abonnement Unibet Coolblue
pi_126762446



De Raspberry Pi is een singleboardcomputer gebaseerd op ARM-processors die tegen een minimale prijs wordt vervaardigd en verkocht. De Raspberry Pi werd ontwikkeld aan de Universiteit van Cambridge en is bedoeld voor educatieve doeleinden. De productie is op 10 januari 2012 begonnen.

Alle beschikbare besturingssystemen zijn gebaseerd op Linux. Omdat de Raspberry Pi gebruik maakt van een ARM-processor moeten bestaande Linux-distributies geport worden naar ARM-architectuur. De beschikbare distributies zijn:

• Debian
• Arch Linux
• QtonPi
• Fedora

De eerste concepten ontstonden in 2006 en waren gebaseerd op de Atmel Atmega644-microcontroller. De stichter van de Raspberry Pi Foundation, Eben Upton, wist een groep academici en anderen bijeen te krijgen en enthousiast te krijgen voor het project. Doel was kinderen kennis te laten maken met programmeren op eenvoudige wijze, zonder dat enorme kosten zouden moeten worden gemaakt.
Bron: Wikipedia

Specificaties:



Distributies beschikbaar: http://elinux.org/RPi_Distributions
Enkele mogelijkheden:

• Mediaplayer (XBMC -> Xbian / OpenELEC / Raspbmc)
• Server / NAS
• Retro game-systeem d.m.v. emulators
• Pirate Box
• Fileserver
• Mailserver

Officiële verkoopadressen (houd rekening met lange wacht- en verzendtijden):

Farnell
RS Components

Let op! De Raspberry Pi is alleen het circuitboard, je moet zelf zorgen voor behuizing en accessoires in indien gewenst.

Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_126763293
Lange verzendtijden? Gewoon 1 dag via rs components
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 20 mei 2013 @ 13:39:15 #3
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126763383
Weet je hoe oud die info is? Mensen moesten echt weeeeeeken wachten. :P
Nog altijd is RS niet de snelste, zoals we dus laatst al konden vernemen met betrekking tot de camera module.
Wat mijn betreft: Farnell _O_ .

Eens kijken of XBian nog leeft. Ik kwam er gisteren achter dat ik nog op een november 2012 release zit. :@ Ik doe er eerlijk gezegd niet heul veel mee. Idee was de 256MB te gebruiken als webservertje en de 512MB als XBMC box.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 20 mei 2013 @ 13:45:17 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_126763609
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:37 schreef Chinless het volgende:
Lange verzendtijden? Gewoon 1 dag via rs components
Dat was een week of drie nog anders ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126764791
ik neig ernaar om model A (of goedkoop B model) aan te schaffen en daar m'n camera aan te hangen, en die dan bij de voordeur te hangen _O-
pi_126765341
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:11 schreef mschol het volgende:
ik neig ernaar om model A (of goedkoop B model) aan te schaffen en daar m'n camera aan te hangen, en die dan bij de voordeur te hangen _O-
Of zo. Heb je je eigen camera niet meer nodig :P.
pi_126765481
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:25 schreef icanhascheezburger het volgende:

[..]

Of zo. Heb je je eigen camera niet meer nodig :P.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:32 schreef mschol het volgende:
:D _O_ camera is binnen (vanochtend om pakembeet 10 uur ) nu eff raspbian aan et upgraden :s) (en morgen ofzo eens achter de factuur aan gaan :D)
;)

ik heb een 2de pi nodig omdat ik deze zowel als print/scan server wil gebruiken (met een usb printer) en de camera dus ook wel kan gebruiken als cam bij de deur...
pi_126766360
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:37 schreef Chinless het volgende:
Lange verzendtijden? Gewoon 1 dag via rs components
Ik heb nog niets gehoord zelfs van RS n.a.v. mijn bestelling van de camera module terwijl anderen hem binnen een paar dagen in huis hadden.
Ik kon bij Farnell niet zo snel zien of ik met paypal kon betalen (ik dacht dat alleen credit card kon; was toen met Raspberry wel zo) dus heb 'm bij RS besteld (waar stond dat ze nog op voorraad waren). Stom, stom stom. |:(
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:11 schreef mschol het volgende:
ik neig ernaar om model A (of goedkoop B model) aan te schaffen en daar m'n camera aan te hangen, en die dan bij de voordeur te hangen _O-
Moet je B doen; kun je goedkoop netwerkkabeltje trekken i.p.v. te klieren met wifi.

* Iemand91 gaat nog even wat mAh, uren, m2's zitten uit te rekenen...
pi_126766440
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb nog niets gehoord zelfs van RS n.a.v. mijn bestelling van de camera module terwijl anderen hem binnen een paar dagen in huis hadden.
Ik kon bij Farnell niet zo snel zien of ik met paypal kon betalen (ik dacht dat alleen credit card kon; was toen met Raspberry wel zo) dus heb 'm bij RS besteld (waar stond dat ze nog op voorraad waren). Stom, stom stom. |:(

[..]
farnell liet mij alleen kiezen voor op rekening of corporate card (iets van american express)
CC was geen optie meer
quote:
Moet je B doen; kun je goedkoop netwerkkabeltje trekken i.p.v. te klieren met wifi.

* Iemand91 gaat nog even wat mAh, uren, m2's zitten uit te rekenen...
netwerkkabeltje trekken heeft als gevolg dat ik het halve huis door moet met een utp kabel ;)

onze router staat op de eerste verdieping en vanuitdaar moeten we dan dus een kabel trekken..
Het kan, maar wifi is dan makkelijker...
pi_126766638
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:52 schreef mschol het volgende:
farnell liet mij alleen kiezen voor op rekening of corporate card (iets van american express)
CC was geen optie meer
Ik gok dat een mailtje naar RS ook geen zin heeft, maar ik denk dat ik dat toch eens ga doen.
Ik wil eens duidelijkheid hierover.
quote:
netwerkkabeltje trekken heeft als gevolg dat ik het halve huis door moet met een utp kabel ;)

onze router staat op de eerste verdieping en vanuitdaar moeten we dan dus een kabel trekken..
Het kan, maar wifi is dan makkelijker...
True.
Wifi kan misschien effect hebben op beeld (minder frames) maar dat is voor bij de voordeur toch niet echt belangrijk.
Heb je toevallig gezien hoe de IR filter erop zit (ofwel; kan deze eraf?).
Dat zou helemaal mooi zijn want dan koop je van Ebay een dozijn IR leds en je hebt ook 's nachts zicht.

Als ik later over een (nieuwbouw)huis beschik komt die vol te liggen met netwerkkabels. Overal.

EDIT: in de muur dus Troel! }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-05-2013 15:33:42 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 15:16:01 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_126767263
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:52 schreef mschol het volgende:

[..]

farnell liet mij alleen kiezen voor op rekening of corporate card (iets van american express)
CC was geen optie meer

[..]

netwerkkabeltje trekken heeft als gevolg dat ik het halve huis door moet met een utp kabel ;)

onze router staat op de eerste verdieping en vanuitdaar moeten we dan dus een kabel trekken..
Het kan, maar wifi is dan makkelijker...
Bedenk dat niet alle wifidongles werken. Na de laatste upgrade werkt mijn wifidongle dus ook niet meer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 mei 2013 @ 15:16:16 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_126767280
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik gok dat een mailtje naar RS ook geen zin heeft, maar ik denk dat ik dat toch eens ga doen.
Ik wil eens duidelijkheid hierover.

[..]

True.
Wifi kan misschien effect hebben op beeld (minder frames) maar dat is voor bij de voordeur toch niet echt belangrijk.
Heb je toevallig gezien hoe de IR filter erop zit (ofwel; kan deze eraf?).
Dat zou helemaal mooi zijn want dan koop je van Ebay een dozijn IR leds en je hebt ook 's nachts zicht.

Als ik later over een (nieuwbouw)huis beschik komt die vol te liggen met netwerkkabels. Overal.
Ik zou wel ruimte overlaten om te leven :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126767672
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:37 schreef Chinless het volgende:
Lange verzendtijden? Gewoon 1 dag via rs components
Bij mij ook 1 dag maar besteld bij de Raspberrystore in Utrecht
pi_126795750
Ik zag zaterdag een praatje van een Raspberry Pi persoon (OpenTech conferentie in Londen), die vertelde dat de camera zo snel uitverkocht dat ze zelf bijna geen exemplaren op kantoor hadden liggen.

Maw, dat liep storm. Kan nog even duren dus...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_126795795
Ik heb arcadespullen gekocht en mame4all getest op de pi.
Alleen sommige roms werken. Ik heb 1942 getest en is vloeiend ^O^

Nu nog even hout bestellen en tijd vinden om een mini arcadekast te maken.
pi_126796093
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Bedenk dat niet alle wifidongles werken. Na de laatste upgrade werkt mijn wifidongle dus ook niet meer.
dat heb ik inderdaad begrepen
ik moet nog even kijken of ik wel een permanente internet verbinding nodig heb daar..

als hij van afdoende opslag ruimte is voorzien kan ik gewoon eens in de zoveel tijd de spullen over hevelen met een apart kabeltje..
ik zie nog wel hoe ik het doe :)
pi_126854958
:o :D
vandaag factuur binnengekregen van camera, 24,19 incl btw :P
pi_126915661
Fucking hell; mijn voorlopige berekeningen geven aan dat zelfs een 100 Watt zonnepaneel mijn Pi nog niet 24/7 kan laten draaien. :o _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:48:52 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126917166
Een pi trekt max 1 A bij 5 V, = 5 Watt, dus maximaal 0,12 kWh per etmaal. Toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126918062
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:48 schreef Duvel het volgende:
Een pi trekt max 1 A bij 5 V, = 5 Watt, dus maximaal 0,12 kWh per etmaal. Toch?
Een model B zo'n 3.5 watt, dus zo'n 700mA @ 5V. Maar een zonnepaneel heeft in de wintermaanden maar maximaal zo'n 8 uur om energie op te wekken. Bovendien haal je dan ook niet heel veel uit je paneel (weinig zon, laagstaande zon etc.).
Dus stop ik er een flinke gel accu bij die de Pi door de nacht moet trekken (en eventueel overdag als er weinig zon is); deze moet dan ook opgeladen worden en de combinatie van Pi + accu + inefficiënte van zonnepaneel lijkt 100watt bijna een minimum.
En dan heb ik nog met 700mA gerekend, en niet met het door jou genoemde 1A.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:22:05 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126919046
Wat wil je zeggen dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126919324
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:22 schreef Duvel het volgende:
Wat wil je zeggen dan?
Dat ik een projectje heb met een Pi die 24/7 non-stop draaien moet zonder netstroom en dat dat nog knap lastig is.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 01:00:04 #23
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_126934634
Vandaag mijn eerste batch aan componenten binnen gekregen. Ik kan langzaam beginnen te denken hoe ik mijn terrarium project ga vormgeven met de pi, als het goed is komt over een paar dagen mijn temperatuur sensor binnen.
Voor die tijd alvast aan de gang met gertboard en de pi om iets van communicatie en data logging aan te maken.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_126942174
Ik moet helaas het off-grid time-lapse idee met de Raspberry maar laten varen.
Vooralsnog lijkt de Pi gewoonweg veel te veel energie te verbruiken, en zonder serieuze investering in energie-spul (lees; zo'n 60-100 watt zonnepaneel, 12Ah+ accu, maar liever nog meer) is iets dergelijks niet betrouwbaar te realiseren om maandenlang te laten draaien.

;(

Een model A met betere capacitoren kan al wat schelen, maar dan is het nog maar de vraag of het daarmee uithoudt. Een beter idee is een keychain camera met een Arduino(-achtige) aansturing; deze kan zo gemaakt worden dat deze maar 1/10 van de Pi verbruikt.
Maar dat vergt toch veel programmeertheorie dat ik mezelf moet gaan aanleren; en ik weet niet of ik daar veel zin en tijd in heb...

Toch erg jammer, zeker nu ik de camera module wel heb besteld. Nou ja; die dan maar voor time-lapse gebruiken waar ik netstroom heb of IP-cam...
pi_126943871
kan je niet gebruik maken van b.v ook windenergie ofzo?
pi_126944632
Als een zonnepaneel al een te grote investering is, denk ik niet dat een windturbine 'm gaat worden heh...
pi_126944835
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Als een zonnepaneel al een te grote investering is, denk ik niet dat een windturbine 'm gaat worden heh...
wellicht zijn die goedkoper te krijgen? geen flauw idee wat die dingen zouden moeten kosten. :P
pi_126945088
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:46 schreef mschol het volgende:
kan je niet gebruik maken van b.v ook windenergie ofzo?
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Als een zonnepaneel al een te grote investering is, denk ik niet dat een windturbine 'm gaat worden heh...
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:18 schreef mschol het volgende:
wellicht zijn die goedkoper te krijgen? geen flauw idee wat die dingen zouden moeten kosten. :P
Een commercieel verkrijgbare windturbine zal aardig wat kosten ja. Bovendien blinkt de locatie ook niet echt uit in windsterkte.

Nou kun je natuurlijk wel zelf iets maken (wasmachine/loopband-motor met rioolbuis-bladen :P )maar dat is dan ook maar een twijfelgeval.

En een zonnepaneel is opzich nog niet zo heel erg duur, Ebay staan genoeg exemplaren; zowel cellen waarvan je zelf nog een paneel moet maken als kant-en-klare panelen (bijv. uit Duitsland).
Maar zoals gezegd heb je toch wel gauw een flinke zonnepaneel nodig à ¤50+, een charge controller (¤15), accu of accu's (een aardige accu van zo'n 7-12Ah kost zo'n ¤30-50) en dan is het nog maar de vraag of het maandenlang gaat uithouden. En voor een tussendoor-projectje is een totale investering van zo'n ¤200-250 (inclusief álles) mij toch net even wat te veel. Dat is het mij niet waard.

Ga de cameramodule (mocht ik die ooit ontvangen; RS }:| ) wel inzetten voor IP-cam ofzo. Beetje de kippen/kuikens in de gaten houden ofzo...
En voor time-lapse projecten waar wel netstroom aanwezig is kan ik 'm daar natuurlijk nog wel gebruiken.


Als je bovenstaande zit te berekenen ga je toch wel afvragen hoeveel energie je eigenlijk wel niet gebruikt; die Pi is maar 3.5 Watt en dan zit je al met panelen van 100 Watt te berekenen.
pi_126945101
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:18 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht zijn die goedkoper te krijgen? geen flauw idee wat die dingen zouden moeten kosten. :P
Bijna gratis joh
pi_126984302
Aangename verrassing net:


RS Components dus.
Dinsdag 14 mei besteld en zojuist hier bezorgd door Selektvracht. Op hun site is te lezen dat het gisteren in sorteercentrum is gesorteerd.

Valt me deze keer dus heel erg mee van RS gezien mijn ervaring met de Pi.'

Kan er nu alleen weinig mee doen; beide Pi's zijn in gebruik voor XBMC :')
Misschien even USB-wifi stick kopen die werkt zonder extra voeding en in kippenhok hangen; daar komen binnen enkele dagen kuikens.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:42:23 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126985838
Hé, toevallig (niet echt) ook hier in de bus vanmorgen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126986604
Ik denk dat er best veel vandaag iets krijgen inderdaad. Dat valt me dus heel erg mee.

Ik zit me nu alleen af te vragen wat ik er mee moet. Zoals gezegd zijn beide Pi's in gebruik voor XBMC (en de Ouya lijkt voorlopig nog niet te komen).
Dus ik moet of nog maanden wachten voordat ik 'm gebruik; of ik moet 1 van de Pi's opofferen.

En dan nog;
- Timelapse idee wordt 'm dus niet. Pi verbruikt gewoon te veel. Heel erg jammer, maar helaas.
- IP-cam; leuk om te proberen maar ook niet echt nuttig.
- We krijgen een deze dagen kuikens; kan 'm wel als IP-cam in 't hok hangen maar dat moet via wifi (kippen zitten nog niet op FOK! :+ ) en hok heeft re-de-lijk bereik (2 GSM's hadden zo'n -80 tot -70 dBm bereik).
Zal wel bizar lage framerate opbrengen natuurlijk.
- Timelapse ideeën aan netstroom. Dat lijkt me nog wel geinig.

