset doen?
ik vind een reset nog niet nodig gaat lekker zo alleen die stations we kunnen niet eens meer uitbreiden :') door die limit
halltojes
  zondag 7 december 2014 @ 14:38:17 #260
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147358852
nee, reset hoeft nog niet, ik hoor niemand klagen dat ze geen spullen meer kunnen vinden of ruimte hebben..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 7 december 2014 @ 15:40:51 #261
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147360475
Max train length en station spread is nu 16, max trains is 750.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 7 december 2014 @ 15:44:28 #262
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147360568
cool, thanks!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 8 december 2014 @ 10:35:47 #263
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147385034
houtenbeen (bruin) gaat vandaag ook falliet als tie niet meer komt, want dr rijd niks meer, een en al files.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147385913
hij heeft een mini inkomen maar bart je kan hem resetten zet veel plek in beslag en er rijdt niks
halltojes
pi_147387584
Wat een sentiment, ben met wit, Galactic Empire ©, begonnen.
pi_147389656
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:35 schreef mickeyD het volgende:
houtenbeen (bruin) gaat vandaag ook falliet als tie niet meer komt, want dr rijd niks meer, een en al files.
Dankje, het rijdt nu weer
  maandag 8 december 2014 @ 21:49:56 #267
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147406389
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:03 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dankje, het rijdt nu weer
Niet meer, want trein 94 staat stil.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147406629
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 21:49 schreef Bart het volgende:

[..]

Niet meer, want trein 94 staat stil.
Thanks, Tv gaan kijken niet meer aangedacht dat die trein nog stil stond:P
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:57:02 #269
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147433733
jup, je mag hier op de server idd goederen die anderen geproduceerd hebben door olie, rubber of andere spullen te leveren gaan vervoeren, maar het staat die gene dan ook vrij de complete productie te verplaatsen als je dat doet ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_147439085
ik weet niet of bart dat wil maar wil je de map restarten en als het kan weer op temprate maar i je eigen keus
halltojes
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:03:54 #271
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_147439112
^O^
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 10 december 2014 @ 07:33:44 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147444022
Alles kan ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147445604
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 07:33 schreef Bart het volgende:
Alles kan ;).
Waarneer =D? miss vandaag nog als het kan anders later ook geen probleem

[ Bericht 5% gewijzigd door Tjarda010 op 10-12-2014 10:27:46 ]
halltojes
  woensdag 10 december 2014 @ 10:59:40 #274
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147447009
Ik probeer het vanavond te doen als ik weer thuis ben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147447306
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:59 schreef Bart het volgende:
Ik probeer het vanavond te doen als ik weer thuis ben.
Is toppie ! moet toch tot 7 uur naar school :P van mij mag je om 8 uur ofzo restarten =D
halltojes
pi_147462343
Bart vereet niet te resseten met temprate :P
halltojes
  woensdag 10 december 2014 @ 19:47:48 #277
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147462365
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:47 schreef Tjarda010 het volgende:
Bart vereet niet te resseten met temprate :P
ja joh ik ben nog niet thuis
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147462389
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:47 schreef Bart het volgende:

[..]

ja joh ik ben nog niet thuis
Sorry :'(
halltojes
pi_147464856
kan niet wachten om te beginnen :P
halltojes
  woensdag 10 december 2014 @ 21:57:04 #280
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147467909
Je kunt weer hoor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147468705
wil niet gemeen doen maar de 16x16 stations :''(?
halltojes
pi_147469088
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef Tjarda010 het volgende:
wil niet gemeen doen maar de 16x16 stations :''(?
een beetje uitdaging is niet erg toch?
pi_147469115
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:24 schreef mschol het volgende:

[..]

een beetje uitdaging is niet erg toch?
bedoelde meer dat die naar 16x16 is gegaan en dat de treinen ook op 16 lengte staan :P
halltojes
  woensdag 10 december 2014 @ 22:33:18 #284
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147469434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:24 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

bedoelde meer dat die naar 16x16 is gegaan en dat de treinen ook op 16 lengte staan :P
Ik zie het probleem niet?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147469540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet?
stations staan op 12x12 ? dat vroeg ik me dus af aangezien die een paar dagen terug naar 16x16 is gegaan en nu weer op 12x12
halltojes
pi_147470242
Oja voor de mensen die intresse hebben in de .sav van de vorige map ik heb hem :)!
halltojes
  donderdag 11 december 2014 @ 07:26:49 #287
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147474600
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:36 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

stations staan op 12x12 ? dat vroeg ik me dus af aangezien die een paar dagen terug naar 16x16 is gegaan en nu weer op 12x12

Oh dan moet ik even kijken in de config file.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147476383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 07:26 schreef Bart het volgende:

[..]

Oh dan moet ik even kijken in de config file.
toppie
halltojes
pi_147494075
Bart zou je de config nog willen checken =D!
halltojes
  donderdag 11 december 2014 @ 20:50:34 #290
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_147494797
Heeft je moeder je wel eens gezegd dat je ongeduldig bent?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_147512381
Ik geef het op alles geprobeerd maar blijft op serveroffline staan.

Heel mijn lijst blijft ook leeg terwijl bij de vorige versie niets aan de hand was
pi_147515886
Pics of your trains or your sister. :@
Redacted
pi_147519611
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:07 schreef cablegunmaster het volgende:
Pics of your trains or your sister. :@
viezerik
halltojes
pi_147519633
sorry komt door me gsm
halltojes
pi_147519640
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:09 schreef Tjarda010 het volgende:

oeps dubbelpost
halltojes
pi_147540703
ok ben nog steeds niet aan het opgeven ..... als ik de nightly download zie ik wel bij multiplayer de fok server staan alleen dan de verkeerde versie... doe ik de normale stable versie dan kan ik niets met multiplayer/online content oid iemand een idee???
pi_147540780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:16 schreef liebherr-machinist het volgende:
Ik geef het op alles geprobeerd maar blijft op serveroffline staan.

Heel mijn lijst blijft ook leeg terwijl bij de vorige versie niets aan de hand was
je bent niet de eerste kennelijk:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=29&t=47418
pi_147541060
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:31 schreef mschol het volgende:

[..]

je bent niet de eerste kennelijk:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=29&t=47418
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:31 schreef mschol het volgende:

[..]

je bent niet de eerste kennelijk:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=29&t=47418
hey thanks gaatt dit ff doorspitten
pi_147545829
Hoop dat je het lukt :)!
halltojes
pi_147545837
en vergeet niet bart is baas met zijn server
halltojes
pi_147545846
en op naar deel 47
halltojes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')