Dekatria | woensdag 18 juni 2014 @ 13:32 |
Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht Agenda: De New/Oldbierit! - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik New/Oldbierit Apr 2014 Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op? Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog? Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden. Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken? Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet? Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven? Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. Wie maakt er eventueel foto's? Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden? Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT! Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. | |
Dekatria | woensdag 18 juni 2014 @ 13:35 |
Denk dat ik er ook meteen nieuwe veertjes bij bestel. Ben dan toch bezig. Wel weer leuk, zo'n operatie een maand voor vertrek | |
BlackLining | woensdag 18 juni 2014 @ 13:39 |
Leuk he, die koppelings onzin Is ook wel echt zoiets wat erin sluipt. Blijf dat maar uitstellen. Maakt wel een enorm verschil Ik zou trouwens gewoon de hele set vervangen. Ik heb een order klaarstaan voor nieuwe metal plates, friction plates en veren. Slagpen en wormwiel heb ik met de rebuild al vervangen. Alleen heb ik weinig zin om de koppelingskorf ook nog te gaan doen, die vertoont wel wat tekenen van inslaan. Even kijken of ie met nieuwe platen last heeft van die inslag, anders moet dat maar weer even wachten. Gelukkig is de koppeling niet zo moeilijk. Denk er wel aan dat je je friction plates even een nachtje in de olie laat weken he, anders kun je straks onderweg wéér nieuwe installeren | |
Dekatria | woensdag 18 juni 2014 @ 13:43 |
Haynes al wat bestudeerd, en er staat echt een shitload aan plaatjes. Zoveel zelfs dat de tekst uitgesmeerd wordt over 5 pagina's waar het ook in 2 zou kunnen Strict genomen moet het wel goedkomen, zal echter wel weer een weekendje in gaan zitten. Het moet sowieso gebeuren, want als'ie nu al op z'n retour is overleeft'ie 9000km door oeroeboeroelanden zeker niet. | |
BlackLining | woensdag 18 juni 2014 @ 13:45 |
Niet teveel zorgen maken. Is echt niet moeilijk Als je hem op de jiffy zet hoef je vaak niet eens olie af te laten, die ligt dan allemaal net in het carter. Al kun je ook het moment aangrijpen om nieuwe olie erin te gooien natuurlijk. 1. Nieuwe platen een nachtje in de olie 2. Koppelingsdeksel eraf 3. Boutjes voor de veren los en korfdeksel eraf halen 4. Platen eruit, goed op de volgorde letten 5. Nieuwe platen er op dezelfde volgorde in 6. Korfdeksel er weer op en veertjes erin 7. Koppelingsdeksel erop met nieuwe pakking Het vervangen van de platen zelf is echt maar een uurtje werk Remblokken vervangen is meer werk. Moeilijkste is nog de veren terugzetten, moet behoorlijk wat kracht op om die boutjes te laten aangrijpen op het schroefdraad in de korf. Ik doe dat altijd gewoon met een normale drop (nummer 10 in mijn geval) met een flinke ratel. Die doppen zijn vaak te diep en dan schiet de bout terug. Even wat moertjes onderin de dop leggen en dan pas op de bout werkt prima. | |
Dekatria | woensdag 18 juni 2014 @ 13:53 |
Olie + filter moesten sowieso nog gedaan worden, dus die pak ik dan inderdaad ook mee. | |
BlackLining | woensdag 18 juni 2014 @ 14:12 |
Wel nice dat je steeds meer onderhoud aan dat ding zelf doet Handig ook om te kunnen als je onderweg bent. Durf je het al aan om de kleppen onder handen te nemen? | |
Dekatria | woensdag 18 juni 2014 @ 15:35 |
Da's ook de reden dat ik het meeste zelf wil doen - loont alleen maar als er wat gefikst moet worden op reis. Zo wordt ook m'n tooltube steeds meer bulletproof - kwam er een week terug bij het stellen van de ketting bijv achter dat er nog een steeksleutel miste voor de borgmoeren. Kleppen is ongebreideld kutwerk op de Alp (toegankelijkheid ), dus nee vind het ook niet zo erg om dat jaarlijks te laten doen in de garage... dan kan'ie even ter inspectie. | |
Gummiebeer | woensdag 18 juni 2014 @ 19:01 |
Mja.. ik rijd er idd te lang ermee door. Fading is niet zo gek met zo'n dunne schijf hoor. De warmte kan niet weg met hard remmen en dan beginnen de blokken te verglazen (wat weer logisch is want schijf wordt te heet) Over 2 weken wordt ie vervangen Over het feit dat ik er nog steeds mee rij..het is mijn enige vervoersmiddel om ergens te komen. Ik ben er zeker van bewust dat de remweg nogal bagger is en anticipeer er ook op, al had ik mij er gister iets op verkeken | |
BlackLining | woensdag 18 juni 2014 @ 22:50 |
Ik zou ook maar eens controleren of de remzuigers en slagplaatjes nog in orde zijn. Oververhitting van de schijf hoort ook niet voor te komen met even stevig remmen. Als je rem aanloopt kan ik me dat wel voorstellen. | |
Nero22 | donderdag 19 juni 2014 @ 11:23 |
http://www.dumpert.nl/med(...)_voor_de_mensen.html Deze kerel | |
Dekatria | donderdag 19 juni 2014 @ 12:06 |
Instant karma. | |
Maegrim | donderdag 19 juni 2014 @ 13:14 |
Pinkdwarf | donderdag 19 juni 2014 @ 13:56 |
Oké, ik geef toe. Ik moest heel hard lachen | |
KneusTeun | donderdag 19 juni 2014 @ 18:38 |
Ik vind hem nog niet eens zo heel lelijk in vergelijking met die andere electro meuk. | |
Erasmo | donderdag 19 juni 2014 @ 19:48 |
Zo'n zero ziet er op het ontbreken van de uitlaat na gewoon uit als een plofmotorfiets. | |
Dekatria | donderdag 19 juni 2014 @ 20:25 |
David Beckham recente film over z'n tocht op een Triumph door de Amazone (Into The Unknown - BBC Docu) is op Dailymotion te vinden trouwens. Best gave shit. [ Bericht 8% gewijzigd door Dekatria op 19-06-2014 20:30:24 ] | |
kepler | donderdag 19 juni 2014 @ 21:49 |
Toevallig gezien op tv van de week! Erg toffe documentaire! | |
BlackLining | vrijdag 20 juni 2014 @ 01:17 |
Nou, voor volgende week maar weer een afspraak bij de dokkie gemaakt. Loopt nog steeds te kutviolen met mijn schouder een half jaar na de asfaltinspectie Al was vorige keer al wel vrij duidelijk dat het nooit meer helemaal gaat helen, maar het schiet er de laatste tijd wel weer érg vaak in. Kracht zetten met mijn elleboog achter mijn rug is 2 dagen pijnscheuten en geen kracht meer. Dikke pret | |
mennes2000 | vrijdag 20 juni 2014 @ 09:41 |
Ik kan alleen delen van de film vinden? Heb je een linkje? | |
Dekatria | vrijdag 20 juni 2014 @ 10:46 |
Part 1 en 2 zijn de volledige film. | |
BlackLining | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:37 |
Zo, Deka ook weer even gesproken | |
Gummiebeer | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:41 |
Gisteren in Enschede een (motor?)agent gezien op zijn dienstfiets. Niet zo spannend maar het was een Piaggio mp3... | |
KneusTeun | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43 |
Die zag ik laatst ook rijden! ik hard lachen en wijzen... En gister op de A1 een chick op een ninja 250, verdomme wat een kutding. Hele tijd links rijden en dan vervolgens niet doorrijden, het hield gewoon echt de boel op | |
BlackLining | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:55 |
Je zult maar een boete krijgen van zo'n joker zeg Kun je eigenlijk ook op de bon gaan voor het uitlachen van een ambtenaar in functie | |
Salatrel | vrijdag 20 juni 2014 @ 12:58 |
? | |
BlackLining | vrijdag 20 juni 2014 @ 13:07 |
Valt niet mee, zo'n smartphone [ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 20-06-2014 13:12:59 ] | |
Pinkdwarf | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:08 |
Gaan er hier nog mensen naar de MF rit morgen ten westen van Utrecht? Ik ben er iig bij. | |
Woods | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:05 |
Op wat voor soort motor vinden jullie deze het meeste lijken? Vind het een toffe motor en wil me meer oriënteren op dit soort motoren | |
Dekatria | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:09 |
Hmja broekzakgesprekken ftw! De Alp gaat even langs de kant deze week, ik zit er toch minder lekker op met zo'n koppeling. Even zooi bestellen, en dan de boel maar eens openhalen. | |
kawa4 | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:02 |
ik moet dan denken aan de Yamaha fazer rond 2010 | |
Tunafish | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:03 |
Je bent me net voor. Lijkt wat mij betreft inderdaad aardig wat op een Fazer. | |
kawa4 | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:09 |
ik zit nog ff te twijfelen. ik doe vanavond beslissen ligt aan het weer, het ziet er niet echt warm uit | |
Pinkdwarf | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:12 |
19 graden vind ik warm zat om op de motor te zitten Ik zie wel of je morgen komt of niet! Leek me wel gezellig. | |
A4papier | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:15 |
Zojuist nieuwe RVS draadeinden in de voorvork gezet. Even een veeg Loctite 268 erin, ze hoeven toch niet meer los. Wil ik ze op 12Nm vastzetten. pats | |
kawa4 | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:17 |
ja ik denk wel dat ik morgen mee ga, met de beginnerstocht en ja ik ben ook nog beginner ( heb nog maar 2.500 km gereden met deze motort) | |
Vrieskist | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:23 |
Lijkt inderdaad op een Fazer. Ik heb er sinds vandaag eentje te koop | |
Woods | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:41 |
Lijkt 'ie op maar wat dacht je van MT-07? Vind hem er zelf wel op lijken. En ik ben pas aan het kijken voor een geschikte motor, verwacht pás volgend jaar al het nodige geld te hebben. | |
Vrieskist | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:44 |
Zo'n MT-07 is ook nice, maar dan moet je nog even langer sparen. Fazer uit '00 is nogal stuk goedkoper | |
Woods | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:48 |
Ik moet sowieso nog een jaar wachten voordat ik A2 mag rijden dus genoeg tijd om te sparen | |
Erasmo | vrijdag 20 juni 2014 @ 17:32 |
Ik zou sowieso niet mijn motorkeuze baseren op een game. | |
Maegrim | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:26 |
Tijd voor een bril | |
KneusTeun | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:09 |
Klopt, ook 2 wielen een stuur. Alleen geen kuip Geen 4 cilinder En waarschijnlijk nieuwer dan de game Wel de meest aparte manier van een motor uitzoeken | |
kawa4 | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:25 |
hoezo niet, de motorts uit een game, kunnen echt kei hard door de bocht, wheelies maken stelt geen drol voor, en stoppies zijn nog makkelijker. en natuurlijk de wegligging is veel beter dan een formule 1 auto. ik zeg ideaal die game motorts | |
Bozz187 | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:26 |
Yay nieuwe achterband, maar blijkbaar ook de slechtste remschijven ever, de monteur verbood mij om er mee naar huis te rijden. Stiekem toch gedaan. Morgen maar weer eens langs de garage | |
Erasmo | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:32 |
Was wel kielekiele met het weer vandaag Ben je nu al lid van de AHC dan? | |
Bozz187 | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:35 |
nope geen lid, maar ben dan ook OD en kan totaal niet sleutelen | |
Nero22 | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:01 |
Het was een kutding omdat het niet doorreed, niet omdat het een Ninja was he. Dat we dat even duidelijk hebben. | |
BlackLining | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:12 |
Kun jij überhaupt wel iets eigenlijk? | |
Bozz187 | zaterdag 21 juni 2014 @ 11:12 |
jou uitlachen als je weer eens valt | |
ManageTheAnger | zaterdag 21 juni 2014 @ 11:34 |
| |
Erasmo | zaterdag 21 juni 2014 @ 11:59 |
Niemand kan sleutelen voordat ie begonnen is, mits je geen polio hebt kan iedereen dingen doen zoals oliewissels en remblokjes vervangen. | |
Sounddragon | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:12 |
http://www.zie.nl/video/a2oz3ntf61d2 | |
rulerofdeath | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:15 |
donders. Even een radslag en dan opstaan en doorlopen | |
ManageTheAnger | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:25 |
Iemand hier nog belang bij: Waterdichte sigaretten aanstekkerplug met USB | |
Geerd | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:26 |
Zo dan toen waren we weer thuis 2 weken Zwitserland tig passen en 5800km, 1 grote speeltuin daar | |
mjan | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:41 |
Leuk! Wezen kamperen of onder een echt dak geslapen? | |
Geerd | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:44 |
Echt dak vakantiehuisje. | |
Nero22 | zondag 22 juni 2014 @ 09:43 |
Lekkĺh heuhrr | |
Dekatria | zondag 22 juni 2014 @ 12:33 |
Pics, Geerd? | |
kepler | zondag 22 juni 2014 @ 12:46 |
Lekker hoor, nog filmpjes/foto's?? | |
Geerd | zondag 22 juni 2014 @ 13:05 |
Uh nee geen pics etc. Pinksterweekend was helemaal te gek, Ferrari's, Porsches, Masseraties, de dikste Audi's R8 etc en niet 1 gewoon de 1 na de andere. Of een hele rij achter elkaar. En dan nog zooi motorrijders natuurlijk, en dat scheurde dwars door de toeristen en fietsers heen. Dinsdag was het al een stuk rustiger. De buurman zei al je moet de krant maar eens lezen na het weekend hoeveel ongelukken er zijn gebeurt. Mijn achterband nieuw der op voor de vakantie is al dik half op Dat vreet rubber daar, wil je een beetje vlot doorrijden en dan af en toe wat inhalen zit je constant in zijn 1 en 2 de berg op te knallen Vooral de Stelvio pas 47? Haarspeldbochten. http://2014.fotostelvio.com/find-your-foto/ Ik zou mijn foto op kunnen gaan zoeken. Als ik wist welke dag ik ben geweest Ohja Vierkante banden? Chur - Arosa 27km 290 bochten ja heb ze geteld. Heen en terug heb je kramp in je poten Naar beneden net zo 2 en 3 gas vol in de ankers gas etc echt vette shit. 09.30 op de motor smiddags even tanken broodje koffie, en door 16.30 thuis heb je er net 330/350 km opzitten En een nieuwe voorband daar om laten leggen, band 201CHF en 80CHF arbeit Hahaha Lol hoeveel kans is dat dan http://2014.fotostelvio.c(...)x[set_1406131330]/1/ Meteen de eerste foto's [ Bericht 8% gewijzigd door Geerd op 22-06-2014 13:33:30 ] | |
Nero22 | zondag 22 juni 2014 @ 15:31 |
Je klinkt in elk geval heel enthousiast! | |
Vinniiee | zondag 22 juni 2014 @ 16:44 |
Geinig, ik wist helemaal niet van het bestaan van die foto-service af | |
Geerd | zondag 22 juni 2014 @ 16:46 |
Ik zag hem toevallig staan met zijn busje anders had ik het ook niet geweten. | |
Sounddragon | zondag 22 juni 2014 @ 17:06 |
| |
BlackLining | zondag 22 juni 2014 @ 17:31 |
Die fotoservice hebben we al sinds jaar en dag op de Nederlandse wegen anders | |
Vinniiee | zondag 22 juni 2014 @ 17:33 |
http://2013.fotostelvio.c(...)ightbox[set_583]/31/ Werkt dit wel? | |
Vinniiee | zondag 22 juni 2014 @ 17:33 |
Over die fotoservice weet ik meer dan genoeg | |
Sounddragon | zondag 22 juni 2014 @ 17:40 |
Jep, beter.. niet echt spannende foto's, maar wel leuk om te hebben. | |
Vinniiee | zondag 22 juni 2014 @ 17:44 |
Nou ja dat dus. Stelviopas vond ik ook niet echt boeiend om eerlijk te zijn | |
Geerd | zondag 22 juni 2014 @ 19:42 |
Uhmzz, is toch gaaf man vol op het gas, in de ankers terug na 1 om die bmw rijders in te halen etc. Of tokkelde je in zijn 3 na boven? | |
Vinniiee | zondag 22 juni 2014 @ 19:43 |
Al die hairpins vond ik maar niks, waren er een beetje te veel. Was ook druk omdat er 's ochtends een ongeluk was gebeurd. De andere kant van de stelvio (westelijk) was wel leuk. | |
Geerd | zondag 22 juni 2014 @ 19:48 |
Als het druk is is het minder, kun je niet inhalen beetje achter elkaar aan tuffen. | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 14:03 |
http://www.speurders.nl/o(...)0570773.html?sr_ab=0 De eerste keer dat ik van een divje xj600 25kw op dat ding stapte [ Bericht 30% gewijzigd door Geerd op 24-06-2014 14:23:58 ] | |
kawa4 | dinsdag 24 juni 2014 @ 15:34 |
komende vanaf 25KW brommert is alles snel, zelfs een ongeknepen zxr400 (al went dat wel heel erg snel ) | |
muhahaha | dinsdag 24 juni 2014 @ 16:19 |
Gelukkig krijg je daar wel automatisch bericht van incl prijsopgave. | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 16:43 |
Ik was de grens nog niet over en je zit toch automatisch weer vuilnisbakken, auto's aanhangers etc te spotten in de berm. | |
BlackLining | dinsdag 24 juni 2014 @ 17:19 |
Ja, vind het alleen wel een beetje opdringerig hier. Bij de Stelvio fotoservice krijg je gewoon een vrijblijvend aanbod voor die foto Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk dat als je hier reageert met 'Sorry, geen interesse' dat dat toch niet het gewenste effect heeft | |
daNpy | dinsdag 24 juni 2014 @ 17:45 |
Ik heb een klein probleempje met mijn 1999 Honda CBR600F4 Ik reed zojuist van het werk naar huis en ben onderweg gaan tanken. Direct na het tanken wilde ik de motor bij het winkeltje neer zetten maar hij wilde niet starten. De startmotor ging traag rond, alsof de accu bijna leeg was. Ik heb de motor even naar het winkeltje geduwd en heb afgerekend. Ca 5 minuten later stond ik weer buiten en toen startte hij weer prima. Het is me al vaker opgevallen dat hij slecht start als hij net heeft gelopen. Ook in de garage thuis startte hij wel nadat ik mijn helm en handschoenen af had gedaan, maar daarna niet meer. De accu leeg of dynamo stuk lijkt me onwaarschijnlijk, omdat hij na een tijdje wel gewoon goed rondgaat. Het lijkt alsof de compressie te hoog is als hij warm is. Al moet ik wel zeggen dat ik maar een paar km had gereden naar het tankstation. Iemand al eens zoiets aan de hand gehad? Startmotor misschien slecht? Of toch de accu zwak? | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 17:51 |
5 min? Dat was zeker een vluggertje ! Was dat niet iets met de cdi of zo die te warm werd?? | |
mjan | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:27 |
Ja, of postnl doet z'n werk weer eens niet en je krijgt pas bericht nadat de eerste verhoging er al overheen is gegaan | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:30 |
Dat is helemaal kak. | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:30 |
4km te hard is voor jou peanuts shit, moet ik me nu eerst voorstellen hier of niet? | |
mjan | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:40 |
Huh, mijn reactie is ineens verdwenen? Maar goed, ik rijd BBK bijna nooit echt te hard. Officieel voorstellen en wachten op de ontgroening ja. | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:44 |
Ik heb BBK nooit begrepen Binnen Bebouwde Kom, Buiten Bebouwde Kom. | |
mjan | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:49 |
Owja Nouja, de context maakt hier wel duidelijk welk van de twee ik bedoel. | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:51 |
Ik lees het wel vaker, en idd uit de context kun je het wel opmaken maar toch. | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 18:57 |
Nou ik ben Ceased2be, 35 jaar oud al jaren gelukkig samen met jou (waarvan ruim 2,5 jaar getrouwd) en bezig met motorlessen. | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:03 |
Uhmzz, jij zit boven op je pc shit te downloaden etc en je vrouw beneden op de bank voor de tv met der mobiel?? | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:10 |
Bijna goed, het appartement is gelijkvloers en Mjan zit in een andere tijdzone | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:15 |
Helemaal vrij en af en toe toch wat te rijden, goed bekeken | |
mjan | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:16 |
Ik zit vrij letterlijk aan de andere kant van de wereld momenteel. Maar zal stoppen met slowchat! | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:17 |
Zondag is ze weer terug, kan haar niet langer dan 2 weken missen. | |
rulerofdeath | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:17 |
er passen niet meer bakjes eten in de vriezer? | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:19 |
| |
muhahaha | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:34 |
Goh ik dacht dat het aan de buurt lag qua missende poststukken. | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:49 |
Wat impliceert u jongeman? | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:51 |
Zwartepiet gaat aan de haal met de post?? | |
muhahaha | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:55 |
Dat het poststukprobleem groter is dan gedacht Bij mij komen sommige brieven ook niet aan. Meestal rekeningen. | |
Vinniiee | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:57 |
Nou, timing zou toch in orde moeten zijn. Verdenk dan de brandstoftoevoer voor de achterste cilinder. Bij de slang voor de voorste cilinder kwam wat benzine uit lopen en bij de slang voor de achterste cilinder niet. Maar eens zoeken hoe dat ineens kan | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 19:58 |
Ja, hoor het een hoop in de stad | |
daNpy | dinsdag 24 juni 2014 @ 21:00 |
Zegt me zo niks... kan ook niet helemaal rijmen waarom de CDI de startmotor(stroom) zou wegnemen/vertragen? Edit: schijnt de spanningsregelaar te kunnen zijn volgens mede-Honda-rijders op MF. | |
daNpy | dinsdag 24 juni 2014 @ 21:01 |
De was doet zichzelf niet hea | |
Ceased2Be | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:04 |
Precies, die doe ik | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:15 |
Uhmzz wordt nog gezellig hier beetje bi is niet bah! | |
Vinniiee | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:45 |
Hij doet het weer | |
rulerofdeath | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:58 |
wat was het probleem? | |
mjan | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:59 |
Jeej! Wat was er nou aan de hand? | |
Vinniiee | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:01 |
Vacuüm slang verkeerd gemonteerd | |
Woods | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:04 |
Is een 98pk/70kw motor geschikt te maken voor A2 35kw? | |
mjan | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:15 |
Details... Maar eindelijk weer rijden dus! | |
Geerd | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:16 |
Tuulk alles kan!! | |
Vinniiee | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:17 |
Alles kan, maar er zitten regels aan verbonden. Die kan ik alleen zo 123 niet terug vinden. | |
rulerofdeath | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:19 |
hmm, ja dat is bagger. maar mooi dat je 't gevonden hebt. dat is altijd mooi zoekwerk | |
rulerofdeath | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:21 |
pagina 6 hoeveel weegt de motor? | |
Vinniiee | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:22 |
Ik had 'm aan dat pieletje onderaan zitten, terwijl die dus aan de achterkant moest zitten | |
rulerofdeath | dinsdag 24 juni 2014 @ 23:23 |
dat is ook wel een hele gemene | |
Ceased2Be | woensdag 25 juni 2014 @ 05:52 |
Sorry, je bent m'n tiep niet. | |
stinkie | woensdag 25 juni 2014 @ 09:29 |
'Stelletjes' in een slowchat | |
Geerd | woensdag 25 juni 2014 @ 12:00 |
| |
whY... | woensdag 25 juni 2014 @ 14:27 |
Ik ga volgende week duorijden, als proef voor een vakantie naar Frankrijk, hoe moet ik dan rekening houden met de bandenspanning? Totaal gewicht zal iets van 140 Kg zijn (ex motor). Edit: gevonden Tyre Pressure Front - Pillion Bar / psi : 2.5 / 36 Tyre Pressure Back - Pillion Bar / psi : 2.9 / 42 [ Bericht 39% gewijzigd door whY... op 25-06-2014 14:32:13 ] | |
Geerd | woensdag 25 juni 2014 @ 14:37 |
Dat is toch standaard? 2.5 2.9?? | |
whY... | woensdag 25 juni 2014 @ 14:38 |
Pillion is toch duo, normaal doe ik, 2.3 en 2.5 | |
Geerd | woensdag 25 juni 2014 @ 14:44 |
Ik doe altijd 2,5 voor en 2.9 achter | |
whY... | woensdag 25 juni 2014 @ 14:49 |
Rijdt jij ook XJ900? | |
Geerd | woensdag 25 juni 2014 @ 14:49 |
Nope cbr1000f | |
vannelle | woensdag 25 juni 2014 @ 14:51 |
Ik ook, gaat prima. Kan toch niet iedere keer als ik wissel tussen solo of duo met m'n bandenspanning gaan prutsen? | |
mjan | woensdag 25 juni 2014 @ 14:57 |
Volgens mij rij je normaal dan met best zachte banden, hier ook standaard 2.5 en 2.9. | |
whY... | woensdag 25 juni 2014 @ 15:00 |
Kan me niet voorstellen dat ik het dan al zo lang fout doe. http://www.motorbikespecs(...)=2147989&make=Yamaha | |
Freezer | woensdag 25 juni 2014 @ 15:04 |
Ik rijdt ook 2.2 2.5 single en duo 2.5. 2.9 Wanneer ik single met de duo spanning rijdt, gaat de motor meer zoeken. vooral over lijnen en lasnaden in de weg | |
mstx | woensdag 25 juni 2014 @ 15:05 |
Goh misschien verschilt het wel per motor en banden? | |
mjan | woensdag 25 juni 2014 @ 15:07 |
Ja als ik de specs van de banden van 15 jaar terug gebruik dan moeten ze ook 0.5 lager.... | |
Geerd | woensdag 25 juni 2014 @ 15:15 |
Vroegah! Had ik ook altijd 2.3 en 2.5 weet eigenlijk niet waarom. Maja bij de doorsnee 4 cilinders zal het niet zo veel uitmaken. | |
BlackLining | woensdag 25 juni 2014 @ 15:43 |
Even bij je bandenfabrikant informeren, niet op je motor kijken, dat klopt niet. 0.2 er boven gaan zitten en dan moet het wel kloppen. Ik rij solo 2.3/2.5. Duo laat ik hem meestal zo staan omdat ook voor die paar keer geen zin heb ook het aan te passen, maar als ik ver moet gaat ie naar 2.5/2.8. Mja, Michelins hebben een zacht karkas. Om die nog een beetje in vorm te houden onder de dik 200 kilo van de Bandit moet je die wel kleinerhard opblazen ja. Heb je een stevigere band met sterker karkas hoeft dat niet. Als ik 2.5/2.9 in die Conti's pomp en ik ga solo rijden stuiter ik alle kanten op. | |
Geerd | woensdag 25 juni 2014 @ 16:23 |
Olie net even nagekeken mag wel een flinke slok bij In de vakantie ook nog in de gaten gehouden en 100ml bij gevuld. Kan wel 200 ml bij denk ik 300ml op bijna 6k niks aan de hand dus.Alleen die naks rammelt wel wat. | |
BlackLining | woensdag 25 juni 2014 @ 16:38 |
Dat gezeik met die naks zeg eerstvolgende onderhoudsbeurt gaat er een handmatige spanner op. Ben helemaal klaar met dat gedoe. | |
stinkie | woensdag 25 juni 2014 @ 16:40 |
hoeft ook niet. Kreeg tijden slipcursus te horen dat ook voor motor het advies was omaatje de hoogste spanning te nemen, dus voor duo en bagage. Ook als je solo rijd | |
Geerd | woensdag 25 juni 2014 @ 16:40 |
Jup is beter, alleen bij de cbr f zit dat ding in het blok, hele zooi moet los. Kosten rond de 600 ofzo?? En wil graag keer een 2 cilinder. | |
vannelle | woensdag 25 juni 2014 @ 17:24 |
Dan doe ik het onbewust al die tijd al goed! Al is bandenspanning wel belangrijk natuurlijk, ooit eens een motor gekocht waar nog geen bar in de bandjes zat, dat was echt voetjes aan de vloer en niet hoger dan de 2e versnelling naar de benzinepomp voor wat lucht. Maar dat was ook wel extreem weinig natuurlijk... | |
Dekatria | woensdag 25 juni 2014 @ 18:24 |
Even ordertje voor onderdelen de deur uit. Daaag 300 euro | |
