JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:18 |
Deel 4 van de Saab-liefhebbers topic, tevens mijn eerste keer dat ik een nieuw deel open Saab 9-3 van eXplorer1 Stage 1,5 0-160 Saab 9-3 van Delano.888 Saab 9-3 SE? van Descendent: Saab 9-3 SE van Fer Saab 9-5 Estate van swollywood Saab 9000 van Paladijn: [ Bericht 28% gewijzigd door Anne op 20-06-2013 15:22:03 ] | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:42 |
Euhm, volgens mij mag de OP wel ff aangepast worden? Zit mobiel hier in Frankrijk, dus geen zin in | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 14:18 |
Kut, ik had ook al een deel 4 aangemaakt | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 14:26 |
Laten we wel eerlijk zijn, dit is de sluiter van topic 3. Wel vreemd dat hij niet automatisch gereekst is. | |
Anne | donderdag 20 juni 2013 @ 14:26 |
Ik heb even de OP van eXplorer1 erin geplakt. En tevens is dit nu een reeks ! | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 14:29 |
Lieve Anne, zou je die van mij kunnen deleten? dat kan ik niet zelf :p Nevermind, hij's al weg | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 14:59 |
Die foto in de op vond ik echt niet meer kunnen dus zou die vervangen kunnen worden door deze?: Ja, ik ben echt in de stromende regen naar buiten gegaan hiervoor haha, en het interieur gedeelte is om nummerborden van buren te verbergen [ Bericht 6% gewijzigd door DX11 op 20-06-2013 15:06:49 ] | |
swollywood | donderdag 20 juni 2013 @ 15:06 |
Laat ik me hier dan ook maar eens melden, sinds 4 weken in het bezit van een Saab 9-5 Estate. | |
StateOfMind | donderdag 20 juni 2013 @ 15:09 |
Die Saab 9000 uit de OP | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:10 |
niceee Die velgen zie je niet vaak! | |
Anne | donderdag 20 juni 2013 @ 15:22 |
Aangepast. En erbij gezet. | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:24 |
Onder die van mij zitten ze ook! @swollywood, zit je ook al op saabforum.nl? | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:28 |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:35 |
Nog iemand behoefte aan Saab stickers btw? Heb er nog 2 liggen: Deze: http://www.ebay.co.uk/itm/360656702102 Er zijn dus 2 badges over, voor ¤3,17 per stuk + 0,54 per verzending. Ik maak hier geen winst op. Dat is goedkoper dan ebay, omdat ik er meer tegelijk heb gekocht. | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:35 |
Die mag wel in de OP | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:37 |
Hoe dik zijn die stickers? Ik wil er nog eentje voor op de fiets van mn dochter, maar dan moeten ze wel buigbaar zijn | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:39 |
De allereerste Saab. Tevens ook de enige Saab zonder cijfers in het type... | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 15:40 |
Onze rooie dan ook maar even..... Een 9-3 Sport Sedan Arc Launch | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:41 |
Behoorlijk dun. En ze zijn goed buigbaar, maar dan zou ik er wel lijm oid tussen doen voor de zekerheid: [ Bericht 4% gewijzigd door DX11 op 20-06-2013 15:55:46 ] | |
StateOfMind | donderdag 20 juni 2013 @ 15:42 |
Blijft toch een mooi merk, jammer at het niet meer bestaat | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:44 |
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant zijn ze overal voor spotprijzen te koop. Zag een tijdje geleden op het saabforum langskomen, dat ze gloednieuwe 9-3's gingen inkopen uit amerika oid, voor 19.000 dacht ik had je hem voor de deur staan. | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 15:44 |
Volgens mij heeft John net een foto gepost van zijn Saab bij een Zweedse Saabfabriek | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:45 |
Het merk bestaat nog, maar er worden echt geen nieuwe meer gemaakt hoor.. Laatste zijn volgens mij in 2012 geproduceerd. | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 15:46 |
Kijk nog eens goed wat daar staat dan, en kijk eens bij de vacatures op deze link http://www.saabcars.com/ | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:49 |
Ehhh.. Blijkbaar heeft de hele wereld een doorstart gemist? Ik ga even inlezen want dit is erg vreemd.. | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 15:49 |
Ik kan niet wachten tot ze er zijn, ik ben niet vies van elektrisch en Saab is Dus het mag dan jammer zijn dat het merk niet meer bestaat zoals het was, maar een elektrische Saab is wat mij betreft mogelijk the best of both worlds. | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 15:50 |
Nee hoor..... Elektrisch was bekend
| |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:53 |
Ik hoop dat ze wel het GM platform laten vallen, het heeft het veel verpest in die auto's | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:53 |
Eind dit jaar begin volgend jaar willen ze weer opstarten. Je had tijdens het Saabfestival af en toe de mogelijkheid om wat fabriekspersoneel te spreken... | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 15:53 |
Ja, die Sport Sedan is toch een beetje een Saab Vectra..... gelukkig rijdt hij wel beter dan een Opel | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:54 |
mwaah, als het motorblok maar van Saab is. B204/B205e | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:55 |
Vreemd verhaal allemaal.. Ben benieuwd wat hiervan ook echt gaat gebeuren.. | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 15:56 |
Ik lees op die site dat ze dit najaar de productie van diesel en benzine versies willen herstarten.
| |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:57 |
Doe mij deze maar btw: | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:58 |
neuuh, geef mij maar een Saab 9-5 estate (2001-2003) met een pk'tje of 400 en omgebouwd naar RWD | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:00 |
Ja zo rij ik ook altijd | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:03 |
Maar die heeft Leandra niet er in liggen... (B207x) | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 16:04 |
Nee idd..... | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:05 |
BTW trouwens, een 2000 9-3 T5 kan je niet tunen met alleen software, toch? | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:14 |
Doe mij deze dan maar: | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:16 |
Eindelijk n leuke file om in te staan | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:18 |
De Saab-Daihatsu | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 16:23 |
Oh die is leuk Mijn peuter tekende vorige week per ongeluk bijna een soort langgerekte hoofdletter D, en riep gelijk "haitsoe" | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 16:36 |
B207 is toch ook een genuine Saab blok en geen schijt GM blok. Je kan met de T5 de druk met een MBC omhoogschroeven, als je het met software wil doen heb je een T7 APC nodig. | |
Fer | donderdag 20 juni 2013 @ 16:53 |
Volgens mij de reden dat deze doorstart wel is gelukt, in de nieuwe 9-5 zat teveel GM patenten, zodat het lastig was met Chinezen samen te werken of winstgevend te verkopen. Das natuurlijk veel beter. En somigen vinden dat electrisch maar raar en zeggen dat er een turbo in hoort, maar de reden voor die turbo was innovatie. Tegenwoordig is turbo-benzine mainstream en is electrisch de innovatie. Alhoewel ik het nog niet zie gebeuren zonder range extender. | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 17:26 |
http://www.google.nl/url?(...)jJAnKfaV-ZgPBMoiAhjQ | |
Leandra | donderdag 20 juni 2013 @ 17:30 |
Ik doe de relevante zaken wel even:
| |
eXplorer1 | vrijdag 21 juni 2013 @ 10:18 |
Arggh, dus wel een GM blok | |
PeuRac | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:41 |
Dit filmpje kwam gisteren voorbij op Drive: | |
Fer | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:10 |
kickdown van 100-180 ging net erg rap, maar waarom "voelt" het allemaal niet snel? | |
eXplorer1 | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:24 |
omdat lawaai en trillingen niet overheersen bij een "goede" Saab. Als ik 160kmh in een golf 3 rijd dan lijkt het wel 250+ te gaan | |
Fer | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:29 |
Bij de gedachte een auto van 2000 op benzine te moeten kopen, dacht ik meteen aan die keer bij een collega in een Seat Leon 1.6. Ik vroeg waarom die zo hard moest rijden, het bleek gewoon 120 te zijn. | |
Descendent | dinsdag 25 juni 2013 @ 21:36 |
Hep nieuwe velgen: Gooi deze maar in de OP. | |
Astellas | dinsdag 25 juni 2013 @ 21:44 |
Alu36 B) | |
Descendent | dinsdag 25 juni 2013 @ 22:31 |
Zelf opgeknapt. | |
eXplorer1 | woensdag 26 juni 2013 @ 11:33 |
| |
JohnB52 | woensdag 26 juni 2013 @ 12:38 |
Mooi hoor! Ga je m nog verlagen? Eventueel het SE embleem aan beide kanten eraf, staat wat cleaner! | |
JohnB52 | woensdag 26 juni 2013 @ 14:31 |
http://www.saabsunited.co(...)start-in-august.html | |
Leandra | woensdag 26 juni 2013 @ 15:12 |
Oeh, 2013 wordt een mooi jaar | |
eXplorer1 | woensdag 26 juni 2013 @ 15:56 |
LOL, blijkbaar kan je bij T7 je boost adaptie aanpassen, maw je kan je turbodruk aanpassen tijdens het rijden ik deed hem op +100 en toen deed hij 1.2 bar ipv 1.1bar. | |
Fer | woensdag 26 juni 2013 @ 17:29 |
Ik heb een automaat, ik zal dus nooit het koppel voelen bij 3000 rpm en volgas in drie. Das wel jammer, krijg er wel een kickdown voor terug en geen lag tijdens het "opschakelen". | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 17:34 |
Ik wil al mijn 6 speakers vervangen, dus dash, deur(as3) en hoedenplank. Wat moet ik dan kopen? Ik wil ze het liefst alle 6 van hetzelfde merk, en de maten zijn 165mm deur, 90mm dash, en 6x9" achter, toch? Ik kan geen enkel merk vinden die al die 3 maten heeft.. | |
Descendent | woensdag 26 juni 2013 @ 17:35 |
JBL. 8,9 in dashboard. en ze hebben de andere maten ook zeker. | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 17:44 |
Dus dit zou ongeveer moeten passen? http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl/gto-329-view-1.html http://www.jbl.nl/product-detail-gto-12082/gto6528s.html http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl/gto-939-view-1.html Alleen deze zijn 2 & 3 ohm, ik las op saabforum dat het 4 moet zijn. | |
JohnB52 | woensdag 26 juni 2013 @ 17:50 |
Hertz heeft die maten ook, en ook juiste aantal Ohm. Dashboard is meen ik 2 ohm,weet niet 100% zeker Als je via eBay wilt kopen heb ik nog wel n voordelig adresje! | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 17:52 |
Ik wil wel graag gewoon uit nederland vanwege de garantie enz. | |
house_is_a_feeling | woensdag 26 juni 2013 @ 17:59 |
Ik ga hier meelezen. | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 18:06 |
Na nog wat zoek werk heb ik deze combi gevonden: Wel kut dat die hertz site compleet uit flash bestaat en totaal geen mogelijkheid heeft linkjes te delen naar producten, dus ook even wat webshop linkjes er bij: http://www.hertzaudiovideo.com/default_en.htm http://www.caraudioshop.nl/hertz-dcx-165 http://www.caraudioshop.n(...)tz-dcx-690?limit=100 http://www.zijlstrashop.nl/speakers/Speakers_8.7cm/Hertz_DCX_87_3 Prijs is ongeveer mijn budget, dus dit zou kunnen. Gaat dit een beetje lekker werken? En hoe klinkt dit qua bass? Aangezien ik hoor dat de deur de belangrijkste zijn bij Saab, is het dan wel nuttig deze duurdere achterspeakers te kopen? [ Bericht 28% gewijzigd door DX11 op 26-06-2013 18:23:03 ] | |
Fer | woensdag 26 juni 2013 @ 19:36 |
Ik zou liever de ECX 87 in het dashboard plaatsen. Deze hebben de meeste invloed op de klank. Achterin zou ik dan de DCX of ECX plaatsen, ze doen inderdaad niet zoveel voor het geluid, maar misschien wel prettig hetzelfde merk te gebruiken voor de klank. De speakers in de deur geven alleen maar bass, ik zou ze gewoon laten zitten als ze niet kapot zijn en eerst luisteren hoe het klinkt icm de nieuwe dashboard speakers. Eventueel wat dempen met bitumen. Andere optie, maar dat is meer werk: Een compo-set voorin. Woofers in de deuren (16cm) tweeters in het dash (in een plankje ofzo) Dan op de plek van de AS3 versterker, een losse 2 kanaals versterker en de scheidingsfilters. | |
JohnB52 | woensdag 26 juni 2013 @ 19:48 |
Probeer eerst voor, en als dat niet bevalt, neem je achter erbij | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 20:18 |
Op dit moment kraakt er zowel een deur als een dash speaker, dus die ga ik zeker tegelijk vervangen. Maar de achterkant dus later doen raden jullie aan? En dash is iets belangrijker dan deur? Anders achter DCX doen, en deur/dash ECX doen slim? [ Bericht 14% gewijzigd door DX11 op 26-06-2013 20:26:14 ] | |
Fer | woensdag 26 juni 2013 @ 20:36 |
De deurspeakers zijn alleen maar lage tonen, het beste kun je er een speciale (kick)bass speaker in stoppen, alleen hebben de meeste een te grote magneet vaak. Ik zou echt alleen de dashspeakers eerst doen en dan kijken waarom de deur kraakt, misschien is het met iets vastzetten of demping te verhelpen. | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 20:39 |
De deur kraakt omdat er een scheur in zit die kwam toen ik hem 1x te hard zette. De dash speaker is in een gehele cirkel gescheurd. Tja, 13 jaar oude speakers ik begrijp het wel. Maarre Hertz ECX 87 & Hertz ECX 165 gaat dus in ieder geval perfect passen en geeft een lekker geluidje? | |
Fer | woensdag 26 juni 2013 @ 20:54 |
Van die deuren weet ik niet zeker, ze zitten meen ik in een soort plastic bakje. Ik weet niet of daar zomaar iedere speaker in past. | |
Descendent | woensdag 26 juni 2013 @ 21:01 |
Die dash en deurspeakers die jij hebt uitgezocht heb ik ook. Achter heb ik andere (weet zo ff serienr niet). Heb jij een standaard Saab radio of een aftermarket? In laatste geval kun je gewoon met 2 of 4 ohm werken afhankelijk van je autoradio. Achter doet vrij goed mee overigens in je auto, hoor je vrij goed. Hoewel e.e.a. ook afhankelijk is van de sterkte van je versterker die de deurspeakers aanstuurt. (ik heb zelf daarvoor een klein +- 40 watt nom. versterkertje. | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 21:09 |
Ik heb de originele Saab radio & AS3 versterker. Dan blijft de ohm toch gewoon 4 lijkt me? (ik heb hier zooooo weinig verstand van) Maar ik denk dat het de hertz gaan worden trouwens ipv JBL | |
Descendent | woensdag 26 juni 2013 @ 21:15 |
Yup; 4 ohm is dan prima. (bij de sport sedan moeten de deuren 2 ohm hebben, maar bij de 1e generatie 9-3 die wij hebben niet). Hertz klinkt vast ook wel prima. Hoewel ik erg tevreden ben met mn JBL's. Overzetten is niet zo moeilijk; alleen de boutjes van de achterspeakers zijn lastig bereikbaar -zitten vlak onder dakrand, weinig ruimte-. De voordeurpanelen heb je er zo uit. Boutje of 6 in totaal; zo los. Succes! | |
JohnB52 | woensdag 26 juni 2013 @ 22:00 |
En je c stijl zit in de weg. Je kan ook heel dat ding loshalen, zoals Reinroel heeft gedaan | |
DX11 | woensdag 26 juni 2013 @ 22:02 |
Ik heb de achterspeakers allebei al eens vervangen, is best te doen met een bitje + waterpomptang. | |
eXplorer1 | donderdag 27 juni 2013 @ 17:12 |
Naar mijn mening klinkt Hertz een stuk beter, ik heb full JBL gehad in mijn volvo, en nu Hertz, het klinkt een stuk warmer en heeft hoger rendement. | |
DX11 | donderdag 27 juni 2013 @ 17:18 |
Ik ga het denk ik gewoon zo doen, eerst dash Hertz ECX 87 & deur Hertz ECX 165 kopen, en maandje later ofzo achterin Hertz DCX 690, want alles tegelijk heb ik ff niet liggen nu helaas. Dat is wel ok toch? achterin zit 1x per half jaar iemand ofzo, dus dan neem ik daar gewoon D ipv E. Of zal dat erg merkbaar zijn? | |
StateOfMind | vrijdag 28 juni 2013 @ 07:52 |
Niet mijn auto, maar wellicht dat er hier nog geïnteresseerden zijn V&A / [TK] Saab 9-3 2.0 I Coupe 1998 Blauw Airco/ABS/MP3 | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juni 2013 @ 08:09 |
Ben ook wat aan het kijken naar een Saab. D'r zit hier (Meppel) Timmer en die heeft wel een flink aanbod. Zijn toch wel mooie auto's. Iemand nog goede tips? [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2013 08:10:35 ] | |
Leandra | vrijdag 28 juni 2013 @ 08:20 |
Onderhoudsboekje moet compleet en ingevuld zijn. En in tegenstelling tot andere merken zijn ze dat vaak ook. Geen onderhoudsboekje is vreemd voor een Saab, en als je er verder geen verstand van hebt zou ik m dan links laten liggen, maar ik zou m al links laten liggen als het onderhoud niet (grotendeels) door een Saabdealer of Saabspecialist was gedaan. Registreer je op het Saabforum en ga daar inlezen. | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:06 |
Stukje huisvlijt wat binnenkort er op mag, wie weet wat het is, mag het zeggen! | |
Leandra | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:54 |
Is dat een tafel waar het op ligt? Want dan zou het ding al zo'n 80 cm lang zijn en ik gok zo'n 50 cm breed.... Iets voor in de kofferbak? Een afdekding voor boven het reservewiel? | |
eXplorer1 | vrijdag 28 juni 2013 @ 13:46 |
6 point brace, onderdeel van het viggen rescue pakket. | |
Fer | vrijdag 28 juni 2013 @ 13:49 |
Tis een soort opvang frame voor als de motor eronderuit valt, het wordt ergens tussen de voorwielen gemonteerd. Aankooptips: Een Saab zit vol met aparte dingen en weetjes, daarom is het belangrijk dat ie altijd door een Saabdealer of specialist is onderhouden. Het belangrijkste is dat de olie iedere 10000km ververst is met vol-synthetische olie en slim is ook de huidige staat van onderhoud te bekijken, zoals kleur en niveau van vloeistoffen onder de kap. | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:10 |
Jij mag niet meer raden | |
eXplorer1 | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:12 |
Ga je het doen onder je standaard onderstel, of heb je er wat leuks onderzitten? | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:16 |
Dubbele arb achter, steering brace, en nu deze. Alles op zn tijd. Schokdempers komen als volgende aan bod. Denk dat ik gewoon de standaard neem, eventueel met Aero veren. Oja, eerst lederen interieur, opdracht van de vrouw. | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:18 |
Dat is de salontafel, met daaronder een ikea kleed. Afdekding voor boven het reservewiel heb ik al, een rubberen kofferbakmat, orgineel Saab natuurlijk. | |
eXplorer1 | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:33 |
oh , en dan raad ik eens eindelijk in 1x goed | |
Fer | vrijdag 28 juni 2013 @ 15:21 |
Mijn 9-3 uit 2000 trekt naar rechts. Hij is gister voor de 2e keer op de uitlijnbrug geweest en alles staat exact volgens specificatie. Verder lopen er geen wielen zwaar of zit er speling op de bussen. Ook geen geluiden uit de ophangen ofzo. Enige is dat er speling zit op de stuurstangen of stuurhuis en de schokdempers zijn wat zacht. Nu wil ik eerst een Steering Rack Clamp en Brace plaatsen en dan verder kijken. Volgens sommigen trekken ze allemaal naar rechts, tis niet echt storend, maar liever heb ik dat ie rechtdoor gaat. | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juni 2013 @ 16:14 |
Ben net wezen kijken. Volgende week een proefrit met een vriend die wel verstand heeft van auto's | |
eXplorer1 | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:12 |
Advertentie? kunnen wij ook ff voor je checken of het wat is. Koop aub geen N/A, de turbo kost nauwelijks meer maar je hebt veel meer plezier. | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:29 |
Die kopiëren lukt nog niet zo. Maar een poging, Deze heeft een lichte voorkeur http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs Maar dit zijn ook opties http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs http://www.autotrader.nl/(...)ijsvolgorde-en-prijs [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2013 17:29:52 ] | |
eXplorer1 | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:30 |
ik vind ze een beetje overpriced, die laatste vind ik erg mooi. | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:35 |
Die laatste is wel erg mooi inderdaad. Moet nog wel wat onderhandelen over de prijs. Heb geen inruil en wil eigenlijk wel een trekhaak, dus wellicht is er iets mogelijk. | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:23 |
Nou ik zou niet afknappen op geen trekhaak, die koop je 2ehands voor rond de 100 euro. Erop zetten is ook simpel. http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/index.php?mode=cat&id=24 Kijk ook hier even, of nog beter, stel jezelf even voor daar, en vraag of iemand wat te koop heeft staan, of iets weet. Even ter referentie: ik heb mijn 9-3 gekocht voor 2200 euro. 2.0t, 5d, 220k gereden, 2e eigenaar, volledige onderhoudshistorie, nieuwe turbo. | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:24 |
Overpriced? Ze zitten op t dubbele van wat ze nu weg gaan... | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:29 |
Dank voor de tips! | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:31 |
een paar aandachtspunten die je best even naloopt als je naar zulk een auto gaat zien - toplagers veerpoten (scheuren uit; kosten vooral in werkuren ) - servo leiding onder de pomp naast de radiator lekt gegarandeerd - het bekende zweten van de motor (links voor ) kopbouten aantrekken kan helpen - spiegels koplampen worden dof (begint bovenaan ) - achterste dempers worden "fietspompkes" wrijf met je vlakke hand over de band op cuppen te voelen - bus van de bak korte aandrijfas slijt en dichting zal gaan lekken (kostelijk reparatie voor wat het is ) - middelste bus van de rechte draagarmen vooraan scheuren (veel werk beter vervangen door nieuw ) - achterste uitlaat pot "roest door " (pff ) - roest boven de achter veeer schotels ; let op dit is aan de chassis balk - verlichting teller plaat - midden flex van de uitlaat nazien (2de stuk uitlaat ) - knippers condens - werking van de airco (geluid bij werking ) - als je de cabrio kap opent zitten in de zijpanelen (naast de zijruit )klepjes die mee dicht gaan deze blijven meestal hangen zodat je "gaten "blijft zien met gesloten kap (en dat is een klote jobke ) - cabrio pompen nazien bij half open kap op lekage (heel duur ) - sid - roest bij het a wiel op 15 uur rechts en links op 9 uur net aan deur - sierstrip als je dit allemaal vindt heb je een normale 9.3 ik benadruk dat dit niet bij allemaal te vinden is dit is louter ter hulp bij het bekijken van je vermoedelijk aankoop - bouwjaar 2000 is een overgangs jaar ivm motoren < de 6 de maand heb je een t5 nadien de t7 - controleer vooral bij de t7 motoren (oliedop uit het midden) of de modificatie 6 geplaatst is - mod 6 op de T7: op de motor loopt aan de bijrijderskant een metalen pijpje dat aan de achterkant overgaat in rubber op dit rubber staan witte letters gedrukt en gaat na een 10 tal cm over in een T spitsing - black sludge komt voor bij deze modellen en menige motor is aan dit probleem in de vernieling gegaan dit hoeft echter niet zo te zijn je kan dit voorkomen laat bij elke aankoop auto je carter reinigen (ja dat kost ook wat) en doe dit met een interval tussen de 70 a 100dkm afhankelijk van wat je rijdt - lpg 100 dkm automaat en korte stukjes zeker om de 70 dkm | |
Fer | vrijdag 28 juni 2013 @ 19:06 |
Ja prijzen zijn erg wisselend. Ik heb 2800 betaald en dat is al aan de dure kant, maar ik vond deze het geld gewoon waard. Hij was supernetjes, turbo leder automaat. Heeft 1x een geen beurt bij de specialist gehad. Gelijk de carter eraf laten halen voor een blacksludge onderzoek, maar zat slechts een klein beetje in. ondanks geen mod 6. | |
Leandra | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:03 |
Help! Blonde vraag Ik heb onder mijn 9-3 Sport Sedan 215/55 R16 banden zitten, de standaard maat op de Arc, maar ik heb het gevoel dat de banden eigenlijk net een tikje te breed zijn, bij het parkeren lijk je ze net te horen. Nou waren de voorbanden al bagger en wist ik dat ze aan vervanging toe waren, en zagen we net dat er een schroef in een van de banden zit (ja fijn, precies terwijl ik morgen met aanhanger half NL door moet).... dus nu is het echt tijd voor verse banden. Het prijsverschil met banden die net een slag smaller zijn is behoorlijk (205 zit rond de ¤ 100 terwijl 215 rond de ¤ 150 zit) dus nou is mijn vraag eigenlijk vooral; zouden 205jes op mijn velgen passen? Deze velgen (klikbaar): [ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 28-06-2013 22:10:33 ] | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:18 |
Het verschil in diameter is 1,5%, dat is niet al te veel en daar zul je denk ik weinig van merken. Behalve dat je 1,5% langzamer rijdt dan je teller aangeeft. Dat het past, geloof ik ook wel. Volgens mij zijn de velgen van Saab vaak vrij smal. De combinatie met een brede band heeft als voordeel dat de wang van de band wat buiten de velg komt en je minder snel met je velg tegen de stoeprand aan komt. Met een smallere band heb je dus wel meer kans op stoeprandschade. Ook kan het geheel wat iel gaan lijken, omdat de wielkasten minder worden opgevuld. Als je maar kiest voor een a merk band, en niet 2 tientjes bezuinigd op een band. Op het saabforum kan je dit topic nog doorlezen http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=128313&hilit=ultieme | |
Leandra | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:42 |
Nee, juist omdat ik niet van plan was er een of ander hakkietakkiemerk onder te gooien is dat prijsverschil zo pittig Thnx voor de link, morgenochtend eerst even naar de Profile om die schroef te regelen en dan maar even zien wat ze verder kunnen betekenen.... | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:47 |
Ff de acties in de gaten houden bij profile en kwikfit , en in dat topic staan ook nog een paar online bandenboeren. | |
Leandra | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:57 |
Ik hou de acties al een tijdje in de gaten maar die 215/55R16 is nooit in de bonus | |
Leandra | vrijdag 28 juni 2013 @ 23:22 |
Overigens is het verschil anders als ik een andere bandmaat als basis voor de vergelijking neem. De Lineair had standaard 195/65R15 De Arc had standaard 215/55R16 De Vector had standaard 225/45R17 Als ik de standaard maat van een Lineair of Vector als basis neem voor een vergelijking dan is de afwijking veel minder groot met 205/55R16. Ik neem aan dat de snelheidsmeter van de ene uitvoering niet anders is dan die van de andere, toch? | |
JohnB52 | vrijdag 28 juni 2013 @ 23:40 |
Nee dat denk ik niet. Afwijkingen zijn heel klein trouwens. http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm | |
DX11 | vrijdag 28 juni 2013 @ 23:48 |
Ik zag bij een niet nader te noemen garage laatst een 9-3 diesel staan uit 99 voor 1500, dus ik dacht ok, dat is redelijk voor een garage. Keek ik naar de km stand: 435k... Tja.. | |
Jano9 | zaterdag 29 juni 2013 @ 09:40 |
Nog een Saab liefhebber hier Ik rijd zelf in een 900 NG AUT uit 97, gisteren weer door de keuring geweest en zoals ik met de auto omga weer tip top in orde. Hij heeft ook niet heel veel kilometers gedraaid, ongeveer 180000. Het is van de buitenkant niet de mooiste Saab, heeft bij de 1e eigenaar een keer kleine schade opgelopen maar van binnen is hij echt in nieuw staat . Ik heb er net zoveel voor betaald als het typenummer van deze Saab, dus ¤900. Ik loop al een jaar rond dat ik mijn airco wil laten nakijken. Hij blaast alleen warme lucht als je de airco aanzet, zal volgende week even naar mijn garage gaan. Als die airco het weer doet dan is hij compleet | |
house_is_a_feeling | zaterdag 29 juni 2013 @ 10:55 |
Als ik bij een 900 NG lees dat de kap defect is en 'deels handmatig' moet, gaat het dan vaak om een pompje/motortje wat te vervangen is of zijn het grotere problemen? | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 11:52 |
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=131088 Maar als die kap deels defect is en je weet niet wat er aan mankeert, en je kan niks zelf er aan: lekker laten staan. | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 11:58 |
Welke garage ga je heen? Anders weet ik nog wel n specialist. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 14:21 |
Gaat dit in een 8-3 bj2000 allemaal passen onder de roosters/in de behuizing? Ik wil echt NIKS zagen/uitbouwen/roosters verhogen/vervangen: Hertz ECX 165 in de deur http://www.mobilesoundwor(...)/Hertz-ECX-165-2.jpg Hertz ECX 87 in het dash http://www.eldibg.com/res(...)7/Hertz-ECX-87_B.png Hertz DCX 690 achterin http://www.audioport.eu/p(...)cx-690_1-cat_enl.jpg Ik voorzie problemen aangezien ze alle 3 een stuk hoger zijn in het midden dan de Saab speakers. | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 14:25 |
Achterin misschien, de rest past gewoon. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 14:27 |
Ik zag namelijk ook eens iemand die zijn dash rooster moest uitbouwen aangezien de vervanging net niet paste.. Hoe weet ik dit zeker? | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 14:31 |
Ow van achter bedoel je? Ik zou ff googlen, of kopen en passen. Of eerst de andere speakers, en dan kijken of je t nog steeds nodig vind. | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 14:33 |
Dashboard past 100% zeker, heb dezelfde. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 14:34 |
Edit eens niet zoveel, ik moet al 3x overnieuw typen nu, moment Je hebt dus dash 100% dezelfde? Deur niet? Dan weet ik in ieder geval al dat dash past dat is fijn. Als je weer eens in de auto zit zou je dan eens een foto willen maken van je dash? Ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet. En achter speakers bestel ik sowieso waarschijnlijk apart later, want die zijn minder belangrijk dus dan kan ik die ook apart retourneren als het niet past. edit: en nu reageer je niet meer natuurlijk Wat voor aansluitingen zitten er btw aan die speakers? Is dat voor alle speakers hetzelfde en moet ik dan een ander klemmetje aan de Saab kabels zetten? Alvast bedankt voor je hulp! [ Bericht 21% gewijzigd door DX11 op 29-06-2013 14:46:30 ] | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 14:35 |
Nee ik las eerst verkeerd, dacht ik, was toch niet zo, dus weer opnieuw getypt | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:19 |
Nog meer foto's nodig? [ Bericht 63% gewijzigd door JohnB52 op 29-06-2013 15:24:49 ] | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:22 |
Joh, je had hem niet helemaal los hoeven te halen voor mij hoor haha ik bedoelde eigenlijk gewoon met rooster, hoe strak dat zit, maar ziet er netjes uit! Is dit nou dezelfde speaker als deze of maakt amazon gewoon een foutje? Zoals ik al zei heb ik er erg weinig verstand van dus ik dacht misschien is dat stukje bij amazon iets wat er af kan? En hoe heb jij het gedaan met de kabels? De Saab kabels stuk knippen, andere connector daarop? Of speaker kabels andere connector (van originele speakers afhalen)? Wat is dan beter? Ik ben erg blij dat ik zo goed geholpen/geadviseerd word trouwens, in me eentje had ik het zeker verkloot. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:25 |
Haha neehoor erg bedankt! Dus jij hebt de connectors van de originele speakers gesloopt en op de nieuwe gedaan? | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:26 |
Saab kabels eraf geknipt. En stekkertjes erop geknepen. Die van de deur ga ik solderen. Morgen de panelen eraf, maandag inbouwen. En hopen dat mn as3 het goed doet. | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:27 |
Nee , ik heb stekkertjes gekocht en die er op geknepen. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:27 |
Ok top super bedankt! Zal toch wel werken neem ik aan? | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:29 |
Geen idee, komt van de sloop in Trolhattan, ff terugbrengen zit er voorlopig niet in. Heb er 34 euro voor betaald, inclusief deurspeakers en die ringen. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:30 |
Oh je bedoelt dat de AS3 nog niet getest is nou snap ik het. Geen geld in ieder geval. Maar aan nieuwe speakers zit dus gewoon helemaal niks van bekabeling/stekkers en dat moet je zelf aan die staalplaatjes vastmaken altijd? | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:31 |
Nee zit er niet bij, alleen bij plug&play setjes die ze per type auto verkopen, maar dat heb je dan alleen voor populaire auto's. Niet voor Saabs. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:34 |
Ik heb niet zo'n zin om te solderen. Ik heb nog speaker kabels liggen van mijn home cinema, kan ik gewoon die gebruiken, de originele Saab connectors van de vorige speakers afslopen, en het zo aansluiten? | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:39 |
Ik heb ook geen zin om te solderen, maar toch moet het. Als t echt niet lukt vraag ik mn pa wel, die kunnen alles, vroeger repareerde men alles ipv weggooien | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:49 |
Zojuist een erg nuttige guide gevonden voor iedereen die speakers gaat vervangen aan zijn Saab!: http://www.saablink.net/f(...)00-old-9-3/48526.htm | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:53 |
Thanx, moest nog even uitzoeken hoe ik mn deurpaneel er af moest halen. | |
DX11 | zaterdag 29 juni 2013 @ 15:59 |
Dat heb ik zelf al 1x gedaan om een AS3 speaker te vervangen, de instructie daarvoor op bovenstaande site is niet erg compleet, dus ik zal het even geheel uitleggen: -Je moet sowieso de deurhendels er uit halen, dat is vrij simpel (torx). -Vervolgens haal je het plastic handvat los, dat staat wel op die site. -Aan de achterkant van de deur zit een plastic rondje met een pinnetje erin, duw dat pinnetje naar binnen, dan kan het hele ronde plasticje eruit. -Aan de onderkant van je deur zitten 3 torx, die moeten er uit. Dat is eigenlijk het belangrijkst, dan gewoon voorzichtig het gehele paneel naar je toe en omhoog trekken, (over het slot-plasticje heen) en klaar. Pas op met terug zetten! Ik heb zelf 1 plastic clipje kapot geduwd helaas, gelukkig levert dit bij mij geen merkbaar probleem op. Ik heb trouwens besloten al mijn kabels zo aan te gaan sluiten, zodat ik in de auto niks hoef te slopen: [ Bericht 8% gewijzigd door DX11 op 29-06-2013 16:06:46 ] | |
Leandra | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:33 |
En nieuwe bandjes voor.... 205 deze keer, achter komt binnenkort wel, eerst de speling in de bovenste draagarm linksachter door Haaima laten oplossen. | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:59 |
Welke heb je gekozen? T is toch voorwielaandrijving, achter slijt veel minder. | |
Leandra | zaterdag 29 juni 2013 @ 19:19 |
Michelin Primacy 3 (205/55R16) En achter is er ook wel aan toe zeg maar | |
JohnB52 | zaterdag 29 juni 2013 @ 20:11 |
En zie je zelf verschil in hoe de banden er uit zien? Dat ze smaller zijn? | |
Leandra | zaterdag 29 juni 2013 @ 20:54 |
Ik was zo gruwelijk druk vandaag dat het al dan niet mooi zijn me nog niet opgevallen is.... retourtje Delft - Amersfoort met aanhanger gedaan..... met stops in Gouda en Zeist. Hij reed goed en gevoelsmatig weer veilig omdat er geen schroef meer inzat. Binnenkort weer eens foto's maken, als hij gewassen is | |
Descendent | zondag 30 juni 2013 @ 01:35 |
Ik heb nog een setje van 4 banden (5,5 a 6mm profiel Michelin / Bridgestone) eventueel inclusief 16 inch alu 22 velgen in de aanbieding voor de liefhebbers? | |
Fer | zondag 30 juni 2013 @ 22:50 |
Wow, A9 100-200. Nog nooit meegemaakt dat een auto dit met zoveel rust en stilte doet, zag alleen de meter omhoog gaan. Zonder kickdown trouwens, amper langzamer als met. En dan te bedenken dat ie al bijna 13 jaar is en bijna 240k op de klok. | |
JohnB52 | maandag 1 juli 2013 @ 01:00 |
Sinds vanavond gaat t bij mij ook n.stukje sneller, de 9-3 voorzien van een biopower-tune. 225pk! | |
eXplorer1 | maandag 1 juli 2013 @ 13:35 |
Welcome to the world of SAAB | |
eXplorer1 | maandag 1 juli 2013 @ 14:55 |
Wat had je ervoor? FPT Bin? | |
Descendent | maandag 1 juli 2013 @ 17:33 |
318000 and counting here. 200 pk G3. | |
Fer | maandag 1 juli 2013 @ 18:38 |
Is onderweg vanuit de UK. Wie weet in Noord Holland een sloop waar je voor weinig een rear anti-roll bar kan demonteren? | |
JohnB52 | maandag 1 juli 2013 @ 18:44 |
Lpt, 154pk | |
JohnB52 | maandag 1 juli 2013 @ 18:45 |
Elfrink bellen, vragen wat t kost. Anders naar n sloperij gaan bij jou in de buurt. Maximaal 20 euro | |
JohnB52 | maandag 1 juli 2013 @ 18:46 |
Wil je geen tripower tune? Benzine, LPG en E85? | |
Fer | maandag 1 juli 2013 @ 19:21 |
Bestaat er al een lpg wagen water/methanol injectie? | |
eXplorer1 | maandag 1 juli 2013 @ 20:58 |
aahh een steering brace, heb je wel een fris onderstel? anders heeft het ook niet zoveel nut. En dan zeg je een stukkie sneller, dat is gewoon dag en nacht verschil | |
JohnB52 | maandag 1 juli 2013 @ 21:22 |
Ja. Weet ik. Was ook een understatement Nèt bij het invoegen een Duitse 5 serie ingehaald, dat had ie niet verwacht. Ding haalt de 110 op de teller in zn 2. Bizar. | |
eXplorer1 | maandag 1 juli 2013 @ 21:26 |
Automaat zeker? vooral het koppel is ==>> | |
JohnB52 | maandag 1 juli 2013 @ 22:34 |
Nee handbak. De 9-5 is een automaat. | |
Descendent | maandag 1 juli 2013 @ 23:19 |
Meh; E85 en Nederland is nog niet echt veel verkrijgbaar (en weinig rendabel vergeleken met G3). | |
JohnB52 | maandag 1 juli 2013 @ 23:36 |
Klopt. Maar wel leuk! En je kan E85 rijden in plaats van benzine. | |
eXplorer1 | maandag 1 juli 2013 @ 23:43 |
ik heb weleens biopower bins gemaakt icm lpg maar als je je hele benzinetank vol gooit met E85 dan wil lpg nog weleens vervelend doen, of heeft iemand dat op kunnen lossen? | |
JohnB52 | dinsdag 2 juli 2013 @ 12:53 |
eXplorer1 | dinsdag 2 juli 2013 @ 13:00 |
Aaahhh Evo heeft dat dus gefixed, die gozer kan alles :d | |
JohnB52 | dinsdag 2 juli 2013 @ 13:07 |
Klopt, had eerst in België de goedkoopste benzine erin gedaan. Dat was ook de laatste x. Je merkt t niet, maar je auto loopt daar dus niet goed op. Vooral niet met een tune er in. | |
JohnB52 | dinsdag 2 juli 2013 @ 13:09 |
Hier nog foto van t oude interieur. Echt n upgrade die zn geld waard is. Vooral met de deurpanelen. Overzetten is trouwens erg gemakkelijk. | |
Descendent | woensdag 3 juli 2013 @ 00:36 |
Waarom? Mooi interieur trouwens John | |
JohnB52 | woensdag 3 juli 2013 @ 00:44 |
Zie ik daar een saabpartners.com sticker? | |
Dingest | woensdag 3 juli 2013 @ 00:49 |
Ik heb geen actuele foto's eigenlijk, zo vaak ben ik er ook niet meer mee op pad geweest Een 96 1.5L V4 uit '76, sinds september 2008 van mij. Ik ben ook echt de tweede eigenaar ervan trouwens Dat was bijna 2 jaar geleden, direct na een grondige poetsbeurt. Die heeft hij nu wel weer hard nodig want de kleur is weer helemaal verschoten, maar hij moet over een maand of zo eerst maar eens door de APK geloodst worden om te kijken hoeveel dat gaat kosten. Als dat meevalt ga ik eens kijken of ik die roestplekken wat weg kan werken en poets ik hem weer op En afgelopen zomer tijdens de Saab-meet in Erm - daar was hij al een stuk meer verkleurd. En daarnaast, tijdelijk want na het evenement gaat hij wel weer weg, heb ik deze voor de aankomende Carbage Run: Bijna klaar, op wat detail-dingen na. Een 9000 CD 2.3T automaat uit '91, met 425.000 km op de teller | |
eXplorer1 | woensdag 3 juli 2013 @ 12:12 |
ik vraag mij af welke mafkees dit nou weer doet Edit: is dat ding niet van Mikey? | |
Fer | woensdag 3 juli 2013 @ 19:12 |
Dit scheelt echt enorm, naar rechts trekken is verdwenen en je hoeft niet meer constant te corrigeren om rechtdoor te blijven gaan. | |
JohnB52 | woensdag 3 juli 2013 @ 19:53 |
Ja, lekker is dat he? Wat is de volgende upgrade? | |
Fer | woensdag 3 juli 2013 @ 20:04 |
2e ARB achter. | |
JohnB52 | woensdag 3 juli 2013 @ 22:10 |
Heb je m al? Ik ga m er van t weekend opzetten. Wel even op een brug, is makkelijker | |
DX11 | donderdag 4 juli 2013 @ 14:06 |
Hebben jullie ook wel eens, dat je denkt, waarom heb ik HIER nou weer geld aan uit gegeven? Had verdomme best plat mogen zijn hoor Saab! | |
JohnB52 | donderdag 4 juli 2013 @ 14:11 |
Doe ze er eens andersom in? Wat heb jij ervoor betaald? | |
DX11 | donderdag 4 juli 2013 @ 14:17 |
Andersom staat nog lelijker, dan staat de verdikking links, dat is nog minder mooi. 9,50 voor 2. Hij wist voor het bestellen niet of het per 1 of 2 ging. Tja jammer dan. | |
JohnB52 | donderdag 4 juli 2013 @ 15:19 |
Officieel zijn ze voor de 9-5 he, maar heb er zelf ook 3 in de 9-3 zitten. | |
eXplorer1 | donderdag 4 juli 2013 @ 15:40 |
Lampjes? of keyless entry? ik ken het nog niet:O | |
DX11 | donderdag 4 juli 2013 @ 16:00 |
Gewoon plastic dopjes voor als je toch nooit je sleutel gebruikt. Dacht dat staat mooier. Had alleen niet door dat ze officieel voor 9-5 zijn en dus niet echt perfect, er zit een verdikking in die waarschijnlijk wel klopt bij de 9-5. | |
JohnB52 | donderdag 4 juli 2013 @ 17:54 |
Maar nog altijd beter dan een slotgat. Ik heb m ook bij t achterlicht gedaan. | |
Fer | donderdag 4 juli 2013 @ 23:32 |
Donderdagavond 20.30 A4 ri Schiphol. De teller staat op 135. Ik nader een Mercedes die een baan rechts van mij rijdt, amper iets langzamer dan ik. In de verte doemt een vrachtwagen op, om de Mercedes rijder niet klem te zetten, geef ik bij het passeren iets meer gas. Na de ster voorbij te zijn kijk ik op mijn snelheidsmeter die alweer over de 160 aangeeft. Zo stil, zo soepel, zonder kickdown en vooral zonder dat je het merkt. Wauw... hier kan geen TSI/DSG tegenop. | |
JohnB52 | donderdag 4 juli 2013 @ 23:46 |
Heb je al een stage 1 tune er op zitten? | |
Fer | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:14 |
Nee niet eens, moet eerst nog stage 0 tunen. Gr beurt, nieuwe vloeistoffen, nieuwe dempers, misschien automaat spoelen. Maar eerst kijken hoe die het op vakantie houd. | |
JohnB52 | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:57 |
Je weet hoe je de automaat moet spoelen he? | |
Fer | vrijdag 5 juli 2013 @ 11:58 |
Daar heb je toch specialisten voor? Die laten door zijn eigen pompdruk de oude olie eruit pompen en verversen met nieuwe, kost iets meer olie maar dan is wel gelijk alles ververst. | |
JohnB52 | vrijdag 5 juli 2013 @ 12:25 |
Klopt. En tijdje later is je bak stuk. Daar kan een Saab bak niet tegen. Zal t zo wel ff typen hoe t wel moet. | |
swollywood | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:27 |
Aangezien ik vandaag toch in Groningen was en er langs reed ff bij Autohuis Joel binnengelopen. De vorige eigenaar van mijn 9-5 heeft de passagiersairbag laten afkoppelen, waarschijnlijk i.v.m. een maxi-cosi o.i.d. en die wil ik natuurlijk weer aangesloten hebben. Had hier in Zwolle al een keer Leerentveld gebeld er over, maar die reageerden: "Huh? Is die afgekoppeld?" en Joel zei: "Dat hebben we met dat model zo vaak gedaan voor klanten, pas de latere types kon dat met de sleutel in het handschoenenkastje". Dan rij ik liever een keer naar Groningen zodat ik zeker weet dat het goed gebeurt, dan dat ik er zo'n Mazda-Kia monteur, die Saab erbij doet, er aan laat prutsen. | |
Fer | zondag 7 juli 2013 @ 13:14 |
Ben je niet in de war met flushen met reinigingsmiddelen? Ik heb het over in 1x alle olie verversen met een pomp, dus ze pompen zuiver ATF erin totdat het er weer helder uitkomt. | |
JohnB52 | zondag 7 juli 2013 @ 13:29 |
Flushen=spoelen, dacht dat je dat bedoelde. Kan je ook zelf doen, door in 3x te verversen. Dat is een stuk goedkoper. http://saabworld.net/f29/(...)hange-2-3t-2-3t-474/ | |
JohnB52 | zondag 7 juli 2013 @ 13:32 |
Weer 4,5 pk erbij, dankzij echte Griffin-stickers! Voor welke van de 2 Saabs hoef ik niet te zeggen. Als je oplet, zie je het zelf. | |
Fer | zondag 7 juli 2013 @ 13:33 |
Ja het scheelt inderdaad wel, 12l ATF ipv 250-300¤ voor spoelen. | |
JohnB52 | zondag 7 juli 2013 @ 13:35 |
Dat bedoel ik maar... Graag gedaan! | |
Descendent | maandag 8 juli 2013 @ 00:42 |
Iemand over 3 weken nog een mooi gereviseerd setje ALU 36 nodig? (zonder banden). (ik ben weer es bezig...) | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 19:54 |
Nieuwe pookknop! | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 19:58 |
Tof, die heb ik ook. Ik heb alleen de positionering compleet verkloot. Had het serieus niet door tijdens het plaatsen | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 20:56 |
Nou bij mij zat ie dus nog te los... En ik had die pookhoes verkeerd om geklikt, maar nu allemaal gefixt! Waar had jij m gekocht? Ik hier: http://www.ebay.nl/itm/14(...)3.l2649#ht_500wt_689 | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 20:57 |
Heb exaxt dezelfde knop gekocht, pookhoes via nl site maar ik ga je niet linken want die webshop is een gigantische klootzak. | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 21:06 |
Ow haha, ook toevallig dan. Ding is op ebay de helft goedkoper dan in NL. Wat was er mis met die hoes? | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 21:14 |
Niks, maar ik had ook een handremhoes besteld, die volgens de verkoper op maat was. Dat was hij niet, pas totaal niet al trek je hem met 3 man tegelijk aan. De verkoper heeft toen besloten al mijn communicatie te negeren, wat hij daarvoor overigens niet deed. | |
bokkepoot | donderdag 11 juli 2013 @ 22:10 |
Nog iemand wat tips waar je eventueel op moet letten bij de aankoop van een Saab 9-3 Sport Sedan uit 2003 of 2005? Behalve natuurlijke de standaard dingen | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:15 |
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=11337 Lees deze 559 posts even door en je bent op de hoogte. Wat voor een heb je op t oog? De saabs hebben of een Opel motor of een Fiat blok. En dit topic: http://saabworld.net/f8/saab-9-3-buyers-guide-24606/ | |
bokkepoot | donderdag 11 juli 2013 @ 22:17 |
Al een stukje van gelezen, toch nog bedankt Eentje met een slopel 1.8T, ik heb de desbetreffende persoon al uitgelegd dat een Saab blok beter is maarja | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:18 |
Dat is geen 1.8T maar n 2.0 liter blok ;-) En dit topic: http://www.saabscene.com/forum/threads/143058-9-3-Buyers-Guide | |
bokkepoot | donderdag 11 juli 2013 @ 22:19 |
Ik zie het, maar hoezo doen ze daar een 1.8 van maken ? | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:20 |
Moest van GM. Eco gezeik, beter voor t milieu zogenaamd, die 1.8... | |
bokkepoot | donderdag 11 juli 2013 @ 22:23 |
Slopel Maar zo'n B205E is toch veel beter dan een GM blokkie? | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:28 |
Ja en nee, is een T7 blok, die bekend is om zn black sludge, maar goed onderhouden is het zeker een fijne motor... | |
bokkepoot | donderdag 11 juli 2013 @ 22:32 |
Maar das toch gewoon een gevalletje van carterpan loshalen boel even schoonmaken en frisse olie erin knallen? En op tijd verversen? Maar we gaan wel rustig even kijken naar die 9-3 | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:43 |
Klopt. Zoals bij alle Saabs valt of staat de kwaliteit met het onderhoudsverleden van de wagen. En de 9-5 is natuurlijk een wagen waar je veel oude mensen in ziet rijden, of "rijke" mensen, die dat niet weten, en of hun onderhoudsbeurten uitstellen of de verkeerde olie erin kiepen. Dus, na elke 60 a 80 duizend km cartercheck, en elke 10.000 km of elk jaar olie verversen, door volsynthetische olie van goede kwaliteit. En ook Mod6 erop zetten, aangepaste carterventilatie. Er is voor de 9-3ss genoeg aan onderdelen te krijgen, en ook niet onbelangrijk, via saabforum.nl is er genoeg kennis en passie om ervoor te zorgen dat je met een glimlach genoeg kilometers probleemloos kunt touren! | |
bokkepoot | donderdag 11 juli 2013 @ 22:48 |
We gaan het meemaken, ik zal wel een foto droppen als het wat is geworden, bedankt voor de hulp en moeite alvast. | |
JohnB52 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:57 |
Je mag de link naar de advertentie ook wel hier neerzetten, wie weet kennen we hem... | |
JohnB52 | zaterdag 13 juli 2013 @ 16:31 |
Cartercheck Dubbele arb achter 6-point brace van voren. | |
eXplorer1 | zondag 14 juli 2013 @ 21:37 |
over 3 weken donkerbruin LPI injectoren plus bijbehorende LPE, en dan kan ik makkelijk 260pk+ rossen zodra de rest ook gedaan is | |
bokkepoot | zondag 14 juli 2013 @ 21:39 |
Helpt zo'n brace nog een beetje in de bochten dan? Anyway we hebben nu deze op het oog, meningen? http://m.marktplaats.nl/a(...)ab-9-3-se-2-0-t.html | |
eXplorer1 | zondag 14 juli 2013 @ 22:20 |
Alleen als ophanging 100% in orde is. tevens heeft het ook geen nut als je er kut banden onder hebt, heb je echt goede banden zoals de Dunlop sport maxx rt bijvoorbeeld dan merk je het wel. Als er 500 euro afgaat een mooie bak. | |
JohnB52 | maandag 15 juli 2013 @ 10:13 |
Deze brace / versterking maakt het hele chassis stijver waardoor je wagen een stuk beter / directer rijdt en stuurt. Speciaal op oneffen wegen, maar ook bij hogere snelheden op vlakke wegen levert deze brace een duidelijke verbetering op wat betreft wegligging. | |
JohnB52 | maandag 15 juli 2013 @ 10:14 |
Nog redelijk wat geld voor een gewone 9-3 zonder leer... | |
DX11 | maandag 15 juli 2013 @ 13:01 |
Is dat nou een andere tint dan mijn Saab (zie op) ik heb nog nooit zon mooi zwarte saab gezien? Of komt dat omdat mijne ouder is.. Ik vind de prijs belachelijk hoog trouwens. Op saabforum krijg je dit regelmatig voor 2000 | |
eXplorer1 | maandag 15 juli 2013 @ 15:42 |
polijstmachine eroverheen geweest. | |
Fer | maandag 15 juli 2013 @ 20:43 |
Of een quick detailer | |
DX11 | maandag 15 juli 2013 @ 21:21 |
Kost dat? Ik vind t wel echt veel mooier die zwarte kleur ipv mijn zwart wat ik nu meer als blauw zie | |
JohnB52 | maandag 15 juli 2013 @ 21:50 |
150 euro via saabforum | |
DX11 | maandag 15 juli 2013 @ 22:18 |
En hoe vaak moet je dat doen om het zo mooi te houden? | |
swollywood | woensdag 17 juli 2013 @ 17:47 |
Iemand enig idee wat dit betekent? Boordcomputer check geeft netjes OK aan, maar als ik doordraai start ie niet? Startmotor slaat niet aan en airco gaat dan uit. Accu verrot? Probleem met startonderbreker? | |
eXplorer1 | woensdag 17 juli 2013 @ 17:49 |
T7 of T5 ? | |
swollywood | woensdag 17 juli 2013 @ 18:30 |
Euhm, geen idee. Heb die auto nog geen 2 maanden. Saab 9-5 Estate (YS3E) 2.0 T Automaat, bouwjaar 2000, dat is alles wat ik weet. | |
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:53 |
Dat kon je zelf ook wel zien aan t dashboard 9-5 is altijd T7. Bij benzine. Ik heb dit probleem eerder voorbij zien komeN op saabforum maar ben t antwoord even vergeten... | |
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:56 |
De 9-3 gaat nu even stickerloos door t leven. | |
swollywood | woensdag 17 juli 2013 @ 19:07 |
Denk niet dat het de accu is overigens, aangezien binnenverlichting, climate control, radio, boordcomputer, centrale vergrendeling etc. gewoon normaal functioneert. Op saabforum kom ik een topic over de schakelpositiesensor tegen. Anderhalve week geleden had ik dit ook, maar ben toen na een paar keer proberen naar de garage tegenover mijn werk gelopen, monteur mee terug, die stapt in en draait de sleutel om en toen startte ie gewoon weer en sindsdien niet meer voorgekomen, tot vandaag dus. | |
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:33 |
Ja dat topic bedoelde ik. Even testen door een nieuwe te kopen is niet de meest voordelige optie. Misschien dat ie toch nog foutcodes geeft? Heb je m al uitgelezen? | |
swollywood | woensdag 17 juli 2013 @ 19:52 |
Gebeurde terwijl ik bij een klant van me stond, dus daar op de parkeerplaats achtergelaten en door de klant thuisgebracht. Nu net ff weer heen gelopen (wandelingetje van een kwartier) om 2 draadjes door te verbinden zoals in dat topic stond, zodat ik het kon testen. Kom ik bij de auto, toch eerst ff proberen... en start in één keer. | |
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 20:00 |
Dan zou ik hem toch met behulp van tech2 uit laten lezen, wie weet zit de foutcode nog in t geheugen? | |
swollywood | woensdag 17 juli 2013 @ 20:08 |
Morgen maar ff aan de tech2 laten hangen bij de garage tegenover mijn werk idd! | |
Fer | woensdag 17 juli 2013 @ 21:24 |
Betwijfel of Tech2 die kapotte schakelhendel-schakelaar kan zien. | |
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:27 |
Moet als t goed is een foutcode geven... Was de auto nog warm toen je m wilde starten? Of maakt dat niet uit? [ Bericht 51% gewijzigd door JohnB52 op 17-07-2013 23:33:32 ] | |
swollywood | woensdag 17 juli 2013 @ 23:58 |
Had anderhalve km gereden na koude start en daarna 45 minuten bij klant binnen gezeten. | |
DX11 | vrijdag 19 juli 2013 @ 00:08 |
Voor de geïnteresseerden, mijn avontuur waarin ik alle stock speakers heb vervangen, waarbij van alles fout ging, is nu tot een succesvol einde gekomen, en het klinkt geweldig! Zie ook hier: http://www.saabforum.nl/v(...)7&p=1440234#p1440234 | |
swollywood | zondag 21 juli 2013 @ 12:34 |
Nog niet uit laten lezen, maar heb zojuist de draadjes doorverbonden zoals vermeldt in dat topic op saabforum, alleen op het instrumentenpaneel branden nu de lampjes van motormanagement en het tandwieltje... | |
Fer | zondag 21 juli 2013 @ 12:39 |
Had ik ook toen ik een keer te kort starte en gelijk nog een keer de startmotor liet draaien. Gaat na 5 minuten weer uit. | |
swollywood | zondag 21 juli 2013 @ 13:24 |
Lampjes bleven al branden als ik hem op contact zette, stukje gereden (meer dan 5 minuten), motor uitgezet en weer op contact (en starten daarna) en lampjes zijn weer uit. | |
JohnB52 | woensdag 24 juli 2013 @ 08:39 |
En alles opgelost nu Swollywood? | |
JohnB52 | woensdag 24 juli 2013 @ 08:42 |
Nog andere velgjes gescoord voor de 9-3: | |
JohnB52 | woensdag 24 juli 2013 @ 11:01 |
http://m.marktplaats.nl/a(...)c624&previousPage=lr Dus nu ook deze te koop, voor 200 euro. 50 euro per velg, een koopje! | |
Leandra | woensdag 24 juli 2013 @ 11:31 |
Zou ik die onder m'n Sport Sedan kunnen gebruiken voor winterbanden, of past dat niet van jouw 9-3 model naar het mijne? | |
JohnB52 | woensdag 24 juli 2013 @ 12:19 |
Tuurlijk past dat! Ik moet wel even de ET waarde opzoeken, maar dat moet weinig uitmaken. | |
Leandra | woensdag 24 juli 2013 @ 12:28 |
Dan kom ik er nog op terug na overleg met m'n betere helft. Weet niet of je heel veel haast hebt maar we moeten vandaag even een hele knappe tweedehands Saab cabrio aan restschuld bij de notaris aftikken, dus we zijn over 3 weken pas weer rijk welgesteld | |
JohnB52 | woensdag 24 juli 2013 @ 12:39 |
Oh, vertel.... Welke heb je gekocht? Had zelf ook n HELE mooie op t oog... Edit: geen haast :-) Edit 2: ik vond t al vreemd, restschuld op een Saab | |
Leandra | woensdag 24 juli 2013 @ 12:40 |
Nee, als we geen restschuld hadden dan hadden we een hele knappe tweedehands Saab cabrio kunnen kopen | |
swollywood | woensdag 24 juli 2013 @ 14:40 |
Yep, geen problemen meer nu. Net even naar Ommen gereden om een afspraak te maken bij Saab Service Ommen (bij Brinky van Saabforum). Volgende week donderdag gaat de Saab daar heen voor een beurt, black-sludge-check, monteren van mod6, passagiersairbag weer aan laten sluiten (door vorige eigenaar af laten koppelen ivm maxicosi) en een spiegelkapje vervangen. | |
Schurkenstaat | woensdag 24 juli 2013 @ 16:36 |
Ik zit er al een tijdje over te denken om een Saab 9-5 sedan uit de periode 2001-05 te kopen. Een 2.3t of een Aero. Met grootscherm navigatie, leer en een gunstige km-stand. Het punt alleen is dat ik BMW en Mercedes gewend ben en een 9-5 hopelijk redelijk mee kan komen qua rijeigenschappen en degelijkheid. | |
swollywood | woensdag 24 juli 2013 @ 17:01 |
Ik denk dat als ik nu weer in een andere auto zou moeten rijden, ik af zou moeten kicken van de Saab. Hiervoor had ik een Mitsubishi Galant en dit rijdt zo ontzettend veel beter! | |
JohnB52 | woensdag 24 juli 2013 @ 21:52 |
Ik denk dat je qua rij eigenschappen dan teleurgesteld zult zijn. De Saab is veel comfortabeler, meer richting "boot". Voordeel is wel dat een Saab nu minimaal de helft kost van n BMW of mercedes. Ik heb nog een 9-5 te koop. Zilver m zwart leer. automaat. '98. 208.000 km. 230pk & 390Nm. In de afgelopen anderhalf jaar ruim 2000 euro aan onderhoud gehad. Turbo, dicassette, banden remmen schijven olieen enz enz... Alleen geen navigatie, maar dat is toch bagger, orgineel Saab. | |
Schurkenstaat | donderdag 25 juli 2013 @ 09:17 |
Inderdaad. Maar ik voel me aangetrokken tot Saab, en specifiek dit model met deze motoren. En het comfort kan best veel invloed hebben. Ik hoop alleen dat het ook wat degelijk en duurzaam gebouwd is. Geen gesodemieter met electronica bijvoorbeeld. Leuk, maar is me iets te oud. Maar ik zoek bewust een jongere editie met iets minder kilometers (obsessief). | |
JohnB52 | vrijdag 26 juli 2013 @ 22:50 |
Oeps, zitten er opeens Alu36 onder! | |
highender | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:01 |
Ik heb er in het verleden 3 gehad en een paar honderdduizend km's mee gereden, nooit gesodemieter gehad met elektronica. De laatste heb ik verkocht met ruim 275k op de teller, een 9-5 rijd echt lekker en de ergonomie / interieur vind ik beter dan die van de concurrentie. | |
Leandra | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:43 |
Fraai! Mijn betere helft vindt je oude velgen ook wel leuk voor winterbanden, dus wat ons betreft gaat dat door als je ze tot half augustus apart kunt houden. Mits ze geschikt zijn voor de 93 Sport Sedan, maar ik neem aan dat dat geen probleem is. | |
JohnB52 | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:47 |
Ik heb het nagevraagd, en dat is geen goed plan... ET waarde verschil,te veel... http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=133154 (En iemand komt ze morgen vanuit Lelystad al ophalen...) | |
Schurkenstaat | zaterdag 27 juli 2013 @ 09:46 |
Dat is goed om te horen! Ik vind het prachtige auto's. Ga er spoedig wat proberen. Heb een Aero (of een hele mooie 2.3t) in gedachten. Liefst handbak. Nog tips? | |
JohnB52 | zaterdag 27 juli 2013 @ 09:52 |
Wat is je budget? Particulier of niet? Kleur? Max aantal kms? | |
JohnB52 | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:00 |
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=332 Is dit wat voor je? | |
Schurkenstaat | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:12 |
Budget speelt geen rol. Gaat erom dat de auto een eerlijke prijs heeft. Ik ga uiteraard geen 10k neerleggen, want dat is niet nodig voor dit model. Particulier/zakelijk maakt me niets uit. Kleur mag van alles zijn. Sedan (bij voorkeur). Handbak (bij voorkeur) Vereisten: Leren interieur zonder scheuren en beschadigingen, km-stand onder de 200k, bij voorkeur grote navi (niet om de functionaliteit, maar vind ik mooi element in dashboard). Ik houd van originele auto's, die alleen fabrieksgeleverde accessoires hebben. 2.3t wil ik ook naar kijken. Maar liefst een Aero. | |
Schurkenstaat | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:16 |
Motor te licht. | |
JohnB52 | zaterdag 27 juli 2013 @ 10:20 |
Valt mee hoor, je kan m zo op 225pk & 340 Nm zetten. | |
highender | zaterdag 27 juli 2013 @ 14:32 |
Ik zou ook een automaat proberen, ik vind het echt een eerste klas cruise auto. Voor wat betreft de techniek heb ik eigenlijk geen tips omdat ik daar nooit noemenswaardige problemen mee heb gehad, op het saabforum kan je daar veel meer over vinden. Verder is het allemaal smaak, t/m 2001 maakte ze wat mij betreft de mooiste Aero uitvoering, liefst een zilveren al dan niet met Hirsch tuning uitgevoerd. Een tijdloos vormgegeven rijmachine: | |
Schurkenstaat | zaterdag 27 juli 2013 @ 14:47 |
Welke rol heeft opel eigenlijk gespeeld bij de de 9-5 van 01-05? | |
JohnB52 | zaterdag 27 juli 2013 @ 15:06 |
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_9-5 Maar er zijn weinig onderdelen die je van een.vectra op een Saabkunt zetten... Remblokken en klauwen misschien. Maar zo passen bibijvoorbeeld de achterremmen van een BMW Z4 ook op sommige Saabs :-) | |
eXplorer1 | maandag 29 juli 2013 @ 09:05 |
En de bruine injectoren + getunede LPE zitten er in, net nadat mijn OEM TD04 geploft is, dus alleen kunnen testen met mijn oude GT17 230pk/370nm rijd ik nu mee, bijna 1070 Mair ongeveer zonder misfires. zoo heerlijk Nu ik weer tijdelijk een GT17 heb merk ik wel dat hij lekker vroeg opspoelt maar na de 5k rpm is hij uitgeademt Nu wachtende op de TD04 19T | |
JohnB52 | maandag 29 juli 2013 @ 13:46 |
Hoe krijg je een td04 nou weer stuk? Of was ie niet nieuw? | |
eXplorer1 | maandag 29 juli 2013 @ 17:20 |
Nee was een oudje, had al 200k achter de rug | |
JohnB52 | maandag 29 juli 2013 @ 19:05 |
http://m.marktplaats.nl/a(...)0c1b&previousPage=lr Dit is wel n hele vette bak! | |
swollywood | woensdag 31 juli 2013 @ 21:19 |
Pff, het zit me niet mee... Nu weer een dikke schroef in de linker voorband zitten. Thuiskomertje er op gezet, wiel meegegeven aan een maat van me die bij een bandenboer werkt en die fixt hem morgen. Nu moet ik morgen 25 km rijden met een thuiskomertje naar Saab Service Ommen en een kennis van me zegt net dat een thuiskomer niet op de aangedreven as gemonteerd mag worden omdat het differentieel daar kapot van kan gaan. De weg die ik moet rijden is deels 80 km/u, deels 70 km/u en deels 60 km/u. Lijkt mij dat dit toch wel moet kunnen? Was van plan om wat eerder weg te gaan en mooi rustig aan te doen. | |
JohnB52 | woensdag 31 juli 2013 @ 21:24 |
Nou dan wissel je m toch naar achteren? | |
swollywood | woensdag 31 juli 2013 @ 21:31 |
Hoe? De lekke band is al meegenomen door die maat van me en heb maar 1 krik en om een auto van bijna 1600 kg nou op een bierkratje te zetten lijkt me ook niet wat. | |
eXplorer1 | woensdag 31 juli 2013 @ 21:34 |
Diff kan het makkelijk hebben, alleen als je een sper hebt of een hele strakke lsd dan sloop je hem | |
JohnB52 | woensdag 31 juli 2013 @ 21:36 |
Oja ;-) T is al laat he... Denk niet dat het een probleem is hoor... Bierkrat is sterk genoeg trouwens. Je kan ook een limonadekrat of stoeptegels gebruiken... | |
swollywood | woensdag 31 juli 2013 @ 21:48 |
Ik ga wel extra vroeg weg en tuf met 50 km/u naar Ommen. | |
Thezappa | donderdag 1 augustus 2013 @ 11:41 |
zit me al weken te verwonderen over iets ..jullie weten het vast wel.. had met vriend erover dat er een tuner was oudere saab's die drna super snel waren..echt snel zegtmaar maar het was dan geen "saab " meer ..beetje net als brabus bij mercedes.. iemand enig idee welke dit is? | |
Duvel | donderdag 1 augustus 2013 @ 11:57 |
Volgens mij zat er een boer in Haarlem die rode APC's inbouwde of zo? | |
JohnB52 | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:05 |
Hirsch? BSR? Maptun? | |
Thezappa | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:18 |
ja ..weet het dus niet meer | |
JohnB52 | donderdag 1 augustus 2013 @ 14:51 |
Hoe oud zijn die saabs? Die van ons zijn van 2002 & 1998, en zijn beide redelijk snel... | |
eXplorer1 | zaterdag 3 augustus 2013 @ 11:17 |
Nou die gt17 is slechter dan ik dacht sta stil op de a6 bij hmp 6x.x thv jahe/total hahahahha. | |
eXplorer1 | zondag 4 augustus 2013 @ 21:25 |
Saabje rijdt weer, alleen de boostmap wat tammer maken. | |
Nairua | maandag 5 augustus 2013 @ 16:44 |
Saab | |
Nairua | maandag 5 augustus 2013 @ 16:49 |
En mij Saab is tijdelijk dood. Krijgt een nieuw blok. | |
JohnB52 | maandag 5 augustus 2013 @ 18:16 |
Ha zit jij hier ook? Heb je al n nieuw blok? | |
Nairua | maandag 5 augustus 2013 @ 23:17 |
Jep. En gelijk andere pistons erin, dan kunnen we misschien nog wat hoger in de pk's. En ik moet ook nog een andere uitlaat/remleidingen/rubbers(draagarm voor) vanwege de keuring. Funfunfun. | |
Modus | dinsdag 6 augustus 2013 @ 01:24 |
Schüssler? Bestaat niet meer dacht ik, is ook niet veel meer van te vinden. | |
Duvel | dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:40 |
Wàt?! Hoe verneukt?! | |
Nairua | dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:31 |
Zat u niet aan de Renault? | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:57 |
Rubbers draagarm wel aan beide kanten doen he. Remleidingen van goodridge er op, uitlaatje zou ik niet weten wat in belgië mag? Als er maar attest voor is denk ik. | |
djkoelkast | dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:00 |
Die van mij is aan vervanging toe, zijn ze nog een beetje betaalbaar en makkelijk vervangbaar? Ik heb een 95 2003 2.0t | |
Duvel | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:07 |
Nee, al jaren niet meer! | |
DX11 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:26 |
Tis niet belachelijk duur: http://www.ebay.com/itm/G(...)&hash=item43bcc0cb4c http://www.ebay.com/itm/S(...)&hash=item20d5a6db1d | |
djkoelkast | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:29 |
Die gaat niet passen in mijn 95 Volgens mij moet ik trouwens het hele zwikkie vervangen, want ik trok aan de pook en toen had ik de hele stok in mijn handen En dit is niet leuk meer: http://www.ebay.nl/itm/SA(...)uhb=1#ht_2580wt_1295 | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:32 |
Dan zou ik ff langs de sloop gaan... Nieuw is alles bij elkaar nogal prijzig. | |
DX11 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:35 |
Oh, ik dacht dat 9-3 & 9-5 hetzelfde waren in dat opzicht (zoals in vele opzichten). Maar dan weet ik t ook niet meer, misschien elferink ff bellen! | |
djkoelkast | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:35 |
Kan eens een rondje bellen inderdaad. Hij hoeft niet gloednieuw te zijn, maar die ik nu heb is een beetje op. Moet ook mijn logo voor nog veranderen (is niet meer dan een zilverkleurig rondje), ik heb al een nieuwe in huis (originele, zonder Scania erbij). Misschien nog wat tips hoe ik de oude verwijder en hoe ik de nieuwe vast krijg? | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:35 |
Neejoh, die van de 9-5 is een stuk groter. http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item338208c5f1 http://www.google.nl/sear(...).0j1j0j1j5j1j0j1.9.0....0...1c.1.24.mobile-gws-hp..9.9.4101.ltUDcBxT1H8#bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=d0d875fd488df63f&q=saab+4777074 Je kan ook op 4777074 zoeken, dat is het artikelnummer. | |
djkoelkast | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:36 |
Mijn 9-5 heeft de pook die ik op ebay gaf, misschien hebben andere modellen weer wel die pook hoor. Ik heb de uitvoering met de half lederen bekleding, volgens mij is het de Vector. Plaatje gevonden | |
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:42 |
Ja je hebt 2 keuzes. Schroevendraaier met doekje er om heen er tussen en dan los wippen. Met boormachine gaatje in t midden boren en via het gat met kleine Imbus die 90° hoek heeft loswippen... | |
djkoelkast | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:43 |
En die nieuwe moet ik die nog plakken met lijm/tape of iets? |