abonnement Unibet Coolblue
pi_141441812


Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiėntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiėntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
ADD Online, Alles over Medicatie, Omschrijvingen en tips voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het doel van De ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD.
Prikpagina ADHD. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen en achterlaten.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141445973
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:44 schreef DocWho het volgende:

[..]

Ik ben ook negatief over methylfenidaat. Ik voelde een zombie en mijn vrouw vroeg mij er zelfs mee te stoppen. Ik was totaal veranderd in negatieve zin in haar ogen.
Dit had ik kunnen schrijven. ;)
Exact hetzelfde verhaal. :{
pi_141447278
Kan het zijn dat er verschil zit tussen de verschillende producenten van methylfenidaat ? Ik had eerst methylfenidaat van PHC en heb nu van Rubio gekregen. Ik merk nu echt een kut rebound effect als de pil is uitgewerkt, terwijl ik daar voorheen nooit last van had...
Leest een hoop, post een beetje.
pi_141479277
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 10:13 schreef DocWho het volgende:
Dat Lexapro heb ik even opgezocht (wikipedia). Das wel heftig spul als ik dat zo lees.
Wel mooi voor je dat die combi zo goed werkt. Hoe lang gebruik je dit al?
Inmiddels sinds oktober 2013, nadat ik eerst een poos aan de Wellbutrin heb gezeten. Ik ben nog wel een keer compleet weer ingestort eind maart maar sinds de verhoging naar 15 mg, gaat het steeds beter. Bijna geen zelfmoordgedachtes meer bij overprikkeling en sombere dagen die zich beperken tot 2 dagen. Maar dat is mits ik mijn medicijnen netjes neem, vergeet ik het dan heb ik alle drama weer terug en moet ik weer naar de oxazepam grijpen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:09:15 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_141482943
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 13:26 schreef Av- het volgende:
Kan het zijn dat er verschil zit tussen de verschillende producenten van methylfenidaat ? Ik had eerst methylfenidaat van PHC en heb nu van Rubio gekregen. Ik merk nu echt een kut rebound effect als de pil is uitgewerkt, terwijl ik daar voorheen nooit last van had...
Dosering wel hetzelfde? En je belasting door werk/studie/thuis?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_141485191
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 13:26 schreef Av- het volgende:
Kan het zijn dat er verschil zit tussen de verschillende producenten van methylfenidaat ? Ik had eerst methylfenidaat van PHC en heb nu van Rubio gekregen. Ik merk nu echt een kut rebound effect als de pil is uitgewerkt, terwijl ik daar voorheen nooit last van had...
Tja... Rationeel zou ik zeggen van niet maar ik heb nog steeds het idee dat ik destijds ook een flink verschil merkte tussen generieke methylfenidaat en ritalin. Ik weet dat er meer mensen zijn die dat hebben.
Gebruik nu overigens dexamfetamine. Laatst wel overgestapt van capsules (met poeder) naar normale pilletjes. Merkte daar eigenlijk geen verschil tussen.
pi_141490303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dosering wel hetzelfde? En je belasting door werk/studie/thuis?
Dosering inderdaad hetzelfde. Belasting vanuit studie is op het moment wel extreem hoog i.v.m. eind van het jaar dus al het opgestapelde werk moet ingeleverd worden en daarnaast nog leren voor tentamens. Voel me de laatste tijd ook gestrest, terwijl ik daar nooit last van heb gehad. Zal het daar mee te maken kunnen hebben?
Leest een hoop, post een beetje.
  woensdag 25 juni 2014 @ 00:23:11 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_141518361
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:00 schreef Av- het volgende:

[..]

Dosering inderdaad hetzelfde. Belasting vanuit studie is op het moment wel extreem hoog i.v.m. eind van het jaar dus al het opgestapelde werk moet ingeleverd worden en daarnaast nog leren voor tentamens. Voel me de laatste tijd ook gestrest, terwijl ik daar nooit last van heb gehad. Zal het daar mee te maken kunnen hebben?
:Y
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_141528480
Ik heb een tijd lang 10mg gebruikt, 4-5x daags, maar werd na twee weken die heel goed gingen erg chaotisch en onrustig, nerveus er van. Toen een tijdje gestopt en sinds twee weken weer met 5mg, 2-3x per dag begonnen. Dit gaat erg goed, geen bijwerkingen en wel net genoeg om me extra te concentreren. Echter heb ik nu al een aantal keer gehad, nu weer, dat ik te laat bijneem (ik doe dit om de 3 uur) en nu is het dus weer uitgewerkt. Maar ik voel me alleen maar in de war en heel erg moe, in mezelf gekeerd nadat het is uitgewerkt. Normaal gesproken is het toch juist zo dat je dan extreem druk wordt? Waardoor kan dit komen? Ik heb nu echt het gevoel dat als ik m'n ogen dicht doe ik de komende drie dagen door kan slapen omdat ik zo moe ben nu het is uitgewerkt.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:54:03 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_141607275
quote:
Beetje open deuren voor de meesten hier (hoop ik althans), maar mooi samengevat en herkenbaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_141618852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Beetje open deuren voor de meesten hier (hoop ik althans), maar mooi samengevat en herkenbaar.
Klopt, maar voor sommigen niet.
Voor velen zijn adhd en add hetzelfde alleen dan zonder de h terwijl het echt verschillend is.

En ik vond het wel eenvoudig geschreven.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:49:09 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_141618911
Ik kreeg er gratis en niks de H bij als in dat ik de gecombineerde type zou zijn, echter krijg je dat dus als volwassene al als je intern (geestelijk) onrustig bent :') In deze tekst staat dat dat bij ADD ook het geval is, wat voor mij ook veel beter herkenbaar is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_141766306
Ugh, eindelijk weer een afspraak gemaakt bij de dokter, 5 augustus...

Helemaal geen zin in, ik denk dat ik weer op iets anders over moet. Want mn dex werkt ook weer steeds minder... Ik wil echt niet, ik ben echt heel bang dat die andere dingen straks ook niet goed werken :(
pi_141769036
Ik durf het bijna niet te geloven maar ik lijk behoorlijk gestabiliseerd. Na 2 weken festival pas 1 dipje van 2,5 dag gehad. Ik vind dat een vooruitgang
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:04:56 #16
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_141807503
Zo ik kom ook weer eens binnen vallen :)

Inmiddels officieel de diagnose ADHD gekregen bij het GGZ en ga na de zomervakantie beginnen in een speciale groep voor ADHD-ers..

Ook nu aantal maanden gestopt met Ritalin en dat gaat goed, ik at bijna niet meer erdoor en had ook het idee dat het niet meer zn werk deed na gestopt te zijn met de Sertraline, slik nu alleen nog maar Welbutrin :)
pi_141818908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:04 schreef Neeleh het volgende:
Zo ik kom ook weer eens binnen vallen :)

Inmiddels officieel de diagnose ADHD gekregen bij het GGZ en ga na de zomervakantie beginnen in een speciale groep voor ADHD-ers..

Ook nu aantal maanden gestopt met Ritalin en dat gaat goed, ik at bijna niet meer erdoor en had ook het idee dat het niet meer zn werk deed na gestopt te zijn met de Sertraline, slik nu alleen nog maar Welbutrin :)
Welk type ADHD?
pi_141856063
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:01 schreef DocWho het volgende:

[..]

Welk type ADHD?
Zijn er ook verschillende types ADD?
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:43:17 #19
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_141856284
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:04 schreef Neeleh het volgende:
Zo ik kom ook weer eens binnen vallen :)

Inmiddels officieel de diagnose ADHD gekregen bij het GGZ en ga na de zomervakantie beginnen in een speciale groep voor ADHD-ers..

Ook nu aantal maanden gestopt met Ritalin en dat gaat goed, ik at bijna niet meer erdoor en had ook het idee dat het niet meer zn werk deed na gestopt te zijn met de Sertraline, slik nu alleen nog maar Welbutrin :)
Zonder behandeling op depressie wil men meestal ook niet aan ADHD gaan werken omdat veel verschijnselen versterkt worden door de depressie(gevoeligheid) van de client.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_141857342
Hoi :W
Ongeveer een maand geleden is bij mij ADHD vastgesteld door een psychiater. Dit nadat ik vorig jaar uitgevallen ben door een burnout en een depressie. Hiernaast is een gegeneraliseerde angststoornis vastgesteld. Al met al een beste bak ellende bij elkaar, maar na het starten met AD zijn de depressie en de angststoornis aanzienlijk minder geworden *O*
Het bizarre is dat ik sinds die tijd pas enorm veel hyperactiviteit vertoon, dit had ik voorheen niet. Of meer interne chaos, veel gepieker en over alles veel nadenken.

Over een week of twee heb ik weer een afspraak staan, voor die tijd moet ik nadenken over wel of geen medicatie. Lastig :')

Ik hoop hier wat herkenning te vinden :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_141857394
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:15 schreef minthy het volgende:
Hoi :W
Ongeveer een maand geleden is bij mij ADHD vastgesteld door een psychiater. Dit nadat ik vorig jaar uitgevallen ben door een burnout en een depressie. Hiernaast is een gegeneraliseerde angststoornis vastgesteld. Al met al een beste bak ellende bij elkaar, maar na het starten met AD zijn de depressie en de angststoornis aanzienlijk minder geworden *O*
Het bizarre is dat ik sinds die tijd pas enorm veel hyperactiviteit vertoon, dit had ik voorheen niet. Of meer interne chaos, veel gepieker en over alles veel nadenken.

Over een week of twee heb ik weer een afspraak staan, voor die tijd moet ik nadenken over wel of geen medicatie. Lastig :')

Ik hoop hier wat herkenning te vinden :)
Ooo had ik ook! Alleen geen AD
Wel angst en zo burn outachtig (achteraf wel 2x)
En idd daarna pas hyper de pyper

Zou medicatie proberen
Je kan er altijd weer mee stoppen maar dan weet je hoe het is
Worry is a misuse of imagination
pi_141859530
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:16 schreef Probability het volgende:

[..]

Ooo had ik ook! Alleen geen AD
Wel angst en zo burn outachtig (achteraf wel 2x)
En idd daarna pas hyper de pyper

Zou medicatie proberen
Je kan er altijd weer mee stoppen maar dan weet je hoe het is
*boks* :7

En ja, ik neig ook naar in ieder geval een proefbehandeling met medicijnen. Nog even met de psych de voor- en nadelen tegenover elkaar zetten!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_141860345
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:20 schreef minthy het volgende:

[..]

*boks* :7

En ja, ik neig ook naar in ieder geval een proefbehandeling met medicijnen. Nog even met de psych de voor- en nadelen tegenover elkaar zetten!
Ik merk zelf dat medicatie alleen verre van genoeg is. Je moet ook een soort van weten op welke manier je de werking van ritalin het beste naar boven kunt laten komen. Ritalin an sich doet (voor mij) eigenlijk niets anders dan alle prikkels om je heen wat naar de achtergrond brengen. Hierdoor voel je je wat rustiger in je hoofd. De volgende stap is te beslissen hoe je met die rust omgaat en wat je ermee kan doen om vooruitgang te boeken. - Praktische tips zijn hierbij heel erg belangrijk denk ik! Iets wat ik te weinig heb meegekregen (of zelf niet goed naar heb gevraagd) waardoor ikzelf weer terug bij af ben.

Teveel ritalin waardoor prikkels teveel gedempt worden kan overigens een heel vervelend effect hebben. Alsof je veel mist en er veel langs je heen gaat, alsof je er met je hoofd niet bij bent. Dit kan een heel onrustig / zenuwachtig gevoel geven en afhankelijk van jou als persoon en de situatie kan dit stress opwekken. Dat laatste slaat bij mensen die er gevoelig voor zijn ook snel om in angst.

Niet dat je er bang voor hoeft te zijn, of tegenop moet zien, maar het is misschien wel fijn om hier op bedacht te zijn en het vroegtijdig te herkennen als je er last van hebt.
pi_141878598
Hallo!

Ik kom ook maar mee praten als dat mag :)

Ik wist al 3 jaar mijn add diagnose en heb eindelijk besloten er iets mee te doen. Paar weken terug begonnen met 2x daags 5mg methylfenidaat, en nu zit ik op 2x daags 10mg.

Het werkt wel rustgevend in mijn hoofd, maar tegelijkertijd merk ik soms dat mijn hoofd alsnog veel sneller wil gaan maar niet kan. Een soort interne strijd.

Nu slik ik pas een week 10mg dus wellicht is het nog wennen? Ik merk wel dat op de momenten dat ik het niet slik, ik wel mijzelf rustiger kan houden overigens. Alsof het toch een soort Door blijft werken.
pi_141879575
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:36 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zijn er ook verschillende types ADD?
Volgens de DSM wordt ADD gezien als een syptype van ADHD. Namelijk ADHD - PI (predominantly inattentive)
Heb echter genoeg gelezen dat ik er nu van overtuigd ben dat het twee totaal verschillende stoornissen zijn. (wel met min of meer dezelfde klachten / symptomen... lang verhaal).
pi_141880715
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Volgens de DSM wordt ADD gezien als een syptype van ADHD. Namelijk ADHD - PI (predominantly inattentive)
Heb echter genoeg gelezen dat ik er nu van overtuigd ben dat het twee totaal verschillende stoornissen zijn. (wel met min of meer dezelfde klachten / symptomen... lang verhaal).
Ik ken alleen ADD, maar ik hoor ook van veel mensen dat het erg verschilt.
pi_141880910
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik ken alleen ADD, maar ik hoor ook van veel mensen dat het erg verschilt.
Oude post van mij in deze reeks. Vooral pdf je is interessant. Stond hier laatst ook een link naar een Nederlands artikel die de strekking van die pdf onderstreept.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:56 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Veel dingen uit het verhaal klinken voor mij ook als ADHD.

[..]

Zijn de meningen over verdeeld. Heb hier ooit een link naar een onderzoek gepost waarin stond op welke manier ADD een andere stoornis is dan ADHD. Bekeken vanuit de oorzaak van beide stoornissen. Volgens dat onderzoek zouden echte ADD-ers niet snel afgeleid zijn maar eerder snel verveeld. Zie: http://www.sadd.nl/Deskundigen/Diamond.pdf

Ik kan mij nog steeds ontzettend erg vinden in de strekking van dat onderzoek. Ik wordt bijvoorbeeld echt niet afgeleid door een voorbijlopend eekhoorntje, iemand die wat te roepen staat of weet ik veel wat. Als mijn kop echter iets oppakt wat ik interessanter vind dan wat er op dat moment aan de gang is, dan ben je me kwijt.
Voorbeeld: Jij verteld me een verhaal, en ergens in dat verhaal zeg je dat je erg lang op de lift staat te wachten. Dat kan voor mij aanleiding zijn om in mn kop ineens te gaan bedenken waarom we altijd zo lang op de lift moeten wachten, of daar geen betere oplossingen voor zijn, waarom moeten we nog steeds op een knopje drukje en gebruiken we niet gewoon een lichtsensor voor het 'roepen' van de lift? Ondertussen wordt er natuurlijk gewoon verder verteld en dan is het ineens "Yo Fes luister je nog wel?" of ik begin ineens een gesprek over liften en lichtsensoren en heeft mijn gesprekspartner ineens zo'n 'waar the fuck komt dit nou weer vandaan reactie'...
In ieder geval heb ik dus echt geen enkel fucking idee waar de rest van het gesprek over ging. Ik zie dat 'zoning out' echt als een ADD trekje en niet echt als ADHD maar ben benieuwd wat jullie daarover denken.
pi_141880974
Gevonden. Stond bovenaan in dit topic ;)

quote:
pi_141881031
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:55 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Hallo!

Ik kom ook maar mee praten als dat mag :)

Ik wist al 3 jaar mijn add diagnose en heb eindelijk besloten er iets mee te doen. Paar weken terug begonnen met 2x daags 5mg methylfenidaat, en nu zit ik op 2x daags 10mg.

Het werkt wel rustgevend in mijn hoofd, maar tegelijkertijd merk ik soms dat mijn hoofd alsnog veel sneller wil gaan maar niet kan. Een soort interne strijd.

Nu slik ik pas een week 10mg dus wellicht is het nog wennen? Ik merk wel dat op de momenten dat ik het niet slik, ik wel mijzelf rustiger kan houden overigens. Alsof het toch een soort Door blijft werken.
Uiteraard welkom! Waarom heb je nu eigenlijk pas besloten er iets mee te doen?
pi_141881241
Ik zat eerst in een depressie en angststoornis en dat wilde ik eerst behandelen :) anders werd het teveel tegelijkertijd vond ik destijds.
pi_141881380
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:55 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Hallo!

Ik kom ook maar mee praten als dat mag :)
Hallo! :W

quote:
Het werkt wel rustgevend in mijn hoofd, maar tegelijkertijd merk ik soms dat mijn hoofd alsnog veel sneller wil gaan maar niet kan. Een soort interne strijd.
Herken ik ook, maar dat moment heeft ook z'n voordelen. Het biedt je namelijk de keuze om bepaalde prikkels wel te erkennen en andere te negeren. Wat je hersenen eigenlijk van je lijken te vragen is: "Mijn capaciteit om de prikkels te verwerken is lager dan normaal, wat heeft de prioriteit en welke kunnen genegeerd worden?". Als je wat beter wordt in het negeren van bepaalde prikkels die er op dat moment niet toe doen, zul je ook merken dat je tijdens de taken die je hoort te doen je beter op relevante prikkels kunt focussen. Door dit te oefenen wordt dit steeds makkelijker.

Alleen in situaties waarin je in principe veel mag nadenken is het wel een belemmering, dat herken ik ook heel erg. Je planning hierop aanpassen kan helpen.

quote:
Nu slik ik pas een week 10mg dus wellicht is het nog wennen? Ik merk wel dat op de momenten dat ik het niet slik, ik wel mijzelf rustiger kan houden overigens. Alsof het toch een soort Door blijft werken.
Het zal sowieso wel wennen zijn. 2 x 10 Mg is (afhankelijk van je gewicht) wel een lage dosering, maar wel goed om dit in kleine stapjes te verhogen. Dan zijn de psychische veranderingen ook duidelijker te zien en te merken.

Ik denk dat de werking van Ritalin ook door blijft werken zonder dat de werkzame stof nog aanwezig is in het lichaam. Tijdens gebruik zie je ook andere deuren in het dagelijks leven opengaan die je als prettig ervaart en je een rustig gevoel geeft. Je mind-set veranderd ook langzaam, waardoor je op momenten zonder ook rustmomenten herkent en makkelijker om kunt gaan met chaotische situaties.

Wel belangrijk om te weten dat dit niet betekend dat je ook zonder kunt gelijk. Je moet toch een soort van trainen deze mind-set vast te houden en te lang stoppen met Ritalin kan ervoor zorgen dat je weer opnieuw moet beginnen. Dat was bij mij in ieder geval zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:36 schreef Fes1-2 het volgende:
Gevonden. Stond bovenaan in dit topic ;)

[..]

Dit vat het heel goed samen, bedankt, leuk leesvoer. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2014 10:55:34 ]
pi_141881648
Vraagje! Ik ben van huisarts gewisseld en heb mijn dossier laten doorsturen en alles. De anticonceptiepil is nooit een probleem, maar bij mijn vorige huisarts (2j gezeten) hield het gezeik over de ritalin niet op. Mijn huidige ha zegt dat ik gewoon via internet een herhaalrecept kan aanvragen en dat het dan de volgende werkdag bij de apotheek ligt, maar ik ben achterdochtig. Kunnen ze een herhaalrecept overnemen van mijn oude huisarts of moet ik toch staan op een afspraak en daar mijn ha een eerste recept laten uitschrijven?
Your opinion of me is none of my business.
pi_141905393
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Volgens de DSM wordt ADD gezien als een syptype van ADHD. Namelijk ADHD - PI (predominantly inattentive)
Heb echter genoeg gelezen dat ik er nu van overtuigd ben dat het twee totaal verschillende stoornissen zijn. (wel met min of meer dezelfde klachten / symptomen... lang verhaal).
Eensch!
  vrijdag 4 juli 2014 @ 22:34:56 #34
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_141908162
En bij asperger tot autisme wordt alles weer onder ASS geschoven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 4 juli 2014 @ 22:39:22 #35
103397 minthy
Lief-ish
pi_141908404
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik merk zelf dat medicatie alleen verre van genoeg is. Je moet ook een soort van weten op welke manier je de werking van ritalin het beste naar boven kunt laten komen. Ritalin an sich doet (voor mij) eigenlijk niets anders dan alle prikkels om je heen wat naar de achtergrond brengen. Hierdoor voel je je wat rustiger in je hoofd. De volgende stap is te beslissen hoe je met die rust omgaat en wat je ermee kan doen om vooruitgang te boeken. - Praktische tips zijn hierbij heel erg belangrijk denk ik! Iets wat ik te weinig heb meegekregen (of zelf niet goed naar heb gevraagd) waardoor ikzelf weer terug bij af ben.

Teveel ritalin waardoor prikkels teveel gedempt worden kan overigens een heel vervelend effect hebben. Alsof je veel mist en er veel langs je heen gaat, alsof je er met je hoofd niet bij bent. Dit kan een heel onrustig / zenuwachtig gevoel geven en afhankelijk van jou als persoon en de situatie kan dit stress opwekken. Dat laatste slaat bij mensen die er gevoelig voor zijn ook snel om in angst.

Niet dat je er bang voor hoeft te zijn, of tegenop moet zien, maar het is misschien wel fijn om hier op bedacht te zijn en het vroegtijdig te herkennen als je er last van hebt.
Dank voor je zéér uitgebreide reactie!! O+
Van dat angstige en onrustige gevoel heb ik op het moment niet gek veel last door de ad, maar zeker goed om in de gaten te houden ja. Ik ga ook m'n omgeving vragen om te letten op eventuele veranderingen als ik medicatie neem, het valt anderen sowieso eerder op dan mijzelf :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_141998588
Hallo,

Als het mag voeg ik me ook bij jullie gesprek, ik weet nu 6 jaar dat ik AD(H)D heb, de psychiaters hebben mij ingeschaald onder het gecombineerde type. Na een tijdje proberen met methylfenidaat overgestapt op Concerta, 54 mg. Sommige dagen gaat het goed, andere dagen enorm last van rebound effect. Als ik uitslaap in het weekend kan ik bv in de avond niet meer slapen doordat dat dan samen valt met de rebound..

Probeer dus langzaam af te bouwen van de medicatie, maar dat is moeilijk wanneer je zoals ik in de laatste fase van je studie zit, de scriptie. Heb de scriptie voor mezelf zo interessant mogelijk gemaakt, want anders word het een ramp, hehe.

Hoe doen jullie dit met taken die je niet leuk vindt? Mijn concentratie is dan minimaal...
pi_142004853
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:03 schreef S205 het volgende:
Hallo,

Als het mag voeg ik me ook bij jullie gesprek, ik weet nu 6 jaar dat ik AD(H)D heb, de psychiaters hebben mij ingeschaald onder het gecombineerde type. Na een tijdje proberen met methylfenidaat overgestapt op Concerta, 54 mg. Sommige dagen gaat het goed, andere dagen enorm last van rebound effect. Als ik uitslaap in het weekend kan ik bv in de avond niet meer slapen doordat dat dan samen valt met de rebound..

Probeer dus langzaam af te bouwen van de medicatie, maar dat is moeilijk wanneer je zoals ik in de laatste fase van je studie zit, de scriptie. Heb de scriptie voor mezelf zo interessant mogelijk gemaakt, want anders word het een ramp, hehe.

Hoe doen jullie dit met taken die je niet leuk vindt? Mijn concentratie is dan minimaal...
Eh. Ik zorg dan dat ik ergens zit met 'controle', bij m'n ouders of zo. Anders lukt het mij ook niet.

Moet ook nog een scriptie schrijven, joepie.
Worry is a misuse of imagination
pi_142028591
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:29 schreef Probability het volgende:

[..]

Eh. Ik zorg dan dat ik ergens zit met 'controle', bij m'n ouders of zo. Anders lukt het mij ook niet.

Moet ook nog een scriptie schrijven, joepie.
Ja dit. Thuis doe ik niets, maar op kantoor oid wel (en behoorlijk effectief ook nog). Morgen afstudeerpraatje, moet de presentatie uiteraard nog maken enzo, maar na morgen mag ik gewoon mijn masterdiploma aanvragen :o. Te bedenken dat ik 3 jaar geleden compleet instortte en er vervolgens achter kwam dat ik ADHD (gecombineerd type, en daar herken ik me ook behoorlijk goed in) heb, daarvoor coaching kreeg en medicatie ingesteld werd.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_142063660
Wat goed zeg, Chicolate! Gefeliciteerd! Super knap, ik had het moment eerder dat ik instortte omdat het niet meer ging, aan het eind van 5 vwo. Wat een rust dan ineens he, als je aan de medicijnen kan en je jezelf wel ineens kan concentreren?

Ik moet nog wel een groot deel van mijn scriptie, ben nu vooral op zoek naar respondenten voor mijn enquźte, dan alles uitwerken en dan moet het toch nog lukken deze zomer!

Zouden jullie mijn enquźte ook in willen vullen? Het duurt ongeveer vijf minuten en je kan mee doen als je werkt, bij een fulltime studie kan je hem helaas niet invullen. Het gaat onder andere ook over ADHD, ik kan er niet te veel over vertellen, anders beļnvloed ik het onderzoek.

De link naar het onderzoek is: xxx

Alvast heel erg bedankt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Re op 09-07-2014 13:29:42 (het is geen huiswerk topic natuurlijk) ]
pi_142089521
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:03 schreef S205 het volgende:

Hoe doen jullie dit met taken die je niet leuk vindt? Mijn concentratie is dan minimaal...
Ik plan het op dezelfde dag en neem dan een extra pilletje :D
pi_142089621
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:56 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja dit. Thuis doe ik niets, maar op kantoor oid wel (en behoorlijk effectief ook nog). Morgen afstudeerpraatje, moet de presentatie uiteraard nog maken enzo, maar na morgen mag ik gewoon mijn masterdiploma aanvragen :o. Te bedenken dat ik 3 jaar geleden compleet instortte en er vervolgens achter kwam dat ik ADHD (gecombineerd type, en daar herken ik me ook behoorlijk goed in) heb, daarvoor coaching kreeg en medicatie ingesteld werd.
Gefeliciteerd!! Al plannen wat je daarna gaat doen?
pi_142089704
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:25 schreef S205 het volgende:
Wat goed zeg, Chicolate! Gefeliciteerd! Super knap, ik had het moment eerder dat ik instortte omdat het niet meer ging, aan het eind van 5 vwo. Wat een rust dan ineens he, als je aan de medicijnen kan en je jezelf wel ineens kan concentreren?

Ik moet nog wel een groot deel van mijn scriptie, ben nu vooral op zoek naar respondenten voor mijn enquźte, dan alles uitwerken en dan moet het toch nog lukken deze zomer!

Zouden jullie mijn enquźte ook in willen vullen? Het duurt ongeveer vijf minuten en je kan mee doen als je werkt, bij een fulltime studie kan je hem helaas niet invullen. Het gaat onder andere ook over ADHD, ik kan er niet te veel over vertellen, anders beļnvloed ik het onderzoek.

De link naar het onderzoek is: xxx

Alvast heel erg bedankt.
Ingevuld :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Re op 09-07-2014 13:29:54 ]
pi_142090240
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:20 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Al plannen wat je daarna gaat doen?
Ik heb een phd-positie aangenomen :o. Zit er nog wel een beetje mee hoe en wat ik ze ga vertellen over ADHD en medicatie. Ik wil ze niet teleurstellen, maar ik ben echt dramatisch met deadlines en dat zou best problemen op kunnen leveren helaas. Het liefst ben ik er compleet open over, maar ik voldoe niet echt aan het stereotype ADHD'er en kan behoorlijk boos worden als 'men' me daarop veroordeelt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_142179104
quote:
Kinderen verdienen aandacht en respect in plaats van dat hun geest wordt bedwelmd met een drug die de potentie heeft van cocaļne of heroļne, schrijft Jan Vroomans. 'Het label adhd is moreel failliet.'

Het drogeren van kinderen met ritalin is het stelen van kindertijd ten behoeve van het gemak van volwassenen. We verstrekken middelen aan kinderen met de potentie van cocaļne en speed, terwijl er ook bij wetenschappers zorgen zijn aangaande de schadelijkheid van deze middelen (Gezondheidsraad, 2014). Behalve bijwerkingen, verslaving en ontwenningsverschijnselen, veroorzaakt ritalin vaak het gedrag dat men wil bestrijden.

Dat kinderen er beter door leren, is een bewering die niet klopt. Dat kinderen zich beter focussen op saaie taken zegt nog niets over de uiteindelijke leerprestaties. Onderzoeken over leerprestaties spreken elkaar na vele jaren nog steeds tegen. Het is evident dat het drogeren van een kind ten koste gaat van de spontaniteit, creativiteit en mogelijke talenten van kinderen. In een studie van bijna dertig jaar toonde Nadine Lambert (2005) aan dat kinderen die ritalin gebruikten eerder gingen roken, zwaardere rokers werden en eerder cocaļne gingen gebruiken.

Indien een kind al vroeg in het leven wordt verteld dat het de eigen impulsen en gedragingen slechts onder controle kan houden met een pil, is het niet meer dan logisch dat het kind ditzelfde gedrag voortzet in zijn verdere leven.

Volledig artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)-voorschrijven.dhtml
Wat is jullie mening & ervaring?
pi_142179631
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:50 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat is jullie mening & ervaring?
Geen zin om overal op te reageren en het artikel zelf te lezen, maar wat was de controlegroep? "kinderen die ritalin gebruikten kregen later verslavingen" ... is dat door de ritalin, of door de ADHD waarvoor die ritalin is voorgeschreven? (risico op verslaving is een bekende bij ADHD'ers)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_142198478
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:06 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Geen zin om overal op te reageren en het artikel zelf te lezen, maar wat was de controlegroep? "kinderen die ritalin gebruikten kregen later verslavingen" ... is dat door de ritalin, of door de ADHD waarvoor die ritalin is voorgeschreven? (risico op verslaving is een bekende bij ADHD'ers)
Het lastige vind ik hiermee dat onderzoekers er bijna nooit neutraal in lijken te staan. Ritalin lijkt haast een religie geworden te zijn met de daarbij horende uitgesproken voor- en tegenstanders.
pi_142198503
Ik heb altijd een soort permanente sluier van vermoeidheid over me heen gehad. Echt heel vervelend.. er was wel mee te leven maar de after lunch dip was een hel en als ik 's ochtends op stond was de eerste gedachte hoe ik zo snel mogelijk de dag om kon krijgen om weer naar bed te gaan.

Dat is allemaal weg nu en ik sta nu meestal om 6 uur uitgerust naast m'n bed. Ik heb even gedacht dat er misschien toch een oppeppend effect was maar in dat geval zou ik het eerste uur 's ochtends toch nog steeds moe moeten zijn. Ik vraag me af of ik misschien rustiger slaap omdat tijdens m'n slaap m'n gedachten ook wat rustiger zijn. Herkent iemand dit?
pi_142218449
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:50 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat is jullie mening & ervaring?
Dit soort berichten negeer ik. Ik wordt heel moe van dit soort externe experts.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 22:22:17 #49
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_142221534
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 21:25 schreef DocWho het volgende:

[..]

Dit soort berichten negeer ik. Ik wordt heel moe van dit soort externe experts.
Ik vind het zowel gevaarlijk iedereen het label op te plakken als het label an sich weg te wuiven...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_142439409
Vieze vuile klojo's van het CBR. Ik dacht dat de herkeuring bij het CBR was afgeschaft.. Omdat ik echter voor 1 juni 2013 m'n eerste 'keuring' (tussen haakjes want het stelt echt NIETS voor) had mag ik nu nog een keertje langs bij de psychiater. Pure geldklopperij als je het mij vraagt en ik heb hier dus geen zin in. Toevallig mensen hier die ook voor 1 juni 2013 gekeurd zijn, en bij het verlengen van het rijbewijs, zonder herkeuring een verklaring van rijgeschiktheid hebben gekregen?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:35:45 #51
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_142473079
Nooit iets aangemeld bij CBR, immers nooit een probleem geweest in het verkeer.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_142473919
Sorry, ook geen ervaring mee. Heb diagnose gekregen nį het halen van mn rijbewijs (bewust zo gepland om problemen te voorkomen).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_142493330
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:18 schreef Chicolate het volgende:
(bewust zo gepland om problemen te voorkomen).
Rijbewijs E heb ik om deze reden maar even op de lange baan geschoven :{
pi_142510355
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 21:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Rijbewijs E heb ik om deze reden maar even op de lange baan geschoven :{
Ik wilde eigenlijk mijn motorrijbewijs gaan halen, maar misschien moet ik dat ook maar even voor me uit schuiven dan ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 20 juli 2014 @ 14:46:32 #55
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_142512864
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:18 schreef Chicolate het volgende:
Sorry, ook geen ervaring mee. Heb diagnose gekregen nį het halen van mn rijbewijs (bewust zo gepland om problemen te voorkomen).
Diagnose "gekregen" omdat ik er zelf achteraan ging, maar ik rij over het algemeen veiliger met minder rijervaring dan vrienden die hem sinds hun 18e/19e hebben...

Anyway, ik kreeg ook geen stickers met waarschuwingen voor rijvaardigheid of ook maar een opmerking met mijn medicatie, merk ook niet dat ik er anders door rijd.
No way dat het CBR er iets van gaat meekrijgen van mij uit iig, zeker niet omdat ze de boel oplichten waar je bij staat...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_142588972
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:18 schreef Chicolate het volgende:
Sorry, ook geen ervaring mee. Heb diagnose gekregen nį het halen van mn rijbewijs (bewust zo gepland om problemen te voorkomen).
Haha ja ik ook.. Had toen eigenlijk al wel vermoedens :+
Worry is a misuse of imagination
pi_142589003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 07:53 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb altijd een soort permanente sluier van vermoeidheid over me heen gehad. Echt heel vervelend.. er was wel mee te leven maar de after lunch dip was een hel en als ik 's ochtends op stond was de eerste gedachte hoe ik zo snel mogelijk de dag om kon krijgen om weer naar bed te gaan.

Dat is allemaal weg nu en ik sta nu meestal om 6 uur uitgerust naast m'n bed. Ik heb even gedacht dat er misschien toch een oppeppend effect was maar in dat geval zou ik het eerste uur 's ochtends toch nog steeds moe moeten zijn. Ik vraag me af of ik misschien rustiger slaap omdat tijdens m'n slaap m'n gedachten ook wat rustiger zijn. Herkent iemand dit?
Ja ik :)
Worry is a misuse of imagination
pi_142589126
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Diagnose "gekregen" omdat ik er zelf achteraan ging, maar ik rij over het algemeen veiliger met minder rijervaring dan vrienden die hem sinds hun 18e/19e hebben...

Anyway, ik kreeg ook geen stickers met waarschuwingen voor rijvaardigheid of ook maar een opmerking met mijn medicatie, merk ook niet dat ik er anders door rijd.
No way dat het CBR er iets van gaat meekrijgen van mij uit iig, zeker niet omdat ze de boel oplichten waar je bij staat...
Krijg je dan geen problemen met de verzekering als je een ongeluk maakt?
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:52:20 #59
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_142591928
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Krijg je dan geen problemen met de verzekering als je een ongeluk maakt?
Hoe zou dat problemen moeten opleveren? Enige reden zou zijn bloed prikken, terwijl meestal ademtest wordt afgenomen. Daarnaast is het nooit een factor geweest die mijn rijvaardigheid aantastte, zowel zonder als met medicatie rij ik hetzelfde. (Al heb ik in mijn onoplettendheid onlangs een ruit uit mijn moeders wagen getikt omdat ik een busje op de oprit niet zag in de zijspiegels, wel in de binnenspiegel. :'))
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_142626929
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk mijn motorrijbewijs gaan halen, maar misschien moet ik dat ook maar even voor me uit schuiven dan ...
Ja .. Dat was ook mijn probleem om dat ik de EV moest invullen voor het halen van motorrijbewijs en e achter b. Toen is die molen gaan rollen. vanmiddag afspraak bij de psychiater / keuringsarts. Die had overigens netjes mijn oude dossier opgestuurd waarmee ik 'boos' het cbr heb gebeld met de melding dat het belachelijk is dat ze me op basis van dat oude rapport nu niet gewoon een verklaring van geschiktheid kunnen geven. Logge kut organisatie en belachelijk dat volgens de 'wet' iedereen nog een keer langsmoet.
Zit nu wel nog een maand met een verlopen rijbewijs :X
pi_142634418
Heb waarschijnlijk coeliakie.. In mijn medicatie zit zetmeel maar is gelukkig maiszetmeel, dus dat kan wel.
Worry is a misuse of imagination
pi_142653409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:26 schreef Probability het volgende:
Heb waarschijnlijk coeliakie.. In mijn medicatie zit zetmeel maar is gelukkig maiszetmeel, dus dat kan wel.
In de mijne zat lactose, en ik ben lactose-intolerant :+. Gelukkig geen last van die hoeveelheden.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_142706294
Afgelopen dinsdag zou ik een gesprek hebben over het beginnen aan een proefbehandeling met Ritalin. Helaas is de behandelaar vlak voor onze afspraak ziek naar huis gegaan, over 1,5wk nogmaals een afspraak.
Nog even wachten dus :P

Vandaag had ik een zeer chaotische dag, echt alles wat op korte termijn en op langere termijn gaat gebeuren whirlpoolt door m'n hoofd. Focus was ook waardeloos daardoor vandaag. Dit had ik een aantal weken geleden ook al eens. Ik ben heel erg aan het nadenken geslagen over waar dit ineens vandaan komt maar kan de vinger er niet achter krijgen. Hoofd-en bijzaken zijn ineens superbelangrijk, elk detail passeert. Vermoeiend }:| :')

Komt dit enigszins bekend voor? En hebben jullie tips misschien?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_142709963
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:13 schreef minthy het volgende:
Afgelopen dinsdag zou ik een gesprek hebben over het beginnen aan een proefbehandeling met Ritalin. Helaas is de behandelaar vlak voor onze afspraak ziek naar huis gegaan, over 1,5wk nogmaals een afspraak.
Nog even wachten dus :P

Vandaag had ik een zeer chaotische dag, echt alles wat op korte termijn en op langere termijn gaat gebeuren whirlpoolt door m'n hoofd. Focus was ook waardeloos daardoor vandaag. Dit had ik een aantal weken geleden ook al eens. Ik ben heel erg aan het nadenken geslagen over waar dit ineens vandaan komt maar kan de vinger er niet achter krijgen. Hoofd-en bijzaken zijn ineens superbelangrijk, elk detail passeert. Vermoeiend }:| :')

Komt dit enigszins bekend voor? En hebben jullie tips misschien?
Vervelend inderdaad. Een planning op papier maken wil helpen, zodat je niet tijdens het werken aan iets ook nog eens moet bedenken waar je ook alweer aan werkte.
pi_142951376
Na 7 weken festival nog steeds overeind, nog een week of 4/5 en dan ben ik weer volledig thuis
pi_142952338
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

In de mijne zat lactose, en ik ben lactose-intolerant :+. Gelukkig geen last van die hoeveelheden.
O het is toch waarschijnlijk IBS hoe heet dat in het Nederlands? Schijnt vaker voor te komen met adhd ook..
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:40:47 #67
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_142959033
Vandaag begonnen met Methylfenidaat, ben nu wel een beetje duf.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken de komende tijd.

Kijk er echt naar uit om rust in mijn hoofd te krijgen! *O*
*Team Anti-Waaif*
pi_142965803
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:40 schreef Probability het volgende:

[..]

O het is toch waarschijnlijk IBS hoe heet dat in het Nederlands? Schijnt vaker voor te komen met adhd ook..
PDS. Prikkelbare Darm Syndroom.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_143130561
Zo hey, ik ben 11 dagen op vakantie geweest, ben toen met mijn medicatie gestopt (Dexam.) en nu weer begonnen maar ik heb echt 0 eetlust en slapen gaat ook voor geen meter. Lekker dan.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_143130998
Gister bij dokter geweest na een jaar 3x10 mg dexamfetamine gebruikt te hebben... Het werkte de laatste tijd steeds minder goed dus ik was super bang dat ik wéér over moest op andere pillen, maar de dosis moest gewoon opgehoogd worden 8)7
mooie quote: "Je weet dat je dit echt niet samen met alcohol mag gebruiken he?" "ja ik heb het gemerkt, die alcohol komt dan goed hard aan." "ja, 3 tot 5 keer harder, we nemen ze wel eens op hier, dus kijk ermee uit" "jaa dokteeeer :W "
pi_143131033


[ Bericht 100% gewijzigd door Broccolitaartje op 06-08-2014 18:07:45 ]
pi_143133513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:06 schreef Broccolitaartje het volgende:
Gister bij dokter geweest na een jaar 3x10 mg dexamfetamine gebruikt te hebben... Het werkte de laatste tijd steeds minder goed dus ik was super bang dat ik wéér over moest op andere pillen, maar de dosis moest gewoon opgehoogd worden 8)7
mooie quote: "Je weet dat je dit echt niet samen met alcohol mag gebruiken he?" "ja ik heb het gemerkt, die alcohol komt dan goed hard aan." "ja, 3 tot 5 keer harder, we nemen ze wel eens op hier, dus kijk ermee uit" "jaa dokteeeer :W "
Heeft iedereen dat :?
pi_143133910
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:22 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Heeft iedereen dat :?
wat?
pi_143133943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:31 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

wat?
Overgevoeligheid voor alcohol door ritalin.
pi_143133960
Vanochtend begonnen met methylfenidaat, 3x5mg/d voor een week. Daarna gaat de dosis omhoog naar 3x10mg/d. Nog nooit zo duf, stil en rustig geweest als vandaag... :')

De mensen die ik vandaag heb gesproken vonden me abnormaal rustig en ik vind mezelf tergend saai. Wél te horen gekregen dat ik rustiger praat qua tempo maar dat merk ik zelf niet :D

Is dit normaal in de eerste dagen? Of blijft dat zo?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143134830
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Overgevoeligheid voor alcohol door ritalin.
ik gebruik dexamfetamine he, maar ritalin+alcohol gaat ook heel hard trouwens... En ja, volgens mij heeft iedereen dat
pi_143134871
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:32 schreef minthy het volgende:
Vanochtend begonnen met methylfenidaat, 3x5mg/d voor een week. Daarna gaat de dosis omhoog naar 3x10mg/d. Nog nooit zo duf, stil en rustig geweest als vandaag... :')

De mensen die ik vandaag heb gesproken vonden me abnormaal rustig en ik vind mezelf tergend saai. Wél te horen gekregen dat ik rustiger praat qua tempo maar dat merk ik zelf niet :D

Is dit normaal in de eerste dagen? Of blijft dat zo?
Ja is normaal, de eerste dagen zijn écht heeeel raar... ik hou mn hart vast voor als het straks uit gaat werken, dan voel je je echt heel erg vervelend..
pi_143135735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:48 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ja is normaal, de eerste dagen zijn écht heeeel raar... ik hou mn hart vast voor als het straks uit gaat werken, dan voel je je echt heel erg vervelend..
Is dat alleen in het begin, dat vervelend voelen als het uitgewerkt is?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143135960
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Is dat alleen in het begin, dat vervelend voelen als het uitgewerkt is?
In mijn ervaring wel... de eerste paar weken concerta heb ik 's avonds mijn hoofd in de sneeuw geduwd omdat ik zo ontzettend gek werd van mn hoofd toen het aan het uitwerken was... Maar ja, nu ligt er geen sneeuw :')

Toen ik begon met methylfenidaat lag er geen sneeuw, maar toen voelde ik me ook pittig kut...
pi_143136225
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:04 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

In mijn ervaring wel... de eerste paar weken concerta heb ik 's avonds mijn hoofd in de sneeuw geduwd omdat ik zo ontzettend gek werd van mn hoofd toen het aan het uitwerken was... Maar ja, nu ligt er geen sneeuw :')

Toen ik begon met methylfenidaat lag er geen sneeuw, maar toen voelde ik me ook pittig kut...
Huuuuuu :'(

Ik ga het zien... Over twee weken weer naar de psychiater die het voorgeschreven heeft, tussendoor checks van m'n bloeddruk omdat die altijd al te hoog was. Ben benieuwd :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_143136691
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:32 schreef minthy het volgende:
Vanochtend begonnen met methylfenidaat, 3x5mg/d voor een week. Daarna gaat de dosis omhoog naar 3x10mg/d. Nog nooit zo duf, stil en rustig geweest als vandaag... :')

De mensen die ik vandaag heb gesproken vonden me abnormaal rustig en ik vind mezelf tergend saai. Wél te horen gekregen dat ik rustiger praat qua tempo maar dat merk ik zelf niet :D

Is dit normaal in de eerste dagen? Of blijft dat zo?
is 7,5 geen zinvolle tussenweg? Ik lees het vaker dat de sprong van 5 naar 10 gaat. Toch wel een behoorlijke stap vind ik al kan ik dat misschien wat vertekend zien omdat 7,5 voor mij de stabiele dosis lijkt te zijn.

Wat ik me dan afvraag is of ik de enige ben. Al die verhalen die ik hoor over duf zijn lijkt me ook niet zo geweldig.. en dat is wel precies wat ik ook heb bij 10.
pi_143140333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:16 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

is 7,5 geen zinvolle tussenweg? Ik lees het vaker dat de sprong van 5 naar 10 gaat. Toch wel een behoorlijke stap vind ik al kan ik dat misschien wat vertekend zien omdat 7,5 voor mij de stabiele dosis lijkt te zijn.

Wat ik me dan afvraag is of ik de enige ben. Al die verhalen die ik hoor over duf zijn lijkt me ook niet zo geweldig.. en dat is wel precies wat ik ook heb bij 10.
ik word ook heel duf als ik teveel heb gehad... dan zit ik daar echt met mega-pupillen een beetje alles in me op te nemen, en heeel erg traag te praten... bijna high enzo
pi_143140597
Ik heb ook per 5mg opgebouwd. Ik wist niet dat het kon per 2,5mg? Breek je dan de helft van zo'n pil nog eens doormidden of wat? Inmiddels zit ik op 3x 20mg per dag. Heel soms (vliegtuig, zoiets) neem ik een dosis van 30mg, dan ben ik echt een duf konijn. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_143140779
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:23 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb ook per 5mg opgebouwd. Ik wist niet dat het kon per 2,5mg? Breek je dan de helft van zo'n pil nog eens doormidden of wat? Inmiddels zit ik op 3x 20mg per dag. Heel soms (vliegtuig, zoiets) neem ik een dosis van 30mg, dan ben ik echt een duf konijn. :')
er zijn geloof ik ook gewoon 5mg methylfenidaat tabletten met zo'n doorbreeklijntje
pi_143146822
klopt, die bestaan. Eerst kon ik ze niet krijgen, later wel, maar ze zijn wel 1,5x duurder.

Ik heb zelf een beetje met de dosis gespeeld door halve 10mg tabletten nog eens door te snijden met een scherp schilmesje. Dat gaat nooit helemaal precies maar zo nauwkeurig komt het bij mij ook niet. Ik heb een pillendoosje met 4 vakjes; kwart, kleine halve, halve, grote halve (in het geval van schuin afgebroken breeklijntjes) en daar puzzel ik dan een beetje mee.

Sinds kort staat ook 7,5mg op m'n officiele recept en toen begon de ellende; blijkbaar mogen apothekers geen pillen uitgeven die een dosering bevatten die niet volgens de breeklijntjes gebroken kan worden. Dat icm de lastige verkrijgbaarheid van de deelbare 5mg zou het advies van stappen van 5mg kunnen verklaren. Toch is het misschien wel het proberen waard voor mensen voor wie het gat te groot is.
pi_143155058
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Is dat alleen in het begin, dat vervelend voelen als het uitgewerkt is?
Ligt eraan. Ik heb altijd last gehouden van de rebound, en ben daarom ook overstapt van ritalin naar dex, maar bij anderen wordt het steeds minder en hebben ze soms zelfs helemaal geen last meer van de rebound.

Op mn nieuwe werk aan mijn directe collega's verteld dat ik AD(H)D heb, medicatie gebruik en dat ik daarom soms wat warrig over kan komen (als ik vergeet om ze in te nemen na de lunch). Werd eigenlijk best goed opgepakt :). *opluchting*
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:21:12 #87
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143161782
Tijdens mijn vakantie een tijdlang zeer beperkt gebruik gemaakt van mijn dex, nu tijdens werkdagen wel consequent maar vooral als ik een paar vroege diensten heb slaap ik voor geen meter. Kan de combinatie zijn van dex, vaak lunch overslaan, vroeg eruit moeten (bang te verslapen + fatsoenlijk functionerende biologische klok), flinke sloten koffie overdag, maar toch vind ik het opvallend.

Verder klem ik ontzettend met mijn kaken als ik veel te doen heb, in mijn rechterkaak ook tanden die op zich prima zijn maar vreselijk gevoelig zijn voor druk/kou zonder dat dit zou wijzen op gaatje (ander verloop volgens tandarts). Iemand hier tips voor?

Mijn collega's merken weinig verschil als ik het wel of niet neem, ikzelf merk dat ik moeilijker op gang kom op werk en minder strikt taken afwerk als ik niet neem, als ik wel neem pak ik net zoveel op maar ga er dan voor 150% voor lijkt wel.
Rebound blijft vooral merkbaar in spraak, grappig genoeg, omdat ik dan vaak struikel over woorden, spreekwoorden en uitdrukkingen a la Cruijff verhaspel tot aparte combinaties, verder merk ik er weinig van.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143163795
Ik heb ook last gehad van kaakspanning, met methylfenidaat. Vooral in de avonden en in bed. Ik heb toen heel bewust een tijdje mijn kaak laten 'hangen' als ik het doorhad, en nu heb ik er geen last meer van. Ik knarste op den duur ook met mijn tanden 's nachts, volgens mij is dat nu ook over.

Mijn nieuwe HA hoefde naar eigen zeggen niet te zien... Heeft gewoon het recept van de vorige overgenomen en morgen zou het bij de apotheek liggen. Ik ben benieuwd.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 08:39:37 #89
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143190488
Yup. Al heb ik genoeg dubbele leveringen gehad tijdens het instellen om het nu nog even uit te zingen :')

Vannacht vijfde nacht op rij nauwelijks geslapen, druk in mijn kop non-stop. Twee uur lang opgeweest en maar een boek gaan lezen :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143194363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Yup. Al heb ik genoeg dubbele leveringen gehad tijdens het instellen om het nu nog even uit te zingen :')

Vannacht vijfde nacht op rij nauwelijks geslapen, druk in mijn kop non-stop. Twee uur lang opgeweest en maar een boek gaan lezen :')
Ik ben er na 5 dagen mee gestopt werd er helemaal mental van
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:49:16 #91
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143194414
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:47 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik ben er na 5 dagen mee gestopt werd er helemaal mental van
Ik gebruik het inmiddels een jaar. Nooit echt grote problemen mee, paar weken terug wilde ik echter alleen maar slapen (toen ook een paar dagen niets ingenomen overigens) en nu gebruik ik netjes en op tijd en lig ik halve nachten klaarwakker. Vandaag maar een vierde van mijn reguliere dosis ingenomen, bouw volgende week wel weer op.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143199766
Nou, het lag er gewoon. Ook direct 135 stuks, Sarasi blij. *O*

Ik heb alleen wel weer Sandoz. :{ Ik was net een jaar blij met Rubio, kleine, makkelijke, symmetrische strips. Nu weer die bakbeesten.

Edit: Verdomme. Hebben ze de fout gemaakt door het recept uit te schrijven als 2x 20mg & 1x 5mg ipv 15mg. :') Mag ik weer terug...

[ Bericht 22% gewijzigd door Sarasi op 08-08-2014 14:53:45 ]
Your opinion of me is none of my business.
pi_143249092
Dat klemmen met de kaken herken ik heel erg. Mijn tanden zijn ook erg gevoelig en op een gegeven moment was het klemmen zo erg dat ik eigenlijk permanent oorpijn had, toen naar de dokter gegaan en die adviseerde om een tijd geen kauwgom meer te eten, heeft zeker geholpen, en nog steeds eet ik nauwelijks kauwgom omdat ik bang ben dat die verschrikkelijke oorpijn terug zal komen :')
pi_143299060
Kaakkramp heb ik meestal pas nadat de tweede dosis uitwerkt, of als ik het heel erg druk heb. Op normale dagen geen last van. En 's nachts heb ik altijd al een 'bijtplaat' gehad omdat ik blijkbaar veel knars (en zo mijn tanden niet sloop).

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:49 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik gebruik het inmiddels een jaar. Nooit echt grote problemen mee, paar weken terug wilde ik echter alleen maar slapen (toen ook een paar dagen niets ingenomen overigens) en nu gebruik ik netjes en op tijd en lig ik halve nachten klaarwakker. Vandaag maar een vierde van mijn reguliere dosis ingenomen, bouw volgende week wel weer op.
Al eens geprobeerd om het juist vlak voor het slapen in te nemen? Juist omdat je hoofd dan wat rustiger is kan je misschien makkelijker in slaap vallen. Ik slaap altijd wel slecht, met of zonder dex, laatste écht goede nacht (zonder vage dromen) is alweer bijna een jaar geleden.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_143319334
Wow ik kom bijna altijd op tijd nu bedenk ik mij en niet eens gehaast!
Zelfs als ik om 7.15 moet beginnen - heb ik daarvoor vaak uitgebreid ontbeten :o


Omg wie had dit 2/3 jaar geleden gedacht :D?!!
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:34:18 #96
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143332158
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:22 schreef Chicolate het volgende:
Kaakkramp heb ik meestal pas nadat de tweede dosis uitwerkt, of als ik het heel erg druk heb. Op normale dagen geen last van. En 's nachts heb ik altijd al een 'bijtplaat' gehad omdat ik blijkbaar veel knars (en zo mijn tanden niet sloop).
Ik tandenknars verder niet, maar ik merk de laatste paar maanden dat ik het gewoon vaak doe terwijl dat daarvoor nooit een probleem was. Kan aan mijn eetgedrag (maaltijd overslaan omdat ik er niet op tijd bij stil sta), drinkgedrag (eigenlijk stelselmatig net te weinig), aan medicatie of combinatie van die factoren liggen. Nu tijdelijk mijn dosis verlaagd om te proberen of het daarmee verholpen is.
quote:
[..]

Al eens geprobeerd om het juist vlak voor het slapen in te nemen? Juist omdat je hoofd dan wat rustiger is kan je misschien makkelijker in slaap vallen. Ik slaap altijd wel slecht, met of zonder dex, laatste écht goede nacht (zonder vage dromen) is alweer bijna een jaar geleden.
Ik heb Dex Retard en dat moet ongeveer 8-10 uur mee kunnen. Als ik het dan in de avond inneem word ik wakker met de rebound die meestal rond een uurtje of 10 na inname op zijn piek zit en dan vooral resulteert in het niet op woorden/namen kunnen komen en knoeien met woordvolgorde in zinnen, verder nergens last van. Vorige week echter geen oog dichtgedaan, onrustig geslapen, nu juist weer een paar nachten eindelijk weer redelijk normaal.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143333935
Ik heb inmiddels het idee dat ik ADHD heb.... zit al een jaar in de ziektewet en krijg hopelijk binnenkort hulp. Ik heb het idee dat het allemaal aangepraat wordt... vanaf je jonge jaren wordt je verteld dat je niet goed presteert en op een gegeven moment ga je (omdat niemand je de juiste hulp kan bieden) dat geloven, krijg je niet de juiste hulp en ga je op zoek naar verdovende middelen of medicatie... ik ben van mening dat het aan voeding ligt en ben heel erg benieuwd wat iedereen zo op een dag naar binnen krijgt.. zouden jullie mij een plezier willen doen en aangeven wat je op een dag zoal eet? ben zelf een moeilijke eter en ben van plan om een gezond dieet te maken dat ik in 1 pan kan koken en daarna via de blender gezond naar binnen kan werken :-)

[ Bericht 2% gewijzigd door dupsup op 12-08-2014 11:55:17 ]
pi_143336396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:46 schreef dupsup het volgende:
Ik heb inmiddels het idee dat ik ADHD heb.... zit al een jaar in de ziektewet en krijg hopelijk binnenkort hulp. Ik heb het idee dat het allemaal aangepraat wordt... vanaf je jonge jaren wordt je verteld dat je niet goed presteert en op een gegeven moment ga je (omdat niemand je de juiste hulp kan bieden) dat geloven, krijg je niet de juiste hulp en ga je op zoek naar verdovende middelen of medicatie... ik ben van mening dat het aan voeding ligt en ben heel erg benieuwd wat iedereen zo op een dag naar binnen krijgt.. zouden jullie mij een plezier willen doen en aangeven wat je op een dag zoal eet? ben zelf een moeilijke eter en ben van plan om een gezond dieet te maken dat ik in 1 pan kan koken en daarna via de blender gezond naar binnen kan werken :-)
Heb inmiddels een eerste blended shake op, niet heel erg lekker maar wel alles wat ik normaal niet binnen krijg... ben afgestapt van het pannetje... het zijn nu allemaal rauwe groenten geworden..
pi_143337566
Gisteren m'n adviesgesprek gehad. Ben gediagnosticeerd met ADD. Heb een behandeladvies gehad wat neerkwam op elke twee weken individuele therapie, groepstherapie en medicatie. Is dit normaal of een beetje teveel van het goede?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:00:28 #100
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143371633
Dupsup, vanwaar je diagnose en hulp als het je aangepraat zou zijn?

Goede voeding is wel belangrijk maar kan het vaak niet geheel wegwerken volgens veel onderzoeken.

Net als autisme komt add/adhd nu meer naar voren omdat er simpelweg steeds specifiekere eisen worden gesteld en eigenschappen worden verwacht terwijl dat tot pakweg twee generaties terug wel ondervangen kon worden of als karakter werd gezien.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143698562
Al 9 dagen geen post in dit topic! Waar hangen al jullie druktemakers uit dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef MaximumRush het volgende:
Gisteren m'n adviesgesprek gehad. Ben gediagnosticeerd met ADD. Heb een behandeladvies gehad wat neerkwam op elke twee weken individuele therapie, groepstherapie en medicatie. Is dit normaal of een beetje teveel van het goede?
Had ik in het begin ook ex de groepstherapie.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:54:19 #102
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143700044
Werken en niet te zuinig ook...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:29:23 #103
433377 Devsel
Think twice
pi_143830204
Als je de diagnose nader wilt onderbouwen kan ik je een Referenced EEG aanraden. Ik heb dit zelf laten doen bij brainmed. Je hersengolven in rusttoestand worden gedurende 20 minuten opgenomen. Daarna wordt het patroon vergeleken in een database van mensen die ook een rEEG hebben laten maken en die met bepaalde medicatie succesvol zijn behandeld.

Een tabel uit het rapport ziet er zo uit:

pi_143833039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Al 9 dagen geen post in dit topic! Waar hangen al jullie druktemakers uit dan?

[..]

Had ik in het begin ook ex de groepstherapie.
Daten met een psycholoog ;) dat is het enige minpuntje haha
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:03:26 #105
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_143834447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Overgevoeligheid voor alcohol door ritalin.
Eerder kon ik er beter tegen dan nu. Als ik nu niet goed reken qua laatste moment ritalin en biertje dan ga ik echt hard in bad van een biertje.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_143837209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Werken en niet te zuinig ook...
Ik ook.. en nu even griep. En het patroon en ergens tussen zes en half 7 wakker worden blijft zelfs hangen als ik vrij ben :')

Maar dat is wel fijn. Even rustig wakkerfokken voor de peuters hier losbarsten.
pi_143840066
Hier ook de lappenmand. Ga gewoon door met mijn werk (geloof niet dat ik iets besmettelijks heb), maar laatste dagen steeds misselijk, koud en spierpijn (zonder sport). Opvallend: zodra ik mn dex inneem verdwijnt de misselijkheid deels en kan ik weer redelijk functioneren.

Zit ondanks braaf drie maaltijden per dag weg te werken en nog wat extra's tussendoor ondertussen op een BMI van 19.0. Zo blijft er natuurlijk niets van me over.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_143841590
19 is aan de lichte kant maar toch ook niet echt verkeerd?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:26:10 #109
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143842999
5 dagen vrij en pas bij dag 5 beginnen te ontspannen, jottem :D :')

19 is aan de lichte kant idd maar nog niet per se zorgwekkend, daarnaast heb ik al jaren een BMI van boven de 25 zonder dat ik echt dik te noemen ben :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143844640
Klopt, maar ik zat 'normaal' toch wel op 21-22 en het is een gestaag dalende lijn waarvan ik nu niet kan overzien of die binnenkort tot stilstand gaat komen :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_143845403
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:24 schreef Chicolate het volgende:
Klopt, maar ik zat 'normaal' toch wel op 21-22 en het is een gestaag dalende lijn waarvan ik nu niet kan overzien of die binnenkort tot stilstand gaat komen :+.
Het zal vast niet verder gaan dan 0 :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:03:22 #112
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143846037
Ik schrok toen ik na een maand of 4 verhuisd te zijn (van 3-4KM van werk naar 20) ineens op de weegschaal ging staan en pakweg tien kilo kwijt was.

Sinds die tijd wel stabiel, maar toch.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143908249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Al 9 dagen geen post in dit topic! Waar hangen al jullie druktemakers uit dan?
Sorry ik was even een weekje op vakantie (niet dat ik daarvoor veel gepost heb hier)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_144072191
eindelijk terug van de hele festivaltour
pi_144075531
Zijn er zorgverzekeraars die concerta of strattera in 2015 gaan vergoeden?
Ik heb met Ritalin alleen maar slechte ervaringen.

Andere vraagje,

Zijn er nog andere ADD'ers die werk doen waar ze veel prikkels krijgen? Denk aan hele dag tussen grote groep clienten werken of een klas? Ik merk zelf dat ik bijv. op een verjaardag soms alles helemaal niet goed trek, en oververmoeid thuis kom. Ik doe nu een opleiding waar je dus vaak hele dag tussen mensen zit op stage, en continu aandacht geeft aan clienten e.d. Vraag me af of ik daar niet te veel last van heb.

Ik zou graag normaal willen zijn, maar dat bestaat denk ik niet.
pi_144083976
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef WP8iscool het volgende:
Zijn er zorgverzekeraars die concerta of strattera in 2015 gaan vergoeden?
Ik heb met Ritalin alleen maar slechte ervaringen.

Zijn er genoeg die het al doen, zoek naar aanvullende verzekeringen waarbij de eigen bijdrage gedekt wordt (wel duur). Is wettelijk geregeld dat er voor concerta/strattera een eigen bijdrage geldt voor de meerwaarde tov ritalin. Die zullen dus, totdat de indeling verandert, nooit in het basispakket komen.

quote:
Andere vraagje,

Zijn er nog andere ADD'ers die werk doen waar ze veel prikkels krijgen? Denk aan hele dag tussen grote groep clienten werken of een klas? Ik merk zelf dat ik bijv. op een verjaardag soms alles helemaal niet goed trek, en oververmoeid thuis kom. Ik doe nu een opleiding waar je dus vaak hele dag tussen mensen zit op stage, en continu aandacht geeft aan clienten e.d. Vraag me af of ik daar niet te veel last van heb.

Ik zou graag normaal willen zijn, maar dat bestaat denk ik niet.
Ik heb een tijd in een winkel gewerkt. Zwaar vermoeiend, maar er wordt actief om aandacht gevraagd dus concentreren lukte wel. Anders dan een verjaardag, je kunt je vaak 1 op 1 op iemand richten ipv overal flarden mee te krijgen en teveel geluid tegelijk. Maar leg het voor aan je begeleider op stage, zodat ze je daar mee kunnen helpen en sturen?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144085635
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef WP8iscool het volgende:
Zijn er zorgverzekeraars die concerta of strattera in 2015 gaan vergoeden?
Ik heb met Ritalin alleen maar slechte ervaringen.

Andere vraagje,

Zijn er nog andere ADD'ers die werk doen waar ze veel prikkels krijgen? Denk aan hele dag tussen grote groep clienten werken of een klas? Ik merk zelf dat ik bijv. op een verjaardag soms alles helemaal niet goed trek, en oververmoeid thuis kom. Ik doe nu een opleiding waar je dus vaak hele dag tussen mensen zit op stage, en continu aandacht geeft aan clienten e.d. Vraag me af of ik daar niet te veel last van heb.

Ik zou graag normaal willen zijn, maar dat bestaat denk ik niet.
Ja ik heb een tijdje in de zorg gewerkt. Maar dat was toch echt iets te veel van t goede blijkbaar.

Kent iemand btw het ADD-syndroom van Thomas Brown. Of het de moeite waard is om aan te schaffen :).
pi_144089110
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef WP8iscool het volgende:
Zijn er nog andere ADD'ers die werk doen waar ze veel prikkels krijgen? Denk aan hele dag tussen grote groep clienten werken of een klas? Ik merk zelf dat ik bijv. op een verjaardag soms alles helemaal niet goed trek, en oververmoeid thuis kom. Ik doe nu een opleiding waar je dus vaak hele dag tussen mensen zit op stage, en continu aandacht geeft aan clienten e.d. Vraag me af of ik daar niet te veel last van heb.
Lijkt me juist makkelijk. Op die manier heb je een externe factor die het werktempo aangeeft. Ik persoonlijk vind het juist lastig worden als die er niet is en je jezelf aan het werk moet houden.
pi_144099186
Ik loop echt te kutten
Worry is a misuse of imagination
pi_144105179
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:07 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zijn er genoeg die het al doen, zoek naar aanvullende verzekeringen waarbij de eigen bijdrage gedekt wordt (wel duur). Is wettelijk geregeld dat er voor concerta/strattera een eigen bijdrage geldt voor de meerwaarde tov ritalin. Die zullen dus, totdat de indeling verandert, nooit in het basispakket komen.

[..]

Ik heb een tijd in een winkel gewerkt. Zwaar vermoeiend, maar er wordt actief om aandacht gevraagd dus concentreren lukte wel. Anders dan een verjaardag, je kunt je vaak 1 op 1 op iemand richten ipv overal flarden mee te krijgen en teveel geluid tegelijk. Maar leg het voor aan je begeleider op stage, zodat ze je daar mee kunnen helpen en sturen?
Wel volgehouden? Ik vindt het vervelend, ik kan heel veel dingen, maar door die kut ADD lukt het gewoon niet. Ik kan het zeker voorleggen, maar eerst maar eens kijken hoe het gaat. Maar door die twijfels heb ik weinig zin in stage nog. Twijfel nu weer aan de hele opleiding.
pi_144105252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Lijkt me juist makkelijk. Op die manier heb je een externe factor die het werktempo aangeeft. Ik persoonlijk vind het juist lastig worden als die er niet is en je jezelf aan het werk moet houden.
Ik bedoel niet zozeer in teamverband, maar met/vooor een groep mensen. Denk als voor een klas staan of met clienten in een verzorgingshuis.
pi_144105308
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:42 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Ja ik heb een tijdje in de zorg gewerkt. Maar dat was toch echt iets te veel van t goede blijkbaar.

Kent iemand btw het ADD-syndroom van Thomas Brown. Of het de moeite waard is om aan te schaffen :).
Ken't boek niet maar de reviews op bol.com zijn wel goed. Misschien staan er bij Amazon ook wel veel reviews. Wat heb je precies in de zorg gedaan? Waaraan merkte je dat het niet ging?
pi_144106693
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:05 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Wel volgehouden? Ik vindt het vervelend, ik kan heel veel dingen, maar door die kut ADD lukt het gewoon niet. Ik kan het zeker voorleggen, maar eerst maar eens kijken hoe het gaat. Maar door die twijfels heb ik weinig zin in stage nog. Twijfel nu weer aan de hele opleiding.
Oh ja hoor, 'men' vond juist dat ik het goed deed omdat ik bomvol enthousiasme zat en vaak prima kon aanvoelen wat de klant zocht en wat daar bij zou passen (want vakkennis). Heb ook een paar jaar als bijbaan lesgegeven, ook dat kost op het moment energie, maar is ook voldoenend. Moet ik wel zeggen dat het voor mij bijbanen waren :P.

Geef het op tijd aan! Niet persé aan de persoon die je gaat beoordelen, maar wel aan je begeleider. Geloof me, dit soort dingen weten ze liever op tijd zodat ze er rekening mee kunnen houden. Ik weet van mijn huidige werk dat er ook een student is geweest die ADD had, en dit pas een paar weken voor het einde zei. Die functioneerde totaal niet en ze hadden geen idee hoe ze hem wel op de rit konden krijgen. Ik heb het hier zelf na een paar weken aangegeven, zodat 'men' mij niet meteen als een labeltje ziet of iemand die zich daarachter verschuilt, maar zodat dromerig en dom gedrag wel wat verklaarbaarder zijn.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144106725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:05 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Wel volgehouden? Ik vindt het vervelend, ik kan heel veel dingen, maar door die kut ADD lukt het gewoon niet. Ik kan het zeker voorleggen, maar eerst maar eens kijken hoe het gaat. Maar door die twijfels heb ik weinig zin in stage nog. Twijfel nu weer aan de hele opleiding.
Exact het zelfde hier!
Worry is a misuse of imagination
pi_144107208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:47 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh ja hoor, 'men' vond juist dat ik het goed deed omdat ik bomvol enthousiasme zat en vaak prima kon aanvoelen wat de klant zocht en wat daar bij zou passen (want vakkennis). Heb ook een paar jaar als bijbaan lesgegeven, ook dat kost op het moment energie, maar is ook voldoenend. Moet ik wel zeggen dat het voor mij bijbanen waren :P.

Geef het op tijd aan! Niet persé aan de persoon die je gaat beoordelen, maar wel aan je begeleider. Geloof me, dit soort dingen weten ze liever op tijd zodat ze er rekening mee kunnen houden. Ik weet van mijn huidige werk dat er ook een student is geweest die ADD had, en dit pas een paar weken voor het einde zei. Die functioneerde totaal niet en ze hadden geen idee hoe ze hem wel op de rit konden krijgen. Ik heb het hier zelf na een paar weken aangegeven, zodat 'men' mij niet meteen als een labeltje ziet of iemand die zich daarachter verschuilt, maar zodat dromerig en dom gedrag wel wat verklaarbaarder zijn.
In een winkel werken lijkt mij ook tof. Houd er sowieso van om in technologie te verdiepen. Volgensmij zou ik zo aan de slag kunnen in de Dixons of een muziekwinkel.

Als het over 2 of 3 weken niet werkt, en ik blijf me zo moe voelen zal ik dat wel aangeven. Maar dan moet ik sowieso met school gaan kijken. Ik ben al blijven zitten namelijk
pi_144107254
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Exact het zelfde hier!
Samen huilen?
pi_144109031
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:07 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Samen huilen?
Is goed.

Heb een college gevolgd net (wiskunde) en dat ging goed dus heb een heeeeeel klein beetje de vibe terug.. Ik wist vanochtend niet eens wat ik aanmoet zo besluiteloos.

Maar voel mij nog steeds niet daadkrachtig genoeg om een afstudeerplek te vinden of verder te gaan met m'n onderzoek :{

Wel een goed gesprek gehad met de docente over mogelijke opties.. Maar ja als ik zo blijf dan neemt niemand mij aan natuurlijk
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:10:48 #128
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144109323
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef WP8iscool het volgende:
Zijn er nog andere ADD'ers die werk doen waar ze veel prikkels krijgen?
5 jaar politie, inmiddels weer 4 jaar in de zorg (beschermde woonvorm voor mensen met autisme, schizofrenie, borderline, DIS etc.).

Meestal red ik het (wellicht juist door ADD) vrij goed, chaos is wel een beetje mijn element. Langdurige projecten ertussendoor draaien die ook binnen mijn takenpakket liggen zijn echter lastig als ik er geen tijd voor reserveer. De laatste paar maanden werk ik A-meer dan eigenlijk op papier staat afgesproken en B-met meer taken dan ik werkelijk kan verstouwen.

Als daarnaast onze planner nog eens zo briljant is om voor 5 vrijdagen van 1 andere collega 3 medewerkers waaronder moi een compleet omgedraaid rooster te geven dan kan dat allemaal wat veel zijn, vooral omdat er domweg niet geluisterd wordt als je erover begint.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144110109
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:03 schreef Probability het volgende:

[..]

Is goed.

Heb een college gevolgd net (wiskunde) en dat ging goed dus heb een heeeeeel klein beetje de vibe terug.. Ik wist vanochtend niet eens wat ik aanmoet zo besluiteloos.

Maar voel mij nog steeds niet daadkrachtig genoeg om een afstudeerplek te vinden of verder te gaan met m'n onderzoek :{

Wel een goed gesprek gehad met de docente over mogelijke opties.. Maar ja als ik zo blijf dan neemt niemand mij aan natuurlijk
Welke studie doe je? Veel last op stages van add? of je omgeving meer?
pi_144110283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:10 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

5 jaar politie, inmiddels weer 4 jaar in de zorg (beschermde woonvorm voor mensen met autisme, schizofrenie, borderline, DIS etc.).

Meestal red ik het (wellicht juist door ADD) vrij goed, chaos is wel een beetje mijn element. Langdurige projecten ertussendoor draaien die ook binnen mijn takenpakket liggen zijn echter lastig als ik er geen tijd voor reserveer. De laatste paar maanden werk ik A-meer dan eigenlijk op papier staat afgesproken en B-met meer taken dan ik werkelijk kan verstouwen.

Als daarnaast onze planner nog eens zo briljant is om voor 5 vrijdagen van 1 andere collega 3 medewerkers waaronder moi een compleet omgedraaid rooster te geven dan kan dat allemaal wat veel zijn, vooral omdat er domweg niet geluisterd wordt als je erover begint.
Veel overuren?, chaos kan ik idd. ook goed hebben? Vraag me af welke add'er wel succesvol is in z'n baan? Af en toe neig ik om gewoon weer muziek te gaan maken. Ik ben denk ik liever arm dan hoe ik nu leef.
pi_144120889
Ik heb het weer voor elkaar. Was voor wiskunde vergeten een schrift mee te nemen, net zoals ongeveer de helft van de klas. Die leraar helemaal boos op mij dat ik geen schrift had, alleen ik ook echt. Is hij naar mn mentor en mn afdelingsleider gegaan, tegelijk uit de les gepikt voor een gesprek met hun twee, donderpreek over dat ik me nooit eens een keer gedraag, nu willen ze een gesprek met mn ouders en mij. Ze gaan een soort van contract maken waarin staat dat ik me de rest van dit examenjaar goed zal gedragen, die ik moet ondertekenen.:') En dat terwijl in de vakantie mijn dosis is opgehoogd waardoor ik me vandaag verdomme de hele dag voorbeeldig heb gedragen. Echt, wat is dit :')
pi_144121853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:28 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Welke studie doe je? Veel last op stages van add? of je omgeving meer?
Adhd/add
Ja had het bijna niet gehaald
Nou ja had het niet gehaald maar allemaal extra kansen gekregen etc
Extra begeleiding
Uiteindelijk jaar te laat maar ja

Ik heb er zelf vooral heel veel last van, aan de buitenkant zie je het niet en lijk ik heeel erg gestructureerd. (Tot ik een minder moment heb, ik breng juist structuur aan om m'n dag door te komen)
En gesproken feedback komt niet goed binnen/begrijp de instructies dan anders
Veeeeeel afleiding
Moeite met kaderen/opzetten onderzoek

Door best veel negatieve feedback/mislukkingen uit het verleden ook faalangst/perfectionisme

Dus niet heeeel handig allemaal. Probeer wel open kaart te spelen, maar ik kom altijd heel intelligent over en gestructureerd dus dan word ik niet geloofd of zo :? Ik hoor heel vaak dat mensen denken dat ik heel intelligent ben.. Ja prima hoor maar succesvol in het leven ben ik niet echt
Worry is a misuse of imagination
pi_144121979
Ooo en:
Jij bent toch helemaal niet druk?
Dan zeg ik nee, ik hang niet als een aapje in de gordijnen nee. Ik heb mij enigszins geleerd te beheersen + innerlijke onrust + is maar 1 van de 12 kenmerken zeg ik dan.. Geen idee of het er echt 12 zijn maar anders krijg je weer zo'n verschrikkelijke discussie

Ja prima als je ook denkt dat je adhd hebt maar ga dan naar de huisarts met je klachten.. Helemaal als je m'n medicatie over wil kopen :') als het echt zo is kun je maar beter naar de huisarts gaan, diagnose krijgen en dan zelf medicatie, is nog goedkoper ook..
Worry is a misuse of imagination
pi_144122044
Ik wou nog iets zeggen maar dat ben ik vergeten
Worry is a misuse of imagination
pi_144122635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:37 schreef Probability het volgende:
Ooo en:
Jij bent toch helemaal niet druk?
Dan zeg ik nee, ik hang niet als een aapje in de gordijnen nee. Ik heb mij enigszins geleerd te beheersen + innerlijke onrust + is maar 1 van de 12 kenmerken zeg ik dan.. Geen idee of het er echt 12 zijn maar anders krijg je weer zo'n verschrikkelijke discussie

Ja prima als je ook denkt dat je adhd hebt maar ga dan naar de huisarts met je klachten.. Helemaal als je m'n medicatie over wil kopen :') als het echt zo is kun je maar beter naar de huisarts gaan, diagnose krijgen en dan zelf medicatie, is nog goedkoper ook..
Hele post, helemaal herkenbaar.
"Oh maar als jij al ADHD hebt, dan heb ik het zeker!"
pi_144125978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:37 schreef Probability het volgende:
Ooo en:
Jij bent toch helemaal niet druk?
Dan zeg ik nee, ik hang niet als een aapje in de gordijnen nee. Ik heb mij enigszins geleerd te beheersen + innerlijke onrust + is maar 1 van de 12 kenmerken zeg ik dan.. Geen idee of het er echt 12 zijn maar anders krijg je weer zo'n verschrikkelijke discussie

Ja prima als je ook denkt dat je adhd hebt maar ga dan naar de huisarts met je klachten.. Helemaal als je m'n medicatie over wil kopen :') als het echt zo is kun je maar beter naar de huisarts gaan, diagnose krijgen en dan zelf medicatie, is nog goedkoper ook..
Ik gaf wel eens als reactie dat mijn ouders me inderdaad best goed hebben opgevoed :+. Ik vind drukke mensen vervelend, dus doe ik zelf niet druk. Ik laat ze soms naar de enorme zooi op mn bureau kijken 'kijk, dit is mijn hoofd'.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144126525
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik gaf wel eens als reactie dat mijn ouders me inderdaad best goed hebben opgevoed :+. Ik vind drukke mensen vervelend, dus doe ik zelf niet druk. Ik laat ze soms naar de enorme zooi op mn bureau kijken 'kijk, dit is mijn hoofd'.
Ik vind drukke mensen ook vervelend :')

Mijn moeder heeft veel te maken met moeilijk opvoedbare kinderen in haar werk.. Dus zal wel geholpen hebben :P
Worry is a misuse of imagination
pi_144135343
Studeren lukt opeens wel :s) nu alle regeldingen etc nog en wat ik wil :')
Worry is a misuse of imagination
pi_144161168
Is er iemand hier goed met wiskunde/getallen etc. Schijnt niet samen te gaan met adhd?
Worry is a misuse of imagination
pi_144161766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Probability het volgende:
Is er iemand hier goed met wiskunde/getallen etc. Schijnt niet samen te gaan met adhd?
roep een getallenreeks en ik kan het onthouden, ik heb minder met talen
pi_144165238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Probability het volgende:
Is er iemand hier goed met wiskunde/getallen etc. Schijnt niet samen te gaan met adhd?
Ik dacht dat juist talen lastiger zouden moeten zijn? Vaak comorbiditeiten met dyslexie ed.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144166960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Probability het volgende:
Is er iemand hier goed met wiskunde/getallen etc. Schijnt niet samen te gaan met adhd?
Ik ben in principe best wel goed in wiskunde (in de zin dat ik vrij snel snap wat de bedoeling is), alleen ben ik te slordig om er echt goed in te zijn (plusjes/minnetjes omdraaien kwam nogal eens voor).
Formules was ik altijd wel goed in, zolang ik maar een beetje kon puzzelen en hem niet verkeerd onthield :P

Talen gingen wel (ik kan tegenwoordig 3 talen) maar dat kwam vooral door mn ouders en Engelstalige tekenfilms en games :D :P
pi_144178169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:37 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik dacht dat juist talen lastiger zouden moeten zijn? Vaak comorbiditeiten met dyslexie ed.
Ja dat lees ik altijd..

Ik ben beter in wiskunde dan in talen trouwens :+
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 4 september 2014 @ 21:35:41 #144
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144183639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:37 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik dacht dat juist talen lastiger zouden moeten zijn? Vaak comorbiditeiten met dyslexie ed.
Dyslexie, dyscalculie en nog iets maar kan niet op de naam komen.
Daarnaast schijnt autisme niet voor te komen zonder minimaal een paar kenmerken van AD(H)D, andersom minder vaak.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144190706
Worry is a misuse of imagination
pi_144191015
quote:
Hahahaha.
Gaar wijf.

Ik eet zo gezond zou ik geen adhd meer moeten hebben :')!!
Worry is a misuse of imagination
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2014 @ 01:23:31 #147
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144191288
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Hahahaha.
Gaar wijf.

Ik eet zo gezond zou ik geen adhd meer moeten hebben :')!!
Hoi meis zo wijs moet vloeien eerst bloed voordat jij je leren beheerst voor het eerst in this life you lead not, OMG Skully knows not 2 shame me 2 blame u just for hate lust after all?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2014 @ 01:34:28 #148
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144191435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben in principe best wel goed in wiskunde (in de zin dat ik vrij snel snap wat de bedoeling is), alleen ben ik te slordig om er echt goed in te zijn (plusjes/minnetjes omdraaien kwam nogal eens voor).
Formules was ik altijd wel goed in, zolang ik maar een beetje kon puzzelen en hem niet verkeerd onthield :P

Talen gingen wel (ik kan tegenwoordig 3 talen) maar dat kwam vooral door mn ouders en Engelstalige tekenfilms en games :D :P
Ken u zelve vooral dat spreken moet kan en niet ken ego remmen nu snel arrogant geval diep uit dal kul dumpen wij doen keer op keer jongeheer afvalt van trots hansworst ik kook met knoflook lekker puh jij praat ik zeg dūh everytime in mirror you fail to fool saying I'm not the crook Salmannassar is why winning every quiz is his bizz he rules all you fool like a pil u need 2 chillkill yourself legally not me better I know how you are star in own mind you are to far to be saved by even I king so high eye in sky you fall 2 flytrap belong?Leave you buzzbee honeypukers is not wat I want to got you for now anyway is too long strong ur not i think of you2?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_144191886
Is het al sinterklaas?
pi_144193050
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Hahahaha.
Gaar wijf.

Ik eet zo gezond zou ik geen adhd meer moeten hebben :')!!
Ze hebben het hier over kinderen he. Ik vermoed dat het hier gaat over 'vervelende drukke' kinderen die het labeltje onterecht gekregen hebben en dus inderdaad meer baat hebben bij goede voeding. De overige 22% heeft waarschijnlijk wél ADHD en hun symptomen verdwenen ook niet door goede voeding.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 5 september 2014 @ 09:30:30 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144193829
pilletje Sal?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:05:42 #152
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144232367
Not this shit again...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144233117
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Hahahaha.
Gaar wijf.

Ik eet zo gezond zou ik geen adhd meer moeten hebben :')!!
Als ik flink koffie tank helpt het, dus voeding maakt wel uit. :+

Edit: hoe langer ik naar dat filmpje kijk hoe duidelijker het wordt dat de staatsomroep linkse bigpharma roepers zijn :')
Beneath the gold, the bitter steel
pi_144234276
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:33 schreef Probability het volgende:

[..]

Adhd/add
Ja had het bijna niet gehaald
Nou ja had het niet gehaald maar allemaal extra kansen gekregen etc
Extra begeleiding
Uiteindelijk jaar te laat maar ja

Ik heb er zelf vooral heel veel last van, aan de buitenkant zie je het niet en lijk ik heeel erg gestructureerd. (Tot ik een minder moment heb, ik breng juist structuur aan om m'n dag door te komen)
En gesproken feedback komt niet goed binnen/begrijp de instructies dan anders
Veeeeeel afleiding
Moeite met kaderen/opzetten onderzoek

Door best veel negatieve feedback/mislukkingen uit het verleden ook faalangst/perfectionisme

Dus niet heeeel handig allemaal. Probeer wel open kaart te spelen, maar ik kom altijd heel intelligent over en gestructureerd dus dan word ik niet geloofd of zo :? Ik hoor heel vaak dat mensen denken dat ik heel intelligent ben.. Ja prima hoor maar succesvol in het leven ben ik niet echt
Heel herkenbaar probleem, ik ben niet druk (totdat ik ga praten misschien, dan stop ik niet meer :@ ). Kom altijd over alsof ik alles op orde heb, alleen kost me dat absurd veel energie en lukt het ook heel vaak niet.

Hoe heb jij leren omgaan met kaderen en structuur aanbrengen in je verslagen/opdrachten?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_144241912
Zo, 17 september afspraak bij de psychiater voor medicatie. Ben benieuwd hoe het leven eruit gaat zien daarna.
  † In Memoriam † zondag 7 september 2014 @ 07:38:19 #156
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_144264462
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Not this shit again...
Daar doe ik het allemaal voor. Maar geen zorgen, Skully. Ik houd me aan de menselijke maat.
Prettige voortzetting.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_144265496
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:58 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Heel herkenbaar probleem, ik ben niet druk (totdat ik ga praten misschien, dan stop ik niet meer :@ ). Kom altijd over alsof ik alles op orde heb, alleen kost me dat absurd veel energie en lukt het ook heel vaak niet.

Hoe heb jij leren omgaan met kaderen en structuur aanbrengen in je verslagen/opdrachten?
Eh ga ik uitleggen maar moet ik even goed over nadenken beetje lang verhaal of zo denk ik weer niet
Worry is a misuse of imagination
pi_144291947
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 10:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Eh ga ik uitleggen maar moet ik even goed over nadenken beetje lang verhaal of zo denk ik weer niet
Mag ook in PM of op de mail. Ik loop bij mijn werk namelijk een beetje tegen project management aan, dat gaat niet zo lekker. (maar heb ook pas sinds dit weekend dexafetamine).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_144293006
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:56 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Mag ook in PM of op de mail. Ik loop bij mijn werk namelijk een beetje tegen project management aan, dat gaat niet zo lekker. (maar heb ook pas sinds dit weekend dexafetamine).
Meer dat ik even goed moet nadenken wat je vraag precies is en welke stappen ik heb genomen :
Worry is a misuse of imagination
pi_144312285
ziekelijk genoeg weet ik van heel veel muziekstukken jaartallen, korte biografie-en en complete albums op te noemen.
pi_144451727
valt adhd nou officieel onder Autisme Spectrum Stoornis of heeft het alleen verwantschap?
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:53:43 #162
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144455559
Autisme lijkt niet voor te komen zonder ADHD-klachten, andersom wel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144500481
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dyslexie, dyscalculie en nog iets maar kan niet op de naam komen.
Daarnaast schijnt autisme niet voor te komen zonder minimaal een paar kenmerken van AD(H)D, andersom minder vaak.
Dat wist ik helemaal niet, maar verklaart wel een hoop.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144542242
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:34 schreef Probability het volgende:
Is er iemand hier goed met wiskunde/getallen etc. Schijnt niet samen te gaan met adhd?
Ik scoorde in het hoogste of een na hoogste percentiel met wiskunde bij mn IQ test... Maar had destijds wel netjes een 2 op m'n rapport staan voor dat vak :D
pi_144542308
quote:
Lidy pelser doet geen onafhankelijk onderzoek. Tijdschrift dat haar werk had gepubliceerd heeft dat later ingetrokken o.i.d. Gewoon negeren die zooi (al kan gezond eten nooit kwaad!!)
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:23:53 #166
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144574008
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:20 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Lidy pelser doet geen onafhankelijk onderzoek. Tijdschrift dat haar werk had gepubliceerd heeft dat later ingetrokken o.i.d. Gewoon negeren die zooi (al kan gezond eten nooit kwaad!!)
Bovendien zou ik andere variabelen die mogelijk ermee samen veranderen ook eens uitsluiten. Beetje gekleurde insteek geloof ik...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144587898
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:20 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Lidy pelser doet geen onafhankelijk onderzoek. Tijdschrift dat haar werk had gepubliceerd heeft dat later ingetrokken o.i.d. Gewoon negeren die zooi (al kan gezond eten nooit kwaad!!)
Dit heb ik ook gelezen alleen ik ben wezen zoeken op internet maar kan het niet zo snel terug lezen.
Maar waarschijnlijk was het iets met de extra aandacht die de patientjes kregen en de focus op een onderwerp(focus op voeding) dat de patientjes zich "gewoner" gingen gedragen
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:28:57 #168
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144588119
Das wat ik bedoel idd. Das hetzelfde als een dieet bedenken, aangeven dat het dieet alleen werkt als je daarnaast netjes elke dag voldoende beweegt, mensen afvallen en dan claimen dat het aan het dieet ligt.

Als ik minder kan werken, meer tijd kan nemen voor de rest van mijn leven en dat in mijn eigen tijd mag doen heb ik ook geen last van mijn ADD, maar laat dat nou net niet kunnen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144591194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:21 schreef DocWho het volgende:

[..]

Dit heb ik ook gelezen alleen ik ben wezen zoeken op internet maar kan het niet zo snel terug lezen.
Maar waarschijnlijk was het iets met de extra aandacht die de patientjes kregen en de focus op een onderwerp(focus op voeding) dat de patientjes zich "gewoner" gingen gedragen
http://addleaks.wordpress(...)ande-van-the-lancet/

En nog een ander artikeltje dat duidelijke vraagtekens zet bij mevr. Pelsser:

http://www.volkskrant.nl/(...)eit-of-illusie.dhtml
pi_144591503
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:21 schreef DocWho het volgende:

[..]

Dit heb ik ook gelezen alleen ik ben wezen zoeken op internet maar kan het niet zo snel terug lezen.
Maar waarschijnlijk was het iets met de extra aandacht die de patientjes kregen en de focus op een onderwerp(focus op voeding) dat de patientjes zich "gewoner" gingen gedragen
Heel het onderzoek deugde ook al niet want de onderzoeksgroep was veel te klein. Resultaten kunnen dan (naar mijn mening) interessant genoeg zijn voor een nieuwe vervolgstudie maar je moet het niet als waarheid gaan zitten verkondigen.

Maar goed. Gezonder eten en leven kan nooit kwaad :)
pi_144624345
Bedankt Fes.
pi_144985055
ik heb zelf ook ervaring met methylfenidaat. En die is zowel positief als negatief.

Negatief omdat:
- de dosis was heel snel te hoog, waardoor ik in een zombie veranderde
- ik nam de pillen niet op de gezette tijden want dat was voor mij niet te doen
- hierdoor werd ik ontzettend labiel en kreeg waanzinnige stemmingswisselingen
- toen ik ermee stopte na een aantal maanden leek het net of ik alle onderdrukte emoties in één dag
terugkreeg, was geen pretje

Positief omdat (toen het me in het begin nog lukte de pilletjes op de goede tijden in te nemen )
- ik ergerde me veeeel minder snel
- ik had geduld en voelde RUST
- ik kon me met met het grootste gemak op alles concentreren voor zolang als ik dat wilde
- hierdoor veel meer energie
pi_144985162
oja: op dit moment kan ik me vrij goed concentreren op mijn werk, wal lange tijd, ook al ben ik daar wel chaotisch en loop ik voortdurend voor niks op en neer, uiteindelijk krijg ik heel veel af omdat ik van mijn werk mijn nieuwe "obsessie" heb gemaakt. Het is geen echte obsessie maar ik geef het superveel prioriteit en werk liever over dan dat ik dingen laat liggen, hierdoor elke dag frisse start.

zowel op mn werk als in mijn verdere leven probeer ikk ervoor te zorgen dat ik me op het hier en nu kan concentreren en dat doe ik door dingen af te maken, haast dwangnatig
pi_144985215
was dit de bedoeling van dit forum? Ik ben trouwens woonbegeleider in de gehandicaptenzorg en werk onregelmatig. Alle structuurtjes bij de bewoners waren eerst een absolute HEL en ik kwam overal te laat, wat voor hun een HEL was. Maar nu werk ik er bijna drie jaar en weet het meeste uit mn hoofd, waardoor ik toch nog goed m'n werk kan doen.
pi_144985270
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:48 schreef Probability het volgende:
valt adhd nou officieel onder Autisme Spectrum Stoornis of heeft het alleen verwantschap?
ze willen ( begreeo ik) binnekort adhad en dus ook add onder dat spectrum laten vallen. Autisme krijg t geloof ik dan nog maar enkele vormen, iets als zwaar, matig etc
pi_144985344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:38 schreef Probability het volgende:
Ik wou nog iets zeggen maar dat ben ik vergeten
:D
pi_144987664
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 16:33 schreef moi.Gracia het volgende:
uiteindelijk krijg ik heel veel af omdat ik van mijn werk mijn nieuwe "obsessie" heb gemaakt. Het is geen echte obsessie maar ik geef het superveel prioriteit en werk liever over dan dat ik dingen laat liggen.
Zo herkenbaar :O
Ik doe voor school helemaal niks en kan me er ook totaal niet toe zetten dat ik er iets voor ga doen, terwijl ik bij mijn bijbaantje op de broodafdeling een van de meest gemotiveerde en gefocuste mensen ben, en ik altijd de dingen die de anderen laten liggen er ook nog maar even bij doe. Ik heb inmiddels alle informatie die op het medewerkersportaal staat minstens 1 keer gelezen in mn vrije tijd op momenten dat ik me verveelde :'). Echt een soort van langdurige hyperfocus voor 1 ding zeg maar :')
pi_145053947
Kun je van nature georganiseerd zijn maar wel adhd hebben?

Zat namelijk te bedenken dat ik als kind al een boekhouding bijhield, kleding op kleur, boeken per onderwerp etc.

Pas sinds dit vrij complex is, heb ik moeite met organiseren. (Studeren, zelfstandig wonen, zelfvoorzienend moeten zijn etc)

Of is dit iets wat elkaar per definitie uitsluit?
Worry is a misuse of imagination
pi_145063331
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:33 schreef Probability het volgende:
Kun je van nature georganiseerd zijn maar wel adhd hebben?

Zat namelijk te bedenken dat ik als kind al een boekhouding bijhield, kleding op kleur, boeken per onderwerp etc.

Pas sinds dit vrij complex is, heb ik moeite met organiseren. (Studeren, zelfstandig wonen, zelfvoorzienend moeten zijn etc)

Of is dit iets wat elkaar per definitie uitsluit?
Nee hoor, het kan een meganisme zijn om er mee om te gaan.
Lukt het je altijd om het goed bij te houden?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_145065734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee hoor, het kan een meganisme zijn om er mee om te gaan.
Lukt het je altijd om het goed bij te houden?
Nu ik paar dagen bij m'n ouders ben heb ik alweer meer gedaan en georganiseerd dan in de afgelopen 2 maanden.

Dus denk dat ik een soort externe structuur nodig heb, dan lukt het mij prima.. Gek eigenlijk
Worry is a misuse of imagination
pi_145068521
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:56 schreef Probability het volgende:

[..]

Nu ik paar dagen bij m'n ouders ben heb ik alweer meer gedaan en georganiseerd dan in de afgelopen 2 maanden.

Dus denk dat ik een soort externe structuur nodig heb, dan lukt het mij prima.. Gek eigenlijk
Het kan nooit kwaad je te laten onderzoeken.

Als ik het 10 jaar eerder had geweten, dan was mijn studie een stuk makkelijker verlopen en had ik ook minder problemen gehad in de eerste jaren van mijn cariere.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_145068720
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het kan nooit kwaad je te laten onderzoeken.

Als ik het 10 jaar eerder had geweten, dan was mijn studie een stuk makkelijker verlopen en had ik ook minder problemen gehad in de eerste jaren van mijn cariere.
Ik heb al twee jaar een diagnose :+
Worry is a misuse of imagination
pi_145071570
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:57 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb al twee jaar een diagnose :+
Ik zag een tijdje geleden hier een opmerking langskomen dat je de hoeveelheid last die je ondervindt niet als maatstaaf kan nemen hoe erg je adhd hebt. Het zou eerder een indicatie zijn hoe goed je ermee geleerd hebt om te gaan.

Ik vond het wel aannemelijk klinken.. zo had ik er nog nooit tegenaan gekeken. Misschien verklaart dat bij jou ook iets.
pi_145081470
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:45 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik zag een tijdje geleden hier een opmerking langskomen dat je de hoeveelheid last die je ondervindt niet als maatstaaf kan nemen hoe erg je adhd hebt. Het zou eerder een indicatie zijn hoe goed je ermee geleerd hebt om te gaan.

Ik vond het wel aannemelijk klinken.. zo had ik er nog nooit tegenaan gekeken. Misschien verklaart dat bij jou ook iets.
Ja dat denk ik dan :)
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:15:32 #185
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_145085022
een jaar of 15 (ik was 10) geleden de diagnose ADHD mee gekregen.. toen ritalin gehad, voor concentratie op school..
ik vergat deze medicijnen vaak, tijdens gebruik had ik concentratie maar het vlakte mij gigantisch af.. had geen lusten en geen plezier, ik was niet mijzelf..
na mijn school periode gestopt, vanwege die afvlakking.... ook met het idee dat ik over mijn adhd heen ben gegroeid, mensen hebben geen last van mij.. maar ik kan mij moeilijk focussen..

mijn werk is afwisselend en ik merk dat ik vaak dingen niet direct af maak.. maar veel door elkaar doe (maar uiteindelijk komt alles optijd af!).

ik ben aan het einde van de dag moe.. echt kapot.. het liefste slaap ik elke avond om 20a 21 uur..
ik slaap zo'n 7,5 a 8,5 uur per nacht

eigenlijk had ik een vraag... vermoeidheid... speelt dat bij jullie ook een grote rol?

[ Bericht 2% gewijzigd door makkie88 op 01-10-2014 14:37:24 ]
pi_145085229
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:15 schreef makkie88 het volgende:
een jaar of 15 (ik was 10) geleden de diagnose ADHD mee gekregen.. toen ritalin gehad, voor concentratie op school..
ik vergat deze medicijnen vaak, tijdens gebruik had ik concentratie maar het vlakte mij gigantisch af.. had geen lusten en geen plezier, ik was niet mijzelf..
na mijn school periode gestopt, vanwege die afvlakking.... ook met het idee dat ik over mijn adhd heen ben gegroeid, mensen hebben geen last van mij.. maar ik kan mij moeilijk focussen..

mijn werk is afwisselend en ik merk dat ik vaak dingen niet direct af maak.. maar veel door elkaar doe (maar uiteindelijk komt alles optijd af!).

ik ben aan het einde van de dag moe.. echt kapot.. het liefste slaap ik elke avond om 20a 21 uur..

eigenlijk had ik een vraag... vermoeidheid... speelt dat bij jullie ook een grote rol?
Had ik wel voor medicatie, prikkels van studie etc maken mij erg moe. Nu ben ik gewoon normaal moe en kan ik goed slapen.
Worry is a misuse of imagination
pi_145104377
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:15 schreef makkie88 het volgende:
een jaar of 15 (ik was 10) geleden de diagnose ADHD mee gekregen.. toen ritalin gehad, voor concentratie op school..
ik vergat deze medicijnen vaak, tijdens gebruik had ik concentratie maar het vlakte mij gigantisch af.. had geen lusten en geen plezier, ik was niet mijzelf..
na mijn school periode gestopt, vanwege die afvlakking.... ook met het idee dat ik over mijn adhd heen ben gegroeid, mensen hebben geen last van mij.. maar ik kan mij moeilijk focussen..

mijn werk is afwisselend en ik merk dat ik vaak dingen niet direct af maak.. maar veel door elkaar doe (maar uiteindelijk komt alles optijd af!).

ik ben aan het einde van de dag moe.. echt kapot.. het liefste slaap ik elke avond om 20a 21 uur..
ik slaap zo'n 7,5 a 8,5 uur per nacht

eigenlijk had ik een vraag... vermoeidheid... speelt dat bij jullie ook een grote rol?
Ik heb Dexamfetamine, dat heeft minder van de bijwerkingen. Heb nu wel dat ik heel slecht slaap 's nachts, maar dat schijnt weer terug te moeten komen als ik beter gewend ben. Ik heb nu veel energie over aan het einde van de dag. Omdat het functioneren op het werk mij veel minder moeite kost.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_145104494
O halp. Ik heb een hersenschudding, ik mag niet lezen, geen tv kijken, niks. Alleen rustig blijven :')! En dat een week lang. Eh iemand nog tips? Heb al wel een luisterboek gevonden..

Dit meen je toch niet :D :')!
Worry is a misuse of imagination
pi_145105052
quote:
18s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:37 schreef Probability het volgende:
O halp. Ik heb een hersenschudding, ik mag niet lezen, geen tv kijken, niks. Alleen rustig blijven :')! En dat een week lang. Eh iemand nog tips? Heb al wel een luisterboek gevonden..

Dit meen je toch niet :D :')!
Vraag of ze je in coma brengen :+
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_145105195
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vraag of ze je in coma brengen :+
Ja goeie
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:57:28 #191
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145119682
Gebruik nu drie weken concerta, fantastisch. Nadeel: ik zweet me kapot of heb het stervenskoud. Nu zweet ik sowieso wel veel, maar na 10 minuten fietsen kom ik druipend de collegezaal binnen. Ik ben het echt meer dan zat nu. Had eindelijk een zuivere huid, maar door al dat zweten begin ik weer puistjes te krijgen. Als het zweten niet stopt, stop ik met concerta.

Heeft iemand ervaring met het zweten? Gaat het weg na verloop van tijd?
pi_145120025
Luister nu een luisterboek: thinking fast & slow :) past hier ook wel
Worry is a misuse of imagination
pi_145126319
Verhuizen is op zich nog best een beetje een drama, continu alles kwijt!
En tussendoor nog even een lang weekend weg met vriendlief, waarbij we vrij spontaan besloten om maar een dag eerder te gaan, helpt ook niet echt! _O- _O-
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_145135707
Ik had even een vraagje over een recept voor Ritalin.

Ik haal het nu altijd bij mijn huisarts, maar ik ben verhuisd en ivm een druk rooster kan ik eigenlijk vrijwel niet die kant op zonder vrij te moeten nemen. Ik wil wel gewoon bij mijn eigen huisarts blijven want heeft me altijd erg goed geholpen en ik daar altijd heel snel terecht kan (in mijn ervaring moeten kenissen die niet daar zitten altijd bijna een week wachten en lijkt hun arts standaard op vakantie te zijn).

Is het mogelijk dat ik gewoon een recept krijg waarmee ik het op vertoon bij iedere apotheek kan halen? Of kan zoiets niet?

Wil niet aangeven dat ik ver weg ben verhuisd want ik geloof dat je huisarts binnen een straal van zoveel kilometer moet zitten.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 19:35:44 ]
pi_145137593
Voor opiaten moet je arts elke keer weer tekenen (daarvoor krijg je ook geen herhaalrecept). Maar misschien heb je geluk en wil je huisarts het naar een andere apotheek sturen, maar ik zou er niet al te hard op rekenen. Verwacht wel dat ze vragen gaan stellen, die regel van afstand is er niet voor niets.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_145138227
Bij mij gaat het wel vrij makkelijk. De huisarts faxt na een telefoontje het recept naar de apotheek. Volgens mij zitten ze zelf ook niet zo heel erg op vaste klanten die alleen een briefje komen halen te wachten.
pi_145325192
Kwam trouwens via Google images opeens op dit boek :D :')

Worry is a misuse of imagination
pi_145338424
Oh en heeft iemand wel eens gehoord van 6 types adhd?

quote:
Type 1 -- Classic ADHD. Symptoms of ADHD, plus hyperactivity and impulsivity; responds well to stimulant medications
Type 2 -- Inattentive ADHD. Features of ADHD, but instead of hyperactivity, there is low energy; responds well to stimulant medications
Type 3 -- Overfocused ADHD. Symptoms of ADHD and negative thoughts and behaviors, such as opposition and arguing; tends to respond better to an antidepressant (such as Prozac) combined with a stimulant
Type 4 -- Temporal Lobe ADHD. The hallmark features of ADHD, plus irritability, aggressiveness, and memory and learning problems; responds better to antiseizure medications (like Neurontin) than to stimulants
Type 5 -- Limbic ADHD. Combines ADHD with depression and low energy and decreased motivation; responds better to stimulating antidepressants than to stimulants
Type 6 -- The Ring of Fire. Cross between ADHD and bipolar disorder; characterized by moodiness, aggressiveness, and anger. Anticonvulsants or newer antipsychotic medications tend to work better than stimulants.
Worry is a misuse of imagination
pi_145397287
Ik heb nou depakine 1.5gram per dag bovenop al me andere meds merk wel dat het gevoel van de stimulans Modiodal minder is mja daarvan heb k 300 niet zo veel behoefte aan 400.
M'n diazepam terug omhoog werkt vast voor angst maar seroquel moet swso omhoog. Voor de rest;

Barbs en pep werken toch voor iedereen ;p ownee..dat hebben we in t verleden wel geleerd..ahum.
pi_145397385
Veel meer pieken en dalen nu die depakine omhoog is nog juist iets meer richting manisch geworden het is even overtrokken en et effect zelf is ook wel oke nu maar ja t zal ook wel. Gewoon een of 2 diazepam meer nodig I guess laatmaar ik slik vanalles enzo chaos piekt echt af en toe enzo fuckk of ritalin zonodig mja als e zo als mij een apart geval bent je opnemen prima je meds veranderen ook maar meer richting richtlijnen dan echt et beste voor de patiėnt maar ja qua gezondheid misschien wl gedeeltelijkk. Dat dus.
Eigenlijk gwn meer dia en ritalin zonodig nodig^^stuiter stuiter. Add hier trouwens.
pi_145397672
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 15:16 schreef ScarFace- het volgende:
Veel meer pieken en dalen nu die depakine omhoog is nog juist iets meer richting manisch geworden het is even overtrokken en et effect zelf is ook wel oke nu maar ja t zal ook wel. Gewoon een of 2 diazepam meer nodig I guess laatmaar ik slik vanalles enzo chaos piekt echt af en toe enzo fuckk of ritalin zonodig mja als e zo als mij een apart geval bent je opnemen prima je meds veranderen ook maar meer richting richtlijnen dan echt et beste voor de patiėnt maar ja qua gezondheid misschien wl gedeeltelijkk. Dat dus.
Eigenlijk gwn meer dia en ritalin zonodig nodig^^stuiter stuiter. Add hier trouwens.
Is niet echt leesbaar
Worry is a misuse of imagination
pi_145400100
Weet ut sorry mijn fout ik ben wel met je eens , modje? je mag deze posts weggooien aub
pi_145427517
Nu op Radio1 Argas over concerta. Schijnt een niet-geregistreerd medicijn te zijn.
pi_145490638
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:27 schreef RvLaak het volgende:
Nu op Radio1 Argas over concerta. Schijnt een niet-geregistreerd medicijn te zijn.
snap er geen fuck van. Net op cbg gekeken en het is gewoon geregistreerd.
http://www.cbg-meb.nl/CBG(...)atiebank/default.htm

Ben ik nou zo slim of zijn al die journalisten zo dom?

Even iets anders. Dextro-amfetamine is in Nederland niet geregistreerd. Wordt magistraal bereid. Edit: Blijkbaar is "Dexamed" onderweg. zou dan het eerste geregistreerde geneesmiddel met dexamfetamine zijn. Adderall is in NL niet verkrijgbaar zoals je weet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fes1-2 op 13-10-2014 14:08:53 ]
pi_145491536
Waarom zijn mensen met adhd altijd van die aanstellers?
pi_145491584
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:23 schreef Goejedag het volgende:
Waarom zijn mensen met adhd altijd van die aanstellers?
Omdat sommige blinde mensen doof zijn.
pi_145498043
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:58 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

snap er geen fuck van. Net op cbg gekeken en het is gewoon geregistreerd.
http://www.cbg-meb.nl/CBG(...)atiebank/default.htm

Ben ik nou zo slim of zijn al die journalisten zo dom?

Even iets anders. Dextro-amfetamine is in Nederland niet geregistreerd. Wordt magistraal bereid. Edit: Blijkbaar is "Dexamed" onderweg. zou dan het eerste geregistreerde geneesmiddel met dexamfetamine zijn. Adderall is in NL niet verkrijgbaar zoals je weet.
Het klinkt meer als een merkvariant van dexamfetamine.
Concerta is verlengde afgifte methylfenidaat(ritalin) maar elke pil komt weleens negatief in het nieuws, ik snapte echt drie keer niks van die doseringen toen ik het eens bekeek.
Als je 80mg ritalin slikt zou je 36 en 54 concerta moeten nemen ofzo want die xonxerta geeft maar 80 procent af vd dosis ook.
Ik kijk voor info op fk.; fk.cvz.nl
Maarum ritalin lijkt me fijner tho heb je meer controle op.
Niet innemen leer je wel af. Maar ieder z'n voorkeuren.
pi_145499143
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:58 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
snap er geen fuck van. Net op cbg gekeken en het is gewoon geregistreerd.
http://www.cbg-meb.nl/CBG(...)atiebank/default.htm
Ben ik nou zo slim of zijn al die journalisten zo dom?
Even iets anders. Dextro-amfetamine is in Nederland niet geregistreerd. Wordt magistraal bereid. Edit: Blijkbaar is "Dexamed" onderweg. zou dan het eerste geregistreerde geneesmiddel met dexamfetamine zijn. Adderall is in NL niet verkrijgbaar zoals je weet.
Kwam hem wel tegen in het farmaceutisch kompas (richtlijn voor artsen): https://www.farmacotherap(...)/d/dexamfetamine.asp
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_145595657
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:23 schreef Goejedag het volgende:
Waarom zijn mensen met adhd altijd van die aanstellers?
Mensen met adhd die zich niet aanstellen die hoor je niet.
pi_145595674
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:22 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Het klinkt meer als een merkvariant van dexamfetamine.

Dat is het ook precies. Net als adderall dat is ook een merk van dexamfetamine. Alleen niet geregistreerd hier.
pi_145597646
Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze even lekker hun hoofd leeg kunnen maken door muziek te luisteren of een stuk te gaan rennen. Ik heb niet zoiets en volgens mij zou dat mentaal wel heel gezond zijn. Veel van de dingen die daar standaard voor genoemd worden vind ik saai.

Heeft iemand nog een goede tip?
pi_145598740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:29 schreef CafeRoker het volgende:
Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze even lekker hun hoofd leeg kunnen maken door muziek te luisteren of een stuk te gaan rennen. Ik heb niet zoiets en volgens mij zou dat mentaal wel heel gezond zijn. Veel van de dingen die daar standaard voor genoemd worden vind ik saai.

Heeft iemand nog een goede tip?
Met medicatie kan ik dit redelijk, zonder niet :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_145703823
vraagje: reageren jullie ook zo ontzettend heftig op emotioneel vlak? Mijn emoties voelen bijna explosief .. Soms gaat het nergens over achteraf, maar het idee alleen al dat er iets aan de hand zou kunnen zijn maakt me woest of intens verdrietig en ik vraag me af of dat normaal is
pi_145703879
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:29 schreef CafeRoker het volgende:
Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze even lekker hun hoofd leeg kunnen maken door muziek te luisteren of een stuk te gaan rennen. Ik heb niet zoiets en volgens mij zou dat mentaal wel heel gezond zijn. Veel van de dingen die daar standaard voor genoemd worden vind ik saai.

Heeft iemand nog een goede tip?
waarom ga je niet een spannende hobby zoeken? Iets dat je niet saai vind: judo, bergbeklimmen, in een band weet ik veel
pi_145705500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:29 schreef CafeRoker het volgende:
Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze even lekker hun hoofd leeg kunnen maken door muziek te luisteren of een stuk te gaan rennen. Ik heb niet zoiets en volgens mij zou dat mentaal wel heel gezond zijn. Veel van de dingen die daar standaard voor genoemd worden vind ik saai.

Heeft iemand nog een goede tip?
Hardlopen vind ik ook saai, maar met sparren (vechtsport) kon ik altijd wel los gaan en als ik dan niet oplette dan had je een vuist of voet op je hoofd. Dus mn hoofd was niet leeg maar wel alleen bij het sporten en dat moment. Dat was wel fijn. Moeten voor mij wel sporten zijn die zelf om aandacht vragen waarbij je niet af kunt dwalen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 19 oktober 2014 @ 18:14:49 #216
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145705866
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:57 schreef Purrrp het volgende:
Gebruik nu drie weken concerta, fantastisch. Nadeel: ik zweet me kapot of heb het stervenskoud. Nu zweet ik sowieso wel veel, maar na 10 minuten fietsen kom ik druipend de collegezaal binnen. Ik ben het echt meer dan zat nu. Had eindelijk een zuivere huid, maar door al dat zweten begin ik weer puistjes te krijgen. Als het zweten niet stopt, stop ik met concerta.

Heeft iemand ervaring met het zweten? Gaat het weg na verloop van tijd?
Heeft ķemand hier ervaring mee? Dit is echt heel erg belangrijk voor mij!
pi_145708709
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:08 schreef moi.Gracia het volgende:

[..]

waarom ga je niet een spannende hobby zoeken? Iets dat je niet saai vind: judo, bergbeklimmen, in een band weet ik veel
Omdat ik niet weet wat dat is :P
Daarom vroeg ik het, om eens gericht te kunnen zoeken.

quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hardlopen vind ik ook saai, maar met sparren (vechtsport) kon ik altijd wel los gaan en als ik dan niet oplette dan had je een vuist of voet op je hoofd. Dus mn hoofd was niet leeg maar wel alleen bij het sporten en dat moment. Dat was wel fijn. Moeten voor mij wel sporten zijn die zelf om aandacht vragen waarbij je niet af kunt dwalen.
Vechtsport is een goed idee. Ik heb dat vroeger een tijdje gedaan en dat vond ik wel leuk. Ik ga eens zoeken waar ik in de buurt zoiets kan doen.
pi_145731247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:57 schreef Probability het volgende:
Oh en heeft iemand wel eens gehoord van 6 types adhd?

[..]

Nee, maar type 6 zou best bij mij kunnen passen, net te weinig om manisch depressief te zijn, genoeg voor ADHD maar extreme moodswings
pi_145833814
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:08 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dat is het ook precies. Net als adderall dat is ook een merk van dexamfetamine. Alleen niet geregistreerd hier.
Maarja dexamfetamine door de apotheker magistraal bereid is wel te verkrijgen.
Adderall bevat ook nog voor 1/4e echte amfetamine geloof ik kan ook 1 derde zijn.
pi_146260011
Hoi! Ik probeer het maar eventjes hier, sorry ik had geen geduld om alle reacties door te lezen dus het kan dubbel zijn wat ik nu zeg. Ik weet sinds mn 14e dat ik ADD heb en ik ben nu 20, ik gebruike eerst 15 mg ritalin en gebruik tegenwoordig 5 mg, omdat ik wilde kijken of dat ook gaat en dat ging gewoon goed. Maar de laatste tijd heb ik heel erg last van de bijwerkingen of hoe je het ook noemt, ik ben moe, heb nergens zin in, heb soms geen eens zin om te praten, voelt soms alsof ik er niet helemaal bij ben, stemmingswisselingen en word snel boos en ben negatief over alles. Dit was eerst volgens mij niet zo erg en nu wel... weet iemand wat ik hieraan kan doen en of het aan de ritalin of aan mezelf ligt? BVD! :)
pi_146260200
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:06 schreef moi.Gracia het volgende:
vraagje: reageren jullie ook zo ontzettend heftig op emotioneel vlak? Mijn emoties voelen bijna explosief .. Soms gaat het nergens over achteraf, maar het idee alleen al dat er iets aan de hand zou kunnen zijn maakt me woest of intens verdrietig en ik vraag me af of dat normaal is
Jaaa ik herken dit zo erg!!! Heb jij enig idee wat eraan te doen is?
pi_146261356
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:18 schreef Dreamer123 het volgende:
Hoi! Ik probeer het maar eventjes hier, sorry ik had geen geduld om alle reacties door te lezen dus het kan dubbel zijn wat ik nu zeg. Ik weet sinds mn 14e dat ik ADD heb en ik ben nu 20, ik gebruike eerst 15 mg ritalin en gebruik tegenwoordig 5 mg, omdat ik wilde kijken of dat ook gaat en dat ging gewoon goed. Maar de laatste tijd heb ik heel erg last van de bijwerkingen of hoe je het ook noemt, ik ben moe, heb nergens zin in, heb soms geen eens zin om te praten, voelt soms alsof ik er niet helemaal bij ben, stemmingswisselingen en word snel boos en ben negatief over alles. Dit was eerst volgens mij niet zo erg en nu wel... weet iemand wat ik hieraan kan doen en of het aan de ritalin of aan mezelf ligt? BVD! :)
Is dit niet hoe jij bent zonder ritalin? Wat zei de dokter?
Worry is a misuse of imagination
pi_146262290
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Is dit niet hoe jij bent zonder ritalin? Wat zei de dokter?
Nou.. ik weet niet, volgens mij had ik voorheen niet zo erg last van stemmingswisselingen en kon ik wel wat beter mijn woede beheersen. En dat gedrag van ik heb nergens zin in en ik heb geen zin om te praten en ik voel me opgejaagd, dat is wel echt als ik ritalin heb genomen en dat heb ik de ene keer erger dan de andere keer... Ik wil vaak gewoon vrolijk zijn en dat probeer ik ook echt maar mn humeur kan zo snel omslaan en ik heb daar niet de controle over die ik zou willen
pi_146262330
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Is dit niet hoe jij bent zonder ritalin? Wat zei de dokter?
Ohja en de dokter verwees mij door en toen heb ik Wellbutrin gekregen, maar dat is een antidepressiva en dat vlakt je meteen weer zo af... Ik reageerde wel minder heftig, maar om alleen daarvoor weer een extra pilletje te moeten slikken elke dag wat ook kut is icm met alcohol....
pi_146292155
mijn gedachten gaan snel
sneller dan mezelf
mijn gedachten gaan sneller dan mijn woorden
en sneller dan mijn pen
of mijn toetsenbord
hoe sneller mijn gedachten gaan
hoe langzamer ik zelf ga
met mijn huiswerk
gewoon ergens aan beginnen
het lezen van een boek
of iets simpels als eten
soms zou ik willen dat het omgekeerd was
dat mijn gedachten ietsje langzamer zouden kunnen gaan
zodat ik zelf ietsje sneller zou kunnen gaan
maar die gedachten maken snel weer plaats voor andere gedachten die snel weer plaats maken voor andere gedachten enzovoort
en langzaam ga ik weer verder
met mijn huiswerk
gewoon ergens aan beginnen
het lezen van een boek
of iets simpels als eten
pi_146312201
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:23 schreef Dreamer123 het volgende:

[..]

Jaaa ik herken dit zo erg!!! Heb jij enig idee wat eraan te doen is?
ik leid mezelf af door bv te lezen (halve boeken uiteraard :) ), proeflessen in leuke dingen te nemen enzo. En ik probeer mn verstand te blijven gebruiken en dingen te verifiėren voordat ik hysterisch wordt. Dit werkt allemaal enigszins. Verder is het aanmodderen..
  woensdag 5 november 2014 @ 15:24:04 #227
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146332294
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op }:|

Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:03:25 #228
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_146425844
Zelf extreem op de rem gaan staan en zelf bepalen waar je aandacht aan op moet gaan ipv geleefd worden.

Maar ik voel me ook niet afhankelijk van mijn medicatie.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_146694820
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op }:|

Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
Ik ga gewoon even op de wc zitten. Het is er altijd stil en ik kan dan alles ff op een rijtje zetten en plannen maken. Even een rondje rennen helpt ook.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:08:06 #230
370431 drakin
vurig typje
pi_146696046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op }:|

Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
chocola eten of mediteren.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 november 2014 @ 23:33:12 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146697094
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op }:|

Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
zelfde situatie hier (maar dan ADHD) .. ik zet meestal flink hard muziek op waarbij ik lekker mee kan bleren.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 16 november 2014 @ 11:31:08 #232
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146705924
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:37 schreef DocWho het volgende:

[..]

Ik ga gewoon even op de wc zitten. Het is er altijd stil en ik kan dan alles ff op een rijtje zetten en plannen maken. Even een rondje rennen helpt ook.
Jij hebt geen kinderen zeker? ;)

Mijne blijven me stalken, waar ik ook ga. Ik kan zelfs niet stiekem de was doen, want dan wil hij me helpen :P
Ik kan alleen na bedtijd rustig naar de wc :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:08 schreef drakin het volgende:

[..]

chocola eten of mediteren.
Geen behoefte aan en geen tijd voor. Heb je een andere oplossing?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

zelfde situatie hier (maar dan ADHD) .. ik zet meestal flink hard muziek op waarbij ik lekker mee kan bleren.
Dat doe ik niet. Ik ga hun niet in de herrie zetten als mijn hoofd ontploft.

Ik probeer nu weg te gaan. Maar dat lukt dus amper -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146706139
Wij wisten als kind echt prima dat we niet op zolder mochten komen. Daar studeerde mijn vader bijvoorbeeld altijd. Ook met kinderen kun je best grenzen stellen en momenten voor jezelf pakken.
Your opinion of me is none of my business.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 november 2014 @ 11:45:51 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146706175
Toch helpt het wel hoor Vlindur, als ik gefrustreerd ben, voelen zij dat haarfijn aan. Als we het er dan samen uitgooien, is de lucht weer geklaard. Zij blij, ik blij ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146710644
Heeft er iemand ervaring metstoppen?
IK gebruik 1 dag in de week maar 2 pilletjes, de rest 4-6 afgankelijk van hoe druk ik het heb.
Dit gaat als zo sinds een jaar. Soms, op vakantie, pak ik dan weer helemaal niks. Dat voelt goed, maar ik weet niet meer hoe ik zonder Ritalin kan leven, maar ik merk steekds vaker de nadelen. Slecht zicht, droge mond, dperessief.

Nu wil ik dus stoppen, maar mijn psych denkt dat dat heel lastig gaat worden. Ik heb een andere vriend die ook gestopt is en die zegt dat het goed zonder gaat zolagn je maar de tijd neemt, rustig plant etc.
Dit wil ik ook...ik voel me soms echt een junky die niet zonder kan. Heel vervelend :'(

Iemand tips ?!!
pi_146742470
Misschien iemand die me met een vraag over medicatie zou kunnen helpen hier?
Zijn er hier mensen die een 'zombie' werden van ritalin (diegenen weten direct wat ik met dat woord bedoel) en die daar bij dex veel minder last van hebben? Ik las namelijk zoiets.

Zelf de diagnose ADD gehad en een tijd ritalin gebruikt, maar daar jaren geleden al mee gestopt. Ik was namelijk dan tijdens m'n (school)taken misschien wel een stuk minder snel afgeleid, maar zat vervolgens alleen maar wat naar m'n scherm/boek/papier te staren. Dan kreeg NOG minder voor elkaar dan als ik snel afgeleid was :{ Alsof niet alleen de wil of drang om constant te reageren op elke 'interne' en 'externe' prikkel door die medicatie verdween, maar überhaupt de wil om op welke prikkel dan ook te reageren. Zonder medicatie was de wil om me even op m'n taak te concentreren er in elk geval nog, voor korte periodes.

Mensen hier die ervaring hebben met deze klachten en met deze eventuele overstap van medicatie?
pi_146743033
O ja, en waarom ik het eerst hier vraag in plaats van dat ik het vraag aan m'n behandelend psych/arts: dat ga ik ook zeker doen, als blijkt dat overstappen naar dex idd voor (sommige) mensen met die klachten kan helpen.

Ik sta namelijk al jaren niet meer onder behandeling en zou echt weer het hele traject opnieuw moeten opstarten (gesprek/doorverwijzing huisarts, nieuwe zorgverlener zoeken, eventueel zelfs nieuwe tests). Dat wil ik best doen, maar alleen als dat het eventueel waard is ;)
Ik heb toen ik stopte met m'n behandeling deze 'bijwerkingen'/klachten van Ritalin wel voorgelegd, maar er werd me gezegd dat daar niets tegen te doen was en dat er geen alternatieve ADHD-medicatie was met minder kans op van die zombie-bijwerkingen, die ik kon proberen. Is alleen al bijna 10 jaar geleden, wellicht was dex toen nog minder bekend.
pi_146746736
@Ronald010
Het zombie gevoel had ik ook en was ook thuis niet leuk.
Dex werkt wel goed. Heb ook destijds gelezen dat dex bij ADD wel effect heeft en Ritalin juist negatief werkt. Bij adhd is juist ritalin effectiever.
pi_146747205
Thx voor je reactie DocWho :)
Jij merkte dus, wat betreft dat zombie-gevoel, een groot verschil toen je van ritalin naar dex ging? Was dat ook de reden van het feit dat je overging op andere medicatie?
pi_146747248
Ik heb ADD in hoogste vorm... 2 grote pillen elke dag :(
gestopt met medicijnen inmiddels :)
pi_146755888
ik heb een poos 10mg per keer geslikt en nu ik op 5 mg zit gaat het stukken beter, geen zombieeffecten soms wel even in mijn eigen wereld maar ach, als dat alles is om je redelijk te voelen
pi_146759002
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:16 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik heb een poos 10mg per keer geslikt en nu ik op 5 mg zit gaat het stukken beter, geen zombieeffecten soms wel even in mijn eigen wereld maar ach, als dat alles is om je redelijk te voelen
Interessant. Dus bij jou bleek het meer aan de dosis dan aan het middel te leggen?
pi_146813539
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 22:23 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Interessant. Dus bij jou bleek het meer aan de dosis dan aan het middel te leggen?
klopt!
pi_146816432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op }:|

Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
Een rondje rennen oid; energie eruit. Daarna lekker douchen; even alleen zijn met mn gedachten. En daarna meestal accepteren dat het die dag gewoon niet gaat lukken :+. En muziek! Oordopjes ftw, hoeven anderen niet in de herrie te zitten maar kan ik me wel even afsluiten.
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 14:48 schreef Roland010 het volgende:
Misschien iemand die me met een vraag over medicatie zou kunnen helpen hier?
Zijn er hier mensen die een 'zombie' werden van ritalin (diegenen weten direct wat ik met dat woord bedoel) en die daar bij dex veel minder last van hebben? Ik las namelijk zoiets.
Mensen hier die ervaring hebben met deze klachten en met deze eventuele overstap van medicatie?
Ja ik (gecombineerd type). Ik hou van de 'leuke' kanten van ADHD, het impulsieve en reactieve. Met Ritalin had ik onverklaarbare huilbuien en wilde ik alleen maar apathisch op de bank liggen, drama. Met dex heb ik net zoveel energie als zonder meds, maar kan ik het beter sturen zodat ik mn taken afmaak.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_146825457
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:51 schreef Chicolate het volgende: Met Ritalin had ik onverklaarbare huilbuien en wilde ik alleen maar apathisch op de bank liggen, drama.
Jaaa, jij snapt wat ik bedoel! Apatisch echt idd. Vreselijk :N
quote:
Met dex heb ik net zoveel energie als zonder meds, maar kan ik het beter sturen zodat ik mn taken afmaak.
Ok, ik ben nu toch wel overtuigd dat het in elk geval een poging waard is om het te proberen.
pi_146922945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:22 schreef Roland010 het volgende:

[..]


[..]

Ok, ik ben nu toch wel overtuigd dat het in elk geval een poging waard is om het te proberen.
Als je echt last hebt van ADD is het zeker een optie om te proberen.
pi_147431409
Zijn er hier mensen die met methylfenidaat vaak last hebben van bijholte- of voorhoofdsholteontsteking? Volgens mijn behandelaar zou het kunnen zijn dat mf dit veroorzaakt.
Ik ben al een week of vier aan het kloten terwijl ik er normaal met een weekje wel weer vrij van ben.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_147437059
Wat een zeikerds zijn jullie zeg
  woensdag 10 december 2014 @ 10:32:23 #249
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_147446360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:57 schreef Probability het volgende:
Oh en heeft iemand wel eens gehoord van 6 types adhd?

[..]

Voor mij nieuw iig, bron?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_147447172
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voor mij nieuw iig, bron?
oei ben ik kwijt

maar hier bijvoorbeeld:

http://www.webmd.com/add-adhd/childhood-adhd/types-of-adhd?page=2
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 10 december 2014 @ 16:46:42 #251
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_147457419
quote:
Als ik het zo lees lijkt 5 wel opvallend, maar kent me allemaal net iets teveel raakvlakken met 2.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_147467592
Het extract trekt door mijn bloedbaan
Een langzaam spiegel opbouwend
De boodschapper tussen de cellen
Vult mijn tekorten

Het roer word in mijn handen gedrukt
En ik ben weer kapitein
Misschien niet zo puur
Stoffen in mijn brein

Een steuntje in de rug
Waarom zo’n karwei?
Het geeft me wat rust
Chemisch blij
pi_147507577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:50 schreef wellington het volgende:
Het extract trekt door mijn bloedbaan
Een langzaam spiegel opbouwend
De boodschapper tussen de cellen
Vult mijn tekorten

Het roer word in mijn handen gedrukt
En ik ben weer kapitein
Misschien niet zo puur
Stoffen in mijn brein

Een steuntje in de rug
Waarom zo’n karwei?
Het geeft me wat rust
Chemisch blij
Te veel medicatie geslikt? :o
pi_147753457
en weer iemand die mij veroordeeld op hoe ik doe. Pff waarom zien mensen dat gouden hartje niet?
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:48:21 #255
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_147760942
Omdat zij vooral de buitenkant mee krijgen? (En zelf waarschijnlijk ook niet perfect zijn...)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_147767249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Omdat zij vooral de buitenkant mee krijgen? (En zelf waarschijnlijk ook niet perfect zijn...)
Dat sowieso, morgen zijn wij op steenworp afstand maar nee we willen niet praten want het is te vroeg. Zeg dan gewoon meteen dat je vind dat ik niet goed genoeg ben voor mijn vriend. Blijkbaar ben ik te heidens ofzo :-(. stomme gristenen.
Nadat ze lacherig over het huis van mijn vriend deden heb ik gezegd je had ook kunnen helpen.
Mijn vriend is zijn beide ouders binnen 1 jaar verloren 5 jaar terug en heeft nu het huis van zijn ouders geėrfd. Dat betekend dus dubbele inboedel een hoop chaos. Blijkbaar ging dat opruimen te traag volgens hun en is dit het lachertje van de familie. #bekrompen mensen :-(. Sorry dat de waarheid harder is dan je zelf denkt.

Conclusie Piepkuiken zit 2e KD alleen omdat ik volgens een familielid niet goede genoeg ben en mijn excuses aan moet bieden. Ik zou niet weten waarom ik excuses aan moet bieden voor een stuk reflectie op een respectvolle manier.
pi_147767294
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:47 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Dat sowieso, morgen zijn wij op steenworp afstand maar nee we willen niet praten want het is te vroeg. Zeg dan gewoon meteen dat je vind dat ik niet goed genoeg ben voor mijn vriend. Blijkbaar ben ik te heidens ofzo :-(. stomme gristenen.
Nadat ze lacherig over het huis van mijn vriend deden heb ik gezegd je had ook kunnen helpen.
Mijn vriend is zijn beide ouders binnen 1 jaar verloren 5 jaar terug en heeft nu het huis van zijn ouders geėrfd. Dat betekend dus dubbele inboedel een hoop chaos. Blijkbaar ging dat opruimen te traag volgens hun en is dit het lachertje van de familie. #bekrompen mensen :-(. Sorry dat de waarheid harder is dan je zelf denkt.

Conclusie Piepkuiken zit 2e KD alleen omdat ik volgens een familielid niet goede genoeg ben en mijn excuses aan moet bieden. Ik zou niet weten waarom ik excuses aan moet bieden voor een stuk reflectie op een respectvolle manier.
Dat klinkt heel vervelend :{

Pin het niet te hard vast op jou als persoon. Sommige dingen matchen gewoon niet.
pi_147767305
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:08 schreef drakin het volgende:

[..]

chocola eten of mediteren.
Iemand een praktische suggestie hoe hiermee te beginnen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en het hangt ook al snel in de zweverige hoek. Volgens mij is dat laatste helemaal niet noodzakelijk maar de sites die het meest aanwezig zijn lijken wel in de ehm 'aardstralen' hoek te zitten.

ik heb het dus niet over de chocola :+
  zaterdag 20 december 2014 @ 12:19:47 #259
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_147770537
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:47 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Dat sowieso, morgen zijn wij op steenworp afstand maar nee we willen niet praten want het is te vroeg. Zeg dan gewoon meteen dat je vind dat ik niet goed genoeg ben voor mijn vriend. Blijkbaar ben ik te heidens ofzo :-(. stomme gristenen.
Nadat ze lacherig over het huis van mijn vriend deden heb ik gezegd je had ook kunnen helpen.
Mijn vriend is zijn beide ouders binnen 1 jaar verloren 5 jaar terug en heeft nu het huis van zijn ouders geėrfd. Dat betekend dus dubbele inboedel een hoop chaos. Blijkbaar ging dat opruimen te traag volgens hun en is dit het lachertje van de familie. #bekrompen mensen :-(. Sorry dat de waarheid harder is dan je zelf denkt.

Conclusie Piepkuiken zit 2e KD alleen omdat ik volgens een familielid niet goede genoeg ben en mijn excuses aan moet bieden. Ik zou niet weten waarom ik excuses aan moet bieden voor een stuk reflectie op een respectvolle manier.
Klinkt lekker ellendig. Maar mensen die de draak met familie steken zijn weinig knippen voor hun neus waard in mijn ogen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_147770819
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Iemand een praktische suggestie hoe hiermee te beginnen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en het hangt ook al snel in de zweverige hoek. Volgens mij is dat laatste helemaal niet noodzakelijk maar de sites die het meest aanwezig zijn lijken wel in de ehm 'aardstralen' hoek te zitten.

ik heb het dus niet over de chocola :+
Ja! De app stop, breath, Think!

http://www.fastcocreate.c(...)ssion-and-creativity


[ Bericht 11% gewijzigd door Probability op 20-12-2014 12:35:25 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_147771415
Ik krijg steeds vaker te maken met mensen die misschien wel geloven dat ik ADHD heb, maar dat ik boven de medicatie kan staan.. Omdat dat niet is wie ik ben en het mijn persoonlijkheid veranderd. En dat ze niets aan mij merken en mij eigenlijk heel veel meer/positiever vinden dan dat. (Eigenlijk best een belediging?)

Leg dan uit dat het meer is als een bril waarmee je tijdelijk beter ziet..

Wel gevaarlijk, want het is heel positief bedoeld, maar ik ga dan heel erg twijfelen aan alles..

En ik heb gewoon ADHD. Gecombineerde type. Twee keer onafhankelijk laten testen. Niet eens heel licht (wat m'n familie en sommige vrienden de dachten)


Maar dan wordt het op m'n intelligentie gegooid, ik schijn vrij intelligent te zijn, dus dat is de reden waarom dingen heftig binnenkomen etc. (Volgens die eerste groep mensen)
Of dat ik hoogsensitief ben.

Dan denk ik ja wie weet.. Er zullen vast meerdere dingen spelen. Maar bij Indigo Childeren haakte ik wel een beetje af.

Dus nu voel ik mij eigenlijk helemaal niet zo prettig meer bij het vertellen over ADHD, alsof het per se iets slechte is/mensen mij willen overtuigen/etc.
Niet dat ik er mee te koop loop, maar sinds ik dit allemaal weet gaat het echt veel beter met m'n studie. Kan nu wel verzinnen dat ik de afgelopen jaren niks heb gedaan en daardoor vertraging op heb gelopen maar dat is gewoon niet waar..

Dus ja soms gaat het daar over en ben best open maar al die overtuigingen zijn irritant. O ja ik kan ook niet tegen tarwe en melk en daar heeft ook iedereen een mening over :') o joy
Worry is a misuse of imagination
pi_147783747
Tedx: Niet Disorder maar Different
Een interesante lezing over iemand met adhd. Inspirerende speech....

pi_147808154
Hee Fok! Nieuw hier.

Zo, ik val meteen maar met de deur in huis. Ik zit nu in de 4e week van Strattera en het is KUT.

Iedere keer dat ik zo´n pil neem, krijg ik eerst 4 uur hartkloppingen. Alsof ik zware werkzaamheden verricht, maar ik zit/lig gewoon stil. Methylfenidaat en dexamphetamine waren ook al geen pretje (speed light, woohoo!). Nu hoopte ik dat het peperdure middel Strattera me zou helpen, maar als deze hartkloppingen zo door blijven gaan, moet ik dit ook maar opgeven, denk ik zo.

Dan maar helemaal geen medicatie. Dat wordt nog wat met mijn studie en concentratie (kortom: mijn leven). Of vergeet ik nog wat? Zijn er nog alternatieven, waar mijn lichaam wel tegen kan :p ?

Ik wil ook niet op mijn 60e een hartaanval krijgen, omdat ik al die tijd medicijnen heb gebruikt ofzo :+
  maandag 22 december 2014 @ 15:34:38 #264
370431 drakin
vurig typje
pi_147844350
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Iemand een praktische suggestie hoe hiermee te beginnen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en het hangt ook al snel in de zweverige hoek. Volgens mij is dat laatste helemaal niet noodzakelijk maar de sites die het meest aanwezig zijn lijken wel in de ehm 'aardstralen' hoek te zitten.

ik heb het dus niet over de chocola :+
Niet over de chocola? Maar die werkt altijd! :Y

Ja het was toen een vluchtig en simpel antwoord en toch is het iets wat echt werkt, maar het is absoluut niet makkelijk om te leren mediteren. Zeker niet met ADD of ADHD, tenminste dat is wat ik zelf altijd dacht.
Ik dacht er veel te onrustig voor te zijn en nooit een half uur met mijn ogen dicht te kunnen zitten en echt helemaal niks doen.
Maar ik kan het, en het is zo lekker rustgevend.
Ik ben begonnen met geleide meditatie, of een keer met 1 of 2 personen in een rustige ruimte. En echt op een tijd dat er ook niks anders in de agenda staat. eerst een paar minuten, dan langzaam uitbreiden naar wat meer. Soms zijn er yogalessen of iets in die trant waar ze voor of na de tijd een korte meditatie doen, zoiets is ook prettig om mee te beginnen.

Iik kan het echter nog niet als ik helemaal alleen ben of thuis ben, dan schieten de gedachten veel te snel met o..ik moet nog even dit doen...

Thuis werkt dus het stukje chocola het beste, voor mij dan meer een 1-minuut meditatie, concentreren op de heerlijke smaak met ogen dicht en even alles van dat moment van je af laten vallen. Tot de mond leeg is dan.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_147848151
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Iemand een praktische suggestie hoe hiermee te beginnen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en het hangt ook al snel in de zweverige hoek. Volgens mij is dat laatste helemaal niet noodzakelijk maar de sites die het meest aanwezig zijn lijken wel in de ehm 'aardstralen' hoek te zitten.

ik heb het dus niet over de chocola :+
Vriendin van me raadde mindfullnes aan. De niet-zweverige variant. Ik heb er nog geen tijd (haha) voor kunnen maken, maar schijnt een techniek te zijn waarbij je wel rustig wordt zonder aardstralen en ander zweverig gedoe.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_147850745
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:31 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Vriendin van me raadde mindfullnes aan. De niet-zweverige variant. Ik heb er nog geen tijd (haha) voor kunnen maken, maar schijnt een techniek te zijn waarbij je wel rustig wordt zonder aardstralen en ander zweverig gedoe.
Hmm, misschien ook maar eens naar kijken. Ik had die app ondertussen gedownload maareh.. geen tijd :@
pi_147991774
Ik heb zo'n ongelovelijke associatie/afleidings vermogen dat ik, vooral in grote groepen, in vergadering, al binnen 5 minuten een associatie heb met een onderwerp of woord wat gezegd is door iemand, dat ik vaak verder niks meer mee of nauwelijks wat mee krijg van een vergadering. Gelukkig worden de meeste vergaderingen vast gelegd in een verslag. Focus en concentratie is dus fuck bij mij. ADD zuigt.....
Oh ja, prettige feestdagen.
pi_147998946
Bij mij helpt schilderen (of iets in die trant) wel om rustig te worden. Gewoon 1 ding waar je je op kan focussen en de buitenwereld kan uitsluiten. Ik weet niet of het mediteren is, maar als mijn man doorheeft dat het even teveel word dan geeft hij mij mijn oordopjes, doe ik muziek aan en sluit mij even op met een "taakje' (Klinkt heel kinds, maar serieus probeer het eens)
Daarna ben ik wel weer een beetje bijgetankt :D
  zaterdag 27 december 2014 @ 10:30:15 #269
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_148000301
Hetgeen mij echt ontspant doe ik te weinig, vaak omdat ik geen zin/lef heb om eraan te beginnen. Heel frustrerend, niet te tekenen en doen maar eindeloos ertegenaan hikken...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_148175985
Na vanavond 0:00 beginnen de "geluks" wensen weer. Ik zie er toch altijd weer tegen op dat gedwongen en gemaakte vrolijkheid. Misschien dat ik me maar ziek meldt en tot na 10 januari in mijn bed blijf liggen(niet dat dat zou lukken).
pi_148199398
Last minute vraagje maar bij Zilverenkruis Achmea 3 sterren staat:
quote:
Nieuw: wij vergoeden maximaal ¤ 750,- van de wettelijke eigen bijdrage op geneesmiddelen uit de basisverzekering. ADHD medicijnen zijn
uitgesloten van deze vergoeding.
en bij 4 sterren staat:
quote:
De vergoeding van de wettelijke eigen bijdrage op geneesmiddelen uit de basisverzekering wordt verlaagd van ¤ 1.000,- naar ¤ 750,-.
Inclusief ADHD medicijnen.
Dus als het om ADHD medicijnen zou gaan heeft het pas zin als je daar meer aan uitgeeft dan ¤750?
maar goed die 4 sterren verzekering kost ¤37,49 extra per maand = ¤500 per jaar extra

Begrijp ik nu dat ADHD medicijnen helemaal niet meer vergoed worden in 2015 en het pas zin heeft je er voor te verzekeren als je er meer aan uitgeeft dan ¤500?


Snap ik het nou niet? Zal het ook nog wel even in het ziektenkostenverzekering topic vragen
Worry is a misuse of imagination
pi_148201785
Verzekeraars moeten gewoon vergoeden en doen dat dan ook gewoon.
Op een paar medicijnen na, dat kunne op internet wel vinden Concerta niet geloof ik maar goedkoop hebben ze dat ook niet in de markt gezet, al zit er een wat verbeterde vertraagde afgifte systeem in volgens den fabrikant.
Hoe dan ook blijkbaar iets kroms zo van neem hoog eigen risico en dan kun e nog wel -medicijnen- vergoed krijgen. En daarna pas je eigen risico aangrijpen zoals die um huisartsbezoekne.
Ik vind het 3 keer niks zelfs de Hema heeft tegenwoordig een zorgverzekering, ik ben blij met de zorgverzekering die ik nu heb. Al 5 jaar ofzo.
pi_148201794
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 20:14 schreef Probability het volgende:
Last minute vraagje maar bij Zilverenkruis Achmea 3 sterren staat:

[..]

en bij 4 sterren staat:

[..]

Dus als het om ADHD medicijnen zou gaan heeft het pas zin als je daar meer aan uitgeeft dan ¤750?
maar goed die 4 sterren verzekering kost ¤37,49 extra per maand = ¤500 per jaar extra

Begrijp ik nu dat ADHD medicijnen helemaal niet meer vergoed worden in 2015 en het pas zin heeft je er voor te verzekeren als je er meer aan uitgeeft dan ¤500?

Snap ik het nou niet? Zal het ook nog wel even in het ziektenkostenverzekering topic vragen
Kan dit gaan om de eigen bijdrage voor concerta?
pi_148204096
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 21:49 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Kan dit gaan om de eigen bijdrage voor concerta?
Geen idee! Maar heb geen concerta
Worry is a misuse of imagination
pi_148243317
Speciaal voor jullie krijgt de apotheker z'n afleveringings tarief ga daar vrage als je niet lezen wilt _O-
pi_148249862
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 20:14 schreef Probability het volgende:
Last minute vraagje maar bij Zilverenkruis Achmea 3 sterren staat:

[..]

en bij 4 sterren staat:

[..]

Dus als het om ADHD medicijnen zou gaan heeft het pas zin als je daar meer aan uitgeeft dan ¤750?
maar goed die 4 sterren verzekering kost ¤37,49 extra per maand = ¤500 per jaar extra

Begrijp ik nu dat ADHD medicijnen helemaal niet meer vergoed worden in 2015 en het pas zin heeft je er voor te verzekeren als je er meer aan uitgeeft dan ¤500?


Snap ik het nou niet? Zal het ook nog wel even in het ziektenkostenverzekering topic vragen
Dat gaat om de eigen bijdrage, die zit niet op ritalin en dex! Is alleen van belang bij concerta en medikinet etc.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 4 januari 2015 @ 00:34:26 #277
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148304216
Oke, laat ik even mijn verhaal doen. Ik ben in dit topic omdat ik denk dat ik als volwassene ADHD heb. Het is nooit officieel vastgesteld maar als ik naar de symptomen kijk die daarbij horen en ik van die online test doe dan komt 90% van deze symptomen met mij overeen.
Het ADHD gedrag dat ik vertoon brengt mij positieve dingen. Ik ben altijd vrolijk, positief en creatief ingesteld. Deze eigenschappen zou ik zeker niet willen verliezen maar ik zou er wel een aantal bij willen hebben die ik (doordat ik denk dat ik ADHD heb) nu niet heb. Ik ben onrustig, impulsief, heb concentratieproblemen, slecht in plannen, ik maak dingen niet af waar ik aan begin, vergeetachtig etc.
Hebben jullie een aantal tips wat ik hier het beste kan doen?

Op medicaties zit ik niet te wachten.
pi_148347345
Vraag je een arts om een Engelstalige medische verklaring, krijg je een Nederlands formuliertje (met op de achterkant een korte woordenlijst + vertaling). Ze zien me al aankomen bij de douane in de VS :{.

En het legaliseren van dat document is sinds 1 jan overgenomen van Farmatec door CAK, dus duurt ook opeens langer. CAK heeft hun info niet op orde, die denken dat de VS een Schengenland is. Aaaarg, het lijkt er opeens op dat door het gepruts van anderen, ik straks zonder dex in de VS zit }:|.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_148354159
quote:
13s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:21 schreef Chicolate het volgende:
Vraag je een arts om een Engelstalige medische verklaring, krijg je een Nederlands formuliertje (met op de achterkant een korte woordenlijst + vertaling). Ze zien me al aankomen bij de douane in de VS :{.

En het legaliseren van dat document is sinds 1 jan overgenomen van Farmatec door CAK, dus duurt ook opeens langer. CAK heeft hun info niet op orde, die denken dat de VS een Schengenland is. Aaaarg, het lijkt er opeens op dat door het gepruts van anderen, ik straks zonder dex in de VS zit }:|.
Zit je voor je vakantie straks in de vs? Zo ja, dan kan je toch wel een paar weekjes zonder dex?
pi_148354819
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:50 schreef DocWho het volgende:

[..]

Zit je voor je vakantie straks in de vs? Zo ja, dan kan je toch wel een paar weekjes zonder dex?
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Ik kan prima zonder, maar in een grote drukke stad met veel prikkels doe ik mezelf echt geen lol zonder dex. Dan komt alles zo hard op me af dat ik er nauwelijks meer van kan genieten, en ik wil er juist van kunnen genieten :P.

Update: na een rondje bellen lijkt niemand te weten wat de juiste procedure is, zelfs de ambassade van de VS in Den Haag niet. Dus ik ga maar gewoon het stappenplan op de site van het CAK volgen, en komende maand dus een 'dagje' naar Den Haag om stempels enzo te halen (voor legalisering).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_148386981
Vandaag voor het eerste begonnen met medicijnen voor ADD. Ik heb voor quetiapine gekregen van de psychiater. Blijkbaar geen officieel AD(H)D medicijn maar vooral voor psychose en schizofrenie. Hij had er zelf goede ervaringen mee met ADD'ers dus ik ben benieuwd...
pi_148390291
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:26 schreef Mr.West het volgende:
Vandaag voor het eerste begonnen met medicijnen voor ADD. Ik heb voor quetiapine gekregen van de psychiater. Blijkbaar geen officieel AD(H)D medicijn maar vooral voor psychose en schizofrenie. Hij had er zelf goede ervaringen mee met ADD'ers dus ik ben benieuwd...
Wees maar voorzichtig met die medicatie. Ik zou er niet zo blij mee zijn. Het is een tijd geleden in het nieuws geweest dat deze medicatie diabetes kan veroorzaken.
pi_148866856
Zijn er hier ook mensen die na diagnose een huis gekocht hebben? Moet je ADHD opgeven als 'psychische ziekte' en levert dat nog problemen op met een hypotheek? Ik begrijp dat ze het in het algemeen als 'risico' zien omdat de stereotype ADHD'er meer risico's opzoekt en slecht in administratie zou moeten zijn, maar daar herken ik mezelf totaal niet in. Vraag me alleen af of ik het op moet geven als ze naar mijn medische geschiedenis vragen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:21:23 #284
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_148867184
Volgens mij "moet" je niks.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_148905908
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:05 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er hier ook mensen die na diagnose een huis gekocht hebben? Moet je ADHD opgeven als 'psychische ziekte' en levert dat nog problemen op met een hypotheek? Ik begrijp dat ze het in het algemeen als 'risico' zien omdat de stereotype ADHD'er meer risico's opzoekt en slecht in administratie zou moeten zijn, maar daar herken ik mezelf totaal niet in. Vraag me alleen af of ik het op moet geven als ze naar mijn medische geschiedenis vragen.
Als je extra geld kwijt wilt moet je het opgeven. Anders zou ik het echt niet doen.
Ze hebben geen inzicht in je medisch dossier. Alleen als je hart aandoening of andere ernstige lichamelijke aandoening moet je het opgeven.
pi_148914341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:05 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er hier ook mensen die na diagnose een huis gekocht hebben? Moet je ADHD opgeven als 'psychische ziekte' en levert dat nog problemen op met een hypotheek? Ik begrijp dat ze het in het algemeen als 'risico' zien omdat de stereotype ADHD'er meer risico's opzoekt en slecht in administratie zou moeten zijn, maar daar herken ik mezelf totaal niet in. Vraag me alleen af of ik het op moet geven als ze naar mijn medische geschiedenis vragen.
Geen slapende honden wakker maken want anders heb je zo weer een forse lastenverzwaring aan je broek of ze weigeren je.....
pi_149014240
Na een eerste gesprek met de GGZ adviseur, is als eerste mogelijke diagnose ADHD gesteld.
Dus ik ga dit even volgen.

Ik heb het zelf wel afgewezen, maar ik moet toch nog naar de diagnostiek dus ik zie wel wat ik mankeer :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_149500585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:05 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er hier ook mensen die na diagnose een huis gekocht hebben? Moet je ADHD opgeven als 'psychische ziekte' en levert dat nog problemen op met een hypotheek? Ik begrijp dat ze het in het algemeen als 'risico' zien omdat de stereotype ADHD'er meer risico's opzoekt en slecht in administratie zou moeten zijn, maar daar herken ik mezelf totaal niet in. Vraag me alleen af of ik het op moet geven als ze naar mijn medische geschiedenis vragen.
Ben nu een huis aan het kopen... Heb een tussenpersoon die de hypotheek regelt en hoor nu voor het eerst dat je zoiets op kan / zou moeten geven. Weet wel dat ik dat dus niet ga doen.
pi_149501538
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:46 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ben nu een huis aan het kopen... Heb een tussenpersoon die de hypotheek regelt en hoor nu voor het eerst dat je zoiets op kan / zou moeten geven. Weet wel dat ik dat dus niet ga doen.
Ik ook! Maar ik hoef geen levensverzekering oid, dus blijkbaar sla je die medische controle dan over? Wist ik ook niet.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_149508568
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ook! Maar ik hoef geen levensverzekering oid, dus blijkbaar sla je die medische controle dan over? Wist ik ook niet.
Geen idee. Overlijdensrisicoverzekering is onderdeel van het advies ook geloof ik dus dat wordt allemaal door m'n tussenpersoon geregeld. Net bericht gehad trouwens en kan deze week de hypotheek ondertekenen :)
  maandag 9 februari 2015 @ 16:26:10 #291
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149511484
Gisteren een emotionele breakdown gehad. Ging nergens over maar emotionele scene in een serie trok even al mijn registers aan (oud) verdriet open...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149535717
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Gisteren een emotionele breakdown gehad. Ging nergens over maar emotionele scene in een serie trok even al mijn registers aan (oud) verdriet open...
:'( :*
pi_149633633
Als je twijfelt over je diagnose dan moet je het volgende artikel maar eens lezen...
http://www.volkskrant.nl/(...)van-de-ggz~a3850376/
pi_149858370
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ook! Maar ik hoef geen levensverzekering oid, dus blijkbaar sla je die medische controle dan over? Wist ik ook niet.
Moest toch nog een vragenlijst invullen over gezondheid. Kheb gewoon nee geantwoord bij vraag over ADD / ADHD.

Waar ga je wonen? :)
pi_149979493
Vandaag na 8 jaar geen medicatie meer genomen te hebben naar de huisarts geweest om het weer een kans te geven en hij heeft me 27mg concerta voorgeschreven om mee te beginnen voor twee weken.

Ben benieuwd
pi_150157308
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:27 schreef TwyLight het volgende:
Vandaag na 8 jaar geen medicatie meer genomen te hebben naar de huisarts geweest om het weer een kans te geven en hij heeft me 27mg concerta voorgeschreven om mee te beginnen voor twee weken.

Ben benieuwd
Persoonlijk vindt ik concerta niet fijn. Ben nu al een jaar zonder maar ik heb nog wel wat dex achter de hand voor als ik een dag heb met veel vergaderingen/presentaties anders zit ik in wonderland ipv. bij de bijeenkomst.
pi_150190443
Hallo, ik ben droopie en sinds 8 weken heb ik officieus het stempel ADD gekregen na een lange GGZ geschiedenis.. Ben er redelijk blij mee want er vallen een heleboel puzzelstukjes op hun plaats.

Ik gebruik Welbutrin maar volgens mij geeft dat niet de rust die ik zoek.

(Ter info ben sinds een jaar gestopt met alcohol na opname ivm verslaving en heb alles nu redelijk op een rijtje)

Nu werk ik al 6 jaar bij een bedrijf waar ik totaal niet op mijn plaats voel/ ben. Door de diagnose snap ik nu ook waar dat gevoel door ontstaan is.

Zijn er stichtingen die mensen met ADD helpen met hun loopbaan of hierin kunnen adviseren (regio rotterdam). Ga het donderdag ook aan de psych vragen, maar misschien hebben jullie goed tips
Hell To The Liars
pi_150207865
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:32 schreef Droopie het volgende:
Hallo, ik ben droopie en sinds 8 weken heb ik officieus het stempel ADD gekregen na een lange GGZ geschiedenis.. Ben er redelijk blij mee want er vallen een heleboel puzzelstukjes op hun plaats.

Ik gebruik Welbutrin maar volgens mij geeft dat niet de rust die ik zoek.

(Ter info ben sinds een jaar gestopt met alcohol na opname ivm verslaving en heb alles nu redelijk op een rijtje)

Nu werk ik al 6 jaar bij een bedrijf waar ik totaal niet op mijn plaats voel/ ben. Door de diagnose snap ik nu ook waar dat gevoel door ontstaan is.

Zijn er stichtingen die mensen met ADD helpen met hun loopbaan of hierin kunnen adviseren (regio rotterdam). Ga het donderdag ook aan de psych vragen, maar misschien hebben jullie goed tips
Welbutrin is vooral bedoeld voor depressies dacht ik. Ik denk dat je met je psych moet praten over de juiste medicatie.
Heb je het trouwens verteld op je werk? De diagnose bedoel ik?
  maandag 2 maart 2015 @ 13:06:31 #299
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_150211637
Depressie wordt eerst aangepakt om invloed op behandeling op AD(H)D te beperken. Dus kans bestaat dat die welbutrin op dit moment wel degelijk de juiste medicatie is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_150212645
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Depressie wordt eerst aangepakt om invloed op behandeling op AD(H)D te beperken. Dus kans bestaat dat die welbutrin op dit moment wel degelijk de juiste medicatie is.
Hij schreef: "Ik gebruik Welbutrin maar volgens mij geeft dat niet de rust die ik zoek. "
Dus mogelijk heeft hij of niet de juiste dosering of niet de juiste medicatie.
Ik weet dat Dex bijvoorbeeld een hele goede positieve kijk geeft dus dat zou hem/haar ook kunnen helpen bijvoorbeeld. Maar het is aan zijn psych.
pi_150213072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:04 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Moest toch nog een vragenlijst invullen over gezondheid. Kheb gewoon nee geantwoord bij vraag over ADD / ADHD.

Waar ga je wonen? :)
Precies, zou ik ook doen. Als ze je proberen te naaien dan is de waarheid invullen de kans voor ze.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')