Dus dit is de kant die het op gaat: Het laten meebetalen van grote spaartegoeden wordt acceptabel (tot de Cyprus crisis werd dit zoveel mogelijk vermeden) en komt in de wet te staan. Depositogarantiestelsel wordt gerespecteerd. Wat betreft dit laatste: hoewel Europese wetgeving is het wel het land zelf dat er voor op moet draaien dus ook daar zit een duidelijke grens aan. Maar de verzekerde tegoeden gaan er in elk geval niet als eerste aan dus er is een flinke buffer voordat de DSG tegoeden in gevaar komen.quote:EU to push for losses on big savers at failed banks: lawmaker
The European Parliament will demand that big savers take losses if their banks run into trouble, a senior lawmaker told Reuters, adding momentum to a policy unveiled as part of a Cypriot bailout.
Jeroen Dijsselbloem, head of the Eurogroup of euro zone finance ministers, said on Monday that in future, the currency bloc should first ask banks to recapitalize themselves, then look to shareholders and bondholders and then "if necessary" to uninsured deposit holders.
Now the likelihood is rising that tough treatment of big depositors will be written into a new EU law, making losses for large savers a permanent feature of future banking crises.
"You need to be able to do the bail-in as well with deposits," said Gunnar Hokmark, an influential member of the European Parliament, who is leading negotiations with EU countries to finalize a law for winding up problem banks.
"Deposits below 100,000 euros are protected ... deposits above 100,000 euros are not protected and shall be treated as part of the capital that can be bailed in," Hokmark told Reuters, adding that he was confident a majority of his peers in the parliament backed this line.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE92P0NZ20130326
Wordt het voor de Nederlandse markt nog een stuk aantrekkelijker om de hypotheek zsm af te lossen (voor de grote spaarders tenminste)quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus dit is de kant die het op gaat: Het laten meebetalen van grote spaartegoeden wordt acceptabel (tot de Cyprus crisis werd dit zoveel mogelijk vermeden) en komt in de wet te staan. Depositogarantiestelsel wordt gerespecteerd. Wat betreft dit laatste: hoewel Europese wetgeving is het wel het land zelf dat er voor op moet draaien dus ook daar zit een duidelijke grens aan. Maar de verzekerde tegoeden gaan er in elk geval niet als eerste aan dus er is een flinke buffer voordat de DSG tegoeden in gevaar komen.
Gewoon goed spreiden, niks aan de hand.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Wordt het voor de Nederlandse markt nog een stuk aantrekkelijker om de hypotheek zsm af te lossen (voor de grote spaarders tenminste)
De psychologische grens van 2 % bereikt....quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Beste heer N.I.M.B.Y.,
We willen je vooraf informeren over de komende rentewijziging. Vanwege ontwikkelingen op de financiële markten is MoneYou genoodzaakt de spaarrente te verlagen.
Renteverlaging MoneYou (Kwartaal) Spaarrekening
De volgende spaarrente wordt per 29 maart aanstaande verlaagd:
• De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,10% naar 2,00%*.
• De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verlaagd van 2,10% naar 2,00%*.
De basisrente wordt 1,50% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
* Variabele rente, effectief op jaarbasis
CEB zit al jaren op 1,60%quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De psychologische grens van 2 % bereikt....![]()
tja - 1,2 % vrh - > 3 % inflatie ....quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De psychologische grens van 2 % bereikt....![]()
vrh en inflatie kan je optellen: 4.2% inflatie dus. De oplossing van de overheid voor de schuldencrisis...quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
tja - 1,2 % vrh - > 3 % inflatie ....
Ik maak er > 4,2 % inflatie van ik gebruik zelf namelijk producten en diensten die aan een hogere inflatie zitten zoals benzine.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
vrh en inflatie kan je optellen: 4.2% inflatie dus. De oplossing van de overheid voor de schuldencrisis...
Ziet er interessant uit. Hoeveel leg je dan in? Ik zou het ook leuk vinden om er een kaatje ofzo in te leggen, maar dat schiet natuurlijk niet zo op...quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:29 schreef AQuila360 het volgende:
Gaat snel op die manier!
Vandaag zelf een klein bedrag via geldvoorelkaar.nl uitgeleend, om te kijken hoe en wat dat precies werkt. In elk geval een stuk hogere rente maar uiteraard ook meer risico.
Je zit zeer snel boven de 21 K nog iets euro zo moet je b.v. ook je reserveringen voor de VVE meerekenen net als cash je zit erg snel over die grens.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:24 schreef Blik het volgende:
1,2% geldt alleen over je spaargeld hoger dan 20.000 euro (en een beetje). Bij een stel 42.000 euro (en een beetje). Dus het is een beetje kort door de bocht door te stellen dat die VRH geldig is voor al je spaargeld.
Ik heb nu 500 gedaan in 1 zo'n '' project'' om eens te kijken hoe dat gaat. Je kunt 100 of een veelvoud daarvan inleggen. Heb nu die overeenkomst ontvangen en dan moet ik die terugsturen eenmalig daarna hoeft dat niet meer. Kosten bedragen 0,9 % en dat wordt ingehouden op de eerste maandbetaling ( elke maand krijg je deel aflossing en rente gestort)quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ziet er interessant uit. Hoeveel leg je dan in? Ik zou het ook leuk vinden om er een kaatje ofzo in te leggen, maar dat schiet natuurlijk niet zo op...
Als je 40k spaargeld hebt dan is je geldontwaarding vanwege vrh gelijk aan 0,6%, daarom kun je die 1,2% niet 1-op-1 overnemenquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je zit zeer snel boven de 21 K nog iets euro zo moet je b.v. ook je reserveringen voor de VVE meerekenen net als cash je zit erg snel over die grens.
Het klopt wel dat je rekening moet houden met het verschil in waardevermindering tussen de eerste 21 K en wat erboven zit.
Dat zeg ikquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je 40k spaargeld hebt dan is je geldontwaarding vanwege vrh gelijk aan 0,6%, daarom kun je die 1,2% niet 1-op-1 overnemen
No worriesquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:05 schreef Blik het volgende:
[..]
sorry, was meer als uitleg voor de rest
Aha dank je. Ik zal er binnenkort ook eens wat inleggen als er een kortlopend project voorbij komt met een redelijke rente (en wat mij een beetje aanspreekt).quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb nu 500 gedaan in 1 zo'n '' project'' om eens te kijken hoe dat gaat. Je kunt 100 of een veelvoud daarvan inleggen. Heb nu die overeenkomst ontvangen en dan moet ik die terugsturen eenmalig daarna hoeft dat niet meer. Kosten bedragen 0,9 % en dat wordt ingehouden op de eerste maandbetaling ( elke maand krijg je deel aflossing en rente gestort)
De voorgangers hiervan zijn meen ik wel allemaal mislukt omdat er te veel mensen geld leende die het niet konden betalen maar bij deze site zit wel een controle vooraf dat scheelt in elk geval wel weer.
Waarom geloof je in een constructie waarvan het keer op keer bewezen is dat je daarmee je geld kwijtraakt?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb nu 500 gedaan in 1 zo'n '' project'' om eens te kijken hoe dat gaat. Je kunt 100 of een veelvoud daarvan inleggen. Heb nu die overeenkomst ontvangen en dan moet ik die terugsturen eenmalig daarna hoeft dat niet meer. Kosten bedragen 0,9 % en dat wordt ingehouden op de eerste maandbetaling ( elke maand krijg je deel aflossing en rente gestort)
De voorgangers hiervan zijn meen ik wel allemaal mislukt omdat er te veel mensen geld leende die het niet konden betalen maar bij deze site zit wel een controle vooraf dat scheelt in elk geval wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |