De joker-stickers waren vroeger voor het hele assortiment. Dus iedereen had er altijd wat aan, ongeacht welke merken/produkten je kopen wou.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
De jokeractie was volgens mij gewoon goed? Algemene sticker voor 10% korting en merk specifieke stickers voor de wat betere kortingen zoals 50%. Bijvoorbeeld Nivea 50%.
Wat was er uitgekleed aan?
Is ook niet nodig. Je koopt in zo'n geval gewoon iets wat aantikt op voorraad, zoals biotex.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind meer de hamsters uitgekleed eigenlijk Maarja iedereen vindt hamstertjes lief dus waarom ook niet.
Gister een klant aan mijn kassa gehad die kwam met een leeg zakje. 'Ik heb dit gehad van je collega, maar hij is leeg (was wel open). Ik vond het maar weird, maargoed een nieuwe gegeven. Even later een moeder met haar kind aan mijn kassa die eventjes fijn elke keer hardop zodat ik het kon horen herhaalde dat ze niet genoeg boodschappen had voor een hamster. ' Nee ik heb niet genoeg!' en 'Ik zal het even optellen. Dat is 1 euro, dat 3 euro, dat 2 euro dat is dan 6 euro en dat kost 1 euro. Nee, ik heb niet genoeg!'
Op zo'n manier krijgen je ook echt niks van me hoor
Dan zou ik ook niet meer serieus voor de klas kunnen staan als ik leraar zou zijnquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga me toch een breuk lachen als ik er morgen zo een in de klas heb zitten.
Ach dat gebeurd overal. Hoort er bij.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:07 schreef d4v1d het volgende:
[..]
lamballen? Met al die verhalen die je van de vakbonden hoort kan ik me niet voorstellen dat ze dat toestaan
quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:51 schreef Teslynd het volgende:
Jullie overdrijven. Het enige wat mal is aan die pakken is de naam juichpak. Gewoon oranje trainingspakken. Er zijn wel gekkere dessins.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:41 schreef d4v1d het volgende:
https://www.facebook.com/(...)54&type=1&permPage=1
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:52 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
d4v1d, zit jij nou de Fok! regels te overtreden?
Gebeurd wel vaker, heb ik ook wel eens gedaan. Als ik weet dat het te lang gaat duren voordat de goeie streepjescode er wel is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik stond gisteren bij de kassa, bleek de streepjescode van een bakje vega-prut het niet te doen. Jong kassameisje (nieuw?) riep een baliemedewerkster (stonden 2 dames van middelbare leeftijd bij de counter te praten/ouwehoeren) erbij, die keek eens naar het bakje en vroeg aan het meisje of ze wist hoe duur het was.
Die had zoiets van, uhhh Nee? Dame van middelbare leeftijd keek mij aan, weet jij het? Uhhh Nee?
''Geef zo maar mee.'' En ze liep weer terug naar haar collega bij de counter om vrolijk verder te kletsen en niets doen.
Ik had echt even een wtf?!-moment daar.
Het was helemaal niet zo druk.. Je loopt toch even gauw naar achteren om een vervangend product op te halen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Gebeurd wel vaker, heb ik ook wel eens gedaan. Als ik weet dat het te lang gaat duren voordat de goeie streepjescode er wel is.
Maar ik kan me voorstellen dat het wat raar leek, dit deed ze ook gewoon puur omdat ze geen idee wat ze moest doen volgens mij.
Prima klantenbinding. Als het te lang duurt niet de klant de dupe laten worden van jouw problemen, maar het meegeven en dan iemand anders het op z'n gemak laten oplossen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Je gaat toch niet zomaar gratis spullen weggeven?
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Prima klantenbinding. Als het te lang duurt niet de klant de dupe laten worden van jouw problemen, maar het meegeven en dan iemand anders het op z'n gemak laten oplossen.
Klant blij, cassiere geen stress, de rij achter die klant loopt ook lekker door, iedereen ziet dat AH het snel oplost in het voordeel van de klant. En wat heeft het je gekost? 2 euro ofzo?
Wat ze had moeten doen is de betreffende afdeling bellen, wat in dit geval AGF had moeten zijn. Als caissiere nooit achter de kassa weg gaan, hoewel 1 van de anderen wel even naar het vak had kunnen lopen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het was helemaal niet zo druk.. Je loopt toch even gauw naar achteren om een vervangend product op te halen?
Ik heb zelf als caissière gewerkt, wij deden dat ook gewoon. Je gaat toch niet zomaar gratis spullen weggeven?
Die dames komen bij de C1000 weg, ik neem aan dat ze al ruim 30 jaar ervaring hebben in de detailhandel.. Beetje vreemde bedoeling zo.
Ik belde dan ook even een collega inderdaad, of riep ook de countermedewerker Ik liep zelf ook niet achter de kassa weg hoor.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:41 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wat ze had moeten doen is de betreffende afdeling bellen, wat in dit geval AGF had moeten zijn. Als caissiere nooit achter de kassa weg gaan, hoewel 1 van de anderen wel even naar het vak had kunnen lopen.
Maar goed, het is opgelost. En iedereen blij. Moet alleen niet te vaak gebeuren.
Oke.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:42 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik belde dan ook even een collega inderdaad, of riep ook de countermedewerker Ik liep zelf ook niet achter de kassa weg hoor.
Wanneer het druk is, doe ik altijd een bedrag schatten, daar een beetje onder zitten(zodat de klant iig niet te veel betaalt) en doe een voorstel. Pakje vlees zou ik voor 1.50 wegdoen bijvoorbeeld. T-correcties die niet gedaan zijn doe ik altijd met niet scanbaar, anders ben je zo vijf minuten verder...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:34 schreef einschtein het volgende:
Gebeurd wel vaker, heb ik ook wel eens gedaan. Als ik weet dat het te lang gaat duren voordat de goeie streepjescode er wel is.
Maar ik kan me voorstellen dat het wat raar leek, dit deed ze ook gewoon puur omdat ze geen idee wat ze moest doen volgens mij.
Er was een tijd dat de artikelen in de bak met kortingsstickers al uit het systeem waren. Dan moest je telkens iemand aanklampen om te vragen wat het kostte en die ging dat in het magazijn o.i.d. navragen. Kon lang duren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:41 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wat ze had moeten doen is de betreffende afdeling bellen, wat in dit geval AGF had moeten zijn. Als caissiere nooit achter de kassa weg gaan, hoewel 1 van de anderen wel even naar het vak had kunnen lopen.
Maar goed, het is opgelost. En iedereen blij. Moet alleen niet te vaak gebeuren.
Ik vind dat ook raar. Perfecte klantenbinding zoals iemand hierboven riep vind ik dit niet. Ik vind dit eerder geen aandacht voor de klant hebben en het snel willen afhandelen want kletsen met collega is natuurlijk leuker dan door de winkel te hobbelen op zoek naar de streepjescode.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Op mij kwam het héél raar over, vooral omdat mevrouw daarna vrolijk verder ging met niets doen.
Ik ben gewend om netjes even een vervangend product te halen, mét tempo, om bovenstaande zaken ook op orde te houden. Maar goed, ik werkte dan ook bij de klantvriendelijkste supermarktketen van NL. En nee, dat was niet de Jumbo
Maar dat is niet het geval. Van de week kon je zelfs geen ham/kaas croissants aanslaan...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:20 schreef Schuimpjes het volgende:
Het systeem is sowieso achterhaald. Alle artikelen die in het assortiment zitten van AH moeten gewoon scanbaar zijn aan de kassa.
Nee helaas is dat niet het geval. Maar er zijn mijn inziens wel scenario's waarin je een klant het product gratis meegeeft. Als de producent een onjuiste streepjescode afdrukt en je moet gaan koppelen met je wel even bezig (3 tot 4 minuten - wil je de klant daar op laten wachten?)quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar dat is niet het geval. Van de week kon je zelfs geen ham/kaas croissants aanslaan...
Tuurlijk. Ik heb de klant ook weleens gratis rode pepertjes meegegeven. Maar niet zonder dat ik eerst geprobeerd had om zelf achter de code te komen. Lukte niet, niemand nam de telefoon op, megadruk. Dus dan kan je het wel gratis meegeven ja.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nee helaas is dat niet het geval. Maar er zijn mijn inziens wel scenario's waarin je een klant het product gratis meegeeft. Als de producent een onjuiste streepjescode afdrukt en je moet gaan koppelen met je wel even bezig (3 tot 4 minuten - wil je de klant daar op laten wachten?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |