Heb je OpenElec al geprobeerd nu?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, maar het moet ook niet zo zijn dat je half uur moet wachten voor je een keer zo'n film van icefilms kunt bekijken
zie mijn vorige postquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:59 schreef Giester het volgende:
[..]
Eerste indruk?
(In vergelijking met Rasbian)
Goed om te zien dat het gelukt isquote:
oke, ik ga er eens naar kijken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:06 schreef Giester het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het gelukt is
Overclocken kan makkelijk, maar lees wel eerst goed wat info voordat je zomaar wat doet.
Je kan het makkelijkst in OpenElec via SSH of gewoon het config bestand aanpassen.
Told ya.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
oke, ik ga er eens naar kijken.
dit weekend kan niet. wordt dus wel volgende week ergens.
ik post mijn bevindingen dan wel.
maar voor alsnog is openelec zeer hoop gevend en een uitkomst voor mijn RB pi
![]()
welk os draai je dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand ervaring met een niet werkende HDMI output?
Vandaag nieuwe TV gekocht, flatscreen itt die oude beeldbuisDirect een HDMI kabel erbij gekocht, maar ik krijg die niet aan de gang met de Raspberry. Bij de X360 werkt de kabel prima, dus het ligt niet aan de kabel of TV.
Nu had ik al eens wat zitten zoeken, en kwam erachter dat je de R.pi geforceerd met HDMI output kan booten.
Zoals hier beschreven: http://choorucode.com/201(...)urn-on-hdmi-at-boot/
Dus, zoals ik al in de eerste zin zei: iemand ervaring hiermee?
RaspBMC op dit moment.quote:
Bij mij draait die out of the box met HDMI. Ik heb ook raspbmcquote:
Maar even een account aangemaakt mijn ervaring te delen - ik heb dit probleem ook gehad. De methode die je post werkt bij mij. Open de config file in je SD kaart, en gooi "hdmi_force_hotplug=1" eronder.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand ervaring met een niet werkende HDMI output?
Vandaag nieuwe TV gekocht, flatscreen itt die oude beeldbuisDirect een HDMI kabel erbij gekocht, maar ik krijg die niet aan de gang met de Raspberry. Bij de X360 werkt de kabel prima, dus het ligt niet aan de kabel of TV.
Nu had ik al eens wat zitten zoeken, en kwam erachter dat je de R.pi geforceerd met HDMI output kan booten.
Zoals hier beschreven: http://choorucode.com/201(...)urn-on-hdmi-at-boot/
Dus, zoals ik al in de eerste zin zei: iemand ervaring hiermee?
ik had misschien erbij moeten zetten dat die oplossing niet werkte bij mij.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:21 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Maar even een account aangemaakt mijn ervaring te delen - ik heb dit probleem ook gehad. De methode die je post werkt bij mij. Open de config file in je SD kaart, en gooi "hdmi_force_hotplug=1" eronder.
Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Daarna deed hij bij mij als een zonnetje! (Een heel langzaam opkomend, zwak zonnetje, maar toch)
Geen idee waarom dat gpu_mem erachter staat, trouwens..
Welke ledjes branden er als de Raspi aanstaat? Doet de analoge video out het wel?quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik had misschien erbij moeten zetten dat die oplossing niet werkte bij mij.
Ik ga eerst eens een andere distro proberen straks. OpenElec maar eens testen.
Dan maar eens een andere kabel proberen, eventueel in combi met een andere TV. Schijnt dat de Pi nogal kieskeurig is wat betreft kabels ivm een zwakke HDMI uit. En aangezien ik met een 3 mtr lange Action kabel zit![]()
Mocht dat allemaal niet baten gaat ie retour richting SOSsolutions.
analoog werkt gewoon. Zal straks posten welke leds er branden, ben nog onderweg van het werk richting huis. Moet ik de hdmi dan insteken en analoog uittrekken voor het uitlezen van de leds?quote:Op maandag 21 oktober 2013 12:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Welke ledjes branden er als de Raspi aanstaat? Doet de analoge video out het wel?
Wat apart. Waarschijnlijk geeft hij even korte spanning op het HDMI-kanaal en besluit dan over te gaan op analoog. Maar waaromquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
analoog werkt gewoon. Zal straks posten welke leds er branden, ben nog onderweg van het werk richting huis. Moet ik de hdmi dan insteken en analoog uittrekken voor het uitlezen van de leds?
edit: thuis en even aangeslingerd.
• ACT - knippert onwillekeurig bij opstart en gedurende 30s.
• PWR - brand continue
• FDX - brand continue
• LNK - knippert onwillekeurig
• 100 - brand continue
Maar iets vreemd gebeurde net, iets wat ie van het weekend niet deed. Bij het aanzetten van de Pi sprong die ineens naar het HDMI kanaal. Maar het beeld blijft wel gewoon zwart![]()
Dat probeer ik al de hele tijd sinds ik dit aan de hand hebquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Probeer eens de Pi op te starten terwijl de TV aanstaat in HDMI, als je dat nog niet geprobeerd hebt. Op de een of andere manier detecteert je Pi de TV niet, lijkt het wel.
Ook al gedaanquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef Wokkel het volgende:
Probeer eens een andere hdmi poort op je tv?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |