abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 14:08:25 #201
137949 Disana
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:08:37 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124004230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:03 schreef kensei het volgende:

[..]

Het probleem is dat je normale wegen niet efficiënter kan uitlijnen dan avenues, omdat ze dan ruimte overhouden voor een extra baan in het midden. Het kan alleen als je de wegen gaat trekken zonder de guiding lines te volgen, en zonder guiding lines precies de goede ruimte overhouden is niet te doen.
Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoor :P. De avenues en wegen hebben geen slechtere of betere manier voor het maken van de meest efficiënte blokken als je in een gelijkwaardig blok bijvoorbeeld 2*2 hoogbouw gebouwen wil hebben. Het blijft aankloten denk ik. Ga er vanavond in ieder geval mee prutsen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_124004246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij

E-mail of Origin ID

en bij Wachtwoord.

In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
Je moet je aanmelden bij Origin

Lang leve altijd online! *O*
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:09:57 #204
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124004273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij

E-mail of Origin ID

en bij Wachtwoord.

In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
Erh. Heb je überhaupt een origin account? Zo niet dan moet je eerst dat registreren en daarna de code invoeren tijdens de installatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 14:10:06 #205
137949 Disana
pi_124004275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef Disana het volgende:
Ik heb het spel zojuist binnen en begrijp niet wat ik in moet vullen bij

E-mail of Origin ID

en bij Wachtwoord.

In het doosje vind ik alleen een heel lang serienummer.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:09 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Je moet je aanmelden bij Origin

Lang leve altijd online! *O*
Ja ik had de optie 'account aanmaken' gemist. Dank.
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 14:13:41 #206
364681 over_hedge
pi_124004403
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:56 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:

[..]

Dan heb ik niks gezegd. Aanvraag is inmiddels akkoord. Wel vreemd dat mn duur geïmporteerde computers er bij mijn voorraad wel af gaan, maar bij de constructie er niet bijkomen. Zal ook wel vertraagd zijn.
Alles is vertraagd in dit spel :( Beetje jammer :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 14:15:47 #207
137949 Disana
pi_124004471
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh. Heb je überhaupt een origin account? Zo niet dan moet je eerst dat registreren en daarna de code invoeren tijdens de installatie.
Ik ben eruit. Heb er zin in *O*
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:16:46 #208
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124004508
Ik word compleet gestoord van die kansloze pathfinding "AI". Al mijn trade trucks rijden rondjes om elkaar van spullen te voorzien die mijn tradingcenters niet aannemen. Situatieschets:

- 1 groot tradingdepot (12 trucks)
- 2 kleine tradingdepots (8 trucks)
- 2 kolenmijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 oremijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 smeltingfabrieken (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- chipsetfabriek met 4 attachements en max trucks

De trucks van de fabrieken zorgen ervoor dat alle lokaal gebruikte materiaal bij de fabrieken terechtkomen OF (indien fabrieken voorzien) bij het grote tradingdepot. Technisch gezien heb ik dus 20 trucks over.

En vervolgens faalt de AI compleet. Van de 20 trucks rijden er 18 rond binnen mijn stad met spullen die ze niet afleveren, om weer terug te keren bij het grote depot. Effectief rijden er maar 2 naar de global market om chips te verkopen met als resultaat dat ik:

a) door mijn storage heen ben qua chipsets en mijn fabriek dus stil ligt om de halve klap
b) ik niet genoeg omzet draai qua handel, en mijn trade HQ niet kan uitbreiden waardoor ik geen chipset lots kan bouwen op het grote tradingsdepot waardoor ik bergen met chips via de trein kon vervoeren.

Eindresultaat: Stad draait helemaal de tering in, 8 uur werk voor niks. Vlieg maar in de fik EA, voorlopig geen SimCity meer voor mij...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:18:03 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_124004561
Maar verkoop naar de GM komt niet vanuit de vrachtwagens van jezelf toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:20:47 #210
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124004654
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:18 schreef Troel het volgende:
Maar verkoop naar de GM komt niet vanuit de vrachtwagens van jezelf toch?
Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124004807
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik je gewoon niet zo goed hoor :P. De avenues en wegen hebben geen slechtere of betere manier voor het maken van de meest efficiënte blokken als je in een gelijkwaardig blok bijvoorbeeld 2*2 hoogbouw gebouwen wil hebben. Het blijft aankloten denk ik. Ga er vanavond in ieder geval mee prutsen.
Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:



Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
pi_124004867
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:27:24 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_124004953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:20 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Tuurlijk wel... Jouw trucks exporteren jouw <insert handelsgoederen> naar de GM, en komen terug met cash. Je krijgt je geld pas op het moment dat je truck terug komt van de GM en daadwerkelijk dockt in een van je tradingdepots..
Dat is niet wat elders werd gezegd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124004954
quote:
Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje :P
pi_124005036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:16 schreef DeeCruise het volgende:
Ik word compleet gestoord van die kansloze pathfinding "AI". Al mijn trade trucks rijden rondjes om elkaar van spullen te voorzien die mijn tradingcenters niet aannemen. Situatieschets:

- 1 groot tradingdepot (12 trucks)
- 2 kleine tradingdepots (8 trucks)
- 2 kolenmijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 oremijnen (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- 2 smeltingfabrieken (max capaciteit met 8 trucks totaal)
- chipsetfabriek met 4 attachements en max trucks

De trucks van de fabrieken zorgen ervoor dat alle lokaal gebruikte materiaal bij de fabrieken terechtkomen OF (indien fabrieken voorzien) bij het grote tradingdepot. Technisch gezien heb ik dus 20 trucks over.

En vervolgens faalt de AI compleet. Van de 20 trucks rijden er 18 rond binnen mijn stad met spullen die ze niet afleveren, om weer terug te keren bij het grote depot. Effectief rijden er maar 2 naar de global market om chips te verkopen met als resultaat dat ik:

a) door mijn storage heen ben qua chipsets en mijn fabriek dus stil ligt om de halve klap
b) ik niet genoeg omzet draai qua handel, en mijn trade HQ niet kan uitbreiden waardoor ik geen chipset lots kan bouwen op het grote tradingsdepot waardoor ik bergen met chips via de trein kon vervoeren.

Eindresultaat: Stad draait helemaal de tering in, 8 uur werk voor niks. Vlieg maar in de fik EA, voorlopig geen SimCity meer voor mij...
Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.

Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.

:(
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:29:30 #216
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005052
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is niet wat elders werd gezegd :)
Kan best, als je zelf kijkt zie je het gebeuren. Tip: selecteer de trade specialty, dan is het wat makkelijker te volgen aangezien al je trucks dan gemerkt worden..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005053
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef kensei het volgende:

[..]

Pas de 8e keer dat die gepost wordt, net zoals dat EA plaatje :P
Gifjes en filmpjes die aantonen wat voor zooitje het is geworden kunnen niet vaak genoeg worden geplaatst. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:31:41 #218
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005142
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Herkenbaar. Alles werkt prima, tot het op te grote schaal komt. Dan stagneert de export. Zelfde met toeristen. Draait leuk, tot je teveel casino's bouwt, dan lijkt alles opeens in elkaar te flikkeren. Tenzij je je gokhallen etc direct bij de ingang plaatst, maar dat slaat nergens op. Dan ben je je stad aan het aanpassen aan bugs in de GlassBox engine, terwijl je in feite gewoon een mooie en efficiente stad wilt bouwen.

Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.

:(
Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:31 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Het is inderdaad gewoon TE kansloos. Ik ben nu de 4e in een groep van 7 man die de game hebben die ermee kapt voor voorlopig, het spel zit vol gamebreaking bugs. Blij dat ik er i.i.g. niks voor neergelegd heb.
Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort :{
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124005249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:48 schreef kensei het volgende:

[..]

Kan wel maar je kan normale wegen niet uitlijnen op die maximale grootte, dus dan moet je met natte vinger werkt die wegen ongeveer goed gaan leggen waardoor je ook niet efficient bent
dat kan prima hoor..
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:34:23 #221
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124005253
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik 41 euro, hopelijk kan ik voor datzelfde geld een andere game uitzoeken binnenkort :{
Het blijft EA, dus reken maar op een 15 a 20 euro game van minimaal 1 jaar oud...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124005260
Ik heb ook niet veel zin meer om te spelen tot die bugs eruit zijn ;(
pi_124005283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:34 schreef mschol het volgende:

[..]

dat kan prima hoor..
Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
pi_124005328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:24 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je niet meer kan bouwen met normale wegen als je de guide lines volgt:

[ afbeelding ]

Je blijft dan tussen die blokken gebouwen (vakken zijn max density) ruimte overhouden
perfecte plek voor een lang parkje, zonder in te boeten aan ruimte..

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:35 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik heb het over guidelines, zie afbeelding
kwestie van 2x over een road heen gaan en je guides staan goed..
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:36:24 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_124005342
Lijkt er steeds meer op dat ze bij EA half werk hebben geleverd.

Ze hebben wel bedacht dat SIM's van A naar B gaan, maar ze hebben verzuimd om fatsoenlijke routeringsprincipes te maken.

Dat gedoe met die agents levert natuurlijk wel een realistische simulatie op, maar ze zijn de failsafe vergeten: een timeout die de agents overruled als overduidelijk goederen van A naar B moeten en dat niet gebeurd.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Dit product is of niet goed getest, of het ging teveel moeite kosten om het op te lossen. Ik vrees voor het laatste (want dit zijn ze ECHT wel tegen gekomen toen ze het zelf speelden/testten), en dan houdt gelijk in dat dit voorlopig nog niet opgelost is. Wellicht pas bij SC6.
Nee, ze hebben bij EA een totaal verkeerd beeld van hoe SimCity wordt gespeeld.
Volgensmij rekenen ze op ongeveer een uur gamen per keer en dan een paar keer per week.
En dan duurt het heel lang voordat je stad echt groot is en je tegen dit soort problemen aan loopt.
Waarschijnlijk gingen ze er vanuit dat je tegen tijd wel een andere game bent gaan spelen.

Het kan haast niet anders dan dat er iemand met enorme oogkleppen rond loopt bij EA die in zijn eigen droomwereld leeft. Want als je ziet hoeveel tijd spelers in SC4 stoppen, dan kan je wel verwachten dat ze dat ook bij SC5 gaan doen.

Zal me niks verbazen dat ze pas over een maanden realiseren bij EA dat het kapitalen kost om de servers in de lucht te houden, terwijl er geen nieuwe inkomsten tegenover staan. :')
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')