Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.
De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!
Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!
In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker. De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wat zijn de vastgestelde toeslagen? Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50% Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50% Zondag: 100%
Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.
Wat zijn TvT-uren? TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren en meeruren Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.
Wat zijn BCD-uren? BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.
Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding? Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is €7,00. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.
Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu? Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.
Van het jaar 2014.
9/12/2013 Meisje plaatst vrij-vraag verzoek op algemene Facebook-pagina van Albert Heijn waarbij d4v1d de status van een troller aanneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand heeft bij ons die banner van "alleen hier ruilen" gewoon buiten op de muur opgehangen. Dat die kutkoters maar fijn buiten blijven met die rotzooi
Op maandag 2 juni 2014 20:03 schreef Gezicht het volgende: Iemand heeft bij ons die banner van "alleen hier ruilen" gewoon buiten op de muur opgehangen. Dat die kutkoters maar fijn buiten blijven met die rotzooi
Ik ben vandaag nog niet in de winkel geweest, maar ik verwacht eigenlijk niet zoveel kinderen bij onze winkel omdat we niet echt midden in een woonwijk zitten ofzo. We zitten namelijk tussen een bedrijventerein en de rand van de stad in.
Op maandag 2 juni 2014 20:03 schreef Gezicht het volgende: Iemand heeft bij ons die banner van "alleen hier ruilen" gewoon buiten op de muur opgehangen. Dat die kutkoters maar fijn buiten blijven met die rotzooi
Waarom denk je dat er bij ons (drang)hekken staan?
Op maandag 2 juni 2014 19:50 schreef Broccolitaartje het volgende: Ja wij ook! Wij zijn ook keihard aan het stijgen. Mn ASM vertelde dat we nu gewoon per week in de omzet blijven stijgen!
Wat een tyfus-aanbiedingen weer. Waar zijn die 50% kortingen gebleven? Komt door die tyfusjumbo, die de c1000 heeft gesloten. Nergens meer fatsoenlijke aambiedingen.
Op dinsdag 3 juni 2014 00:09 schreef helemaalnaardemavo het volgende: Wat een tyfus-aanbiedingen weer. Waar zijn die 50% kortingen gebleven? Komt door die tyfusjumbo, die de c1000 heeft gesloten. Nergens meer fatsoenlijke aambiedingen.
Sun en Robijn zijn, zoals altijd uiteraard weer met fatsoenlijke kortingen. Normaal koopt niemand die dingen, dit is ook de reden waarom wasmiddelen pad bij ons zo goed als gespiegeld erbij staat. Unox 1+1 loopt hier trouwens niet zo slecht...
Sun en Robijn zijn, zoals altijd uiteraard weer met fatsoenlijke kortingen. Normaal koopt niemand die dingen, dit is ook de reden waarom wasmiddelen pad bij ons zo goed als gespiegeld erbij staat. Unox 1+1 loopt hier trouwens niet zo slecht...
Wasmiddelen trekken alleen de aandacht van vrouwen. Unox soep is chemische zooi. Dat neem je toch niet serieus?
Voor de rest zie je alleen aanbiedingen van hoogstens 33% korting.
Op dinsdag 3 juni 2014 00:20 schreef helemaalnaardemavo het volgende: Wasmiddelen trekken alleen de aandacht van vrouwen. Unox soep is chemische zooi. Dat neem je toch niet serieus?
Voor de rest zie je alleen aanbiedingen van hoogstens 33% korting.
Nee, ik kan zelf ook wel soep klaarmaken. Maar bolletje is ook 1+1 en wijnen zijn ook leuk geprijsd.
Nee, ik kan zelf ook wel soep klaarmaken. Maar bolletje is ook 1+1 en wijnen zijn ook leuk geprijsd.
Het enige wat ik van bolletje koop, is beschuitjes.
Wijnen zijn niet 50% afgeprijsd. Tevens zijn die wijnen niet te verorberen. Dan maar iets duurdere wijnen bij de slijterij kopen.
Het valt me gewoon erg op dat er geen goede aanbiedingen meer zijn. Dat was vroeger anders. Vroeger zag je drank, frisdrank, kaas, vlees, groente, ijs en chips nog goed in de aanbieding. Nu alleen onnodige zooi. Albert Heijn kan dat toch wel afprijzen als ze zulk goedkoop jeugdpersoneel uitbuiten?
Hardys is 2=1 en partijhandel wijn is ook zoiets(of 50%). Zowel witte Hardys als Lindemans vind ik goed te drinken.
Waarschijnlijk is het niet slecht voor de prijs.
Zijn er trouwens klanten die om wijnadvies vragen? Hoe wordt dat opgelost? Kleine kans dat er mensen met verstand van wijnen bij de AH werken. Die SM en ASM zijn cursisten, dus die vallen niet serieus te nemen. Teamleiders zijn wellicht een beetje kenner, maar kleine kans. De uitgebuite jongeren hebben zeker weten geen kennis, want als ze kennis zouden hebben, dan zouden ze ouders hebben die zo rijk zijn en dus voor voedsel en drank zorgen, dat ze het belachelijk vinden om uitgebuit te worden voor zo'n salaris.
Zijn er trouwens klanten die om wijnadvies vragen? Hoe wordt dat opgelost? Kleine kans dat er mensen met verstand van wijnen bij de AH werken. Die SM en ASM zijn cursisten, dus die vallen niet serieus te nemen. Teamleiders zijn wellicht een beetje kenner, maar kleine kans. De uitgebuite jongeren hebben zeker weten geen kennis, want als ze kennis zouden hebben, dan zouden ze ouders hebben die zo rijk zijn en dus voor voedsel en drank zorgen, dat ze het belachelijk vinden om uitgebuit te worden voor zo'n salaris.
90% van de klanten gaan tevreden naar huis met een fles Canei/Mooi Kaap of een andere fles zoete rommel. 5% kun je een leuke wijn uit de bonus aanbieden, voor 3% heb je wijnadvies van iemand die wijn drinkt/hotelschool doet en tegen andere 2% zeg je dat G&G tegenover zit.
Dit is niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
Dit is niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
Je getroll is ook niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
90% van de klanten gaan tevreden naar huis met een fles Canei/Mooi Kaap of een andere fles zoete rommel. 5% kun je een leuke wijn uit de bonus aanbieden, voor 3% heb je wijnadvies van iemand die wijn drinkt/hotelschool doet en tegen andere 2% zeg je dat G&G tegenover zit.
Waarom werkt iemand van de hotelschool niet in de horeca? Voor de rest duidelijk.
Je getroll is ook niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
Dit was toch echt oprechte interesse en oprecht geklaag over de belachelijke aanbiedingen van tegenwoordig. Je hoeft geen oude koeien uit de sloot te halen. Daarbij komt ook nog dat ik plagiaat op mijn posts niet weet te waarderen. Ik vind dit een schandalige vertoning van je.
Dit was toch echt oprechte interesse en oprecht geklaag over de belachelijke aanbiedingen van tegenwoordig. Je hoeft geen oude koeien uit de sloot te halen. Daarbij komt ook nog dat ik plagiaat op mijn posts niet weet te waarderen. Ik vind dit een schandalige vertoning van je.
Als er minder dan 50% korting wordt gegeven, vind je het opeens een belachelijke aanbieding?
Als je de hotelschool doet, dan ben je geïnteresseerd in de horeca. Anders kom je daar echt niet binnen. Het is dan toch veel leuker (en releganter voor je werkervaring) om in de horeca te werken? Voor het salaris hoef je het niet te doen bij de AH.
Een voorbeeld van wat? Aanbiedingen? Ik zei toch al dat vroeger veel vaak 1+1 gratis werd gegeven?
En dat wordt het nog steeds.
Ik vroeg om een voorbeeld omdat je kennelijk het idee hebt dat de aanbiedingen tegenwoordig minder zijn. Dan moet je toch weten welk product je 2 jaar terug met grote korting kocht, en dit tegenwoordig niet meer mogelijk is. Of roep je maar wat, en weet je het eigenlijk niet?
Ik vroeg om een voorbeeld omdat je kennelijk het idee hebt dat de aanbiedingen tegenwoordig minder zijn. Dan moet je toch weten welk product je 2 jaar terug met grote korting kocht, en dit tegenwoordig niet meer mogelijk is. Of roep je maar wat, en weet je het eigenlijk niet?
Oké, neem als voorbeeld Pringles, Magnums, bier durf ik niet met zekerheid te zeggen, laatst nog verse sappen voor ¤1 gehad, nu voor ¤1,30, brood, diepvriesgroente en diepvriespizza en nog veel meer.
Oké, neem als voorbeeld Pringles, Magnums, bier durf ik niet met zekerheid te zeggen, laatst nog verse sappen voor ¤1 gehad, nu voor ¤1,30, brood, diepvriesgroente en diepvriespizza en nog veel meer.
Sappen waren laatst voor 0,99 cent. Maar zoals ik al zei, je hebt niet continu dezelfde aanbiedingen. De hoogtes van de kortingen variëren.
Diepvriespizza's is wel een goede aanbieding momenteel. 3 big americans voor 4.75.
Pringles zijn meestal met de hamsterweken 1 + 1 gratis. Daarbuiten zijn de kortingen inderdaad wat minder. Zelfde geldt voor de magnums. Volgens mij heb ik ze tijdens de laatste hamsterweken nog gekocht. Aanbieding is dus hetzelfde als 2 jaar terug.
Brood is momenteel ook 1 + 1 gratis. De boulogne geloof ik.
Waarom werkt iemand van de hotelschool niet in de horeca? Voor de rest duidelijk.
Er zijn voldoende SM's die hotelschool gedaan hebben en na jaren horeca over zijn gestapt naar de detailhandel. Verder hebben de meeste (A)SM's verstand van wijn omdat de meeste lekker eten en drinken belangrijk vinden privé. Er zijn er zelfs die hele wijncursussen hebben gedaan. Maar de enkeling die advies wil krijgt dat naar behoren. Verder ga ik niet veel aandacht aan je onzin bijdrages besteden.
Ik weet dat het veel mensen in dit topic met mijn oneens zullen zijn, maar dit is toch echt hoe AH het wilt hebben. Onze vorige SM(voormalig XL SM) was niet 100% helder meer, maar dit soort dingen was die goed mee bezig. Gewoon aan de schetsen houden, dan trekt de prognose vanzelf weer recht. Op het moment dat wij een nieuwe SM kregen die wel allerlei dingen ging verschuiven/extra presenteren(zo hebben we nu bijvoorbeeld weer een mega Smiths/Lay's display van vier meter breed), zijn onze restanten explosief gestegen en hebben wij standaard 15 rolcontainers aan maandrestanten in het magazijn staan. Goed, op AGF is het wel een beetje anders, omdat je natuurlijk handmatig de bestelling controleert(wie liet er dan die 30 colli mooi binnenkomen?) en die dingen niet zo lang houdbaar zijn, maar ook AGF heeft gewoon een prognose, dus ik snap je SM wel...
Tja ik vind dat je zo niet met mensen omgaat. Natuurlijk moet je je primair richten op de in het hoofdkantoor opgestelde tekeningen en ideeën, maar het mooie van het in dienst hebben van mensen (en geen robots), is dat ze die tekeningen en ideeën die voor het algemeen zijn uitgewerkt op het hoofdkantoor, kunnen optimaliseren in een concreet geval.
Hoe je het ook went of keert : Als je 30 colli snoeptomaatjes binnenkrijgt omdat ze in de bonus zijn de week er op, maar ze zijn niet ingetekend op een actiekop of in die veilingkist, dan is het toch echt verstandig ze op een andere manier te presenteren, want anders kun je aan het eind van de week 30 colli snoeptomaten wegflikkeren.
Moet je alleen al eens nagaan als zoiets door de verkeerde mensen wordt opgevat en toevallig de publiciteit haalt ; Dat Albert Heijn met het grootste gemak 180 emmers snoeptomaten wegflikkert, omdat het nu eenmaal niet was ingetekend op de kop, en dus gewoon de hele week in het magazijn is blijven staan, want ja dat moet nu eenmaal volgens de richtlijnen.
Je moet je personeel natuurlijk nooit gaan behandelen alsof het doofstomme idioten zijn die voor elke stap die ze nemen in de draaiboeken moeten gaan kijken. Helaas wordt dat wel steeds meer de tendens, terwijl ik 2 jaar geleden nog veel meer mijn eigen inbreng kon gebruiken.
Het is nu zelfs zo dat volgens de ''tekeningen'' de broccoli en bloemkool nu net ''de hoek om gaan'' op de stelling, waardoor ze in een dode hoek in de winkel terecht komen. Sinds dien wordt die bloemkool en broccoli (toch 2 ''hoofdgroenten'') amper meer verkocht. Sommige klanten vragen wel waar het nu staat, maar veel klanten denken ook ''He kut, hebben ze dat niet meer'', en kiezen dan maar voor prei ofzo..
Maar dan wel 3 plaatsen voor courgettes inruimen naast de prei Maar als je het dan wil veranderen schiet het management in de stress, want nee nee als we toch eens controle krijgen zeg.
Tja ik vind dat je zo niet met mensen omgaat. Natuurlijk moet je je primair richten op de in het hoofdkantoor opgestelde tekeningen en ideeën, maar het mooie van het in dienst hebben van mensen (en geen robots), is dat ze die tekeningen en ideeën die voor het algemeen zijn uitgewerkt op het hoofdkantoor, kunnen optimaliseren in een concreet geval.
Hoe je het ook went of keert : Als je 30 colli snoeptomaatjes binnenkrijgt omdat ze in de bonus zijn de week er op, maar ze zijn niet ingetekend op een actiekop of in die veilingkist, dan is het toch echt verstandig ze op een andere manier te presenteren, want anders kun je aan het eind van de week 30 colli snoeptomaten wegflikkeren.
Moet je alleen al eens nagaan als zoiets door de verkeerde mensen wordt opgevat en toevallig de publiciteit haalt ; Dat Albert Heijn met het grootste gemak 180 emmers snoeptomaten wegflikkert, omdat het nu eenmaal niet was ingetekend op de kop, en dus gewoon de hele week in het magazijn is blijven staan, want ja dat moet nu eenmaal volgens de richtlijnen.
Je moet je personeel natuurlijk nooit gaan behandelen alsof het doofstomme idioten zijn die voor elke stap die ze nemen in de draaiboeken moeten gaan kijken. Helaas wordt dat wel steeds meer de tendens, terwijl ik 2 jaar geleden nog veel meer mijn eigen inbreng kon gebruiken.
Het is nu zelfs zo dat volgens de ''tekeningen'' de broccoli en bloemkool nu net ''de hoek om gaan'' op de stelling, waardoor ze in een dode hoek in de winkel terecht komen. Sinds dien wordt die bloemkool en broccoli (toch 2 ''hoofdgroenten'') amper meer verkocht. Sommige klanten vragen wel waar het nu staat, maar veel klanten denken ook ''He kut, hebben ze dat niet meer'', en kiezen dan maar voor prei ofzo..
Maar dan wel 3 plaatsen voor courgettes inruimen naast de prei Maar als je het dan wil veranderen schiet het management in de stress, want nee nee als we toch eens controle krijgen zeg.
Wil je omzet halen moet je extra dingen doen. Zeker op marge rijke groepen als deli/kaas, brood en agf kan je daarmee veel volume weg zetten. (A)SM's en TL's die dat niet snappen doen hun werk niet goed. We zijn juist aan het terugkomen van alles moet centraal en geen eigen inzicht. Zorgt een product bij jou in de winkel wekelijks voor veel afboekingen en bijna geen verkoop? Saneren! Vragen klanten naar een bepaald product in jou wijk. toevoegen.
Waarom doen we het niet? Omdat onderhoud van B en C correcties relatief veel werk kost.
Op dinsdag 3 juni 2014 12:08 schreef ikbenschipper het volgende: Waarom doen we het niet? Omdat onderhoud van B en C correcties relatief veel werk kost.
Fout. Omdat het opleiden en in dienst houden van personeel dat ook daadwerkelijk iets moet kunnen, veel te veel geld kost. Iedereen moet vervangbaar zijn want dat is goedkoper. Mensen die in dienst zijn om na te denken zijn ingewikkelder te vervangen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Fout. Omdat het opleiden en in dienst houden van personeel dat ook daadwerkelijk iets moet kunnen, veel te veel geld kost. Iedereen moet vervangbaar zijn want dat is goedkoper. Mensen die in dienst zijn om na te denken zijn ingewikkelder te vervangen.
Hier ben ik het niet mee eens. Schipper heeft het voornamelijk over AGF, Deli/kaas en de bakkerij. Hier werken voor zo ver ik weet in vrijwel elke winkel senior medewerkers die zeker wel lokaal artikelen kunnen toevoegen.
Kijkend naar verkoopklaar heb je wellicht wel een punt.
Hier ben ik het niet mee eens. Schipper heeft het voornamelijk over AGF, Deli/kaas en de bakkerij. Hier werken voor zo ver ik weet in vrijwel elke winkel senior medewerkers die zeker wel lokaal artikelen kunnen toevoegen.
Kijkend naar verkoopklaar heb je wellicht wel een punt.
Ik heb het over beide.
Op verkoopklaar ondervangen we dat nu met kaartjes uit de lokale marketing webshop. Waarop staat. Dit product is speciaal voor u aan het assortiment toegevoegd.
Ik snap Janneke haar punt ook wel. Maar vind het kort door de bocht daar hebt je SM, asm, TLs en seniors voor.
Ik snap Janneke haar punt ook wel. Maar vind het kort door de bocht daar hebt je SM, asm, TLs en seniors voor.
Het is kort door de bocht, en bewust. Dat de beleidslijn er is, betekent nog niet dat het 100% gerealiseerd moet of zal worden. Natuurlijk heb je ervaren seniors op brood staan maar als Henk van IC langskomt gaat ie wel controleren of je 100% het bakplan volgt. Doe je dat niet en boek je af dan ben je nat.
Schipper, hoe lang doe je dit werk nu in deze functie? Kun je de rol van een SMM van 10 jaar geleden vergelijken met die van nu? Moet je eens doen, voor de grap. Ja, ook die rol wordt ontdaan van zoveel mogelijk zelfstandigheid en vrijheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op dinsdag 3 juni 2014 22:52 schreef helemaalnaardemavo het volgende: Is het eigenkijk leuk om SM/ASM te zijn? Het lijkt me aardig kut om om de zoveel maanden met andere werknemers te werken.
Je wordt echt niet "om de zoveel maanden" overgeplaatst hoor
Het is kort door de bocht, en bewust. Dat de beleidslijn er is, betekent nog niet dat het 100% gerealiseerd moet of zal worden. Natuurlijk heb je ervaren seniors op brood staan maar als Henk van IC langskomt gaat ie wel controleren of je 100% het bakplan volgt. Doe je dat niet en boek je af dan ben je nat.
Schipper, hoe lang doe je dit werk nu in deze functie? Kun je de rol van een SMM van 10 jaar geleden vergelijken met die van nu? Moet je eens doen, voor de grap. Ja, ook die rol wordt ontdaan van zoveel mogelijk zelfstandigheid en vrijheid.
Ik werk er lang genoeg voor bij het bedrijf om dat wel te kunnen vergelijken. En ik snap daarom echt je punt dat we dingen hebben veranderd die niet goed zijn.
We worden als organisatie wel steeds meer bewust dat het anders moet en soms wee r terug naar vroeger. Maar het gaat langzaam.
Het is ook maar net hoe je het zelf invult. Zoek de grenzen op om zoveel mogelijk te presteren.
Dat heb ik gedaan, maar dat wordt niet altijd gewaardeerd.
Jeps I know. Ik denk wel dat we langzaam terug gaan op sommige punten naar vroeger. Omdat we in de winkel weten wat de klant wil. Op HK is dat veel moeilijker.
Ik doelde op het feit dat vrijwel geen contracten worden verlengd onder vullers en kassameisjes.
Dat is onzin. Vaste contracten worden bijna niet gegeven, maar het komt erg zelden voor dat er bij ons geen contract wordt verlengd. Dan moet je de boel goed verbruien.
Dat is onzin. Vaste contracten worden bijna niet gegeven, maar het komt erg zelden voor dat er bij ons geen contract wordt verlengd. Dan moet je de boel goed verbruien.
In mijn omgeving heb ik het vaak genoeg meegemaakt dat iemand achttien werd en vervolgens geen contractverlenging kreeg. (Lees: te duur werd)
Op woensdag 4 juni 2014 00:44 schreef helemaalnaardemavo het volgende: In mijn omgeving heb ik het vaak genoeg meegemaakt dat iemand achttien werd en vervolgens geen contractverlenging kreeg. (Lees: te duur werd)
En dat is natuurlijk weer een eenzijdig verhaal. Het is natuurlijk makkelijker om te zeggen dat je te duur bent zodat je alle sympathie krijgt van je omgeving ipv dat je je werk minder goeddoet, je vaak te laat komt of je werktijden vergeet en veel shiften ruilt.
En dat is natuurlijk weer een eenzijdig verhaal. Het is natuurlijk makkelijker om te zeggen dat je te duur bent zodat je alle sympathie krijgt van je omgeving ipv dat je je werk minder goeddoet, je vaak te laat komt of je werktijden vergeet en veel shiften ruilt.
Ik geloof het eigenlijk wel. De Albert Heijn wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk uit zijn. In die Albert Heijns kom ik echt vrijwel nooit een 18+er tegen die geen senior/(A)SM/teamleider is. Dat zegt dan toch wel wat? Blijkbaar hebben ze keuze genoeg.
Wil je omzet halen moet je extra dingen doen. Zeker op marge rijke groepen als deli/kaas, brood en agf kan je daarmee veel volume weg zetten. (A)SM's en TL's die dat niet snappen doen hun werk niet goed. We zijn juist aan het terugkomen van alles moet centraal en geen eigen inzicht. Zorgt een product bij jou in de winkel wekelijks voor veel afboekingen en bijna geen verkoop? Saneren! Vragen klanten naar een bepaald product in jou wijk. toevoegen.
Waarom doen we het niet? Omdat onderhoud van B en C correcties relatief veel werk kost.
Hoe maak ik dat de (a)sm wijs?
Ik heb helemaal geen slechte verstandhouding met hen beiden, en we gaan zelfs regelmatig uit in Amsterdam met een groepje, ik wil niet betweterig gaan doen tegenover de (a)sm, maar ik weet gewoon 100% zeker dat ze het hier inderdaad niet bij het rechte eind hebben.
Een winkel moet je inderdaad zo goed mogelijk aanpassen op de wensen van de wijk/het dorp waar de supermarkt gevestigd is..
Maar de SM is een jaar of 30, de ASM 25, beide vrouwelijk (al zeg ik niet dat dit per se een verschil maakt), maar het zijn beiden echt types die naar AH cursussen gaan, en vervolgens denken dat ze in de winkel exact moeten uitvoeren wat er op de planningen staat, terwijl het vanuit het hoofdkantoor volgens mij veel meer bedoeld is als richtlijnen om zo veel mogelijk eenheid te houden binnen de AH formule.
Dat dit echter niet zo ver doorgedraafd moet worden dat je dan maar gewoon versproducten in het magazijn gaat stallen, ''omdat het nu eenmaal niet ingetekend is'', heeft natuurlijk een negatief effect op een winkel. Ten eerste zijn er dan maar 4 aanbiedingen die voor de klant in het oog springen (alleen datgene dat op de actiekop staat), ten tweede is bijvoorbeeld het schap van de snoeptomaten vaker leeg dan vol, omdat er maar 9 emmers in zo'n vak gaan bij ons, en dit binnen een half uur weer leeg is, waardoor het -gezien de andere werkzaamheden- bijna onmogelijk is om dit bij te houden, waardoor klanten ook nog eens mis grijpen bij een goedlopende actie.
(Net zoals dat er enkele weken terug tijdens die asperge-bonusactie, de hele veilingkist stond ingetekend met asperges)... Ik legde nog uit dat het zonde is om die hele bak vol te knallen met asperges, want dat liep niet zo hard dat je om de paar uur die bak weer bij kunt vullen, en als die asperges 2 dagen in het volle licht ongekoeld in zo'n bak liggen, worden ze bruin en kun je ze weggooien..
Maar nee hoor, die hele bak moest vol, want zo stond het op de tekening Geloof dat er in een week wel 20 colli asperges vernietigd zijn.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mister_Bojangles op 04-06-2014 14:45:12 ]
Vraagje voor de AH experts hier: ik had gister een discussie met m'n vriend naar aanleiding van de aanbieding op snacksauzen. Is de Zaanse een A-merk of niet? Vriend dacht van niet, want goedkoop, ik denk van wel. Verlicht mij
Op woensdag 4 juni 2014 18:20 schreef MevrouwPuff het volgende: Vraagje voor de AH experts hier: ik had gister een discussie met m'n vriend naar aanleiding van de aanbieding op snacksauzen. Is de Zaanse een A-merk of niet? Vriend dacht van niet, want goedkoop, ik denk van wel. Verlicht mij
Ik heb helemaal geen slechte verstandhouding met hen beiden, en we gaan zelfs regelmatig uit in Amsterdam met een groepje, ik wil niet betweterig gaan doen tegenover de (a)sm, maar ik weet gewoon 100% zeker dat ze het hier inderdaad niet bij het rechte eind hebben.
Een winkel moet je inderdaad zo goed mogelijk aanpassen op de wensen van de wijk/het dorp waar de supermarkt gevestigd is..
Maar de SM is een jaar of 30, de ASM 25, beide vrouwelijk (al zeg ik niet dat dit per se een verschil maakt), maar het zijn beiden echt types die naar AH cursussen gaan, en vervolgens denken dat ze in de winkel exact moeten uitvoeren wat er op de planningen staat, terwijl het vanuit het hoofdkantoor volgens mij veel meer bedoeld is als richtlijnen om zo veel mogelijk eenheid te houden binnen de AH formule.
Dat dit echter niet zo ver doorgedraafd moet worden dat je dan maar gewoon versproducten in het magazijn gaat stallen, ''omdat het nu eenmaal niet ingetekend is'', heeft natuurlijk een negatief effect op een winkel. Ten eerste zijn er dan maar 4 aanbiedingen die voor de klant in het oog springen (alleen datgene dat op de actiekop staat), ten tweede is bijvoorbeeld het schap van de snoeptomaten vaker leeg dan vol, omdat er maar 9 emmers in zo'n vak gaan bij ons, en dit binnen een half uur weer leeg is, waardoor het -gezien de andere werkzaamheden- bijna onmogelijk is om dit bij te houden, waardoor klanten ook nog eens mis grijpen bij een goedlopende actie.
(Net zoals dat er enkele weken terug tijdens die asperge-bonusactie, de hele veilingkist stond ingetekend met asperges)... Ik legde nog uit dat het zonde is om die hele bak vol te knallen met asperges, want dat liep niet zo hard dat je om de paar uur die bak weer bij kunt vullen, en als die asperges 2 dagen in het volle licht ongekoeld in zo'n bak liggen, worden ze bruin en kun je ze weggooien..
Maar nee hoor, die hele bak moest vol, want zo stond het op de tekening Geloof dat er in een week wel 20 colli asperges vernietigd zijn.
Schetsen zijn inderdaad een richtlijn. Met de -in mijn mening- toch vaak voorkomende leveringsproblemen moeten dat ook zeker richtlijnen blijven. Als je geen reden hebt om daar van af te kijken: lekker die richtlijnen volgen. Maar soms gebeuren er nou eenmaal dingen waardoor je daar als winkel op moet in spelen.
Als een bancarella vol ligt met gehakt en kipblokjes en op de dinsdag niets wordt geleverd van het gehat, dan laat je die plek toch ook niet open tot er weer levering komt? Juist, die knal je gewoon vol met kipblokjes.
Ik heb helemaal geen slechte verstandhouding met hen beiden, en we gaan zelfs regelmatig uit in Amsterdam met een groepje, ik wil niet betweterig gaan doen tegenover de (a)sm, maar ik weet gewoon 100% zeker dat ze het hier inderdaad niet bij het rechte eind hebben.
Een winkel moet je inderdaad zo goed mogelijk aanpassen op de wensen van de wijk/het dorp waar de supermarkt gevestigd is..
Maar de SM is een jaar of 30, de ASM 25, beide vrouwelijk (al zeg ik niet dat dit per se een verschil maakt), maar het zijn beiden echt types die naar AH cursussen gaan, en vervolgens denken dat ze in de winkel exact moeten uitvoeren wat er op de planningen staat, terwijl het vanuit het hoofdkantoor volgens mij veel meer bedoeld is als richtlijnen om zo veel mogelijk eenheid te houden binnen de AH formule.
Dat dit echter niet zo ver doorgedraafd moet worden dat je dan maar gewoon versproducten in het magazijn gaat stallen, ''omdat het nu eenmaal niet ingetekend is'', heeft natuurlijk een negatief effect op een winkel. Ten eerste zijn er dan maar 4 aanbiedingen die voor de klant in het oog springen (alleen datgene dat op de actiekop staat), ten tweede is bijvoorbeeld het schap van de snoeptomaten vaker leeg dan vol, omdat er maar 9 emmers in zo'n vak gaan bij ons, en dit binnen een half uur weer leeg is, waardoor het -gezien de andere werkzaamheden- bijna onmogelijk is om dit bij te houden, waardoor klanten ook nog eens mis grijpen bij een goedlopende actie.
(Net zoals dat er enkele weken terug tijdens die asperge-bonusactie, de hele veilingkist stond ingetekend met asperges)... Ik legde nog uit dat het zonde is om die hele bak vol te knallen met asperges, want dat liep niet zo hard dat je om de paar uur die bak weer bij kunt vullen, en als die asperges 2 dagen in het volle licht ongekoeld in zo'n bak liggen, worden ze bruin en kun je ze weggooien..
Maar nee hoor, die hele bak moest vol, want zo stond het op de tekening Geloof dat er in een week wel 20 colli asperges vernietigd zijn.
Tja een bekend probleem bij (A)SM 's die van buiten de organisatie komen.
De instuwing van snoeptomaten (veiling 2) en asperges (veiling 1) was vorige week op basis van secondplacing. De schetsen hadden deze alleen bij veilingkisten (fout op HK gemaakt) Daarom hadden jullie dus veel.
Hoe je ze om krijgt is misschien door deze fout van HK te delen met ze hopelijk snappen ze dan dat het boekje niet heilig is.
Of ik vandaag even 3 uur (pin)kassa wil draaien omdat een caissière ziek is. En ze komen mensen tekort bij VA. Liever niet, maar ja ik kan het geld goed gebruiken.
Op donderdag 5 juni 2014 09:51 schreef Donald250 het volgende: Of ik vandaag even 3 uur (pin)kassa wil draaien omdat een caissière ziek is. En ze komen mensen tekort bij VA. Liever niet, maar ja ik kan het geld goed gebruiken.
Op donderdag 5 juni 2014 09:51 schreef Donald250 het volgende: Of ik vandaag even 3 uur (pin)kassa wil draaien omdat een caissière ziek is. En ze komen mensen tekort bij VA. Liever niet, maar ja ik kan het geld goed gebruiken.
Hier ook bij gebel of ik vanavond kan komen
Maaltijd iesz graties zelfs terwijl ik er geen recht op heb eigenlijk
Op woensdag 4 juni 2014 18:20 schreef MevrouwPuff het volgende: Vraagje voor de AH experts hier: ik had gister een discussie met m'n vriend naar aanleiding van de aanbieding op snacksauzen. Is de Zaanse een A-merk of niet? Vriend dacht van niet, want goedkoop, ik denk van wel. Verlicht mij
Onder A-merk vallen volgens mij alle merken behalve ah huismerk en ah basic. Binnen het ssc in ieder geval zo (zaanse hoeve is bv ook een a-merk terwijl iedereen het als c-merk, want de goedkoopste, ziet)
A-merk staat dus ook wel voor. . Ander-merk dan het eigen merk.
Op donderdag 5 juni 2014 09:51 schreef Donald250 het volgende: Of ik vandaag even 3 uur (pin)kassa wil draaien omdat een caissière ziek is. En ze komen mensen tekort bij VA. Liever niet, maar ja ik kan het geld goed gebruiken.
Ahold schrapt 210 banen op het hoofdkantoor in Zaandam. Hierdoor moeten 130 huidige medewerkers naar een andere baan uitzien, waarbij gedwongen ontslag niet wordt uitgesloten. Ahold schrapt 210 banen op hoofdkantoor Foto: ANP De rest van de banen verdwijnen via natuurlijk verloop en het niet invullen van vacatures. Dat maakte het supermarktconcern donderdag bekend. De medewerkers van Ahold in Zaandam zijn donderdagochtend op de hoogte gebracht van de plannen. Die worden nu uitgewerkt. De reorganisatie moet over een jaar zijn afgerond, meldt een woordvoerder. Op het hoofdkantoor werken 1500 mensen. Wereldwijd heeft het concern 220 duizend mensen in dienst. De reorganisatie is onderdeel van een in januari aangekondigde stroomlijning van de Europese organisatie. Hierdoor moet Ahold zich beter kunnen concentreren op het belangrijkste merk op het continent, Albert Heijn.
Op donderdag 5 juni 2014 14:13 schreef Reviews4all het volgende: Moet je bij het ondertekenen van je contract een passpoort meenemen of is een ID-kaart ook goed?
ID-kaart is voldoende. Ze zullen hem kopiëren voor in je dossier.
Op donderdag 5 juni 2014 14:13 schreef Reviews4all het volgende: Moet je bij het ondertekenen van je contract een passpoort meenemen of is een ID-kaart ook goed?
Vergeet je geboortebewijs, je kentekenbewijs (als je die hebt en natuurlijk) en een verklaring omrent goed gedrag niet
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 14:32:24 ]
Op donderdag 5 juni 2014 14:13 schreef Reviews4all het volgende: Moet je bij het ondertekenen van je contract een passpoort meenemen of is een ID-kaart ook goed?
Een passpoort is niet verplicht om te hebben, dus die kunnen ze niet eisen.
Nou goed, om 2 uur kwam ik daar aan. Stonden tweeënhalve restanten kar. Die gaan wegvullen. Kwam de wagen pas om fucking 4 uur, normaal komt die tussen 1 en 2 . Maargoed, die ook gaan wegvullen. bijna 400 colli wat normaal hoogstens 280 is. Om 5 uur eindigt normaal de shift en gingen er dus een heleboel mensen weg.. (Laat die dan pas om 4 uur komen zodat ze niet om 5 uur alweer weg hoeven. Maargoed ) Stond ik dus met 3 of 4 karren zuivel in m'n eentje . Ondertussen 3 keer moeten uitrukken met de zamboni omdat er opeens een pak melk die al op de restanten kar stond lek ging en er wat wijn viel .
Nou goed, om 2 uur kwam ik daar aan. Stonden tweeënhalve restanten kar. Die gaan wegvullen. Kwam de wagen pas om fucking 4 uur, normaal komt die tussen 1 en 2 . Maargoed, die ook gaan wegvullen. bijna 400 colli wat normaal hoogstens 280 is. Om 5 uur eindigt normaal de shift en gingen er dus een heleboel mensen weg.. (Laat die dan pas om 4 uur komen zodat ze niet om 5 uur alweer weg hoeven. Maargoed ) Stond ik dus met 3 of 4 karren zuivel in m'n eentje . Ondertussen 3 keer moeten uitrukken met de zamboni omdat er opeens een pak melk die al op de restanten kar stond lek ging en er wat wijn viel .
Nou goed, om 2 uur kwam ik daar aan. Stonden tweeënhalve restanten kar. Die gaan wegvullen. Kwam de wagen pas om fucking 4 uur, normaal komt die tussen 1 en 2 . Maargoed, die ook gaan wegvullen. bijna 400 colli wat normaal hoogstens 280 is. Om 5 uur eindigt normaal de shift en gingen er dus een heleboel mensen weg.. (Laat die dan pas om 4 uur komen zodat ze niet om 5 uur alweer weg hoeven. Maargoed ) Stond ik dus met 3 of 4 karren zuivel in m'n eentje . Ondertussen 3 keer moeten uitrukken met de zamboni omdat er opeens een pak melk die al op de restanten kar stond lek ging en er wat wijn viel .
Zo werd ik vanavond om 23:15 door een oud collega geapped of ik nog een klein drankje kwam doen in één of andere nieuwe kroeg. Twijfel twijfel, een vriend van me was net weg gegaan en eigenlijk lustte ik nog wel een drankje. Dus ben ik uiteindelijk maar die kant op gegaan.
Was er dus echt super gezellig (te zien aan de tijd die het nu is:)). Klein maar gezellig. Lief dagboek, ik ga slapen, na een stoute avond
Mijn filiaal draait zo ongelooflijk slecht. Alle mensen uit deze woonplaats (ouders/familie komt er ook vandaan) klagen, en heel veel mensen wijken al uit naar Jumbo/AH's in de omgeving...
Het is ook gewoon een klote winkel, want ik doe er zelf ook wel eens boodschappen, en je moet eigenlijk altijd afwijken van wat je van plan was te gaan eten die avond, want je grijpt altijd wel naast bepaalde ingrediënten.
Zelf werk ik maar één dag per week, maar ik zie wel dat de manier waarop deze winkel wordt geleid gewoon simpelweg niet kan. Maakt de naam van AH kapot, je staat ook gewoon voor lul met zo'n winkel..
Gisteren was ik dus aan het werk, warmste dag van het jaar (tot nu toe), maar er waren geen aardbeien, geen komkommers, geen bananen, bijna alle sla was op, bijna alle paprikas/tomaten waren op, en alsof dat nog niet erg genoeg was; Er was geen BBQ vlees.
De SM is een vrij jonge vrouw, die voornamelijk bezig is met haar mobiele telefoon en echt alleen aanwezig lijkt te zijn om te socializen met de medewerkers die zij graag mag. Beetje popi jopie doen, vooral niet te veel op de winkelvloer komen, en als er ook maar iemand leuks pauze aan het houden is gaat ze zelf ook in de kantine zitten..
Allemaal leuk en aardig, maar hoe kan het dat zoiets gewoon mogelijk is? Albert Heijn moet toch niet willen dat hun winkels er zo bij liggen en zo worden geleid?
Mijn filiaal draait zo ongelooflijk slecht. Alle mensen uit deze woonplaats (ouders/familie komt er ook vandaan) klagen, en heel veel mensen wijken al uit naar Jumbo/AH's in de omgeving...
Het is ook gewoon een klote winkel, want ik doe er zelf ook wel eens boodschappen, en je moet eigenlijk altijd afwijken van wat je van plan was te gaan eten die avond, want je grijpt altijd wel naast bepaalde ingrediënten.
Zelf werk ik maar één dag per week, maar ik zie wel dat de manier waarop deze winkel wordt geleid gewoon simpelweg niet kan. Maakt de naam van AH kapot, je staat ook gewoon voor lul met zo'n winkel..
Gisteren was ik dus aan het werk, warmste dag van het jaar (tot nu toe), maar er waren geen aardbeien, geen komkommers, geen bananen, bijna alle sla was op, bijna alle paprikas/tomaten waren op, en alsof dat nog niet erg genoeg was; Er was geen BBQ vlees.
De SM is een vrij jonge vrouw, die voornamelijk bezig is met haar mobiele telefoon en echt alleen aanwezig lijkt te zijn om te socializen met de medewerkers die zij graag mag. Beetje popi jopie doen, vooral niet te veel op de winkelvloer komen, en als er ook maar iemand leuks pauze aan het houden is gaat ze zelf ook in de kantine zitten..
Allemaal leuk en aardig, maar hoe kan het dat zoiets gewoon mogelijk is? Albert Heijn moet toch niet willen dat hun winkels er zo bij liggen en zo worden geleid?
Als de resultaten okay zijn en de klachten niet bij het OM komen, dan komen ze er nooit achter en heeft de SM geen reden om ook maar iets te veranderen.
Mijn filiaal draait zo ongelooflijk slecht. Alle mensen uit deze woonplaats (ouders/familie komt er ook vandaan) klagen, en heel veel mensen wijken al uit naar Jumbo/AH's in de omgeving...
Het is ook gewoon een klote winkel, want ik doe er zelf ook wel eens boodschappen, en je moet eigenlijk altijd afwijken van wat je van plan was te gaan eten die avond, want je grijpt altijd wel naast bepaalde ingrediënten.
Zelf werk ik maar één dag per week, maar ik zie wel dat de manier waarop deze winkel wordt geleid gewoon simpelweg niet kan. Maakt de naam van AH kapot, je staat ook gewoon voor lul met zo'n winkel..
Gisteren was ik dus aan het werk, warmste dag van het jaar (tot nu toe), maar er waren geen aardbeien, geen komkommers, geen bananen, bijna alle sla was op, bijna alle paprikas/tomaten waren op, en alsof dat nog niet erg genoeg was; Er was geen BBQ vlees.
De SM is een vrij jonge vrouw, die voornamelijk bezig is met haar mobiele telefoon en echt alleen aanwezig lijkt te zijn om te socializen met de medewerkers die zij graag mag. Beetje popi jopie doen, vooral niet te veel op de winkelvloer komen, en als er ook maar iemand leuks pauze aan het houden is gaat ze zelf ook in de kantine zitten..
Allemaal leuk en aardig, maar hoe kan het dat zoiets gewoon mogelijk is? Albert Heijn moet toch niet willen dat hun winkels er zo bij liggen en zo worden geleid?
Ik dacht eerst dat jij bij mij in het filiaal werkt. Toen las ik over de jonge vrouw als SM, nee, die hebben wij niet.
Als de resultaten okay zijn en de klachten niet bij het OM komen, dan komen ze er nooit achter en heeft de SM geen reden om ook maar iets te veranderen.
De winkel draait al onder plan qua omzet zolang zij er zit... Lijkt me niet bepaald een goed resultaat.
En natuurlijk heeft een SM wel reden om iets te veranderen als iedereen in de omgeving je winkel belachelijk loopt te maken, wat is dat nou voor loonslaaf instelling.
De winkel draait al onder plan qua omzet zolang zij er zit... Lijkt me niet bepaald een goed resultaat.
En natuurlijk heeft een SM wel reden om iets te veranderen als iedereen in de omgeving je winkel belachelijk loopt te maken, wat is dat nou voor loonslaaf instelling.
Als je als SM geen waarde hecht aan de mening van hen die om je heen lopen. Als SM zul je hoe dan ook naar je OM moeten luisteren. Da's nou eenmaal je baas.
Als jullie trouwens allemaal een foto van jullie knapste kassameisje van de winkel sturen, dan selecteer ik het knapste kassameisje van alle FOK! AH filialen.
Op maandag 9 juni 2014 01:29 schreef helemaalnaardemavo het volgende: Als jullie trouwens allemaal een foto van jullie knapste kassameisje van de winkel sturen, dan selecteer ik het knapste kassameisje van alle FOK! AH filialen.
Mijn inzending is toch wel Gerrie:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2014 07:36:09 ]
Wtf , ik sta bij de koeling voor voorverpakte kaaswaren, zie ik ineens een klant(vrouwlijk ofc) een schap leeghalen midden in de koeling en het dan FOFI terugzetten Toen ik haar erop aansprak rende ze ineens de winkel uit Bleek de halve koeling ineens FOFI gevuld te zijn was weer uur extra werk om alles uit tezoeken
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Op maandag 9 juni 2014 22:23 schreef ikweetnietwat het volgende: Wtf , ik sta bij de koeling voor voorverpakte kaaswaren, zie ik ineens een klant(vrouwlijk ofc) een schap leeghalen midden in de koeling en het dan FOFI terugzetten Toen ik haar erop aansprak rende ze ineens de winkel uit Bleek de halve koeling ineens FOFI gevuld te zijn was weer uur extra werk om alles uit tezoeken
Op maandag 9 juni 2014 22:23 schreef ikweetnietwat het volgende: Wtf , ik sta bij de koeling voor voorverpakte kaaswaren, zie ik ineens een klant(vrouwlijk ofc) een schap leeghalen midden in de koeling en het dan FOFI terugzetten Toen ik haar erop aansprak rende ze ineens de winkel uit Bleek de halve koeling ineens FOFI gevuld te zijn was weer uur extra werk om alles uit tezoeken
Is FOFI het tegenovergestelde van FIFO bij jou ofzo? want als je FIFO bedoelt, is dat toch echt extreem chill dat iemand opeens alles op code gaat zetten?
Op maandag 9 juni 2014 22:23 schreef ikweetnietwat het volgende: Wtf , ik sta bij de koeling voor voorverpakte kaaswaren, zie ik ineens een klant(vrouwlijk ofc) een schap leeghalen midden in de koeling en het dan FOFI terugzetten Toen ik haar erop aansprak rende ze ineens de winkel uit Bleek de halve koeling ineens FOFI gevuld te zijn was weer uur extra werk om alles uit tezoeken
NIet alleen plaza Het hele netwerk in alle ah's en dc's schijnt. er rijden al vanaf 11 uur geen vrachtwagens meer heb ik vernomen (via onofficiele kanalen, plaza etc. werkt natuurlijk niet)
Op woensdag 11 juni 2014 15:00 schreef SausDip het volgende: NIet alleen plaza Het hele netwerk in alle ah's en dc's schijnt. er rijden al vanaf 11 uur geen vrachtwagens meer heb ik vernomen (via onofficiele kanalen, plaza etc. werkt natuurlijk niet)
Toen ik wegging om 14.00 ook nog geen vracht geleverd, storing bij de kassa's en beltegoed kon niet worden verkocht. Ben benieuwd of het opgelost gaat worden en wanneer.
Op woensdag 11 juni 2014 17:35 schreef Ferry_76 het volgende: Alle middag en avond ritten geannuleerd volgens de distrifood site, maar hier staat nu toch een wagen te lossen?
quote:
Leveringen
Door de storing leveren we vandaag een groot deel van de orders niet uit. We kunnen op dit moment helaas geen winkelspecifieke informatie geven. We begrijpen dat dit lastig is voor winkels maar er is nog een grote hoeveelheid data die eerst verwerkt moet worden om inzicht te krijgen.
De middag- en avond leveringen voor stroom 1, 2, 3 en 9 zijn (groten)deels doorgehaald. Restanten van de doorgehaalde stromen zullen vandaag of morgen nageleverd worden. De order van vandaag van Bloemen, Kaas en Non-food assortiment (transitostromen) wordt ook vandaag of morgen nageleverd. De diepvries- en broodleveringen zijn door dit probleem niet geraakt.
Waarschijnlijk mikken ze heel blok 4 en 5 eruit, maar wordt er van 3 nog het een en ander beleverd. Door het transitoverschil was er natuurlijk op het LDC en LVC al eea gepickt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op woensdag 11 juni 2014 17:35 schreef Ferry_76 het volgende: Alle middag en avond ritten geannuleerd volgens de distrifood site, maar hier staat nu toch een wagen te lossen?
Wat geloof je een niet-AH site dan ook?
Hier komt vers met een vertraging van 2,5u oid. Dan is het maar de vraag hoeveel er binnenkomt.
Op woensdag 11 juni 2014 17:35 schreef Ferry_76 het volgende: Alle middag en avond ritten geannuleerd volgens de distrifood site, maar hier staat nu toch een wagen te lossen?
Maar dat zal wel een incomplete levering zijn geweest.
De chauffeur die hier 10 containers (van de 40-50) kwam brengen zei dat alles wat al klaar gezet was wordt uitgeleverd. Er kan/kon niks nieuws worden gedaan.
Toen ik net bij pakbonnen keek zag ik ook alleen het LVC. Niks van het RDC.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 22:08:13 ]
Maar dat zal wel een incomplete levering zijn geweest.
De chauffeur die hier 10 containers (van de 40-50) kwam brengen zij dat alles wat al klaar gezet was wordt uitgeleverd. Er kan/kon niks nieuws worden gedaan.
Toen ik net bij pakbonnen keek zag ik ook alleen het LVC. Niks van het RDC.
Zo, dat was me wel weer een dagje. Volgens laatste bericht zouden wij geen vracht meer ontvangen. Dus ik sluit om 21:00 uur de voordeur en wat komt daar aanrijden; juist de vrachtwagen. 4 containers LVC. Dus maar even langer gebleven en die nog even weggevuld.
Ik maak me zorgen over morgen. Voorraadstand is nog niet rechtgetrokken en het OBM verloopt over 16 minuten . Vrees dus dat we morgenavond te weinig handel krijgen en vrijdag tijdens Nederland-Spanje een flinke berg. Wordt leuk om een extra vulploeg te regelen
Op woensdag 11 juni 2014 22:15 schreef Schuimpjes het volgende: Zo, dat was me wel weer een dagje. Volgens laatste bericht zouden wij geen vracht meer ontvangen. Dus ik sluit om 21:00 uur de voordeur en wat komt daar aanrijden; juist de vrachtwagen. 4 containers LVC. Dus maar even langer gebleven en die nog even weggevuld.
Ik maak me zorgen over morgen. Voorraadstand is nog niet rechtgetrokken en het OBM verloopt over 16 minuten . Vrees dus dat we morgenavond te weinig handel krijgen en vrijdag tijdens Nederland-Spanje een flinke berg. Wordt leuk om een extra vulploeg te regelen
Rt Schuimpjes. Maar goed, normaal is onze donderdag avond levering een stuk groter dan levering van vrijdag avond, dus ben benieuwd.
Volgens de laatste mail (20.25 uur) betreffende de systeemstoringen zou plaza weer bereikbaar moeten zijn? Hmmm zeker alleen in de winkels, want inloggen.... Ho maar (3rd party not responding)....
Op woensdag 11 juni 2014 22:15 schreef Schuimpjes het volgende: Zo, dat was me wel weer een dagje. Volgens laatste bericht zouden wij geen vracht meer ontvangen. Dus ik sluit om 21:00 uur de voordeur en wat komt daar aanrijden; juist de vrachtwagen. 4 containers LVC. Dus maar even langer gebleven en die nog even weggevuld.
Ik maak me zorgen over morgen. Voorraadstand is nog niet rechtgetrokken en het OBM verloopt over 16 minuten . Vrees dus dat we morgenavond te weinig handel krijgen en vrijdag tijdens Nederland-Spanje een flinke berg. Wordt leuk om een extra vulploeg te regelen
Mja, fvos is natuurlijk apart van de replenishment systemen, dus wellicht dat die systemen het wel juist oppakken.
Op woensdag 11 juni 2014 22:22 schreef joey_k het volgende: Volgens de laatste mail (20.25 uur) betreffende de systeemstoringen zou plaza weer bereikbaar moeten zijn? Hmmm zeker alleen in de winkels, want inloggen.... Ho maar (3rd party not responding)....
Ik kan gewoon inloggen.
Een extra ploeg zou een uitdaging worden vrijdag .
Hier was vandaag niks binnen gekomen(op diepvries en brood dan). Gezien het feit dat er bij de houdbaar initieel zou moeten zitten, ben ik echt benieuwd naar morgen.
Op woensdag 11 juni 2014 22:28 schreef exelletor het volgende: Hier was vandaag niks binnen gekomen(op diepvries en brood dan). Gezien het feit dat er bij de houdbaar initieel zou moeten zitten, ben ik echt benieuwd naar morgen.
Ach dan is het nog op tijd, zondag was de wagen met de helft van de actievulling 90 minuten te laat...
Op woensdag 11 juni 2014 22:28 schreef exelletor het volgende: Hier was vandaag niks binnen gekomen(op diepvries en brood dan). Gezien het feit dat er bij de houdbaar initieel zou moeten zitten, ben ik echt benieuwd naar morgen.
Op woensdag 11 juni 2014 22:30 schreef Wupgup het volgende: Ach dan is het nog op tijd, zondag was de wagen met de helft van de actievulling 90 minuten te laat...
LDC(en een klein deel van rdc) krijgen we zaterdag avond.
Ik ben vooral bang voor vers hier HB hebben we in de ochtend gehad gelukkig 2 á 3 uurtjes voor de storing begon. Dus dat kan volgensmij alleen maar meevallen dat we iets minder krijgen omdat het systeem nog niet helemaal lekker werkt
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 22:34:11 ]
Op woensdag 11 juni 2014 22:33 schreef d4v1d het volgende: Ik ben vooral bang voor vers hier HB hebben we in de ochtend gehad gelukkig 2 á 3 uurtjes voor de storing begon. Dus dat kan volgensmij alleen maar meevallen dat we iets minder krijgen omdat het systeem nog niet helemaal lekker werkt
Dat is wat anders, dat is info van een woordvoerder.
Ik kan die pagina niet lezen, moet me registreren. Ja, dikke doei.
quote:
ZAANDAM – Verschillende winkels van Albert Heijn kampen donderdagochtend met lege schappen. Oorzaak is een interne systeemstoring bij de marktleider.
Lege schappen bij AH door storing Dat bevestigt AH-woordvoerder Dagna Hoogkamer tegen Distrifood. Oorzaak is een verbindingsprobleem tussen datacenters, waardoor de systemen niet goed met elkaar communiceren. 'Door de storing is het onvermijdelijk dat klanten hier morgenvroeg hinder van ondervinden. Grosso modo missen we een halve uitleverdag. We bieden onze klanten onze oprechte excuses aan.'
Chaos Hoogkamer zegt dat Albert Heijn vandaag de middag- en avondleveringen schrapt om chaos te voorkomen. 'We weten uit ervaring dat dit het beste is. Hierdoor kunnen we morgen met een schone lei beginnen. Het mag duidelijk zijn dat we de getroffen winkels extra zullen beleveren.' De storing heeft volgens Hoogkamer ook gevolgen voor de bestellingen via ah.nl.
En registreren is gratis, bovendien krijg je dan elke week de digitale versie van de Distrifood in je mailbox.
En registreren is gratis, bovendien krijg je dan elke week de digitale versie van de Distrifood in je mailbox.
Dus zoals het er staat, komt de 'oude levering' niet meer, maar wordt de officiele levering van morgen gewoon bijgescherpt. Hm, tenminste zo vat ik 'extra zullen beleveren' op.
Dus zoals het er staat, komt de 'oude levering' niet meer, maar wordt de officiele levering van morgen gewoon bijgescherpt. Hm, tenminste zo vat ik 'extra zullen beleveren' op.
Inderdaad, deze info had ik ook in deze taal ook graag via de officielere kanalen gehad.
Zo doen ze het altijd. Je kan de machine die het DC is niet laten stoppen of anders laten lopen. Wat klaar is wordt vervoerd (al zijn het maar 2 containers in een trailer) en wat niet klaar is komt bij het volgende bestelmoment.
Wanneer je in dat proces afwijkingen gaat invoeren, wordt de chaos alleen maar groter.
Dat is bij elke DC-storing de werkwijze, dus ik snap best dat ze daar geen bericht over de wereld insturen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
Op donderdag 12 juni 2014 10:27 schreef NJ het volgende: Zo doen ze het altijd. Je kan de machine die het DC is niet laten stoppen of anders laten lopen. Wat klaar is wordt vervoerd (al zijn het maar 2 containers in een trailer) en wat niet klaar is komt bij het volgende bestelmoment.
Wanneer je in dat proces afwijkingen gaat invoeren, wordt de chaos alleen maar groter.
Dat is bij elke DC-storing de werkwijze, dus ik snap best dat ze daar geen bericht over de wereld insturen.
Ik ben er nu vanuit gegaan op basis van ervaring dat het zo was.
Vergeet niet dat we in de winkels veel verloop hebben ook op MT niveau dus is deze info voor veel teamleiders bijvoorbeeld nieuw.
Als je de hotelschool doet, dan ben je geïnteresseerd in de horeca. Anders kom je daar echt niet binnen. Het is dan toch veel leuker (en releganter voor je werkervaring) om in de horeca te werken? Voor het salaris hoef je het niet te doen bij de AH.
Blikverbreding kan geen kwaad. Bovendien werken veel mensen niet in een beroep waar ze voor opgeleid zijn/worden
Ik vroeg om een voorbeeld omdat je kennelijk het idee hebt dat de aanbiedingen tegenwoordig minder zijn. Dan moet je toch weten welk product je 2 jaar terug met grote korting kocht, en dit tegenwoordig niet meer mogelijk is. Of roep je maar wat, en weet je het eigenlijk niet?
De joker-actie is uitgekleed, dat is wel jammer maar niet onoverkomelijk. .
De joker-actie is uitgekleed, dat is wel jammer maar niet onoverkomelijk. .
De jokeractie was volgens mij gewoon goed? Algemene sticker voor 10% korting en merk specifieke stickers voor de wat betere kortingen zoals 50%. Bijvoorbeeld Nivea 50%.
Ik vind meer de hamsters uitgekleed eigenlijk Maarja iedereen vindt hamstertjes lief dus waarom ook niet.
Gister een klant aan mijn kassa gehad die kwam met een leeg zakje. 'Ik heb dit gehad van je collega, maar hij is leeg (was wel open). Ik vond het maar weird, maargoed een nieuwe gegeven. Even later een moeder met haar kind aan mijn kassa die eventjes fijn elke keer hardop zodat ik het kon horen herhaalde dat ze niet genoeg boodschappen had voor een hamster. ' Nee ik heb niet genoeg!' en 'Ik zal het even optellen. Dat is 1 euro, dat 3 euro, dat 2 euro dat is dan 6 euro en dat kost 1 euro. Nee, ik heb niet genoeg!'
Op zo'n manier krijgen je ook echt niks van me hoor
Een volledig mislukte gelukte poging het nieuws te halen met een onzinnig beeldschoon dansje.
Beetje saai wel, valt waarschijnlijk helemaal niet op.
Het is niet zo dat het stil is in de winkel met opeens een uitbarsting van muziek en een dansgroepje waar je als vanzelf naartoe getrokken wordt. Het oogt ook helemaal niet als cheerleaders. Ze hadden daarvoor met oranje slingers moeten wapperen of zo.
Je ziet zo extra goed, dat de werkschorten doodsaai zijn.
De jokeractie was volgens mij gewoon goed? Algemene sticker voor 10% korting en merk specifieke stickers voor de wat betere kortingen zoals 50%. Bijvoorbeeld Nivea 50%.
Wat was er uitgekleed aan?
De joker-stickers waren vroeger voor het hele assortiment. Dus iedereen had er altijd wat aan, ongeacht welke merken/produkten je kopen wou.
quote:
Op donderdag 12 juni 2014 18:06 schreef Sunshine1982 het volgende: Ik vind meer de hamsters uitgekleed eigenlijk Maarja iedereen vindt hamstertjes lief dus waarom ook niet.
Gister een klant aan mijn kassa gehad die kwam met een leeg zakje. 'Ik heb dit gehad van je collega, maar hij is leeg (was wel open). Ik vond het maar weird, maargoed een nieuwe gegeven. Even later een moeder met haar kind aan mijn kassa die eventjes fijn elke keer hardop zodat ik het kon horen herhaalde dat ze niet genoeg boodschappen had voor een hamster. ' Nee ik heb niet genoeg!' en 'Ik zal het even optellen. Dat is 1 euro, dat 3 euro, dat 2 euro dat is dan 6 euro en dat kost 1 euro. Nee, ik heb niet genoeg!'
Op zo'n manier krijgen je ook echt niks van me hoor
Is ook niet nodig. Je koopt in zo'n geval gewoon iets wat aantikt op voorraad, zoals biotex.
Op donderdag 12 juni 2014 23:51 schreef Teslynd het volgende: Jullie overdrijven. Het enige wat mal is aan die pakken is de naam juichpak. Gewoon oranje trainingspakken. Er zijn wel gekkere dessins.
Ik stond gisteren bij de kassa, bleek de streepjescode van een bakje vega-prut het niet te doen. Jong kassameisje (nieuw?) riep een baliemedewerkster (stonden 2 dames van middelbare leeftijd bij de counter te praten/ouwehoeren) erbij, die keek eens naar het bakje en vroeg aan het meisje of ze wist hoe duur het was. Die had zoiets van, uhhh Nee? Dame van middelbare leeftijd keek mij aan, weet jij het? Uhhh Nee? ''Geef zo maar mee.'' En ze liep weer terug naar haar collega bij de counter om vrolijk verder te kletsen en niets doen.
Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef Poesopstokje het volgende: Ik stond gisteren bij de kassa, bleek de streepjescode van een bakje vega-prut het niet te doen. Jong kassameisje (nieuw?) riep een baliemedewerkster (stonden 2 dames van middelbare leeftijd bij de counter te praten/ouwehoeren) erbij, die keek eens naar het bakje en vroeg aan het meisje of ze wist hoe duur het was. Die had zoiets van, uhhh Nee? Dame van middelbare leeftijd keek mij aan, weet jij het? Uhhh Nee? ''Geef zo maar mee.'' En ze liep weer terug naar haar collega bij de counter om vrolijk verder te kletsen en niets doen.
Ik had echt even een wtf?!-moment daar.
Gebeurd wel vaker, heb ik ook wel eens gedaan. Als ik weet dat het te lang gaat duren voordat de goeie streepjescode er wel is.
Maar ik kan me voorstellen dat het wat raar leek, dit deed ze ook gewoon puur omdat ze geen idee wat ze moest doen volgens mij.
Gebeurd wel vaker, heb ik ook wel eens gedaan. Als ik weet dat het te lang gaat duren voordat de goeie streepjescode er wel is.
Maar ik kan me voorstellen dat het wat raar leek, dit deed ze ook gewoon puur omdat ze geen idee wat ze moest doen volgens mij.
Het was helemaal niet zo druk.. Je loopt toch even gauw naar achteren om een vervangend product op te halen? Ik heb zelf als caissière gewerkt, wij deden dat ook gewoon. Je gaat toch niet zomaar gratis spullen weggeven?
Die dames komen bij de C1000 weg, ik neem aan dat ze al ruim 30 jaar ervaring hebben in de detailhandel.. Beetje vreemde bedoeling zo.
Prima klantenbinding. Als het te lang duurt niet de klant de dupe laten worden van jouw problemen, maar het meegeven en dan iemand anders het op z'n gemak laten oplossen.
Klant blij, cassiere geen stress, de rij achter die klant loopt ook lekker door, iedereen ziet dat AH het snel oplost in het voordeel van de klant. En wat heeft het je gekost? 2 euro ofzo?
And now for something completely different, I'm on a horse.
Prima klantenbinding. Als het te lang duurt niet de klant de dupe laten worden van jouw problemen, maar het meegeven en dan iemand anders het op z'n gemak laten oplossen.
Klant blij, cassiere geen stress, de rij achter die klant loopt ook lekker door, iedereen ziet dat AH het snel oplost in het voordeel van de klant. En wat heeft het je gekost? 2 euro ofzo?
Op mij kwam het héél raar over, vooral omdat mevrouw daarna vrolijk verder ging met niets doen.
Ik ben gewend om netjes even een vervangend product te halen, mét tempo, om bovenstaande zaken ook op orde te houden. Maar goed, ik werkte dan ook bij de klantvriendelijkste supermarktketen van NL. En nee, dat was niet de Jumbo
Het was helemaal niet zo druk.. Je loopt toch even gauw naar achteren om een vervangend product op te halen? Ik heb zelf als caissière gewerkt, wij deden dat ook gewoon. Je gaat toch niet zomaar gratis spullen weggeven?
Die dames komen bij de C1000 weg, ik neem aan dat ze al ruim 30 jaar ervaring hebben in de detailhandel.. Beetje vreemde bedoeling zo.
Wat ze had moeten doen is de betreffende afdeling bellen, wat in dit geval AGF had moeten zijn. Als caissiere nooit achter de kassa weg gaan, hoewel 1 van de anderen wel even naar het vak had kunnen lopen.
Maar goed, het is opgelost. En iedereen blij. Moet alleen niet te vaak gebeuren.
Wat ze had moeten doen is de betreffende afdeling bellen, wat in dit geval AGF had moeten zijn. Als caissiere nooit achter de kassa weg gaan, hoewel 1 van de anderen wel even naar het vak had kunnen lopen.
Maar goed, het is opgelost. En iedereen blij. Moet alleen niet te vaak gebeuren.
Ik belde dan ook even een collega inderdaad, of riep ook de countermedewerker Ik liep zelf ook niet achter de kassa weg hoor.
Op zaterdag 14 juni 2014 14:34 schreef einschtein het volgende: Gebeurd wel vaker, heb ik ook wel eens gedaan. Als ik weet dat het te lang gaat duren voordat de goeie streepjescode er wel is.
Maar ik kan me voorstellen dat het wat raar leek, dit deed ze ook gewoon puur omdat ze geen idee wat ze moest doen volgens mij.
Wanneer het druk is, doe ik altijd een bedrag schatten, daar een beetje onder zitten(zodat de klant iig niet te veel betaalt) en doe een voorstel. Pakje vlees zou ik voor 1.50 wegdoen bijvoorbeeld. T-correcties die niet gedaan zijn doe ik altijd met niet scanbaar, anders ben je zo vijf minuten verder...
Wat ze had moeten doen is de betreffende afdeling bellen, wat in dit geval AGF had moeten zijn. Als caissiere nooit achter de kassa weg gaan, hoewel 1 van de anderen wel even naar het vak had kunnen lopen.
Maar goed, het is opgelost. En iedereen blij. Moet alleen niet te vaak gebeuren.
Er was een tijd dat de artikelen in de bak met kortingsstickers al uit het systeem waren. Dan moest je telkens iemand aanklampen om te vragen wat het kostte en die ging dat in het magazijn o.i.d. navragen. Kon lang duren.
Op mij kwam het héél raar over, vooral omdat mevrouw daarna vrolijk verder ging met niets doen.
Ik ben gewend om netjes even een vervangend product te halen, mét tempo, om bovenstaande zaken ook op orde te houden. Maar goed, ik werkte dan ook bij de klantvriendelijkste supermarktketen van NL. En nee, dat was niet de Jumbo
Ik vind dat ook raar. Perfecte klantenbinding zoals iemand hierboven riep vind ik dit niet. Ik vind dit eerder geen aandacht voor de klant hebben en het snel willen afhandelen want kletsen met collega is natuurlijk leuker dan door de winkel te hobbelen op zoek naar de streepjescode.
Dames gaven duidelijk geen goed voorbeeld aan jonge caissiere.
Op zaterdag 14 juni 2014 16:20 schreef Schuimpjes het volgende: Het systeem is sowieso achterhaald. Alle artikelen die in het assortiment zitten van AH moeten gewoon scanbaar zijn aan de kassa.
Maar dat is niet het geval. Van de week kon je zelfs geen ham/kaas croissants aanslaan...
Maar dat is niet het geval. Van de week kon je zelfs geen ham/kaas croissants aanslaan...
Nee helaas is dat niet het geval. Maar er zijn mijn inziens wel scenario's waarin je een klant het product gratis meegeeft. Als de producent een onjuiste streepjescode afdrukt en je moet gaan koppelen met je wel even bezig (3 tot 4 minuten - wil je de klant daar op laten wachten?)
Nee helaas is dat niet het geval. Maar er zijn mijn inziens wel scenario's waarin je een klant het product gratis meegeeft. Als de producent een onjuiste streepjescode afdrukt en je moet gaan koppelen met je wel even bezig (3 tot 4 minuten - wil je de klant daar op laten wachten?)
Tuurlijk. Ik heb de klant ook weleens gratis rode pepertjes meegegeven. Maar niet zonder dat ik eerst geprobeerd had om zelf achter de code te komen. Lukte niet, niemand nam de telefoon op, megadruk. Dus dan kan je het wel gratis meegeven ja.
Maar in het geval van poes (dames kletste, het was niet druk) had er makkelijk even naar de code gekeken kunnen worden.
Is er ergens een plek waar je een klacht over je winkel / werkomstandigheden kan neerleggen? En dan bedoel ik ergens extern, dus niet bij de (A)sm ?
Bij onze winkel is het momenteel een grote rotzooi, er is geen tijd om pauze te houden, etc...
Hoofdkantoor? Vakbond?
Overigens doen wij bij producten die we niet kunnen vinden gewoon altijd een schatting maken en die voorstellen. Zal gemiddeld rond de 2 euro liggen, vinden ze meestal wel prima, tenzij het dat duidelijk niet waard is .
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt. Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
Tip: probeer het eerst zonder de signaallijn op te lossen. Scheelt een hoop. Sowieso even aangeven richting je TL/MT dat met knelpunten die jou opvallen tijdens het werk. Het is namelijk erg vervelend als een winkel een melding van de signaallijn voor hun kiezen krijgt als niemand serieus beklacht heeft gedaan tegen hun zelf.
Op maandag 16 juni 2014 12:39 schreef mujentas het volgende: Als je bij een franchiser werkt heeft het weinig zin om de signaallijn te bellen.
Overigens weet het mt heus wel wat er aan de hand is, zij zijn natuurlijk ook niet achterlijk.
Maar als meneer Badger. in de winkel lief en aardig blijft zeggen 'haha, oke, nee, sla mijn pauze wel even over, geen probleem!', dan is zo'n melding voor het MT onverwachts.
Iets met onverwachts. En MT hoeft er niet van op de hoogte te zijn, de dienstdoende TL's misschien.
Op dinsdag 17 juni 2014 19:07 schreef AdamMaher het volgende: Ik werk nu een jaar bij de AH, ik had een halfjaar contract maar zou in februari verlopen. maar heb er niks over gehoord en werk nu nog steeds
Wat is je filiaal nummer?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 19:10:05 ]
Mijn contract loopt ook binnenkort af, terwijl ik van verlenging nog niks heb vernomen. Sta de laatste tijd wel heel chagrijnig en ongemotiveerd in de winkel, moet de laatste tijd echt inhouden om het niet erger te laten worden.
Op dinsdag 17 juni 2014 19:07 schreef AdamMaher het volgende: Ik werk nu een jaar bij de AH, ik had een halfjaar contract maar zou in februari verlopen. maar heb er niks over gehoord en werk nu nog steeds
Dan is die gewoon verlengd. Je zou nog even navraag kunnen doen met wat voor periode je contract is verlengd.
Op dinsdag 17 juni 2014 19:13 schreef AdamMaher het volgende: Dat weet ik niet precies, maar is mijn contract verlengd of zijn ze het vergeten en wat als dat zo is?
Je filiaalnummer staat naast je naam op plaza, graag doorgeven, dankuwel
Op dinsdag 17 juni 2014 19:13 schreef AdamMaher het volgende: Dat weet ik niet precies, maar is mijn contract verlengd of zijn ze het vergeten en wat als dat zo is?
Je hebt de afgelopen maanden toch ook gewoon betaald gekregen? Zou dan raar zijn als die niet was verlengd.
Is er ergens een lijstje welke filialen (en dan met name Rotterdam en omgeving) franchise zijn en welke niet? Kleiweg weet ik al, maar daar willen ze geen Wajongeren aannemen werd er gezegd toen ik belde.
Op donderdag 19 juni 2014 18:09 schreef Donald250 het volgende: Is er ergens een lijstje welke filialen (en dan met name Rotterdam en omgeving) franchise zijn en welke niet? Kleiweg weet ik al, maar daar willen ze geen Wajongeren aannemen werd er gezegd toen ik belde.
Als je de winkelzoeker op de AH-site gebruikt kun je, als je met je muis over het filiaaladres gaat, het filiaalnummer onderin je beeld zien (in de web-link). Als het begint met een 8 is het een franchiser.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op donderdag 19 juni 2014 18:09 schreef Donald250 het volgende: Is er ergens een lijstje welke filialen (en dan met name Rotterdam en omgeving) franchise zijn en welke niet? Kleiweg weet ik al, maar daar willen ze geen Wajongeren aannemen werd er gezegd toen ik belde.
Heb je het al bij de gele olifant en andere zaken geprobeerd?
Op donderdag 19 juni 2014 18:09 schreef Donald250 het volgende: Is er ergens een lijstje welke filialen (en dan met name Rotterdam en omgeving) franchise zijn en welke niet? Kleiweg weet ik al, maar daar willen ze geen Wajongeren aannemen werd er gezegd toen ik belde.
De AH To Go's op CS en Alexander zijn technisch gezien ook franchise. Van de wijkwinkels is Kleiweg inderdaad de enige franchiser, maar je hebt nog wel keus in Schiedam (8771), Maassluis (8625+8654), Rhoon (8541) en Spijkenisse (8649). En nog een paar Koornneef-winkels in de Westlandse dorpen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Heb het ook nog niet geprobeerd hoor! Maar nu doet het UWV weer moeilijk dat ik niet in mijn eigen regio werk. Vind ik grote onzin, want er zijn mensen zonder, maar ook mét uitkering die in een andere regio werken.
Op donderdag 19 juni 2014 19:06 schreef Janneke141 het volgende: De AH To Go's op CS en Alexander zijn technisch gezien ook franchise. Van de wijkwinkels is Kleiweg inderdaad de enige franchiser, maar je hebt nog wel keus in Schiedam (8771), Maassluis (8625+8654), Rhoon (8541) en Spijkenisse (8649). En nog een paar Koornneef-winkels in de Westlandse dorpen.
Heb het ook nog niet geprobeerd hoor! Maar nu doet het UWV weer moeilijk dat ik niet in mijn eigen regio werk. Vind ik grote onzin, want er zijn mensen zonder, maar ook mét uitkering die in een andere regio werken.
Ja en ga maandag ook proberen de WWM filialen te bellen, misschien hebben hun nog wel plek voor een Wajongere, je weet het nooit. Alleen UWV verplicht me nu minstens 24 uur, dus de kans dat het gaat lukken is eerder 0 %. Ze moeten juist blij zijn dat ik nu 12 uur per week heb, al dan niet in deze regio.
Daar word je toch ook gek van, van die gasten. Wanneer dringt het nou eens tot hun botte harsens door dat al die regeltjes van hun bedoeld zijn als middel en niet als doel op zich?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Daar word je toch ook gek van, van die gasten. Wanneer dringt het nou eens tot hun botte harsens door dat al die regeltjes van hun bedoeld zijn als middel en niet als doel op zich?
Ja, het is toch belachelijk. Werd gebeld dat ik ontslag zou moeten nemen en moet gaan werken in mijn eigen regio. Alsof ander werk zo makkelijk te vinden is, ik zoek al jaren en nu na de verhuizing ook in deze regio, maar het aanbod is er gewoon niet. Ze zijn gek daar.
Ja en ga maandag ook proberen de WWM filialen te bellen, misschien hebben hun nog wel plek voor een Wajongere, je weet het nooit. Alleen UWV verplicht me nu minstens 24 uur, dus de kans dat het gaat lukken is eerder 0 %. Ze moeten juist blij zijn dat ik nu 12 uur per week heb, al dan niet in deze regio.
Las ik in de laatste Ahà niet dat appie 2 keer zoveel wajongers aan het werk wil helpen?
Las ik in de laatste Ahà niet dat appie 2 keer zoveel wajongers aan het werk wil helpen?
Ja, volgens mij wel ja en er was ook iets met de staatssecretaris ofzo die langs was geweest bij een winkel zag ik op Plaza. Maar als AH je maar 12 wil / kan bieden en UWV verplicht je tot minimaal 24, ja dan lijkt het wel alsof ze je liever werkloos thuis zien zitten dan dat je überhaupt iets uitvoert.
Koorneef zou je idd kunnen proberen, maar ze zijn wel redelijk kieskeurig als het om personeel aankomt. Maar je lijkt me geen gekke jongen als ik jouw berichten zo lees. En Den Haag zelf heeft natuurlijk ook zat franchisers. Schipluiden is ook een franchiser(dan moet je wel een tweede fiets hebben).
Op donderdag 19 juni 2014 19:43 schreef mujentas het volgende: Koorneef staat erom bekent veel in personeel te investeren, dus je kunt het altijd proberen.
Yup, is ook wat ik van heb gehoord. Overigens zou ik daar, denk ik, niet aangenomen worden.
Mmm, dank voor de tip! Toch eens vragen aan UWV of ze mij nou verplichten echt in Rotterdam te werken of dat ik ook naar plaatsen in de omgeving mag kijken. Toen ze me belden zei die vent echt, je mag alleen in je eigen woonplaats werken en als het echt niet anders kan in de regio. Maar het is toch belachelijk, ik heb het nu zo naar mijn zin en dan zit ik straks weer werkloos thuis? Dacht het niet dat ik het erbij ging laten. Maar ja wat kan je doen hé.
Op donderdag 19 juni 2014 19:47 schreef Donald250 het volgende: Mmm, dank voor de tip! Toch eens vragen aan UWV of ze mij nou verplichten echt in Rotterdam te werken of dat ik ook naar plaatsen in de omgeving mag kijken. Toen ze me belden zei die vent echt, je mag alleen in je eigen woonplaats werken en als het echt niet anders kan in de regio. Maar het is toch belachelijk, ik heb het nu zo naar mijn zin en dan zit ik straks weer werkloos thuis? Dacht het niet dat ik het erbij ging laten. Maar ja wat kan je doen hé.
Heb je gevraagd waarom dat was?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ja. Omdat de arbeidsdeskundige bij de locatie in Rotterdam werkt en ze anders de lijntjes niet kort kunnen houden. Mijn jobcoach en zelfs mijn manager zijn bereid voor een gesprek hier naar toe te komen, mocht dat nodig zijn, maar hij keurt het allemaal af.
Heb het ook nog niet geprobeerd hoor! Maar nu doet het UWV weer moeilijk dat ik niet in mijn eigen regio werk. Vind ik grote onzin, want er zijn mensen zonder, maar ook mét uitkering die in een andere regio werken.
Waarom zou je per se in je eigen regio moeten werken?
edit: of ik lees de reactie boven me
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2014 20:35:28 ]
Op donderdag 19 juni 2014 22:44 schreef koosjekaasje het volgende: Hoi! Deze vraag hoort hier misschien niet thuis, maar hier zijn zoveel AH medewerkers actief dat ik het hier maar vraag!
Ik ben mijn bonuskaart kwijt, die waarmee je personeelskorting krijgt.. Hoe kom ik aan een nieuwe?