BlackLining | woensdag 25 juni 2014 @ 18:29 |
Ja bij mij zit ie buiten op het blok. Twee boutjes en dan is ie los. Knal er wel een handmatige op. Ding zit ook echt precies onder de kop tussen de cilinders in. Dat veertje houdt niet zo van heat cycles dus het is over het algemeen vrij snel einde oefening voor die krengen. Voorheen ging het wel, maar die nieuwe distributieketting rekt de eerste paar duizend kilometer als een malle natuurlijk. | |
Dekatria | woensdag 25 juni 2014 @ 18:32 |
Zijn er eigk geen voorgerekte te koop? Qua aandrijfkettingen kan het immers ook... naar verluid het verschil tussen DID en RK (en ook meteen de verklaring waarom DID duurder is ) | |
Salatrel | woensdag 25 juni 2014 @ 18:42 |
jahoor die zijn wel te koop. bij dezelfde zaak als die ingereden banden verkoopt. | |
BlackLining | woensdag 25 juni 2014 @ 18:44 |
Haha Deze ketting is geloof ik zelfs van DID. Mwa, hoorde het gisteren toen ik weer eens een stukje zonder oordoppen reed. Rammelt toch weer redelijk morgen ff de naks handmatig verder zetten en dan een volledig handmatige bestellen | |
Dekatria | woensdag 25 juni 2014 @ 18:44 |
Volgens mij heb ik weleens een 710-filter gekocht daar. | |
scoober | woensdag 25 juni 2014 @ 18:45 |
leuk! wanneer en waar is de volgende rit? dit weekend toevallig? zo niet dan moeten we dat maar eens gaan regelen dacht ik zo he | |
BlackLining | woensdag 25 juni 2014 @ 18:46 |
Ja en ik heb daar ooit een keer gebruikte benzine staan tanken. | |
Salatrel | woensdag 25 juni 2014 @ 18:47 |
niemand die mijn bmw rijder verhaal ! | |
BlackLining | woensdag 25 juni 2014 @ 18:48 |
Ik ben komend weekend in .gr Volgende was 3 augustus toch? In Braboland. | |
Salatrel | woensdag 25 juni 2014 @ 18:49 |
alaaf! | |
scoober | woensdag 25 juni 2014 @ 18:50 |
dan pas? Ik vind het overigens niet erg om een stukkie te rijden hoor.. maar groningen gaat me dan weer iets te ver idd. | |
Dekatria | woensdag 25 juni 2014 @ 18:50 |
| |
Dekatria | woensdag 25 juni 2014 @ 18:51 |
De rechtsdraaiende benzine was op? | |
Nero22 | woensdag 25 juni 2014 @ 22:06 |
http://invited.louwmanexc(...)p/p-0022/t/page/fm/0 Louwman passion on wheels "proefrit"dagen. Weet niet of ik me aan moet melden voor de Guzzi V7 (35 kw) Ben niet echt in staat om een nieuwe brommer te kopen, maar even kijken bij Guzzi en Ducati's en exclusieve auto's is natuurlijk niet verkeerd. Piaggo MP3 is er ook bij. | |
Dekatria | woensdag 25 juni 2014 @ 22:29 |
Daarnaast, is 35kW niet teveel voor jou? Er zijn nou niet echt machines die nu gebouwd worden die ik zou willen hebben nu ik erover nadenk. Alles heb door die emissienormen injectie tegenwoordig, en hoewel je daar met nieuwe machines dus niet meer aan ontkomt vind ik het alsnog niks. | |
Nero22 | woensdag 25 juni 2014 @ 22:41 |
Volgens mijn rijbewijs mag ik 35, kw niet km/u. Ik heb wel eens gereden op een onbegrensde CB500 tijdens rijles En wat is er mis met injectie? Geen broaap? | |
Vinniiee | woensdag 25 juni 2014 @ 22:43 |
Accu leeg = geen brandstof; aanlopen heeft dus geen zin. Met carbs kan je m tenminste nog aanlopen | |
Dekatria | woensdag 25 juni 2014 @ 22:52 |
Een blok met carbs kan iedere monteur nog wel fiksen. Een injectieblok moet uitgelezen worden. Koude start is in de winter wat lastiger wellicht, maar ach... beetje de choke in en dan doettie het ook. Die nukken bij het wakkerworden (m.n. na een winterstop) geven het enkel maar kleur. Moet dan zelf altijd denken aan die aflevering denken van Top Gear als ze met 3 transportmiddelen uit de 50s naar Schotland gaan. Clarkson zit dan in een stoomtrein - kapt 1 van de waterinjectoren er ineens mee onderweg, om het een kwartier later ineens weer foutloos te doen. "Do steam engines have moods?" - "Yeah, apparently it was its time of the month for about 10 mins" Simpele techniek [ Bericht 49% gewijzigd door Dekatria op 25-06-2014 22:58:14 ] | |
BlackLining | woensdag 25 juni 2014 @ 22:58 |
Geen RAMBAMBAMBAMBOEM bij het gas dichtdraaien op hoge toeren | |
Nero22 | woensdag 25 juni 2014 @ 23:01 |
Da's wel tof ja | |
rulerofdeath | donderdag 26 juni 2014 @ 09:49 |
dat is leuk | |
Jadatis | donderdag 26 juni 2014 @ 10:30 |
Net als voor auto's kan de benodigde druk voor motorbanden uitgerekent worden. Die formule voor autobanden heb ik eens bemachtigd en ben er mee aan de loop gegaan. maar met kleine wijzinging ook te gebruiken voor motorbanden. Het draait allemaal om het gewicht op de band/maximum draagvermogen band, en een beetje voor snelheid ( waar motoren vaker mee te maken krijgen, snelheden boven 160km/u, foei toch, is verboden). Reken je dan een druk uit voor duo-gebruik die net voldoende is , dan is die druk mogelijk nog net niet zoveel voor de gewichten voor solo dat grip en comfort te veel verloren gaat. Die grens heb ik zelf gesteld ( dus discutabel) op als werkelijk gewicht op band minder is dan 85% van het gewicht waarop je de druk berekent met de natuurkundig juiste formule, voor tot 160km/u. De gewichten op de banden is vaak nog met een gewone personen-weegschaal te wegen, met een beetje hulp van iemand die zorgt dat de motor niet omvalt, want je moet dan wegen met de persoon( personen) en vracht er op. Dan op de banden de bij motorbanden, de verschillende maximum load en druk daarvoor nodig aflezen. Staat meestal zo op de bandwang bij motorbanden "maximum load xxx kg AT yyy kPa(cold)" of in PSI. Bij AT druk die referentiedruk genoemd wordt in de formule( Pr voor Pressure reference) is de maximum load uitgerekent zodat de banden een invering krijgen die bij 160km/U rijden die geen schade aan de band geeft door warmteontwikkeling op specifieke plekken van de band. De formule moet er voor zorgen dat bij lager gewicht de invering het zelfde blijft. voor hogere snelheid moet bij de Pr bijgeteld worden om zo minder invering van de band te geven. Bij die hogere snelheid veert ieder segment van de band meer keren in en weer terug ( 80km/u als snel 10 x per seconde) die dan met die mindere invering toch weer de zelfde warmte-ontwikkeling geeft die niet zo hoog is dat de band beschadigd. Dan de uitgerekende druk voor snelheid en gewicht op band moet gezien worden als minimum, alles wat je daarboven doet doe je voor rij-eigenschappen. De Pr is niet de maximum druk van de band , zoals die op gewone autobanden en XL alleen gezet wordt. | |
Tunafish | donderdag 26 juni 2014 @ 12:30 |
Ik dacht van de week nog, laat ik mijn bandenspanning eens controleren. Vrolijk naar de pomp gereden (want zelf geen compressor of iets dergelijks) maar met geen mogelijkheid fatsoenlijk met die slang bij de ventielen te komen. Telkens remschijven die in de weg zitten waardoor ik het ventiel schuin moet duwen, wat me niet heel gezond lijkt voor de band. Maar even op zoek naar een haaks verloopje ofzo. | |
vannelle | donderdag 26 juni 2014 @ 13:03 |
Wauw, dit moet ik nog ff op mijn gemak nalezen. Na 1 keertje snel lezen komt het nog niet helemaal door. | |
BlackLining | donderdag 26 juni 2014 @ 13:22 |
Bij de volgende bandenwissel gewoon vragen of ie er haakse ventielen in kan zetten | |
Tunafish | donderdag 26 juni 2014 @ 14:58 |
Die duurt nog wel eventjes, en wil voor die tijd wel graag kunnen meten hoe het met de spanning staat | |
mennes2000 | donderdag 26 juni 2014 @ 16:14 |
Ik gebruik een losse bandenspanningsmeter en een fietspomp. Werkt perfect | |
Freezer | donderdag 26 juni 2014 @ 16:40 |
Kompressor doet wonderen | |
Maegrim | donderdag 26 juni 2014 @ 20:13 |
lol ik lees net pas over al die bekeuringen van de 10e rit | |
Nero22 | donderdag 26 juni 2014 @ 21:16 |
Ik kan er ook wel om lachen. Heb toch nog niks binnen. | |
ManageTheAnger | donderdag 26 juni 2014 @ 21:19 |
Heb er zelf ook al de hele dag schik om hoor | |
daNpy | donderdag 26 juni 2014 @ 22:31 |
Ik denk dat gewoon mijn accu stuk is, nadat ik terug kwam van het werk even gemeten: 12,1V onbelast. 11,6V met contact aan. ~7V met starten Van het weekend even een nieuwe scoren, dan zullen de problemen weer voorbij zijn | |
klawie | donderdag 26 juni 2014 @ 22:34 |
Jongens bedankt voor het spekken van de staatskas!!! Nee tis gewoon echt kut dit maarja volgende keer beter | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 22:36 |
Haakse ventielen zorgen voor onbalans.. Niet doen dus.. Koop gewoon een haaks verloopstuk en zet deze erop bij de pomp en haal deze daarna weer eraf. | |
Erasmo | donderdag 26 juni 2014 @ 22:41 |
Die is diep gegaan. Wat is je voltage terwijl de motor loopt? Hoeveel zijn het er nou dan? Hier is het bezwaar al de deur uit. | |
daNpy | donderdag 26 juni 2014 @ 22:42 |
Dat weet ik nog niet, want ik kreeg hem niet meer gestart | |
Nero22 | donderdag 26 juni 2014 @ 22:42 |
Wat voor een bezwaar? Wat heb je gezegd? "Wasn't me" | |
Erasmo | donderdag 26 juni 2014 @ 22:50 |
Aanlopen met je kut. Eerst maar eens de hele WOB-bende aangevraagd. | |
stinkie | donderdag 26 juni 2014 @ 23:24 |
voor een milder krijg je dat niet mee zo makkelijk. En als blijkt dat de boete terecht is kun je een verhoging wegens belemmering verwachten | |
BlackLining | vrijdag 27 juni 2014 @ 00:29 |
Een goeie bandenboer balanceert de wielen gewoon weer naderhand. | |
Ceased2Be | vrijdag 27 juni 2014 @ 06:52 |
Weer op de A59... http://www.bd.nl/regio/de(...)val-op-a59-1.4423779 | |
daNpy | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:36 |
Nee | |
Gummiebeer | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:03 |
Meh.. http://www.telegraaf.nl/b(...)vast_in_beton__.html | |
Geerd | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:19 |
Whehe lijkt me een mooi gezicht | |
vannelle | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:00 |
Dat zal toch wel afgezet zijn geweest? Sommige mensen ook dat ze alles mogen..... | |
Maegrim | vrijdag 27 juni 2014 @ 14:35 |
wel lekker slijtvaste bandjes na afloop | |
Salatrel | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:44 |
shiiiiiiiiit ik lees nu pas dat verhaal van die boetes in de baltics en finland alleen nog maar flitspalen van voren gezien en ze staan netjes met een bordje aangekondigd | |
vannelle | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:48 |
Ben blij dat ze hier niet alleen van voren flitsen want dan was een kentekenplaat aan de voorkant van je motor ook al verplicht geweest. | |
Salatrel | vrijdag 27 juni 2014 @ 16:56 |
#poolcirkelselfie | |
Nero22 | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:28 |
Gaaf hoor | |
Erasmo | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:28 |
Wel lekker lang doorrijden nu. | |
Ceased2Be | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:30 |
Dredd? | |
Erasmo | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:48 |
Nou bezwaarschrift twee voor dezelfde dag is de deur uit Ik hoop zo dat die camera voorbij de ijkingsdatum is | |
Dekatria | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:51 |
Dat is de Amerikaanse neef van DIE TOPICPOLIZEI. Bazenfoto trouwens [ Bericht 12% gewijzigd door Dekatria op 27-06-2014 21:00:27 ] | |
kepler | vrijdag 27 juni 2014 @ 20:59 |
| |
whY... | zaterdag 28 juni 2014 @ 13:12 |
Toch even een vraagje, als je reserve gedeelte 'vies' is, dan zit dat in de tank toch? Als ik die leeg laat lopen dan zou mijn reserve daarmee ook schoon lopen neem ik aan. Als ik hem nu in reserve zet dan lopen de carbs vol met troep en kan ik niet meer rijden totdat ik hem weer op normaal zet en even laat lopen. | |
whY... | zaterdag 28 juni 2014 @ 15:30 |
Update: Toch maar even de tank eraf gehaald, resultaat. En wat zweet van de motor, kan dat kwaad? (dat heeft zich in een 2 jaar opgehoopt) | |
Geerd | zondag 29 juni 2014 @ 15:52 |
Mhe zie je wel vaak, luchtgekoeld blok? Goed bezig Sala!! | |
whY... | zondag 29 juni 2014 @ 16:00 |
Ja luchtgekoeld inderdaad. | |
Geerd | zondag 29 juni 2014 @ 16:02 |
Dacht ik al idd, och kunnen wel wat hebben. | |
whY... | zondag 29 juni 2014 @ 16:54 |
Mooi zo! Ik weet dat echte echte oude motoren regelmatig zweten maar die worden super veel gepoetst. De mijne wordt op dat soort plekken alleen schoongemaakt met onderhoud. | |
kawa4 | zondag 29 juni 2014 @ 22:09 |
vandaag weer lekker rond gereden, ( al moesten we wel ff schuilen, vanwegen een vrij harde regenbui ) en een beetje provisorisch een camera bediend vandaag heel soepel ging da nie maar na ff oefenen ging het stukken beter. zelfs een heuse Selfie gemaakt op de motort | |
mennes2000 | maandag 30 juni 2014 @ 09:56 |
Een normale fotocamera in je hand op de motor? Of zie ik dat verkeerd in de spiegel? | |
kawa4 | maandag 30 juni 2014 @ 10:01 |
dat zie je heel goed, op rustige wegen zonder stoplichten en zo ging het vrij goed, met het touwtje om je hand en met 1 hand de camera bedienen. | |
BlackLining | maandag 30 juni 2014 @ 10:38 |
Ik zou me over dat zweten niet teveel zorgen maken. Je kunt even alle pakkingen en ringetjes vervangen en dan is het weg, maar als het hierbij blijft zou ik het lekker laten. Kan geen kwaad [ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 30-06-2014 11:10:39 ] | |
Salatrel | maandag 30 juni 2014 @ 11:03 |
| |
Salatrel | maandag 30 juni 2014 @ 11:04 |
de afgelopen dagen geen zonnevizier nodig gehad. de zon staat zo hoog dat je er totaal geen last van hebt | |
pindaplukker | maandag 30 juni 2014 @ 12:35 |
is het weer veilig op het FF? werd veel gecontroleerd na dat dodelijk ongeluk paar weekjes terug | |
kawa4 | maandag 30 juni 2014 @ 13:09 |
nou ja , eerst gewoon normale snelheid een paar rondjes gereden, om te kijken of er nix op de weg ligt en voor eventuele flitsers / pliesie . en alles was goed , en ja dan rij je wat harder, maar op de rechte stukken ga ik toch niet echt harder als 80 daaro en dat ongeval van 2 weken geleden was nog wel duidelijk zichtbaar hoor. ( ik kende hem ook van gezicht, hij zat bij de scouting en ik ook alleen dan in een ander dorp) en dan word je wel weer even wakker geschud ja. | |
Nero22 | maandag 30 juni 2014 @ 23:51 |
wut | |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 09:45 |
Vandaag een ER5 gekregen als leenmotor omdat de groene brommer op onderhoud moet. Man man man, wat ben ik intens blij met mijn Ninja. Al moet ik zeggen dat het geluid op die naked wel beter is. Maar ja - die motor heeft 2x zoveel cc, dus wat wil je. | |
ManageTheAnger | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:32 |
Rij je dan op een niet afgeknepen versie? Dan is dat wel een groot verschil met je eigen als je straks weer terug stapt.. | |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 11:49 |
Het is een 25 kw ja, maar het geluid blijft van de 500 cc. Wel ontzettende baggerremmen. Schrok me dood op de 1e kruising. | |
Maegrim | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:17 |
op een nieuwe motor altijd remmen voor je het nodig hebt | |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:26 |
Captain Hindsight Je hebt gelijk hoor. Stond gelukkig wel nog op tijd stil. Blijkt maar weer dat ik nog een broekkie ben. Spiegels werden ook pas versteld toen ik bij een stoplicht stond. | |
Maegrim | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:30 |
meh ik verander em naar altijd remmen testen voor je het nodig hebt | |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 12:31 |
Ooo hahaha. Zo had ik er niet eens naar gekeken. | |
ManageTheAnger | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:19 |
| |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:21 |
Jezus. | |
BlackLining | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:39 |
Maegrim | dinsdag 1 juli 2014 @ 13:40 |
mstx | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:03 |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:25 |
Mwhehe | |
ManageTheAnger | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:36 |
Fixed | |
mennes2000 | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:41 |
Hahahaha! | |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:46 |
Stomme spelfout van me ook. | |
ManageTheAnger | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:48 |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:52 |
Afgelopen weekend nog. Ik was aan het inhalen, maar een auto achter me vond me niet snel genoeg gaan (140/150) en begon te kleven. Dus ik kijk achterom en maak duidelijk of 'ie wel lekker bij zijn kop is. Komt 'ie met een gang mij rechts inhalen. Ja sorry man dat ik niet sneller kan, maar donder op en kleef niet en zit niet te zeiken dat ik in die 200 meter even naar rechts moet. Heb hem de hele weg (over 30 km) nog proberen in te halen, maar het lukte toch echt niet. | |
ManageTheAnger | dinsdag 1 juli 2014 @ 14:59 |
Ja dat is irritant, al had jij prima hem er even langs kunnen laten in die 200m. Mij gebeurde dat van de week ook, het enige verschil daarbij is: "Heeft mij de hele weg (over 30km) nog proberen in te halen, maar het lukte hem toch echt niet " | |
Tunafish | dinsdag 1 juli 2014 @ 16:03 |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 16:11 |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 19:39 |
http://www.dumpert.nl/med(...)pt_automobilist.html Motorgang sloopt automobilist. Incluis baby Ninja. | |
stinkie | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:01 |
1300cc mannen. 1300 Staat trouwens een kawa 1400 bij op werk. En daar hebben ze een busa kanji sticker opgeplakt. Over een teleurstelling kopen gesproken | |
mjan | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:07 |
Eindelijk weer eens kunnen rijden. Kleppen zijn gesteld en nieuwe bandjes erop. Wat een verschil zeg, ik zat de eerste paar honderd meter gewoon hardop lachend op de fiets | |
Geerd | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:08 |
Nieuwe bandjes is altijd een genot idd. | |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:22 |
Kleppen stellen geeft minstens 10 kw extra toch? Dat is het toch? Dat biedt perspectief voor mij straks. Joking aside: kan me best voorstellen dat nieuwe bandjes lekker moet rijden! Wat betreft onderhoud: keerring in voordemper gescheurd blijkbaar... Blij dat ik nog steeds die bekeuring niet heb mogen ontvangen. [ Bericht 10% gewijzigd door Nero22 op 01-07-2014 20:27:42 ] | |
Maegrim | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:29 |
10% misschien | |
Salatrel | dinsdag 1 juli 2014 @ 20:36 |
Mijn tourances beginnen redelijk vlak te worden. Zit nog meer dan genoeg profiel op daar niet van maar met name de achterband gaat behoorlijk hard al is dat misschien vertekend beeld omdat ik in 9 dagen zoveel km op de klok heb gezet. | |
kawa4 | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:39 |
de zx14r?? mooie fiets ziet er lekker groot uit | |
mjan | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:53 |
Ik had in mijn naďviteit dus niet helemaal door hoeveel verschil afgesleten banden maken... Maar heb jij nog meer van die toffe fotos van je vakantie? Of moet ik m'n geduld bewaren tot je weer terug bent? | |
Vinniiee | dinsdag 1 juli 2014 @ 21:55 |
Heb er naast gestaan, verdomme wat is zo'n ding belachelijk groot. Bijna net zo breed als een goldwing | |
Maegrim | dinsdag 1 juli 2014 @ 22:21 |
wel gaaf | |
Nero22 | dinsdag 1 juli 2014 @ 22:34 |
Het front van de nieuwe Z1000 is ook wel smexy. | |
Sounddragon | dinsdag 1 juli 2014 @ 22:39 |
Het nieuwe spuitwerk van mijn CB ook | |
Maegrim | dinsdag 1 juli 2014 @ 22:43 |
mooi man | |
Salatrel | woensdag 2 juli 2014 @ 07:34 |
de afgelopen dagen heb ik niet gereden maar heb ik paar daagjes rust gehouden bij vrienden van me. Zodra mijn gastheer en vrouw wakker zijn ontbijten en daarna vertrek ik richting Noorwegen. Voor meer foto's zul je geduld moeten hebben hihihi | |
stinkie | woensdag 2 juli 2014 @ 08:54 |
Die ja. Groot valt wel mee, maar ik ben dan ook die vrachtwagen van mij gewend | |
KneusTeun | woensdag 2 juli 2014 @ 09:34 |
ga dan gewoon naar rechts, 250cc heeft niks te zoeken op de linker baan. Zaten wij laatst ook achter een vrouw op zo'n baby ninja, wat gruwelijk irritant. Ze weigerde ook naar rechts te gaan en dan beetje 120 blijven rijden op je stink scooter met een halve file achter je maar goed het is de overheid die dat graag wil. Donderdag misschien de tenere weg, en dan is aan het winkelen. | |
kawa4 | woensdag 2 juli 2014 @ 09:41 |
op de voorkant na , vindt ik dat wel mooie motors, maar bij al die nakends vind ik de front echt mooiste voorkant ooit is trouwens dit | |
Dekatria | woensdag 2 juli 2014 @ 10:16 |
Pics | |
Maegrim | woensdag 2 juli 2014 @ 10:40 |
| |
ManageTheAnger | woensdag 2 juli 2014 @ 11:18 |
https://www.facebook.com/photo.php?v=832596096751271 | |
Gummiebeer | woensdag 2 juli 2014 @ 12:55 |
De Ten weg?? KTM in de plaats of ga je voor zo'n ordinaire straatfiets? | |
Gummiebeer | woensdag 2 juli 2014 @ 12:55 |
Druiperpics | |
picodealion | woensdag 2 juli 2014 @ 13:20 |
Ik heb net weer nieuwe bandjes onder mijn ER5 gelegd, kan ik in elk geval weer even rijden. XJ900 is volgens de garage echt nog wel te redden, dus ik ga maar eens een carburateur revisiesetje bestellen en opnieuw aan de slag. | |
KneusTeun | woensdag 2 juli 2014 @ 13:31 |
Ik zit zwaar te twijfelen. Of een XR600 SM of een Guzzi cafe ofzo.... Maar eerst kijken of de koop helemaal rond is morgen. | |
Gummiebeer | woensdag 2 juli 2014 @ 13:32 |
Daar gaan onze offroad ritjes Of noppen onder die SM knallen! | |
KneusTeun | woensdag 2 juli 2014 @ 13:34 |
Voordeel is dat XR inderdaad nog eventueel setje extra velgjes erbij kan. Ach zoals gezegd eerst even kijken of ie morgen wel echt weg is. | |
Nero22 | woensdag 2 juli 2014 @ 13:36 |
Noppen onder die Guzzi cafe racer knallen. Best of both worlds. | |
Gummiebeer | woensdag 2 juli 2014 @ 13:36 |
Eigenlijk moet je nooit je eerste brommert weg doen he | |
KneusTeun | woensdag 2 juli 2014 @ 13:38 |
Die is al weg Dat was een CB750 | |
Sounddragon | woensdag 2 juli 2014 @ 17:39 |
De Ten wegdoen, en niet eens effe een gil geven ofzo Waarom gaat ie weg dan? is er iets mis mee? Neh, superstrakke profi shit, inclusief matte blanke lak over de stickers. | |
KneusTeun | woensdag 2 juli 2014 @ 18:37 |
Wil wel eens wat anders. Ding stond al wel paar maandjes op speurder en MF hoor Qua onderhoud is denk ik alleen keer de ketting doen en misschien zou RVS uitlaat setje wel fijn zijn. | |
KneusTeun | donderdag 3 juli 2014 @ 10:25 |
aaaaanndddd its gone! | |
Nero22 | donderdag 3 juli 2014 @ 10:30 |
Shoppen | |
Bozz187 | donderdag 3 juli 2014 @ 10:53 |
Koop Een rebel | |
KneusTeun | donderdag 3 juli 2014 @ 10:56 |
Ik twijfel nu echt erg: http://www.speurders.nl/o(...)direction=&order_by= http://www.speurders.nl/o(...)direction=&order_by= Of totaal wat anders: http://www.speurders.nl/o(...)direction=&order_by= | |
Bozz187 | donderdag 3 juli 2014 @ 11:11 |
Op De cafe racert Naar De bruiloft natuurlijk | |
KneusTeun | donderdag 3 juli 2014 @ 11:22 |
Tegen die tijd is er misschien alweer wat anders (dan bedoel ik de motor) | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 14:49 |
Die CB350 is wel erg vet | |
KneusTeun | donderdag 3 juli 2014 @ 16:01 |
Ja ik ben eigenlijk ook helemaal verliefd op de looks, als ie nog beetje wil rijden is het helemaal klaar ben ik bang Ik hoef geen monster apparaat, lekker tuffen is mooiste wat er is! lekker met de baard in de wind (ja dan ook een leuk jet helmpie) | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 16:18 |
Exactemundo. Moet je wel wat gaan doen aan je technicolor motorpak, want dat kan natuurlijk niet op zo'n ding | |
KneusTeun | donderdag 3 juli 2014 @ 16:40 |
Hoezo? Ik heb gewoon een andere outfit ook hoor. Mooie dainese pelle perforated leren jasje, en me alpinestars jeans. Mat zwarte helm is opzich wel prima, maar eigenlijk zou het: of Zo moeten! | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 17:56 |
Pothelmpie jongeuh. | |
Nero22 | donderdag 3 juli 2014 @ 18:06 |
Shark Raw | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 18:09 |
Dat is heul geen pothelm! | |
KneusTeun | donderdag 3 juli 2014 @ 18:10 |
die RAW is te modern | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 18:16 |
Met goggles, alles. | |
Sharpdressedman | donderdag 3 juli 2014 @ 18:22 |
Ga je trouwen kneus? | |
Nero22 | donderdag 3 juli 2014 @ 18:23 |
Die Honda is ook maar 25 kw. Lachen. Overal kunnen raggen en op de limiet rijden. | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 18:25 |
En meteen de Ten de deur uit, gaat snel | |
KneusTeun | donderdag 3 juli 2014 @ 18:46 |
Ja, maar niet on a short notice. En ja dan moest de tenere de deur uit nee de vriendin vond verschrikkelijk dat die wegging. | |
Salatrel | donderdag 3 juli 2014 @ 19:15 |
Fantastische dag achter de rug! Oorspronkelijk was de route voor vandaag een magere 300km lang maar uiteindelijk ruim 500 gereden incl. Hoogtepunten als atlanterhavsveien, trollstigen, geiranger, jotunheimen en tindevegen! Uiteraard allen op video.. Dalsnibba heb ik overgeslagen want veel bewolking dus het heeft geen zin om tol te betalen voor een uitzichtpunt waar niks te zien is. Na zon lange rijdag heb ik lekker decadent een hytte genomen met een echt bed en morgen gaan we vrolijk verder. | |
Gummiebeer | donderdag 3 juli 2014 @ 20:10 |
Ik zie Teun wel op zo'n caferacert idd. Vol die baard in de wind en vliegen tussen de tanden Spaar ik nog effe verder voor een Superduke 1290, moet kunnen nu ik eindelijk weer aan die Arbeit ben @SD: Puik stukje spuitwerk heur! | |
Salatrel | donderdag 3 juli 2014 @ 20:19 |
nieuwe baan? feli | |
Gummiebeer | donderdag 3 juli 2014 @ 20:20 |
Thanks! Lekker een beetje in de chemie aanklooien | |
Salatrel | donderdag 3 juli 2014 @ 20:22 |
altijd fijn. | |
Nero22 | donderdag 3 juli 2014 @ 20:42 |
Feli Als je die KTM dan hebt, gaan we wel weer rotondesprintjes maken hoor. | |
Gummiebeer | donderdag 3 juli 2014 @ 20:43 |
Thnx! Als het zover is zal ik dat "anti-wheelie" knopje aan zetten op de KTM | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 20:54 |
Congrats | |
Gummiebeer | donderdag 3 juli 2014 @ 20:59 |
Dikke thnx Deka! | |
mstx | donderdag 3 juli 2014 @ 21:00 |
Over KTM gesproken... | |
Gummiebeer | donderdag 3 juli 2014 @ 21:16 |
Toch blijven het machtig geile brommerts | |
Dekatria | donderdag 3 juli 2014 @ 21:22 |
| |
OuweBaas | vrijdag 4 juli 2014 @ 11:15 |
zo ff een tweetal foto's van mijn brommert : | |
mstx | vrijdag 4 juli 2014 @ 11:42 |
wow | |
KneusTeun | vrijdag 4 juli 2014 @ 12:01 |
Godver de hoeren, nu is die 350 al verkocht..... | |
Yreal | vrijdag 4 juli 2014 @ 13:51 |
1.5 week wachten voor mijn dealer tijd heeft om mijn ketting te vervangen | |
Maegrim | vrijdag 4 juli 2014 @ 13:53 |
valt mee, als het zo'n haast heeft is het prima zelf te doen | |
Dekatria | vrijdag 4 juli 2014 @ 13:58 |
Ketting vervangen, komaan zeg. Probeer nou eens zelf wat |