abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:10:14 #126
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_140775705
Precies!

Lyne is fyne!

Transistor moet ik nog even inkomen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games vrijdag 6 juni 2014 @ 12:19:22 #127
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_140775962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 09:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Console vs pc-discussies zijn verder vrijwel altijd zinloos. Mensen hebben hun voorkeur, en dat is prima. Wat kun je er anders over zeggen?

V.
QFT!
Net als de pc vs mac-discussies ben ik ook helemaal klaar mee.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:33:20 #128
111656 Poit
12-08-12
pi_140776261
De discussie ging initieel niet over console VS pc maar over de exclusives op consoles en het verdienmodel hierbij. Deze strategie werd 'breinloos' genoemd terwijl dit juist de ideale manier is om een consument naar je console te trekken. Ze hebben nou eenmaal meer aan iemand die een paar consolegames koopt dan iemand die 1 game koopt die naar de PC geport is.

Overigens, nu de PS4 ook de X86 CPU structuur hanteert en op die manier ook een soort PC is geworden zal het porten / uitbrengen op andere systemen een stuk haalbaarder worden.

Verder zal ik erover ophouden, ik ga lekker een weekendje van de zon genieten.

Kusjedoei!
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  Redactie Games vrijdag 6 juni 2014 @ 15:18:51 #129
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_140781057
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:33 schreef Poit het volgende:

Overigens, nu de PS4 ook de X86 CPU structuur hanteert en op die manier ook een soort PC is geworden zal het porten / uitbrengen op andere systemen een stuk haalbaarder worden.

Verder zal ik erover ophouden, ik ga lekker een weekendje van de zon genieten.

Kusjedoei!
Ondanks overeenkomstige X86 architectuur is Watchdogs toch wel een hele slecht geoptimaliseerde port geweest. Ik vind de game wel goed, het is alleen niet toppertje geworden die het zou moeten zijn. Misschien dat de komende pc patches de game optimaliseert, maar het voelt een beetje bêta.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_140781803
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:18 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ondanks overeenkomstige X86 architectuur is Watchdogs toch wel een hele slecht geoptimaliseerde port geweest. Ik vind de game wel goed, het is alleen niet toppertje geworden die het zou moeten zijn. Misschien dat de komende pc patches de game optimaliseert, maar het voelt een beetje bêta.
Watch Dogs is van pc naar consoles geport..... :) Maarja PC optimalisatie is idd een drama.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:51:59 #131
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_140783659
Ugh, sorry dat ik deze hele ramble heb aangezet... Ik wilde alleen even zeggen dat ik graag Journey en Demon Souls op de PC zou willen spelen.
  Redactie Games vrijdag 6 juni 2014 @ 16:57:04 #132
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_140783791
Hmm, had je al gezegd dat je graag Journey en Demon Souls op de PC zou willen spelen?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:03:17 #133
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_140783913
...en vergeet The Last of Us niet...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:41:23 #134
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_140792953
De level editor van Broforce is best cool en simpel te gebruiken. Ik poog nu een super meat boy-achtig level te maken.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_140794613
http://steamcommunity.com(...)/1730819958553556112

gog krijgt ook steeds meer drm neigingen
pi_140794963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:30 schreef mschol het volgende:
http://steamcommunity.com(...)/1730819958553556112

gog krijgt ook steeds meer drm neigingen
Hmwah zie dat meer als een serviceding naast het aparte downloaden.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 01:13:28 #137
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_140797646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:30 schreef mschol het volgende:
http://steamcommunity.com(...)/1730819958553556112

gog krijgt ook steeds meer drm neigingen
Heb je inderdaad uberhaupt wel het filmpje gekeken? :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_140797750
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:13 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Heb je inderdaad uberhaupt wel het filmpje gekeken? :P
welk filmpje? ;)

ze roepen hard dat er een of andere download/game client komt..

dan zie ik de (toekomstige) bui al hangen hoor :P zeker na hun debacle met regionale pricing...
en Ja ik wantrouw dat soort acties dus :)
pi_140809349
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:09:14 #140
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:33:22 #142
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140810521
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:31 schreef MaxMark het volgende:
Waarom bestaat dat?
Waarom niet? Zonder dit soort probeersel leren developers nooit.
pi_140810542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waarom niet? Zonder dit soort probeersel leren developers nooit.
Ok, anders gesteld dan: Waarom bestaat dit op Steam? Prima dat iemand zoiets maakt, en helemaal niet slecht voor een 10-jarige. Maar de kwaliteit van Steam holt achteruit als ze dit soort dingen toelaten.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:35:10 #144
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140810574
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ok, anders gesteld dan: Waarom bestaat dit op Steam? Prima dat iemand zoiets maakt, en helemaal niet slecht voor een 10-jarige. Maar de kwaliteit van Steam holt achteruit als ze dit soort dingen toelaten.
Omdat Steam een open platform wil worden waar iedereen zijn of haar games kan aanbieden. Of heb jij liever dat Steam een gesloten platform gaat worden waarbij Steam en alleen Steam gaat bepalen wie of wat op Steam komt?
pi_140810601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat Steam een open platform wil worden waar iedereen zijn of haar games kan aanbieden. Of heb jij liever dat Steam een gesloten platform gaat worden waarbij Steam en alleen Steam gaat bepalen wie of wat op Steam komt?
Als het betekent dat dit soort bagger niet op Steam komt, ja. Natuurlijk wil ik geen dictatoriaal beleid, maar ik denk dat we bij producten als deze het er allemaal over eens zouden zijn dat het geen gemis voor de Steam Store zou zijn.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:38:03 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140810641
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:36 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Als het betekent dat dit soort bagger niet op Steam komt, ja. Natuurlijk wil ik geen dictatoriaal beleid, maar ik denk dat we bij producten als deze het er allemaal over eens zouden zijn dat het geen gemis voor de Steam Store zou zijn.
Want? Ik vind Turn Based RPGs niet leuk, verbieden maar? Iedere game heeft wel z'n doelgroep, verwijderen is dus onzin. De enige reden voor verwijderen zou moeten zijn dat het spel gewoon niet werkt of mensen misleidt door onzin te verkondigen in de description van de game.
pi_140810874
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Want? Ik vind Turn Based RPGs niet leuk, verbieden maar? Iedere game heeft wel z'n doelgroep, verwijderen is dus onzin. De enige reden voor verwijderen zou moeten zijn dat het spel gewoon niet werkt of mensen misleidt door onzin te verkondigen in de description van de game.
Jij stelt het een beetje zwart/wit voor steeds. Ik zeg nergens dat er een keihard ja/nee-beleid moet komen. Niet voor een game en ook niet voor een bepaald genre, zoals turn based RPG's. Natuurlijk moeten er geen genres worden verboden, dat is een beetje woorden in mijn mond leggen en, durf ik het te zeggen, zelfs een beetje appels met peren vergelijken. Nogmaals, geen dictatoriaal beleid.
De maker kan prima z'n game aanbieden, maar niet bij Steam. Ik zie Steam als een platform waar kwaliteit belangrijk is en om die reden vind ik dat ze wel wat strenger mogen zijn.

Het spel is gewoon bagger, daar ben jij het ook mee eens. Als er een game is in bijvoorbeeld Turn based RPG's (laten we zeggen Civ V) die jij niet leuk vindt, dan weet jij zelf ook best wel dat, ondanks dat het niet je genre is, het spel niet bagger is. Zo hou ik van vliegsims en vind desondanks dit spel wel bagger.
Nogmaals, niet alles zwart/wit beoordelen, maar een beetje nuance aanbrengen.

Oh, en dit:

  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:52:50 #148
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140811025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:46 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Jij stelt het een beetje zwart/wit voor steeds. Ik zeg nergens dat er een keihard ja/nee-beleid moet komen. Niet voor een game en ook niet voor een bepaald genre, zoals turn based RPG's. Natuurlijk moeten er geen genres worden verboden, dat is een beetje woorden in mijn mond leggen en, durf ik het te zeggen, zelfs een beetje appels met peren vergelijken. Nogmaals, geen dictatoriaal beleid.
De maker kan prima z'n game aanbieden, maar niet bij Steam. Ik zie Steam als een platform waar kwaliteit belangrijk is en om die reden vind ik dat ze wel wat strenger mogen zijn.

Het spel is gewoon bagger, daar ben jij het ook mee eens. Als er een game is in bijvoorbeeld Turn based RPG's (laten we zeggen Civ V) die jij niet leuk vindt, dan weet jij zelf ook best wel dat, ondanks dat het niet je genre is, het spel niet bagger is. Zo hou ik van vliegsims en vind desondanks dit spel wel bagger.
Nogmaals, niet alles zwart/wit beoordelen, maar een beetje nuance aanbrengen.

Oh, en dit:

Niemand dwingt je games te kopen op Steam. Als je die 6 euro echt niet kan missen koop het dan ook niet. Games niet op Steam laten omdat jij denkt dat het bagger is slaat nergens op. Steam heeft al eerder aangegeven een open platform te willen worden waar iedereen zijn of haar games kan aanbieden. Het argument "de developer kan zijn game aanbieden maar niet op Steam" is gewoon dodelijk voor zulke indie developers. Veel mensen kopen hun games alleen op Steam en heel veel developers zien dan ook hun gameverkopen gigantisch stijgen op het moment dat ze hun game aanbieden op Steam.

Dat Steam alleen "kwaliteit" gaat verkopen moet je niet willen, ten eerste is de term kwaliteit subjectief, ten tweede moet ieder een kans krijgen zijn of haar game te verkopen op Steam. Ik heb de afgelopen jaren vaker plezier beleefd met Indie games die iets proberen dan met Triple A games die elke jaar een nieuwe versie uitkakken en er een 60 euro sticker op plakken. Steam is al zeer dominant, als ze ook nog eens games voor ons gaan selecteren zijn we straks nergens.
pi_140811323
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Niemand dwingt je games te kopen op Steam. Als je die 6 euro echt niet kan missen koop het dan ook niet. Games niet op Steam laten omdat jij denkt dat het bagger is slaat nergens op. Steam heeft al eerder aangegeven een open platform te willen worden waar iedereen zijn of haar games kan aanbieden. Het argument "de developer kan zijn game aanbieden maar niet op Steam" is gewoon dodelijk voor zulke indie developers. Veel mensen kopen hun games alleen op Steam en heel veel developers zien dan ook hun gameverkopen gigantisch stijgen op het moment dat ze hun game aanbieden op Steam.

Dat Steam alleen "kwaliteit" gaat verkopen moet je niet willen, ten eerste is de term kwaliteit subjectief, ten tweede moet ieder een kans krijgen zijn of haar game te verkopen op Steam. Ik heb de afgelopen jaren vaker plezier beleefd met Indie games die iets proberen dan met Triple A games die elke jaar een nieuwe versie uitkakken en er een 60 euro sticker op plakken. Steam is al zeer dominant, als ze ook nog eens games voor ons gaan selecteren zijn we straks nergens.
Waar komt dat hele "als je die zes euro niet kunt missen"-argument vandaan? Niemand heeft het daar toch over? :D Ik sla het dan ook maar even over.

Dat Steam dominant is dat klopt. Maar goed, het is dan ook hun bedrijf en ze mogen doen en laten wat ze willen. Zie Apple, zie Microsoft, zie Google, enz. Om het nog flauwer te maken: Je hóeft je game niet via Steam aan te bieden / kopen (zoals jij zelf ook al zei).

Natuurlijk steun voor Indie developers. Natuurlijk "open" platform. Maar er is een grens.
Als ik een spel maak met een stipje op een leeg veld en je kunt met het stipje naar boven en naar beneden (of misschien niet eens), moet dit dan op Steam mogen? Nee, natuurlijk niet. Je moet een lat leggen. En wat mij betreft ligt die lat boven het gedrocht dat "Air Control" is.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:40:36 #150
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140812123
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:03 schreef MaxMark het volgende:
Je hóeft je game niet via Steam aan te bieden
En daar zit je dus fout. Je weet dus duidelijk niet wat de kracht is van Steam voor developers. Zelfs op de front page verschijnen met updates geeft de game verkopen een boost. Steam is zeer dominant en dat weten developers ook en het spel moét dus op Steam staan als je een beetje wil verkopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')