abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:30:51 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_139533979


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit!
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik




New/Oldbierit Apr 2014



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.




quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:56 schreef stinkie het volgende:
Over mijn lijk dat ik me in laat halen door een BMW.
pi_139534152
Die laatste quote :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_139534439
Mooi topic om advies te vragen. Bijna mijn rijbewijs binnen en straks op zoek naar mijn eerste motor. Het liefst wil ik een chopper maar heb net een huus gekocht en dus niet zoveel te besteden. 2000 euro is echt de max n liever nog 1500. Met dit budget kan ik geen echt mooie choppers vinden dus zit te denken aan een sport/tour fiets van minimaal 600cc. Zo kan ik ook goed leren rijden op een makkelijke fiets is de insteek.

Ben er nog niet helemaal in thuis maar zit te denken aan bijvoorbeeld een fazer. Wat voor motoren raden jullie me aan om te gaan bekijken en te proefrijden?
pi_139534474
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:42 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Mooi topic om advies te vragen. Bijna mijn rijbewijs binnen en straks op zoek naar mijn eerste motor. Het liefst wil ik een chopper maar heb net een huus gekocht en dus niet zoveel te besteden. 2000 euro is echt de max n liever nog 1500. Met dit budget kan ik geen echt mooie choppers vinden dus zit te denken aan een sport/tour fiets van minimaal 600cc. Zo kan ik ook goed leren rijden op een makkelijke fiets is de insteek.

Ben er nog niet helemaal in thuis maar zit te denken aan bijvoorbeeld een fazer. Wat voor motoren raden jullie me aan om te gaan bekijken en te proefrijden?
Ik rijd een Honda CBF600 AS. Degelijke motor, 600cc en hele goede beginnersfiets. Afhankelijk van het jaar kan je hier best wel een mooie deal mee maken denk ik.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:47:39 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_139534654
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:42 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Mooi topic om advies te vragen. Bijna mijn rijbewijs binnen en straks op zoek naar mijn eerste motor. Het liefst wil ik een chopper maar heb net een huus gekocht en dus niet zoveel te besteden. 2000 euro is echt de max n liever nog 1500. Met dit budget kan ik geen echt mooie choppers vinden dus zit te denken aan een sport/tour fiets van minimaal 600cc. Zo kan ik ook goed leren rijden op een makkelijke fiets is de insteek.

Ben er nog niet helemaal in thuis maar zit te denken aan bijvoorbeeld een fazer. Wat voor motoren raden jullie me aan om te gaan bekijken en te proefrijden?
Suzuki GSF600 / Yamaha FZS600 / Honda CB600F / Suzuki SV650
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_139534763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:42 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Mooi topic om advies te vragen. Bijna mijn rijbewijs binnen en straks op zoek naar mijn eerste motor. Het liefst wil ik een chopper maar heb net een huus gekocht en dus niet zoveel te besteden. 2000 euro is echt de max n liever nog 1500. Met dit budget kan ik geen echt mooie choppers vinden dus zit te denken aan een sport/tour fiets van minimaal 600cc. Zo kan ik ook goed leren rijden op een makkelijke fiets is de insteek.

Ben er nog niet helemaal in thuis maar zit te denken aan bijvoorbeeld een fazer. Wat voor motoren raden jullie me aan om te gaan bekijken en te proefrijden?
een goldwing :*

nee, probeer op wat verschillende motoren te rijden, je zal niet de eerste zijn die bijvoorbeeld een supersport koopt omdat het er mooi uitziet, maar uiteindelijk liever op een chopper rijdt oid :P
beter lezen :z
pi_139534962
Of je kijkt eens naar een cb750. Heb ik ook nog eens een proefritje op gemaakt - ik kon er niet goed mee overweg (zwaar), maar dat is vrij persoonlijk.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_139535371
Dank voor de reacties. Zal het eens even op een rijtje zetten. :)
pi_139535428
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 22:07 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Dank voor de reacties. Zal het eens even op een rijtje zetten. :)
Succes! 600cc is een mooi begin in mijn ogen :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 4 mei 2014 @ 10:21:22 #10
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_139544249
ik zou toch even beter me best doen om dan een choppert te vinden voor wat minder. Als je dan na een paar jaar geld hebt gespaard weet je dat je een motor wil die de bocht door gaat en weet je beter wat je wil.
Anders koop je nu een sport/tour en wen je aan het feit dat je beetje vlot en speels door bochten gaat, en dan spaar je paar k voor een choppert en dan baal je dat je opeens op zo'n stugge fiets zit. Dus zou als het kan ook proberen je droom motor te benaderen. Zijn heel wat choppers etc te vinden voor leuke prijzen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_139544800
Een honda vf750c :)
pi_139544982
Zodra je het rijbewijs hebt gewoon eens proefrijden op chopper en op eentje uit het segment fazer. Weet je snel genoeg wat je fijner vind, daarna zoeken naar eentje in het budget :)
En ik sluit me aan bij de rest, er zijn ook genoeg choppers te vinden in jouw budget.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_139549259
Tot 3x toe weg proberen te rijden met de standaard uit en jezelf afvragen waarom de motor steeds afslaat. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 4 mei 2014 @ 14:46:22 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139549409
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:40 schreef Nero22 het volgende:
Tot 3x toe weg proberen te rijden met de standaard uit en jezelf afvragen waarom de motor steeds afslaat. :')
Been there done that :')
  zondag 4 mei 2014 @ 14:58:47 #15
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_139549701
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:40 schreef Nero22 het volgende:
Tot 3x toe weg proberen te rijden met de standaard uit en jezelf afvragen waarom de motor steeds afslaat. :')
Ik moest gniffelen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zondag 4 mei 2014 @ 16:29:20 #16
183523 Salatrel
Salatrel
pi_139552014
Oeh belastingteruggave is binnen. Mooi op tijd voor de beurt van dinsdag en dan de rest naar de spaarrekening :P
pi_139552208
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:40 schreef Nero22 het volgende:
Tot 3x toe weg proberen te rijden met de standaard uit en jezelf afvragen waarom de motor steeds afslaat. :')
Ghe. Als we toch aan het opbiechten zijn: ik reed gisteren ineens de berm in toen ik ietwat enthousiast een bocht over een voor mij onbekend dijkje pakte :').
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zondag 4 mei 2014 @ 16:43:10 #18
183523 Salatrel
Salatrel
pi_139552317
Als we toch aan het opbiechten zijn: ik ben net een stuk over de stoep gereden op de proveniersstraaat omdat wegwerkzaamheden.
pi_139552339
als we dan toch aan het opbiechten zijn: de ntv wil niet op z'n achterwiel
pi_139552665
Ik hoor het al, een spannend weekend voor iedereen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_139552878
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:44 schreef Maegrim het volgende:
als we dan toch aan het opbiechten zijn: de ntv wil niet op z'n achterwiel
De XL wel.
pi_139552939
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:44 schreef Maegrim het volgende:
als we dan toch aan het opbiechten zijn: de ntv wil niet op z'n achterwiel
Misschien is de berijder te zwaar?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_139553513
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:38 schreef mjan het volgende:

[..]

Ghe. Als we toch aan het opbiechten zijn: ik reed gisteren ineens de berm in toen ik ietwat enthousiast een bocht over een voor mij onbekend dijkje pakte :').
Deed ik vorige week bijna. De uitdrukking op het gezicht van die voetganger die aan de andere kant van de weg liep was onbetaalbaar. :D :+

En o ja: bijna een glijder gemaakt over een wit streepie vandaag. Nou ja, de glijder was er. De schuiver niet.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_139553774
Gister de hele dag rondgereden op de nieuwe R1 van m'n broertje.. Heb mezelf tot nu toe altijd voorgehouden dat een 600 wel meer dan genoeg was, maar ben nu toch een klein beetje verliefd op zo'n 1000 O+
pi_139553795
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:42 schreef JAY-T het volgende:
Gister de hele dag rondgereden op de nieuwe R1 van m'n broertje.. Heb mezelf tot nu toe altijd voorgehouden dat een 600 wel meer dan genoeg was, maar ben nu toch een klein beetje verliefd op zo'n 1000 O+
Het zal denk ik nooit genoeg zijn. :P
It's funny
But not ha-ha funny.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')