Ik weet niet wat het 'officiele' antwoord op je vraag is, maar dat zou wel briljant zijn. Ik moet tenslotte op mijn paard passen als ik aan het werk ben en dus kan ik de grond en aanleg van een stal en paardenbak ook opvoeren, ik ben tevens de mantelzorger van mijn ouders, waar ik dan een volledig ingericht woonhuis voor laat bouwen en zakelijk opvoer enz. O ja, ik heb ook nog vissen, dus een zwembad in de tuin zou dan ook zakelijk op te voeren zijnquote:Op donderdag 8 mei 2014 14:02 schreef Burdie het volgende:
Even een vraag... ik heb pas een zoontje gekregen en wil op kantoor (kantoor aan huis) een plekje maken waar hij kan spelen terwijl ik aan het werk ben. Wat speelgoed neerleggen, etc. Mag ik de kosten daarvan als zakelijke kosten opvoeren, of moet ik dat privé betalen?
quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je nou een kind hebt gekregen van een zakenrelatie dan kun je je baby zakelijk op de balans zetten. Alle kosten zijn aftrekbaar en afhankelijk van hoeveel co2 je baby uitstoot, moet je dan bijtelling betalen voor het prive gebruik van je baby.
Maar dat dient dan ook een zakelijk doel. Klanten kunnen hun kind er achter laten. Jouw doel is niet zakelijk, jij wil gewoon je kind vermaken terwijl je aan het werk bent.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:22 schreef Burdie het volgende:
Nouja, een lego hoek in een autogarage, of een speelhoek in de supermarkt worden ook als zakelijke kosten opgevoerd, neem ik aan .
En och, het zal gaan om hooguit een paar tientjes, ik vroeg het me alleen af .
Geef het gewoon op als neveninkomsten, je verwacht er toch geen noemenswaardig inkomen mee te genereren.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:27 schreef Silenus het volgende:
Yoyo lieve fokkers,
ik heb ook een vraag. Ik ben door mijn vorige werkgever gevraagd om columns te schrijven voor hun magazine. Gaat om vier stukjes waar ik 75 euro per stukje voor krijg, eigenlijk dus kattenpis. Maar ze willen het wel officieel doen, dus ik moet ze een factuur opsturen etc.
Nu dacht ik: prima, ik schrijf me even in bij de KVK, BTW-nummertje aanvragen, zo gepiept. Kom ik daar op afspraak, word ik bijna uitgelachen omdat mijn 'te verwachten omzet' dus 4x75 = 300 euro is en ze daar echt geen BTW-nummer voor willen aanmaken. ( Ja weet ik veel.)
Hij adviseerde me een VAR-nummer aan te vragen, heb ik gedaan, heb ik nu ook.
Ik stuur dus mijn opdrachtgever -inmiddels- twee facturen van 75 euro p.s. met daarin die VAR en de vraag of het zo allemaal lukt. Geven ze nu aan dat ze toch echt een BTW-nummer nodig hebben om mij te kunnen uitbetalen.
Bij de KVK willen ze dat pas geven als je per jaar minimaal 6.000 euro omzet gaat draaien. Nou dat haal ik natuurlijk niet met een schrijfseltje hier en daar. Iemand een lumineus idee?
Ja dat dacht ik dus ook, maar bij m'n vorige verzekering stond de auto op de naam 'van de zaak' en bij de nieuwe kan dat niet, die doet niet zakelijk. Kwam ik vorige week achter. Dus nu wil de nieuwe verzekeraar dat ik vanaf vrijdag opgebokt ben.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bedoel je precies met zakelijke auto? Als je een eenmanszaak hebt staat de auto sowieso nog op je eigen naam namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |