abonnement Unibet Coolblue
pi_137999905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Eén excel-file is daar toch voldoende voor? Met meerdere tabjes that is. Lijkt me niet dat zo'n app per definitie een goede vervanger daarvoor is, en bovenal, hoe willen ze bepaalde dingen gaan meten? Of moet je ze dan alsnog handmatig invoeren?
Meten zal met accessoires gaan, maar het voordeel van die Healthbook app is denk ik vooral het gemak waarmee alles zal werken, Apple kennende.
pi_138000075
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Eén excel-file is daar toch voldoende voor? Met meerdere tabjes that is. Lijkt me niet dat zo'n app per definitie een goede vervanger daarvoor is, en bovenal, hoe willen ze bepaalde dingen gaan meten? Of moet je ze dan alsnog handmatig invoeren?
Excel is wel het toppunt van moeilijk doen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:12:50 #28
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_138000192
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:05 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Meten zal met accessoires gaan, maar het voordeel van die Healthbook app is denk ik vooral het gemak waarmee alles zal werken, Apple kennende.
Ben echt benieuwd, als een dergelijke app echt goed functioneert en doordacht is, en de accessoires zijn niet té duur, dan is het best de moeite waard voor veel mensen. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:09 schreef videonatic het volgende:

[..]

Excel is wel het toppunt van moeilijk doen.
Want? Ik verwerk al dat soort dingen in excel, ben nog geen app tegengekomen die handiger is.
pi_138000637
Excel op je mobiel gebruiken is pijnlijker dan een spijker door je hand slaan.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:37:49 #30
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_138001105
Ik heb een melding voor een update naar OS X Mavericks. Gewoon doen toch?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 maart 2014 @ 12:40:13 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138001193
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreef DuTank het volgende:
Ik heb een melding voor een update naar OS X Mavericks. Gewoon doen toch?
Waarom niet?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:46:26 #32
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_138001400
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

Waarom niet?
Geen idee :P.
In de recensies staan berichten over dat mensen er problemen door kregen ofzo, maar dat zij er zelf geen last van hadden. Ik zie alleen positieve recensies, dus was benieuwd hoe of wat. Maar even updaten dan maar.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 13:52:34 #33
141482 Q.
JurassiQ
pi_138003978
Mavericks is een prima update hoor.
For great justice!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:28:01 #34
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_138005399
Nice, het knopje Apple TV staat nu bovenin mijn statusbalk. Mijn broertje had dit al wel, maar ik niet (eerdere versie MacBook).
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_138049704
Problemen hier. :{

Ik heb laatst mijn superdrive eruit gehaald en een tweede harde schijf erin gestopt. Deed het twee dagen prima. Maar nu is mijn hele Macbook naar de klote lijkt het wel.

Uitleg:
Mijn laptop liep gister ineens vast, dus ik herstart hem, maar dat lukte niet. Ik kreeg de volgende melding:



Ik heb OSX op mijn SSD staan, en gebruik mijn standaard schijf voor opslag. Toen dit gebeurde besloot ik mijn tweede harde schijf eruit te halen, en hem enkel met de SSD op te starten. Hij deed het, behalve mijn account, dus ik moest inloggen als gastgebruiker.

Daarna nogmaals mijn laptop afgesloten en opnieuw opgestart, toen deed mijn account het ineens weer wel. Weer afgesloten, mijn tweede schijf er weer in geplaatst, en alles werkte weer zonder foutmeldingen oid.

Maar nu werkt het ineens weer niet. Dus ik snap er echt helemaal niks meer van. Waarom de ene keer wel en daarna ineens weer niet? :')

Tweede harde schijf heb ik er inmiddels weer uit gehaald, en alles lijkt weer te werken op mijn SSD schijf (hoofdaccount zit ik nu op). Maar dat kan over 10 minuten anders zijn. :{
★★★
pi_138050893
Ik ben benieuwd hoelang apple mijn 2008 iMac nog gaat ondersteunen. Was blij dat mavericks gratis was..
  zondag 23 maart 2014 @ 10:38:40 #37
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_138066897
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 18:46 schreef ajacied4lf het volgende:
Problemen hier. :{

Ik heb laatst mijn superdrive eruit gehaald en een tweede harde schijf erin gestopt. Deed het twee dagen prima. Maar nu is mijn hele Macbook naar de klote lijkt het wel.

Uitleg:
Mijn laptop liep gister ineens vast, dus ik herstart hem, maar dat lukte niet. Ik kreeg de volgende melding:

[ afbeelding ]

Ik heb OSX op mijn SSD staan, en gebruik mijn standaard schijf voor opslag. Toen dit gebeurde besloot ik mijn tweede harde schijf eruit te halen, en hem enkel met de SSD op te starten. Hij deed het, behalve mijn account, dus ik moest inloggen als gastgebruiker.

Daarna nogmaals mijn laptop afgesloten en opnieuw opgestart, toen deed mijn account het ineens weer wel. Weer afgesloten, mijn tweede schijf er weer in geplaatst, en alles werkte weer zonder foutmeldingen oid.

Maar nu werkt het ineens weer niet. Dus ik snap er echt helemaal niks meer van. Waarom de ene keer wel en daarna ineens weer niet? :')

Tweede harde schijf heb ik er inmiddels weer uit gehaald, en alles lijkt weer te werken op mijn SSD schijf (hoofdaccount zit ik nu op). Maar dat kan over 10 minuten anders zijn. :{
Ik heb geen idee wat het veroorzaakt, misschien dat die je harde schijf als bootschijf pakt ofzo?

Misschien een idee om er een fusion drive van te maken, dat heb ik namelijk gedaan twee jaar geleden (superdrive eruit en daar SSD geplaatst, was qua snelheid het beste met m'n oude MacBook). Staan wel tutorials op YouTube, werkt bij mij nog steeds perfect. :)
  zondag 23 maart 2014 @ 13:01:36 #38
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_138070175
Het lukt me niet om de prullenbak van mijn iMac leeg te maken. Ik heb gegoogeld en een paar tips geprobeerd. Zo heb ik willekeurig een p[aar bestanden bekeken maar die zijn niet beveiligd. En zowel wanneer ik alle items probeer te verwijderen als wanneer ik alleen de onbeveiligde items probeer te verwijderen lukt het niet niet. En ook individuele items verwijderen lukt niet. Heeft iemand een tips?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 23 maart 2014 @ 13:12:12 #39
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_138070417
quote:
5s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:01 schreef Federer-fan het volgende:
Het lukt me niet om de prullenbak van mijn iMac leeg te maken. Ik heb gegoogeld en een paar tips geprobeerd. Zo heb ik willekeurig een p[aar bestanden bekeken maar die zijn niet beveiligd. En zowel wanneer ik alle items probeer te verwijderen als wanneer ik alleen de onbeveiligde items probeer te verwijderen lukt het niet niet. En ook individuele items verwijderen lukt niet. Heeft iemand een tips?
Al een keer opnieuw opgestart?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 maart 2014 @ 13:15:34 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138070498
Opstarten in de veilige modus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_138070515
quote:
5s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:01 schreef Federer-fan het volgende:
Het lukt me niet om de prullenbak van mijn iMac leeg te maken. Ik heb gegoogeld en een paar tips geprobeerd. Zo heb ik willekeurig een p[aar bestanden bekeken maar die zijn niet beveiligd. En zowel wanneer ik alle items probeer te verwijderen als wanneer ik alleen de onbeveiligde items probeer te verwijderen lukt het niet niet. En ook individuele items verwijderen lukt niet. Heeft iemand een tips?
Secure Empty Trash?
  zondag 23 maart 2014 @ 13:36:48 #42
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_138071086
Beter, XBMC draait. Hebben jullie nog tips voor de bronnen van de ondertitels?

@ ajacied4lf:
Je opslag hdd formatteren en de bestanden terugplaatsen. Je hebt waarschijnlijk zo een HDD er in geknald. Dat werkt niet.

@ Federer-fan:
Geeft je prullenbak een foutmelding aan? Of blijft er constant het betreffende bestand inzitten?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 23 maart 2014 @ 13:59:21 #43
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_138071823
quote:
99s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Al een keer opnieuw opgestart?
Ja, meerdere keren.
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:15 schreef Ynske het volgende:
Opstarten in de veilige modus
Is dat opstarten terwijl je F8 ingedrukt houdt? Ik heb echt al twintig manier van veilig opstarten gezien de laatste tijd.
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:16 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Secure Empty Trash?
Is dat hetzelfde als het beveiligd legen van de prullenbak? Dat lukt ook niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 maart 2014 @ 14:09:11 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zondag 23 maart 2014 @ 14:24:54 #45
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_138072683
quote:
Bedankt. Dat had ik al gevonden en de dingen die ik begrijp heb ik geprobeerd maar het werkt niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_138073516
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt. Dat had ik al gevonden en de dingen die ik begrijp heb ik geprobeerd maar het werkt niet.
Je bedoelt dit dus ook?

quote:
Als er verschillende beveiligde bestanden in de prullenmand staan, kunt u de commandoregel gebruiken om de beveiliging van alle bestanden tegelijk op te heffen. Volg deze stappen:

1. Open Terminal. Dit kunt u in /Programma's/Hulpprogramma's vinden.

Typ: chflags -R nouchg

Opmerking: typ in de bovenstaande regel een spatie (niet afgebeeld) na nouchg, zodat deze eindigt op 'nouchg '. Druk nog niet op Return.

2. Dubbelklik in het Dock op de prullenmand om de inhoud van de prullenmand weer te geven. Plaats het Finder-venster indien nodig zodanig dat een deel van het Terminal-venster zichtbaar blijft.
3. Druk op de toetscombinatie Command-A om alle bestanden in de prullenmand te selecteren.
4. Sleep de bestanden van de prullenmand naar het Terminal-venster.
Opmerking: hierdoor wordt de padnaam voor alle bestanden automatisch ingevoerd. Zo hoeft u niet meerdere prullenmand-mappen één voor één leeg te maken. Dit is vooral handig als er meerdere schijven of volumes aanwezig zijn.
5. Druk op Return. Als de commandoregel goed is uitgevoerd, verschijnt geen speciaal tekstbericht.
6. Maak de prullenmand leeg.

Als de prullenmand niet leeg is of als in Terminal het bericht 'usage: chflags [-R [-H | -L | -P]] flags file...' verschijnt, hebt u in stap 2 de tekst niet zoals aangegeven ingevoerd of hebt u geen spatie geplaatst. Herhaal in dat geval de stappen.
pi_138074920
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 10:38 schreef Slickk het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat het veroorzaakt, misschien dat die je harde schijf als bootschijf pakt ofzo?

Misschien een idee om er een fusion drive van te maken, dat heb ik namelijk gedaan twee jaar geleden (superdrive eruit en daar SSD geplaatst, was qua snelheid het beste met m'n oude MacBook). Staan wel tutorials op YouTube, werkt bij mij nog steeds perfect. :)
Ik betwijfel dat eerste, want dan zou hij helemaal niet starten lijkt mij, terwijl hij bij mij eerst wel opstart en daarna ineens niet meer. Maar mochten er geen andere oplossingen / ideeën komen, dan probeer ik een fusion drive! Bedankt. :)

quote:
99s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:36 schreef Houniet het volgende:
Beter, XBMC draait. Hebben jullie nog tips voor de bronnen van de ondertitels?

@ ajacied4lf:
Je opslag hdd formatteren en de bestanden terugplaatsen. Je hebt waarschijnlijk zo een HDD er in geknald. Dat werkt niet.

Dat had ik eerst inderdaad. Maar heb het daarna geformatteerd en nogmaals geprobeerd, het had echter weinig effect.
★★★
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 maart 2014 @ 15:46:51 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138075563
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, meerdere keren.

[..]

Is dat opstarten terwijl je F8 ingedrukt houdt? Ik heb echt al twintig manier van veilig opstarten gezien de laatste tijd.

[..]

Is dat hetzelfde als het beveiligd legen van de prullenbak? Dat lukt ook niet.
nee shift
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 24 maart 2014 @ 09:03:57 #49
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_138105110
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:29 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat eerste, want dan zou hij helemaal niet starten lijkt mij, terwijl hij bij mij eerst wel opstart en daarna ineens niet meer. Maar mochten er geen andere oplossingen / ideeën komen, dan probeer ik een fusion drive! Bedankt. :)

[..]

Dat had ik eerst inderdaad. Maar heb het daarna geformatteerd en nogmaals geprobeerd, het had echter weinig effect.
Ik heb dit filmpje gebruikt, :)
Op een gegeven moment moet je invoeren hoeveel GB je opslagruimte moet zijn, daar ben ik gewoon zo hoog mogelijk begonnen en steeds lager gegaan. Verder gewoon rustig stap voor stap. Het is wel belangrijk dat je altijd 20% ruimte houdt.
pi_138122960
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:03 schreef Slickk het volgende:

[..]

Ik heb dit filmpje gebruikt, :)
Op een gegeven moment moet je invoeren hoeveel GB je opslagruimte moet zijn, daar ben ik gewoon zo hoog mogelijk begonnen en steeds lager gegaan. Verder gewoon rustig stap voor stap. Het is wel belangrijk dat je altijd 20% ruimte houdt.
Bedankt! Zal er komend weekend even naar kijken. Heb momenteel alleen nog mijn SSD schijf erin, en alles werkt prima, dus het ligt aan mijn tweede schijf.
★★★
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')