Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 02:57 |
Server status SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity. Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers. In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013. Stadsplanning Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven! Gebouwen aanpassen Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt. Multi-city Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken! Video's Plaatjes Dit zijn alle specializations. - Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen) - Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie) - Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel) - Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden) - Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters) - Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen) - Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren) De greatworks Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources - Arcology Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio - International Airport Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen - Solar Farm Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio. Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio. - Space Station Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio. Fok! Regio('s) Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan. Hier is altijd de laatste versie te vinden Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4 | Regio 5 | Regio 6 Handleiding Regio 1 verdeling e.d. Regio 2 verdeling e.d. Regio 4 verdeling e.d. Regio 2 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio2 Regio 5 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio5 Hier wat handige sheets uit een internetguide, allemaal infographics van effecten op een stad http://imgur.com/a/gUFqn Teamspeaker Server: Zin om gezellig te kletsen, handelen en samen te spelen met andere FOK!kers? Kom dan naar onze Teamspeak server! Server: ts3.mrmanuel.nl:1337 Lidmaatschap: Vraag je lidmaatschap aan bij MrManuel via een DM of een berichtje op teamspeak. Hiermee kan je een eigen channel aanvragen en krijg je meer rechten binnen de teamspeak server zoals beheer over regio channels. Sandbox Regio('s) Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters. Sandbox Regio 1 Officiele Simcity updates forum OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol | |
shaderon | zondag 17 maart 2013 @ 03:19 |
Fipo Hallon johan | |
Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 03:25 |
Hallon shaderon | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 03:32 |
Ik las in het vorige topic iets over dat de doorstroming in het verkeer verbeterd is, maar is die pathfinding bug nu gefixt of niet? | |
Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 03:33 |
Volgens mijn nog niet, want ik zag een bericht van net dat het nog in een test-fase zat? | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 03:35 |
Dat ze het verdomme fixen dan. Mijn meest succesvolle stad tot nu tos ligt nog steeds op z'n gat door die kut pathfinding. | |
Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 03:37 |
Het grootse probleem is niet eens de kut AI. Doordat ze zo hersenloos zijn en elke dag naar een andere werkplek gaan, ontstaat er gigantische verwarring onder de AI | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 03:40 |
Ben geen kenner maar lijkt me dat dat ook door de pathfinding komt? Gewoon elke locatie afgaan, tot er ergens iets is waar nog een plek vrij is. | |
Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 03:43 |
Jup, als ze nou gewoon een vaste plek zouden hebben, gingen ze met de bus en stapte ze bij de juiste halte uit. Nu blijven ze net zolang zitten tot dat ze iets vinden. En dat dan iedere dag... Vraag me echt af welke gek bij Maxis dacht dat dit een goed idee was | |
Melancholische-jongen | zondag 17 maart 2013 @ 03:59 |
Ik heb het spel pas sinds vandaag en ik zit met een grote vraag. Hoe krijg ik meer dichtheid? Ik weet d.m.v. betere wegen maar wat zijn andere manieren? En er werd al vanaf zowat het begin gedemonstreerd over teveel bacteriën, maar ik heb mijn ziekenhuis op-en-top en er is nergens luchtvervuiling of iets dergelijks... Derde vraag is hoe ik op de beste manier samen met een vriend van me verschillende steden kan maken puur gefocust op een bepaald resource of speciality. | |
Mishu | zondag 17 maart 2013 @ 04:09 |
De kwaliteit van leven moet erg hoog zijn en je moet gewoon wachten. Dure parken kan ook nog wel eens helpen. | |
Mishu | zondag 17 maart 2013 @ 04:50 |
1 speltip: maximaal 3 electronica fabrieken om het maximaal te laten verlopen. Meer is contra-productief. | |
Danny | zondag 17 maart 2013 @ 08:08 |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 09:30 |
• Dichtheid krijg je door dure parken in je dorp te plaatsen, en dan vooral wachten. Als je op het gebouw klikt zie je een groen balkje waar je kunt zien of een gebouw groter wordt. • Bacteriën kun je voorkomen door weinig vervuiling. En je fabrieken ver van huizen af bouwen. | |
davedavy | zondag 17 maart 2013 @ 09:34 |
Die Dr. Vu spamt maar de heletijd met die rot wolkjes, en plaats je zo'n gebouw dan worden de Sims boos, wtf is er dan het nu van.. | |
BaraCuda | zondag 17 maart 2013 @ 09:41 |
EA heeft nog veel werk te doen Of ze dat ook werkelijk gaan doen valt nog te bezien. | |
PeterPastoor | zondag 17 maart 2013 @ 10:23 |
Ik zou een expo-centre kunnen bouwen maar waar doe je dat? Ik kan het niet vinden | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 10:24 |
specialisatie -> tourisme | |
ffffffffffffffffhhhhhhhhh | zondag 17 maart 2013 @ 10:27 |
Hoe kan je een grote constructie afbreken? | |
Arashimashou | zondag 17 maart 2013 @ 10:31 |
ea-censors-its-own-support-number-on-its-forums Ik lach me de lul uit de broek. Nou ja, diep van binnen ben ik natuurlijk gewoon verdrietig. | |
PeterPastoor | zondag 17 maart 2013 @ 10:32 |
Ok thnx. Straks even naar kijken | |
Scorpie | zondag 17 maart 2013 @ 10:33 |
Goeie review | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 10:46 |
Ok. Op het moment is het wel mogelijk om studentenmigratie op gang te krijgen. maar dan moet je helemaal niets bouwen qua educatie, nog niet eens een basisschool en meteen beginnen met openbaar vervoer. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 10:51 |
even bij tweakers gekeken in hun tips topicdit wist ik niet... en:
| |
Troel | zondag 17 maart 2013 @ 10:55 |
Hmm, die laatste is wel buggy, want bij het stadhuis werkt het dus juist anders | |
ffffffffffffffffhhhhhhhhh | zondag 17 maart 2013 @ 10:56 |
Niemand die weet hoe je de grote constructie kan slopen? | |
Ztijlvol | zondag 17 maart 2013 @ 10:57 |
Ik heb een vraagje over mijn waterpomp. Ik heb in een stad een gigantisch waterpomp systeem met iets van 350 kg/hr ofzoiets. Nu kan ik als ik met mijn buurstad speel, slechts 110 kg/hr van mijn buurstad kopen, terwijl die buurstad zelf maar 10 kg/hr gebruikt. Hoe kan dit? Daarnaast heb ik ook mijn sewage filter naast mijn waterpomp gezet, maar ik zie nog niet direct dat alles daar blauwer wordt? | |
BaraCuda | zondag 17 maart 2013 @ 10:58 |
Ik heb bovenstaand probleem. Al een uur of 20 staat mijn grootste stad er zo bij. Let ook op het "mementeel" Ik kan dus helemaal niks met die stad | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 11:05 |
de surplus electra wordt gewoon gedeeld door het aantal steden waar je het aanbied. ook wanneer ze maar een fractie nodig hebben. 300 mw aan drie steden aanbieden zorgt er dus voor dat elke stad een quota van 100 mw krijgt ongeacht wat het gebruikt. ( ) | |
IceDustbin2 | zondag 17 maart 2013 @ 11:06 |
Maar je bied toch automatisch aan aan elke stad waar je mee verbonden bent? | |
davedavy | zondag 17 maart 2013 @ 11:09 |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 11:11 |
Ik hoop(!) dat de (basischool) formule nog wel rekening houdt met het aantal steden dat daadwerkelijk iets af wil nemen anders is het nog kutter | |
JaimyLee | zondag 17 maart 2013 @ 11:17 |
Wat Ik heb elektriciteit te kort, dus ik bouw meer dingen om het op te wekken, en sluit wat gebouwen af om het gebruik te verminderen. Somehow word m'n tekort steeds groter en groter | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 11:18 |
zet gewoon een kern centrale neer | |
PBateman1978 | zondag 17 maart 2013 @ 11:21 |
Oh Maxis.... | |
JaimyLee | zondag 17 maart 2013 @ 11:22 |
Niet genoeg geld en bang voor een meltdown M'n universiteit is bezig naar onderzoek greatwork zonnepanelen | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 11:23 |
als je een community college hebt of hoger (uni) kan je makkelijk een kerncentrale bouwen... vervolgens kan je 2 torens researchen die nog meer power genereren.. ik had gegeven moment een kerncentrale die 1,2 kW leverde | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 11:28 |
Dat is niet echt veel. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 maart 2013 @ 11:31 |
| |
IceDustbin2 | zondag 17 maart 2013 @ 11:31 |
Wanneer komt die improved traffic patch dan? | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 maart 2013 @ 11:34 |
New SimCity Update: Lead Gameplay Scripter Guillaume Pierre shows off an upcoming traffic fix: http://bit.ly/YEAM9q ze zijn nu aan het testen | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 11:35 |
Dat dat er nog niet in zat bij de release... | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 maart 2013 @ 11:36 |
tja. | |
Thrilled | zondag 17 maart 2013 @ 11:43 |
Ik denk dat we daar nu wel van af moeten stappen Er zitten nog veel meer dingen niet in de release-versie die nu pas gepatched worden. Verder vraag ik mij af of het veel nut heeft, ze zeggen dat ze voorrang krijgen om de weg op te mogen draaien.. In veel gevallen betekent dat niets meer dan: voorrang krijgen om aan te mogen sluiten in de file.. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 maart 2013 @ 11:46 |
als ze de rest van de files ook oplossen. de boodschap is wel duidelijk: plaats je fabrieken vooral aan je grootste wegen en niet achteraf. Ik weet dat ik m'n tradedepots alleen maar aan de hoofdweg plaats. Zonder aftakkingen naar andere wijken. omdat de olietrucks van de internationale markt steeds in de file stonden kreeg ik geen 160k winst per dag op olie en kon ik niet uitbreiden. | |
JaimyLee | zondag 17 maart 2013 @ 11:47 |
Thanks, toch maar even gebouwd. Hopen op geen meltdown en zo snel mogelijk zonnepanelen als greatwork | |
Augustus_Thijs | zondag 17 maart 2013 @ 11:50 |
Heb ik ook gehad.. Een dag later was mijn stad van paar dagen oud teruggezet naar ongeveer een half uur na het starten. Dus met net een power plant en klein wijkje | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 11:50 |
kmw dan ? 1200Mw iig (1 toren levert standaard 200 op, ik had 3x de eerste upgrade staan, die 400 per toren opleveren | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 11:52 |
gewoon de safety in de gaten houden.. die moet iig in het groen staan | |
dennis3d | zondag 17 maart 2013 @ 11:54 |
Eindelijk | |
remcoP | zondag 17 maart 2013 @ 11:57 |
1200 MW = 1,2 GW (Gigawatt) | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 11:58 |
oh.. giga was het... | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 12:04 |
ah ja.. dan is het wel meer/veel ja. kW = kilo Watt. En 1,2 kilowatt kan ik niet echt veel noemen. | |
Grrrrrrrr | zondag 17 maart 2013 @ 12:17 |
Grootste minpunt aan de hele game blijf ik toch echt de absurd kleine map vinden. Op geen enkel moment in de game heb ik het gevoel dat ik een grote metropool aan het bouwen ben... Map zou minstens 4 keer zo groot moeten zijn. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 12:21 |
Dat vind ik ook wel. Ik heb veel te snel de map volgebouwd. | |
iScripters | zondag 17 maart 2013 @ 12:32 |
Zou eens tijd worden En hopen dat ze niet alleen voorrang krijgen om de weg op te gaan, maar ook gewoon door rood crossen.. en misschien zelfs dat auto's aan de kant gaan voor ze.. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 12:34 |
Dat zou ook wel moeten inderdaad. | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 12:38 |
Ik heb ook een en al bacteriën in m'n stad nu. Eerder nooit last van gehad. | |
DeGemaskerdeMuchacho | zondag 17 maart 2013 @ 12:39 |
Zoek twee actieve spelers om een mooie regio te bouwen, en steden op elkaar af te stemmen. Meerdere steden p.p. | |
Augustus_Thijs | zondag 17 maart 2013 @ 12:41 |
Ik moet nog even oefenen met workers uitwisselen denk ik. Heb nu een mega industriestad gebouwd met een klein beetje residential. Maar als buurstad juist heel veel residential en weinig industrie. Maar de industriestad blijft zeuren dat er te weinig workers zijn, en de andere stad blijft klagen dat er te weinig werk is. Heb wel een treinverbinding, dus ze moeten kunnen forensen. Beetje jammer. | |
cherrycoke | zondag 17 maart 2013 @ 13:01 |
http://tweakers.net/nieuw(...)ans-stad-slopen.html | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 13:03 |
Mijn steden lopen telkens helemaal vast vanaf ongeveer 40k inwoners. Wat doe ik fout? | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 13:04 |
ja, er wordt niet gesynced, dus heeft het geen effect, volgens mij was al eerder bekend dat je andermans stad kon slopen maar dat deze changes niet naar de server werden geschreven omdat je niet de eigenaar van de savegame was.. | |
Danny | zondag 17 maart 2013 @ 13:10 |
klopt. stond een dag of vier geleden al in deze thread | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 13:22 |
http://www.rockpapershotg(...)al-play-easily-done/ En de shitstorm gaat door | |
Qunix | zondag 17 maart 2013 @ 13:28 |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 13:43 |
| |
MrTorture | zondag 17 maart 2013 @ 13:54 |
Ojee, ik wil mijn schooltje uitbreiden, maar daarvoor moet de bulldozer door een groot gebouw, of door een straat: Als ik nu die straat (rood gemarkeerd) vernietig, ben ik dan ook mijn aangrenzende gebouwen (groen) kwijt? | |
Maruna | zondag 17 maart 2013 @ 13:54 |
Beste revieuw en helemaal waar (helaas...) | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 13:57 |
als ik het zo zie blijven ze beide staan, je kan zelf kijken wat er gebeurd: bulldozer selecteren, klikken op de weg en slepen (niet loslaten in de tussen tijd) gebouwen worden niet geel? dan kan je em weg halen, worden ze wel geel kan je annuleren met escape | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 13:57 |
Als het zo zie, liggen die groene gebouwen aan de 'zij'straten van je roodgemarkeerde weg. | |
MrTorture | zondag 17 maart 2013 @ 14:10 |
Ah ja ga ik proberen thnx | |
Dj_Day-V | zondag 17 maart 2013 @ 14:16 |
Kerncentrale ontploft. Overal straling Hoe fix ik dit? Ik sloop die kapotte toren en dan krijg ik juist nog meer straling | |
remcoP | zondag 17 maart 2013 @ 14:19 |
Natuurlijk. Eerst wordt de straling nog deels tegengehouden door het gebouw. Daarna niet meer. In Fukushima hebben ze ook niets gesloopt. | |
Qunix | zondag 17 maart 2013 @ 14:20 |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 14:22 |
Ik ga nu ff proberen om een school stad in de regio te plaatsen door te beginnen met openbaar vervoer overal neer te plempen en dan in één stad alle educatie te zetten. Dat zou in theorie moeten werken volgens mijn. | |
Dj_Day-V | zondag 17 maart 2013 @ 14:22 |
Ja fuck dit heel mijn stad is nu verneukt. Water helemaal vies. Nergens meer schoon water. Geen geld. | |
TigerXtrm | zondag 17 maart 2013 @ 14:28 |
In theorie ja. In de praktijk reizen studenten nog niet tussen steden | |
DeGemaskerdeMuchacho | zondag 17 maart 2013 @ 14:33 |
Iemand? | |
Davidboaz | zondag 17 maart 2013 @ 14:43 |
Hoe krijg je een bepaalde Regio Afdeling (bijv Vervoer & Transport) i je stad zodat je bep gebouwen kunt unlocken? | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 14:44 |
Wel als er geen educatie in de thuis stad is. dus ook geen basisschool of bibliotheek. (volgens mij dan. ik laat wel weten of het gelukt is ) | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 14:45 |
welke regio? en hoeveel steden pp? | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 14:46 |
per upgrade van je gemeentehuis en die krijg je per bepaald aantal inwoners | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 14:47 |
kwartet! | |
PeterPastoor | zondag 17 maart 2013 @ 14:50 |
Ik wil wel maar ben wel een beginner | |
DeGemaskerdeMuchacho | zondag 17 maart 2013 @ 14:53 |
Map is atol der reflectie. Wat mij betreft 3 personen totaal, 7 steden. Server is europa west 2. | |
DeGemaskerdeMuchacho | zondag 17 maart 2013 @ 14:53 |
Sorry, liever een beetje ervarener spelers. | |
PeterPastoor | zondag 17 maart 2013 @ 14:57 |
No problem | |
Disana | zondag 17 maart 2013 @ 14:57 |
Wat betekent 'stel stadsdiensten in om winkelaars met meer geld te trekken'? | |
RichardRichard | zondag 17 maart 2013 @ 14:58 |
Misschien meer bussen boten en vliegtuigen? | |
Disana | zondag 17 maart 2013 @ 14:59 |
Oh, vervoersdiensten. Ja zou kunnen. Al heb ik geen water. Dank, ik ga eens kijken. | |
TigerXtrm | zondag 17 maart 2013 @ 15:05 |
In mijn regio wil het maar niet lukken. Scholen hebben geen regionale studenten en in het regio overzicht zie ik ook nooit studenten reizen tussen steden. | |
Augustus_Thijs | zondag 17 maart 2013 @ 15:06 |
Wat ik jammer vind is dat je (alweer door die kleine maps) bijna verplicht bent om zo efficient te bouwen. Iedere vierkante meter moet uiteindelijk gebruikt zijn. Terwijl ik het ook leuk vind staan om een weggetje te hebben naar een afgelegen low density wijkje tussen de bomen. Maar nu is dat verspilling van kostbare grond. | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 15:08 |
Stuur maar een invite, waar wil je het overleg doen? irc.fok.nl oid? | |
Qunix | zondag 17 maart 2013 @ 15:08 |
Eens. | |
DeGemaskerdeMuchacho | zondag 17 maart 2013 @ 15:12 |
Kan, of over de chat van origin. Wat is je ID? | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 15:14 |
Haha, geweldig. De intonatie van de reviewer alleen al Nu was ik al behoorlijk sceptisch voordat de game uit was. Ik kan me voorstellen dat Maxis zich dood schaamt dat ze samen met EA dit product op de markt hebben gebracht. Mijn grootste punt van kritiek was EA zelf, welke altijd zo overdreven hun best doen de game voor iedereen tussen 8 en 88 speelbaar te maken wat uiteindelijk de games nooit ten goede komt. De server problemen had ik niet van tevoren zo verwacht, ik bedoel zo'n groot bedrijf zou toch een kleine calculaties kunnen maken van het aantal connecties dat ze verwachten. Maar de problemen welke deze review aanhaalt zoals het disfunctioneren van de Bluebox engine is voor mij toch wel het kersje op de taart hoor. Wat een faal zeg [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2013 15:15:45 ] | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 15:14 |
joog79 | |
DeGemaskerdeMuchacho | zondag 17 maart 2013 @ 15:19 |
Verzonden. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 15:46 |
daarom met regelmaat de centrale checken op veiligheid (verrek, het is net echt) | |
Dj_Day-V | zondag 17 maart 2013 @ 15:46 |
hoe? | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 15:51 |
Op de centrale drukken en kijken wat er staat. | |
Dj_Day-V | zondag 17 maart 2013 @ 15:51 |
Ja en dan...? | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 15:51 |
wat ik tevens jammer vind is dat je niet naadloos tussen steden en regio kan schakelen: dus als je uit zoomt dat je dan naadloos overgaat naar de regio (geen apart knopje nodig) en dat je vervolgens weer naadloos, dus zonder laden, naar een andere stad kan.. als dat kon zou het simcity 4 gevoel voor mij grotendeels weg zijn.. ik heb het ooit in een ander spel gezien, weet alleen niet meer welk spel | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 16:01 |
Op die weg is verder geen kruispunt. | |
RichardRichard | zondag 17 maart 2013 @ 16:06 |
En als je eerst een dirt road aanleg en dan upgrade? Volgens mij heb ik dat wel is zo opgelost. Maar weet niet of het altijd werkt. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 16:08 |
check het soort weg dat je pakt (volgens mij moet je mid-density hebben), daardoor creer je 2 kruispunten vlak bij elkaar | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 16:13 |
Heb 'm maar op de weg rechts van het station aangesloten. Had overigens al alle andere wegdichtheden geprobeerd. | |
tim94 | zondag 17 maart 2013 @ 16:15 |
Ik ben gister begonnen met her creëeren van een industriestad een commercie stad en een woonstad Tot nu toe weinig succes :p wat vooral door geldtekort komt maar toch | |
iScripters | zondag 17 maart 2013 @ 16:19 |
Ik heb dit met 2 collega's wel werkend.. 1 heeft niets anders dan residential, 1 niks anders dan commercial, en je raad het nooit.. de 3e heeft niks anders dan industrie. Een 4e stad wordt gebruikt voor water, sewage en stroom.. alles verbinden met bus en trein en het werkt prima. | |
tim94 | zondag 17 maart 2013 @ 16:22 |
Ja ik weet dat het kan maar ik ben in m'n eentje, heb leningen overal en kan ze op het moment niet terugbetalen met een winst van 500 per uur -_- | |
lordteddybeer | zondag 17 maart 2013 @ 16:31 |
Wat een vaag spel is het toch. Opeens daalt mijn bevolking van 40k naar 10k terwijl er niks met mijn belasting inkomsten gebeurt | |
macca728 | zondag 17 maart 2013 @ 16:32 |
ja ik zette het op 20% en niemand vertrok. Wel vaag. | |
Melancholische-jongen | zondag 17 maart 2013 @ 16:46 |
Ik bouw een stad met alleen werk, dus geen residents. Maar de vacatures zijn voor hoge inkomens terwijl de landwaarde laag is. Hoe kan dit? | |
Breaker.Faker | zondag 17 maart 2013 @ 16:47 |
Wat een kut server wordt ik er weer uit gegooid. Ik ben beetje klaar mee met deze spel. Gewoon opslaan op de computer in plaats van een Cloud. Ik snap eens niet waarom dat zo is. Steam heeft het beter voor mekaar want daar kan je wel gewoon offline spelen. | |
iScripters | zondag 17 maart 2013 @ 16:59 |
dit*, niet eens*, elkaar*. Je kunt toch een andere server kiezen? Je moet dan wel weer opnieuw beginnen maar goed, je kunt blijven spelen. | |
VitaminWater | zondag 17 maart 2013 @ 17:02 |
Ach ja... *word, *uitgegooid, *mee... kun je er ook nog bijzetten Is er al iets gezegd over de datum dat de traffic-patch komt? | |
davedavy | zondag 17 maart 2013 @ 17:03 |
Sjonge jonge... Always online, gelukkig is er wifi bij de mac! | |
iScripters | zondag 17 maart 2013 @ 17:13 |
Nee. Zover ik weet geven ze ook geen ETA's over patches. | |
NatteBever | zondag 17 maart 2013 @ 17:18 |
Wanneer komt die mail over die gratis game? Vandaag toch ergens? | |
Trampoline | zondag 17 maart 2013 @ 17:20 |
Is deze game een beetje tof? moet ik denken aan een zoo-tycoon? | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 maart 2013 @ 17:21 |
ik weet niet wat ik hier op moet antwoorden. | |
over_hedge | zondag 17 maart 2013 @ 17:22 |
Hoe krijg je geld naar de GW? | |
Trampoline | zondag 17 maart 2013 @ 17:22 |
Ben nieuw met deze franchise en sinds die geloof ik, niet te piraten is... Kan ik hem niet even proberen. | |
Gezicht | zondag 17 maart 2013 @ 17:23 |
Altijd fijn.
| |
Trampoline | zondag 17 maart 2013 @ 17:25 |
Durfde al niets over de graphics op te merken. | |
STING | zondag 17 maart 2013 @ 17:26 |
Ik zou zeggen, help yourself: | |
Jump | zondag 17 maart 2013 @ 17:27 |
18maart is morgen pas. | |
Melancholische-jongen | zondag 17 maart 2013 @ 17:31 |
Moet je persé scholen hebben staan in dezelfde stad als waar je industrie staat? | |
Ensiferum | zondag 17 maart 2013 @ 17:38 |
Eigenlijk is SimCity gewoon een consolegame, omdat: - Modding = "hacking" - Kleine maps - Zeer beperkte keuze voor de speler (terraforming, spelinstellingen) - Geen diepgang in de simulatie En er is vast wel meer dat ik niet zo snel op kan noemen. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 17:45 |
daarmee impliceer je dat de consoles voor casual gamers is... in before shitstorm... | |
Ensiferum | zondag 17 maart 2013 @ 17:47 |
Ik wil ook wel expliciet vermelden dat de console voor casual gamers is Owja, de prijs is ook dat van een console game | |
over_hedge | zondag 17 maart 2013 @ 17:53 |
Weet iemand dit? | |
2Happy4U | zondag 17 maart 2013 @ 18:00 |
Dat is het ook. | |
Kleffe_Dop | zondag 17 maart 2013 @ 18:04 |
Inderdaad, eigenlijk wil je als speler de hele region als stad oppervlak kunnen gebruiken waarin je alle facetten van een stedelijk gebied terug kan laten komen; een drukker hi-rise centrum, rustige buitenwijk aan een baai, een industrieel/haven gebied aan een grote rivier en een pitoresk dorpje ergens in de bergen met de nodige tourist traps. In plaats daarvan kijk je nu tegen een vierkant blok hoge gebouwen en standaard grids aan. | |
prefix1 | zondag 17 maart 2013 @ 18:06 |
gaan de mappen nog grooter worden? en waar kan je snel leuk inkomsten per uur krijge heb nu 450 per uur vind dat vrij weinig... | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 18:06 |
Ja, want mlg games als Halo zijn zo casual. | |
Ensiferum | zondag 17 maart 2013 @ 18:08 |
Ik wacht op de SimCity versie | |
2Happy4U | zondag 17 maart 2013 @ 18:10 |
Halo is casualshooter #4929478 Doe dan CS | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 18:11 |
Oke man. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 18:12 |
dat ligt aan jou, ik kan het opkrikken tot ~10k per uur, en dat is exclusief de export van processoren die een shitload aan geld oplevert... | |
2Happy4U | zondag 17 maart 2013 @ 18:13 |
Hoezo niet? | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 18:14 |
Omdat het niet waar is. | |
tim94 | zondag 17 maart 2013 @ 18:15 |
Hoe krijg je in godsnaam daklozen uit je stad :p net alle huizen in m'n stad gesloopt om plaats te maken voor commercie maar het zit nu helemaal vol met daklozen xD | |
2Happy4U | zondag 17 maart 2013 @ 18:17 |
Console babby | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2013 @ 18:20 |
Ik speel ook Fifa, wat nu? | |
Ensiferum | zondag 17 maart 2013 @ 18:21 |
Heeft Halo zo'n aimbot omdat een console geen muis heeft? | |
2Happy4U | zondag 17 maart 2013 @ 18:22 |
Hoeveelste jaar? | |
Melancholische-jongen | zondag 17 maart 2013 @ 18:24 |
Ik bouw een commercieele/fabriek stad en dan een vriend alleen maar residents. Alleen al mijn shit staat leeg, hoe kan dit? | |
jogy | zondag 17 maart 2013 @ 18:31 |
Same here maar één van mijn steden gaat wel omhoog qua educatie zonder scholen te hebben . Heb nu een overschot aan bureaus gegenereerd van 5100 dus dar kan het iig niet aan liggen | |
dennis3d | zondag 17 maart 2013 @ 18:33 |
Hou op zeg het is hier Simcity geen ander gezeik | |
Romanus | zondag 17 maart 2013 @ 18:43 |
Arc de Triomphe met Empire State op de achtergrond | |
Isabeau | zondag 17 maart 2013 @ 18:45 |
Ben ik ook benieuwd naar! Banen genoeg | |
Grrrrrrrr | zondag 17 maart 2013 @ 19:04 |
Simcity is iig meer casual dan ik verwacht had. Tot mijn teleurstelling. En eerlijk gezegd voelt het meer als een leuke indie-game dan als een full-price toptitel van een grote uitgever/studio. | |
Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 19:06 |
Iedereen zegt dat hij/zei het een makkelijk spel vind. Maar blijkbaar ben ik behoorlijk dom want het lukt mijn dus niet om een leuke stad op te zetten. Wat doe ik nou fout | |
Vonkenboer | zondag 17 maart 2013 @ 19:08 |
Opzich, loopt het bij mij best aardig Het zijn dan wel geen wolkenkrabbers maar toch | |
tim94 | zondag 17 maart 2013 @ 19:09 |
En dan heeft je casino een verlies van 12k per dag | |
Ensiferum | zondag 17 maart 2013 @ 19:10 |
Het is makkelijk als je de electronica in gaat. Iets anders en het wordt al lastiger. | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 maart 2013 @ 19:10 |
zet hem naast je station. Ergens anders werkt het niet. Fout in het spel. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 19:11 |
http://community.simtropo(...)moving-all-the-time/ moet ik nog eens mee experimenteren.. | |
n00b13 | zondag 17 maart 2013 @ 19:12 |
Is toch ook niet cool. Dat zo'n vierkant hebt met allemaal wolkenkrabbers. | |
Ensiferum | zondag 17 maart 2013 @ 19:15 |
Is het ook niet, maar de ruimte is te beperkt om optimaal en mooi samen te voegen | |
Vonkenboer | zondag 17 maart 2013 @ 19:17 |
Mag ik er bij vermelden dat ik een n00b ben wat betreft Simcity ? Ik heb de voorgaande versies niet of nauwelijks gespeeld | |
n00b13 | zondag 17 maart 2013 @ 19:18 |
Ik heb de voorgaande veel gespeeld. Maar deze niet. Ik wacht op de budgetbak. | |
Vonkenboer | zondag 17 maart 2013 @ 19:19 |
Vroeger vond ik ze namelijk gewoon moeilijk, er mankeerde altijd van alles aan mijn stad en ik kon nauwelijks boven de 20000 inwoners komen; en dit is mijn eerste redelijke stad ooit in een simcity spel | |
n00b13 | zondag 17 maart 2013 @ 19:26 |
Het is ook meer een familiespel geworden. Beetje jammer dat je account nog wel persoonsgebonden is | |
Breaker.Faker | zondag 17 maart 2013 @ 20:09 |
Ik wil een spoorlijn vast maken aan mij handelscentrum moet ik door een stadion aan leggen of is een spoorrails aan leggen naast de handelscentrum voldoende? | |
Ikwilookevenwatzeggen | zondag 17 maart 2013 @ 20:18 |
Ik zou 'm door een stadion aan leggen. | |
Adolecens | zondag 17 maart 2013 @ 20:43 |
spoorlijn is voldoende. In de buurt van die spoorlijn plaats je een groot handelscentrum. Een van de uitbreidingen is een railpoort. Die zet je vervolgens wel tegen de spoorlijn aan | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 20:45 |
Krijg mijn afval niet verwerkt, al 4 schoorstenen en nog komt er meer afval bij dan dat er wordt verbrand. | |
prefix1 | zondag 17 maart 2013 @ 20:45 |
laat andere mensen in je regio helpe om het op te halen of recyle het | |
over_hedge | zondag 17 maart 2013 @ 20:47 |
Kut spel Ik heb de belasting allemaal op 9 procent staan. En nog lopen ze te zeiken dat het te hoog is | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 20:47 |
ik kom altijd weg met 11-12% | |
over_hedge | zondag 17 maart 2013 @ 20:50 |
Ik ook normaal. Snap er niks van | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 20:50 |
ik ook | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 20:51 |
Bij een spoorwegovergang stopte de treinen om de politie met sirenes voor de laten. | |
n00b13 | zondag 17 maart 2013 @ 20:55 |
Netjes. Het valt me nog mee dat ze niet dwars door elkaar heen rijden. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 20:56 |
ik wil spoorbruggen, gewoon om het net eff wat realistischer te maken | |
IkStampOpTacos | zondag 17 maart 2013 @ 20:58 |
Alsof je daar ruimte voor hebt. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 20:59 |
och, i.p.v. een rails over een weg een rails die naar bovengaat en weer naar beneden... | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 21:08 |
Dat zou mijn voorkeur ook hebben. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 17 maart 2013 @ 21:09 |
Nee inderdaad. | |
ffffffffffffffffhhhhhhhhh | zondag 17 maart 2013 @ 21:10 |
Hoe sloop ik een grote constructie? | |
IkStampOpTacos | zondag 17 maart 2013 @ 21:11 |
Hoe krijg je een brede weg bij je station? Ik kan alleen zo'n kleine 2 lane weg krijgen bij mijn station. | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 21:14 |
dat heeft hij nu ook.. en die kan je volgens mij niet veranderen | |
IkStampOpTacos | zondag 17 maart 2013 @ 21:16 |
Ja, lame en verschrikkelijk irritant. | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 21:24 |
Gaat wel aardig, inkomsten zij 19k per uur exclusief inkomsten van casino's. | |
over_hedge | zondag 17 maart 2013 @ 21:25 |
Heb je grote casinos? Of alleen die kleintjes? | |
Breaker.Faker | zondag 17 maart 2013 @ 21:27 |
Ik kan nergens een pro stadion bouwen. Ik heb nu het geld ervoor. Als ik naast een weg wilt plaatsen gaat dit niet. Wat doe ik fout? | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 21:27 |
2 grote en 1 kleine. | |
over_hedge | zondag 17 maart 2013 @ 21:28 |
Verdienen die wat dan? Ik heb steeds die bug dat alleen die kleintjes wat verdienen | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 21:29 |
te weinig ruimte? en voor de mensen die het nog niet wisten:
| |
Wabli | zondag 17 maart 2013 @ 21:29 |
Hoelang duurt het verwerken van een stad? ik ben al twee dagen aan het wachten. | |
over_hedge | zondag 17 maart 2013 @ 21:29 |
Die stad kan je vergeten. Krijg je niet meer terug | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 21:30 |
ik heb op twitter even een berichtje ingeschoten over het waarom daarover | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 21:33 |
Ik verdien in totaal 26k aan casino's. | |
Breaker.Faker | zondag 17 maart 2013 @ 21:33 |
Heb genoeg ruimte ervoor | |
mschol | zondag 17 maart 2013 @ 21:33 |
je krijgt snappoints te zien? screenshot? | |
Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 21:36 |
Helpen parken tegen luchtvervuiling? Is er überhaupt iets dat er tegen helpt? | |
IkStampOpTacos | zondag 17 maart 2013 @ 21:42 |
Andere schoorstenen bouwen bij energiecentrales, stad uit de wind bouwen, hogere scholing van jouw stad zodat je high tech industrie krijgt. | |
IkStampOpTacos | zondag 17 maart 2013 @ 21:44 |
Hebben jullie soms ook dat je probeert ergens een park probeert neer te zetten dat park niet verschijnt maar de gebouwen wel verdwijnen? Je krijgt dan zo'n lege plek waar dat park hoort te komen. | |
Dientje12 | zondag 17 maart 2013 @ 21:47 |
Leuk spel, beetje wennen nog | |
Wabli | zondag 17 maart 2013 @ 21:49 |
| |
Johan1994 | zondag 17 maart 2013 @ 22:04 |
Heb geen industrie, heb uitstekend openbaar vervoer, alle mensen zijn hoogopgeleid en nog steeds is de lucht niet gezond | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 22:18 |
Het kan ook van andere steden komen uit de regio. | |
ffffffffffffffffhhhhhhhhh | zondag 17 maart 2013 @ 22:33 |
Ik heb het idee dat zo'n structuur de grootste steden op gaat leveren. Afval, stroom, water en stront laat je door de buren doen. Volgens mij past een universiteit niet goed in zo'n hokje dus daar kan ik beter een groter hokje voor maken. | |
iScripters | zondag 17 maart 2013 @ 22:34 |
Krijg nu een melding in de trand van 'criminelen zijn 's nachts een stuk brutaler, de politie kan ze niet meer aan'. Ok.. en nu? | |
Curlbrah | zondag 17 maart 2013 @ 22:35 |
Heb je al recherche upgrades op je politiekantoor? | |
ffffffffffffffffhhhhhhhhh | zondag 17 maart 2013 @ 22:35 |
Klik eens op het politiesymbooltje en kijk eens wat de dekking is van de wouten (alle straten die groen oplichten). Zet op een gebied dat niet oplicht (nog) een extra politiebureau. | |
iScripters | zondag 17 maart 2013 @ 22:38 |
Dank voor de tips. De 'groene dekking' is niet optimaal, de 'blauwe dekking' bij de criminaliteits-data-kaart wel. Ik ga eens een plek zoeken voor nog een. Recherche kan nog niet.. moet nog even wachten voor ik mijn uni kan uitbouwen. | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 22:38 |
Dekking van de wouten bij mij werkte het plaatsen van meerdere politieautos bij een politiegebouw. | |
roy600 | zondag 17 maart 2013 @ 22:42 |
werkt inderdaad het beste alleen stront, water, stroom e.d. kun je ook plaatsen. Gewoon plaatsen met parkjes om de waarde hoog te houden. [ Bericht 1% gewijzigd door roy600 op 17-03-2013 22:52:41 ] | |
Scorpie | zondag 17 maart 2013 @ 23:23 |
Money gifts die niet aankomen | |
Dientje12 | zondag 17 maart 2013 @ 23:34 |
Ja, dus ik heb nu een heel druk stukje verkeer.. Heb zo'n drukke weg erneer gezet maar alles staat nog vast en als ik een dikkere weg wil zetten lukt dit niet tenzij ik gedeeltes van me stad moet slopen Dus gewoon slopen maar? En nog iets beginnersfout ofzo ik hem mijn school precies op de plek gebouwd waar ik olie kan opboren.. Er is zo'n kaart waar je kan zien waar wat ligt en word opgegloeid.. Dus nu moet ik die school daar ook weer weghalen | |
iScripters | zondag 17 maart 2013 @ 23:53 |
Bug ontdekt, weet niet of het al bekend was: Wanneer je het scherm krijgt dat je stad failliet is, druk je op Escape om het menu te openen, daarna weer Escape om het menu te sluiten, et voila.. je stad loopt weer verder. Failliet-scherm blijft wel staan maar je krijgt weer geld binnen, zodra je weer in de plus komt gaat het scherm weg | |
Jump | zondag 17 maart 2013 @ 23:55 |
Yup, twee of drie keer op escape drukken en je kan lekker verder spelen. | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 00:17 |
Money gifts die onderweg vertwintigvoudigen . Heb vanavond 300000 verzonden en kreeg een uur later opeens 6000000 erbij . Oh en ook op de testserver is arbeid/studentenmigratie nog steeds fucked en power/water/stront op hoger verbruik nog steeds niet goed te doen tussen steden . Heb je 600kl/u aan capaciteit over komen er nog steeds steden tekort door die oerdomme berekening dat elke stad een vast deel van het beschikbare geheel gereserveerd krijgt. | |
Melancholische-jongen | maandag 18 maart 2013 @ 00:27 |
Ik heb nu een stad met 25,000 bezoekers! En met 0 inwoners! Echt super grappig. Een vriend van me heeft een stad gemaakt met alleen maar inwoners en het werkt uitstekend! Ik ben nu kolen aan het handelen, scholen, fabrieken en laag- middel winkels. | |
Dientje12 | maandag 18 maart 2013 @ 00:35 |
Netjes, heb jij er ook last van dat er wegen zijn die vastlopen die je niet meer kan upgraden omdat de gebouwen te dicht bijelkaar staan? Ik heb nu drukke wegen maar wil ze groter maken maar dan moet ik gebouwen vernietigen, echt veel | |
Gezicht | maandag 18 maart 2013 @ 00:43 |
Wat bedoel je met brede weg? De weg op m'n printscreen (drukke weg) zit volgens mij standaard aan het station vast. | |
Dientje12 | maandag 18 maart 2013 @ 00:45 |
Ja, maar ik kan hem niet naar die weg upgraden omdat de weg al geplaatst is ofzo | |
Gezicht | maandag 18 maart 2013 @ 00:49 |
Het kleine stukje weg recht voor het station kun je volgens mij idd niet upgraden omdat het (voor normale wegen) al maximaal is. Verder had ik alleen problemen met het aansluiten van de stationsweg op al bestaande wegen. | |
Dientje12 | maandag 18 maart 2013 @ 00:51 |
Ja, maar ik kan de bestaande wegen (drukke weg) niet meer upgraden naar snelweg met trambaan.. | |
Melancholische-jongen | maandag 18 maart 2013 @ 01:03 |
Nee, geen last van. Dan moet je wel gewoon ff slopen. Dan komt wel weer terug. | |
Dientje12 | maandag 18 maart 2013 @ 01:04 |
Oke | |
s0ul1991 | maandag 18 maart 2013 @ 01:06 |
Al enig idee uit welke games we kunnen kiezen? | |
mschol | maandag 18 maart 2013 @ 01:12 |
nope | |
theKiD | maandag 18 maart 2013 @ 02:32 |
Ik wil deze game ook spelen! Alleen mijn laptop kan dat niet aan | |
mschol | maandag 18 maart 2013 @ 02:43 |
klopt: roads en avenue's zijn 2 verschillende types, een road is dus niet te upgraden naar avenue, die moet je echt apart neerleggen | |
Probably_on_pcp | maandag 18 maart 2013 @ 05:07 |
Godverdomme dat gezeik met die power en water in de regio Ene moment is alles goed, maar dan vervang ik in de utility stad de watertorens door waterpompstations waardoor ik uiteindelijk veel meer capaciteit heb en plotseling heeft mijn grootste stad een probleem met de toevoer van water en power. Ik word er echt gek van, waarom neemt ie nou niet gewoon af wat ie af moet nemen. Er is meer dan genoeg power en water beschikbaar.... | |
roy600 | maandag 18 maart 2013 @ 07:08 |
Dat zeiden zij bij mij ook en ik kan prima spelen. Wat zijn je specs? [ Bericht 0% gewijzigd door roy600 op 18-03-2013 07:13:31 ] | |
roy600 | maandag 18 maart 2013 @ 07:15 |
Hoe kon je er ook alweer voor zorgen dat het water nooit opraakt? | |
theKiD | maandag 18 maart 2013 @ 07:26 |
Videokaart zal niet toereikend zijn... Pentium (R) Dual-core CPU T4500 @2.30Ghz 2.30Ghz Mobile intel 4 series express chipset family Heb het ook nagekeken met http://www.systemrequirementslab.com/cyri | |
dennis3d | maandag 18 maart 2013 @ 07:37 |
Ben benieuwd wat we gaan krijgen vandaag | |
roy600 | maandag 18 maart 2013 @ 07:37 |
Nee dat is inderdaad aan de te lage kant, jammer! | |
Black-Hole | maandag 18 maart 2013 @ 08:05 |
Waterpomp en je zuiveringsinstallatie naast elkaar plaatsen. | |
KlaasSjaakvaak | maandag 18 maart 2013 @ 08:12 |
Plants VS Zombies SimCity 4 Deluxe Need for Speed: Most Wanted Battlefield 3 Bejeweld 3 Dead Space 3 Mass Effect 3 | |
Qunix | maandag 18 maart 2013 @ 08:17 |
serieus? Kiezen tussen een flash game (Bejeweld) en een echte welwerkende Simcity game? | |
Troel | maandag 18 maart 2013 @ 08:18 |
Ik heb nog geen mail voor zover ik weet? | |
roy600 | maandag 18 maart 2013 @ 08:19 |
Bedankt | |
Jorwol | maandag 18 maart 2013 @ 08:20 |
Ik kan me niet voorstellen dat Simcity 4 er bij zou zitten. | |
davedavy | maandag 18 maart 2013 @ 08:34 |
Empire State verdient 100k/ uur. | |
davedavy | maandag 18 maart 2013 @ 08:34 |
Bron? | |
Scorpie | maandag 18 maart 2013 @ 08:36 |
Ben benieuwd wanneer we de mail krijgen | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 08:52 |
Gisteravond lekker gespeeld in een 7 city map met één ander. Dat maakt het toch wel weer iets interessanter. Alleen jammer dat mijn productiestad genekt wordt door files waardoor ik extreem weinig kan leveren aan de global market waardoor ik geen handelspoort kan bouwen en dus geen alternatief kan maken voor de weg . Dat terwijl ik aangesloten ben aan rails en water . | |
Grrrrrrrr | maandag 18 maart 2013 @ 09:12 |
In dat geval wordt het ME3 | |
mschol | maandag 18 maart 2013 @ 09:37 |
nergens is dat lijstje te vinden, tenzij je met een echte bron komt is het gewoon een bijeengeraapt zooitje games die ik niet in een keuze zie zitten | |
beelz | maandag 18 maart 2013 @ 09:42 |
Ik hoop op een werkende versie van Simcity. | |
Thrilled | maandag 18 maart 2013 @ 10:14 |
Iemand plaatste dat lijstje al die hij van een betrouwbare bron had gekregen, we zien het morgen wel | |
mschol | maandag 18 maart 2013 @ 10:20 |
dat was dezelfde persoon, en het lijkt haast alsof hij alleen daarvoor heeft geregistreerd | |
Vinno | maandag 18 maart 2013 @ 10:22 |
Ben wel erg benieuwd. Zat al tijdje te denken om BF3 aan te schaffen... (Hiervoor alleen maar op PS3 gespeeld) | |
Danny | maandag 18 maart 2013 @ 10:26 |
doe mij maar een voucher voor de eerste 2 expansion packs | |
IkStampOpTacos | maandag 18 maart 2013 @ 10:27 |
Ja dat is een betere optie inderdaad. Gratis DLC. Óf gratis BF3 premium als je BF3 al hebt natuurlijk. | |
lipjes | maandag 18 maart 2013 @ 10:27 |
Al iets bekend over de gratisch games? | |
lipjes | maandag 18 maart 2013 @ 10:29 |
Asjeblieft niet, heb afgelopen donderdag premium gekocht | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 10:31 |
Meestal is het even wachten, in beide steden. Duurt even voor dat soort dingen aankomen (ja, ik weet, zelfs elektriciteit dat met 300.000km/s reist...) | |
Vinno | maandag 18 maart 2013 @ 10:34 |
Omdat ik Simcity via Origin heb, heb ik ook nog een "bon" van ¤20,- die ik voor 31 maart moet besteden. Hopelijk kan ik dan BF3 gratis krijgen vanwege Simcity gezeik en dan premium kopen voor ¤29,- | |
VitaminWater | maandag 18 maart 2013 @ 10:34 |
De hele pagina staat vol over deze vraag. Was je eerste actie van vandaag topic openen -> niet lezen -> vraag stellen...? | |
Black-Hole | maandag 18 maart 2013 @ 10:45 |
Grootste ergernis tot nu toe is eigenlijk wel dat je automatisch alle aan je weg liggende gebouwen sloopt zodra je die weg verwijderd. Flinke moneysink als het om dure gebouwen zoals universiteiten gaat. Misschien nog wel irritanter dan die pathfinding bugs... | |
Isabeau | maandag 18 maart 2013 @ 10:47 |
Nou inderdaad! Ik heb al redelijk wat dure gebouwen op die moment moeten opgeven. | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 10:47 |
Soms vind ik het wel makkelijk, het zou een keuze moeten zijn. | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 10:48 |
Dat is gewoon dom als je ook nog eens op 'Ja graag!' drukt in zo'n situatie. | |
Black-Hole | maandag 18 maart 2013 @ 10:48 |
Het is ook compleet niet logisch als dit het geval is bij een upgrade naar een avenue.... | |
lipjes | maandag 18 maart 2013 @ 10:49 |
Oh nee, lees niet altijd terug. Las net wel op Tweakers dat we blijkbaar uit alle EA games kunnen kiezen. In dat geval, crysis 3 | |
Black-Hole | maandag 18 maart 2013 @ 10:49 |
En dan annuleer je en kan je de weg niet meer upgraden naar een avenue.... Of is er een workaround dan en mis ik iets? | |
mschol | maandag 18 maart 2013 @ 10:50 |
wegen aan dure gebouwen laat ik dan ook liggen, tenzij ik zat geld heb... niet echt ideaal... | |
mschol | maandag 18 maart 2013 @ 10:52 |
enige manier is om het gebouw te slopen als je van road naar avenue wilt.. die treinstations vind ik nog irritanter met hun prefab roads | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 10:53 |
Ah, op die fiets. Ik dacht dat je gewoon een weg aan het slopen was en per ongeluk een geplaatst gebouw neer haalde. Vond het al vreemd . Ja best vervelend dat je bij het herinrichten van je stad geen upgrade kan doen van je wegen van normaal naar avenue. True . Maar dat soort gebouwen gooi ik zo veel mogelijk meteen al aan een avenue om het te voorkomen. | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 11:01 |
Je moet gewoon heel erg goed nadenken voor je wegen gaat leggen, wordt het een hoofdweg of niet. | |
Black-Hole | maandag 18 maart 2013 @ 11:03 |
Dat is zeker zo al heb je lang niet altijd genoeg geld om dat al direct vanaf het begin te doen bij een nieuwe stad. Sinds het versturen van geld naar je andere steden nog niet helemaal vlekkeloos werkt begin ik daar niet aan Gevolg is dat je dan later alsnog kan/moet upgraden omdat het te druk wordt en je nu wel de resources hebt. | |
dj_ko | maandag 18 maart 2013 @ 11:04 |
Ik heb trouwens heel vaak bij het slopen van leegstaande gebouwen dat ik of de verkeerde aan klik, of als ik het sloopmenu wil sluiten met het kruisje ik er net ff naast klik.... | |
IkStampOpTacos | maandag 18 maart 2013 @ 11:04 |
Parkinson hebben. | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 11:05 |
Je hoeft niet meteen alle infrastructuur aan te leggen, je kun in één hoek beginnen en dan doorgroeien. Gaat prima eigenlijk. | |
waxmask | maandag 18 maart 2013 @ 11:05 |
Tis dat ik nog met een mager internet zit en wacht op de UPC monteur. Maar ik wilde eens een spiraal proberen met een hoofdweg. Zonder kruisingen en maar 1 weg naar het midden en weer terug met misschien aftakkingen naar vliegveld,station en eventuele water en riool stuff. Wel met rechte wegen en bochten in de hoeken en optimaal plaats voor een max RCI. | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 11:05 |
En? Ze bouwen wel weer nieuw | |
MrTorture | maandag 18 maart 2013 @ 11:05 |
Daar zat ik gisteren ook mee te klungelen ja Denk dat ik het nu anders aanpak: Wegen downgraden tot het laagste bestrate niveau (geen zandpad dus) en dan de grote drukke hoofdweg er zo dicht mogelijk bij leggen. Vervolgens die straat vlak voor en na het gebouw koppelen aan de drukke hoofdweg. Kijken wat dat oplevert. Ziet er wel chique uit als je grote gebouwen hun eigen straatje hebben | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 11:07 |
Wel vervelend als er op een gegeven moment een groot kantoren of woongebouw staat en er een dikke file ontstaat bij die afslag. | |
Surveillance-Fiets | maandag 18 maart 2013 @ 11:08 |
vooral leuk met wolkenkrabbers. | |
MrTorture | maandag 18 maart 2013 @ 11:09 |
Hmmm, dan maak ik em iets minder klein Maar ik vind het sowieso raar om gebouwen direct aan de grootste wegen te bouwen, liefst altijd met een zijstraat. De kleine maps dwingen je echter wel om te proppen | |
IkStampOpTacos | maandag 18 maart 2013 @ 11:09 |
Clinics zijn zo belachelijk duur voor een beginnende stad... Heb vaak rond de 1k inwoners met een inkomen van +2k of zo als ze daarom beginnen te zeiken. | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 11:11 |
Je hoeft je volk niet altijd te geven wat ze vragen he | |
IkStampOpTacos | maandag 18 maart 2013 @ 11:11 |
Nee klopt maar dan zit ik nu op 4 doden per dag... | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 11:12 |
Dat overleeft je stad wel hoor . | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 11:13 |
Vanavond trouwens maar even mijn productiestadje halveren qua inwoners en de commercie eruit flikkeren om te kijken of mijn doorstroming dan beter gaat . | |
IkStampOpTacos | maandag 18 maart 2013 @ 11:13 |
Het zou helpen als niet elke auto letterlijk 3 keer over dezelfde weg hoeft te rijden. Die benzine mag wel wat duurder daar, misschien dat die mensen dan niet steeds rondjes rijden op de drukste wegen. | |
MrTorture | maandag 18 maart 2013 @ 11:15 |
Lol ja, volg maar eens een bus edit: Ik had ineens een tekstwolkje "De bus is overvol, ik denk dat ik me maar ziek meld" bij een bushalte staan. Geen wachtenden daar, dus de halte zelf kon de werkdruk niet meer aan | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 11:19 |
Ha, inderdaad, dat ook nog. Naja, ik weet niet of pathfinding al getweaked is op de testserver trouwens anders wacht ik daar wel ff op en ga ik wel verder met een andere stad. | |
Augustus_Thijs | maandag 18 maart 2013 @ 11:33 |
Inderdaad | |
Totem_paal | maandag 18 maart 2013 @ 11:41 |
Ik vraag me af... Ik heb 2 keys voor simcity..... ik kreeg eerst een RU versie... deze geinstalleerd en ff gespeeld... Maar dat was het toch niet... Dus geklaagt bij de webshop waar ik hem gekocht heb. En een nieuwe key gekregen. Nu wel de goede. Allebij op zelfde origin account geactiveerd... Krijg ik nu 2 games??? | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 11:42 |
Tweaken? Compleet herschrijven bedoel je. | |
Augustus_Thijs | maandag 18 maart 2013 @ 11:42 |
Inderdaad, dat staat een stuk mooier. Maar ja, kostbare ruimte he.. | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 11:43 |
Zoals ik het gelezen heb worden er alleen wat extra voorwaarden aan gehangen zodat het getriggered wordt om een alternatieve route te zoeken. | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 11:45 |
Een toeristenstad is trouwens qua inkomsten ook zo betrouwbaar als een bipolaire borderliner met een scheermesje. | |
stbabylon | maandag 18 maart 2013 @ 11:45 |
Waarvoor is de ruimte nodig dan? Een stad van 50k werkt prima. | |
Wells.p | maandag 18 maart 2013 @ 11:47 |
Best wel groot verschil qua prijs. Doe mij maar DLC van SimCity | |
Fred | maandag 18 maart 2013 @ 11:50 |
pathfinding vindt niet plaats op de server, maar lokaal op je computer... | |
jogy | maandag 18 maart 2013 @ 11:50 |
Ah ok, dus dat kunnen ze niet echt testen op de testserver. Klinkt wel logisch | |
IkStampOpTacos | maandag 18 maart 2013 @ 11:51 |
Kan zo'n kruising niet anders? Ik erger me dood aan dat scheve vak op die splitsing. http://puu.sh/2jNCq | |
Totem_paal | maandag 18 maart 2013 @ 11:51 |
Mijn stad is nu ook onspeelbaar geworden.... Heb in een map 3 keer mijn stad met de grond gelijk gemaakt... opnieuw begonnen en stap voor stap de stad weer opgebouwd. Politie bureau die alles kon bereiken. Brandweer kazerne die alles kon bereiken. ziekenhuis die alles kon bereiken. En zo steeds stukje bij stukje weer opgebouwd. Todat ik meldingen kreeg over de criminaliteit/gezondheidszorg/brand etc... Mijn stad was nog niet zo heel groot max 20K inwoners. Geen verkeers opstoppingen... Blijken er helemaal geen politieauto's rond te rijden, ambulances rond te rijden en brandweerwagens???? Wagenpark uitbreiden... politie auto's rijden direct je map uit!!!! of een politiebureau in om niet meer terug te keren. Ze rijden ook niet naar de steden in de regio. (heb ze ook niet uitgeleend... ) Maxis man gaat er ook niet op uit. Geef je hem opdracht misdaad te bestreiden of gewonde sims te helpen... gebeurd er niets! Ja de kosten gaan eraf... ff op google gekeken, en ik lees de zelfde verhalen bij mensen die inderdaad ook de stad al meerdere keren met de grond gelijk gemaakt hebben. Deze stad laten we maar ff met rust tot deze bugs opgelost zijn... Jammer want ik speelde met een aantal mensen in deze regio. | |
over_hedge | maandag 18 maart 2013 @ 11:54 |
Er komen helemaal geen arbeiders enzo van andere steden naar mijn stad ook niet van great work (arcologie) Is dit weer uitgezet of zo? | |
IkStampOpTacos | maandag 18 maart 2013 @ 11:54 |
Wel genoeg OV? |