Maar zoals gezegd; óf maanden wachten totdat een Pi vrijkomt of nóg een Pi bijkopen (waar ik geen zin in heb)...
  zondag 26 mei 2013 @ 12:02:00 #33
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127017300
Heeft hier iemand ervaring met de pi + een iic i2c lcd scherm? Ik krijg mijne niet aan de praat. Het lijkt er op dat er iets van signaal aan komt maar ik krijg niks op het scherm te zien wat ik wil zien :( gister echt een aantal uur gekloot er mee.

Zelfs niet via de arduino ide in samenwerking met het gertboard terwijl het een arduino compitabel lcd schermpje zou moeten zijn :(
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127036793
Heeft iemand CouchPotato up and running op de RPI (http://www.howtogeek.com/(...)y-pi-download-box/2/)? Wat is je ervaring hiermee?

Zelf loop ik moment even vast op de 3e regel; later vanavond even verder kijken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_127037676
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:04 schreef Iemand91 het volgende:
Ik denk dat er best veel vandaag iets krijgen inderdaad. Dat valt me dus heel erg mee.

Ik zit me nu alleen af te vragen wat ik er mee moet. Zoals gezegd zijn beide Pi's in gebruik voor XBMC (en de Ouya lijkt voorlopig nog niet te komen).
Dus ik moet of nog maanden wachten voordat ik 'm gebruik; of ik moet 1 van de Pi's opofferen.

En dan nog;
- Timelapse idee wordt 'm dus niet. Pi verbruikt gewoon te veel. Heel erg jammer, maar helaas.
- IP-cam; leuk om te proberen maar ook niet echt nuttig.
- We krijgen een deze dagen kuikens; kan 'm wel als IP-cam in 't hok hangen maar dat moet via wifi (kippen zitten nog niet op FOK! :+ ) en hok heeft re-de-lijk bereik (2 GSM's hadden zo'n -80 tot -70 dBm bereik).
Zal wel bizar lage framerate opbrengen natuurlijk.
- Timelapse ideeën aan netstroom. Dat lijkt me nog wel geinig.

Maar zoals gezegd; óf maanden wachten totdat een Pi vrijkomt of nóg een Pi bijkopen (waar ik geen zin in heb)...
Ouya duurt niet lang meer, juni gaan ze waarschijnlijk nog wel halen, in elk geval. Ik hoop het toch wel, ik heb 3 weken nadat kickstarterproject afgelopen was al pre-order geplaatst.
Mijn Pi staat ook nog in woonkamer voor XBMC, maar wil hem eigenlijk in de slaapkamer hebben. Ach nog eventjes wachten ;)

Nu openelec maar eens updaten van 1.x naar 3.03 :')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_127038991
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:13 schreef T_Fuff het volgende:
Ouya duurt niet lang meer, juni gaan ze waarschijnlijk nog wel halen, in elk geval. Ik hoop het toch wel, ik heb 3 weken nadat kickstarterproject afgelopen was al pre-order geplaatst.
Mijn Pi staat ook nog in woonkamer voor XBMC, maar wil hem eigenlijk in de slaapkamer hebben. Ach nog eventjes wachten ;)
Tja, ik weet het niet. Ik heb hun mailtjes nog eens doorgelezen die RobertNL plaatste maar daar hebben ze het er steeds over dat de backers hun Ouya zouden moeten hebben voordat de Ouya in retail komt (25 juni). Ze hebben het dus niet over pre-orders. Ik zou het al knap vinden dat alle backers voor die datum überhaupt iets binnen hebben.
Nou zijn er relatief weinig pre-orders gedaan (zo'n 6000 geloof ik) maar toch geloof ik niet dat ik 'm binnen een maand in huis heb (25 juni is al over een maand). Zeker niet met shipping meegerekend.

Zat net al te bedenken dat m'n ene Pi kon vrijkomen door een PC die daar staat voor XBMC te gebruiken; maar moederbord ondersteunt maar 2 schermen en niet 3 (hij gebruikt al 2 schermen) ;(
Jammer, was anders snel opgelost geweest. Ik wil die Pi gebruiken als IP cam man :9
quote:
Nu openelec maar eens updaten van 1.x naar 3.03 :')
Ik kijk daar nooit meer na. Spul draait nu geheel probleemloos en dat is wel eens anders geweest; zowel met updates aan Pi/XBMC kant als NAS kant.
pi_127040179
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, maar moet voor mezelf optimistisch blijven :')

Ik kreeg wat problemen met OE, ging hele tijd mijn guisettings.xml aanpassen, angstig irritant, dus ik dacht, ach ik heb een uurtje vrij, laat ik het eens doen. En het werkt weer als een tierelier!

IP cam, wat ga je ermee doen. Ik kan zelf nooit echt nuttige dingen bedenken namelijk :')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_127042570
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:54 schreef T_Fuff het volgende:
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, maar moet voor mezelf optimistisch blijven :')

Ik kreeg wat problemen met OE, ging hele tijd mijn guisettings.xml aanpassen, angstig irritant, dus ik dacht, ach ik heb een uurtje vrij, laat ik het eens doen. En het werkt weer als een tierelier!

IP cam, wat ga je ermee doen. Ik kan zelf nooit echt nuttige dingen bedenken namelijk :')
Zie mijn posts hierboven. Bij dieren, voordeur noem maar op. Desnoods met software die beweging registreert.
Time-lapse projectjes lijkt me ook wel gaaf.
  zondag 26 mei 2013 @ 21:40:27 #39
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127043511
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet. Ik heb hun mailtjes nog eens doorgelezen die RobertNL plaatste maar daar hebben ze het er steeds over dat de backers hun Ouya zouden moeten hebben voordat de Ouya in retail komt (25 juni). Ze hebben het dus niet over pre-orders. Ik zou het al knap vinden dat alle backers voor die datum überhaupt iets binnen hebben.
Nou zijn er relatief weinig pre-orders gedaan (zo'n 6000 geloof ik) maar toch geloof ik niet dat ik 'm binnen een maand in huis heb (25 juni is al over een maand). Zeker niet met shipping meegerekend.

Zat net al te bedenken dat m'n ene Pi kon vrijkomen door een PC die daar staat voor XBMC te gebruiken; maar moederbord ondersteunt maar 2 schermen en niet 3 (hij gebruikt al 2 schermen) ;(
Jammer, was anders snel opgelost geweest. Ik wil die Pi gebruiken als IP cam man :9

[..]

Ik kijk daar nooit meer na. Spul draait nu geheel probleemloos en dat is wel eens anders geweest; zowel met updates aan Pi/XBMC kant als NAS kant.
Over de backers na de kickstarter komt a.s. week een blog post meen ik ergens gelezen te hebben op reddit ;) (kan het nu zo niet meer vinden).

Ik doe op het moment weinig met mijn Pi, af en toe een serie en dat werkt opzich gewoon prima ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 26 mei 2013 @ 22:49:18 #40
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127047568
Heb mijn lcd aan de praat gekregen in combinatie met het gertboard ^O^
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  zondag 26 mei 2013 @ 22:55:15 #41
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127047886
Ik heb telkens als ik dat voorbij zie komen de drang om een grapje te bedenken met 'samsonboard' erin, maar ik kom maar nergens op. ;(

Nou ja, misschien dat je die zou kunnen inzetten als deurbel. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 mei 2013 @ 23:07:16 #42
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127048565
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:55 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb telkens als ik dat voorbij zie komen de drang om een grapje te bedenken met 'samsonboard' erin, maar ik kom maar nergens op. ;(

Nou ja, misschien dat je die zou kunnen inzetten als deurbel. :D


Dan wel met originele: ''Ik moest kloppen want de bel doet het niet'' toon :D?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 26 mei 2013 @ 23:19:13 #43
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127049192
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:55 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb telkens als ik dat voorbij zie komen de drang om een grapje te bedenken met 'samsonboard' erin, maar ik kom maar nergens op. ;(

Nou ja, misschien dat je die zou kunnen inzetten als deurbel. :D
Haha _O_

Ik hoor ook altijd in mijn hoofd: ooooohh maar gertjuuuhh!
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 27 mei 2013 @ 03:22:36 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127055051
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:49 schreef Lon3 het volgende:
Heb mijn lcd aan de praat gekregen in combinatie met het gertboard ^O^
Wat was uiteindelijk het probleem? En welk schermpje hebt je gebruikt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 mei 2013 @ 08:46:20 #45
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127056301
quote:
5s.gif Op maandag 27 mei 2013 03:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat was uiteindelijk het probleem? En welk schermpje hebt je gebruikt?
Het probleem was dat het en Chinees eBay scherm is waarbij geen datasheet zat. Hierdoor moest ik maar via trial en error er achter komen hoe dat ding aangestuurd moest worden.

Er werd voorbeeld code voor arduino mee gegeven. Maar die code was voor arduino ide 0.23 terwijl ik al ide 1.x gebruik. Waardoor er allemaal compile errors ontstonden die ik nog niet goed genoeg snap.

Dus uiteindelijk een nieuwe arduino library voor de arduino ide kunnen bemachtigen zodat ik op zijn minst kon compilen.

Met de standaard functie lcd.begin(0x27) ging die allemaal rare dingen doen dus toen ben ik allemaal verschillende dingen aan het testen geweest om er achter te komen om de pin layout mee te geven in de functie.

Het betreft het volgende schermpje: http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=251276011457
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 27 mei 2013 @ 09:26:28 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127056966
Lollig dingetje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 mei 2013 @ 11:43:24 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127060330
Kijk, een topic over Python, van lang, lang geleden!

DIG / [Python] voor dummies
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 mei 2013 @ 12:08:32 #48
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127061062
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:26 schreef Duvel het volgende:
Lollig dingetje!
Ja erg leuk voor projectjes om informatie op weer te geven. Je krijgt ze ook met 4 regels ipv 2 regels. Kan je net wat meer in kwijt.

Ik had gister nadat ik het schermpje aan de praat had een test gedaan met een photoresistor (variabele weerstand die veranderd aan de hand van hoeveelheid licht wat er op schijnt)

Waarbij ik de voltage die op de signaal lijn kwam te staan deed uitlezen en weergeven op het scherm. Daarna nog een ledje er aan toe gevoegd die op een bepaalde sterkte aan ging naarmate er minder licht op de sensor kwam.

Een schemer lampje als het ware. Simpel maar wel handig om met de analoge en digitale ingangen van het gertboard aan de gang te gaan en deze wat beter te snappen.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 27 mei 2013 @ 16:29:30 #49
395729 umlaut
De puntjes op de ü
pi_127070159
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:43 schreef Duvel het volgende:
Kijk, een topic over Python, van lang, lang geleden!

DIG / [Python] voor dummies
Er moet eigenlijk een nieuw komen, met Python 3
pi_127094219
Adding night vision to the Raspberry Pi camera

Remove IR filter from Raspberry Pi Camera

quote:
Tonight at Reading Hackspace we spent a good hour or two dissecting the Raspberry Pi cameras and figured out how to remove the cameras IR filter, which makes it super fab for night time use with infrared LEDs, this opens up the opportunity to use it with security, wildlife and astronomy applications in mind.

Don’t try this at home, we did break a camera on our first go. We took both the lens and sensor apart and tested them to find the IR filter, it sits just above the CMOS sensor. it’s fairly easy to remove if you are very careful, very patient and have a good thin scalpel blade. Be incredibly careful and note all those normal H&S guidelines when using blades and also don’t take these instructions as gospel as there may be a better way!
Wie durft het aan? (8>
pi_127169244
Nou, ik heb maar even de Pi teruggenomen van m'n broer en daar probeer ik momenteel een netwerkstream uit te krijgen. (d.m.v. netwerkstream te openen door vlc op de laptop).

Nog best 'uitdagen' voor iemand zoals ik die zoiets nooit doet...
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:36:19 #52
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127170721
Waarom wil je de pi iets laten streamen naar je laptop? Of werkt je pi meteen als NAS?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127171793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:36 schreef Lon3 het volgende:
Waarom wil je de pi iets laten streamen naar je laptop? Of werkt je pi meteen als NAS?
Camera module + Pi + Pi aangesloten op netwerk = IP camera.

Wil alleen nog niet echt lukken (niet geheel onverwacht :@ )
pi_127174745
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Camera module + Pi + Pi aangesloten op netwerk = IP camera.

Wil alleen nog niet echt lukken (niet geheel onverwacht :@ )
er staat op internet een redelijk goeie uitleg dacht ik
  woensdag 29 mei 2013 @ 21:38:39 #55
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127174846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Camera module + Pi + Pi aangesloten op netwerk = IP camera.

Wil alleen nog niet echt lukken (niet geheel onverwacht :@ )
Ow ja :) lijkt mij een leuk speeltje die camera. Een beetje tweaker maakt daar night vision goggles van :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127176830
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:37 schreef mschol het volgende:
er staat op internet een redelijk goeie uitleg dacht ik
Ik probeer het met o.a. volgende bronnen:

- http://raspi.tv/2013/how-(...)s-7-tablet-using-vlc
- http://blog.hekkers.net/2013/05/26/the-raspberry-pi-camera-board/

Het is me geluk om foto's te maken en ook paar keer een netwerkstream.
Alleen dan valt na zoveel seconden (wel sneller dan die 99,9 seconden die in bron 2 genoemd wordt) het beeld weg. En krijg ik een vrachtje meldingen en foutmeldingen. Daar ben ik nog niet echt uit.
Ik gok dat het op bufferprobleem o.i.d. zit.

Maar wel geinig. Als ik het continu aan de praat krijg ga ik 'm de kuikens ophangen.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:38 schreef Lon3 het volgende:
Ow ja :) lijkt mij een leuk speeltje die camera. Een beetje tweaker maakt daar night vision goggles van :)
Daarvoor moet de ir-filter er vanaf gehaald worden en dat is best een priegelwerk. Maar als dat eenmaal gedaan is en je sluit er wat IR-LEDs op aan; dan heb je nachtzicht inderdaad.

EDIT: voor de kenners, ik krijg dit op Putty:
1
2
3
[0x4718f0] main libvlc debug: opening config file (/home/pi/.config/vlc/vlcrc)
vlc: unknown option or missing mandatory argument `-s'
Try `vlc --help' for more information.

En als ik via commands op de Pi zélf doe dit:




[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 29-05-2013 22:49:18 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:40:27 #57
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127184330
Ik heb de mijne afgelopen nacht besteld bij Farnell, ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg. Als ik het goed begrepen heb wilt Iemand91 zijn RPI ook via een zonnepaneel laten voeden? Misschien is dit een ideetje?



pi_127187115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:40 schreef henrivo het volgende:
Ik heb de mijne afgelopen nacht besteld bij Farnell, ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg. Als ik het goed begrepen heb wilt Iemand91 zijn RPI ook via een zonnepaneel laten voeden? Misschien is dit een ideetje?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zoiets houdt het hooguit een paar uur uit. Zoiets gaat niet 24/7 volhouden.

Heb het idee daarvan maar laten varen; je hebt fors zonnepaneel en dito accu nodig om iets dergelijks 24/7 te kunnen laten draaien.
pi_127187964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoiets houdt het hooguit een paar uur uit. Zoiets gaat niet 24/7 volhouden.

Heb het idee daarvan maar laten varen; je hebt fors zonnepaneel en dito accu nodig om iets dergelijks 24/7 te kunnen laten draaien.
30000mAh genoeg?

http://www.banggood.com/3(...)sys&utm_content=xuxu

20 euro free shipping.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:12:56 #60
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127188571
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoiets houdt het hooguit een paar uur uit. Zoiets gaat niet 24/7 volhouden.

Heb het idee daarvan maar laten varen; je hebt fors zonnepaneel en dito accu nodig om iets dergelijks 24/7 te kunnen laten draaien.
Die batterijen dienen ook slechts als buffer he? Dus tijdens verbruik laadt hij (overdag) al bij. Je kunt er met wat aanpassingen anders ook 8 / 12 heroplaadbare batterijen op aansluiten :)

Ik wil hem zelf ook 24/7 laten draaien op zonne-energie, tips en trucs van anderen zijn dan ook erg welkom!

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:52 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

30000mAh genoeg?

http://www.banggood.com/3(...)sys&utm_content=xuxu

20 euro free shipping.
Die is interessant, die ga ik morgen eens goed bekijken! ^O^
pi_127188810
Sowieso: met zonnepanelen opladen in Nederland? Leuke lente hebben tot nu toe... :P
pi_127195986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:52 schreef ikveranderhemniet het volgende:
30000mAh genoeg?

http://www.banggood.com/3(...)sys&utm_content=xuxu

20 euro free shipping.
Chinese specs kennende gok ik dat de totale capaciteit nog niet eens in de buurt van die beloofde 30.000mAh komt.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:12 schreef henrivo het volgende:
Die batterijen dienen ook slechts als buffer he? Dus tijdens verbruik laadt hij (overdag) al bij. Je kunt er met wat aanpassingen anders ook 8 / 12 heroplaadbare batterijen op aansluiten :)

Ik wil hem zelf ook 24/7 laten draaien op zonne-energie, tips en trucs van anderen zijn dan ook erg welkom!
Voor dat idee heb ik op Tweakers een paar posts staan met berekeningen. Je hebt aardig wat nodig om zoiets betrouwbaar 24/7 door te laten werken.

Ook als je googlet naar dergelijke setups zul je tegenkomen dat vele mensen zoiets willen/proberen maar dat het nog knap lastig is.

Ik ga maar weer 'ns verder op netwerkstream te krijgen...
pi_127196959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Chinese specs kennende gok ik dat de totale capaciteit nog niet eens in de buurt van die beloofde 30.000mAh komt.

Whaha geniaal. 30.000mAh geloven ze het zelf? Aan het formaat te zien zitten er max. een stuk of 6 18650's in, die ondanks soms bizarre claims van 4000mAh of meer, over het het algemeen toch niet meer dan ca. 2400 mAh halen, als je echt een goeie hebt. De cheap-ass chinese eerder rond de 2000mAh met vaak nog een beperkte levensduur omdat ze refurbished zijn.
Neemt niet weg dat het voor 20 euro een leuke accupack is.
pi_127197624
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Whaha geniaal. 30.000mAh geloven ze het zelf? Aan het formaat te zien zitten er max. een stuk of 6 18650's in, die ondanks soms bizarre claims van 4000mAh of meer, over het het algemeen toch niet meer dan ca. 2400 mAh halen, als je echt een goeie hebt. De cheap-ass chinese eerder rond de 2000mAh met vaak nog een beperkte levensduur omdat ze refurbished zijn.
Neemt niet weg dat het voor 20 euro een leuke accupack is.
Dat dacht ik al. Heb je dat stickertje gezien op de productpagina? Leuke spelfouten, zou me niks verbazen dat ze per ongeluk een 0 teveel hebben getikt. Toch ben ik wel geneigd om dit te gaan kopen aangezien ik nog tegoed heb daar.
pi_127202556
Nou eens geprobeerd via deze methode:

Setup (heen en weer geloop tussen woonkamer(laptop) en schuur :') ):




Live video feed op laptop (printscreen werkt niet op bovenstaande manier):




Helaas nog niets gevonden wat de Pi als normale IP-cam maakt. (dus gewoon via browser kijken of op Qnap Surveillance station aansluiten zonder VLC of andere vage programma's ;( )

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 30-05-2013 14:18:45 ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:19:51 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127208978
Kijk hem die chickies voor de webcam hosselen! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:40:35 #67
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_127215052
Ik heb er na een weer eentje liggen.

Nu met een specifiek doel: de slimme meter uitlezen.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik met een USB/RS232 verloop aan de slag ga of dat ik een IP/RS232 converter ga gebruiken.
So we just called him Fred
pi_127215536
je rpi heeft gewoon een seriële poort, je hebt hooguit een ttl-rs232 converter nodig. 2 dollar, DX. Als die slimme meter niet ook gewoon op ttl-levels communiceert.
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:03:34 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_127215961
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:53 schreef KomtTijd... het volgende:
je rpi heeft gewoon een seriële poort, je hebt hooguit een ttl-rs232 converter nodig. 2 dollar, DX. Als die slimme meter niet ook gewoon op ttl-levels communiceert.
Welke pinnetjes heb ik daar voor nodig op de raspberry?

Al gevonden: http://elinux.org/RPi_Serial_Connection

[ Bericht 9% gewijzigd door Fred op 30-05-2013 19:08:49 ]
So we just called him Fred
pi_127216116
Waar kan ik model B kopen voor die 28 euro? Farnell werkt niet en RS vraagt 31,20 pond = ¤ 36,37 (30% meer!)

Edit: Farnell komt uit op 33 euro. Is hij nergens voor de "normale" prijs beschikbaar?
pi_127216221
Hoe kom je erbij dat 28 euro de "normale" prijs zou zijn?
pi_127216543
quote:
5s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:10 schreef KomtTijd... het volgende:
Hoe kom je erbij dat 28 euro de "normale" prijs zou zijn?
De OP
pi_127216749
Oh, de omgerekende brutoprijs.
Ja, als je een BTW-nummer hebt en gaat afhalen bij de foundation, is dat inderdaad waar je 'm voor mee krijgt.
pi_127216794
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Oh, de omgerekende brutoprijs.
Ja, als je een BTW-nummer hebt en gaat afhalen bij de foundation, is dat inderdaad waar je 'm voor mee krijgt.
Ah, op die manier.
Dan ga ik me maar even verder in verdiepen.
Bedankt :)
pi_127228502
Hmm, ik hou die camera ook maar voor gezien voorlopig.
't is geinig dat het werkt maar het maakt je pc wel fucked up.
Maar wachten tot er iets komt (tutorial o.i.d.) die er een standaard IP-cam van maakt.

Wel geinig om die beestjes bezig te zien als er niemand bij is, zowel O+ als :') die beesten.
(Binnenkort waarschijnlijk eentje minder ;( ).
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:49:41 #76
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127228503
De mijne komt morgen binnen! *O*

Werd me vanmiddag aan de telefoon al verteld, maar kreeg vanavond een bevestigingsmail :D
pi_127230120
Heb mijn instellingen voor PCExtreme binnen. Colocated RasPi! 8-)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_127232539
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Welke pinnetjes heb ik daar voor nodig op de raspberry?

Al gevonden: http://elinux.org/RPi_Serial_Connection
http://www.ebay.com/itm/S(...)me=ADME:L:OU:NL:3160

Deze heb ik ook, werd best snel bezorgd en 40 cent goedkoper dan die van DX. :7.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 07:32:47 #79
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127238240
Scheduled delivery:
Monday, 03/06/2013, By End of Day

:(
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:53:49 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_127251744
Eerste probeerseltje: (let niet op het gasverbruik van "Vandaag", dat is een bereking op basis van een vaste waarde)

So we just called him Fred
pi_127252301
Nice. Lees je het zo uit uit die meter?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:57:52 #82
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127254412
:(

Ik ga dit topic uit MyAT halen, tot maandagavond! :7

:P
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:33:28 #83
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127255839
Ik heb net een leuk shield gevonden voor de raspberry: raszberry das een shield welke het mogelijk maakt om via het z-wave protocol een legio apparaten aan te sturen.

Ik was namelijk al van plan om de lichten in de woonkamer te laten dimmen in bioscoop stand als ik een film op zet.

En ik wou de honeywell draadloze thermostaten gebruiken om zone regeling te maken voor de cv.

En toevallig met z-wave zijn dimmers en thermostaat kranen te krijgen! 2 vliegen in een klap! Nice!
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127259129
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:33 schreef Lon3 het volgende:
Ik heb net een leuk shield gevonden voor de raspberry: raszberry das een shield welke het mogelijk maakt om via het z-wave protocol een legio apparaten aan te sturen.

Ik was namelijk al van plan om de lichten in de woonkamer te laten dimmen in bioscoop stand als ik een film op zet.

En ik wou de honeywell draadloze thermostaten gebruiken om zone regeling te maken voor de cv.

En toevallig met z-wave zijn dimmers en thermostaat kranen te krijgen! 2 vliegen in een klap! Nice!
Da's wel cool ja, alleen jammer dat dergelijke Z-wave spul (te) duur is. Maar dat is eigenlijk elk betrouwbaar domotica-spul...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:16:23 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_127261895
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Nice. Lees je het zo uit uit die meter?
Jep, kan zowel via de seriële poort (had nog een ttl-rs232 converter liggen) en via een terminal server.

De slimme meter spuugt elke 10s een aantal strings uit, waar de meterstanden en actueel verbruik uit kan halen.
So we just called him Fred
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:30:07 #86
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127274220
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Da's wel cool ja, alleen jammer dat dergelijke Z-wave spul (te) duur is. Maar dat is eigenlijk elk betrouwbaar domotica-spul...
Ik vind het redelijk mee vallen. Een goede dimschakelaar betaal je ook ruim 50/60 euro voor.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:32:17 #87
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127274300
Thermostaat systeem van honeywell welke ik eerst op het oog had koste 650 euro los via internet. Daar krijg je ook wel een paar mooie z-wave thermostaat knoppen voor (47 euro per stuk)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127318882
Ik heb ook even zo'n dingetje gekocht, beetje een impuls aankoop. Ik wil hem namelijk met mijn Logitech Harmony bedienen, iemand hier ervaring mee hoe je dat instelt?
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_127319018
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:26 schreef Haque het volgende:
beetje een impuls aankoop. Ik wil hem namelijk met mijn Logitech Harmony bedienen, iemand hier ervaring mee hoe je dat instelt?
heb je een IR ontvangertje gekocht? anders gaat het niet werken.. :P
pi_127319321
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:31 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je een IR ontvangertje gekocht? anders gaat het niet werken.. :P
Mja daar was ik al bang voor, is dus echt de enige oplossing. Ik zag wel wat tips met googlen maar dan moet je dus een of andere vage afstandsbediening kopen op amazon van 15 dollar? is er niet gewoon een usb adaptertje ofzo die je daarvoor kan kopen?
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_127320029
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:42 schreef Haque het volgende:

[..]

Mja daar was ik al bang voor, is dus echt de enige oplossing. Ik zag wel wat tips met googlen maar dan moet je dus een of andere vage afstandsbediening kopen op amazon van 15 dollar? is er niet gewoon een usb adaptertje ofzo die je daarvoor kan kopen?
er bestaan vast IR ontvangers..

ik weet wel dat de IR ontvanger van mijn cheap ass china pc afstandsbediening wel gebruikt kon worden onder windows +xbmc (je moest chinavision ofzo hebben als producent van de A/B

ik ben nu meer fan van de mele F10, toetsenbord en muis in 1 :P (en harmony gebruik ik daardoor nauwelijks..)
  zondag 2 juni 2013 @ 14:09:30 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127320060
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127320276
quote:
Gebruik je die zelf ook? Hoe ziet jouw afstandbediening dan dat hij de raspberry moet navigeren als je hem instelt via je pc? of plug je die flirc dan in de usb ingang van je raspberry?

even gegoogled en het zal moeten werken. maar even zon dingetje aanschaffen dan, thx :P al die shit die je nog bij je PI erbij aan moet schaffen maakt het best een prijzige mediaspeler.

Ik kom er nu trouwens ook wel achter dat ik fors teveel heb betaald voor de mijne, maarja als het straks maar werkt :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Haque op 02-06-2013 14:44:02 ]
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zondag 2 juni 2013 @ 14:26:27 #94
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127320567
Heb ook de Mele F10, wat w.m.b. dus ideaal is voor zoiets.

Maar ik googlede ff voor je naar 'raspberry pi harmony' en kwam dat tegen...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127321094
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:26 schreef shiznuts het volgende:
Heb ook de Mele F10, wat w.m.b. dus ideaal is voor zoiets.

Maar ik googlede ff voor je naar 'raspberry pi harmony' en kwam dat tegen...
oh ik had misschien net de verkeerde termen gegoogled dan, thx in ieder geval ik heb hem besteld :P iedereen schijnt er flink van onder de indruk te zijn.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_127327294
Zo'n overal te plaatsen camera is best geinig, zeker omdat powerline ook goed werkt hier (dus dan rol je er gewoon een verlengsnoer naartoe.) Jammer alleen dat er geen microfoon op zit.

Zit nu gewoon plaatsen te bedenken waar ik 'm eens zal plaatsen :')
Kuikens raak je ook makkelijk op uitgekeken, kippen ook...
pi_127328009
:P
tegen een viaduct aan? of de lucht en dan een versnelling van maken.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_127329223
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:23 schreef Haque het volgende:
:P
tegen een viaduct aan? of de lucht en dan een versnelling van maken.
Dat wil ik ook nog eens doen ja. Eens wat interessants verzinnen waar veel beweegt hier bij huis.
  maandag 3 juni 2013 @ 00:52:16 #99
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127345475
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:58 schreef Iemand91 het volgende:
Zo'n overal te plaatsen camera is best geinig, zeker omdat powerline ook goed werkt hier (dus dan rol je er gewoon een verlengsnoer naartoe.) Jammer alleen dat er geen microfoon op zit.

Zit nu gewoon plaatsen te bedenken waar ik 'm eens zal plaatsen :')
Kuikens raak je ook makkelijk op uitgekeken, kippen ook...
Je vriendin tijdens het douchen :+ wel poorten open zetten zodat fok mee kan kijken :P
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127346591
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:52 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Je vriendin tijdens het douchen :+ wel poorten open zetten zodat fok mee kan kijken :P
:')
pi_127352017
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:52 schreef Lon3 het volgende:
Je vriendin tijdens het douchen :+ wel poorten open zetten zodat fok mee kan kijken :P
Goh, ik zat me al af te vragen wanneer die opmerking zou komen...
  maandag 3 juni 2013 @ 13:56:45 #102
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127357843
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Goh, ik zat me al af te vragen wanneer die opmerking zou komen...
Iemand moest hem maken :+
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127359094
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:08 schreef mschol het volgende:

[..]

er bestaan vast IR ontvangers..

ik weet wel dat de IR ontvanger van mijn cheap ass china pc afstandsbediening wel gebruikt kon worden onder windows +xbmc (je moest chinavision ofzo hebben als producent van de A/B

ik ben nu meer fan van de mele F10, toetsenbord en muis in 1 :P (en harmony gebruik ik daardoor nauwelijks..)
Als je niet bang bent voor een beetje gpio-programmeren kun je ook voor minder dan een dollar een ir-receivertje van eBay halen (of bij je lokale elektronicaboer).
pi_127359747
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je niet bang bent voor een beetje gpio-programmeren kun je ook voor minder dan een dollar een ir-receivertje van eBay halen (of bij je lokale elektronicaboer).
stel ik wil met dat gpio gaan prutsen, wat voor spul kan ik er op aansluiten en, het belangrijkst, hoe vind ik dat spul?

een temperatuur sensor of wellicht een simpele microfoon zou wel grappig zijn
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:25:02 #106
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127405888
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 07:32 schreef henrivo het volgende:
Scheduled delivery:
Monday, 03/06/2013, By End of Day

:(
Eindelijk binnen! :D
pi_127424154
quote:
Even die link onthouden. Ik zal het eens allemaal doorlezen.
pi_127424598
quote:
dan ga ik daar eens een keertje lezen ^O^ thnx :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:02:06 #109
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127442264
Iemand hier die Sabnzbd gebruikt? Wijkt jullie downloadsnelheid erg veel af van de desktop? Ik kom namelijk niet veel verder dan 1mb/s.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:14:12 #110
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127442678
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:02 schreef henrivo het volgende:
Iemand hier die Sabnzbd gebruikt? Wijkt jullie downloadsnelheid erg veel af van de desktop? Ik kom namelijk niet veel verder dan 1mb/s.
Ik gebruik een raspberry als front end stream box en heb alle download spul op een back end server die alles regelt. Dus ik zou het niet echt weten.

Ik vermoed dat de download snelheid gecapped wordt door de processor en geheugen van de raspberry. Een oude laptop trekt ook mijn volle download snelheid niet bijvoorbeeld.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:21:55 #111
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_127442964
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:14 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Ik gebruik een raspberry als front end stream box en heb alle download spul op een back end server die alles regelt. Dus ik zou het niet echt weten.

