abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juli 2014 @ 18:39:47 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142331203
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
Denk het niet, eigenlijk...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 18:47:32 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_142331533
ff een piccie

Auto is een Corvette uit de beginjaren; 1958-60 schat ik. Chopper weet ik niet

Sorry voor formaat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_142331787
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
Komt omdat het zo'n speelgoedvliegtuigje lijkt >:)

Hier een klein stukje van de echte demo op Farnborough https://www.facebook.com/photo.php?v=576383899136899
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 15 juli 2014 @ 19:32:57 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_142333297
Rekkof laat ook weer wat van zich horen:

http://www.flightglobal.c(...)-to-go-ahead-401444/
quote:
“We are not going to give a timetable or timeline at this stage, but the fact that we are sharing more details here at Farnborough demonstrates we are confident the funding is imminent and the project will make significant steps in the coming few months,” chief executive Maarten Van Eeghen tells Flightglobal.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 19:41:07 #105
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_142333643
Was deze hier al langs gekomen? Een Airbus A320 in Transavia kleuren

  dinsdag 15 juli 2014 @ 19:51:55 #106
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_142336079
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat wisten we. :Y)

Jeeezus wat ben ik blind _O-
pi_142337036
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:39 schreef flipsen het volgende:
Denk het niet, eigenlijk...
Klopt.

Je moet natuurlijk ook bedenken dat die kist nu met een minimaal gewicht vliegt; geen passagiers/bagage, geen cargo en nauwelijks brandstof, en dan kun je er geinige dingen mee uithalen.

Hier bijvoorbeeld ook lekker bezig op Farnborough gisteren:






quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
ff een piccie
[ afbeelding ]
Auto is een Corvette uit de beginjaren; 1958-60 schat ik. Chopper weet ik niet

Sorry voor formaat.
Nice. :9~
Dat is het leven.

Chopper is duidelijk een kit, maar welke, geen idee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:32 schreef OEM het volgende:
Rekkof laat ook weer wat van zich horen:

http://www.flightglobal.c(...)-to-go-ahead-401444/
Zou mooi zijn, helemaal als het een Nederlandse productie wordt, maar ik zie het nog niet zo gebeuren.

Sterke concurrentie uit het goedkopere Brazili (Embraer) en Canada (Bombardier) en een project wat al jren loopt maar nog nauwelijks wat kan tonen.
Bovendien gaan ze uit van 125-130 passagiers; dat betekend ook een extra steward(ess) nodig wat een extra kostenpost is. Zeker nu alles in EU-vluchten goedkoper moet is dat een zwaarwegend criterium.
KLM wil alle EU vluchten onder Cityhopper onderbrengen om zo kosten te besparen. O.a. door lagere lonen van de Cityhopper crew.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef OEM het volgende:
Was deze hier al langs gekomen? Een Airbus A320 in Transavia kleuren

Wel de Franse Transavia h ;)
quote:
hehe :P

Vraag me trouwens af waarom Nederland eerst in de business van AF heen ging maar vervolgens met een charter full-business kist terug...
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:40 schreef blingbling11 het volgende:
Jeeezus wat ben ik blind _O-
:D

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 15-07-2014 21:15:15 ]
pi_142337342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wel de Franse Transavia h ;)
One big family O+

quote:
Vraag me trouwens af waarom Nederland eerst in de business van AF heen ging maar vervolgens met een charter full-business kist terug...
[/quote]

Ik vermoed dat de heenweg eenvoudiger in te boeken is bij een AF. Ruim vantevoren kan je nog eenvoudig de hele business-cabin blocken, hoe dichter bij de vertrekdatum hoe lastiger dit wordt. De terugreis heeft een flexibele datum, dus grote kans dat je niet iedereen bij elkaar in een vlucht kunt onderbrengen. Dan is het wellicht eenvoudiger een broker te bellen die een hele kist chartert :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:32:56 #110
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_142338675
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
ff een piccie
[ afbeelding ]
Auto is een Corvette uit de beginjaren; 1958-60 schat ik. Chopper weet ik niet
Mosquito XE
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:45:36 #111
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_142339435
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:03 schreef Iemand91 het volgende:
Vraag me trouwens af waarom Nederland eerst in de business van AF heen ging maar vervolgens met een charter full-business kist terug...
Wat Thetallguy zegt. Frankrijk heeft overigens hetzelfde gedaan: heen met Air France, terug met dezelfde kist als NL, ZS-DJI.

Frankrijk vertrok uit Rio en die had geen tankstop nodig, dus blijkbaar is Brasilia hot and high genoeg dat er wel een tankstop nodig is?.
pi_142341640
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vermoed dat de heenweg eenvoudiger in te boeken is bij een AF. Ruim vantevoren kan je nog eenvoudig de hele business-cabin blocken, hoe dichter bij de vertrekdatum hoe lastiger dit wordt. De terugreis heeft een flexibele datum, dus grote kans dat je niet iedereen bij elkaar in een vlucht kunt onderbrengen. Dan is het wellicht eenvoudiger een broker te bellen die een hele kist chartert :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:45 schreef OEM het volgende:
Wat Thetallguy zegt. Frankrijk heeft overigens hetzelfde gedaan: heen met Air France, terug met dezelfde kist als NL, ZS-DJI.
Tuurlijk. Had ik ook kunnen bedenken. |:(
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:32 schreef OEM het volgende:
Mosquito XE
quote:
The Mosquito Aviation XE is a single seat homebuilt helicopter.
10 punten voor mij! *O*
quote:
Frankrijk vertrok uit Rio en die had geen tankstop nodig, dus blijkbaar is Brasilia hot and high genoeg dat er wel een tankstop nodig is?.
Brasilia Airport ligt om 1066 meter boven zeeniveau en Rio op maar 6 meter, dus het zal vast effect hebben.
Afstand BSB-RTM en GIG-CDG is nagenoeg gelijk met respectievelijk 9050 en 9160 kilometer.
Kist heeft GE CF6 motoren en heeft een range van zo'n 12.000 kilometer @ MTOW.
Maar dit is een full business uitvoering ofwel die komt een stuk verder.

Dus misschien heeft de hoogte inderdaad genoeg van de maximale brandstofcapaciteit afgesnoept dat ze een tankstop moesten maken inderdaad.

Kan ik vast wel opzoeken wat een 767 in Brasilia doet, maar geen zin/tijd voor. Gok dat ik zo sowieso een stuk kan gaan typen voor dit topic ;)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:25:40 #113
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_142341897
Overigens heeft Boeing volgens hunzelf op 30 juni 1986 een 767-200ER met motoren van GE geleverd (voor zover daar nog discussie over bestaat :))
pi_142348285
Vandaag in de geschiedenis:

- 16 juli 1948: (waarschijnlijk) de eerste kaping van een commercile vlucht.
Consolidated PBY Catalina (VR-HDT), bijgenaamd Miss Macao vloog voor een dochteronderneming van Cathay Pacific tussen Macau en Hong Kong (het bekende/beruchte Kai Tak); een route waar vaak goud aan boord was (op Macao werd veel goud verhandeld) en ook welgestelde passagiers aan boord.
Echter werd deze vlucht gekaapt in de vorm van een overval. Maar de cockpitcrew vocht terug waarop ze werden neergeschoten. De captain viel op de knuppel waardoor het vliegtuig in de Parelrivier stort.
Van de 3 crew en 23 passagiers overleefd 1 persoon de crash; Huang Yu .
Later bleek hij de leider van de kapers te zijn. Hij had zich uit de achterste deur gegooid voor de crash.

Miss Macao in 1946:


- 16 juli 1948: De Vickers Viscount, in de vorm van een type 630 G-AHRF maakt de eerste vlucht.
Het zou een populair vliegtuig worden; ruim 400 zijn gebouwd dat populair werd door de drukcabine, comfort en economics
G-AHRF werd gebruikt voor testvluchten maar zou op 27 augustus 1952 bij een tropical climate test neerstorten op de luchthaven van Khartoem in Soedan.

- 16 1957: KLM vlucht 844, een Lockheed 1049E Super Constellation, registratie PH-LKT en bijgenaamd Neutron - stort neer in de zee vlakbij Frans Kaisiepo Airport in Nederlands-Nieuw-Guinea (nu Indonesi). De kist was op weg naar Manilla en zou uiteindelijk doorvliegen (met stops) naar Amsterdam.
De captain vroeg aan de luchthaven om de baanlichten aan te laten en een low-pass te doen. Echter bij het omkeren verloor de kist hoogte en stort het in zee.
12 van de 68 inzittenden konden nog levend uit het water gered worden (doch met brandwonden door de brandende brandstof) echter overleden 2 later nog in het ziekenhuis. Dit was het dodelijkste ongeval van KLM tot die tijd.

De kist in betere tijden:


- 16 juli 1969: Apollo 11 vertrekt van Kennedy Space Center. Deze breng o.a. Neil Armstrong en Buzz Aldrin de lucht in en waar Armstrong op 22 juli als eerste mens op zijn voeten op de maan te zetten.



- 16 juli 1999: John F. Kennedy Jr. (zoon van), zijn vrouw en schoonzus storten met zijn Piper Saratoga (N9253N) in de zee bij Martha's Vineyard als gevolg van desorintatie. Ze waren op weg naar een bruiloft. Dit ongeluk schuift aan bij de lange lijst van de Kennedy Curse; waar Kennedy's overlijden in omgewone omstandigheden en andere ongelukken.



- 16 juli 2009: Dit:



(bij onderhoud; kist vliegt nog steeds rond; nu in de nieuwe livery)
pi_142350906
Weet je hoe een F-117 stealth-vliegtuig op het vliegtuigenkerkhof eruit ziet?...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142365876
Waarschijnlijk is deze Viscount de laatste Viscount die gevlogen heeft:




Dit is ln. 170 en laatste registratie 9Q-COD. Laatste vlucht was ergens in 2008.
Staat nu op de luchthaven van Lubumbashi (Google Maps locatie).

Een 5-tal Viscounts vlogen rond de eeuwwisseling nog rond in Afrika.
Er staan inderdaad nog een heel aantal in musea e.d. en mocht er ooit weer een vliegen; dan zal het een van die moeten worden.

Random news:

- Wat krijg je als je een 777 tijdens een Typhoon bij Manilla aan de gate laat staan? Dit:




- Foto's van het in 2001 gesloten Ellinikon International Airport.




(Hieronder de 747-284B SX-OAB die daar in 2002 werd neergezet; samen met een 727-284 SX-CBA en een 737-284 SX-BCA)



- De 5000e Boeing 737NG is afgeleverd:

Boeing Rolls Out 5000th Next-Generation 737
quote:
RENTON, Wash., July 16, 2014 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) rolled out the 5000th Next-Generation 737 this week. The airplane is a Boeing C-40A Clipper, a modified 737-700C, that will serve as a transport aircraft for the U.S. Navy.
(...)
To date, orders stand at 6,804 for Next-Generation 737s and 2,109 for 737 MAXs. Total 737 orders have surpassed 12,000 including Classics and more than 100 orders for military derivatives.
- En een near-miss van Beaver met een Whale; en het is niet de A380 :P :


Beaver: DeHavilland Beaver.
pi_142367916
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef OEM het volgende:
Was deze hier al langs gekomen? Een Airbus A320 in Transavia kleuren

nog niet voorbijgekomen volgens mij. vliegt voor Transavia France, dus voornamelijk naar Orly waarschijnlijk. we zullen hem dus helaas niet veel in Nederland zien.
"Get busy living, or get busy dying"
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:52:48 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142368765
Die Beaverpiloot zat gelukkig goed op te letten zeg _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_142370065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:23 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

nog niet voorbijgekomen volgens mij. vliegt voor Transavia France, dus voornamelijk naar Orly waarschijnlijk. we zullen hem dus helaas niet veel in Nederland zien.
Ga er maar vanuit dat ze (er komen er in totaal 4 in TO-livery) helemaal niet in Nederland te zien zullen zijn ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_142384357
Vandaag in de geschiedenis (veel, dus ik hou het kort):



- 17 juli 1938: Douglas "Wrong Way" Corrigan staat op Floyd Bennett Field in New York (hij was uit Long Beach, Californi gekomen) en dient plannen in om terug te vliegen naar Californi.
Maar als hij vertrekt om 05:15 uur gaat hij niet naar het oosten; hij vertrekt richting Europa.
Ruim 28 uur later landt hij met zijn Curtiss Robin op Baldonnel Aerodrome bij Dublin.

Hij had geen toestemming gekregen om de Atlantische Oceaan over te steken dus gooide hij het op 'navigatiefouten'.
Nadat hij en z'n vliegtuig met het stoomschip Manhattan in New York aankomen krijgt hij daar een parade waar zo'n 1 miljoen mensen op afkomen, meer dan op die van Charles Lindberg.



- 17 juli 1989: de eerste vlucht van de Northrop Grumman B-2 Spirit. 82-1066 vertrekt van Palmdale, Californi en landt net geen 2 uur later op Edwards Air Force Base, Californi.
Door hoge ontwikkelingskosten en kleinere vloot dan gepland was is dit de duurste vliegtuig ooit.
Reken op zo'n 2 miljard dollar per stuk. Er zijn 21 B-2's gebouwd.

82-1066 "Spirit of America" vliegt nog steeds rond:




(N93119 in juni 1996; een maand voor de crash)

- 17 juli 1996: de crash van TWA 800. N93119, een Boeing 747-131 was op weg van JFK naar Rome, met een stop in Parijs.
Echter 12 minuten na takeoff explodeert het vliegtuig voor de kust van Long Island. De neus breekt af en stort naar beneden; het achterste deel (de motoren liepen immers nog en het vliegtuig was op dat moment aan het klimmen) dook eerst nog naar boven om vervolgens ook naar beneden te storten. Geen van de 230 inzittenden heeft het overleefd.

95% van het wrak is boven water gehaald en het vliegtuig werd in een hangar min of meer in elkaar gezet voor onderzoek.



De NTSB concludeert uiteindelijk dat een kortsluiting in bekabeling dat door de Center Wing Fuel Tank (CWT) de kerosinedamp aldaar deed exploderen. Deze damp was ontstaan omdat er maar 190 liter kerosine in die tank zat en deze stevig verwarmd was door de Air Conditioning apparatuur onder de tank.

Echter ook deze crash is de bron voor veel speculering.

- 17 juli 2007: TAM Airlines vlucht 3054, een Airbus A320-233, PR-MBK schiet van de baan van Congonhas-So Paulo Airport, schiet over een weg en crasht in een gebouw van TAM's vrachtdivisie. Geen van de 187 inzittenden overleeft de crash, tevens komen 12 mensen op de grond om het leven.
Het is tot op de dag van vandaag het dodelijkste vliegtuigramp in Brazili en de dodelijkste van een A320.


De baan was onlangs onderhoud aan gepleegd; maar de groeven voor waterafvoer waren nog niet aangelegd; die zouden uiteindelijk enkele maanden later aangelegd worden:



Het ontbreken van deze groeven was geen oorzaak van de crash; de rechter reverse thrust werkte niet en dat was bekend, maar bij de landing heeft de cre de rechtermotor voluit laten draaien i.pv. terug te schakelen. Bovendien was er sprake van hevige regenval; de dag ervoor waren ook al 2 vliegtuigen van de baan gegaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-07-2014 13:32:40 ]
pi_142386230
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:

Het ontbreken van deze groeven was geen oorzaak van de crash; dat lag o.a. aan het (uiteindelijk) niet goed werken van de rechter reverse thrust. Bovendien was er sprake van hevige regenval; de dag ervoor waren ook al 2 vliegtuigen van de baan gegaan.
Maar bij die 2 vliegtuigen kan dan wel worden gezegd dat het lag aan het ontbreken van de groeven?
pi_142396782
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 01:16 schreef MaxMark het volgende:
Maar bij die 2 vliegtuigen kan dan wel worden gezegd dat het lag aan het ontbreken van de groeven?
Ik kan weinig vinden over die 2 vliegtuigen, maar bij een was er inderdaad sprake van aquaplaning wat mogelijk voorkomen had kunnen worden d.m.v. die groeven.
Daar waren geen doden bij gevallen; maar de kist was wel afgeschreven.

Wat betreft de andere kist/vlucht, geen idee. Grote kans van wel.

De situatie in april 2007. Waar op de foto nu (ook) een TAM A320 staat is toen dus de A320 van de baan gevlogen, over de weg en in het witte gebouw (link midden op de foto) gecrasht.

  donderdag 17 juli 2014 @ 14:39:50 #123
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142397509
Ook weinig uitwijkmogelijkheden daar ja :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_142398769
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:39 schreef flipsen het volgende:
Ook weinig uitwijkmogelijkheden daar ja :X
Mwoah, als die piloot op het juiste moment aan de handrem had getrokken had 'ie dat bochtje best kunnen pakken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142402984
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:13 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Mwoah, als die piloot op het juiste moment aan de handrem had getrokken had 'ie dat bochtje best kunnen pakken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Need for Speed: So Paulo drift :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')