Wist niet precies in welke ronde die hiervoor was binnen gekomenquote:
Op sommige plekken druppelt het al, maar er wordt full course rain verwacht binnen een half uur.quote:
maakt het alleen maar mooierquote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:56 schreef Jigzoz het volgende:
Regen, en er beginnen al mensen te glijden, zo te zien.
Toyota zegt dat het snel erger gaat worden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:58 schreef Nattekat het volgende:
Het is geen grote regenbui, slechts verdwaalde druppels. Niet genoeg voor regenbanden iig.
ze moeten nog een paar rondjes tot hun stopsquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota zegt dat het snel erger gaat worden.
Zou voor hun goed uitkomen, ze moeten ook bijna een stop maken.
45-50 seconden geloof ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand een idee hoe veel tijd de koplopers kwijt zijn in de pit?
Ik dacht iets minder dan een minuut.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand een idee hoe veel tijd de koplopers kwijt zijn in de pit?
twitter:SpencerPumpelly twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 17:01:37 I really hope Simonson is OK. I hate it when there are no updates. reageer retweet
Duurt wel lang ja. Als een rijder ok is geeft het team meestal wel een update.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog steeds niets bekend over de Aston rijder die de SC heeft veroorzaakt in de 3de rondetwitter:SpencerPumpelly twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 17:01:37 I really hope Simonson is OK. I hate it when there are no updates. reageer retweet
In dat geval rijden de Audi's virtueel niet meer op 1, 2 en 3.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik dacht iets minder dan een minuut.
Van welke zender?quote:
Jawel hoor, de Toyota's kunnen het niet bijhouden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dat geval rijden de Audi's virtueel niet meer op 1, 2 en 3.
Mooi
Eurosport 2 stream.quote:
Virtueel, dus het blijft niet zo natuurlijk. Het laat wel zien dat ze aan elkaar gewaagd zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel hoor, de Toyota's kunnen het niet bijhouden.
Toyota heeft minder algemene snelheid, maar kan wellicht wat langer door.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Virtueel, dus het blijft niet zo natuurlijk. Het laat wel zien dat ze aan elkaar gewaagd zijn.
Het voordeel jongen!quote:
10 om 12 ronden tot dusver, dus ja.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft minder algemene snelheid, maar kan wellicht wat langer door.
Dat was ook het recept voor de fantastische 2011 race, toen er maar 10 seconden tussen Audi en Peugeot zat op het eind .
8 ging maar 10 rondjes, maar 7 inderdaad 12.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 om 12 ronden tot dusver, dus ja.
Het gevecht Toyota/Audi is strategisch gezien interessanter imho dan Audi/Peugeot tot een paar jaar geleden. Hier krijg je dus te zien welke brandstof de betere is om te gebruiken tijdens lange afstandsraces. Die had je met de 908 HDI Fap niet, omdat het beide diesels waren.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft minder algemene snelheid, maar kan wellicht wat langer door.
Dat was ook het recept voor de fantastische 2011 race, toen er maar 10 seconden tussen Audi en Peugeot zat op het eind .
Mja dat valt ook wel weer mee, de ACO heeft er honderden regels tegenaan gegooid om ze een beetje gelijk te krijgen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het gevecht Toyota/Audi is strategisch gezien interessanter imho dan Audi/Peugeot tot een paar jaar geleden. Hier krijg je dus te zien welke brandstof de betere is om te gebruiken tijdens lange afstandsraces. Die had je met de 908 HDI Fap niet, omdat het beide diesels waren.
Zo slecht doet ie anders niet nu. Denk dat zijn kwaliteiten gewoon niet bij de F1 passen.quote:
Dat verschil in tankgrootte speelt natuurlijk ook mee.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja dat valt ook wel weer mee, de ACO heeft er honderden regels tegenaan gegooid om ze een beetje gelijk te krijgen.
Die jongen kan er ook weinig aan doen dat Sport1 zo'n povere productie maaktquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo slecht doet ie anders niet nu. Denk dat zijn kwaliteiten gewoon niet bij de F1 passen.
quote:
Dat maakt toch niets uit Ze hebben toch allebei de keuze om met een zuinige diesel te rijden met kleine tank, of een zuipende benzine met grote tank. En de race zelf bewijst dan welke keuze beter was. Dus niet alleen strategisch, maar ook technisch interessanter dusquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja dat valt ook wel weer mee, de ACO heeft er honderden regels tegenaan gegooid om ze een beetje gelijk te krijgen.
De regels veranderen elk jaar weer, dus zo interessant is het niet. Diesel is gewoon beter omdat zuiniger, de ACO heeft er gewoon een stel regels tegenaan gegooid zodat de benzinemotoren ook mee kunnen doen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat maakt toch niets uit Ze hebben toch allebei de keuze om met een zuinige diesel te rijden met kleine tank, of een zuipende benzine met grote tank. En de race zelf bewijst dan welke keuze beter was. Dus niet alleen strategisch, maar ook technisch interessanter dus
Maakt niet uit. Het gaat erom welke techniek binnen de regels beter is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De regels veranderen elk jaar weer, dus zo interessant is het niet. Diesel is gewoon beter omdat zuiniger, de ACO heeft er gewoon een stel regels tegenaan gegooid zodat de benzinemotoren ook mee kunnen doen.
Dat snap ik, maar zoals ik al zei veranderen die elk jaar weer, reagerend op de uitslag van het jaar ervoor. Dus wat er nu gebeurt is volgend jaar al niet meer relevant.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het gaat erom welke techniek binnen de regels beter is.
Ik heb altijd gedacht dat het andersom was.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:24 schreef Nattekat het volgende:
Diesel is sneller maar zal sneller naar binnen moeten. Benzine is trager en 'zuiniger'.
Die twee zitten niet vlak bij elkaar.
Maar we racen toch nog niet volgend jaar, dus die stelling gaat ook niet opquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zoals ik al zei veranderen die elk jaar weer, reagerend op de uitslag van het jaar ervoor. Dus wat er nu gebeurt is volgend jaar al niet meer relevant.
is ook andersomquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het andersom was.
Dacht ik ookquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het andersom was.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het andersom was.
Voor deze race is het inderdaad leuker dat de twee fabrieken verschillende brandstoffen gebruiken inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar we racen toch nog niet volgend jaar, dus die stelling gaat ook niet op
Oepsquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het andersom was.
Veel te snel eerst, dat eerste jaar van de Audi R10 was diesel veel te goed gemaakt. Toen reden ze nog met een dikke V12, inmiddels is dat al een V6 geloof ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Binnen de regels was diesel sneller gemaakt.
twitter:AudiR18_1 twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 17:27:33 Full on rain now on pit road. #24LM reageer retweet
Diesel is dus toch beterquote:
Ik hou hoop zolang die nog naar de pits kan. Hopelijk duurt dat niet te lang daar....quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:33 schreef Nattekat het volgende:
Verschrikkelijk zonde... Daar gaat je voordel qua pitstops.
. Audi is toch wel meer ervaren ook, die dingen gaan echt nooit stuk.quote:
In de vrije training ook al....quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:34 schreef M90 het volgende:
En weer terug, nice! Kan me alleen niet voorstellen dat dit verder geen problemen gaat opleveren, al de tweede keer deze race dat er iets niet goed zit bij de #7
Maar daar kan Ant in de Toyota ook wat van, getuige vorig jaarquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
. Audi is toch wel meer ervaren ook, die dingen gaan echt nooit stuk.
Tenzij ze tegen een Ferrari aanrijden .
twitter:claeseiken twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 17:39:53 At 18:00 there will be news about Aston #95 and @AllanSimonsen 's situation. #24lm #wec #fiawec #lemans reageer retweet
Hm. Dat klinkt heftig. Dat zal geen bericht zijn dat alles helemaal oké is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:41 schreef Sinister-D- het volgende:twitter:claeseiken twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 17:39:53 At 18:00 there will be news about Aston #95 and @AllanSimonsen 's situation. #24lm #wec #fiawec #lemans reageer retweet
Wat is dat op die losse monitor recht?quote:
zo hoort het maar zie geen borrels ( noten) op tafel staanquote:
De Audi-stream. Heb ik hier ook.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat is dat op die losse monitor recht?
ik zat ook te denken is dat niet een beetje dom van die lui, straks mogen ze naar huis van porschequote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:58 schreef beantherio het volgende:
Hersendode Eurosport-reporter (met cameraman) gaat tijdens de pitstop even aan de geplofte band van die Porsche zitten frunniken en riskeert daarmee dat de auto gediskwalificeerd wordt.
Wat een idioot zeg.
Dat is toch de bedoeling, maar ik heb een comfortabele bank, en ben bang dat ik in de nacht daar ook even onbedoeld gebruik van ga maken......quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:00 schreef Jigzoz het volgende:
Gaat iedereen trouwens de volle 24 uur kijken?
Ikke wel!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:00 schreef Jigzoz het volgende:
Gaat iedereen trouwens de volle 24 uur kijken?
Waaaaat!?quote:
Persconferentie net op de officiele stream.quote:
WTFquote:
Ik hoor er op Radio Le Mans ook niets overquote:
Jaah, er twijfelt hier nog iemand om het te zeggen op ESquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
WFT
Wacht wel even het originele nieuws af maar dit zou echt triest zijn zeg
ja hier ook de eerste klapper en dan gelijk een dooie ...quote:
Al die rode vlaggen van de afgelopen dagen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja hier ook de eerste klapper en dan gelijk een dooie ...
ppfff laat dit wel de laatste zijn dit weekend ..
want de race duurt nog lang maar als dit een voor teken is .. bah
maar goed het blijft autosport
ben ik ook wle benieuwd naar maar als je dan dit leestquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al die rode vlaggen van de afgelopen dagen.
Even geen zin meer in LM.
Gaat AMR zich nu terugtrekken?
auto ging ineens haaks links de muur in waar het een simpel knikje naar rechts wasquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:19 schreef Maver24 het volgende:
ze hebben het bij eurosport over dat er wel beelden zijn van de crash gefilmt vanuit een andere auto en die zijn ook vrij gegeven. toch wel benieuwd wat er nu echt gebeurd is
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:19 schreef Maver24 het volgende:
ze hebben het bij eurosport over dat er wel beelden zijn van de crash gefilmt vanuit een andere auto en die zijn ook vrij gegeven. toch wel benieuwd wat er nu echt gebeurd is
Maar ging eerst wel wijdt over de curb.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:20 schreef Vaas3 het volgende:
[..]
auto ging ineens haaks links de muur in waar het een simpel knikje naar rechts was
wow, die is gewoon haaks links recht de muur in gegaan,quote:
Idioot ongeluk...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
wow, die is gewoon haaks links recht de muur in gegaan,
Lijkt wel of hij de controle verliest als hij over die curb gaat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
wow, die is gewoon haaks links recht de muur in gegaan,
16, misschien niet in de race zelf, maar hoort er ook bij.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:21 schreef beantherio het volgende:
Eerste dodelijke slachtoffer tijdens een Le Mans-race in 27 jaar tijd: http://en.wikipedia.org/w(...)Mans_fatal_accidents
Lijkt op dat eerste filmpje alsof hij schrikt van de auto die daarvoor een spin(?) heeft gemaakt en de remmen blokkeert.quote:
Volgens mij niet. Je moet de foto's in het vorige deel van het topic maar eens bekijken, want daar kun je zien dat de neus van de auto vrijwel onbeschadigd is. Wat ik hier en daar lees is dat op de een of andere manier de rijderskant zwaar geraakt is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
wow, die is gewoon haaks links recht de muur in gegaan,
quote:The driver was immediately attended on the scene by the doctors from the Automobile Club de l’Ouest’s Medical Service.
In a serious condition, Allan Simonsen was transferred immediately to the Circuit Medical Centre where he died soon after due to his injuries.
Allan Simonsen’s family has been informed immediately by David Richards, Principal of the Aston Martin Racing team.
Allan Simonsen, an experienced driver aged 34, had taken part in seven 24 Heures du Mans.
His team mates in the No.95 car were his fellow countrymen, Christoffer Nygaard and Kristian Poulsen.
The Automobile Club de l’Ouest wishes to express its great sadness following this incident, and extends its deepest condolences to the family and those close to Allan Simonsen.
The Automobile Club de l’Ouest will make no further statement while the exact reasons for the accident are still being wholly determined.
Ik heb er specifiek "race" bij gezet want het ongeluk dat jij opnoemt gebeurde tijdens de kwalificatie.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
16
Sébastien Enjolras 3 May, 1997 WR LM97 - Peugeot Welter Racing Arnage Pre-Qualifying
At 12:40 pm, part of the rear bodywork of Enjolras's WM came loose at Arnage, causing the car to go airborne over the safety barriers. The car overturned and exploded in flames following impact, killing Enjolras instantly. The accident caused Welter Racing to withdraw its entries and the one-piece body shell was banned.[34][35]
Hoort er ook bij. Vind ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb er specifiek "race" bij gezet want het ongeluk dat jij opnoemt gebeurde tijdens de kwalificatie.
Wolf Silvester, blijkbaar door hartaanval.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:34 schreef RAVW het volgende:
zo als ik het hoorde is dit de tweede al vandaag die overleden is aan de autosport
eerder opde dag ook al bij de VLN op de Nurburgring schijnt er een overleden te zijn
alleen ik hoorde het heb nog geen nieuws er van gelezen
dat maakt het niet minder erg ..quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wolf Silvester, blijkbaar door hartaanval.
Jawel.quote:
Bij het 2e filmpje wat ik postte zie je 'm de muur rakenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Je moet de foto's in het vorige deel van het topic maar eens bekijken, want daar kun je zien dat de neus van de auto vrijwel onbeschadigd is. Wat ik hier en daar lees is dat op de een of andere manier de rijderskant zwaar geraakt is.
Bron: autosport.nlquote:De 34-jarige Deen Allan Simonsen is tijdens de 81e editie van de 24 Uur van Le Mans om het leven gekomen als gevolg van een ongeval. In de derde ronde van de race crashte hij met zijn Aston Martin met het startnummer 95, die hij deelde met zijn landgenoten Kristian Poulsen en Christoffer Nygaard, bij Tertre Rouge hard in de vangrails. In kritieke toestand werd Simonsen naar het medisch centrum op het circuit vervoerd, waar hij aan zijn verwondingen overleed. Simonsen, die vanaf de pole in de LMGTE-Am-klasse startte, reed voor de zevende keer in Le Mans.
Tekst: René de Boer (vanuit Le Mans, Twitter: @renedeboer)
Foto: Frits van Eldik
Simonsen was een ervaren coureur, die via karting, Formule Ford en Formule Palmer Audi doorgroeide naar hogere klassen. In 2001 reed hij nog enkele races voor Van Amersfoort Racing in de ATS Formule 3 Cup. Het jaar erna startte hij in het Brits GT-kampioenschap. In 2003 racete hij voor het eerst in Australië, waar hij in de V8 Supercars en de GT's aan de start verscheen. Sindsdien reed hij vrijwel ieder jaar de 'enduros' van het Australisch V8 Supercar-kampioenschap. In 2007 maakte hij zijn debuut in Le Mans met de Porsche 997 GT3 RSR van het Italiaanse team Autorlando Sport. Een jaar later reed hij voor het eerst tijdens de 24 Uur van Dubai, waar hij ook tot de reguliere deelnemers ging behoren. Ook de Porsche Carrera Cup Asia, de Le Mans Series, de ADAC GT Masters en de 24-uursraces van Daytona en de Nürburgring maakten een aantal keren deel uit van Simonsens programma. Zijn grootste wapenfeit was het winnen van de GT-titel in de Asian Le Mans Series in 2009.
Simonsen is het eerste dodelijke slachtoffer tijdens de race in Le Mans sinds de Oostenrijker Jo Gartner met de Kremer-Porsche 962C op 1 juni 1986. Tijdens de voortest in Le Mans op 3 mei 1997 kwam de Fransman Sébastien Enjolras om het leven met de Welter Racing-Peugeot. Simonsen, die op 5 juli 1978 in het Deense Odense werd geboren en in Monaco woonde, laat partner Carina en zijn vorig jaar geboren dochter Mie-Mai na.
maar wel vol met de rechterkant van de auto in de muur zo als ik het kan zienquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:45 schreef D. het volgende:
[..]
Bij het 2e filmpje wat ik postte zie je 'm de muur raken
Triest. Kind dat nu moet opgroeien zonder vader.quote:laat partner Carina en zijn vorig jaar geboren dochter Mie-Mai na.
Ik heb deze.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:05 schreef Breaker.Faker het volgende:
zelf volg ik nu deze live timing http://thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2013/ veel beter dan van Le Mans zelf
met twitter en foto's erbij
Is beter inderdaadquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:05 schreef Breaker.Faker het volgende:
zelf volg ik nu deze live timing http://thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2013/ veel beter dan van Le Mans zelf
met twitter en foto's erbij
Held is dat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:14 schreef Breaker.Faker het volgende:
Jan Lammers en Frank Weeink op rtl7.
Jan Lammers gaat ons weer van super informatie voor zien.
Jammer dat dat vooral over de ongelukken gaat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:17 schreef raptorix het volgende:
http://www.vpro.nl/speel.program.19563003.html
Aanrader overigens
Dat stuk met Gijs is dan wel weer geweldigquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jammer dat dat vooral over de ongelukken gaat.
Dat wel. Maar er zijn zoveel mooie momenten in de geschiedenis van Le Mans waar geen dood en verderf mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat stuk met Gijs is dan wel weer geweldig
je heb het wel over een vakman hequote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:22 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat een top uitleg van Jan Lammers
Hij weet dan ook waar hij het over heeft.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:22 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat een top uitleg van Jan Lammers
zat serieus heel geïnteresseerd te luisteren, top uitlegquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:22 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat een top uitleg van Jan Lammers
RTL7quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:24 schreef Fir3fly het volgende:
Oeh Jan Lammers, daar wil ik ook wel naar luisteren. Zit hij op NL Eurosport?
Van Lennep zijn record werd pas in 2010 gebroken, eckte baas deze man.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:24 schreef sasquatsch het volgende:
Hij heeft deze race dan ook een keer gewonnen.
Ja, maar toen was het circuit ook al aangepast waardoor het lastiger werd om dat record te breken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van Lennep zijn record werd pas in 2010 gebroken, eckte baas deze man.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, maar toen was het circuit ook al aangepast waardoor het lastiger werd om dat record te breken.
En nu weer 3 minuten . Ik sluit het maar af .quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
Werkt die live-timing wel goed? Zonet zat #8 nog twee minuten van #1 af, na zijn pitstop is het nog maar 48 seconden .
Fucking monster, tegenwoordig hebben we veiligheid en millieu gezeik, ik verlang terug naar de tijden dat ze nog monsters bouwden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit ding ging 405 km/h zonder chicanes op het rechte stuk .
als je de spoilers andersom zetten waren het vliegtuigen zo brute kracht zat er in die bakkenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fucking monster, tegenwoordig hebben we veiligheid en millieu gezeik, ik verlang terug naar de tijden dat ze nog monsters bouwden.
Wat weergegeven wordt is de achterstand op de auto die in dezelfde ronde rijdt. Zodra de nr 1 over de start-finish komt is het dus de achterstand op de nr 2quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
Werkt die live-timing wel goed? Zonet zat #8 nog twee minuten van #1 af, na zijn pitstop is het nog maar 48 seconden .
Techniek van de toekomst.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef raptorix het volgende:
Ik volg de autosport niet heel actief meer, maar ik hoorde dat Toyota hybride rijd, WTF, kan iemand me vertellen wat er aan de hand is?
WTF. dat moet je niet willen, beter schakel je accu bij als de benzine op full power zit zodat ze 550 op rechte stuk halen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Techniek van de toekomst.
Niet alleenToyota, maar ook Audi rijdt hybride. En in voorgaande jaren reed Peugeot ook met een hybride motor. Dit jaar zou ook een auto op waterstof aan de start verschijnen, maar die heeft zich teruggetrokken.
Over twee jaar zal er een Nissan aan de start verschijnen die zowel met brandstof als elektrisch kan rijden. Als de accu leeg is schakelt hij over op benzine totdat de accu vol is om vervolgens weer volledig elektrisch te rijden.
Dat doet de Audi. Die schakelt de elektro motor bij op de voorwielen als ze boven de 100 km/uur komen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
WTF. dat moet je niet willen, beter schakel je accu bij als de benzine op full power zit zodat ze 550 op rechte stuk halen.
550 op het rechte stuk moet je ook niet willen. Als dat überhaupt haalbaar is met chassis' zoals deze. Om nog maar niet te spreken over de banden die dat niet lang volhouden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
WTF. dat moet je niet willen, beter schakel je accu bij als de benzine op full power zit zodat ze 550 op rechte stuk halen.
Maar Jani ligt wel 2 ronden achter op de Toyota'squote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:59 schreef M90 het volgende:
Duval loopt langzaam in op Treluyer. Jani gaat ondertussen maar een seconde langzamer dan de Toyota's
Dat is het eigenlijk wel jaquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:06 schreef Jigzoz het volgende:
Het rijdt bijna allemaal nog en Audi is beter dan Toyota.
Lekke band voor de Alpine, bodywork kapot en over de baan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb even niet opgelet, iets gemist? Geen crash zo te zien.
OK beetje zoals verwacht dus. Kan Toyota een beetje aanklampen of liggen ze echt ver achter? (tv is pas over 20 mins ofzo beschikbaar )quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:06 schreef Jigzoz het volgende:
Het rijdt bijna allemaal nog en Audi is beter dan Toyota.
Toyota is net te langzaam. Nog niet op een ronde gezet, maar inmiddels een halve baan achter op de leiderquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:11 schreef vosss het volgende:
[..]
OK beetje zoals verwacht dus. Kan Toyota een beetje aanklampen of liggen ze echt ver achter? (tv is pas over 20 mins ofzo beschikbaar )
Ongeluk in de 9e minuut, zag er zwaar uit maar leek goed met hem te gaan. Achteraf is hij in het medisch centrum helaas overleden (werd rond 6 uur bekend). Vangrail was zo erg kaduuk dat er uur lang safety car uit was om deze te repareren. Daarna kat- en muisspel tussen Audi en Toyota en wat regen en daarbij veel gespin. Verder niet super veel aan de hand, tot de huidige safety car dan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:04 schreef vosss het volgende:
Zo. Ik ben weer thuis.
Kan iemand me even bijpraten aub? Ik heb nog niks gezien, alleen net gelezen dat er een dodelijk ongeluk gebeurd is met de Aston Martin
\quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:15 schreef Desunoto het volgende:
Je komt eigenlijk net op het juiste moment terug, vosss. Nu is er genoeg tijd om een goed overzicht te krijgen van de race.
twitter:OAKRacingLive twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 20:16:25 Safety car in this lap @ZytekMotorsport #LM24 reageer retweet
Wie is er de baas in Huize vosss? De vosss toch zeker.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:16 schreef vosss het volgende:
[..]
\
Ja gelukkig wel, middagje met de mannen was ook leuk, schieten, bier, eten, bier
Hopelijk kan ik zo achter de tv
Maar even overgeschakeld op Nederlands geluid.quote:
Ja dat hou ik mezelf graag voor ja. Maar als puntje bij paaltje komt ben ik net zo een slappe zak als de rest van julliequote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie is er de baas in Huize vosss? De vosss toch zeker.
Spreek voor jezelf ja Die van mij is naar boven voor de TV want -> tv in beslag genomen, haar PC monitor weg, want die hangt aan de laptop als 2de schermquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:21 schreef vosss het volgende:
Maar als puntje bij paaltje komt ben ik net zo een slappe zak als de rest van jullie
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Die safety car wat de boel afsneed over het gras
Ik heb geen 2de tv, want de slaapkamer is voor te slapen of om te neuken en bij beide heb ik geen tv nodigquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf ja Die van mij is naar boven voor de TV want -> tv in beslag genomen, haar PC monitor weg, want die hangt aan de laptop als 2de scherm
ow, dat verklaart veel danquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb geen 2de tv, want de slaapkamer is voor te slapen of om te neuken en bij beide heb ik geen tv nodig
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:25 schreef Desunoto het volgende:
Ik neem aan dat dit weer een SC wordt met dat stuk bodywork op de Mulsanne Straight?
hier een mits ik niet in slaap valquote:
Hetzelfde team hèquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:36 schreef Sinister-D- het volgende:
De Toyota's aan een touwtje, die 2 teams zijn goed aan elkaar gewaagt [ afbeelding ]
Bedoel ook het # coureurs team, en die van de #8quote:
Echt he, viel mij ook al op.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:46 schreef ddx het volgende:
Wat maken die 911's toch lelijk geluid, lijken wel electro auto's.
zijn dat die 911 ?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:46 schreef ddx het volgende:
Wat maken die 911's toch lelijk geluid, lijken wel electro auto's.
Minder dan een seconde van de pole tijd.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:56 schreef M90 het volgende:
3:23.3 FL Duval, werd nog opgehouden ook nog
Dat hedde gij goed gerekend, jonguh!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:06 schreef sasquatsch het volgende:
rond 6 uur was het 5 ronden meer dat Toyota kon rijden, dus dat is ca 1 stop per 6 uur
twitter:Lemansrace twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 21:04:49 No more rain forecast this evening, which is good news for Audi & all fans camping at the circuit. Hello to all @TravelDest customers #LM24 reageer retweet
ik denk te weinig peut. Gewoon een rondje te lang doorgeredenquote:
Zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:13 schreef Sinister-D- het volgende:
De mannen van Eurosport melden weer regendruppels
Zou toch ''heel erg aan 't regenen'' zijn op het rechte stuk.quote:
twitter:Toyota_Hybrid twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 21:14:59 We're hearing there's a bit of rain from #8 @Sebastien_buemi #LM24 #24LM #Toyota #FIAWEC reageer retweet
neequote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:16 schreef Ermanon het volgende:
Rijdt die prototype #56 nog mee, kan hem zo niet terug vinden...
''I have no idea ''quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |