abonnement Unibet Coolblue
pi_139051302
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De tweede auto was wel iets minder, maar Schumi's setup was ook erg ongewoon. Alleen Zanardi wist Schumacher ooit in racetrim te verslaan.

Overigens is een eenmalige kapotte auto geen indicatie voor de pure snelheid van een auto. De Williams ging dat seizoen ook maar een paar keer kapot - de Benneton van Schumi had maar 1 DNF door autoproblemen
Het gaat ook niet om de snelste auto, maar om de beste. En bij de beste auto hoort ook dat 'ie minder uitvalt. Dus vandaar kun je de bak in Spanje gewoon meerekenen. En ook dan blijft de Benetton de beste auto.

Een auto die een kwart van de races wint, in de helft 2e wordt en een kwart uitvalt, die is beter (voor het kampioenschap) dan een auto die de helft van de races wint en de andere helft uitvalt. Met de eerste wordt je namelijk WK, met de 2e niet.
in a crowd you lose humanity
pi_139051541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom niet? Die hoort ook bij de auto.

Verder helemaal met je eens trouwens. Je hoeft maar naar de 1e 7 races te kijken om te zien dat de Benetton echt niet minder was dan de Williams, anders win je niet 6 van de 7 en wordt je 1x 2e.
De Williams was in het begin niet beter, eerder slechter dan de Benetton. Alleen Senna was toen in staat om bij Schumacher in de buurt te blijven. Pas later in het seizoen hadden ze de betere auto waardoor Hill in de buurt van Schumacher kon komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_139051570
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De Williams was in het begin niet beter, eerder slechter dan de Benetton. Alleen Senna was toen in staat om bij Schumacher in de buurt te blijven. Pas later in het seizoen hadden ze de betere auto waardoor Hill in de buurt van Schumacher kon komen.
Precies, dus over het gehele jaar genomen had Schumacher de betere auto.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 20:33:12 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139051699
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de snelste auto, maar om de beste. En bij de beste auto hoort ook dat 'ie minder uitvalt. Dus vandaar kun je de bak in Spanje gewoon meerekenen. En ook dan blijft de Benetton de beste auto.

Een auto die een kwart van de races wint, in de helft 2e wordt en een kwart uitvalt, die is beter (voor het kampioenschap) dan een auto die de helft van de races wint en de andere helft uitvalt. Met de eerste wordt je namelijk WK, met de 2e niet.
Klopt, maar een 'toevallig' uitvalbeurtje vind ik iets anders dan structureel niet finishen..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139051780
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Klopt, maar een 'toevallig' uitvalbeurtje vind ik iets anders dan structureel niet finishen..
Hangt er een beetje vanaf wmb. Als het iets mechanisch is, hoort het erbij. Als het komt omdat ze bij de pitstop een moer niet goed vast draaien, dan niet. Hoewel dat misschien ook iets mechanisch is.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 20:44:39 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139052119
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf wmb. Als het iets mechanisch is, hoort het erbij. Als het komt omdat ze bij de pitstop een moer niet goed vast draaien, dan niet. Hoewel dat misschien ook iets mechanisch is.
Of de boel in de hens zoals toen bij Verstappen in Duitsland gebeurde. Schumacher moest toen vanuit leidende positie opgeven omdat ze zijn auto niet meer bij konden tanken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139052195
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Of de boel in de hens zoals toen bij Verstappen in Duitsland gebeurde. Schumacher moest toen vanuit leidende positie opgeven omdat ze zijn auto niet meer bij konden tanken
Die brand kwam dan weer doordat ze bij Benetton een filter uit de brandstofpomp gesloopt hadden, dus eigen fout van het team. Eigenlijk hadden ze daarvoor gediskwalificeerd kunnen worden, vanwege een illegale modificatie.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 20:49:54 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_139052284
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die brand kwam dan weer doordat ze bij Benetton een filter uit de brandstofpomp gesloopt hadden, dus eigen fout van het team. Eigenlijk hadden ze daarvoor gediskwalificeerd kunnen worden, vanwege een illegale modificatie.
Ze waren beiden uitgevallen, dan kan dat ook niet :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 20:50:07 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139052289
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die brand kwam dan weer doordat ze bij Benetton een filter uit de brandstofpomp gesloopt hadden, dus eigen fout van het team. Eigenlijk hadden ze daarvoor gediskwalificeerd kunnen worden, vanwege een illegale modificatie.
klopt, maar dit was wel een uitvalbeurt die te voorkomen was geweest en past in het rijtje dat het kampioenschap veel eerder beslist had kunnen zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 20:50:52 #135
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139052314
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Of de boel in de hens zoals toen bij Verstappen in Duitsland gebeurde. Schumacher moest toen vanuit leidende positie opgeven omdat ze zijn auto niet meer bij konden tanken
Wiki geeft 'Engine' aan. Ik kan me ook herinneren dat het niets met een out of fuel te maken had.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139052503
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze waren beiden uitgevallen, dan kan dat ook niet :P
Voor het hele seizoen, bedoel ik, of iig de voorgaande races.
in a crowd you lose humanity
pi_139052639
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wiki geeft 'Engine' aan. Ik kan me ook herinneren dat het niets met een out of fuel te maken had.
Klopt. Staat ook in de "Grand Prix Review 1994", die ik heb: "Schumacher came into the pits, but not with any urgency. His engine had failed."
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 21:01:17 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139052668
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wiki geeft 'Engine' aan. Ik kan me ook herinneren dat het niets met een out of fuel te maken had.
hmm, ik denk dat je gelijk hebt, maar het moment van uitvallen van Schumacher valt wel ongeveer samen met het moment dat er een stop plaats zou vinden. Mogelijk is het een combinatie van beide geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139052708
Voor zover ik weet was de installatie dusdanig beschadigd dat tanken niet meer mogelijk zou zijn, dus ook zonder de motorpech zou hij uitgevallen zijn, denk ik.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_139052832
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hmm, ik denk dat je gelijk hebt, maar het moment van uitvallen van Schumacher valt wel ongeveer samen met het moment dat er een stop plaats zou vinden. Mogelijk is het een combinatie van beide geweest
Schumacher viel in de 20e ronde uit, en was in de 12e ronde al binnen geweest voor brandstof.
Waarschijnlijk moest hij wel nog een stop maken.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport zaterdag 19 april 2014 @ 21:15:45 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139053233
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:02 schreef sasquatsch het volgende:
Voor zover ik weet was de installatie dusdanig beschadigd dat tanken niet meer mogelijk zou zijn, dus ook zonder de motorpech zou hij uitgevallen zijn, denk ik.
Ik weet wel dat Rosset in 1996 (San Marino) uitviel toen Jos een Albersje deed, omdat ie niet meer kon tanken
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139053610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Brit he, die coureurs worden altijd 1 klasse beter gemaakt dan ze zijn, en die uit het gemene best een halve klasse beter. En Duitsers een klasse minder. Kennelijk bepalen de chauvinistische Britten het gros van de perceptie.

Nu zijn 4 titels op rij wat teveel eer voor Vettel, het is maar helemaal de vraag of hij in al die seizoenen wel de beste auto had. Als ik kijk naar het presteren van bijvoorbeeld Button in de McLaren dan was dat ook een hele goeie auto. Als de auto's behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn maakt de coureur het verschil, niet alleen op snelheid, maar ook op mentaliteit.
Ik merk dat ook wel bij de bbc en sky. Di Resta werd ook de hemel in geprezen (oke het is geen slechte maar ook weer niet een geweldenaar) en chillton zijn ze ook lauter positief over. "alle races geeindigd als rookie, knap van hem!" ja, gek he, als je altijd achteraan rijdt, nooit iemand in haalt en het enige verkeer waar je last van hebt zijn de raceleaders die je op 1 of 2 rondes zetten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2014 @ 21:29:29 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139053771
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Schumacher viel in de 20e ronde uit, en was in de 12e ronde al binnen geweest voor brandstof.
Waarschijnlijk moest hij wel nog een stop maken.
dan had ik het toch niet helemaal goed onthouden. Maar goed, het is dan ook alweer 20 jaar geleden :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139053843
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

2010 waren RBR, McLaren en Ferrari redelijk gelijkwaardig.
2011 was de RBR duidelijk beter
2012 was de McLaren sneller, maar minder betrouwbaar, dus waren de RBR en Ferrari overall beter dan de Mac.
2013 was RBR duidelijk beter (anders win je er niet 9 op rij mee).

Dit jaar moet je in een Mercedes zitten. Ben benieuwd of die het record van McLaren in 1988 kunnen breken.
2010, Red Bull was sneller
2011 RBR sneller
2012 McLaren sneller eerste races daarna RBR vaak
2013 RBR snel
  zondag 20 april 2014 @ 08:27:30 #145
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_139064775
Goedemorgen :W
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 20 april 2014 @ 08:28:53 #146
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_139064784
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 08:27 schreef WEST het volgende:
Goedemorgen :W
:W

c_/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_139064791
Ja halfuurtje mogen we weer :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_139064802
Sky sports alweer aan :9
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_139064832
Mogguh
  zondag 20 april 2014 @ 08:36:04 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_139064847
Zooooooooooo .... Ochtendpit uitgerocheld, koffie, peuken + jeukerige zak, tablet, laptop.

Checkerdecheck. KOMMAAROP MET DIE POEPZOOI! *O*

(mogguh)
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')