abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 maart 2013 @ 15:28:53 #151
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124609330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Want ik heb daar wel eens over gedacht, maar het idee van dergelijke looptijden spreekt me niet heel erg aan, ook niet als de rente variabel zou zijn
Klopt, als 1 persoon heb je daar weinig aan, tenzij je het als pensioen doet o.i.d. Maar met meerdere personen kan dat wel lukken, zo doet de bank het tenslotte ook.
censuur :O
pi_124610295
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt, als 1 persoon heb je daar weinig aan, tenzij je het als pensioen doet o.i.d. Maar met meerdere personen kan dat wel lukken, zo doet de bank het tenslotte ook.
Dan ben je simpelweg hetzelfde als een bank, met bankiers, managers, overhead etc etc. Je moet dan looptijden hedgen etc. etc. Je moet buffers aanhouden, want wat als iemand het spaargeld weer weghaalt - en je moet je eigen principe geweld aandoen dat banken het spaargeld direct weer moeten kunnen terugbetalen.

Ofwel, wat is de toegevoegde waarde in dat geval? Dan ben je namelijk een cooperatieve bank geworden, en daar hebben we er al één van (nou ja, eigenlijk een stuk of 250) ;)
pi_124652074
Wth mijn spaarrekening bij LPB geeft nu een rentepercentage van 1,92% aan. Dat zou een daling van 0,30% betekenen, dat kan toch niet?
pi_124653221
Hier ook.
pi_124653838
Ik weet niet of deze al was geplaatst:

Renteverlaging MoneYou Spaarrekening
De volgende spaarrente wordt per 29 maart aanstaande verlaagd:
• De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,10% naar 2,00%*.
* Variabele rente, effectief op jaarbasis


Straks is er niets meer > 2,0%........
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124654138
Ze zijn bij LPB lekker vlot, rente per 1/4 al geboekt, en rente (die neem ik aan vanaf 1/4 geldt) ook al naar beneden.

Ben benieuwd wat Westland Utrecht gaat doen...
pi_124654692
Of het is een vroege 1 april-grap.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:14:46 #158
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124656489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:39 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

"keer op keer bewezen"? Ik moet toegeven dat ik niet echt in de materie zit, maar is dat echt zo? Ik weet dat in Nederland enkele jaren geleden Boober verscheen en al snel weer verdween, maar ik begreep dat geldvoorelkaar.nl het het afgelopen jaar aardig deed en er nog geen wanbetalers geweest zijn, mogelijk door de strengere controle vooraf. En in de VS heb je bijvoorbeeld LendingClub.com, welke al enkele jaren bezig is en waar volgens mij miljoenen in omgaan.

Wb je opmerking over "het crapuul van de maatschappij": misschien lichtelijk kort door de bocht? ;) Ik geloof dat in de VS er veel creditcardschulden afbetaald worden met dit soort leningen, dus dat het mogelijk wel mensen betreft die niet al te goed met geld kunnen omgaan, maar volgens mij zijn het bij geldvoorelkaar.nl veel starters in de bedrijvenmarkt, die op deze manier een lagere rente kunnen krijgen.
Wil nog even terugkomen want staat nu weer een nieuwe op de site

http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3291

Dit is toch geen crapuul!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_124657861
Mensen die toch maar even 100 euro tegen 9,5% wegzetten voor 2 jaar! :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_124658213
Wel typisch dat de rente op de LPB spaarrekening op 1,92 staat, maar op de website wordt nog geadverteerd met 2,22. Hebben die banken wel vaker last van.
pi_124659288
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:44 schreef wormtrein het volgende:
Mensen die toch maar even 100 euro tegen 9,5% wegzetten voor 2 jaar! :)
Lijkt misschien erg weinig, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je bijvoorbeeld 10,000 EUR uitgeleend hebt en zo'n twee- tot driehonderd EUR rente + aflossing per maand terugkrijgt, je alleen die paar honderdjes weer inlegt en niet weer nieuw kapitaal hiervoor inzet. Je ziet dat er ook door lage nummers (dus vroege investeerders) kleine bedragen geinvesteerd wordt. Bovendien, je risico spreiden - dus in veel van die projecten een paar honderdjes investeren en niet duizenden in een enkel project - is ook een stuk veiliger.
pi_124659537
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:51 schreef Ill-Skillz het volgende:
Wel typisch dat de rente op de LPB spaarrekening op 1,92 staat, maar op de website wordt nog geadverteerd met 2,22. Hebben die banken wel vaker last van.
LPB staat al tijden in de top qua rente, het zou opmerkelijk zijn als ze inderdaad onder de twee procent duiken.
pi_124660441
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

LPB staat al tijden in de top qua rente, het zou opmerkelijk zijn als ze inderdaad onder de twee procent duiken.
Het lastige voor LPB is dat ze zich telkens voor drie maanden redelijk vastleggen en dat ze wel gul willen lijken, maar niet al te gul willen zijn. Ze zijn er tenslotte om zichzelf rijk te maken en niet hun klanten.

Hun rente is gebaseerd op de 1-maands Euribor + een zekere opslag, die aan het end van elk kwartaal wordt bepaald. Die opslag was het afgelopen kwartaal 2.1% en gaf samen met een 1-maands Euribor van 0.12% in totaal 2.22%. Tot een paar maanden geleden bleef de 1-maands Euribor dalen, maar de afgelopen maanden is deze stabiel gebleven. Misschien verwachten ze dat de 1-maands Euribor de komende maanden weer gelijk blijft of zelfs ietsjes stijgt, waardoor ze toch bij de top in de buurt blijven, maar niet onnodig hoge rente uit hoeven te keren.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:37:24 #164
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124660711
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:44 schreef wormtrein het volgende:
Mensen die toch maar even 100 euro tegen 9,5% wegzetten voor 2 jaar! :)
Ik denk ook dat dat nog veel mensen zijn die voor het eerst wat uitlenen en dus even willen kijken hoe en wat het precies is en dus met 100 beginnen.

Ik wil deze ook nog wel doen eigenlijk en dan even kijken hoe het loopt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_124661255
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

LPB staat al tijden in de top qua rente, het zou opmerkelijk zijn als ze inderdaad onder de twee procent duiken.
Ze zijn dus omlaag naar 1,92%. Log maar in en kijk bij het rentepercentage van je spaarrekening.

Elkravo en plesner hebben het hierboven ook al gepost.
pi_124661325
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:48 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ze zijn dus omlaag naar 1,92%. Log maar in en kijk bij het rentepercentage van je spaarrekening.
Ik heb het gezien.
pi_124661485
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb het gezien.
Ah, ok. Qua formulering leek het alsof je nog niet overtuigd was.

Maar het is inderdaad vreemd, steeds verhoogden ze de euribor met 2,1%. En de euribor is geen -0,3% :').
Oftewel LPB neemt ook een loopje met de spaarders.
pi_124662336
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:51 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ah, ok. Qua formulering leek het alsof je nog niet overtuigd was.

Maar het is inderdaad vreemd, steeds verhoogden ze de euribor met 2,1%. En de euribor is geen -0,3% :').
Oftewel LPB neemt ook een loopje met de spaarders.
De LPB mag toch zelf wel bepalen hoeveel opslag ze op de euribor doen. Het is aan de LPB te bepalen of het 2,1% is of bijvoorbeeld 1,7%.
Uiteindelijk is de LPB een bank die het rentepercentage zo inricht dat het én genoeg spaargeld aantrekt, én niet teveel rente hoeft te betalen. Dus lijkt het me logisch dat als de rest daalt, de LPB ook daalt.

Nu de WUB nog... die staat nu op, 2,15%.... ik gok dat dat dat snel 2,00% wordt...
pi_124663181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:07 schreef elkravo het volgende:

[..]

De LPB mag toch zelf wel bepalen hoeveel opslag ze op de euribor doen. Het is aan de LPB te bepalen of het 2,1% is of bijvoorbeeld 1,7%.
Uiteindelijk is de LPB een bank die het rentepercentage zo inricht dat het én genoeg spaargeld aantrekt, én niet teveel rente hoeft te betalen. Dus lijkt het me logisch dat als de rest daalt, de LPB ook daalt.

Nu de WUB nog... die staat nu op, 2,15%.... ik gok dat dat dat snel 2,00% wordt...
Is ook zo, natuurlijk mogen ze dat zelf bepalen. Maar wel typisch dat ze altijd adverteerden met 2,1% opslag, en dan nu ineens zonder dat duidelijk naar de spaarders toe te communiceren te verlagen. Dat lijkt me een beetje stiekem.
Daarnaast adverteren ze op hun website ook nog steeds met 2,2% en de 2,1% opslag. Dat is toch niet chique?
pi_124667411
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:23 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Is ook zo, natuurlijk mogen ze dat zelf bepalen. Maar wel typisch dat ze altijd adverteerden met 2,1% opslag, en dan nu ineens zonder dat duidelijk naar de spaarders toe te communiceren te verlagen. Dat lijkt me een beetje stiekem.
Daarnaast adverteren ze op hun website ook nog steeds met 2,2% en de 2,1% opslag. Dat is toch niet chique?
LPB stuurt toch altijd een mailtje rond maandeinde met de nieuwe rate..., dus hou je mailbox in de gaten. Ze doen dat niet anders als normaal mag ik aannemen. Wellicht dat de feestdagen een beetje storend zijn op dat punt.
Adverteren ze met de opslag? Of adverteren ze met de all-in-rate? Ik dacht het laatste, maar ik kan het mis hebben. Ze zetten er wel bij wat de opslag is, maar die mogen ze zelf aanpassen. Daarom vind ik de opslag wel een wassen neus, maar als je dat weet kun je niet verontwaardigd zijn als de opslag aangepast wordt en niet voor eeuwig hetzelfde blijft.

Wel is het slordig om alvast de rate van 1/4 alvast te tonen per vandaag ipv per maandag, en de hoofdpagina dan weer niet. Ook dat zal met de feestdagen te maken hebben.

In ieder geval geloof ik dat het nog wel erger wordt in het algemeen. In de zomer zitten alle banken rond de 1,5% denk ik.
Het enige wat ik doe is m'n geld zetten waar het ongeveer het hoogst is, en wat op deposito voor zover mogelijk en verder: go with the flow.
pi_124688117
Kijkt de actie van ING (saldo 14 april) naar alleen de spaarrekeningen of ook naar je betaalrekening.

Het kan zijn dat ik een paar tientjes te weinig heb... kan ik die dan door roodstand op mijn betaalrekening effectief zo aanvullen? De rente voor het roodstaan over het weekend valt in het niet tegen de rente die je krijgt op je spaarrekening dan...
pi_124711330
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:49 schreef elkravo het volgende:

LPB stuurt toch altijd een mailtje rond maandeinde met de nieuwe rate..., dus hou je mailbox in de gaten.

Hier is tie:

De renteopslag in het tweede kwartaal van 2013
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het tweede kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 2,10% naar 1,80%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand stabiel gebleven op 0,12%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 maart 2013 komt de spaarrente voor april 2013 hiermee uit op 1,92% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,80%.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 31 maart 2013 @ 09:34:12 #173
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_124711375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:44 schreef wormtrein het volgende:
Mensen die toch maar even 100 euro tegen 9,5% wegzetten voor 2 jaar! :)
Hoe bedoel je?
pi_124711636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:31 schreef brulaap112 het volgende:
Ik ben benieuwd of de LPB naar beneden gaan. Volgens mij mogen ze toch elke 3 maanden de grondslag aanpassen? Zal wel naar 1,8 of 1,9 gaan -> 1,92% - 2,02%
Omdat het de komende 3 maanden vast ligt moeten ze wel denk ik..
pi_124711671
LPB

quote:
De renteopslag in het tweede kwartaal van 2013
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het tweede kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 2,10% naar 1,80%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand stabiel gebleven op 0,12%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 maart 2013 komt de spaarrente voor april 2013 hiermee uit op 1,92% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,80%.
Dus toch met 0,30% gedaald, rente van 1,92 whahaha dit gaat helemaal nergens meer over. Heb zojuist al mijn spaargeld eraf gehaald, ga het gebruiken om mijn hypotheek af te lossen.

1,92% rente ontvangen terwijl er 1,2% vermogensbelasting wordt gehanteerd. Jah dag, door de inflatie alleen al verlies je keihard geld door te sparen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')