Dankje! Bij mij staan ze in de kas, dus ik had verwacht dat ze net zo hard gingen als de restquote:Op donderdag 1 mei 2014 13:51 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ik! Groeide eerst heel langzaam. Nu ik het buiten heb gezet lijkt het wel wat harder te gaan.
Afrikaantjes zijn pro-slak en tegen aaltjes.quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:59 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ohh! Zo anti slak zijn ze niet dus!
De courgettes zijn er inderdaad veel te veel voor ons alleen maar ik geef ze graag weg of zet ze voor een paar centen langs de weg, komt goed! (Bij hoge nood zitten er kippen in het stuk naast de moestuin dan krijg ik er eitjes voor terug, ook een prima deal 😎)
Mwa...quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou je denken?![]()
![]()
[ afbeelding ]
De twee lullige achtergebleven blaadjes zien er wel gezond uit. Zelfde geldt voor 1 van de tomaten. Vrijwel niks van over, maar wel mooi groen.
Luis hou je niet tegen. Een paar luisjes zijn ook niet erg. Zolang het maar geen plaag word.quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:54 schreef Vanyel het volgende:
Geen luis meer dus. Ik had er een winkelplantje munt tussen staan![]()
Trap ik elke keer in en elke keer luis.
Droog weet ik niet. Spul krijgt van onderen iig zat water.
Vandaag wel al mijn komkommerkruid verwijderd. Dat hing in bakken aan t balkon en zat vol vieze zuigende luisjes
Deze idioot had de munt ook even buiten staan...
Ik gebruik een chemisch middel net zo lang tot ik een beter alternatief heb.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Vanyel het volgende:
Waarmee zou je ze bespuiten dan? Staan in de bak bij mijn snijbiet en die wil ik nog eten.
Waren nog geen enorme planten trouwens hoor en ik heb nog tig zaden, dus ik zaai ze zo weer opnieuw als de tijd rijp is.
Vorig jaar heb ik ze bestreden met water waarin knoflook was gekookt. Werkte als een dolle, alleen vond zelfs mijn volwassen peperplant het wat agressief.
Ik heb ze ook gehaald, bananenplantjes waren op. Heb nu de citroenplant meegenomen..maar weet eigenlijk niet precies wat ik er mee kan. Op internet las ik dat er gewoon bloemetjes aan komen, is de plant verder nog eetbaar? Iemand een idee? Ik dacht anders trek ik er thee van haha. Ik heb ook de koffieplant gekocht maar net gelezen dat deze eig niet naar buiten kan in nl. Zet jij m nu al in de tuin neer? Of wacht je nog ff? en haal je m uit de pot of eerst nog ff laten groeienquote:Op donderdag 1 mei 2014 12:55 schreef lizardtattoo het volgende:
Bij de Lidl vanaf vandaag koffie- en bananenplantjes te koop. Zal wel niks worden maar voor die twee euro probeer ik het wel. Lekker in de zon en 's winters binnen, wie weet.
Chemisch bestrijden zou ik niet doen met dingen die je kan eten..quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Vanyel het volgende:
Waarmee zou je ze bespuiten dan? Staan in de bak bij mijn snijbiet en die wil ik nog eten.
Waren nog geen enorme planten trouwens hoor en ik heb nog tig zaden, dus ik zaai ze zo weer opnieuw als de tijd rijp is.
Vorig jaar heb ik ze bestreden met water waarin knoflook was gekookt. Werkte als een dolle, alleen vond zelfs mijn volwassen peperplant het wat agressief.
De cirtoen is geen citroenboompje maar een citroengeranium.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:39 schreef Star2101 het volgende:
[..]
Ik heb ze ook gehaald, bananenplantjes waren op. Heb nu de citroenplant meegenomen..maar weet eigenlijk niet precies wat ik er mee kan. Op internet las ik dat er gewoon bloemetjes aan komen, is de plant verder nog eetbaar? Iemand een idee? Ik dacht anders trek ik er thee van haha. Ik heb ook de koffieplant gekocht maar net gelezen dat deze eig niet naar buiten kan in nl. Zet jij m nu al in de tuin neer? Of wacht je nog ff? en haal je m uit de pot of eerst nog ff laten groeien
Bedankt opa!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Chemisch bestrijden zou ik niet doen met dingen die je kan eten..
Luizen verwijderen kan best eenvoudig.
Pak een beetje shag en laat dat een dagje in het water liggen.
Daarna filteren en dat overdag (als et niet regent) op de luizen spuiten. Herhaal dit iedere 2 dagen een keer en je bent er na een tijdje mooi vanaf.
Je plantjes lijden er niet van en je krijgt er nog steeds gifloos eten van.
Dit is een tip van opa
Staat toch dat het larven zijn die niet wegvliegen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:04 schreef YogaLove het volgende:
Shag is toch ook gif?!
Lieveheersbeestjes kopen is ook een beetje raar, die vliegen weg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |