abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 april 2013 @ 15:38:03 #1
3542 Gia
User under construction
pi_125114112
Welkom in het Mammapoli topic!

Wat is de mammapoli?

“Mamma” is het Latijnse woord voor “borst”. Mamma slaat hier dus niet op je moeder!
Op een mammapoli (in het ziekenhuis) worden patiënten met klachten aan de borst onderzocht. Meestal bestaat het onderzoek uit drie onderdelen. Een gesprek en een lichamelijk onderzoek (Dat bestaat uit het onderzoek van de borst(en), het onderzoeken van de lymfklieren, onder de oksel, bij het borstbeen en rondom het sleutelbeen.) bij een chirurg, een mammografie (Daarbij worden röntgenfoto's gemaakt van de borsten. Als de afwijking daarop niet goed te zien is, kan de radioloog besluiten om een echografie te maken. Dat is een onderzoek van de borsten en meestal ook de oksels.) en een biopsie/punctie (Bij een punctie wordt met een dunne naald vocht en weefsel opgezogen uit de verdachte plek. Dat weefsel wordt vervolgens onderzocht door een patholoog. Bij een biopsie wordt een klein sneetje gemaakt in de verdachte plek om stukjes weefsel weg te halen.).

Waar kan ik meer informatie vinden over (borst)kanker?

Voor algemene informatie over kanker: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/Pages/Home.aspx
Over specifiek borstkanker: http://www.diagnoseborstkanker.nl/nl/home/xxxhomexxx.html
Kijk eens op http://overons.kwfkankerbestrijding.nl/bestellen/Pages/particulieren.aspx voor brochures.
Over herstel en balans: http://www.herstelenbalans.nl/

Voor wie is dit topic bedoeld?
Voor iedereen die met borstkanker te maken heeft, of had, patiënten, partners, kinderen, vrienden, collega’s en verder natuurlijk iedereen die langs komt! Kom hier gerust met je vragen, er is bijna altijd wel iemand die iets al eerder heeft meegemaakt en je misschien een waardevol advies of een handige tip kan geven.

Voorgaande delen van dit topic:
http://forum.fok.nl/topic/1841927
http://forum.fok.nl/topic/1803002
http://forum.fok.nl/topic/1772572
http://forum.fok.nl/topic/1748063
http://forum.fok.nl/topic/1696355
http://forum.fok.nl/topic/1273604/1/25
http://forum.fok.nl/topic/1102896/1/50
http://forum.fok.nl/topic/1889763
LIF / Mammapoli deel 9
  woensdag 10 april 2013 @ 15:40:20 #2
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125114188
Mooie titel :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 10 april 2013 @ 15:40:59 #3
3542 Gia
User under construction
pi_125114213
Kan iemand de TT veranderen in deel 10?
pi_125114304
Zo, nu telt hij als het goed is ook op volgende keer.
Ja doei.
  woensdag 10 april 2013 @ 15:43:19 #5
3542 Gia
User under construction
pi_125114313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:40 schreef automatic_ het volgende:
Mooie titel :)
Daar hoort ze. Ze had zelf het vorige topic nog geopend. Vond het moeilijk om de LaPo te hebben, maar we moeten toch door.
  woensdag 10 april 2013 @ 15:44:28 #6
3542 Gia
User under construction
pi_125114358
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, nu telt hij als het goed is ook op volgende keer.
Maakt dat iets uit hoe je de verwijzing plaatst, tt of url? Anders graag aanpassen.
  woensdag 10 april 2013 @ 15:47:01 #7
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125114453
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar hoort ze. Ze had zelf het vorige topic nog geopend. Vond het moeilijk om de LaPo te hebben, maar we moeten toch door.
Ik had het helemaal niet door dat ik de één-na-laatste had :N

Ontopic;
Mijn moeder wordt a.s. maandag weer opnieuw geopereerd. Er komt een nieuwe prothese in en dan is het maar duimen / hopen dat deze keer de kapselvorming wegblijft of langzamer gaat...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_125114624
Wat jij wilt.
Ja doei.
pi_125114758
Hier is het alweer bijna 5 maanden geleden dat mijn allerliefste schoonmams is overleden aan de gevolgen van borstkanker. Meelezen hier is herkenbaar maar soms ook wel confronterend en het maakt me bang voor de gevolgen voor posters. Ze was 63, lief, positief, sportief en boven alles gezond, tot die gare rotdiagnose. Stomme is dat we, omdat we in het buitenland wonen, niet zo vaak worden geconfronteerd met het 'er niet meer zijn', wat het soms, zelfs na 5 maanden, nog onwerkelijk maakt, en dat doet soms wel wat pijn, alsof je iemand niet genoeg mist, je voelt je bijna schuldig. Gelukkig heeft m'n man haar laatste jaar veel bij hen doorgebracht omdat hij nog in Nederland werkte.

Maargoed. Overleven en hoe dan ook positief blijven, ik wens het een ieder toe. :* Het heeft ons en haar in elk geval veel geholpen.
Ja doei.
  donderdag 11 april 2013 @ 23:46:43 #10
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_125179224
Lieve mensen,

Een bericht namens mijn ouders en de man van Fratz; enorm bedankt voor de bloemen en attentie!

Geweldig dat jullie dit samen doen! Wordt super op prijs gesteld!
Only sick music makes money today...
  vrijdag 12 april 2013 @ 00:57:25 #11
3542 Gia
User under construction
pi_125182499
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
Hier is het alweer bijna 5 maanden geleden dat mijn allerliefste schoonmams is overleden aan de gevolgen van borstkanker. Meelezen hier is herkenbaar maar soms ook wel confronterend en het maakt me bang voor de gevolgen voor posters. Ze was 63, lief, positief, sportief en boven alles gezond, tot die gare rotdiagnose. Stomme is dat we, omdat we in het buitenland wonen, niet zo vaak worden geconfronteerd met het 'er niet meer zijn', wat het soms, zelfs na 5 maanden, nog onwerkelijk maakt, en dat doet soms wel wat pijn, alsof je iemand niet genoeg mist, je voelt je bijna schuldig. Gelukkig heeft m'n man haar laatste jaar veel bij hen doorgebracht omdat hij nog in Nederland werkte.

Maargoed. Overleven en hoe dan ook positief blijven, ik wens het een ieder toe. :* Het heeft ons en haar in elk geval veel geholpen.
Ik herken je gevoel wel van mijn schoonzus die enkele jaren in Thailand en Spanje heeft gewoond. Daar gaat het leven door, terwijl we hier rouwen. En daar sta je dan niet zo bij stil. Begrijp dat wel.

Maar goed, het blijft een loterij. De ene krabbelt weer overeind, voor enkele, misschien meerdere jaren, of geneest volledig. En ook dat weet je nooit.

Ik hoop dat ik een winnend lot heb....
pi_125193045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:46 schreef ergodyne1 het volgende:
Lieve mensen,

Een bericht namens mijn ouders en de man van Fratz; enorm bedankt voor de bloemen en attentie!

Geweldig dat jullie dit samen doen! Wordt super op prijs gesteld!
Fijn dat alles goed is aangekomen, ondanks de wat summiere adressering. :P O+ bedankt voor het bericht!

Hoe is het met ze?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † woensdag 17 april 2013 @ 19:46:38 #13
240917 Mula
pi_125409621
Ik heb inmiddels meer info over de nieuwe genetische testen die ik zou kunnen laten doen. Het gaat om een soort van algemene test waarmee 65 genen getest worden op een verhoogd risico op allerlei soorten kanker. De genen zijn opgedeeld in drie groepen die gebaseerd zijn op de hoogte vd kans dat je de soort kanker kan krijgen, de preventiemogelijkheden en de landelijke richtlijnen. Je hoeft niet alle drie de groepen te laten testen, maar je kan evt een keuze maken.

Ik heb besloten om er -in ieder geval nu- niks mee te doen. Het is me allemaal veel te vaag en ik weet ook niet zo goed wat ik met de uitkomst zou moeten doen. Laten uitzoeken of je een enorm verhoogde kans hebt om na je 40e eierstokkanker te krijgen is nog wat anders dan uitzoeken of je een ietwat verhoogde kans hebt om ergens in je leven bijv. schildklierkanker te krijgen. Ik ga voorlopig lekker mijn kop in het zand steken. :)
  donderdag 18 april 2013 @ 12:51:07 #14
3542 Gia
User under construction
pi_125436825
Snap je wel Mula.

Ik ken een vrouw, met twee kinderen die voor hetzelfde dilemma staat. Zij kiest voor een rigoreuzere oplossing: beide borsten eraf en eierstokken verwijderen. Dacht baarmoeder ook, maar dat weet ik niet zeker. Van haar snap ik de keuze ook. Twee kleine kinderen, geen verdere kinderwens, dan doe je alles om maar enigszins te voorkomen dat je opnieuw kanker krijgt.

Maar jij hebt nog geen kinderen, dus dat jij anders beslist is ook heel begrijpelijk.
En dat je al die testen voor andere soorten kanker niet wilt doen, snap ik ook goed. Zou ik, denk ik, ook niet doen. Het kan toch niet voorkomen worden, alleen krijg je dan vaker controles. Zijn ze er wel vroeg bij, dat wel. Maar je leeft dan met continue angst.
  † In Memoriam † maandag 22 april 2013 @ 22:14:41 #15
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125620374
Mijn haar is raar. Aan de achterkant en zijkanten lijkt het al heel wat (ook al is het daar nog wel erg kort). Bovenop is het echter nog steeds crisis. De haargroei gaat daar niet zo snel en je kunt daar nog op mijn hoofdhuid kijken zo dun bezaaid is het. Ik kan mijn haar wel uit mijn hoofd kijken op dit moment. Ben zo klaar met mutsjes, sjaaltjes en petjes! Vorige week heb ik mijn pas verworven dons ook nog eens schandalig mishandeld. Voor mijn haarverlies had ik amper grijze haren, maar mijn nieuwe donskopje was toch wel verdacht grijs. Ik had dus bedacht om er een leuk kleurtje in te doen, zodat het meer zou lijken en niet zo grijs zou zijn. Gevolg was een knaloranje kop dons -O- Ik heb nog geprobeerd de boel te redden door er een donkerbruine verf overheen te doen, maar moest halverwege mijn haartjes uitspoelen omdat mijn hoofdhuid aan het wegfikken was :X Heb het maar opgegeven en moet toch iets meer geduld hebben geloof ik :{

Inmiddels heb ik ook al een aantal oedeemtherapie behandelingen gehad en de pijn lijkt al een stuk minder. Hopelijk dat het binnenkort helemaal wegtrekt, want ik ben wel even klaar met die ziekenhuisbezoekjes. Verder gaat het eigenlijk best goed. Mijn revalidatie gaat met twee stappen vooruit en eentje achteruit. Ik sport nog steeds drie keer in de week en voel me echt al een hele vrouw als ik 20 minuten op die fiets heb gezeten, 2 km geroeid heb en nog eens 20 minuten op de loopband. *O*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_125620867
Ik weet niet of het vloeken in de kerk is, maar ik zou het nog een laatste keer afscheren denk ik :@
  † In Memoriam † maandag 22 april 2013 @ 22:31:26 #17
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125621350
Mijn haar groeit al zo langzaam computergirl... het schijnt echt niet uit te maken of je het afscheert of gewoon laat groeien.

http://www.haarstichting.(...)kker-na-het-scheren/

Kom maar op met die zon, dan gaat het waarschijnlijk een stukje sneller! *O*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:00:10 #18
3542 Gia
User under construction
pi_125632239
Bij mij is de laatste chemo vorig jaar half mei geweest en mijn haar doet nog niet wat ik wil, maar krijg het met water en stylinggel wel voor elkaar.

Overigens kon ik pas in september normaal, zonder muts de straat op. Maakte dan een out-of-bed look. Stekeltjes, alle kanten op.
Vlak voor kerst is het in model geknipt en een kleurspoelinkje.

Het heeft gewoon zijn tijd nodig.

Wat computergirl zegt, zou ook best kunnen werken om de ergste donsigheid eraf te krijgen, maar da's wel rigoreus.
  † In Memoriam † dinsdag 23 april 2013 @ 11:08:28 #19
240917 Mula
pi_125632465
Mijn haar groeit best snel.. 2jan laatste chemo, 12 maart met bedekte hoofdhuid naar buiten.ben het begint nu weer een beetje te zitten. Wat een drama dat haar!

Ik ben trouwens onderweg naar het ziekenhuis. Morgen gaat de vap eruit. Hopelijk mijn laatste nachtje ziekenhuis in een hele lange tijd!
  † In Memoriam † dinsdag 23 april 2013 @ 13:50:58 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125637558
Als het overal gelijk zou groeien had ik ook al zonder hoofdbedekking rondgelopen, maar het is bovenop gewoon nog te dun. Geduld is niet mijn sterkste eigenschap ;)

Wat spannend Mula. Maar het lijkt me ook wel weer heerlijk om van dat ding verlost te zijn. Dan is je lichaam eindelijk weer van jezelf!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 23 april 2013 @ 14:21:38 #21
240917 Mula
pi_125638771
Ik wou het ding eigenlijk houden, maar dat mocht niet. Nu vind ik het eigenlijk ook wel prettig dat hij eruit gaat, vooral geestelijk. Het is echt het 'einde' vd behandelingen.

Normaal wordt een vap onder locale verdoving verwijderd, maar ik zie het echt niet zitten om erbij 'aanwezig' te zijn. :@
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:41:40 #22
3542 Gia
User under construction
pi_125644270
Sterkte Mula. Weer een volgende stap.

Vandaag meevallertje. Ik krijg over 2011 een bijdrage in de kosten, van het CAK. Had ik niet aangevraagd, komt maar aanwaaien. Ik vermoed dat jullie dat ook krijgen of gehad hebben. Slaapmeisje misschien pas over 2012.
Toch mooi meegenomen, gezien de extra kosten die we er stiekem bij krijgen.
Gaat over de wtcg.
  † In Memoriam † dinsdag 23 april 2013 @ 18:59:42 #23
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125648727
Wat is wtcg?

Mula hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht en alvast veel succes met de operatie :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:15:33 #24
3542 Gia
User under construction
pi_125649293
http://www.rijksoverheid.(...)nderingen-in-de-wtcg

Als je hiervoor in aanmerking komt, krijg je er tzt wel post van.
Heb hier ook een folder waar in staat dat dit eigenlijk in november is.
Ik weet niet precies waarom ik het krijg over 2011. Misschien horen bepaalde medicijnen die ik heb ineens wel bij de chronische afdeling.
In elk geval krijg je het ook als je fysio (lymfe valt daaronder) hebt, op indicatie.
Fysio in 2012, wtcg in november 2013.
  † In Memoriam † dinsdag 23 april 2013 @ 19:53:14 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125650898
Okee, nou dat is in ieder geval mooi meegenomen toch?

A.s. vrijdag heb ik weer een gesprek met mijn Arbo arts. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik ben, denk ik, nu nog niet stabiel genoeg in mijn energie om te gaan werken. Sommige dagen gaan heel aardig, maar vandaag heb ik bijvoorbeeld toch veel in bed gelegen en had ik totaal geen energie. Daar baal ik wel enorm van. Er liggen nog zoveel klusjes in en om het huis op mij te wachten die ik nu zou kunnen oppakken. Tijd genoeg, maar nu nog de energie!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:24:37 #26
3542 Gia
User under construction
pi_125673560
Oh daar loop ik ook steeds tegenaan. Ik heb zin om vanalles aan te pakken, maar die spieren willen niet. Ik hoorde van iemand dat dit wel twee jaar of langer kan duren.
Ik heb me er maar bij neergelegd. Doe nu samen met mijn man in de weekenden wat, en beperk me doordeweeks tot de wat lichtere klusjes.
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2013 @ 21:15:55 #27
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125695208
Mula hoe is het gegaan? Ben je alweer thuis?

Vandaag had ik een hele goede dag qua energie. Wasje gedraaid en opgehangen, gesport, speelhuisje van mijn zoontje afgebroken en naar grof vuil gebracht, boodschapjes gedaan en kindlief naar zwemles gebracht met de fiets. Ik kan echt merken dat het mooie weer mij enorm goed doet. Ik wil morgen wel weer zo'n dag. Dat bevalt me wel :)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2013 @ 21:50:13 #28
240917 Mula
pi_125697392
Ben weer thuis. Het ding zat vastgegroeid en was er moeilijk uit te krijgen. Ik ben ZO blij dat ik gewoon lekker dramaqueenerig om algehele narcose heb gevraagd. Het duurde langer dan verwacht en ze hebben van alles met mijn arm gedaan. Kan nog geen kopje optillen. :o

Verder geen pijn, niet misselijk geweest en kon zelf binnen no time naar de wc lopen. Ik O+ algehele narcose!
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2013 @ 21:54:50 #29
240917 Mula
pi_125697709


Dat is 'em trouwens!
pi_125697846
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:54 schreef Mula het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is 'em trouwens!
Ziet er groot uit, dat zit op je borstkas? :o
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2013 @ 22:18:57 #31
240917 Mula
pi_125699640
Ja, ik had hem op mijn borstkas zitten. Je zag hem vanaf de buitenkant ook erg duidelijk zitten!

Hij is trouwens een stuk hoger dan ik had gedacht.
  † In Memoriam † donderdag 25 april 2013 @ 09:59:04 #32
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125709968
Jeetje wat fijn dat dat ding eruit is zeg. Lijkt wel alien technologie ;) En helemaal fijn dat je het onder narcose hebt laten doen, dan hoef je dat gesnij, gepor en gesjor tenminste niet bewust mee te maken. Nu lekker bijkomen. Deze stap heb je achter de rug en je kunt hiermee mooi een hele periode afsluiten :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_125745159
Ik heb alles bijgelezen maar doe toch even een egopost.......vandaag ben ik schoonverklaard !!!!

Ze hebben me wel het advies gegeven een genenonderzoek te laten doen en daar sta ik niet afwijzend tegenover dus dat is het volgende stapje. Binnenkort geef ik eens een update over hoe mijn leven toch echt nog steeds anders is na alles wat er gebeurd is en waarschijnlijk niet meer zal veranderen. :*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_125745175
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:57 schreef milia het volgende:
Ik heb alles bijgelezen maar doe toch even een egopost.......vandaag ben ik schoonverklaard !!!!

Ze hebben me wel het advies gegeven een genenonderzoek te laten doen en daar sta ik niet afwijzend tegenover dus dat is het volgende stapje. Binnenkort geef ik eens een update over hoe mijn leven toch echt nog steeds anders is na alles wat er gebeurd is en waarschijnlijk niet meer zal veranderen. :*
_O_ _O_ _O_
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_125745251
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
Ik deed een traantje.... :'(
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_125745281
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 00:00 schreef milia het volgende:

[..]

Ik deed een traantje.... :'(
1 maar?
:*
dit is toch wel het summum. Drink er wat op.
:*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_125745392
O+ Ik heb al het een en ander op, whehehe :7
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  vrijdag 26 april 2013 @ 00:04:18 #38
3542 Gia
User under construction
pi_125745399
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:57 schreef milia het volgende:
Ik heb alles bijgelezen maar doe toch even een egopost.......vandaag ben ik schoonverklaard !!!!

Ze hebben me wel het advies gegeven een genenonderzoek te laten doen en daar sta ik niet afwijzend tegenover dus dat is het volgende stapje. Binnenkort geef ik eens een update over hoe mijn leven toch echt nog steeds anders is na alles wat er gebeurd is en waarschijnlijk niet meer zal veranderen. :*
Goed nieuws, milia.
Vraagje: ben jij al over de 50 of nog jonger? En hoe zit het voor jonge borstkankerpatienten met de controles, nadat je bent schoon verklaard?
Heb je dan toch elke 2 jaar de mammo, of begint dat dan pas weer als je 50 bent?

Vraag dit niet voor mezelf, ben bijna 50, maar puur interesse.

Maar, super voor jou, schoon!!!
  vrijdag 26 april 2013 @ 07:26:18 #39
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_125747883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:57 schreef milia het volgende:
Ik heb alles bijgelezen maar doe toch even een egopost.......vandaag ben ik schoonverklaard !!!!

Ze hebben me wel het advies gegeven een genenonderzoek te laten doen en daar sta ik niet afwijzend tegenover dus dat is het volgende stapje. Binnenkort geef ik eens een update over hoe mijn leven toch echt nog steeds anders is na alles wat er gebeurd is en waarschijnlijk niet meer zal veranderen. :*
*O*
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:06:20 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125748219
Milia! Wat een supernieuws! *O*
***
pi_125748389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 00:00 schreef milia het volgende:

Ik deed een traantje.... :'(
Hell yeah! Ik zou van opluchting wel meer dan een traantje hebben gelaten. Gefeliciteerd _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 10:14:29 #42
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125750834
Milia wat een heerlijk nieuws, gefeliciteerd! Wat moet dat toch ook een onwerkelijk gevoel geven. Wat je de afgelopen 5 jaar al had gehoopt en dan is het nu zover, super *O*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_125750946
Wat fijn milia! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:36:02 #44
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125751545
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 00:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed nieuws, milia.
Vraagje: ben jij al over de 50 of nog jonger? En hoe zit het voor jonge borstkankerpatienten met de controles, nadat je bent schoon verklaard?
Heb je dan toch elke 2 jaar de mammo, of begint dat dan pas weer als je 50 bent?

Vraag dit niet voor mezelf, ben bijna 50, maar puur interesse.

Maar, super voor jou, schoon!!!
Mijn. Moeder 'begon' voor haar 50e en kreeg in het begin elk half jaar een mammo en nu elk jaar.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 15:56:51 #45
240917 Mula
pi_125764764
Milia, wat enorm goed! *O*

Het herstel van de operatie gaat wat slechter dan verwacht. Van de wond heb ik nauwelijks last, maar alles eromheen voelt enorm gekneusd. Allemaal blauwe plekken en het is dik, vooral op mijn sleutelbeen. }:|
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2013 @ 16:56:32 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_125766845
Ze hebben je flink te grazen genomen Mula :( Als je onder narcose bent, heb je niet door hoe er met je lichaam wordt omgegaan, maar blijkbaar was dat niet al te zachtzinnig. Sterkte met het herstel en wees niet te zuinig met de pijnstillers.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 26 april 2013 @ 18:57:39 #47
3542 Gia
User under construction
pi_125771078
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:36 schreef automatic_ het volgende:

Mijn. Moeder 'begon' voor haar 50e en kreeg in het begin elk half jaar een mammo en nu elk jaar.
Ik was ook onder de 50 toen ik begon, maar ik vraag me af hoe het zit als je op je 35ste, of zo, wordt schoonverklaard.
  † In Memoriam † donderdag 9 mei 2013 @ 17:20:16 #48
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_126268476
En toen klopte moedertje angst op de deur... Sinds een paar weken heb ik een bult op mijn rug en deze drukt op een zenuw (tenminste, dat is mijn geruststellende theorie). Van de week toch maar even naar de huisarts geweest en ik mag mij maandag in het ziekenhuis melden voor een echo. Het zal waarschijnlijk gaan om een vetbult (dat hoop ik heeeeel erg), maar toch wordt mijn keel dichtgeknepen en krijg ik tranen in mijn ogen toen de huisarts het over de tumor op mijn rug had. Ik weet dat hiermee ook goedaardige bulten worden bedoeld en tķch weer die angst. Nog een paar dagen wachten...
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_126268546
Ik kan me je angst voorstellen en duim mee dat het 'gewoon' een vetbult blijkt te zijn. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:32:27 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126268894
Oi Slaapmeisje... Ik kan me voorstellen dat je daar enomr van schrikt. Ik hoop en duim mee voor een goede echo- uitslag. :*
***
pi_126268955
Ik duim ook mee!
Ik vond een knobbeltje in mijn borst en schrok er toch wel van. Ookal had ik mijn borst flink gestoten, zat er op die plek een flinke blauwe plek. Toch maar naar laten kijken en het moet over een maand weg zijn, anders wordt het verder onderzocht. Waarschijnlijk is het vocht en bloed.
pi_126269298
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:20 schreef Slaapmeisje het volgende:
En toen klopte moedertje angst op de deur... Sinds een paar weken heb ik een bult op mijn rug en deze drukt op een zenuw (tenminste, dat is mijn geruststellende theorie). Van de week toch maar even naar de huisarts geweest en ik mag mij maandag in het ziekenhuis melden voor een echo. Het zal waarschijnlijk gaan om een vetbult (dat hoop ik heeeeel erg), maar toch wordt mijn keel dichtgeknepen en krijg ik tranen in mijn ogen toen de huisarts het over de tumor op mijn rug had. Ik weet dat hiermee ook goedaardige bulten worden bedoeld en tķch weer die angst. Nog een paar dagen wachten...
Ik duim ook mee dat het onschuldig is :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  † In Memoriam † donderdag 9 mei 2013 @ 18:21:07 #53
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_126270663
Weg met bobbeltjes, knobbeltjes :(

Kan me voorstellen dat je best wel erg ongerust bent en dat mág ook

:*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:21:12 #54
3542 Gia
User under construction
pi_126270669
Hopelijk valt het mee, slaapmeisje, maar ik begrijp je angst.
En dat wachten tot maandag maakt het er niet beter op.
Toitoitoi voor maandag.
pi_126270819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:20 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het zal waarschijnlijk gaan om een vetbult (dat hoop ik heeeeel erg), maar toch wordt mijn keel dichtgeknepen en krijg ik tranen in mijn ogen toen de huisarts het over de tumor op mijn rug had. Ik weet dat hiermee ook goedaardige bulten worden bedoeld en tķch weer die angst. Nog een paar dagen wachten...
Gezien jouw achtergrond vind ik het een beetje :{w dat je huisarts dat beladen woord in de mond neemt in dit stadium
pi_126271242
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 18:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Gezien jouw achtergrond vind ik het een beetje :{w dat je huisarts dat beladen woord in de mond neemt in dit stadium
Eens, noem het dan zwelling. Je gevoel wordt er niet anders van, maar het woord tumor (alhoewel het niks zegt over de goed- of kwaadaardigheid) is gewoon erg beladen.
Hier wordt voor je geduimd slaapmeisje, succes met de echo!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † donderdag 9 mei 2013 @ 18:44:01 #57
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_126271762
Ik heb de angst wel een klein beetje terug kunnen stoppen in de kast door deze week gewoon veel leuke dingen te doen. Maar ik betrap mezelf er elke keer weer op dat ik toch op zoek ga naar informatie over botuitzaaiingen etc. Echt stom, maar het lijkt op de een of andere manier dan juist minder eng. Het hebben (gehad) van borstkanker of borstkanker hebben met uitzaaiingen op afstand, het is een wereld van verschil. Leven en dood. :{
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † vrijdag 10 mei 2013 @ 17:15:07 #58
240917 Mula
pi_126311034
Gatver slaapmeisje, wat een spanning zo voor maandag. Lukt het je nog steeds om het in de kast te houden? Ik duim met je mee!

Ingrid, schrikken he als je zomaar wat voelt. Bloed en vocht nadat je je gestoten hebt, klinkt wel erg logisch! Hopelijk is dat het ook gewoon.

Hier alles wel ok. Ik heb nog steeds een beetje last van de wond van de verwijdering van de vap en er zit nog steeds een bobbel op mijn sleutelbeen. Niks ernstigs. :) Mijn oedeem is wel behoorlijk aan het opspelen en dat is balen. Vooral aangezien ik volgende week op vakantie ga naar een plek met een verwachte temp van 35+ graden. In eerste instantie leek het erop dat het een paar dagen 40 graden *oeps* zou worden, maar volgens de laatste berichten is het alleen de eerste dag heel warm en wordt het daarna minder. Ben benieuwd hoe de arm het houdt.
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 13:40:00 #59
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_126427264
Ben je al voor de echo geweest Slaapmeisje?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 13 mei 2013 @ 14:51:18 #60
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_126429499
Pfff wat blijft het toch ook een klote topic!
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 15:04:08 #61
240917 Mula
pi_126429941
slaapmeisje, ik duim voor je! :*
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 18:13:33 #62
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_126439128
Waarschijnlijk is het een lipoom (vetbult). Woensdag mag ik de huisarts bellen voor definitieve uitslag, maar ik ben toch al redelijk opgelucht! Als het echt foute boel was geweest dan hadden ze, neem ik aan, meteen een punctie genomen toch?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_126439211
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Waarschijnlijk is het een lipoom (vetbult). Woensdag mag ik de huisarts bellen voor definitieve uitslag, maar ik ben toch al redelijk opgelucht! Als het echt foute boel was geweest dan hadden ze, neem ik aan, meteen een punctie genomen toch?
*O*
  maandag 13 mei 2013 @ 18:35:23 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126440089
Ja, als ze het niet vertrouwden was er denk ik idd wel vervolgactie ondernomen. :Y
***
  maandag 13 mei 2013 @ 18:41:56 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126440399
Even een :* voor Slaapvrouwke.
En een sterkte voor Ingrid.
En Mula, sterkte met je herstel.
En *O* voor Milia.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:48:41 #66
3542 Gia
User under construction
pi_126440745
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Waarschijnlijk is het een lipoom (vetbult). Woensdag mag ik de huisarts bellen voor definitieve uitslag, maar ik ben toch al redelijk opgelucht! Als het echt foute boel was geweest dan hadden ze, neem ik aan, meteen een punctie genomen toch?
Als ze zelfs maar een vermoeden zouden hebben dat het foute boel zou kunnen zijn, hadden ze wel een punctie gedaan. Maar ik blijf voor je duimen.
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 19:33:14 #67
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_126443121
De vorige keer (toen ik borstkanker bleek te hebben) zeiden ze niets en moest ik mij twee dagen later bij de chirurg melden. Later bleek dat tijdens de echo al voor 95% zeker was dat het foute boel was. Deze bult drukt op een spier, dus ik laat em zowieso weghalen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_126444152
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
De vorige keer (toen ik borstkanker bleek te hebben) zeiden ze niets en moest ik mij twee dagen later bij de chirurg melden. Later bleek dat tijdens de echo al voor 95% zeker was dat het foute boel was.
Dat maakt wel onzeker he? Bij mijn vriendin hadden ze de tumoren in haar lever ook echt wel gezien bij de echo maar hadden ze het over cirrose totdat de punctie gedaan was
  maandag 13 mei 2013 @ 20:01:13 #69
3542 Gia
User under construction
pi_126445099
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
De vorige keer (toen ik borstkanker bleek te hebben) zeiden ze niets en moest ik mij twee dagen later bij de chirurg melden. Later bleek dat tijdens de echo al voor 95% zeker was dat het foute boel was. Deze bult drukt op een spier, dus ik laat em zowieso weghalen.
Bij mij zei de arts die de echo maakte: nou dat ziet er verdacht uit. Mocht meteen door naar de chirurg om de punctie te regelen. Vanwege bloedverdunners moest ik hiervoor opgenomen worden. Maar eigenlijk wist ik het al.

Het gaat ook overal anders en ieder mens is anders.
  † In Memoriam † woensdag 15 mei 2013 @ 17:32:29 #70
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_126541633
Vanmiddag gebeld en het zijn twee lipomen *O*

Stom lichaam om mij zo aan het schrikken te maken. Maar ik sta in ieder geval hierdoor wel weer even met beide benen op de grond. :)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:16:10 #71
3542 Gia
User under construction
pi_126543392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vanmiddag gebeld en het zijn twee lipomen *O*

Stom lichaam om mij zo aan het schrikken te maken. Maar ik sta in ieder geval hierdoor wel weer even met beide benen op de grond. :)
He, gelukkig maar. Ook weer even goed onderzocht. Geeft ook weer rust.

Ik kreeg vorige week de oproep voor het 5-jaarlijkse uitstrijkje.
Meteen laten maken en nu nog even op de uitslag wachten. Maar de assistente zei al dat het er allemaal heel netjes uitzag.
Heb tijdje terug een botscan gehad, was ook helemaal goed.
En volgende maand heb ik weer een echo en hartfilmpje ivm kunstklep.

Ze zeggen niet voor niets: 'krakende wagens lopen het langst...'
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:19:22 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126543508
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:32 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vanmiddag gebeld en het zijn twee lipomen *O*

Stom lichaam om mij zo aan het schrikken te maken. Maar ik sta in ieder geval hierdoor wel weer even met beide benen op de grond. :)
*O*
***
pi_126543689
Fijn slaapmeisje! *O*
pi_126543757
Jompel voor Slaapmeisje en ook voor Gia, hoop dat je uitstrijkje en straks je echo en ecg ook goed zijn!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_126543778
^O^
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:39:50 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126544367
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:16 schreef Gia het volgende:

Ik kreeg vorige week de oproep voor het 5-jaarlijkse uitstrijkje.
Meteen laten maken en nu nog even op de uitslag wachten. Maar de assistente zei al dat het er allemaal heel netjes uitzag.

Huh? Kan ze dat zo zien?
Maar hoera voor je botscan! *O*

En pfieuw Slaapmeisje! *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  woensdag 15 mei 2013 @ 20:02:00 #77
3542 Gia
User under construction
pi_126548370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:39 schreef Moonah het volgende:


Huh? Kan ze dat zo zien?

Met zo'n eendebek kijken ze zo tegen je baarmoedermond aan.
En dan kunnen ze wel zeggen of het er afwijkend of ontstoken uitzag.
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:38:06 #78
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126554218
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Met zo'n eendebek kijken ze zo tegen je baarmoedermond aan.
En dan kunnen ze wel zeggen of het er afwijkend of ontstoken uitzag.
Maar dat garandeert toch niets?
Zelfs een uitstrijkje kan bij nader onderzoek slechter uitpakken dan volgens je de pap-uitslag zou mogen verwachten was indertijd bij mij, pap 3a maar wel met een CIN III (hoort 'normaal' bij pap 5) .
Niet lullig bedoeld uiteraard, maar ik vind het een opvallende uitspraak.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:22:11 #79
3542 Gia
User under construction
pi_126576650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar dat garandeert toch niets?
Zelfs een uitstrijkje kan bij nader onderzoek slechter uitpakken dan volgens je de pap-uitslag zou mogen verwachten was indertijd bij mij, pap 3a maar wel met een CIN III (hoort 'normaal' bij pap 5) .
Niet lullig bedoeld uiteraard, maar ik vind het een opvallende uitspraak.
Het garandeert ook niks, dat heeft ze ook niet beweerd, hoor.

Maar bij de borstecho, anderhalf jaar geleden, zei de arts, die em maakte, meteen 'nou, dat ziet er verdacht uit!'
Dan is zo'n opmerking toch enigszins geruststellend.
Uiteraard kent ze mijn achtergrond en waarschijnlijk wilde ze me niet ongerust maken.

Sowieso laat ik me bij geen enkel onderzoek gek maken. Als het foute boel blijkt te zijn is daar nog tijd genoeg voor. En eigenlijk moet je dan blij zijn dat het ontdekt wordt voordat je klachten krijgt.

Ik ben erg nuchter en pragmatisch ingesteld.
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2013 @ 23:51:35 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_127050771
Mula hoe is het gegaan met je oedeem? Is het binnen de perken gebleven met die warmte? Ben benieuwd!

En Gia heb je de definitieve uitslag al? Die van mij is alweer 6 jaar geleden en ik moet eigenlijk ook hoognodig weer eens. Heb er nu echter geen zin in. Er is al genoeg met mijn lijf geklooid ;)

Ik ben even benieuwd wanneer jullie weer zijn gaan werken. Ik heb over twee weken weer een gesprek met de arbo arts en heb zo het vermoeden dat we het dan gaan hebben over mijn reīntegratie.

Hier gaat het lekker. Mijn oedeemtherapie is terug gebracht naar 1 X per week. Ik sport 3 X in de week en bouw heel langzaam weer wat conditie op. Al zijn er nog wel dagen dat ik veel slaap overdag en daar baal ik best wel van. In mijn hoofd ben ik veel verder in mijn herstel en mijn lichaam remt me giga af.

Verder ben ik nog steeds op hetzelfde gewicht (veel te zwaar). Ondanks het sporten en op mijn eten letten gaat er geen grammetje af. Ik wijt het aan de hormoontherapie en de overgang waarin ik nu door die pillen ben gekomen. Op gewicht blijven is dan al een hele winst en toch vind ik het jammer dat het nu niet lukt om af te vallen. Verder lijkt iedereen om me heen wel iemand te kennen die ook borstkanker heeft of heeft gehad. Gisteren op een verjaardag zelfs drie mensen. Het lijkt wel een epidemie.

Afgezien van bovenstaande dingen mag ik niet klagen. Heel soms lijkt het net of de afgelopen maanden een boze droom of een slechte trip was. Het leven blijft een heel maf avontuur en ik ben benieuwd naar het vervolg in de serie over Slaapmeisje ;)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 00:39:42 #81
240917 Mula
pi_127052614
Oedeem is verrassend goed gegaan. Zelfs bij 38 graden viel het nog wel mee. Wel dik, maar s ochtends waren de pezen wel weer gewoon te zien. Heb nu wel weer oedeemtherapie maar heb het vermoeden dat dat niet erg lang gaat duren.

Gewichttechnisch gaat het hier ook prut. Ik kom niet aan, maar afvallen gaat zo verdomde moeizaam. We gaan maar gewoon verder....

Ik ben trouwens naar de kapper geweest. De krullen zijn exit! B-)
  maandag 27 mei 2013 @ 01:47:57 #82
3542 Gia
User under construction
pi_127054120
Ik herken dat gevoel, slaapmeisje. Niet te geloven dat mijn laatste chemo alweer een jaar geleden was! Die conditie komt wel weer. In deze fase afvallen, is geen goed idee. Goed eten en elke dag wat extra geweging, dan zit er schot in.

Mijn uitstrijkje was helemaal goed.

Dus, borsten...check, botten..check, longen....check, baarmoederhals....check, ow ja, darmonderzoek...check.
En binnenkort weer mijn jaarlijkse hartcheck. Denk dat ik eens vraag om weer een fietstest, kijken hoe het mijn conditie is, een jaar na de chemo.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:20:19 #83
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_127417494
Komt ook weer eens om het hoekkie kijken.

Hoe is het met de dames?

Hier gaat het steeds beter maar wat is het vermoeiend zeg leven weer oppakken na de kanker.
Enorm veel geplaagd door mijn arm, tig antibiotica kuren geslikt (wegens wondroos)om dan daar weer een allergische reactie op te krijgen. Nu weer last van vage klachten gewrichtspijnen en nu doorverwezen naar een reumatoloog terwijl ik zeker weet dat het aan de zoladex (implantaatstaat voor de overgang). Pfff het weet je echt tot op de bot kapot maken.
  † In Memoriam † woensdag 5 juni 2013 @ 08:16:40 #84
240917 Mula
pi_127430381
Het valt mij ook best tegen om de draad weer op te pakken. Op zich gaat het best goed en bovenal: het gaat steeds beter. Ik baal alleen zo van die vermoeidheid. Het is nog niet eens zo dat ik aldoor heel erg moe ben, maar de vermoeidheid komt ineens en is dan ook heel heftig. Ik heb alleen heel erg veel last van hartkloppingen. Ik word er zo opgefokt van. :x

Rottdog, wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van je arm. Is het alleen dik of heb je ook last van stuwingen? Ik ben trouwens benieuwd of de reumatoloog een oplossing voor je klachten heeft. Ik heb een tijd last van mijn gewrichten gehad maar dat ging ook weer weg.
  † In Memoriam † woensdag 5 juni 2013 @ 08:17:16 #85
240917 Mula
pi_127430389
Oh, en Ingrid, hoe is het met jouw knobbeltje?
  woensdag 5 juni 2013 @ 11:18:48 #86
3542 Gia
User under construction
pi_127434799
Hoi allemaal. Hier druk bezig voor de Samenloop op 22 en 23 juni.

Die vermoeidheid hebben we allemaal, schijnt er bij te horen.
Ik kan soms mijn ogen niet open houden, als ik een goede film kijk, lekker achterover op de bank.
Pijn in mijn botten en in mijn tenen zit er ook nog. Voor de rest mag ik niet klagen.
pi_127438609
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:17 schreef Mula het volgende:
Oh, en Ingrid, hoe is het met jouw knobbeltje?
Wat lief dat je dat vraagt. Hij is sinds een weekje weg.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juni 2013 @ 21:08:26 #88
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_127534656
Goed te horen Ingrid!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_128183309
Hallo meiden.

Ik ben op dit topic gestuit toen ik opzoek ging over informatie over het verwijderen van een fibroadenoom. Wat enorm ontroerend dat gedeelte met Fratz.

Maar goed, ik zie dat dit echt het topic is voor vrouwen met ''borst'' kanker, en aangezien mijn knobbel goedaardig is weet ik niet of ik hier wel goed zit.

En daarnaast is het hier al een geruime tijd stil :)
  † In Memoriam † maandag 24 juni 2013 @ 10:00:47 #90
240917 Mula
pi_128184244
Ik vind het ergens wel fijn dat het hier zo stil is. Geen nieuwe mensen (mooi!) en de oude zijn schijnbaar momenteel meer bezig met 'leven' dan met ziekzijn. Een fijn idee!

Cute, het is het mammapoli-topic, dus volgens mij gewoon alles borstgerelateerd. Volgens mij is er in de afgelopen topics niet iemand met een fibroadenoom geweest, maar er zijn volgens mij best wat meelezers, dus gooi je vraag/verhaal gewoon neer zou ik zeggen...
pi_128184512
Ik heb al een apart topic geopend, en het word veel gelezen alleen nog geen reacties gehad.
Maar ik kan wel even mijn vragen hier neerleggen.

Mijn fibroadenoom is nu dus 5.4 cm groot, alleen omdat hij de vorm heeft van een rare ribbelige paddestoel weten ze niet zeker of hij groter is. Dat was met de echo moeilijk te zien.
Mijn borst doet geregeld pijn. Steken en branden. En omdat de knobbel nu erg zichtbaar word, hebben ik en de oncoloog besloten om hem eruit te halen. In mijn andere borst heb ik een kleine fibroadenoom, die zoals het hoort, mooi rond en glad is. Niet groeit en juist kleiner word. Dus die laten we lekker zitten.

Nu was de vraag dus, hebben meer hier ervaring mee? Deed het na de operatie pijn? Waren er beperkingen in tillen/bukken na de operatie? En is de narcose eng?

Normaal zou ik zeggen 'Gaan met die banaan' , maar mijn borsten zijn toch altijd heel gevoelig geweest en ik vind het maar niks dat ze daar in gaan snijden. Gelukkig kan de incisie in het tepelhof gemaakt worden, zei de oncoloog, omdat de knobbel achter/boven de tepel zit.
pi_128184531
En ja, het is natuurlijk heel fijn dat het zo rustig is. Als je het zo bekijkt ;)
  † In Memoriam † maandag 24 juni 2013 @ 10:49:24 #93
240917 Mula
pi_128185531
Ik heb zoals gezegd geen ervaring met fibroadenomen, maar er is inmiddels wel behoorlijk in mijn borst gesneden (verkleining, amputatie) en ik had ook enorm gevoelige borsten. Voor mijn gevoel had ik niet meer last van de verkleining, omdat mijn borsten gevoelig waren. Het is een wond en dat is natuurlijk nooit fijn (en het idee van snijden in een tepelhof krijg ik gewoon kippevel van!), maar buiten de wond heb ik verder geen last van mijn borsten gehad.

Ik vind narcose totaal niet eng. Het aanprikken van het infuus vind ik verschrikkelijk, maar ik ben dan ook geen fan van naalden. Voor de rest is het maar afwachten hoe je op de narcose reageert. Er zijn mensen die zich beroerd voelen na het wakker worden en behoorlijke tijd nodig hebben om bij te komen, maar je hoeft er echt helemaal geen last van te hebben. Ik word wakker, heb even moeite om mijn ogen te focussen en heb dan honger. :) Na mijn laatste operatie stond ik binnen een paar minuten naast mijn bed om zelf naar de wc te gaan.

Ik denk dat de conclusie is dat je nooit weet hoe het gaat, dat het nooit leuk is en dat je het het beste maar gewoon zo snel mogelijk achter de rug kan hebben. 😉
  maandag 24 juni 2013 @ 10:53:14 #94
3542 Gia
User under construction
pi_128185640
Gisteren de samenloop voor hoop gehad. Ik heb kaarsenzakken geplaatst voor zowel Loeder als Fratz, en een voor de strijdbare dames in dit topic. ( ik ben nu even druk, maar zal kijken of ik een foto online krijg)

De opbrengst in Helmond was dit jaar 71.007,00 euro, waarvan 7100 naar het inloophuis gaat en de rest naar KWF.

Ondanks het barre weer was het een geslaagde samenloop.
pi_128187505
@Mula: Ja, je hebt ook gelijk hoor. Ik moet het maar over me heen laten komen. En over ''na'' de operatie maakte ik me meer zorgen om de zorg voor mijn zoontje. Omdat iedereen in Juli (dan zal mijn operatie ergens plaatsvinden) op vakantie is en mijn man gewoon full time werkt. Dus ik zal geen enkele hulp hebben qua tillen, de hele dag achter hem aanlopen etc etc. Maar als ik het goed begrijp, ben ik gewoon in staat om alles nog te doen.

Na de biopsie mocht ik namelijk 24 uur niet mijn zoontje tillen, wat ik al erg lang vond (en ik me ook niet helemaal aan gehouden heb ghehe) en daarom vroeg ik me af hoe het na een operatie zou zijn.

@Gia: Wat goed dat je je hebt ingezet! Ik wist niet eens dat die loop er was, zal ik je zeggen. En ik vind het zo mooi hoe alle vrouwen hier aan elkaar denken. Zo kunnen vrouwen met borstkanker toch ergens hun steun krijgen, mochten ze daar behoefte aan hebben. Ik zal voortaan zeker meelezen en reageren als ik iets nuttigs te zeggen heb.
pi_128187874
Ik heb lang niet alles kunnen lezen en bijhouden, maar mag ik aan de dames die hier vragen of ze (borst)kanker hebben of niet? En de leeftijd. De behandeling en hoe het er nu voor staat?
Dat maakt het voor mij ook makkelijker om posts te begrijpen.

Als je er geen behoeft aan hebt om het allemaal te posten dan snap ik dat!

Ik ben 23 jaar jong. En er zit bij mij in de familie wel borstkanker, alleen ik heb geen idee in hoeverre dat erfelijk is bij ons.
Moeders kant: mijn overgrootmoeder heeft borstkanker gehad en is daar aan overleden (oma's kant). En de moeder van mijn opa is ook overleden aan borstkanker.
Vaders kant: Niet bekend of er borstkanker voorkomt. Vrij weinig contact met die kant van de familie.

Dus of ik erfelijk belast ben weet ik niet. Wel weet ik dat ik nu goedaardige knobbels heb en dat ik er vanuit ga dat dat zo blijft! (dat mag wel toch :) )
  dinsdag 25 juni 2013 @ 00:12:29 #97
3542 Gia
User under construction
pi_128223262
Cute, ik ben 49. Bij mij is in oktober 2011 borstkanker geconstateerd. Heb de hele mallemolen mogen doorlopen. Operatie (borstsparend), 23 bestralingen, 6 TAC kuren en nu al een jaar anti-hormoonbehandeling met Tamoxifen. Daarnaast therapieen: Hyperbare zuurstof, 6 weken, Herstel enBalans, 10 weken en nu nog oedeemtyerapie voor de borst, 2 keer per week.
Ik voel me beter dan mijn lijf toestaat. Erg frustrerend als je je goed voelt, maar je lichaam niet meewerkt. Maar ik wil niet klagen. Herstel heeft tijd nodig, dus we passen ons aan aan de beperkingen die soms blijvend zijn.

Maar als bij jou borstkanker in de familie zit, zou je dit kunnen laten onderzoeken. Mocht je erfelijk belast zijn, dan kun je hier wellicht voor onder controle komen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 07:28:25 #98
240917 Mula
pi_128226902
Ik ben Mula, net 34 geworden. Op mn 31e bleek ik een grote goedaardige knobbel te hebben (volgens mammo en echo) waarvan een half jaar later bleek dat het toch niet goedaardig was. Ook in mn andere borst werd borstkanker in een beginstadium aangetroffen. Daarna chemo, dubbelzijdige amputatie, bestraling, hormoontherapie en een jaar lang infusen met immunotherapie. Eind april mijn afsluitende operatie gehad en nu bezig met de draad oppakken. Het gaat op zich goed, maar het lijf doet nog wat moeilijk. Oedeem in mn ene arm, hartkloppingen, etc.

Ook bij mij is gekeken of het erfelijk is. Bijna iedereen in het ziekenhuis ging daar eigenlijk vanuit, aangezien ik veel vd kenmerken had (jong, bk in de familie, aan beide zijdes). Toch bleek het geen erfelijke variant te zijn(alhoewel ze er volgens mij stiekem wel een beetje vanuit gaan dat het waarschijnlijk een erfelijke variant is die gewoon nog niet ontdekt is).

Ik sluit me trouwens aan bij Gia wat betreft de erfelijkheid onderzoeken. Mocht je er mee zitten, praat er eens over met je huisarts. Ze onderzoeken niet zonder reden, maar ook zonder dnatesten is het mogelijk om op jongere leeftijd mammo's en echo's te doen!
pi_128227520
@Gia: Jij bent dus wel genezen, om het zo maar te zeggen? Alleen je hebt gewoon nog last van de nasleep van de ziekte en de behandelingen?
Het lijkt me zo enorm frustrerend dat je je beter voelt dan je lichaam aankan. Maar zoals je zegt, het heeft tijd nodig. Je komt er wel! :D

@Mula: Jeetje, hoe konden ze er zomaar vanuit gaan dat het goedaardig was dan? Zonder biopt? Ik had alleen een echo, en dat was ook genoeg (de 1e keer). Maar toen hadden ze ook echt gelijk dat het goedaardig is. Bij jou hebben ze dan een fout gemaakt, lijkt mij. Maar gelukkig ben jij er ook doorheen gekomen en ben je de draad weer aan het oppakken.

Toen het bij mij ontdekt werd was er alleen in mijn re-borst een ronde, gladde, kleine knobbel te zien op de echo (geen mammo ivm jonge borsten ofzo! Ik was begin 20). De conclusie was dus goedaardig, wat helemaal klopte. Maar na mijn zwangerschap kwam ik weer op controle en toen had ik een ronde, gladde, kleine in mn li-borst en een best wel grote in mn re-borst. Die dus die rare vorm had. Vandaar dat ze besloten hebben een biopt te nemen, die bleek dus goed. Alleen doordat hij na 9 maanden nog lekker koppig doorgroeit halen ze hem er nu uit. Die andere blijft lekker zitten.

Ik stond nu sowieso onder controle voor die knobbels, maar ik weet niet hoe dat na de operatie zal zijn. En omdat ik weinig tot geen informatie van mijn vaders kant heb zal de uitslag van zo'n erfelijkheids test toch niet helemaal goed zijn? Of zie ik dat verkeerd? Ik weet namelijk niet waar ze zo'n test op baseren en wat ze onderzoeken haha.
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 14:45:46 #100
240917 Mula
pi_128238704
Bij een erfelijkheidstest heb je in principe geen info van je familie nodig. Ze bekijken je bloed om te zien of je een mutatie op een bepaald gen in je dna hebt zitten. Zit dat er niet dan is het niet erfelijk. Er moet alleen wel een goede reden zijn om erfelijkheidsonderzoek te doen. Je kan niet zomaar naar het ziekenhuis stappen en vragen om een test.

In principe is een mammografie en een echo voldoende. Alleen niet altijd. Kwam nog bij dat ik een grote tumor op jonge leeftijd had en dat schijnt niet heel erg vaak voor te komen. Kortom, alles wees erop dat het niet kwaadaardig was. Ik heb nog heel duidelijk aangegeven dat ik niet moeilijk zou doen over een biopt (ik ben enorm bang voor naalden en werd niet blij van het idee) maar een biopt was niet nodig want het was gezond klierweefsel. Ik weet dat iedereen naar beste kunnen heeft gewerkt, maar je zult wel begrijpen dat ik deze mevrouw niet weer als radiologe hoef. ;)
pi_128240298
Ik snap je heel goed!

Heb net een telefoontje gekregen. Ik mocht wachten op de chirurg met mijn voorkeur (heeft meerdere vrouwen die ik ken geopereerd). Maar dan zou ik moeten wachten tot augustus, en laat dat net de maand zijn dat ik veel moet werken en ik er dus niet even tussenuit kan. Dus ik vroeg wanneer de eerste vrije plek was, bij een andere chirurg, en dat is volgende week Vrijdag. Dus deze donderdag naar de Anesthesist, die donderdag erop naar de Chirurg (kennismaken) en de volgende dag op vrijdag word ik geopereerd.

Ik heb vanmorgen weer even mijn borsten gecontroleerd en ik kon de kleine dit keer zelf vinden, ik leer het nog wel :p. En de grote voel en zie ik iedere dag dus dat was geen moeite haha.. Maar hij voelt enorm groot. Als ik mn duim bovenop mijn borst leg en mijn middelvinger onder mijn borst, dan heb ik hem precies tussen mijn vingers en ik meet dat 8cm (maar ik heb natuurlijk ook vel en borstweefsel enzo erbij).

Maar goed, jullie merken wel dat ik niks te doen heb momenteel, met mijn enorme verhalen haha. Maar ik zal weer even verder!
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 20:53:40 #102
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128253369
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:00 schreef Mula het volgende:
Ik vind het ergens wel fijn dat het hier zo stil is. Geen nieuwe mensen (mooi!) en de oude zijn schijnbaar momenteel meer bezig met 'leven' dan met ziekzijn. Een fijn idee!
:W Mula :D Is inderdaad een heel fijn idee!

Gia wat goed dat je hebt meegedaan aan de Samenloop voor Hoop. Ik ben bij die in Almere geweest en heb twee kaarsenzakken neer laten zetten. Eentje voor Fratz en Loedertje en jullie hier in het mammatopic en de andere voor een groepje op Facebook. Het was een zeer indrukwekkende ceremonie O+

Cute je bent natuurlijk van harte welkom in dit topic. Het is allemaal natuurlijk best spannend en ik hoop dat je operatie voorspoedig gaat. Ik mocht met mijn borstbesparende operatie dezelfde dag alweer naar huis. De eerste tijd even niet te zware dingen tillen, maar verder weinig pijn gehad.

Ik zal mezelf ook nog even kort voorstellen. Ik ben net 42 jaar geworden. In juli 2012 werd bij mij borstkanker geconstateerd. Een tumor van 3,2 cm hield zich schuil in mijn linkerborst en in mijn poortwachterklier zat een micro uitzaaiing. Inmiddels ben ik borstbesparend geopereerd, heb 21 bestralingen achter de rug en 6 x de TAC chemokuur. Op dit moment ben ik bezig met hormoontherapie (Tamoxifen) en ga ik 1 x per week naar het ziekenhuis voor lymfoedeemtherapie. Omdat de diagnose alweer bijna een jaar geleden is heb ik twee weken geleden een nieuwe mammografie gehad en vorige week heb ik te horen gekregen dat het er allemaal prima uitziet *O*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_128253944
@Slaapmeisje: Ja, bij mij is het ook maar een dagopname. Daarna word het weefsel nog een keer onderzocht, maar we gaan er vanuit dat dat gewoon nog goed is.

Fijn dat je mammo goed was! En ook fijn dat je borstbesparende operatie hebt gehad en dat de borst niet geheel geamputeerd is, omdat je dat ook wel hoort bij borstkanker.
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2013 @ 22:25:58 #104
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128340975
Het gaat lekker snel nu voor jou Cute. Nog maar een week en dan word je al geopereerd. Wel fijn dat je zo snel aan de beurt bent.

Ik heb over twee weken een gesprek met de plastisch chirurg. Mijn deuk in mijn borst en deuk in het litteken zouden eventueel met lichaamseigen vet kunnen worden opgevuld. Nu heb ik daar ruim genoeg van, dus kan best wat missen voor mijn borst. Heeft iemand hier ervaring met lipofilling?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:31:58 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128341281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
<knip> heb ik twee weken geleden een nieuwe mammografie gehad en vorige week heb ik te horen gekregen dat het er allemaal prima uitziet *O*
*O* :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2013 @ 22:50:06 #106
240917 Mula
pi_128342133
Ik heb volgende week een afspraak bij de plastisch chirurg. Moet nog niet echt denken aan operaties, naalden en drains ( :X ), maar er is een wachtlijst van enkele maanden, dus ik wil de bende wel graag in gang zetten voor het geval ik over een tijdje wel durf.

Slaapmeisje, fijn dat je mammo goed was! Hoe gaat het met jouw oedeem? Heb je meer last nu het (af en toe) warmer is?
  † In Memoriam † vrijdag 28 juni 2013 @ 09:00:23 #107
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128351080
Hey Mula, wat goed dat jij ook de stap gaat zetten. Inventariseren wat de mogelijkheden zijn, dat ga ik ook doen hoor. Sowieso wil ik niet worden geopereerd in de zomer. Dan liever in oktober ofzo. Met mijn oedeem gaat het heel goed. De therapie is naar een keer per week gegaan en het vocht is bijna weg. Ook mijn arm is veel soepeler en ik kan hem alweer redelijk omhoog houden. Echt warm is het nog niet geweest in Nederland hahaha
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:01:20 #108
3542 Gia
User under construction
pi_128355281
Had gisteren repetitie in een ruimte met spiegels. Viel me toen op dat, zelfs met een goede bh, het verschil toch wel erg groot is. Omdat ik nog steeds 2x per week oedeemtherapie heb, wil ik sowieso afwachten hoe het eruit ziet als die borst weer soepel is, als ie nog wel soepel wordt. En dan zou ik een borstverkleining aan de andere kant kunnen overwegen. Zou wel een stuk mooier zijn. Maar een operatie is, vanwege mijn hartklep, best een risico.

Maar goed, zover is het nog lang niet.
Vanmiddag echo van mijn hart, volgende week controle cardioloog. Eens afwachten wat die te zeggen heeft.
pi_128370745
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het gaat lekker snel nu voor jou Cute. Nog maar een week en dan word je al geopereerd. Wel fijn dat je zo snel aan de beurt bent.

Ik heb over twee weken een gesprek met de plastisch chirurg. Mijn deuk in mijn borst en deuk in het litteken zouden eventueel met lichaamseigen vet kunnen worden opgevuld. Nu heb ik daar ruim genoeg van, dus kan best wat missen voor mijn borst. Heeft iemand hier ervaring met lipofilling?
Sorry, geen ervaring mee. Maar toch wel fijn dat er iets aan gedaan kan worden. Ik hoop dat het voor jou de oplossing is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:01 schreef Gia het volgende:
Had gisteren repetitie in een ruimte met spiegels. Viel me toen op dat, zelfs met een goede bh, het verschil toch wel erg groot is. Omdat ik nog steeds 2x per week oedeemtherapie heb, wil ik sowieso afwachten hoe het eruit ziet als die borst weer soepel is, als ie nog wel soepel wordt. En dan zou ik een borstverkleining aan de andere kant kunnen overwegen. Zou wel een stuk mooier zijn. Maar een operatie is, vanwege mijn hartklep, best een risico.

Maar goed, zover is het nog lang niet.
Vanmiddag echo van mijn hart, volgende week controle cardioloog. Eens afwachten wat die te zeggen heeft.
Hoe is je echo gegaan?
pi_128370772
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:50 schreef Mula het volgende:
Ik heb volgende week een afspraak bij de plastisch chirurg. Moet nog niet echt denken aan operaties, naalden en drains ( :X ), maar er is een wachtlijst van enkele maanden, dus ik wil de bende wel graag in gang zetten voor het geval ik over een tijdje wel durf.

Slaapmeisje, fijn dat je mammo goed was! Hoe gaat het met jouw oedeem? Heb je meer last nu het (af en toe) warmer is?
Krijg jij een drain? Dat is om vocht af te voeren toch?
  † In Memoriam † vrijdag 28 juni 2013 @ 21:17:56 #111
240917 Mula
pi_128373401
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:09 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Krijg jij een drain? Dat is om vocht af te voeren toch?
Ja, een drain is om vocht af te voeren. Ik heb geen medische achtergrond, maar ik ben redelijk zeker dat jij geen drain krijgt. Hoef je je dus geen zorgen over te maken. ;)
pi_128375351
Oh nee, dat bedoelde ik ook niet hoor! Ik vroeg me alleen af wat dat precies was.

Ik weet dat ik na de operatie ''klaar'' ben en dat ik alleen nog misschien controles krijg in de toekomst.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:48:44 #113
3542 Gia
User under construction
pi_128377364
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:08 schreef c-u-t-e het volgende:

Hoe is je echo gegaan?
Goed hoor. Het ligt niet zo gemakkelijk, maar geen last van de geopereerde borst, die zit aan de andere kant. De functionaliste (heet dat zo?) nam ruim de tijd.

Volgende week hartfilmpje en gesprek met cardioloog.
  † In Memoriam † vrijdag 28 juni 2013 @ 23:03:37 #114
240917 Mula
pi_128377980
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:03 schreef c-u-t-e het volgende:
Oh nee, dat bedoelde ik ook niet hoor! Ik vroeg me alleen af wat dat precies was.

Ik weet dat ik na de operatie ''klaar'' ben en dat ik alleen nog misschien controles krijg in de toekomst.
Het is een slangetje wat uit je lijf steekt met aan het uiteinde een ding om wondvocht in op te vangen. Ik heb het twee keer gehad (een keer bij een borstverkleining en een keer bij de amputatie) en ik vond het echt verschrikkelijk. Het voelt enorm gek. En het feit dat ze bij de eerste drain die ooit bij mij verwijderd werd vergaten om het vaccuum eraf te halen, helpt ook niet echt mee. :X

Gia, mooi dat je echo goed ging! Hoe is het met je haar? Krullen?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:43:58 #115
3542 Gia
User under construction
pi_128389290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:03 schreef Mula het volgende:

Gia, mooi dat je echo goed ging! Hoe is het met je haar? Krullen?
Ja, het krult wat op. In elk geval niet kaarsrecht, zoals vroeger.
Heb nog niet besloten of ik het korter of langer wil gaan dragen. Iedereen vindt kort heel mooi, maar ik vind dat niet zo vrouwelijk.
Het is nu op een bezopen lengte. Krullen in men nek, pieken bij mijn oor en bovenop vrijwel recht. Ik ben bang dat ik mijn krullen kwijt ben als ik naar de kapper ga.

Hoe heb jij het nu? Langer of echt kort?
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2013 @ 13:31:20 #116
240917 Mula
pi_128390435
Gia, geloof me, die krullen ben je echt niet zo maar kwijt na een kappersbeurt. Hoevaak ik wel niet geroepen heb dat mijn krullen/slag nu echt echt echt weg is....zelfs nu springt er nog steeds slag in mn haar zogauw het vochtig buiten is.

Ik wou mn haar langer laten groeien aangezien er gewoon te veel slag in zat om iets met de voorkant te kunnen. Maar ik was het ineens zo zat (haar in je nek, bah!) dat ik het een paar weken geleden weer goed kort heb laten knippen. Mijn voorkant begint eindelijk ook eens te groeien, dus dat begint ook ergens op te lijken. Het is alleen behoorlijk pluizig en dun, dus nog steeds moeilijk om er wat van te maken.
pi_128399330
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed hoor. Het ligt niet zo gemakkelijk, maar geen last van de geopereerde borst, die zit aan de andere kant. De functionaliste (heet dat zo?) nam ruim de tijd.

Volgende week hartfilmpje en gesprek met cardioloog.
Fijn dat ze de tijd voor je nam. Maar natuurlijk ook wel!
  † In Memoriam † zondag 30 juni 2013 @ 09:26:24 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128413812
Haar... Praat me er niet van. Iedereen zegt dat ze mijn korte koppie zo leuk vinden staan en dat ik het vooral kort moet houden, maar als ik in de spiegel kijk, dan ben ik het niet. Ik heb altijd lang haar gehad. Mijn haar is nu nog heel kort en donzig babyhaar. Er lijkt inderdaad veel meer slag in te zitten. Ik probeer het met een beetje gel in toom te houden, maar hoe langer mijn haar is, hoe eigenwijzer het zich gedraagt :D

Afgelopen week een gesprek gehad op kantoor. Ze willen dat ik verlofdagen indien voor ons weekje Lanzarote in maart en de twee weken Frankrijk in juli. Ik heb allerlei sites bekeken en gelezen, maar kom er niet uit met mijn chemobrains. Weten jullie of mijn werkgever het recht heeft dit van mij te vragen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_128414461
Tegenwoordig moet/kan het zijn dat je, als je ziek bent, idd volledig verlof opnemen als je op vakantie gaat

http://www.accountant.nl/(...)ijdens+ziekte+k.aspx

Ik weet dat het op mijn werk iig wel zo is. Zal morgen even zoeken

[ Bericht 33% gewijzigd door Vicky op 30-06-2013 10:39:28 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 10:41:50 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_128414597
Bij ons is dat ook zo.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 30 juni 2013 @ 11:44:21 #121
3542 Gia
User under construction
pi_128415708
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
Haar... Praat me er niet van. Iedereen zegt dat ze mijn korte koppie zo leuk vinden staan en dat ik het vooral kort moet houden, maar als ik in de spiegel kijk, dan ben ik het niet. Ik heb altijd lang haar gehad.
Herkenbaar. Maar nu het iets langer is, vinden 'ze' dit toch ook 'heel leuk'.

Gewoon lekker alle lengtes uitproberen.
Doe ik in elk geval.
Binnenkort eens een afspraak maken bij de kapper voor een bobline of zo.
quote:
Mijn haar is nu nog heel kort en donzig babyhaar. Er lijkt inderdaad veel meer slag in te zitten. Ik probeer het met een beetje gel in toom te houden, maar hoe langer mijn haar is, hoe eigenwijzer het zich gedraagt :D
Gaat voorlopig nog niet over. Gel helpt, leuke piekjes in het begin.
quote:
Afgelopen week een gesprek gehad op kantoor. Ze willen dat ik verlofdagen indien voor ons weekje Lanzarote in maart en de twee weken Frankrijk in juli. Ik heb allerlei sites bekeken en gelezen, maar kom er niet uit met mijn chemobrains. Weten jullie of mijn werkgever het recht heeft dit van mij te vragen?
Volgens mij niet, maar ik ben geen deskundige op dat gebied.
Mijn man is eens ziek geworden op vakantie en kreeg toen zijn vakantiedagen terug.
Dus als jij nog in de ziektewet zit, lijkt het me heel raar dat je dan vakantiedagen op moet nemen.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:47:56 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128415768
Slaapmeisje, vraag het eens in WGR, daar zitten echt veel mensen met kennis daarover. :Y
***
pi_128432032
Ik mocht juist tijdens mijn ziekteverlof op vakantie, dat was juist goed voor mijn herstel. (Zelfs van de arbo) Nou had ik wel wat anders dan jij, maar dat zegt volgens mij toch wel wat.
  zondag 30 juni 2013 @ 22:24:16 #124
3542 Gia
User under construction
pi_128437792
Aan de ene kant vind ik dit nogal bot van die werkgever.
Aan de andere kant zijn er bedrijven waar je alle niet opgenomen vakantiedagen mag meenemen naar een volgend jaar. Dat zou dan, als je over, bijvoorbeeld, een jaar weer aan 't werk kunt, een dubbel aantal vakantiedagen opleveren. Ik weet niet of dit bij je werkgever het geval, maar dan zou ik het nog enigszins begrijpen.

Maar de tip van Brighteyes is wel de beste.
pi_128449898
Heb op ons intranet gezocht en daar staat het volgende:

quote:
Verzuim en vakantieverlof
Als de medewerker volledig ziek of arbeidsongeschikt is, bouwt hij gewoon vakantieverlof op. Een medewerker kan gedurende het verzuim met toestemming van de werkgever met vakantie gaan. Wanneer een medewerker tijdens het (ziekte)verzuim met vakantie gaat, moet hij de volledige verlofuren opnemen gedurende deze periode. Ook wanneer een medewerker gedeeltelijk reīntegreert en nog niet volledig hersteld is, dient hij de volledige verlofuren op te nemen wanneer de medewerker met vakantie gaat.
Meer het kan ook weer zijn dat het CAO gebonden is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 juli 2013 @ 09:58:44 #126
3542 Gia
User under construction
pi_128450244
Blijf het toch wel krom vinden dat als je ziek bent, je verlofdagen op moet nemen, maar als je op vakantie ziek wordt, je verlofdagen terug krijgt.
pi_128473355
Ik vind het ook erg krom.

Werk je toevallig in de zorg? Daar hebben ze allemaal van die kromme CAO's en regeltjes.
Als ik me ziek meld willen ze dat ik vakantiedagen opneem. En die zijn nogal schaars bij mijn contract hahaha :p

Je kan niet met je werkgever in overleg hieroveR?
  † In Memoriam † maandag 1 juli 2013 @ 23:07:45 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128482370
Nee ik werk niet in de zorg of bij de overheid. Ik heb tijdens het gesprek gezegd dat ik van mening was dat ik geen verlof hoef in te dienen en mijn manager zou het voor de zekerheid nog navragen bij HRM. Heb hier nog geen terugkoppeling over gehad, maar het blijft wel in mijn hoofd spoken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 1 juli 2013 @ 23:09:15 #129
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128482467
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:41 schreef Vicky het volgende:
Heb op ons intranet gezocht en daar staat het volgende:

[..]

Meer het kan ook weer zijn dat het CAO gebonden is.
Vicky dank je wel voor het opzoeken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_128502553
Al iets gehoord Slaapmeisje?
  † In Memoriam † dinsdag 2 juli 2013 @ 19:31:45 #131
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128509347
Nee nog niks. Ik log deze week even in om mijn verlofsaldo op te zoeken. Als ik al die tijd verlof heb opgebouwd, dan denk ik dat ik toch verlof ga indienen. Ze zijn al die tijd ook heel coulant naar mij toe geweest en daar ben ik ze ook dankbaar voor.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:39:13 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128509616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:31 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nee nog niks. Ik log deze week even in om mijn verlofsaldo op te zoeken. Als ik al die tijd verlof heb opgebouwd, dan denk ik dat ik toch verlof ga indienen. Ze zijn al die tijd ook heel coulant naar mij toe geweest en daar ben ik ze ook dankbaar voor.
De regeling is nog niet zo lang geleden veranderd dat je gewoon de wettelijke verlofdagen opbouwt bij ziekte. Dat was eerst namelijk niet. Je bouwt bij fulltime 4 weken per jaar op.
In dat kader is het vrij logisch dat je ook dagen opneemt bij vakantie anders heb je een stuwmeer aan dagen staan straks wat strikt genomen niet eerlijk is naar werkende collega's.

Ik weet wel dat het anders voelt want je zit niet voor je lol thuis maar dit is hoe ik de wet uitvoer voor mijn klanten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † dinsdag 2 juli 2013 @ 21:26:52 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128514059
Dank je wel voor je reactie laziness. Dit soort wetteksten en gewijzigde regelingen vind ik normaal gesproken al lastig te doorploegen, laat staan met mijn verminderde concentratievermogen van dit moment :D
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:33:39 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128514392
:*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128552233
O jeej, o jeej, o jeej.. Ik probeer me niet aan te stellen en er niet aan te denken, maar de operatie is nu al over 2 dagen.

Gister nog een telefoontje gepleegd of het wel verstandig is om te opereren nu de ontsteking in mijn darmen weer opvlamt. Maar zolang ik geen koorts heb en me niet grieperig ga voelen zetten ze het toch door. Ze willen het er dus blijkbaar wel uithebben, dus Vrijdag is de dag!

Hop hop hop.. en morgen kennismaking met mamma-chirurg.

Zal ook even wat vragen opschrijven!
En neeeeeeeujjj, ik ben totaal geen controlfreak. God, ik beschijt me over het feit dat ik de controle dus totaal kwijt raak als ze bezig gaan met de narcose..
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:35:52 #136
3542 Gia
User under construction
pi_128563238
Cute, rustig aan. Maak je niet te druk. Je gaat onder zeil en komt weer bij. En dan wordt er heel goed voor je gezorgd. Ik zal voor je duimen. :*
  † In Memoriam † donderdag 4 juli 2013 @ 17:13:46 #137
240917 Mula
pi_128586946
Cute, ik duim ook mee voor je! Succes!

Ik ben bij de plastisch chirurg geweest. Operatie van 12(!) uur, 3 maand hersteltijd en 4 drains. *slik*
pi_128587358
Omg Mula, dat is ook niet niks.. en dan stel ik me zo aan??

Ik zal dan ook voor jou duimen!
En dankje dat jullie voor mij duimen :)
pi_128587481
Vandaag dus kennis gemaakt met de chirurg. Een echte Nerd (ben ik ook, dus ik mag het zeggen haha). De operatie zal drie kwartier duren, eitje dus. Mag die middag gewoon naar huis, maar dat wist ik al. Nu is het hopen dat de incisie op mn tepelhof kan, want dat wist hij nog niet zeker. Dat werd even puzzelen zei hij. Hahahahaha. Oke.

Nou, nu nog even heeeerlijk eten en dan vanaf vanavond niks meer.. Sniff, ik hou zo van eten :p
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:32:01 #140
3542 Gia
User under construction
pi_128587792
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:13 schreef Mula het volgende:
Cute, ik duim ook mee voor je! Succes!

Ik ben bij de plastisch chirurg geweest. Operatie van 12(!) uur, 3 maand hersteltijd en 4 drains. *slik*
Ai. Denk dat ik dan toch maar voor een kipfiletje ga.
  † In Memoriam † donderdag 4 juli 2013 @ 19:40:54 #141
240917 Mula
pi_128592098
Dit is wel de meest uitgebreide operatie hoor (en de enige waarbij je geen siliconen hoeft te gebruiken).
pi_128592843
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:40 schreef Mula het volgende:
Dit is wel de meest uitgebreide operatie hoor (en de enige waarbij je geen siliconen hoeft te gebruiken).
Dus je borsten worden met lichaams eigen stoffen en 'producten' gemaakt? Dus niks neps?
Word dat wel mooi? .. Lijkt me wel als de operatie 12 uren duurt haha, maar ben wel benieuwd!
  † In Memoriam † donderdag 4 juli 2013 @ 21:53:00 #143
240917 Mula
pi_128597882
Het resultaat is juist veel mooier dan wanneer je siliconen gebruikt. Na een amputatie heb je een kuil in je borst. Als je daar een implantaat opzet, zie je heel erg de bovenkant van de implantaten. Bij deze methode wordt ook de bovenkant van de borst opgevuld waardoor je echt een decollete krijgt. Ik heb fotos gezien van iemand die ook nog een tepelreconstructie heeft gehad en daar zou je niet van zeggen dat het nep is!

Nadeel van siliconen is dat het ten eerste op een gegeven moment vervangen moet worden en ten tweede dat het kan inkapselen. Dat kapsel is chirurgisch wel weer te verwijderen, maar dan moet je wel weer geopereerd worden. En de implantaten zijn ook niet in een keer aan beide kanten te plaatsen. Dan moet ik dus twee keer geopereerd worden.

Bij deze operatie halen ze huid/spier/vet uit je buik (onder je navel....gratis buikwandcorrectie!) en maken ze daar de borst van. Geen kans op inkapseling en zogauw het klaar is, is het ook echt klaar. En beide kanten in een operatie. Enige vervelende is wel dat de hele boel kan afsterven(maar dat kan ook bij een van de opties met implantaat!).
pi_128609720
Oke! Daar had ik nog nooit van gehoord. Maar klinkt opzich perfect. En tsjah, overal zitten risico's zijn, dus dat moet je er dan maar bij nemen inderdaad!

Ik ben inmiddels zo nuchter als wat. Wat niet echt samengaat met bloedarmoede ben ik achter. Voelt alsof mijn hersens los zitten en constant heen en weer wiebelen. Brrr!

Ben blij als ik op die tafel lig en kan zeggen 'Zorg dat ik zo snel mogelijk onder zijl ben, en ik wil geen MOER merken van die tube die je strot in en uit gaat' .. Ja, daar kwam ik gister dus nog achter :p Dat je zo'n akelige beademingsbuis in je keel geduwd krijgt. Gelukkig moet je er niks van merken om dat je OUT bent als hij erin gestopt word en eruit gehaald word. Maar als ik er wel iets van merk ben ik boos, ookal kan ik er niks aan veranderen :p Ze mogen alles doen. Prikken, snijden en hechten.. Weet ik veel. Maar ze mogen niet een tube uit mn keel trekken als ik al wakker ben! :p

Tot vanavond luitjes!! Xx
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 09:21:02 #145
240917 Mula
pi_128610670
Ik ben inmiddels 4x onder narcose geweest en ik heb nog nooit iets van een buis in mn keel gemerkt. En dan kan ik heel goed tegen narcose en ben ik bijna meteen weer helder (mijn een-na-laatste chirurge was nogal onder de indruk. Ha!)

Enige wat ik merk van de narcose is dat je iets prikkends door je infuus krijgt. Vervolgens voel ik binnen no time dat ik in slaapval en dat is het. Gewoon zo rustig mogelijk proberen te blijven!

Succes vandaag cute!!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:15:03 #146
3542 Gia
User under construction
pi_128616046
We duimen.

Wat betreft die beademingscanule, heb ik een nare ervaring.
Na de openhartoperatie moest hij blijven zitten. Toen ik ziek werd, daarna, trokken ze em eruit, spoelden mijn maag en moest ie weer terug. Brr, was blij dat ik nog behoorlijk suf was.

Maar bij relatief kleinere ingrepen had ik hetzelfde als jij, mula, meteen helder en me bewust van alles. Dan was die tube er al uit.
pi_128628703
Nou, ik ben weer thuis.
Operatie is goed gegaan.

Ik vond die cocktail voordat je de narcose kreeg best naar. Ik ben nooit dronken, omdat ik dat een rotgevoel vind en nu was ik smoordronken voor mijn gevoel haha.
Gelukkig kreeg ik vrij snel de narcose en ik voelde dat het erin gespoten werd, maar heb niet eens gemerkt dat ik in slaap viel haha.

Jammer alleen dat toen ik wakker werd, die buis er dus gewoon nog in zat :p
Ik heb na de operatie nog drie kwartier geslapen zonder een moment wakker te worden, dus ze hadden de aandacht niet helemaal op mij. En aangezien ik ineens BAM wakker was en dus met die buis in mn keel voelde was ik even helemaal niet blij. Dus ik zwaaien en gorgelen haha.. En na een minuut zagen ze dus dat ik wakker was en werd hij eruit gehaald. Brrr! Maar alles viel mee gelukkig. Nu uitrusten, ben zo sloom als wat haha.
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 22:20:22 #148
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128639257
Gelukkig dat het is meegevallen. Beterschap!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_128650423
Eerlijk.. HOE kunnen vrouwen zeggen dat het geen pijn doet na de tijd??
Ik heb trouw mijn pcm dosis genomen, maar dat was echt niet genoeg hoor.
Alleen als ik heel stil zit of heel stil op mijn rug lig dan is er niks aan de hand,
maar als ik beweeg dan krijg ik toch een lading steken en dan brand het verschrikkelijk.

Ik piep niet gauw, maar dit heb ik zwaar onderschat man :s
En ik lees overal op internet dat die vrouwen er totaaaaal geen last van hebben gehad.
Blugh!
  † In Memoriam † zaterdag 6 juli 2013 @ 08:36:25 #150
240917 Mula
pi_128650574
Oh vervelend cute!

Zit er een pleister over de wond? Ben je daar niet allergisch voor? Als mijn infuus was aangeprikt, kreeg ik altijd een pleister die bestaat uit een gaasje met een stuk doorzichtig plakspul eroverheen. Dat plakspul irriteerde verschrikkelijk bij mij en zorgde er ook voor dat mijn huid eronder begon te trekken.

Let je wel op dat je geen koorts krijgt of dat de wond heel erg rood wordt? Als het gaat ontsteken kan je er het beste maar zo snel mogelijk bij zijn. En als je het niet vertrouwt, gewoon de dokter even bellen! Sterkte!
pi_128650635
Ja, ze hebben zo'n gaas pleister gebruikt. Die heb ik vanmorgen verwisseld en de wond ziet er heel mooi uit (heb bij mn werk ook wondverzorging dus ik weet waar ik op moet letten gelukkig).

Denk niet dat ik er allergisch voor ben, maar ze hebben hem gister opgeplakt toen ik lag, dus hij trok wel aardig. Nu heb ik hem beter geplakt en dat scheelt ook wel. Daarbij zit de wond op de rand van mijn tepelhof en mijn tepel lijkt het leuk te vinden nu constant hard te worden en dat trekt aan de hechtingen, wat dus de pijn waarschijnlijk veroorzaakt.

Ik ga vanmiddag ook gewoon boodschappen doen enzo hoor..
pi_128654339
Even een vraagje.. het is nu de dag na de operatie, maar ik ben enorm prikkelbaar en kan overal wel om huilen.. doe het niet, zou me rot schamen, maar die brok in mn keel is bijna constant aanwezig. Komt dat door de narcose ofzo? Want ik zou niet weten waar ik nou boos of verdrietig om zou moeten zijn en toch voel ik me al zo vanaf gister.
  † In Memoriam † zaterdag 6 juli 2013 @ 13:24:29 #153
240917 Mula
pi_128655367
Waarschijnlijk gewoon spanning voor de operatie die er nu uitkomt cute!
pi_128661343
Oke, dat zou kunnen ja. Het is ook alweer beetje afgezakt nu. Heb even goed gejankt en toen was het klaaaaar.. Gelukkig was ik even een momentje alleen, zodat ik alles er mooi uit kon laten komen.
  † In Memoriam † zaterdag 6 juli 2013 @ 23:22:26 #155
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128672508
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:13 schreef Mula het volgende:
Cute, ik duim ook mee voor je! Succes!

Ik ben bij de plastisch chirurg geweest. Operatie van 12(!) uur, 3 maand hersteltijd en 4 drains. *slik*
Kutjepikandijvie dat is een lange operatie. Is dat een diepflap operatie dan? Weet je al wat je gaat doen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 8 juli 2013 @ 20:39:37 #156
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128733064
Ik had vandaag een afspraak met de plastisch chirurg. De deuk in mijn borst zou opgevuld kunnen worden door lipofilling en het littekenweefsel kan hij weghalen en de wond opnieuw sluiten. Doordat mijn wond na de borstbesparende operatie vorig jaar ging ontsteken en is opengegaan, heb ik twee maanden met een flink gat in mijn borst rondgelopen. Het litteken is daarom ook erg breed en lelijk. Het ziekenhuis gaat nu een machtiging aanvragen bij mijn ziektekostenverzekering. Het schijnt dat die nog wel eens moeilijk doen over de vergoeding van lipofilling. Het wachten is dus nog even op goedkeuring. Ondertussen kan ik goed nadenken of ik dit wel echt wil. Het is tenslotte toch weer een operatie en een narcose.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_128826588
Oke, spannend dus of het vergoed word. Al iets over gehoord toevallig?
En je moet inderdaad maar even goed nadenken of de operatie en narcose het waard zijn. Dat is jou beslissing.

Hier gaat het opeens sinds gister weer minder. Had een paar dagen vrijwel geen pijn en kon makkelijk alles weer doen. Alleen savonds kreeg ik dan last, maar dat nam ik er gewoon maar bij.

Nu sinds gister dus dat ik mn arm weer niet kan tillen. Lopen, fietsen en alles doet pijn. Vannacht wakker geschrokken omdat het voelde of er iemand met messen in zat te poeren.

Maar goed, Maandag uitslag en dan kijken ze ook naar de wond en de borst.
  † In Memoriam † vrijdag 12 juli 2013 @ 13:56:13 #158
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128869784
Gute dat klinkt niet goed. Is je arm ook dikker? Misschien dat er vocht in zit.Ik ga duimen voor een prachtige uitslag maandag.

Ik heb nog niks gehoord. Is ook niet zo erg, eerst lekker de zomer in en over een paar weken met vakantie.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:41:06 #159
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_128879752
Heeft nog niets bijgelezen maar moet even van me afschrijven.

Eergisteren tijdens het douchen een streng ontdekt in mijn linker oksel, vandaag toch maar naar de huisarts had er al 2 slapeloze nachten op zitten. Mag me dinsdagmiddag weer melden bij de mammapoli, de huisarts had geen idee dacht littekenweefsel maar in deze oksel hadden ze juist niets gedaan. Op dit moment schijt ik bagger en heb last van flash backs naar de hel van vorig jaar. Moet me groot houden voor me dochter maar het liefst was ik heel ver onder mijn dekbed gekropen. Wat een klote begin van een vakantie.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:45:48 #160
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128879914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:41 schreef Rottdog het volgende:
Heeft nog niets bijgelezen maar moet even van me afschrijven.

Eergisteren tijdens het douchen een streng ontdekt in mijn linker oksel, vandaag toch maar naar de huisarts had er al 2 slapeloze nachten op zitten. Mag me dinsdagmiddag weer melden bij de mammapoli, de huisarts had geen idee dacht littekenweefsel maar in deze oksel hadden ze juist niets gedaan. Op dit moment schijt ik bagger en heb last van flash backs naar de hel van vorig jaar. Moet me groot houden voor me dochter maar het liefst was ik heel ver onder mijn dekbed gekropen. Wat een klote begin van een vakantie.
he, wat vreselijk naar voor je rottdog...
Jammer dat je niet voor het weekend nog terecht kon. Probeer je het weekend niet compleet gek te laten kaken door je gedachten... :*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † vrijdag 12 juli 2013 @ 18:00:31 #161
240917 Mula
pi_128880408
Rottdog, wat enorm vervelend! Hebben ze echt helemaal niks in die oksel gedaan? Ook geen poortwachtersklierprocedure oid? Daar heb ik namelijk heel erg veel last van strengen door gehad in mijn 'goede' oksel. Zelfs nog een enorm dikke 10maanden na mijn operatie. Volgens de oedeemtherapeute niet mogelijk, maar hij zat er toch echt.

Ik weet dat het moeilijk is, maar rustig blijven lieve Rottdog.
:*
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:02:11 #162
46794 Berkery
Fat bastard
pi_128880462
Rottdog :*
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_128880481
Gets! Ik hoop dat 't niets ernstigs is! :*
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:05:53 #164
3542 Gia
User under construction
pi_128880602
Rottdog, ik weet dat het moeilijk is, maar probeer jezelf niet gek te maken.
Ik duim voor je.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:16:43 #165
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_128880933
Thnx ladies :*

En mijn kanjer :*

Mula dit is de goede kant, de borstkanker zat alleen rechts. Vorige maand nog klier controle gehad het zit er ook echt heel plots, heb het niet eerder ontdekt.

Pfff niet gek laten maken moeilijk hoor en dan ben ik ook nog op vloeibaar dieet (wegens darmontsteking) kan me niet troosten met chocolade ijs ofzo.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:52:10 #166
3542 Gia
User under construction
pi_128881949
Hm, ook al darmproblemen. Hiero ook.
Kan soms dagen niet naar het toilet, tot buikpijn aan toe. Heb poeders, metamucil, om makkelijker naar het toilet te kunnen, maar daarvan ga ik weer aan de diarree. Samen met mijn incontinentie, geen succes. Is dus schipperen.

Heb vorig jaar een sigmoidoscopie gehad, allemaal goed.

Vandaag ook de jaarlijkse controle bij de cardioloog gehad. Weer voor een jaar goedgekeurd.
pi_128882723
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:16 schreef Rottdog het volgende:


Pfff niet gek laten maken moeilijk hoor en dan ben ik ook nog op vloeibaar dieet (wegens darmontsteking) kan me niet troosten met chocolade ijs ofzo.
Smeltend ijs is toch vloeibaar O-)
pi_128882839
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

Smeltend ijs is toch vloeibaar O-)
Couldn't agree more, sterkte met wachten Rottdog! En Gia beterschap.
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 00:22:21 #169
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128894014
Kutjepikandijvie Rottdog, gewoon stom van je lichaam om je zo te laten schrikken. Sterkte :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:43:04 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128894747
Rottdog... -O- :*
***
pi_128895436
Wat rot Rottdog!

Hier net terug van de HAP. Voel me al 2 dagen bagger, misschien omdat ik na de operatie eigenlijks nog geen 2 dagen rust heb gehad. Begon de wond daarnet ineens te bloeden. Eerst paar druppen, maar daarna vrij snel al 2 gaasjes en een hydrofiele luier vol. Hup, gebeld. Kon met een ruim uur terecht.

Bleef mooi doorbloeden. Tot het moment dat ik daar was. BAM! Niks meer :s
Dus toen ik de doek liet zien vond hij het erg veel bloed, maar nadat hij mn temp had opgemeten en even in mn borst had gepoert (wat verrotte pijn deed) vond hij het opeens allemaal wel meevallen.

Goed, prima. Maar IK ben me rot geschrokken dat het bloed uit dat kleine gaatje bleef stromen. Maar ik kon gewoon naar huis, en als ik ineens doodziek zou worden of het bloeden zou niet stoppen dit weekend dan mocht ik Maandag wel even naar mn eigen huisarts. En bedankt voor je enorme hulp en geruststelling. @#$$%!!

[ Bericht 0% gewijzigd door c-u-t-e op 13-07-2013 01:11:50 ]
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 08:25:17 #172
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128898404
Jeetje dat is schrikken. Was het helderrood bloed of meer roze? Ik had na mijn operatie veel last van wondvocht en mijn wond was uiteindelijk gaan ontsteken en open gegaan. Inderdaad goed in de gaten houden en bij koorts direct aan de bel trekken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 09:45:16 #173
240917 Mula
pi_128899083
Jeetje cute, je blijft lekker bezig zo. Ik herstel tot nu toe echt probleemloos van operatiewonden, dus ik geloof dat ik me echt helemaal rot zou schrikken als ik na een paar dagen een behoorlijk bloedende wond zou hebben. Voelt je borst inmiddels wel beter? Kan me voorstellen dat als er veel bloed/wondvocht in zat dat het beter gaat voelen nu de druk eraf is.

Ook nog een darmontsteking Rottdog? Het gaat lekker met je. ;( ik hoop dat je snel zorgeloos samen met Z en B kan genieten van je vakantie!

Oh, en slaapmeisje...ik krijg inderdaad de diepflapoperatie. Ik heb besloten om het te gaan doen. Lange operatie, veel hersteltijd, maar anders moet ik aan elke kant apart geopereerd worden en ben ik even lang aan het herstellen. Buikwandcorrectie en geen siliconen zijn dan de extra pluspunten van deze optie. Heel gek, maar ik ben er ineens ook helemaal klaar mee en voor. Het is zo'n gedoe met kleding in de zomer. Ik wil gewoon weer een hemdje aankunnen!
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 09:51:30 #174
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_128899166
Wat goed Mula. Het is een heftige operatie, maar van wat ik heb begrepen wel met goede resultaten. Ik wacht nog op goedkeuring van de verzekeraar, maar denk ook dat ik voor mijn littekencorrectie en lipofilling operatie ga.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_128899455
@Mula: Wat goed! hopelijk herstel je goed en snel :) Dat zou wel erg fijn voor je zijn!

En naja, het voelde gister de hele dag weer goed. Geen pijn. Mn arm kon goed functioneren, dus allemaal prima. Dus heb niet het idee dat er een druk af is. Maar het is dan ook nog niet gestopt. Ik blijf gaasjes wisselen en alleen als ik op mn rug lig stopt het. Maar kan moeilijk ook de hele dag op mn rug gaan liggen xD

@Slaapmeisje: Er kwam beide uit. Er kwam donkerrood bloed uit, zoals bloed er dus uitziet. Maar er kwam ook enorm veel bourdeaux rood vocht uit. Soort oud bloed vermengt met wondvocht.
De opening waar het uit komt gaat nu helemaal open staan en die trekt andere hechtingen ook los. Het is alsof de wond helemaal open wil staan om er vanalles uit te laten.

Het vervelende is dat ik nooit koorts heb. Ik heb dus Colitis Ulcerosa, en mijn darmontsteking kan nog zo hevig zijn ik heb geen koorts. Daarom heeft het ook 6 maanden geduurd voor ze gingen geloven dat het een darmontsteking was. Mn bloed geeft namelijk ook weinig ontstekingwaarden aan. Daarom maak ik me lichterlijk zorgen, maar daar kom ik wel weer overheen.

Ben inmiddels wel aardig aan het versuffen. Ik verlies bloed uit mn borst, ik ben ongesteld en mn darmen zijn weer volop aan het bloeden. En ik had al bloedarmoede hahaha.. Kan dus geen stap zetten zonder bijna om te vallen. Whoohoo.. Maar goed, gaat vanzelf over!
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:38:33 #176
3542 Gia
User under construction
pi_128900719
Mula en Slaapmeisje, kan jullie keuze heel goed begrijpen. Als ik nog zo jong was zou ik het ook allemaal weer mooi willen hebben.
Denk dat ik, misschien, de gezonde borst laat verkleinen. Heb zat, kan best wat vanaf. Maar ja, da's toch weer een operatie. Weet niet of mijn cardioloog het daarmee eens gaat zijn. En ach, anders een 'kipfiletje' om het gelijk te trekken.

Cute, ik heb ook vrijwel nooit koorts. En dat geeft problemen in een ziekenhuis.
Zat vorig jaar met, waarschijnlijk, wondroos op de eerste hulp. Alle verschijnselen wezen op een flinke ontsteking, maar het huppelmeisje die jippie leuk op de eerste hulp stage liep gaf aan dat het geen ontsteking kon zijn, want ik had geen koorts. Gezegd dat ik nooit koorts heb, zegt zij: iedereen krijgt koorts bij een ontsteking.
Zo frustrerend. Ik heb normaal gesproken juist een lagere temp, 36 of zo, dus 37,5 is voor mij al koorts.

Rottdog :*
pi_128901468
Nou dat heb ik dus ook Gia!

Altijd rond de 36 en gister 37.2. Geen koorts. Helemaal prima.

Ik had altijd al bijna dikke nierbekontstekingen, fikse darmontstekingen ect ect voor ze eindelijk toegaven en me even gingen testen. Belachelijk haha! En dan reageren met 'Maar mevrouw, u had doodziek moeten zijn met deze ontstekingen!' .. Ja, kuch.. maar dat ben ik dus niet. Doos!

Maar voelde me gister echt ziek, alsof ik griep had. Dus ik had wel de symptomen, maar vandaag heb ik alleen last van overmatig zweten en moe zijn. Ik sta gewoon de douche te schrobben terwijl mijn borst rustig doorbloed en spul eruit werkt.. Ik snap echt niet hoe mensen me altijd aan kunnen kijken alsof ik me aanstel, terwijl die in mijn situatie op de bank zouden liggen terwijl ik gewoon doorga zonder te miepen. Prima, wilt u mij niet helpen? Dan toch niet, ga ik wel weer verder met waar ik gestopt ben.

Sorry voor het lange verhaal, maar nog 1 dingetje.
Na de operatie, toen mijn borst dus alle kleuren kreeg die er bestonden, en mijn borst gewoon groter was dan die andere dacht ik nog 'Oh wauw, je ziet niet eens dat er gezwel uit is gehaald van bijna 6cm' .. Nou, nu weet ik wat dat was, want mn tiet is nu duidelijk leeggelopen en een stuk kleiner als die andere hahahahahaha! Hik hik.. _O-
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 12:43:46 #178
240917 Mula
pi_128902243
Gia, het gaat me nog niet eens zo zeer om het 'mooi' willen hebben. Ik heb er verbazingwekkend weinig moeite mee. Nou moet ik ook zeggen dat het bij mij heel mooi genezen is. Het is volkomen plat met een groot (heel groot: vd ene oksel naar de andere, met in het midden een onderbreking van misschien een cm) litteken dat eigenlijk ook heel erg mooi genezen is. Soms hebben vrouwen na een amputatie een en al hobbels enzo, dat heb ik dus niet. Het ziet er een beetje uit alsof het zo hoort ofzo. Het is alleen verschrikkelijk onpraktisch. Als je voorover bukt, zakken de protheses van je lijf af. Draag je dan een laag/wijder shirt, dan kijk je recht bij mijn bh in. En dan heb je nog de prothesebh's, de prothesezwempakken, het zweten van de protheses tegen je lijf als het warm is, het op de fiets zitten en ineens denken: sh*t, heb ik de tieten wel om(dat heb ik nog steeds elke keer. Hahaha!).

De plastisch chirurg zei laatst dat ik ook gewoon protheseloos door het leven zou kunnen. Dat kan alleen echt niet. Ik ben niet mager en heb dus een grotere maat en daarbij word ook rekening gehouden met borsten. Alles aan de bovenkant is te wijd. Kortom, heel verhaal...conclusie: het is tijd voor de operatie. :)
pi_128902894
Ik snap je heel goed hoor Mula. Het hoeft niet perse zo te zijn dat je er enorm veel moeite mee hebt dat je geen borsten meer hebt. De dingen die je opnoemt kan ik heel goed begrijpen, ook al heb ik het zelf niet. Ik kan me als vrouw best wel een beetje indenken hoe het zou zijn als je niks meer hebt en dan die prothesebh's.. Op mijn werk zie ik het ook heel veel. Alleen vrouwen hebben altijd enorm wijde blousen aan en bukken vrijwel nooit, dus dan zie je het niet.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:50:11 #180
3542 Gia
User under construction
pi_128905373
Aan die praktische zaken had ik niet gedacht, eerlijk gezegd. *schaam*

Ik ben eigenlijk best een bofkont. Deuk aan de bovenkant van de rechter borst, met wat oedeem. Geen okselkliertoilet, ondanks micrometastasen. Dus weinig restklachten.
Ik zit alleen met de angst dat ik, vanwege geen okselkliertoilet, uitzaaiingen heb, die met hormonen in hun groei belemmerd zijn en me over 4 jaar gaat opbreken.
pi_128911450
@Gia: Het lijkt me verschrikkelijk om altijd die angst te hebben. Hebben ze er bewust voor gekozen niks met die okselklieren te doen? En zou het niet alsnog kunnen, mocht jij je daar geruster bij voelen? Of heb je daar ook niet bepaald behoefte aan?

Mijn borst is sinds een paar uur gestopt met het spugen van vocht (haha sorry).
Daarna werd hij vrijwel direct weer blauw, geel, rood en opgezwollen. De pijn was ook weer
volop aanwezig. Op dit moment is de pijn vrijwel weg.

God wat verwarrend :s De mammachirurg had gezegd dat ik bij deze klachten en koorts direct moest bellen. Uiteraard gebeurd het op Vrijdag avond en zijn die specialisten er niet xD.. En ik heb dus geen koorts. Maar goed, einde klaag bericht. Ik voel me zo goed als ik me op dit moment kan voelen en daar ben ik blij om!
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 18:59:50 #182
240917 Mula
pi_128911940
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:50 schreef Gia het volgende:
Aan die praktische zaken had ik niet gedacht, eerlijk gezegd. *schaam*

Ik ben eigenlijk best een bofkont. Deuk aan de bovenkant van de rechter borst, met wat oedeem. Geen okselkliertoilet, ondanks micrometastasen. Dus weinig restklachten.
Ik zit alleen met de angst dat ik, vanwege geen okselkliertoilet, uitzaaiingen heb, die met hormonen in hun groei belemmerd zijn en me over 4 jaar gaat opbreken.
Je hoeft niet te stoppen met Tamoxifen he? Er zijn onderzoeken die zeggen dat de overlevingskans beter is na het slikken van 10 jaar Tamoxifen.

Cute, ik zou het allemaal wel even goed in de gaten houden en desnoods weer de HAP bellen en uitleggen dat je echt nooit koorts hebt. Liever een keer te veel bellen en dat ze denken dat je een zeur bent, dan dat je met een ontsteking gaat rondlopen!
pi_128912037
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 18:59 schreef Mula het volgende:

[..]

Je hoeft niet te stoppen met Tamoxifen he? Er zijn onderzoeken die zeggen dat de overlevingskans beter is na het slikken van 10 jaar Tamoxifen.

Cute, ik zou het allemaal wel even goed in de gaten houden en desnoods weer de HAP bellen en uitleggen dat je echt nooit koorts hebt. Liever een keer te veel bellen en dat ze denken dat je een zeur bent, dan dat je met een ontsteking gaat rondlopen!
Ik hou het in de gaten. Zal straks als ik lekker mn huispak aandoe nog even kijken hoe het er nu allemaal uitziet en hoe het voelt.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 19:07:51 #184
3542 Gia
User under construction
pi_128912103
Cute, 't ging om nieuwe richtlijnen. Een sentinelklier met micrometastasen, volgende twee bestralen, zou, met adjuvant chemo, voldoende moeten zijn.
Bijkomend probleem is mijn hartklep. Als daar bacterien op komen, heb ik echt een probleem. Zonder lymfeklieren in een van je armen, is dat risico een stuk groter. Lymfeklieren heb je niet voor niets.

Mula, heb ik gelezen dat onderzoek. Vriendin van me kreeg na 2 jaar tamoxifen een ander hormoon. De bijwerkingen zijn ook best vervelend. Maar alles beter dan recidive, dus ik slik het braaf.
pi_128912184
Nee dat is natuurlijk zo. Er komt veel bij kijken als je je lymfeklieren kwijt bent..
Maar was gewoon benieuwd naar je mening enzo.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 19:12:21 #186
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_128912216
Cute daar hebben ze de eerste hulp voor.

Mula, ik zou het ook graag willen masr eerst wst kilo s eraf.

Wat is dat toch die graatmeter koorts, hoe vaak als ik wel niet moet uitleggen dat ik nooit koorts heb. Waarop ze je niet geloven en idd op een ct scan zien dat er wel degelijk een heftige ontsteking zit.
pi_128912396
Ja, daar was ik gister Rottdog.
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 19:38:12 #188
240917 Mula
pi_128912971
Gia, ik heb ook altijd gelezen dat je na 2 jaar over moet stappen op een ander hormoon. Ik was laatst bij de (vervangende) oncologe en volgens haar moet ik na 2 jaar wel stoppen met mijn Lucrin-injecties (hallelujah! Geen naalden meer en geen rare reacties als de vorige injectie is uitgewerkt), maar moet ik de volledige 5 jaar Tamoxifen slikken. Ik heb het nog specifiek nagevraagd of ik niet moet over stappen. nee dus. Ik vind het wel best. Ik kan zo prima met de hormoontherapie leven.

Rottdog, ik wil ook nog wat kilos afvallen voor de operatie, maar ik geloof dat ze het in het ziekenhuis niet zo nodig vonden. En dat terwijl ik toch 20kg te zwaar ben. Ze waren voornamelijk bang dat ik te veel buik zou kwijtraken en dat er gewoon niet genoeg huid/vet over zou blijven. Dankzij de tamoxifen zie ik dat echter nog niet zo snel gebeuren. Heb echt een mega-pens sinds ik aan de pillen zit.
  zondag 14 juli 2013 @ 00:16:53 #189
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_128922528
Overgewicht toch nog ergens goed voor hehe ;)
  zondag 14 juli 2013 @ 02:42:20 #190
3542 Gia
User under construction
pi_128925831
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 00:16 schreef Rottdog het volgende:
Overgewicht toch nog ergens goed voor hehe ;)
Valt me wel op dat we allemaal flink overgewicht hebbe...l

Hoewel, mijn nichtje was net 40, in die buurt, toen ze stierf aan bostkanker.

Maar goed, da's alweer een jaar of 6 geleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 14-07-2013 15:44:50 ]
pi_128934783
Je bedoeld net 40kg?
Ja, vaak als mensen echt op hun sterfbed liggen bij kanker dan is er niks meer van ze over.
Mn oma ging van een stevige, grote vrouw naar een dun klein vrouwtje. Op een gegeven moment leek ze net een baby, ook qua gedrag. Alleen de uren voor ze stierf was ze even haar zelf. Bah :(

Jullie hadden gelijk (weet niet meer wie het precies zei). Die troep is eruit en ik heb sinds gisteravond eigenlijks geen last meer gehad van pijn of iets dergelijks. Alleen als mn zoontje er tegenaan knalt doet het even pijn, maar dat doet het sowieso wel hahaha
  † In Memoriam † zondag 14 juli 2013 @ 15:56:44 #192
240917 Mula
pi_128937293
Ik had bij kanker uberhaupt het idee dat mensen er heel erg dun van worden. Ik zag het al helemaal zitten: 6 maanden chemo en daarna niet alleen de kanker kwijt, maar ook nog eens bikiniready. *) en toen kwam ik 17 kilo aan. _O-

Het valt me trouwens best mee hoeveel echt zieke mensen je op oncologie ziet. Het heeft wel een tijdje geduurd voordat ik echt besefte dat er allemaal kankerpatienten om me heen zaten.
  † In Memoriam † zondag 14 juli 2013 @ 15:57:03 #193
240917 Mula
pi_128937302
Oh en cute, mooi dat het beter gaat!!
  zondag 14 juli 2013 @ 16:04:01 #194
3542 Gia
User under construction
pi_128937566
Ja, mula, dat had ik ook, dat gevoel. Tijdens de chemo werd er gewoon geouwehoerd, alsof het een theekransje was. Ook ik hoopte wat gewicht kwijt te raken, door alle ellende. Maar je krijgt zodanig medicijnen dat je eetlust blijft en de misselijkheid meevalt. En ook al smaakt er niets, je eet toch.
Had ik niet verwacht.
  † In Memoriam † zondag 14 juli 2013 @ 16:21:06 #195
240917 Mula
pi_128938437
Ik besefte pas ECHT wat er aan de hand was, tijdens mijn 4e (?) chemo. Ik lag tijdens het infuus op zaal met iemand die zich zo slecht voelde dat ze niet meer terug kon lopen vanaf de wc. Die werd door haar man en kind min of meer aan dr armen meegesleurd naar bed. Er lagen mensen over te geven en er was iemand die kaal was (gekgenoeg waren er nauwelijks kale mensen op oncologie/dagbehandeling). En toen las ik op mijn telefoon ook nog eens dat Fratz uitzaaiingen had. Dat was wel even een mijn-god-waar-ben-ik-welooit-in-beland?-dag.
pi_128961940
Hallo Dames,

Straks het na-gesprek na de operatie en de uitslag. Ik verwacht niks ergs hoor, maar wou het toch even zeggen.

Dus ik spreek jullie later weer. Mn kleine man is ook ziek dus heb mn handen wel vol denk ik hahaha!
pi_128967021
Zo, alles is goed. Mijn borst zag er goed uit en voelde ook prima. Blijkbaar was zich wel een ontsteking aan het vormen, maar mijn lichaam heeft dat dus zelf opgelost door alles eruit te werken. Goh, slim lichaam haha.

Over 3 maanden nog 1x een controle en dan is het klaar.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:36:52 #198
3542 Gia
User under construction
pi_128984367
Mula, lag jij met de kuren in een bed? Hier is dat niet zo. Eerste kuur wel, moest ik een nacht blijven ter observatie. Overige kuren kreeg ik in het dagcentrum. Stonden drie luie stoelen, waarin je ook kon liggen. Verder een tafel met stoelen, koffie en thee naar behoeften en om half een de lunchkar. Er werd heel efficient gewerkt, zodat je zo kort mogelijk daar hoefde te zijn. 2,5 uur, dat was het wel. Mijn glow in the dark plasje had ik wel gehad voordat ik naar huis ging. Tja, plastabletten helpen dan wel.

Cute, gelukkig dat het allemaal goed was. Beterschap voor je manneke.
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 22:42:14 #199
240917 Mula
pi_128987441
Alleen bij kuur 5 tot en met 8 lag ik niet in een bed. Kuur 1-4 en tijdens Herceptin kreeg ik medicijnen tegen allergische reactie waardoor ik volkomen knockout ging. Een bed was dus geen overbodige luxe!

Cute, fijn te horen dat het inmiddels beter gaat en niet onbelangrijk; dat het ziekenhuis dat ook vindt! Beterschap voor je zoontje! Heeft ie ook keelpijn? Ik sinds een paar dagen wel. Ik klink gek en het voelt alsof de hele bende in mijn keel open ligt. Jak!

Morgen naar de huisarts voor verwijzing cardioloog. En ik was net zo blij dat ik een beetje van het ziekenhuis af was!
pi_128996894
Hij lijkt last van zn oortjes te hebben. Hij is 10 maanden en heeft al 3x oorontsteking gehad. Kijk het nu nog even aan, aangezien hij nog goed drinkt en actief is.

@Mula: Jij dus last van je keel. Bleh! Dat is zo'n rotgevoel. Succes vandaag bij de HA!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:16:28 #201
3542 Gia
User under construction
pi_128999320
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:22 schreef c-u-t-e het volgende:
Hij lijkt last van zn oortjes te hebben. Hij is 10 maanden en heeft al 3x oorontsteking gehad. Kijk het nu nog even aan, aangezien hij nog goed drinkt en actief is.

@Mula: Jij dus last van je keel. Bleh! Dat is zo'n rotgevoel. Succes vandaag bij de HA!
Ach, zo zielig. Mijn jongste had dat ook toen hij klein was. Om de zoveel tijd looporen, en niet te zuinig. Als je zag wat er uit kwam, snapte je wel dat hij veel pijn had gehad.
Buisjes hoefde niet, omdat het steeds vanzelf open ging.

Met 6 jaar eroverheen gegroeid. Maar het was zo zielig.

Ik leef met je mee.
pi_128999878
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, zo zielig. Mijn jongste had dat ook toen hij klein was. Om de zoveel tijd looporen, en niet te zuinig. Als je zag wat er uit kwam, snapte je wel dat hij veel pijn had gehad.
Buisjes hoefde niet, omdat het steeds vanzelf open ging.

Met 6 jaar eroverheen gegroeid. Maar het was zo zielig.

Ik leef met je mee.
Ja verschrikkelijk he! Brr.. Die oortjes lopen voortdurend..
Maar nu heb ik hem even lekker gedoucht (vind ie heerlijk), een broodje gegeven en op bed gelegd.. Hij slaapt veel en dat is goed! Zo knapt hij sneller op.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:53:45 #203
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_129022924
Hier vandaag grote opluchting gelukkig loopt alles goed af en is het bindweefsel. Eerst de mammapoli en daarna meteen door voor een echo waarop geen rare dingen te zien waren.

Maar wat kan een mens direct weer in de stress modus schieten en alles weer voorbij zien flitsen met in je achterhoofd zal dit het einde zijn.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:54:23 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129022956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:53 schreef Rottdog het volgende:
Hier vandaag grote opluchting gelukkig loopt alles goed af en is het bindweefsel. Eerst de mammapoli en daarna meteen door voor een echo waarop geen rare dingen te zien waren.

Maar wat kan een mens direct weer in de stress modus schieten en alles weer voorbij zien flitsen met in je achterhoofd zal dit het einde zijn.
wat fijn!
Nu bijkomen O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129023088
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:53 schreef Rottdog het volgende:
Hier vandaag grote opluchting gelukkig loopt alles goed af en is het bindweefsel. Eerst de mammapoli en daarna meteen door voor een echo waarop geen rare dingen te zien waren.

Maar wat kan een mens direct weer in de stress modus schieten en alles weer voorbij zien flitsen met in je achterhoofd zal dit het einde zijn.
Wat een opluchting voor je ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 22:50:49 #206
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_129026038
Rottdog *O* wat een heerlijk nieuws :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:52:48 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129026144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:53 schreef Rottdog het volgende:
Hier vandaag grote opluchting gelukkig loopt alles goed af en is het bindweefsel. Eerst de mammapoli en daarna meteen door voor een echo waarop geen rare dingen te zien waren.

Maar wat kan een mens direct weer in de stress modus schieten en alles weer voorbij zien flitsen met in je achterhoofd zal dit het einde zijn.
/lurkstand
Pfieuw! *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:13:49 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_129027326
Gelukkig Rottdog! :* voor jullie allemaal, damn wat zullen jullie in spanning hebben gezeten!
***
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:18:24 #209
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_129027571
Wat fijn rottdog! :*
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2013 @ 00:00:23 #210
240917 Mula
pi_129029500
Wat een goed nieuws Rottdog! Nu lekker vakantie vieren!
  woensdag 17 juli 2013 @ 01:36:28 #211
3542 Gia
User under construction
pi_129032134
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:53 schreef Rottdog het volgende:
Hier vandaag grote opluchting gelukkig loopt alles goed af en is het bindweefsel. Eerst de mammapoli en daarna meteen door voor een echo waarop geen rare dingen te zien waren.

Maar wat kan een mens direct weer in de stress modus schieten en alles weer voorbij zien flitsen met in je achterhoofd zal dit het einde zijn.
Begrijp precies wat je bedoelt. Denk dat je dit gevoel bij elke controle ook wel hebt.

Ik probeer iets positiefs te halen uit mijn ellende, ervaring. Heb bij kwf aangegeven dat ik graag, voorzover ik dat kan, mijn steentje bij wil dragen.
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2013 @ 08:23:00 #212
240917 Mula
pi_129034221
Waar zit je aan te denken om te doen Gia? Ik ken in het buitenland iemand die een soort vannbuddy voor een kankerpatient is geworden. Ze vind het fijn om te doen, maar heeft tegelijkertijd ook het idee dat ze nogal in het hele kankergebeuren blijft hangen.

Ik krijg helemaal geen controles. Na een jaar krijg je een mammo, maar aangezien dat bij mij niet meer van toepassing is, doen ze niks anders dan 1x per jaar bloedprikken, longen luisteren en lever en lympfen checken. Pas als er reden is om te denken dat ik uitzaaiingen heb, gaan ze verder kijken. Vond ik eerst erg raar, maar nu ook wel fijn. Wachten op uitzaaiingsonderzoeken is niet echt mijn favoriete bezigheid zeg maar. :X
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:47:34 #213
3542 Gia
User under construction
pi_129035430
Tja, ik zit vast aan jaarlijkse mammo, echo van het hart, hartfilmpje, controle chirurg, cardioloog en coagucheck. Vaste klant, eigenlijk.
Bloedprikken moet ik 2x per jaar, voor de INR.
Voor de rest 1 x in de twee weken thuis zelf prikken.

Wat ik zou kunnen doen is verenigingen en/of bedrijven vertellen over 'de samenloop voor hoop'. Het is elke keer weer een succes, maakt mensen bewust en levert veel geld op voor het KWF.
pi_129035431
Wat fijn Rottdog!
  woensdag 17 juli 2013 @ 22:51:05 #215
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_129064794
Thnx dames :*

Vandaag ook nog even de oedeem therapeute laten voelen, die vertelde precies hetzelfde.
  donderdag 18 juli 2013 @ 00:07:05 #216
3542 Gia
User under construction
pi_129068342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:51 schreef Rottdog het volgende:
Thnx dames :*

Vandaag ook nog even de oedeem therapeute laten voelen, die vertelde precies hetzelfde.
Ik heb een hele jonge therapeute, maar ik vertrouw volledig op haar. Ik heb redelijk wat oedeem/bindweefsel?, net naast de deuk waar de tumor zat. Hierdoor lijkt het soms op een knobbel. Maar zij krijgt het dan toch weer soepel, voor even, dus niks aan de hand.
pi_129075909
@Gia: Mn zoontje heeft blijkbaar de zesde ziekte.. De hoge koorts hield op na 4 dagen, ineens weg. En de volgende morgen zaten zn hele buikje en rugje onder de rode bultjes. Honderden. Ik dacht warmte uitslag, maar nadat hij afgekoeld was (een uur in zn luier laten rommelen) was de uitslag er nog steeds.. Even navraag gedaan en het is waarschijnlijk de zesde ziekte..

http://www.thuisarts.nl/zesde-ziekte/mijn-kind-heeft-zesde-ziekte

Zn oortjes, longen ect waren schoon (gister Huisarts geweest).

Sorry, dit wou ik even vertellen ghehe..
  donderdag 18 juli 2013 @ 20:31:09 #218
3542 Gia
User under construction
pi_129097645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:00 schreef c-u-t-e het volgende:
@Gia: Mn zoontje heeft blijkbaar de zesde ziekte.. De hoge koorts hield op na 4 dagen, ineens weg. En de volgende morgen zaten zn hele buikje en rugje onder de rode bultjes. Honderden. Ik dacht warmte uitslag, maar nadat hij afgekoeld was (een uur in zn luier laten rommelen) was de uitslag er nog steeds.. Even navraag gedaan en het is waarschijnlijk de zesde ziekte..

http://www.thuisarts.nl/zesde-ziekte/mijn-kind-heeft-zesde-ziekte

Zn oortjes, longen ect waren schoon (gister Huisarts geweest).

Sorry, dit wou ik even vertellen ghehe..
Ja, die ken ik ook nog van vroeger.
Geen bof, mazelen, rode hond en waterpokken had je nog de vijfde en zesde ziekte.

Blijft zielig voor die kleintjes. Goed dat je toch nog naar de huisarts bent geweest. Neemt wat onzekerheid weg.
pi_129098341
Nou ik ging meer voor het checken van zn oortjes, omdat die om het hutje dus ontstoken zijn. Maar die zagen er nu heel goed uit. Mooi!

Hij lijkt zich weer prima te voelen, geen last van de uitslag ofzo. Ziet er alleen zo sneu uit hahaha..
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 18:14:30 #220
240917 Mula
pi_129585661
Ik had vandaag de goedkeuring van de verzekering in de bus liggen. Het begint wel erg echt te worden nu! :X
pi_129626860
@Mula: Wat goed! Dus je kan geopereerd worden. Maar wel spannend, of niet?
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:09:26 #222
240917 Mula
pi_129630191
Ja, beetje wel. Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar mee en wil ik die operatie nununununununununu! Maar aan de andere kant is het toch weer een hele tijd niks kunnen, dingen weer moeten opbouwen...

Ik zie de buikwandcorrectie wel steeds meer zitten. Hahahaha!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:38:17 #223
3542 Gia
User under construction
pi_129633957
Ik hoop dat ze het helemaal weer mooi kunnen maken. Borsten en buik.

Denk er zelf steeds harder over om toch de andere borst te laten verkleinen.
Mijn moeder: 'da's dan weer een operatie. Kun je geen reconstructie doen van die andere?'
'Mam, da's ook een operatie.'

Ik laat liever die hangtiet 'liften'/verkleinen, dan de 'slechte borst' vergroten.
  † In Memoriam † zaterdag 3 augustus 2013 @ 07:28:00 #224
240917 Mula
pi_129640567
Gia, ik zou ook gaan voor een verkleining ipv een vergroting hoor. Vooral als je nu wel tevreden bent over het formaat vd kleinste borst. Ik heb ooit een verkleining gehad en dat viel best mee. Kracht zetten is een paar weken een probleem, maar binnen 5.5 week had ik geen enkele beperking meer.
  † In Memoriam † zondag 4 augustus 2013 @ 09:44:21 #225
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_129672448
Mula wat spannend. Mijn operatiedatum is al vastgesteld. Op 1 oktober gaan ze de littekencorrectie en de lipofilling doen. De andere borst verkleinen doen ze niet aan. Ze vinden het verschil niet groot genoeg en denken het met de lipofilling wat te kunnen bijstellen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_129764858
Allemaal spannende tijden voor jullie meiden..

Hier loopt het momenteel op rolletjes. Litteken word nu al heel mooi en heb verder geen last meer van mijn borst. Ik blijf hier wel lezen, maar zoals jullie denk ik wel begrijpen heb ik weinig tot geen verstand van de zaken waar jullie op dit moment mee bezig zijn.
Wel heb ik veel aan jullie gehad, bedankt!

En meiden. Veel succes met alle aankomende operaties en onderzoeken.
Jullie horen vast nog wel van me ;) Liefs!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:47:47 #227
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_129766388
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mula wat spannend. Mijn operatiedatum is al vastgesteld. Op 1 oktober gaan ze de littekencorrectie en de lipofilling doen. De andere borst verkleinen doen ze niet aan. Ze vinden het verschil niet groot genoeg en denken het met de lipofilling wat te kunnen bijstellen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen! :)
Mijn moeder heeft namelijk "alles" gehad.
Goede borst-verkleining, prothese op de geamputeerde plek. Daarna bleek de prothese te klein en zat er een groot verschil tussen haar borsten. Tenslotte heeft ze een lipofilling gehad. Dit jaar is haar prothese eruit gehaald i.v.m. kapselvorming, maar de lipofilling is wel goed blijven zitten. Ze vond de lipofilling overigens reuze meevallen :) De borstverkleining was nog het ergste,omdat de wond niet dicht wilde.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:39:26 #228
3542 Gia
User under construction
pi_130163101
Krijg ik net een aanmaning binnen voor de rekening voor herstel en balans.
Ik heb daar nooit een rekening voor ontvangen en daarbij valt dit in de verzekering.
En ik heb echt alle benodigde papieren opgestuurd.

Fijn, en dan op zaterdag, kun je niet bellen. Zit ik me het hele weekend weer druk te maken. En dan heb ik vandaag en morgen een feest.

Grmblzzz
pi_130166841
Het is maar geld Gia :* . Moeten we inzamelingsactie organiseren?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:44:29 #230
3542 Gia
User under construction
pi_130167654
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:17 schreef computergirl het volgende:
Het is maar geld Gia :* . Moeten we inzamelingsactie organiseren?
Maar geld!? 900 Euro!

Zal wel goed komen, maar dat geregel hou ik niet zo van.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:10:32 #231
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_130170149
Wow dat is veel!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 00:05:17 #232
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_130182950
Ik ken het gevoel. Herstel en balans heb ik niet aan meegedaan omdat ik van tevoren bij de verzekering had geīnformeerd en ik zou dan 250 euro zelf moeten betalen. Maar ik werd wel onprettig verrast met de rekeningen van lymfoedeemtherapie. Mijn aanvullende verzekering blijkt maar 12 behandelingen ā 39,75 EUR te betalen. Dan moet ik zelf 8 behandelingen betalen en vanaf behandeling 21 gaat het uit de basisverzekering. Zo krom als een hoepel en ik heb even flink lopen janken van frustratie. Alsof ik mij voor mijn lol laat martelen en mijn arm laat oprekken grrrr
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 00:08:52 #233
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_130183068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:39 schreef Gia het volgende:
Ik heb daar nooit een rekening voor ontvangen en daarbij valt dit in de verzekering.
Waarschijnlijk wordt een gedeelte wel vergoed. Maandag even verzekering bellen, rekening betalen en declaratie indienen. Blijft stom gedoe :(
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 00:11:42 #234
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_130183168
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen! :)
Mijn moeder heeft namelijk "alles" gehad.
Jeetje je moeder heeft er al flink wat kilometers opzitten zeg. Ik laat het zeker weten. Waar ik voornamelijk een beetje bang voor ben is dat de wond weer niet dicht wil. Heb nu dan ook gekozen voor niet oplosbare hechtingen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 10:27:19 #235
240917 Mula
pi_130189816
¤900? ¤250? Mijn god, wat een bedragen zeg! Gia, ik hoop dat je het kan oplossen met de verzekering. Ik ben goed verzekerd en hoef dus gelukkig nergens bij te betalen.

Slaapmeisje, vind je de oedeemtherapie echt zo'n marteling? Ik vind het meer aai-therapie. Het doet ook echt nooit pijn.
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:58:53 #236
3542 Gia
User under construction
pi_130191480
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:08 schreef Slaapmeisje het volgende:

Waarschijnlijk wordt een gedeelte wel vergoed. Maandag even verzekering bellen, rekening betalen en declaratie indienen. Blijft stom gedoe :(
Had het vantevoren opgezocht en wordt in principe gewoon helemaal vergoed.
Misschien zit het probleem in het feit dat ik van een ander ziekenhuis kom dan die de rekening moet indienen.
Behandeling in Geldrop, Herstel en Balans in Helmond.
En is daardoor een fout gemaakt.

Van die oedeemtherapie wist ik ook dat maar 250, per jaar vergoed wordt, van de eerste 20 behandelingen. Daarom heb ik er 10 in 2012 en 10 in 2013 gehad. Ben half november begonnen. Zo heb ik 500 euro vergoed gekregen en hoefde nog maar 280 zelf te betalen.
  zondag 18 augustus 2013 @ 12:05:13 #237
3542 Gia
User under construction
pi_130191622
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:27 schreef Mula het volgende:
¤900? ¤250? Mijn god, wat een bedragen zeg! Gia, ik hoop dat je het kan oplossen met de verzekering. Ik ben goed verzekerd en hoef dus gelukkig nergens bij te betalen.

Slaapmeisje, vind je de oedeemtherapie echt zo'n marteling? Ik vind het meer aai-therapie. Het doet ook echt nooit pijn.
De therapeute die ik meestal heb, is ook best hardhandig. Ze pakt er ook vaak de spier in de oksel bij. En ze gebruiken een soort zuigertje om de huid 'los' te zuigen. Als die wat harder staat, doet dat ook best wat pijn.
Soms heb ik een andere en die doet het veel zachter.
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 22:41:08 #238
34726 Fratz
Max
pi_130218388
Hallo, ik ben de moeder van Claudia (Fratz). Deze week ga ik de bedankkaartjes versturen naar alle mensen die o.a naar de uitvaart geweest zijn en die kaarten gestuurd hebben of bloemen e.d. naar haar man Pancho, onze zoon en haar broer en naar ons, haar ouders. Maar omdat ik jullie adressen niet heb wil ik jullie op deze wijze bedanken voor alles wat jullie voor ons en voor haar hebben gedaan. Claudia ( Fratz) had het altijd over het Fok-forum. Met tranen in mijn ogen type ik dit, Claudia (Fratz) was zo ongeloofijk sterk en flink. Het is moeilijk voor ons om zonder haar door te gaan, het lijkt net of wordt het gemis steeds erger. Met haar man Pancho gaat het op dit moment redelijk goed, werkt, doet veel aan sport en heeft weer contact met jeugdvrienden, waar die veel aan heeft. Wij halen onze troost denk ik veel uit onze kleinkinderen. Kleinzoon is bijna 2 jaar en kleindochter is 31/2 maand. Heeft Claudia (Fratz) niet meer gezien. Onze zoon/schoondochter hebben haar Evy Catharina genoemd. Catharina was Claudia (Fratz) haar 2e naam, mooi he? Ik wens jullie allemaal het allerbeste en heel veel sterkte voor de toekomst!! Bedankt allemaal met wie Claudia (Fratz) contact had!!!😍
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_130218591
Oh wat raar om haar userID hier weer actief te zien.
Uw dochter heeft een enorme indruk op mij gemaakt, ik heb als mee-lezer in dit topic enorm respect voor haar doorzettingsvermogen gekregen gedurende haar ziekte
pi_130219011
Wat lief dat je hier even komt posten Mamma-Fratz. Fijn dat het naar omstandigheden 'goed' gaat, al blijft het gemis natuurlijk. Fratz (want zo zal ik me haar blijven herinneren) heeft hier veel losgemaakt en zal nog lang in in gedachten blijven bij veel mensen hier. O+ ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 augustus 2013 @ 01:17:40 #241
3542 Gia
User under construction
pi_130224129
Als lotgenote wil ik graag even reageren op het bericht van Fratz' (Claudia's) moeder.
Ze was voor mij een voorbeeld. Supersterke vrouw.
Ik wil u en uw naasten, en zeker haar man heel veel sterkte wensen.

Ik heb meegelopen met de samenloop voor hoop, hier in Helmond, en voor haar een noveenkaars, in een zak met tekst, laten branden. Moet nog eens die foto's uploaden, maar dan zorg ik dat die ook hier komen.

Ik heb met haar meegeleefd en meegeleden, gedeelde smart is halve smart, zegt men.
Ben zelf bijna 50 en nog steeds heel bang voor recidive.

Sterkte!
pi_130232650
Wat raar inderdaad om iets te lezen onder Fratz naam. Ik was ook erg betrokken en sprak haar wel eens via pm. Nu blijkt dat zowel haar voornaam als tweede naam dezelfde zijn als de mijne. Alleen mijn tweede naam spel je anders. Bizar.

En wat computergirl en Cat22 zeggen geldt ook voor mij.
pi_130232853
Lieve moeder van Fratz, bedankt voor uw berichtje en u en uw familie nog heel veel sterkte gewenst voor de tijd die komt. Ze was inderdaad een sterke, geweldige vrouw! Ze heeft indruk op veel mensen hier gemaakt en al die herinneringen samen zorgen er ook voor dat ze voortleeft in heel veel harten.

Evy Catharina is absoluut een prachtige naam O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130246815
Moeder van Claudia, wat ontzettend lief van u om hier een bericht te plaatsen O+.
Ook eerder, en zo kort naar haar overlijden, haar man die hier een bericht plaatste en later haar broer. Uitzonderlijk.

Het moet vreselijk zijn een dochter, vrouw, zus, zo jong te verliezen. Ik denk met enige regelmaat aan Fratz, en haar nabestaanden, als ik langs het Behouden Huys kom. Ik zal er nu bij bedenken dat er een klein nichtje van haar rondkruipt wat haar tweede naam draagt. Dat stemt iets vrolijker.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:37:30 #245
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_130246992
Wat een lieve woorden O+
Eigenlijk is alles al gezegd door de meiden boven mij.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_130247045
Ik heb dit topic al minstens 10 keer weer weggeklikt zonder wat te zeggen, omdat ik niet weet wat ik moet zeggen.
Gek om Fratz's accountje ineens weer te zien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best nog regelmatig aan d'r denk, het pm-verkeer met haar vlak voor haar dood heeft toch wel indruk op me gemaakt.

Wat fijn dat u, als naasten, steun hebt kunnen beleven aan ons medeleven.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130284191
Ik kwam pas na haar overlijden op dit topic, maar haar verhaal heeft veel indruk op me gemaakt.
Wel mooi om dan toch nog een berichtje van de naasten te lezen. En hoeveel ze aan jullie (fokkers) hebben gehad.
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:11:25 #248
240917 Mula
pi_130293166
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:41 schreef Fratz het volgende:
Heeft Claudia (Fratz) niet meer gezien.
Zo ongelofelijk oneerlijk. :'(

MamaFratz: :*
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:16:34 #249
240917 Mula
pi_130374806
Gia, heb je nog wat van de verzekering gehoord over je rekening?
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 20:07:09 #250
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_130607971
*Slik* net als Mirjam heb ik ook al een paar keer dit topic geopend en dan weer gesloten zonder iets te zeggen. Er valt zo weinig te zeggen, behalve dat ik Fratz en haar heerlijke enthousiasme mis!

Even wat nieuws van mijn kant. Ik ga meedoen aan de Catwalk for Cancer in december. Over een paar weken is de kickoff en vanaf dat moment krijgen we catwalkles en coaching. Erg spannend allemaal. Ik zocht een symbolische afsluiting van de afgelopen periode en vond dit wel een mooie gelegenheid.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_130608250
Haha bij Catwalk zat ik vreselijk na te denken over lopen als/met een kat, maarhet is op zo'n plank a la topmodel toch? :D
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:20:51 #252
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_130632919
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:14 schreef computergirl het volgende:
Haha bij Catwalk zat ik vreselijk na te denken over lopen als/met een kat, maarhet is op zo'n plank a la topmodel toch? :D
_O- Ik heb nog geen les gehad, dus weet niet of ik moet lopen als een kat.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 12 september 2013 @ 15:10:07 #253
3542 Gia
User under construction
pi_131095671
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:16 schreef Mula het volgende:
Gia, heb je nog wat van de verzekering gehoord over je rekening?
Had het ziekenhuis gebeld, omdat ik een aanmaning had, zonder ooit een originele rekening te hebben ontvangen. Ze zouden een copy sturen en die moest ik dan naar CZ sturen.
Volgende dag: 2 facturen, de originele, zie je wel dat ik die nog niet had, en een copy. Ook nog in 2 enveloppen. Duh.
Opgestuurd en na een week bericht van de verzekering. Ze zouden 900 euro overmaken op onze rekening en wij moesten die dan betalen aan het ziekenhuis.

Dus, opgelost.

Hoe is het nu met jullie?
Ik zit nu weer in de dagelijkse beslommeringen. Kerstmuziek oefenen, jam maken van een bulk perziken, jammie dus, jongste naar school, oudste solliciteert en werkt af en toe voor uitzendburo, 2 x per week oedeemtherapie, proberen af te vallen.....met die lekkere jam?, wassen vouwen strijken, koken........Ben weer redelijk de oude, wat fysiek betreft.
Volgende maand jaarlijkse controle. Toch weer spannend.
En ik word dan 50! Saartje.
  donderdag 12 september 2013 @ 15:12:45 #254
3542 Gia
User under construction
pi_131095737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
*Slik* net als Mirjam heb ik ook al een paar keer dit topic geopend en dan weer gesloten zonder iets te zeggen. Er valt zo weinig te zeggen, behalve dat ik Fratz en haar heerlijke enthousiasme mis!

Even wat nieuws van mijn kant. Ik ga meedoen aan de Catwalk for Cancer in december. Over een paar weken is de kickoff en vanaf dat moment krijgen we catwalkles en coaching. Erg spannend allemaal. Ik zocht een symbolische afsluiting van de afgelopen periode en vond dit wel een mooie gelegenheid.
Dat had ik met de samenloop voor hoop.

Mijn man is, in de tijd dat ik chemo had, lid geworden van Amnesty International. Zijn manier van verwerken, iets terugdoen misschien.

Heel veel plezier op de catwalk!
pi_131096218
Uit de Telegraaf van vandaag:

quote:
Combinatie met medicijn gevaarlijk
Grapefruit taboe bij kankermiddel

Patiënten die medicijnen tegen kanker krijgen, kunnen maar beter afzien van het eten van een vette snack, roken of het slikken van antidepressiva. Zelfs de zo gezonde grapefruit kan leiden tot gevaarlijk hoge concentraties van de medicijnen in het bloed.

Het slikken van antidepressiva kan de werking van het antikankermedicijn tamoxifen juist weer deels tenietdoen.

Volgens prof. dr. Ron Mathijssen van het Erasmus MC moet veel meer rekening worden gehouden met de leefstijl van de patiënt. Voeding, genetische kenmerken, rookgedrag en alcoholgebruik bepalen mede het succes van de kankerbehandeling.

Mathijssen, internist-oncoloog en farmacoloog, stelt dat morgen bij de aanvaarding van zijn hoogleraarschap Geīndividualiseerde Oncologische Farmacotherapie in Rotterdam.

Enzymen

Volgens Mathijssen is het eten van grapefruit tijdens een behandeling met een antikankermedicijn uit den boze. Deze vrucht zorgt ervoor dat enzymen in de lever tijdelijk minder goed werken en het middel minder goed wordt afgebroken. „De medicijnspiegels in het bloed kunnen zelfs verdubbelen. Dat kan levensgevaarlijk zijn!”

Oppassen geldt ook voor te vet eten bij het gebruik van het middel lapatinib tegen borstkanker. Dat lost op in vet, waardoor de blootstelling mogelijk verviervoudigt. Roken kan juist de werking van medicijnen, zoals irinotecan tegen darmkanker, fors verlagen.
pi_131098263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:31 schreef Mylene het volgende:
Uit de Telegraaf van vandaag:

[..]

oh vandaar dat m'n schoonmoeder gisteren helemaal in de stress schoot toen ik zei multivitaminen te gebruiken :')
klok/klepel O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 12 september 2013 @ 18:22:14 #257
3542 Gia
User under construction
pi_131101204
Waarom krijg je dat niet te horen? Heb afgelopen week, met heel veel smaak en gedruip, 2 x een grapefruit opgesmikkeld. Heerlijk!!

Volgende maand toch eens aan de chirurg vragen. Tot die tijd maar even geen grapefruits. Balen!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:14:16 #258
16715 Mylene
*schatje*
pi_131742695
Nog zoiets, niet normaal. Geen wonder dat de zorg zo duur is.

quote:
Verzekeraars betalen miljoenen te veel
Ziekenhuis sjoemelt met medicijnprijs

Zorgverzekeraars betalen tientallen miljoenen euro’s te veel aan ziekenhuizen voor medicijnen. Ook op verbandmateriaal, operatiespullen zoals hechtdraad en implantaten als heupen en knieën vallen nog vele miljoenen euro’s te besparen.

„Als ziekenhuizen niet meer werk gaan maken van de inkoop en de prijzen niet dramatisch naar beneden gaan, gaan we strenge maatregelen nemen.” Dat is de boodschap die de inkooporganisaties van ziekenhuizen van zorgverzekeraars Menzis en Achmea te horen hebben kregen.

Het is de zorgverzekeraars een doorn in het oog dat ziekenhuizen de hoogste prijs voor medicijnen declareren, terwijl ze er zelf veel minder voor betalen. Jaarlijks worden door medicijnleveranciers twee lijsten samengesteld met daarop geneesmiddelenprijzen: de openbare prijslijst en de geheime prijslijst. Zorgverzekeraars vergoeden de middelen voor de prijs zoals deze op de openbare lijst staat. Ziekenhuizen betalen daarentegen de prijzen die staan vermeld op de geheime prijslijst. Deze liggen gemiddeld tachtig procent lager.

Zo staat 60 milliliter Carboplatin, een chemokuur, voor 448 euro op de openbare prijslijst. In werkelijkheid gaat dit voor zo’n 80 euro over de toonbank. Een hoeveelheid van 25 milliliter Irinocetan, ook een kankergeneesmiddel, staat voor 718 euro op de openbare lijst. Ziekenhuizen betalen hiervoor echter zo’n 70 euro. Het verschil steekt het ziekenhuis in eigen zak.

Menzis en Achmea hebben de ziekenhuizen gevraagd om de geheime prijslijsten openbaar te maken. Tot nu toe hebben ziekenhuizen niet aan die oproep gehoor gegeven. „Daarom hebben we gezegd dat we nadenken over maatregelen, zoals het betalen van een gemiddelde prijs voor de geneesmiddelen en implantaten”, aldus een woordvoerster van Achmea.

Ook het woord preferentiebeleid is gevallen. Dat is er nog niet voor ziekenhuizen. Voor apotheken geldt dat preferentiebeleid al. Dit verplicht apothekers bij de inkoop van medicijnen te kiezen voor leveranciers die de zorgverzekeraars hebben uitgekozen. Die kiezen vaak voor kleine leveranciers die merkloze medicijnen kunnen leveren, die in vele gevallen tot zelfs meer dan 90% goedkoper zijn. Dankzij het preferentiebeleid wordt jaarlijks minimaal 600 miljoen euro aan kosten bespaard.
bron
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:34:30 #259
240917 Mula
pi_132543698
Mensen ik heb even wat support nodig. Mijn leverwaardes zijn zo slecht dat ik vandaag nog een scan moet. Ze hebben het al over actieplannen. :'(
pi_132543783
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:34 schreef Mula het volgende:
Mensen ik heb even wat support nodig. Mijn leverwaardes zijn zo slecht dat ik vandaag nog een scan moet. Ze hebben het al over actieplannen. :'(
oh jeeee.
een ex-collega van mij heeft een behndeling gehad voor uitzaaiingen in haar lever (zat helemaal vol) bij AvL in Amsterdam. Chemo via de lies direct in lever, en dat is goed aangeslagen.
Ze werkt weer 3 dagen per week en voelt zich goed, slikt chemo in pilvorm

ps, weet natuurlijk niet of het voor jou relevant is. misschien komen de slechte leverwaardes door iets heel anders, maar er is meer mogelijk dan je zou denken qua behandeling
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:38:36 #261
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132543809
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:34 schreef Mula het volgende:
Mensen ik heb even wat support nodig. Mijn leverwaardes zijn zo slecht dat ik vandaag nog een scan moet. Ze hebben het al over actieplannen. :'(
Nee, Mula -O-

Niet zo gek doen hoor! Ik duim me helemaal suf :* :* :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132543814
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:34 schreef Mula het volgende:
Mensen ik heb even wat support nodig. Mijn leverwaardes zijn zo slecht dat ik vandaag nog een scan moet. Ze hebben het al over actieplannen. :'(
;(

Ik denk aan je.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:47:40 #263
3542 Gia
User under construction
pi_132544058
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:34 schreef Mula het volgende:
Mensen ik heb even wat support nodig. Mijn leverwaardes zijn zo slecht dat ik vandaag nog een scan moet. Ze hebben het al over actieplannen. :'(
Goffer, Mula, hier schrik ik van.
Is ook iets waar ik bang voor ben.
Ik ga keihard voor je duimen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:07:32 #264
240917 Mula
pi_132544606
Ik wil aldoor wat tikken maar ik weet gewoon even niet wat.

Bedankt allemaal. :'(
pi_132544672
Mula, heel veel sterkte. Wat een hel ;( Krijg je meteen uitslag of moet je daar na het weekend op wachten?

:*
And so the lion fell in love with the lamb
pi_132544801
Mula ik denk aan je en zal keihard duimen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_132545264
Mula, heel veel sterkte!!
pi_132545542
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:07 schreef Mula het volgende:
Ik wil aldoor wat tikken maar ik weet gewoon even niet wat.

Bedankt allemaal. :'(
wanneer krijg je uitslag van de scan, moet je daar lang op wachten?
pi_132545649
Jeetje Mula, heel veel sterkte!
pi_132545792
Ik zou graag willen zeggen dat ik het lezen van deze topics erg mooi vind. De mooie dingen en de minder mooie dingen worden besproken. Jullie zijn er echt voor elkaar en denk dat jullie als lotgenoten erg veel steun bij elkaar vinden via dit medium.

Daarnaast wil ook ik Mula heel veel sterkte wensen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:16:42 #271
240917 Mula
pi_132546412
Ik weet niet wanneer ik de uitslag krijg. Ik moet naar een ander ziekenhuis vandaag aangezien ik vorig jaar ben verhuisd. De uitslag gaat naar mn eigen ziekenhuis en als het mis is moet ik daar volgende week heen.

Heel klein lichtpuntje: ik ben vorig jaar heel erg ziek geweest tijdens de bestraling. Mijn leverwaarden waren toen ook enorm slecht. Dat bleek een virus te zijn. Ik kreeg van de assistente (die met mn oncologe heeft gesproken) niet het idee dat ze daar aan denken.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:22:53 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132546588
Wat shit die onzekerheid en spanning zo minimaal het hele weekend.

Ik blijf duimen :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:01:03 #273
240917 Mula
pi_132551468
Echo gehad... Ze waren enorm lief en hebben de radioloog erbij geroepen om me niet te lang in spanning te laten zitten. Die heeft nogmaals gekeken en kwam tot dezelfde conclusie als zijn voorganger: niks opvallends te zien, alleen twee miniscule vlekjes. Het kunnen uitzaaiingen zijn maar ook gewoon 'vlekjes'. Ze gaan nu overleggen met mn eigen ziekenhuis over wat er te zien was op de vorige echos.

Gekgenoeg komt het verhaal over twee vlekjes me bekend voor....ik weet het alleen niet meer zeker.

Als het goed is word ik vandaag nog gebeld..
pi_132551647
bij die collega van me zagen ze van alles, maar wilden ze niks zeggen totdat er weefsel geprikt was (hoe heet dat ook al weer 8)7 )
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12:03 #275
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_132551873
Ik duim voor je :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:39:23 #276
240917 Mula
pi_132552869
Wegens gebrek aan goed vergelijkingsmateriaal, kunnen ze niet zeggen of het wat is of niet. Begin volgende week naar de oncoloog om bloed te prikken en daarna een ct-scan.

Ik ben nog niet gerustgesteld, maar inmiddels wel iets geruster. Zelfs de huisarts zegt dat het er niet meer zo inktzwart uitziet als vanmorgen.. Dit hele gedoe heeft me echt 10 jaar van mn leven gekost. }:|
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:51:46 #277
3542 Gia
User under construction
pi_132553301
Kan ik me goed voorstellen, Mula.
Ik heb de laatste weken heel vaak krampen in mijn tussenribspieren. Lijkt steeds erger te worden. Ik moet woensdag naar de chirurg voor controle. Ik ga wel vragen of dat een bijwerking kan zijn van de tamoxifen. Eerst was het alleen rechts, waar de lever zit. Maar nu ook regelmatig links en in mijn rug.

Maar even voor jou: probeer je te ontspannen, want met steeds 10 jaar erbij, haal je deze Saar nog in.
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:51:21 #278
240917 Mula
pi_132556901
Erg he Gia, dat het leven nooit meer gewoon 'simpel' is. Ik krijg zo vaak te horen dat ik naar de dokter moet. Iedereen is ziek en hoest maar ik moet na twee dagen al naar de dokter want 'je weet maar nooit'. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas na drie weken klachten na de dokter ga. Tot nu toe werkt dat goed.

Ik ben geestelijk en lichamelijk even helemaal kapot. Dit heeft er zo enorm ingehakt. Ik werd vanochtend wakker en voelde me beter (ik ben vorige week ziek geweest) dan ik me in ruim twee weken heb gevoeld. Het telefoontje kwam dus echt compleet uit het niets. Bizar.

Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven. Fijn!
pi_132557107
De lever heeft een enorme capaciteit volgens mij, twee vlekjes zouden geen grote klachten veroorzaken. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:18:44 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132557746
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Mula het volgende:

Ik ben geestelijk en lichamelijk even helemaal kapot. Dit heeft er zo enorm ingehakt.
Phoe, dat snap ik. Ik zit al met buikpijn en natte oogjes als ik je posts lees. Hoe moet jij je dan wel voelen... Wat een spanning. Een dikke :* .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_132559609
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Mula het volgende:
Erg he Gia, dat het leven nooit meer gewoon 'simpel' is. Ik krijg zo vaak te horen dat ik naar de dokter moet. Iedereen is ziek en hoest maar ik moet na twee dagen al naar de dokter want 'je weet maar nooit'. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas na drie weken klachten na de dokter ga. Tot nu toe werkt dat goed.

Ik ben geestelijk en lichamelijk even helemaal kapot. Dit heeft er zo enorm ingehakt. Ik werd vanochtend wakker en voelde me beter (ik ben vorige week ziek geweest) dan ik me in ruim twee weken heb gevoeld. Het telefoontje kwam dus echt compleet uit het niets. Bizar.

Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven. Fijn!
Oi, ik lees het nu. Wat een schrik en wat weer een spanning. Fijn dat de allergrootste bedreiging alvast afgehaald is, zeker zo voor het weekend, maar ik zal niettemin ook duimen voor een snelle en goede uitslag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:21:53 #282
3542 Gia
User under construction
pi_132563518
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef Mula het volgende:
Erg he Gia, dat het leven nooit meer gewoon 'simpel' is. Ik krijg zo vaak te horen dat ik naar de dokter moet. Iedereen is ziek en hoest maar ik moet na twee dagen al naar de dokter want 'je weet maar nooit'. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas na drie weken klachten na de dokter ga. Tot nu toe werkt dat goed.

Ik ben geestelijk en lichamelijk even helemaal kapot. Dit heeft er zo enorm ingehakt. Ik werd vanochtend wakker en voelde me beter (ik ben vorige week ziek geweest) dan ik me in ruim twee weken heb gevoeld. Het telefoontje kwam dus echt compleet uit het niets. Bizar.

Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven. Fijn!
Zo herkenbaar. Was zelf 2 weken geleden flink verkouden, misschien klein griepje. Vooral keelpijn, hoesten en koorts. Ik heb eigenlijk nooooit koorts.
Mijn moeder wilde me ook al direct naar de dokter sturen.
Ik doe ook aan die drie weken regel als het om een verkoudheid gaat.
pi_132613578
Wat een spanning weer Mula. Hopelijk valt het toch mee. Ik duim mee!
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:40:20 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132651429
Mula, ik lees het nu pas, wat een enorme schrik zeg! :o
Dikke dikke :* voor jou.
Weet je al wanneer je de ct-scan krijgt?
***
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 18:30:31 #285
240917 Mula
pi_132663810
Morgen, BE.

Bloed is nog steeds extreem slecht. Morgen ct-scan, donderdag uitslag.

Het kan nog alle kanten op. Uitzaaiingen is absoluut niet uitgesloten, maar ook galproblemen, virus, bijwerkingen van medicijnen, zelfs hepatitus kan. Gekke is dat ik me echt hartstikke goed voel en dat zou je op basis vd bloedwaarden niet zeggen (op basis daarvan zou ik opgenomen moeten worden). Ook voelt mn lever en alles goed aan. Afwachten dus of er uitzaaiingen op de scan te zien zijn.
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 18:42:52 #286
43556 miss_dynastie
pi_132664316
Jeetje Mula, wat een schrik weer... ik hoop zo op het gunstigste scenario :*
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:49:55 #287
3542 Gia
User under construction
pi_132664604
Elke keer als dit topic omhoog komt in mijn AT-list, houd ik mijn hart vast.
Mula, dat je je goed voelt, is op zich wel belangrijk.
Laten we hopen dat er geen uitzaaiingen zijn, maar een kleiner probleem wat met een ingreep of medicijnen te verhelpen is.
Wat dat betreft ben je een sterke vrouw, dat kun je wel aan.

Ik ga voor je duimen, morgen, en donderdag weer.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:13:02 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132683005
Succes vandaag Mula! :*
***
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:35:20 #289
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_132693790
Mula wat doe je nou meis :o
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:50:57 #290
3542 Gia
User under construction
pi_132700700
Hoe is 't met jou, Slaapmeisje. Al een beetje overeind gekrabbeld?

Ik vind het soms zo frustrerend dat je door bijwerkingen van die kl***-pillen, nog steeds patient blijft.

Hoe is 't gegaan, Mula? Nog twee dagen in spanning. We gaan voor een goede uitslag!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:04:46 #291
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_132701394
Jemie Mula! Wat zenuwslopend allemaal ;( :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:24:01 #292
240917 Mula
pi_132702283
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mula wat doe je nou meis :o
Om heel erg eerlijk te zijn heb ik echt geen flauw idee. Het is zo onwerkelijk. Ik ga naar de huisarts just in case, laat bloedprikken, wordt de volgende ochtend echt enorm energiek wakker en voel me voor het eerst in weken echt heel erg goed en dan word ik ineens gebeld dat ze er eigenlijk zeker van zijn dat ik uitzaaiingen in mn lever heb?

Ik voel me sinds vrijdag lichamelijk gezien echt heel erg goed(geestelijk hebben we het maar even niet over :P)Als ik donderdag niet besloten had om naar de huisarts te gaan, was ik niet meer gegaan. Ik voel me gewoon hartstikke goed. Terwijl mijn bloed echt heel erg slecht is.

Scan vandaag was een drama. Ik ben niet aan te prikken voor een infuus. Het deed enorm pijn (x3, want uiteraard zat het infuus pas bij de 3e poging). Nog iets minder dan 48uur tot de uitslag. Heb er een slecht gevoel over.
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:29:07 #293
240917 Mula
pi_132702515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:50 schreef Gia het volgende:


Ik vind het soms zo frustrerend dat je door bijwerkingen van die kl***-pillen, nog steeds patient blijft.

Mocht je het over mijn situatie hebben: de bijwerkingen van medicijnen die evt kunnen zorgen voor mijn leverwaarden, hebben niks met Tamoxifen te maken. Het gaat om maagzuurremmers. Die kunnen schijnbaar je lever compleet over de zeik helpen. Een keer raden waar ik een paar dagen voordat ik ging bloedprikken mee ben begonnen!
pi_132702518
Sterkte de komende 48 uur. Probeer toch te genieten van het feit dat je je goed voelt, lijkt me. Ik zal aan je denken en voor je duimen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132702954
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:29 schreef Mula het volgende:
Het gaat om maagzuurremmers. Die kunnen schijnbaar je lever compleet over de zeik helpen. Een keer raden waar ik een paar dagen voordat ik ging bloedprikken mee ben begonnen!
Oh echt waar? Nou hou die gedachte dan goed vast, misschien is er gewoon niks aan de hand. Heel veel mensen slikken dat toch, ikook!
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:59:17 #296
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_132712422
Ik kom hier later even uitgebreid op terug. Nu druk, moe en blergh. Mula je bent in mijn gedachten en ik ga heel hard duimen, hopen en wensen dat het iets is anders dan waar we allemaal zo voor vrezen. :*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 07:07:36 #297
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_132714556
Mula, ik duim voor je!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 07:13:42 #298
3542 Gia
User under construction
pi_132714566
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Mula het volgende:

[..]

Om heel erg eerlijk te zijn heb ik echt geen flauw idee. Het is zo onwerkelijk. Ik ga naar de huisarts just in case, laat bloedprikken, wordt de volgende ochtend echt enorm energiek wakker en voel me voor het eerst in weken echt heel erg goed en dan word ik ineens gebeld dat ze er eigenlijk zeker van zijn dat ik uitzaaiingen in mn lever heb?

Ik voel me sinds vrijdag lichamelijk gezien echt heel erg goed(geestelijk hebben we het maar even niet over :P)Als ik donderdag niet besloten had om naar de huisarts te gaan, was ik niet meer gegaan. Ik voel me gewoon hartstikke goed. Terwijl mijn bloed echt heel erg slecht is.

Scan vandaag was een drama. Ik ben niet aan te prikken voor een infuus. Het deed enorm pijn (x3, want uiteraard zat het infuus pas bij de 3e poging). Nog iets minder dan 48uur tot de uitslag. Heb er een slecht gevoel over.
Mula, misschien een schrale troost, maar mocht het wel 'iets' zijn, dan ben je er wel vroeg/op tijd bij.
Sterkte, meisje.
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2013 @ 08:12:52 #299
240917 Mula
pi_132714908
Dat hoeft niet zo te zijn Gia. De vlekjes die ze op de echo hebben gezien zorgen niet voor mijn bloedwaarden. Het kan dus zijn dat er meerdere uitzaaiingen in mijn lever zitten die niet op echo te zien zijn. Mijn primaire tumor was ook niet op echo te zien....
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:32:35 #300
3542 Gia
User under construction
pi_132718630
Vanmiddag voor mijn jaarlijkse controle naar de chirurg.
Maar eerst alles flink oprekken.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:47:53 #301
3542 Gia
User under construction
pi_132724980
Zal ik dan maar de lapo doen?
Kunnen we in een vers topic weer verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')