abonnement Unibet Coolblue
pi_137019226
Blij met de twee gouden plakken op de ploegenachtervolging is de vraag rondom de terugtrekking van Jorrit Bergsma wel erg geheimzinnig. Bondscoach houdt zijn kaken stijf, Bergsma voelt zich genaaid en de schaatsers uiten zich vrij voorzichtig.

Voor mij is het niet erg duidelijk wat er nou precies loos is, maar misschien heb ik een reden ook al ben ik een leek met het schaatsen.

Is Jorrit niet ontzettend pissig, dat hij niet 1 van de 3 ritten mocht meedoen op de spelen als reserve.
De rit tegen Frankrijk was bij voorbaat risicoloos, waar Bergsma met gemak en zonder enig risico mee kon doen. Nu weet ik het niet zeker, maar zit er ook verschil dat, als Bergsma meedeed, dat hij ook op het podium mag staan en een gouden medaille mag ophalen. Of zijn er daar alleen maar drie medailles te winnen voor de drie finalisten die de finales winnen.

Bij de dames zie ik overigens nu, dat er wel 4 dames op het podium staan inclusief de reserve.
pi_137019397
Waarschijnlijk zullen we het nooit precies weten.
Ik vermoed dat er slecht gecommuniceerd is richting Bergsma over zijn precieze rol, waardoor er bij hem (al dan niet terecht) de verwachting is gewekt dat hij wel zou rijden in de eerste ronde. Toen bleek dat dat niet de bedoeling was (en waarschijnlijk nooit was geweest), had hij het er wel mee gehad.
in a crowd you lose humanity
pi_137019422
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:07 schreef MakkieR het volgende:

Bij de dames zie ik overigens nu, dat er wel 4 dames op het podium staan inclusief de reserve.
Die had een keer gereden, en dan sta je op het podium.
in a crowd you lose humanity
pi_137019547
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die had een keer gereden, en dan sta je op het podium.
Dan had ik dus toch gelijk en is Jorrit Bergsma inderdaad ontzettend genaaid en is hem een medaille ontnomen? Wat is die coach dan stom om Jorrit niet 1 van de 3 ritten op te stellen en nu begrijp ik ook waarom de Poolse dames niet met het sterkste formatie tegen Nederland begint.
pi_137019649
Het is gewoon erg triest dat Bergsma op de eerste dag niet in actie is geweest. Hij schaatste elke keer wel als Kramer en Verweij verstek lieten gaan omdat die hun trainingen belangrijker vonden dan een TP wedstrijd en zo heeft hij ook gezorgd voor punten die gunstig waren voor de loting.
Bijvoorbeeld:
http://www.nieuwsbreak.nl/nieuws/9255284

Nu wordt er flauwekul verkocht over sterkste team en zo maar hij was in vorm en paste ook best in het team als je wereldbekers wint. Een medaille is hem gewoon niet gegund.
pi_137019737
Wat ik ook vreemd vind is dat dit niet door de Nederlandse journaal naar boven wordt gehaald, want als dit waar is, dan is het op zijn minst een grote schande, wat de Nederlandse ploeg Bergsma flikt.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:29:20 #7
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137019931
Draait gewoon om geld. Men weet dat er slechts een beperkt bedrag beschikbaar is, en tov 15 jaar geleden is het zelfs minder, dus is het een zero-sum strijd om sponsorgelden en privileges. De kaarten voor de komende vier jaar worden hier alvast voorgesorteerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137020011
http://www.schaatsen.nl/n(...)ramer-en-blokhuijsen

quote:
Koops wil nog geen uitspraken doen over de samenstelling van de ploeg die vrijdag de kwart- en halve finale moet rijden. Dat Bergsma de afgelopen twee dagen niet meetrainde met de andere drie rijders mag volgens de coach van de achtervolgingsploeg niet worden geïnterpreteerd als een voorselectie.

Eigen plan

"Ik heb met Bergsma's coach Jillert Anema twee maanden geleden al afgesproken dat de tien-kilometerrijders hier hun eigen plan mogen trekken."

"Bergsma doet nu zijn eigen ding en dat is ook zo afgesproken", vervolgt Koops. "Maar donderdagochtend zullen ze alle vier samen trainen." Op diezelfde dag zal Koops de opstelling van de eerste wedstrijd bekendmaken.

Het is niet gezegd dat die ploeg alle drie de rondes – mits de finale wordt bereikt – ongewijzigd zal blijven. "Het is eigenlijk net als voetbal. Ik bekijk de opstelling wedstrijd voor wedstrijd."
En nu zegt Koops dat Bergsma van begin af aan was verteld dat die reserve was en dat de andere drie zouden schaatsen tenzij blessures.
pi_137020402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.schaatsen.nl/n(...)ramer-en-blokhuijsen

[..]

En nu zegt Koops dat Bergsma van begin af aan was verteld dat die reserve was en dat de andere drie zouden schaatsen tenzij blessures.
Als hij dat net zo (on)duidelijk verteld heeft als hij gisteren op de vraag "ga je voor goud" antwoordde (met tot 10x toe "we gaan voor het hoogst haalbare resultaat"), oftewel iets in de trant van "we gaan met de beste ploeg op de minst risicovolle wijze de wedstrijden rijden", dan kan ik me goed voorstellen dat Bergsma daar een eigen gedachte bij heeft gedacht.
in a crowd you lose humanity
pi_137020468
Ben ook wel benieuwd wat er precies achter zit. De bondscoach had Bergsma toch best in de eerste run tegen de Fransen op kunnen stellen. Had ie dan zo weinig vertrouwen in de ploeg.. Had ie in ieder geval nog een medaille gekregen. Nu staat ie met lege handen.
pi_137020540
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als hij dat net zo (on)duidelijk verteld heeft als hij gisteren op de vraag "ga je voor goud" antwoordde (met tot 10x toe "we gaan voor het hoogst haalbare resultaat"), oftewel iets in de trant van "we gaan met de beste ploeg op de minst risicovolle wijze de wedstrijden rijden", dan kan ik me goed voorstellen dat Bergsma daar een eigen gedachte bij heeft gedacht.
Los daarvan is het natuurlijk ook van belang dat je die wedstrijden gebruikt om wedstrijdritme op te doen. In de kwartfinale hadden ze dus rustig Bergsma kunnen opstellen zodat hij als het nodig was voor de finale ten minste één wedstrijd had meegedaan op het toernooi. Als het al niet verantwoord was om Bergsma tegen de Fransen te laten rijden had je hem niet als lid van het team moeten aanwijzen. In alles voel je dat er een vies spelletje is gespeeld of het een commercieel belang was of dat de drie TVM (ex-tvm) rijders een pact hebben gesmeed is niet duidelijk maar Bergsma is gewoon aan de kant gezet.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:49:41 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137020587
Ik vraag me af of Koops wel echt degene was die bepaalde wie er reed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137020675
Mooie natie streek. Beste schaatser opzettelijk niet mee laten doen.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_137020851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Mooie natie streek. Beste schaatser opzettelijk niet mee laten doen.
Kijk even 2006 en 2010 terug.
pi_137020956
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:58 schreef FaroHaviva het volgende:

[..]

Kijk even 2006 en 2010 terug.
Ja toen waren anderen de beste als dat je punt is.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_137021050
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Ja toen waren anderen de beste als dat je punt is.
De beste drie schaatsers is niet gelijk aan het beste team.
pi_137021079
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:03 schreef FaroHaviva het volgende:

[..]

De beste drie schaatsers is niet gelijk aan het beste team.
Tegen die Fransen had ik zelf nog wel kunnen mee schaatsen. :')
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_137021498
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_137021605
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Mooie natie streek. Beste schaatser opzettelijk niet mee laten doen.
De beste schaatser? de achtervolging is ongeveer 3 KM dan is die Bergsma nog niet warm hoor...
pi_137021662
Kramer was gewoon over de zeik dat hij de tien kilometer verloren had.
pi_137021751
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:23 schreef koemleit het volgende:

[..]

De beste schaatser? de achtervolging is ongeveer 3 KM dan is die Bergsma nog niet warm hoor...
Bergsma had bij de 5 km de eerste drie kilometer de meeste ronden een betere tijd dan Kramer en Verweij en op drie kilometer zaten ze binnen een minuut van elkaar.
pi_137021962
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:24 schreef Ooku het volgende:
Kramer was gewoon over de zeik dat hij de tien kilometer verloren had.
En nu is de medaille stand bij de NL-se mannen:
1 Kramer twee goud en zilver
2 en 3 Verweij en Blokhuisen goud en zilver
4 Mulder en Bergsma goud en brons.

Had Bergsma wel tegen de Fransen geschaatst:
1 Kramer twee goud en zilver
2 Bergsma twee goud en brons
3 en 4 Verweij en Blokhuisen goud en zilver
5 Mulder goud en brons.

Het lijkt mij duidelijk dat de andere schaatsers er belang bij hadden dat Bergsma geen medaille zou krijgen. Kramer nu als enige twee keer goud en Verweij en Blokhuisen nu betere medailles. Als het gaat om commercie dan was het erg goed voor TVM en de andere commerciële langebaan ploegen dat Bergsma geen goud kreeg.
pi_137022234
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En nu is de medaille stand bij de NL-se mannen:
1 Kramer twee goud en zilver
2 en 3 Verweij en Blokhuisen goud en zilver
4 Mulder en Bergsma goud en brons.

Had Bergsma wel tegen de Fransen geschaatst:
1 Kramer twee goud en zilver
2 Bergsma twee goud en brons
3 en 4 Verweij en Blokhuisen goud en zilver
5 Mulder goud en brons.

Het lijkt mij duidelijk dat de andere schaatsers er belang bij hadden dat Bergsma geen medaille zou krijgen. Kramer nu als enige twee keer goud en Verweij en Blokhuisen nu betere medailles. Als het gaat om commercie dan was het erg goed voor TVM en de andere commerciële langebaan ploegen dat Bergsma geen goud kreeg.
Wat een onzin. Dit heeft gewoon te maken met wat er vorig jaar gebeurt is. Hij was uit de selectie gezet, wegens het overslaan van dat trainingskamp. Na het olympisch kwalificatie toernooi bleek dat er geen geschikte vierde man was door de matrix. Daardoor hebben ze Bergsma er toch maar weer bijgehaald. Wennemars zei ook iets van dat ze hem duidelijk hebben gezegd dat die reserve was en ook die bondscoach zei nog in een interview dat Bergsma alleen in noodgevallen zou worden ingezet.

Daar komt nog bij dat Anema afgelopen week nog een verzoek had ingediend bij de KNSB om Bergsma een marathon in Nederland te laten rijden vandaag. Denk dat dat ook niet heeft meegeholpen aan de sfeer binnen het team.
pi_137022347
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:46 schreef Max23 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit heeft gewoon te maken met wat er vorig jaar gebeurt is. Hij was uit de selectie gezet, wegens het overslaan van dat trainingskamp. Na het olympisch kwalificatie toernooi bleek dat er geen geschikte vierde man was door de matrix. Daardoor hebben ze Bergsma er toch maar weer bijgehaald. Wennemars zei ook iets van dat ze hem duidelijk hebben gezegd dat die reserve was en ook die bondscoach zei nog in een interview dat Bergsma alleen in noodgevallen zou worden ingezet. Probleem is dat hij goud won op de 10k.

Daar komt nog bij dat Anema afgelopen week nog een verzoek had ingediend bij de KNSB om Bergsma een marathon in Nederland te laten rijden vandaag. Denk dat dat ook niet heeft meegeholpen aan de sfeer binnen het team.
Dat is dus onzin want hij deed mee in Berlijn en in het interview dat ik eerder hier postte zei de bondscoach duidelijk dat hij geen vaste rol van reserve had maar dat de ploeg nog niet vast stond.

Nu de zaak is geëscaleerd lullen ze recht wat krom is maar dat lukt ze niet erg. Bergsma mocht wel opdragen in Berlijn toen Kramer en Verweij een training belangrijker vonden dan het klassement in de wereldbeker en de plaatsing in de loting van de spelen. Uit de ploeg gezet vanwege een trainingskamp op Vlieland, laat me niet lachen, daar lag niet eens ijs om te schaatsen.
pi_137022405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dus onzin want hij deed mee in Berlijn en in het interview dat ik eerder hier postte zei de bondscoach duidelijk dat hij geen vaste rol van reserve had maar dat de ploeg nog niet vast stond.

Nu de zaak is geëscaleerd lullen ze recht wat krom is maar dat lukt ze niet erg. Bergsma mocht wel opdragen in Berlijn toen Kramer en Verweij een training belangrijker vonden dan het klassement in de wereldbeker en de plaatsing in de loting van de spelen. Uit de ploeg gezet vanwege een trainingskamp op Vlieland, laat me niet lachen, daar lag niet eens ijs om te schaatsen.
Wüst noemde dat trainingskamp nog nadrukkelijk na de finale van vandaag. Dat ze daardoor veel meer een team werden. Dat heeft Bergsma dus gemist.
Maar denk dat dat aanvragen om eerder terug te gaan naar Nederland vooral tegen het zere been is geweest.
pi_137022600
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:53 schreef Max23 het volgende:

[..]

Wüst noemde dat trainingskamp nog nadrukkelijk na de finale van vandaag. Dat ze daardoor veel meer een team werden. Dat heeft Bergsma dus gemist.
Maar denk dat dat aanvragen om eerder terug te gaan naar Nederland vooral tegen het zere been is geweest.
Als je een team wil maken is het ook erg verstandig om de reserve meteen te demotiveren door hem geen medaillekansen te geven op de eerste dag inderdaad. Wat verwachten ze van Bergsma dat hij de tweede dag een hele voorbereiding gaat doen en aansluit bij een team terwijl zijn ploeggenoten en de coach hem geen medaille gunnen? "Maar dan mag je wel juichen als wij op het podium staan." Elke manager van een team weet toch dat je reserves ook moet motiveren en betrekken.

Ik voorspel je dat het vanaf nu erg lastig wordt om mensen zover te krijgen dat ze hun seizoen gaan afstemmen op een evt. rol als reserve voor de team pursuit. Dat trainingskamp in Vlieland is vanaf nu helemaal onbelangrijk tenzij je bij de kliek rond Kramer/TVM hoort.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:02:31 #27
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137022681
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je een team wil maken is het ook erg verstandig om de reserve meteen te demotiveren door hem geen medaillekansen te geven op de eerste dag inderdaad. Wat verwachten ze van Bergsma dat hij de tweede dag een hele voorbereiding gaat doen en aansluit bij een team terwijl zijn ploeggenoten en de coach hem geen medaille gunnen? "Maar dan mag je wel juichen als wij op het podium staan." Elke manager van een team weet toch dat je reserves ook moet motiveren en betrekken.

Ik voorspel je dat het vanaf nu erg lastig wordt om mensen zover te krijgen dat ze hun seizoen gaan afstemmen op een evt. rol als reserve voor de team pursuit. Dat trainingskamp in Vlieland is vanaf nu helemaal onbelangrijk tenzij je bij de kliek rond Kramer/TVM hoort.
Neemt niet weg dat die Polen en Koreanen ook gewoon met 3 stonden. Blijkbaar is het daar helemaal geen issue.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137022744
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je een team wil maken is het ook erg verstandig om de reserve meteen te demotiveren door hem geen medaillekansen te geven op de eerste dag inderdaad. Wat verwachten ze van Bergsma dat hij de tweede dag een hele voorbereiding gaat doen en aansluit bij een team terwijl zijn ploeggenoten en de coach hem geen medaille gunnen? "Maar dan mag je wel juichen als wij op het podium staan." Elke manager van een team weet toch dat je reserves ook moet motiveren en betrekken.

Ik voorspel je dat het vanaf nu erg lastig wordt om mensen zover te krijgen dat ze hun seizoen gaan afstemmen op een evt. rol als reserve voor de team pursuit. Dat trainingskamp in Vlieland is vanaf nu helemaal onbelangrijk tenzij je bij de kliek rond Kramer/TVM hoort.
Koops laat nog maar eens blijken dat de rol van Bergsma vanaf het moment dat Bergsma reserve werd duidelijk was: http://nos.nl/os2014/arti(...)ein-probleempje.html
pi_137022973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als hij dat net zo (on)duidelijk verteld heeft als hij gisteren op de vraag "ga je voor goud" antwoordde (met tot 10x toe "we gaan voor het hoogst haalbare resultaat"), oftewel iets in de trant van "we gaan met de beste ploeg op de minst risicovolle wijze de wedstrijden rijden", dan kan ik me goed voorstellen dat Bergsma daar een eigen gedachte bij heeft gedacht.
Koops is inderdaad wel van de abstracte antwoorden. Zegt niks concreets...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137023275
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:02 schreef Uccie het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat die Polen en Koreanen ook gewoon met 3 stonden. Blijkbaar is het daar helemaal geen issue.
Die nummer 4 is gewoon te slecht om mee te laten doen, dat is een heel andere situatie.
pi_137023319
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:04 schreef Max23 het volgende:

[..]

Koops laat nog maar eens blijken dat de rol van Bergsma vanaf het moment dat Bergsma reserve werd duidelijk was: http://nos.nl/os2014/arti(...)ein-probleempje.html
Dat is juist mijn bron van ergernis waardoor ik die man niet vertrouw want hierboven staat een iets eerder stuk waarin hij het tegengestelde vertelde.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:24:39 #32
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137023493
Bergsma sloeg in het voortraject een trainingskmap over met de ploeg. Toen werd hij uit de ploeg gezet. Omdat er geen alternatieven waren, werd hij toch nog als reserve meegenomen. Maar in een goed draaiend team met gelijke slag, startsnelheid en duurvermogen, wordt het lastig om Bergsma alsnog in te passen. Alleen in noodgevallen (blessures etc) heb je zo'n reserve dan nodig.

Na de 10km was Anema ook nog stokend dat hij met Bergsma wilde starten op de marathon van vandaag in Nederland. Tsja, met dat soort dingetjes zet je jezelf buien het team.

Bergsma zat gisteren ook al op de tribune, terwijl reserve Leenstra wel tot aan de start klaar stond. Gisteren had Bergsma dus ook al bedankt, zo zegt Kramer:
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)kt-als-reserve.dhtml
Géén kloon van tvlxd!
pi_137024000
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:24 schreef Montov het volgende:
Bergsma sloeg in het voortraject een trainingskmap over met de ploeg. Toen werd hij uit de ploeg gezet. Omdat er geen alternatieven waren, werd hij toch nog als reserve meegenomen. Maar in een goed draaiend team met gelijke slag, startsnelheid en duurvermogen, wordt het lastig om Bergsma alsnog in te passen. Alleen in noodgevallen (blessures etc) heb je zo'n reserve dan nodig.

Na de 10km was Anema ook nog stokend dat hij met Bergsma wilde starten op de marathon van vandaag in Nederland. Tsja, met dat soort dingetjes zet je jezelf buien het team.

Bergsma zat gisteren ook al op de tribune, terwijl reserve Leenstra wel tot aan de start klaar stond. Gisteren had Bergsma dus ook al bedankt, zo zegt Kramer:
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)kt-als-reserve.dhtml
Leenstra en van Beek mochten ook deelnemen en dus een medaille halen, grappig dat er dan wel een gemotiveerde reserve zit.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:40:49 #34
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137024116
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leenstra en van Beek mochten ook deelnemen en dus een medaille halen, grappig dat er dan wel een gemotiveerde reserve zit.
Leenstra had vooraf ook geen garantie dat ze mocht starten. Ze gaf vandaag aan dat ze vreesde dat ze niet zou rijden. Maar die bleef gewoon bij de ploeg. En die had wellicht het geluk dat zij al jarenlang een vast onderdeel van het kernteam en dat de dames goed in elkaar stijl passen.

Bergsma heeft zichzelf op meerdere momenten buiten het team geplaatst.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137024213
De kans dat Bergsma vandaag nog zou starten was ook gewoon 0 natuurlijk.
Van Leenstra was al vrij vroeg bekend dat ze wel zou starten.
in a crowd you lose humanity
pi_137024295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:43 schreef Wombcat het volgende:
De kans dat Bergsma vandaag nog zou starten was ook gewoon 0 natuurlijk.
Van Leenstra was al vrij vroeg bekend dat ze wel zou starten.
Bergsma heeft zich gister al afgemeld voor de eerste race.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_137024299
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:40 schreef Montov het volgende:
Bergsma heeft zichzelf op meerdere momenten buiten het team geplaatst.
Ik denk dat Bergsma gewoon buiten de ploeg is gezet:

quote:
Voor Koen Verweij is de opstelling voor de team pursuit wel duidelijk, die zal als het aan hem ligt bestaan uit Sven Kramer, Jan Blokhuijsen en hijzelf. "Wij drieën, dat is ideaal."
quote:
Kramer trainde in aanloop naar Sotsji vooral veel met oud-ploeggenoot Blokhuijsen en huidig ploeggenoot Verweij. Voordat Koops definitief bekendmaakte dat die drie ook in de kwartfinale in die opstelling op het ijs komen, stelde Kramer dat die formatie zijn voorkeur heeft.

"Ik mag er niet te veel over zeggen, daar gaat Arie over. Maar ik denk dat de afgelopen keren dat wij met zijn drieën reden heel goed zijn gegaan."
Nee zij gaan er niet over maar laten zich er al wel over uit, lekker voor de teamgenoot.
pi_137024311
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:45 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Bergsma heeft zich gister al afgemeld voor de eerste race.
Oh?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:47:06 #39
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137024353
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:43 schreef Wombcat het volgende:
De kans dat Bergsma vandaag nog zou starten was ook gewoon 0 natuurlijk.
Van Leenstra was al vrij vroeg bekend dat ze wel zou starten.
Nee?
Bergsma zat dus gisteren al voor de eerste race op de tribune. En Koops maakte de opstelling pas na elke race bekend, ook intern. Zelfs Wust dacht eerst nog dat Van Beek de finale zou rijden zoals ze zei in een interview, maar Leenstra bleef in de ploeg (omdat ze het goed had gedaan denk ik).
Géén kloon van tvlxd!
pi_137024375
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oh?
Zie post van Montov, link naar AD.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:48:10 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137024392
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk dat Bergsma gewoon buiten de ploeg is gezet:

[..]

[..]

Nee zij gaan er niet over maar laten zich er al wel over uit, lekker voor de teamgenoot.
Lijkt me logisch. Net zoals de dames ook de top 3 bekend was na de 1500m. Daar had Leenstra ook begrip voor in een interview.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137024434
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:47 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee?
Bergsma zat dus gisteren al voor de eerste race op de tribune. En Koops maakte de opstelling pas na elke race bekend, ook intern. Zelfs Wust dacht eerst nog dat Van Beek de finale zou rijden zoals ze zei in een interview, maar Leenstra bleef in de ploeg (omdat ze het goed had gedaan denk ik).
Als Bergsma de eerste race niet start, kun je al op je vingers natellen dat 'ie de 2e ook niet wordt opgesteld.
in a crowd you lose humanity
pi_137024509
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Net zoals de dames ook de top 3 bekend was na de 1500m. Daar had Leenstra ook begrip voor in een interview.
Ik maak niet vaak mee dat spelers in een voetbal team al in het openbaar gaan roepen wat volgens hun de opstelling moet zijn voordat de coach die bekend heeft gemaakt anders. En wat de 1.500m ermee te maken heeft?
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:51:55 #44
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137024526
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als Bergsma de eerste race niet start, kun je al op je vingers natellen dat 'ie de 2e ook niet wordt opgesteld.
Kans was niet groot inderdaad, maar ja, dat is het lot van een reserve. Als Bergsma zich daar te goed voor is, dan is dat zijn probleem. En met zijn handelen maakt hij het er niet beter op.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137024615
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Kans was niet groot inderdaad, maar ja, dat is het lot van een reserve. Als Bergsma zich daar te goed voor is, dan is dat zijn probleem. En met zijn handelen maakt hij het er niet beter op.
En dan speelt dus weer mee wat er vooraf richting hem is aangegeven. En zoals ik al zei, zou het mij niet verbazen als Koops daarin erg onduidelijk is geweest.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:56:22 #46
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137024682
http://www.nusport.nl/sch(...)teld-in-bergsma.html

quote:
Koops teleurgesteld in Bergsma

Hoewel zijn achtervolgingsploegen allebei olympisch goud hadden gewonnen in Sotsji, was er maar één onderwerp waar bondscoach Arie Koops mee geconfronteerd werd na afloop van de races: de afmelding van Jorrit Bergsma, die als reserve was aangewezen.

"Ik ging er tot het laatst van uit dat Jorrit beschikbaar was, indien nodig", liet Koops weten. "Dat was in ieder geval de laatste communicatie tussen ons. Een bericht van mij naar hem: 'In noodgevallen ben je beschikbaar. Punt'."

De schaatser van BAM meldde zich vrijdag, voor het begin van de kwartfinales af bij Koops. Over het waarom hield Koops zich op de vlakte met: "Dat moeten jullie aan Jorrit vragen."

"Maar wat ik ervan begreep is dat hij geen zin had om in vol ornaat achter de andere jongens aan te lopen. Maar nogmaals, bij mij heeft hij zich officieel nooit afgemeld. Onze communicatie hield op nadat ik aangaf dat ik ervan uit ging dat hij beschikbaar was."

Volgens de bondscoach was het resultaat het enige dat telde. Bergsma opstellen zodat hij ook een medaille zou krijgen was daarom geen optie voor Koops.

"We hadden de snelste jongens nodig en ik koos voor de groep schaatsers die zich al drie jaar lang gecommitteerd hebben aan dit programma." Daarmee refereerde hij aan het feit dat Bergsma eerder al afzag van een trainingskamp dat niet in zijn schema paste.

Vrouwenteam
De bondscoach trok vervolgens de parallel met het vrouwenteam. "Daar stond eerst Marrit Leenstra reserve en daarna Lotte van Beek. Lotte stond vandaag met de schaatsen onder de voeten gebonden langs het ijs. Klaar om op het laatste moment in te vallen."

"Dat is de rol van de reserve. Die geeft op die manier ook heel veel energie en passie aan de rest van het team mee. Ik ben dan ook teleurgesteld dat Jorrit er niet op die manier in stond."


Overigens benadrukte Koops dat Bergsma wel in het stadion aanwezig was tijdens de wedstrijd. "En ik ga ervan uit dat hij zijn schaatsen wel bij zich had."

Winstpremie
Koops, die zei zeker nog het gesprek aan te willen gaan met Bergsma, maakte wel duidelijk dat de schaatser niet in de riante winstpremie voor het goud zal delen. "Daar had hij zelf ook al vanaf afgezien. Dat heeft hij wel laten weten."

Al met al blikte Koops tevreden terug op het optreden van de beide ploegen. "Als je een ambitie stelt en die haal je, dan ben je blij. Zowel de mannen als de vrouwen hebben het hier fantastisch gedaan. Dat laat ik niet bederven door een smetje."
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik maak niet vaak mee dat spelers in een voetbal team al in het openbaar gaan roepen wat volgens hun de opstelling moet zijn voordat de coach die bekend heeft gemaakt anders. En wat de 1.500m ermee te maken heeft?
Alle 4 de dames reden de 1500m, de afstand die het dichtst bij de ploegenachtervolging staat. Daarin was Leenstra 2 seconden langzamer.

Maar goed, als dat soor tdingen als een verrassing zorgen, ja, dan komt ook de reserverol van Bergsma als een verrassing. :D
Géén kloon van tvlxd!
pi_137024899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:56 schreef Montov het volgende:
Alle 4 de dames reden de 1500m, de afstand die het dichtst bij de ploegenachtervolging staat. Daarin was Leenstra 2 seconden langzamer.
Blokhuysen werd 13e en was de slechtste Nederlander op de 1.500, hij was niet eens goed genoeg om zich te plaatsen op het OKT. Kramer deed er niet aan mee omdat die blijkbaar teveel last van de rug had. Bergsma had op de 5000 meter tot aan de 3 km de snelste rondetijden van deze drie en op 3 km lagen ze binnen de seconde. Er is geen enkele reden waarom Bergsma niet in deze ploeg een rit kon rijden, de wereldbeker in december werd met hem in de ploeg ook gewonnen.

Allemaal onzin verhalen die achteraf moeten recht praten terwijl vooraf de coach dus aangaf dat de ploeg niet vaststond terwijl Verweij en ploeggenoot Kramer al duidelijk aangaven met Blokhuysen te willen rijden. Er is maar één reden men gunde Bergsma geen medaille.
pi_137025094
Ploegenachtervolging kun je toch totaal niet vergelijken met rondjes die iemand op de 5km of 10km schaatst? De ploegenachtervolging is qua afstand dan wel 3 kilometer, maar je moet veel sneller kunnen starten op de ploegenachtervolging dan dat je op een 5km doet. Bergsma was op de 1500 meter ook niet eens in de buurt gekomen van plek 13 die Blokhuijsen haalde..

Maar goed, neemt niet weg dat ze Bergsma best wel mochten opstellen tegen de Fransen (al denk ik dat de opstelling al bekend was voor de loting, ze hadden ook de op papier veel sterkere Russen kunnen treffen), maar wat een overdreven gedoe van Bergsma zeg..
pi_137025223
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:07 schreef Marcoss het volgende:
Ploegenachtervolging kun je toch totaal niet vergelijken met rondjes die iemand op de 5km of 10km schaatst? De ploegenachtervolging is qua afstand dan wel 3 kilometer, maar je moet veel sneller kunnen starten op de ploegenachtervolging dan dat je op een 5km doet. Bergsma was op de 1500 meter ook niet eens in de buurt gekomen van plek 13 die Blokhuijsen haalde..

Maar goed, neemt niet weg dat ze Bergsma best wel mochten opstellen tegen de Fransen (al denk ik dat de opstelling al bekend was voor de loting, ze hadden ook de op papier veel sterkere Russen kunnen treffen), maar wat een overdreven gedoe van Bergsma zeg..
Bergsma had op de 5km de snelste rondetijden van de drie tot aan de drie kilometer en bij de drie km. lagen ze alle drie binnen een seconde van elkaar.
pi_137025264
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bergsma had op de 5km de snelste rondetijden van de drie tot aan de drie kilometer en bij de drie km. lagen ze alle drie binnen een seconde van elkaar.
Ja, maar dat zegt toch niks? Bij een ploegenachtervolging start je veel sneller dan ooit op de 5 km zal gebeuren, die snelheid moet je wel in je hebben..
pi_137025331
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, maar dat zegt toch niks? Bij een ploegenachtervolging start je veel sneller dan ooit op de 5 km zal gebeuren, die snelheid moet je wel in je hebben..
Bergsma heeft op de world cup een paar keer met succes meegedaan met het team. Dus het is niet dat hij het niet kan.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:12:41 #52
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_137025335
Ik begrijp wel dat Bergsma zich gepasseerd en buiten gesloten voelt. Er zullen ongetwijfeld spelletjes zijn gespeeld, maar het is jammer dat hij zich zo heeft laten kennen. Had gewoon met een glimlach op je gezicht die reserverol ingevuld. Nu wordt hij als huilie neergezet, terwijl hij misschien wel de mooiste prestatie van alle Nederlanders heeft neergezet. Jammer dat ook niemand in zijn omgeving (Jillert bijvoorbeeld) hem op andere gedachten heeft kunnen zetten.
pi_137025367
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, maar dat zegt toch niks? Bij een ploegenachtervolging start je veel sneller dan ooit op de 5 km zal gebeuren, die snelheid moet je wel in je hebben..
Uit de wereldbeker van Berlijn blijkt toch wel dat Bergsma die snelheid aan kan, hij heeft nadat hij niet naar het trainingskamp op Vlieland was afgezegd wel gewoon de TP gereden om de punten binnen te halen. Toen waren Kramer en Verweij in trainingskamp elders.
pi_137025380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bergsma heeft op de world cup een paar keer met succes meegedaan met het team. Dus het is niet dat hij het niet kan.
Oh, dat betwijfel ik ook niet, vind het alleen te simpel om naar de rondjes op de 5 km als bewijs dat Bergsma erbij hoort..
pi_137025494
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Uit de wereldbeker van Berlijn blijkt toch wel dat Bergsma die snelheid aan kan, hij heeft nadat hij niet naar het trainingskamp op Vlieland was afgezegd wel gewoon de TP gereden om de punten binnen te halen. Toen waren Kramer en Verweij in trainingskamp elders.
Die tijd in Berlijn was langzamer dan de tijd van de Koreanen in de finale vandaag.. ;)

Maar ik bedoel vooral dat Bergsma qua kwaliteit op de TP gewoon de minste is van de 4 en als reserve is de kans aanwezig dat je dan niet meedoet. Dat ze hem best de kwartfinale hadden mogen gunnen, is een ander verhaal, maar om dan zo weg te lopen..
pi_137025542
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die tijd in Berlijn was langzamer dan de tijd van de Koreanen in de finale vandaag.. ;)

Maar ik bedoel vooral dat Bergsma qua kwaliteit op de TP gewoon de minste is van de 4 en als reserve is de kans aanwezig dat je dan niet meedoet. Dat ze hem best de kwartfinale hadden mogen gunnen, is een ander verhaal, maar om dan zo weg te lopen..
Ik was ook gewoon door de baan gaan schaatsen zodat ze gediskwalificeerd werden.
pi_137025591
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die tijd in Berlijn was langzamer dan de tijd van de Koreanen in de finale vandaag.. ;)

Dat zullen wel meer tijden geweest zijn. Ik denk zo dat de winnaars van de afstanden daar met hun tijd van daar hier ook geen goud gewonnen zouden hebben. Zo'n snelle baan is Berlijn nu ook weer niet.
in a crowd you lose humanity
pi_137025659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:15 schreef Marcoss het volgende:
Die tijd in Berlijn was langzamer dan de tijd van de Koreanen in de finale vandaag..
De tijd van de Koreanen was in Berlijn ook trager dan de tijd van de Koreanen vandaag.
pi_137025681
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat zullen wel meer tijden geweest zijn. Ik denk zo dat de winnaars van de afstanden daar met hun tijd van daar hier ook geen goud gewonnen zouden hebben. Zo'n snelle baan is Berlijn nu ook weer niet.
Achtervolgingsploeg bij de vrouwen reed daar ongeveer dezelfde tijd als de winnende tijd hier (met dezelfde opstelling).

Maar goed, dat zijn details :P
pi_137025793
Ook wel opmerkelijk dat zowel TVM als Bam als sponsor stoppen. TVM heeft dus twee gouden medailles meer onder contract door Bergsma uit de ploeg te houden, lekker als je een sponsor wil overtuigen om voor jou te kiezen en niet voor die andere ploeg.
pi_137025799
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:19 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Achtervolgingsploeg bij de vrouwen reed daar ongeveer dezelfde tijd als de winnende tijd hier (met dezelfde opstelling).

Maar goed, dat zijn details :P
Nou, op de 1000 meter bijvoorbeeld was de winnende tijd een seconde langzamer.
in a crowd you lose humanity
pi_137025839
Tsja, Bergsma vormde een bedreiging voor de TVM-kliek daarom hebben ze hem subtiel weggewerkt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:22:45 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137025843
Maar het beste team moest sowieso starten in de finale tegen de Koreanen, en dan zijn de 2 eerdere races in dezelfde samenstelling een hele goede keuze. Met 3 mensen die genoeg vorm, kracht en uithoudingsvermogen hebben om die 3 races te rijden, dan heb je niet een reserve nodig. Dit in tegensteling tot de dames, waar je nog 2 echte 1000m/1500m rijders hebt. En een verschil in niveau.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137025893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, op de 1000 meter bijvoorbeeld was de winnende tijd een seconde langzamer.
Klopt, maar die tijd in Sochi was ook wel bizar hard. Bergsma reed bijvoorbeeld op de 5km in Berlijn harder dan hij hier in Sochi deed.

Maar goed, heb al spijt dat ik zo antwoordde, daar gaat het verder helemaal niet om..
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:24:23 #65
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137025917
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:22 schreef superniger het volgende:
Tsja, Bergsma vormde een bedreiging voor de TVM-kliek daarom hebben ze hem subtiel weggewerkt.
Jammer dat Blokhuijsen niet uit de ploeg is gewerkt. :(
Dan was het feestje compleet.

[/complottheorie]
Géén kloon van tvlxd!
pi_137026499
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:24 schreef Montov het volgende:
Jammer dat Blokhuijsen niet uit de ploeg is gewerkt
Maar toch twee TVM rijders die voordat de coach de opstelling geeft naar buiten brengen dat Bergsma niet in de ploeg moet wat hun betreft? Blokhuijsen heeft natuurlijk ook een heel TVM verleden met Kramer en wie mocht in plaats van Kramer meedoen aan de 1500?
pi_137031024
Na vanavond nog iets meer gehoord te hebben is wel duidelijk dat die Koops een enorme klootzak is. Die man was blijkbaar zo op zijn pik getrapt dat Bergsma niet in juni op het trainingskamp op Vlieland kwam dat hij hem schorste en uit het team zette. In december had hij Bergsma weer nodig en vroeg hij hem weer in de ploeg en nu onthield hij hem bewust een gouden medaille door hem niet op te stellen om Bergsma weer te straffen dat hij niet in Vlieland was geweest.

Die man vindt blijkbaar alleen zichzelf belangrijk en staat er niet bij stil dat een team uit vier schaatsers bestaan die allemaal goud hadden kunnen winnen, blijkbaar gunde hij dat één van hun niet uit rancune.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:53:56 #68
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137032867
Blokhuijsen: 'Jorrit wie?'

Dat Jorrit Bergsma zich laat afmeldde voor de olympische ploegenachtervolging viel blijkbaar slecht bij Jan Blokhuijsen. Dat bleek uit een reactie van de Noord-Hollander in de Adler Arena na afloop van de gouden race.

Op een vraag wat hij van de late afmelding van Bergsma vond, zei Blokhuijsen tegen Amerikaanse media: "Ik weet het niet, man. Wie? Jorrit Wie? Wie is dat? Hij was hier niet. Dat is het enige dat ik weet. We deden het met drie jongens die hier zijn en die waren er de afgelopen twee jaar."

Blokhuijsen vervolgde: "We offerden onze individuele onderdelen vier ljaar ang op voor dit doel. Het is een geweldig gevoel. Het is fantastisch om in de olympisch finale mee te doen."

http://mobile.abc.net.au/(...)277814?section=sport

bron:telegraaf.nl
pi_137033365
Blokhuijsen is dat niet die gozert die het steeds net niet was?
pi_137033461
En die Kramer zie ik er wel voor aan om te zorgen dat hij degene wordt met de meeste gouden medailles bij de mannen.
pi_137033763
Als ik Bergsma vandaag zo zag bij 'sportwinter' dan zie je wel dat hij een heel andere persoonlijkheid heeft dan de andere drie. Zenuwachtiger, komt niet zo makkelijk uit zijn woorden. Is niet erg natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat hij het soms moeilijk had bij die andere drie, die verbaal sterker zijn. Ze lieten hem daar in de studio netjes uitpraten maar ik ben benieuwd hoe de gesprekken verlopen als er geen camera bij is.
Ik geloof best Kramers opmerking dat er niks persoonlijks speelt, maar het kan natuurlijk zijn dat Bergsma zich een aanhangsel voelt van het team dan echt onderdeel ervan. Vooral als de andere drie meer op elkaar lijken qua karakter.

En daarnaast speelt dus nog, volgens hemzelf, dat het niet duidelijk was wat zijn rol precies zou zijn. Daar zou hij wel een punt kunnen hebben, communicatie is wel vaker een struikelblok in teams.
Vond Koops in zijn reactie wel een beetje overkomen als... "Kramer, Verweij en Blokhuijsen gaan het doen. En ik hoef me niet zo te focussen op Bergsma." Maar dat is juist wél belangrijk. Ook de reserve hoort erbij!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137033802
Kramer maakt uit wie er schaatsen en niet de coach dat is wel duidelijk.
pi_137033950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:20 schreef kraakschandaal het volgende:
Kramer maakt uit wie er schaatsen en niet de coach dat is wel duidelijk.
Hoe word je dat duidelijk? Kramer wil denk ik hooguit inderdaad met Verweij en Blokhuijsen schaatsen omdat hij hen gewend is. Niet omdat Bergsma geen medaille erbij zou mogen. Hij lijkt me niet iemand die echt energie gaat steken in complotten, mensen wegpesten enz, Alleen maar verspilling van de tijd en dan gaat de focus op verkeerde zaken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:31:37 #74
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137034154
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:18 schreef pietkanarie het volgende:
Als ik Bergsma vandaag zo zag bij 'sportwinter' dan zie je wel dat hij een heel andere persoonlijkheid heeft dan de andere drie. Zenuwachtiger, komt niet zo makkelijk uit zijn woorden. Is niet erg natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat hij het soms moeilijk had bij die andere drie, die verbaal sterker zijn. Ze lieten hem daar in de studio netjes uitpraten maar ik ben benieuwd hoe de gesprekken verlopen als er geen camera bij is.
Ik geloof best Kramers opmerking dat er niks persoonlijks speelt, maar het kan natuurlijk zijn dat Bergsma zich een aanhangsel voelt van het team dan echt onderdeel ervan. Vooral als de andere drie meer op elkaar lijken qua karakter.

En daarnaast speelt dus nog, volgens hemzelf, dat het niet duidelijk was wat zijn rol precies zou zijn. Daar zou hij wel een punt kunnen hebben, communicatie is wel vaker een struikelblok in teams.
Vond Koops in zijn reactie wel een beetje overkomen als... "Kramer, Verweij en Blokhuijsen gaan het doen. En ik hoef me niet zo te focussen op Bergsma." Maar dat is juist wél belangrijk. Ook de reserve hoort erbij!
Tja, de reserve had kunnen teambuilden op Vlieland....
pi_137034195
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:20 schreef kraakschandaal het volgende:
Kramer maakt uit wie er schaatsen en niet de coach dat is wel duidelijk.
Tja..
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 22 februari 2014 @ 23:33:54 #76
176766 crew  zoem
zoemt
pi_137034248
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:20 schreef kraakschandaal het volgende:
Kramer maakt uit wie er schaatsen en niet de coach dat is wel duidelijk.
Hier laat je de onderbuikgevoelens toch te veel spreken. Wij toeschouwers weten niet wat er achter de schermen besproken wordt en kennen nog niet eens half het verhaal. De arrogantie die mensen willen toeschrijven aan Sven komt denk ik voor een groot deel voort uit zijn sterke drang om te winnen en wordt nu te pas en te onpas overal bij betrokken als oorzaak van conflicten. Dat is onterecht.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:37:52 #77
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_137034405
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:31 schreef hexje het volgende:

[..]

Tja, de reserve had kunnen teambuilden op Vlieland....
Tja, lekker achter paarden hollen op Vlieland. :') Als je een beetje karakter hebt, pas je voor die flauwekul.
pi_137034417
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:31 schreef hexje het volgende:

[..]

Tja, de reserve had kunnen teambuilden op Vlieland....
Klopt... dat was ik er vergeten bij te zeggen zie ik. Want dat is de andere kant van het verhaal... hij maakte het zichzelf wel moeilijk door daar niet bij te zijn!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:45:56 #79
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137034666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:37 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Tja, lekker achter paarden hollen op Vlieland. :') Als je een beetje karakter hebt, pas je voor die flauwekul.
Het gaat ook om het gebaar.
pi_137034689
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 20:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik begrijp wel dat Bergsma zich gepasseerd en buiten gesloten voelt. Er zullen ongetwijfeld spelletjes zijn gespeeld, maar het is jammer dat hij zich zo heeft laten kennen. Had gewoon met een glimlach op je gezicht die reserverol ingevuld. Nu wordt hij als huilie neergezet, terwijl hij misschien wel de mooiste prestatie van alle Nederlanders heeft neergezet. Jammer dat ook niemand in zijn omgeving (Jillert bijvoorbeeld) hem op andere gedachten heeft kunnen zetten.
Maar Bergsma heeft toch alle reden om zich hierover uit te laten. Als hij niks zegt of niks doet, dan zien wij drie gouden medaille winnaars met geen smet daaraan. Ik ben blij dat Bergsma zich heeft geuit, want zo blijkt er nu een heel ander dubbel verhaal achter te zitten, wat het grote publiek niet mag weten ook blijkbaar niet door de nieuwsreporters. Dat Bergsma, Kramer fair heeft verslagen doet vast veel oud zeer opwaaien en het zou mij niet verbazen als Kramer als een rat achter de rug van Bergsma om getracht heeft hem buiten de medailles te houden als een soort wraak actie omdat Kramer een hele slechte verliezer is (gezien het belachelijke rugpijn verhaal), misschien wel door middel van chantage. Wie zal het zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MakkieR op 22-02-2014 23:58:48 ]
pi_137034702
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:37 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Tja, lekker achter paarden hollen op Vlieland. :') Als je een beetje karakter hebt, pas je voor die flauwekul.
Het was een trainingskamp, toen is er blijkbaar door het vrouwenteam een keer achter paarden aangerend. Alsof het dan gelijk flauwekul is. :')
pi_137034750
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:46 schreef MakkieR het volgende:
(gezien het belachelijke rugpijn verhaal),
Dat dat rugpijn verhaal nu belachelijk genoemd wordt zegt ook veel over de lastige positie van een sporter om uitspraken te doen.

Als hij zegt, ik was gewoon niet goed genoeg. Dan staan er massa´s mensen te roepen HA wat een faler, 4 jaar trainen en de beste zijn en er dan op het moment supreme niet staan, PRUTSER!

En als hij het wel zegt zijn het zogezegd smoesjes en is het ook een faler. Het is nooit goed.
pi_137034982
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:48 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat dat rugpijn verhaal nu belachelijk genoemd wordt zegt ook veel over de lastige positie van een sporter om uitspraken te doen.

Als hij zegt, ik was gewoon niet goed genoeg. Dan staan er massa´s mensen te roepen HA wat een faler, 4 jaar trainen en de beste zijn en er dan op het moment supreme niet staan, PRUTSER!

En als hij het wel zegt zijn het zogezegd smoesjes en is het ook een faler. Het is nooit goed.
Als Kramer een waardig verliezer was, hoef je eigenlijk maar een ding te zeggen. Ik heb geschaatst alsof mijn leven ervan af hing, maar vandaag ben ik verslagen door een ware kampioen. Sven had een geweldige tijd en dat was niet genoeg. Ik denk dat er dan geen enkele reporter daar vragen over zal hebben.
pi_137035034
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:57 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als Kramer een waardig verliezer was, hoef je eigenlijk maar een ding te zeggen. Ik heb geschaatst alsof mijn leven ervan af hing, maar vandaag ben ik verslagen door een ware kampioen. Sven had een geweldige tijd en dat was niet genoeg. Ik denk dat er dan geen enkele reporter daar vragen over zal hebben.
Dan heb je Bert en co. nog nooit horen zuigen na een verloren race.
Bovendien kan ik me goed voorstellen dat als je 25 rondjes hebt lopen beuken maar het net niet goed ging waarbij je voor je gevoel wat tegengehouden werd door de conditie van je rug dat je dat er uit gooit in een interview.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 22 februari 2014 @ 23:59:46 #85
176766 crew  zoem
zoemt
pi_137035053
Tja, de mensen die Sven hiervoor al niet mochten zien dit nu als een uitgelezen kans om hem direct aan te wijzen als de boeman. Dat is te kortzichtig. Gewoon afwachten tot er in de komende tijd wat meer informatie naar buiten komt en dan je mening vormen.

Ik denk dat deze situatie niet ontstaan is door een enkel aanwijsbare oorzaak, maar dat een combinatie van factoren hebben meegespeeld waarbij beide partijen schuld hebben. Het is niet zo zwart of wit als mensen beweren. Het is grijs, want de waarheid ligt ergens in het midden.
  zondag 23 februari 2014 @ 00:01:52 #86
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_137035102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:59 schreef zoem het volgende:
Het is niet zo zwart of wit als mensen beweren. Het is grijs, want de waarheid ligt ergens in het midden.
^O^
pi_137035135
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:59 schreef zoem het volgende:
Tja, de mensen die Sven hiervoor al niet mochten zien dit nu als een uitgelezen kans om hem direct aan te wijzen als de boeman. Dat is te kortzichtig. Gewoon afwachten tot er in de komende tijd wat meer informatie naar buiten komt en dan je mening vormen.

Ik denk dat deze situatie niet ontstaan is door een enkel aanwijsbare oorzaak, maar dat een combinatie van factoren hebben meegespeeld waarbij beide partijen schuld hebben. Het is niet zo zwart of wit als mensen beweren. Het is grijs, want de waarheid ligt ergens in het midden.
Hoe lang wil je dan afwachten? Ik denk namelijk niet dat wij als Nederlands publiek te waarheid krijgen te horen, tenzij er ergens gelekt wordt of iemand zijn ongenoegen heeft geuit zoals Bergsma dat heeft gedaan. Voor mij is het allang duidelijk, dat hier meer speelt dan wij mogen weten en dat vind ik jammer. Het krijgt een naar onderbuik gevoel
pi_137035341
Die Kramer doet wel sportief wanneer de camera er is maar ondertussen.
pi_137035408
Het is ook best lullig voor die lange baan schaatsers dat er ineens een shorttrackter is die 1500m wint, een 35 jarige moeder die bijna sneller was en dan nog die eigenwijze op de 10k.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 23 februari 2014 @ 00:15:56 #90
176766 crew  zoem
zoemt
pi_137035413
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hoe lang wil je dan afwachten? Ik denk namelijk niet dat wij als Nederlands publiek te waarheid krijgen te horen, tenzij er ergens gelekt wordt of iemand zijn ongenoegen heeft geuit zoals Bergsma dat heeft gedaan. Voor mij is het allang duidelijk, dat hier meer speelt dan wij mogen weten en dat vind ik jammer. Het krijgt een naar onderbuik gevoel
Ja, maar wat wil je dan :? Degenen die de selectie/coach/Sven al niet mochten zullen argumenten zoeken die dat bevestigen, terwijl de mensen die Bergsma niet meer mogen het omgekeerde zullen doen.

Neem nou de reactie van Blokhuijsen tegenover de Amerikaanse media die anti-Bergsma was. Dat zal niet zonder reden zijn. Dat bevestigt voor mij alleen nog maar meer dat er meer schaakstukken op het bord staan dan alleen een Sven en Bergsma.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:12 schreef kraakschandaal het volgende:
Die Kramer doet wel sportief wanneer de camera er is maar ondertussen.
Het telkens opnieuw presenteren van onderbuikgevoelens maakt het nog niet tot waarheid. Laat je niet zo leiden door haat, maar bekijk het geheel eens objectief en met nuance.
pi_137035442
Welke rol spelen Cor en Don in deze rel?
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 23 februari 2014 @ 00:20:32 #92
176766 crew  zoem
zoemt
pi_137035523
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:17 schreef Aguero het volgende:
Welke rol spelen Cor en Don in deze rel?
Don heeft gesmuld van de olympische eetgelegenheden en Cor zal zorgen dat ze heelhuids terugkeren naar Nederland tegen een olympisch prijsje!
pi_137035528
Er komt geen rel want er is goud.
pi_137035875
Wel lullig zomaar even 30000 eurotjes langs je heen zien gaan.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_137038150
Een groot sportman heeft daar schijt aan
  zondag 23 februari 2014 @ 08:02:33 #96
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_137038383
Bergsma lijkt mij geen slimme vent, komt ook heel moeilijk uit zijn woorden. Als je aan een dergelijk project begint, zou ik eerst vragen gaan stellen om daarna verwachtingen te hebben. Hij heeft volgens mij geen enkele vraag gesteld richting team. Een communicatief kneusje dus die Bergsma.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 23 februari 2014 @ 08:26:49 #97
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_137038476
Dit is duidelijk een Kramertje geweest die het niet kon hebben dat hij weer geen goud had op de 10. Vooral dat bullshit verhaal over die rug :') je ziet hem gewoon liegen voor de camera. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_137038575
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 08:26 schreef MPC60 het volgende:
Dit is duidelijk een Kramertje geweest die het niet kon hebben dat hij weer geen goud had op de 10. Vooral dat bullshit verhaal over die rug :') je ziet hem gewoon liegen voor de camera. :')
Sinds wanneer bepaalt Kramer de opstelling?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137038633
Al die mensen die Kramer de zwarte piet toeschuiven... natuurlijk zullen die schaatsers een voorkeur hebben maar Koops staat opgesteld om het sterkste team op te stellen en twee keer goud te halen, iets wat in het verleden een makkie leek maar nooit lukte.

Bergsma heeft zich in de zomer al buiten de groep geplaatst dus die mag nu eigenlijk helemaal zijn mond niet meer open trekken en blij zijn dat hij uberhaupt nog in beeld was in mijn ogen. Wellicht had Koops nog harder moeten zijn en ook een andere reserve moeten benoemen zoals Tuitert.

Bij de dames hebben wel alle 4 de dames die deel hebben genomen aan het hele traject gereden en een plak gekregen, ik snap wel dat je iemand die het proces verstoorde bij de mannen die eer dan niet gunt. Was alleen nog zuiverder geweest om hem dan maar helemaal buiten de club te houden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 23 februari 2014 @ 08:59:39 #100
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_137038636
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 08:50 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaalt Kramer de opstelling?
Het ligt er zo duidelijk dik bovenop, blijf maar lekker je idool verdedigen. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:00:44 #101
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_137038647
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 08:58 schreef TheVulture het volgende:
Al die mensen die Kramer de zwarte piet toeschuiven... natuurlijk zullen die schaatsers een voorkeur hebben maar Koops staat opgesteld om het sterkste team op te stellen en twee keer goud te halen, iets wat in het verleden een makkie leek maar nooit lukte.

Bergsma heeft zich in de zomer al buiten de groep geplaatst dus die mag nu eigenlijk helemaal zijn mond niet meer open trekken en blij zijn dat hij uberhaupt nog in beeld was in mijn ogen. Wellicht had Koops nog harder moeten zijn en ook een andere reserve moeten benoemen zoals Tuitert.

Bij de dames hebben wel alle 4 de dames die deel hebben genomen aan het hele traject gereden en een plak gekregen, ik snap wel dat je iemand die het proces verstoorde bij de mannen die eer dan niet gunt. Was alleen nog zuiverder geweest om hem dan maar helemaal buiten de club te houden.
Kramer en Verweij komen beiden ook niet oodagen als het er echt om gaat dus die had hij volgens jou ook niet op mogen stellen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_137038664
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:00 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Kramer en Verweij komen beiden ook niet oodagen als het er echt om gaat dus die had hij volgens jou ook niet op mogen stellen.
Het gaat erom dat je vantevoren met elkaar afspraken maakt. Wellicht is altijd al de afspraak geweest dat Kramer en Verweij niet in Berlijn zouden rijden. Bergsma heeft een afspraak gebroken, dat is wel een verschil
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_137038669
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 08:59 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Het ligt er zo duidelijk dik bovenop, blijf maar lekker je idool verdedigen. :')
Kramer is alles behalve mijn idool. Arrogant mannetje.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137038747
Kramer: Coach, die eikel van een Bergsma heeft mijn gouden plak op de tien! Wil je hem niet opstellen?
Coach: Haha goed idee, dat zal hem leren!!

:')

Wat een onzin.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137039497
Zo letterlijk zal het niet gezegd zijn. Misschien heeft hij er ook geen directe bemoeienis mee gehad, maar je kunt niet ontkennen dat Kramer heel wat heeft te vertellen bij de KNSB. Kijk maar naar de rel rondom Doekle Terpstra.
in a crowd you lose humanity
pi_137039506
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je vantevoren met elkaar afspraken maakt. Wellicht is altijd al de afspraak geweest dat Kramer en Verweij niet in Berlijn zouden rijden. Bergsma heeft een afspraak gebroken, dat is wel een verschil
De KNSB kennende zijn er helemaal geen duidelijke afspraken gemaakt. En is dat het probleem.
in a crowd you lose humanity
  zondag 23 februari 2014 @ 10:18:19 #107
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137039632
Koops kennende hield hij alle opties open en ga je niet vantevoren al afspreken wie wanneer mag rijden puur om mensen tevreden te houden. Het zijn geen kinderen bij een voetbalvereniging.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 23 februari 2014 @ 10:22:16 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137039705
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.schaatsen.nl/n(...)ramer-en-blokhuijsen

[..]

En nu zegt Koops dat Bergsma van begin af aan was verteld dat die reserve was en dat de andere drie zouden schaatsen tenzij blessures.
Goed gevonden. Zijn verhaal achteraf is tegenstrijdig en dat maakt het logischer dat er meer achter steekt.

Zoals je zelf op merkt hebben Blokhuijsen en Verweij ook een commercieel belang bij het niet rijden van Bergsma.

En Sven Kramer zal uiteindelijk net als Ritsma eindigen. Hij had al 'makkelijk' op acht keer Olympisch goud kunnen staan, maar nee dus.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137039727
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Goed gevonden. Zijn verhaal achteraf is tegenstrijdig en dat maakt het logischer dat er meer achter steekt.

Zoals je zelf op merkt hebben Blokhuijsen en Verweij ook een commercieel belang bij het niet rijden van Bergsma.

En Sven Kramer zal uiteindelijk net als Ritsma eindigen. Hij had al 'makkelijk' op acht keer Olympisch goud kunnen staan, maar nee dus.
Ritsma had er helemaal geen zelfs.
pi_137039830
Als je gisteravond tv hebt gekeken is het helemaal duidelijk. Bergsma had de eerste keer mee willen rijden in de ploegachtervolging, zodat hij ook recht op de medaille had gehad en ze net zoals de vrouwen met z'n vieren op het podium hadden gestaan. Dat had makkelijk gekund omdat de tegenstander Frankrijk was.
De reactie van Jan Blokhuijsen met zijn 'Jorrit wie?' vind ik gevoelloos en beneden peil. Echt een West-Fries. (Ik kom ook uit West-Friesland dus ken mijn pappenheimers.)

De reactie van de coach was ook duidelijk: die wilde absoluut op safe spelen na de mislukkingen de vorige keren. Daarbij het groepsgevoel opofferend. Maar als de dames wél met zijn vieren mogen en de mannen niet, is dat vernederend voor de man die reserve is. De coach kan wel zeggen: we hebben het zo afgesproken en Jorrit ging akkoord, maar blijkbaar heeft Jorrit dat toch dwarsgezeten en als coach moet je zoiets zien. Ik zou ook balen en wie niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door Loekie1 op 23-02-2014 10:42:19 ]
pi_137039937
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De KNSB kennende zijn er helemaal geen duidelijke afspraken gemaakt. En is dat het probleem.
Ik heb toevallig het boek 100 jaar KNSB ingekeken dit weekend (uit 1982, dus oude geschiedenis) Die honderd jaar blijkt vooral gevuld te zijn met politiek gekonkel, geruzie en met machtsspelletjes , dus het is wel in de traditie . En veel onduidelijkheid over afspraken, dat viel ook op.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_137039987
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:35 schreef tofastTG het volgende:
Wel lullig zomaar even 30000 eurotjes langs je heen zien gaan.
Ze krijgen dat bij team events niet per persoon, en sowieso is het bedrag lager als je al andere medailles hebt gewonnen (BV 2 x goud is niet 2x 30.000 maar 30.000 + 20.000 (of zo) ) Us bent zunig.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_137040146
Bij de dames is het echte teamgevoel wel goed opgebouwd. Dat is voor een groot deel het werk van de coach.
  zondag 23 februari 2014 @ 10:52:29 #114
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137040373
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:37 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ze krijgen dat bij team events niet per persoon, en sowieso is het bedrag lager als je al andere medailles hebt gewonnen (BV 2 x goud is niet 2x 30.000 maar 30.000 + 20.000 (of zo) ) Us bent zunig.
Maar KPN had een apart potje met meer dan een ton aan premie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137040583
Ik begrijp dat de coach helemaal gefocust was op zoveel mogelijk op safe spelen maar in vervolg lijkt het me dat je er toch rekening mee moet houden, iedere vent zal zo reageren. Nu had Jorrit nog een medaille, maar als je geen medaille hebt en je ziet dán op deze manier een medaille onder je neus voorbijgaan, is het helemaal zuur. Kijk maar naar Marrit Leenstra, hoe blij ze was dat ze alsnog een medaille had kunnen pakken met de achtervolging.
Misschien was het wel door die eerdere medaille dat Jorrit 'op durfde staan'. Dapper, en duidelijk een bewijs dat de coach qua menselijke aanpak gefaald heeft.


Marrit Leenstra was deze week even bang zonder medaille terug te komen uit Sotsji. De Friezin zei dat zaterdag na afloop van het winnen van het goud met de ploegenachtervolging.

http://www.nieuws.nl/spor(...)lege-handen-te-staan

Een coach moet niet alleen zakelijk denken.
pi_137041075
Een hele andere vraag. Ik zag dat bij de dames ze alle 4 een gouden medaille kregen en betekend dat weglopen dat Bergsma zichzelf daarmee een gouden medaille ontnomen heeft? M.a.w als hij gewoon als reserve was gebleven dan had hij wel een gouden plak gekregen als onderdeel van het team?
pi_137041123
Dit zei meneer Koops bij zijn aanstelling tot directeur Sport in 2009: "“Het sluit aan bij mijn levensmotto: mensen in beweging brengen en ontwikkelen. Het verbeteren van de prestaties aan de top, maar ook jong en oud plezier laten beleven aan bewegen met als doel voor de KNSB: meer leden, meer wedstrijdschaatsers en meer medailles.”

In 2011 werd hij coach ploegachtervolging. Toen werd dit gezegd:

"Met Koops moet de rust rond de samenstelling van de achtervolgingsploeg terugkeren."

Verder is hij van oorsprong conditietrainer.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_137041158
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:18 schreef Iwanius het volgende:
Een hele andere vraag. Ik zag dat bij de dames ze alle 4 een gouden medaille kregen en betekend dat weglopen dat Bergsma zichzelf daarmee een gouden medaille ontnomen heeft? M.a.w als hij gewoon als reserve was gebleven dan had hij wel een gouden plak gekregen als onderdeel van het team?
Nee, want bij de dames hadden ze alle vier meegereden. Daar gaat het juist om, de reserve krijgt geen medaille als hij niet heeft meegereden. Raar systeem, het is vragen om ruzie. Stel je voor dat reservespelers bij voetbal geen medailles en geen geld zouden krijgen.
pi_137041168
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:18 schreef Iwanius het volgende:
Een hele andere vraag. Ik zag dat bij de dames ze alle 4 een gouden medaille kregen en betekend dat weglopen dat Bergsma zichzelf daarmee een gouden medaille ontnomen heeft? M.a.w als hij gewoon als reserve was gebleven dan had hij wel een gouden plak gekregen als onderdeel van het team?
Nee, je moet dan ook minstens 1 rit gereden hebben, daar gaat de hele rel over, dat dat niet aan Bergsma werd gegund.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_137042867
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:43 schreef Loekie1 het volgende:
Bij de dames is het echte teamgevoel wel goed opgebouwd. Dat is voor een groot deel het werk van de coach.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:00 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp dat de coach helemaal gefocust was op zoveel mogelijk op safe spelen maar in vervolg lijkt het me dat je er toch rekening mee moet houden, iedere vent zal zo reageren. Nu had Jorrit nog een medaille, maar als je geen medaille hebt en je ziet dán op deze manier een medaille onder je neus voorbijgaan, is het helemaal zuur. Kijk maar naar Marrit Leenstra, hoe blij ze was dat ze alsnog een medaille had kunnen pakken met de achtervolging.
Misschien was het wel door die eerdere medaille dat Jorrit 'op durfde staan'. Dapper, en duidelijk een bewijs dat de coach qua menselijke aanpak gefaald heeft.


Marrit Leenstra was deze week even bang zonder medaille terug te komen uit Sotsji. De Friezin zei dat zaterdag na afloop van het winnen van het goud met de ploegenachtervolging.

http://www.nieuws.nl/spor(...)lege-handen-te-staan

Een coach moet niet alleen zakelijk denken.
Je weet dat Koops zowel bij de mannen als vrouwen coach is?
pi_137046011
quote:
5s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:17 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

[..]

Je weet dat Koops zowel bij de mannen als vrouwen coach is?
Waarom is er bij de vrouwen trouwens wel gebruik gemaakt van de reserve?
pi_137046058
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:30 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Waarom is er bij de vrouwen trouwens wel gebruik gemaakt van de reserve?
Misschien heeft ze de coach een lekkere beloning voorgesteld })
in a crowd you lose humanity
  zondag 23 februari 2014 @ 13:45:47 #123
14505 OProg
A Life in Music
pi_137046470
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:08 schreef Wombcat het volgende:
Zo letterlijk zal het niet gezegd zijn. Misschien heeft hij er ook geen directe bemoeienis mee gehad, maar je kunt niet ontkennen dat Kramer heel wat heeft te vertellen bij de KNSB. Kijk maar naar de rel rondom Doekle Terpstra.
En dat nemen ze hem dan kwalijk omdat het dan een arrogante bemoeial is terwijl hij dan zijn invloed inzet voor wat hij denkt dat het beste is. En doet hij nooit iets en bemoeit hij zich nergens mee dan zijn er de reacties te lezen dat het een slappe zak is. :')

Maar ontopic, dit is een prachtig voorbeeld van mismanagement waarvan degeen die het zou moeten managen waarschijnlijk dacht dat het zich allemaal vanzelf wel op zou lossen. Het enige wat je Bergsma dan wel kwalijk kan nemen is dat hij zich er eenvoudig uit wil redden door te zeggen dat hij er niet mee bezig was omdat hij zich op zijn individuele afstanden aan het richten was. Hij had ook gewoon na kunnen gaan wat het plan was bij het begin van de spelen. En dan vind ik niet dat je dan op de ochtend er over moet beginnen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 23 februari 2014 @ 13:56:21 #124
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_137046760
Ik vond de houding van Koops tegenover Bergsma gisterenavond in sportwinter ook niet echt lekker. Neerbuigend. Een beetje alsof hij een speelbal is wiens (boze) gevoel er niet zo toe doet. Het ging om die andere drie en Jorrit doet er niet zo toe. Hij was duidelijk een beetje aangeslagen na de reactie van Koops, die loopt gewoon over hem heen. En dat vind ik respectloos.
Kortom: logische frustratie op dit punt van Bergsma. Maar het is onprofessioneel om dan vervolgens je rol als reserve te weigeren, doe dat dan na de spelen. Slechte timing, niet netjes.

Koops had Bergsma op zich op kunnen stellen tegen Frankrijk als vervanger van Kramer, zeker omdat die niet fit is. (dat mensen nog twijfelen aan dat rugpijnverhaal verbaast me, het is duidelijk te zien. Bijv. in de beelden direct na de finish van de finale.) Blijkbaar werd er anders gekozen. Ook wel begrijpelijk. Dan konden de drie finalerijders er alvast inkomen. Koops gaat geen cadeautjes geven (medailles). Dat er bij de vrouwen wel vier mensen gereden hebben, was een tactische zet denk ik. Niet omdat hij Leenstra wél een medaille gunde en Bergsma niet. Denk ik. Als dat wel zo is, zou het een laffe actie zijn van Koops.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137046828
Kramer maakt de dienst uit bij de mannen, niet Koops.
  zondag 23 februari 2014 @ 14:22:35 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137047582
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:59 schreef kraakschandaal het volgende:
Kramer maakt de dienst uit bij de mannen, niet Koops.
Kramer zijn management heeft ook zitting in TVM en de KNSB. In de Volkskrant werd dan ook toegegeven dat ze in feite met hunzelf onderhandelen.

De goede verstaander weet genoeg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137049899
Die Bergsma verkoopt ook niet zo goed dus beter maar geen 2 gouden plakken.
pi_137052902
De schaatser van BAM meldde zich vrijdag, voor het begin van de kwartfinales af bij Koops. Over het waarom hield Koops zich op de vlakte met: "Dat moeten jullie aan Jorrit vragen."

"Maar wat ik ervan begreep is dat hij geen zin had om in vol ornaat achter de andere jongens aan te lopen. Maar nogmaals, bij mij heeft hij zich officieel nooit afgemeld. Onze communicatie hield op nadat ik aangaf dat ik ervan uit ging dat hij beschikbaar was."

Volgens de bondscoach was het resultaat het enige dat telde. Bergsma opstellen zodat hij ook een medaille zou krijgen was daarom geen optie voor Koops.

"We hadden de snelste jongens nodig en ik koos voor de groep schaatsers die zich al drie jaar lang gecommitteerd hebben aan dit programma." Daarmee refereerde hij aan het feit dat Bergsma eerder al afzag van een trainingskamp dat niet in zijn schema paste.

Vrouwenteam

De bondscoach trok vervolgens de parallel met het vrouwenteam. "Daar stond eerst Marrit Leenstra reserve en daarna Lotte van Beek. Lotte stond vandaag met de schaatsen onder de voeten gebonden langs het ijs. Klaar om op het laatste moment in te vallen."

"Dat is de rol van de reserve. Die geeft op die manier ook heel veel energie en passie aan de rest van het team mee. Ik ben dan ook teleurgesteld dat Jorrit er niet op die manier in stond."

Overigens benadrukte Koops dat Bergsma wel in het stadion aanwezig was tijdens de wedstrijd. "En ik ga ervan uit dat hij zijn schaatsen wel bij zich had."

Winstpremie

Koops, die zei zeker nog het gesprek aan te willen gaan met Bergsma, maakte wel duidelijk dat de schaatser niet in de riante winstpremie voor het goud zal delen. "Daar had hij zelf ook al vanaf afgezien. Dat heeft hij wel laten weten."

Al met al blikte Koops tevreden terug op het optreden van de beide ploegen. "Als je een ambitie stelt en die haal je, dan ben je blij. Zowel de mannen als de vrouwen hebben het hier fantastisch gedaan. Dat laat ik niet bederven door een smetje."
http://www.nusport.nl/sch(...)teld-in-bergsma.html

Het is toch een raar systeem als een reserve 4 jaar moet meetrainen en dan geen enkele kans krijgt om mee te schaatsen en een medaille te krijgen, behalve als een ander zijn been breekt. Wie is er zo gek?
Het zou beter zijn als de reserve ook op het podium mag als er een medaille wordt gewonnen en een gelijk deel van de poet krijgt.
  zondag 23 februari 2014 @ 16:34:55 #129
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137053107
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:30 schreef Loekie1 het volgende:

Het is toch een raar systeem als een reserve 4 jaar moet meetrainen en dan geen enkele kans krijgt om mee te schaatsen en een medaille te krijgen, behalve als een ander zijn been breekt. Wie is er zo gek?
Het zou beter zijn als de reserve ook op het podium mag als er een medaille wordt gewonnen en een gelijk deel van de poet krijgt.
Maar dan moet de reserve ook echt meedoen met het trainingsschema van de groep.
pi_137053204
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:34 schreef hexje het volgende:

[..]

Maar dan moet de reserve ook echt meedoen met het trainingsschema van de groep.
Maar Bergsma heeft dit seizoen toch ook wedstrijden gereden als Kramer of een ander niet kon of geen zin had? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_137053251
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar Bergsma heeft dit seizoen toch ook wedstrijden gereden als Kramer of een ander niet kon of geen zin had? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat heb je goed begrepen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 23 februari 2014 @ 16:38:23 #132
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137053274
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar Bergsma heeft dit seizoen toch ook wedstrijden gereden als Kramer of een ander niet kon of geen zin had? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
En ook andere ja. Ik heb het over het trainingskamp.
pi_137053364
Het erge vind ik dat zowel Kramer als Verweij al voor de coach wat had gezegd hebben aangegeven wat de opstelling moet zijn volgens hun. Daar had Koops wat van moeten zeggen en dat deed hij niet, daarnaast strafte hij Bergsma dus twee keer voor het niet verschijnen op Vlieland ondanks dat Bergsma dus toen zelf in training was.

In februari koos Koops om Bergsma bij de vier aan te wijzen. In juni straft hij Bergsma omdat die niet op Vlieland was verschenen en zet hem uit de ploeg. In december wouden Kramer en Verweij niet naar de belangrijke wereldbeker en vraagt Koops Bergsma weer terug in het team en schaatst Bergsma de wereldbeker. Om vervolgens op de spelen volledig buiten de ploeg gelaten te worden zodat hij geen medaille krijgt en dan is het ineens weer een probleem dat hij niet in Vlieland was geweest.

Bij het voetballen accepteert van Gaal echt niet dat Ajacieden in het openbaar gaan roepen welke spelers in het Nederlands elftal moeten spelen, dat is natuurlijk demotiverend voor reserves en zorgt dat Bergsma zich niet bij de ploeg voelde horen. Als je dan tegen de verzwakte Fransen niet eens mee mag doen tja, dan heb je een gedemotiveerde "reserve", dat hebben de bondscoach en andere schaatsers zelf veroorzaakt.
pi_137053408
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat heb je goed begrepen.
Maar waarom wordt Bergsma dan nu verweten dat hij zich niet voldoen ingezet heeft?
pi_137053413
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:38 schreef hexje het volgende:

[..]

En ook andere ja. Ik heb het over het trainingskamp.
Dus het trainingskamp is belangrijker dan de wedstrijden die de stand in de worldcup bepalen en daardoor bepalen wat je startpositie is op de OS?
in a crowd you lose humanity
pi_137053431
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar waarom wordt Bergsma dan nu verweten dat hij zich niet voldoen ingezet heeft?
Het trainingskamp op Vlieland. Dát was het belangrijkste. Kennelijk.
in a crowd you lose humanity
  zondag 23 februari 2014 @ 16:42:26 #137
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137053456
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus het trainingskamp is belangrijker dan de wedstrijden die de stand in de worldcup bepalen en daardoor bepalen wat je statrpositie is op de OS?
Ja.
pi_137053478
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:34 schreef hexje het volgende:
Maar dan moet de reserve ook echt meedoen met het trainingsschema van de groep.
Dat kan natuurlijk niet want er is geen team naast de spelen dan hebben ze hun eigen programma's.
pi_137053488
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus het trainingskamp is belangrijker dan de wedstrijden die de stand in de worldcup bepalen en daardoor bepalen wat je statrpositie is op de OS?
Blijkbaar.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een vuil spelletje gespeeld wordt dat bol staat van de vriendjespolitiek.
pi_137053746
Het was een enorm belangrijk trainingskamp men schaatste op het zomerijs van Heervenveen maar:
"Het gaat om commitment".

http://www.schaatsen.nl/n(...)aat-nu-om-commitment

Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze blij waren dat er een concurrent afviel want ze willen allemaal zelf goud winnen.

quote:
Die vierde rijder zal pas rond de KPN NK Afstanden aangewezen worden, benadrukte Koops. Verweij schoof alvast twee van zijn ploegmaten bij TVM naar voren. "Wouter (Olde Heuvel, red.) heeft zich in het verleden al goed laten zien. En waarom niet Christijn (Groeneveld, red.)? Die pakt de snelheid goed op. We hebben er nog niet over gesproken, maar daar gaat mijn voorkeur wel naar uit."
  zondag 23 februari 2014 @ 16:48:37 #141
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137053751
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet want er is geen team naast de spelen dan hebben ze hun eigen programma's.
Klopt dus de bondscoach prikt maanden van te voren in overleg met alle coaches een datum. iedereen ging akkoord en dan vervolgens toch niet op komen dagen.

Later is hij er toch weer bijgehaald omdat hij zich had geplaatst voor de OS. Als men echt vriendjespolitiek wilde bedrijven, dan was Tuitert wel in de ploeg gevraagd.
pi_137053808
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:48 schreef hexje het volgende:
Later is hij er toch weer bijgehaald omdat hij zich had geplaatst voor de OS.
Nee omdat men hem nodig had om in Berlijn de wereldbeker te schaatsen, die was nog voor het OKT.
pi_137053870
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
Het erge vind ik dat zowel Kramer als Verweij al voor de coach wat had gezegd hebben aangegeven wat de opstelling moet zijn volgens hun. Daar had Koops wat van moeten zeggen en dat deed hij niet, daarnaast strafte hij Bergsma dus twee keer voor het niet verschijnen op Vlieland ondanks dat Bergsma dus toen zelf in training was.

In februari koos Koops om Bergsma bij de vier aan te wijzen. In juni straft hij Bergsma omdat die niet op Vlieland was verschenen en zet hem uit de ploeg. In december wouden Kramer en Verweij niet naar de belangrijke wereldbeker en vraagt Koops Bergsma weer terug in het team en schaatst Bergsma de wereldbeker. Om vervolgens op de spelen volledig buiten de ploeg gelaten te worden zodat hij geen medaille krijgt en dan is het ineens weer een probleem dat hij niet in Vlieland was geweest.

Bij het voetballen accepteert van Gaal echt niet dat Ajacieden in het openbaar gaan roepen welke spelers in het Nederlands elftal moeten spelen, dat is natuurlijk demotiverend voor reserves en zorgt dat Bergsma zich niet bij de ploeg voelde horen. Als je dan tegen de verzwakte Fransen niet eens mee mag doen tja, dan heb je een gedemotiveerde "reserve", dat hebben de bondscoach en andere schaatsers zelf veroorzaakt.
Helemaal mee eens.
  zondag 23 februari 2014 @ 16:52:34 #144
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137053907
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:43 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Blijkbaar.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een vuil spelletje gespeeld wordt dat bol staat van de vriendjespolitiek.
Tuurlijk is dat er.
Alleen door het niet verschijnen van Jorrit op het teambuildingweekend en de opmerking van Jillert dat hij gisteren naar Heerenveen zou moeten maakt hij het wel makkelijk om hem buiten te sluiten. Nu komt hij ook nog over als een jengelend kind dat zijn zin niet krijgt en dat speelt zijn tegenstanders alleen maar meer in de kaart. Dat dat wellicht vanuit TVM komt wil ik wel geloven, dat dat allemaal alleen is bedacht door Kramer, vind ik een beschuldiging te ver. Al zal hij er zeker niets tegen doen.
Jorien ter Mors is ook een buitenbeentje maar heeft zoveel commitment getoond dat je die met goed fatsoen niet kan buitensluiten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137053913
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:34 schreef hexje het volgende:

[..]

Maar dan moet de reserve ook echt meedoen met het trainingsschema van de groep.
Als je van tevoren afspreekt dat alle vier een even groot deel krijgen, dan is de reserve ook op en top gemotiveerd. Zo is het met voetballen toch ook?
pi_137053917
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het was een enorm belangrijk trainingskamp men schaatste op het zomerijs van Heervenveen maar:
"Het gaat om commitment".

http://www.schaatsen.nl/n(...)aat-nu-om-commitment

Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze blij waren dat er een concurrent afviel want ze willen allemaal zelf goud winnen.

[..]

Koops heeft daar ook weer op zijn gebruikelijke manier gecommuniceerd, zo te lezen:
quote:
Er was aangegeven dat het missen van het kamp consequenties zou hebben. Nee, dat heb ik niet specifiek gemaakt, maar het was wel duidelijk wat ik bedoelde.
in a crowd you lose humanity
pi_137053948
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Koops heeft daar ook weer op zijn gebruikelijke manier gecommuniceerd, zo te lezen:

[..]

Gadver! Het is goed dat Bergsma is opgestaan anders was hij altijd het lulletje van de groep gebleven.
  zondag 23 februari 2014 @ 16:54:25 #148
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137053987
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je van tevoren afspreekt dat alle vier een even groot deel krijgen, dan is de reserve ook op en top gemotiveerd. Zo is het met voetballen toch ook?
Klopt maar de trainen ook altijd mee. Als de bankzitter niet mee zouden trainen dan zou het niet eerlijk zijn.
  zondag 23 februari 2014 @ 16:54:52 #149
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137054004
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Koops heeft daar ook weer op zijn gebruikelijke manier gecommuniceerd, zo te lezen:

[..]

Door dit soort communiceren snap ik wel dat Bergsma een kans maakte mee te schaatsen }:|
Zo zou ik nog denken dat ik een kans maak.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137054092
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Koops heeft daar ook weer op zijn gebruikelijke manier gecommuniceerd, zo te lezen:

[..]

Hij had ook gemeld dat Bergsma beschikbaar moest zijn punt uit. Volgens Koops ben je daarna dus beschikbaar ook al zit je lekker op de tribune. Koops is gewoon zoveel onzin aan het verkopen dat het belachelijk is. Die man is gewoon niet geschikt als coach. Een team kent überhaupt geen reserves alleen teamleden/een selectie. Geen goede coach zal het in zijn hoofd halen om mensen die je mogelijk nodig hebt voor een finale helemaal geen wedstrijd ritme te laten opdoen als het mogelijk is.
pi_137054100
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:54 schreef hexje het volgende:

[..]

Klopt maar de trainen ook altijd mee. Als de bankzitter niet mee zouden trainen dan zou het niet eerlijk zijn.
Die zouden het ook moeilijk hebben als ze na het winnen van het duel het succes niet zouden mochten delen. Oftewel, verander het systeem, een team is een team inclusief reservespeler(s) en die verdienen allemaal een medaille bij winst. Het is toch wel 99,99 % zeker dat ze in een formatie met Bergsma ook gewonnen hadden. Misschien waren ze nog sneller geweest want Bergsma kan harder schaatsen dan Kramer, is gebleken. En neem anders geen reservespeler en neem het risico dat alledrie de ritten kunnen rijden.
Er is geen enkele teamsport waar de reservespelers op het bankje moeten blijven zitten bij de uitreiking van de medailles.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 23-02-2014 17:04:37 ]
pi_137059076
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:56 schreef Loekie1 het volgende:
Er is geen enkele teamsport waar de reservespelers op het bankje moeten blijven zitten bij de uitreiking van de medailles.
Jawel hoor er zijn ook andere sporten waarbij je minstens in actie moet zijn gekomen, alleen kun je daar vaak ook een paar minuten invallen door te wisselen.
pi_137059294
De reserve bij bobslee zit ergens in een hotel.
pi_137065281
Bergsma kan idd heel slecht verwoorden wat hij wil zeggen. Je voelt wel aan wat hij wil zeggen en elke keer als je denkt "nu komt hij to-the-point" dan trekt ie weer terug.

Dit is ook niet zo vreemd. Deze jongen denkt, droomt en praat de gehele dag in het Fries. In het Nederlands bevindt hij zich op glad ijs. Ok, ik realiseer me dat we nu weer allemaal "we zijn in Nederland" reacties gaan krijgen, maar daar gaat het niet om.

Wordt tijd voor Omrop Fryslan en een goed ondertiteling zodra hij thuis is.
pi_137065633
Daar sluit ik me bij aan.
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 20:41:47 #156
43556 miss_dynastie
pi_137066277
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:25 schreef grad2 het volgende:
Bergsma kan idd heel slecht verwoorden wat hij wil zeggen. Je voelt wel aan wat hij wil zeggen en elke keer als je denkt "nu komt hij to-the-point" dan trekt ie weer terug.

Dit is ook niet zo vreemd. Deze jongen denkt, droomt en praat de gehele dag in het Fries. In het Nederlands bevindt hij zich op glad ijs. Ok, ik realiseer me dat we nu weer allemaal "we zijn in Nederland" reacties gaan krijgen, maar daar gaat het niet om.

Wordt tijd voor Omrop Fryslan en een goed ondertiteling zodra hij thuis is.
En dat voor een net-niet Kazach :')
pi_137072498
Bergsma heeft zich ook pas afgemeld nadat hij enkele SMS-berichten aan Anema liet zien. Aan de manier van communiceren van Koops is wel duidelijk wat voor een onzin en tegenstrijdige berichten met betrekking tot eerder gedane uitspraken moeten zijn geweest.
pi_137072697
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:25 schreef grad2 het volgende:
Bergsma kan idd heel slecht verwoorden wat hij wil zeggen. Je voelt wel aan wat hij wil zeggen en elke keer als je denkt "nu komt hij to-the-point" dan trekt ie weer terug.

Dit is ook niet zo vreemd. Deze jongen denkt, droomt en praat de gehele dag in het Fries. In het Nederlands bevindt hij zich op glad ijs. Ok, ik realiseer me dat we nu weer allemaal "we zijn in Nederland" reacties gaan krijgen, maar daar gaat het niet om.

Wordt tijd voor Omrop Fryslan en een goed ondertiteling zodra hij thuis is.
Volgens mij was hij heel erg boos maar realiseerde hij zich dat hij niet op TV kon zeggen wat hij wou zeggen en dus wist hij niet wat te zeggen.
  zondag 23 februari 2014 @ 23:36:02 #159
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_137076426
Ik mis in deze discussie het feit dat Kramer-Verweij-Blokhuijsen wereldrecordhouder zijn. Is het dan raar dat je de voorkeur aan die opstelling geeft?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_137076911
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:36 schreef Mark het volgende:
Ik mis in deze discussie het feit dat Kramer-Verweij-Blokhuijsen wereldrecordhouder zijn. Is het dan raar dat je de voorkeur aan die opstelling geeft?
Mis je niet, dat is ook de sterkste opstelling. Gaat erom dat je ook een reserve nodig hebt. Iedereen valt over de reserve heen tijdens dit toernooi omdat hij heeft afgezegd voor de finale. Discussie gaat er dus om of dat afzeggen terecht is.
pi_137077197
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:25 schreef grad2 het volgende:
Bergsma kan idd heel slecht verwoorden wat hij wil zeggen. Je voelt wel aan wat hij wil zeggen en elke keer als je denkt "nu komt hij to-the-point" dan trekt ie weer terug.

Dit is ook niet zo vreemd. Deze jongen denkt, droomt en praat de gehele dag in het Fries. In het Nederlands bevindt hij zich op glad ijs. Ok, ik realiseer me dat we nu weer allemaal "we zijn in Nederland" reacties gaan krijgen, maar daar gaat het niet om.

Wordt tijd voor Omrop Fryslan en een goed ondertiteling zodra hij thuis is.
Helemaal niet bij stil gestaan. Lijkt me best een logische verklaring voor het feit dat Bergsma zo moeilijk uit zijn woorden komt. In dat geval... goed idee om hem in zijn moedertaal aan het woord te letten, dan komt het er waarschijnlijk een stuk makkelijker uit.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137079277
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Kramer: Coach, die eikel van een Bergsma heeft mijn gouden plak op de tien! Wil je hem niet opstellen?
Coach: Haha goed idee, dat zal hem leren!!

:')

Wat een onzin.
Als er chantage in het spel is dan zal het eerder zo gaan:

Kramer: Coach als je die klootzak van een Bergsma opstelt, dan schaats ik en mijn maatjes niet meer mee met de ploegenachtervolging en mag jij die gouden medaille in je !@#$ douwen.

Ps. Ik denk na dit akkefietje we Bergsma uit ons land hebben weg gejaagd en zullen we hem binnenkort verwelkomen als Amerikaan, gezien zijn vriendin daar vandaan komt en Amerika wel een goede schaatser kan gebruiken.

[ Bericht 10% gewijzigd door MakkieR op 24-02-2014 02:36:06 ]
pi_137079293
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:01 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Helemaal niet bij stil gestaan. Lijkt me best een logische verklaring voor het feit dat Bergsma zo moeilijk uit zijn woorden komt. In dat geval... goed idee om hem in zijn moedertaal aan het woord te letten, dan komt het er waarschijnlijk een stuk makkelijker uit.
Was Sven Kramer ook niet Fries?
pi_137079347
Het geen wat mij stoort is niet zozeer dat Bergsma zijn kans niet kreeg, maar des te meer dat deze coach zo achterlijk is om helemaal niemand als reserve op te stellen. De drie medailles tellen dan wel voor 1 medaille in de medaillespiegel. Maar stomweg ontneem je nu gewoon een olympische deelnemer een gouden medaille wat er vier hadden kunnen zijn. Dat is denk ik dan ook de voornaamste reden geweest voor de Poolse dames om tegen Nederland juist niet met zijn sterkste team aan de start te komen in de finale.

Dus waar Nederland 4 gouden medailles op de herenploegenachtervolging had kunnen winnen nemen we genoegen met 3 gouden medailles.

[ Bericht 6% gewijzigd door MakkieR op 24-02-2014 02:37:46 ]
pi_137079899
Sven wilde graag als enige 2 gouden plakken en als topsporter gooi je dan alles in de strijd.
  maandag 24 februari 2014 @ 09:09:32 #166
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137081139
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:16 schreef VreemdeEend het volgende:
Bergsma heeft zich ook pas afgemeld nadat hij enkele SMS-berichten aan Anema liet zien. Aan de manier van communiceren van Koops is wel duidelijk wat voor een onzin en tegenstrijdige berichten met betrekking tot eerder gedane uitspraken moeten zijn geweest.
De enige SMS die ik heb gezien was "In noodgevallen ben je beschikbaar. Punt".
Koops gaf aan dat dat de laatste communicatie is geweest. Dus daarvoor had Bergsma zich al 'een beetje teruggetrokken'.

Bergsma geeft ook aan dat hij graag de premie en de medaille had willen verdienen in plaats van als reserve meelopen. Alsof het schaatsen tegen het zieke en hopeloze Frankrijk nu een enorme prestatie zou zijn geweest om het te verdienen. :D
De enige race die telde was tegen Korea.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137084207
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 02:19 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Was Sven Kramer ook niet Fries?
Ja, Kramer is ook Fries maar als hij 'gewoon Nederlands' praat hoor je dat niet echt. Bij Bergsma wel. Dus blijkbaar zit het Fries praten bij Bergsma er dieper ingesleten dan bij Kramer. De ene Fries is de andere niet.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137084791
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 02:18 schreef MakkieR het volgende:
Als er chantage in het spel is dan zal het eerder zo gaan:
Of. Kemkers tegen Koops: Zeg je realiseert je wel dat we op zoek zijn naar een nieuwe sponsor en onze ploeg en Kramer is erg belangrijk voor het langebaan schaatsen, we moeten zorgen dat de huidige ploeg zich duidelijk onderscheid van andere ploegen qua aantallen medailles want dat is beter voor het langebaan schaatsen.
pi_137090215
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:27 schreef pietkanarie het volgende:

Ja, Kramer is ook Fries maar als hij 'gewoon Nederlands' praat hoor je dat niet echt. Bij Bergsma wel. Dus blijkbaar zit het Fries praten bij Bergsma er dieper ingesleten dan bij Kramer. De ene Fries is de andere niet.
Ja ..nog even en de media gaat daar ook weer een verhaal aan brouwen... :{

Ik vind het van weinig sportiviteit en kredietwaardigheid getuigen als jij je zo opstelt vlak voor een belangrijke wedstrijd waar Nederland weer alle kansen op goud heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 14:22:27 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 14:54:01 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137091297
Hoe je het ook wendt of keert, het teambelang is overduidelijk boven het landsbelang gegaan. Al is dat gelukkig niet ten koste gegaan van het goud.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137091402
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, het teambelang is overduidelijk boven het landsbelang gegaan. Al is dat gelukkig niet ten koste gegaan van het goud.
Wat is dan teambelang en wat is landsbelang. Het landsbelang was dat Nederland goud wint, dat is gelukt. Het teambelang is dat de teamleden goud winnen dat is maar deels gelukt.
pi_137091750
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, het teambelang is overduidelijk boven het landsbelang gegaan. Al is dat gelukkig niet ten koste gegaan van het goud.
Andersom
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 24 februari 2014 @ 15:10:44 #173
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137091804
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, het teambelang is overduidelijk boven het landsbelang gegaan. Al is dat gelukkig niet ten koste gegaan van het goud.
Volgens mij andersom. :')
pi_137092014
Nu hebben Bergsma en Anema het ook niet al te slim aangepakt maar Koops is maar een eng mannetje met zijn uitspraken waarin hij het constant heeft over 3 rijders. Wees dan gewoon vanaf het begin duidelijk genoeg, als reserve benoemd worden als ruis helpt daar niet echt aan mee.
pi_137092357
quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja ..nog even en de media gaat daar ook weer een verhaal aan brouwen... :{

Ik vind het van weinig sportiviteit en kredietwaardigheid getuigen als jij je zo opstelt vlak voor een belangrijke wedstrijd waar Nederland weer alle kansen op goud heeft.
Wat mij betreft hoeft daar zeker geen heel verhaal omheen gemaakt te worden door de media. Maar Bergsma heeft, vind ik, wel recht om in een andere setting zijn verhaal te doen zodat hij zich beter kan uiten. De andere drie schaatsers uiten zich veel makkelijker en Koops ook. Dan kan er makkelijk over het verhaal van Bergsma heen worden gestapt, omdat die gewoon moeite heeft om zijn punt te maken. En dát zou ik oneerlijk vinden.

Ik vind het afmelden van Bergsma heel onprofessioneel hoor. Zoiets doe je gewoon niet. Dus op dat punt ben ik het helemaal met je eens. Alleen... er rommelde blijkbaar van alles, want je komt niet zomaar tot zo'n radicale beslissing. Daarom ben ik benieuwd wat Bergsma te vertellen heeft als hij het in het Fries mag zeggen. Dat Bergsma fout handelde is absoluut waar, maar het kan wel zijn dat hij het daar allerlei gebeurtenissen helemaal zat was. En dat is dus de reden dat ik benieuwd ben naar zijn verhaal. Een verhaal waarin ie meer zegt dan "uh, ja, nou ja... ik voelde me gewoon geen onderdeel van het team". Zijn actie is nooit goed te praten, wat er ook gebeurd is. Maar misschien wordt het er begrijpelijker van.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137092445
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:17 schreef Ericr het volgende:
Nu hebben Bergsma en Anema het ook niet al te slim aangepakt maar Koops is maar een eng mannetje met zijn uitspraken waarin hij het constant heeft over 3 rijders. Wees dan gewoon vanaf het begin duidelijk genoeg, als reserve benoemd worden als ruis helpt daar niet echt aan mee.
Ja, mee eens... ik vond dat een belachelijke en heel neerbuigende opmerking. "Ik ging met drie mannen voor goud, als er ruis is dan moet die ruis even naar de achtergrond." Het klonk echt alsof Bergsma lucht voor hem was. Ik vind die Koops ook een naar mannetje }:|
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137092687
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:30 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ja, mee eens... ik vond dat een belachelijke en heel neerbuigende opmerking. "Ik ging met drie mannen voor goud, als er ruis is dan moet die ruis even naar de achtergrond." Het klonk echt alsof Bergsma lucht voor hem was. Ik vind die Koops ook een naar mannetje }:|
Zo ga je gewoon niet om met welke sporter ook. Zelfs al zou die sporter niet altijd commitment hebben getoond. Heb dan de ballen om zo'n iemand gelijk uit te sluiten van deelname.

1 ding is wel duidelijk, Bergsma past niet in het plaatje. Zoek dan gelijk iemand die wel past bij de bravoure van de 3 die nu het goud hebben gepakt. Als je toch van mening bent dat de reserves niet heel belangrijk zijn kan je net zo goed Tuitert benaderen. Was dan ook niet aan de bak gekomen maar Tuitert past beter bij die rebellenclub dan een Bergsma.
pi_137092730
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 02:25 schreef MakkieR het volgende:
Het geen wat mij stoort is niet zozeer dat Bergsma zijn kans niet kreeg, maar des te meer dat deze coach zo achterlijk is om helemaal niemand als reserve op te stellen. De drie medailles tellen dan wel voor 1 medaille in de medaillespiegel. Maar stomweg ontneem je nu gewoon een olympische deelnemer een gouden medaille wat er vier hadden kunnen zijn. Dat is denk ik dan ook de voornaamste reden geweest voor de Poolse dames om tegen Nederland juist niet met zijn sterkste team aan de start te komen in de finale.

Dus waar Nederland 4 gouden medailles op de herenploegenachtervolging had kunnen winnen nemen we genoegen met 3 gouden medailles.
Die Poolse dames hadden echt die reserve niet ingezet als ze een kans maakten om die finale te winnen. Dat deden ze omdat ze ook met hun sterkste team volledig kansloos waren in de finale. Om dan de 4de toch een medaille te "gunnen" hebben ze het zo gedaan. 4 jaar geleden kreeg de reserve geen brons omdat ze toen wel vol aan de bak moesten in de laatste wedstrijd. Bij de mannen probeerde Korea wel om Nederland te kloppen en dus heeft de reserve daar ook geen wedstrijd gereden (en ook geen medaille gekregen).

(Dat ze Bergsma in de kwartfinale best een kans mochten geven, is wat anders)
pi_137092824
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:37 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zo ga je gewoon niet om met welke sporter ook. Zelfs al zou die sporter niet altijd commitment hebben getoond. Heb dan de ballen om zo'n iemand gelijk uit te sluiten van deelname.

1 ding is wel duidelijk, Bergsma past niet in het plaatje. Zoek dan gelijk iemand die wel past bij de bravoure van de 3 die nu het goud hebben gepakt. Als je toch van mening bent dat de reserves niet heel belangrijk zijn kan je net zo goed Tuitert benaderen. Was dan ook niet aan de bak gekomen maar Tuitert past beter bij die rebellenclub dan een Bergsma.
Ze hadden sowieso vooraf moeten melden bij Bergsma dat de kans klein was dat hij mee zou doen ja, ook als ze de zwakke Fransen zouden loten. Dan had Bergsma zelf kunnen beslissen of hij mee wilde doen.

Al is het ook wel weer zo dat dat nu eenmaal de rol is van een reserve, in welke sport dan ook. Als de coach het niet nodig acht, kom je niet in actie..
pi_137092931
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:41 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ze hadden sowieso vooraf moeten melden bij Bergsma dat de kans klein was dat hij mee zou doen ja, ook als ze de zwakke Fransen zouden laten. Dan had Bergsma zelf kunnen beslissen of hij mee wilde doen.

Al is het ook wel weer zo dat dat nu eenmaal de rol is van een reserve, in welke sport dan ook. Als de coach het niet nodig acht, kom je niet in actie..
Dat zeker maar reserves delen normaal gesproken overal in mee, bij het schaatsen alleen als je rijdt. Koops moet ook door hebben dat sporters eerzuchtig zijn en graag willen meedelen in de eer. Het gaat duidelijk niet om het geld want Bergsma heeft afgezien van de premie.
  maandag 24 februari 2014 @ 15:48:13 #181
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_137093083
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_137093601
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:41 schreef Marcoss het volgende:
Al is het ook wel weer zo dat dat nu eenmaal de rol is van een reserve, in welke sport dan ook.
Er is helemaal geen reserve in het team. Er is een selectie, zoals Koops zei:

"Het is eigenlijk net als voetbal. Ik bekijk de opstelling wedstrijd voor wedstrijd."
pi_137093657
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is helemaal geen reserve in het team. Er is een selectie, zoals Koops zei:

"Het is eigenlijk net als voetbal. Ik bekijk de opstelling wedstrijd voor wedstrijd."
Bergsma gaf zelf na z'n 10 km al aan dat hij "reserve was voor de ploegenachtervolging". Dus dat was wel duidelijk bekend..

En dan nog, ook als de coach de opstelling wedstrijd per wedstrijd bekijkt, is er toch een kans dat elke keer dezelfde 3 gekozen worden? Dat geldt voor het voetbal ook, zeker als er een team is wat al jaren (succesvol) samen rijdt..
pi_137093728
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef Marcoss het volgende:
Dat geldt voor het voetbal ook, zeker als er een team is wat al jaren (succesvol) samen rijdt..
De meeste coaches zorgen toch wel dat de spelers die niet tot de basis elf horen wedstrijdritme kunnen opdoen in de minder belangrijke wedstrijden zodat ze beter in het team passen als ze nodig zijn in belangrijke wedstrijden.
pi_137093857
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De meeste coaches zorgen toch wel dat de spelers die niet tot de basis elf horen wedstrijdritme kunnen opdoen in de minder belangrijke wedstrijden zodat ze beter in het team passen als ze nodig zijn in belangrijke wedstrijden.
Mja, je hebt 3 wedstrijden op een Olympische Spelen die alle 3 ergens om gaan. Een voetbalcoach zal ook altijd dezelfde 11 kiezen als dat een winnend team blijkt te zijn. Kan best zijn dat reserves ook dan het hele toernooi geen seconde meedoen. Die reserves krijgen dan soms wel de kans bij een oefenwedstrijd voor het toernooi, maar die heb je bij de Olympische Spelen niet.

Maar goed, denk dat we hier niet uit gaan komen ;)
pi_137093982
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 15:37 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zo ga je gewoon niet om met welke sporter ook. Zelfs al zou die sporter niet altijd commitment hebben getoond. Heb dan de ballen om zo'n iemand gelijk uit te sluiten van deelname.

1 ding is wel duidelijk, Bergsma past niet in het plaatje. Zoek dan gelijk iemand die wel past bij de bravoure van de 3 die nu het goud hebben gepakt. Als je toch van mening bent dat de reserves niet heel belangrijk zijn kan je net zo goed Tuitert benaderen. Was dan ook niet aan de bak gekomen maar Tuitert past beter bij die rebellenclub dan een Bergsma.
Nee, precies... het lijkt alsof Koops nog steeds boos is dat Bergsma er niet bij was tijdens dat trainingskamp in de zomer. Hij keek arrogant/dreigend toen Jorrit zei: ik voelde me weer geen onderdeel van het team, er zijn al eerder dingen voorgevallen." Maar áls dat zo is... had hem dan inderdaad buiten de ploeg gehouden. Als je iemand weer opneemt in het team, dan moet je het verleden ook gewoon afgesloten worden. Daar moet je iemand dan niet mee blijven achtervolgen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137094008
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:11 schreef Marcoss het volgende:
Mja, je hebt 3 wedstrijden op een Olympische Spelen die alle 3 ergens om gaan
Kom op zeg, Die eerste twee ritten waren een formaliteit. De kans dat Bergsma zou vallen of op een blokje gaan staan was net zo groot als dat één van de anderen het zou doen. Hij won ook nog de 10k dus het volhouden, als ooit bij Tuitert, was ook geen probleem. Daarnaast is het een marathonschaatser die juist gewend is om in een peleton en kopgroep te rijden. Het is in mijn ogen bijzonder vreemd dat hij toen niet is ingezet want als hij al nodig was in de finale door een onverwachte blessure dan was er ten minste met hem gereden op dit toernooi.
pi_137094155
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kom op zeg, Die eerste twee ritten waren een formaliteit. De kans dat Bergsma zou vallen of op een blokje gaan staan was net zo groot als dat één van de anderen het zou doen. Hij won ook nog de 10k dus het volhouden, als ooit bij Tuitert, was ook geen probleem. Daarnaast is het een marathonschaatser die juist gewend is om in een peleton en kopgroep te rijden. Het is in mijn ogen bijzonder vreemd dat hij toen niet is ingezet want als hij al nodig was in de finale door een onverwachte blessure dan was er ten minste met hem gereden op dit toernooi.
Ik ben met je eens dat ze hem best op hadden kunnen stellen, maar als sporter vind ik dat je er ook op voorbereid moet zijn dat je eventueel niet rijdt als er 4 plekken zijn, terwijl er elke keer maar 3 mogen rijden. Als je dan de vergelijking met het voetbal doortrekt: Van Gaal gaat in de kwalificatiereeks tegen San Marino ook niet met Huntelaar ipv van Persie spelen, dan stelt hij ook z'n beste ploeg op, ook al winnen ze met Huntelaar ook wel ruim..
pi_137094390
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:20 schreef Marcoss het volgende:
Van Gaal gaat in de kwalificatiereeks tegen San Marino ook niet met Huntelaar ipv van Persie spelen, dan stelt hij ook z'n beste ploeg op, ook al winnen ze met Huntelaar ook wel ruim..
Maar als de stand het toelaat gaat hij wel wisselen om Huntelaar speeltijd te gunnen, aangezien dat bij schaatsen dus alleen kan als je iemand van begin af aan een rit laat rijden is dat de juiste oplossing. Over de voorrondes, de polen reden in de kwart finale 3:42 en in de halve finale tegen Nederland 3:52 omdat ze wisten dat ze gingen verliezen; het geeft maar hoeveel ruimte er was om Bergsma op te stellen tegen de Fransen of de Polen. De Fransen waren trouwens nog slechter dan de Polen in de halve finale met 3:53. Iedereen wist dat Nederland dat met twee vingers in de neus zou winnen, het was puur onwil dat Bergsma niet mocht rijden, het werd hem niet gegund.
pi_137101450
Vinden jullie het trouwens vreemd hoe eigenlijk door de Nederlandse journalistiek nog geen woord hierover gerept is. In grote lijnen hoor je wel hoe er slecht gecommuniceerd is en hoe Bergsma een beetje vreemd uit zijn woorden is gekomen. Maar als het gaat om het niet opstellen van Bergsma tijdens de kwartfinales tegen Frankrijk lijkt het wel alsof dit helemaal niet speelt. Het wordt niet aangegeven door Bergsma, want die zegt alleen dat hij zich genaaid voelt, maar vertelt er niet bij waardoor of waarom, misschien een beetje doorschemeren dan. En de journalistiek haalt de trainingskamp van Vlieland niet aan, of het gemis van de vierde gouden medaille tijdens de heren ploegachtervolging, of het verhaal dat er misschien rancune zit achter het verlies van Kramer van de 10 kilometer wat zij weer beschouwen als een waardig verliezer hoe Kramer had gereageerd tijdens de interview met de rugpijn als volledig terecht. Het lijkt net alsof ik naar iets heel anders heb zitten te kijken dan de rest van Nederland, terwijl ik echt geen Sven of Jorrit fan ben.
pi_137101801
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:44 schreef MakkieR het volgende:
of het gemis van de vierde gouden medaille tijdens de heren ploegachtervolging
Dat komt waarschijnlijk omdat we geen vierde medaille missen maar gewoon één (het maximum) gekregen hebben. Alleen geldt Bergsma nu niet als winnaar van die gouden medaille, voor Nederland maakt het niet uit.
pi_137102199
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat we geen vierde medaille missen maar gewoon één (het maximum) gekregen hebben. Alleen geldt Bergsma nu niet als winnaar van die gouden medaille, voor Nederland maakt het niet uit.
Kan je nagaan, als Bergsma gewoon zes uur langer zijn kop had gehouden, was hij nu ¤37.500 voor belasting rijker
pi_137102307
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je nagaan, als Bergsma gewoon zes uur langer zijn kop had gehouden, was hij nu ¤35.000 voor belasting rijker
Dat is denk ik de dilemma ga je voor je trots of ga je voor het makkelijke geld. Dat kenmerkt Bergsma dan ook wel weer.
pi_137102885
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je nagaan, als Bergsma gewoon zes uur langer zijn kop had gehouden, was hij nu ¤37.500 voor belasting rijker
Als hij niet mocht deelnemen aan de TP dan kreeg hij dat goud en geld ook al niet.
pi_137103384
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als hij niet mocht deelnemen aan de TP dan kreeg hij dat goud en geld ook al niet.
De bonus wel, die ¤150.000 wat nu door vier gedeeld is ipv vijf.
"Maar opgebaarde, dan kostte dit Bergsma toch geen ¤37.500", "klopt, ik kan alleen tellen zolang ik niet meer dan tien vingers nodig heb nu mijn telraam defect is"
pi_137107394
Morgen is Bergsma bij 'De Wereld Draait Door'. Ben benieuwd.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137114675
Allemachtig heb net de Paul en Witteman gezien waar zelfs Mart Smeets een dag na de olympische spelen geen woord over deze rel heeft gerept omtrent Bergsma. Schaatsers zeggen niks, Journalistiek zit te gissen en nog steeds wordt niet een beetje logica gebruikt. Terwijl een Judoka ben zijn naam even kwijt (krol?) het nota bene aanhaalt dat er iets was met Vlieland en zelf dan nog heeft twijfel bij Mart Smeets het hoogste woord. Vond het trouwens wel opmerkelijk hoe geheimzinnig er gedaan werd over het omkoopschandaal van Greta Smit. Eerlijk gezegd had ik daar van te voren helemaal niks over gehoord, misschien ergens bij een klein vaag artikel gelezen, maar dat was toch niet uitgelicht als wereld nieuws.

Carien Kleibeuker zat dit behoorlijk dwars vooral omdat ze daar niet over mag spreken en altijd verzwegen heeft. Het lijkt wel wielrennen godsamme all over again waar niemand zijn mond open doet.
Ben behoorlijk verbaasd dat ook het schaatsen wat ik toch zo schoon had geacht ook al zo extreem besmet is met allerlei excessen waar wij als volk niks van mogen weten.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:32:29 #198
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137114920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:19 schreef MakkieR het volgende:
Allemachtig heb net de Paul en Witteman gezien waar zelfs Mart Smeets een dag na de olympische spelen geen woord over deze rel heeft gerept omtrent Bergsma. Schaatsers zeggen niks, Journalistiek zit te gissen en nog steeds wordt niet een beetje logica gebruikt. Terwijl een Judoka ben zijn naam even kwijt (krol?) het nota bene aanhaalt dat er iets was met Vlieland en zelf dan nog heeft twijfel bij Mart Smeets het hoogste woord. Vond het trouwens wel opmerkelijk hoe geheimzinnig er gedaan werd over het omkoopschandaal van Greta Smit. Eerlijk gezegd had ik daar van te voren helemaal niks over gehoord, misschien ergens bij een klein vaag artikel gelezen, maar dat was toch niet uitgelicht als wereld nieuws.

Carien Kleibeuker zat dit behoorlijk dwars vooral omdat ze daar niet over mag spreken en altijd verzwegen heeft. Het lijkt wel wielrennen godsamme all over again waar niemand zijn mond open doet.
Ben behoorlijk verbaasd dat ook het schaatsen wat ik toch zo schoon had geacht ook al zo extreem besmet is met allerlei excessen waar wij als volk niks van mogen weten.
Is echt wel in het nieuws geweest hoor.(omkoop schandaal)

Mart Smeets zei dat hij geen zin had in speculeren zoals wij hier doen.
pi_137116225
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:36 schreef pietkanarie het volgende:
Morgen is Bergsma bij 'De Wereld Draait Door'. Ben benieuwd.
We gaan ook even terug naar 9 november 2009 naar de uitzending van ´De Wereld Draait Door´

Jorrit moet nu niet zeuren, omdat Kazachstan zich niet heeft geplaatst als ploeg voor de OS.

[ Bericht 7% gewijzigd door Idisrom op 25-02-2014 04:45:54 ]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 05:10:24 #200
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_137116252
Bergsma is geen slimme jongen .... gaan mekkeren 1 uur voor de finale. Dan ben je echt niet goed wijs.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_137132672
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:01 schreef MakkieR het volgende:

Dat is denk ik de dilemma ga je voor je trots of ga je voor het makkelijke geld. Dat kenmerkt Bergsma dan ook wel weer.
Dat klinkt bijna als dat je het met Bergsma eens bent en zijn gedrag goedpraat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2014 18:25:33 ]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 18:47:19 #202
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137133322
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:25 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat klinkt bijna als dat je het met Bergsma eens bent en zijn gedrag goedpraat.
Ik heb eigenlijk niks tegen zijn gedrag. Als iets niet goed voelt waarom zou je er dan koste wat het kost mee door moeten blijven gaan.
pi_137133376
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:47 schreef hexje het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk niks tegen zijn gedrag. Als iets niet goed voelt waarom zou je er dan koste wat het kost mee door moeten blijven gaan.
Kom op zeg hij heeft de NL ploeg ernstig benadeeld door zich af te melden voor een wedstrijd waarin hij nooit ingezet zou worden.
pi_137133446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kom op zeg hij heeft de NL ploeg ernstig benadeeld door zich af te melden voor een wedstrijd waarin hij nooit ingezet zou worden.
Idd. Het scheelde maar een haartje of ze hadden goud gemist :{
in a crowd you lose humanity
pi_137133710
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:47 schreef hexje het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk niks tegen zijn gedrag. Als iets niet goed voelt waarom zou je er dan koste wat het kost mee door moeten blijven gaan.
Hoeft ook niet (er mee doorgaan) maar stop dan op een geschikt moment. Het voelde vast al veel langer niet goed. Dus eerder of later. Maar niet op de dag van de wedstrijd. Stel je voor dat één van de drie van z'n fiets was gevallen o.i.d. en een blessure opliep. Als Bergsma dan gezegd zou hebben: "zoek het maar uit" dan benadeelt hij de Nederlandse ploeg. Al denk ik dat hij in de praktijk dan wel zou zijn ingevallen. Al lijkt het nu alsof dat niet zo is.
De kans dat er nog iemand af zou vallen was klein, maar het gaat om het signaal dat je afgeeft door je af te melden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137134022
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:00 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Hoeft ook niet (er mee doorgaan) maar stop dan op een geschikt moment. Het voelde vast al veel langer niet goed. Dus eerder of later. Maar niet op de dag van de wedstrijd. Stel je voor dat één van de drie van z'n fiets was gevallen o.i.d. en een blessure opliep. Als Bergsma dan gezegd zou hebben: "zoek het maar uit" dan benadeelt hij de Nederlandse ploeg. Al denk ik dat hij in de praktijk dan wel zou zijn ingevallen. Al lijkt het nu alsof dat niet zo is.
De kans dat er nog iemand af zou vallen was klein, maar het gaat om het signaal dat je afgeeft door je af te melden.
Je afmelden na de wedstrijd lijkt mij helemaal onzin. Als je niet bij een team hoort dan is het toch prima om dat even te melden, dat hij zich zo voelde geeft ook aan dat hij niet gemotiveerd was om te schaatsen, oorzaak coach niet Bergsma.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:28:51 #207
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137134814
Straks bij DWDD.
pi_137135342
Puur het verhaal over de slechte communicatie van Koops/KNVB dus
pi_137135451
Hij komt niet zo goed uit zijn woorden en Matthijs kapt 'm steeds af.
pi_137135457
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:40 schreef Marcoss het volgende:
Puur het verhaal over de slechte communicatie van Koops/KNVB dus
Koops is ook een waardeloze communicator.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_137135500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:42 schreef Reismeis het volgende:
Hij komt niet zo goed uit zijn woorden en Matthijs kapt 'm steeds af.
Idd. Bergsma is overigens wel iemand die echt wat mediatraining nodig heeft. Hij kan zijn verhaal niet goed vertellen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:56:33 #212
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137136187
En weten we nu meer? :P
pi_137136258
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:56 schreef hexje het volgende:
En weten we nu meer? :P
Nee, zelfde verhaaltje als bij Studio Sportwinter volgens mij.

Verbaasde me eigenlijk dat hij bij DWDD zat :o
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:58:30 #214
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_137136271
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:56 schreef hexje het volgende:
En weten we nu meer? :P
Jazeker. Dat Jillert Anema Louis van Gaal-aspiraties heeft. ;)
pi_137136475
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:56 schreef hexje het volgende:
En weten we nu meer? :P
Dat het meerijden van Bergsma 'te gevoelig zou liggen'. Bij wie, dat wist Jorrit volgens mij zelf niet eens. Maar dat was de reactie van Koops geweest op de vraag of Bergsma tegen de Fransen 1x mee kon doen.

Giel stelde wel een mooie vraag. Bergsma wilde geen geld verdienen met op de bank zitten. Wilde er wat voor doen. Giel: "had zo'n symbolisch ritje tegen Frankrijk dat veranderd dan?" Bergsma: "Ja.... Ja.... Ja... nou ja" :P oftewel... wist even niet zo goed wat hij daar op moest zeggen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:05:18 #216
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137136552
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:03 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Dat het meerijden van Bergsma 'te gevoelig zou liggen'. Bij wie, dat wist Jorrit volgens mij zelf niet eens. Maar dat was de reactie van Koops geweest op de vraag of Bergsma tegen de Fransen 1x mee kon doen.

Giel stelde wel een mooie vraag. Bergsma wilde geen geld verdienen met op de bank zitten. Wilde er wat voor doen. Giel: "had zo'n symbolisch ritje tegen Frankrijk dat veranderd dan?" Bergsma: "Ja.... Ja.... Ja... nou ja" :P oftewel... wist even niet zo goed wat hij daar op moest zeggen.
Ghehe.
pi_137136754
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:05 schreef hexje het volgende:

[..]

Ghehe.
Tja, ongemakkelijk voor Bergsma die situatie... dat snap ik. Bedoel het ook niet onaardig ofzo. Want ik heb niks tegen Bergsma. Maar het was gewoon zoals het gebracht werd... 'symbolisch ritje'. Maar ja, vooral grappig om te zien denk ik. Niet om te lezen :)
En Matthijs hielp hem wel, die zei: "misschien is het antwoord wel gewoon ja" en dat bevestigde hij.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:13:22 #218
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137136835
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:10 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Tja, ongemakkelijk voor Bergsma die situatie... dat snap ik. Bedoel het ook niet onaardig ofzo. Want ik heb niks tegen Bergsma. Maar het was gewoon zoals het gebracht werd... 'symbolisch ritje'. Maar ja, vooral grappig om te zien denk ik. Niet om te lezen :)
Ow, ik vond het grappig hoor. Maar al met al is het sneu. En ik vind inderdaad dat de reserve sowieso ook een medaille hoort te krijgen. Want dat is natuurlijk de reden dat hij eruit is gestapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door hexje op 25-02-2014 20:21:36 ]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:20:44 #219
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137137128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:03 schreef pietkanarie het volgende:

Giel stelde wel een mooie vraag. Bergsma wilde geen geld verdienen met op de bank zitten. Wilde er wat voor doen. Giel: "had zo'n symbolisch ritje tegen Frankrijk dat veranderd dan?" Bergsma: "Ja.... Ja.... Ja... nou ja" :P oftewel... wist even niet zo goed wat hij daar op moest zeggen.
Giel leest mee.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:09 schreef Montov het volgende:

Bergsma geeft ook aan dat hij graag de premie en de medaille had willen verdienen in plaats van als reserve meelopen. Alsof het schaatsen tegen het zieke en hopeloze Frankrijk nu een enorme prestatie zou zijn geweest om het te verdienen. :D
De enige race die telde was tegen Korea.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137137149
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:13 schreef hexje het volgende:

[..]

Ow, ik vond het grappig hoor. Maar al met al is het sneu. En ik vind inderdaad dat de reserve sowieso ook een medaille hoort te krijgen. Want dat is natuurlijk de rede dat hij eruit is gestapt.
Dat vind ik ook. Het is grappig en sneu tegelijk. Ook een medaille voor de reserve zou kunnen, al vraag ik me af of hij dat wel gewild had. Want het geld wilde hij ook niet ontvangen zonder gereden te hebben. Voor die medaille had hij denk ook in ieder geval tegen de Fransen willen rijden. Maar dat lag dus te gevoelig.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137137189
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:20 schreef Montov het volgende:

[..]

Giel leest mee.

[..]

:D Giel op Fok, leuk! Maar hij gaat wel lekker met jouw opmerking aan de haal ;)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137137465
Wanneer verdien je het dan, als je hem krijgt toch?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:33:41 #223
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_137137621
Ik denk dat zowel Bergsma, Anema als Koops het heel goed zouden doen op dit forum.
Alle drie autisten met potentie. ^O^
pi_137140012
Ik blijf het zeggen. Op het moment dat je afspraken schendt die met elkaar zijn bepaald door niet op training te gaan op de Wadden verspeel je in mijn ogen alle rechten om een plek in dat team te kunnen claimen. Dat je dan vervolgens toch weer in beeld komt bij gebrek aan betere opties moet je als mazzel zien maar zeker niet als een plek waarin je dingen te eisen zou moeten hebben. En als je dat wel doet moet je dat op voorhand doen en niet halverwege de wedstrijd zo vlak voor de finale.

Anema gaf na de 10km notabene nog aan dat hij het liefste met De Jong en Bergsma naar huis zou gaan om een marathon te rijden, dat toont ook al weinig commitment... en dan beginnen te janken als Koops je buiten de ploeg houdt. De enige fout die Koops heeft gemaakt is om Bergsma uberhaupt die reserverol te gunnen, hij had voet bij stuk moeten houden en voor iemand anders moeten kiezen, zoals Tuitert
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_137140885
Eindelijk konden we vanavond zien waar die irritatie lag. Bergsma is idd geïrriteerd dat hij tijdens de kwart finale tegen Frankrijk niet mocht rijden. Maar wat mij nog meer opviel en wat eigenlijk de kern is van alle irritaties. Sven kramer werd in al die jaren gezien als de god op aarde en de onderkoning van Nederland. Op zich niks mis mee, alleen volgens Anema was deze constatering niet juist. In het afgelopen jaar had Bergsma, Kramer al vaker afgetroefd en die twee werden moe van het verhaal dat winnen tegen Kramer bij voorbaat uitgesloten was. Het moest wel even uitgezogen worden en je kon duidelijk zien hoe Anema zichtbaar geïrriteerd werd door de terugkomende vragen. Zelf begrijp ik de irritatie volkomen, want alle aandacht heeft altijd al bij Kramer gezeten en dat maakt hem, het schaatsen en al die bobo's eromheen erg partijdig en bij voorbaat niet tegen te aan te vechten, dat er ook nog andere goede schaatsers zijn op Sven zijn afstanden.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:57:10 #226
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_137141578
M.b.t. de ploegenachtervolging kan ik toch alleen maar concluderen dat zowel Bergsma als Koops nooit duidelijk zijn geweest tegen elkaar. Bergsma had (toen ie twijfels kreeg over zijn positie) duidelijkheid moeten vragen aan Koops en Koops had duidelijk moeten zijn richting Bergsma. Als je gaat zitten wachten op de ander dan ben je minstens net zo schuldig aan het probleem dan die ander. Maar ja: dat geen van beide partijen echt communicatief vaardig is was al langer duidelijk.
pi_137142585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:57 schreef beantherio het volgende:
M.b.t. de ploegenachtervolging kan ik toch alleen maar concluderen dat zowel Bergsma als Koops nooit duidelijk zijn geweest tegen elkaar. Bergsma had (toen ie twijfels kreeg over zijn positie) duidelijkheid moeten vragen aan Koops en Koops had duidelijk moeten zijn richting Bergsma. Als je gaat zitten wachten op de ander dan ben je minstens net zo schuldig aan het probleem dan die ander. Maar ja: dat geen van beide partijen echt communicatief vaardig is was al langer duidelijk.
Ik zat te denken hoe je de duidelijke communicatie moet definiëren. Of er nou wel of geen sprake is van een duidelijke communicatie. Je wilt toch als coach er alles uithalen wat er in zit (maximaal aantal medailles). Vooraf en achteraf was al snel duidelijk dat de kwartfinales geen enkel probleem moest zijn voor Bergsma.
Toen was er geloof ik nog geen sprake van het uit het team stappen. Dan begrijp ik de zet van de coach niet. Niet als alles goed is gecommuniceerd. Ook al wist Bergsma dat hij tegen Frankrijk niet zou rijden, dan kun je hem toch nog steeds wel aangenaam verrassen door hem op te stellen.
Er vanuit gaand dat alles in het team in orde is. Is dit niet in orde dan neem je Bergsma toch niet mee als teamlid van ploegenachtervolging. Neem dan Mark Tuitert mee en gun hem die gouden medaille.

Ik kan alleen maar halsstarrigheid of koppigheid ontdekken in de beslissing die Knoops heeft genomen omtrent de kwartfinale. Die wedstrijd was binnen, iedereen zei dat vooraf en om dan je sterkste team in te zetten, is voor mij totaal ongeloofwaardig. Hoe langer dit verhaal rond speelt, hoe beter ik de frustraties begin te begrijpen. Vooral ook hoe door de journalistiek geen bijval wordt gegeven en dit tweetal bijna voor melaats wordt aangezien, terwijl we het wel over een olympisch kampioen hebben.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:32:23 #228
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_137143242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:19 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zat te denken hoe je de duidelijke communicatie moet definiëren. Of er nou wel of geen sprake is van een duidelijke communicatie. Je wilt toch als coach er alles uithalen wat er in zit (maximaal aantal medailles). Vooraf en achteraf was al snel duidelijk dat de kwartfinales geen enkel probleem moest zijn voor Bergsma.
Toen was er geloof ik nog geen sprake van het uit het team stappen. Dan begrijp ik de zet van de coach niet. Niet als alles goed is gecommuniceerd. Ook al wist Bergsma dat hij tegen Frankrijk niet zou rijden, dan kun je hem toch nog steeds wel aangenaam verrassen door hem op te stellen.
Er vanuit gaand dat alles in het team in orde is. Is dit niet in orde dan neem je Bergsma toch niet mee als teamlid van ploegenachtervolging. Neem dan Mark Tuitert mee en gun hem die gouden medaille.

Ik kan alleen maar halsstarrigheid of koppigheid ontdekken in de beslissing die Knoops heeft genomen omtrent de kwartfinale. Die wedstrijd was binnen, iedereen zei dat vooraf en om dan je sterkste team in te zetten, is voor mij totaal ongeloofwaardig. Hoe langer dit verhaal rond speelt, hoe beter ik de frustraties begin te begrijpen. Vooral ook hoe door de journalistiek geen bijval wordt gegeven en dit tweetal bijna voor melaats wordt aangezien, terwijl we het wel over een olympisch kampioen hebben.
De reactie richting Bergsma was verre van fair. Maar ja: de timing van z'n aankondiging was natuurlijk zo slecht als ie maar kon zijn. En ondanks dat ik nu aan beide kanten schuld zie snap ik wel dat pers en publiek vanwege die rare timing hun pijlen het eerst op Bergsma richtten.

Ondanks dat er gedeelde schuld is zou ik Koops toch wel als hoofdverantwoordelijke aanwijzen. Als coach moet je dit soort problemen in de gaten hebben en aanpakken. Maar ik heb de indruk dat het hem weinig interesseerde en dat ie het gewoon maar op zijn beloop heeft laten gaan. Het is in dit geval nog niet eens een kwestie van "zachte heelmeesters" maar meer van "ongeïnteresseerde heelmeesters" of "ondeskundige heelmeesters" die etterende wonden maken.
pi_137143409
Tja, lijkt me dat Bergsma zelf ook wel om duidelijkheid hadden kunnen vragen naar zijn positie binnen de ploeg. Dan had hij op dat moment al kunnen bekijken of hij er wel bij wilde blijven. Zeker als je zelf niet weet waar je precies aan toe bent. Dat Koops zelf ook gewoon slecht bezig is geweest, is duidelijk natuurlijk, als coach moet je dat soort dingen ook aanvoelen.

En Bergsma praatte nu bij DWDD toch over deze hele situatie? Lijkt me dat er genoeg aandacht aan wordt gegeven. Er wordt juist helemaal niet meer over zijn olympische titel gepraat, terwijl dát wat mij betreft hét hoofdonderwerp moet zijn als Bergsma aanschuift, niet dat gedoe bij de ploegenachtervolging.

[ Bericht 6% gewijzigd door Marcoss op 25-02-2014 23:00:38 ]
pi_137144726
Je zou voor Bergsma met terugwerkende kracht eigenlijk wensen dat hij gewoon zijn mond had gehouden. Dat terugtrekken had 'ie echt óf twee weken eerder, óf gewoon na de Olympische spelen moeten doen.

Nu moet hij zich overal publiekelijk verantwoorden (wat hem gewoon echt niet goed afgaat) voor een intern probleem wat volgens mij al veel langer bestaat dan de 10 kilometer in Sotsji (ik denk ook niet dat Kramer hier een hand in heeft gehad). Het lukt hem ook niet om het probleem uit te leggen. Verder zal niemand van de andere ploegrijders noch Koops hierover met een of andere verklaring of statement komen, waardoor dit altijd aan Bergsma blijft kleven. Hij is kennelijk assertief genoeg om het niet over z'n kant te laten gaan, maar te weinig diplomatiek om zich ervoor te verantwoorden.

Zonde dat z'n prachtige 10k hierdoor zo in de schaduw komt te staan

[ Bericht 0% gewijzigd door outtayourleague op 25-02-2014 23:01:19 ]
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_137146607
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:34 schreef Marcoss het volgende:
Tja, lijkt me dat Bergsma zelf ook wel om duidelijkheid hadden kunnen vragen naar zijn positie binnen de ploeg. Dan had hij op dat moment al kunnen bekijken of hij er wel bij wilde blijven. Zeker als je zelf niet weet waar je precies aan toe bent. Dat Koops zelf ook gewoon slecht bezig is geweest, is duidelijk natuurlijk, als coach moet je dat soort dingen ook aanvoelen.
Zelf heb ik juist altijd een hekel aan mensen die in een team zitten en vooraf gaan zeggen wat de coach in hun ogen moet doen. Het is in mijn ogen echt aan de coach om te zorgen voor de communicatie, de belangen en sfeer in het team.
  woensdag 26 februari 2014 @ 04:27:34 #232
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_137150462
Bergsma is een ongelofelijke communicatieve kneus. Slim is hij ook niet want wat verwachtte hij toen hij in het najaar bij de haren erbij werd gesleept? Dat hij kopman van de achtervolgingsploeg zou worden?

In ieder geval is het mij na 3 interviews van Bergsma nog steeds niet duidelijk wat er nou werkelijk aan de hand was.

[ Bericht 42% gewijzigd door Old_Pal op 26-02-2014 04:32:42 ]
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_137150681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 04:27 schreef Old_Pal het volgende:
Bergsma is een ongelofelijke communicatieve kneus. Slim is hij ook niet want wat verwachtte hij toen hij in het najaar bij de haren erbij werd gesleept? Dat hij kopman van de achtervolgingsploeg zou worden?

In ieder geval is het mij na 3 interviews van Bergsma nog steeds niet duidelijk wat er nou werkelijk aan de hand was.
Het ging er ook niet om dat hij de kopman moest worden, dat verwachtte hij ook niet. Wel verwachtte hij dat hij in een makkelijke rit mee kon doen zodat ze met zijn 4en een medaille mochten ontvangen, zoals bijvoorbeeld bij de dames.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 26 februari 2014 @ 06:44:59 #234
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_137150738
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 06:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het ging er ook niet om dat hij de kopman moest worden, dat verwachtte hij ook niet. Wel verwachtte hij dat hij in een makkelijke rit mee kon doen zodat ze met zijn 4en een medaille mochten ontvangen, zoals bijvoorbeeld bij de dames.
De weg naar de hel is geplaveid met verwachtingen. Hij is toch een grote jongen, hij had toch duidelijke afspraken kunnen maken?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_137151419
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zelf heb ik juist altijd een hekel aan mensen die in een team zitten en vooraf gaan zeggen wat de coach in hun ogen moet doen. Het is in mijn ogen echt aan de coach om te zorgen voor de communicatie, de belangen en sfeer in het team.
Uiteraard en dat heeft Koops volledig verkeerd aangepakt, maar Bergsma had na al die onduidelijkheid toch ook wel eens om opheldering kunnen vragen? Of in ieder geval uit kunnen spreken dat hij hoopte dat hij mee zou mogen doen als ze tegen Frankrijk zouden loten. Dat laatste was overigens wel pas een dag voor de wedstrijd duidelijk, tot dan konden ze ook nog tegen de op papier veel betere Russen loten (die er uiteindelijk ook niks van bakten, maar toch).
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:41:36 #236
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_137152462
Ik vind dat Bergsma alle recht had om zich op dat moment terug te trekken en ze mond eindelijk wel eens open te doen, in de hoop wellicht dat het journaille er wat mee zou doen. En hoe tegenvallend vind ik het met hem, dat het nagenoeg niet opgepikt wordt!
Dat Bergsma wellicht eerder om duidelijkheid had moeten vragen, ja dat denk ik wel, dat het afwachtende in zijn aard zit is dan vervelend en jammer....niet iedereen is zo namelijk dat ze zichzelf op de voorgrond plaatsen. Sommige mensen zijn te schuchter en moeten dan juist door coaches 'beschermd' worden en niet misbruikt, wat hier duidelijk het geval is.

Voor mij is dan ook logisch dat ie nu pist off is dat hem een gouden medaille door de neus is geboord en dat ie juist wel voor zich opkomt!
pi_137152628
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:41 schreef NoBoNo het volgende:
Ik vind dat Bergsma alle recht had om zich op dat moment terug te trekken en ze mond eindelijk wel eens open te doen, in de hoop wellicht dat het journaille er wat mee zou doen. En hoe tegenvallend vind ik het met hem, dat het nagenoeg niet opgepikt wordt!
Dat Bergsma wellicht eerder om duidelijkheid had moeten vragen, ja dat denk ik wel, dat het afwachtende in zijn aard zit is dan vervelend en jammer....niet iedereen is zo namelijk dat ze zichzelf op de voorgrond plaatsen. Sommige mensen zijn te schuchter en moeten dan juist door coaches 'beschermd' worden en niet misbruikt, wat hier duidelijk het geval is.

Voor mij is dan ook logisch dat ie nu pist off is dat hem een gouden medaille door de neus is geboord en dat ie juist wel voor zich opkomt!
Ze hebben het erover gehad bij Studio Sportwinter en gisteren zat hij bij DWDD om erover te praten. Had jij dan verwacht dat de Telegraaf en het AD elke dag nog groot met dit nieuws zouden openen? Dat lijkt me ook wat overdreven.

En al die aandacht heeft enkel tot gevolg dat er niet meer over zijn schitterende (en historische) gouden medaille gesproken wordt, ik neem toch aan dat hij dat ook niet wil.
pi_137152817
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef MakkieR het volgende:
Eindelijk konden we vanavond zien waar die irritatie lag. Bergsma is idd geïrriteerd dat hij tijdens de kwart finale tegen Frankrijk niet mocht rijden. Maar wat mij nog meer opviel en wat eigenlijk de kern is van alle irritaties. Sven kramer werd in al die jaren gezien als de god op aarde en de onderkoning van Nederland. Op zich niks mis mee, alleen volgens Anema was deze constatering niet juist. In het afgelopen jaar had Bergsma, Kramer al vaker afgetroefd en die twee werden moe van het verhaal dat winnen tegen Kramer bij voorbaat uitgesloten was. Het moest wel even uitgezogen worden en je kon duidelijk zien hoe Anema zichtbaar geïrriteerd werd door de terugkomende vragen. Zelf begrijp ik de irritatie volkomen, want alle aandacht heeft altijd al bij Kramer gezeten en dat maakt hem, het schaatsen en al die bobo's eromheen erg partijdig en bij voorbaat niet tegen te aan te vechten, dat er ook nog andere goede schaatsers zijn op Sven zijn afstanden.
Dat lijkt inderdaad het grote probleem, Sven Kramer. Dat Bergsma zich niet goed kan uitdrukken is inmiddels wel duidelijk na de media-optredens in de laatste dagen. Anema gaf dit zelf ook aan bij DWDD, in iets andere bewoordingen weliswaar. Hij heeft daarom Koops zelf ook gevraagd of Bergsma opgesteld zou worden. Het antwoord van Koops was dat het opstellen van Bergsma te gevoelig zou liggen. Daarmee degradeert Koops zich tot stroman van Kramer. Het is al langer duidelijk dat Kramer een vrij dikke vinger in de pap heeft bij zowel (bepaalde mensen bij) de bond als de media. Anema is inderdaad goed ziek van die enorme focus op Kramer. Ik denk dat hij er sterk bij Bergsma op heeft aangedrongen zich terug te trekken. Eigenlijk is het volgens mij dus meer Anema vs (team) Kramer dan Bergsma vs Koops. En Koops is degene die zich dat het meest aan zou mogen trekken aangezien hij boven de partijen had moeten staan maar de situatie heeft laten escaleren.
pi_137152931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:41 schreef NoBoNo het volgende:
Ik vind dat Bergsma alle recht had om zich op dat moment terug te trekken en ze mond eindelijk wel eens open te doen, in de hoop wellicht dat het journaille er wat mee zou doen. En hoe tegenvallend vind ik het met hem, dat het nagenoeg niet opgepikt wordt!
Dat Bergsma wellicht eerder om duidelijkheid had moeten vragen, ja dat denk ik wel, dat het afwachtende in zijn aard zit is dan vervelend en jammer....niet iedereen is zo namelijk dat ze zichzelf op de voorgrond plaatsen. Sommige mensen zijn te schuchter en moeten dan juist door coaches 'beschermd' worden en niet misbruikt, wat hier duidelijk het geval is.

Voor mij is dan ook logisch dat ie nu pist off is dat hem een gouden medaille door de neus is geboord en dat ie juist wel voor zich opkomt!
Maar wat voor meerwaarde heeft het nu voor Bergsma om dat voor de camera en voor heel Nederland naar buiten te brengen. Dat hij z'n mond open doet is juist goed, maar had hij dat niet gewoon intern kunnen doen? Nu is hij de enige die wat over dit akkefietje vertelt, en de anderen doen gewoon alsof hun neus bloedt, waardoor alle aandacht op hem terecht komt.

Ik geloof best dat Bergsma niet als 'volwaardig lid' werd beschouwd en dat hij daar ongelooflijk nijdig over was, én dat die gang van zaken meer te wijten is aan zo'n figuur als Koops. Maar wat wilde hij bereiken door zich precies op die dag terug te trekken? Het hele team meesleuren in zijn misère? Beetje naïef
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_137156154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ze hebben het erover gehad bij Studio Sportwinter en gisteren zat hij bij DWDD om erover te praten. Had jij dan verwacht dat de Telegraaf en het AD elke dag nog groot met dit nieuws zouden openen? Dat lijkt me ook wat overdreven.

En al die aandacht heeft enkel tot gevolg dat er niet meer over zijn schitterende (en historische) gouden medaille gesproken wordt, ik neem toch aan dat hij dat ook niet wil.
Mart Smeets kreeg de kans bij P&W om het uit te leggen maar hij kwam er ook niet uit. Terwijl het zo simpel is: in een makkelijke wedstrijd tegen Frankrijk had Bergsma graag meegereden, zodat ook hij een medaille zou krijgen. Maar dat is hem niet gegund en daarom voelde Bergsma zich 'genaaid'. Bergsma zal zelf niet snel zeggen dat hij graag nog een medaille wilde want dan klink je hebberig. Hij had van tevoren beter moeten nadenken hoe hij het zou brengen. Hij heeft gezegd 'ik voel me genaaid' maar daar is door journalisten niet op doorgegaan, dat is jammer. 'Waarom voel je je genaaid?' zou een simpele wedervraag geweest zijn. Bij zo'n moeilijke prater en zo'n gevoelige kwestie moet je even doorvragen.

Grootverdieners Beelen en Van Nieuwkerk denken dat de pijn zit in de 25000 euro die Bergsma door de neus is geboord, terwijl ik denk dat de vernedering van het buitengesloten worden de grootste pijn is en dat de medaille winnen minstens zo belangrijk is als het geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie1 op 26-02-2014 12:51:52 ]
pi_137157154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Mart Smeets kreeg de kans bij P&W om het uit te leggen maar hij kwam er ook niet uit. Terwijl het zo simpel is: in een makkelijke wedstrijd tegen Frankrijk had Bergsma graag meegereden, zodat ook hij een medaille zou krijgen. Maar dat is hem niet gegund en daarom voelde Bergsma zich 'genaaid'. Bergsma zal zelf niet snel zeggen dat hij graag nog een medaille wilde want dan klink je hebberig. Hij had van tevoren beter moeten nadenken hoe hij het zou brengen. Hij heeft gezegd 'ik voel me genaaid' maar daar is door journalisten niet op doorgegaan, dat is jammer. 'Waarom voel je je genaaid?' zou een simpele wedervraag geweest zijn. Bij zo'n moeilijke prater en zo'n gevoelige kwestie moet je even doorvragen.
Ik vind dat "dat is hem niet gegund" ook te simpel eigenlijk, als ik eerlijk moeten zijn. Er was pas 1 dag voor de wedstrijd bekend dat die kwartfinale zo simpel zou worden, die loting had ook veel zwaarder uit kunnen vallen. Na de loting had Koops alsnog Bergsma op kunnen stellen, maar dat is niet gebeurd. Of dat dan met gunnen te maken heeft of wat dan ook, is dan een 2de..

En ze vroegen toch wel door? Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, is Bergsma geen makkelijke prater en kwam er bij dat daarvragen ook geen duidelijk antwoord, ook gisteren bij DWDD niet bijvoorbeeld. Anema deed dat wel (op zijn eigen bekende wijze :D ), maar die draaft dan vaak weer door naar de andere kant..
pi_137157227
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ik vind dat "dat is hem niet gegund" ook te simpel eigenlijk, als ik eerlijk moeten zijn. Er was pas 1 dag voor de wedstrijd bekend dat die kwartfinale zo simpel zou worden, die loting had ook veel zwaarder uit kunnen vallen. Na de loting had Koops alsnog Bergsma op kunnen stellen, maar dat is niet gebeurd. Of dat dan met gunnen te maken heeft of wat dan ook, is dan een 2de..

En ze vroegen toch wel door? Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, is Bergsma geen makkelijke prater en kwam er bij dat daarvragen ook geen duidelijk antwoord, ook gisteren bij DWDD niet bijvoorbeeld. Anema deed dat wel (op zijn eigen bekende wijze :D ), maar die draaft dan vaak weer door naar de andere kant..
Bij DWDD vroegen ze wel door, eerder niet. Bergsma moet vertaald worden, hij komt niet verder dan 'ja..., eigenlijk..., ja..., eigenlijk...' je moet het voor hem invullen en dan zegt hij wel of het klopt. Dat ging redelijk maar aan het eind ging het alleen over geld terwijl dat niet de crux is.
pi_137157286
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ik vind dat "dat is hem niet gegund" ook te simpel eigenlijk, als ik eerlijk moeten zijn. Er was pas 1 dag voor de wedstrijd bekend dat die kwartfinale zo simpel zou worden, die loting had ook veel zwaarder uit kunnen vallen. Na de loting had Koops alsnog Bergsma op kunnen stellen, maar dat is niet gebeurd. Of dat dan met gunnen te maken heeft of wat dan ook, is dan een 2de..

En ze vroegen toch wel door? Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, is Bergsma geen makkelijke prater en kwam er bij dat daarvragen ook geen duidelijk antwoord, ook gisteren bij DWDD niet bijvoorbeeld. Anema deed dat wel (op zijn eigen bekende wijze :D ), maar die draaft dan vaak weer door naar de andere kant..
De kans dat Frankrijk geloot zou worden was toch 50%?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137157388
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

De kans dat Frankrijk geloot zou worden was toch 50%?
Ja, maar ook 50% dat ze Rusland zouden loten en die zijn een stuk sterker met Yuskov en Skobrev. Ik kan me voorstellen dat Koops dan wel de sterkste ploeg op wilde stellen.

(Uiteindelijk reden de Russen ook een toeristentochtje, maar toch.. )
pi_137157431
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:01 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja, maar ook 50% dat ze Rusland zouden loten en die zijn een stuk sterker met Yuskov en Skobrev. Ik kan me voorstellen dat Koops dan wel de sterkste ploeg op wilde stellen.

(Uiteindelijk reden de Russen ook een toeristentochtje, maar toch.. )
Je kan geen verschillend plan opstellen voor 2 tegenstanders? :? Koops kwam op mij over alsof hij maar wat deed.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137157490
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je kan geen verschillend plan opstellen voor 2 tegenstanders? :? Koops kwam op mij over alsof hij maar wat deed.
Uiteraard, daarom zei ik ook al dat Koops er zelf ook een puinhoop van heeft gemaakt..Maar ik denk dat dat de denkwijze van Koops is geweest.
pi_137157572
Als coach een reserve zo vernederen is wel een beetje dom.
pi_137158448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:01 schreef CPS2000 het volgende:
Anema [...] heeft daarom Koops zelf ook gevraagd of Bergsma opgesteld zou worden. Het antwoord van Koops was dat het opstellen van Bergsma te gevoelig zou liggen.
Dat was nog het meest opvallende wat gisteren gezegd is.
Lijkt me dan ook wel duidelijk wat dan het gevoelige is.
in a crowd you lose humanity
pi_137158992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

De kans dat Frankrijk geloot zou worden was toch 50%?
Klopt... omdat Nederland eerste stond in het (wereldbeker?)klassement zouden ze volgens mij sowieso loten tegen het land dat laatste of een na laatste staat in dat klassement. Of heb ik dat verkeerd?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137159076
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:55 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Klopt... omdat Nederland eerste stond in het (wereldbeker?)klassement zouden ze volgens mij sowieso loten tegen het land dat laatste of een na laatste staat in dat klassement. Of heb ik dat verkeerd?
Idd, top 6 was sowieso gekwalificeerd, daarbij kwamen Rusland als gastland en Frankrijk. Die stonden beiden niet in de top 6 van het wereldbekerklassement en Nederland zou 1 van de 2 loten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137162085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 04:27 schreef Old_Pal het volgende:
Bergsma is een ongelofelijke communicatieve kneus. Slim is hij ook niet want wat verwachtte hij toen hij in het najaar bij de haren erbij werd gesleept? Dat hij kopman van de achtervolgingsploeg zou worden?

In ieder geval is het mij na 3 interviews van Bergsma nog steeds niet duidelijk wat er nou werkelijk aan de hand was.
Wat we hier eigenlijk nog niet hebben besproken en wat ik denk ook wel van toepassing is. Dat Bergsma van het Marathon rijden vandaan komt. En iets zegt mij logisch gezien dat deze sport heel sociaal in elkaar zit. Neem nou de tocht der tochten "De elf steden tocht" Deze tocht in barre omstandigheden schaats je als marathon rijder niet om te winnen, maar om te trotseren, te overleven en te verslaan. Zo werkt het vaak in de marathonsport. Dus gaande de wedstrijd worden er informele afspraken gemaakt om het elkaar in die tussentijd zo makkelijk mogelijk te maken.

De barre kou en de snijdende wind, de vermoeidheid en het constante gevaar zijn elementen voor de marathon schaatser niet vreemd. Het is dan ook niet een gewone sport waar je met je sporttas in de hand je vrouw dag zegt ik zie je straks wel weer. Bij deze sport is zeer overwogen dat keer op keer risico's worden genomen. Alsof je dagelijks de elf steden tocht zou moeten rijden in het pikkedonker vol met wakken, stenen in het ijs. scheuren of sneeuw. Natuurlijk is er niet elk jaar een elf steden tocht, maar zo worden deze mannen en vrouwen wel opgevoed. Carien Kleibeuker heeft diezelfde inslag of mentaliteit. Stopt zichzelf naar de achtergrond, zij is niet het belangrijkste en is keihard tegen zichzelf. Iets waar lange baanschaatsers van kunnen leren als je het mij vraagt in hun beschermde egocentrische wereldje.

Bergsma is dus erg tot zichzelf getrokken en ik denk niet eens dat hij zo geboren is, maar eerder zo gemaakt om te kunnen overleven met schaatsmarathons.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:07:09 #252
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137167495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

De kans dat Frankrijk geloot zou worden was toch 50%?
Ja. De opstellingen bij de dames en heren werden overigens bekend gemaakt voor de lotingen. Uitgaan van eigen kracht lijkt me.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:18:40 #253
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137167828
Misschien moeten wij het ook maar over de gouden 10 hebben ipv deze ruis.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:31:57 #254
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137168182
quote:
9s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:18 schreef hexje het volgende:
Misschien moeten wij het ook maar over de gouden 10 hebben ipv deze ruis.
Ok. Jammer van de slepende rugblessure bij Kramer.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:37:08 #255
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137168306
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:31 schreef Montov het volgende:

[..]

Ok. Jammer van de slepende rugblessure bij Kramer.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:48:51 #256
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_137168658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat we hier eigenlijk nog niet hebben besproken en wat ik denk ook wel van toepassing is. Dat Bergsma van het Marathon rijden vandaan komt. En iets zegt mij logisch gezien dat deze sport heel sociaal in elkaar zit. Neem nou de tocht der tochten "De elf steden tocht" Deze tocht in barre omstandigheden schaats je als marathon rijder niet om te winnen, maar om te trotseren, te overleven en te verslaan. Zo werkt het vaak in de marathonsport. Dus gaande de wedstrijd worden er informele afspraken gemaakt om het elkaar in die tussentijd zo makkelijk mogelijk te maken.

De barre kou en de snijdende wind, de vermoeidheid en het constante gevaar zijn elementen voor de marathon schaatser niet vreemd. Het is dan ook niet een gewone sport waar je met je sporttas in de hand je vrouw dag zegt ik zie je straks wel weer. Bij deze sport is zeer overwogen dat keer op keer risico's worden genomen. Alsof je dagelijks de elf steden tocht zou moeten rijden in het pikkedonker vol met wakken, stenen in het ijs. scheuren of sneeuw. Natuurlijk is er niet elk jaar een elf steden tocht, maar zo worden deze mannen en vrouwen wel opgevoed. Carien Kleibeuker heeft diezelfde inslag of mentaliteit. Stopt zichzelf naar de achtergrond, zij is niet het belangrijkste en is keihard tegen zichzelf. Iets waar lange baanschaatsers van kunnen leren als je het mij vraagt in hun beschermde egocentrische wereldje.

Bergsma is dus erg tot zichzelf getrokken en ik denk niet eens dat hij zo geboren is, maar eerder zo gemaakt om te kunnen overleven met schaatsmarathons.
OK, dat zou kunnen. Eigenlijk zeg je dus dat een marathonschaatser niet in een lange-afstandsploeg past.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_137170688
Zou het misschien kunnen dat Koops of de andere drie vonden dat Bergsma te lange benen heeft die in de weg kunnen zitten bij het achter elkaar rijden?
pi_137175782
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:36 schreef Loekie1 het volgende:
Zou het misschien kunnen dat Koops of de andere drie vonden dat Bergsma te lange benen heeft die in de weg kunnen zitten bij het achter elkaar rijden?
Jorrit start te traag. De ritten met Jorrit zit de start boven de 18.0 terwijl zonder Jorrit de opening onder de 17.5 zit.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_137180053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:48 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

OK, dat zou kunnen. Eigenlijk zeg je dus dat een marathonschaatser niet in een lange-afstandsploeg past.
Nee dat zeg ik niet, ik probeer alleen een uitleg te vinden, waarom Bergsma een communicatieve kneus is. Er zit een groot verschil tussen goed kunnen schaatsen en goed kunnen communiceren tegen de pers. Ik hoop toch echt dat je niet denkt dat als iemand goed kan schaatsen, hij ook goed moet kunnen communiceren tegen de pers, om een waardig Olympisch kampioen te mogen zijn. Dat klinkt namelijk nogal belachelijk lol.
pi_137180282
quote:
9s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:18 schreef hexje het volgende:
Misschien moeten wij het ook maar over de gouden 10 hebben ipv deze ruis.
Daar zijn vast wel andere topics voor binnen deze forum. Deze topic spreekt voor zich "Wat er loos was rondom Bergsma"
pi_137187605
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:07 schreef Montov het volgende:

[..]

Ja. De opstellingen bij de dames en heren werden overigens bekend gemaakt voor de lotingen. Uitgaan van eigen kracht lijkt me.
Plus dat Koops bij het wel opstellen van Bergsma iemand teleur had moeten stellen uit het trio dat wel volledige commitment heeft getoond en bijna alle worldcups en WK's in de afgelopen jaren gereden heeft. Dat zal Koops wel bedoeld hebben met dat het gevoelig zou liggen om Bergsma op te stellen.

Daarbij zou Koops z'n kop er ook af zijn gegaan als Bergsma even niet mee zou kunnen bij de start en er met een rommelige race van Frankrijk gewonnen zou zijn. Dan krijg je weer de vraag waarom er niet met het vaste team is gereden en of er niets van de fouten van eerdere Spelen is geleerd.

Wat dat betreft vind ik de keus van Koops ook prima te billijken.
pi_137190025
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 02:21 schreef wimderon het volgende:

[..]

Plus dat Koops bij het wel opstellen van Bergsma iemand teleur had moeten stellen uit het trio dat wel volledige commitment heeft getoond en bijna alle worldcups en WK's in de afgelopen jaren gereden heeft. Dat zal Koops wel bedoeld hebben met dat het gevoelig zou liggen om Bergsma op te stellen.

Daarbij zou Koops z'n kop er ook af zijn gegaan als Bergsma even niet mee zou kunnen bij de start en er met een rommelige race van Frankrijk gewonnen zou zijn. Dan krijg je weer de vraag waarom er niet met het vaste team is gereden en of er niets van de fouten van eerdere Spelen is geleerd.

Wat dat betreft vind ik de keus van Koops ook prima te billijken.
Come on, als je ziet hoe ze reden, wijdere bochten kon haast niet.
pi_137196449
Hij wist al die tijd al dat hij niet zou rijden. Annema wilde met Bergsma en de Jong al eerder vertrekken om de zaterdag van de ploegenachtervolging een marathon te rijden. Het lijkt wel een hetze tegen Sven van Annema en zn buikspreekpop Bergsma.
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:30:18 #264
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_137205835
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Come on, als je ziet hoe ze reden, wijdere bochten kon haast niet.
Omdat de binnenbocht al 3*3*2*8 (=144) keer was bereden en daarmee uitgetrapt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_137228985
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 02:21 schreef wimderon het volgende:

[..]

Plus dat Koops bij het wel opstellen van Bergsma iemand teleur had moeten stellen uit het trio dat wel volledige commitment heeft getoond en bijna alle worldcups en WK's in de afgelopen jaren gereden heeft. Dat zal Koops wel bedoeld hebben met dat het gevoelig zou liggen om Bergsma op te stellen.

Daarbij zou Koops z'n kop er ook af zijn gegaan als Bergsma even niet mee zou kunnen bij de start en er met een rommelige race van Frankrijk gewonnen zou zijn. Dan krijg je weer de vraag waarom er niet met het vaste team is gereden en of er niets van de fouten van eerdere Spelen is geleerd.

Wat dat betreft vind ik de keus van Koops ook prima te billijken.
Probeer je nou te zeggen dat Bergsma een risico factor was als hij zou deel nemen aan de ploegenachtervolging? Dat kun je toch niet serieus menen. Met de ploegenachtervolging als laatste nummer was de topvorm allang bekend. Sterker nog als je het mij vraagt was de vorm van Bergsma beter dan die van Kramer. Maar even los van dat, geen van allen kun je toch nooit en te nimmer zwak gaan noemen. Lijkt wel alsof je een Ferrari naast een Lada zet en bang bent dat de lada gaat winnen. Bergsma had geen kind aan zijn tegenstanders voor de spelen niet en daarna ook was gebleken uit zijn voorgaande prestaties. Kramer heeft volgens mij ook geen snelle start, anders had hij wel kansen gehad op de 1500 meter en zou hij deze zeker niet overslaan.
pi_137230122
Bergsma is dan niet de snelste starter maar iemand die sub 6:10 kan rijden op een 5K en in Sochi met een betere indeling op de 5K waarschijnlijk was uitgekomen op een tijd rond de 6:14 heeft snelheid genoeg. Daar komt de tegenstand niet aan, ook een Verweij niet. Een ploegenachtervolging is dan wel meer in het straatje van Verweij passend maar de meeste winst wordt nu telkens gepakt door een solide opening met snelle slotronden waarbij de tegenstanders hun rondetijden zien oplopen.

Het podium van de 5K tegen de rest is hoe dan ook geen partij, daar heb je in de eerste wedstrijd echt geen snelle man als Verweij bij nodig.
pi_137241151
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Probeer je nou te zeggen dat Bergsma een risico factor was als hij zou deel nemen aan de ploegenachtervolging? Dat kun je toch niet serieus menen. Met de ploegenachtervolging als laatste nummer was de topvorm allang bekend. Sterker nog als je het mij vraagt was de vorm van Bergsma beter dan die van Kramer. Maar even los van dat, geen van allen kun je toch nooit en te nimmer zwak gaan noemen. Lijkt wel alsof je een Ferrari naast een Lada zet en bang bent dat de lada gaat winnen. Bergsma had geen kind aan zijn tegenstanders voor de spelen niet en daarna ook was gebleken uit zijn voorgaande prestaties. Kramer heeft volgens mij ook geen snelle start, anders had hij wel kansen gehad op de 1500 meter en zou hij deze zeker niet overslaan.
Na nogmaals mijn eigen tekst gelezen te hebben kan ik zeggen dat ik dat niet probeer. Je probeert van alles te weerleggen wat ik helemaal niet beweerd heb.
pi_137241489
Kramer kan tellen.

Hij wil de grootste NL olympische atleet allertijden worden. Daar zijn 5 gouden plakken voor noodzakelijk.

Hij staat nu op 3 maal goud en daar moeten over 4 jaar 2 gouden bij (achtervolging en de 5).

Een nog jonge Bergsma nu goud gunnen zou oerdom zijn geweest van Kramer. En Kramer is niet dom. Bepaald niet.

Want Bergsma zou de komende 2 spelen steeds 2 maal goud kunnen halen. (achtervolging, mits deelname, en de 10)

En dat is waarom Bergsma, zolang Kramer genoeg invloed heeft, nooit mee zal doen met de achtervolging.
pi_137244385
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:55 schreef Metaan het volgende:
Kramer kan tellen.

Hij wil de grootste NL olympische atleet allertijden worden. Daar zijn 5 gouden plakken voor noodzakelijk.

Hij staat nu op 3 maal goud en daar moeten over 4 jaar 2 gouden bij (achtervolging en de 5).

Een nog jonge Bergsma nu goud gunnen zou oerdom zijn geweest van Kramer. En Kramer is niet dom. Bepaald niet.

Want Bergsma zou de komende 2 spelen steeds 2 maal goud kunnen halen. (achtervolging, mits deelname, en de 10)

En dat is waarom Bergsma, zolang Kramer genoeg invloed heeft, nooit mee zal doen met de achtervolging.
Je weet dat Kramer jonger is? Wel drie maanden, maar toch. Bergsma, was ondanks zijn Olympisch debuut geen broekie (iets met Kazachstan).
pi_137248822
Wennemars zit net op TV te beweren dat vier jaar geleden de winnaar van de 1.500 m. het niet meer bij kon houden en dat daarom nu de winnaar van de 10km niet mee moest doen in de voorrondes want dat was een risico. Hoe meer die TVM en oud-TVM mensen onzin verkondigen hoe meer ik geloof dat het een doelbewust complot is.
pi_137248967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:54 schreef Wespensteek het volgende:
Wennemars zit net op TV te beweren dat vier jaar geleden de winnaar van de 1.500 m. het niet meer bij kon houden en dat daarom nu de winnaar van de 10km niet mee moest doen in de voorrondes want dat was een risico. Hoe meer die TVM en oud-TVM mensen onzin verkondigen hoe meer ik geloof dat het een doelbewust complot is.
Dat zei Wennemars helemaal niet..

Hij zei dat Nederland 4 jaar geleden met de 5km-winnaar, de 1500 meter-winnaar en nog een goede schaatser startte en de wedstrijd verloor en Nederland dus niet de arrogantie moest hebben "dat het helemaal niet uitmaakt wie we opstellen, we winnen toch wel"..
pi_137249001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:58 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat zei Wennemars helemaal niet..

Hij zei dat Nederland 4 jaar geleden met de 5km-winnaar, de 1500 meter-winnaar en nog een goede schaatser startte en de wedstrijd verloor en Nederland dus niet de arrogantie moest hebben "dat het helemaal niet uitmaakt wie we opstellen, we winnen toch wel"..
En dat gebruikte hij dus als argument om duidelijk te maken dat Bergsma niet moest starten.
pi_137249022
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En dat gebruikte hij dus als argument om duidelijk te maken dat Bergsma niet moest starten.
Dat ze met de beste 3 moesten starten ja.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:00:47 #274
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137249068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:54 schreef Wespensteek het volgende:
Wennemars zit net op TV te beweren dat vier jaar geleden de winnaar van de 1.500 m. het niet meer bij kon houden en dat daarom nu de winnaar van de 10km niet mee moest doen in de voorrondes want dat was een risico. Hoe meer die TVM en oud-TVM mensen onzin verkondigen hoe meer ik geloof dat het een doelbewust complot is.
Hij bedoelde dat er de vorige keer iedereen een ronde heeft gedaan met brons als resultaat. Nu zijn ze voor goud gegaan zonder sympathie voor de reserve. Erben was in de voorbereiding betrokken bij TP.
pi_137249082
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 19:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat ze met de beste 3 moesten starten ja.
Als je dan Tuitert als voorbeeld neemt moest Verweij maar niet starten, die won niet eens goud op de 1500m. Het verhaal slaat helemaal nergens op in deze discussie en moet Wennemars er dus buiten houden.
pi_137249148
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:00 schreef hexje het volgende:
Hij bedoelde dat er de vorige keer iedereen een ronde heeft gedaan met brons als resultaat. Nu zijn ze voor goud gegaan zonder sympathie voor de reserve. Erben was in de voorbereiding betrokken bij TP.
Precies dus omdat de winnaar van de 1500 4 jaar geleden het niet kon volhouden moet nu de winnaar van de 10k maar niet meedoen. Totaal onlogisch en niet relevant.
pi_137249149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je dan Tuitert als voorbeeld neemt moest Verweij maar niet starten, die won niet eens goud op de 1500m. Het verhaal slaat helemaal nergens op in deze discussie en moet Wennemars er dus buiten houden.
Dan snap je dus inderdaad niet waarom Wennemars dat erbij zei en waarom de coach uiteindelijk voor deze opstelling heeft gekozen..
pi_137249198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies dus omdat de winnaar van de 1500 4 jaar geleden het niet kon volhouden moet nu de winnaar van de 10k maar niet meedoen. Totaal onlogisch en niet relevant.
Dat zei hij helemaal niet.. De 1500-meter-winnaar kon het juist wel bijhouden, (Blokhuijsen was degene die het lastig had). Maar je verdraait de woorden van Wennemars helemaal..
pi_137249199
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:02 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dan snap je dus inderdaad niet waarom Wennemars dat erbij zei en waarom de coach uiteindelijk voor deze opstelling heeft gekozen..
Jawel hoor omdat hij TVM, Koops en vriend Kramer wil beschermen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:04:31 #280
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137249217
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies dus omdat de winnaar van de 1500 4 jaar geleden het niet kon volhouden moet nu de winnaar van de 10k maar niet meedoen. Totaal onlogisch en niet relevant.
jij snapt het niet....
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:05:33 #281
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137249259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:03 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat zei hij helemaal niet.. De 1500-meter rijder kon het juist wel bijhouden, (Blokhuijsen was degene die het lastig had). Maar je verdraait de woorden van Wennemars helemaal..
Nee, Tuitert had het toen moeilijk.
pi_137249281
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:04 schreef hexje het volgende:

[..]

jij snapt het niet....
Jawel hoor, men haalt een totaal niet relevante van 4 jaar geleden erbij om iets te rechtvaardigen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:07:30 #283
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137249327
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor, men haalt een totaal niet relevante van 4 jaar geleden erbij om iets te rechtvaardigen.
Men haalt dat erbij omdat men ervan geleerd heeft. Toen reed iedereen, dit keer het team wat het beste op elkaar was ingespeeld.
pi_137249441
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:05 schreef hexje het volgende:

[..]

Nee, Tuitert had het toen moeilijk.
Blokhuijsen had het toen lastig in de laatste paar rondes toch?

Maar goed, maakt verder ook niet zoveel uit, Wennemars bedoelde te zeggen dat het niet zo simpel is om 3 goede Nederlandse schaatsers bij elkaar te zetten "die dan wel even goud winnen". Het is een serieus onderdeel waar je voor moet trainen, waarvoor je op elkaar ingespeeld moet zijn om het tot een goed einde te brengen. In 2006 en 2010 ging het mis, terwijl Nederland de beste 3 individuele schaatsers in het team had. Er was toen totaal geen sprake van een team, de 3 in 2010 reden op de Spelen voor het eerst samen.. Daarom is er nu voor gekozen om de groep met elkaar te laten trainen en ook om op de Spelen de beste 3 op te stellen en dus de reserve niet. Zodat je in ieder geval niets aan het toeval over hebt gelaten. Dat was de kern van het verhaal en niet, zoals Wespensteek zei, dat Bergsma niet opgesteld is omdat Tuitert het 4 jaar geleden niet bij kon houden.

Al weet ik niet waarom ik dit aan jou uitleg :P
pi_137249507
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:07 schreef hexje het volgende:

[..]

Men haalt dat erbij omdat men ervan geleerd heeft. Toen reed iedereen, dit keer het team wat het beste op elkaar was ingespeeld.
Toen was er één (en dat was inderdaad Blokhuysen) die het niet bij kon houden, dat was nu totaal niet aan de orde wie men ook had opgesteld.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:25:54 #286
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137249927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:10 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Blokhuijsen had het toen lastig in de laatste paar rondes toch?

Maar goed, maakt verder ook niet zoveel uit, Wennemars bedoelde te zeggen dat het niet zo simpel is om 3 goede Nederlandse schaatsers bij elkaar te zetten "die dan wel even goud winnen". Het is een serieus onderdeel waar je voor moet trainen, waarvoor je op elkaar ingespeeld moet zijn om het tot een goed einde te brengen. In 2006 en 2010 ging het mis, terwijl Nederland de beste 3 individuele schaatsers in het team had. Er was toen totaal geen sprake van een team, de 3 in 2010 reden op de Spelen voor het eerst samen.. Daarom is er nu voor gekozen om de groep met elkaar te laten trainen en ook om op de Spelen de beste 3 op te stellen en dus de reserve niet. Zodat je in ieder geval niets aan het toeval over hebt gelaten. Dat was de kern van het verhaal en niet, zoals Wespensteek zei, dat Bergsma niet opgesteld is omdat Tuitert het 4 jaar geleden niet bij kon houden.

Al weet ik niet waarom ik dit aan jou uitleg :P
Hahaha dat is inderdaad wat hij bedoelde.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:26:31 #287
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137249951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toen was er één (en dat was inderdaad Blokhuysen) die het niet bij kon houden, dat was nu totaal niet aan de orde wie men ook had opgesteld.
lees het verhaal boven jouw post.
pi_137250079
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:26 schreef hexje het volgende:

[..]

lees het verhaal boven jouw post.
Heb ik gedaan maar toch slaat het nergens op wat Wennemars vertelde. Want als je al bang was dat het met Bergsma niet goed zou gaan hadden ze hem juist tegen de Fransen moeten inzetten, dan hadden ze ten minste wat samen gereden als hij nodig was als het spannend werd in de finale. Je kunt de tegenstanders van Vancouver in de halve finale echt niet vergelijken met de Fransen. Die Fransen reden een tijd waar Bergsma in zijn eentje nog van had gewonnen als ik kijk naar de tussentijd op de 5 km.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:42:03 #289
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137250465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heb ik gedaan maar toch slaat het nergens op wat Wennemars vertelde. Want als je al bang was dat het met Bergsma niet goed zou gaan hadden ze hem juist tegen de Fransen moeten inzetten, dan hadden ze ten minste wat samen gereden als hij nodig was als het spannend werd in de finale. Je kunt de tegenstanders van Vancouver in de halve finale echt niet vergelijken met de Fransen. Die Fransen reden een tijd waar Bergsma in zijn eentje nog van had gewonnen als ik kijk naar de tussentijd op de 5 km.
De meeste gunnen Bergsma de gouden medaille. Alleen heeft topsport niet altijd met gunnen te maken. Natuurlijk kijk je naar het verleden, wat ging goed en wat kan beter. 1 les die ze hebben geleerd is dat er echt een team moet staan. Een team wat op elkaar is ingesteld. Dat team heeft steeds gereden. Is toch niet erg.
pi_137250582
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:42 schreef hexje het volgende:

[..]

De meeste gunnen Bergsma de gouden medaille. Alleen heeft topsport niet altijd met gunnen te maken. Natuurlijk kijk je naar het verleden, wat ging goed en wat kan beter. 1 les die ze hebben geleerd is dat er echt een team moet staan. Een team wat op elkaar is ingesteld. Dat team heeft steeds gereden. Is toch niet erg.
Gefeliciteerd mogelijk hadden ze wel de juiste tactiek om vier jaar geleden goud te winnen, nu was het gewoon dom. Het geeft maar aan dat ze bij schaatsen geen verstand hebben van teamsport in mijn ogen. Gelukkig dat er geen blessure is geweest want dan hadden ze geen (ingereden) reserve meer gehad dankzij die geweldige tactiek.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:48:13 #291
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137250688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gefeliciteerd mogelijk hadden ze wel de juiste tactiek om vier jaar geleden goud te winnen, nu was het gewoon dom. Het geeft maar aan dat ze bij schaatsen geen verstand hebben van teamsport in mijn ogen. Gelukkig dat er geen blessure is geweest want dan hadden ze geen (ingereden) reserve meer gehad dankzij die geweldige tactiek.
Tja, Vlieland.....
pi_137255416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gefeliciteerd mogelijk hadden ze wel de juiste tactiek om vier jaar geleden goud te winnen, nu was het gewoon dom. Het geeft maar aan dat ze bij schaatsen geen verstand hebben van teamsport in mijn ogen. Gelukkig dat er geen blessure is geweest want dan hadden ze geen (ingereden) reserve meer gehad dankzij die geweldige tactiek.
Tja, Bergsma was natuurlijk wel volledig ingereden en kende volledig de slagen van de andere 2 als ze hem tegen de (kansloze) Fransen hadden ingezet. Dat moet je daarvoor al gedaan hebben, niet op de Spelen zelf.. Als Verweij op de avond voor de finale z'n been gebroken had en Bergsma was ingevallen, hadden ze de finale mogelijk ook gewonnen. Maar dat is de hele discussie niet..
pi_137256039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:21 schreef Marcoss het volgende:
Maar dat is de hele discussie niet..
Jawel want het gaat over tactiek op deze spelen en dus niet over tactiek op de spelen vier jaar geleden. Dat is juist waarom ik me erger aan de opmerkingen van Wennemars en eerder Koops. Bergsma heeft in Berlijn de wereldbeker gereden en is een maratonschaatser die gewend is om in een grote groep te rijden. Als je op veilig wil spelen voor GOUD dan wil je een reserve die je op het laatste moment kan inzetten en waarbij er dan ook vertrouwen is de finale te winnen. Dan wil je dat alle vier op de spelen al eerder een rit in de TP hebben gereden naar mijn mening, daarnaast heb je nog de vreemde rugblessure van Kramer. In mijn ogen was het logisch Kramer te vervangen door Bergsma in de rit tegen de Fransen. Beide zelfde type rijders wat lekker veilig is qua samenstelling en ritme en motivatie van Bergsma voor evt. rol in finale naast ontzien rug van Kramer.

Maar goed het is gebeurd en we kunnen het niet veranderen maar ik blijf het verwijzen naar 4 jaar terug maar vreemd vinden want deze spelen waren de tegenstanders heel anders en de eigen ploeg was veel sterker. De enige riskante wedstrijd was nu de finale tenzij er werd gevallen, dat was vier jaar geleden wel anders dus zorg je dat vier rijders optimaal klaar zijn om de finale te rijden in mijn ogen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:35:29 #294
56724 Wombcat
rent wiel
pi_137260906
De meeste coaches zijn net als de meeste generaals: ze vechten de vorige oorlog.
in a crowd you lose humanity
pi_137263497
2 gouden plakken voor Bergsma was er 1 teveel.
  zondag 9 maart 2014 @ 05:29:24 #296
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_137536191
quote:
Bergsma: 'Klaar met ploegenachtervolging'
nusport.nl

Jorrit Bergsma sluit een comeback bij de Nederlandse achtervolgingsploeg uit. De Fries meldde zich tijdens de Winterspelen af voor de finale van de team pursuit en heeft geen behoefte aan een terugkeer in het team.

Bergsma voelde zich in Sotsji zich niet serieus genomen en stelde zich geen onderdeel te voelen van het team.

De winnaar van olympisch goud op de 10 kilometer is er naar eigen zeggen 'klaar mee'. ''Ik heb geen behoefte aan een comeback. Ik heb me ervoor ingezet, maar het heeft me alleen maar gedonderd opgeleverd'', zegt hij tegen De Telegraaf.

Het standpunt van Bergsma zadelt bondscoach Arie Koops met een nieuw probleem op. Aankomend weekend bij de World Cup-finale in Heerenveen staat er weer een ploegenachtervolging op het programma.

Omdat Sven Kramer zich heeft laten opereren aan zijn luchtwegen, zal die niet aanwezig zijn. Bergsma, die vrijdag de 5 kilometer in Inzell won, zal in ieder geval niet met Koen Verweij en Jan Blokhuijsen aan de start verschijnen.

''Als ze iemand nodig hebben, zoeken ze maar iemand anders. Wie? Er zijn genoeg andere jongens die het kunnen. Iemand als Douwe de Vries heeft dat in het verleden ook al laten zien.''
Geen verrassing

De afmelding van Bergsma komt voor Koops niet als een verrassing. ''Ik denk dat Jorrit en ik daar dezelfde verwachtingen van hadden.''

''Maar ik heb met Jorrit afgesproken dat we komende week een kop koffie gaan drinken om de nodige kou uit de lucht te nemen. En die afspraak staat nog steeds.''
Ventje, ventje, ventje, ben je nou nog steeds aan het huilen? Ik was je alweer vergeten hoor.
Slapjanus, ga rap voor een ander land rijden met je gemekker.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_137536202
Groot gelijk heeft ie :Y
pi_137536333
Eer aan zichzelf houden, prima dit ^O^
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137598988
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 05:29 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ventje, ventje, ventje, ben je nou nog steeds aan het huilen? Ik was je alweer vergeten hoor.
Slapjanus, ga rap voor een ander land rijden met je gemekker.
Als er staat 'zegt hij tegen de Telegraaf' dan betekent dat niet dat hij de Telegraaf heeft gebeld, maar dat een verslaggever hem vraagt of ie meedoet of niet. Bergsma zegt dan 'nee'. Dat zou ik niet meteen janken gaan noemen.
pi_137736519
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 05:29 schreef Old_Pal het volgende:

Ventje, ventje, ventje, ben je nou nog steeds aan het huilen? Ik was je alweer vergeten hoor.
Slapjanus, ga rap voor een ander land rijden met je gemekker.
Ik zeg datie voor Belgie gaat uitkomen. Hij zal niet de eerste zijn.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:12:54 #301
229810 hexje
Surfboard, surfboard
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')