abonnement Unibet Coolblue
pi_142586395
Ach ik vond het wel meevallen, het irritantst was als de boel nog zeiknat was omdat ze in de regen hadden gereden. Ik ben sowieso na elke rijles meteen onder de douche gestapt omdat je zelf ook aardig zweet als je een of twee uur op zo'n ding bezig bent, zeker als het wat warmer is.

Als je eigen spul wil neem dan in ieder geval een eigen helm (wel zo fris :+) en handschoenen, voor de pasvorm. Vooral handschoenen is erg belangrijk dat ze goed passen, vaak zijn die van de rijschool net even te klein of te groot, waardoor je kan blijven hangen op het gas of misgrijpt bij de hendels/richtingaanwijzer.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:19:46 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142586441
Ligt volledig aan je rijstijl in de auto, als je daarmee jezelf al hebt aangeleerd om pro-actief en anticiperend te rijden zal het wel schelen. En je kent natuurlijk alle wegen in de buurt al.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:16 schreef Ener-G het volgende:
Ach ik vond het wel meevallen, het irritantst was als de boel nog zeiknat was omdat ze in de regen hadden gereden. Ik ben sowieso na elke rijles meteen onder de douche gestapt omdat je zelf ook aardig zweet als je een of twee uur op zo'n ding bezig bent, zeker als het wat warmer is.

Als je eigen spul wil neem dan in ieder geval een eigen helm (wel zo fris :+) en handschoenen, voor de pasvorm. Vooral handschoenen is erg belangrijk dat ze goed passen, vaak zijn die van de rijschool net even te klein of te groot, waardoor je kan blijven hangen op het gas of misgrijpt bij de hendels/richtingaanwijzer.
Zo vaak gehad op die les-CB, ''even de richtingaanwijzer uitzetten'' *tuut*
pi_142586512
Toeteren heb ik niet gehad, wel heeeel vaak dat ik dacht dat ik de knipper uit had gezet maar dat niet gebeurd was omdat het duimstuk te lang was en ik dus met het loze puntje drukte :')
Viel opzich wel omheen te werken en aan te wennen maar prettig is anders. Beetje alsof je met ovenwanten aan rijdt, dat idee. Maatje kleiner en de boel zat weer te strak waardoor het ging knellen, dat is ook niet goed.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:28:04 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_142586564
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:19 schreef Erasmo het volgende:
Zo vaak gehad op die les-CB, ''even de richtingaanwijzer uitzetten'' *tuut*
Check :D :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:02:09 #205
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_142587134
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mijn motorrijbewijs koste me niets :+ dus ik was meer kwijt aan auto.

Maar die discussie is al tientallen keren langs geweest en wat dat kost fluctueert nog meer dan bij de auto. Ik had hem in 11 lessen die voor mij dan ook nog eens gratis waren, er zijn er ook die hadden 40 lessen. Ervaring in de auto kan je helpen vanwege verkeersinzicht, maar ook tegenwerken vanwege de beroerde rijstijl die veel koekblikmachinisten zich aangeleerd hebben.

En hou ook rekening met aanschaf van pak, helm, etc. Je wilt echt niet in de meuk van de rijschool lessen namelijk. Dan ruik je nog uren naar het angstzweet van je voorganger :r
Ik kan mijn ouders misschien nog wel overtuigen het pak etc voor mij te kopen :D
Zit er aan te denken om nu A1 te halen, en dan op m'n 24ste A.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:03:18 #206
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_142590106
M'n rijles was zondag vervallen maar vanavond van 18-20u weer een rondje rijden. :)

Edit: Enige nadeel is dat m'n stadsfiets gejat is en m'n auto ergens anders staat waardoor ik op m'n racefiets inc. motorpak naar de rijschool moet. Een tas meeslepen op dat ding is echt een hell of a job. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 juli 2014 @ 14:12:09 #207
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_142594994
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Zal wel loslopen dan :Y
Volgens vrienden van mij ook, die hebben ook hun A al. Het voordeel wat zij aangaven was dat ze al kon den schakelen en remmen vanwege hun schakelbrommer tijd, en dat je door de tweewieler ervaring weet dat automobilisten veelal schele dakduiven zijn die je niet zien al sta je met groot licht 20cm van hun gezicht af te seinen :+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_142596350
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:03 schreef Amoeba het volgende:
M'n rijles was zondag vervallen maar vanavond van 18-20u weer een rondje rijden. :)

Edit: Enige nadeel is dat m'n stadsfiets gejat is en m'n auto ergens anders staat waardoor ik op m'n racefiets inc. motorpak naar de rijschool moet. Een tas meeslepen op dat ding is echt een hell of a job. :')
Mwhehe, dat moet een leuk gezicht zijn. Maar het doel heiligt de middelen :7.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:50:10 #209
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_142596638
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 14:43 schreef picodealion het volgende:

[..]

Mwhehe, dat moet een leuk gezicht zijn. Maar het doel heiligt de middelen :7.
Ja denk dat ik het toch maar alleen in een gele sporttas stop. Punt is alleen dat ik dat ding niet om m'n schouder kan hangen want dan ligt hij direct op het achterwiel.

Of ik vraag even de BMW van m'n huisgenoot mee. Denk dat het dat wordt. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:44:22 #210
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_142605298
God ver domme.

Kom bij de rijschool, staat m'n instructeur daar te klussen:

"Had Willy jou niet afgebeld?"

Ik: Ehh, nee?

"Ja ik had hem vanochtend gezegd dat dit niet handig ging zijn, waarschijnlijk ben ik de hele dag aan het klussen en dan moet ik alles laten vallen voor een les."

Ik: "Ja en nu?"

"Ja bel Willy maar voor wat anders, zondag met Gerard ofzo"

Uiteindelijk nog wel de keuze gekregen of ik wilde lessen, maar hij had er duidelijk geen zin in, ik ga dan ook niet geforceerd moeilijk doen. Dan van het weekend maar lessen.

Ik was toch met de racefiets gegaan, dus ach, benzine heeft het me niet gekost iig.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:23:08 #211
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_142737931
Als je examen hebt, rijdt je examinator dan altijd met de motor mee?

Bij mijn rijtest reed hij samen met mijn instructeur die me de aanwijzingen via een portofoon doorgaf in zijn auto achter mij aan. Opzich wel handig, ik moest namelijk een paar keer rustig rijden tot hij mij ingehaald had. Die momenten zou ik op een examen ook wel fijn vinden. :P
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:47:14 #212
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142738575
Hij rijdt altijd in de auto mee.
En gedraag je gewoon als een motorrijder bij oversteken enzo. Ze komen snel genoeg weer achter je rijden en anders wordt je vanzelf wel naar de kant gedirigeerd.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:02:33 #213
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_142738923
Top.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_142739412
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:23 schreef Amoeba het volgende:
Als je examen hebt, rijdt je examinator dan altijd met de motor mee?

Bij mijn rijtest reed hij samen met mijn instructeur die me de aanwijzingen via een portofoon doorgaf in zijn auto achter mij aan. Opzich wel handig, ik moest namelijk een paar keer rustig rijden tot hij mij ingehaald had. Die momenten zou ik op een examen ook wel fijn vinden. :P
Je examinator zoekrijden is geen enkel probleem. Sterker nog, een eis om te slagen is het gebruik maken van de voordelen van de motor. Één daarvan is de snelheid van de motor. Het is eerder positief dan negatief om je examinator kwijt te raken. Ietsjes te hard rijden is namelijk ook geen probleem; liever te hard dan te langzaam.

Mijn instructeur vertelde me altijd 10km boven de max te zitten (behalve in de bebouwde kom!), altijd links te gaan staan bij stoplichten al staat er rechts maar één auto, en stevig op te trekken. Dan kom je zelfverzekerd over en dat is het belangrijkste.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_142742150
Mijn examninator zei voor het examen dat ik geen rekening met hem hoefde te houden. Alleen niet voordringen bij verkeerslichten. :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 08:38:14 #216
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_142742505
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 07:28 schreef muhahaha het volgende:
Mijn examninator zei voor het examen dat ik geen rekening met hem hoefde te houden. Alleen niet voordringen bij verkeerslichten. :)
Mag dit nu eigenlijk of niet? :@
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_142742678
Zo... les nr 8 zodadelijk. Hopelijk wordt het niet weer een zweetfestijn, maar vrees het ergste :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_142742770
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 08:38 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Mag dit nu eigenlijk of niet? :@
Het wordt gedoogd.
pi_142742781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:
Zo... les nr 8 zodadelijk. Hopelijk wordt het niet weer een zweetfestijn, maar vrees het ergste :')
Succes man, het lijkt nu koeler te zijn.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:34:42 #220
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_142742935
Ik nu ook lekker twee uurtjes. Laatste twee hoop ik, dinsdag afrijden *O*
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:40:10 #221
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142742995
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 01:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je examinator zoekrijden is geen enkel probleem. Sterker nog, een eis om te slagen is het gebruik maken van de voordelen van de motor. Één daarvan is de snelheid van de motor. Het is eerder positief dan negatief om je examinator kwijt te raken. Ietsjes te hard rijden is namelijk ook geen probleem; liever te hard dan te langzaam.

Mijn instructeur vertelde me altijd 10km boven de max te zitten (behalve in de bebouwde kom!), altijd links te gaan staan bij stoplichten al staat er rechts maar één auto, en stevig op te trekken. Dan kom je zelfverzekerd over en dat is het belangrijkste.
Hmz mij is altijd 10% boven Vmax aangeleerd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 09:15 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Succes man, het lijkt nu koeler te zijn.
Hier nog geen zonnetje gezien vandaag.
pi_142745509
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 09:15 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Succes man, het lijkt nu koeler te zijn.
Scheelde iets, maar nog steeds zweetfestijn.
Ging echt zo ontiegelijk kut vandaag :')
Trage slalom en achtjes geoefend en ging echt voor geen meter, maar voelde me al redelijk beroerd en had m'n kop er niet bij door privé omstandigheden... dan merk je direct wat dat doet met je rijvaardigheid.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:49:30 #223
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_142746172
Mijn examen wordt ook aangevraagd. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_142757244
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 07:28 schreef muhahaha het volgende:
Mijn examninator zei voor het examen dat ik geen rekening met hem hoefde te houden. Alleen niet voordringen bij verkeerslichten. :)
Deed je dat bij de lessen wel al dan? Ik dacht dat ik dat toen niet kon maken :D
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_142758396
Voordringen heb ik wel eens gedaan. Stond ik een minuut later stil bij de bushalte om op mijn mede-lesser te wachten. :')

En inhalen op dezelfde rijstrook mag toch gewoon? Als in: niet gedoogd, maar gewoon toegestaan? Als je maar niet over een dubbel lijntje gaat.
It's funny
But not ha-ha funny.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')