Het valt allemaal wel mee omdat iemand de code al heeft geschrevenquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Wisheh het volgende:
Dat zenden met een 433 Mhz zender valt allemaal wel mee. Kijk anders eens op www.pilight.org
Stukje software voor je home automation voor op de pi. Werkt erg simpel en is nog goedkoop ook (433 Mhz hardware). Er is oa ondersteuning voor het klik aan klik uit spul en ook bijvoorbeeld die setjes die je bij de action koopt.
Wat is de daarwerkelijke waarde dan?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:37 schreef shiznuts het volgende:
Dit 'packet' lijkt me om klanten belachelijk af te zetten.
De daadwerkelijke waarde komt lang niet in de buurt van wat ze ervoor durven vragen.
Nee ok het is "kant en klaar" maar laten we eerlijk zijn. Dit topic is meer bedoeld voor mensen die de Pi willen in zetten als mediacenter. Hardware aansturen via de GPIO is voor de meeste hogere wiskunde. Bedoel er niks verkeerds mee maar voor dat soort dingen kan je beter op GoT zitten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:13 schreef devzero het volgende:
[..]
Het valt allemaal wel mee omdat iemand de code al heeft geschrevenMaar ik zie bijna nooit iemand in dit topic die iets aan zijn gpio poort hangt, dus laat staan een vaag chinese transmitter.
Nou, de helft of zo. 35 á 40 voor de Pi zelf. En de accessoires heb je tezamen ook wel voor zoiets. Met accessoires had je 'em laatst op iBood voor 55 euro all-in. Koop je nog wat extra connectivity accessoires en klaar.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:14 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat is de daarwerkelijke waarde dan?
Pffft dit is wel erg zwartkijken hoor. Ik gebruik zelf zo'n receiver aan een arduino i.c.m. een KaKu-systeem van de HEMA, werkt supersimpel. Ook voor de RPi zijn libraries waarmee je met alle bekende KaKu-systemen kunt schakelen. Een klein beetje hacken is sowieso waar je een Raspberry Pi voor koopt lijkt me. Het hele idee van de RPi is juist altijd geweest een low-budget hacking tool te maken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:09 schreef devzero het volgende:
[..]
Heb je wel eens met die dingen gewerkt? Dat zijn losse transmitters en receivers. Als je wil ontvangen en verzenden moet je voor alles een paar gebruiken. Daarnaast zijn ze een pain om te programmeren. Er zijn arduino libraries, maar niet iedereen heeft geluk met ze en als je wilt communiceren met meerdere ontvangers, zul je je eigen protocol moeten ontwerpen. Niet veel werk: header+data+error detectie/correct, maar toch meer programeer werk. Iets makkelijker zijn transceivers zoals de RFM22B, maar nog steeds niet voor beginners. Daarnaast, als je er een stopcontact mee wil bedienen heb je toch een microcontroller+ontvanger+relay (ssr?)+batterij of voeding per stopcontact nodig: totaal mischien $10 - $15.
Je kunt alles wel zelf maken en je zult iets goedkoper uit zijn, maar het gaat je een hoop tijd kost en voor een beginner niet eenvoudig. En daar lijkt dit packet voor bedoeld, beginners die kunnen klikken op een UI en (nog) niet kunnen programmeren.
Ik heb een tijd geleden met vergelijkbare dingen gespeeld met een arduino als ontvanger en een 4tal zenders met attiny85+ds18s20 temp.sensor. Ik had een verschrikkelijke tijd om een fatsoenlijk signaal uit die dingen te krijgen (muren? achtergrondruis?slechte code van mij?slechte antenne?). Die zenders zijn tegenwoordig zo standaard dat er waarschijnlijk voldoende libraries voor zijn, dus misschien zie ik het idd te zwart.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Pffft dit is wel erg zwartkijken hoor. Ik gebruik zelf zo'n receiver aan een arduino i.c.m. een KaKu-systeem van de HEMA, werkt supersimpel. Ook voor de RPi zijn libraries waarmee je met alle bekende KaKu-systemen kunt schakelen.
Ja en nee. Het was bedoelt als low-budget hacking tool, dus je hebt een beetje een hackers mentaliteit nodig. Zo is linux ook begonnen. Tegenwoordig installeren grootmoeders mint op hun laptops en ik denk dat de R. Pi ook die kant op zal gaan en je nog wel meer van dat soort kant en klare pakketten op de markt ziet komen. Overpriced? Waarschijnlijk wel, als tijd gratis isquote:Een klein beetje hacken is sowieso waar je een Raspberry Pi voor koopt lijkt me. Het hele idee van de RPi is juist altijd geweest een low-budget hacking tool te maken.
Ik gebruik al een dik jaar naar volle tevredenheid OpenELEC op m'n Raspberry Pi.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:13 schreef LintuxCx het volgende:
En Raspbmc laat wel te wensen over zeg. iPlayer gaat iig niet echt prima en de Android remote app is ook redelijk fragiel..Toch maar een krachtiger ARM bordje opzoeken..
die heb ik ook inderdaad en daarbij heb ik de processor op 1Ghz gezet, zodat hij nog iets soepeler werkt normaal staat hij op 700Mhz dacht ik.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:35 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik gebruik al een dik jaar naar volle tevredenheid OpenELEC op m'n Raspberry Pi.
Voorheen had ik ook veel gedonder met Raspbmc.
Probeer het!
Mijn RC verbinding bleef wegvallen, moest via SSH inloggen om te rebooten. Had geen zin om te gaan klooien met tcpdump, wilde een serie kijken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
Dan doe je denk ik zelf toch wat verkeerd, er zijn een hoop mensen die RaspBMC zonder problemen gebruiken, en bv. de XBMC remote heb ik echt nooit gedonder mee
Openelec, overclocken naar 900Mhz en de 'burst' omlaag gooien naar 20% (staat normaal op 90%). Dan zit de klok vrijwel permanent op de 900MHZ.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:13 schreef LintuxCx het volgende:
En Raspbmc laat wel te wensen over zeg. iPlayer gaat iig niet echt prima en de Android remote app is ook redelijk fragiel..Toch maar een krachtiger ARM bordje opzoeken..
Ik kijk vooral lokaal, maar heb het met Sickbeard/CouchPotato/SABnzbd/Transmission wel zo geautomatiseerd dat alles automatisch wordt gedownload en wordt geprocessed naar een externe schijf van een terabyte, die dus via USB aan m'n RPi hangt. Ik ben overigens zelf begonnen met een Raspbian install, en daar gewoon XBMC en de rest op geinstalleerd, vond het ook gewoon leuk er mee te kutten. Wel ook lichte overklok, en ik heb totaal geen problemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mijn RC verbinding bleef wegvallen, moest via SSH inloggen om te rebooten. Had geen zin om te gaan klooien met tcpdump, wilde een serie kijken.
Kijk jij vooral lokale content, of ook veel streaming? Dat laatste gaat het bij mij fout mee. Terugspoelen (op iPlayer in mijn geval) gaat voor geen meter. Ik vraag me af of XBMC, als 'ie genoeg opslag tot z'n beschikking zou hebben, een streambuffer bij kan houden ipv zoals het nu lijkt de stream volgen en niks bewaren.
Zo spoelde ik gisteren in een BBC docu per ongeluk 30s door. Kon niet meer terugspoelen, sterker nog, elke poging tot terugspoelen bracht me nog 30s verder richting het einde. Dan maar niet hoor.
Wtf, jij gebruikt je raspberry om te parren/rarren/al die zware apps te draaien?quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik kijk vooral lokaal, maar heb het met Sickbeard/CouchPotato/SABnzbd/Transmission wel zo geautomatiseerd dat alles automatisch wordt gedownload en wordt geprocessed naar een externe schijf van een terabyte, die dus via USB aan m'n RPi hangt. Ik ben overigens zelf begonnen met een Raspbian install, en daar gewoon XBMC en de rest op geinstalleerd, vond het ook gewoon leuk er mee te kutten. Wel ook lichte overklok, en ik heb totaal geen problemen.
Wist niet dat RaspBMC zo gaar was, hoorde wel vaker goede verhalen over die 'kant-en-klare' XBMC distro's, maar dat zal dan vast Open Elec en Xbian zijn.
Ik vind het dus prima werken als media center, het is natuurlijk wel de vraag wat voor eisen je stelt aan je media center. Wil je echt blu ray rips van 40gb gaan streamen kan ik me voorstellen dat hij moeite heeft, of live tv kijken, of er ook op browsen. Maar 1080p filmpjes of series heb ik nooit issues mee gehad. Hij doet het beter, makkelijker, sneller dan mijn Popcorn hour die ik hiervoor had, en ongeveer 2,5x zo duur was.
Ja hoor, series komen vaak 's nachts beschikbaar, dus dan heb je er sowieso geen last van, aangezien ze gewoon automatisch gezocht worden en naar SAB worden geslingerd. Gebeurt het overdag krijgt bv video afspelen netjes 'voorrang', hooguit dat dan XBMC wat trager is als hij net loopt te unzippen of parren en je gaat door de menu'tjes. Maar ik ben er tevreden over.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:17 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wtf, jij gebruikt je raspberry om te parren/rarren/al die zware apps te draaien?![]()
En dat werkt?
Kortom, serie'tje van anderhalve gig in 25 minuten klaar om te kijken. Nee, haalt het natuurlijk nooit bij een dikke PC, die trekt hem in 2 minuten binnen en is na een halve minuut klaar met uitpakken, maar zeker niet slecht imho. Plus als je de timestamp kijkt, het gebeurt om 05:00 vannacht, dan zit ik niet achter mn TVquote:I've downloadeded "The.Americans.2013.S02E03.720p.HDTV.x264-REMARKABLE"
I was finished at 2014-03-13 05:08:10
and have downloaded 1.5 GB
Results of the job:
Stage Download
Downloaded in 19 minutes 56 seconds at an average of 1.3 MB/s
Stage Source
<source>
Stage Unpack
[the.americans.2013.s02e03.720p.hdtv.x264-remarkable] Unpacked 1 files/folders in 5 minutes 10 seconds
Stage Repair
[the.americans.2013.s02e03.720p.hdtv.x264-remarkable] Quick Check OK
[the.americans.2013.s02e03.720p.hdtv.x264-remarkable.sample] Quick Check OK
Interessant. Dat performed beter dan ik dacht.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja hoor, series komen vaak 's nachts beschikbaar, dus dan heb je er sowieso geen last van, aangezien ze gewoon automatisch gezocht worden en naar SAB worden geslingerd. Gebeurt het overdag krijgt bv video afspelen netjes 'voorrang', hooguit dat dan XBMC wat trager is als hij net loopt te unzippen of parren en je gaat door de menu'tjes. Maar ik ben er tevreden over.
Voorbeeldje:
[..]
Kortom, serie'tje van anderhalve gig in 25 minuten klaar om te kijken. Nee, haalt het natuurlijk nooit bij een dikke PC, die trekt hem in 2 minuten binnen en is na een halve minuut klaar met uitpakken, maar zeker niet slecht imho. Plus als je de timestamp kijkt, het gebeurt om 05:00 vannacht, dan zit ik niet achter mn TV
Lol, dan heb je het nog nooit gebruikt blijkbaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef shiznuts het volgende:
Mja, mediacenteren is geloof ik niet zo aan de Raspi uitbesteedt.
Performance kan echt niet anno 2014 imho.
Is meer voor Arduino-achtige projecten.
Ik heb er twee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:49 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Lol, dan heb je het nog nooit gebruikt blijkbaar.
Als je Openelec hebt met een overclock naar 1GHZ, is het onmogelijk vertraging te ervaren wanneer je data streamt over UPnP.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:00 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik heb er twee.
Het zijn nu eenmaal geen rekenwondertjes gewoon.
Daar mag je best realistisch over doen hoor.
Voor mij werkt het net ff te gaar allemaal.
Moet je eens Aeon Nox proberen te draaien.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:01 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Als je Openelec hebt met een overclock naar 1GHZ, is het onmogelijk vertraging te ervaren wanneer je data streamt over UPnP.
Ja, leuk. Je kan ook proberen mee te doen aan een F1 race met je Fiat Panda, ga je ook niet redden hé. Het is prima te gebruiken als mediaplayer, juist door de zeer concurrerende prijs en de mogelijkheden die je daar toch nog voor krijgt. Maar nee, het is geen wonderapparaat met onwijze CPU power ofzo.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Moet je eens Aeon Nox proberen te draaien.
Just saying, als je tevreden bent met de standaard skin dan voldoet het prima.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, leuk. Je kan ook proberen mee te doen aan een F1 race met je Fiat Panda, ga je ook niet redden hé. Het is prima te gebruiken als mediaplayer, juist door de zeer concurrerende prijs en de mogelijkheden die je daar toch nog voor krijgt. Maar nee, het is gewoon wonderapparaat met onwijze CPU power ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |