![header.php]()
Van harte welkom in ons topic over
Albert Heijn!
In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de
aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste
Allerhande heenbladeren.
De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn
hier terug te vinden!
Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!
![zyMnS9L.png]()
AH Plaza
Username - Functie - Regiobigbass - Senior Medewerker Verkoop
Broccolitaartje - Medewerker Verkoop
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Donald500 - Medewerker Verkoopklaar - omg. Utrecht
Einschtein - Teamleider Verkoopklaar Regio Groningen
Etsu - Senior Medewerker Verkoop - omg. Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Ferry_76 - Senior Medewerker Verkoopklaar - Ede
Franknfurter - Teamleider Verkoopklaar - omg. Utrecht
Gezicht - Mederwerker Verkoopklaas - Zuid-Limburg
Halldor - Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - assistent-supermarktmanager - Amsterdam/Hilversum e.o.
Janneke141 - ex-supermarktmanager
jffry101 - Medewerker Verkoopklaar - Amsterdam
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
MehMeeeh - Teamleider Verkoopafhandeling(In opleiding) - Geldrop
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
mujentas - Medewerker Verkoopklaar - Bollenstreek
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
Questionmarks - Teamleider Verkoopklaar
SanderGS - Teamleider Verkoopklaar
SausDip - Teamleider Verkoopklaar - Omgeving Zwolle
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
SLP_ - all-round medewerker
TommieAH - Caissière B
Loll - vulploegleider omgeving Zwolle
Watdoeteenvulploegleider - Lulletje Rozenwater
![v91Xs4v.png]()
CAO voor het levensmiddelenbedrijf![PcR3r0X.png]()
In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.
![XVi8duX.png]()
![arPafyC.png]()
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![bwxWohn.png]()
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn de vastgestelde toeslagen?Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%
Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.
Wat zijn TvT-uren?TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren en meeruren Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.
Wat zijn BCD-uren?BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.
Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is €7,00. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan
normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.
Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.
Van het jaar 2014.![CIZz4Xe.png]()
9/12/2013Meisje plaatst vrij-vraag verzoek op algemene Facebook-pagina van Albert Heijn waarbij d4v1d de status van een troller aanneemt.
SPOILER
Order! Ordeeeeeeeeer!
Nog meer winkels met een goede omzet vorige week? Het was echt druk vorige week

.
quote:
Hier sowieso, want 2 supermarkten in de omgeving zijn dicht voor verbouwing.

Een plus van 25%.
Ja wij ook! Wij zijn ook keihard aan het stijgen. Mn ASM vertelde dat we nu gewoon per week in de omzet blijven stijgen!
[ Bericht 7% gewijzigd door Broccolitaartje op 02-06-2014 21:40:19 ]
quote:
Dat helpt ook wel aardig mee

. Ik denk dat het WK thema ook wel goed gaat helpen zoals elke keer.
quote:
Op maandag 2 juni 2014 19:54 schreef Wupgup het volgende:[..]
Dat helpt ook wel aardig mee

. Ik denk dat het WK thema ook wel goed gaat helpen zoals elke keer.
Enorm.

Hier nog geen kinderen bij de ingang gespot.
quote:
Lijkt wel die gast van die chat roulette filmpjes.
Loll
recommender bij BIC=goedkoop
quote:
er komt vanzelf wel weer een dip.
BAM dit is 3KB
Wat een tyfus-aanbiedingen weer.

Waar zijn die 50% kortingen gebleven? Komt door die tyfusjumbo, die de c1000 heeft gesloten.

Nergens meer fatsoenlijke aambiedingen.
Hoogachtend
exelletor
exelleren?
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:09 schreef helemaalnaardemavo het volgende:Wat een tyfus-aanbiedingen weer.

Waar zijn die 50% kortingen gebleven? Komt door die tyfusjumbo, die de c1000 heeft gesloten.

Nergens meer fatsoenlijke aambiedingen.
Sun en Robijn zijn, zoals altijd uiteraard weer met fatsoenlijke kortingen. Normaal koopt niemand die dingen, dit is ook de reden waarom wasmiddelen pad bij ons zo goed als gespiegeld erbij staat. Unox 1+1 loopt hier trouwens niet zo slecht...
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:14 schreef exelletor het volgende:[..]
Sun en Robijn zijn, zoals altijd uiteraard weer met fatsoenlijke kortingen. Normaal koopt niemand die dingen, dit is ook de reden waarom wasmiddelen pad bij ons zo goed als gespiegeld erbij staat. Unox 1+1 loopt hier trouwens niet zo slecht...
Wasmiddelen trekken alleen de aandacht van vrouwen. Unox soep is chemische zooi. Dat neem je toch niet serieus?
Voor de rest zie je alleen aanbiedingen van hoogstens 33% korting.
Hoogachtend
exelletor
exelleren?
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:20 schreef helemaalnaardemavo het volgende:Wasmiddelen trekken alleen de aandacht van vrouwen. Unox soep is chemische zooi. Dat neem je toch niet serieus?
Voor de rest zie je alleen aanbiedingen van hoogstens 33% korting.
Nee, ik kan zelf ook wel soep klaarmaken.

Maar bolletje is ook 1+1 en wijnen zijn ook leuk geprijsd.
quote:
Het enige wat ik van bolletje koop, is beschuitjes.
Wijnen zijn niet 50% afgeprijsd. Tevens zijn die wijnen niet te verorberen. Dan maar iets duurdere wijnen bij de slijterij kopen.
Het valt me gewoon erg op dat er geen goede aanbiedingen meer zijn. Dat was vroeger anders. Vroeger zag je drank, frisdrank, kaas, vlees, groente, ijs en chips nog goed in de aanbieding. Nu alleen onnodige zooi. Albert Heijn kan dat toch wel afprijzen als ze zulk goedkoop jeugdpersoneel uitbuiten?
Hoogachtend
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:34 schreef exelletor het volgende:[..]
Hardys is 2=1 en partijhandel wijn is ook zoiets(of 50%). Zowel witte Hardys als Lindemans vind ik goed te drinken.
Waarschijnlijk is het niet slecht voor de prijs.
Zijn er trouwens klanten die om wijnadvies vragen? Hoe wordt dat opgelost? Kleine kans dat er mensen met verstand van wijnen bij de AH werken. Die SM en ASM zijn cursisten, dus die vallen niet serieus te nemen. Teamleiders zijn wellicht een beetje kenner, maar kleine kans. De uitgebuite jongeren hebben zeker weten geen kennis, want als ze kennis zouden hebben, dan zouden ze ouders hebben die zo rijk zijn en dus voor voedsel en drank zorgen, dat ze het belachelijk vinden om uitgebuit te worden voor zo'n salaris.
Hoogachtend
exelletor
exelleren?
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:39 schreef helemaalnaardemavo het volgende:Waarschijnlijk is het niet slecht voor de prijs.
Zijn er trouwens klanten die om wijnadvies vragen? Hoe wordt dat opgelost? Kleine kans dat er mensen met verstand van wijnen bij de AH werken. Die SM en ASM zijn cursisten, dus die vallen niet serieus te nemen. Teamleiders zijn wellicht een beetje kenner, maar kleine kans. De uitgebuite jongeren hebben zeker weten geen kennis, want als ze kennis zouden hebben, dan zouden ze ouders hebben die zo rijk zijn en dus voor voedsel en drank zorgen, dat ze het belachelijk vinden om uitgebuit te worden voor zo'n salaris.
Maar natuurlijk.
quote:
Hoe los je dat dan op?
Hoogachtend
quote:
Verveel je je weer?
Voor wijnadvies ga je overigens naar de slijterij, niet naar een supermarkt.
quote:
Dit is niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
Hoogachtend
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:49 schreef helemaalnaardemavo het volgende:[..]
Dit is niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
Je getroll is ook niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:47 schreef exelletor het volgende:[..]
90% van de klanten gaan tevreden naar huis met een fles Canei/Mooi Kaap of een andere fles zoete rommel. 5% kun je een leuke wijn uit de bonus aanbieden, voor 3% heb je wijnadvies van iemand die wijn drinkt/hotelschool doet en tegen andere 2% zeg je dat G&G tegenover zit.
Waarom werkt iemand van de hotelschool niet in de horeca?

Voor de rest duidelijk.
Hoogachtend
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:50 schreef mujentas het volgende:[..]
Je getroll is ook niet echt een nuttige bijdrage aan dit topic. Derhalve verzoek ik je vriendelijk, toch dringend voortaan dit soort praktijken achterwege te laten.
Dit was toch echt oprechte interesse en oprecht geklaag over de belachelijke aanbiedingen van tegenwoordig. Je hoeft geen oude koeien uit de sloot te halen. Daarbij komt ook nog dat ik plagiaat op mijn posts niet weet te waarderen. Ik vind dit een schandalige vertoning van je.
Hoogachtend
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 00:55 schreef helemaalnaardemavo het volgende:[..]
Dit was toch echt oprechte interesse en oprecht geklaag over de belachelijke aanbiedingen van tegenwoordig. Je hoeft geen oude koeien uit de sloot te halen. Daarbij komt ook nog dat ik plagiaat op mijn posts niet weet te waarderen. Ik vind dit een schandalige vertoning van je.
Als er minder dan 50% korting wordt gegeven, vind je het opeens een belachelijke aanbieding?
quote:
Als je de hotelschool doet, dan ben je geïnteresseerd in de horeca. Anders kom je daar echt niet binnen. Het is dan toch veel leuker (en releganter voor je werkervaring) om in de horeca te werken? Voor het salaris hoef je het niet te doen bij de AH.
Hoogachtend
quote:
Nu vervorm je mijn mening. Ik vind het belachelijk dat de kortingen relatief een stuk minder hoog zijn dan twee jaar geleden.
Hoogachtend
quote:
Noem eens een voorbeeld?
Aanbiedingen zijn nu eenmaal niet altijd hetzelfde, en tijdens de hamsterweken e.d. heb je vaak de betere aanbiedingen.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 01:01 schreef mujentas het volgende:[..]
Noem eens een voorbeeld?
Aanbiedingen zijn nu eenmaal niet altijd hetzelfde, en tijdens de hamsterweken e.d. heb je vaak de betere aanbiedingen.
Een voorbeeld van wat? Aanbiedingen? Ik zei toch al dat vroeger veel vaak 1+1 gratis werd gegeven?
Hoogachtend
quote:
En dat wordt het nog steeds.
Ik vroeg om een voorbeeld omdat je kennelijk het idee hebt dat de aanbiedingen tegenwoordig minder zijn. Dan moet je toch weten welk product je 2 jaar terug met grote korting kocht, en dit tegenwoordig niet meer mogelijk is. Of roep je maar wat, en weet je het eigenlijk niet?
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 01:07 schreef mujentas het volgende:[..]
En dat wordt het nog steeds.
Ik vroeg om een voorbeeld omdat je kennelijk het idee hebt dat de aanbiedingen tegenwoordig minder zijn. Dan moet je toch weten welk product je 2 jaar terug met grote korting kocht, en dit tegenwoordig niet meer mogelijk is. Of roep je maar wat, en weet je het eigenlijk niet?
Oké, neem als voorbeeld Pringles, Magnums, bier durf ik niet met zekerheid te zeggen, laatst nog verse sappen voor ¤1 gehad, nu voor ¤1,30, brood, diepvriesgroente en diepvriespizza en nog veel meer.
Hoogachtend
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 01:12 schreef helemaalnaardemavo het volgende:[..]
Oké, neem als voorbeeld Pringles, Magnums, bier durf ik niet met zekerheid te zeggen, laatst nog verse sappen voor ¤1 gehad, nu voor ¤1,30, brood, diepvriesgroente en diepvriespizza en nog veel meer.
Sappen waren laatst voor 0,99 cent. Maar zoals ik al zei, je hebt niet continu dezelfde aanbiedingen. De hoogtes van de kortingen variëren.
Diepvriespizza's is wel een goede aanbieding momenteel. 3 big americans voor 4.75.
Pringles zijn meestal met de hamsterweken 1 + 1 gratis. Daarbuiten zijn de kortingen inderdaad wat minder. Zelfde geldt voor de magnums. Volgens mij heb ik ze tijdens de laatste hamsterweken nog gekocht. Aanbieding is dus hetzelfde als 2 jaar terug.
Brood is momenteel ook 1 + 1 gratis. De boulogne geloof ik.
quote:
Er zijn voldoende SM's die hotelschool gedaan hebben en na jaren horeca over zijn gestapt naar de detailhandel. Verder hebben de meeste (A)SM's verstand van wijn omdat de meeste lekker eten en drinken belangrijk vinden privé. Er zijn er zelfs die hele wijncursussen hebben gedaan.
Maar de enkeling die advies wil krijgt dat naar behoren.
Verder ga ik niet veel aandacht aan je onzin bijdrages besteden.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Of de wijzoeker in Appie
quote:
Op zondag 1 juni 2014 12:34 schreef exelletor het volgende:[..]
Ik weet dat het veel mensen in dit topic met mijn oneens zullen zijn, maar dit is toch echt hoe AH het wilt hebben. Onze vorige SM(voormalig XL SM) was niet 100% helder meer, maar dit soort dingen was die goed mee bezig. Gewoon aan de schetsen houden, dan trekt de prognose vanzelf weer recht. Op het moment dat wij een nieuwe SM kregen die wel allerlei dingen ging verschuiven/extra presenteren(zo hebben we nu bijvoorbeeld weer een mega Smiths/Lay's display van vier meter breed), zijn onze restanten explosief gestegen en hebben wij standaard 15 rolcontainers aan maandrestanten in het magazijn staan. Goed, op AGF is het wel een beetje anders, omdat je natuurlijk handmatig de bestelling controleert(wie liet er dan die 30 colli mooi binnenkomen?) en die dingen niet zo lang houdbaar zijn, maar ook AGF heeft gewoon een prognose, dus ik snap je SM wel...
Tja ik vind dat je zo niet met mensen omgaat. Natuurlijk moet je je primair richten op de in het hoofdkantoor opgestelde tekeningen en ideeën, maar het mooie van het in dienst hebben van mensen (en geen robots), is dat ze die tekeningen en ideeën die voor het algemeen zijn uitgewerkt op het hoofdkantoor, kunnen optimaliseren in een concreet geval.
Hoe je het ook went of keert : Als je 30 colli snoeptomaatjes binnenkrijgt omdat ze in de bonus zijn de week er op, maar ze zijn niet ingetekend op een actiekop of in die veilingkist, dan is het toch echt verstandig ze op een andere manier te presenteren, want anders kun je aan het eind van de week 30 colli snoeptomaten wegflikkeren.
Moet je alleen al eens nagaan als zoiets door de verkeerde mensen wordt opgevat en toevallig de publiciteit haalt ; Dat Albert Heijn met het grootste gemak 180 emmers snoeptomaten wegflikkert, omdat het nu eenmaal niet was ingetekend op de kop, en dus gewoon de hele week in het magazijn is blijven staan, want ja dat moet nu eenmaal volgens de richtlijnen.
Je moet je personeel natuurlijk nooit gaan behandelen alsof het doofstomme idioten zijn die voor elke stap die ze nemen in de draaiboeken moeten gaan kijken. Helaas wordt dat wel steeds meer de tendens, terwijl ik 2 jaar geleden nog veel meer mijn eigen inbreng kon gebruiken.
Het is nu zelfs zo dat volgens de ''tekeningen'' de broccoli en bloemkool nu net ''de hoek om gaan'' op de stelling, waardoor ze in een dode hoek in de winkel terecht komen. Sinds dien wordt die bloemkool en broccoli (toch 2 ''hoofdgroenten'') amper meer verkocht. Sommige klanten vragen wel waar het nu staat, maar veel klanten denken ook ''He kut, hebben ze dat niet meer'', en kiezen dan maar voor prei ofzo..
Maar dan wel 3 plaatsen voor courgettes inruimen naast de prei

Maar als je het dan wil veranderen schiet het management in de stress, want nee nee als we toch eens controle krijgen zeg.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 09:17 schreef Mister_Bojangles het volgende:[..]
Tja ik vind dat je zo niet met mensen omgaat. Natuurlijk moet je je primair richten op de in het hoofdkantoor opgestelde tekeningen en ideeën, maar het mooie van het in dienst hebben van mensen (en geen robots), is dat ze die tekeningen en ideeën die voor het algemeen zijn uitgewerkt op het hoofdkantoor, kunnen optimaliseren in een concreet geval.
Hoe je het ook went of keert : Als je 30 colli snoeptomaatjes binnenkrijgt omdat ze in de bonus zijn de week er op, maar ze zijn niet ingetekend op een actiekop of in die veilingkist, dan is het toch echt verstandig ze op een andere manier te presenteren, want anders kun je aan het eind van de week 30 colli snoeptomaten wegflikkeren.
Moet je alleen al eens nagaan als zoiets door de verkeerde mensen wordt opgevat en toevallig de publiciteit haalt ; Dat Albert Heijn met het grootste gemak 180 emmers snoeptomaten wegflikkert, omdat het nu eenmaal niet was ingetekend op de kop, en dus gewoon de hele week in het magazijn is blijven staan, want ja dat moet nu eenmaal volgens de richtlijnen.
Je moet je personeel natuurlijk nooit gaan behandelen alsof het doofstomme idioten zijn die voor elke stap die ze nemen in de draaiboeken moeten gaan kijken. Helaas wordt dat wel steeds meer de tendens, terwijl ik 2 jaar geleden nog veel meer mijn eigen inbreng kon gebruiken.
Het is nu zelfs zo dat volgens de ''tekeningen'' de broccoli en bloemkool nu net ''de hoek om gaan'' op de stelling, waardoor ze in een dode hoek in de winkel terecht komen. Sinds dien wordt die bloemkool en broccoli (toch 2 ''hoofdgroenten'') amper meer verkocht. Sommige klanten vragen wel waar het nu staat, maar veel klanten denken ook ''He kut, hebben ze dat niet meer'', en kiezen dan maar voor prei ofzo..
Maar dan wel 3 plaatsen voor courgettes inruimen naast de prei

Maar als je het dan wil veranderen schiet het management in de stress, want nee nee als we toch eens controle krijgen zeg.
Wil je omzet halen moet je extra dingen doen. Zeker op marge rijke groepen als deli/kaas, brood en agf kan je daarmee veel volume weg zetten.
(A)SM's en TL's die dat niet snappen doen hun werk niet goed. We zijn juist aan het terugkomen van alles moet centraal en geen eigen inzicht. Zorgt een product bij jou in de winkel wekelijks voor veel afboekingen en bijna geen verkoop? Saneren! Vragen klanten naar een bepaald product in jou wijk. toevoegen.
Waarom doen we het niet? Omdat onderhoud van B en C correcties relatief veel werk kost.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Jouw*
Janneke141
Green, green grass of home
quote:
Fout. Omdat het opleiden en in dienst houden van personeel dat ook daadwerkelijk iets moet kunnen, veel te veel geld kost. Iedereen moet vervangbaar zijn want dat is goedkoper. Mensen die in dienst zijn om na te denken zijn ingewikkelder te vervangen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 12:24 schreef Janneke141 het volgende:[..]
Fout. Omdat het opleiden en in dienst houden van personeel dat ook daadwerkelijk iets moet kunnen, veel te veel geld kost. Iedereen moet vervangbaar zijn want dat is goedkoper. Mensen die in dienst zijn om na te denken zijn ingewikkelder te vervangen.
Hier ben ik het niet mee eens. Schipper heeft het voornamelijk over AGF, Deli/kaas en de bakkerij. Hier werken voor zo ver ik weet in vrijwel elke winkel senior medewerkers die zeker wel lokaal artikelen kunnen toevoegen.
Kijkend naar verkoopklaar heb je wellicht wel een punt.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 13:40 schreef SausDip het volgende:[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Schipper heeft het voornamelijk over AGF, Deli/kaas en de bakkerij. Hier werken voor zo ver ik weet in vrijwel elke winkel senior medewerkers die zeker wel lokaal artikelen kunnen toevoegen.
Kijkend naar verkoopklaar heb je wellicht wel een punt.
Ik heb het over beide.
Op verkoopklaar ondervangen we dat nu met kaartjes uit de lokale marketing webshop. Waarop staat. Dit product is speciaal voor u aan het assortiment toegevoegd.
Ik snap Janneke haar punt ook wel. Maar vind het kort door de bocht daar hebt je SM, asm, TLs en seniors voor.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Janneke141
Green, green grass of home
quote:
Het is kort door de bocht, en bewust. Dat de beleidslijn er is, betekent nog niet dat het 100% gerealiseerd moet of zal worden. Natuurlijk heb je ervaren seniors op brood staan maar als Henk van IC langskomt gaat ie wel controleren of je 100% het bakplan volgt. Doe je dat niet en boek je af dan ben je nat.
Schipper, hoe lang doe je dit werk nu in deze functie? Kun je de rol van een SMM van 10 jaar geleden vergelijken met die van nu? Moet je eens doen, voor de grap. Ja, ook die rol wordt ontdaan van zoveel mogelijk zelfstandigheid en vrijheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Is het eigenkijk leuk om SM/ASM te zijn? Het lijkt me aardig kut om om de zoveel maanden met andere werknemers te werken.
Hoogachtend
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 22:41 schreef Janneke141 het volgende:[..]
Het is kort door de bocht, en bewust. Dat de beleidslijn er is, betekent nog niet dat het 100% gerealiseerd moet of zal worden. Natuurlijk heb je ervaren seniors op brood staan maar als Henk van IC langskomt gaat ie wel controleren of je 100% het bakplan volgt. Doe je dat niet en boek je af dan ben je nat.
Schipper, hoe lang doe je dit werk nu in deze functie? Kun je de rol van een SMM van 10 jaar geleden vergelijken met die van nu? Moet je eens doen, voor de grap. Ja, ook die rol wordt ontdaan van zoveel mogelijk zelfstandigheid en vrijheid.
Ik werk er lang genoeg voor bij het bedrijf om dat wel te kunnen vergelijken. En ik snap daarom echt je punt dat we dingen hebben veranderd die niet goed zijn.
We worden als organisatie wel steeds meer bewust dat het anders moet en soms wee r terug naar vroeger. Maar het gaat langzaam.
Het is ook maar net hoe je het zelf invult. Zoek de grenzen op om zoveel mogelijk te presteren.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.