Ik vermoed dat de download snelheid gecapped wordt door de processor en geheugen van de raspberry. Een oude laptop trekt ook mijn volle download snelheid niet bijvoorbeeld.
Ik heb er 2 geïmporteerd, 1 voor xbmc en 1 als servertje, die 's nachts downloadt naar een externe usb schijf.
pi_127813699
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Camera module livestream: http://newstream.hexten.net/picaster/
Bron.
vet :D
pi_127824326
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Camera module livestream: http://newstream.hexten.net/picaster/
Bron.
De beeld kwaliteit valt me nog erg mee :D Binnenkort ook maar eens bestellen en kijken wat ik ermee ga doen :')
  zondag 16 juni 2013 @ 00:05:22 #115
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127845807
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Camera module livestream: http://newstream.hexten.net/picaster/
Bron.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:04 schreef Wisheh het volgende:

[..]

De beeld kwaliteit valt me nog erg mee :D Binnenkort ook maar eens bestellen en kijken wat ik ermee ga doen :')
Dit dus :')! Bedankt maar weer :P...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_127847278
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:05 schreef RobertNL het volgende:
Dit dus :')! Bedankt maar weer :P...
Sorry :@

Die van mij ligt al sinds die kuikens ongebruikt in een hoekje (ze piepen nog hetzelfde maar alle cuteness is er af :'( ).
Morgen maar teruggeven aan m'n broer voor z'n XBMC.

Heb verzendbevestiging en tracking van Ouya die tussen 18 juni en 8 juli bezorgd zou moeten worden. (Yeah; so much for "pre-order" :') :N ) dus de Pi achter de tv beneden kan ik straks gebruiken voor zoiets. 'ns een time-lapse bedenken ofzo.
  zondag 16 juni 2013 @ 04:14:35 #117
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_127852023
Ik heb inmiddels ook weer bijna 4 arduinos aan mijn collectie toegevoegd :+ ben er van alles mee aan het uitproberen. Een van mijn raspberry's wordt mijn homeautomation server.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_127997626
Zijn hier mensen die een RC11 werkend hebben gekregen i.c.m. RaspBMC?
pi_128049696
Weet niet of het ooit gepost is: Maandelijks magazine The MagPi.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aether op 20-06-2013 22:28:56 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:07:55 #120
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_128081914
Net een razberry module (z-wave ) voor de raspberry bestel samen met een z-wave thermostaat *O*
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_128231125
er was hier iemand die zich afvroeg hoe de IR filter te verwijderen, dat wordt flink wat DIY'en

http://hackaday.com/2013/(...)raspberry-pi-camera/
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:29:18 #122
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_128235890
Mensen, als ik nou mijn externe harde schijf aan mijn Rasp wil doen(Wegens Raspbmc), wat kan ik dan gebruiken om de Pi genoeg power te geven?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:35:00 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128236127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:29 schreef Gtaboy107 het volgende:
Mensen, als ik nou mijn externe harde schijf aan mijn Rasp wil doen(Wegens Raspbmc), wat kan ik dan gebruiken om de Pi genoeg power te geven?
Een USB-hub.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128236280
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:29 schreef Gtaboy107 het volgende:
Mensen, als ik nou mijn externe harde schijf aan mijn Rasp wil doen(Wegens Raspbmc), wat kan ik dan gebruiken om de Pi genoeg power te geven?
je hebt je pi niet aan de netvoeding zitten?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:40:18 #125
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_128236388
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:37 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt je pi niet aan de netvoeding zitten?
Jawel, maar het is niet goed genoeg. :P
pi_128236704
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:40 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Jawel, maar het is niet goed genoeg. :P
hmm oke...

ik ga een 2de pi regelen, 1 voor scan/print server
de andere voor m'n camera..
pi_128236804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:40 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Jawel, maar het is niet goed genoeg. :P
Simpelweg een stevigere voeding zou moeten kunnen met een rev.2. Maar een powered hub heeft denk ik de voorkeur.

-edit- ohnee, met die 1,1A polyfuse zit er ook nog tussen.

[ Bericht 6% gewijzigd door KomtTijd... op 25-06-2013 14:20:43 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:03:28 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128237308
Voordeel van een goede hub is dat je zowel de Pi als de externe HDD kan voeden, en toch maar één stopcontact nodig hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128241633
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:03 schreef Duvel het volgende:
Voordeel van een goede hub is dat je zowel de Pi als de externe HDD kan voeden, en toch maar één stopcontact nodig hebt.
das wel nice idd.. is voor mij wellicht nog eens een oplossing.
voor mijn eerste pi heb ik een adapter meebesteld, echter ben ik er achter gekomen dat ik nog 2 usb laders heb liggen die 1a +5v leveren (had mij toen welgeteld 8 euro uitgespaard :P)

De 2de pi is nu besteld,
pi_128277489
vraagje: Hoe kan ik de schijf- en leessnelheiden van een usb stick testen onder raspbian, en dan zoek ik het liefst iets als Crystal disk mark of HD tune pro (wat dus automatisch een aantal tests uitvoert)
pi_128279126
probeer gnome-disk-utility, die gebruik ik altijd onder ubuntu.
pi_128279155
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:05 schreef KomtTijd... het volgende:
probeer gnome-disk-utility, die gebruik ik altijd onder ubuntu.
ik ga er eens naar kijken, thnx :)
  maandag 1 juli 2013 @ 16:17:14 #133
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128463931
Iemand ervaring met de raspberry PI als XMBC media center icm een wireless dongle? Gaat dat snel genoeg om 720p films over te streamen of niet?
  maandag 1 juli 2013 @ 16:21:43 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128464174
Als je fatsoenlijk bereik hebt moet dat makkelijk willen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128465681
Ligt volledig aan de bitrate. Als die niet al te hoog is gaat het wel inderdaad.
  maandag 1 juli 2013 @ 16:57:30 #136
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128465795
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Ligt volledig aan de bitrate. Als die niet al te hoog is gaat het wel inderdaad.
ik trek 35mbit over wifi, dat is ruim voldoende voor 720p toch? 1080p wordt krap, maar 720p kan zat. Volgens mij wil dat nog over 8 mbit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128465884
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:57 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik trek 35mbit over wifi, dat is ruim voldoende voor 720p toch? 1080p wordt krap, maar 720p kan zat. Volgens mij wil dat nog over 8 mbit
De vraag is of die 35 Mbit ook stabiel genoeg is om fatsoenlijk te kunnen streamen. En 720P/1080P zegt niets over de bitrate. Maar van 720P materiaal is de bitrate vaak niet al te hoog en mijn ervaring is inderdaad ook dat dat wel aardig gaat over wifi.
  maandag 1 juli 2013 @ 17:00:17 #138
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128465908
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:59 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

De vraag is of die 35 Mbit ook stabiel genoeg is om fatsoenlijk te kunnen streamen. En 720P/1080P zegt niets over de bitrate. Maar van 720P materiaal is de bitrate vaak niet al te hoog en mijn ervaring is inderdaad ook dat dat wel aardig gaat over wifi.
Wat ik zo lees is dat 6000kb 720p al optimaal resultaat geeft.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128467898
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:57 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik trek 35mbit over wifi, dat is ruim voldoende voor 720p toch? 1080p wordt krap, maar 720p kan zat. Volgens mij wil dat nog over 8 mbit
Ik trek er 30Mbit over wifi. 720 gaat makkelijk inderdaad, ligt wel aan bitrate, maar alleen met 1080p af en toe wat stutter. Dan die series maar in de woonkamer kijken, waar deze week de OUYA komt (ja echt, eindelijk, volgens tracking nu in europa bij DHL sorteercentrum, eindelijk)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_128467967
"af en toe wat stutter" is voor mij synoniem aan "werkt niet"
pi_128468088
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:01 schreef KomtTijd... het volgende:
"af en toe wat stutter" is voor mij synoniem aan "werkt niet"
Voor mij ook ;) Daarom kijk ik die altijd in de woonkamer. Het is echter wel kijkbaar. Ongeveer elke 40sec loopt hij 1-2sec vast. Neemt niet weg dat het niet vervelend is.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  maandag 1 juli 2013 @ 18:11:43 #142
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_128468278
Mijn ervaring met streamen over wifi is kut. Heb bij zulke dingen het liefsts bekabeld en gigabit. Vind het jammer dat de raspberry maar 100mbit is. Maar via de vaste lijn krijg ik met gemak blueray rips van +- 50 gig gestreamed zonder problemen. 1080p met dts spoor (digitale voorprocessor regeld het dts verwerken)

Maar via wifi krijgt mijn laptop die films niet eens goed voorelkaar en heb 11n draadloos netwerk(theoretisch tot 300mbit). Maar mijn ervaring is dat je veel overhead krijgt door allemaal encryptie/decryptie, signaal schommelingen stoorzenders rondom hardware die het toch net niet trekt enz enz.

Voor wat internetten en zo is wifi prima, maar als ik films kijk wil ik betrouwbare verbindingen hebben die het gewoon allemaal aan kunnen zonder externe invloeden. Niks is zo storend als dat ineens op een spannend stuk in een film je uit het moment wordt gerukt door een buffer die leeg is...
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_128514100
Hallo!

Ook ik heb vorige week een Raspberry besteld, Vandaag binnengekomen.
Ik heb deze compleet besteld met raspbmc.

Had altijd een Apple tv met XBMC en deze de deur uit gedaan voor de Raspberry.

Nu mijn vraag:

Heb dus alles aangesloten en ding werkt super.
De voeding gaat via de tv
En heb een Hdmi met Cec zodat ik mijn ab van de Samsung smart tv kan gebruiken.

Wat het nu is...Als ik mijn tv en Ziggo decoder aanzet gaat ook de raspberry aan(omdat deze via de tv gevoed word) alleen krijgt deze voorang op mijn ziggo decoder.
Als ik ze allebei aanzet springt mijn tv automatisch naar Hdmi 2 waar de raspberry inzit.

Ik wil als ik me tv en decoder aanzet dat dan de decoder voorang krijgt op m'n raspberry.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Bedankt alvast
  woensdag 3 juli 2013 @ 00:34:56 #144
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_128523154
Je decoder later aan zetten? Volgens mij pakt de tv dan het laatste ontvangen signaal? En omdat de tv en raspberry tegelijk aan gaan zal die automatisch omspringen naar dat kanaal en als je dan de decoder aan zet springt hij niet naar het nieuwe kanaal? Is de decoder ook cec?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  woensdag 3 juli 2013 @ 01:08:09 #145
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128524057
Thnx guys! Bekabeld lijkt mij inderdaad ook fijner, maar de router heeft geen utp-poorten meer over voor mij Raspberry PI, dus gaan we het draadloos proberen (ff geen zin om een hub of switch te kopen).
pi_128525974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:34 schreef Lon3 het volgende:
Je decoder later aan zetten? Volgens mij pakt de tv dan het laatste ontvangen signaal? En omdat de tv en raspberry tegelijk aan gaan zal die automatisch omspringen naar dat kanaal en als je dan de decoder aan zet springt hij niet naar het nieuwe kanaal? Is de decoder ook cec?
Nee werkt niet, Helaas
Volgens mij zit er op mijn decoder geen Cec Hdmi kabel.

Dat maar eens proberen...

Bedankt alvast
pi_128526327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:08 schreef lexvandoef het volgende:
Thnx guys! Bekabeld lijkt mij inderdaad ook fijner, maar de router heeft geen utp-poorten meer over voor mij Raspberry PI, dus gaan we het draadloos proberen (ff geen zin om een hub of switch te kopen).
Deel je ervaringen ook graag :)

Ik ben niet uitgebreid aan het testen geweest, maar als het wat rustiger wordt, zal ik daar aan beginnen.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:28:45 #148
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128529475
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:58 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Deel je ervaringen ook graag :)

Ik ben niet uitgebreid aan het testen geweest, maar als het wat rustiger wordt, zal ik daar aan beginnen.
Ja zal ik zeker doen, moet eerst nog ff een tentamenje er in beuken en dan zo'n ding bestellen :).
pi_128813130
Mijn OUYA is binnen, echter, hij ligt op het postkantoor. Vriendinlief had geen ¤21 voor de invoerrechten. Kwam eigenlijk wel goed uit, want moest vandaag studeren, kan hem vrijdag ophalen.

Nu de Pi weer op Wifi in de slaapkamer gezet, maar nu dropt de verbinding als een mofo, misschien maar hdd aan hangen voor wat het waard is. Of andere distro proberen, zit nu op Openelec de nieuwste. Maar ik heb het idee dat hij met de oudere versie beter liep, sowieso qua add-ons (nu mist er van alles ? )
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:39:42 #150
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128813221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:37 schreef T_Fuff het volgende:
Mijn OUYA is binnen, echter, hij ligt op het postkantoor. Vriendinlief had geen ¤21 voor de invoerrechten. Kwam eigenlijk wel goed uit, want moest vandaag studeren, kan hem vrijdag ophalen.

Nu de Pi weer op Wifi in de slaapkamer gezet, maar nu dropt de verbinding als een mofo, misschien maar hdd aan hangen voor wat het waard is. Of andere distro proberen, zit nu op Openelec de nieuwste. Maar ik heb het idee dat hij met de oudere versie beter liep, sowieso qua add-ons (nu mist er van alles ? )
Probeer XBian eens. :)
http://www.xbian.org
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128816819
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:39 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Probeer XBian eens. :)
http://www.xbian.org
Heb ik geen goede ervaringen mee, maar zal het eens proberen dit weekend. Is er veer veranderd sinds alpha 2 ?
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:21:23 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128821556
Keine ahnung. Ik had destijds OpenELEC, Raspbmc en XBian geprobeerd en XBian beviel me toen het beste. Maar ik heb, moet ik eerlijk zeggen, een Raspi eigenlijk maar weinig aan (en dat terwijl ik er twee heb).

Ik heb een keer in mei geloof ik nog van een oude november-versie geupdatet en dat was prima.
Dus als ze het XBian wat ik al fijn vond beter hebben gemaakt, dan: top! :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128824461
Ik heb die van mij de afgelopen maanden foto's van het weer laten maken elke 15min 24/7. Heb nu een foto of 7000 die ik binnenkort ga verwerken tot een filmpje :Y
  donderdag 11 juli 2013 @ 06:00:25 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128824508
Oh, da's natuurlijk wel erg tof.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:17:38 #155
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_128899504
Tijd voor een handig linkje:

http://www.instructables.(...)hannel-raspberry-pi/

Vooral dat ownCloud is leuk om uit te proberen. Ik raad wel aan om Alternative PHP Cache in te schakelen (sudo apt-get install php-apc), dat werkt een flink stuk sneller.
pi_128904881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:17 schreef henrivo het volgende:
Tijd voor een handig linkje:

http://www.instructables.(...)hannel-raspberry-pi/

Vooral dat ownCloud is leuk om uit te proberen. Ik raad wel aan om Alternative PHP Cache in te schakelen (sudo apt-get install php-apc), dat werkt een flink stuk sneller.
Het is leuk inderdaad dat Owncloud maar echt heel goed werken vind ik het niet. Vooral de desktop clients vind ik nogal waardeloos.
  zondag 14 juli 2013 @ 14:29:42 #157
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_128934101
Die firewall en IDS is ook wel leuk.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_128934684
Weet iemand hoer of ik een raspberry pi model b kan voorzien van stroom met een pictbridge op een printer?, dat voor mijn situatie een stroomstekker schelen.
Ik heb gegoogled maar kwam zo snel geen duidelijke tekening of specificaties tegen, het betreft een canon mp150 printer
  zondag 14 juli 2013 @ 16:41:55 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128939373
Een standaard USB-poort kan 500mA leveren toch? Dat zou net te weinig zijn... Bij mijn draait ie op een USB3.0-hub, dat werkt wel. Wat voor USB-type is die poort bij jou?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128940132
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:41 schreef Duvel het volgende:
Een standaard USB-poort kan 500mA leveren toch? Dat zou net te weinig zijn... Bij mijn draait ie op een USB3.0-hub, dat werkt wel. Wat voor USB-type is die poort bij jou?
Max. 140 mA op RP, in de praktijk 100 mA.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_128940627
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:41 schreef Duvel het volgende:
Een standaard USB-poort kan 500mA leveren toch? Dat zou net te weinig zijn... Bij mijn draait ie op een USB3.0-hub, dat werkt wel. Wat voor USB-type is die poort bij jou?
oud printertje, dus max usb2
het ging mij eigenlijk vooral om of de pinlayout niet totaal anders is waardoor ik mijn rasppi frituur als ik het probeer :P

[ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 14-07-2013 17:22:05 ]
  zondag 14 juli 2013 @ 23:01:57 #162
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_128954425
Mijne werkte wel gewoon op usb2.0 :P
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_128955154
Een printer levert waarschijnlijk ook maar 100-150 mA, de max voor een low-power device zoals een usb-stick, waar deze voor gemaakt zijn.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:34:24 #164
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_129522841
Of time-lapse rig (zoiets als ik ooit wilde maken):



Bron: HackaDay
Bron: Imgur
Bron: Reddit

Duur geintje trouwens; Nikon D7100 à ¤984+ en dan nog de rest.
Verbleekt de Raspberry bij :P

Net als het Ouya-topic is het rustig geworden hier. :+
pi_129527288
ik heb mij nog geen tijd gegeven om de 2de raspberry te configureren (althans, ik dacht dit even snel te doen en dit lukte niet (grijs scherm) en toen is het blijven liggen)
pi_129796749
Eindelijk eens tijd gehad voor de berry!

JA!
pi_129812073
heb er nu 3 liggen als servertjes

2 als webservers, en wat ik de 3e voor ga gebruiken heb ik nog geen idee eigenlijk. Misschien mail+status webservertje voor de 2 andere pi's en m'n linux server. :Y
pi_130014161
Hmm, kom net een Raspberry tegen in de kast. Zit te bedenken of ik er weer XBMC op ga zetten voor m'n broer op z'n kamer of nog iets ga doen met de camera-module.
Kan met dat laatste alleen niets verzinnen zo (Wat ik met beperkte kennis kan doen)
pi_130016651
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:53 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, kom net een Raspberry tegen in de kast. Zit te bedenken of ik er weer XBMC op ga zetten voor m'n broer op z'n kamer of nog iets ga doen met de camera-module.
Kan met dat laatste alleen niets verzinnen zo (Wat ik met beperkte kennis kan doen)
timelapse van een of ander project?
pi_130017839
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:58 schreef mschol het volgende:
timelapse van een of ander project?
Dat denk ik maar eens proberen inderdaad. Eens kijken of ik iets interessants kan vinden...
pi_130019768
Hoi raspbnerds :d.
Kennen jullie seafile? En draait dit goed op de rb? .

Verder ben ik nog op zoek naar een manier om me spotify stream van me android devices naar de rb te streamen. Er is wel 1app die het kan via airplay maar die krijg ik niet werkend. Iemand een goede oplossing?
:]
pi_130020044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat denk ik maar eens proberen inderdaad. Eens kijken of ik iets interessants kan vinden...
Misschien hier nog ideeën :)
http://www.themagpi.com/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_130294253
Kan ik ook nog op een makkelijke manier een poort opengooien op de Pi of moet ik echt weer een berg aan commando's uitvoeren?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:33:13 #177
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_130294508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:29 schreef Pakspul het volgende:
Kan ik ook nog op een makkelijke manier een poort opengooien op de Pi of moet ik echt weer een berg aan commando's uitvoeren?
Wat bedoel je met een poort open gooien? Volgens mij draait er niet echt een firewall op? Wat wil je er precies mee bereiken?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_130294911
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:33 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een poort open gooien? Volgens mij draait er niet echt een firewall op? Wat wil je er precies mee bereiken?
Ik wil poort (bv) 50000 opengooien, zodat een een c# programma er naar kan gaan luisteren en kan gaan reageren die er naar toe worden gestuurd.

Lokaal werkt het hele verhaal goed, dus dient er een poort opgezet worden. De volgende poorten staan nu wel open: 21, 22, 80, 3306, FTP, SSH, HTTP en MySQL dus. Echter moet ik nu nog een extra poort hebben waar ik tegen aan kan gaan lullen.

Ik heb iptables net geinstalleerd op de Pi, maar als ik iets open (iets gebruik ik even aangezien ik nog niet echt door heb wat ik precies doe) is dat bestand leeg. Volgens mij moeten in ieder geval die poorten er in terug komen, maar daar moet ik nog naar kijken,.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:12:07 #179
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_130296657
Als je iptables wilt gebruiken staan er veel tutorials op het net: https://help.ubuntu.com/community/IptablesHowTo

Even rustig doorlezen en als je het eenmaal door hebt is het vrij simpel.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_130303742
Moeten die vier poorten die ik net vernoemde er dan al niet instaan of worden moet ik die er straks nog een keer er in zetten? Ik neem aan dat je na een tijdje de informatie gaat wegschrijven en dat wat je hebt opgegeven de instellingen wordt voor de poorten van de Pi.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:19:58 #181
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_130313925
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:27 schreef Pakspul het volgende:
Moeten die vier poorten die ik net vernoemde er dan al niet instaan of worden moet ik die er straks nog een keer er in zetten? Ik neem aan dat je na een tijdje de informatie gaat wegschrijven en dat wat je hebt opgegeven de instellingen wordt voor de poorten van de Pi.
Je moet alle poorten die je open wilt zetten definiëren in dat bestand. De iptables service haalt daar zijn info uit. Als je er niets in zet wordt volgens mij standaard alles geblokkeerd. Bij een reboot leest de service weer dat bestandje uit en opent weer alle gedefinieerde poorten.

Dus het is even uitzoeken wat precies de regel is om een poort open te zetten. Alle andere poorten zijn copy paste acties van die eerste regel met aanpassing van het port nummer
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_130388227
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:41 schreef Pakspul het volgende:
Ik wil poort (bv) 50000 opengooien, zodat een een c# programma er naar kan gaan luisteren en kan gaan reageren die er naar toe worden gestuurd.

Opened je programma zelf een socket en luistered op poort 50000 of leest het alleen stdin en wil je dat "iets" naar poort 50000 luistert en dat doorstuurt naar je programma?
pi_130394532
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:01 schreef devzero het volgende:

[..]

Opened je programma zelf een socket en luistered op poort 50000 of leest het alleen stdin en wil je dat "iets" naar poort 50000 luistert en dat doorstuurt naar je programma?
Het programma luistert naar poort 50000.

1
2
Socket listenSock = new Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp);
listenSock.Bind(new IPEndPoint(IPAddress.Any, 50000));

Dat gebruik ik hiervoor. Geschreven in c#.
pi_130408530
Heb nu xbmc draaien (xbian) en wil het liefst mijn HD direct aan mn raspi hangen. Is er een manier om dan van buitenaf (andere pc op het netwerk) het filesysteem te bereiken ? Smb, ftp, maakt allemaal niet zoveel uit.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_130409195
de externe HD mounten en die in samba of een ftp server opnemen als toegankelijke directory?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:52:11 #186
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_130409964
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:42 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Het programma luistert naar poort 50000.
[ code verwijderd ]

Dat gebruik ik hiervoor. Geschreven in c#.
Verbindingen tussen poorten op je lokale netwerk hebben echt niets met een iptables firewall te maken. Je moet aan beide kanten een programma maken, de ene connect naar de andere. Dan kun je wat gaan doen over die socket.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_130413836
ik loste het zelf op door een bash scriptje te maken.

op de luisterende pc:

nc -l [poort]

op de zendende pc:

nc -w [ip] [zelfde poort als luisterende pc]

nc heeft zo nog veel meer opties. :Y
pi_130413874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:53 schreef mschol het volgende:
de externe HD mounten en die in samba of een ftp server opnemen als toegankelijke directory?
Dat probeer ik dus uit te vinden, hoe je in xbian een smb-server laat draaien. Misschien zie ik iets enorm simpels over het hoofd, maar ben er nog niet achter
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:45:28 #189
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_130462039
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat probeer ik dus uit te vinden, hoe je in xbian een smb-server laat draaien. Misschien zie ik iets enorm simpels over het hoofd, maar ben er nog niet achter
Gebruik je ssh? Met filezilla verbinding maken op de delfde manier als met ssh. Heb je compleet systeem benaderbaar via sftp
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_130468619
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:45 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Gebruik je ssh? Met filezilla verbinding maken op de delfde manier als met ssh. Heb je compleet systeem benaderbaar via sftp
Ondertussen al gelukt, ben overgestapt naar OpenElec en daar draait standaard een SMB-server. Toch bedankt!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_130486378
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:20 schreef wootahH het volgende:
Hoi raspbnerds :d.
Kennen jullie seafile? En draait dit goed op de rb? .

Verder ben ik nog op zoek naar een manier om me spotify stream van me android devices naar de rb te streamen. Er is wel 1app die het kan via airplay maar die krijg ik niet werkend. Iemand een goede oplossing?
opgelost met de airplay on android aoa service.
:]
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:11:26 #192
319454 Oplosthee
Voulez Vous Coucher Avec Moi?
pi_130632517
Zit eraan te denken om eindelijk een Pi te kopen, om vanalles mee te doen. Suggeties waar ik hem het beste kan kopen? Is het slimmer om een 'kit' te kopen als je bijna niks in huis hebt, of toch los kopen? Heb al rond gekeken op een paar Nederlandse sites & Adafruit (http://www.adafruit.com/products/1014), maar daar zijn de verzendkosten nogal hoog.

Suggesties?
pi_130633699
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_130633995
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:11 schreef Oplosthee het volgende:
Zit eraan te denken om eindelijk een Pi te kopen, om vanalles mee te doen. Suggeties waar ik hem het beste kan kopen? Is het slimmer om een 'kit' te kopen als je bijna niks in huis hebt, of toch los kopen? Heb al rond gekeken op een paar Nederlandse sites & Adafruit (http://www.adafruit.com/products/1014), maar daar zijn de verzendkosten nogal hoog.

Suggesties?
Ligt eraan. Als je enkel een beetje wilt linuxprogrammeren ofzo, heb je genoeg aan een pi, SD-kaartje en USB-voeding. Als je de GPIO wilt gaan gebruiken is zo'n kit wel aan te raden.
pi_130634083
Het was even kloten, maar heb mijn Python script zover dat hij de Arduino kan aansturen, zodat ik mijn lampen niet meer zelf hoef aan te doen. Ik hoef alleen aan te geven en de Pi bepaald wanneer welke lamp aangaat *O*
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:01:04 #196
319454 Oplosthee
Voulez Vous Coucher Avec Moi?
pi_130634582
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ligt eraan. Als je enkel een beetje wilt linuxprogrammeren ofzo, heb je genoeg aan een pi, SD-kaartje en USB-voeding. Als je de GPIO wilt gaan gebruiken is zo'n kit wel aan te raden.
Weet nog niet helemaal zeker wat ik zelf wil doen. Maar sowieso toch wel wat meer ga doen dan alleen dat. Ik vroeg me af waar ik dan het best een kit kan halen.
pi_130637503
Als je GPIO dingen wilt doen zou ik je eerder aanraden een arduino+starterskit te nemen. Die adafruit kit ziet er nou niet zo heel boeiend uit. Koop je er zelf (eventueel) een RPi bij, heb je een veel betere deal

http://dx.com/p/x1301-uno(...)-multicolored-192965 zoiets ofzo.
pi_130637616
Erg leuk gedaan zo een mini-Macintosh die ik hier thuis in het groot heb met alle toebehoren.

Jammer dat deze mini-Macintosh niet commercieel wordt uitgebracht. Het heeft een hoog hebbe-hebbe- gehalte.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:44:48 #199
319454 Oplosthee
Voulez Vous Coucher Avec Moi?
pi_130638254
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:23 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je GPIO dingen wilt doen zou ik je eerder aanraden een arduino+starterskit te nemen. Die adafruit kit ziet er nou niet zo heel boeiend uit. Koop je er zelf (eventueel) een RPi bij, heb je een veel betere deal

http://dx.com/p/x1301-uno(...)-multicolored-192965 zoiets ofzo.
Ook al aan gedacht, maar wil dingen via internet gaan doen en evt. downloadserver/openelecop de Pi.
Zijn de dealextreme dingen niet van heel lage kwaliteit?

Misschien toch slimmer om gewoon een XMBC setje te kopen, en als het nodig is de rest er los bij halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Oplosthee op 30-08-2013 15:50:27 ]
pi_130638471
Iemand een idee wat ik zou kunnen webcrawlen met de pi ?
pi_130638832
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef Oplosthee het volgende:
Misschien toch slimmer om gewoon een XMBC setje te kopen, en als het nodig is de rest er los bij halen.
Ik weet niet wat je onder een 'XBMC setje' verstaat, maar als je het voor XBMC wil gebruiken koop dan geen set. Gewoon de Pi kopen en een SD-kaart (kijk even hier welke aangeraden worden).

USB telefoon-lader heb je vast nog wel liggen en HDMI-kabel haal je van de Action.
XBMC is gewoon kwestie van een .img bestand op die SD-kaart zetten.

Gisteren nog 2x gedaan. Paar minuten werk maar.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:08:02 #202
319454 Oplosthee
Voulez Vous Coucher Avec Moi?
pi_130639134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je onder een 'XBMC setje' verstaat, maar als je het voor XBMC wil gebruiken koop dan geen set. Gewoon de Pi kopen en een SD-kaart (kijk even hier welke aangeraden worden).

USB telefoon-lader heb je vast nog wel liggen en HDMI-kabel haal je van de Action.
XBMC is gewoon kwestie van een .img bestand op die SD-kaart zetten.

Gisteren nog 2x gedaan. Paar minuten werk maar.
Ik bedoel dus precies dat. Iemand anders bood me zijn Raspberry Pi aan met oplader en Class 10 4GB SD kaart voor ¤45. Denk dat ik daar dan maar voor ga.
pi_131148709
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:57:02 #205
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131414990
Eindelijk na maanden sukkelen met XBMC, nog draaiende op de originele Xbox, waar geen tot weinig support meer voor is toch maar besloten om een R.Pi te kopen. Bestelling geplaatst bij SOSsolutions, ben benieuwd hoelang ze er over doen met verzenden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131442510
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk na maanden sukkelen met XBMC, nog draaiende op de originele Xbox, waar geen tot weinig support meer voor is toch maar besloten om een R.Pi te kopen. Bestelling geplaatst bij SOSsolutions, ben benieuwd hoelang ze er over doen met verzenden.
Ik gebruik het nu een ruime maand, en vooralsnog is het hemels. Vooral in combi met een geïmproviseerde NAS met couchpotato en sickbeard, hoef je niet eens meer zelf aan je downloads te denken. Zodra een film/aflevering uit is, wordt hij gedownload en toegevoegd aan je xmbc library.

Oh, en auto-synced-subtitles downloader _O_
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:03:09 #207
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131524983
Kijk eens wat de postbode vanmiddag heeft achtergelaten :7



En nu heb ik verdomme geen SDHC kaartlezer hier :') |:(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131525632
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Kijk eens wat de postbode vanmiddag heeft achtergelaten :7

[ afbeelding ]

En nu heb ik verdomme geen SDHC kaartlezer hier :') |:(
ff snel naar de MM :Y
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:20:49 #209
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131525714
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:18 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

ff snel naar de MM :Y
Jup, maar had net eten ingezet op het moment dat ik doorhad waarom mijn gewone kaartlezer niet werkte. Na het bikken maar even gaan :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131527737
Is er eigenlijk al een oplossing om de Pi i.c.m. Camera module als IP-camera in te zetten met leuke resolutie (lees; HD of Full-HD)?

Genoeg pagina's waarin van alles geprobeerd wordt en tijd geleden heb ik ook wel eens iets gemaakt (foto 1 en foto 2) maar dat werkt ook maar half; kan maar op 1 pc kijken en daar moet ook nog eens speciale software opstaan.

Nou staat bijvoorbeeld hier al een mooi begin (aangepaste Motion software en makkelijk te zien d.m.v. ip-adres) maar resultaat is nog vrij waardeloos (lage resolutie en erg lage framerate).

Nou hoef ik geen 1080p en 30fps te hebben, maar een wat hogere resolutie en re-de-lijke framerate is toch wel welkom. Is er al zoiets?
pi_131531464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Is er eigenlijk al een oplossing om de Pi i.c.m. Camera module als IP-camera in te zetten met leuke resolutie (lees; HD of Full-HD)?

Genoeg pagina's waarin van alles geprobeerd wordt en tijd geleden heb ik ook wel eens iets gemaakt (foto 1 en foto 2) maar dat werkt ook maar half; kan maar op 1 pc kijken en daar moet ook nog eens speciale software opstaan.

Nou staat bijvoorbeeld hier al een mooi begin (aangepaste Motion software en makkelijk te zien d.m.v. ip-adres) maar resultaat is nog vrij waardeloos (lage resolutie en erg lage framerate).

Nou hoef ik geen 1080p en 30fps te hebben, maar een wat hogere resolutie en re-de-lijke framerate is toch wel welkom. Is er al zoiets?
Het is een lange tijd geleden dat ik motion heb gebruikt, maar volgens mij kon je de resolutie/framerate gewoon aanpassen in een config file.
pi_131533300
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:58 schreef devzero het volgende:

[..]

Het is een lange tijd geleden dat ik motion heb gebruikt, maar volgens mij kon je de resolutie/framerate gewoon aanpassen in een config file.
Ja, maar de Pi kan dat dus niet aan. Wat ik daar lees zijn lage resoluties en lage framerates en een vertraging van zo'n 5 seconden. Nou maakt me die 5 seconden vertraging nog niet zo heel veel uit maar lage resoluties en lage framerates doe ik het niet voor.
pi_131565524
Om alles voor mijn vriendin wat makkelijker te maken, zijn er een beetje betaalbare universele afstandbediening? Ik wil minimaal mde hardware-knoppen kunnen programmeren, zodat de volume knoppen werken met het geluidssysteem, de zenderknoppen voor mijn ziggokastje, en er ook nog wat navigatieknoppen overblijven voor xbmc. Dus geen remote waarbij je tussen apparatuur moet switchen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 28 september 2013 @ 19:17:59 #214
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131651679
Eindelijk RaspBMC werkend :) Heeft ff geduurd maar vandaag draaide die toch eindelijk.
Woendag avond een beetje zitten kutten om RaspBMC via de installer erop te pompen, maar die gaf telkens een -110 error. Nergens een fatsoenlijk uitleg kunnen vinden wat dat precies zou moeten zijn. Hup formatteren die hap en opnieuw beginnen. Weer hetzelfde.... Dan maar een andere kaartje proberen, ipv een 8gb Class10 een 2gb class4 om te testen. Weer hetzelfde }:|

Dan maar OpenElec proberen. Via een Image schrijver op het 8gb kaartje gezet, en vanaf het eerste moment werkte die wel. Dailymotion addon erop, Navi-X erop, en nog wat prul wat ik ook draaiende wou hebben op de Xbox. Met Dailymotion kreeg ik al geen verbinding bij het testen. Navi-X maakte wel verbinding, kreeg ik ook playlists van andere users, maar daar bleef het ook bij, zwart beeld bij het afspelen van streams :{ }:|

Vandaag dan maar eens opnieuw proberen met RaspBMC. Installer opnieuw gedownload, en opnieuw de image laten downloaden. Nu werkte 't wel direct, dus ik vermoed dat 't een probleem via de auto installer was de eerste keer.
Weer alle gewenste addons downloaden, nu werken ze wel allemaal.
Ben nog niet helemaal tevreden over de snelheid van XBMC zelf, ondanks dat de prestaties ongeveer gelijk zouden zijn in vergelijking met de Xbox.

Persoonlijke beoordeling tot nu toe, in vergelijking met de Xbox.
Nadelen:
- GUI snelheid.
- SMB snelheid (Van R.Pi bedraad naar router -> van router via wifi naar laptop)
- Gedeelde folders op de PC zouden een paswoord en username bevatten volgens XBMC? Uhm wat? Uiteindelijk zijn ze wel beschikbaar via de officiele remote app voor Android.....

Voordelen:
- MKV/MP4 support.
- Dailymotion addon werkt wel, integenstelling tot de XBMC4XBOX versie.
- USB2 support itt USB1.1 Eindelijk de externe HDD rechtstreeks op de mediabox.

Voorlopig blijft de Xbox nog even staan, totdat ik de RaspBMC lekker draaiende heb.
Maar indertussen ben ik wel al 'n dikke 2,5 uur tevreden aan het kijken naar de ELMS race-serie op tv, die ik normaal op m'n 15'' monitor zou moeten kijken :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 28 september 2013 @ 20:57:58 #215
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_131655278
Je moet ook nfs gebruiken niet smb. nfs geeft betere performance met streamen. En je raspberry overclocken naar een nog stabiele snelheid die van mij draaid goed op 1100 MHz
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_131655494
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ja, maar de Pi kan dat dus niet aan. Wat ik daar lees zijn lage resoluties en lage framerates en een vertraging van zo'n 5 seconden. Nou maakt me die 5 seconden vertraging nog niet zo heel veel uit maar lage resoluties en lage framerates doe ik het niet voor.
Donderdag is het mij gelukt om een aardige stream te krijgen d.m.v. dit:

1raspivid -o - -t 9999999 |cvlc -vvv stream:///dev/stdin --sout '#rtp{sdp=rtsp://:8554/}' :demux=h264
Pi hing nog aan de tv en dus kwam camera-footage in beeld en dat was erg netjes (kan wel eens de volledige 1080P resolutie zijn geweest). Echter als ik onderstaande bij VLC invoerde:
1rtsp://<YourPiIP>:8554/
kon VLC deze stream maar 1 keer openen. (op een Android tablet ook geen succes)
Misschien een instelling bij VLC die verkeerd staat maar dat weet ik (nog) niet. Maar heel erg stabiel is het ook nog niet; eerste keer viel beeld na een tijdje weg; 2e keer leek het wel gewoon door te gaan.

In theorie kun je bovenstaande stream ook bijvoorbeeld toevoegen aan Surveillance-station op de NAS; dat kan nog wel geinig zijn. Misschien zelfs met bewegingsdetectie.
  zaterdag 28 september 2013 @ 22:02:36 #217
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131657792
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 20:57 schreef Lon3 het volgende:
Je moet ook nfs gebruiken niet smb. nfs geeft betere performance met streamen.
Had idd al zoiets begrepen toen ik aan het browsen was voor info. Ga maar eens uitzoeken hoe ik dat moet opzetten :)
quote:
En je raspberry overclocken naar een nog stabiele snelheid die van mij draaid goed op 1100 MHz
Oké, dat gaat dan het volgende worden. Maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat RaspBMC al standaard doet overclocken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 29 september 2013 @ 00:59:46 #218
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_131663253
Je kan vanuit raspbmc in de settings je clock speed idd aanpassen. Gewoon in kleine stapjes ophogen en even laten draaien. Zolang je geen vastlopers krijgt is het goed en kan je een stapje hoger. Op een gegeven moment begin je vanzelf te merken dat het instabiel wordt dan een stapje lager en je hebt je ideale snelheid te pakken. Dat kan namelijk per raspberry verschillen. Ik heb een raspberry die draaid op 1100 MHz en mijn andere kan amper 900mhz aan. Als je echt geluk hebt en je hebt een goeie chip red je zelfs 1200mhz. Alleen weet ik niet of je fan van die pasieve koelvinnen nodig hebt.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  zondag 29 september 2013 @ 11:04:56 #219
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131667172
Handmatig overklokken naar 900 MHz gaat dus prima ^O^ Dan is de GUI idd al een pak beter :)

Dus wil ik de ''standaard'' overclock modes ook maar eens testen. En dan raakt direct m'n SD corrupt en blijft ie in een bootloop hangen :') Hoppa, opnieuw beginnen...........

Straks eerst een image als backup maken van m'n SD als die lekker draait :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 29 september 2013 @ 11:13:09 #220
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_131667301
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Handmatig overklokken naar 900 MHz gaat dus prima ^O^ Dan is de GUI idd al een pak beter :)

Dus wil ik de ''standaard'' overclock modes ook maar eens testen. En dan raakt direct m'n SD corrupt en blijft ie in een bootloop hangen :') Hoppa, opnieuw beginnen...........

Straks eerst een image maken van m'n SD als die lekker draait :{
dat raad ik je sowieso wel aan. Als je en hebt geconfigureerd zoals je wilt een back up trekken en eventueel meteen op een 2de kaartje knallen. Als het ene kaartje corrupt raakt knal je het andere kaartje er in en je kan verder kijken. Daarna het andere kaartje restoren voor het geval dat het eerste kaartje corrupt raakt. Op het begin heb ik dat vaker gehad maar nu de afgelopen maanden niet meer.

En als je niet thuis bent en het gaat mis kan je vriendin/vrouw/broertje/moeder toch nog makkelijk haar serie kijken :+
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  zondag 29 september 2013 @ 11:37:04 #221
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131667767
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 11:13 schreef Lon3 het volgende:

[..]

dat raad ik je sowieso wel aan. Als je en hebt geconfigureerd zoals je wilt een back up trekken en eventueel meteen op een 2de kaartje knallen. Als het ene kaartje corrupt raakt knal je het andere kaartje er in en je kan verder kijken. Daarna het andere kaartje restoren voor het geval dat het eerste kaartje corrupt raakt. Op het begin heb ik dat vaker gehad maar nu de afgelopen maanden niet meer.
Ik had het ook kunnen weten eigenlijk, want met XBMC4xbox deed ik ook geregeld wel domme dingen en startte de Xbox ook niet meer op. Hop, backup terug erop en verder rotzooien :P
Dus ik heb m'n lesje ondertussen (alweer) geleerd op de harde manier :P
quote:
En als je niet thuis bent en het gaat mis kan je vriendin/vrouw/broertje/moeder toch nog makkelijk haar serie kijken :+
Ik heb al 'n geluk dat de vrouw daar niets vanaf weet. Ze kan nauwelijks de TV bedienen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 29 september 2013 @ 14:35:29 #222
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_131672938
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:37 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik had het ook kunnen weten eigenlijk, want met XBMC4xbox deed ik ook geregeld wel domme dingen en startte de Xbox ook niet meer op. Hop, backup terug erop en verder rotzooien :P
Dus ik heb m'n lesje ondertussen (alweer) geleerd op de harde manier :P

[..]

Ik heb al 'n geluk dat de vrouw daar niets vanaf weet. Ze kan nauwelijks de TV bedienen ;)
Als je het goed inregeld met een afstandsbediening lukt die het ook wel op een gegeven moment :) duurde even voordat die van mij het snapte maar nu willen we de pi echt niet meer missen
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  zondag 29 september 2013 @ 15:04:04 #223
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131673881
http://lifehacker.com/ras(...)vs-openel-1394239600
http://www.linuxplained.c(...)-xbian-raspberry-pi/

Had telkens gedoe met OpenELEC/Raspbmc.
Toen eens XBian geprobeerd en dat werkte flawless. :) Probeer het eens.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131680550
Zo eindelijk tijd gehad om de Pi in de slaapkamer te testen.

Onlangs internet upgrade naar 120Mbit, goede timing dacht ik zo.

Openelec, XBMC 12.2, TP link usb wifi + Mele F10 remote.

Wat een zonnetje :)

Zelfs 1080p wordt hier gestreamd, met enige moeite, dat wel. Maar om de 5 min even bufferen vind ik geen probleem. Op 720p geen problemen!

Nu kan de vrouw des huizes ook daar series kijken, ben benieuwd of ze ermee om kan gaan (Mele F10 dan ;) ). Dat horen jullie nog.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zondag 29 september 2013 @ 23:46:40 #225
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_131696207
Om de 5 minuten bufferen? Das toch niet acceptabel? Daarom gebruik ik geen WiFi om te streamen :+
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 30 september 2013 @ 08:01:04 #226
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_131700136
Chill, ik wist niet eens dat er een Raspberry Pi topic was.

Ik heb zelf ook meerdere draaien en vele gemaakt etc.
Vorige week een nieuwe update van Openelec erop gezet en ze blijven het verbeteren! Helemaal top.

Ik heb dit:
- Raspi B 2.0 512mb oc@950Mhz
- Openelec 3.2.0
- Mpeg2 license
- VC1 license
- 8GB SDHC klasse 10
- HDMI 1.4.
- Voeding via USB adapter in stroom
- Yatse app voor Android
- Logitech K400

Werkt 100%, nooit problemen. Stream alles vanaf mijn netwerkschijven.
Heb afgelopen week wel een probleem gehad met het auto-update functie van Openelec ivm een te kleine partitie op de sd kaart. Dit heb ik verholpen door de partitie te resizen via SSH.

Toch raar dat Openelec zichzelf zo'n kleine partitie toe wijst, maakt niet uit hoe groot je sd kaart is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Giester op 30-09-2013 08:08:17 ]
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_131714670
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:46 schreef Lon3 het volgende:
Om de 5 minuten bufferen? Das toch niet acceptabel? Daarom gebruik ik geen WiFi om te streamen :+
Nee elke 5 min hapering van 1-3 seconden, niet echt bufferen.
Tijd zal het leren, ben benieuwd of het blijft werken, anders ff OpenElec updaten naar 3.6 (of 3.0.6 ?)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  maandag 30 september 2013 @ 19:14:46 #228
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_131716209
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:29 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Nee elke 5 min hapering van 1-3 seconden, niet echt bufferen.
Tijd zal het leren, ben benieuwd of het blijft werken, anders ff OpenElec updaten naar 3.6 (of 3.0.6 ?)
Update OpenElec naar 3.2.0 ^O^
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_131811216
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 21:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Donderdag is het mij gelukt om een aardige stream te krijgen d.m.v. dit:
[ code verwijderd ]

Pi hing nog aan de tv en dus kwam camera-footage in beeld en dat was erg netjes (kan wel eens de volledige 1080P resolutie zijn geweest). Echter als ik onderstaande bij VLC invoerde:
[ code verwijderd ]

kon VLC deze stream maar 1 keer openen. (op een Android tablet ook geen succes)
Misschien een instelling bij VLC die verkeerd staat maar dat weet ik (nog) niet. Maar heel erg stabiel is het ook nog niet; eerste keer viel beeld na een tijdje weg; 2e keer leek het wel gewoon door te gaan.

In theorie kun je bovenstaande stream ook bijvoorbeeld toevoegen aan Surveillance-station op de NAS; dat kan nog wel geinig zijn. Misschien zelfs met bewegingsdetectie.
Ik heb momenteel veel succes met het volgende.
Doe als hierboven maar doe nu:
1raspivid -o - -t 0 -w 640 -h 360 -fps 25 |cvlc -vvv stream:///dev/stdin --sout '#standard{access=http,mux=ts,dst=:8090}' :demux=h264

De
1-t o
zou er voor moeten zorgen dat deze stream blijft streamen en niet stopt na bijv. 999999 miliseconden, en
1&
aan het eind zorgt ervoor dat dit blijft streamen ook wanneer je SSH-sessie afsluit.

Met VLC op je telefoon/pc kun je deze stream openen met dit:
1http://<YourPiIP>::8090 
Ook IP Cam Viewer kan deze stream openen, maar handig is die app niet.
Enig voordeel dat je daar het adres niet opnieuw hoeft in te voeren wat bij VLC wel moet.

Dit geeft bij mij nu uitstekend resultaat. Weinig vertraging en best goede kwaliteit.
Opent direct op VLC van pc én Android tablet.

Je kunt hogere resoluties proberen maar dat is niet echt aan te raden. Zelfs 1280*720 en 15fps gaf soms even schokken (en dat is ook te zien in ssh verbinding van putty).
1080p en 25fps hoef je helemaal niet aan te beginnen; maar probeer het maar eens uit :P
Kan ook zijn dat de Pi aan een powerline-adapter ligt.

Ik probeer de stream eens door te laten lopen; kijken of er problemen komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-10-2013 17:32:07 ]
pi_131815501
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:14 schreef Giester het volgende:

[..]

Update OpenElec naar 3.2.0 ^O^
Wow, dat is een stuk vlotter, haha. Ik zat nog op 2.x o.i.d :')

Maar na 30 min stopt 'ie met streamen. Kan eenmalig zijn, vanavond maar weer proberen.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_131819686
Het wordt nu donker en ik zie nu alleen maar de keuken (camera stond achter raam naar buiten gericht in de keuken) dus boel maar uitgezet. Morgen maar eens verschillende resoluties, framerates en bitrates proberen. Ook aan netwerk hangen en niet aan powerline.

Blij dat het eindelijk werkt; doch op lage resolutie.
pi_131843761
Nou, ik kan vertellen dat 1080P streaming met 25 fps werkt over bedraad netwerk. Ongeveer 2 seconden vertraging.

Heb 'm even met netwerkkabel verbonden i.p.v. powerline en dat maakt direct bovenstaande mogelijk.
Erg scherp is het beeld nog niet vind ik, maar dat kan ook door de ruimte of hoeveelheid licht liggen.

Ik ga eens knutselen met de command line (m.b.v. deze commands), en als daar iets uit komt rollen kijken of ik dit kan aansluiten op Surveillance Station van m'n Qnap. Vooralsnog lijkt dat namelijk nog niet mogelijk; hooguit door wat config-files e.d. op de NAS aan te passen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 04-10-2013 15:14:30 ]
pi_131938041
ik heb sinds vorige week de raspberry pi B versie met een 16GB SDHC class 10 sd kaartje.
en ik heb er raspbmc op geinstalleerd.
Alleen werkt deze ontzettend traag, als ik een menu wil openen of als ik icefilms ofzo open duurt het echt enkele minuten voor hij deze opend en dan heb ik het nog niet eens over het afspelen van een gevonden film.

iemand enig idee waar door dit komt?
ik heb hem met een hdmi kabel verbonden met mijn tv.en stroom via een oude usb mincro stekker van mijn oude htc desire hd.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131938253
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb sinds vorige week de raspberry pi B versie met een 16GB SDHC class 10 sd kaartje.
en ik heb er raspbmc op geinstalleerd.
Alleen werkt deze ontzettend traag, als ik een menu wil openen of als ik icefilms ofzo open duurt het echt enkele minuten voor hij deze opend en dan heb ik het nog niet eens over het afspelen van een gevonden film.

iemand enig idee waar door dit komt?
ik heb hem met een hdmi kabel verbonden met mijn tv.en stroom via een oude usb mincro stekker van mijn oude htc desire hd.
Welke skin gebruik je? De standaard (confluence)?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131938643
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb sinds vorige week de raspberry pi B versie met een 16GB SDHC class 10 sd kaartje.
en ik heb er raspbmc op geinstalleerd.
Alleen werkt deze ontzettend traag, als ik een menu wil openen of als ik icefilms ofzo open duurt het echt enkele minuten voor hij deze opend en dan heb ik het nog niet eens over het afspelen van een gevonden film.

iemand enig idee waar door dit komt?
ik heb hem met een hdmi kabel verbonden met mijn tv.en stroom via een oude usb mincro stekker van mijn oude htc desire hd.
raspberry is niet de snelste met laden door beperkte CPU. Maar minuten wachten per klikje of in totaal tot dat je bij de film bent aangekomen? De juiste/onjuiste voeding schijnt ook wel is problemen te geven. Heb zelf openelec erop gezet omdat die in mijn beleving wat sneller is. Helaas is die weer iets beperkt qwa tweaking.
:]
pi_131949933
Ik volg het concept Raspberry Pi al een tijdje en hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik krijg om me hier helemaal los op te laten. Wil zelf een HTPC bouwen en dit is daar uitstekend voor, daarnaast wil ik me ook al heel lang bezig houden met leren programmeren en ook hier zou de Raspberry een uitkomst in kunnen bieden. Ik heb lichte kennis met Linux, heb Fedora een tijdje geinstalleerd gehad om hier langzaam aan in te komen. Enigste nadeel dat ik heb is dat een netwerk kabel hier moeilijk wordt, tenzij ik de halve vloer eruit sloop om hem eronder door te verwerken, zal dat via de wifi moeten gaan.

Kan iemand me op weg helpen, waar te beginnen en zo, welke hardware zoals hubs, wifi dongles, etc je wél en welke juist níet moet hebben?
pi_131961798
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:08 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik volg het concept Raspberry Pi al een tijdje en hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik krijg om me hier helemaal los op te laten. Wil zelf een HTPC bouwen en dit is daar uitstekend voor, daarnaast wil ik me ook al heel lang bezig houden met leren programmeren en ook hier zou de Raspberry een uitkomst in kunnen bieden. Ik heb lichte kennis met Linux, heb Fedora een tijdje geinstalleerd gehad om hier langzaam aan in te komen. Enigste nadeel dat ik heb is dat een netwerk kabel hier moeilijk wordt, tenzij ik de halve vloer eruit sloop om hem eronder door te verwerken, zal dat via de wifi moeten gaan.

Kan iemand me op weg helpen, waar te beginnen en zo, welke hardware zoals hubs, wifi dongles, etc je wél en welke juist níet moet hebben?
powerline adapter niks voor jouw?
:]
pi_131962688
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Welke skin gebruik je? De standaard (confluence)?
ja, ik geloof dat ik de standaard gebruik, welke jij aangeeft.
heb hem gisteren al iets sneller gekregen door hem iets over te clocken naar 900Mhz.
maar bij bijvoorbeeld icefilms duurt het nog al lang voor hij de lijst up to date heeft.

en echt afsluiten doet het apparaat ook niet.
als ik namelijk hem afsluit loopt het beeld vast maar hij gaat verder niet uit. Dus het beeld wordt niet zwart en of hij schakelt niet terug naar de tv stand ofzo.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131962734
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:59 schreef wootahH het volgende:

[..]

powerline adapter niks voor jouw?
ik meende zelfs ook dat je er gewoon een usb wifi in kunt doen :).
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131962900
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:08 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik volg het concept Raspberry Pi al een tijdje en hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik krijg om me hier helemaal los op te laten. Wil zelf een HTPC bouwen en dit is daar uitstekend voor, daarnaast wil ik me ook al heel lang bezig houden met leren programmeren en ook hier zou de Raspberry een uitkomst in kunnen bieden. Ik heb lichte kennis met Linux, heb Fedora een tijdje geinstalleerd gehad om hier langzaam aan in te komen. Enigste nadeel dat ik heb is dat een netwerk kabel hier moeilijk wordt, tenzij ik de halve vloer eruit sloop om hem eronder door te verwerken, zal dat via de wifi moeten gaan.

Kan iemand me op weg helpen, waar te beginnen en zo, welke hardware zoals hubs, wifi dongles, etc je wél en welke juist níet moet hebben?
Het is inderdaad een leuk concept.

Ik heb een TP-LINK TL-WN823N Mini WiFi-N USB-netwerkadapter, die het doet met plug en play, haal prima resultaten. 1080p streamen gaat inmiddels zonder problemen, ook een volledige film. Ik heb een 120Mbit verbinding en zit ongeveer 15 meter van de modem.

Ik denk dat als je 50mbit verbinding hebt, het een stuk moeilijker wordt om HD content draadloos te streamen, maar je kunt het altijd proberen.

Er is een grote lijst met verified peripherals hier te vinden. Deze is gemaakt door Pi gebruikers en wordt continue geupdate, neem er eens een kijkje, je kunt er prima mee uit de voeten, me dunkt.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_131963007
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ik meende zelfs ook dat je er gewoon een usb wifi in kunt doen :).
kan ook. Moet je wel over een degelijk en stabiel wifi netwerk beschikken. Meeste mensen krijgen er geen stabiele hd stream overheen.

Icefilms is zowiezo erg sloom. Daar heeft iedereen last van :)
:]
pi_131963290
oke, verder heb ik hem dan wel wat sneller nu in ieder geval.
maar hebben er hier meer mensen last van dat de raspberry pi niet wil afsluiten?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131963338
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
oke, verder heb ik hem dan wel wat sneller nu in ieder geval.
maar hebben er hier meer mensen last van dat de raspberry pi niet wil afsluiten?
Raspberry pi is niet af te sluiten, het heeft ook geen aan/uit-knop. Enige manier om hem uit te zetten is de stekker uit het stopcontact trekken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131963849
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Raspberry pi is niet af te sluiten, het heeft ook geen aan/uit-knop. Enige manier om hem uit te zetten is de stekker uit het stopcontact trekken.
het handigste is wel system halt aan te roepen, om corruptie op je SD kaart te voorkomen..
pi_131963958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

het handigste is wel system halt aan te roepen, om corruptie op je SD kaart te voorkomen..
Gewoon aan laten staan ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131964093
ik dacht namelijk dat het mogelijk was omdat die optie wel in de xbmc zit ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131966041
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:59 schreef wootahH het volgende:

[..]

powerline adapter niks voor jouw?
Mwah....zou kunnen, maar ik zit in de woonkamer op een meter of 2 van mijn modem af en heb een redelijk snelle verbinding en een goed bereik hier, naar ik begreep van Online zit ik buiten op 500m van de kast af.

Het zou een tussen oplossing kunnen zijn wellicht, wil hoe dan ook in de toekomst LAN kabels naar de werkkamer leggen en aangezien er hier in de woonkamer de vloer toch half open gebroken moet worden kan ik dan net zo goed ook even een kabeltje trekken richting tv :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:11 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Het is inderdaad een leuk concept.

Ik heb een TP-LINK TL-WN823N Mini WiFi-N USB-netwerkadapter, die het doet met plug en play, haal prima resultaten. 1080p streamen gaat inmiddels zonder problemen, ook een volledige film. Ik heb een 120Mbit verbinding en zit ongeveer 15 meter van de modem.

Ik denk dat als je 50mbit verbinding hebt, het een stuk moeilijker wordt om HD content draadloos te streamen, maar je kunt het altijd proberen.

Er is een grote lijst met verified peripherals hier te vinden. Deze is gemaakt door Pi gebruikers en wordt continue geupdate, neem er eens een kijkje, je kunt er prima mee uit de voeten, me dunkt.
Heeeeey....maar die stickjes van TP LINK ken ik en in positieve zin :) heb er zelf ook ene gehad, precies dezelfde, fijn handzaam formaat ook. Ze staan bekend om hun hoge bereik en kosten ook nog eens bijna geen drol, daar kan zelfs een Sitecom van 50 euro niet tegen op.

Ik weet niet welke provider de meesten hier hebben maar zo ff grof geschat gezien de genoemde download snelheden, merendeel Ziggo?
Ik zit zelf bij Online, mijn download zit op 2,3, up ca. 1. Mocht het om de modem snelheid gaan; die draait een mooie 135Mbit continu. De verbinding is wel mooi stabiel en zit op nog geen halve kilometer van de kast buiten af.

Die lijst ga ik zeker weten even bestuderen, thnx ^O^
pi_131966803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Mwah....zou kunnen, maar ik zit in de woonkamer op een meter of 2 van mijn modem af en heb een redelijk snelle verbinding en een goed bereik hier, naar ik begreep van Online zit ik buiten op 500m van de kast af.

Het zou een tussen oplossing kunnen zijn wellicht, wil hoe dan ook in de toekomst LAN kabels naar de werkkamer leggen en aangezien er hier in de woonkamer de vloer toch half open gebroken moet worden kan ik dan net zo goed ook even een kabeltje trekken richting tv :P

[..]

Heeeeey....maar die stickjes van TP LINK ken ik en in positieve zin :) heb er zelf ook ene gehad, precies dezelfde, fijn handzaam formaat ook. Ze staan bekend om hun hoge bereik en kosten ook nog eens bijna geen drol, daar kan zelfs een Sitecom van 50 euro niet tegen op.

Ik weet niet welke provider de meesten hier hebben maar zo ff grof geschat gezien de genoemde download snelheden, merendeel Ziggo?
Ik zit zelf bij Online, mijn download zit op 2,3, up ca. 1. Mocht het om de modem snelheid gaan; die draait een mooie 135Mbit continu. De verbinding is wel mooi stabiel en zit op nog geen halve kilometer van de kast buiten af.

Die lijst ga ik zeker weten even bestuderen, thnx ^O^
Mooi!

Dat is wat betreft apparatuur een mooie om te starten.

Ik heb voor dat TP link ¤7 betaald ofzo, echt geen geld, en bizar goede verbinding inderdaad.

Streamen binnenshuis heeft overigens niks te maken met internetverbinding hoor, dat lijkt zo te lezen wel aan mijn verhaal. Maar natuurlijk niet. Meer als je met de Pi ook NAS wilt draaien ofzo, dan is het wel handig om goede snelheden te hebben.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_131967285
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:05 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik dacht namelijk dat het mogelijk was omdat die optie wel in de xbmc zit ;)
XBMC bestaat dan ook al een stuk langer dat de Raspi, en draai(t/de) voornamelijk op thuisservers, linuxboxen, afgedankte desktops etc. Raspi maakt het echter een stuk interessanter vanwege het lage stroomverbruiken kleine formaat.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131969005
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:48 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Mooi!

Dat is wat betreft apparatuur een mooie om te starten.

Ik heb voor dat TP link ¤7 betaald ofzo, echt geen geld, en bizar goede verbinding inderdaad.

Streamen binnenshuis heeft overigens niks te maken met internetverbinding hoor, dat lijkt zo te lezen wel aan mijn verhaal. Maar natuurlijk niet. Meer als je met de Pi ook NAS wilt draaien ofzo, dan is het wel handig om goede snelheden te hebben.
Mja klopt idd, heb de mijne toen ook voor ongeveer dat bedrag aangeschaft, stom eigenlijk dat ze in de winkel bijna nergens te vinden zijn, je wordt overal doodgegooid met Sitecoms, Cysco,Linksys etc. maar TP LINK zie je nergens. Terwijl bovenstaanden nog niet de helft halen wat een TP'tje aan kan. In Engeland daarentegen is het merk veel beter bekend.Had mijn broer er ook ene geadviseerd omdat hij naar een 2 etage appartement ging verhuizen en zijn aansluiting op de eerste stond en pc dus op tweede. Had ergens verwacht dat ik rond 3/4 streepjes uit zou komen, niks nada! Gewoon 5 en vol bereik! Een kameraad van me hetzelfde verhaal en dat signaal moest van 2 verdiepingen af komen, met zijn pc'tje op zolder hetzelfde verhaal, vol bereik!

NAS was ik (nog) niet van plan, wil wel één of meerdere externe HD's erop aansluiten maar dan gewoon voor opslag, media centre doeleinden dus.


Ik maakte uit je verhaal inderdaad even op dat het hier om web-streaming zou gaan.
pi_131971959
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

XBMC bestaat dan ook al een stuk langer dat de Raspi, en draai(t/de) voornamelijk op thuisservers, linuxboxen, afgedankte desktops etc. Raspi maakt het echter een stuk interessanter vanwege het lage stroomverbruiken kleine formaat.
oke, dank voor de info :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_131972809
als ik een ander besturings systeem er op wil zetten hoe doe ik dat?
kan ik gewoon het sd kaartje formatteren en een andere iso er op zetten?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:25:19 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131972968
That's the general idea, yeah.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131973016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
als ik een ander besturings systeem er op wil zetten hoe doe ik dat?
kan ik gewoon het sd kaartje formatteren en een andere iso er op zetten?
staat altijd goed uitgelegd op de site. Formatteren hoeft niet meer als je dat eenmaal gedaan hebt. Gewoon alleen de image erop knallen met W32diskimager
:]
pi_131973022
oke :) thanks
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:39:10 #256
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131973403
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

XBMC bestaat dan ook al een stuk langer dat de Raspi, en draai(t/de) voornamelijk op thuisservers, linuxboxen, afgedankte desktops etc. Raspi maakt het echter een stuk interessanter vanwege het lage stroomverbruiken kleine formaat.
en dan vergeet je het toestel waar het allemaal op begon gewoon te noemen ;(

Originele Xbox _O_ staat nog steeds op de slaapkamer als mediacenter, en eentje als backup voor de R.Pi in het TV kastje :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131973426
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

en dan vergeet je het toestel waar het allemaal op begon gewoon te noemen ;(

Originele Xbox _O_ staat nog steeds op de slaapkamer als mediacenter, en eentje als backup voor de R.Pi in het TV kastje :7
Sorry 8-)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131980571
Welke sites hebben de gunstigste prijs of waar krijg je de meeste waar voor je geld?
pi_131981901
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

en dan vergeet je het toestel waar het allemaal op begon gewoon te noemen ;(

Originele Xbox _O_ staat nog steeds op de slaapkamer als mediacenter, en eentje als backup voor de R.Pi in het TV kastje :7
ja alleen draait de huidige XBMC allang niet meer op de Xbox :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:48:06 #260
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131982335
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

ja alleen draait de huidige XBMC allang niet meer op de Xbox :P
jawel hoor. Wordt nog bij elke build geport door een groep(je) fanatiekelingen, en regelmatig releases met bugfixes. Maar wordt niet meer ondersteund door de developers. Resultaat is xbmc4xbox, nadeel daarvan is is dat er weinig tot geen ondersteuning meer is voor scripts en addons. Veel dingen die niet (meer) werken qua addons, en te zwak voor mp4/mkv bestanden. Dat is de reden dat ik zelf een paar weken geleden ben overgestapt naar een Pi.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132037686
Raspberry Pi: 1.75 million devices sold
quote:
The Raspberry Pi might not be the only game in town anymore when it comes to cheap, developer-friendly, single-board computers. But the little British group that wanted to offer an affordable, low-power device that schools could use to teach kids about computers has managed to sell 1.75 million devices in the past year and a half.

The little computer comes in two flavors, a $35 model with 512MB of RAM, Ethernet, and two USB 2.0 ports, or a cheaper $25 version with 256MB of RAM, no Ethernet, and a single USB port.

Both are powered by 700 MHz Broadcom BCM2835 ARM11 processors and use an SD card slot for storage. You can run a number of different Linux-based operating systems on a Raspberry Pi, and while the little computer isn’t even as fast as most entry-level Android phones these days, it can handle HD video playback, web browsing, and other light tasks.

It’s also a platform for learning how to build hardware and software. Folks looking for a cheap device to use as a PC or media center can find plenty of solutions with more processing power (and which don’t require you to build or buy a case separately). And folks looking for more powerful developer boards also have plenty of options.

But bigger isn’t always better, and in the case of the Raspberry Pi one of its most attractive features is the large community of developers and hobbyists that have been working to make the device more and more useful over the past few years.

It’s likely that the Raspberry Pi team will release an updated version with a faster processor at some point, but there’s still a lot of life left in the 1.75 million units shipped to date.
Netjes ^O^
pi_132248231
Wat een super dingetje is het ook O+.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_132252688
Ik vind hem alleen klein beetje traag als hij bijvoorbeeld moet zoeken naar, of als ik een map met films in wil bijvoorbeeld in icefilms.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:32:22 #264
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132253011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik vind hem alleen klein beetje traag als hij bijvoorbeeld moet zoeken naar, of als ik een map met films in wil bijvoorbeeld in icefilms.
Heb je al wel de laatste update van Openelec?
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132253022
nee, ik draai xbian. :)
of is openelec beter en sneller?

heb daar namelijk wel naar gekeken maar kwam er niet uit met installeren.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:33:49 #266
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132253059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, ik draai xbian. :)
Ik raad je aan om de laatste versie van Openelec te draaien.
Icefilms, 1Channel en Navi-X werken super nu.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132253115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:33 schreef Giester het volgende:

[..]

Ik raad je aan om de laatste versie van Openelec te draaien.
Icefilms, 1Channel en Navi-X werken super nu.
waar heb jij die openelec vandaan gehaald?
en heb jij een goede handleiding?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:52:58 #268
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132253617
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:36 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

waar heb jij die openelec vandaan gehaald?
en heb jij een goede handleiding?
Eazy peazy :)

Handleiding:
http://squirrelhosting.co(...)g-blog-info.php?id=9

Haal hier het nieuwste officiële OpenElec image vandaan.

http://openelec.thestateofme.com/official_images/

PS: Overclocken die handel! ;)
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132253759
en dan dus de 3.2.2 versie nemen neem ik aan?

en overclocken naar turbo?
heb hem met xbian nu namelijk op high staan.

en dan is het bijna gegarandeerd dat hij die films etc in icefilms veel sneller laad.

Ik ga het in ieder geval proberen thanks voor de info.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:59:20 #270
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132253839
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
en dan dus de 3.2.2 versie nemen neem ik aan?

en overclocken naar turbo?
heb hem met xbian nu namelijk op high staan.

en dan is het bijna gegarandeerd dat hij die films etc in icefilms veel sneller laad.
Idd, OpenElec versie 3.2.2. erop zetten.

Overclocken is verschillend per RaspPi. Niet zomaar alles omhoog gooien, maar testen op stabiliteit, vooral met over volten.

Maar idd, alles loopt dan veel soepeler. :)
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132254293
oke thanks ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:15:14 #272
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132256362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:33 schreef Giester het volgende:

[..]

Ik raad je aan om de laatste versie van Openelec te draaien.
Icefilms, 1Channel en Navi-X werken super nu.
Hmmm, misschien maar eens installeren om te zien hoe deze versie dan draait. Heb de vorige versie van OpenElec 3 uur gedraaid gehad en er weer snel vanaf gedonderd, was alles behalve soepel tov de toenmalige versie van Raspbian.Moet ik wel bij zeggen dat ik beide niet had overclocked.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132265233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik vind hem alleen klein beetje traag als hij bijvoorbeeld moet zoeken naar, of als ik een map met films in wil bijvoorbeeld in icefilms.
Tsja, je moet natuurlijk niet te veel verlangen van een $35 computertje wat draait van een memory kaartje.
pi_132266535
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:30 schreef devzero het volgende:

[..]

Tsja, je moet natuurlijk niet te veel verlangen van een $35 computertje wat draait van een memory kaartje.
Het zal nooit high-end performance worden inderdaad. Daar is het ook niet op gemaakt.
pi_132292196
nee, maar het moet ook niet zo zijn dat je half uur moet wachten voor je een keer zo'n film van icefilms kunt bekijken ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:41:44 #276
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132293479
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, maar het moet ook niet zo zijn dat je half uur moet wachten voor je een keer zo'n film van icefilms kunt bekijken ;)
Heb je OpenElec al geprobeerd nu? :)
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132293972
ja :) ^O^
hij is wel een stuk sneller als xbian bijvoorbeeld, ik kan nu ook betere/ sneller door het menu bladeren.
maar vooral ook doorbladeren terwijl iets anders wordt gedownload/ geïnstalleerd.
dat wou nauwelijks met xbian, ondanks de overclocking.

maar nu moet ik alleen nog even kijken hoe ik openelec kan overclocken. draait nu nog op 700Mah
dacht ik.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:59:00 #278
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132293993
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
ja :) ^O^
Eerste indruk?
(In vergelijking met Rasbian)
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132294037
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:59 schreef Giester het volgende:

[..]

Eerste indruk?
(In vergelijking met Rasbian)
zie mijn vorige post ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:06:43 #280
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132294242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

zie mijn vorige post ;)
Goed om te zien dat het gelukt is :)
Overclocken kan makkelijk, maar lees wel eerst goed wat info voordat je zomaar wat doet.
Je kan het makkelijkst in OpenElec via SSH of gewoon het config bestand aanpassen.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132294322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:06 schreef Giester het volgende:

[..]

Goed om te zien dat het gelukt is :)
Overclocken kan makkelijk, maar lees wel eerst goed wat info voordat je zomaar wat doet.
Je kan het makkelijkst in OpenElec via SSH of gewoon het config bestand aanpassen.
oke, ik ga er eens naar kijken.
dit weekend kan niet. wordt dus wel volgende week ergens.
ik post mijn bevindingen dan wel.
maar voorals nog is openelec zeer hoop gevend en een uitkomst voor mijn RB pi
^O^ :s)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:11:48 #282
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_132294392
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:09 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

oke, ik ga er eens naar kijken.
dit weekend kan niet. wordt dus wel volgende week ergens.
ik post mijn bevindingen dan wel.
maar voor alsnog is openelec zeer hoop gevend en een uitkomst voor mijn RB pi
^O^ :s)
Told ya. ;)
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_132296032
:)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:07:13 #284
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132327740
Iemand ervaring met een niet werkende HDMI output?

Vandaag nieuwe TV gekocht, flatscreen itt die oude beeldbuis :P Direct een HDMI kabel erbij gekocht, maar ik krijg die niet aan de gang met de Raspberry. Bij de X360 werkt de kabel prima, dus het ligt niet aan de kabel of TV.
Nu had ik al eens wat zitten zoeken, en kwam erachter dat je de R.pi geforceerd met HDMI output kan booten.
Zoals hier beschreven: http://choorucode.com/201(...)urn-on-hdmi-at-boot/

Dus, zoals ik al in de eerste zin zei: iemand ervaring hiermee?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132334584
Wat is jullie cpu verbruik wanneer de pi idle is? Bij openelec/raspbmc
:]
pi_132334711
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand ervaring met een niet werkende HDMI output?

Vandaag nieuwe TV gekocht, flatscreen itt die oude beeldbuis :P Direct een HDMI kabel erbij gekocht, maar ik krijg die niet aan de gang met de Raspberry. Bij de X360 werkt de kabel prima, dus het ligt niet aan de kabel of TV.
Nu had ik al eens wat zitten zoeken, en kwam erachter dat je de R.pi geforceerd met HDMI output kan booten.
Zoals hier beschreven: http://choorucode.com/201(...)urn-on-hdmi-at-boot/

Dus, zoals ik al in de eerste zin zei: iemand ervaring hiermee?
welk os draai je dan?
:]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:04:37 #287
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132337266
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:15 schreef wootahH het volgende:

[..]

welk os draai je dan?
RaspBMC op dit moment.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:23:07 #288
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_132352852
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

RaspBMC op dit moment.
Bij mij draait die out of the box met HDMI. Ik heb ook raspbmc
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_132369547
Misschien is je Raspi naar de kloten? Start hem eens zonder geheugenkaart. Welke ledjes branden er?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132385065
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand ervaring met een niet werkende HDMI output?

Vandaag nieuwe TV gekocht, flatscreen itt die oude beeldbuis :P Direct een HDMI kabel erbij gekocht, maar ik krijg die niet aan de gang met de Raspberry. Bij de X360 werkt de kabel prima, dus het ligt niet aan de kabel of TV.
Nu had ik al eens wat zitten zoeken, en kwam erachter dat je de R.pi geforceerd met HDMI output kan booten.
Zoals hier beschreven: http://choorucode.com/201(...)urn-on-hdmi-at-boot/

Dus, zoals ik al in de eerste zin zei: iemand ervaring hiermee?
Maar even een account aangemaakt mijn ervaring te delen - ik heb dit probleem ook gehad. De methode die je post werkt bij mij. Open de config file in je SD kaart, en gooi "hdmi_force_hotplug=1" eronder.
Voorbeeld:



Daarna deed hij bij mij als een zonnetje! (Een heel langzaam opkomend, zwak zonnetje, maar toch)

Geen idee waarom dat gpu_mem erachter staat, trouwens..
Oh.
pi_132385649
Gpu_mem geeft aan hoeveel geheugen aan de GPU wordt toegekend, ten koste van de cpu.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:10:24 #292
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132388764
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:21 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Maar even een account aangemaakt mijn ervaring te delen - ik heb dit probleem ook gehad. De methode die je post werkt bij mij. Open de config file in je SD kaart, en gooi "hdmi_force_hotplug=1" eronder.
Voorbeeld:

[ afbeelding ]

Daarna deed hij bij mij als een zonnetje! (Een heel langzaam opkomend, zwak zonnetje, maar toch)

Geen idee waarom dat gpu_mem erachter staat, trouwens..
ik had misschien erbij moeten zetten dat die oplossing niet werkte bij mij.

Ik ga eerst eens een andere distro proberen straks. OpenElec maar eens testen.
Dan maar eens een andere kabel proberen, eventueel in combi met een andere TV. Schijnt dat de Pi nogal kieskeurig is wat betreft kabels ivm een zwakke HDMI uit. En aangezien ik met een 3 mtr lange Action kabel zit :')
Mocht dat allemaal niet baten gaat ie retour richting SOSsolutions.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132389620
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik had misschien erbij moeten zetten dat die oplossing niet werkte bij mij.

Ik ga eerst eens een andere distro proberen straks. OpenElec maar eens testen.
Dan maar eens een andere kabel proberen, eventueel in combi met een andere TV. Schijnt dat de Pi nogal kieskeurig is wat betreft kabels ivm een zwakke HDMI uit. En aangezien ik met een 3 mtr lange Action kabel zit :')
Mocht dat allemaal niet baten gaat ie retour richting SOSsolutions.
Welke ledjes branden er als de Raspi aanstaat? Doet de analoge video out het wel?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:28:47 #294
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132398109
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Welke ledjes branden er als de Raspi aanstaat? Doet de analoge video out het wel?
analoog werkt gewoon. Zal straks posten welke leds er branden, ben nog onderweg van het werk richting huis. Moet ik de hdmi dan insteken en analoog uittrekken voor het uitlezen van de leds?

edit: thuis en even aangeslingerd.

• ACT - knippert onwillekeurig bij opstart en gedurende 30s.
• PWR - brand continue
• FDX - brand continue
• LNK - knippert onwillekeurig
• 100 - brand continue

Maar iets vreemd gebeurde net, iets wat ie van het weekend niet deed. Bij het aanzetten van de Pi sprong die ineens naar het HDMI kanaal. Maar het beeld blijft wel gewoon zwart :{

[ Bericht 10% gewijzigd door Sinister-D- op 21-10-2013 17:02:48 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132399701
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:28 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

analoog werkt gewoon. Zal straks posten welke leds er branden, ben nog onderweg van het werk richting huis. Moet ik de hdmi dan insteken en analoog uittrekken voor het uitlezen van de leds?

edit: thuis en even aangeslingerd.

• ACT - knippert onwillekeurig bij opstart en gedurende 30s.
• PWR - brand continue
• FDX - brand continue
• LNK - knippert onwillekeurig
• 100 - brand continue

Maar iets vreemd gebeurde net, iets wat ie van het weekend niet deed. Bij het aanzetten van de Pi sprong die ineens naar het HDMI kanaal. Maar het beeld blijft wel gewoon zwart :{
Wat apart. Waarschijnlijk geeft hij even korte spanning op het HDMI-kanaal en besluit dan over te gaan op analoog. Maar waarom :? Ik tast ook in het duister.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132399790
Probeer eens de Pi op te starten terwijl de TV aanstaat in HDMI, als je dat nog niet geprobeerd hebt. Op de een of andere manier detecteert je Pi de TV niet, lijkt het wel.

Hier nog wat dingen en parameters die je kunt proberen:
http://elinux.org/R-Pi_Troubleshooting#No_HDMI_output_at_all
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:18:46 #297
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132399876
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Probeer eens de Pi op te starten terwijl de TV aanstaat in HDMI, als je dat nog niet geprobeerd hebt. Op de een of andere manier detecteert je Pi de TV niet, lijkt het wel.
Dat probeer ik al de hele tijd sinds ik dit aan de hand heb :{

edit: en die fout pagina heb ik ook al geprobeerd, config.txt aanpassen enzo :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132399895
Probeer eens een andere hdmi poort op je tv?
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:19:54 #299
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132399914
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef Wokkel het volgende:
Probeer eens een andere hdmi poort op je tv?
Ook al gedaan :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132399936
En andere distro ook? Dan kan het haast alleen maar aan je Pi liggen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:21:29 #301
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132399961
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
En andere distro ook? Dan kan het haast alleen maar aan je Pi liggen.
Was al bezig met OpenElec af te halen, en een backup te maken van mijn huidige setup ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')