Zaterdagh en zondag nog gedaan. Ding glimt weer enorm.quote:Op maandag 15 april 2013 13:05 schreef sararaats het volgende:
ik ga de auto niet kuisen met dit rotweer
Show us!quote:Op maandag 15 april 2013 14:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zaterdagh en zondag nog gedaan. Ding glimt weer enorm.
foto's van meet worden as we speak op de pc gezet, vanavond komen er wel wat foto's.quote:
Kun je weinig aan mis doen hoor.quote:Op maandag 15 april 2013 15:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik had m zaterdag middag gewassen in het zonnetje, moet ik zaterdag avond weg gaat het regenen. Weer terug bij af dus
Moet weer een nieuw laagje wax op, maar ik heb dat nog nooit zelf gedaan
Roestplekjes hou je niet tegen.quote:Op maandag 15 april 2013 16:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb de ax gisteren gewassen.. Soort van schoon maar er zijn ook roestplekjes tevoorschijn gekomen. Laat dat maar zo want voor de rest gaat ie ook achteruit.
nog nooit meegemaakt maar wel heel voorspelbaarquote:Op maandag 15 april 2013 17:11 schreef JDude het volgende:
Wie heeft in vrédesnaam bedacht dat het leuk zou zijn als gebruikers zelf flitslocaties kunnen toevoegen bij TomTom? .
Kennelijk is deze optie er sinds een tijdje, waardoor dat ding nu begint te knipperen bij iedere spitsstrookcamera, signaleringsportaal, regelkast, weerstation en alles wat maar enigszins op apparatuur langs de weg lijkt.
Inderdaad. Érg irritant.quote:Op maandag 15 april 2013 17:11 schreef JDude het volgende:
Wie heeft in vrédesnaam bedacht dat het leuk zou zijn als gebruikers zelf flitslocaties kunnen toevoegen bij TomTom? .
Kennelijk is deze optie er sinds een tijdje, waardoor dat ding nu begint te knipperen bij iedere spitsstrookcamera, signaleringsportaal, regelkast, weerstation en alles wat maar enigszins op apparatuur langs de weg lijkt.
Neuh en anders blijf ik aan het slijpen en spuiten. Op een gegeven moment moet er toch iets anders in de plaats komenquote:Op maandag 15 april 2013 16:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Roestplekjes hou je niet tegen.
Laatst stond mijn auto op de brug, viel me op dat er bijna niks te zien was op de carrosserie en het chassis.
Wat zullen die mensen allemaal een zwaar leven hebben onderweg ookquote:Op maandag 15 april 2013 17:11 schreef JDude het volgende:
Wie heeft in vrédesnaam bedacht dat het leuk zou zijn als gebruikers zelf flitslocaties kunnen toevoegen bij TomTom? .
Kennelijk is deze optie er sinds een tijdje, waardoor dat ding nu begint te knipperen bij iedere spitsstrookcamera, signaleringsportaal, regelkast, weerstation en alles wat maar enigszins op apparatuur langs de weg lijkt.
ik heb roest onder de achterruitenwisser en een zo goed als doorgeroeste einddemperquote:Op maandag 15 april 2013 16:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Roestplekjes hou je niet tegen.
Laatst stond mijn auto op de brug, viel me op dat er bijna niks te zien was op de carrosserie en het chassis.
blij dat ik geen tomtom heb..quote:Op maandag 15 april 2013 18:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat zullen die mensen allemaal een zwaar leven hebben onderweg ook
Klinkt leukquote:Op maandag 15 april 2013 18:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
een zo goed als doorgeroeste einddemper
Allebei dure geintjes.quote:Op maandag 15 april 2013 18:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ik heb roest onder de achterruitenwisser en een zo goed als doorgeroeste einddemper
Ik ben het met je eens(, maar mijn portemonnee niet altijd).quote:Op maandag 15 april 2013 19:05 schreef Braddie het volgende:
Een auto op leeftijd heeft nou eenmaal onderhoud nodig... Ik vind dat als je een echte liefhebber bent en je vind je eigen auto super (en het is een uniek dingetje) Dat je er toch wel wat voor uit mag trekken om hem te onderhouden.
Mijn eerste wagentje word ook een uniek bakje (Althans, dat wil ik...) En ik ga er elke mee naar de garrage om hem in zo goed mogelijke staat/conditie te houdenquote:Op maandag 15 april 2013 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens(, maar mijn portemonnee niet altijd).
Ik vind de voorkant mooier dan de achterkant.quote:Op maandag 15 april 2013 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
Staat hier bij de buurtjes een nieuwe oranje metallic Toyota GT voor de deur met mooie wieltjes eronder, nice.
Nou dan zou ik m grondig moeten laten stralen, lassen en spuiten.. Dat is het geld gewoon niet waard.quote:Op maandag 15 april 2013 19:05 schreef Braddie het volgende:
Een auto op leeftijd heeft nou eenmaal onderhoud nodig... Ik vind dat als je een echte liefhebber bent en je vind je eigen auto super (en het is een uniek dingetje) Dat je er toch wel wat voor uit mag trekken om hem te onderhouden.
Mooie kar hoor, ben ook benieuwd naar hoe dat rijdt. in Top gear zeiden ze geloof ik dat 't vermogen iets tegen viel. Wel achterwielaandrijving dus lijkt me een goed scheurijzer.quote:Op maandag 15 april 2013 19:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik vind de voorkant mooier dan de achterkant.
Ik heb zoiets van " Is het een standard autotje" dan niet inderdaad.. Maar is het bijvoorbeeld een unieke bak (Renault 5/Mercedes W123 etc etc) dan wel.quote:Op maandag 15 april 2013 19:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou dan zou ik m grondig moeten laten stralen, lassen en spuiten.. Dat is het geld gewoon niet waard.
Nou AXjes zie je niet veel meer. Maar vind het zonde van mijn geld om er nu minstens 1000 euro in te steken om een knappe AX te hebben. Vooral voor een gewone 1.1. Stel je zou een technisch knappe GTi hebben dan kan ik het me sneller voorstellen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb zoiets van " Is het een standard autotje" dan niet inderdaad.. Maar is het bijvoorbeeld een unieke bak (Renault 5/Mercedes W123 etc etc) dan wel.
Het hangt er vanaf wát voor`n AX. Als ik een eerste generatie AX zou hebben uit `86 dan xou ik hem flink vertroetelen. Maar zou ik een AX First hebben uit 94 of zo dan zou ik hem wel verkopen als er wat werk aan zou zitten te komen jaquote:Op maandag 15 april 2013 19:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou AXjes zie je niet veel meer. Maar vind het zonde van mijn geld om er nu minstens 1000 euro in te steken om een knappe AX te hebben. Vooral voor een gewone 1.1. Stel je zou een technisch knappe GTi hebben dan kan ik het me sneller voorstellen.
TGE 1.1 uit 92 heb ik. Niets bijzonders aan.quote:Op maandag 15 april 2013 19:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf wát voor`n AX. Als ik een eerste generatie AX zou hebben uit `86 dan xou ik hem flink vertroetelen. Maar zou ik een AX First hebben uit 94 of zo dan zou ik hem wel verkopen als er wat werk aan zou zitten te komen ja
Nee, die vind je voor 350-400 euro op Marktplaats/autoscout24 wel weerquote:Op maandag 15 april 2013 19:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
TGE 1.1 uit 92 heb ik. Niets bijzonders aan.
ach ja, na al 2 jaar een behoorlijk verroeste buitenmantel..quote:Op maandag 15 april 2013 18:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Klinkt leuk
Oke, toch geen poetsweer inderdaad, op die 20 minuten zon vanochtend na.
Daarom. Lekker simpel, veel zelf aan te doenquote:Op maandag 15 april 2013 19:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, die vind je voor 350-400 euro op Marktplaats/autoscout24 wel weer
Precies Ok.. je moet geen 2 linkerhanden hebben (zoals ik) maar tochquote:Op maandag 15 april 2013 19:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daarom. Lekker simpel, veel zelf aan te doen
Ach alsof ik ooit wat kon . Kijk heb nu wel een opleiding in de autotechniek gedaan maar als je dat niet doet is het ook een kwestie van al doende leert men.quote:Op maandag 15 april 2013 19:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies Ok.. je moet geen 2 linkerhanden hebben (zoals ik) maar toch
Doen! Die dingen zijn echt gaafquote:Op maandag 15 april 2013 21:26 schreef Braddie het volgende:
Er is me net een Audi 100 Station uit 1986 aangeboden die perfect onderhouden is en nog in originele smetteloze staat is doen of niet?
Het niet te dik aanbrengen lijkt me lastig inschatten, de dosering enzo!quote:Op maandag 15 april 2013 15:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kun je weinig aan mis doen hoor.
Wat is het voor één?quote:Op maandag 15 april 2013 21:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Absoluut, heb hem gemeld dat ik hem koop als ik m'n theorie haal
Je hebt niet naar de details geïnformeerd?quote:Op maandag 15 april 2013 21:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geen idee, een Audi 100 station uit maart 86
De Turbo zou leuk zijn, maar daar rijden er niet meer zo veel van . Hoop voor jou dat het niet de 1.8 is met 75pk, want die is wel echt traag. Hopelijk een 2.0 ofzo. Wel een bijzondere kar. En mrb-vrij!quote:Op maandag 15 april 2013 21:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geen idee, een Audi 100 station uit maart 86
En allerleukste is de Audi 200 met 2.5 5cilinder turbo.quote:Op maandag 15 april 2013 21:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De Turbo zou leuk zijn, maar daar rijden er niet meer zo veel van . Hoop voor jou dat het niet de 1.8 is met 75pk, want die is wel echt traag. Hopelijk een 2.0 ofzo. Wel een bijzondere kar. En mrb-vrij!
Jij begon over wat 'leuk zou zijn' . Maar je hebt wel gelijk, kleine kans.quote:Op maandag 15 april 2013 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar die is 'm niet aangeboden, dus de kans dat dat doorgaat is wel klein hè
Balenquote:Op maandag 15 april 2013 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ahh de AX GT is al verkocht.. Kon niet eens nadenken er over
Vandaar beter 2 laagjes, dan is de kans dat je een deel mist 0,0.quote:Op maandag 15 april 2013 21:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Het niet te dik aanbrengen lijkt me lastig inschatten, de dosering enzo!
Was wel eentje met wat werk. En ik weet niet of de kilometerstand van 106.000 zo betrouwbaar was. Maarja 750 euroquote:
Is ook niet duurquote:Op maandag 15 april 2013 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Was wel eentje met wat werk. En ik weet niet of de kilometerstand van 106.000 zo betrouwbaar was. Maarja 750 euro
Klopt! En maandelijks zou die aan vaste lasten denk ik niet duurder zijn dan degene die ik nu heb. Alleen het verbruik ligt wat hoger.quote:
Maar ook meer lolquote:Op maandag 15 april 2013 22:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt! En maandelijks zou die aan vaste lasten denk ik niet duurder zijn dan degene die ik nu heb. Alleen het verbruik ligt wat hoger.
Misschien, wel 15 pk en 50 kg meer dan ik nu hebquote:
Binnenkort dan maar eens natty's paste en black hole bestellenquote:Op maandag 15 april 2013 22:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vandaar beter 2 laagjes, dan is de kans dat je een deel mist 0,0.
En er is echt maar een heel dun laagje nodig, de rest wrijf je er toch weer af. Je moet het eigenlijk net wel/niet zien, het laagje dat je aanbrengt.
Zeker de Natty's Paste heel dun aanbrengen! Heb 'm ook.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:43 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Binnenkort dan maar eens natty's paste en black hole bestellen
Ook nog iets speciaals hebben om het aan te brengen en uit te buffen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zeker de Natty's Paste heel dun aanbrengen! Heb 'm ook.
Een pad om het mee aan te brengen en een langharige zachte microfiber is 't beste om uit te buffen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:51 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ook nog iets speciaals hebben om het aan te brengen en uit te buffen?
Jup, gebruik zelf de doeken van Monello voor het buffen, aanrader!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een pad om het mee aan te brengen en een langharige zachte microfiber is 't beste om uit te buffen.
Ik heb een aanta van eBay, ook erg zacht!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, gebruik zelf de doeken van Monello voor het buffen, aanrader!
Meer pk in een personenauto is altijd wel leuk toch.quote:Op maandag 15 april 2013 22:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Misschien, wel 15 pk en 50 kg meer dan ik nu heb
De 60 die ik nu heb zijn ook voldoende hoorquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer pk in een personenauto is altijd wel leuk toch.
Nog specifieke pads van CC?quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:44 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een pad om het mee aan te brengen en een langharige zachte microfiber is 't beste om uit te buffen.
Ideaal, maar ik vind ze nooit mooi staan in het interieur!quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:11 schreef L0we het volgende:
Zo, gister heb ik een parrot ingebouwd in mn nieuwe auto, dat werkt toch wel heel ideaal!
Zoiets:quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:00 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nog specifieke pads van CC?
[..]
Ideaal, maar ik vind ze nooit mooi staan in het interieur!
Die van Goddelijker.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:00 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nog specifieke pads van CC?
[..]
Ideaal, maar ik vind ze nooit mooi staan in het interieur!
Galaxy S2. Nouja ik heb verder nooit echt omgekeken naar die parrot. Maar zal eens kijken of ik in de instellingen van handsfree bellen kan komen in mijn mobielquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:14 schreef L0we het volgende:
Echt wel! Ik denk dat je mobiel de schuldige is, gister heel het menu doorgelopen, maar niets tegen gekomen...
Wat voor telefoon heb je?
Hij zit bij mij in een kastje die dicht kan. Zie je niets van dusquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die van Goddelijker.
Ben het ook eens over de Parrot, vind het altijd zo lelijk staan..
Heb zelf een Pioneer radio nu met ingebouwde parrot carkit. Enige wat dan nog `apart ` zit is het microfoontje.
Kun je dan niet gewoon niet omgaan met de verstelling?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:38 schreef Marco001 het volgende:
Ppffff, zit mij ook niet mee, Naast de passagiersstoel wil nu ook 2/3e van de achterbank niet meer voorover klappen. Net nu ik wou mountainbiken.
Gelukkig past mijn fiets echt net op de achterbank, al zit die dan wel goed klem.
Jawel, maar van de passagiersstoel lijkt het ijzerkabeltje lam te zijn(daar kan ik dus vrij weinig aan doen. ), en de achterbank wil op de een of andere manier niet ontgrendelt worden. Weet alleen niet precies hoe die in elkaar zit.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Kun je dan niet gewoon niet omgaan met de verstelling?
Nee, dat niet... Hij is van m`n ma, ik mag er in rijden zodra ik m`n rijbewijs heb zodat ik kan sparen voor een autotje tussendoor... Maar dat heeft geen nut Aangezien de APK verloopt in September, en we hem in Juli al verkopen.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is dit je liefhebbersauto geworden?
Zijn die pedalen zo klein daar? Of heb je gewoon hele grote voetenquote:Op woensdag 17 april 2013 13:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, dat niet... Hij is van m`n ma, ik mag er in rijden zodra ik m`n rijbewijs heb zodat ik kan sparen voor een autotje tussendoor... Maar dat heeft geen nut Aangezien de APK verloopt in September, en we hem in Juli al verkopen.
En daarbij komt nog dat het autotje te klein is voor mij Heb te grote voeten voor de pedalen, en ik zit haast met m`n knieén tegen het stuur.
Ik heb maat 47, maar m`n voeten zijn volgens mij niet echt bovengemiddeld breed of zoquote:Op woensdag 17 april 2013 14:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn die pedalen zo klein daar? Of heb je gewoon hele grote voeten
Dat is irritant, zitten ze zeker ook heel dicht op elkaar danquote:Op woensdag 17 april 2013 14:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb maat 47, maar m`n voeten zijn volgens mij niet echt bovengemiddeld breed of zo
Zit soms op 2 pedalen te trappen (Dat is vervelend..)
Ja, ze zitten echt heel dicht op elkaarquote:Op woensdag 17 april 2013 14:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is irritant, zitten ze zeker ook heel dicht op elkaar dan
Ja, uberhaupt alle 3 de pedalen zo smal Niet te doen (Respect voor m`n ma dat ze er mee rijden kan )quote:Op woensdag 17 april 2013 14:26 schreef daNpy het volgende:
Rem en koppeling bedoel je?
Ik vind die wielkast storender. Maar dat autootje is natuurlijk ook maar 1m40 breed
Ai dat is wel erg krap allemaalquote:Op woensdag 17 april 2013 14:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ze zitten echt heel dicht op elkaar
[ afbeelding ]
(Even een foto van het net geplukt)
Is 100 geen fijne snelheid meer in die auto dan?quote:Op woensdag 17 april 2013 14:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat gaspedaal staat idioot hoog. Als ik ±80km/h ga dan krijg ik zulke immense kramp. Verder intrappen is dan een goede oplossing maar dan zit ik alweer aan 100
Dat neem ik van je aan kan daar zelf niet over oordelen.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. En met maat 47 word het er niet makkelijker op
Dat wel maar ik heb geen zin paparazzi foto's met rekening. Verder doet het er niet toe want de Cinquecento is hier allang weg, godzijdankquote:Op woensdag 17 april 2013 14:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is 100 geen fijne snelheid meer in die auto dan?
Oooh je bedoelt buiten de snelwegen om sorry dat had ik niet door.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat wel maar ik heb geen zin paparazzi foto's met rekening. Verder doet het er niet toe want de Cinquecento is hier allang weg, godzijdank
Nou zeg Dat karretje van m`n ma haalde anders 155 (ok, je moet er niet harder dan 90 mee willen rijden i.v.m isolatie en wind gevoeligheid.. maartoch)quote:Op woensdag 17 april 2013 14:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ja, je hebt ook niets te zoeken op de snelweg met zoiets
Daarom zei ik ook " Je moet er niet harder dan 90 mee willen rijden "quote:Op woensdag 17 april 2013 14:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Er is een verschil tussen een snelheid halen en aangenaam rijden he.
Ik vind het nog redelijk beschaafd staan. De bediening zit aan mn deur, en het schermpje boven de middenconsole.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:00 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ideaal, maar ik vind ze nooit mooi staan in het interieur!
Precies, kabeltje loopt gelijk weg in een naad van het dashboard. Verder zie je er niets van!quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:37 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm als je een Parrot netjes monteert vind ik er niks mis mee.
Denk dat je het dan inderdaad in moet stellen op je telefoon.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Galaxy S2. Nouja ik heb verder nooit echt omgekeken naar die parrot. Maar zal eens kijken of ik in de instellingen van handsfree bellen kan komen in mijn mobiel
Dat is heel vervelend ja! In de Renault 6 van mn pa heb ik datzelfde probleem, zeker als je een beetje nette (dus wat stuggere) schoenen aan hebt.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb maat 47, maar m`n voeten zijn volgens mij niet echt bovengemiddeld breed of zo
Zit soms op 2 pedalen te trappen (Dat is vervelend..)
En het is juist dat extra schermpje wat ik dus niet mooi vind.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik vind het nog redelijk beschaafd staan. De bediening zit aan mn deur, en het schermpje boven de middenconsole.
[..]
Precies, kabeltje loopt gelijk weg in een naad van het dashboard. Verder zie je er niets van!
Zo vervelend. zo`n R6 lijkt me nog wel een tikje breder als een Cinq.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:16 schreef L0we het volgende:
Dat is heel vervelend ja! In de Renault 6 van mn pa heb ik datzelfde probleem, zeker als je een beetje nette (dus wat stuggere) schoenen aan hebt.
Zelfs met mijn bescheiden maat vind ik het nog irritant rijden, het gevoel met de pedalen is gewoon een stuk minder.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:19 schreef JDude het volgende:
Die lompe werkschoenen met verstevigde neuzen e.d. willen ook wel eens lastig zijn in de kleinere wagens ja.
Hij is wel een slagje groter ja, maar het is altijd een gevecht om te remmen zonder of de koppeling of het gas in te drukken...quote:Op woensdag 17 april 2013 17:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zo vervelend. zo`n R6 lijkt me nog wel een tikje breder als een Cinq.
hmm.. Ja ok, nouja.. dan maar een wat groter autotje.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Hij is wel een slagje groter ja, maar het is altijd een gevecht om te remmen zonder of de koppeling of het gas in te drukken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
Pff daar had ik ook last van in mijn MR2, kon niet zoals daarvoor bij een MX3 en nu bij mijn Supra tegelijk de pedalen indrukken omdat ze te dicht op elkaar zaten Moeilijk dan je voet dwars erop te zetten.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:16 schreef L0we het volgende:
Dat is heel vervelend ja! In de Renault 6 van mn pa heb ik datzelfde probleem, zeker als je een beetje nette (dus wat stuggere) schoenen aan hebt.
Oh eens even kijken idd. Heb een standaardradiotje erin maar het zou goed kunnen dat zulke instellingen aanstaanquote:Op donderdag 18 april 2013 22:08 schreef Marco001 het volgende:
Monsterd! Ik heb de oplossing gevonden voor je telefoonprobleem.
Tenminste, dat vermoed ik.. Mijn autoradio heeft voor de carkit een optie "Autoanswer". 3x raden wat dat doet...
Kan ook zijn dat dat in de parrot zit..quote:Op donderdag 18 april 2013 22:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Oh eens even kijken idd. Heb een standaardradiotje erin maar het zou goed kunnen dat zulke instellingen aanstaan
Bedankt voor de tip!
Echt hè! Ik had er tot deze auto geen maar zou er in een volgende auto altijd weer eentje inbouwen! Tenzij er al een goede handsfreeset in zit, natuurlijk. Voor 150 euro zeker de moeite waard, nog even los van de mogelijke bekeuring.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:11 schreef L0we het volgende:
Zo, gister heb ik een parrot ingebouwd in mn nieuwe auto, dat werkt toch wel heel ideaal!
Da's waar. Het is geen opfleurend ding. Maar als je 'm goed plaatst, heb je er ook niet echt last van.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:00 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nog specifieke pads van CC?
[..]
Ideaal, maar ik vind ze nooit mooi staan in het interieur!
Herkenbaar. Heb ik ook tijdenlang gehad. Merk wel vaak dat hoe groter de auto is, hoe meer ruimte je daar ook hebt. En ik heb ook sommige auto's meegemaakt waar ik echt niet in kon rijden. Paste fysiek niet op een normale manier met mijn houding, mijn schoen, middentunnel en pedalen.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb maat 47, maar m`n voeten zijn volgens mij niet echt bovengemiddeld breed of zo
Zit soms op 2 pedalen te trappen (Dat is vervelend..)
Nee klopt, maar goed het liefst zie ik m gewoon helemaal niet. Je ziet gewoon dat het er niet in hoort. Net zoals zo'n lelijke aftermarket radio.quote:Op vrijdag 19 april 2013 01:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Echt hè! Ik had er tot deze auto geen maar zou er in een volgende auto altijd weer eentje inbouwen! Tenzij er al een goede handsfreeset in zit, natuurlijk. Voor 150 euro zeker de moeite waard, nog even los van de mogelijke bekeuring.
[..]
Da's waar. Het is geen opfleurend ding. Maar als je 'm goed plaatst, heb je er ook niet echt last van.
[..]
Herkenbaar. Heb ik ook tijdenlang gehad. Merk wel vaak dat hoe groter de auto is, hoe meer ruimte je daar ook hebt. En ik heb ook sommige auto's meegemaakt waar ik echt niet in kon rijden. Paste fysiek niet op een normale manier met mijn houding, mijn schoen, middentunnel en pedalen.
Gelukkig ben ik de tijd van kleine auto's nu wel een beetje voorbij. Zoiets komt er pas weer als ik écht niet anders kan (zowel financieel als qua auto-noodzaak). Tot die tijd liever 50-100 p/mnd meer om fatsoenlijk te zitten en rijden.
In mijn auto zat al niet meer de oem radio toen ik hem kocht, maar zo'n lelijk el cheapo zilverkleurig ding.. Stond echt heel mooi in een verder volledig zwart interieur.. (niet dus..)quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
teeds de originele radio erin zitten... zo'n aftermarket unit verstoort echt je hele interieur. Een Parrot doet dat dankzij z'n formaat iets minder. En uiteindelijk gaat functie nog steeds boven vorm, dus blijft ie gewoon zitten
Ja, lijkt mij dus ook.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:14 schreef Marco001 het volgende:
Ik denk dat zo'n tussenstukje veel makkelijker is.
Gewoon, bij de Rijsbergen/Cartal/Brezan of welke andere autoonderdelenzaak er bij je in de buurt zitquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:29 schreef Goddelijker het volgende:
Merci! Waar zou ik die kunnen krijgen? Want via internet zijn ze rond de 2,75.
Misschien goedkoper om in de buurt te halen?
Heb je haast erbij?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:29 schreef Goddelijker het volgende:
Merci! Waar zou ik die kunnen krijgen? Want via internet zijn ze rond de 2,75.
Misschien goedkoper om in de buurt te halen?
Als je maar niet je achterruit gaat schoonmaken onderweg, dan spuit je heel je kofferbak volquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:35 schreef Goddelijker het volgende:
Ga vandaag of morgen maar even ergens langsrijden dan!
Zo kwam ik er dus achter, ik deed hem aan en er kwam niks uit. Toen kwam er nogal een luchtje de auto in en had ik door dat het mis was.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je maar niet je achterruit gaat schoonmaken onderweg, dan spuit je heel je kofferbak vol
Precies! OEM inside, OEM+ outsidequote:Op vrijdag 19 april 2013 09:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
True. Daarom heb ik wel nog steeds de originele radio erin zitten... zo'n aftermarket unit verstoort echt je hele interieur. Een Parrot doet dat dankzij z'n formaat iets minder. En uiteindelijk gaat functie nog steeds boven vorm, dus blijft ie gewoon zitten
Hahaquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zo kwam ik er dus achter, ik deed hem aan en er kwam niks uit. Toen kwam er nogal een luchtje de auto in en had ik door dat het mis was.
Ik deed van de week het raam open voor een slagboom en die bleef halverwege de deur hangen. Dus nu heb jij ook iets om te lachenquote:
Ik las het inderdaad in het BMW-topic. Vervelende geintjes zijn dat.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik deed van de week het raam open voor een slagboom en die bleef halverwege de deur hangen. Dus nu heb jij ook iets om te lachen
Gelukkig leeft het mechanisme nog steeds en beperkt het zich tot een nieuw rubber (hihi, rubber ) in de geleiderail en het raam verlijmen met de rail waarin het mechanisme vastgrijpt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik las het inderdaad in het BMW-topic. Vervelende geintjes zijn dat.
Zeker ook omdat die deurmechanismes meestal vreselijk duur zijn.
Ach, mijn achterbank wil niet meer helemaal naar beneden klappen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik deed van de week het raam open voor een slagboom en die bleef halverwege de deur hangen. Dus nu heb jij ook iets om te lachen
Dat maakt de schade wat aangenamer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gelukkig leeft het mechanisme nog steeds en beperkt het zich tot een nieuw rubber (hihi, rubber ) in de geleiderail en het raam verlijmen met de rail waarin het mechanisme vastgrijpt.
Zo wil mijn bestuurdersstoel niet naar voren schuiven als je hem naar voren klapt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, mijn achterbank wil niet meer helemaal naar beneden klappen.
Haal dan ook de zitting eerst weg voordat je de leuning (hihi, hij zei leuning ) naar beneden klapt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, mijn achterbank wil niet meer helemaal naar beneden klappen.
Gelukkig wel, ben voor twee tientjes klaar. Rubbertje kost een tientje bij de dealer en een goede tube lijm ook zoiets.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat maakt de schade wat aangenamer.
Dat hoeft niet bij mijn auto.. Maar dat helpt ook niks; het ontgrendel mechanisme is stuk..quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Haal dan ook de zitting eerst weg voordat je de leuning (hihi, hij zei leuning ) naar beneden klapt.
Oh, ja dan houdt het vrij snel opquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet bij mijn auto.. Maar dat helpt ook niks; het ontgrendel mechanisme is stuk..
Hihi, hij zei vrijquote:
Beterschap dan maar.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, naja, geblessseerd, en dus thuis
Wegpiraat!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:51 schreef Martijn93 het volgende:
Helaas, gister 1e boete binnen gekregen. 9 km te hard. Dacht dat je 80 mocht op die weg bleek dus maar 70 te zijn.
Portemonnee is juist beter.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, had ik ook... Weer een aanslag op m'n pinpas.... (portemonee is zo achterhaald!)
Zeker die van mr. Perridon?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:08 schreef kaasplankje het volgende:
Gisteren voor het eerst in de stad een Bugatti veyron gezien, een glimp maar want hij reed half achter een vrachtauto.
Zou kunnen, het was een witte auto en in Rotterdam.quote:
http://www.autoblog.nl/ni(...)lands-kenteken-58498quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zou kunnen, het was een witte auto en in Rotterdam.
Ik zat het net te kijken, dat is op de Molenlaan hé?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:14 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://www.autoblog.nl/ni(...)lands-kenteken-58498
Ja, staat er ook bij.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zat het net te kijken, dat is op de Molenlaan hé?
Ik zie wel vaker bad ass auto's in de stad, laatst een gloedjenieuwe BMW M6, met Belgisch kenteken.quote:
Ik wil ook een GT-Rquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:31 schreef delano.888 het volgende:
Bij ons in het dorp rijd trouwens zowel een grijze Nissan GT-R als een witte Audi R8. Altijd mooi als ik die tegenkom.
Ik vind het een beetje een lomp ogende auto, ongeraffineerd zoals een nieuwe Mustang.quote:
Jupquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:02 schreef Goddelijker het volgende:
Laten we hopen dat het meevalt en het snel opgelost is.
Heb je ook een eigen OBD-reader?
Dat is wel handig.quote:
Ja ook. Het voordeel van alle problemen is ook dat alles wel een keertje beschreven isquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is wel handig.
Ook een lijst met codes?
Geen idee. Het voelt niet scheef aan oid. Zal misschien de foto wel zijn. Ik zal zometeen voor de zekerheid het maar checken in de autoquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:58 schreef daNpy het volgende:
Waarom zit het rempedaal scheef in die Stilo?
Ik gebruik hem ook weinig. 9 van de 10 keer vergeet ik zelfs om bluetooth aan te zetten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het zou best passen bij de auto . Of het is een schadebak...?
De Parrot op die plek vind ik trouwens helemaal niet handig. Je kunt 'm helemaal niet zien?
Jawel, mits bluetooth aanstaat. Ik heb bluetooth doorgaans uit staan want het vreet batterijquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Doe je dat niet automatisch dan? Mijn telefoon maakt automatisch verbinding met de Parrot zo gauw ik instap.
Volgens mij zit de slijtplek ook alleen links, boven het midden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:16 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Geen idee. Het voelt niet scheef aan oid. Zal misschien de foto wel zijn. Ik zal zometeen voor de zekerheid het maar checken in de auto
Leuke auto.quote:Op zondag 21 april 2013 17:36 schreef Braddie het volgende:
Mijn eerste auto is (bijna) een feit.
Heb mezelf voorrgenomen de auto per direct te kopen als ik m`n theorie haal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is echt smetteloos. En alles wat vervangen moest worden is ook daadwerkelijk vervangen, hij word door dit persoon echt heel goed verzorgd en hij rijd er niet als een gek mee
Audi 100 CD uit `86 voor een vrij klein bedrag.
Nog wel :pquote:Op zondag 21 april 2013 17:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, wegenbelasting vrij En dat is ook fijn.
Ja, nog wel Maar als ik er opeens wegenbelasting voor zou moeten betalen maakt me dat niet uit, het is een prachtige auto.quote:Op zondag 21 april 2013 20:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nog wel :p
Problemen met de AX! Vandaag rondje veluwemeer gereden. Was bijna thuis en toen ging het motorstoringslampje branden. Vermogen viel weg dus auto werd ongelooflijk traag. Eenmaal thuis een brandlucht en rook onder de auto vandaan.
Klinkt niet zo best! Heb je al een idee waar het van kwam?quote:Op zondag 21 april 2013 20:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nog wel :p
Problemen met de AX! Vandaag rondje veluwemeer gereden. Was bijna thuis en toen ging het motorstoringslampje branden. Vermogen viel weg dus auto werd ongelooflijk traag. Eenmaal thuis een brandlucht en rook onder de auto vandaan.
Ik heb een vermoeden dat het aan de katalysator ligt. Was niet duidelijk waar de rook vandaan kwam maar ik vermoed dat de kat misschien verstopt zit.quote:Op zondag 21 april 2013 21:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Klinkt niet zo best! Heb je al een idee waar het van kwam?
Wat rookte er?
Fout gedaan dus.quote:Op zondag 21 april 2013 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Ik vermoed overigens dat de startblokkering inkijkt. Via een noodstartprocedure zou de autode code op moeten roepen. Hij knippert echter 10 x in plaats van 2 x als eerste codecijfer. Nouja we zien het wel weer..
Maar opnieuw geprogrammeerd worden moet ie nu tochquote:1. Switch the ignition on (MAR position) but do not start the engine.
2. Hold the accelerator pedal down. The engine management warning light should illuminate for about 8 seconds then go out.
3. Release the accelerator pedal and get ready to count the flashes of the warning light.
4. Count the number of flashes that corresponds to the first digit of the securuty code, then press the accelerator until the warning light comes on for about 4 seconds and goes off, then release the pedal.
5. The warning light will start flashing again. After it has flashed the number of times that corresponds to the second digit of the code, press the pedal to the floor until the warning light comes on for about 4 seconds and goes off.
6. Repeat the same process for the remaining 3 digits of the code.
7. Rapid flashing of the warning light for about 4 seconds confirms that the procedure has been carried out successfully. The engine should start by turning the key from MAR to AVV.
8. If the warning light stays on, turn the ignition off and repeat the procedure from step 1.
das dus net als bij mijn auto, de dag nadat ik een afspraak had gemaakt om de ABS na te laten kijken doet deze het weer..quote:Op maandag 22 april 2013 21:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Start ik vanavond de auto, geen probleem meer.. Snap er geen reet van.
Ik heb het dan over van die ouwe Justy's. Niet degene die eigenlijk een Suzuki Swift zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:31 schreef Actaeon het volgende:
Ik zag vandaag een Justy Hoewel ik doorgaans Subaru best mooie auto's vind maken vind ik de Justy niet zo
Je bedoelt die AWD versies?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb het dan over van die ouwe Justy's. Niet degene die eigenlijk een Suzuki Swift zijn.
Ik ookquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb het dan over van die ouwe Justy's. Niet degene die eigenlijk een Suzuki Swift zijn.
Dom van mij ik nam de interpunctie meteen over uit aCarquote:Op woensdag 24 april 2013 23:53 schreef delano.888 het volgende:
13 duizend kilometer per liter? Doe mij ook zo'n auto..
Was t bijna vergeten, heb die van mij nu ook 1 jaarquote:Op woensdag 24 april 2013 23:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Statistiekentijd. Het is nu een jaar dat ik mijn Carisma heb. Goed voor:
1703,25L aan benzine, wat neerkomt op ¤2848,47 die mij 23.297km verder gebracht heeft. Een gemiddeld verbruik van 13,469km/l, met als slechtste 12,115km/l en beste 17,083km/l. Voor benzine ben ik ¤0,126/km kwijt, met verzekering, belasting en onderhoud is het ¤0,192/km.
Conclusie: Ik kan beter over op LPG
Mij lukt het goed bijhouden nooit, maar ik zit op c.a. 10cent per km bij 25.000km per jaar. incl wegenbelasting e.dquote:Op donderdag 25 april 2013 09:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Was t bijna vergeten, heb die van mij nu ook 1 jaar
[ afbeelding ]
19 cent per km incl. onderhoud? Daar ben ik jaloers op. Maar dat je op benzine 1:17 hebt gehaald is al knap, dat red ik meestal al niet op diesel...quote:Op woensdag 24 april 2013 23:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Statistiekentijd. Het is nu een jaar dat ik mijn Carisma heb. Goed voor:
1703,25L aan benzine, wat neerkomt op ¤2848,47 die mij 23.297km verder gebracht heeft. Een gemiddeld verbruik van 13,469km/l, met als slechtste 12,115km/l en beste 17,083km/l. Voor benzine ben ik ¤0,126/km kwijt, met verzekering, belasting en onderhoud is het ¤0,192/km.
Conclusie: Ik kan beter over op LPG
Hij reed 100 km per uur op een afstand van 900 km incl. Wat kleine tussenstops. Dit was toen we de 126 gingen ophalen vandaar dat het niet harder ging dan datquote:Op donderdag 25 april 2013 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
19 cent per km incl. onderhoud? Daar ben ik jaloers op. Maar dat je op benzine 1:17 hebt gehaald is al knap, dat red ik meestal al niet op diesel...
Gewoon iets meer gas geven bij het opkomen van je koppelingquote:Op vrijdag 26 april 2013 17:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zo even in de auto van mijn moeder gereden. Eerste keer nadat ik rijbewijs gehaald had. Is toch een heel verschil tussen diesel en benzine
Ja ik had mijn vader mee en die zei dat ook . Achja is wennen voor mij Zo'n geweldige chauffeur ben ik ook weer nietquote:Op vrijdag 26 april 2013 19:18 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gewoon iets meer gas geven bij het opkomen van je koppeling
Ik heb dat verschil nooit als zo groot ervaren. Iedere auto rijdt immers anders. Sterker nog, ik heb les gehad in een note en heb afgereden in een megane die de rijschool net had aangeschaft.
Zou ook wat zijn als je dat nu al vond.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik had mijn vader mee en die zei dat ook . Achja is wennen voor mij Zo'n geweldige chauffeur ben ik ook weer niet
Dat zal ik denk nooit van mezelf vindenquote:Op vrijdag 26 april 2013 19:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zou ook wat zijn als je dat nu al vond.
Mooie uitvinding zo'n automaat hè?quote:Op zaterdag 27 april 2013 00:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Vind sommige benzineauto's zelfs makkelijker wegrijden dan sommige diesels.
Audi word het toch niet. Het is mij een toch nog te grote investering, en vind hem ook érg aan de prijs eigenlijk... zeker voor een eerste auto.quote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:22 schreef monsterd. het volgende:
Wow Braddie, jij bent wiselpelturiger dan de gemiddelde vrouw
Je keuze verandert iedere dag zowat
Inderdaad ja,quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
500 euro? Daarvoor koop je tegenwoordig amper een fiets.
Natuurlijk moet je geen kapitalen uitgeven aan een eerste auto, maar als je er weinig verstand van hebt koop je voor 500 euro waarschijnlijk een barrel dat het misschien een paar duizend km volhoudt.
M`n opa gaat mee, en die zorgt altijd wel voor goed vervoerquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
500 euro? Daarvoor koop je tegenwoordig amper een fiets.
Natuurlijk moet je geen kapitalen uitgeven aan een eerste auto, maar als je er weinig verstand van hebt koop je voor 500 euro waarschijnlijk een barrel dat het misschien een paar duizend km volhoudt.
Ik heb er wel eens een auto van gekocht en daar 1,5 jaar zonder problemen mee rond gereden. Gedurende dat jaar twee banden en twee nieuwe schijfremmen en blokken gekocht. Oh ja, en liters olie en KVS want de kop was lek Maar toen de koppeling na 1,5 jaar het echt begaf (kon met tegenwind niet harder dan 100 rijden ) was het wel klaarquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
500 euro? Daarvoor koop je tegenwoordig amper een fiets.
Natuurlijk moet je geen kapitalen uitgeven aan een eerste auto, maar als je er weinig verstand van hebt koop je voor 500 euro waarschijnlijk een barrel dat het misschien een paar duizend km volhoudt.
Inprincipe 1350... Maar ik wilde tot 1200 gaan, vond ie te laag.. én ik zag even later op Facebook dat hij al 2 subwoofers in de kofferbak had gemaaktquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:13 schreef Actaeon het volgende:
Wat kostte die Audi ook alweer dan? ¤1200 toch? Valt best mee voor zo'n auto.
We zijn ooit eens met een oude Fiesta 1.1 naar spanje gereden.... ding was (Even uit m`n hoofd) 200 - 300 euro aanscha, dus het kan allemaal wel prima.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens een auto van gekocht en daar 1,5 jaar zonder problemen mee rond gereden. Gedurende dat jaar twee banden en twee nieuwe schijfremmen en blokken gekocht. Oh ja, en liters olie en KVS want de kop was lek Maar toen de koppeling na 1,5 jaar het echt begaf (kon met tegenwind niet harder dan 100 rijden ) was het wel klaar
Exactly my point; je kan er echt prima een auto van kopen. Maar je moet niet op de looks letten en verwachten dat ie langer dan 2 jaar mee gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
We zijn ooit eens met een oude Fiesta 1.1 naar spanje gereden.... ding was (Even uit m`n hoofd) 200 - 300 euro aanschaf.
Dat van die subwoofers is wel echt zondequote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Inprincipe 1350... Maar ik wilde tot 1200 gaan, vond ie te laag.. én ik zag even later op Facebook dat hij al 2 subwoofers in de kofferbak had gemaakt
Als ie langer als 2 jaar mee gaat is dat hartstikke tof, en met een beetje onderhoud moet dit ook wel lukken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Exactly my point; je kan er echt prima een auto van kopen. Maar je moet niet op de looks letten en verwachten dat ie langer dan 2 jaar mee gaat.
Ik had een Volvo 440. Was echt een top wagen, ik zou er zo weer eentje kopen. Onderdelen niet duur, onderhoud zou je desnoods zelf kunnen doen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als ie langer als 2 jaar mee gaat is dat hartstikke tof, en met een beetje onderhoud moet dit ook wel lukken.
Het enige probleem is alleen, vind maar eens een uniek wagentje (Niet zo`n 13 in een dozijn golfje/205je) voor 500 euro die het ook nog eens lang volhoud.
Dat wil ik juist, iets unieks voor 500 euro, dan wil ik er ook nog wel onderhoud aan uitgeven.
Ja, dat bedoel ik... dan heb ik toch al snel zoiets van *next*quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat van die subwoofers is wel echt zonde
Naja, als je 2 linkerhanden hebt gaat dit helaas nietquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik had een Volvo 440. Was echt een top wagen, ik zou er zo weer eentje kopen. Onderdelen niet duur, onderhoud zou je desnoods zelf kunnen doen.
Of een 480, ook geinig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Naja, als je 2 linkerhanden hebt gaat dit helaas niet
Volvo`s lijken mij ook heel fijn, Gelukkig is zo`n Volvo 340/360 helemaal niet zo bijzonder groot/zwaar, dus dat kan ook nog net..
Die 440 woog 990 Kg, met een 1.8 benzine. Dus dat ging ook nog best acceptabel vooruit. En je ziet ze nauwelijks rijden, dat maakt het wel leuk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Naja, als je 2 linkerhanden hebt gaat dit helaas niet
Volvo`s lijken mij ook heel fijn, Gelukkig is zo`n Volvo 340/360 helemaal niet zo bijzonder groot/zwaar, dus dat kan ook nog net..
Ja precies.. maar dat is mij dan weer een tandje te groot.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die 440 woog 990 Kg, met een 1.8 benzine. Dus dat ging ook nog best acceptabel vooruit. En je ziet ze nauwelijks rijden, dat maakt het wel leuk.
Nee 996 kg, valt toch wel mee? Kost praktisch niets aan MRBquote:
naja, tot de 1000KG moet het inprincipe wel kunnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee 996 kg, valt toch wel mee? Kost praktisch niets aan MRB
Nou, veel kleiner wordt echt oncomfortabel. En een 340 is helemaal een zeldzame verschijning.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja precies.. maar dat is mij dan weer een tandje te groot.
Toegegeven ik wilde een 4,80 lange Audi 100 aanschaffen, maar als beginnend bestuurder moet je ook logisch nadenken natuurlijk.
Hangt er een beetje vanaf vind ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, veel kleiner wordt echt oncomfortabel. En een 340 is helemaal een zeldzame verschijning.
Het is maar net waar je hem voor gaat gebruiken Ik rij 90% van de tijd op de snelweg, dus ik wil graag wat groter en zwaarder rijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf vind ik.
Laatst in de Cinquecento van m`n ma gezeten:
Achterin: Kop tegen het dak, knieén bijna door de voorstoel.
Voorin: knieén tegen het dashboard.
Een 205 is maar ... 20-30 CM langer, maar zit véééél ruimer
Met wat vrienden heb ik al plannen gemaakt voor een rit Antwerpen. Een rit Berlijn, Een rit Munchen. Keertje langs Die Ludolfs.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is maar net waar je hem voor gaat gebruiken Ik rij 90% van de tijd op de snelweg, dus ik wil graag wat groter en zwaarder rijden.
Dan is een 440 echt prima, daar kan je ook nog fatsoenlijk bagage meenemen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Met wat vrienden heb ik al plannen gemaakt voor een rit Antwerpen. Een rit Berlijn, Een rit Munchen. Keertje langs Die Ludolfs.
Maar het hoeft niet heel groot, als het maar een beetje fatsoenlijk geveert is ben ik al tevreden (Ja, ruimte is wel belangrijk.. maar hoef als beginnertje niet in iets van het formaat S-Klasse te rijden)
440? hmm.. ja, wat zijn de afmetingen? 4 meter 15-20 zoiets toch? dat is nog wel te overwegenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan is een 440 echt prima, daar kan je ook nog fatsoenlijk bagage meenemen.
En doe even een foto van Die Ludolfs posten Zat het vanmiddag nog te kijken heel toevallig.
4 meter 30. En zoek een 1.8, dat is echt beter dan de 1.6. Helemaal op zulke afstanden wordt je daar echt gelukkig van.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
440? hmm.. ja, wat zijn de afmetingen? 4 meter 15-20 zoiets toch? dat is nog wel te overwegen
Als ik er heen ga (Word waarschijnlijk midden Juli) dan zal ik zéker foto`s posten.
4,30 valt me nog wel mee Hij lijkt groterquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
4 meter 30. En zoek een 1.8, dat is echt beter dan de 1.6. Helemaal op zulke afstanden wordt je daar echt gelukkig van.
Een 2.0 zou nog beter zijn.
Klopt, en er gaat echt een boel in. De kofferbak is echt groot voor een dergelijke auto.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
4,30 valt me nog wel mee Hij lijkt groter
1,8? Zal eens kijken, wie weet staat er een bij het bedrijf waar ik ga kijken maandag.
Welcome, als je meer wilt weten roep maarquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:44 schreef Braddie het volgende:
Bedankt voor de tip! Ik zal eens even flink gaan googlen.
Leuk! Waarom? Voor erbij of was het een goed aanbod?quote:
Voor onderdelen, met name het motorblokquote:Op maandag 6 mei 2013 23:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Leuk! Waarom? Voor erbij of was het een goed aanbod?
Nice, dat is een leuke ombouw! Hoeveel ga je er op vooruit qua vermogen?quote:Op maandag 6 mei 2013 23:32 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Voor onderdelen, met name het motorblok
Ligt een 1.8 turbo in die ik mijn A4 wil bouwen en is verder uitgerust met sportpakket dus door die delen te verkopen wil ik weer wat terug verdienen.
Lekker hobbyen
Qua pk's maar 25. (125 naar 150)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Nice, dat is een leuke ombouw! Hoeveel ga je er op vooruit qua vermogen?
Ben benieuwd naar de pics.
Het rijdt compleet anders ja! Je gaat van max 173 nm bij 3950 toeren naar max 210 bij 1750 toeren. Dat maakt nogal een verschil!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Qua pk's maar 25. (125 naar 150)
Maar zo'n turbo is een wereld van verschil en het heeft veel mogelijkheden om te tunen.
Het is veel essentiëler hoe ermee gereden is. Als er goed mee om gegaan is kan een turbo best lang mee.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel heeft het turboblok gelopen? En heb je er rekening mee gehouden dat je ook je ECU e.d. opnieuw zal moeten programmeren?
Wel lekker inderdaad, zo'n turboblokje. Maar als de turbo al veel gelopen heeft; ook wel tricky.
Omdat ik geen blauwe avant wilquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom bouw je niet gewoon alles wat je wil hebben over naar die 1.8T en verkoop je de rest van je huidige bak?
Ik dacht dat je hem ging verkopen?quote:Op maandag 13 mei 2013 20:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Zomerwielen gebalanceerd, gaan er morgen onder.. Zit alleen geloof ik wel een aardige slag in dus even kijken hoe dat rijd. Anders moet ik andere velgen regelen of de zomerbanden op de velgen van de winterbanden leggen. Moet ook maar eens de kleppen stellen
Nah, zie er toch vanaf. Hij doet t toch nog? En bij deze weet ik hoe veel dingen zitten en wat ik heb, als je wat anders koopt is het altijd maar afwachten.quote:
Aha. Ik dacht al .quote:Op maandag 13 mei 2013 20:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nah, zie er toch vanaf. Hij doet t toch nog? En bij deze weet ik hoe veel dingen zitten en wat ik heb, als je wat anders koopt is het altijd maar afwachten.
Als je bekijkt, ding kost me geen reet in vaste lasten en is lekker zuinig. Onderdelen zijn goedkoop en het is makkelijk beunen. Eigenlijk gewoon ideaal.quote:
Op dat vlak wel ja. Maar ieder zo zn eigen smaak.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als je bekijkt, ding kost me geen reet in vaste lasten en is lekker zuinig. Onderdelen zijn goedkoop en het is makkelijk beunen. Eigenlijk gewoon ideaal.
Ach dat is alleen de carkit die toch niet helemaal okay werkte. Lampen zitten er nog op en de 27mc heb ik twee keer gebruiktquote:Op maandag 13 mei 2013 20:24 schreef Hyman het volgende:
Niet zo handig dat je alles alweer had uitgebouwd terwijl je nog niet zeker wist dat je hem ging verkopen, kan je alles er weer in doen.
Met de carkit? Als je de auto op contact zet dan schakelt de verlichting van de carkit wel in maar vaak start deze niet op. Dan kun je soms tig keer de auto van contact halen en op contact zetten voor die gaat werken. Ach t was toch een krijgertjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |