Maar bedoelen jullie hetzelfde?quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
misschien een stomme vraag maar zou t niet zo kunnen zijn dat men kinderen ook wilt leren dat t soms via een regel moet en daarom allemaal tzelfde?
Dan denk ik... wat is er mis mee als X zelf dat poppetje knipt? Dan kan je toch juist als juf zien wat zo'n kind kan?quote:Of dan beslist de juf dat de kinderen het moeten maken zoals het voorbeeld.
Dan denkt X je kan mij wat ik knip zelf wel een poppetje voor mijn verkeersbord.
Er hingen dus allemaal dezelfde (ongeveer) verkeersborden op school en dan 1 die er heel erg uitspringt en dat is dan die van haar. En daar heeft de juf denk ik ook moeite mee.
Alles moet heel strak en naar voorbeeld uitspattingen kunnen niet.
Als het gaat om taken die passen bij de capaciteiten van de leerling lijkt het me goed om eisen te stellen, maar domweg verplichten dingen op een bepaalde manier aan te pakken zonder daarbij rekening te houden met de mogelijkheden en de motivatie van een kind vind ik niet slim. Stel dat de dochter van Pvoesss echt hoogbegaafd is, dan is het echt niet toe te juichen dat ze zich aanpast aan het gemiddelde niveau en lekker meedoet, omdat er dan ook sprake is van onderpresteren. Je wilt als school toch dat leerlingen gemotiveerd zijn, op hun eigen niveau werken, enz.? Dan moet de juf misschien met wat uitdagenders komen dan: knip eenzelfde poppetje uit. Vervolgens kan ze dan heus wel eisen stellen aan die nieuw verzonnen opdracht.quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mischien de knuppel in het hoenderhok...maar ze zitten toch ook op school om iets te leren?
En als ze alles maar op hun eigen manier blijven doen omdat ze dat het leukste vinden dan leren ze natuurlijk niet zo gek veel.
Ja hoor, ik maak(te) altijd toetsen boven mijn niveau op 1 of andere manierquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:41 schreef Troel het volgende:
Kan er sprake zijn van boven niveau zijn? Ja, als je een gemiddeld niveau hebt, maar volgens mij kan je nooit boven je eigen niveau scoren? Misschien dat je de juiste antwoorden gokt, maar dat lukt ook niet elke keer natuurlijk
Maar ja, de BASIS-school heet niet voor niks zo. En ik begin te denken dat die basis helemaal niet zo breed is. ik heb óók het idee dat het niveau van wat ze leren lager ligt dan in 'onze' tijd.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als het gaat om taken die passen bij de capaciteiten van de leerling lijkt het me goed om eisen te stellen, maar domweg verplichten dingen op een bepaalde manier aan te pakken zonder daarbij rekening te houden met de mogelijkheden en de motivatie van een kind vind ik niet slim. Stel dat de dochter van Pvoesss echt hoogbegaafd is, dan is het echt niet toe te juichen dat ze zich aanpast aan het gemiddelde niveau en lekker meedoet, omdat er dan ook sprake is van onderpresteren. Je wilt als school toch dat leerlingen gemotiveerd zijn, op hun eigen niveau werken, enz.? Dan moet de juf misschien met wat uitdagenders komen dan: knip eenzelfde poppetje uit. Vervolgens kan ze dan heus wel eisen stellen aan die nieuw verzonnen opdracht.
dan is je niveau toch anders dan je denkt Easy. je kan gewoonweg niet per ongeluk te hoog scoren. Wél te laag.quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:23 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ja hoor, ik maak(te) altijd toetsen boven mijn niveau op 1 of andere manier
Daar kom je nu meequote:Op zaterdag 27 april 2013 18:30 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dan is je niveau toch anders dan je denkt Easy. je kan gewoonweg niet per ongeluk te hoog scoren. Wél te laag.
ja, sorry.quote:
Eens! Bij Kim wordt de 128 langzaamaan te klein of te kort. Maar meestal is de volgende maat meteen 134/140 oid.quote:Op zondag 28 april 2013 08:48 schreef Sjeen het volgende:
Even iets heel anders... Ik vind de overgang van kleding in maat ??-128 naar 134-?? nog best wennen. Kleding vanaf 134 is ineens zo van die echte (pre)puber kleding.
Mjah, dat is meer dat ze er nog tussenin hobbelt qua maat (en dat is naar mijn idee bij elke maatwissel zo), niet dat de kleren vanaf maat 134 je 10-jarige ineens eruit ziet alsof ze bijna 18 isquote:Op zondag 28 april 2013 10:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Eens! Bij Kim wordt de 128 langzaamaan te klein of te kort. Maar meestal is de volgende maat meteen 134/140 oid.
Broeken 116 worden nu ook langzaamaan te kort. Maar 122 is dan meteen weer zo groot.
quote:Op zondag 28 april 2013 10:22 schreef lady-wrb het volgende:
de coolcat mijden we als de pest vanwege het hoge kindergehalte in de grotere kindermaten en de kleinste herenmaten zijn weer veel te groot
quote:Op zondag 28 april 2013 10:23 schreef YPPY het volgende:
Sjeen, ik begrijp je helemaal! Het is nu lastiger iets te vinden. Gelukkig past 128 soms nog, maar met 134 is echt bijna puberspul.
Grappig dit.quote:Op zondag 28 april 2013 10:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Mjah, dat is meer dat ze er nog tussenin hobbelt qua maat (en dat is naar mijn idee bij elke maatwissel zo), niet dat de kleren vanaf maat 134 je 10-jarige ineens eruit ziet alsof ze bijna 18 is
Ik vind ook helemaal niet dat de opdrachten op school maar vrijblijvend moeten zijn of dat er geen eisen moeten worden gesteld. Onze scholen zijn gericht op de kinderen die op of rond het gemiddelde zitten. Als dat niet voldoet, dan moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden. School is niet alleen maar leuk. Kinderen mogen best tegen dingen oplopen, omdat ze daar ook van leren.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar ja, de BASIS-school heet niet voor niks zo. En ik begin te denken dat die basis helemaal niet zo breed is. ik heb óók het idee dat het niveau van wat ze leren lager ligt dan in 'onze' tijd.
Alles moet 'leuk' zijn enzo. Topo afgeschaf (écht! De ergernis)
Dat zou best een verschil kunnen zijn iddquote:Op zondag 28 april 2013 10:42 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat er een groot verschil is tussen jongens en meisjes daarin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |