abonnement Unibet Coolblue
pi_139450537
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:51 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja ik! Groeide eerst heel langzaam. Nu ik het buiten heb gezet lijkt het wel wat harder te gaan.
Dankje! Bij mij staan ze in de kas, dus ik had verwacht dat ze net zo hard gingen als de rest :P
Dan wacht ik gewoon rustig af en plant ik ze binnen 2-3 weken buiten maar uit als dat lukt, want ze zijn nog piepklein..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:37:07 #202
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_139459106
Mijn zelf opgekweekte paprika's gaan als een trein. Voor afgelopen kerst gezaaid, nu de eerste bloemen eraan (zie foto)



Heb de deur van het kasje daarom open laten staan, zodat ze bevrucht kunnen worden. Blijkbaar zijn niet alleen de paprika's bevrucht :P





:7 Volgens mij is het een roodstaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door T_Killer op 01-05-2014 22:14:28 ]
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:38:09 #203
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_139459130
Ahhh, wat mooi!!
pi_139470520
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:59 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ohh! Zo anti slak zijn ze niet dus!

De courgettes zijn er inderdaad veel te veel voor ons alleen maar ik geef ze graag weg of zet ze voor een paar centen langs de weg, komt goed! (Bij hoge nood zitten er kippen in het stuk naast de moestuin dan krijg ik er eitjes voor terug, ook een prima deal 😎)
Afrikaantjes zijn pro-slak en tegen aaltjes.
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:49:36 #205
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139470624
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zou je denken?

:D :D
[ afbeelding ]

De twee lullige achtergebleven blaadjes zien er wel gezond uit. Zelfde geldt voor 1 van de tomaten. Vrijwel niks van over, maar wel mooi groen.
Mwa... :P

Binnen staand en toch luis? :o

Is het niet gewoon veel te droog in je huis?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_139470910
Geen luis meer dus. Ik had er een winkelplantje munt tussen staan |:(
Trap ik elke keer in en elke keer luis.

Droog weet ik niet. Spul krijgt van onderen iig zat water.

Vandaag wel al mijn komkommerkruid verwijderd. Dat hing in bakken aan t balkon en zat vol vieze zuigende luisjes
Deze idioot had de munt ook even buiten staan...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:08:17 #207
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139471586
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:54 schreef Vanyel het volgende:
Geen luis meer dus. Ik had er een winkelplantje munt tussen staan |:(
Trap ik elke keer in en elke keer luis.

Droog weet ik niet. Spul krijgt van onderen iig zat water.

Vandaag wel al mijn komkommerkruid verwijderd. Dat hing in bakken aan t balkon en zat vol vieze zuigende luisjes
Deze idioot had de munt ook even buiten staan...

Luis hou je niet tegen. Een paar luisjes zijn ook niet erg. Zolang het maar geen plaag word.

Van onder water geven is altijd belangrijk uiteraard maar luchtvochtigheid in je huis is dat ook. Die plantjes die je nu hebt zijn gewent aan een sub tropisch klimaat en daar is de lucht vochtigheid vaak vele male hoger dan de gemiddelde woonkamer...

Al je komkommerkruid verwijderd... :o Waarom bestrijd je de luis niet ipv planten weg halen? :? Zodra je er een nieuw plantje neer zet zit er net zo snel weer luis op. Daarbij zitten er ook veel vliegende volwassen luisjes op die gewoon naar een ander plantje gaan om een nieuwe kolonie te maken. In mijn ogen is de kans dat je je probleem groter maakt groter als je de plant weg haalt (waardoor de vliegende weg vliegen) dan wanneer je ze bespuit zodat ze dood gaan.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_139472397
Waarmee zou je ze bespuiten dan? Staan in de bak bij mijn snijbiet en die wil ik nog eten.
Waren nog geen enorme planten trouwens hoor en ik heb nog tig zaden, dus ik zaai ze zo weer opnieuw als de tijd rijp is.

Vorig jaar heb ik ze bestreden met water waarin knoflook was gekookt. Werkte als een dolle, alleen vond zelfs mijn volwassen peperplant het wat agressief.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 00:21:06 #209
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139474881
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Vanyel het volgende:
Waarmee zou je ze bespuiten dan? Staan in de bak bij mijn snijbiet en die wil ik nog eten.
Waren nog geen enorme planten trouwens hoor en ik heb nog tig zaden, dus ik zaai ze zo weer opnieuw als de tijd rijp is.

Vorig jaar heb ik ze bestreden met water waarin knoflook was gekookt. Werkte als een dolle, alleen vond zelfs mijn volwassen peperplant het wat agressief.
Ik gebruik een chemisch middel net zo lang tot ik een beter alternatief heb. :@

http://www.bayergarden.nl/nl-NL/Natria-Introductie.aspx

Voor de luizen Natria Insecten (Pyrethrum)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 2 mei 2014 @ 00:34:39 #210
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139475380
Ik ben eindelijk ook begonnen met mijn eigen projectje. Een kleine groententuin op de gallerij. De afmetingen van deze bak (tenmiste dat wat aarde bevat) is ±52cm bij ±133cm en ±30 cm diep. De bak zelf is helemaal van hard hout. Het is hardhout van oude schotten die ze vroeger, jaren 50 tm de jaren 80 oid, gebruikte bij beton fabrieken om betonnen rioolbuizen, straat klinkers, tegels en andere betonnen gietsels mee te vervoeren en is dus oeroud hardhout. Niet verantwoord hout dus maar het heeft al zo lang dienst gedaan en word nu dus mijn groenten bak. Houd in dat ik dus veel moet boren, heel veel boren.... |:(

De planken die ik gebruik zijn bijna 3,5 cm dik dus voor dat is door gerot ben ik er waarschijnlijk zelf al niet meer. :P

Tot zo ver ziet het er nu uit :



Dit is de smalle zijkant en de plank in de lengte is de lange zijkant. Die wilde ik er even in hebben voor de stevigheid van het geheel.

Als je alles een kwartslag naar links draait krijg je een idee van wat het moet worden. De linker lange kant van het kleine rechthoekje moet de onderkant worden.
De andere kant van de smalle zijkant ziet er ongeveer net zo uit als deze kant. (het is alleen oud hardhout en inm behoorlijk krom en verdraaid dus t is soms knap lastig.



Dit is de binnen kant van de zelfde korte kant die je net zag. (behoorlijk donker zie ik nu) De balkjes zijn ook van hardhout maar tijdens het boren merk je heeeel duidelijk verschil. :P Het hardhout van nu (eco enzo) is niets in vergelijk van het oude hardhout wat ik gebruik voor de buitenkant. Maar goed ik moet wat...


Dit is de bodem gezien van onderaf. Groen maar van het zelfde hardhout als de rest. Omdat ik maar 4 groene heb die ook nog eens goed schoongemaakt zijn en geverft zijn vond ik die het beste voor de bodem. De witte latjes zijn puur voor het verdelen van de ruimte aangezien ik niet genoeg groene planken heb om de complete bodem te bedekken en hou ik dus kieren over. (het geheel word van binnen bedekt met worteldoek dus ik zie nog weinig problemen met deze kieren.)

De 2 kleinere balkjes zijn mijn idee om de 2 buitenste planken met elkaar te verbinden en tevens als poten te fungeren. en daar komen er in het midden uiteraard ook nog een paar van. Hoeveel weet ik niet maar ik gok een stuk of 3 a 4 op een rij en wellicht nog 2 die de middelste 2 planken met elkaar verbinden. Dit voor de beste steun van het gewicht van natte aarde.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 2 mei 2014 @ 00:42:37 #211
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139475647
Oh en morgen of overmorgen ga ik buiten verder voor het geheel niet meer te tillen is. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_139478520
Wat een werk! Wel stukken toffer dan een bak uit de intratuin.

Chemisch bestrijden wil ik trouwens niet, ik groei alleen maar eten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_139479003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:55 schreef lizardtattoo het volgende:
Bij de Lidl vanaf vandaag koffie- en bananenplantjes te koop. Zal wel niks worden maar voor die twee euro probeer ik het wel. Lekker in de zon en 's winters binnen, wie weet.
Ik heb ze ook gehaald, bananenplantjes waren op. Heb nu de citroenplant meegenomen..maar weet eigenlijk niet precies wat ik er mee kan. Op internet las ik dat er gewoon bloemetjes aan komen, is de plant verder nog eetbaar? Iemand een idee? Ik dacht anders trek ik er thee van haha. Ik heb ook de koffieplant gekocht maar net gelezen dat deze eig niet naar buiten kan in nl. Zet jij m nu al in de tuin neer? Of wacht je nog ff? en haal je m uit de pot of eerst nog ff laten groeien
pi_139479206
Ik heb ook de bananenplant, citroenplant en koffieplant. Ik heb het idee dat ze geen van alle echt buiten kunnen.
pi_139479387
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Vanyel het volgende:
Waarmee zou je ze bespuiten dan? Staan in de bak bij mijn snijbiet en die wil ik nog eten.
Waren nog geen enorme planten trouwens hoor en ik heb nog tig zaden, dus ik zaai ze zo weer opnieuw als de tijd rijp is.

Vorig jaar heb ik ze bestreden met water waarin knoflook was gekookt. Werkte als een dolle, alleen vond zelfs mijn volwassen peperplant het wat agressief.
Chemisch bestrijden zou ik niet doen met dingen die je kan eten..
Luizen verwijderen kan best eenvoudig.
Pak een beetje shag en laat dat een dagje in het water liggen.
Daarna filteren en dat overdag (als et niet regent) op de luizen spuiten. Herhaal dit iedere 2 dagen een keer en je bent er na een tijdje mooi vanaf.

Je plantjes lijden er niet van en je krijgt er nog steeds gifloos eten van.
Dit is een tip van opa :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_139479401
Ik heb de bananenplant en de aardbeien en ook de banaan gaat gewoon buiten, ik wil wel eens zien of dat lukt en of er iets moois van komt.

Ik ben dit jaar voor het eerst wat serieuzer aan het moestuinieren, nadat ik vorig jaar de tuin (die flink verwilderd was) op de schop heb genomen. Ik had wel altijd al een stuk met flink wat kruiden en ik was de laatste jaren ook bezig met pepers (Spaanse, Surinaamse) en tomaten, maar nu voor het eerst wat kolen, sla, uien, bonen, courgette etc. Ik ben heel erg benieuwd wat er allemaal van gaat komen.

Hier misschien nog een leuk idee voor mensen die wat minder plek hebben: https://brightnest.com/posts/learn-to-make-a-pallet-garden-in-7-easy-steps/
Ik ga dit zelf denk ik binnenkort proberen te maken en aan een muur te hangen, met wat er in weet ik nog niet precies.
pi_139479782
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:39 schreef Star2101 het volgende:

[..]

Ik heb ze ook gehaald, bananenplantjes waren op. Heb nu de citroenplant meegenomen..maar weet eigenlijk niet precies wat ik er mee kan. Op internet las ik dat er gewoon bloemetjes aan komen, is de plant verder nog eetbaar? Iemand een idee? Ik dacht anders trek ik er thee van haha. Ik heb ook de koffieplant gekocht maar net gelezen dat deze eig niet naar buiten kan in nl. Zet jij m nu al in de tuin neer? Of wacht je nog ff? en haal je m uit de pot of eerst nog ff laten groeien
De cirtoen is geen citroenboompje maar een citroengeranium.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:57:49 #218
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_139480259
Je kunt luizen ook laten opeten door lieveheersbeestjes, ik geloof dat je ze op internet kan bestellen. Ben dat zelf van plan als ik er dit jaar weer last van krijg. Iemand meer kennis daar over?
pi_139481291
Even een google actie liet me dit zien:
30 stuks voor 13,50 :') damn das best duur of niet?
Linkje: http://www.roodmetzwartes(...)gen-bladluis-buiten/

Ik heb/had ook last van bladluis, maar ik bestrijd ze momenteel met water (waar shag 2 dagen in gelegen heeft), en het lijkt nog te werken ook)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_139483386
Shag is toch ook gif?!

Lieveheersbeestjes kopen is ook een beetje raar, die vliegen weg..
Ik geloof dat er vorig jaar in dit topic ook over gepraat is.

Gelukkig hebben we in onze tuin veel lieveheersbeestjes en andere goede insecten O+
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:11:53 #221
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_139483595
Volgens mij heb ik ook een paar bladluizen te pakken, tenminste, groene 'vliegjes' die heel snel rennen en vliegen. :{
Misschien straks meer even op zoek naar iets er tegen.
pi_139484724
Shag bevat nicotine, maar dat spoelt daarna weer weg van je plant..
Natuurlijk kan er iets achterblijven en de grond in trekken, maar als sommige mensen het roken en 80 jaar blijven leven geloof ik dat het minder schadelijk is dan puur vergif waar je vrij snel iets van krijgt :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_139485688
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Chemisch bestrijden zou ik niet doen met dingen die je kan eten..
Luizen verwijderen kan best eenvoudig.
Pak een beetje shag en laat dat een dagje in het water liggen.
Daarna filteren en dat overdag (als et niet regent) op de luizen spuiten. Herhaal dit iedere 2 dagen een keer en je bent er na een tijdje mooi vanaf.

Je plantjes lijden er niet van en je krijgt er nog steeds gifloos eten van.
Dit is een tip van opa :)
Bedankt opa!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_139489101
Dat zei ik ook tegen opa :D

Hopelijk is het dit weekend mooi weer, kunnen we weer de tuinen in..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:42:01 #225
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_139490460
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:04 schreef YogaLove het volgende:
Shag is toch ook gif?!

Lieveheersbeestjes kopen is ook een beetje raar, die vliegen weg..
Staat toch dat het larven zijn die niet wegvliegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')