abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 11 april 2013 @ 19:36:06 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125165964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef RichardHammond het volgende:
Wanneer gaat die trein tussen Zwolle en Enschede nu eens met drie bakken rijden? Kreng zit altijd tot in de kieren vol. Wat was dat toch een luxe. Al die jaren kon ik in een lege trein instappen en nu zit die gewoon altijd vol.
Als ze tussenbakken voor de Buffeltjes besteld hebben ;)
Er is genoeg materieel beschikbaar, drie stellen kan gewoon met één conducteur gereden worden, dus de enige reden is de huidige dieselprijs lijkt me, waarbij ook nog meespeelt dat er niet meer met rode diesel gereden mag worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_125165974
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:32 schreef zoem het volgende:

[..]

Ohja :@

Btw, ik ben er nog steeds niet achter waarom ze op Schiphol sommige treinen aangeven met "spoor 5 of 6" en pas op het laatste moment een spoort toewijzen. Waarom is dat? Dat is erg verwarrend voor reizigers.
Efficiëntie. Zelfde geldt voor spoor 1 & 2. In Denemarken is dit trouwens heel normaal en het is daar zelfs over meerdere perrons zo. En niet verwarrend volgens de reizigers.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
  Redactie Sport donderdag 11 april 2013 @ 19:37:21 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125166032
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:32 schreef zoem het volgende:

[..]

Ohja :@

Btw, ik ben er nog steeds niet achter waarom ze op Schiphol sommige treinen aangeven met "spoor 5 of 6" en pas op het laatste moment een spoort toewijzen. Waarom is dat? Dat is erg verwarrend voor reizigers.
Dat is DVM: Dynamisch Verkeers Management. Daarmee wordt de trein naar het perron gestuurd dat het eerst vrij is. Wordt trouwens ook op Amsterdam Zuid gebruikt.

En zolang het maar aan één eilandperron gebeurt vind ik het niet zo moeilijk, lastiger wordt het als een trein ineens op spoor 4 ipv 6 gaat stoppen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 11 april 2013 @ 19:39:40 #64
176766 zoem
zoemt
pi_125166120
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:36 schreef deadlock1981 het volgende:

[..]

Efficiëntie. Zelfde geldt voor spoor 1 & 2. In Denemarken is dit trouwens heel normaal en het is daar zelfs over meerdere perrons zo. En niet verwarrend volgens de reizigers.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is DVM: Dynamisch Verkeers Management. Daarmee wordt de trein naar het perron gestuurd dat het eerst vrij is. Wordt trouwens ook op Amsterdam Zuid gebruikt.
Aha, thx voor de uitleg :)

Maar met voorkennis van de drgl kun je toch al de efficiëntste spoorindeling bepalen (muv vertragingen)?
pi_125166209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:39 schreef zoem het volgende:

[..]

[..]

Aha, thx voor de uitleg :)

Maar met voorkennis van de drgl kun je toch al de efficiëntste spoorindeling bepalen (muv vertragingen)?
Dat wordt ook gedaan, en in principe is ook idd ergens ingepland welke trein normaal gesproken op welk spoor komt. Dat kun je o.a. in de spoorbezettingsgrafieken op de site van ProRail zien.

Overigens heb ik eens gelezen dat dat DVM vrij simpel de treinen om beurten links-rechts-links-rechts stuurt, zonder te kijken welk spoor daadwerkelijk het eerste vrij is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 19:42:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 19:45:34 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125166324
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat was wel het snelste binnenstedelijke ov van Nederland. Een gemiddelde rijsnelheid van 90 km/h. :o
ik raas er liever met 140 per uur langs :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 19:45:54 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125166336
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
Ze zouden kunnen beginnen met het schrappen van die nep IC-stations in Zeeland (Kapelle-Biezelinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Geeft de lijn ook gelijk meer ademruimte. De provincie heeft niets te willen :{w
bij een vertraagde IC gebeurt dat ook wel hoor ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 19:47:53 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125166404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef RichardHammond het volgende:
Wanneer gaat die trein tussen Zwolle en Enschede nu eens met drie bakken rijden? Kreng zit altijd tot in de kieren vol. Wat was dat toch een luxe. Al die jaren kon ik in een lege trein instappen en nu zit die gewoon altijd vol.
geef het door zou ik zeggen.

Een paar spitstreinen rijden wel met drie stellen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 19:49:18 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125166464
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:29 schreef deadlock1981 het volgende:

[..]

Het is een eis van de hoofdrailnetconcessie dat ieder station twee keer per uur bediend wordt.
is niet waar. Kan zo een aantal stations oplepelen waar 1x per uur per richting gestopt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125166478
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Een paar spitstreinen rijden wel met drie stellen :)
Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6je
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 19:51:29 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125166537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6je
komt omdat ze nu veel meer op de volnorm plannen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 april 2013 @ 19:59:53 #72
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_125166845
4x plan v in de intercity eindhoven - venlo van 20.02 :( .
Klote van de bok dit :( .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 11 april 2013 @ 20:08:35 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125167235
quote:
8s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:59 schreef MPG het volgende:
4x plan v in de intercity eindhoven - venlo van 20.02 :( .
Klote van de bok dit :( .
_O_ Plan V _O_
  donderdag 11 april 2013 @ 20:12:33 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125167414
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt omdat ze nu veel meer op de volnorm plannen
Dat is echt overduidelijk inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 april 2013 @ 20:14:03 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125167481
Aanstaande zaterdag komt de rode TEE Rheingold in het land _O_
Rijdt in Nederland met een Locon E-loc, hoogstwaarschijnlijk een Locon 990x (ex-NSR 18xx).

tr. 13482
Emmerich 10:18
Arnhem (9) 10:39/52
Utrecht (10) 11:25/35
Amsterdam Bijlmer 11:51
Schiphol 12:05
Leiden (9b) 12:27
Uitstappen reizigers

tr. 71320
Leiden (9b) 12:30
Den Haag HS (307) 12:42
Opstellen tot retourrit.

tr. 71321
Den Haag HS (307) 17:37
Leiden (8a) 17:49
Instappen reizigers.

tr. 13483
Leiden (8a) 17:59
Schiphol 18:19
Amsterdam Bijlmer 18:37
Utrecht (10) 18:54/57
Arnhem 19:45
Emmerich 20:10
  donderdag 11 april 2013 @ 20:38:51 #76
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125168644
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6je
Dan reis je op het verkeerde tijdstip. Ik zie heel veel treinen van 10 en 12 bakken op de Flevolijn. Allemaal die IC. De IC naar het noorden rijdt veel korter.
pi_125170134
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, toch wel een terecht punt van de kamerleden richting de NS:

- De NS schiet me losse flodders richting concurrenten dat ze goedkoper werken door conducteurs uit te sparen, dat het onveiliger is, etc.

- Vraagt De Rouwe aan de NS hoe zij dat dan met aanbestedingen in het buitenland doen, omdat ze daar hetzelfde doen als de vervoerders hier doen door ook te proberen op bepaalde kosten te besparen

- NS geeft geen antwoord

- Kamerleden zijn verontwaardigd en uiten dit dan ook

De NS gaf alleen nog steeds geen antwoord, omdat ze wisten dat ze hier in hun hemd waren gezet.
Met het buitenland heeft het parlement niks te maken. Als het in Nederland als een voordeel wordt gezien dat er een conducteur meerijdt met de trein, heeft de NS een terecht punt als ze zeggen dat zij dat wel hebben en de concurrentie niet. Maar goed, zeker op de regionale lijnen is het ook niet echt nodig.
pi_125170144
Kan iemand hier mij vertellen welke IC's er uitvallen tussen Amsterdam/Zaandam en Alkmaar? Somda meldt dat er ic's uitvallen maar AV weet van niks. Nummertjes voldoen ook, thanks iig.
  Redactie Sport donderdag 11 april 2013 @ 21:14:17 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_125170258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:14 schreef greavy het volgende:
Aanstaande zaterdag komt de rode TEE Rheingold in het land _O_
Die reed hier twee weken terug toch ook al, naar Hoorn toe toen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 21:18:53 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125170448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:11 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Met het buitenland heeft het parlement niks te maken. Als het in Nederland als een voordeel wordt gezien dat er een conducteur meerijdt met de trein, heeft de NS een terecht punt als ze zeggen dat zij dat wel hebben en de concurrentie niet. Maar goed, zeker op de regionale lijnen is het ook niet echt nodig.
je mist de essentie. De NS schiet op de regionale vervoerders en levert geen bewijs. De Kamerleden willen vervolgens weten hoe NS het dan met Abellio in het buitenland doet, omdat de NS zich daar in een vergelijkbare positie bevindt als de regionale vervoerders hier.

zie ook: http://www.ovpro.nl/trein(...)itting-tweede-kamer/ voor een meer gedetailleerd beeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125170614
Alsnog, in principe is de situatie in het buitenland niet zo relevant, al is het inderdaad wel logisch om NS te vragen over hoe ze het daar doen. Uiteindelijk ligt het puur aan de eisen die er gesteld worden.
  donderdag 11 april 2013 @ 21:30:24 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125171013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die reed hier twee weken terug toch ook al, naar Hoorn toe toen
Ja, maar nu de rode variant, en zonder lelijk charter-rijtuig aan de loc :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 21:41:33 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125171670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:22 schreef Panthera. het volgende:
Alsnog, in principe is de situatie in het buitenland niet zo relevant, al is het inderdaad wel logisch om NS te vragen over hoe ze het daar doen. Uiteindelijk ligt het puur aan de eisen die er gesteld worden.
het is relevant, omdat de NS begint met het uiten van allerlei beschuldigingen, maar deze niet wil onderbouwen. Dan is het logisch dat je daar tegenvragen op krijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 april 2013 @ 21:48:50 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125172088
De kortste ICE rijdt nog steeds wel eens solo.
pi_125172295
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is relevant, omdat de NS begint met het uiten van allerlei beschuldigingen, maar deze niet wil onderbouwen. Dan is het logisch dat je daar tegenvragen op krijgt.
Als een andere vervoerder op de HRN zou bieden, moet die toch ook op alle treinen een conducteur zetten? Daarnaast, als de NS op regionale concessies zou bieden, zou daar niet op elke trein een conducteur hoeven lijkt me. Dus wat is het hele probleem eigenlijk?
pi_125172779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
De kortste ICE rijdt nog steeds wel eens solo.
[ afbeelding ]
geniaal _O_
Bedankt voor het opzoeken trouwens jongens! *O*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2013 @ 22:00:10 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125172783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:

[..]

Als een andere vervoerder op de HRN zou bieden, moet die toch ook op alle treinen een conducteur zetten?
hangt van de concessie-eisen af
quote:
Daarnaast, als de NS op regionale concessies zou bieden, zou daar niet op elke trein een conducteur hoeven lijkt me. Dus wat is het hele probleem eigenlijk?
dat de NS in het wilde weg van alles gaat roepen en dat weigert te onderbouwen. En als er dan naar gevraagd wordt gewoon de kop in het zand steekt. Daar maak je echt geen goede beurt mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125173195
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:00 schreef Peterselieman het volgende:

dat de NS in het wilde weg van alles gaat roepen en dat weigert te onderbouwen. En als er dan naar gevraagd wordt gewoon de kop in het zand steekt. Daar maak je echt geen goede beurt mee
Eens. Maar jij zei:

quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, toch wel een terecht punt van de kamerleden richting de NS:

- De NS schiet me losse flodders richting concurrenten dat ze goedkoper werken door conducteurs uit te sparen, dat het onveiliger is, etc.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de NS dat prima kan doen (zonder conducteur), want als concurrenten (en ik bedoel hiermee concurrenten op een concessie inschrijving, want anders kan je niet vergelijken) het doen mogen zij dat ook. Het hele punt slaat dus eigenlijk nergens op.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:26:17 #89
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_125174302
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:08 schreef greavy het volgende:

[..]

_O_ Plan V _O_
Oncomfortabele troep. Had al lang op de schroothoop moeten liggen :+ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_125174349
Ik was dinsdag in Eindhoven, schrok ervan hoeveel van dat schroot er nog rond reed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')