Als ze tussenbakken voor de Buffeltjes besteld hebbenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef RichardHammond het volgende:
Wanneer gaat die trein tussen Zwolle en Enschede nu eens met drie bakken rijden? Kreng zit altijd tot in de kieren vol. Wat was dat toch een luxe. Al die jaren kon ik in een lege trein instappen en nu zit die gewoon altijd vol.
Efficiëntie. Zelfde geldt voor spoor 1 & 2. In Denemarken is dit trouwens heel normaal en het is daar zelfs over meerdere perrons zo. En niet verwarrend volgens de reizigers.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja![]()
Btw, ik ben er nog steeds niet achter waarom ze op Schiphol sommige treinen aangeven met "spoor 5 of 6" en pas op het laatste moment een spoort toewijzen. Waarom is dat? Dat is erg verwarrend voor reizigers.
Dat is DVM: Dynamisch Verkeers Management. Daarmee wordt de trein naar het perron gestuurd dat het eerst vrij is. Wordt trouwens ook op Amsterdam Zuid gebruikt.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja![]()
Btw, ik ben er nog steeds niet achter waarom ze op Schiphol sommige treinen aangeven met "spoor 5 of 6" en pas op het laatste moment een spoort toewijzen. Waarom is dat? Dat is erg verwarrend voor reizigers.
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:36 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Efficiëntie. Zelfde geldt voor spoor 1 & 2. In Denemarken is dit trouwens heel normaal en het is daar zelfs over meerdere perrons zo. En niet verwarrend volgens de reizigers.
Aha, thx voor de uitlegquote:Op donderdag 11 april 2013 19:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is DVM: Dynamisch Verkeers Management. Daarmee wordt de trein naar het perron gestuurd dat het eerst vrij is. Wordt trouwens ook op Amsterdam Zuid gebruikt.
Dat wordt ook gedaan, en in principe is ook idd ergens ingepland welke trein normaal gesproken op welk spoor komt. Dat kun je o.a. in de spoorbezettingsgrafieken op de site van ProRail zien.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:39 schreef zoem het volgende:
[..]
[..]
Aha, thx voor de uitleg
Maar met voorkennis van de drgl kun je toch al de efficiëntste spoorindeling bepalen (muv vertragingen)?
ik raas er liever met 140 per uur langsquote:Op donderdag 11 april 2013 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat was wel het snelste binnenstedelijke ov van Nederland. Een gemiddelde rijsnelheid van 90 km/h.
bij een vertraagde IC gebeurt dat ook wel hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
Ze zouden kunnen beginnen met het schrappen van die nep IC-stations in Zeeland (Kapelle-Biezelinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Geeft de lijn ook gelijk meer ademruimte. De provincie heeft niets te willen
geef het door zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef RichardHammond het volgende:
Wanneer gaat die trein tussen Zwolle en Enschede nu eens met drie bakken rijden? Kreng zit altijd tot in de kieren vol. Wat was dat toch een luxe. Al die jaren kon ik in een lege trein instappen en nu zit die gewoon altijd vol.
is niet waar. Kan zo een aantal stations oplepelen waar 1x per uur per richting gestopt wordtquote:Op donderdag 11 april 2013 19:29 schreef deadlock1981 het volgende:
[..]
Het is een eis van de hoofdrailnetconcessie dat ieder station twee keer per uur bediend wordt.
Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6jequote:Op donderdag 11 april 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Een paar spitstreinen rijden wel met drie stellen
komt omdat ze nu veel meer op de volnorm plannenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6je
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:59 schreef MPG het volgende:
4x plan v in de intercity eindhoven - venlo van 20.02.
Klote van de bok dit.
Dat is echt overduidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt omdat ze nu veel meer op de volnorm plannen
Dan reis je op het verkeerde tijdstip. Ik zie heel veel treinen van 10 en 12 bakken op de Flevolijn. Allemaal die IC. De IC naar het noorden rijdt veel korter.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zelfde met IC Vlissingen - Amsterdam, was in het verleden maximale lengte VIRM, nu vaak maar 1 6je
Met het buitenland heeft het parlement niks te maken. Als het in Nederland als een voordeel wordt gezien dat er een conducteur meerijdt met de trein, heeft de NS een terecht punt als ze zeggen dat zij dat wel hebben en de concurrentie niet. Maar goed, zeker op de regionale lijnen is het ook niet echt nodig.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, toch wel een terecht punt van de kamerleden richting de NS:
- De NS schiet me losse flodders richting concurrenten dat ze goedkoper werken door conducteurs uit te sparen, dat het onveiliger is, etc.
- Vraagt De Rouwe aan de NS hoe zij dat dan met aanbestedingen in het buitenland doen, omdat ze daar hetzelfde doen als de vervoerders hier doen door ook te proberen op bepaalde kosten te besparen
- NS geeft geen antwoord
- Kamerleden zijn verontwaardigd en uiten dit dan ook
De NS gaf alleen nog steeds geen antwoord, omdat ze wisten dat ze hier in hun hemd waren gezet.
Die reed hier twee weken terug toch ook al, naar Hoorn toe toenquote:Op donderdag 11 april 2013 20:14 schreef greavy het volgende:
Aanstaande zaterdag komt de rode TEE Rheingold in het land![]()
je mist de essentie. De NS schiet op de regionale vervoerders en levert geen bewijs. De Kamerleden willen vervolgens weten hoe NS het dan met Abellio in het buitenland doet, omdat de NS zich daar in een vergelijkbare positie bevindt als de regionale vervoerders hier.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Met het buitenland heeft het parlement niks te maken. Als het in Nederland als een voordeel wordt gezien dat er een conducteur meerijdt met de trein, heeft de NS een terecht punt als ze zeggen dat zij dat wel hebben en de concurrentie niet. Maar goed, zeker op de regionale lijnen is het ook niet echt nodig.
Ja, maar nu de rode variant, en zonder lelijk charter-rijtuig aan de locquote:Op donderdag 11 april 2013 21:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die reed hier twee weken terug toch ook al, naar Hoorn toe toen
het is relevant, omdat de NS begint met het uiten van allerlei beschuldigingen, maar deze niet wil onderbouwen. Dan is het logisch dat je daar tegenvragen op krijgt.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:22 schreef Panthera. het volgende:
Alsnog, in principe is de situatie in het buitenland niet zo relevant, al is het inderdaad wel logisch om NS te vragen over hoe ze het daar doen. Uiteindelijk ligt het puur aan de eisen die er gesteld worden.
Als een andere vervoerder op de HRN zou bieden, moet die toch ook op alle treinen een conducteur zetten? Daarnaast, als de NS op regionale concessies zou bieden, zou daar niet op elke trein een conducteur hoeven lijkt me. Dus wat is het hele probleem eigenlijk?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is relevant, omdat de NS begint met het uiten van allerlei beschuldigingen, maar deze niet wil onderbouwen. Dan is het logisch dat je daar tegenvragen op krijgt.
geniaalquote:Op donderdag 11 april 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
De kortste ICE rijdt nog steeds wel eens solo.
[ afbeelding ]
hangt van de concessie-eisen afquote:Op donderdag 11 april 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als een andere vervoerder op de HRN zou bieden, moet die toch ook op alle treinen een conducteur zetten?
dat de NS in het wilde weg van alles gaat roepen en dat weigert te onderbouwen. En als er dan naar gevraagd wordt gewoon de kop in het zand steekt. Daar maak je echt geen goede beurt meequote:Daarnaast, als de NS op regionale concessies zou bieden, zou daar niet op elke trein een conducteur hoeven lijkt me. Dus wat is het hele probleem eigenlijk?
Eens. Maar jij zei:quote:Op donderdag 11 april 2013 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
dat de NS in het wilde weg van alles gaat roepen en dat weigert te onderbouwen. En als er dan naar gevraagd wordt gewoon de kop in het zand steekt. Daar maak je echt geen goede beurt mee
Wat ik bedoel te zeggen is dat de NS dat prima kan doen (zonder conducteur), want als concurrenten (en ik bedoel hiermee concurrenten op een concessie inschrijving, want anders kan je niet vergelijken) het doen mogen zij dat ook. Het hele punt slaat dus eigenlijk nergens op.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, toch wel een terecht punt van de kamerleden richting de NS:
- De NS schiet me losse flodders richting concurrenten dat ze goedkoper werken door conducteurs uit te sparen, dat het onveiliger is, etc.
Oncomfortabele troep. Had al lang op de schroothoop moeten liggenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |