Ik quote de verkeerde persoon... Button was royaal naar Honda. Hij had al kunnen rijden bij Ferrari, McLaren, Renault enz.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook totaal niets te maken met Button zijn presteren op dat moment.
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Vettel een matig rijder is. En ook niet gezegd dat Button terecht wereldkampioen 2009 is. Vettel is zeker wel een goede rijder, maar word in mijn ogen veel te veel opgehemeld en heeft zijn titels voor zeker 70% ook aan zijn superieure auto te danken. Inhalen hebben we hem de afgelopen 4 a 5 jaar maar weinig zien doen. Alonso heeft zijn punten en dus ook posities veel meer op eigen kracht gereden, dan wat er van die Ferrari's verwacht werd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Oh dit weer. Vettel is een matige rijder en Button is terecht een wereldkampioen.
Mansell had 4x de beste auto (1987, 1988, 1991 en 1992) en werd 1x wereldkampioen. Vettel had 4x de beste auto en werd 4x wereldkampioen. Vettel staat echt wel ver boven Mansell (één van de meest overschatte coureurs).quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen haalt de Mansell uit deze tijd (Vettel) wel het meeste uit zijn situaties.
86 en 87 ja. Maar vergeet niet dat ie in 86 eigenlijk 2e coureur was, in 87 ongeveer alle mankementjes aan z'n auto had en in 1991 in de eerste 4 races 3x uitviel waardoor het 40-6 voor Senna stond oidquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mansell had 4x de beste auto (1987, 1988, 1991 en 1992) en werd 1x wereldkampioen. Vettel had 4x de beste auto en werd 4x wereldkampioen. Vettel staat echt wel ver boven Mansell (één van de meest overschatte coureurs).
Tsja, iedereen die Wk wordt heeft het voor 80% te danken aan de auto. Er zijn niet zo heel veel jaren dat iemand met een mindere auto WK is geworden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Vettel een matig rijder is. En ook niet gezegd dat Button terecht wereldkampioen 2009 is. Vettel is zeker wel een goede rijder, maar word in mijn ogen veel te veel opgehemeld en heeft zijn titels voor zeker 70% ook aan zijn superieure auto te danken. Inhalen hebben we hem de afgelopen 4 a 5 jaar maar weinig zien doen. Alonso heeft zijn punten en dus ook posities veel meer op eigen kracht gereden, dan wat er van die Ferrari's verwacht werd.
Dat Button WK werd in 2009 heeft hij ook grotendeels aan de BrawnGP te danken, niet aan zijn superieure talent, want ook al ben ik fan van hem, ik zie ook wel in dat hij dat niet is. Hij heeft dat wk in mijn ogen ook een beetje met mazzel gewonnen. 2e helft van 2009 lieten zowel JB als RB het naar mijn idee te veel liggen. BrawnGP is wel terecht wk geworden, van JB vind ik dat nog altijd een twijfelgevalletje.
Bij Williams kregen ze hetzelfde materiaal en was er geen 2e coureur. Dat was nou net de reden dat Piquet wegging. En 1991 is misschien een twijfelgeval. In 87 had Piquet ook regelmatig met problemen te maken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
86 en 87 ja. Maar vergeet niet dat ie in 86 eigenlijk 2e coureur was, in 87 ongeveer alle mankementjes aan z'n auto had en in 1991 in de eerste 4 races 3x uitviel waardoor het 40-6 voor Senna stond oid
Terug naar Mercedes?quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:51 schreef Nober het volgende:
Kortom Button moet naar een top team zoals in 2009.
Was dat niet dezelfde race dat Button en Hamilton allebei een andere achtervleugel hadden gekozen? Dan is het ook toe te schrijven aan Hamilton dat hij gewoon de verkeerde keuze had gemaakt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:50 schreef Meike26 het volgende:
Royaal of Loyaal ? (leuke spraakverwarring nu we net tijdens het Chinese GP weekend zitten![]()
Button vergelijk ik nog steeds het meeste met Barrichello. Snel in droog/nat en veranderd weer, maar alleen ook als hij met juiste been uit bed gestapt is. Sowieso geen kwalificatie-rijder die pole na pole pakt, meer een pitstop-rijder met vaak ook mooie inhaalacties. Zowel Barrichello als Button hebben beide een vloeiende rijstijl. Jammer alleen dat, hoe graag ik Button ook zie rijden en winnen, dat het vuur in zijn ogen vaak alleen een waakvlammetje is. Zijn super-races zijn op 1 hand te tellen.![]()
Welk jaar was dat ook alweer, Monza 2011 of 2012, Button reed Hamilton helemaal zoek, Hamilton zat continu vast achter Massa volgens mij, Button haalt Hamilton in en is binnen die zelfde ronde ook Massa voorbij
1976, 1986, 2007. Vaak wordt het spannend door teamduels (86, 07) of door zwakke eerste coureurs (97 oa) Of gemiste of uitvallen in races (76, 94, 99)quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tsja, iedereen die Wk wordt heeft het voor 80% te danken aan de auto. Er zijn niet zo heel veel jaren dat iemand met een mindere auto WK is geworden.
Na z'n F1 WK werd-ie als rookie direct kampioen in de CART Series. Bij z'n eerste race haalde-ie al meteen de pole en won vervolgens ook de wedstrijd. En hij had een grote snor. Een held dus.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef Wombcat het volgende:
Mansell (één van de meest overschatte coureurs).
In 1994 was er toch ook duidelijk spraken van een kampioen met een mindere auto.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
1976, 1986, 2007. Vaak wordt het spannend door teamduels (86, 07) of door zwakke eerste coureurs (97 oa) Of gemiste of uitvallen in races (76, 94, 99)
Nee was Monza 2011, geweldig gevecht tussen Hamilton en Schumacher, alleen ging dat bij beide coureurs ten koste van de banden, daardoor kon Button eerst Hamilton en vervolgens Schumacher voorbij. Zo bijzonder was dat niet, was gewoon jammer van die waardeloze Pirelli banden waarbij je gestraft werd als je een gevecht aanging.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:22 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Was dat niet dezelfde race dat Button en Hamilton allebei een andere achtervleugel hadden gekozen? Dan is het ook toe te schrijven aan Hamilton dat hij gewoon de verkeerde keuze had gemaakt.
Brit he, die coureurs worden altijd 1 klasse beter gemaakt dan ze zijn, en die uit het gemene best een halve klasse beter. En Duitsers een klasse minder. Kennelijk bepalen de chauvinistische Britten het gros van de perceptie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mansell had 4x de beste auto (1987, 1988, 1991 en 1992) en werd 1x wereldkampioen. Vettel had 4x de beste auto en werd 4x wereldkampioen. Vettel staat echt wel ver boven Mansell (één van de meest overschatte coureurs).
2010 waren RBR, McLaren en Ferrari redelijk gelijkwaardig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Brit he, die coureurs worden altijd 1 klasse beter gemaakt dan ze zijn, en die uit het gemene best een halve klasse beter. En Duitsers een klasse minder. Kennelijk bepalen de chauvinistische Britten het gros van de perceptie.
Nu zijn 4 titels op rij wat teveel eer voor Vettel, het is maar helemaal de vraag of hij in al die seizoenen wel de beste auto had. Als ik kijk naar het presteren van bijvoorbeeld Button in de McLaren dan was dat ook een hele goeie auto. Als de auto's behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn maakt de coureur het verschil, niet alleen op snelheid, maar ook op mentaliteit.
Maar wel met traction control.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
In 1994 was er toch ook duidelijk spraken van een kampioen met een mindere auto.
Nee.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
In 1994 was er toch ook duidelijk spraken van een kampioen met een mindere auto.
Daar is geen enkel bewijs voor. Misschien op kwalificatiesnelheid, waar Senna een 3-0 noteerde tegen Schumacher en Schumacher daarna nog een vijftal keren verloor van Hill. Ongeveer 8-8, en in races wist Hill maar 2x (waarbij 1 DQ voor Schumi en 1x in zware regen) Schumi te verslaan in gelijke auto-omstandigheden. (De bak in Spanje telt niet mee)quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
In 1994 was er toch ook duidelijk spraken van een kampioen met een mindere auto.
Oh 1982 ook ja, die was ik vergeten.quote:
De Ferrari was duidelijk beter, maar Pironi miste natuurlijk teveel races als gevolg van zijn ongeluk, om over Villeneuve nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh 1982 ook ja, die was ik vergeten.
Dat had ook te maken met 'een aantal races missen', of beter gezegd het annus horribilis voor Ferraririjders, en het zoveelste debaclejaar van de betrouwbaarheid van de Renault-turbo
Keke maakte daar slim gebruik van, in wat vermoedelijk nog altijd de derde beste auto van de grid was.
Waarom niet? Die hoort ook bij de auto.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[(De bak in Spanje telt niet mee)
De tweede auto was wel iets minder, maar Schumi's setup was ook erg ongewoon. Alleen Zanardi wist Schumacher ooit in racetrim te verslaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen jammer dat ze maar in één auto investeerden en dat de tweede bolide toen een heel stuk minder was.
Het gaat ook niet om de snelste auto, maar om de beste. En bij de beste auto hoort ook dat 'ie minder uitvalt. Dus vandaar kun je de bak in Spanje gewoon meerekenen. En ook dan blijft de Benetton de beste auto.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De tweede auto was wel iets minder, maar Schumi's setup was ook erg ongewoon. Alleen Zanardi wist Schumacher ooit in racetrim te verslaan.
Overigens is een eenmalige kapotte auto geen indicatie voor de pure snelheid van een auto. De Williams ging dat seizoen ook maar een paar keer kapot - de Benneton van Schumi had maar 1 DNF door autoproblemen
De Williams was in het begin niet beter, eerder slechter dan de Benetton. Alleen Senna was toen in staat om bij Schumacher in de buurt te blijven. Pas later in het seizoen hadden ze de betere auto waardoor Hill in de buurt van Schumacher kon komen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom niet? Die hoort ook bij de auto.
Verder helemaal met je eens trouwens. Je hoeft maar naar de 1e 7 races te kijken om te zien dat de Benetton echt niet minder was dan de Williams, anders win je niet 6 van de 7 en wordt je 1x 2e.
Precies, dus over het gehele jaar genomen had Schumacher de betere auto.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Williams was in het begin niet beter, eerder slechter dan de Benetton. Alleen Senna was toen in staat om bij Schumacher in de buurt te blijven. Pas later in het seizoen hadden ze de betere auto waardoor Hill in de buurt van Schumacher kon komen.
Klopt, maar een 'toevallig' uitvalbeurtje vind ik iets anders dan structureel niet finishen..quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de snelste auto, maar om de beste. En bij de beste auto hoort ook dat 'ie minder uitvalt. Dus vandaar kun je de bak in Spanje gewoon meerekenen. En ook dan blijft de Benetton de beste auto.
Een auto die een kwart van de races wint, in de helft 2e wordt en een kwart uitvalt, die is beter (voor het kampioenschap) dan een auto die de helft van de races wint en de andere helft uitvalt. Met de eerste wordt je namelijk WK, met de 2e niet.
Hangt er een beetje vanaf wmb. Als het iets mechanisch is, hoort het erbij. Als het komt omdat ze bij de pitstop een moer niet goed vast draaien, dan niet. Hoewel dat misschien ook iets mechanisch is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, maar een 'toevallig' uitvalbeurtje vind ik iets anders dan structureel niet finishen..
Of de boel in de hens zoals toen bij Verstappen in Duitsland gebeurde. Schumacher moest toen vanuit leidende positie opgeven omdat ze zijn auto niet meer bij konden tankenquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf wmb. Als het iets mechanisch is, hoort het erbij. Als het komt omdat ze bij de pitstop een moer niet goed vast draaien, dan niet. Hoewel dat misschien ook iets mechanisch is.
Die brand kwam dan weer doordat ze bij Benetton een filter uit de brandstofpomp gesloopt hadden, dus eigen fout van het team. Eigenlijk hadden ze daarvoor gediskwalificeerd kunnen worden, vanwege een illegale modificatie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of de boel in de hens zoals toen bij Verstappen in Duitsland gebeurde. Schumacher moest toen vanuit leidende positie opgeven omdat ze zijn auto niet meer bij konden tanken
Ze waren beiden uitgevallen, dan kan dat ook nietquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die brand kwam dan weer doordat ze bij Benetton een filter uit de brandstofpomp gesloopt hadden, dus eigen fout van het team. Eigenlijk hadden ze daarvoor gediskwalificeerd kunnen worden, vanwege een illegale modificatie.
klopt, maar dit was wel een uitvalbeurt die te voorkomen was geweest en past in het rijtje dat het kampioenschap veel eerder beslist had kunnen zijnquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die brand kwam dan weer doordat ze bij Benetton een filter uit de brandstofpomp gesloopt hadden, dus eigen fout van het team. Eigenlijk hadden ze daarvoor gediskwalificeerd kunnen worden, vanwege een illegale modificatie.
Wiki geeft 'Engine' aan. Ik kan me ook herinneren dat het niets met een out of fuel te maken had.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of de boel in de hens zoals toen bij Verstappen in Duitsland gebeurde. Schumacher moest toen vanuit leidende positie opgeven omdat ze zijn auto niet meer bij konden tanken
Voor het hele seizoen, bedoel ik, of iig de voorgaande races.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze waren beiden uitgevallen, dan kan dat ook niet
Klopt. Staat ook in de "Grand Prix Review 1994", die ik heb: "Schumacher came into the pits, but not with any urgency. His engine had failed."quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wiki geeft 'Engine' aan. Ik kan me ook herinneren dat het niets met een out of fuel te maken had.
hmm, ik denk dat je gelijk hebt, maar het moment van uitvallen van Schumacher valt wel ongeveer samen met het moment dat er een stop plaats zou vinden. Mogelijk is het een combinatie van beide geweestquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wiki geeft 'Engine' aan. Ik kan me ook herinneren dat het niets met een out of fuel te maken had.
Schumacher viel in de 20e ronde uit, en was in de 12e ronde al binnen geweest voor brandstof.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, ik denk dat je gelijk hebt, maar het moment van uitvallen van Schumacher valt wel ongeveer samen met het moment dat er een stop plaats zou vinden. Mogelijk is het een combinatie van beide geweest
Ik weet wel dat Rosset in 1996 (San Marino) uitviel toen Jos een Albersje deed, omdat ie niet meer kon tankenquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:02 schreef sasquatsch het volgende:
Voor zover ik weet was de installatie dusdanig beschadigd dat tanken niet meer mogelijk zou zijn, dus ook zonder de motorpech zou hij uitgevallen zijn, denk ik.
Ik merk dat ook wel bij de bbc en sky. Di Resta werd ook de hemel in geprezen (oke het is geen slechte maar ook weer niet een geweldenaar) en chillton zijn ze ook lauter positief over. "alle races geeindigd als rookie, knap van hem!" ja, gek he, als je altijd achteraan rijdt, nooit iemand in haalt en het enige verkeer waar je last van hebt zijn de raceleaders die je op 1 of 2 rondes zetten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Brit he, die coureurs worden altijd 1 klasse beter gemaakt dan ze zijn, en die uit het gemene best een halve klasse beter. En Duitsers een klasse minder. Kennelijk bepalen de chauvinistische Britten het gros van de perceptie.
Nu zijn 4 titels op rij wat teveel eer voor Vettel, het is maar helemaal de vraag of hij in al die seizoenen wel de beste auto had. Als ik kijk naar het presteren van bijvoorbeeld Button in de McLaren dan was dat ook een hele goeie auto. Als de auto's behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn maakt de coureur het verschil, niet alleen op snelheid, maar ook op mentaliteit.
dan had ik het toch niet helemaal goed onthouden. Maar goed, het is dan ook alweer 20 jaar geledenquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Schumacher viel in de 20e ronde uit, en was in de 12e ronde al binnen geweest voor brandstof.
Waarschijnlijk moest hij wel nog een stop maken.
2010, Red Bull was snellerquote:Op zaterdag 19 april 2014 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
2010 waren RBR, McLaren en Ferrari redelijk gelijkwaardig.
2011 was de RBR duidelijk beter
2012 was de McLaren sneller, maar minder betrouwbaar, dus waren de RBR en Ferrari overall beter dan de Mac.
2013 was RBR duidelijk beter (anders win je er niet 9 op rij mee).
Dit jaar moet je in een Mercedes zitten. Ben benieuwd of die het record van McLaren in 1988 kunnen breken.
Je hebt zojuist 10¤ verspild, tenzij je niet van de huidige oplossing houdt.quote:Op zondag 20 april 2014 08:46 schreef Googolplexian het volgende:
Ok ... gisteren ook maar de F1 app gekocht en geen spijt! Voor die joet zit ik goed.
Welke huidige oplossing?quote:Op zondag 20 april 2014 08:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt zojuist 10¤ verspild, tenzij je niet van de huidige oplossing houdt.
Teamviewer, van mijn emulator met die app. Voor de meesten goed genoeg maar iets minder compleet dan zelf de app hebben.quote:
Heb zoiets geprobeerd ... kan me alleen niet voorstellen dat andere oplossingen completer zijn en gezien ik van de cijfertjes en grafiekjes hou' is dit op het lijf geschreven voor mequote:Op zondag 20 april 2014 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Teamviewer, van mijn emulator met die app. Voor de meesten goed genoeg maar iets minder compleet dan zelf de app hebben.
Dank voor het noemen, zal hem gelijk even opstarten; is ie al online?quote:Op zondag 20 april 2014 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Teamviewer, van mijn emulator met die app. Voor de meesten goed genoeg maar iets minder compleet dan zelf de app hebben.
Minuutjequote:Op zondag 20 april 2014 08:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dank voor het noemen, zal hem gelijk even opstarten; is ie al online?
Staat in de OP, ff op de link klikken en opstartenquote:Op zondag 20 april 2014 09:00 schreef Ermanon het volgende:
Hoe werkt dat teamviewer ding? Zou ik daar ook op kunnen kijken? Heb teamviewer.
zie linkje in OPquote:Op zondag 20 april 2014 09:00 schreef Ermanon het volgende:
Hoe werkt dat teamviewer ding? Zou ik daar ook op kunnen kijken? Heb teamviewer.
Daar is de motor normaal juist NIET goed genoeg voorquote:Op zondag 20 april 2014 09:02 schreef Googolplexian het volgende:
RIC en VET gaan vol in de aanval ... Eén van de twee zie ik nog wel P1 pakken bij de eerste bocht
Maar de mechanische grip en de downforce wel dus later remmenquote:Op zondag 20 april 2014 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar is de motor normaal juist NIET goed genoeg voor
Hij hoopt dat ze een Schumachertje doenquote:Op zondag 20 april 2014 09:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat is die Hamilton aan het doenProbeert ie Ricciardo nu al op te jagen?
Als Hamilton een kutstart heeft dan kan hetquote:Op zondag 20 april 2014 09:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar de mechanische grip en de downforce wel dus later remmen
6 en in Nico-gevecht.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |