Wilde eigenlijk bij onze eigen tandarts en die vertelde dat ie pas vanaf 4 jaar kinderen behandeld dus ging er eigenlijk vanuit dat dat de leeftijd was dat het begon. Toen viavia erachter gekomen dat in onze omgeving kids eigenlijk ook meegaan vanaf 2 jaar dus toen ook mee besloten meteen om gewoon een kindertandarts opgaan zoeken ipv onze eigen tandarts.....quote:Op zondag 21 april 2013 00:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Is ie nu pas voor het eerst naar de tandarts geweest? Hier gaan ze vanaf 2 mee en als ze dan niet willen is er weinig aan de hand maar na een paar keer is het nu ruzie wie er als eerste mag.
Creatief met potje!quote:Op maandag 22 april 2013 17:46 schreef kaatjejannie het volgende:
begonnen met potjestraining...![]()
[ afbeelding ]
Been there, done that. Fabi, bjjna 3,5 taalt er totaal niet naar. Maar weet in theorie wel hoe en waar het moetquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:20 schreef -Spring het volgende:
Dat inderdaad. En door m er bij ongelukjes op te wijzen dat dat plas is en in de wc moet. Het doekje uitwringen in de wc of zo. Plasje uitzwaaien, als in drinkt vertellen dat dat in zn buik komt en het er als plas via zn piemel weer uitkomt, als ie plast zeggen 'kijk, dat is je appelsap van net!' Dat soort dingen.
Als hij al zn luier uit heeft wel ja.quote:
Wat is ze petite!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo! Goedgekerud op het cb.
93 cm en 12,9 kilo, exact -1 lijn. Nu zit ik op de bank met slapende peuter op me. Ze was helemaal moe van het ochtendje kdv, maar ze kon daar niet slapen omdat we naar het cb moesten.
Ik vind als het zo gaat dus eigenlijk dat ze er niet klaar voor zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:35 schreef As1981 het volgende:
Maar dat is het dus. Aan de ene kant is hij er wel klaar voor. Hij vind de luiers niets. Gaat mee naar het potje, doet ook echt zijn best daar om te plassen en te poepen. Het is niet dat hij het tegenwerkt ofzo.
Aan de andere kant kan hij dus niet zelf aangeven dat hij moet plassen, ondanks dat we het zeer regelmatig vragen.
Hij kan het ook niet stoppen als hij aan het plassen is.
Wel wil hij liever niet dat ik hem pak, als hij in zijn broek geplast heeft. Maar ik heb het idee dat, dat meer is omdat hij weet dat het niet goed is.
Ik probeer hem dan inderdaad uit te leggen dat hij op de wc moet plassen. Vraag waarom hij het niet gezegd heeft en maak de afspraak dat hij het de volgende keer wel zeg. Meestal zeg hij dan, ik hoef nu niet te plassen. Nee dat snap ik
Vandaar ook mijn dilemma. Ik vind het opruimen niet erg. Ik vind het ook niet erg om nog te wachten als hij er nog niet klaar voor is, maar ik kan het zo moeilijk inschatten nu.
Deels volg ik je inderdaad. Ik handel er nu niet naar dat hij nog niet hoeft. Omdat ik door wilde zetten. Nu twijfel ik of hij er klaar voor is. Ik denk het ook niet echt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind als het zo gaat dus eigenlijk dat ze er niet klaar voor zijn.
Klaar ben je er imho pas voor als je het goed kan ophouden en aangeven.
Mijn oudste was toen ze zover was ook binnen een week zindelijk.![]()
En als je zegt dat het op de wc moet etc geef je het ook wel erg veel druk mee.
Oookal zeg je als laatste dat je het opruimen niet erg vind dat je ook wel wil wachten. Maar dat zijn niet je actiesToch leg je imho zo wel druk juist bij hem.
Dat denk ik idd ookquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind als het zo gaat dus eigenlijk dat ze er niet klaar voor zijn.
Klaar ben je er imho pas voor als je het goed kan ophouden en aangeven.
Mijn oudste was toen ze zover was ook binnen een week zindelijk.![]()
En als je zegt dat het op de wc moet etc geef je het ook wel erg veel druk mee.
Oookal zeg je als laatste dat je het opruimen niet erg vind dat je ook wel wil wachten. Maar dat zijn niet je actiesToch leg je imho zo wel druk juist bij hem.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:49 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje als ik het zo lees hebben we het hier wel erg makkelijk gehad met het zindelijk worden. Beiden in de zomerperiode (rond 2,5 jaar) binnen paar weken helemaal zindelijk. Eigenlijk alleen maar door belonen (juichen) en natte broeken laten gebeuren.
Dyon heeft nog wel heel af en toe (ong 1 keer in de twee/drie maanden) een natte pyjama 's nachts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |