abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:21:41 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132399965



De Raspberry Pi is een singleboardcomputer gebaseerd op ARM-processors die tegen een minimale prijs wordt vervaardigd en verkocht. De Raspberry Pi werd ontwikkeld aan de Universiteit van Cambridge en is bedoeld voor educatieve doeleinden. De productie is op 10 januari 2012 begonnen.

Alle beschikbare besturingssystemen zijn gebaseerd op Linux. Omdat de Raspberry Pi gebruik maakt van een ARM-processor moeten bestaande Linux-distributies geport worden naar ARM-architectuur. De beschikbare distributies zijn:

• Debian
• Arch Linux
• QtonPi
• Fedora

De eerste concepten ontstonden in 2006 en waren gebaseerd op de Atmel Atmega644-microcontroller. De stichter van de Raspberry Pi Foundation, Eben Upton, wist een groep academici en anderen bijeen te krijgen en enthousiast te krijgen voor het project. Doel was kinderen kennis te laten maken met programmeren op eenvoudige wijze, zonder dat enorme kosten zouden moeten worden gemaakt.
Bron: Wikipedia

Specificaties:



Distributies beschikbaar: http://elinux.org/RPi_Distributions
Enkele mogelijkheden:

• Mediaplayer (XBMC -> Xbian / OpenELEC / Raspbmc)
• Server / NAS
• Retro game-systeem d.m.v. emulators
• Pirate Box
• Fileserver
• Mailserver

Officiële verkoopadressen (houd rekening met lange wacht- en verzendtijden):

Farnell
RS Components

Let op! De Raspberry Pi is alleen het circuitboard, je moet zelf zorgen voor behuizing en accessoires in indien gewenst.

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132400014
Gebruik je wel een voeding die het aankan? Minimaal 1 ampere?

quote:
The Pi outputs a relatively weak HDMI signal. Some devices may not immediately notice the Pi's HDMI or may not do the negotiation.
Setting the hdmi_force_hotplug=1 makes sure the Pi believes the monitor/TV is really there.
You might also need to set config_hdmi_boost=4 or even higher (up to 9) if your display needs a stronger signal.
If the display is a computer monitor, use hdmi_group=1 and if it is an older TV, try hdmi_group=2.
Do not set hdmi_safe=1 as that overrides many of the previous options.
Using a shorter or better quality HDMI cable might help.
Make sure your Pi's power supply delivers 1A and not 500mA.
If you see a problem with the red colour - either absent, or interference - then try a boost. However it might simply be that the display requires a stronger signal than the Pi can give.
http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?f=26&t=34061
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:24:14 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132400058
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:22 schreef Wokkel het volgende:
Gebruik je wel een voeding die het aankan? Minimaal 1 ampere?
Jup, eentje van 1000mA ;)

Maar das misschien wel nog een optie, ik ga 'm eventjes aan de USB-hub hangen. Die kan max. 2,5A hebben.
Edit: USB-hub begon raar te doen :{ De usb-poort waar de Pi opzat valt uit :')
Edit2: enfin, maar gestopt met die USB-hub. Terwijl ik dit typ, wordt OpenElec 3.2.2 al naar het kaartje geschreven. Eens zien of er over een klein 40 seconden wel verandering in mijn HDMI uitgang zit :{

edit3: nee dus :(
Nu begin ik dus te twijfelen of het niet de kabel is. Mede door dat artikel van Wokkel. Heb er eentje van 3 meter, gevalletje ¤2,50 ( :') ) van de Action. Al waren er diverse op Tweakers wat er content over waren :{ (die met de oranje stekkers)

Edit4: hehe, eindelijk. Nieuwe config.txt aangemaakt op de root van OpenElec, daar enkel hdmi_safe=1 in gezet volgens deze troubleshooter. En nu doet ie 't wel :) Maar wel met een max. resolutie van 640x480p. Dat moet toch beter kunnen :{
En ik kom er direct achter dat CEC dus ook werkt ^O^

edit5: godver ik blijf bezig. Maar wel volledig opgelost nu ^O^ hdmi_safe=1 vervangen door de lijnen hdmi_group=1 en hdmi_mode=20 en hij boot direct door naar HD beeld *O*

edit6: crap, nu staat ie op 1080i :') kan ik 'm alsnog aanpassen :') En dan werkt 't weer niet :') :') :') :( :(

edit7: dus, hij boot wel op met hdmi_mode=20 (1080i) maar niet met hdmi_mode31 (1080p) :? En dat terwijl de tv toch Full HD zou zijn :{

[ Bericht 13% gewijzigd door Sinister-D- op 21-10-2013 20:03:29 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:24:03 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132482294
Miljaar, na 2 dagen kutten eindelijk erachter gekomen waarom dat dat ding niet werkte op 1080p :{ En het bleek gewoon de kabel te zijn. De Action kabel met oranje stekkers (3mtr/¤2.60) waar iedereen zo lovend is was dus gewoon niet goed genoeg, en kon er alleen 1080i mee overbrengen (ook getest met m'n x360). Vandaag maar een nieuwe gehaald, ook bij de Action maar dan de variant met zwarte stekkers (1.8mtr/¤1.99), en die werkt dus wel op 1080p :{ (en de x360 trouwens ook)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:30:32 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132482517
En nu kan ik gaan kutten met Navi-X weer op gang te brengen :') Die werkt dus nog steeds niet op OpenElec :{ Eens kijken of er ergens een fix is.
Wat mij betreft blijft OpenElec er wel opstaan, want die draait toch echt een bak soepeler dan RaspBMC _O_

edit: en toch gaat dit 'm niet worden ;( Krijg Navi-X niet aan de gang :{ Dan maar weer RaspBMC en proberen te tweaken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Sinister-D- op 23-10-2013 20:49:42 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:28:04 #7
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_132488056
iemand ervaring met 3d films via de raspberry + subtitles?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_132490947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:28 schreef Lon3 het volgende:
iemand ervaring met 3d films via de raspberry + subtitles?
Standaard 3D sbs filmpjes van usenet e.d. spelen prima af; die zijn dan ook niet echt verschillend t.o.v. standaard films. Volledige Bluray rips weet ik niet.

Subtitles kun je heel makkelijk met 3Dsubtitler maken. Je voert een .srt bestand in en deze zet het automatisch om in subtitles voor 3D film.

En met de juiste letter/cijfer-combinatie in je filmbestand schakelt je tv geloof ik ook nog automatisch om naar 3D.
Een van onderstaande combinaties is het; welke ben ik even vergeten dus heb ik ze toen maar allemaal ingezet :')
13D.HSBS.3dbd.

Jammer genoeg lijkt dit nu niet te werken op m'n Ouya ;(
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:34:27 #9
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_132491825
Ik heb alles automatisch, vanaf dat ik de naam van de film/ serie in heb gegeven hoef ik niets meer te doen tot dat de film in mijn xbmc verschijnt. dus een srt handmatig omzeten naar 3d zie ik niet zo zitten :P zijn er geen plugins/sites die al 3d subtitles aanbieden zodat ik die kan scripten om automatisch te downloaden?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_132491988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Lon3 het volgende:
Ik heb alles automatisch, vanaf dat ik de naam van de film/ serie in heb gegeven hoef ik niets meer te doen tot dat de film in mijn xbmc verschijnt. dus een srt handmatig omzeten naar 3d zie ik niet zo zitten :P zijn er geen plugins/sites die al 3d subtitles aanbieden zodat ik die kan scripten om automatisch te downloaden?
Geen idee; zodra ik dat programmaatje vond, vond ik het prima.
Omzetten is kwestie van seconden en daar ga ik niet meer (tijd) aan besteden dan nodig.
Heb toch niet zo veel 3D films...

Hier ook alles automatisch d.m.v. Sab, Sickbeard en Couchpotato maar ik merk toch wel dat ik die laatste nauwelijks meer gebruik. Films haal ik steeds vaker handmatig op zodat ik 100% controle heb over wat ik binnenhaal; heb nog niet zo veel tijd besteed aan CP2 en daarom vind ik het nog maar een lastig iets t.o.v. CP1.
pi_132530343
Misschien maar ff van een van m'n Pi's een cloud maken ( http://owncloud.org ).
Las er net over in een magazine: http://www.connect.de/rat(...)erry-pi-1540246.html .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132531003
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:05 schreef shiznuts het volgende:
Misschien maar ff van een van m'n Pi's een cloud maken ( http://owncloud.org ).
Las er net over in een magazine: http://www.connect.de/rat(...)erry-pi-1540246.html .
Heb je geen NAS of netwerkschijf? Dan is het kwestie van 2 stappen en je hebt ook een 'cloud'.
(Foutieve term; een schijf aan internet hangen is nog geen cloud).

Heb zelf ook wel eens gedacht om m'n NAS open te zetten maar zie er nog niet voldoende reden voor; bovendien is veiligheid dan ook wat minder.
pi_132531359
Ik heb alleen een netwerkhub met USB-aansluitingen; de Iomega iConnect.
Die kan/doet in principe hetzelfde. Was goedkoper dan zo'n Pogoplug en het nadeel van die laatste is dat je er alleen via het internet op kunt, je kunt niet eens het voordeel van een lokaal netwerk gebruiken.
Echter is m'n jaar gratis remote DNS-toegang bij Iomega allang afgelopen en moet je nu dokken. Heb verder geen echte NAS-kast en wil ook geen computer aan hebben staan. Maar voor de Pi is dat natuurlijk best een geinig taak op eraan toe te wijzen.

Kwam laatst wel de Lima tegen, leek ook wel geinig: http://www.kickstarter.co(...)rain-of-your-devices . Maar ook niet helemaal wat ik zou willen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132531729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:25 schreef shiznuts het volgende:
Maar voor de Pi is dat natuurlijk best een geinig taak op eraan toe te wijzen.
Dat is natuurlijk ook zo.

Je zou ook naar port forwarding op je router e.d. kunnen kijken. Misschien ben je dan ook al klaar.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:01:39 #15
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_132535627
Voor een eigen dropbox moet je eens kijken naar seafile. Gebruik het nu regelmatig en het werkt erg goed
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_132544969
ik heb een raspberry pi B met openelec
en heb een probleem met de ondertiteling.
hoe krijg ik ondertiteling bij een film die ik afspeel van af mijn NAS bijvoorbeeld?
als ik op ondertiteling druk vind hij er wel een aantal maar als ik hem toepas verschijnt er niks onder in beeld.
iemand een idee?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132546462
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb een raspberry pi B met openelec
en heb een probleem met de ondertiteling.
hoe krijg ik ondertiteling bij een film die ik afspeel van af mijn NAS bijvoorbeeld?
als ik op ondertiteling druk vind hij er wel een aantal maar als ik hem toepas verschijnt er niks onder in beeld.
iemand een idee?
welke versie openelec?
staat er sync voor als je de subtitel gevonden hebt?
valt die niet buiten het scherm? schakel is tussen de output resoluties.
:]
pi_132547360
dat met die scherm resoluties van mij tv heb ik ook al naar gekeken maar hielp niet.
volgens mij heb ik de meest recente versie van openelec
en hij zegt volgens mij wel sync.
ik maak gebruik van de opensubtitle repository/ addon

ik weet niet of er nog andere servers zijn die ik zou kunnen proberen?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132547716
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
dat met die scherm resoluties van mij tv heb ik ook al naar gekeken maar hielp niet.
volgens mij heb ik de meest recente versie van openelec
en hij zegt volgens mij wel sync.
ik maak gebruik van de opensubtitle repository/ addon

ik weet niet of er nog andere servers zijn die ik zou kunnen proberen?
bij settings. Appearance.Skin settings kun je nog wat configureren ja. Die addon heet "xmbc subtitels"?
:]
pi_132548759
die heb ik ook geconfigureerd dacht ik.
ik heb precies gedaan zoals wordt beschreven in een nederlands tutorial van iemand op youtube :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132548821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb een raspberry pi B met openelec
en heb een probleem met de ondertiteling.
hoe krijg ik ondertiteling bij een film die ik afspeel van af mijn NAS bijvoorbeeld?
als ik op ondertiteling druk vind hij er wel een aantal maar als ik hem toepas verschijnt er niks onder in beeld.
iemand een idee?
Heeft je Raspi schrijfrechten op je NAS?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132550134
dat dacht ik wel ja, waar schrijft hij normaal die ondertitels heen dan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132551027
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
dat dacht ik wel ja, waar schrijft hij normaal die ondertitels heen dan?
In dezelfde map als het filmbestand, maar je kan geloof ik de plugin instellen om het bijvoorbeeld in een map op de SD-card weg te schrijven, maar dan moet je geloof ik ook XBMC instellen dat hij de subs uit die map leest.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132554108
het had inderdaad met de rechten te maken denk ik.
heb het aangepast naar een map op de sd kaart en toen deed hij wel :)

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij ook gewoon schrijf rechten heeft op de video map van mijn NAS?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:43:23 #25
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_132556663
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
het had inderdaad met de rechten te maken denk ik.
heb het aangepast naar een map op de sd kaart en toen deed hij wel :)

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij ook gewoon schrijf rechten heeft op de video map van mijn NAS?
In de instelling van je nfs export bestand zet je nu iets neer in de trant van sharenaam filesystem -read dat moet read/write worden. Als je dat instelt werkt ook je delete movie from library ook. Anders delete hij de film alleen uit zijn index database maar niet fisiek van de share.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_132599724
Sinds ik xbmc via usb3 stick draai gaat ie echt super vlot. Yatze is trouwens wel een heerlijke app om de boel mee te besturen.

Amber skin is ook nice! Die draait ook lekker vlot :).
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:23:32 #27
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_132599807
USB3.0? De Pi heeft 2.0-poorten? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132599973
I know.. Maar gek genoeg draait ie echt vlot op mn usb3 stickie :D.

Bovendien fucked ie nu geen sd kaartje meer op als ik hem flink overclock. Draait lekker stabiel nu :).
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_132729524
als je de complete inhoud van xbmc op de sdkaart op een usb stick zet en je laat dan SD kaart uit de raspberry PI en je laat die usb stick er in.
Zou hij dan xbmc van die usb stick kunnen starten?

en werkt xbmc sneller vanaf een usb stick dan een SD-kaart?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132729592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
als je de complete inhoud van xbmc op de sdkaart op een usb stick zet en je laat dan SD kaart uit de raspberry PI en je laat die usb stick er in.
Zou hij dan xbmc van die usb stick kunnen starten?

en werkt xbmc sneller vanaf een usb stick dan een SD-kaart?
Je kunt XBMC op een USB-stick zetten maar dat is niet kwestie van knippen en plakken geloof ik.
Moet je even op googlen.

En ja; XBMC vanaf een USB-stick is sneller dan vanaf SD-kaart.
pi_132731994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
als je de complete inhoud van xbmc op de sdkaart op een usb stick zet en je laat dan SD kaart uit de raspberry PI en je laat die usb stick er in.
Zou hij dan xbmc van die usb stick kunnen starten?

en werkt xbmc sneller vanaf een usb stick dan een SD-kaart?
Je kunt natuurlijk wel een groot gedeelte van je installatie op een usb stick zetten, maar de "bios" van je raspberry pi zal toch eerst de bootloader moeten laden en dat kan (AFAIK) alleen van een sd-kaart. Ik geloof dat het grootste probleem is dat de GPU de bootloader laad en dan de CPU inschakelt; google is je vriend.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:30:11 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_132734153
Heeft iemand Netflix al werkend gekregen op een PI?
So we just called him Fred
pi_132754061
thanx voor de info :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132754587
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:30 schreef FredvZ het volgende:
Heeft iemand Netflix al werkend gekregen op een PI?
Heb er naar zitten zoeken maar nog geen succes. Volgens mij is de beste hoop op dit moment een stabiele android-build en dan de android-app gebruiken.
pi_132758576
Net RetroPie werkend gekregen op mijn Pi. Eventjes snel uitgetest, Super mario world lijkt het goed te doen :) . Probleem is alleen dat de controllers om 1 of andere wel in het hoofdscherm werken maar niet in het spel zelf. Vreemd..

Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Oh.
pi_132987420
Ik ben een leek nog met de RasPi, welke raden jullie aan?

RaspBMC of OpenELEC en waarom?

Hoe zit het qua compatibiliteit van add-ons, want ik lees in dit topic dat Navi-X nog niet zo goed werkt op OpenELEC.
pi_132996802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:40 schreef othie het volgende:
Ik ben een leek nog met de RasPi, welke raden jullie aan?

RaspBMC of OpenELEC en waarom?

Hoe zit het qua compatibiliteit van add-ons, want ik lees in dit topic dat Navi-X nog niet zo goed werkt op OpenELEC.
Ik heb openelec draaien is mij ook aangeraden door andere fokkers hier :)
en merk dat deze inclusief een overclock naar iets van 950Mhz dat hij best snel draait.
sneller dan hij bij de andere 2 deed die ik geprobeerd heb: Rasbian en xbian.

maar waar halen de anderen hier hun apps/ addons vandaan.
Ik heb nu in iedergeval een link naar fusion waar ik icefilms vandaan heb gehaald.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132997189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik heb openelec draaien is mij ook aangeraden door andere fokkers hier :)
en merk dat deze inclusief een overclock naar iets van 950Mhz dat hij best snel draait.
sneller dan hij bij de andere 2 deed die ik geprobeerd heb: Rasbian en xbian.

maar waar halen de anderen hier hun apps/ addons vandaan.
Ik heb nu in iedergeval een link naar fusion waar ik icefilms vandaan heb gehaald.
superrepo.org
Ik heb ik openelec omdat t stabieler is op mijn pi. Echter kun je aan raspbmc meer tweaken.
:]
pi_132997247
die superrepo ga ik vanavond eens proberen :)
Die kan ik neem aan, ik net zo toevoegen als fusion?

thnx

[ Bericht 1% gewijzigd door sjoemie1985 op 07-11-2013 14:40:46 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_132998895
Misschien een idiote vraag.
Kun je de raspberry gebruiken om te downloaden en als mediaspeler?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133001178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:09 schreef Miniem het volgende:
Misschien een idiote vraag.
Kun je de raspberry gebruiken om te downloaden en als mediaspeler?
1. Waarschijnijk wel. Of je het wilt is een 2e.
2. Lees de OP.. Ja, dat kan.
Oh.
pi_133007505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:10 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

1. Waarschijnijk wel. Of je het wilt is een 2e.
2. Lees de OP.. Ja, dat kan.
1. hoezo? :+ je nl hebt ook NAS'jes die je kunt instellen om te downloaden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133012938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:53 schreef Miniem het volgende:

[..]

1. hoezo? :+ je nl hebt ook NAS'jes die je kunt instellen om te downloaden.
ik heb er een externe schijf aan hangen en couchpotato en transmission draaien. Je loopt wel tegen de processor limit aan maar hij trekt wel 16mbit ofzo. Maar t werkt.
:]
pi_133013330
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:24 schreef wootahH het volgende:

[..]

ik heb er een externe schijf aan hangen en couchpotato en transmission draaien. Je loopt wel tegen de processor limit aan maar hij trekt wel 16mbit ofzo. Maar t werkt.
Kun je er dan xbmc en couchpotato opzetten? En is sabnzb ook mogelijk? Laat je de pi dan ook uitpakken?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 7 november 2013 @ 18:44:34 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133013694
Uitpakken op een pi. Succes daarmee
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133014538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:44 schreef Catch22- het volgende:
Uitpakken op een pi. Succes daarmee
Drm mn vraag
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133014633
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:02 schreef Miniem het volgende:

[..]

Drm mn vraag
nee je vroeg of je erop kon downloaden ;p
:]
pi_133014834
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:04 schreef wootahH het volgende:

[..]

nee je vroeg of je erop kon downloaden ;p
Nee hoor.
Zie hierboven.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133027214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:44 schreef Catch22- het volgende:
Uitpakken op een pi. Succes daarmee
het zal vast wel kunnen toch? je moet geen hoge snelheid verwachten echter :)
pi_133033631
Kijk, je zal vast wel kunnen downloaden, uitpakken en etc. Het zal alleen niet al te snel gaan. Het is een ding van 35 euro. Maar met Raspbian Wheezy kan ik me voorstellen dat het mogelijk is. Dat is praktisch gezien gewoon een desktop omgeving.
Om alleen dan ook tegelijkertijd XBMC te draaien... Hm. Het lijkt me lastig. Moet vast kunnen hoor, ligt eraan hoeveel je van programmeren houdt. Ik kan me voorstellen dat je misschien een dual-boot maakt tussen een desktop omgeving en XBMC, alleen zal je dus elke keer moeten wisselen.
Oh.
pi_133260033
Zo, vandaag even een GIT-servertje maken van mijn Rasppi.
pi_133289147
Ik heb een Raspberry PI model a gekregen met 256mb. geheugen. Nu maar eens zien wat ik ermee ga doen :)
pi_133289563
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:10 schreef Qunix het volgende:
Ik heb een Raspberry PI model a gekregen met 256mb. geheugen. Nu maar eens zien wat ik ermee ga doen :)
Jammer dat het geen B is. Ach ja, je kunt het nog wel gebruiken als git-servertje zoals ik doe.
pi_133485049
Draait Android 4.4 er al op? Of in ieder geval een versie? 4.0 hadden ze al geport toch?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_133485207
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:30 schreef dimmak het volgende:
Draait Android 4.4 er al op? Of in ieder geval een versie? 4.0 hadden ze al geport toch?
Er zijn mensen mee bezig maar voor zover ik weet zijn er (nog) geen stabiele android builds.
  donderdag 21 november 2013 @ 16:25:12 #57
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_133486747
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:26 schreef Iemand91 het volgende:
Kun je ook doen; je Raspberry inbouwen in je tv..

[ afbeelding ]
Je raspberry dusdagig in de tv bouwen zoals hij daar doet en dan er achter komen dat je sdcardcorrupt is geraakt... :') moet je de hele tv uit elkaar halen om er bij te komen :+
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_133487325
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:25 schreef Lon3 het volgende:
Je raspberry dusdagig in de tv bouwen zoals hij daar doet en dan er achter komen dat je sdcardcorrupt is geraakt... :') moet je de hele tv uit elkaar halen om er bij te komen :+
hehe :P

hij heeft 'm alleen wel op 5V voeding aangesloten van de tv die ook stroom blijft leveren wanneer de tv uit gaat (ik gok standby dus). Dat scheelt natuurlijk al.

Hoor iedereen dat SD-card corrupt gaat bij stroom eraf halen maar zo hebben wij het maanden gebruikt (en wordt nog 1 Pi zo gebruikt) en nooit ergens last van gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-11-2013 16:56:00 ]
  donderdag 21 november 2013 @ 18:58:48 #59
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_133491022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

hehe :P

hij heeft 'm alleen wel op 5V voeding aangesloten van de tv die ook stroom blijft leveren wanneer de tv uit gaat (ik gok standby dus). Dat scheelt natuurlijk al.

Hoor iedereen dat SD-card corrupt gaat bij stroom eraf halen maar zo hebben wij het maanden gebruikt (en wordt nog 1 Pi zo gebruikt) en nooit ergens last van gehad.
Ik heb de pi ook op eigen voeding die vast is maar bij mij hangt die ook af en toe en moet de stoom er af :+ kust saying
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_133503842
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
Hoor iedereen dat SD-card corrupt gaat bij stroom eraf halen maar zo hebben wij het maanden gebruikt (en wordt nog 1 Pi zo gebruikt) en nooit ergens last van gehad.
Is dat dan een elektronisch probleem, of softwarematig?

Een ext2 bestandssysteem (zonder journal) kan iig heeel slecht daartegen ja, en het wordt soms wel aangeraden om geen journaling fs op goedkope flash media te gebruiken.

Paar weken geleden is er bij mij nog een bestandssysteem naar de filistijnen gegaan zo. }:|
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133622313
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324443

Heeft iemand hier ervaring met deze versie? Ik heb heel erg benieuwd naar de ervaringen!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 25 november 2013 @ 20:57:25 #62
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_133622497
100,- euro? _O- whoehihihahahaha.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133622966
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef shiznuts het volgende:
100,- euro? _O- whoehihihahahaha.
Wel met toetsenbordje :P

Maar ik hoor graag een alternatief, daarvoor ben ik hier!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133623182
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef shiznuts het volgende:
100,- euro? _O- whoehihihahahaha.
lijkt me een redelijk plausibele prijs voor wat je krijgt.

@zwartmetsuiker hoe bedoel je 'met deze versie'? Of er iemand ervaring heeft met dat toetsenbord?
pi_133623302
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:13 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

lijkt me een redelijk plausibele prijs voor wat je krijgt.

@zwartmetsuiker hoe bedoel je 'met deze versie'? Of er iemand ervaring heeft met dat toetsenbord?
Überhaupt het hele apparaat in de toepassing van HTPC zijnde. Wellicht een overbodige vraag maar ik ben op zoek naar een snelle HTPC die probleem en vooral 'smooth' series en films kan afspelen en ook kan internetten en Youtube kan kijken als ik wil. Zodoende kwam ik op die site uit, ik had nog niet gekeken naar de Raspberry.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133623534
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Überhaupt het hele apparaat in de toepassing van HTPC zijnde.
...heb je het topic al doorgelezen? Het gaat hier 90% van de posts over mediacenter toepassingen.
quote:
ik ben op zoek naar een snelle HTPC
eh, srsly? Nog even verder zoeken dan maar?
pi_133623790
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 21:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...heb je het topic al doorgelezen? Het gaat hier 90% van de posts over mediacenter toepassingen.

[..]

eh, srsly? Nog even verder zoeken dan maar?
Dus een raspberry is niet fatsoenlijk te gebruiken als HTPC? Dat is wat ik opmaak uit je post.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133624094
Onderaan de pagina, die cijfertjes (1, 2) die kun je gebruiken om door een topic heen te bladeren.

En als dat niet genoeg is staat er links naast de topictitel nog een pijltje naar links, waarmee je naar het vorige topic kunt.

Gaat het lukken zo?
pi_133624130
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:34 schreef KomtTijd... het volgende:
Onderaan de pagina, die cijfertjes (1, 2) die kun je gebruiken om door een topic heen te bladeren.

En als dat niet genoeg is staat er links naast de topictitel nog een pijltje naar links, waarmee je naar het vorige topic kunt.

Gaat het lukken zo?
Beste KomtTijd...,

Wat is jouw ervaring met de raspberry als HTPC?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133624246
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Beste KomtTijd...,

Wat is jouw ervaring met de raspberry als HTPC?
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 21:34 schreef KomtTijd... het volgende:
Onderaan de pagina, die cijfertjes (1, 2) die kun je gebruiken om door een topic heen te bladeren.

En als dat niet genoeg is staat er links naast de topictitel nog een pijltje naar links, waarmee je naar het vorige topic kunt.

Gaat het lukken zo?
pi_133625855
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 21:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dus een raspberry is niet fatsoenlijk te gebruiken als HTPC? Dat is wat ik opmaak uit je post.
Je kunt een raspberry pi prima als HTPC gebruiken, maar verwacht geen "snelle HTPC". Het is meer een hobby ding wat wat aandacht nodig heeft. Als je snel iets snels wilt, dan kun je vast wel een i7 + 64GB ram + 5 SSD in raid 0 of iets dergelijks kopen met een of ander microsoft package.
pi_133626175
quote:
3s.gif Op maandag 25 november 2013 22:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Je kunt een raspberry pi prima als HTPC gebruiken, maar verwacht geen "snelle HTPC". Het is meer een hobby ding wat wat aandacht nodig heeft. Als je snel iets snels wilt, dan kun je vast wel een i7 + 64GB ram + 5 SSD in raid 0 of iets dergelijks kopen met een of ander microsoft package.
Ja ik moet mijn woordkeuze even nuanceren. Snel is uiteraard relatief. Ik zoek een systeem dat gewoon lekker werkt, zonder lange wachttijden of vastlopers. 'smooth' en soepel zijn hierbij mijn uitgangspunten.

Is dat wat beter? :)
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133626456
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja ik moet mijn woordkeuze even nuanceren. Snel is uiteraard relatief. Ik zoek een systeem dat gewoon lekker werkt, zonder lange wachttijden of vastlopers. 'smooth' en soepel zijn hierbij mijn uitgangspunten.

Is dat wat beter? :)
De raspberry is een experimenteel systeem en er komen regelmatig software updates uit. Ik zou even dit en het vorige topic doorlezen om te zien wat de ervaringen zijn met de diverse installaties.
pi_133664351
Ik heb een vraagje betreft de raspberry pi.
Ik heb deze vandaag aangeschaft, en heb Openelec XBMC op gezet.
Vervolgens wilde ik de video-add on ICEFILMS downloaden, maar die kon ik niet zo 1 2 3 vinden.
Via internet kwam ik erachter dat ik eerst Fusion moest downloaden, en installeren om vervolgens ICEFILMS te kunnen downloaden. Echter gaat het niet zo lekker met dat fusion gebeuren...

Als ik fusion probeer te downloaden, dan geeft hij een melding dat hij opeens geen verbinding met het netwerk meer heeft. Echter als ik dan bij instellingen ga kijken, dan klopt alles van internet wel gewoon?? What can i do??
Hoelahoeperdepoep...
pi_133664588
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133675988
Ja, via die link heb ik ook het stappenplan gevolgd.
En bij stap 12 gaat het dus fout. Wanneer ik op fusion klik, dan gaat hij een tijdje laden. Maar vervolgens opent hij die map niet :(

Wat me wel opviel, bij één van de voorgaande stappen, is dat hij bij stap 7, wanneer je op OK klikt, hij een melding geeft dat de netwerkverbinding niet werkt. Echter zou internet wel gewoon moeten werken op dat moment (Wifi werkt gewoon).

Maar ik vermoed dat het echte probleem dus bij stap 12 zit. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet oplossen? Er staat nergens een alternatief plan o.i.d. :(
Hoelahoeperdepoep...
pi_133676367
Valt er daar op die forums ook niks te vinden of te vragen?
http://www.xbmchub.com/forums/fusion-installer/
http://www.xbmchub.com/forums/icefilms-addon/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133676710
Vreemd.. Ik heb het net nog eens geprobeert. En vandaag doet ie het ineens wel.
Misschien een tijdelijke storing? Geen idee, maar ik kan het zip bestand van fusion nu dus wel openen.
Heb net geprobeerd icefilms te installeren, maar nu geeft ie weer aan: Icefilms defect
:'(

Nog even kloten dan maar... :P
Hoelahoeperdepoep...
pi_133676776
kijk eens bij je systeem instellingen of je wel verbinding hebt :)
heb je hem trouwens bedraad of met wifi adapter aangesloten?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_133676948
Ik heb hem met wifi adapter (Wi-Pi) aangesloten.
Maar internet werkt wel gewoon. Heb net een andere variant van icefilms gedownload, en die werkt wel gewoon (Werkt toppie zelfs!).

Wel vreemd dat icefilms het weer net niet doen dan. Maargoed, ik ''kan'' films kijken haha
Hoelahoeperdepoep...
pi_133771694
Fantastische QA bij raspbian zo te zien. :') Vannacht de installer gedraaid, die was vanmorgen klaar. Bootloader opgezet, en rebooten maar.

En hop. Alleen rode en groene LED branden lichtjes, wat als het goed is betekent dat de bootloader niet eens gevonden kon worden. "Je SD kaartje wordt niet ondersteund" is één van de diagnoses, maar hee, daarnet wilde de bootloader er nog wel prima van booten.

Dit gaat nog een lang weekend worden. -O-
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:18:25 #82
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_133773732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef LintuxCx het volgende:
Fantastische QA bij raspbian zo te zien. :') Vannacht de installer gedraaid, die was vanmorgen klaar. Bootloader opgezet, en rebooten maar.

En hop. Alleen rode en groene LED branden lichtjes, wat als het goed is betekent dat de bootloader niet eens gevonden kon worden. "Je SD kaartje wordt niet ondersteund" is één van de diagnoses, maar hee, daarnet wilde de bootloader er nog wel prima van booten.

Dit gaat nog een lang weekend worden. -O-
Heeft de installer nou de hele nacht nodig gehad zeg je? Hier installeer ik raspbmc in een half uurtje? Inclusief configuratie...

En een backup terug zetten is 5 minuten.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_133774021
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:18 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Heeft de installer nou de hele nacht nodig gehad zeg je? Hier installeer ik raspbmc in een half uurtje? Inclusief configuratie...

En een backup terug zetten is 5 minuten.
Nou ja, ik heb het gisteravond aangezwengeld. Nam maar aan dat het even zou duren met hoe snel SD kaartjes vaak zijn (snap nog steeds niet hoe SD kaart fabrikanten die absurd hoge beloofde snelheden hebben "gemeten"). Ik denk niet dat 'ie echt de hele nacht nodig gehad heeft.

Inmiddels doet 'ie het met een bootloader + kernel van https://github.com/raspberrypi/firmware/ *O*

Wel lam dat ze standaard niet aan initrd's doen wat het versleutelen van m'n rootfs weer wat lastig maakt. Leek me wel een veilig idee voor ik 'm naar pcextreme stuur.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133847951
Vanmiddag een logitech K400 draadloos toetsenbord + mousepad in één gekocht.
Ideaal zo'n dingetje! Nu kan ik heerlijk vanaf de bank mijn raspberry/mediaplayer besturen.

Weet iemand trouwens waar ik nitro circus kan kijken op xbmc? Welke add-on heb ik daarvoor nodig?
Vroeger keek ik trouwens wel eens xtreme sports channel. Bestaat dat ook op xbmc?
Hoelahoeperdepoep...
  maandag 2 december 2013 @ 21:11:46 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133856591
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:42 schreef J.Cuzzi het volgende:
Vanmiddag een logitech K400 draadloos toetsenbord + mousepad in één gekocht.
Ideaal zo'n dingetje! Nu kan ik heerlijk vanaf de bank mijn raspberry/mediaplayer besturen.
persoonlijk vind ik zo'n ding veel te groot. Voorheen gebruikte ik altijd een remote app op m'n Android toestellen. Tegenwoordig via de CEC afstandsbediening, dan maar geen toetsenbordje erbij :P
quote:
Weet iemand trouwens waar ik nitro circus kan kijken op xbmc? Welke add-on heb ik daarvoor nodig?
Vroeger keek ik trouwens wel eens xtreme sports channel. Bestaat dat ook op xbmc?
Navi-X kun je veel zenders terug vinden als je de juiste user lijsten weet te vinden, en misschien dat je iets kunt vinden op Sportsdevil. Al heb je voor de laatste wel wat tweaks en updates van derden nodig, omdat MaxMusterman 'm al een tijdje niet heeft geupdate.
Eerste 2 wat me zo te binnen schieten maar er zullen er ongetwijfeld wel meer zijn.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133856734
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:42 schreef J.Cuzzi het volgende:
Vanmiddag een logitech K400 draadloos toetsenbord + mousepad in één gekocht.
Ideaal zo'n dingetje! Nu kan ik heerlijk vanaf de bank mijn raspberry/mediaplayer besturen.

Weet iemand trouwens waar ik nitro circus kan kijken op xbmc? Welke add-on heb ik daarvoor nodig?
Vroeger keek ik trouwens wel eens xtreme sports channel. Bestaat dat ook op xbmc?
Wat heb jij verder qua setup? Zo'n toetsenbord lijkt me ook ideaal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133862589
quote:
[..]

Wat heb jij verder qua setup? Zo'n toetsenbord lijkt me ook ideaal.
Hoe bedoel je verder qua setup? Verder valt er niet veel meer op aan te sluiten toch :P?

Op het moment is het eigenlijk dus alleen dat toetsenbordje. In mijn andere USB-poort zit mijn wi-pi stickje. Die werkt ook prima..

Net heb ik overigens een klein koelribje gemaakt (Van een oud koelelement uit een xbox 360) voor op de CPU. Ik las op internet dat de CPU beter niet boven de 60 graden moet komen, en eerst werd hij 56 graden. Met het koelribje erop geplakt komt hij tot 46 graden. Dat is dus toch een verschil van 10 graden :) Geen idee of het effect werkelijk zo goed is, of dat het misschien ook nog van andere factoren afhankelijk is, maar het ziet er wel leuk uit en slechter zal die er niet op worden denk ik :D
Hoelahoeperdepoep...
pi_133882014
Zo eindelijk OpenELEC derop gezet IPV RaspBMC, Heb wel een heel erg kut probleem dat mijn harde schijf om de 10/15 minuten automatisch deruitgooit en opnieuw connect. hierdoor kan ik dus niet de series afkijken die op mijn HDD staan. Iemand enig idee waar dat door kan komen?

Ding heeft gewoon externe power HUB dus dat is het rare
pi_133895553
Nou zeg. Nieuw USB stickje ontvangen, ik sluit 'm aan en *poef* RasPi reboot. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133938806
ik heb er 3 liggen en geen flauw idee wat ik er mee aan mot. Iemand ideen?

mediacenter heb ik niet nodig omdat netflix
pi_133938860
quote:
4s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:58 schreef gogosweden het volgende:
ik heb er 3 liggen en geen flauw idee wat ik er mee aan mot. Iemand ideen?

mediacenter heb ik niet nodig omdat netflix
Vraag & Aanbod
  donderdag 5 december 2013 @ 12:05:17 #92
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_133938978
quote:
4s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:58 schreef gogosweden het volgende:
ik heb er 3 liggen en geen flauw idee wat ik er mee aan mot. Iemand ideen?

mediacenter heb ik niet nodig omdat netflix
1. Retro console van maken.
2. OpenElec erop, omdat beter dan Netflix.
3. Reserve.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_133939116
quote:
4s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:58 schreef gogosweden het volgende:
ik heb er 3 liggen en geen flauw idee wat ik er mee aan mot. Iemand ideen?

mediacenter heb ik niet nodig omdat netflix
http://www.instructables.(...)channel-raspberry-pi

Raspberry Pi as low-cost HD surveillance camera


NaCade - The Naked Raspberry Pi Arcade Machine


Raspberry Pi Radio Transmitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_133943195
quote:
verzendkosten uit zweden enzo
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:05 schreef Giester het volgende:

[..]

1. Retro console van maken.
2. OpenElec erop, omdat beter dan Netflix.
3. Reserve.
Retro console zou kunnen idd. Welke emulatoren werken een beetje lekker?
quote:
12s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:11 schreef Aether het volgende:

[..]

http://www.instructables.(...)channel-raspberry-pi

Raspberry Pi as low-cost HD surveillance camera
[ afbeelding ]

NaCade - The Naked Raspberry Pi Arcade Machine
[ afbeelding ]

Raspberry Pi Radio Transmitter
Zo'n camera idee heb ik al gedaan, alleen dan een timelapse van dat de sneeuw begon te smelten, tot dat de "midnight sun" naar voren kwam _O_
pi_133945160
quote:
12s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:11 schreef Aether het volgende:
http://www.instructables.(...)channel-raspberry-pi

Raspberry Pi as low-cost HD surveillance camera

Een dummy behuizing om de Pi heen; zo simpel maar ook zo logisch! :o
Maar je moet de LED wel afplakken; want doe je dat niet dan wordt deze door het glas gereflecteerd en zie je nog niets.

Maar ik heb wel m'n vraagtekens bij zijn tip om wifi te gebruiken.
Ik gebruikte geen Motion (maar VLC en raspivid command) en die kon bekabeld 1080p 25fps streamen, maar zodra ik overging op powerline (wat toch al beter is dan wifi) viel dat terug naar 640x360 25fps. Ik wil niet weten wat zoiets over wifi doet.
Ik geloof dat Motion ook zwaarder op de Pi drukt, zeker ook met die bewegingsdetectie.

Wel een afweging maken als je nog een camera wil bestellen of je de normale neemt of de Noir; die laatste heeft het IR-filter er niet meer opzitten zodat je deze ook 's nachts kunt gebruiken i.c.m. IR-LED's. Maar overdag geeft dat een beetje 'raar' beeld:


Toch wel verleidelijk om zo'n dummy behuizing uit China te halen; maar wat moet ik met een dergelijke camera...
pi_134100724
Volgens mij is mijn Raspberry Pi aangekomen in Amsterdam/bij PCExtreme. *O* Ben benieuwd wanneer 'ie pingbaar zal zijn...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_134101899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:07 schreef Iemand91 het volgende:

Wel een afweging maken als je nog een camera wil bestellen of je de normale neemt of de Noir; die laatste heeft het IR-filter er niet meer opzitten zodat je deze ook 's nachts kunt gebruiken i.c.m. IR-LED's. Maar overdag geeft dat een beetje 'raar' beeld:
[ afbeelding ]

Toch wel verleidelijk om zo'n dummy behuizing uit China te halen; maar wat moet ik met een dergelijke camera...
Interessant.

Zou je niet een los IR-filter op een servotje kunnen monteren om deze overdag ervoor te kunnen draaien?
pi_134433909
Even een vraagje om binnen te komen in RP wereld

Is het zo dat als ik zo'n Raspberry Pi XBMC set haal dan het plug en play is, even xbmc instellen en kijken?

Hoe bedien ik de raspberry? Via laptop? iPhone? Draadloos tobo (wat ik nog niet heb)

Pakketten kosten iets van 60/70 euro toch?
pi_134434045
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even een vraagje om binnen te komen in RP wereld

Is het zo dat als ik zo'n Raspberry Pi XBMC set haal dan het plug en play is, even xbmc instellen en kijken?

Hoe bedien ik de raspberry? Via laptop? iPhone? Draadloos tobo (wat ik nog niet heb)

Pakketten kosten iets van 60/70 euro toch?
Zolang je RaspBMC gebruikt is het redelijk plug and play.

Ding kan je bedienen met je Mobiel Laptop enz. Je kan ook Toetsenbord en muis derin doen.

Geen idee wat je wilt gaan kijken enz?
pi_134434135
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:08 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Zolang je RaspBMC gebruikt is het redelijk plug and play.

Ding kan je bedienen met je Mobiel Laptop enz. Je kan ook Toetsenbord en muis derin doen.

Geen idee wat je wilt gaan kijken enz?
Gaat voor mij voornamelijk om Icefilm en onechannel. Verder heb ik de mogelijkheden van xbmc nog niet echt onderzocht/ontdekt
pi_134434195
BTW Netflix support komt binnekort ook naar XBMC/RaspBMC
pi_134434328
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:10 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Gaat voor mij voornamelijk om Icefilm en onechannel. Verder heb ik de mogelijkheden van xbmc nog niet echt onderzocht/ontdekt
Ja dan gaat het prima werken. Genoeg tutorials daarover te vinden.

Zoeken/Laden duurt wel lang bij zowel icefilms als 1channel maar als hij start met streamen merk je er niks van. Ondertiteling is gewoon een plugin voor mogt je dat ook willen.
pi_134435826
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:14 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Ja dan gaat het prima werken. Genoeg tutorials daarover te vinden.

Zoeken/Laden duurt wel lang bij zowel icefilms als 1channel maar als hij start met streamen merk je er niks van. Ondertiteling is gewoon een plugin voor mogt je dat ook willen.
Ik gebruik Xbmc nu op mijn laptop en dan dmv HDMI aan de tv hangen :Y

Een alternatief op Xbmc voor amerikaanse series zal wel niet zijn denk ik.
Heb ik aan een 4 Gb class 10 kaartje genoeg?
pi_134443861
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:50 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik gebruik Xbmc nu op mijn laptop en dan dmv HDMI aan de tv hangen :Y

Een alternatief op Xbmc voor amerikaanse series zal wel niet zijn denk ik.
Heb ik aan een 4 Gb class 10 kaartje genoeg?
Ah kijk eens aan.

Hoe bedoel je met Amerikaanse series? Die zijn namelijk ook gewoon op 1channel te vinden dacht ik zo (gebruik het zelf niet).
4GB class 10 is prima heb ik zelf ook :)
pi_134754205
Ik heb vandaag een TFT-schermpje binnen gekregen vanuit China, en probeerde hem aan te sluiten op mijn Raspberry. Helaas krijg ik geen beeld.
Op mijn raspberry staat Noobs geinstalleerd. Kan het zijn dat mijn besturingssysteem niet werkt op zo'n schermpje? Hij is niet aangesloten via HDMI, maar via de videoaansluiting.
Wie heeft er raad?
Hoelahoeperdepoep...
pi_134754964
Via SPI bedoel je? Watvoor schermpje heb je dan? Heb er zelf ook één in bestelling staan (deze)
pi_134959446
:') :') :') nOOb alert :') :') :')

Ik heb dus een RaspB gekocht met Openelec Xbmc en kan via een XBMC app op mijn Android telefoon XBMC op RaspB besturen......

Alleen..... soms lees ik op internet dat je commandlines kan toevoegen aan de RaspB maar hoe doe ik dat? Is dat een kwestie van SD kaartje uit de RaspB in de laptop doen en daar iets toevoegen aan de SD en dan weer in de RaspB stoppen?

Ik heb ook een wifi dongel erbij gekocht maar HOE in vredesnaam installeer ik die als ik geen tobo en muis heb om aan de RaspB te hangen? :@
pi_134962227
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') :') :') nOOb alert :') :') :')

Ik heb dus een RaspB gekocht met Openelec Xbmc en kan via een XBMC app op mijn Android telefoon XBMC op RaspB besturen......

Alleen..... soms lees ik op internet dat je commandlines kan toevoegen aan de RaspB maar hoe doe ik dat? Is dat een kwestie van SD kaartje uit de RaspB in de laptop doen en daar iets toevoegen aan de SD en dan weer in de RaspB stoppen?

Ik heb ook een wifi dongel erbij gekocht maar HOE in vredesnaam installeer ik die als ik geen tobo en muis heb om aan de RaspB te hangen? :@
Je kan via Putty op je computer inloggen op je OpenElec, dan heb je een remote commandprompt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 1 januari 2014 @ 21:12:34 #109
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_134962338
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') :') :') nOOb alert :') :') :')

Ik heb dus een RaspB gekocht met Openelec Xbmc en kan via een XBMC app op mijn Android telefoon XBMC op RaspB besturen......

Alleen..... soms lees ik op internet dat je commandlines kan toevoegen aan de RaspB maar hoe doe ik dat? Is dat een kwestie van SD kaartje uit de RaspB in de laptop doen en daar iets toevoegen aan de SD en dan weer in de RaspB stoppen?

Ik heb ook een wifi dongel erbij gekocht maar HOE in vredesnaam installeer ik die als ik geen tobo en muis heb om aan de RaspB te hangen? :@
Via SSH (putty) kan je inloggen. Vervolgens kan je allemaal zaken installeren en configureren.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_134967037
Ik heb dit projectje (Ambi-TV) gespot: https://github.com/gkaindl/ambi-tv iemand ervaring mee?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_134968420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:43 schreef poepeneesje het volgende:
Ik heb dit projectje (Ambi-TV) gespot: https://github.com/gkaindl/ambi-tv iemand ervaring mee?
Zijn wel meer versies van; zoals Lightberry / Lightpack. Zelf geen ervaring mee though...
pi_134970653
Hmm het lijkt me dan makkelijker om gewoon een Philips tv te kopen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134970738
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') :') :') nOOb alert :') :') :')

Ik heb dus een RaspB gekocht met Openelec Xbmc en kan via een XBMC app op mijn Android telefoon XBMC op RaspB besturen......

Alleen..... soms lees ik op internet dat je commandlines kan toevoegen aan de RaspB maar hoe doe ik dat? Is dat een kwestie van SD kaartje uit de RaspB in de laptop doen en daar iets toevoegen aan de SD en dan weer in de RaspB stoppen?

Ik heb ook een wifi dongel erbij gekocht maar HOE in vredesnaam installeer ik die als ik geen tobo en muis heb om aan de RaspB te hangen? :@
Aaiii admiraaltje. Probeer JuiceSSH bv eens, app voor Android waarmee je via SSH kan inloggen op je Pi, dan heb je gelijk die command line gevonden :7
pi_134970907
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je kan via Putty op je computer inloggen op je OpenElec, dan heb je een remote commandprompt.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:12 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Via SSH (putty) kan je inloggen. Vervolgens kan je allemaal zaken installeren en configureren.
Thanks ga ik zo eens proberen

quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aaiii admiraaltje. Probeer JuiceSSH bv eens, app voor Android waarmee je via SSH kan inloggen op je Pi, dan heb je gelijk die command line gevonden :7
Dat ga ik ook proberen :Y

Nu mijn laatste vraag dan, dat wifi installeren...... :@ :')
pi_134970966
Ff googlen voor een tutorial voor jouw adapter? Je zal waarschijnlijk wat drivers moeten installeren, alhoewel sommige distro's out of the box al heel wat ondersteunen.
pi_134971241
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]


[..]

Thanks ga ik zo eens proberen

[..]

Dat ga ik ook proberen :Y

Nu mijn laatste vraag dan, dat wifi installeren...... :@ :')
Inlog is
Root
Openelec
pi_134971374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm het lijkt me dan makkelijker om gewoon een Philips tv te kopen.
Sure. Een setje lichtjes van nog geen ¤100 versus een tv van minstens honderden euro's. Right...

En het is een Raspberry Pi; dus een tweakerbord. Als het makkelijk moet kocht je ook geen Raspberry Pi maar een Apple TV of HTPC met XBMC.
pi_134972553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:57 schreef Loveless85 het volgende:
Ff googlen voor een tutorial voor jouw adapter? Je zal waarschijnlijk wat drivers moeten installeren, alhoewel sommige distro's out of the box al heel wat ondersteunen.
Dus als ik het goed begrijp moet ik de ubswifi in mijn laptop stoppen, SD kaart van Raspberry ook en dan op de SD kaart het software uitpakken en installeren? Of is dat te simpel gedacht want met google kom ik er niet uit wat ik met mijn TP Link TL-WN823N moet uitvoeren :')
pi_134973214
Oooh het is mij gelukt, vraag niet hoe _O- maar het is gelukt
pi_134975047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zijn wel meer versies van; zoals Lightberry / Lightpack. Zelf geen ervaring mee though...
Voor zover ik kan zien verschilt Ambi-TV van deze producten (incl. andere Ambilight-alternatieven) dat de source geen PC hoeft te zijn, maar ieder willekeurige HDMI-input.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm het lijkt me dan makkelijker om gewoon een Philips tv te kopen.
Klopt misschien wel, maar sowieso heb ik ontzettend veel producten van Sony die met elkaar integreren en het enige dat ik tof vind aan Philips-TVs is de mogelijkheid tot Ambilight.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 00:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Sure. Een setje lichtjes van nog geen ¤100 versus een tv van minstens honderden euro's. Right...

En het is een Raspberry Pi; dus een tweakerbord. Als het makkelijk moet kocht je ook geen Raspberry Pi maar een Apple TV of HTPC met XBMC.
Ook dit :).
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_135014563
Wat kun je toch leuke dingen maken met de Raspberry Pi, ga er zelf ook maar eens mee spelen dit jaar! *)
Just say hi!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:00:05 #122
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135018212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:43 schreef poepeneesje het volgende:
Ik heb dit projectje (Ambi-TV) gespot: https://github.com/gkaindl/ambi-tv iemand ervaring mee?
Lopen meer van dit soort ideeën met kleine ARM processors die HDMI of composite in uitlezen.
Heb er wel eens aan gedacht om zoiets te bouwen, helaas is het vaak of ''lastig'' of vrij duur.

