abonnement Unibet Coolblue
pi_125538201
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_125543077
Hoe hebben jullie de tandarts geïntroduceerd? Ons zoontje is 4 en is vorige week naar de tandarts gegaan voor een intake en dat was echt een HEL :')
We zijn speciaal naar een kindertandarts gegaan zodat we weten dat er ervaringen hebben met kinderen en op hun is niks aan te merken, waren heel rustig en geduldig en legde alles spelenderwijs uit maar zodra ze met een tandenborstel alleen maar in de buurt van zijn mond kwamen was het krijsen en brullen :')

En nu het erge: hij heeft een gaatje wat ze graag willen aanpakken maarja dat zie ik dus niet gebeuren tenzij ze een rubberen hamer klaarleggen _O-
  zondag 21 april 2013 @ 00:52:09 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125543355
Is ie nu pas voor het eerst naar de tandarts geweest? Hier gaan ze vanaf 2 mee en als ze dan niet willen is er weinig aan de hand maar na een paar keer is het nu ruzie wie er als eerste mag.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125543482
Hier ook vanaf 2 jaar mee, ze gaan inmiddels beide alleen in de stoel, geen problemen so far.

Lars wordt aanstaande vrijdag geopereerd aan zijn liesbreuk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_125543582
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Is ie nu pas voor het eerst naar de tandarts geweest? Hier gaan ze vanaf 2 mee en als ze dan niet willen is er weinig aan de hand maar na een paar keer is het nu ruzie wie er als eerste mag.
Wilde eigenlijk bij onze eigen tandarts en die vertelde dat ie pas vanaf 4 jaar kinderen behandeld dus ging er eigenlijk vanuit dat dat de leeftijd was dat het begon. Toen viavia erachter gekomen dat in onze omgeving kids eigenlijk ook meegaan vanaf 2 jaar dus toen ook mee besloten meteen om gewoon een kindertandarts opgaan zoeken ipv onze eigen tandarts.....
pi_125546843
Mijne gaat over een paar weken voor het eerst, die is in februari 2 geworden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_125546882
Die van ons gaat ook mee vanaf 2 jaar. Eerste keer wilde hij niet naar binnen. Half jaar later heb ik het drie dagrn van te voren gezegd en een spel gedaan. We hebben een relax stoel. Toen ging hij zonder problemen alhoewel hij het wel spannend vond. En nu moet ik wekelijks van hem op de tandartsstoel thuis :D
pi_125546914
Hier zijn ze ook een paar keer mee geweest. Dyon heeft echter nog niet alleen in de stoel willen liggen (bij vorige controle was hij 2,5), maar oudste heeft vanaf 5 jaar zelf ook controles (nieuwe tandarts aangezien de vorige echt niet met kinderen overweg kon) en dat is nooit een probleem geweest. We moeten ook weer een afspraak maken.
pi_125546936
Anne ging drie dagen voor haar tweede verjaardag voor het eerst en toen ze tweeënhalf was weer. Ze wilde niet alleen op de stoel maar op mijn schoot wel.
Mond open doen was geen probleem.
pi_125547133
Pessie, ik denk nog steeds dat het toverwoord 'loslaten' is als het om eten gaat.

Eten en slapen zijn de enige twee dingen waartoe je een kind niet kunt dwingen en die daardoor ingezet kunnen worden als machtsmiddel. Door te veinzen dat het je geen snars interesseert wat er gegeten wordt, ontneem je je kind dat machtsmiddel.

Pushen, op welke manier dan ook, werkt alleen maar averechts. :)
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 09:22:59 #11
5428 crew  miss_sly
pi_125547284
Volgens mij kreeg wickie voor Mette ook voor een groot deel het advies van de diëtiste om het los te laten en geen strijd er van te maken. Ze kreeg volgens mij voornamelijk tips die betrekking hadden op hoe en heel weinig op wat, want hoe dan ook kun je een kind niet dwingen te eten.

'S gaat vanaf het begin mee naar de tandarts en is een keer bij mij op schoot in de stoel geweest. Wij hoeven maar een keer per jaar, dus hee veel het ze nog niet geoefend. Ik denk dat ze dit jaar wel echt gecontroleerd gaat worden als het lukt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125548090
Volgens mij gingen onze meiden al mee naar de tandarts toen ze nog in de maxicosi zaten. Echt op de stoel vanaf een jaar of 2. Gaat gelukkig prima. Wij gaan elk halfjaar, laatste keer was vorige week. Dan willen ze wel op schoot, maar ze vinden het prima als er gekeken wordt.
Admiraal, misschien boekje uit de bieb halen over de tandarts? Of misschien heeft die kindertandarts nog advies?

Peuter is hier 104 cm en 14 kg. Vorige week bij de anesthesist gewogen en gemeten.
Ze is met 3 jaar volgens mij nog op het CB geweest en komende afspraak is met 3 jaar en 9 mnd. Ik heb zelf gebeld, omdat ze niet zo heel snel zijn hier en ik liever maar vast had staan. Ze krijgen met die laatste afspraak ook nog een prik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_125605878
begonnen met potjestraining... :X

*poef* nu is het weg
  maandag 22 april 2013 @ 18:12:34 #14
258612 nytar
boys boys boys
pi_125606918
_O-
pi_125609321
Haha KJ, dat ziet er al veelbelovend uit. ;)

Wij mogen morgenmiddag naar het CB voor de 3 jaar afspraak. Ik ben benieuwd wat de stats zijn van onze dame. Verder gaat alles zijn gangetje dus weinig te melden aan de arts daar.
pi_125613479
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:46 schreef kaatjejannie het volgende:
begonnen met potjestraining... :X

[ afbeelding ]
Creatief met potje! ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_125634217
Ik weet even niet waar ik goef aan doe. Blijkbaar ben ik te vroeg begonnen met zindelijkheidstraining. Yaro poept en plast prima op de wc als we hem er op tijd opzetten. Maar hij lijkt het echt niet zelf te voelen nog.
Nu zet ik hem elk uur/anderhalf uur op de wc. Vaak plast hij dan. Maar soms ook niet. Meestal probeer ik het dan 15 min later nog eens. Maar soms is dit te laat. Ik vraag het ook regelmatig maar hij zegt eigenlijk altijf nee. Met een zeldzame uitzondering na.

Nu hebben we al heel wat overwonnen want eerst durfde hij niet op de wc. Maar nu is de vraag weer even terug naar luiers laten voor wat het is. Of toch door gaan?

We zijn begonnen omdat hij luiersverschonen echt niet fijn meer vind.
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:29:13 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125634927
As, gewoon doorgaan. Nathan begint het nu af en toe aan te geven en gisteren was hij voor het eerst met op tijd aangeven dat hij moest poepen.

Karin, hoop dat hij snel van het probleem af is :*
pi_125640682
Zo! Goedgekerud op het cb. *O*
93 cm en 12,9 kilo, exact -1 lijn. Nu zit ik op de bank met slapende peuter op me. Ze was helemaal moe van het ochtendje kdv, maar ze kon daar niet slapen omdat we naar het cb moesten.
pi_125644556
As, zie je het zelf zitten om zo door te gaan en vind Yaro het ok zo?

(als ik voor mezelf moet spreken, ik zou denk ik de luier weer aantrekken, omdat ik me afvraag of het veel zin heeft als hij het zelf niet voelt. En dan wel af en toe op de wc (bijvoorbeeld voor het slapen gaan of in bad gaan), zodat het wel "gewoon" blijft, omdat hij nu wel op de wc durft en als hij zelf aangeeft naar de wc te moeten zou ik hem ook laten gaan en als je het idee hebt dat hij het beter aanvoelt, nieuwe poging doen).
Misschien kan je op een andere manier verschonen. Onze gastouder verschoont de kinderen staand, misschien vind hij dat minder vervelend?

Nikki, fijn!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_125644642
Goede stats Nikki.

Dat is ook een beetje mijn idee Nijna. Ik vind het op zich geen probleem maar als het hem nog niet echt boeit heb ik het gevoel het voor niets te doen.

Ik dacht dat Nathan al helemaal zindelijk was Pessie. Maar hij geeft het dus ook nog niet aan?
pi_125644678
Ik denk dat je het 'aanvoelen' kunt leren. :)
pi_125645162
Door gewoon consequent vol te houden hem elk uur ofzo op de wc te zetten spring? Zou dat echt zo werken?
Ik heb daadwerkelijk geen idee.

Ik denk dat Yaro op dat gebied aan de ene kant ook lui is. Dus het daardoor wel lang kan duren. Maar weet ook niet als ik nu weer terug ga naar alleen luiers het ook niet vanzelf kom.
pi_125645775
Dat inderdaad. En door m er bij ongelukjes op te wijzen dat dat plas is en in de wc moet. Het doekje uitwringen in de wc of zo. Plasje uitzwaaien, als in drinkt vertellen dat dat in zn buik komt en het er als plas via zn piemel weer uitkomt, als ie plast zeggen 'kijk, dat is je appelsap van net!' Dat soort dingen. :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:02:31 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125647075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:20 schreef -Spring het volgende:
Dat inderdaad. En door m er bij ongelukjes op te wijzen dat dat plas is en in de wc moet. Het doekje uitwringen in de wc of zo. Plasje uitzwaaien, als in drinkt vertellen dat dat in zn buik komt en het er als plas via zn piemel weer uitkomt, als ie plast zeggen 'kijk, dat is je appelsap van net!' Dat soort dingen. :)
Been there, done that. Fabi, bjjna 3,5 taalt er totaal niet naar. Maar weet in theorie wel hoe en waar het moet
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:02:26 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125648822
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:07 schreef -Spring het volgende:
Laat ie het gewoon lopen dan?
Als hij al zn luier uit heeft wel ja.
En dan vraag ik. WAAR moet je plassen? En dan zegt ie: op de wc.
Ik wil niet op wc/potje ik wil luier.

En hij gaat ook mee als de kinderen op 'school' ook gaan. Maar thuis dus niet. En er kan ook geen beloning tegenop.
Maargoed, moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet bovenop zit. In de zomer. Dan zullen alle luiers 'uitverkocht' zijn.
Als hij maar zindelijk is als hij naar de basisschool moet straks. Maak me eerlijkgezegd nog geen zorgen.
pi_125655519
Zou dat "aanvoelen" te leren zijn? Ik vraag het me af eigenlijk, je moet daar klaar voor zijn.
Net als met leren lopen/fietsen/praten (denk ik, ik weet niet of het zo werkt).
Vroeger was de "noodzaak" groter omdat de luiers niet zo lekker droog waren als nu.
Maar er zijn ook kinderen die met een natte broek rustig doorlopen.
Naar mijn idee kan je het niet "afdwingen", daar moeten ze klaar voor zijn.

Ik ben afgegaan op wat de meiden zelf aangaven.
Bij de oudste een keer geprobeerd toen ze net 3 was.
Ze wilde niet en was er niet toe te zetten, prima dan niet.
We deden haar dan wel voor het bad/bed op de wc of pot en als er wat kwam was het mooi.
Kwam er niks, ook prima.
Vlak voor ze naar school moest zijn we wel gaan vertellen dat het op school niet handig meer zou zijn,
een luier en dat bijna alle kindjes daar zonder luier gaan.
Ze leek ook door te krijgen wanneer ze iets moest doen en toen hebben we de luier uitgedaan overdag. Alleen nog voor de nacht.

De jongste was denk ik net 3, dat ze vroeg of zus nog een luier omhad. Toen het antwoord nee was, wilde ze 'em ook af. En klaar was het.
De jongste wil ook graag 's nachts zonder luierbroekje, alleen red ze dat nog niet.
Terwijl de oudste het wel prima vindt en na een paar weken zonder luierbroekje en steeds weer meer ongelukjes, nu maar gewoon weer een luierbroekje aan heeft.
Blijkbaar te druk met andere dingen op het moment, komt wel weer. Ze kan het wel, ergens zit het en het komt over een tijdje wel weer.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:19:48 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_125656104
Hier kreeg hij pas de keuze bij het buitenspelen, of even op het potje, of een luier aan. Koos uiteindelijk voor de luier en begon vlak voor het kastje van de luiers te plassen. En dan de blik erbij -O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:28:02 #30
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125656735
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo! Goedgekerud op het cb. *O*
93 cm en 12,9 kilo, exact -1 lijn. Nu zit ik op de bank met slapende peuter op me. Ze was helemaal moe van het ochtendje kdv, maar ze kon daar niet slapen omdat we naar het cb moesten.
Wat is ze petite! O+
pi_125657249
Maar dat is het dus. Aan de ene kant is hij er wel klaar voor. Hij vind de luiers niets. Gaat mee naar het potje, doet ook echt zijn best daar om te plassen en te poepen. Het is niet dat hij het tegenwerkt ofzo.
Aan de andere kant kan hij dus niet zelf aangeven dat hij moet plassen, ondanks dat we het zeer regelmatig vragen.
Hij kan het ook niet stoppen als hij aan het plassen is.

Wel wil hij liever niet dat ik hem pak, als hij in zijn broek geplast heeft. Maar ik heb het idee dat, dat meer is omdat hij weet dat het niet goed is.
Ik probeer hem dan inderdaad uit te leggen dat hij op de wc moet plassen. Vraag waarom hij het niet gezegd heeft en maak de afspraak dat hij het de volgende keer wel zeg. Meestal zeg hij dan, ik hoef nu niet te plassen. Nee dat snap ik :P

Vandaar ook mijn dilemma. Ik vind het opruimen niet erg. Ik vind het ook niet erg om nog te wachten als hij er nog niet klaar voor is, maar ik kan het zo moeilijk inschatten nu.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:40:21 #32
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125657579
Ik vind zindelijk worden ook maar stom.
Maar we moeten er hier echt even tijd voor maken. We zijn vorige week gestopt met de speen dus alles tegelijk is niet handig.

Noortje zegt wel eens dat ze moet plassen en dan zetten we haar ook altijd op het toilet. Maar als ik zeg dat ze moet plassen wil ze niet. Ik wil r ook niet dwingen want volgens mij werkt dat averechts. Ik heb haar 1 keer zonder luier laten lopen en toen kakte ze haar broek vol.
Poepen durft ze niet buiten de luier. Geen idee hoe ik haar dat moet wijsmaken dat dat wel 'moet'.
pi_125657593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:35 schreef As1981 het volgende:
Maar dat is het dus. Aan de ene kant is hij er wel klaar voor. Hij vind de luiers niets. Gaat mee naar het potje, doet ook echt zijn best daar om te plassen en te poepen. Het is niet dat hij het tegenwerkt ofzo.
Aan de andere kant kan hij dus niet zelf aangeven dat hij moet plassen, ondanks dat we het zeer regelmatig vragen.
Hij kan het ook niet stoppen als hij aan het plassen is.

Wel wil hij liever niet dat ik hem pak, als hij in zijn broek geplast heeft. Maar ik heb het idee dat, dat meer is omdat hij weet dat het niet goed is.
Ik probeer hem dan inderdaad uit te leggen dat hij op de wc moet plassen. Vraag waarom hij het niet gezegd heeft en maak de afspraak dat hij het de volgende keer wel zeg. Meestal zeg hij dan, ik hoef nu niet te plassen. Nee dat snap ik :P

Vandaar ook mijn dilemma. Ik vind het opruimen niet erg. Ik vind het ook niet erg om nog te wachten als hij er nog niet klaar voor is, maar ik kan het zo moeilijk inschatten nu.
Ik vind als het zo gaat dus eigenlijk dat ze er niet klaar voor zijn.
Klaar ben je er imho pas voor als je het goed kan ophouden en aangeven.
Mijn oudste was toen ze zover was ook binnen een week zindelijk. :Y

En als je zegt dat het op de wc moet etc geef je het ook wel erg veel druk mee.
Oookal zeg je als laatste dat je het opruimen niet erg vind dat je ook wel wil wachten. Maar dat zijn niet je acties :) Toch leg je imho zo wel druk juist bij hem. :@
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:41:36 #34
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125657687
Nathan is 's nachts volledig droog en slaapt dus zonder luier. Ik ga hem nu echt geen luier meer aandoen. Verder denk ik dat aanvoelen iets is wat hij kan leren. Het gaat hier vaak goed en verder is MN wasmachine zeer gewillig. Wel geeft hij als antwoord als ik vraag of hij moet plassen en hij moet, en is niet moe, dat hij gaat potje-plassen. Dan moet ie dus, potje-plassen is ook op de wc trouwens :P . En ik zet hem sowieso op de wc als we weggaan en als we ergens binnenlopen, voor z'n slapen en na z'n slapen.
pi_125658166
Jeetje als ik het zo lees hebben we het hier wel erg makkelijk gehad met het zindelijk worden. Beiden in de zomerperiode (rond 2,5 jaar) binnen paar weken helemaal zindelijk. Eigenlijk alleen maar door belonen (juichen) en natte broeken laten gebeuren.
Dyon heeft nog wel heel af en toe (ong 1 keer in de twee/drie maanden) een natte pyjama 's nachts.
pi_125658538
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vind als het zo gaat dus eigenlijk dat ze er niet klaar voor zijn.
Klaar ben je er imho pas voor als je het goed kan ophouden en aangeven.
Mijn oudste was toen ze zover was ook binnen een week zindelijk. :Y

En als je zegt dat het op de wc moet etc geef je het ook wel erg veel druk mee.
Oookal zeg je als laatste dat je het opruimen niet erg vind dat je ook wel wil wachten. Maar dat zijn niet je acties :) Toch leg je imho zo wel druk juist bij hem. :@
Deels volg ik je inderdaad. Ik handel er nu niet naar dat hij nog niet hoeft. Omdat ik door wilde zetten. Nu twijfel ik of hij er klaar voor is. Ik denk het ook niet echt.

Ik denk wel dat ik nu druk bij hem leg om hem zo vaak op de wc te zetten.

Na alle adviezen denk ik dat we voor een combi gaan. Op vaste momenten op de wc. Na opstaan / bed gaan. En als we de deur uit gaan. Maar verder gewoon wel een luier om. Tijdens de plas momenten kan ik het benoemen / bespreken en dan kan ik het verder voor hem laten.
pi_125658804
Ik zou idd wel gewoon op de wc zetten en als het niet lukt zeggen dat het jammer is en dat het vanzelf wel lukt dat jullie gewoon blijven proberen :) (het is tenslotte ook echt vallen en opstaan zoiets.) Gewoon er mee door gaan kan geen kwaad.
Maar het niet brengen als moeten.. dan gooien ze de kont ook minder tegen de kribbe met een beetje geluk :D
pi_125659424
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vind als het zo gaat dus eigenlijk dat ze er niet klaar voor zijn.
Klaar ben je er imho pas voor als je het goed kan ophouden en aangeven.
Mijn oudste was toen ze zover was ook binnen een week zindelijk. :Y


En als je zegt dat het op de wc moet etc geef je het ook wel erg veel druk mee.
Oookal zeg je als laatste dat je het opruimen niet erg vind dat je ook wel wil wachten. Maar dat zijn niet je acties :) Toch leg je imho zo wel druk juist bij hem. :@
Dat denk ik idd ook
Nou is het hier niet aan de orde. Ik heb een stickerkaart gemaakt, omdat hij die op het kdv ook heeft, dus dacht misschien helpt het.
Nou het interesseert hem totaal niet. Als hij zn luier niet aan wil en ik dan zeg dat ie dan op het potje moet plassen mag zn luier zo aan :D
Mja komt vanzelf wel. Als het mooi weer wordt ga ik wel verder mee aan de slag.
Als.ie er dan klaar voor is.
pi_125660121
Wel handg son dat het dan mag :P

Hier ook gestart met beloningskaarten. Werkte goed. In ieder geval om hem zo ver te krijgen om te plassen. De laatste dagen maakte de stickers al geen onderdeel meer uit. Hij vond het wel prima.

Ga de druk er inderdaad vanaf halen en dan zien we straks wel weer. We hebben nog tijd genoeg. Was meer om hem een plezier te doen ivm de luiers. Maar waarschijnlijk toch nog te vroeg.
pi_125662168
Beloningskaarten doen hem ook niks :D
Of.nou ja had gehoopt dat ie t leik zou vinden een sticker te mogen plakken, maar werkt niet.
Een echte beloning staat me een beetje tegen hierin. Tis voor mij iets dat er gewoon bijhoort. Iets dat ie gewoon moet leren. Beetje als leren fietsen ofzo.
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:50:48 #41
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125662674
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:49 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje als ik het zo lees hebben we het hier wel erg makkelijk gehad met het zindelijk worden. Beiden in de zomerperiode (rond 2,5 jaar) binnen paar weken helemaal zindelijk. Eigenlijk alleen maar door belonen (juichen) en natte broeken laten gebeuren.
Dyon heeft nog wel heel af en toe (ong 1 keer in de twee/drie maanden) een natte pyjama 's nachts.
:'(
Ik heb vorige week elke nacht flip's bed moeten verschonen. Lekker hoor, midden in de nacht douchen etc etc. En hij is al heel lang zindelijk... Ik snap er geen drol van.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125662769
Naar de huisarts gaan!
Kan zomaar een urineweginfectie ofzo zijn :Y
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:53:15 #43
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125662853
Oh, wist ik niet. Maar hij zal het er wel uitgeplast hebben (qua hoeveelheden moet dat lukken :P ) dan want hij is inmiddels al weer 2 nachten droog *afkloppen*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125665019
Rocka, hier met oudste ook wel af en toe die periodes gehad. Misschien iets spannends waar hij mee bezig is op het moment? Of meer gedronken overdag ;)
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:42:12 #45
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125665731
Daar heb ik ook al aan gedacht. Hij maakt grote sprongen en groeit superhard momenteel en ik schoof het daar een beetje op. Maar je wordt er wel moedeloos van hoor... elke dag minstens 2 wasjes incl dekbed. Yuk... En dan heb ik het nog niet eens over je slaaptekort daardoor...

Volgens dr. Google was het trouwens vrij normaal als een kind nog geen 6-7 is geweest
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 24 april 2013 @ 06:29:49 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_125669142
Ja, dat vind ik ook altijd zo raar. Het kan misschien wel zo zijn dat een kind pas op zijn zoveelste 's nachts zindelijk hoeft te zijn, maar als je kind al tijden dat is en ineens niet meer, dan is er dus maar niets aan de hand :N

Hier is Jochem 's nachts eigenlijk altijd droog, slechts een enkele keer niet.

Maar waar hij hier op een gegeven moment keurig alles op het potje deed en geen luier meer aanhad, kreeg hij elders nog wel beloningen omdat het zo knap was om op het potje te kunnen en was het zonder luier spelen op de opvang nog wel moeilijk (en ging het daar dus vaak mis). Uiteindelijk komt het erop neer dat meneer dus elke keer als ik weer begin met "we doen geen luier meer aan, want je kan het wel", binnen no time drie natte broeken heeft. Terwijl hij het dus prima kan.
Maar zelfs Ruben heeft nog wel dat hij af en toe te laat is omdat hij druk aan het spelen is, dus ook dat zal er wel bij horen. Maar het vervelende is dat Jochem altijd van die idioot grote plassen heeft en je dus echt de hele boel kan dweilen (en het rustig dan een paar keer op een dag is).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125697925
Zoals je op de foto's kan zien is Sofie nog totaal niet bezig met zindelijk worden. Ze vind het potje rete interessant, maar meer om er mee te spelen. Lekker ding..

Ze is zo leuk, ze is (meestal) lief voor Luuk en ze wordt zo groot.

Echt, ik en zo verliefd op dr!

[ Bericht 19% gewijzigd door kaatjejannie op 25-04-2013 08:27:46 ]
*poef* nu is het weg
  woensdag 24 april 2013 @ 22:56:38 #48
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125702044
Heel lief inderdaad :Y

Die van mij is aan het verkleuteren. Ziet er absoluut niet meer uit als 3-jarig...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125704199
Ik zit hier ook met de handen in het haar wat betreft zindelijkheid. H. was al bijna een jaar overdag volledig plaszindelijk. Poepen gaat sinds kort ook op de wc en op het potje. Maar voor de rest is het nu sinds een maand ongeveer helemaal over met de zindelijkheid.
Stuk of 5 natte broeken per dag. Het potje en de wc gaat ze wel naartoe als je haar begeleid, en dan komt er ook altijd wel een plas. Maar uit zichzelf geeft ze het niet meer aan. Laat het gewoon lopen en vindt een natte broek ook geen enkel probleem. Sterker nog. Ze weet het zelfs voor elkaar te krijgen om tijdens het avondeten (in blote billen, want broek nat) haar tripptrapp onder te zeiken.

Het gaat goed wanneer we 's woensdags naar dansen gaan en het grootste deel van de dag op de opvang. Het broekplassen deert haar niet, een luier vindt ze wel lekker makkelijk.

Eigenlijk kan ik er gewoon niet eens tegenop wassen.
Heb al eens even een strict geen-luier beleid gevoerd (dus 's nachts ook geen luier) maar dat resulteerde 2 weken lang in 2 keer bed verschonen per nacht dus daar is ze echt nog niet klaar voor.
Moet nog even een plasje opvangen en wegbrengen om een blaasontsteking uit te sluiten.
  woensdag 24 april 2013 @ 23:41:13 #50
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125704488
Oh octo wat vervelend zeg -O- Alleen geen tips want wij zijn nog lang niet aan zindelijkheid toe.

Ik vroeg me wel het volgende af.
Ik weet dat ons neefje op O. zijn leeftijd al echte harde drollen had waar het hier nog steeds een mega kleffe zooi in de luier is. Wanneer moet dit gaan veranderen? Lijkt me ook wat fijner als we gaan beginnen met potjes en zo :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 24 april 2013 @ 23:46:04 #51
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125704727
Harde drollen? Wat is dat? :')

(Hier niet dus....)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125707606
Jeetje wat een zindelijkheidsleed. Blijft ons voorlopig nog bespaard, wij doen alleen af en doe de wc voor de leuk.

Lazi, Dot heeft nog zelden puur harde drollen, maar ook geen prut meer. Meestal een combi van eerst drol, dan zachter. Sinds een maandje of twee denk ik.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_125708652
Hier wisselt het ook af. Meestal zacht. Soms een harde drol. Dat laatste vaak als hij een dag over heeft geslagen. En dan komt het zachtte er later nog eens uit :D

Jeetje wat naar Octo. Alhoewel Hannah er dus geen last van lijkt te hebben. Is er iets veranderd voor haar? Opvang of thuis? Ik kan je helaas geen tips geven.

Er ligt al een week een cadeautje op me te wachten. Peuter gemaakt op de opvang. Moest ik gister onverwachts werken. Dus na de psz mag hij hem dan eindelijk geven vandaag :D
Oh en het moederdag kado ligt ook al verstopt. Dan komt hij steeds zeggen dat hij het niet mag zeggen om vervolgens naar de kast te gaan waar het ligt. Lekker ding :P
pi_125714029
Octo, lastig, ik heb geen tips... maar het lijkt me wel lastig... :*

Vanmorgen met I. naar het ziekenhuis geweest voor amandeloperatie.
Ze ging rustig onder narcose, ze kwam ook redelijk rustig weer bij en gaf geen kik.
Ik vind haar een enorme bikkel!
Inmiddels weer thuis, ze zit hangerig op de bank.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 april 2013 @ 13:18:26 #55
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_125715952
Oh wat goed nijna! Het valt dus mee so far...? Toppertje!
pi_125716236
Het valt me tot nu toe redelijk mee. De kindjes naast ons die alleen de neusamandel eruit hadden brulden heel hard. En mijn dappere I. (keel en neus amandelen) had af en toe een traan, maar kreeg na een uurtje ook alweer praatjes:"Mama, mag ik straks wat lekkers...?". Ik blij dat het ijsje dat ze kreeg ook onder lekkers viel ;).
Inmiddels hier thuis ook flink ijsjes aan het eten, dus dat is fijn.
De verpleegkundige fluisterde me toe dat ze haar daar nog een extra pijnstiller hadden gegeven, die wel uit gaat werken straks... dus even afwachten hoe het dan is natuurlijk.... Want dat kon nog wel een aardig verschil zijn begreep ik...
Ik denk dat het nog een uitdaging wordt om haar de komende dagen rustig te houden, maar dat komt vast wel goed. Ze kreeg van opa en oma een dvd en van ons een voorleesboek en er ligt nog eea in de kast om haar bezig te houden zonder al teveel lichamelijke inspanning, de komende dagen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_125716300
Hier ook altijd zachte poep.
Totdat we stopte met snoep etc te geven. Sindsdien goede ontlasting!
  donderdag 25 april 2013 @ 13:32:39 #58
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_125716571
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:25 schreef Nijna het volgende:
Het valt me tot nu toe redelijk mee. De kindjes naast ons die alleen de neusamandel eruit hadden brulden heel hard. En mijn dappere I. (keel en neus amandelen) had af en toe een traan, maar kreeg na een uurtje ook alweer praatjes:"Mama, mag ik straks wat lekkers...?". Ik blij dat het ijsje dat ze kreeg ook onder lekkers viel ;).
Inmiddels hier thuis ook flink ijsjes aan het eten, dus dat is fijn.
De verpleegkundige fluisterde me toe dat ze haar daar nog een extra pijnstiller hadden gegeven, die wel uit gaat werken straks... dus even afwachten hoe het dan is natuurlijk.... Want dat kon nog wel een aardig verschil zijn begreep ik...
Ik denk dat het nog een uitdaging wordt om haar de komende dagen rustig te houden, maar dat komt vast wel goed. Ze kreeg van opa en oma een dvd en van ons een voorleesboek en er ligt nog eea in de kast om haar bezig te houden zonder al teveel lichamelijke inspanning, de komende dagen ;).
Klinkt goed! Hier gaat de neusamandel er half mei uit.... ook spannend! En hoop heel erg dat dat verbetering gaat geven hier want .... pfff.... :'( Jullie beterschap!!
  donderdag 25 april 2013 @ 13:33:01 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_125716590
Eetpatroon doet verreweg het meeste met poep :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125717470
Mikoxx, wij hebben een boekje uit de bieb gehaald over amandeloperatie en die veel voorgelezen. Ik vind het lastige dat je toch niet weet wat ze oppikken en wat niet. Maar goed, wel proberen voor te bereiden in elk geval.
Volgens mij maakt het ook uit of ze rustig onder narcose gaan of niet. I. liet het maar gebeuren, maar die andere 2 waren toen al overstuur...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 april 2013 @ 14:05:42 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125717915
Hier helemaal geen snoep etc en net bij het cb besproken maar er is niks aan zijn eetpatroon wat zou zorgen voor dunnere ontlasting.
Maar zo te lezen is O. geen uitzondering dus ik ben weer gerustgesteld.

We gingen overigens voor een extra ogen test want ze zag de vorige keer iets wat zou wijzen op scheel kijken van één oog.
Ze zag het nog steeds maar haalde de arts er bij en die was het niet met haar eens. Samen met het feit dat wij nog nooit iets in die richting hebben gezien, is het goed zo.

Verder was hij 98cm en 14 kilo.
Ik wilde nog naar Drievliet met hem maar daar betaal je vanaf dat je kind 1 meter is gemeten met schoenen aan dus ik ben al te laat geloof ik :o
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 25 april 2013 @ 14:06:33 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125717936
Nijna, wat stoer van I!
Erg fijn dat ze het zo goed deed :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125724275
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:05 schreef laziness het volgende:

Verder was hij 98cm en 14 kilo.
Ik wilde nog naar Drievliet met hem maar daar betaal je vanaf dat je kind 1 meter is gemeten met schoenen aan dus ik ben al te laat geloof ik :o
Ik was woensdag een beetje geschokt. Mijn lange Dot was opeens maar 91cm. Nog immer boven de meisjescurve, maar best klein voor al het 98 spul dat we haar aantrekken. 13 kilo hier.

Goed verhaal van die amandelen. Goed dat ze extra pijnstilling geven als dat nodig lijkt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 25 april 2013 @ 17:38:53 #64
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125725317
Ik dacht dat Nathan dunne ontlasting heeft omdat hij geen groente eet, maar als ik jullie zo hoor hoeft dat et dus niet te zijn.
pi_125727941
Geen idee. Ik kan er geen patroon in ontdekken hoor. Hier word er voornamelijk groente gegeten en weinig gesnoept.

Misschien het brood dat word wel slecht gegeten.
pi_125728824
Sofie eet heel wisselend en heeft bijna altijd harde ontlasting. Drinken doet ze ook prima.
*poef* nu is het weg
pi_125729179
L's poep was dun in de luier omdat ze erbij plaste. :)
pi_125729896
Jup hier sinds zindelijk ook ineens perfect gevormde drollen op de wc :D in de luier was bijna altijd derrie (of kei harde ballen bij verstopping)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_125730953
Nijna, wat een dappere dame heb jij. Fijn dat het goed is gegaan, hopelijk heeft ze er niet te veel last van.

As, we zijn we van opvang gewisseld maar dit speelde al voor die tijd. Kan me niets bedenken wat anders is dan anders.
Het lukt me telkens niet om een plas op te vangen die groot genoeg is en zonder broodkruimels of poep erbij 8)7

Oh en de poep is hier meestal vast tot modderig. Niet echt drollen maar ook niet dun ofzo. De pleeborstel is wel nodig meestal :P
pi_125734973
Octo, van die plakpoep... ;) herkenbaar :P.

Vanmorgen op de uitslaapkamer vroeg de verpleegkundige of ze soms vaak keelpijn had.
Omdat ze wel dronk enzo (terwijl dat toch flink pijn doet)...
Wij hadden dat idee niet, maar zij had dat idee dus wel.
Dat ze "gewend" is aan pijn in haar keel... In dat opzicht misschien nog een plus dat ze eruit zijn.
Ze had best wat praatjes alweer, wilde het liefst een boterham... maar dat mocht echt nog niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 april 2013 @ 21:22:55 #71
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125735447
Ik denk dat flip wel 1.50 tot 2 m per week haalt, aan poepslierten. *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 25 april 2013 @ 21:23:42 #72
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125735499
Nijna, mooi te lezen dat het zo goed gegaan is vandaag met de amandelen. Ik denk dat het er hier ook nog van gaat komen aangezien hij er veel last van heeft.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125738671
Hier nooit over het soort het soort poep nagedacht :D Volgens mij gewoon normale drolletjes hier, niet te dun en niet te hard :D

Lazi, ik zat ook te drnk om snel een keer naar Drievliet te gaan, zag het idd ook vsn de 1 meter grens. Denk dst Dyon ondertussen ook wel 98 cm is :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:09:56 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125748259
Poeppraat! O+
Wij moeten vandaag naar de huisarts omdat harry al 4 weken qua poep schommelt tussen waterdun en breiig. Uit de kweek was niks gekomen.
Vraag me af wat de huisarts nog gaat doen.

Hij is overdag zindelijk voor poep en plas, al vraagt hij voor poep wel een broekje. 'S nachts niet zindelijk. Interesseert hem ook niet. hij vertelt je over's morgens doodleuk dat hij in de broek geplast heeft.
pi_125748268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 22:11 schreef Meimeltje het volgende:
Hier nooit over het soort het soort poep nagedacht :D Volgens mij gewoon normale drolletjes hier, niet te dun en niet te hard :D

Lazi, ik zat ook te drnk om snel een keer naar Drievliet te gaan, zag het idd ook vsn de 1 meter grens. Denk dst Dyon ondertussen ook wel 98 cm is :)
Ze hebben er vast meer aan als ze >1 meter zijn, vandaar dat ze betalen ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_125748372
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik was woensdag een beetje geschokt. Mijn lange Dot was opeens maar 91cm. Nog immer boven de meisjescurve, maar best klein voor al het 98 spul dat we haar aantrekken. 13 kilo hier.

Goed verhaal van die amandelen. Goed dat ze extra pijnstilling geven als dat nodig lijkt.
wat is ze lang!! en petite, popje <3

Lazi krijgt O sapjes? Daar schijnen ze ook dunnen ontlasting van te kunnen krijgen als ze er gevoelig voor zijn. Maar wat anderen ook al zeiden soms is het t erbij plassen wat ervoor zorgt dat het lekker smeuiig is :') :D

Hier is het nog steeds ellende met poep en co. Kinderarts weet ook niet wat ze er verder mee aan moet. Niet ernstig genoeg voor directe actie, maar wel vreemd genoeg om oogjes in het zeil te houden en als de situatie verslechterd of niet verbeterd dan gaan er toch wel extra onderzoeken tegen aan voor de oudste.

Met de jongste gaat t goed, heel goed. Alleen wel nog een te laag Hb en te laag vit. A gehalte. Daar moesten we druppels voor halen maar die stomme krengne zijn uit de handel, nu maar eens goed nadenken over hoe en wat dan :?
:)
pi_125748409
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:10 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ze hebben er vast meer aan als ze >1 meter zijn, vandaar dat ze betalen ;)
Ja de reden snap ik ;) We hebben er ook 1 van zes he, daar doen we het ook voor.
pi_125748451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:22 schreef -Spring het volgende:
Veel worteltjes!
ja die eet ze!
de zakken met van die knabbelworteldingen zijn niet aan te slepen hier :o ik smeer ook maar braaf bammetjes met leverpastei.

Door EIin ben ik er wel in gaan geloven dat je kind zelf pakt of in elk geval zoekt wat het nodig heeft.
Voor het dieet weigerde ze brood en zulks te eten en van andere dingen at ze juist extra veel, en nu ook sinds kort wortels en dergelijk.

Maar haar darmwand is nog steeds beschadigt dus ze neemt minder goed de vitamines op, ze kan er zelf niet tegenop eten daarom moesten we extra druppels bij gaan geven.
:)
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:30:34 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125748506
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:19 schreef mignonne het volgende:


Met de jongste gaat t goed, heel goed. Alleen wel nog een te laag Hb en te laag vit. A gehalte. Daar moesten we druppels voor halen maar die stomme krengne zijn uit de handel, nu maar eens goed nadenken over hoe en wat dan :?
En combi van vitamine A en D?
Die is wel verkrijgbaar. 2 vliegen in 1 klap
pi_125749057
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:30 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En combi van vitamine A en D?
Die is wel verkrijgbaar. 2 vliegen in 1 klap
nee hoor, de combi vitamine van Davitamon is de enige en die is dus uit de handel en niet meer verkrijgbaar aldus mijn apotheker. Ik heb hier in de regio stad en land afgelopen ervoor en hij s nergens te vinden.
:)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:05:02 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_125749065
Mignonne, via de apotheek spelen! Daar kun je een drankje met anijssmaak krijgen met vitamine A. Alleen moet hij het dan wel zelf (willen) maken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125749078
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:05 schreef Troel het volgende:
Mignonne, via de apotheek spelen! Daar kun je een drankje met anijssmaak krijgen met vitamine A. Alleen moet hij het dan wel zelf (willen) maken!
Dat zal ik nog eens navragen dan want daar heeft ze het nu helemaal niet over gehad. En er moet wel echt extra in bovenop de aangepaste voeding. tnx.
:)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:07:54 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_125749110
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat zal ik nog eens navragen dan want daar heeft ze het nu helemaal niet over gehad. En er moet wel echt extra in bovenop de aangepaste voeding. tnx.
Ik weet dat mijn apotheek in IJsselstein het in ieder geval kon, die heeft toen een drankje voor me gemaakt met tig internationale eenheden, dat voor kinderen ongetwijfeld te veel is, maar het kan dus wel. Alleen is het dus niet kant-en-klaar inderdaad :)
Ik zou bijna zeggen: vraag even in het WLS topic in LIF of iemand daar het heeft, ik weet dat een van de meiden daar nu zwanger is en ook A nodig heeft, misschien kan zij je ook wel vertellen wat zij heeft en wat er in zo'n drankje zit?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125749156
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik weet dat mijn apotheek in IJsselstein het in ieder geval kon, die heeft toen een drankje voor me gemaakt met tig internationale eenheden, dat voor kinderen ongetwijfeld te veel is, maar het kan dus wel. Alleen is het dus niet kant-en-klaar inderdaad :)
Ik zou bijna zeggen: vraag even in het WLS topic in LIF of iemand daar het heeft, ik weet dat een van de meiden daar nu zwanger is en ook A nodig heeft, misschien kan zij je ook wel vertellen wat zij heeft en wat er in zo'n drankje zit?
Thanks, ik vraag het in de apotheek wel even na en anders dan bel ik de kinderarts wel, simple as that ;) als de apotheker het niet zelf wel maken als over-the-counter dan zal ie t op recept wel gewoon moeten doen :P
:)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:10:43 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_125749167
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Thanks, ik vraag het in de apotheek wel even na en anders dan bel ik de kinderarts wel, simple as that ;) als de apotheker het niet zelf wel maken als over-the-counter dan zal ie t op recept wel gewoon moeten doen :P
True ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:17:51 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125749334
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

nee hoor, de combi vitamine van Davitamon is de enige en die is dus uit de handel en niet meer verkrijgbaar aldus mijn apotheker. Ik heb hier in de regio stad en land afgelopen ervoor en hij s nergens te vinden.
huh? bij de kruidvat stonden ze 3 weken geleden nog
Want ik moest toen D hebben en ze hadden alleen AD staan

1e hit op google:
http://webshop.davitamon.(...)mine-ad-aquosum-25ml

Ik wil dadelijk nog wel even voor je kijken hier bij ons bij de drogist?
Ik heb helaas geen tijd meer om voor je om even naar de kruidvat te rijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Asyniur op 26-04-2013 09:23:20 ]
pi_125749540
ja ik had ook gegoogled en was ermee naar de apotheek gegaan omdat ik ze bij onze kruidvat en etos en weet ik veel niet kon vinden. De apotheker heeft met davitamon gebeld en die kwamen met het niet meer verkrijgbaar verhaal.

Zoeken hoeft niet hoor, de verzendkosten zijn net zo duur als t potje dan :D
:)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:27:42 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125749587
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:26 schreef mignonne het volgende:
ja ik had ook gegoogled en was ermee naar de apotheek gegaan omdat ik ze bij onze kruidvat en etos en weet ik veel niet kon vinden. De apotheker heeft met davitamon gebeld en die kwamen met het niet meer verkrijgbaar verhaal.

Zoeken hoeft niet hoor, de verzendkosten zijn net zo duur als t potje dan :D
ben je gek, past toch gewoon door de brievenbus?
beetje raar dat je ze nog wel in hun webshop kan bestellen maar dat ze uit de handel zouden zijn...

Ik zie dat je ze zelfs bij bol.com kunt kopen :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:29:05 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_125749620
Is dat niet omdat er van die nieuwe regels zijn voor homeopatische middelen en dergelijke?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125749786
Via die webshop betaal je 3,95 verzendkosten. :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:37:11 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_125749818
En boven de 20 is het gratis :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:38:14 #93
5428 crew  miss_sly
pi_125749836
Vitamine A en D van Davitamon zijn toch niet homeopatisch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:41:07 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125749906
Mijn punt was gewoon dat ik het pas geleden nog heb zien staan. En het is blijkbaar online sowieso nog verkrijgbaar. Zelfs bij Davitamon zelf.
Bij bol.com kun je het ook bestellen. Is het nog goedkoper ook en ook boven de ¤20 gratis verzenden.

Maar ik lees wel (na veel zoeken) dat de op olie-basis uit de handel is genomen. En dan is het wel knap dat ze een in vetoplosbare vitamine in water opgelost krijgen :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:45:39 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_125750024
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:38 schreef miss_sly het volgende:
Vitamine A en D van Davitamon zijn toch niet homeopatisch?
Valt het onder de geneesmiddelen dan? Ik weet dat ze bezig zijn de regels voor zelfzorgmiddelen aan te scherpen, daar valt dit ook onder toch? (Maar kan best zijn dat ik er volledig naast zit hoor :D )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125750538
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:41 schreef Asyniur het volgende:
Mijn punt was gewoon dat ik het pas geleden nog heb zien staan. En het is blijkbaar online sowieso nog verkrijgbaar. Zelfs bij Davitamon zelf.
Bij bol.com kun je het ook bestellen. Is het nog goedkoper ook en ook boven de ¤20 gratis verzenden.

Maar ik lees wel (na veel zoeken) dat de op olie-basis uit de handel is genomen. En dan is het wel knap dat ze een in vetoplosbare vitamine in water opgelost krijgen :D
Nou hier in de regio heb ik ze echt niet meer kunnen vinden en ik vind het een vreemd verhaal dat de apotheker ze niet meer kon bestellen bij Davitamon zelf :? Vanmiddag maar weer eventjes langs de apotheek dan. Liefst bestel ik gewoon via hun, scheelt weer verzendkosten :') maar serieus, t is wel raar dat het wel gewoon nog online bij davitamon verkrijgbaar zou zijn en bij bol.com en dat ze bij de apotheek zelf schappen vol hebben staan met davitamon maar dat precies deze ene dan aan strengere banden zou hangen. davitamon is de enige die mag ook, er schijnt nog iets anders in tabletvorm te zijn maar daar zitten gluten in helaas.
:)
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:51:03 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125752107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou hier in de regio heb ik ze echt niet meer kunnen vinden en ik vind het een vreemd verhaal dat de apotheker ze niet meer kon bestellen bij Davitamon zelf :? Vanmiddag maar weer eventjes langs de apotheek dan. Liefst bestel ik gewoon via hun, scheelt weer verzendkosten :') maar serieus, t is wel raar dat het wel gewoon nog online bij davitamon verkrijgbaar zou zijn en bij bol.com en dat ze bij de apotheek zelf schappen vol hebben staan met davitamon maar dat precies deze ene dan aan strengere banden zou hangen. davitamon is de enige die mag ook, er schijnt nog iets anders in tabletvorm te zijn maar daar zitten gluten in helaas.
ja, groot gelijk hoor!
Als je de vit A op recept zou krijgen, zou je hem dan niet vergoed krijgen? Want dat zou ook een reden kunnen zijn om hem via de ka aan te vragen dan...
pi_125755283
Enig idee hoe lang die darmwand nodig heeft om te herstellen?

Ben je al bijna bijgeslapen nu ze op dieet is trouwens? ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_125755311
Oeps. Na een dagje geen bereik refreshen is niet altijd handig...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:56:39 #100
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_125798567
Nijna, hoe gaat het daar?
  maandag 29 april 2013 @ 11:17:39 #101
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125858511
Mijn peuter is afgelopen nacht uit logeren geweest bij oma en heeft voor zover ik nu heb begrepen daar de hele nacht doorgeslapoen! *O* Ben blij dat het zo goed ging. Hij had ook berg veel zin om bij oma en tante te logeren O+
pi_125860809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:56 schreef mikoxx het volgende:
Nijna, hoe gaat het daar?
Goed. Eigenlijk hebben we weinig gemerkt tot nu toe van pijn oid bij peuter.
De rest post ik even in het buisjes en amandel topic :). Maar 100% meegevallen!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 29 april 2013 @ 12:21:27 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125860862
Karin, hoe is de operatie vanlars gegaan?
pi_125864264
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 12:21 schreef pessie het volgende:
Karin, hoe is de operatie vanlars gegaan?
Lief dat je er naar vraagt Pessie!

Het is goed gegaan! 8-) Ons bikkeltje....
hij kreeg het even te kwaad toen de ziekenhuispyama aan moest, toen werd het echt.
hij zei ook steeds: "ik wil naar huis..." en traantjes, dat was wel echt heel zielig.
Zijn papa is meegegaan de ok in, en gelukkig was Lars op dat moment weer rustig, en is hij ook
rustig de narcose in gegaan. ik kon meteen na de operatie weer bij Lars, hij sliep toen nog, en werd ook rustig wakker. Heeft nog wel wat medicatie tegen misselijkheid en pijn gehad.
Ruim 4 uur na de operatie mochten we ons ventje weer meenemen naar huis. thuis kreeg hij van ons een bestuurbare auto, waar hij meteen mee achteraan liep.
We moeten hem nu echt temperen, want hij moet nog een week rustig aan doen, maar als het aan hem ligt gaat hij lekker fietsen, klimmen en klauteren en op de trampoline...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 29 april 2013 @ 15:32:29 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125867019
Fijn karin! Lijkt me moeilijk, een actieve peuter temperen :* .
pi_125870182
Er wordt hier buiten geschommeld, maar eigenlijk wil ze fietsen en rennen en ondersteboven en en en...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 29 april 2013 @ 23:02:48 #107
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125885046
Oh ja, ik had vandaag een leuke anekdote willen zetten. Ik vraag me namelijk af of MN opvoeding nou geslaagd is of faalt.
Situatie.
Nathan heeft bij MN schoonmoeder en schoonzusje gelogeerd. Met de laatste heeft hij vanochtend koekjes gebakken. Toen ze hem thuis bracht stond Nathan nog op de mat en is eerst op zoek gegaan naar de koekjes, toen hij ze had opende hij het doosje, en bood mij een aan. Ik pakte er een en Nathan zei : "wat zeg je dan mama?" :')

Ik heb 5 minuten dubbel gelegen :|W
pi_125891139
Groot gelijk Nathan, mama's horen al helemaal het goede voorbeeld te geven ;)

Karin, lukt het nog om hem rustig te houden? Lijkt me ook enorm moeilijk, maar wat fijn dat het in het ziekenhuis goed gegaan is!
  dinsdag 30 april 2013 @ 06:43:32 #109
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125891160
Fijn Karin dat lars het zo goed heeft gedaan. Succes met temperen.

Pessie, Noortje heeft ook wel eens van die opmerkingen. Pasgeleden zaten we buiten te eten en vent zei iets. Noortje 'papa je mag niet met volle mond eten'. Wij dubbel en de buren hoorden het ook. Die moesten ook erg lachen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:07:41 #110
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125908056
We hebben voor Nathan op de vrijmarkt een enorme berg houten trein met oa thomastreintjes gescoord ^O^ .
pi_125908146
Sofie is bij mijn ouders logeren, en ik mis dr enorm. Maar het moet even zo. Mijn schoonvader is gister overleden, en er moet nu zoveel geregeld worden. Het is voor haar echt even beter nu bij de andere opa en oma te zijn. Maar ik mis mijn meisje enorm. Ik had me zo verheugd op deze dag samen.
Morgenavond gaan we dr ophalen, en donderdag of vrijdag mag ze als ze wil opa nog gedag zeggen. De dienst gaat ze niet mee, maar de begrafenis zelf wel denk ik.
Gister vertelde ik haar dat opa overleden was, net als oma pluis in het boekje van nijntje. Ze werd heel boos op me. OPA IS NIET DOOD MAMA!! en dat keer 20 :'( . Toen mijn man thuis was, en het er ook met haar over had leek het over te komen. Arm meisje. Zij en haar opa waren 2 handen op 1 buik,
*poef* nu is het weg
pi_125908377
Oh wat ontzettend verdrietig KJ. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het voor Yaro zou zijn om zijn opa of oma te moeten missen.

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:50:41 #113
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125908962
KJ wat naar zeg! Er is idd veel te regelen. Had hijzelf al kenbaar gemaakt wat hij wou aangezien het a
L een tijd niet goed ging? In ieder geval veel sterkte de komende dagen, ik weet hoe moeilijk het is :*
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:17:13 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_125909695
Gecondoleerd kaatjejannie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125909795
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:50 schreef pessie het volgende:
KJ wat naar zeg! Er is idd veel te regelen. Had hijzelf al kenbaar gemaakt wat hij wou aangezien het a
L een tijd niet goed ging? In ieder geval veel sterkte de komende dagen, ik weet hoe moeilijk het is :*
Ja, er was al wel het een en ander afgesproken, maar dan nog is het zoveel. We worden een beetje geleefd nu. We hadden Sofie er al op voorbereid, maar mijn hart brak gisteren.
*poef* nu is het weg
pi_125916972
Ohh jeetje KJ, heel veel sterkte. :*
pi_125917097
Heel veel sterkte met het verlies van je schoonvader KJ en sterkte met al het geregel :*
  Moderator dinsdag 30 april 2013 @ 20:28:10 #118
5428 crew  miss_sly
pi_125917365
Och kj, wat vreselijk verdrietig, je meisje. Arm ding, wat moet ze toch met zo'n groot verlies al.
Gecondoleerd en veel sterkte de komende dagen :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:28:52 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125917416
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:22 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ja, er was al wel het een en ander afgesproken, maar dan nog is het zoveel. We worden een beetje geleefd nu. We hadden Sofie er al op voorbereid, maar mijn hart brak gisteren.
Uiteraard breekt je hart dan :* . We hebben Nathan gelukkig wel vrij veel gezien die week, maar je bent idd ontzettend druk met andere dingen en vooral met afscheid nemen :* en nadenken over wat jullie als afscheid willen. En dat is zwaar. Laat je Sofie ook afscheid nemen? Wil je tips of weten hoe wij het hebben aangepakt? Om dan maar even.
pi_125917531
Ah gossie, arme Sofie ;( kan me voorstellen dat je hart brak.
Gecondoleerd en heel veel sterkte voor jullie :*
pi_125919155
KJ gecondoleerd :* sterkte voor jullie allemaal :*. Lijkt me lastig voor zo'n kleintje om te bevatten en als je dan zo close met opa bent dan pfff :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:59:45 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125919506
kj gecondoleerd. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_125920773
Wat een verdriet, sterkte kj
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_125922384
Dank je.

We bekijken donderdag even hoe hij er bij ligt en of Sofie dat kan/mag zien. Ik wil het niet te zwaar maken dan. We zijn bij opa en oma, en als ze naar opa wil mag dat. Opa is dood. zo is het. Ze heeft er zelf kapot van gemaakt hoorde ik van mijn vader. Opa B is kapot en kan niet meer gemaakt worden. Ze noemde zelf ook al de prullenbak..
*poef* nu is het weg
pi_125922630
Kaatjejannie, sterkte :*
pi_125926280
KJ gecondoleerd meis.
En die reactie van Sofie :'( mijn hart brak.
Sterkte in deze moeilijke tijd :*
pi_125927099
Och KJ... ;( Wat een verdriet... Nogmaals Gecondoleerd..
De reactie van Sofie geeft hier idd ook een flinke brok in de keel..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_125932472
Jeetje KJ gecondoleerd. Kan me goed voorstellen dat je hart brak. Dikke knuffel voor jullie allemaal en heel veel sterkte deze periode :*
pi_125932650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie is bij mijn ouders logeren, en ik mis dr enorm. Maar het moet even zo. Mijn schoonvader is gister overleden, en er moet nu zoveel geregeld worden. Het is voor haar echt even beter nu bij de andere opa en oma te zijn. Maar ik mis mijn meisje enorm. Ik had me zo verheugd op deze dag samen.
Morgenavond gaan we dr ophalen, en donderdag of vrijdag mag ze als ze wil opa nog gedag zeggen. De dienst gaat ze niet mee, maar de begrafenis zelf wel denk ik.
Gister vertelde ik haar dat opa overleden was, net als oma pluis in het boekje van nijntje. Ze werd heel boos op me. OPA IS NIET DOOD MAMA!! en dat keer 20 :'( . Toen mijn man thuis was, en het er ook met haar over had leek het over te komen. Arm meisje. Zij en haar opa waren 2 handen op 1 buik,
Wat zielig KJ ;(
Gecondoleerd
pi_125933349
KJ gecondoleerd en veel sterkte :*
pi_125934040
Och, KJ en man heel veel sterkte.
;(
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:01:10 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125946647
Och KJ, ik lees het nu pas....wat een groot verdriet voor zo'n klein meisje. ;(

Ik wil jullie veel sterkte wensen voor nu en de komende tijd. Ik wist dat ie al een tijd ziek was, dus voor hem waarschijnlijk een opluchting, maar voor jullie een groot gemis. :*
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:03:16 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125946705
Ah gos KJ.... ;(
Gecondoleerd en sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125955152
KJ wat zielig haar reactie. Heel veel sterkte.
pi_125955222
Heel veel sterkte KJ :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125955444
Zielig voor het kleintje (en jullie). Gecondoleerd
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:06:37 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125955614
Gecondoleerd KJ. Wat vreselijk verdrietig voor jullie maar ook voor Sofie. Sterkte voor de komende tijd.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_125955827
Gecondoleerd KJ :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:29:10 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125971959
Gecondoleerd KJ en sterkte :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:27:34 #140
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126015122
Ach KJ wat verdrietig. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

.

Mijn mini was gister de hele dag droog! En vandaag wilde ze een onderbroek aan want ze gaat plassen op de wc!! Help!! Waar is mijn baby??
Alleen zo sneu dat ze nu niet helemaal lekker is, koortsig, keelpijn, snotverkouden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_126027071
Saffier, wat stoer je mini, jammer dat ze niet lekker is, beterschap!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126028119
KJ, gecondoleerd. Mijn schoonvader is overleden toen Anne net een jaar oud was. Ik vind het zo sneu (vooral voor mijn schoonmoeder) dat ze zich hem helemaal niet meer kan herinneren.

Saffier, wat knap! Wij gaan morgen starten met bootcamp zindelijkheid :)
pi_126034401
Wat goed Saffier!

Hier qua zindelijkheid nog niet echt iets. We hebben 2 dagen geoefend. Maar dat was vooral veel natte broeken (wat niet geeft natuurlijk) alleen de 2 dagen er na moesten we veel weg en dan kan dat niet zonder luier. Dus we moeten maar gewoon weer verder gaan oefenen. :Y

Zijn jullie peuters wel eens moe of hangerig overdag? (zonder ziek te zijn) Of hebben ze heel de dag genoeg energie?
pi_126034702
Net als wij heeft onze dochter ook haar betere en mindere dagen. Op die laatste is ze hangerig, jengelig en lijkt moe maar wil niet slapen.
Gelukkig niet al te vaak.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126035419
Nja als het af en toe is dan zou het me niet echt opvallen. Maar ik heb alle verklaringen al gehad. Geboorte van Viktor, groeispurt, een druk weekend. Maar het is nu elke dag. Om 7 uur/ half 8 is ze wakker. Om 10 uur is ze alweer moe en hangerig. Gaat overal in en op liggen en hangen, is mopperig en huilerig. Ze gaat dan om een uur naar bed, slaapt dan 2 uur. Daarna lijkt ze weer genoeg energie te hebben om lekker te spelen. En dan ligt ze om 19:00 op bed.
pi_126040487
Sola, hoe oud is ze?
Onlangs ziek geweest misschien?
Als je je er zorgen over maakt zou ik het eens met de huisarts bespreken.

Onze oudste heeft dat ook een tijd gehad. Bloed geprikt, was in orde.
Uiteindelijk bleek ze een parasiet te hebben (ze had ook steeds diarree op een gegeven moment en na een kweekje bleek het dus een parasiet) toen die weg was, werd het een stuk beter!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126040841
Ze is 2 jaar en 9 maanden. Niet onlangs ziek geweest, de laatste keer was net voor Viktor geboren was (5 maanden geleden)

Ik weet niet wat normaal is bij peuters qua vermoeidheid. Maar ik denk dat ik het toch maar ga laten checken bij de huisarts. Ze is meer moe dan dat ze energie heeft.
pi_126041174
Ik herken het niet sola. Mijn peuter heeft echt te veel energie.
Nu is hij ziek (waterpokken). Gisteren wae hij wat hangerig en op schoot in slaap gevallen. Dat wad denk ik 1,5 jaar geleden. Ook vandaag een uurtje overdag geslapen en meneer sliep beide dagen ruim twee uur later. Zelfs wanneer hij ziek is kan hij dus eigenlijk niet extra slapen.

Laten checken kan geen kwaad lijkt me.
pi_126041535
Sola, dat klinkt vervelend, ook voor haarzelf, meer moe dan energie :*.

As, beterschap!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126041669
Sola ik herken het deels... O. is ook heel vlug moe..
Al uit zich dat bij haar niet in hangen maar in druk/gek doen in combi met regelmatig huilen/willen knuffelen. Ik vond het toen een fase en ondertussen lijkt het minder hier. Heb toen idd op het punt gestaan eens met de huisarts te gaan babbelen toen het beter leek te gaan.
Maar bij jou dame klinkt het nog net wat sterker dus ik zou denk ik idd even gaan babbelen met de ha.. wellicht ijzer?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_126041720
Dankje nijna. Gelukkig heeft hij er niet veel last van (ik des te meer :D hij vraagt nu nog meer aandacht pffff)
pi_126041864
Ja dat houdt je van de straat zullen we maar zeggen :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126064146
Sofie heeft woensdag haar opa gezien. Ze vond het maar gek. Hij lag op bed, maar had geen deken. Ze vertelde me dat opa dood is, kapot is, en niet meer gemaakt kan worden. Toen draaide ze zich om naar dr oma om een koekje en drinken te vragen O+.
Ze is donderdag en vrijdag ook nog mee geweest. Opa lag thuis opgebaard. Vrijdag is hij in de kist gegaan, en daar was ze ook bij. Ze heeft eerst nog op haar knietjes bij de kist gezeten om te voelen. Even keuren of dat wel oke was voor haar opa.
Ze had een tekening gemaakt voor opa, en die is de kist in gegaan. Toen heeft ze nog gezwaaid en een handkus gegeven. Ze wilde eerst een echte kus, maar toch maar niet.
Vandaag is hij begraven. Ze is mee geweest naar de begraafplaats. Samen met haar neefjes heeft ze bellen geblazen en heeft ze rozenblaadjes gegooid. Gezwaaid en heel hard doei geroepen. Zo mooi!
Ze heeft zelfs nog zand erop geschept.
Het was zo mooi, en fijn dat ze erbij was. Nu maar ontdekken hoe ze het nu echt gaat vinden, opa die weg is.

Ook maar weer de regelmaat erin brengen. Het zijn natuurlijk gekke dagen geweest en alles was anders.
*poef* nu is het weg
  maandag 6 mei 2013 @ 15:28:12 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126130959
Fijn!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_126138895
Fijn dat het een mooi afscheid is geweest KJ

Wij zijn vanochtend naar de huisarts geweest. Hij kon niets geks zien/voelen of horen in elk geval. Dus we hebben besloten om het nog een aan te kijken en anders bloedonderzoek te doen. Ik vind bloedonderzoek vrij ingrijpend voor zo'n peutertje dus dan kijk ik het liever nog even aan. Gister had ze natuurlijk een hele goede dag :P

Maar eigenlijk vandaag weer niet. Ze kwam om 8 uur uit bed. Ging slapen om 13:00-15:30 en ze lag er om 18:15 alweer in. Niets meer gehoord. Ze heeft van 4 tot 5 'uitgerust op de bank'.

Misschien helpt extra ijzer in dit geval?
pi_126196471
Mijn dochter van 2 jaar is sinds enkele maanden erg bang geworden voor bad. Als we het woord bad zeggen, dan loopt zij al weg. Het kost zeer veel moeite om haar in bad te stoppen, ze krijst de hele tijd wanneer ze in bad zit. We snappen niet waarom ze sinds enkele maanden absoluut niet meer in bad wil zitten. Ook haar wassen in de badkamer (niet in de badkuip) doet zij erg moeilijk over.
De afgelopen 2 jaren waren er helemaal geen probleem met haar in bad geweest.
We dachten dat zij misschien watervrees had, maar afgelopen zondag heeft zij zonder probleem in een zwembad in de tuin gezwommen. We snappen er niets van. Waarom wilt zij zich niet wassen of in de badkuip zitten maar wel zwemmen in het zwembad?
pi_126205382
klinkt mooi kaatjejannie!! Sterkte nog met jullie verlies
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:48:12 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_126205598
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef daniela_007 het volgende:
Mijn dochter van 2 jaar is sinds enkele maanden erg bang geworden voor bad. Als we het woord bad zeggen, dan loopt zij al weg. Het kost zeer veel moeite om haar in bad te stoppen, ze krijst de hele tijd wanneer ze in bad zit. We snappen niet waarom ze sinds enkele maanden absoluut niet meer in bad wil zitten. Ook haar wassen in de badkamer (niet in de badkuip) doet zij erg moeilijk over.
De afgelopen 2 jaren waren er helemaal geen probleem met haar in bad geweest.
We dachten dat zij misschien watervrees had, maar afgelopen zondag heeft zij zonder probleem in een zwembad in de tuin gezwommen. We snappen er niets van. Waarom wilt zij zich niet wassen of in de badkuip zitten maar wel zwemmen in het zwembad?
Wellicht omdat ze simpelweg bang is dat ze haar haren moet wassen en water in haar ogen krijgt? Het kan iets heel erg banaals zijn ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126306974
Mijn V zei: Ik hou van jou mama O+ O+
pi_126308280
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:57 schreef daniela_007 het volgende:
Mijn dochter van 2 jaar is sinds enkele maanden erg bang geworden voor bad. Als we het woord bad zeggen, dan loopt zij al weg. Het kost zeer veel moeite om haar in bad te stoppen, ze krijst de hele tijd wanneer ze in bad zit. We snappen niet waarom ze sinds enkele maanden absoluut niet meer in bad wil zitten. Ook haar wassen in de badkamer (niet in de badkuip) doet zij erg moeilijk over.
De afgelopen 2 jaren waren er helemaal geen probleem met haar in bad geweest.
We dachten dat zij misschien watervrees had, maar afgelopen zondag heeft zij zonder probleem in een zwembad in de tuin gezwommen. We snappen er niets van. Waarom wilt zij zich niet wassen of in de badkuip zitten maar wel zwemmen in het zwembad?
Mijn dochtertje vond het de eerste twee jaar erg leuk! Die kreeg je met geen stokslagen uit bad.
Toen is ze een tijdje panisch geweest voor douche en bad. En tegenwoordig krijg je dr weer niet uit.
Zoals Troel al zei: Die van mij was bang dat ik haar haar ging wassen en ze zeep in d'r ogen kreeg.
Een paar keer d'r haren stiekem gewassen (terwijl ze bezig was met spelen met haar badeendjes) en sindsdien vind ze het weer leuk en gaat ze weer met plezier in bad. Alleen dat er uit krijgen he :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_126318086
:W eva en ik komen ons hier ook melden.

En ik heb gelijk een vraag :@
Sinds een kleine week is het drama om haar naar bed te brengen, zowel 's middags als 's avonds. Zodra ze haar bed in moet (na het vaste ritueel waar we niks aan verandert hebben) breekt letterlijk het zweet haar uit. Ze wordt warm en plakkerig en compleet over haar toeren.
Niks helpt. Uitleggen dat ze moet slapen, regelmatig terug om te troosten, even laten gaan zorgt dat ze compleet over de rooie gaat.

Iemand tips want dit houdt ze makkelijk vol tot 22.00 en is 's nachts ook onrustig.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:46:42 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126323701
welkom danic!
Hier is dat drama vanzelf weer weggegaan,hebben niks veranderd ofzo. Ineens die paniek totaal overstuur. En na een tijd was het weg.
Geduld heel veel geduld. Sterkte en succes.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_126326842
Heb net de supernanny methode maae geprobeerd. Dus iedere x ernaar toe, aai over dr bol en neergelegd. Om 20.45 sliep ze.
Dus dat houden we maar even vol denk ik.

Is wel pittig hoor met een krampjesbaby erbij en een vriend die onregelmatig werkt.
pi_126328352
Ik weet niet hoe lang je baby er al is, maar zou die niet te maken hebben met het slaapdrama?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126328783
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet hoe lang je baby er al is, maar zou die niet te maken hebben met het slaapdrama?
Hier wel in ieder geval :')
Paniek om aandacht. Dan verzint ze de meeste gekke dingen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_126329258
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet hoe lang je baby er al is, maar zou die niet te maken hebben met het slaapdrama?
Ja, die heb ik ook al als schuldige bestempeld :') ze is nu 6 weken trouwens.
Maar ik kan daar verder niet echt iets mee. We zorgen dat ze evenveel aandacht krijgen en niet dat eva steeds moet wachten bijvoorbeeld.
Ze is ook alleen maar lief voor Rosalie.
Dus ipv een dwarse peuter of slaan oid, uit ze het zo.
Daarom wil ik haar ook niet in haar sop laten gaarkoken, omdat ik niet wil dat ze het gevoel krijgt dat we er minder voor haar zijn.

Maar deze methode werkte vanavond dus hopelijk gaat het snel weer beter en gaat ze net zo makkelijk slapen als altijd.
pi_126414116
Mijn peuter krabt zich helemaal open als ze moe is, als een soort van meditatieve rustactiviteit. Komt haar uiterlijk niet ten goede.
We smeren veel en corrigeren regelmatig, maar het wordt alleen maar erger, dus nu denken we toch aan pakjes oid.
Hoe heten die dingen ook alweer en weet iemand of ze ook bestaan in 98? Of andere tips om het gedrag te doorbreken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 12 mei 2013 @ 23:45:57 #168
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126414412
Geef je adres maar vanyel wij hebben hier nog zo een pakje liggen in de plastic van roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_126418624
Wat een tof aanbod, doe ik!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126422554
Ean en ik mogen ons hier ook melden.
Dinsdag 8 mei is ze 2 geworden

Ze werd heel vrolijk wakker.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:01:36 #171
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126425962
Ha ean! Welkom FR!

Gisteren zijn we weer thuisgekomen. We hebben heerlijk rust gehad afgelopen week.

Maar goed, Nathan weer naar de psz gebracht vanochtend. Werd ik door niet 1 maar 2 leidsters aangevallen op alles wat Nathan verkeerd doet. Ik doe echt keihard MN best met hem, hou hem al heel strak met alles en nog steeds doen ze alsof hij on opgevoed is :'( . Wat moet ik nou dan?
Ik begin gewoon te vermoeden dat hij eten weigert omdat ik hem zo strak houd en iedereen vind em stom. Ze deden ook net alsof hij autistisch is (en dat is hij echt niet). Moet ik nou denken "hun probleem" of, ja, wat anders?
pi_126426109
Ik heb even gespiekt hoe oud Nathan is. Hebben jullie al eens een gesprek gehad met eerst het cb? Er zijn cursussen speciaal voor peuters (positief opvoeden) Voor de rest heb ik geen idee wat jullie al gedaan hebben aan oplossingen en wat precies zijn probleem is. Ik wens jullie veel sterkte.
b.t.w. hoorde nathan wat de leidsters zeiden?
  maandag 13 mei 2013 @ 13:13:03 #173
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_126426324
Wat is volgens de leidsters precies het probleem dan?

Het kan natuurlijk zijn dat jij als moeder flinke oogkleppen op hebt, misschien is het fijn als er eens een ander(e) (professional) naar je jochie kijkt? Een andere peuterspeelzaal, iemand van het CB, een eerlijke vriendin, etc. etc. Iemand waar je alle vertrouwen in hebt?

Maar, als ik me zo aangevallen zou voelen door de leidsters zou ik mijn kind daar dus niet met een gerust hart achterlaten en weer mee naar huis nemen en vanuit daar verder gaan kijken naar een andere plek. En niet omdat ik niet tegen kritiek kan maar omdat ik niet wil dat ze het zelfbeeld van mijn kind negatief beïnvloeden.

\Welkom FR! Je meiske al weer 2 joh! *O*
A grand adventure has begun.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:14:54 #174
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126426391
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb even gespiekt hoe oud Nathan is. Hebben jullie al eens een gesprek gehad met eerst het cb? Er zijn cursussen speciaal voor peuters (positief opvoeden) Voor de rest heb ik geen idee wat jullie al gedaan hebben aan oplossingen en wat precies zijn probleem is. Ik wens jullie veel sterkte.
b.t.w. hoorde nathan wat de leidsters zeiden?
Jup, Nathan was erbij. :'(
Verder heeft Nathan geen probleem. Hij is gewoon een vrijbuiter en gast graag op avontuur. Hier thuis doe ik alle deuren op slot omdat hij anders gewoon de hort op gaat en rustig naar mijn zus (spoorwegovergang+drukke weg) loopt. En als hij aan het donderen is rent hij vooral graag heel hard weg zodat je achter em aan moet.
Mijn zus was precies zo (die ontdekte elk gaatje in de omheining, klom erdoorheen en liep zo naar mijn vader die bezig was met trekker werk) en mijn zwager schijnt ook precies zo te zijn geweest.
pi_126426616
Maar wat is dan volgens de leidsters precies het probleem? Dat ie wegloopt ook?

Verder eens met Keshet. Kan het niet zijn dat jij gewoon losser en makkelijker bent dan die leidsters?
pi_126426661
Als ik dat lees klinkt het al een echte jongen. Mijn neefje loopt ook zo de straat op en het zoontje van een vriendin ook.

Luistert hij wel als ze hem iets vragen?
  maandag 13 mei 2013 @ 13:24:14 #177
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_126426754
Kijk, het is handiger als hij netjes binnen blijft en niet wegrent als je hem roept maar ik vind het klinken als doodnormaal peutergedrag.

De mijne doet precies hetzelfde. :')

Edit: Ik deed het vroeger zelf ook. Op de kleuterschool heb ik mezelf eens achter de omheining van de zandbak verstopt en ben ik, toen alle kinderen weer naar binnen moesten, op m'n dooie gemakje naar huis gewandeld. :@ Dat m'n moeder me weer terugbracht vond ik niet leuk. }:|
A grand adventure has begun.
pi_126426937
L heeft het een paar keer gedaan, maar daarvoor heeft ze toch wel flink op dr kop gehad. Wegrennen als ik boos ben en zeg dat ze bij me moet komen staat garant voor een paar minuten gang. Helemaal op straat. Dat weet ze nu ook wel. :)
pi_126426993
Maar gaat het echt alleen om dat weglopen dan? Lijkt me sterk.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:43:44 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126427384
Op basis van weglopen vinden ze hem niet autistisch lijkt me?

O. is ook een donder en loopt weg en zegt rustig niet afpakken, niet slaan om het vervolgens te doen }:| maar hij gaat drie dagen achter elkaar naar het kdv en ik hoor zo heel af en toe eens dat hij een stoute dag had en dan dus veel van bovenstaande heeft gedaan maar ze brengen dit nooit in een negatieve sfeer.
Ze hebben daar hele duidelijke regels en routine en die kent hij heel goed en gaat daar zover ik weet heel goed in mee.

Hoe lang zit Nathan al op de psz en hoe vaak gaat hij? Het is best even wennen zo'n omgeving en in een kring (blijven) zitten e.d. is best moeilijk de eerste tijd.
Ik voel me ook altijd ongemakkelijk als O. als enige niet gewoon even bij mij in een kring kan zitten bij peutergym maar gewoon door de zaal wil rennen maar ik vind het op dit moment nog geen scene waard want hij is pas net twee. Voor als nog vind ik dat normaal peuter gedrag.
Zij zien daar meer peuters maar vinden het dus geen normaal peuter gedrag wat Nathan vertoond? Misschien kan je nog een keer rustig met ze in gesprek gaan om eens helder te krijgen wat zij een probleem vinden en of dit al als zodanig probleem erkend kan worden of dat ze nog wat te hoge verwachtingen hebben?

Maar de toon doet vaak al veel. Wij zijn niet voor niks van kdv geswitcht omdat ze alleen maar konden bitchen over mijn baby van 4 maanden.
Misschien kan je aangeven dat het rauw op je dak viel en dat het wel jouw kind (waar je bij voorkeur niks dan goeds over hoort) is dus dat ze met een andere benadering meer bereiken bij je.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126427611
Autisme is op jonge leeftijd erg moeilijk vast te stellen er zijn wel vroege testen maar volgens mij mag je daar geen officiele diagnose aan vasthangen. En een leidster mag dat al helemaal niet.
pi_126427646
2nd opinion zou ook mijn keuze zijn. Checken bij een andere professional wat die ervan vindt.
Daarnaast zou ik leidsters maar ook management van de psz erop aanspreken dat ze dit soort gesprekken niet horen te voeren waar het kind bij is. Dat vind ik onprofessioneel van ze.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126436064
Ik vind het ook raar dat ze het zo zeggen en op basis wat je nu verteld. Yaro heeft ook echt moeite met stil zitten op de psz en doet dat ook vaak niet in de kring.
Is soms ook echt pittig met dingen gooien o.a. dat krijg ik wel terug. Maar meer dat hij lekker dwars was of zijn dag niet had. Nooit negatief ofzo.
Wel heeft 1 leidster gezegd dat hij nog niet goed kan samen spelen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens want dat doet hij juist steeds meer. Maar daar heb ik het tussendoor wel met andere leidsters gehad. Ook omdat zij maar ook wij zelf hem soms ouders inschatten door zijn verbale houding. Hij is pas 2,5 dus moet je nog leren samen spelen. Echter speekt hij liever met de 4 jarige en dan is er wel een verschil in samenspel.
Maar met drie jaar doen ze een observatieverslag maken en bespreken dus dan komt dat vast aan de orde.
pi_126445975
Van echt samen spelen is op deze leeftijd sowieso nog geen sprake. Kinderen kunnen dat ogenschijnlijk al wel doen omdat ze náást elkaar met hetzelfde speelgoed spelen, maar ze hebben ieder hun eigen spel.
Echt samen spelen leren ze pas als ze ongeveer 4 zijn.

Pessie ik heb voorgaande verhalen over Nathan gemist dus ik weet niet of er nog meer speelt, maar op basis van wat je vandaag vertelt vind ik raar commentaar. Sowieso hoor je dat niet in aanwezigheid van het kind te doen vind ik. Dat kan ook als hij al lekker aan het spelen is. Daarbij wordt je zwaar op je hart getrapt.
Kijk, als er reden tot zorg is, dan is het goed datze dit aaangeven. Maar de manier van communiceren is echt niet oké.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:49:18 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126456995
Succes pessie,ik zou gesprek met de leidsters aangaan en navragen hoe ze daar bij komen.
qua autisme,wij zitten er nu middenin testen onderzoeken. Ze komen thuis,op de opvang,en wij moeten daar naartoe. Vele vragenlijsten in moeten vullen,en vanaf eind met tot juli allemaal onderzoeken,testen. Je krijgt het niet zomaar wil ik er mee aangeven.

Roy is hier ook een wegloper,gooier en noem maar op,wij zeggen een echte jongen ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_126458446
Hmmm volgens mij zegt pessie dat de leidsters doen alsof hij autistisch is, maar dat hij dat echt niet is. Meer een gevoelskwestie dus. Tenminste, ik lees niet dat de leidsters dat woord hebben gebruikt. Of wel pessie?

Vind het trouwens ook achterlijk dat ze dit met zijn tweeën met je bespreken. Beetje 2 tegen 1 idee. Niet heel netjes.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:41:38 #187
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126468030
Goedemorgen allemaal,
Larissa is zondag 2 jaar geworden en dus komen we ons hier alvast melden! O+

Ik zie al gelijk een interessant onderwerp.
Pessie: is dit de enige reden waarom ze hem 'autistisch' vinden, want dan kunnen ze volgens mij de helft van de peuters wel zo omschrijven.

Verder misschien een apart gesprek aanvragen met de vestigingsmanager, en vragen wat precies het probleem is en dat je niet zo aangesproken wil worden. Je blijft tenslotte een klant.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126468381
Ah t_t daar ben je welkom ga je weer wat vaker meeposten?
pi_126468524
Peuter is weer goedgekeurd op het CB :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126481894
The_tankgirl gefeliciteerd met Larissa!

Fijn Nijna ^O^

Gisteren naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Eigenlijk voor Rosalie, maar ook maar gelijk eva gemeten en gewogen. Ze is nu 86 cm en 10, 5 kg.
pi_126572674
Ik heb ook nog een vraagje Ean heeft sinds deze week bedacht dat ze niet meer in bad wil. Ze werd gisteren echt hysterisch en klom er zelf weer uit. Onder lijd gillend ba nee nee niet ba ba NEEEEEE.
Nu wilde ze als baby ook nooit in bad maar naar 1x zwemmen vond ze het leuk en ook het zwemmen vorige week vond ze leuk. Herkenbaar voor iemand?
  donderdag 16 mei 2013 @ 11:13:54 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_126573952
Is ze bang voor water in haar ogen tijdens het haren wassen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126575120
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:13 schreef Troel het volgende:
Is ze bang voor water in haar ogen tijdens het haren wassen?
Ze vindt haren wassen niks. maar ik was haar haren echt heel weinig ze heeft nog amper haar dus echt nodig is het niet. Ze begint al bij het zijn van het bad te krijsen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:30:35 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_126577003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:45 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze vindt haren wassen niks. maar ik was haar haren echt heel weinig ze heeft nog amper haar dus echt nodig is het niet. Ze begint al bij het zijn van het bad te krijsen.
Herkenbaar, maar hier was het toch echt het haren wassen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126577245
En onder de douche ipv in bad?
Of samen in bad? Is ook nog eens heel leuk. (Moet je wel een gewoon bad hebben en niet een kinderbadje).

Ik herken het niet. Ik zou eva er heel de dag achter kunnen laten. Zowel douche als bad.
pi_126577372
Onder de douche is helemaal drama. Wij hebben bad en douche in 1. Ik denk dat de laatste keer haren wassen de druppel was ze was toen zo boos. Maar goed morgenavond maar weer in de herkansing eventueel samen met haar vader.
pi_126577478
Is samen in bad gaan zitten geen optie? Misschien liever met papa dan met jou, want ik weet niet of dat fijn voor je als je steeds moet spugen.
Maar dan kun je samen spelen en vergeet ze het drama misschien.
Heeft ze iets te spelen in bad? Bekertjes ofzo, of badstickers?
pi_126577555
Ze gaat meestal 1x pw met haar vader in bad en de andere x als ik onder de douche vandaan kom. Samen in bad gaat nog net maar ik kom er niet uit als Ean er ook nog in zit. Ik heb weinig kracht in mijn recherschouder en kan mezelf dus niet omhoog drukken ik moet eerst omdraaien en dan pas kan ik eruit. Dus geen optie als ik alleen met haar ben.

Ze heeft speelgoed genoeg in bad van badkraantje tot badstickers, lege potjes,flessen, bakjes en noem maar op.
pi_126577803
Hmmm lastig. Maar met papa accepteerd ze dus wel? Dan moet hij maar ff 2x per week tot de scherpe randjes eraf zijn. Of is dat geen optie?
Wat doe je op de andere dagen dat ze niet in bad gaat? Wassen aan de wastafel?
pi_126578166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:51 schreef danic het volgende:
Hmmm lastig. Maar met papa accepteerd ze dus wel? Dan moet hij maar ff 2x per week tot de scherpe randjes eraf zijn. Of is dat geen optie?
Wat doe je op de andere dagen dat ze niet in bad gaat? Wassen aan de wastafel?
De vorige keer accepteerde ze hem ook niet.
Ik was haar op haar kamer met een washandje ze heeft een wastafel op d'r kamer.
pi_126578419
Das ideaal. Kan ze niet vertellen waarom ze niet wil? Misschien maar voorlopig aanbieden en als ze wilt dan gaat ze en zo niet, dan maar wassen.
Dus geen heel drama van maken. Dat maakt het alleen maar zwaarder denk ik.
pi_126578503
Nee ze roept echt heel erg hard ba nee. Als ik beneden vraag of ze mee in bad wil is het ook meteen nee.
Zowel Ean als baby hebben straks een wastafel op de kamer.
pi_126578580
Wil ze ook niet onder de douche?

Anne heeft ook een fase gehad dat ze niet in bad wilde, maar alleen maar onder de douche. Nu vindt ze het allebei weer prima.
pi_126579011
Nee onder de douche heeft ze nooit gewild. Op d'r v-dag in het zwembad was dat echt drama en thuis wil ze het ook nooit. Ze houdt niet van een straal op haar hoofd. Ook een bakje water rustig over haar hoofd heen kiepen is drama.
pi_126597445
Ik denk dat ik een deel van het drama heb gevonden. Ik vond al dat ze gisterenmorgen best wel uitsliep. Ze spuugde mij vanavond onder.
pi_126599186
ferrari nog gefeliciteerd! Had allang geen foto meer gezien van je meisje, wat is ze mooi en groot!
Mex wil ook nooit in bad en douchen als hij ziek is, daar merk ik vaak aan dat hij dan niet lekker is. Normaal is hij er dol op.

vervelend pessie, dat ze het zo brachten. Hier ook nog steeds commentaar over het niet stilzitten en weg lopen, maar niet op een vervelende manier. En ik doe er ook weinig mee eigenlijk, behalve thuis deuren op slot. Hij moet nog meer als een jaar op de peuterspeelzaal, dan ws. 3 jaar kleuterschool, dus nog tijd genoeg om dat allemaal te leren.

We zijn ook eindelijk bij het audiologisch centrum geweest voor de afspraak met de logopedist en orthopedagoog. En die orthopedagoog zei dat het heel normaal gedrag is (het weglopen, niet stilzitten, niet tegen veranderingen kunnen enz.) en dat autisme veels te snel geroepen word.
Verder psychologisch onderzoek was dan ook niet nodig.
Over het slechte praten maakten ze zich niet heel veel zorgen, maar hij zat wel onder de ondergrens van wat moet(tijdens het onderzoek, meestal is het dan wel wat hoger nog.)
Ze zeiden wel dat hij erg onzeker is over het praten, wat ik wel sneu vind, maar logopedie op spelende wijze was het advies,1x per week.
Over een jaar bellen ze me nog even op hoe het dan gaat.
Was iig een fijne afspraak.
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:41:01 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_126599420
Tot op een zekere leeftijd hoort dat inderdaad gewoon nog bij de leeftijd :) Alleen als het na verloop van tijd niet weggaat, dan moeten er wel belletjes gaan rinkelen, maar zelfs dan hoeft het geen autisme te zijn natuurlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126615772
Inderdaad ja, het word te snel geroepen.

Lijkt me trouwens wel gek als hij over een tijdje echt gaat praten. Was van de week bij een vriendin en haar dochtertje kletst wat af zeg! De sfeer is dan echt heel anders.
pi_126620771
Dat kletsen is heerlijk Troeta dus snap dat je daar naar uit kijkt. Maar soms zou ik willen dat ik hem uit kon zetten. Al was het maar voor 5 min. Zoals vanmorgen. Hij is weer lekker druk en ik was moe dus reageerde niet echt.
Mama mama ben je geleurgesteld (teleurgesteld) nee schat ik ben niet teleurgesteld. Ben je dan boos? Nee ik ben ook niet boos. Waarom niet? Dus uitleg. Kom je dan nu weer spelen? En dan smelt ik echt.
pi_126651350
oh wat schattig O+
teleurgesteld, ik vind het echt knap hoor om die emotie te herkennen en ook nog te benoemen.

ik probeer idd ook maar gewoon van de rust te genieten, mijn vriend zijn kleine zusje is hier wel eens en dan ben ik ook echt moe van haar geklets hoor als ze weer weg gaat, maar wel heerlijk die kindergesprekken!

Hoe is Yaro met zijn broertje eigenlijk?
pi_126651491
Wat lief as en wat een ontwikkeling is dat praten i.c.m. emotie ook. Echt prachtog om te zien

Ik ben vanavond met een vrolijke Ean in bad geweest. Haren zoals gewoonlijk aan het begin gewassen was natuurlijk drama maar ze wilde wel in bad blijven spelen. Ook water over mijn eigen hoofd laten gooien een masker erin gemasseerd zodat ze ziet dat ik dat ook doe. Hopelijk werkt dat postief.
pi_126653560
Wij stonden ook te kijken hoor. Yaro loopt wb taal en begrip herkenning wel voor maar soms zegt hij echt dingen waar mijn oren van staan te klapperen. Inderdaad stonden mijn man en ik elkaar ook aan te kijken toen hij dat zei.
En dat kletsen/praten is hier vanaf het moment dat hij wakker is tot hij slaapt. Erg vermoeiend. En soms praat hij ook nog in zijn slaap :P

Daarintegen is hij op sommige vlakken langzaam / lui. Thuis weigerde hij bv uit een beker te drinken terwijl hij dat op de psz wel doet. Dus had bedacht dat hij zelf een beker mocht uitkiezen. Dat vandaag gedaan en hij dronk er uit.

Wat fijn fr! Op naar weer betere badtijden!
pi_126653855
Oh en hij doet het op zich prima met zijn broertje. Hij is lief voor hem. Wil soms een flesje geven hem vasthouden of speelgoed brengen. En soms houdt hij er totaal geen rekening mee zoals een echte peuter hoort te doen.
Ik ben op zich vrij makkelijk. Maar van de week kon ik ern voltreffer op het belanden op zijn hoofd nog net voorkomen. Helaas leunde hij er wel een beetje op maar binnen een minuut lachtte de kleine man weer. Hij deed het gelukkig niet express.

Maar dan spreek ik hem aan en dan vraagt hij tegewoordig mama ben je boos. Dus dan leg ik het uit en dan zegt hij ben je nu weer blij. En dat eindigd nu steeds met de waarom / waarom niet vraag :P
pi_126702603
Leuk mannetje vind ik het Yaro O+

Mex doet de laatste weken wat gemener tegen Nena, expres omduwen en balletjes op haar hoofd gooien. Zolang het geen pijn doet lacht ze er ook keihard om, dus het is wat lastig.
Hij staat iig vaak op de gang en dan zeg ik geen balletjes meer op haar hoofd gooien he! Maar dan blijft ie gewoon ja knikken....
  zondag 19 mei 2013 @ 00:50:30 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126709907
O. Is momenteel ook bezig met emoties. De trein in het boekje van thomas keek boos en hij benoemde dat uit zichzelf. Heel knap vond ik dat.
Hij gaat sowieso als een speer. Alsof je opkijkt en je baby zo binnen een minuut een peuter is.
Ik sta te kijken van wat hij elke dag er bij leert.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126714241
Thx Troeta!

Oh en dat uitdagen is zo lastig. Vooral soms om je lach in te houden. Ik heb Yaro laatst 5x opnieuw naar de gang gestuurd. Hij weet wat hij fout deed benoemd dit dan ook. En als ik vraag doe je het niet meer zegt hij doodleuk jawel. Nou ga dan maar terug. Hij is wel heel eerlijk.

Is ook knap lazi. Dat je ze ziet ontwikkelen is ook echt gaaf.
pi_126714405
Wow er heeft er hier eentje een hysterische gil en krijs bui. Inclusief dikke krokodillentranen. En dat al een uur lang }:|
Maar ff de tv aan om te resetten.
  zondag 19 mei 2013 @ 09:37:49 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126714620
pessie, wat doen ze op de psz om zijn gedrag te corrigeren?
Het klinkt namelijk als het gesprek dat een vriendin had over haar zoontje. Zij helemaal in tranen dat er mogelijk iets mis was met haar kind. Ik vind helemaal niks raars aan d'r kind. Gewoon een stuiterend jongetje. Maar goed, het zijn 2 piepjonge juffen die dan dingen zeiden als: 'we hebben hem heel erg vaak gewaarschuwd' en 'hij blijft niet zitten' maar blijkbaar ondernamen ze verder geen actie, dus geen consequentie.
Toen kwam er een nieuwe vrijwilligster (oudere psz-juf uit andere regio). Die had maar 1 ochtend nodig.
Jongetje blijft nu (meestal) braaf zitten. En wanneer gaat hij het liefst naar 'school'? Juistem als díe juffrouw er is.

Troeta, hoe oud is Mex nu?
Harry is pas begonnen met praten toen was hij 2,5 jaar (sept 2012). Volgens de logopediste op mijn werk (die ook een eigen praktij kheeft en veel jonge kinderen ziet) zag je dat vaker, vooral bij jongetjes. Zeker als ze motorisch zich vlot ontwikkelen. Ze sparen en sparen en opeens komt er alles in korte tijd uit.
  maandag 20 mei 2013 @ 18:34:19 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126775638
En opeens hoor je dan 'ooh wauw Huubke, ik ben trots op jou! Huubke ik hou van jou!' (Harry was Huubke aan het helpen) O+
pi_126775802
Wat lief as

Ean heeft vlekjes op haar lichaam het lijkt een beetje op alsof je je met een naald hebt geprikt.
Is dit een 4e,5e,6e oid ziekte? Ze heeft niet echt koorts maar is wel erg aanhankelijk. Sliep vanmorgen en vanmiddag ook langer.
  maandag 20 mei 2013 @ 18:40:00 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126775862
Ik heb echt geen idee f_r, Harry heeft naar mijn weten nog geen enkele kinderziekte gehad...
pi_126776470
Ik bel morgen de HA wel even. Ik weet dat de vk tijdens de zwangerschap van Ean heeft gezegd dat ik geen antistoffen tegen de 5e ziekte had. Nu heb ik van de gyn daar niets over gehoord. En als ik naar de symptomen kijk denk ik 5e of 6e ziekte.
pi_126776524
Het is iig niet de 6e ziekte. Daarbij hebben ze eerst ongeveer 3 dagen hoge koorts voordat de vlekjes komen.
pi_126776641
ze heeft geen hoge koorts gehad wel wat warm dus iets verhoging of zeer lichte koorts.
en dan baal ik als het de 5e ziekte is.
pi_126776713
Ja dat snap ik. Eva heeft afgelopen oktober de 6e ziekte gehad en die had behoorlijk koorts. Ook echt 2 dagen tegen me aangeplakt gezeten. De derde ging het alweer en de vierde dag dus vlekjes. Vooral op haar buik en rug. Waar zit het bij Ean?
pi_126776770
Het ziet er zo uit alleen niet zo heftig

Vanmorgen zag ik ze op haar gezicht en rug net ook op haar benen
pi_126776871
Zo zag het er bij Eva ook ongeveer uit. Maar dan wel eerst die koorts. Ik zou idd morgen even de ha bellen, je wilt het wel weten als het de 5e ziekte is.
pi_126776963
Vooral omdat de vk tijdens de zwangerschap van Ean duidelijk gezegd had dat ik er geen antistoffen tegen had. Nu heeft de gyn daar niets over gezegd.
blegh heb ik weer.
pi_126777027
Ja idd, kan er ook wel bij. Volgens mij had Kleurdoos dit afgelopen winter ook. Misschien bij haar eens vragen hoe dat gegaan is?
  maandag 20 mei 2013 @ 21:45:54 #230
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126786288
F_R:
Het kan iig geen kwaad om het even na te laten kijken. Niet toevallig nieuw wasmiddel gebruikt ofzo?
Als ik je omschrijving bekijk denk ik toch een virus/kinderziekte.

Ons kind is echt gnieperig :P
Paar voorbeelden:
Ze vraagt continu of ze opgetild kan worden, maar daar hebben ik en mijn lief niet altijd zin in.
Zegt ze: knuffel O+
Waardoor je dus moet bukken en ze alsnog aan je nek hangt :P

Ze moest om 8 uur naar bed, en dan haalt ze altijd nog even een knuffel bij papa.
Zegt ze tegen mij: mama, daar! (ze gebaarde dat ik naar een andere kamer moest).
Waarom? Omdat ze dan vervolgens papa kan overhalen om een filmpje af te laten spelen..oftewel, uitstellen van bedtijd :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126786641
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:45 schreef The_Tankgirl het volgende:
F_R:
Het kan iig geen kwaad om het even na te laten kijken. Niet toevallig nieuw wasmiddel gebruikt ofzo?
Als ik je omschrijving bekijk denk ik toch een virus/kinderziekte.

Ons kind is echt gnieperig :P
Paar voorbeelden:
Ze vraagt continu of ze opgetild kan worden, maar daar hebben ik en mijn lief niet altijd zin in.
Zegt ze: knuffel O+
Waardoor je dus moet bukken en ze alsnog aan je nek hangt :P

Ze moest om 8 uur naar bed, en dan haalt ze altijd nog even een knuffel bij papa.
Zegt ze tegen mij: mama, daar! (ze gebaarde dat ik naar een andere kamer moest).
Waarom? Omdat ze dan vervolgens papa kan overhalen om een filmpje af te laten spelen..oftewel, uitstellen van bedtijd :P
Niks nieuws gebruikt. En het hangerige plus meer slapen is voor mij toch wel een teken dat er iets is.

Larissa heeft al naar het liedje Van kinderen voor kinderen geluisterd http://m.youtube.com/watch?v=zbGHRJ_6lI0 ean kan dan ook treuzelen dan moet er nog iets mee naar boven. Als we haar niet willen tillen is het ineens Auw boem en moet ze een kus.
pi_126793530
Heel herkenbaar. Tegenwoordig moeten wij hier iedere avond de bomen welterusten zeggen :') dan hangen we dus uit een veluxraam alle bomen welterusten te zwaaien en doeg te roepen.
Ben benieuwd wat de buren hierover denken :P

Als ze niet wil slapen heeft ze een hele trukendoos: wegrennen, op de grond gaan liggen, roepen dat je poep hebt terwijl dat niet zo is, of pijn. Of je slaapzak moet andersom aan, of een andere, of je wil nog een kus, of je gooit je spenen en knuffels uit bed en kunt daardoor niet slapen, of je nachtlampje moet uit of toch aan of nee toch uit
:P
pi_126798774
Ik vanmorgen naar de ha bleek die van ons op vakantie. Dus naar de waarnemende arts gegaan, die gaf aan dat hij het nu niet meer met zekerheid kan zeggen en dat het besmettingsgevaar al voorbij is als het tot uiting komt. En ook dat het risico tijdens een zwangerschap niet altijd erg hoeft te zijn. Hij zou mij nog een site mailen waar ik dit op terug kan lezen.
pi_126799057
Danic het zal vanzelf ophouden hoop ik. In het dorp waar ik weg kom woont een jongen die zal nu 30 zijn en die opent 's morgen zijn ramen en roept nog steeds goedemorgen vogeltjes, bomen etc :D
pi_126800731
:D _O-
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:21:32 #236
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126809218
*veegt koffie van scherm*
Ik heb nogal een goede verbeelding :P

Iemand die wat spelletjes/ideeen heeft om buiten in de regen te doen?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126809311
Bij Sofie is plassen stampen altijd goed!
*poef* nu is het weg
pi_126809489
Danic hebben je buren kinderen?
Rixtje brengt wat leven in de brouwerij bij jullie in het dorp.
t_t vindt larissa regen leuk? Als het hier regent begint Ean als ze buiten komt meteen te protesteren want regen op je hoofd voelt als een douche en dat is no go

Hier wilde ze vanmorgen weer haar melk niet. (ze wil uberhaupt geen melk meer echt een kind van haar ouders) en zwaaide enthousiast haar melk gedag. Mel doei doei. Dag mel dag
pi_126809503
Terug naar binnen gaan?

Nee hoor flauw. Maar als je iets mèt de regen wil doen is plassen stampen idd een goeie.
Of naar het bos. Alles ruikt dan anders en je ziet hele andere dingen. Wel laarzen aan!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:31:02 #240
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126809583
F_R: Ik weet niet of ze het leuk vindt. Mijn lief werkt weer een aantal dagen waardoor ik thuis blijf met haar. En gisteren regende het dus bleven we binnen. Maar ik vind het ook weer zo zielig om telkens binnen te blijven met regen.
En ik hoop dat ze dan later wat vaker buiten komt, ik ben namelijk echt een kluizenaarstypje :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126809762
Sofie weet dat ze alleen in de plassen mag stampen als ze dr laarsjes aan heeft. En ze doet het dan ook eigenlijk alleen met laarzen aan.
*poef* nu is het weg
pi_126810049
Hier ook hoor KJ.
Ik trok net yaro zijn regenlaarzen aan om hem naar de psz te brengen en dan vraagt hij mag in in de plassen stampen?
En buiten roept hij ik hou van plassen stampen O+
Je kan het kind niet gelukkiger maken.
pi_126810309




Onderweg ook nog de naaktslakken bekijken. Ze vindt ze heel fascinerend..
*poef* nu is het weg
pi_126810337
O+
pi_126810550
Ze gaat nu zo hard. Maakt enorme sprongen.

" Mama, beer inne buggy, ikke met beer botesjappen doen"
Wat ga je kopen dan?
"chocojaaa, chocopasjta enne djuifjes"

Van de week lag Luuk wat te mopperen, gaat ze bij de box staan: "wat is er mannetje??" Ik hoorde mezelf even terug..
Het speelgoed van Luuk is nu het allerleukst, logisch natuurlijk. Ze mag nu 1 stuk speelgoed uitzoeken uit de box, waar zij dan mee mag spelen. Pas wilde ze wat anders, dus ging ze het omruilen. Ik vind dat zo goed van dr.
En ik vind het zo gaaf dat ze zomaar ineens zelf dr jas aan kan doen. heeft ze denk ik bij de gastouder geleerd. Maar wow, ze wordt groot! O+
*poef* nu is het weg
pi_126810820
Ja het gaat snel he. Herken het compleet.
Yaro stond van de week ook bij de box toen ik even bezig was. Stil maar en proberen zijn speen te geven.
En vandaag begon hij over zijn lievelingskleur. Hij zei in de auto oranje is me lievelingskleur. Dus ik vraag ja vind je oranje het mooist. Zegt hij nee he mama pimpel paars. En blauw.
Dat klopt hij is dol op paars. Maar ik wist niet een dat hij wist wat lievelingskleur betekend laat staan dat hij het uit zichzelf gebruikt.
Heerlijke leeftijd dit!
pi_126818029
Ik geniet ook echt met volle teugen!
Eva gaat ineens heel snel met praten en dat is zo leuk, zo'n kletsend grietje.
Over het algemeen versta ik haar ook prima, maar afgelopen week begreep ik haar echt niet.
Ze had het steeds over ajnéshuh :?
Vooral als we het hadden over aantallen.
Het heeft een week geduurd maar gisteren begreep ik het ineens! Aanwijzen!!! Op dr vingertjes. Zijn we mee begonnen om te leren vertellen hoe oud ze is.
pi_126820496
As herkenbaar dat van die lievelingskleur. Floris wilde laatst rode sokken aan, want rood was zn lievelingskleur. De volgende dag herhaalde hij het tegen papa :D
Waar hij t vandaan heeft :?
pi_126824013
Anne zegt ook bij alle roze dingen: 'Kijk mama, dat is iets in mijn lievelingskleur'! :D
Volgens haar is mijn lievelingskleur blauw en die van papa groen. Waar ze dat nou vandaan heeft is me een raadsel :)

Gisteren zat ze ineens op de gang, met de deur naar de kamer op een kier. Op mijn vraag waarom ze op de gang zat, antwoordde ze: 'Mama, als jij op de bank blijft zitten laat ik de deur open. Anders doe ik de deur dicht!'

Dat zeg ik dus precies tegen haar met het bedritueel (wel even bank zitten vervangen door bed liggen ;)). Ik moest echt hard lachen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:31:34 #250
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_126847502

O+ En leuk dat ze het vond! " Lekker!" riep ze tijdens het stampen O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_126854514
Ziet er leuk uit TT
pi_126866167
Wat een leuke foto t_t

ean plakt zegeltjes echt zo geweldig om te zien hoe ze ons nadoet.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:06:48 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126904826
Plassen stampen :D
En zegeltjes plakken O+

Onze man is te ondeugend op het moment en heel erg aan het nadoen. Hij heeft me een keer de was in de wasmachine zien steken en nu trekt hij me zo nu en dan mee om iets in de wasmachine te leggen, hij doet daarna de deur dicht en wijst naar de bak met waspoeder. :D

Verder kan hij zich momenteel enorm bezig houden met het doosje waar voorheen snoetepoetsers in zaten, doosje opendoen, er iets in doen, rammelen, dan weer het doosje open maken en het eruit halen. en dit continu herhalen.

Verder heeft hij momenteel weinig tot geen zin in (warm)avondeten boterhammen gaan er wel in of koude salade ofzo.

Van de week zijn we ook nog naar de kapper geweest, een voorjaarslook aangemeten. hij vond het interesant maar ineens ook niet meer leuk :7

En we maken ons op voor de geplande onderzoeken van het Cos en de halfjaarlijkse controlles bij neuroloog en kinderarts. drukke tijden straks.

en verder gaat het gewoon fijn en gezellig hier.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_126905476
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat :)

Ik moet even heel trots doen!
Ik ben net samen met Mart naar de winkel gefiets.
Ik op de fiets en hij op zijn fiets, en het ging heel goed. Hij wordt echt groot.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:39:19 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126919949
leuk Ymme :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_126922045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:06 schreef _Bar_ het volgende:
Plassen stampen :D
En zegeltjes plakken O+

Onze man is te ondeugend op het moment en heel erg aan het nadoen. Hij heeft me een keer de was in de wasmachine zien steken en nu trekt hij me zo nu en dan mee om iets in de wasmachine te leggen, hij doet daarna de deur dicht en wijst naar de bak met waspoeder. :D
Dus dan draai jij maar weer een was met 1 sok erin? :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:23:22 #257
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_126922546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dus dan draai jij maar weer een was met 1 sok erin? :D
eerder een was met speelgoed 8-)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_126950103
Is dat ook meteen weer schoon.

Ik had voor Ean op de vrijmarkt een kinder mc gekocht. Nu heeft ze van de week de oude beer van d'r papa gekregen. Thanks maar niet heus dat ding moet over mee naar toe O+ Maar ze neemt hem dus ook heel lief mee in de mc. Zo schattig om te zien. Mijn poging om er in pop in te krijgen is niet gelukt.
pi_126976973
:@ komt weer voorzichtig binnen geslopen :@

in de gauwigheid las ik komende drukke tijden voor bar maar fijn dat het goed gaat

een trotse ymme

en ean met een eigen mc O+

(kortom deze pagina...)

Met mini meisje gaat het gelukkig ook goed! Heerlijk aan het kletsen enzo
een echte trotse grote zus
pi_127000276
Ohh wat heerlijk dat plassen stampen :P Ik heb net nieuwe regenlaarzen voor Timo gekocht zodat hij ook lekker los kan binnenkort met dit natte weer..
Bar wat fijn dat het zo goed gaat :)
Ymme knap hoor, zelf fietsen

Hier gaat het echt goed, Timo éét 's avonds.. ok in verhouding tot wat "normaal" is nog héél weinig, maar haleluja hij éét! Plakjes komkommer, hapjes aardappel (resulteert in héle vieze gezichten), hapjes wortel laatst zelfs. En laatst zomaar een heel stuk camembert.. Niet echt iets waarvan ik verwacht had dat het zou werken, maar hij at het zo weg :D Ik kan af en toe wel huilen van blijdschap, dat hij het heel voorzichtig aan eindelijk durft :)
En minstens zo geweldig: hij durft op de wc te poepen :D Het lukt hem nog niet echt goed, maar af en toe kleine beetjes gaan nu ineens goed. Ik ben zó trots :) Ik hoop zo dat we het zindelijk worden nog halen voordat hij naar school gaat.. Misschien heeft iemand hier nog een briljante tip. We zijn nu bezig met een stickerbeloningssysteem, maar het lastige is dat hij dan mintstens elk half uur op de wc wil omdat hij meer stickers wil... Dus toen hadden we vaste tijden ingevoerd, maar het voelde heel scheef te zeggen dat hij tussendoor dan niet op de wc mag als hij juist goed aangeeft te moeten plassen.. Toen had ik bedacht: tussendoor wel op de wc, maar dan niet voor een sticker. Werkte ook niet, want dan wilde hij niet meer. Het liefst zou ik hem gewoon zonder luier laten lopen, maar het gaat met poepen nog zo moeizaam (hij heeft elk uur of zo nog wel een veegje nadat hij heel hard geprobeerd heeft) dat dat echt nog niet gaat..
pi_127000451
Wat fijn dat het beter gaat Chan! En Tess kan ook zo apart zijn met eten. Miepen bij een boonof een aaardappel maar wel een halve pot fetakaas opeten.

Nog 2 weken en dan heb ik een kleuter!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127003771
Chan, Lars deed ook kleine plasjes om maar zoveel mogelijk stickers te verdienen.... Tip: kleine stickers, en dan op een a4tje laten plakken, dan zijn ze wel even bezig.
Hema heeft wel kleine stickers.

Wat fijn dat het zo goed gaat met eten ook!! Wauw!!

Lars wil heel graag naar school. Bij alles wat hij ook maar enigszins knap van zichzelf vindt vraagt hij of hij dan nu 4 is.... Dat worden nog een paar lange maanden.
Hij mag wel meedraaien op de doordraaimiddag op school, de laatste week voor de vakantie.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_127003863
Tess gaat pas in september naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127003933
waarom Vicky?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_127004190
Post dit net in het kleutertopic

De grens ligt op 31 mei. Kinderen die na die datum 4 worden mogen pas na de vakantie naar school. Ze vinden de periode op de grote vakantie te kort.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127004310
Dat is meestal een verzoek vanuit school omdat ds kleutergroepen (te) vol zitten. Maar ze heeft recht op onderwijs dus als je wil dat ze nu begint moet de school daar aan meewerken.
pi_127004705
Chan, fijn dat hij kleine stapjes maakt en je zo versteld laat staan met het eten :D. Leuk!
Hihi het enthousiasme over de stickers is wel herkenbaar, het hielp hier wel een beetje.
Als je het niet heel vervelend vind zou ik nog even lekker doorplakken, misschien wat kleinere stickertjes, wat Karin zegt. Hier kwam er vanzelf de klad in en anders aankondigen, als dit velletje leeg is dan plakken we geen stickers meer voor het plassen, want dat gaat nu al zoooo goed!
Desnoods voor poep op de wc dan nog wel even doorgaan. Ik denk dat je zelf ook wel een idee hebt wat werkt of wat niet werkt, jij kent je mannetje het beste immers!
Succes en vergeet niet te genieten! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_127068119
kan hier iemand praktische tips geven voor het zindelijkheidstraining van een jongetje

mijn zoontje is nu net 2 jaar oud, voor Nederlandse begrippen is het misschien vroeg, maar ik wil toch een poging wagen om hem deze zomer uit de luiers te krijgen, want in de winter is het misschien moeilijker

ik was al eerder begonnen met het potje, omdat "ze vroeger", lees toen er nog geen wegwerpluiers waren, veeel eerder zindelijk waren (volgens mijn moeder dan)

ik heb dus om de paar weken mijn best gedaan, maar het ging echt niet, want hij bleef maar voor korte tijd op het potje zitten, of voelde het gewoon nog niet aankomen en liet het dan gewoon lopen ook al zat hij net te voor nog op het potje

maar nu is het opeens anders, als hij zonder luier rondloopt gaat hij vanzelf op het potje en is hij berentrots als er een plasje inzit, elk plasje, ook al is het maar 10 ml moet naar het WC gedragen en doorgespoeld worden, maar het is nog niet zo dat hij de hele dag zonder luier loopt, soms als ik vraag, wil hij zijn luier ook niet uitdoen

hij komt 's ochtends meestal met weinig plas in de luier uit bed, maar wil dan vaak niet op het potje of de luier uitdoen, ook is het zo dat hij meestal 's ochtends poept en ik heb niet zo veel zin in gesmeer met poep, dus nu wacht ik tot hij in de luier heeft gepoept

hij heeft tot nu toe maar één keer op het potje gepoept en was volgens mij een beetje geschrokken dat er opeens iets anders dan plas in zat

ik zit nu eigenlijk te twijfelen wat de volgende stap is, stap ik over op luierbroekjes, of een paar dagen helemaal geen luiers meer en alleen in de nacht nog een luier om en kijken hoe dat gaat, of toch nog luiers en gewoon heel vaak vragen of hij een plasje moet,

hij kan zijn luier wel zelfs uit doen, maar soms gaat dat volgens mij nog niet snel genoeg (en luier en onderbroek en broek is ook nog een te moeilijke combinatie), of ik ben niet snel genoeg of hij geeft het te laat aan en het aandoen van een luier daarna is ook een crime, want hij blijft niet rustig staan....zijn luierbroekjes daar beter geschikt voor? of merken ze met luierbroekjes nog niet zo goed dat het nat is, omdat het te goed absorbeert...ergens heb ik ook gelezen eerst een onderbroek aantrekken en dan de luier erover, zodat ze beter voelen dat het nat is

ik wil eigenlijk niet met stickers werken, behalve als het echt niet anders kan

hoe hebben jullie het aangepakt?
pi_127068410
bij selene hebben we na een aantal mislukkelingen gewoon gewacht tot ze er zelf klaar voor was. in de praktijk was dat vlak voor de basisschool. echter; ze is nu (augustus wordt ze 5) wel helemaal zindelijk, dus ook 's nachts.

ravi laten we gewoon zonder luier maar met kleren aan in de tuin oefenen nu.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 mei 2013 @ 15:53:47 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_127068655
Het klinkt alsof hij er nog niet klaar voor is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127068909
wat houdt "klaar zijn" dan in, dat ze het altijd kunnen aangeven/ zeggen? dat ze zich zelfstandig snel genoeg kunnen uitkleden?

sorry voor de stomme vraag, maar ik heb geen ervaring/ andere kinderen van die leeftijd in de buurt,
pi_127069160
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:00 schreef Zana het volgende:
wat houdt "klaar zijn" dan in, dat ze het altijd kunnen aangeven/ zeggen? dat ze zich zelfstandig snel genoeg kunnen uitkleden?

sorry voor de stomme vraag, maar ik heb geen ervaring/ andere kinderen van die leeftijd in de buurt,
dat ze begrijpen wat de bedoeling is en bereid zijn dat dan ook te doen :P

bij selene kwam dat dus pas toen we de basisschool uit gingen kiezen, toen besefte ze dat school leuk is en dat ze daar niet aan luiers doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127069744
willen ze dan van zich uit geen luier meer om?


is zindelijk worden gewoon een trucje dat ze moeten doorkrijgen of moeten ze gewoon ook een bepaalde leeftijd hebben, sommige zeggen het kan binnen één week, maar dat het bij jongens ook vaak langer duurt of later komt

als ik hem nu altijd met een schone luier laat lopen, heeft hij misschien ook geen prikkels om het wel te leren aanvoelen, maar ik wil ook niet pushen...wanneer zet je dan de volgende stap?

[ Bericht 42% gewijzigd door Zana op 27-05-2013 16:30:12 ]
pi_127070619
Ze moeten er "klaar" voor zijn. Volgens mij moeten ze lichamelijk gezien, kunnen aanvoelen wanneer ze moeten plassen. Als ze hun luier "vies" beginnen te vinden, is ook zo'n moment volgens mij.
Maar als hij soms zelf aangeeft dat hij moet, kan je er best een poging aan wagen. Maar ik zou dan of met luier/luierbroekje of zonder doen, overdag. Niet de ene keer wel en dan weer niet, want dat lijkt me verwarrend.

Je kan hem ook als het wat warmer is, gewoon met een onderbroekje en een shirtje in de tuin laten spelen, dat kan snel uit en als het nat is heb je geen berg was ;). Ik vind 2 vrij jong, neemt niet weg dat het best kan.

Onze oudste was zindelijk vlak voor ze 4 werd en naar school ging en daar hebben we het wel eerder geprobeerd, maar zonder succes. Zo voor school hebben we een klein beetje aangemoedigd, maar toen wilde het ineens wel. De jongste bedacht op een gegeven moment (ze was net 3 volgens mij) dat ze net als grote zus geen luier meer wilde en klaar was het ook. De nacht hebben ze allebei nog een luier om.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_127070753
oh, wij hebben met selene hier dus vreselijk zitten kutten hoor. soms leek het alsof ze echt zonder luier wilde, maar dan bleek in de praktijk dat ze gewoon alles liet lopen. en dan maar weer een paar dagen volhouden. selene werd er onzeker van, mijn emotionele welzijn was ook niet echt tof (tapijt en stoffen banken) dus de sfeer in huis werd er niet beter op.

in the end kon ik toen ze 3 en een beetje was helder met haar bespreken dat basisschool betekent: geen luier. en toen wilde ze proberen. dus toen telden we de peuterspeelzaal mee als school :) dus waar anderen lekker veilig thuis oefenden met zindelijkheid deed selene dat juist buitenshuis. thuis wilde ze een luier aan. tot haar 4de verjaardag heeft ze daar de keuze in gehad thuis. naar de psz moest ze verplicht zonder luier.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127071359
nog eentje voor "raad het woord". ravi verzocht vanmiddag om een wokkiewoe.
ik ben er al achter wat het is, iemand anders die het raden kan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 mei 2013 @ 17:35:42 #277
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_127072461
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:02 schreef simmu het volgende:
nog eentje voor "raad het woord". ravi verzocht vanmiddag om een wokkiewoe.
ik ben er al achter wat het is, iemand anders die het raden kan?
Soepstengel? :Y)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 27 mei 2013 @ 17:37:41 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_127072521
chup a chup? (alhoewel ik me niet kan voorstellen dat ie dat woord kent :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127075813
willen jullie het antwoord al, of geef ik het ff tot morgenochtend?
u vraagt ik draai O-)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127075906
Woekiewoe klinkt als loekie Loek maar dat zou het niet zijn denk ik.
  maandag 27 mei 2013 @ 19:11:01 #281
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127075919
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:08 schreef simmu het volgende:
willen jullie het antwoord al, of geef ik het ff tot morgenochtend?
u vraagt ik draai O-)
Walkietalkie?
Oude (on)bekende.
pi_127079491
Wokkiewoe, uhm... bijzonder koekje? toetje toe?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_127080975
Bij Tess hadden we al een poging gedaan. Dat ging een tijdje goed mar ineens ging mevrouw weer in d'r broek plassen. Toen hebben we een tijdje luiers omgedaan en er geen aandacht aan besteed. Ze wilde ook totaal niet zonder luier. Van de ene op de andere dag is ze zonder luier gegaan en is het goed gegaan. Heel soms is er nog wel eens een ongelukje, meestal als ze hard aan het spelen is.

's Nachts gaat het de ene keer goed, de andere keer niet. Ik laat d'r al zo min mogelijk drinken voor het naar bed gaan. Voor het slapen gaan moet ze plassen en zo rond 21.30 proberen we haar wakker te maken om te plassen. Soms gaat het goed, maar de afgelopen dagen is het weer drama. Dan heeft ze of al in haar bed geplast, of ze plast op het moment dat we bezig zijn met wakker maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127089423
wokkiewoe = joggingbroek :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 mei 2013 @ 22:54:43 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127089552
Das niet eerlijk. Jouw post insinueert dat het om eten ging :'(
pi_127090309
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:54 schreef amaranta het volgende:
Das niet eerlijk. Jouw post insinueert dat het om eten ging :'(
hij wilde na zn slaapje zn wokkiewoe aan :P

ik was ff in totale verwarring na zn slaapje hoor :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 28 mei 2013 @ 07:55:56 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127097111
Het vele plassen voor een sticker gaat er vanzelf wel weer af.
Harry heb ik eerst een kleine kaart gegeven zodat er snel resultaat was (piepklein kadootje). En daarna een A-4tje met zoveel vakjes als er maar op pasten :D
Hij heeft 1 A-tje volgestickerd en het volgende is niet eens meer vol geraakt omdat hij niet meer vroeg om een sticker na een plas.
En als ik moet wachten totdat hij het vies vindt: nou, hij plast nu nog met het grootste gemak in een luier(broekje) als hij die aan heeft. Gewoon omdat hij dan niet naar de wc hoeft te gaan. Dus hij heeft nooit meer eentje aan op de nachten na.
Sinds deze week poept hij op het potje en als dat er in zit, ga ik beginnen aan de nachten.

Eten doet hij heel goed voor een peuter. Daar mag ik niet over klagen.

Chan, zou je hem niet in een onderbroekje kunnen laten lopen? Dan vang je wel de 'veegjes' op en heeft hij toch geen luier aan.
pi_127158385
hier gaan steeds meer plasjes in het potje, en ik ben aan het vertelen dat wij bijna geen luiers meer hebben en die die wij nog hebben alleen nog voor de nacht zijn of als wij weggaan....een tijdje volhouden en dan kijken of zich de moeite loont....ook wil ik het dragen van een luier een beetje ongemakkelijk voor hem maken, er komt pas een nieuwe als de oude goed volgeplast is (en dus zwaar tussen zijn benen hangt) of erin gepoept is...

en nooit gedacht dat samen boodschappen doen zo slopend en tijdrovend kan zijn....wat een drama af en toe in de winkel of in de stad, een supermarkt lijkt de echte "ik zeg nee" peuter in hem naar boven te halen
hij wil nu altijd lopen met een eigen mandje, maar dan mag ik niet helpen dragen of ik mag niet zelf boodschappen erin doen, anders is de kans op sirenegeheul of op de grond spartelende peuter heel erg groot

mijn vriend had blijkbaar bedacht dat het leuk is om samen met zijn zoon kinderTV bij de ah te kijken en er staat ook nog een brandweerauto in die hoek, dus bij de ah pakt mijn zoontje nu een mandje op wielen en loopt in plaats van door de winkel rechtstreks door naar de kinderhoek en is met geen mogelijkheid weer weg te halen, eerst moet TV gekeken worden, dan in de brandweerauto rijden, dan weer TV kijken, dan alle krukjes verplaatsen.... hij is nog te jong om hem daar alleen te laten zitten.....ik denk ik moet ook mijn looproute aanpassen door de stad, want ondertussen weet hij waar overal van die autootjes staan buiten of in de winkels en bij elk moet hij natuurlijk even gaan inklimmen...., ergens snel iets doen gaat volgens mij niet samen met een peuter...hoewel bij andere moeders en vaders zie je ze wel keurig in de kar zitten
pi_127158730
Hier mag hij er soms in maar vaak genoeg ook niet. Nee is nee en als hij wel mag zeg ik dat bij binnenkomst na dat we boodschappen gedaan hebben. Dat werkt hier prima.

Mee helpen met de boodschappen mag. Ik zou dan allebei een mandje nemen.
pi_127159101
Ik zou hem niet zo kang mogelijk met een luier laten lopen. Urine is zuur en je wilt geen luieruitslag/kapotte billen e.d.
Als je het ongemakkelijk voor hem wil maken zou ik hem zonder luier laten lopen. Natte kleren zijn ook ongemakkelijk. Maar uiteraard wel iets droogs aan na een ongelukje.
pi_127160066
zana, niet verkeerd opvatten wat ik nu zeg hoor! maar je mag natuurlijk gewoon "nee, daar hebben we nu geen tijd voor, want we moeten nog naar die winkel" zeggen he ;) en dan volhouden. als hij netjes meewerkt hebben jullie aan het einde de tijd om iets leuks te doen!

ik doe vaak boodschapjes met ravi om half 12, voor we selene van school halen. hij mag een eigen karretje, maar alsie kut en kliert is hij hem kwijt. kan hij krijsen tot hij een ons weegt :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127161474
Ik vind boodschappen samen met jongste doen juist gezellig :@
Ze hebben hier wel een klimding in de winkel staan, maar daar zit hij zelden in. Met een mandje met mij de winkel door en de spullen uitkiezen die we nodig hebben vindt hij bijna altijd erg leuk. Hij zou zelfs in de nacht wel willen shoppen volgens mij :P
Zn broer heeft meestal een hekel aan boodschappen doen, als die mee moet is het wel regelmatig klieren.
pi_127161667
Oh ze kunnen brullen en gieren, languit in het gangpad gaan liggen krijsen (deed de oudste nog wel eens en dan van die oude vrouwtjes die je aankijken alsof je je kind weet ik wat aandoet... ze wilde alleen niet luisteren en ik liep door, tja...).

Net als met autootjes voor winkels en andere "ik wil die" of "ik wil dat" dingen, als je nee zegt heb je grote kans op drama, ze moeten toch uitproberen of papa of mama te overreden is... ;).
Winkels ontlopen e.d. zou ik niet doen, als je toch elke keer moet gaan nadenken waar je heen loopt zeg, ze kunnen beter gewoon leren dat er ook wel eens nee wordt gezegd.
Ik ben blij dat ik zelfs de speelgoedwinkel gewoon in kan, er wordt wel 100 keer gezegd dat ze dat en dat en dat willen hebben. Maar mijn tegen antwoord is dat het dan op hun verlanglijstje kan (gelukkig kan lijstje.nl hele lange lijstjes aan ;) ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 18:07:02 #294
5428 crew  miss_sly
pi_127162964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:20 schreef Zana het volgende:
hier gaan steeds meer plasjes in het potje, en ik ben aan het vertelen dat wij bijna geen luiers meer hebben en die die wij nog hebben alleen nog voor de nacht zijn of als wij weggaan....een tijdje volhouden en dan kijken of zich de moeite loont....ook wil ik het dragen van een luier een beetje ongemakkelijk voor hem maken, er komt pas een nieuwe als de oude goed volgeplast is (en dus zwaar tussen zijn benen hangt) of erin gepoept is...

en nooit gedacht dat samen boodschappen doen zo slopend en tijdrovend kan zijn....wat een drama af en toe in de winkel of in de stad, een supermarkt lijkt de echte "ik zeg nee" peuter in hem naar boven te halen
hij wil nu altijd lopen met een eigen mandje, maar dan mag ik niet helpen dragen of ik mag niet zelf boodschappen erin doen, anders is de kans op sirenegeheul of op de grond spartelende peuter heel erg groot

mijn vriend had blijkbaar bedacht dat het leuk is om samen met zijn zoon kinderTV bij de ah te kijken en er staat ook nog een brandweerauto in die hoek, dus bij de ah pakt mijn zoontje nu een mandje op wielen en loopt in plaats van door de winkel rechtstreks door naar de kinderhoek en is met geen mogelijkheid weer weg te halen, eerst moet TV gekeken worden, dan in de brandweerauto rijden, dan weer TV kijken, dan alle krukjes verplaatsen.... hij is nog te jong om hem daar alleen te laten zitten.....ik denk ik moet ook mijn looproute aanpassen door de stad, want ondertussen weet hij waar overal van die autootjes staan buiten of in de winkels en bij elk moet hij natuurlijk even gaan inklimmen...., ergens snel iets doen gaat volgens mij niet samen met een peuter...hoewel bij andere moeders en vaders zie je ze wel keurig in de kar zitten
Hoe oud is je kindje, Zana? Realiseer je dat het ook best mogelijk is dat zindelijk worden op dit moment fysiek gewoonweg nog niet mogelijk is, omdat hij het nog niet goed aanvoelt en er dus niet adequaat op kan reageren?

Wat betreft het winkelen: meestal gaan wij heel erg op ons gemak boodschappen doen. Ze mag dan rustig lopen, klimmen, verstoppen, in autootjes en wat dan ook gaan zitten (zonder dat ik er geld in doe, overigens) en dan nemen we gewoon ruim de tijd. Als we dan een keer wat minder tijd hebben en ik dat vertel voor we weggaan, vindt ze het ook niet erg om wat sneller te moeten doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_127163549
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:20 schreef Zana het volgende:
hier gaan steeds meer plasjes in het potje, en ik ben aan het vertelen dat wij bijna geen luiers meer hebben en die die wij nog hebben alleen nog voor de nacht zijn of als wij weggaan....een tijdje volhouden en dan kijken of zich de moeite loont....ook wil ik het dragen van een luier een beetje ongemakkelijk voor hem maken, er komt pas een nieuwe als de oude goed volgeplast is (en dus zwaar tussen zijn benen hangt) of erin gepoept is...

Wow dat vind ik echt heel erg. :o
Waarom zou je dat je kind aan willen doen?
Zindelijk worden is een heel proces en dat bereik je niet door ze te pesten.

Doe hem dan geen luier aan van het plas voelen lopen zijn ze zich er veel meer van bewust.
En heeft het geen ongemakkelijk gevoel of extreem veel last van luieruitslag.
En hij is echt net 2 hij is zo jong de kans is heel erg aanwezig dat hij nog niet eens in staat is om zindelijk te zijn..
pi_127163717
Ik doe de boodschappen eigenlijk altijd met twee peuters. Ik maak er altijd een gezellig uitje van, de een duwt een karretje dan ander doet de boodschappen erin en halverwege wisselen we. En we gaan op ons gemakkie en hebben bijna nooit haast. En tegenwoordig laat ik mijn oudste dingen onthouden die ik mee moet nemen en heel vaak komt ze daar in de winkel dan ook mee, 'mam niet vergeten ... mee te nemen he.'
En ja de meiden hebben allebei wel eens gillend naast me gelopen, eentje is zelfs wel eens op de grond gaan liggen omdat ze iets wilde wat niet mocht. En mijn jongste heeft wel eens dingen terug gelegd in de schappen omdat ze niet wilde dat ik het kocht..

En zindelijk worden lijkt hier bij Sarah wat te beginnen, staat ze ineens naast me, 'heel nodig plassen mama' maar je hebt een luier om, stampvoetend, 'nee wc' goed dan, plast vervolgens niet, luier voelt wel warm dus vermoedelijk net geplast.. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt, ik vind haar zelf nog wel jong, maar hetkan natuurlijk.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:38:21 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127164202
Ik kan me niet voorstellen dat een kind dat net een week twee is of zo (je poste nog in het dreumestopic zeer recent) uberhaupt begrijpt wat jij nu allemaal tegen hem zegt en van hem verlangt Zana.

Ik vind het behoorlijk rigoreus zoals wel meer dingen die je post. Je lijkt vaak uit het oog te verliezen wat je van hem mag verwachten gezien zijn leeftijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127175082
Boodschappen doen is hier een heerlijk uitje :D Gezellig wandelend naar de supermarkt (nou ja tegenwoordig hoeven we alleen nog maar de straat over te steken) en dan in de supermarkt mag hij als hij wil het mandje. En hij weet precies waar alles ligt, dus ik hoef alleen maar te vertellen wat we nodig hebben en hij gaat erheen. Als hij een keer in zo'n speelgoedauto of iets dergelijks wil is dat prima als we tijd hebben. Als we geen tijd hebben zeg ik dat gewoon. En sja, dat heeft weleens een gilpartij opgeleverd.. Maar waar enigszins mogelijk focus ik vooral op wat hij allemaal wel mag/wat we wel gaan doen en sta ik niet te lang stil bij wat er niet kan.

Zana als hij zo goed weet waar al die speelgoeddingen staan, kun je dat natuurlijk ook positief gebruiken door hem te laten helpen met alle spullen halen. Dat leert hij dan vast ook heel snel, waar alle dingen staan die je kopen wilt. En als ik jou was, zou ik voor je de winkel inloopt al tegen hem zeggen dat hij straks mag helpen met de tomaten/komkommer/appels/wat dan ook zoeken, zodat je zijn aandacht alvast hebt.

Asy ik wilde eigenlijk gaan typen dat zonder luier laten lopen echt nog geen optie is omdat hij dus ook nog niet kon aangeven wanneer hij moest poepen, maar dat hoef ik niet meer te typen :D Hij heeft nu al 4 keer uitgebreid op de wc gepoept en sindsdien nog maar één veegje in zn luier gehad. En vanavond heeft hij zomaar twee uur zonder luier gelopen :D Ik stelde dat wel eens voor, maar dat resulteerde altijd in een paniekig gehuil dat hij dat echt niet wilde.. Nu stemde hij er zonder enig probleem mee in en na het uurtje dat ik voorstelde wilde hij zelf nog langer :D
Het poepen op de wc gaat nog wel moeizaam, hij vindt het lastig door te drukken en zegt na elk beetje dat hij klaar is en is vooral heel erg afgeleid op de wc. Maar man, wat ben ik trots *)
pi_127175442
Super Chan!

Zana, zindelijk maken/worden is echt een proces. Het ene kindje is sneller dan het andere kindje maar het kindje moet er wel aan toe zijn. Tess was ruim 3. Amber was 2jr2mnd maar diehad de waterpokken en een luier deed zeer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127175898
thuis loopt die nu geregeld zonder luier rond, zodat hij snel op het potje kan, maar als die een luier aan heeft, doe ik niet na elk plasje een nieuwe, want de luiers voelen gewoon zo droog aan dat een kind dat niet merkt, ja misschien op het moment dat het plast, maar dan wordt het vocht snel opgenomen.... maar als de luier al iets zwaarder is, dan loopt dat ongemakkelijk en denk ik dat een kind zich bewuster ervan is

dat andere moeders een ander moment of manier kiezen om hun kind zindelijk te krijgen kan ik begrijpen, maar volgens mij kunnen kinderen rond 2 jaar wel degelijk aanvoelen dat ze moeten plassen,

en wat boodschappen doen betreft....in het verleden was zelfs een mandje pakken genoeg om hem bezig te houden in de winkel, dan liep hij min of meer keurig met mij mee, maar hij gaat gewoon zijn grenzen verkennen en proberen wat kan....dus overal in willen klimmen, de mandjes bij de kassa's sorteren, dreuzelen, een ander gangpad inlopen, terwijl ik niet zo snel achteraan kom met de wagen,
ik wil gewoon dat hij ook rekening houdt met andere mensen en zich bewust is dat hij niet alleen op de wereld is, want hij loopt zo achteruit zonder om te kijken of hij loopt mensen voor de voeten, in een rustige winkel is dat minder een probleem, maar als het drukker is of bijvoorbeeld ergens op straat waar mensen haastig langslopen of van die scootmobielen rijden, of ergens waar ook fietser langskomen, vind ik wel dat hij een beetje naar mij moet luisteren...je houdt hem nu gewoon niet meer altijd in de wagen en het is niet meer langzaam lopen, maar vaak rennen
pi_127176054
Mijn nichtje is bijna 2. Als ze een wc ziet zegt ze dat ze moet plassen. Van de week heeft ze 10min op de wc gezeten maar er kwam geen druppel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')