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertNL op 03-01-2014 13:14:14 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_135021211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Lopen meer van dit soort ideeën met kleine ARM processors die HDMI of composite in uitlezen.
Heb er wel eens aan gedacht om zoiets te bouwen, helaas is het vaak of ''lastig'' of vrij duur.
Buiten de RBP om heb ik nog 60 euro betaald aan hardware (incl. 50 lampjes), daar zit dan nog niet het bevestigingsmateriaal bij.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:42:55 #124
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135021728
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:30 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Buiten de RBP om heb ik nog 60 euro betaald aan hardware (incl. 50 lampjes), daar zit dan nog niet het bevestigingsmateriaal bij.
Welk systeem draai je nu dan?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:45:23 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135021845
Mijn 16GB flash card is corrupt geraakt. Table is gewoon dood, kan niks meer verwijderen / formateren etc etc.
pi_135022165
Niet meer kunnen formatteren lijkt me stug :?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:00:35 #127
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135022594
goedkope SD-tjes gaan nog wel eens te vroeg hemelen, RIP
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:09:28 #128
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_135025645
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:45 schreef xzaz het volgende:
Mijn 16GB flash card is corrupt geraakt. Table is gewoon dood, kan niks meer verwijderen / formateren etc etc.
Met linux lukt het vaak wel nog. Heb ik ook een keer gehad dat windows er helemaal niets meer mee aan kon. Linux wel nog met wat inspanning. Kaartje kunnen herstellen en nu draait hij als een tiet :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:22:25 #129
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135026292
Nope, niks meer. RPI kwam in read-only mode, dmesg liet allemaal write errors zien.

Een reboot bleek te helpen maar als nel het zelfde euvel. Daarna heb ik met Windows gewoon geprobeerd te formateren. Bleek niet te werken. Read-Only modus. (en ja switch was gewoon goed). Daarna met HP format tool geprobeerd, ook Read-only. Toen met http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk de hele partitietabel weggemieterd. Allemaal write errors naar table etc. etc. Die is dood.

Het was een Kruidvat 18GB, Semtec ofzo.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:26:25 #130
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_135026510
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:27:20 #131
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135026559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Lon3 het volgende:
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
Zal het eens proberen, reporting back. Geef het overigens weinig hoop.
pi_135045639
Iemand ervaring met camera's voor de RPI? wil er 1tje gaan aanschaffen die zowel overdag als 's nachts goed moet filmen (externe ir leds)..

Of moet dit in een ander algemeen topic? :D
Just say hi!
pi_135046070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Lon3 het volgende:
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
gewoon met dd een back-up image terugknallen, zo gefixt.
pi_135049017
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:34 schreef Chandler het volgende:
Iemand ervaring met camera's voor de RPI? wil er 1tje gaan aanschaffen die zowel overdag als 's nachts goed moet filmen (externe ir leds)..

Of moet dit in een ander algemeen topic? :D
Je bedoelt de camera modules? Hier ervaring mee met de normale. Er is ook een NoIR versie; die moet jij nemen als je met externe IR LED's wil werken. Die heeft namelijk geen IR-filter waardoor die dus wél IR licht ziet. Met de normale camera module heeft dat geen zin.
De NoIR versie heeft wel vertekende kleuren overdag:




Morgen die van mij maar eens aanslingeren, als ik dat nu wel doorzet tenminste...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:20:58 #135
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135051036
Overdag er een IR filter voor laten draaien :P. Of zou zoiets niet werken?

Vandaag maar even WS2801 LEDS besteld eens kijken of het betere Ambilight geeft dan de Philips TV zelf :P. Simpele versie die ik nu ga gebruiken is weliswaar alleen voor XBMC maar dat is niet zo erg; als ik het nieuws kijk heb ik het niet nodig :D (alhoewel het ook vet zou zijn met Netflix)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_135053420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Je bedoelt de camera modules? Hier ervaring mee met de normale. Er is ook een NoIR versie; die moet jij nemen als je met externe IR LED's wil werken. Die heeft namelijk geen IR-filter waardoor die dus wél IR licht ziet.
Juist!

quote:
Met de normale camera module heeft dat geen zin.
De NoIR versie heeft wel vertekende kleuren overdag:

[ afbeelding ]
Tja als ik die Pi NoIR zie dan kan ik wel janken, dat wil je tch niet, die RasPicam ziet er wel goed uit maar is alleen voor overdag... en ik wil beide mogelijkheden... met kwaliteit (voor mijn part dubbel in de kosten, als het maar goed beeld geeft..)

quote:
Morgen die van mij maar eens aanslingeren, als ik dat nu wel doorzet tenminste...
Doe eens gek 8)7
Just say hi!
pi_135067790
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:20 schreef RobertNL het volgende:
Overdag er een IR filter voor laten draaien :P. Of zou zoiets niet werken?
In theorie zou dat moeten werken.
quote:
Vandaag maar even WS2801 LEDS besteld eens kijken of het betere Ambilight geeft dan de Philips TV zelf :P. Simpele versie die ik nu ga gebruiken is weliswaar alleen voor XBMC maar dat is niet zo erg; als ik het nieuws kijk heb ik het niet nodig :D (alhoewel het ook vet zou zijn met Netflix)
Welke/wat heb je precies besteld (bestel link)?
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:25 schreef Chandler het volgende:
Tja als ik die Pi NoIR zie dan kan ik wel janken, dat wil je tch niet, die RasPicam ziet er wel goed uit maar is alleen voor overdag... en ik wil beide mogelijkheden... met kwaliteit (voor mijn part dubbel in de kosten, als het maar goed beeld geeft..)
Mwah; ligt eraan waarvoor je het wel gebruiken. Wil je zowel overdag als 's nachts personen/kentekens herkennen dan is de NoIR prima geschikt. Wil je kleurechtheid, dan niet inderdaad.

Wil je zowel kleurechtheid én zicht in het donker (d.m.v. IR en niet zichtbaar licht want dan kun je de Raspicam gebruiken 's nachts) dan heb je 2 mogelijkheden:
- Ga zelf tweaken met een IR filter voor de NoIR camera die 's nachts voor de camera schuift/draait.
- Koop 2 Raspberries en voor de een een Raspicam en voor de ander een NoIR.
- (of een 3e mogelijkheid; wees de eerste die zowel een Raspicam als een NoIR module aan één Raspberry koppelt en werkend krijgt)

M.a.w.; wat wij jij precies gaan doen?
quote:
Doe eens gek 8)7
Heb nog meer projecten liggen; dan schiet zoiets er snel bij in. Bovendien; wat zou ik met een security camera moeten hier? (dus veel praktisch nut heeft het niet en dan gaan andere projecten voor)
pi_135071856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef Iemand91 het volgende:
Mwah; ligt eraan waarvoor je het wel gebruiken. Wil je zowel overdag als 's nachts personen/kentekens herkennen dan is de NoIR prima geschikt. Wil je kleurechtheid, dan niet inderdaad.
Het gaat om onder water, en dan zal je zien dat kleuren toch echt wel belangrijk zijn anders kan ik net zo goed in zwart-wit gaan filmen...

quote:
Wil je zowel kleurechtheid én zicht in het donker (d.m.v. IR en niet zichtbaar licht want dan kun je de Raspicam gebruiken 's nachts) dan heb je 2 mogelijkheden:
- Ga zelf tweaken met een IR filter voor de NoIR camera die 's nachts voor de camera schuift/draait.
Daar zat ik aan te denken, eventueel het aanzetten van een IR filter met behulp van een lichtsensor... indien te weinig licht, IR filter aanzetten.

quote:
- Koop 2 Raspberries en voor de een een Raspicam en voor de ander een NoIR.
- (of een 3e mogelijkheid; wees de eerste die zowel een Raspicam als een NoIR module aan één Raspberry koppelt en werkend krijgt)
Ja leuk idee, maar zo profi ben ik niet... en 2 RPi's is toch een beetje te veel van het goede...

quote:
M.a.w.; wat wij jij precies gaan doen?
Ik wil al jaren filmen onder water, dat gaat mij best af echter loop ik continue tegen hardware technische limieten aan van de camera's die ik gebruik. Of de opslag kan niet groter dan 32GB of de accu duur is net iets meer dan 3 uur... waardoor ik iedere 3 uur de camera uit het water moet vissen en hem moet opladen en het geheugenkaartje moet leeghalen.

Wat ik wil is een mini computer bouwen met camera('s) & hdd & batterij pack dat minimaal een week moet kunnen draaien... eventueel zelfs met zonnepanelen :@ (maar first things first).
Just say hi!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:56:53 #139
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135086096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef Iemand91 het volgende:

Welke/wat heb je precies besteld (bestel link)?
http://pibob.nadnerb.co.uk/parts.html
LEDS stonden zowel op Aliexpress als op Ebay, op deze een best offer gedaan (van 24 dollar) met melding dat ze zo even duur waren als op Aliexpress. Direct geaccepteerd. Dus je kan wellicht nog een paar dollar besparen :P.
Aangezien ik de rest al in huis heb vallen de kosten wel een beetje mee :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_135092316
Twee camera's op één RPi is fysiek onmogelijk, of je moet voor een van de twee een USB camera gebruiken.

Ik heb gisteren mijn GPS-module binnen gekregen, hopelijk heb ik morgen nog tijd om een eerste test te doen :) TFT display is ook binnen maar volgens mij heb ik nogal een ingewikkelde gekozen, die is iig niet zomaar plug-and-play ;(
pi_135094381
2 camera's zijn best mogelijk, maar niet onboard, wel USB! :@

En wat koste die GPS module? best prijzig of niet?
Just say hi!
pi_135095522
quote:
Ik heb deze module bekeken maar zegt dat hij voor de Arduino is :+ maar goed, wat daar voor is, is vaak ook te gebruiken voor de RPi... maar waarvoor ga je deze GPS module gebruiken?

Oh en die TFT is dat met touchscreen? of zonder? met kost zo'n 25$ en vind ik ook wel mee vallen.

Verder heeft mijn zoektocht naar de juiste camera alleen maar opgeleverd dat er geen dag en nacht camera is voor de RPi, of dag of dag/nacht cam met extreem slechte kleuren...
Just say hi!
pi_135097781
Hij is 3 tot 5 volt, dus geschikt voor beiden.

TFT'tje is inclusief touchscreen ja (resistief) en was 9,52 dollar. http://m.ebay.com/itm?itemId=171125796059

Mijn ultieme doel is een vluchtcomputer te maken (op basis van XCSoar). Maar eerst richt ik me op alleen een logger die via Wi-Fi (automatisch) uitleesbaar is.
pi_135098272
die TFT is niet eens zo gek duur.. Kan die er zo opgeprikt worden of mag je eerst nog een paar uur solderen? :+
Just say hi!
pi_135098501
Zoals ik al zei, daar ben ik nog niet uit. Het lijkt erop dat ik nogal een zeldzame heb gekocht want er zijn niet echt makkelije tutorials voor te vinden. Er zijn wel soortgelijke modules die op een pi-plate zitten en dus zo erop te prikken zijn, dat zou ik je eerder aanraden. Ik heb deze gekozen omdat 'ie in een 80mm gat past (standaard maat van vliegtuiginstrumenten).
pi_135099254
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:02 schreef KomtTijd... het volgende:
Zoals ik al zei, daar ben ik nog niet uit. Het lijkt erop dat ik nogal een zeldzame heb gekocht want er zijn niet echt makkelije tutorials voor te vinden. Er zijn wel soortgelijke modules die op een pi-plate zitten en dus zo erop te prikken zijn, dat zou ik je eerder aanraden. Ik heb deze gekozen omdat 'ie in een 80mm gat past (standaard maat van vliegtuiginstrumenten).
Ha juist ja, dus je haalt je nogal wat werk op de nek :P dan weet ik het wel, ik ga voor eentje die click en play is :+
Just say hi!
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:34:05 #148
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_135232321
Was van plan mijn Pi in een of ander kastje in te bouwen, nu wel heel rommelig slingerend door het A/V meubel.

Heb nog een oude bagger dvd-speler staan die indien zwart gespoten best leuk tussen de overige A/V apparatuur in het meubel zou staan:











Was van plan te Pi te voeden vanuit een gevoede 7-ports USB-hub, waar dan een wifi-stick, usb-(laptop) harddiskje, USB-geluidskaartje voor analoge audio naar versterker toe, USB receiver voor AB/keyboard etc kan hangen.

Dan 1 van de USB-poorten doorlussen naar het front usb-slot en misschien is er ook wel iets met die knopjes aan voorzijde te frotten.

Of speler met 'panel mount' headers voor HDMI en USB

http://www.kenable.co.uk/images/1.4_stub_kenable.jpg

http://www.usbfirewire.com/Parts/images/rr-24048big.jpg

En het geheel met een klik-aan-klik-uit schakelaar op afstand aan en uit zetten :9

[ Bericht 8% gewijzigd door EdvandeBerg op 08-01-2014 14:39:55 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_135374617
@ hierboven; goed idee. Wel pics posten als het klaar is hè :P

En dames & heren; ik presenteer u de PiPad:

Bron.
pi_135379058
Vandaag en gisteren wat python zitten scripten, best een leuk taaltje volgens mij.
  maandag 13 januari 2014 @ 21:36:37 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135456106
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Lon3 het volgende:
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
Iets later dan gedacht maar:

- Gparted kon er niks mee, proberen te formatten, table terug gegooid allemaal input / output errors op sdc wat aangeeft dat het niets met de partities te maken heeft.
Ben nu proberen de image aan het terugzetten, zo far so good.
Daarna ff dfisk proberen
pi_135456613
Als 'ie tevoorschijn komt als /dev/sd* krijgt kun je toch gewoon de image terug dd'en? Lijkt me stug dat'ie fysiek stuk is dan.
  maandag 13 januari 2014 @ 21:54:25 #153
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135457253
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Als 'ie tevoorschijn komt als /dev/sd* krijgt kun je toch gewoon de image terug dd'en? Lijkt me stug dat'ie fysiek stuk is dan.
Dat denk ik ook, loop hem nu met 1M terug te zetten; had eigenlijk met dcfldd moeten doen maar ja RTFM.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:57:02 #154
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135464259
Nou 't is niet gelukt, alles stopt er mee; geen meldingen niks. Ik verklaar hem dood.
pi_135471245
Ik ga mijn huisgenoot eens vragen wat'ie met ditsoort gevalletjes doet. Die zit erop.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:55:52 #156
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135474731
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:39 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga mijn huisgenoot eens vragen wat'ie met ditsoort gevalletjes doet. Die zit erop.
Thanks.
pi_135484503
Wil er ook een gaan kopen.
Toevallig wat tips? Op dit moment zou ik voor de B versie gaan.
Zijn er trouwens "pakketten" met extra onderdelen voor de raspberry pi voor een mooie prijs?
pi_135484834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
@ hierboven; goed idee. Wel pics posten als het klaar is hè :P

En dames & heren; ik presenteer u de PiPad:
[ afbeelding ]
Bron.
So awesome. Jammer dat Android nog niet goed geport is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_135504492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:09 schreef zerokil het volgende:
Wil er ook een gaan kopen.
Toevallig wat tips? Op dit moment zou ik voor de B versie gaan.
Zijn er trouwens "pakketten" met extra onderdelen voor de raspberry pi voor een mooie prijs?
Watvoor onderdelen heb je in gedachten? Gewoon voeding, sd-kaartje enz.? Die vind je op iedere straathoek, iedere RPi-verkoper heeft wel zo'n pakketje.
pi_135523307
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:36 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Watvoor onderdelen heb je in gedachten? Gewoon voeding, sd-kaartje enz.? Die vind je op iedere straathoek, iedere RPi-verkoper heeft wel zo'n pakketje.
Raspberry Pi Starter Pack bevat een aantal leuke dingetjes, voor het geval hij meer wil dan alleen het draaien van een underpowered media server. Geen idee overigens waar je adafruit spullen in NL kan kopen.
pi_135523841
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Raspberry Pi Starter Pack bevat een aantal leuke dingetjes, voor het geval hij meer wil dan alleen het draaien van een underpowered media server. Geen idee overigens waar je adafruit spullen in NL kan kopen.
Dan kan je beter dit:
RPi
en dit nemen:
Raspberry Pi GPIO Electronics Starter Kit
pi_135524457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:25 schreef kolan1 het volgende:

[..]

Dan kan je beter dit:
RPi
en dit nemen:
Raspberry Pi GPIO Electronics Starter Kit
Ziet er goed uit, stuk goedkoper.
pi_135895302
Welke is nou eigenlijk "beter/sneller"? Raspbmc of openelec? Komt toch op tzelfde neer of mis ik iets?
pi_135895663
Sinds de laatste update doet raspbmc imo niet meer onder voor Openelec qua snelheid.. Ik vind raspbmc momenteel wel stabieler. Draait al een poosje hier zonder ook maar 1x vast te lopen.

Ik draai het vanaf een usb3 stick, en heb hem op fast staan in raspbmc :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_135896196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:30 schreef mug89 het volgende:
Welke is nou eigenlijk "beter/sneller"? Raspbmc of openelec? Komt toch op tzelfde neer of mis ik iets?
Volgens mij heeft Raspbmc iets meer een volledig OS aan boord. Dat kan zowel een voor- als nadeel zijn.

Voor de rest hebben alle XBMC-builds hun papercuts, volgens mij is er niet één beduidend beter ofzo.
pi_135900134
Top, dan blijf ik lekker Raspbmc gebruiken en gooi ik openelec eraf :)
heb m op SD class 4 staan en in raspbmc op fast staan.

werkt prima tot nu toe :)
pi_135902598
Wil graag eredivisie kijken maar elke stream die ik aanklik in sportsdevil doet het niet..
Iemand een goede oplossing?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:51:18 #169
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_135902681
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:49 schreef mug89 het volgende:
Wil graag eredivisie kijken maar elke stream die ik aanklik in sportsdevil doet het niet..
Iemand een goede oplossing?
Fox Sports Go
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_135903459
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:51 schreef Reemi het volgende:

[..]

Fox Sports Go
"ha""ha"
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:11:10 #171
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_135903482
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:10 schreef mug89 het volgende:

[..]

"ha""ha"
?
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_136024794
Is het b-type ergens goedkoper te vinden dan 35 euro?
pi_136598170
Heb de Pi 1 dag en vooral het zoeken via Icefilms is heel traag. Herkenbaar?
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:46:17 #174
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_136638079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Heb de Pi 1 dag en vooral het zoeken via Icefilms is heel traag. Herkenbaar?
Heb icefilms een keer getest en was bij mij niet vooruit te branden. Maar heb mij niet verdiept in ice films dus kon ook een configuratie fout zijn geweest. Maar sinds usenet bij mij nog steeds redelijk werkt boeit mij ice films niet echt. :P
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_136639710
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:11 schreef bitowner het volgende:
Is het b-type ergens goedkoper te vinden dan 35 euro?
op b.v. tweakers vind je af en toe complete setjes voor ongv die prijs
pi_136650188
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:46 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Heb icefilms een keer getest en was bij mij niet vooruit te branden. Maar heb mij niet verdiept in ice films dus kon ook een configuratie fout zijn geweest. Maar sinds usenet bij mij nog steeds redelijk werkt boeit mij ice films niet echt. :P
True. Ga ook weer over op usenet.
pi_137260700
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/



Vandaag kitje te koop voor 50 euro.
pi_137260849
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:27 schreef Niesl het volgende:
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

[ afbeelding ]

Vandaag kitje te koop voor 50 euro.
Pfff ik koop ze al voor 35/40 incl verzenden, moet alleen zelf xbmc erop zetten
pi_137261255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Heb de Pi 1 dag en vooral het zoeken via Icefilms is heel traag. Herkenbaar?
heeft iedereen ja. beetje overclocken helpt wel iets.
:]
pi_137263067
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Pfff ik koop ze al voor 35/40 incl verzenden, moet alleen zelf xbmc erop zetten
Ik vind het anders nog wel meevallen, je krijgt er ook de case, een adapter, kaartje en kabels bij..
Just say hi!
pi_137263655
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Pfff ik koop ze al voor 35/40 incl verzenden, moet alleen zelf xbmc erop zetten
Inclusief behuizing, bekabeling (ethernet) etc?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137265128
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Pfff ik koop ze al voor 35/40 incl verzenden, moet alleen zelf xbmc erop zetten
Maar niet iedereen is zo geweldig als jij...
pi_137265137
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 02:52 schreef Chandler het volgende:

[..]

Ik vind het anders nog wel meevallen, je krijgt er ook de case, een adapter, kaartje en kabels bij..
Ik denk ook dat het een serieus goede aanbieding is.
pi_137270734
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:27 schreef Niesl het volgende:
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

[ afbeelding ]

Vandaag kitje te koop voor 50 euro.
een vrij strakke prijs: pi kost ~35 euro, case is rond de 6 euro, een hdmi is ook een paar euro, adapter ook
pi_137272068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:18 schreef mschol het volgende:

[..]

een vrij strakke prijs: pi kost ~35 euro, case is rond de 6 euro, een hdmi is ook een paar euro, adapter ook
Ja zal qua losse componenten samen wel iets duurder uitpakken, maar zoals gezegd strakke prijs :+
Just say hi!
pi_137272915
quote:
_O_

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2014 15:29:55 ]
pi_137273020
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:48 schreef KomtTijd... het volgende:
Vandaag en gisteren wat python zitten scripten, best een leuk taaltje volgens mij.
Is het zeker! :D
pi_137283271
Raspberry Pi gekocht. Ik ga hem denk ik gebruiken om timelapses mee te maken, Al een keer eerder gedaan met een linux machine. Elke minuut oid een foto, na een dag alle foto's omzetten naar een .swf en die automatisch verplaatsen naar een andere directory zodat je het online kan bekijken (niet alvorens de vorige swf verplaatst naar een archief natuurlijk) :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:54:38 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_137391054
Ik heb er ook maar eentje besteld om m'n weerstationnetje mee uit te lezen, beetje onzinnig om daar continu een volledige pc voor te laten draaien :P
pi_137392027
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:54 schreef remlof het volgende:
Ik heb er ook maar eentje besteld om m'n weerstationnetje mee uit te lezen, beetje onzinnig om daar continu een volledige pc voor te laten draaien :P
Leuk! Welkom bij de club. :D
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:46:13 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_137393214
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Leuk! Welkom bij de club. :D
Hoi :P

Ik geloof toch echt dat ik er eentje met 512Mb RAM heb besteld, maar in de OP staat 256Mb voor de model B?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:54:16 #192
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137393612
Klopt, model B heeft een upgrade gehad. Info in de op is oud :P

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 05-03-2014 10:24:00 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:07:31 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_137394363
Ah yep, pas geleden op 15 oktober 2012 zie ik :P
pi_137406777
Whehe, ja dat zit er al een poosje in. De 256MB's zijn zeldzaam tegenwoordig (ik heb er een ;( )
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:24:44 #195
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137407295
quote:
6s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Whehe, ja dat zit er al een poosje in. De 256MB's zijn zeldzaam tegenwoordig (ik heb er een ;( )
Ik ook :'(.
Al meermaals gedacht op een ''upgrade'' te doen :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_137407317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik ook :'(.
Al meermaals gedacht op een ''upgrade'' te doen :P
Of een downgrade naar een Model A.
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:08:26 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_137409928
Hi there! You have logged into your Pi for the first time
Allow me to set up your timezone and keyboard settings
Please wait a few seconds...
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:12:40 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_137410020
Ah, het draait Raspbian GNU/Linux 7 (wheezy) en xmbc is geïnstalleerd.

xmbc heb ik niet nodig, is het dan handiger om het te uninstallen of om een verse schone linux te installeren?
pi_137410933
Waarom heb je het geinstalleerd als het niet nodig is?

sudo apt-get remove --purge XBMC en je bent er vanaf. Maar als je nog niets spannends gedaan hebt is je SD-kaartje opnieuw flashen net zo makkelijk en snel.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:04:58 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_137414580
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom heb je het geinstalleerd als het niet nodig is?

sudo apt-get remove --purge XBMC en je bent er vanaf. Maar als je nog niets spannends gedaan hebt is je SD-kaartje opnieuw flashen net zo makkelijk en snel.
Ik heb 'm bij 4launch besteld en hij kwam met een 4Gb SD-kaartje. Daar stond dat op geïnstalleerd.
Maar ik bewaar het wel en gebruik gewoon een ander, groter SD-kaartje.

Als ik tijd heb eerst eens met dit image spelen, want die voldoet het meeste aan mijn wensen, denk ik: http://www.weather.dragontail.co.uk/index.php?page=rasp_image
pi_137416482
Ahzo.
Je kunt ook even een image van die originele SD-kaart maken, dan kun je hem rustig ergens anders voor gebruiken en als je terug wilt naar "origineel" gewoon die image weer terugzetten.

Sowieso is het niet onverstandig een keer een image te maken als je een goedwerkende setup hebt, en gewoon als backup te bewaren.
pi_137438027
quote:
6s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Whehe, ja dat zit er al een poosje in. De 256MB's zijn zeldzaam tegenwoordig (ik heb er een ;( )
Same here.

Oh nevermind. Toch niet. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 07:17:30 ]
pi_137442396
zijn er hier ook mensen die andere leuke dingen gedaan hebben met de raspberrypi?
zoals een soort ambilight systeem gemaakt met ledje?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:44:26 #204
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_137442500
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
zijn er hier ook mensen die andere leuke dingen gedaan hebben met de raspberrypi?
zoals een soort ambilight systeem gemaakt met ledje?
Ja. Paar pagina's terug.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_137442518
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:44 schreef Reemi het volgende:

[..]

Ja.
zo ja wat voor leuke projecten zijn er mee gedaan dan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137442959
Ik heb er nu 2, waarvan 1 met camera
1 doet(eigenlijk deed) dienst als printserver
De andere met camera wilde ik een timelaps maken van wat legobouw projecten, maarja, niet aan toegekomen
pi_137445562
oke leuk ^O^
hopelijk zijn er nog meerverhalen van mensen hier, ben zelf namelijk beetje aan het oriënteren of er iets voor mij tussen zit, zoals diegene die er een ambilight achtig systeem van heeft gemaakt lijkt mij ook heel mooi.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137448425
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_137449076
dat is ook nice :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137449174
159 euro de tering. Je weet dat je zo'n 433MHz zendertje voor 3 dollar van ebay haalt he?
pi_137449462
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef KomtTijd... het volgende:
159 euro de tering. Je weet dat je zo'n 433MHz zendertje voor 3 dollar van ebay haalt he?
Idd. _O-
pi_137449564
wat voor zender is dat dan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137449728
Hier, voor ongeveer één euro, plus ontvanger:
http://www.ebay.com/itm/4(...)&hash=item58a48d4b94

Alleen even zelf een koperdraadje van 17cm eraan solderen als antenne.
pi_137449923
maar die set wat aether in bracht is volgens mij inclusief raspberrypi,
ik heb zelf al een raspberry pi is dan die receiver ook appart te koop?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137450169
http://www.rfxcom.com/store

heb hem al gevonden geloof ik :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137451226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
oke leuk ^O^
hopelijk zijn er nog meerverhalen van mensen hier, ben zelf namelijk beetje aan het oriënteren of er iets voor mij tussen zit, zoals diegene die er een ambilight achtig systeem van heeft gemaakt lijkt mij ook heel mooi.
Daar ga ik binnenkort mee beginnen. Rond de 120 leds achter een 55" TV. Aansturing voor alle beeld bronnen en niet alleen maar een HTPC.
pi_137451894
cool ^O^
ik heb zelf maar een 40/ 42 inch tv dus heb denk ik dan wat minder ledje nodig.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137452054
Ik ga binnenkort ook beginnen aan een blob light project op 47 inch wil alleen de afwerking aan de achterkant mooi hebben dus ben nog aan het uitdenken
pi_137454341
Ga je een strip of een string gebruiken? Ik zat zelf te denken aan strips en dan die monteren (plakken) op een piano scharnier. Deze dan weer op de tv plakken. Kan je ook nog een beetje spelen met of je de leds haaks of recht wilt laten schijnen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:34:36 #220
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_137454937
Zou zoiets nut hebben voor een beamer scherm? Kan natuurlijk ook averechts werken door de lichtvervuiling wat je krijgt.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_137455818
Geen idee, probeer het uit :P Heb je wel aardig wat leds nodig denk ik met zon beamer scherm omtrek...
pi_137461679
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Hier, voor ongeveer één euro, plus ontvanger:
http://www.ebay.com/itm/4(...)&hash=item58a48d4b94

Alleen even zelf een koperdraadje van 17cm eraan solderen als antenne.
Heb je wel eens met die dingen gewerkt? Dat zijn losse transmitters en receivers. Als je wil ontvangen en verzenden moet je voor alles een paar gebruiken. Daarnaast zijn ze een pain om te programmeren. Er zijn arduino libraries, maar niet iedereen heeft geluk met ze en als je wilt communiceren met meerdere ontvangers, zul je je eigen protocol moeten ontwerpen. Niet veel werk: header+data+error detectie/correct, maar toch meer programeer werk. Iets makkelijker zijn transceivers zoals de RFM22B, maar nog steeds niet voor beginners. Daarnaast, als je er een stopcontact mee wil bedienen heb je toch een microcontroller+ontvanger+relay (ssr?)+batterij of voeding per stopcontact nodig: totaal mischien $10 - $15.

Je kunt alles wel zelf maken en je zult iets goedkoper uit zijn, maar het gaat je een hoop tijd kost en voor een beginner niet eenvoudig. En daar lijkt dit packet voor bedoeld, beginners die kunnen klikken op een UI en (nog) niet kunnen programmeren.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:37:42 #223
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_137463620
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Heb je wel eens met die dingen gewerkt? Dat zijn losse transmitters en receivers. Als je wil ontvangen en verzenden moet je voor alles een paar gebruiken. Daarnaast zijn ze een pain om te programmeren. Er zijn arduino libraries, maar niet iedereen heeft geluk met ze en als je wilt communiceren met meerdere ontvangers, zul je je eigen protocol moeten ontwerpen. Niet veel werk: header+data+error detectie/correct, maar toch meer programeer werk. Iets makkelijker zijn transceivers zoals de RFM22B, maar nog steeds niet voor beginners. Daarnaast, als je er een stopcontact mee wil bedienen heb je toch een microcontroller+ontvanger+relay (ssr?)+batterij of voeding per stopcontact nodig: totaal mischien $10 - $15.

Je kunt alles wel zelf maken en je zult iets goedkoper uit zijn, maar het gaat je een hoop tijd kost en voor een beginner niet eenvoudig. En daar lijkt dit packet voor bedoeld, beginners die kunnen klikken op een UI en (nog) niet kunnen programmeren.
Ik denk dat dat hij meer bedoelde dat het rf zender te gebruiken was als centraal station om aan te sturen. Dus je pi + een zender en ontvanger. Vervolgens daarmee de klik aan en klik uit aansturen. Dit is ook al knap lastig omdat dat protocol volgens mij niet open is.

Zelf gebruik ik een pi + een razberry (idd met een Z ) Dit is een z-wave module voor de raspberry. Heb redelijk wat research achter de rug om zo een breed mogelijk scala aan apparatuur mee aan te kunnen sturen en voor mijn gevoel is dit het geval met z-wave. Het is niet goedkoop gemiddeld ding wat met z-wave werkt (licht schakelaar, dimmer, deursensor, rookmelders enz) kost rond de 60 euro. Maar het is een breed geaccepteerd protocol en werkt naar mijn ervaring tot nu toe goed.

Ik heb zelf een raspberry als centrale z-wave server + cv ketel relais + woonkamer thermostaat. Deze werken allemaal met z-wave en ik kan ze met een interface aansturen. Verwarming aan uit zetten via de telefoon en zo. Verder kan je ook z-wave thermostaat knoppen voor de verwarming krijgen waardoor je per ruimte je temperatuur bijvoorbeeld in kan regelen. Als je interesse hebt in homeautomation is z)wave zeker de moeite waard om je in te lezen.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:37:57 #224
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_137463642
Dit 'packet' lijkt me om klanten belachelijk af te zetten. :')
De daadwerkelijke waarde komt lang niet in de buurt van wat ze ervoor durven vragen.

'Ja, maar dat is het gemak, blablabla'. _O- Tuurlijk. Wat jij wil joh. ;(

Hetzelfde als al die oplichters op Groupon en andere dagelijkse 'aanbiedingen' site, die Chinees spul importeren en dan als 'aanbiedingen' voor een veelvoud durven te verkopen. So ein frechheit.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_137466429
Dat zenden met een 433 Mhz zender valt allemaal wel mee. Kijk anders eens op www.pilight.org
Stukje software voor je home automation voor op de pi. Werkt erg simpel en is nog goedkoop ook (433 Mhz hardware). Er is oa ondersteuning voor het klik aan klik uit spul en ook bijvoorbeeld die setjes die je bij de action koopt.
pi_137468033
Ik heb al die rommel al meer dan een jaar thuis liggen maar kom er gewoon niet aan toe. Dus ik snap wel dat mensen zo'n setje in een keer kopen. Ook al is het allemaal niet zo moeilijk. Misschien dat ik er deze zomer eindelijk eens aan toe kom maar grote kans dat ik op die vrije middag toch maar weer naar dat biertje op het terras grijp :P
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_137468830
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Wisheh het volgende:
Dat zenden met een 433 Mhz zender valt allemaal wel mee. Kijk anders eens op www.pilight.org
Stukje software voor je home automation voor op de pi. Werkt erg simpel en is nog goedkoop ook (433 Mhz hardware). Er is oa ondersteuning voor het klik aan klik uit spul en ook bijvoorbeeld die setjes die je bij de action koopt.
Het valt allemaal wel mee omdat iemand de code al heeft geschreven ;) Maar ik zie bijna nooit iemand in dit topic die iets aan zijn gpio poort hangt, dus laat staan een vaag chinese transmitter.
pi_137468884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:37 schreef shiznuts het volgende:
Dit 'packet' lijkt me om klanten belachelijk af te zetten. :')
De daadwerkelijke waarde komt lang niet in de buurt van wat ze ervoor durven vragen.
Wat is de daarwerkelijke waarde dan?
pi_137468976
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:13 schreef devzero het volgende:

[..]

Het valt allemaal wel mee omdat iemand de code al heeft geschreven ;) Maar ik zie bijna nooit iemand in dit topic die iets aan zijn gpio poort hangt, dus laat staan een vaag chinese transmitter.
Nee ok het is "kant en klaar" maar laten we eerlijk zijn. Dit topic is meer bedoeld voor mensen die de Pi willen in zetten als mediacenter. Hardware aansturen via de GPIO is voor de meeste hogere wiskunde. Bedoel er niks verkeerds mee maar voor dat soort dingen kan je beter op GoT zitten.
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:26:23 #230
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_137469406
quote:
5s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:14 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat is de daarwerkelijke waarde dan?
Nou, de helft of zo. 35 á 40 voor de Pi zelf. En de accessoires heb je tezamen ook wel voor zoiets. Met accessoires had je 'em laatst op iBood voor 55 euro all-in. Koop je nog wat extra connectivity accessoires en klaar.
Ik kom in ieder geval nevernooit niet op 159,- EUR uit hoor. :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_137470719
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Heb je wel eens met die dingen gewerkt? Dat zijn losse transmitters en receivers. Als je wil ontvangen en verzenden moet je voor alles een paar gebruiken. Daarnaast zijn ze een pain om te programmeren. Er zijn arduino libraries, maar niet iedereen heeft geluk met ze en als je wilt communiceren met meerdere ontvangers, zul je je eigen protocol moeten ontwerpen. Niet veel werk: header+data+error detectie/correct, maar toch meer programeer werk. Iets makkelijker zijn transceivers zoals de RFM22B, maar nog steeds niet voor beginners. Daarnaast, als je er een stopcontact mee wil bedienen heb je toch een microcontroller+ontvanger+relay (ssr?)+batterij of voeding per stopcontact nodig: totaal mischien $10 - $15.

Je kunt alles wel zelf maken en je zult iets goedkoper uit zijn, maar het gaat je een hoop tijd kost en voor een beginner niet eenvoudig. En daar lijkt dit packet voor bedoeld, beginners die kunnen klikken op een UI en (nog) niet kunnen programmeren.
Pffft dit is wel erg zwartkijken hoor. Ik gebruik zelf zo'n receiver aan een arduino i.c.m. een KaKu-systeem van de HEMA, werkt supersimpel. Ook voor de RPi zijn libraries waarmee je met alle bekende KaKu-systemen kunt schakelen. Een klein beetje hacken is sowieso waar je een Raspberry Pi voor koopt lijkt me. Het hele idee van de RPi is juist altijd geweest een low-budget hacking tool te maken.
Als je een kant-en-klaar systeem wilt zijn er veel mooiere dingen te krijgen, waar je uberhaupt geen RPi voor nodig hebt. Helemaal als je er toch al tegen de 200 euro aan gaat uitgeven.
pi_137472503
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:05 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Pffft dit is wel erg zwartkijken hoor. Ik gebruik zelf zo'n receiver aan een arduino i.c.m. een KaKu-systeem van de HEMA, werkt supersimpel. Ook voor de RPi zijn libraries waarmee je met alle bekende KaKu-systemen kunt schakelen.
Ik heb een tijd geleden met vergelijkbare dingen gespeeld met een arduino als ontvanger en een 4tal zenders met attiny85+ds18s20 temp.sensor. Ik had een verschrikkelijke tijd om een fatsoenlijk signaal uit die dingen te krijgen (muren? achtergrondruis?slechte code van mij?slechte antenne?). Die zenders zijn tegenwoordig zo standaard dat er waarschijnlijk voldoende libraries voor zijn, dus misschien zie ik het idd te zwart.

quote:
Een klein beetje hacken is sowieso waar je een Raspberry Pi voor koopt lijkt me. Het hele idee van de RPi is juist altijd geweest een low-budget hacking tool te maken.
Ja en nee. Het was bedoelt als low-budget hacking tool, dus je hebt een beetje een hackers mentaliteit nodig. Zo is linux ook begonnen. Tegenwoordig installeren grootmoeders mint op hun laptops en ik denk dat de R. Pi ook die kant op zal gaan en je nog wel meer van dat soort kant en klare pakketten op de markt ziet komen. Overpriced? Waarschijnlijk wel, als tijd gratis is ;)
pi_137475008
Lekker hoor, mijn gratis colocated Raspberry Pi begint al meteen goed..

root@kanarie:~# reboot
-su: /sbin/reboot: Input/output error

SD kaart naar z'n grootje zo te zien. Hopen dat het een controller-probleem is en dat 'ie na een reboot gewoon werkt, maar ik betwijfel het... :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137679090
En Raspbmc laat wel te wensen over zeg. iPlayer gaat iig niet echt prima en de Android remote app is ook redelijk fragiel.. ;( Toch maar een krachtiger ARM bordje opzoeken..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137685594
Dan doe je denk ik zelf toch wat verkeerd, er zijn een hoop mensen die RaspBMC zonder problemen gebruiken, en bv. de XBMC remote heb ik echt nooit gedonder mee
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:35:09 #236
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_137686440
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:13 schreef LintuxCx het volgende:
En Raspbmc laat wel te wensen over zeg. iPlayer gaat iig niet echt prima en de Android remote app is ook redelijk fragiel.. ;( Toch maar een krachtiger ARM bordje opzoeken..
Ik gebruik al een dik jaar naar volle tevredenheid OpenELEC op m'n Raspberry Pi.
Voorheen had ik ook veel gedonder met Raspbmc.

Probeer het!
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:55:19 #237
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_137687092
Mja, mediacenteren is geloof ik niet zo aan de Raspi uitbesteedt.
Performance kan echt niet anno 2014 imho.
Is meer voor Arduino-achtige projecten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_137687108
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:35 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ik gebruik al een dik jaar naar volle tevredenheid OpenELEC op m'n Raspberry Pi.
Voorheen had ik ook veel gedonder met Raspbmc.

Probeer het!
die heb ik ook inderdaad en daarbij heb ik de processor op 1Ghz gezet, zodat hij nog iets soepeler werkt normaal staat hij op 700Mhz dacht ik.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137687220
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
Dan doe je denk ik zelf toch wat verkeerd, er zijn een hoop mensen die RaspBMC zonder problemen gebruiken, en bv. de XBMC remote heb ik echt nooit gedonder mee
Mijn RC verbinding bleef wegvallen, moest via SSH inloggen om te rebooten. Had geen zin om te gaan klooien met tcpdump, wilde een serie kijken. }:|

Kijk jij vooral lokale content, of ook veel streaming? Dat laatste gaat het bij mij fout mee. Terugspoelen (op iPlayer in mijn geval) gaat voor geen meter. Ik vraag me af of XBMC, als 'ie genoeg opslag tot z'n beschikking zou hebben, een streambuffer bij kan houden ipv zoals het nu lijkt de stream volgen en niks bewaren.

Zo spoelde ik gisteren in een BBC docu per ongeluk 30s door. Kon niet meer terugspoelen, sterker nog, elke poging tot terugspoelen bracht me nog 30s verder richting het einde. Dan maar niet hoor. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137687346
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:13 schreef LintuxCx het volgende:
En Raspbmc laat wel te wensen over zeg. iPlayer gaat iig niet echt prima en de Android remote app is ook redelijk fragiel.. ;( Toch maar een krachtiger ARM bordje opzoeken..
Openelec, overclocken naar 900Mhz en de 'burst' omlaag gooien naar 20% (staat normaal op 90%). Dan zit de klok vrijwel permanent op de 900MHZ.

Echt teringsnel is ie dan

RaspBMC is echt aids.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 11:02:57 ]
pi_137687693
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Mijn RC verbinding bleef wegvallen, moest via SSH inloggen om te rebooten. Had geen zin om te gaan klooien met tcpdump, wilde een serie kijken. }:|

Kijk jij vooral lokale content, of ook veel streaming? Dat laatste gaat het bij mij fout mee. Terugspoelen (op iPlayer in mijn geval) gaat voor geen meter. Ik vraag me af of XBMC, als 'ie genoeg opslag tot z'n beschikking zou hebben, een streambuffer bij kan houden ipv zoals het nu lijkt de stream volgen en niks bewaren.

Zo spoelde ik gisteren in een BBC docu per ongeluk 30s door. Kon niet meer terugspoelen, sterker nog, elke poging tot terugspoelen bracht me nog 30s verder richting het einde. Dan maar niet hoor. ;(
Ik kijk vooral lokaal, maar heb het met Sickbeard/CouchPotato/SABnzbd/Transmission wel zo geautomatiseerd dat alles automatisch wordt gedownload en wordt geprocessed naar een externe schijf van een terabyte, die dus via USB aan m'n RPi hangt. Ik ben overigens zelf begonnen met een Raspbian install, en daar gewoon XBMC en de rest op geinstalleerd, vond het ook gewoon leuk er mee te kutten. Wel ook lichte overklok, en ik heb totaal geen problemen.

Wist niet dat RaspBMC zo gaar was, hoorde wel vaker goede verhalen over die 'kant-en-klare' XBMC distro's, maar dat zal dan vast Open Elec en Xbian zijn.

Ik vind het dus prima werken als media center, het is natuurlijk wel de vraag wat voor eisen je stelt aan je media center. Wil je echt blu ray rips van 40gb gaan streamen kan ik me voorstellen dat hij moeite heeft, of live tv kijken, of er ook op browsen. Maar 1080p filmpjes of series heb ik nooit issues mee gehad. Hij doet het beter, makkelijker, sneller dan mijn Popcorn hour die ik hiervoor had, en ongeveer 2,5x zo duur was.
pi_137687766
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik kijk vooral lokaal, maar heb het met Sickbeard/CouchPotato/SABnzbd/Transmission wel zo geautomatiseerd dat alles automatisch wordt gedownload en wordt geprocessed naar een externe schijf van een terabyte, die dus via USB aan m'n RPi hangt. Ik ben overigens zelf begonnen met een Raspbian install, en daar gewoon XBMC en de rest op geinstalleerd, vond het ook gewoon leuk er mee te kutten. Wel ook lichte overklok, en ik heb totaal geen problemen.

Wist niet dat RaspBMC zo gaar was, hoorde wel vaker goede verhalen over die 'kant-en-klare' XBMC distro's, maar dat zal dan vast Open Elec en Xbian zijn.

Ik vind het dus prima werken als media center, het is natuurlijk wel de vraag wat voor eisen je stelt aan je media center. Wil je echt blu ray rips van 40gb gaan streamen kan ik me voorstellen dat hij moeite heeft, of live tv kijken, of er ook op browsen. Maar 1080p filmpjes of series heb ik nooit issues mee gehad. Hij doet het beter, makkelijker, sneller dan mijn Popcorn hour die ik hiervoor had, en ongeveer 2,5x zo duur was.
Wtf, jij gebruikt je raspberry om te parren/rarren/al die zware apps te draaien? :D

En dat werkt? :o
pi_137687885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:17 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Wtf, jij gebruikt je raspberry om te parren/rarren/al die zware apps te draaien? :D

En dat werkt? :o
Ja hoor, series komen vaak 's nachts beschikbaar, dus dan heb je er sowieso geen last van, aangezien ze gewoon automatisch gezocht worden en naar SAB worden geslingerd. Gebeurt het overdag krijgt bv video afspelen netjes 'voorrang', hooguit dat dan XBMC wat trager is als hij net loopt te unzippen of parren en je gaat door de menu'tjes. Maar ik ben er tevreden over.

Voorbeeldje:

quote:
I've downloadeded "The.Americans.2013.S02E03.720p.HDTV.x264-REMARKABLE"

I was finished at 2014-03-13 05:08:10
and have downloaded 1.5 GB

Results of the job:

Stage Download
Downloaded in 19 minutes 56 seconds at an average of 1.3 MB/s

Stage Source
<source>

Stage Unpack
[the.americans.2013.s02e03.720p.hdtv.x264-remarkable] Unpacked 1 files/folders in 5 minutes 10 seconds

Stage Repair
[the.americans.2013.s02e03.720p.hdtv.x264-remarkable] Quick Check OK
[the.americans.2013.s02e03.720p.hdtv.x264-remarkable.sample] Quick Check OK
Kortom, serie'tje van anderhalve gig in 25 minuten klaar om te kijken. Nee, haalt het natuurlijk nooit bij een dikke PC, die trekt hem in 2 minuten binnen en is na een halve minuut klaar met uitpakken, maar zeker niet slecht imho. Plus als je de timestamp kijkt, het gebeurt om 05:00 vannacht, dan zit ik niet achter mn TV ^O^
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:18:35 #244
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_137693101
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja hoor, series komen vaak 's nachts beschikbaar, dus dan heb je er sowieso geen last van, aangezien ze gewoon automatisch gezocht worden en naar SAB worden geslingerd. Gebeurt het overdag krijgt bv video afspelen netjes 'voorrang', hooguit dat dan XBMC wat trager is als hij net loopt te unzippen of parren en je gaat door de menu'tjes. Maar ik ben er tevreden over.

Voorbeeldje:

[..]

Kortom, serie'tje van anderhalve gig in 25 minuten klaar om te kijken. Nee, haalt het natuurlijk nooit bij een dikke PC, die trekt hem in 2 minuten binnen en is na een halve minuut klaar met uitpakken, maar zeker niet slecht imho. Plus als je de timestamp kijkt, het gebeurt om 05:00 vannacht, dan zit ik niet achter mn TV ^O^
Interessant. Dat performed beter dan ik dacht.
pi_137704854
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef shiznuts het volgende:
Mja, mediacenteren is geloof ik niet zo aan de Raspi uitbesteedt.
Performance kan echt niet anno 2014 imho.
Is meer voor Arduino-achtige projecten.
Lol, dan heb je het nog nooit gebruikt blijkbaar.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:00:36 #246
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_137712378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:49 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Lol, dan heb je het nog nooit gebruikt blijkbaar.
Ik heb er twee.
Het zijn nu eenmaal geen rekenwondertjes gewoon.
Daar mag je best realistisch over doen hoor.
Voor mij werkt het net ff te gaar allemaal.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_137722272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:00 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ik heb er twee.
Het zijn nu eenmaal geen rekenwondertjes gewoon.
Daar mag je best realistisch over doen hoor.
Voor mij werkt het net ff te gaar allemaal.
Als je Openelec hebt met een overclock naar 1GHZ, is het onmogelijk vertraging te ervaren wanneer je data streamt over UPnP.
pi_137725762
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:01 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Als je Openelec hebt met een overclock naar 1GHZ, is het onmogelijk vertraging te ervaren wanneer je data streamt over UPnP.
Moet je eens Aeon Nox proberen te draaien. :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137728004
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Moet je eens Aeon Nox proberen te draaien. :')
Ja, leuk. Je kan ook proberen mee te doen aan een F1 race met je Fiat Panda, ga je ook niet redden hé. Het is prima te gebruiken als mediaplayer, juist door de zeer concurrerende prijs en de mogelijkheden die je daar toch nog voor krijgt. Maar nee, het is geen wonderapparaat met onwijze CPU power ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2014 12:55:52 ]
pi_137728293
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, leuk. Je kan ook proberen mee te doen aan een F1 race met je Fiat Panda, ga je ook niet redden hé. Het is prima te gebruiken als mediaplayer, juist door de zeer concurrerende prijs en de mogelijkheden die je daar toch nog voor krijgt. Maar nee, het is gewoon wonderapparaat met onwijze CPU power ofzo.
Just saying, als je tevreden bent met de standaard skin dan voldoet het prima.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137728389
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Just saying, als je tevreden bent met de standaard skin dan voldoet het prima.
Er zijn ook wel wat andere skins die prima draaien overigens hoor, maar je pakt nu een van de meest grafisch zware skins, die loopt inderdaad niet heel lekker nee.
pi_137735865
http://www.ledstripwinkel(...)-volledig-waterdicht
Zou deze led strip werken voor de ambilight via de raspi?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137736087
Pfff. Zo net topic 3 t/m 7 van voor naar achter compleet doorgelezen, vierkante ogen nu :)

Maar ik ben er nu nog steeds niet achter wat het beste voor mij zou zijn.
- Een rpi wat me qua nerd factor heel erg aanspreekt :)
- of een android tv stick die out of the box werkt

Momenteel heb ik een oude pc onderin mijn televisiekast staan waarop XBMC draait.
Daarvoor zou ik ook voornamelijk de pi in willen zetten vooral vanwege het lage stroomverbruik.

Ik kijk nu bij al mijn films / series via 1channel, en van wat ik zo lees zoekt dat ietwat langzaam, maar voor de rest speelt het prima af toch ? In dat geval neig ik toch naar de Pi...
pi_137736214
je moet alleen wat spelen met de processor snelheid bij de pi.
standaard draait hij op 700Mhz maar ik heb hem overgeclockt naar 1Ghz
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 20:35:40 #255
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137744557
Nieuw DIY projectje opstarten :D
Ondertussen genoeg naslagwerk op IP camera's met als basis een Pi dus nu durf ik het wel aan.
Volgende dan ook in bestelling:
quote:

IR camera module

Helaas heb je hiermee het volgende probleem overdag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een IR filter zou dit dus kunnen oplossen (of de NoIR module bestellen) maar dan heb je dus alsnog geen beeld in de nacht ;). Gelukkig hebben de vrienden uit China een oplossing:


IR cut filter (aan/uit)


(solide, ruime) dummy


POE

Wat ik verder nog nodig heb moet ik nog even bekijken.
Zeker nog IR leds, of een IR schijnwerpertje en een manier/schakeling om het aan/uit te zetten natuurlijk :D.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_137745361
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:35 schreef RobertNL het volgende:
Nieuw DIY projectje opstarten :D
Ondertussen genoeg naslagwerk op IP camera's met als basis een Pi dus nu durf ik het wel aan.
Volgende dan ook in bestelling:
Wat ik verder nog nodig heb moet ik nog even bekijken.
Zeker nog IR leds, of een IR schijnwerpertje en een manier/schakeling om het aan/uit te zetten natuurlijk :D.
Wat tips:

- In je config.txt disable_camera_led=1 toevoegen; zo zet je de LED uit want als je die aanlaat in die camera dummy zie je alsnog niets (reflectie van LED op glas van dummy).
Weet alleen niet of dat nu nog werkt; lees namelijk dat sinds nieuwe firmware o.id. dat niet meer kan; dan is het ook simpel; stukje tape over de LED :+

- Meet de camera dummy en Raspberry board na; ik gok dat de Raspberry niet in je gewenste dummy past.

- Eventuele IR LED's kun je vast wel voeden door even die POE kabel te splitten.

- Wat betreft je laatste zin; je zult ook wat moeten verzinnen voor dat filter; misschien kun je wat met de GPIO pins schakelen?

- Ben benieuwd wat voor beeld je er als IP camera uit kunt halen. Een standaard 1080p stream lukt mij ook makkelijk; maar zodra je er een 'echte' IP camera van maakt (lees: aangaan bij beweging) dan gaat een 1080p stream niet lukken (althans; zover ik weet).

Ben benieuwd; die van mij gaat niet meer ingezet worden als IP camera. (Tenzij ik alsnog op een tutorial/site stuit waaruit blijft dat bovenstaande stabiel kan met een Raspberry.
Mocht ik een IP camera nodig hebben/willen; dan kan ik een goede, stabiel werkende 1080P camera vinden die compatibel zou moeten zijn met Synology/Qnap e.d. voor bijna dezelfde prijs als Raspberry Pi + Camera Module - SD-kaart.

Dus 1 v.d. 2 Raspberries ligt nu bij mij te verstoffen; hooguit nog een keer iets met domotica o.i.d. proberen (eerder genoemde 433MHz verhaal)
pi_137745680
Je kunt vast wel een aantal Super-bright IR LEDs op ebay vinden. Je moet alleen even uitrekenen of je voldoende stroom kunt trekken uit de Pi (hoewel daar ook wel omheen is te werken).

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:35 schreef RobertNL het volgende:
een manier/schakeling om het aan/uit te zetten natuurlijk
of direct op een gpio poort of een npn-transistor die je aanstuurt met een gpio poort.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:11:31 #258
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137746006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 20:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wat tips:

- In je config.txt disable_camera_led=1 toevoegen; zo zet je de LED uit want als je die aanlaat in die camera dummy zie je alsnog niets (reflectie van LED op glas van dummy).
Weet alleen niet of dat nu nog werkt; lees namelijk dat sinds nieuwe firmware o.id. dat niet meer kan; dan is het ook simpel; stukje tape over de LED :+
Raspberry camera module worden gescheiden van elkaar door een stukje plastic, alleen het kabeltje gaat naar voren. (althans dat is nu het plan).
quote:
- Meet de camera dummy en Raspberry board na; ik gok dat de Raspberry niet in je gewenste dummy past.
Gezien de maten van de dummy denk ik dat het wel moet passen :P

Edit: Zelfs iemand gevonden die de zelfde behuizing heeft gebruikt ;)
http://bjurr.se/dummy-camera-made-smart-with-raspberry-pi/
quote:
- Eventuele IR LED's kun je vast wel voeden door even die POE kabel te splitten.
Is ook het plan, heb hier een printplaatje liggen dat 9-12v omvormt naar 5v (met barrel jack). Dacht dat die 3 aansluitngen had (5v) dus wat LEDS aansluiten is ook geen probleem.
quote:
- Wat betreft je laatste zin; je zult ook wat moeten verzinnen voor dat filter; misschien kun je wat met de GPIO pins schakelen?
Ja, via de GPIO schakelen wil ik wel proberen, idem voor de LEDS (alhoewel ik die wellicht ook op licht kan laten schakelen).
quote:
- Ben benieuwd wat voor beeld je er als IP camera uit kunt halen. Een standaard 1080p stream lukt mij ook makkelijk; maar zodra je er een 'echte' IP camera van maakt (lees: aangaan bij beweging) dan gaat een 1080p stream niet lukken (althans; zover ik weet).

Ben benieuwd; die van mij gaat niet meer ingezet worden als IP camera. (Tenzij ik alsnog op een tutorial/site stuit waaruit blijft dat bovenstaande stabiel kan met een Raspberry.
Mocht ik een IP camera nodig hebben/willen; dan kan ik een goede, stabiel werkende 1080P camera vinden die compatibel zou moeten zijn met Synology/Qnap e.d. voor bijna dezelfde prijs als Raspberry Pi + Camera Module - SD-kaart.
Voordeel is dat ik verreweg het duurste al heb ;) (de Pi dus).
SPOILER: Kosten (tot nu toe)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:04 schreef devzero het volgende:
Je kunt vast wel een aantal Super-bright IR LEDs op ebay vinden. Je moet alleen even uitrekenen of je voldoende stroom kunt trekken uit de Pi (hoewel daar ook wel omheen is te werken).

[..]

of direct op een gpio poort of een npn-transistor die je aanstuurt met een gpio poort.
Ja, npn's heb ik nog ergens dacht ik. Maar wellicht trekt de PI het ook wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 14-03-2014 21:39:43 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_137747434
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Moet je eens Aeon Nox proberen te draaien. :')
Probeer eens Spa Franchorchamps te doen in een fiat 500 sneller dan een Ferrari. Gekkigheid.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:57:57 #260
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137748114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef shiznuts het volgende:
Mja, mediacenteren is geloof ik niet zo aan de Raspi uitbesteedt.
Performance kan echt niet anno 2014 imho.
Is meer voor Arduino-achtige projecten.
Hoe lang geleden heb je XBMC er voor het laatst op gehad :P? Veel veranderd hoor :Y.
Vooral als je boot van een USB 3.0 stick (3.0 omdat die vaak betere snelheden hebben) en binnen de garantie overklokt gaat het allemaal wel goed.
Geen hickups of andere gekke dingen (tenzij hij de libary update), wel is een 512MB model geen overbodige luxe (heb nu nog 256).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:06:22 #261
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_137748497
Nou ja, da's wel een tijdje geleden en niet overklocked inderdaad. :P
Maar dat ging ook niet om SD of HD tv-series en films. En de interface was zo tragisch ook niet.
Dat ging me meer om het echte hardcore streamingmateriaal. 8GB files, 5.1 DTS et cetera en dat wilde gewoon niet al te soepel.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_137755244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:11 schreef RobertNL het volgende:
Ja, via de GPIO schakelen wil ik wel proberen, idem voor de LEDS (alhoewel ik die wellicht ook op licht kan laten schakelen).
Je kunt de LEDs & je IR filter waarschijnlijk wel apart aansturen met alleen een LDR of licht senors zodat de camera/pi onafhankelijk werkt van de LEDs/filter, maar ik zou gewoon een sensor aan een van de interrupt GPIO pins hangen en de LEDs/filter aansturen via je pi; daar zijn die dingen tenslotte voor.

Wat voor software ga je gebruiken? motion of een soort time lapse met raspistill?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:20:33 #263
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_137759536
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:06 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, da's wel een tijdje geleden en niet overklocked inderdaad. :P
Maar dat ging ook niet om SD of HD tv-series en films. En de interface was zo tragisch ook niet.
Dat ging me meer om het echte hardcore streamingmateriaal. 8GB files, 5.1 DTS et cetera en dat wilde gewoon niet al te soepel.
Ik stream van mijn server de blue ray rips van 25+ gig met dts pass-through met gemak. Nooit buffer of iets dergelijks. Alleen je moet het dts werk niet door de pi zelf laten doen.


Als je hier problemen mee hebt zal je waarschijnlijk samba hebben gebruikt.
Om hd content goed te laten streamen moet je gebruik maken van nfs. Dit is beduidend sneller via het 100mbit lijntje van de pi.

Of was je dit via Wi-Fi aan het doen? Daar heb ik zelf weinig vertrouwen in namelijk. Old school betrouwbaar kabeltje werkt altijd :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:32:04 #264
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137759772
Daarnet maar eens even een backup gemaakt van mijn SD-kaartje met RaspBMC (tip voor de nieuwelingen btw!) want dat was ook al een 6 maanden geleden voor de laatste keer :@ En bij het opbergen van mijn kaartlezer zag ik een USB3.0 stickje liggen. Dus maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een clean install te doen met een SD/USB combi.
Maar wat een merkbaar verschil :o De standaard USB/SD install is al sneller dan een overclockte SD install. Had ik dat maar eerder gedaan :@

Enige irritante is, is dat Icefilms nu weer alle lijsten volledig opnieuw moet laden ipv enkel bij aanvullen. Maar het laden van films en series gaat iig al veel sneller dus dan zal ik die lijsten maar op de koop toe nemen :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Sinister-D- op 15-03-2014 10:37:06 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137760301
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 01:10 schreef devzero het volgende:
Je kunt de LEDs & je IR filter waarschijnlijk wel apart aansturen met alleen een LDR of licht senors zodat de camera/pi onafhankelijk werkt van de LEDs/filter, maar ik zou gewoon een sensor aan een van de interrupt GPIO pins hangen en de LEDs/filter aansturen via je pi; daar zijn die dingen tenslotte voor.

Wat voor software ga je gebruiken? motion of een soort time lapse met raspistill?
Je kunt zowel de LEDs als het IR filter apart schakelen via de GPINS en dat kan vrij gemakkelijk middels python maar ook via PHP als je wilt ;P of bash.. Wanneer het donker begint te worden IR filter uit, LEDS aan en als het weer licht begint te worden anderson (er is een lijst met zon opkomst tijden die je eventueel kunt gebruiken). Ik ben met iets vergelijkbaars bezig alleen moet ik hiervoor een klok module toevoegen, het project zit namelijk aan een batterij en ver van WIFI/LAN/BLUETOOTH verbindingen af (onder water..)

Oh en thanks voor de IR filter tip, ik heb nu de gewone Pi Cam maar door je tip ga ik straks draaien met de Pi NOIR + Filter (om te testen) op een Model A 256 MB (scheelt bergen met energie vs Model B)

Misschien leuk om er een apart draadje van te maken? want dit alles heeft natuurlijk weinig met MediaPlayer etc te maken.. alhoewel, mediarecorder ? :D
Just say hi!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:05:25 #266
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_137760553
Maar dit is toch een algemeen pi topic? Niet speciaal voor mce... Ik vind het ook leuk om eens te lezen wat mensen nog meer doen met hun pi. Niet alleen films kijken...
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_137761329
Dan gaan we hier toch door ;)
Just say hi!
pi_137761370
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef Lon3 het volgende:
Maar dit is toch een algemeen pi topic? Niet speciaal voor mce... Ik vind het ook leuk om eens te lezen wat mensen nog meer doen met hun pi. Niet alleen films kijken...
Ik heb er ook eentje naar pcextreme opgestuurd als colo-bakje. Daar ga ik een muziekstreaming server op installeren zodat ik overal muziek bij de hand heb zonder :') Spotify :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137794301
http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-beta1-rises/

Iemand al geprobeerd lijkt gunstig!

Since the release of Frodo a lot of effort has been put into getting XBMC to run smoother on lower powered platform like the famous Raspberry Pi and of course Android. All this effort has paid off and the experience of using these devices has been much more polished and satisfying than ever before. For example opening your libraries, browsing through them, loading of images and the starting of videos have all seen dramatic speed increases.

[ Bericht 57% gewijzigd door WalkerOfTheDay op 16-03-2014 12:03:51 ]
pi_137816586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:52 schreef Chandler het volgende:
Ik ben met iets vergelijkbaars bezig alleen moet ik hiervoor een klok module toevoegen,
Er zijn zat RTC modules die je kunt lezen/schrijven met I2C, even zoeken op ebay.
  zondag 16 maart 2014 @ 23:27:17 #271
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137826552
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 01:10 schreef devzero het volgende:

[..]

Je kunt de LEDs & je IR filter waarschijnlijk wel apart aansturen met alleen een LDR of licht senors zodat de camera/pi onafhankelijk werkt van de LEDs/filter, maar ik zou gewoon een sensor aan een van de interrupt GPIO pins hangen en de LEDs/filter aansturen via je pi; daar zijn die dingen tenslotte voor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:52 schreef Chandler het volgende:

[..]

Je kunt zowel de LEDs als het IR filter apart schakelen via de GPINS en dat kan vrij gemakkelijk middels python maar ook via PHP als je wilt ;P of bash.. Wanneer het donker begint te worden IR filter uit, LEDS aan en als het weer licht begint te worden anderson (er is een lijst met zon opkomst tijden die je eventueel kunt gebruiken). Ik ben met iets vergelijkbaars bezig alleen moet ik hiervoor een klok module toevoegen, het project zit namelijk aan een batterij en ver van WIFI/LAN/BLUETOOTH verbindingen af (onder water..)
Ja, wil het wel een beetje makkelijk aan/uit kunnen zetten (niet fysiek) dus daar moet ik wellicht iets voor verzinnen :P. Ben nog niet gehinderd door enige kennis dus het kan wel eens een faal/lange termijn projectje gaan worden op dat vlak :P
quote:
Oh en thanks voor de IR filter tip, ik heb nu de gewone Pi Cam maar door je tip ga ik straks draaien met de Pi NOIR + Filter (om te testen) op een Model A 256 MB (scheelt bergen met energie vs Model B)
Ja, mijn andere camera heeft IRcut, bedacht mij dat dat soort dingen waarschijnlijk ook los gewoon (goed) te verkrijgen waren. Gelukkig was dat ook zo :D. Nu maar hopen dat het een beetje makkelijk schakelt natuurlijk :P.

quote:
Wat voor software ga je gebruiken? motion of een soort time lapse met raspistill?
Nog geen idee, constante stream en toevoegen aan de Synology zou wellicht het mooiste zijn. Kan ik zelf indelen welke uren hij altijd moet draaien, welke uren niet en welke uren op motion (en dit makkelijk veranderen).

Aangezien hier overal (bijna) gigabit aanwezig is moet het qua netwerkbelasting niet zo'n groot probleem zijn. Grootste struikelblok gaat waarschijnlijk de Syno zelf zijn maar wellicht ga ik die nog eens upgraden :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 16 maart 2014 @ 23:36:35 #272
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_137827006
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:52 schreef Chandler het volgende:

[..]

Je kunt zowel de LEDs als het IR filter apart schakelen via de GPINS en dat kan vrij gemakkelijk middels python maar ook via PHP als je wilt ;P of bash.. Wanneer het donker begint te worden IR filter uit, LEDS aan en als het weer licht begint te worden anderson (er is een lijst met zon opkomst tijden die je eventueel kunt gebruiken). Ik ben met iets vergelijkbaars bezig alleen moet ik hiervoor een klok module toevoegen, het project zit namelijk aan een batterij en ver van WIFI/LAN/BLUETOOTH verbindingen af (onder water..)

Oh en thanks voor de IR filter tip, ik heb nu de gewone Pi Cam maar door je tip ga ik straks draaien met de Pi NOIR + Filter (om te testen) op een Model A 256 MB (scheelt bergen met energie vs Model B)

Misschien leuk om er een apart draadje van te maken? want dit alles heeft natuurlijk weinig met MediaPlayer etc te maken.. alhoewel, mediarecorder ? :D
Wat doe je dan inderwater er mee? Vertel eens wat meer over je project ben wel benieuwd :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_137827071
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 23:27 schreef RobertNL het volgende:
Nog geen idee, constante stream en toevoegen aan de Synology zou wellicht het mooiste zijn.
...
Grootste struikelblok gaat waarschijnlijk de Syno zelf zijn maar wellicht ga ik die nog eens upgraden
http://rbnrpi.wordpress.c(...)s-motion-detect-cam/
pi_137830263
Mijn project gaat een onderwatercamera worden die ik zeker een dag onderwater wil plaatsen. Liefst dagen/weken maar ben bang dat dat accu technisch praktisch onmogelijk wordt. Wil met PHP (ja PHP :P) een script gaan schrijven die automatisch gaat 'filmen' wanneer er actie is en wanneer er niets gebeurd niets filmt..
Just say hi!
  maandag 17 maart 2014 @ 12:36:42 #275
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_137837468
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 05:39 schreef Chandler het volgende:
Mijn project gaat een onderwatercamera worden die ik zeker een dag onderwater wil plaatsen. Liefst dagen/weken maar ben bang dat dat accu technisch praktisch onmogelijk wordt. Wil met PHP (ja PHP :P) een script gaan schrijven die automatisch gaat 'filmen' wanneer er actie is en wanneer er niets gebeurd niets filmt..
In wat voor water ga jij het stoppen? Moet behoorlijk diep zijn als je zegt geen Bluetooth/Wi-Fi mogelijkheden?

Ik neem aan dat je die dan met een touw of zo laat afzakken naar dieptes of zo. Je zou dan ook er voor kunnen kiezen om bij het touw ook een netwerk kabel te gebruiken. Die kan behoorlijk lang zijn en dan kan je met power over Ethernet een dikke accu gebruiken aan het uiteinde van je kabel. Zo blijft je rpi klein en licht terwijl je wel een dikke accu kan gebruiken voor stroom.

Als je weken wilt kan je misschien een auto accu gebruiken? Zijn wat gedachte spinsels. Misschien heb je er iets aan :P
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_137846160
gebruikt iemand de Pi als simpele file server?

Ik wil wat foto's gemakkelijk kunnen delen met bijv. familie.

al verschillende tutorials gevolgd maar kom er niet helemaal uit om het werkend te krijgen..

iemand een duidelijke uitleg?
pi_137860358
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:00 schreef mug89 het volgende:
gebruikt iemand de Pi als simpele file server?

Ik wil wat foto's gemakkelijk kunnen delen met bijv. familie.

al verschillende tutorials gevolgd maar kom er niet helemaal uit om het werkend te krijgen..

iemand een duidelijke uitleg?
Ik niet, maar anderen vast. Maar mischien helpt het als je verteld wat er fout gaat.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:58:06 #278
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_137867363
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:00 schreef mug89 het volgende:
gebruikt iemand de Pi als simpele file server?

Ik wil wat foto's gemakkelijk kunnen delen met bijv. familie.

al verschillende tutorials gevolgd maar kom er niet helemaal uit om het werkend te krijgen..

iemand een duidelijke uitleg?
Dan moet je eens inlezen in seafile dat is een soort dropbox op je eigen server. Het werkt erg goed. Hoe de performance op een pi is hiermee weet ik niet. Seafile draait bij mij op de backend server.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_137868176
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:36 schreef Lon3 het volgende:
In wat voor water ga jij het stoppen? Moet behoorlijk diep zijn als je zegt geen Bluetooth/Wi-Fi mogelijkheden?
Onder water ga je met bluetooth/wifi toch geen verbinding krijgen lijkt me..
Het moet gebruikt worden in water met zandbanken (mijn prive vis water)
quote:
Ik neem aan dat je die dan met een touw of zo laat afzakken naar dieptes of zo.
Nee, ik draai um aan een lange stok het water in (met schroefkop) of laat hem zakken en met lood/steen op de bodem houden.
quote:
Je zou dan ook er voor kunnen kiezen om bij het touw ook een netwerk kabel te gebruiken. Die kan behoorlijk lang zijn en dan kan je met power over Ethernet een dikke accu gebruiken aan het uiteinde van je kabel. Zo blijft je rpi klein en licht terwijl je wel een dikke accu kan gebruiken voor stroom.
Kan, maar dan is hij weer niet echt portable ;)
quote:
Als je weken wilt kan je misschien een auto accu gebruiken? Zijn wat gedachte spinsels. Misschien heb je er iets aan :P
Ik heb er zekers wat aan, alles proberen zeg ik altijd! *) maar eerst de eerste stap, het maken van de scripting en behuizing en daar ben ik nog wel een halfjaartje zoet mee denk ik B-)
Just say hi!
pi_137875050
hoe voorzie je het apparaat van stroom?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:10:05 #281
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137900463
Vandaag (en zondag) de eeste spullen binnen gekregen:


Open gemaakt, LED en batterij houder verwijderd.
Pootjes/uitsteeksels verwijderd:


De nep lens uitgeboord zodat de nieuwe er straks doorheen kan filmen.


De Pi moet op dieet ;)


Volgende op het programma:
- Stukje nieuw glas/plexiglas regelen (huidge is bruin).
- Video en 3.5mm jack van de PI afhalen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_137901680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:10 schreef RobertNL het volgende:
Vandaag (en zondag) de eeste spullen binnen gekregen:
[ afbeelding ]

Open gemaakt, LED en batterij houder verwijderd.
Pootjes/uitsteeksels verwijderd:
[ link | afbeelding ]

De nep lens uitgeboord zodat de nieuwe er straks doorheen kan filmen.
[ link | afbeelding ]

De Pi moet op dieet ;)
[ link | afbeelding ]

Volgende op het programma:
- Stukje nieuw glas/plexiglas regelen (huidge is bruin).
- Video en 3.5mm jack van de PI afhalen.
:D Dat die Pi niet past _O-. Dat is pijnlijk zeg :').
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:52:18 #283
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137903130
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:28 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

:D Dat die Pi niet past _O-. Dat is pijnlijk zeg :').
Hij past wel (schuin) dan past hij zelfs ruim. Maar Ik denk dat ik de twee connectors er af haal. Gebruik ze toch niet ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_137905374
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:52 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hij past wel (schuin) dan past hij zelfs ruim. Maar Ik denk dat ik de twee connectors er af haal. Gebruik ze toch niet ;)
dan kan je ze beter verwijderen ja :P
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:41:05 #285
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137905880

Sonja zou jaloers zijn :D
De 3.5 was met het soldeerapparaat wat ik heb wat lastig te verwijderen, zagen was de oplossing :+

[ Bericht 28% gewijzigd door RobertNL op 18-03-2014 22:48:27 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_137907872
Zalman heatsinkjes? :P
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:17:57 #287
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137948520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zalman heatsinkjes? :P
Phoe, dacht het niet. Denk dat ik ze ondertussen al meer dan anderhalf jaar geleden heb besteld.
Denk via Ebay voor 2/3 dollar?
Edit: $2.05, voor 8 stuks dus :D, direct nog een setje besteld voor de ''nieuwe'' PI

Zojuist even een stukje plexiglas besteld ter vervanging van het (bruine) glas wat bij de dummy zat.
Daarnaast ook nog een micro usb kabeltje (90 graden hoek), en een kleinere SD adapter besteld.
Denk dat ik nu vrijwel alles voor de camera onderweg heb :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_137953201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Phoe, dacht het niet. Denk dat ik ze ondertussen al meer dan anderhalf jaar geleden heb besteld.
Denk via Ebay voor 2/3 dollar?
Edit: $2.05, voor 8 stuks dus :D, direct nog een setje besteld voor de ''nieuwe'' PI

Zojuist even een stukje plexiglas besteld ter vervanging van het (bruine) glas wat bij de dummy zat.
Daarnaast ook nog een micro usb kabeltje (90 graden hoek), en een kleinere SD adapter besteld.
Denk dat ik nu vrijwel alles voor de camera onderweg heb :)
ah ik heb er zo`n zelfde soort heatsinks op omdat mn Pi zonder zelfs op stock snelheid nog weet te crashen.. :+ alleen heb ik op de spannings regelaar ook maar 1 geplakt :9
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:14:44 #289
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138386820
Afgelopen week het e.e.a binnen waaronder het plexiglas (voorzichtig gezaagd tot de juiste maat), de POE splitter / inserter) en als laatste de IR cut.



De laatste fish-eye dacht ik te kunnen gebruiken voor de camera maar helaas reageert de IR cut op de magneet die er in zit. Opzoek naar 1 zonder magneet dus, of een lens die je in de schroefdraad op de IR cut kan draaien :P

Edit, is natuurlijk gewoon een standaard aansluiting dat schroefdraad, moet niet al te lastig zijn om er een goede lens voor te vinden dus :D

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertNL op 01-04-2014 00:20:19 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 1 april 2014 @ 08:06:30 #290
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_138389402
Leuk project erg interessant, die ir cut is erg interessant :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_138390462
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
hoe voorzie je het apparaat van stroom?
18650 accu's (stuk of 10) maar moet eerst gaan testen hoe lang ik daarmee kan draaien

@RobertNL; ik ga je een beetje nadoen met de IR Cutfilter, erg interessant! :)

http://www.ebay.com/itm/3(...)&hash=item5663584131

Zonder magneetjes lijkt me ;)
Just say hi!
pi_138402187
ik heb de raspberry sinds kort met xbian en de yatse remote app (android). ik heb alle plugins en ook de unlocker gekocht van yatse. nu werkt het prima. films, youtube, fotos & liedjes via een soort van airplay vanaf mn telefoon streamen naar mn tv.
alleen, ik kan geen playlist maken van bijv. liedjes. dus ik speel een liedje af vanaf mn telefoon, en ik wil gewoon een playlistje maken. nu stopt het elke keer na het liedje tot ik een andere selecteer.
ik heb die que plugin van yatse, maar als ik iets que dan gebeurt er niks.
iemand een idee? of is dit gewoon niet mogelijk.
edit;
is het misschien alleen mogelijk via de bibliotheek van xbmc zelf?

[ Bericht 6% gewijzigd door mckroket op 01-04-2014 17:11:42 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:54:49 #293
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138414503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 09:30 schreef Chandler het volgende:

[..]

18650 accu's (stuk of 10) maar moet eerst gaan testen hoe lang ik daarmee kan draaien

@RobertNL; ik ga je een beetje nadoen met de IR Cutfilter, erg interessant! :)

Zover ik nu zie is het een goede oplossing. Nu alleen nog de aansturing regelen (iets met coderen en geen ervaring, vrij handig dus :+)

Je kan de PI cam direct mounten op de IR cut, past niet 100% (schroefje moet iets scheef) maar het past wel zo goed dat de camera niet beweegt. Aangezien er dus schroefdraad voor een lens op de IR cut zit ga ik dat maar gebruiken, lijkt mij de beste oplossing.

Zat te kijken naar zoiets, moet alleen even uitvinden hoe breed de view van mijn camera moet zijn :P

Vandaag ook de voltage regulator binnen gekregen, er komt dus schot in de zaak. Al gaat het dus wachten worden op de lens voordat ik de camera kan plaatsen (i.v.m. afstand tussen glas en lens)

[ Bericht 11% gewijzigd door RobertNL op 01-04-2014 21:59:59 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138418547
Iemand die een wifi stick heeft aangesloten op een rPi? Ervaringen? Ik lees dat niet alle sticks werken.
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:23:15 #295
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138419854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:03 schreef xaban06 het volgende:
Iemand die een wifi stick heeft aangesloten op een rPi? Ervaringen? Ik lees dat niet alle sticks werken.
Er zijn lijsten te vinden waar in staat welke chipset werkt.
http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138421407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:23 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Er zijn lijsten te vinden waar in staat welke chipset werkt.
http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters
Thanks.

Dit wordt 'm waarschijnlijk: http://www.conrad.nl/ce/n(...)tAodZ1cAvg&WT.srch=1
pi_138424972
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:00 schreef mug89 het volgende:
gebruikt iemand de Pi als simpele file server?

Ik wil wat foto's gemakkelijk kunnen delen met bijv. familie.

al verschillende tutorials gevolgd maar kom er niet helemaal uit om het werkend te krijgen..

iemand een duidelijke uitleg?
Ik gebruik hem als server en die doet oa dat. 1 manier om dat te doen is gewoon een apache server opzetten (sudo apt-get install apache2 uit mn hoofd), maar dan zijn de bestanden in principe voor iedereen te bereiken op internet (ook vreemden dus). Volgens mij is dat vrij eenvoudig te veranderen met het .htaccess bestand maar heb dat nog nooit gedaan dus geen ervaring (want niet nodig gehad). Over het algemeen geldt wel dat als je de link naar het bestand niet openbaar maakt, niemand het zal vinden behalve de mensen met de link.

Anders kan je ook FTP opzetten en je familie ook toegang te geven tot FTP, maar wil je dat goed doen dan is dat wat lastiger. Namelijk als je wilt dat ze enkel bepaalde mappen/bestanden kunnen zien/downloaden vergt dat meer werk.
pi_138439577
Ik heb een USB Wifi adapter gevonden, echter krijg ik 'm niet werkend.

lsusb:
Bus 001 Device 004: ID 0846:9001 NetGear, Inc. WN111(v2) RangeMax Next Wireless [Atheros AR9170+AR9101]

Vervolgens de juiste modules geladen, maar er gebeurd niets?

pi@raspberrypi ~ $ sudo iwlist scan
lo Interface doesn't support scanning.

eth0 Interface doesn't support scanning.

pi@raspberrypi ~ $

pi@raspberrypi ~ $ sudo ethtool wlan0
Settings for wlan0:
Cannot get device settings: No such device
Cannot get wake-on-lan settings: No such device
Cannot get message level: No such device
Cannot get link status: No such device
No data available
pi@raspberrypi ~ $

pi@raspberrypi ~ $ sudo ifconfig -a
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr b8:27:eb:fc:22:f2
inet addr:10.0.0.30 Bcast:10.0.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:10301 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:3958 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:11483520 (10.9 MiB) TX bytes:660958 (645.4 KiB)

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:65536 Metric:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B)

pi@raspberrypi ~ $


Geladen modules
pi@raspberrypi ~ $ lsmod
Module Size Used by
carl9170 77630 0
ath9k_htc 57067 0
ath9k_common 3153 1 ath9k_htc
ath9k_hw 405494 2 ath9k_common,ath9k_htc

Module ath9k_htc moet hem ondersteunen, maar toch lijkt er niks te gebeuren?

Bij het aansluiten in dmesg:
[ 976.746649] usb 1-1.3: new high-speed USB device number 5 using dwc_otg
[ 976.895031] usb 1-1.3: New USB device found, idVendor=0846, idProduct=9001
[ 976.895065] usb 1-1.3: New USB device strings: Mfr=16, Product=32, SerialNumber=48
[ 976.895084] usb 1-1.3: Product: USB2.0 WLAN
[ 976.895100] usb 1-1.3: Manufacturer: ATHER
[ 976.895117] usb 1-1.3: SerialNumber: 12345
[ 976.986696] usb 1-1.3: reset high-speed USB device number 5 using dwc_otg
[ 977.159546] usb 1-1.3: firmware not found.
pi_138443479
Nevermind, opgelost. Alleen na het up komen, is hij na 4-5 seconde weer down, ik vermoed door te kort aan stroom.
pi_138443569
Dat zou goed kunnen. Mijn RPi powercyclet ook als ik de wifi-dongle erin steek.
pi_138747481
Hallo allen,

ik ben op de hoogte van de "SD cards that function with Raspberry Pi" list. Nu ik recentelijk ineens een 'kernel panic' error heb gekregen terwijl ik NET mijn complete library prachtig had ingesteld met OpenELEC wil ik dus toch op zoek naar een perfect, snel, en stabiel functionerende SD kaart voor mijn Pi met OpenELEC. Ik heb de kernel panic gekregen op een 16 GB "Duracell Class 6 SDHC ProPhoto 150x" SD kaart die altijd prima functioneerde. Deze heb ik wel een keer op straat gevonden, en ziet er wat beschadigd uit, dus misschien is ie gewoon 'op' geraakt.

Als vervanging/backup heb ik een jaar geleden ook een Transcend SDHC Card Class 10, 8 GB (TS8GSDHC10) besteld. Deze werkt lekker snel (veel sneller merkbaar in het menu van XBMC dan die Duracell), en staat dus ook als "working" in die Raspberry Pi SD card functionality list. Deze kaart vertoont echter kuren: als ik XBMC aan laat staan op bijv. een filename die langer is dan x aantal tekens (dus dat ie begint te scrollen), dan loopt het menu soms vast en is het enige wat nog rest het resetten van de Pi. Ik weet niet waar dit aan kan liggen (hitteproductie, kaart die niet goed is?), maar het probleem heb ik met de Duracell kaart dus niet. OpenELEC versies zijn exact hetzelfde, en beide ook clean install.

Nu de hamvraag:

Welke SD kaart functioneert nu het BESTE, SNELSTE, en STABIELSTE met de Raspberry Pi en OpenELEC? Ik las positieve verhalen over Samsung? Of is misschien die kaart die uit de Raspberry Pi store komt http://swag.raspberrypi.o(...)ts/noobs-8gb-sd-card, aan te raden? Vind ik alleen zo gek, want: dat is een microSD kaartje in een adapter (?) Wel lekker handig, want ik heb nog een aantal microSD kaartjes ook liggen, maar het gaat zo tegen mijn gevoel in dat een microSD kaart + adapter beter zou functioneren dan een dedicated SD(HC) kaartje.

Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen. Ik wil gewoon een fijne, snelle kaart (ik denk dat 8 GB voldoende is, of misschien zelfs wel 4 GB). Minimaal Class 6 qua snelheid (of maakt dat praktisch niet uit?). Deze kaart moet het gewoon blijven doen, want ik heb een enorme library die prachtig werkt indien goed ingesteld :9~ , maar een crime is om helemaal in te stellen. :'(

I love my Pi, maar dan moet ie het wel (blijven) doen! 8)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')