quote:Op maandag 25 februari 2013 10:54 schreef Pharkus het volgende:
Geforceerd welbespraakt overkomen, succes in je carrière als ambtenaar
Succes in jouw leven als commercieel manager, waarin je de 'teamspirit' gaat verbeteren zodat 'alle neuzen dezelfde kant op staan' en jullie lekker 'out of the box' kunnen gaan denken om tot een hogere marge te komen op jullie unieke product.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:54 schreef Pharkus het volgende:
Dit.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:54 schreef Pharkus het volgende:
Zozo, origineel.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:56 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Succes in jouw leven als commercieel manager, waarin je de 'teamspirit' gaat verbeteren zodat 'alle neuzen dezelfde kant op staan' en jullie lekker 'out of the box' kunnen gaan denken om tot een hogere marge te komen op jullie unieke product._!
yep 100% waarquote:Op maandag 25 februari 2013 10:56 schreef zovty het volgende:
Niet weten dat backpacken slechts een excuus is om onveilig rond te neuken en het arbeiderschap nog even uit te stellen..
Veel plezier op je werk TS.
Hehe, 'pielemuisje'.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:56 schreef Pharkus het volgende:
Ben je bevreesd dat je pielemuisje de leegte niet kan opvullen die de vreemde pikken hebben achtergelaten?
Jammer joh, dat je imaginaire vocabulaire op je backfiret.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef Knevelt het volgende:
Wat een ondankbare proleten in mijn pareltje van een topic.
quote:Op maandag 25 februari 2013 11:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jammer joh, dat je imaginaire vocabulaire op je backfiret.
En dat terwijl ik vanuit altruïstische motieven het pauperniveau in KLB poogde te verhogen.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jammer joh, dat je imaginaire vocabulaire op je backfiret.
quote:Op maandag 25 februari 2013 10:59 schreef Knevelt het volgende:
Overigens ben ik in het echt ook zo welbespraakt hoor.
Lol, inderdaad. Ze voelen zich in sommige gevallen ook zo verheven. Ik bedoel, ik hou wel van reizen en ben zelf ook voor 6 maanden in Afrika geweest, maar dat ik er nu zo veel van heb opgestoken. Je leert nieuwe mensen kennen in een andere setting en het is leuk om nieuwe plaatsen gezien te hebben. Voor de rest is het echt niet zo bijzonder.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
ik ben het wel een beetje eens met de klacht hoor, iedereen houdt tegen woordig maar van reizen, en dan het liefst naar allerlei exotische locaties natuurlijk!
als je dan zegt dat je zelf een schurfthekel aan reizen hebt en je, als het aan jou lag, de benelux nooit meer uit zou komen, kijken ze je aan alsof je zojuist op een idool van hun afgod getuft hebt ofzo.
Jammer, ik had je graag eens hier willen verwelkomen maar die kans is pardoes verdwenenquote:Op maandag 25 februari 2013 11:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
ik ben het wel een beetje eens met de klacht hoor, iedereen houdt tegen woordig maar van reizen, en dan het liefst naar allerlei exotische locaties natuurlijk!
als je dan zegt dat je zelf een schurfthekel aan reizen hebt en je, als het aan jou lag, de benelux nooit meer uit zou komen, kijken ze je aan alsof je zojuist op een idool van hun afgod getuft hebt ofzo.
waar woon je? Ik heb gruwelijk veel gereisd voor mijn werk in het verleden, een van de redenen dat ik er nu zo'n hekel aan hebquote:Op maandag 25 februari 2013 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Jammer, ik had je graag eens hier willen verwelkomen maar die kans is pardoes verdwenen
Vriendin van mij ging voor een paar maanden naar Rome. Fucking Rome. Dat heeft haar ogen geopend en ze is heel anders geworden, blablabla. Wordt ze fucking boos als ik vertel dat ik niet in het buitenland wil studeren en die ervaring niet nodig heb.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
* trancethrust kijkt je aan alsof je zojuist op Ghandi hebt getuftquote:Op maandag 25 februari 2013 11:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ze heeft nu door hoe echte pizza's eruit zien ofzo?quote:Op maandag 25 februari 2013 11:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vriendin van mij ging voor een paar maanden naar Rome. Fucking Rome. Dat heeft haar ogen geopend en ze is heel anders geworden, blablabla. Wordt ze fucking boos als ik vertel dat ik niet in het buitenland wil studeren en die ervaring niet nodig heb.
Ik hou niet van reizen maar ik heb zo'n tiefus hekel aan nederland en het klimaat.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik zou ook een beetje triest worden als ik iemand als jij tegenkwam. Niets mis met wat andere dingen zien dan je gewend bent.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
Je staat daar helemaal alleen en je moet echt álles zelf regelen hoorquote:Op maandag 25 februari 2013 11:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ze heeft nu door hoe echte pizza's eruit zien ofzo?
denk dat ik meer van de wereld gezien heb als jij, als ik eerlijk mag zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik zou ook een beetje triest worden als ik iemand als jij tegenkwam. Niets mis met wat andere dingen zien dan je gewend bent.
M'n stad en straatquote:Op maandag 25 februari 2013 11:09 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
waar woon je? Ik heb gruwelijk veel gereisd voor mijn werk in het verleden, een van de redenen dat ik er nu zo'n hekel aan heb
Mooi! Een eerlijk is eerlijk, in Bulgarije ben ik nog nooit geweestquote:Op maandag 25 februari 2013 11:23 schreef Dven het volgende:
[..]
M'n stad en straat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kunnen we samen samen op het balkon/terras FOK!ken
Ik denk dat het best goed is om eens in een andere omgeving en vooral samenleving te leven. En dat je van bepaalde reizen zeker een hoop opsteken kan. Maar inderdaad, een paar maanden chillen in het westerse Rome valt daar niet echt onderquote:Op maandag 25 februari 2013 11:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vriendin van mij ging voor een paar maanden naar Rome. Fucking Rome. Dat heeft haar ogen geopend en ze is heel anders geworden, blablabla. Wordt ze fucking boos als ik vertel dat ik niet in het buitenland wil studeren en die ervaring niet nodig heb.
denk dat het niet zo zeer om het reizen gaat, als wel om al die opgeklopte blabla eromheen.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:25 schreef datismijnmening het volgende:
Waarom mogen meiden niet reizen?![]()
Kan het jou wat wchelen dat iemand iets van de wereld wil zien
Veel van die reizen zijn totaal niet bijzonder. Als je in een ziekenhuis in Afrika gaat meehelpen wil ik het nog wel geloven, maar niet ergens in een luxe kiet in Rome waar je alle gemakken hebt die je thuis ook hebt.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat het best goed is om eens in een andere omgeving en vooral samenleving te leven. En dat je van bepaalde reizen zeker een hoop opsteken kan. Maar inderdaad, een paar maanden chillen in het westerse Rome valt daar niet echt onder
Zou kunnen, maar laten we het topic niet verzanden in kijk "mijn e-penis is groter dan die van jou want ik heb meer gezien topic"quote:Op maandag 25 februari 2013 11:22 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
denk dat ik meer van de wereld gezien heb als jij, als ik eerlijk mag zijn.
wil nog niet zeggen dat ik reizen leuk vind
Ik zal consideratie hebben met je e-penis en het er niet meer over hebben.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:28 schreef zquing het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar laten we het topic niet verzanden in kijk "mijn e-penis is groter dan die van jou want ik heb meer gezien topic"
Ah, Erasmus. Klinkt me steeds meer als een soort pre-expat beweging; ze gaan veelal alleen met elkaar om en gaan ook vaak samen op pad. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. In ieder geval krijgen ze meer mee van alle collega-Erasmusstudenten dan van de lokale cultuur.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je staat daar helemaal alleen en je moet echt álles zelf regelen hoorJa fuck it, elke maand kwamen d'r ouders, Erasmus zorgt voor heel veel dingen en als je daar alleen bent moet je mensen leren kennen. Fuck it.
Rome barst van de cultuur, daar ga je niet heen om te crèperen in een 2 sterren motelquote:Op maandag 25 februari 2013 11:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Veel van die reizen zijn totaal niet bijzonder. Als je in een ziekenhuis in Afrika gaat meehelpen wil ik het nog wel geloven, maar niet ergens in een luxe kiet in Rome waar je alle gemakken hebt die je thuis ook hebt.
Niemand komt in Bulgarijequote:Op maandag 25 februari 2013 11:24 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Mooi! Een eerlijk is eerlijk, in Bulgarije ben ik nog nooit geweest
Ja maar zodra je zegt dat je naar Australië gaat is het al cliché. Terwijl Australië toch heel tof is en gewoon een must see isquote:Op maandag 25 februari 2013 11:27 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
denk dat het niet zo zeer om het reizen gaat, als wel om al die opgeklopte blabla eromheen.
Alsof iemand uberhaupt ooit aan mijn e-penis zou kunnen tippenquote:Op maandag 25 februari 2013 11:28 schreef zquing het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar laten we het topic niet verzanden in kijk "mijn e-penis is groter dan die van jou want ik heb meer gezien topic"
Wees blij dat niet elke toerist in Europa jouw stad weet te vinden, zou ik zeggenquote:Op maandag 25 februari 2013 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand komt in BulgarijeEn als ze er al komen zien ze of Sofia (pauper) of de kust (Lloret 2.0)
Dit terwijl Veliko Tarnovo bijvoorbeeld bekend staat als één van de tofste steden voor reizigers in geheel oost en zelfs geheel EuropaMet bijvoorbeeld het beste hostel van de wereld. Zelfs WhereTheHellIsMatt bevestigd dat
Nee. ik ben niet bevooroordeeld
Ja, al haar vrienden en vriendinnen daar waren Erasmus-studenten. Ook in Nederland is het een kliek.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ah, Erasmus. Klinkt me steeds meer als een soort pre-expat beweging; ze gaan veelal alleen met elkaar om en gaan ook vaak samen op pad. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. In ieder geval krijgen ze meer mee van alle collega-Erasmusstudenten dan van de lokale cultuur.
Cultuur snuiven staat niet gelijk aan een ervaring die je leven verandert. Tenminste, dat hoop ik niet. Het ging haar meer om het zelfstandig zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Rome barst van de cultuur, daar ga je niet heen om te crèperen in een 2 sterren motel
dat is ook wel weer waar ja, en dan kun je wel een ander land verzinnen, maar ook dat wordt vanzelf weer een cliche. het wachten is op de eerste mensen die een ruimtereis gaan maken omdat dat hun horizon zo lekker verbreedt.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja maar zodra je zegt dat je naar Australië gaat is het al cliché. Terwijl Australië toch heel tof is en gewoon een must see is
Ik ga eind april voor het eerst naar Rome (voor een paar dagen, dat wel), maar ik verwacht inderdaad geen cultuurshock nee.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Haar leven is totaal veranderd en elke keer als ik met haar praat moet ze melden hoeveel ze wel niet veranderd is. Daardoor praat ik amper met haar. Maar een paar dagen is niks.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:37 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik ga eind april voor het eerst naar Rome (voor een paar dagen, dat wel), maar ik verwacht inderdaad geen cultuurshock nee.
Dan verwachten we begin mei van jou een uitgebreid verslag in een topicquote:Op maandag 25 februari 2013 11:37 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik ga eind april voor het eerst naar Rome (voor een paar dagen, dat wel), maar ik verwacht inderdaad geen cultuurshock nee.
Oke, misschien dat de pizza's wel lekkerder zijn ofzoquote:Op maandag 25 februari 2013 11:39 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dan verwachten we begin mei van jou een uitgebreid verslag in een topic.
quote:Op maandag 25 februari 2013 10:51 schreef rechtsom het volgende:
topic over meisjes openen zonder plaatjes toe te voegen
Die mogen niet meer.quote:
Een paar dagen is inderdaad niks, maar ik kan me niet voorstellen dat een paar maanden in Rome je leven drastisch zal veranderen.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Haar leven is totaal veranderd en elke keer als ik met haar praat moet ze melden hoeveel ze wel niet veranderd is. Daardoor praat ik amper met haar. Maar een paar dagen is niks.
Nou.. Het is voor backpackers in Europa best een begrip. Tevens komen hier gigantisch veel Russen en Japanners. Het is misschien maar de op 11 na grootste stad van Bulgarije maar qua cultuur en historie wel de rijkste en sowieso de meest veilige stad van Bulgarije. Naar ik meen zijn er jaarlijks meer dan een miljoen toeristen. uit alle hoeken van de wereld. Een vijfde van het aantal van Amsterdam terwijl de stad meer dan tien keer zo klein isquote:Op maandag 25 februari 2013 11:35 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Wees blij dat niet elke toerist in Europa jouw stad weet te vinden, zou ik zeggen
nou, mocht ik ooit het onzalige plan opvatten toch nog eens te gaan reizen, dan zal ik dit zeker in mijn achterhoofd houden.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Nou.. Het is voor backpackers in Europa best een begrip. Tevens komen hier gigantisch veel Russen en Japanners. Het is misschien maar de op 11 na grootste stad van Bulgarije maar qua cultuur en historie wel de rijkste en sowieso de meest veilige stad van Bulgarije. Naar ik meen zijn er jaarlijks meer dan een miljoen toeristen. uit alle hoeken van de wereld. Een vijfde van het aantal van Amsterdam
Maar komen inderdaad weinig mensen uit west Europa.
Hoe is het er eigenlijk van gekomen dat je door het vele reizen niet meer reizen wil? Elk landje en stadje dat ik meer bezocht heb laat me smachten naar meerquote:Op maandag 25 februari 2013 11:46 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
nou, mocht ik ooit het onzalige plan opvatten toch nog eens te gaan reizen, dan zal ik dit zeker in mijn achterhoofd houden.
Als je letterlijk nooit iets meegemaakt hebt in je leven dan zal het wel heel spannend zijn allemaal.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Een paar dagen is inderdaad niks, maar ik kan me niet voorstellen dat een paar maanden in Rome je leven drastisch zal veranderen.
Dank, mijn waarde lezer. Dat hebt u goed gezien.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:34 schreef TrippleDistilled het volgende:
Goed geschreven. Het canaille kan dit niet waarderen.
Misschien is ze bij een bungabunga feestje van Ome Berli geweest?quote:Op maandag 25 februari 2013 11:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Een paar dagen is inderdaad niks, maar ik kan me niet voorstellen dat een paar maanden in Rome je leven drastisch zal veranderen.
Tot uw dienst, KLB-waardige bezoeker.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:51 schreef Anshur het volgende:
Mooie OP hoor. Maar ja, het plebs kan het weer niet waarderen als er mensen moeite doen welbespraakt doch bescheiden te vocabuleren
Dat zou kunnen. Denk dat ik dat maar overslaquote:Op maandag 25 februari 2013 11:51 schreef Anshur het volgende:
Mooie OP hoor. Maar ja, het plebs kan het weer niet waarderen als er mensen moeite doen welbespraakt doch bescheiden te vocabuleren
[..]
Misschien is ze bij een bungabunga feestje van Ome Berli geweest?
Heb een paar jaar een baan gehad waar ik ongeveer 4 keer per week voor in het vliegtuig zat. Heel leuk hoor, heb erg veel gezien en in veel landen geweest waar ik anders nooit zou komen, maar ik kan geen vliegtuig meer zien zonder dat ik meteen kwaad wordquote:Op maandag 25 februari 2013 11:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe is het er eigenlijk van gekomen dat je door het vele reizen niet meer reizen wil? Elk landje en stadje dat ik meer bezocht heb laat me smachten naar meer
lolquote:Op maandag 25 februari 2013 11:55 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Heb een paar jaar een baan gehad waar ik ongeveer 4 keer per week voor in het vliegtuig zat. Heel leuk hoor, heb erg veel gezien en in veel landen geweest waar ik anders nooit zou komen, maar ik kan geen vliegtuig meer zien zonder dat ik meteen kwaad word
Clochard.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:55 schreef Sapstengel het volgende:
OP is niet doorheen te komen. Dit is geen topic schrijven, maar patsen met hoeveel woorden je kent. Doe dat de volgende keer niet, dan blijft het nog leesbaar.
de baan was leuk zat, maar vliegtuigen zijn gewoon kutquote:Op maandag 25 februari 2013 11:56 schreef Zapato het volgende:
[..]
lol
Was niet heel succesvol de baan? Wel kut als je daarom zo'n negatieve associatie met vliegen krijgt.
Je had geen frequent flyer pass ofzo? Als je zo vaak vliegt kan je ongeveer 50% van de tijd business class vliegen. en daar is niets mis meequote:Op maandag 25 februari 2013 11:55 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Heb een paar jaar een baan gehad waar ik ongeveer 4 keer per week voor in het vliegtuig zat. Heel leuk hoor, heb erg veel gezien en in veel landen geweest waar ik anders nooit zou komen, maar ik kan geen vliegtuig meer zien zonder dat ik meteen kwaad word
Ik hou ook niet van vliegen. Mensen horen niet 10 kilometer in de lucht.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:56 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
de baan was leuk zat, maar vliegtuigen zijn gewoon kut
Al heb ik een privékamer, vliegen blijft een afschuwelijke aangelegenheid.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:57 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Je had geen frequent flyer pass ofzo? Als je zo vaak vliegt kan je ongeveer 50% van de tijd business class vliegen. en daar is niets mis mee
Nope. Mijn baas vloog zelf wel altijd business class, maar voetvolk als wij werd gewoon in economy gezet.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:57 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Je had geen frequent flyer pass ofzo? Als je zo vaak vliegt kan je ongeveer 50% van de tijd business class vliegen. en daar is niets mis mee
Heb er geen problemen mee. beste manier van transportquote:Op maandag 25 februari 2013 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Al heb ik een privékamer, vliegen blijft een afschuwelijke aangelegenheid.
Ja maar al had je een frequent flyer pass aangevraagd had je zelf de business class kunnen regelen met de punten die je krijgt.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:58 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Nope. Mijn baas vloog zelf wel altijd business class, maar voetvolk als wij werd gewoon in economy gezet.
er waren inderdaad wel mensen die dat deden, of die de punten vervolgens voor hun eigen vakanties gebruikten.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:00 schreef _GdR_ het volgende:
Ja maar al had je een frequent flyer pass aangevraagd had je zelf de business class kunnen regelen met de punten die je krijgt.
Nee man, treinenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:03 schreef Dven het volgende:
Sowieso is er als eckte reiziger maar één vervoersmiddel : Andermans auto
Treinen zijn ook tof en gemakkelijk inderdaad maar je bent wel vrij beperkt in plaatsen die je bezoeken kan. Compromis maken dan maar. Treinen en liftenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:09 schreef Zapato het volgende:
[..]
Nee man, treinen
Interrailen door Europa was een van mijn beste vakanties ooit.
Heb nog nooit gelift eigenlijk. Moet je eigenlijk wel een keer gedaan hebben.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Treinen zijn ook tof en gemakkelijk inderdaad maar je bent wel vrij beperkt in plaatsen die je bezoeken kan. Compromis maken dan maar. Treinen en liften
Waar naartoe?quote:Op maandag 25 februari 2013 12:09 schreef Zapato het volgende:
[..]
Nee man, treinen
Interrailen door Europa was een van mijn beste vakanties ooit.
liftenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Treinen zijn ook tof en gemakkelijk inderdaad maar je bent wel vrij beperkt in plaatsen die je bezoeken kan. Compromis maken dan maar. Treinen en liften
2xquote:
Dit. Vliegtuig en huurautoquote:Op maandag 25 februari 2013 12:13 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
liften
manmanman wat heb ik medelijden met dat soort volk.
Oostblokmeisjesquote:Op maandag 25 februari 2013 12:16 schreef Zapato het volgende:
[..]
2x
Eerste keer München, Salzburg, Ljubjana, Zagreb (WK-finale daar verloren), Belgrado, Bratislava, Krakow, Berlijn.
Tweede keer Berlijn, Praag, Wenen, Ljubjana, Milaan, Keulen, Brussel.
Echt onmeunig vet
Ongetwijfeld, maar is nergens voor nodig hoor. Leuk om te doen, je leert een hoop leuke mensen kennen, hoort ongelofelijk veel verhalen aan en het is altijd weer een avontuur waar je die middag of avond beland. Dus laat je medelijden maar voor jequote:Op maandag 25 februari 2013 12:13 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
liften
manmanman wat heb ik medelijden met dat soort volk.
als je maar niet gaat huilen als je gevonden wordt in een greppel langs de weg met een bebloede kont.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar is nergens voor nodig hoor. Leuk om te doen, je leert een hoop leuke mensen kennen, hoort ongelofelijk veel verhalen aan en het is altijd weer een avontuur waar je die middag of avond beland. Dus laat je medelijden maar voor je
Jij leeft nog op een platte wereld? En dan roep jij dat jij degene met medelijden moet zijnquote:Op maandag 25 februari 2013 12:32 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
als je maar niet gaat huilen als je gevonden wordt in een greppel langs de weg met een bebloede kont.
Omdat ik een vreemd beeld hebt bij het soort mensen die lifters oppikken. Ik zou nooit zo'n vieze hippie meenemen iig.quote:
Kijk, je leeft dus inderdaad nog op een platte wereld. Geen probleem, iedere gek zijn eigen gebrek en zo zijn er nog steeds vele met jouquote:Op maandag 25 februari 2013 12:39 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Omdat ik een vreemd beeld hebt bij het soort mensen die lifters oppikken. Ik zou nooit zo'n vieze hippie meenemen iig.
quote:Op maandag 25 februari 2013 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk, je leeft dus inderdaad nog op een platte wereld. Geen probleem, iedere gek zijn eigen gebrek en zo zijn er nog steeds vele met jou
Is ook wel een beetje de Protestant/Gereformeerde aard van de gemiddelde Nederlander natuurlijk.
joh. Dan ga jij toch lekker liften. Mijn mening is dat lifters de meest schrale mensen ooit zijn. Lekker ongedouched langs de weg staan met een kartonnen bord met je bestemming erop. Hopen dat je een paar kilometer verder kan zijn en dan weer kansloos bedelend wachten op nieuw vervoer.quote:In vele landen is het helemaal zo ongebruikelijk niet. Ik heb in de meest luxe auto's rondgereden als lifter, bij een vrouw met haar babydochtertje, bij een koppel bejaarden van 80+, door een imam, door twee vriendinnen van 18 jaar, ach, je kan het zo gek niet verzinnen.
Maar succes in je bekrompen wereldje van vooroordelen enzo!
Ik doe nooit all in resorts. Dat vind en is ook voor tokkies. Ik doe alleen ontbijt als het er is.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:52 schreef Sapstengel het volgende:
Ja en zelfs dan kun je nog veel verschillende mensen ontmoeten. Alleen dan moet je niet all-in in een resort gaan zitten tussen de Nederlanders.
Er zijn duizend manieren om te reizen of de toerist uit te hangen. Ik geniet van het goede leven hoor, sterker nog, ik eet bijna dagelijks in restaurants en ben altijd op zoek naar nieuwe en mooie plekken.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:50 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
[..]
joh. Dan ga jij toch lekker liften. Mijn mening is dat lifters de meest schrale mensen ooit zijn. Lekker ongedouched langs de weg staan met een kartonnen bord met je bestemming erop. Hopen dat je een paar kilometer verder kan zijn en dan weer kansloos bedelend wachten op nieuw vervoer.
Ik stap lekker in t vliegtuig en huur een auto/motor en ik check alle mooie plekken uit die ik zien wil en zoek een goed restaurant op.
Dank je. Je hebt mijn dag een stukje beter gemaakt.quote:ben ik met een gitaar
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:01 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Dank je. Je heeft mijn dag een stukje beter gemaakt.
Het gaat er niet om om jezelf te leren kennen, het is gewoon leuk.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je leert jezelf pas echt kennen met een rugzak op je rug in de Australische outback.
Iddquote:Op maandag 25 februari 2013 11:21 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik zou ook een beetje triest worden als ik iemand als jij tegenkwam. Niets mis met wat andere dingen zien dan je gewend bent.
Daarnaast is de inhoud van de klacht ook te achterlijk voor woorden...quote:Op maandag 25 februari 2013 14:13 schreef Tropanzia het volgende:
Diepe haat aan zulke OP's met zulk taalgebruik.![]()
Inderdaad ongelofelijk geforceerd, TS schaam je.
Had geeneens zin meer om achter de inhoud te komen.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:15 schreef 2013 het volgende:
[..]
Daarnaast is de inhoud van de klacht ook te achterlijk voor woorden...
Proleet.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:13 schreef Tropanzia het volgende:
Diepe haat aan zulke OP's met zulk taalgebruik.![]()
Inderdaad ongelofelijk geforceerd, TS schaam je.
Dat eerste is natuurlijk ook triest.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:34 schreef 2013 het volgende:
Beter dan die bekrompen dorpelingen die een huis kopen bij hun ouderlijk huis om de hoek, gaan werken, kinderen nemen en 60 jaar later doodgaan.
Reizen
Jonge mensen die niet die kans pakken, suffe loonslaaf worden en nooit meer wat doen met hun leven
Zelf 'intelligent' lopen te doen maar je vervolgens schuldig maken aan domme aannames en generalisatiesquote:Op maandag 25 februari 2013 14:19 schreef Knevelt het volgende:
Dus jij ziet reizen als een laatste ontsnapping aan een onvermijdelijk saai leven als loonslaaf. Tja, met jouw MBO-opleiding zou ik er ook zo over denken.
Waarom? Wat kun je nu nog wel doen wat je in je werkende leven niet meer kunt doen?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:23 schreef 2013 het volgende:
[..]
Zelf 'intelligent' lopen te doen maar je vervolgens schuldig maken aan domme aannames en generalisaties![]()
Maar om even op het eerste in te gaan: wanneer ik direct na m'n studie aan de slag zou gaan en een huis zou gaan kopen in de buurt van waar ik nu woon weet ik zeker dat ik over 10 jaar enorme spijt heb en baal van m'n leven ja. Werken doe je nog je hele leven.
Met een hypotheekje en kinderen is het iets lastiger om een paar maandjes te backpackenquote:Op maandag 25 februari 2013 14:25 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Waarom? Wat kun je nu nog wel doen wat je in je werkende leven niet meer kunt doen?
Er zomaar even 1 of 2 jaartjes tussen uit als je daar zin in hebt? Weg gaan zonder dat je rekening hoeft te houden met een koophuis, kinderen etc.?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:25 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Waarom? Wat kun je nu nog wel doen wat je in je werkende leven niet meer kunt doen?
Ik vond het prettig leesvoerquote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef Knevelt het volgende:
vindt*quote:Op maandag 25 februari 2013 10:51 schreef Knevelt het volgende:
die vind men al in een goed gesprek met opa en oma
Juist als je een tijd gewerkt hebt kan je toch geld opbouwen om te reizen als je dat wilt? Niets verplicht jou er toe een koophuis of kinderen te nemen, daar kies je zelf voor. In die zin neem jij dus ook aan dat je uiteindelijk in het plaatje loonslaaf/koophuis/vrouw/2kinderen moet passen. Je kan ook na je studie instromen in een toffe baan om daar een paar jaar wat opzij te zetten voor een sabbatical o.i.d. Dan kan ik jou dus ook de vraag stellen: waarom zou je je willen schikken in het typische beeld van koophuis/kinderen etc.?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:27 schreef 2013 het volgende:
[..]
Er zomaar even 1 of 2 jaartjes tussen uit als je daar zin in hebt? Weg gaan zonder dat je rekening hoeft te houden met een koophuis, kinderen etc.?
Ik wil én-én. En dan is de volgorde: eerst reizen en leuke dingen doen en daarna wellicht wat meer settelen toch perfect? Al was het maar omdat je misschien wel op je 30e ziek wordt en overlijdt. Dan heb ik in die jaren ervoor toch liever genoten dan gewerkt.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:40 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Juist als je een tijd gewerkt hebt kan je toch geld opbouwen om te reizen als je dat wilt? Niets verplicht jou er toe een koophuis of kinderen te nemen, daar kies je zelf voor. In die zin neem jij dus ook aan dat je uiteindelijk in het plaatje loonslaaf/koophuis/vrouw/2kinderen moet passen. Je kan ook na je studie instromen in een toffe baan om daar een paar jaar wat opzij te zetten voor een sabbatical o.i.d. Dan kan ik jou dus ook de vraag stellen: waarom zou je je willen schikken in het typische beeld van koophuis/kinderen etc.?
Dit soort zinsneden doe je het voorquote:Op maandag 25 februari 2013 10:51 schreef Knevelt het volgende:
Helaas zijn deze reismeisjes zodanig van het padje af dat zij zich onder het mom van het opdoen van levenslessen liever laven aan vreemde pikken in een of ander bavianenland dan dat zij de morele en existentiële leegte in zichzelf zullen opvullen.![]()
![]()
![]()
Dank voor uw aandacht.
Ga hem nou niet aanmoedigenquote:Op maandag 25 februari 2013 14:49 schreef Nikmans het volgende:
Terechte klacht, prima geschreven, Knevelt
[..]
Dit soort zinsneden doe je het voor
Klopt, maar als man heb je sowieso wel wat meer flexibiliteit. Weet niet of je nu al een vriendin hebt, maar als man kan je ook op latere leeftijd prima en net wat makkelijker dan vrouwen kinderen krijgen.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:46 schreef 2013 het volgende:
[..]
Ik wil én-én. En dan is de volgorde: eerst reizen en leuke dingen doen en daarna wellicht wat meer settelen toch perfect?
Eens. En ja, ik heb een vriendin maar die wacht maar tot ze een jaar of 32 is en we eerst nog wat van buiten Nederland hebben gezienquote:Op maandag 25 februari 2013 14:51 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Klopt, maar als man heb je sowieso wel wat meer flexibiliteit. Weet niet of je nu al een vriendin hebt, maar als man kan je ook op latere leeftijd prima en net wat makkelijker dan vrouwen kinderen krijgen.
Voordat ze 'wat ouder zijn' ben je zelf 50.quote:En natuurlijk kan je ook wanneer je kinderen hebt nog reizen maken van enkele weken (wel van andere aard natuurlijk) en juist als ze wat ouder zijn heb je weer de financiële ruimte en tijd om te gaan reizen. Het hoeft dus niet per se direct in de overgangsfase studie-werk ofzo, dat is meer wat ik bedoel. Ik hoop echt niet zo'n bejaarde te worden die achter de geraniums zit en hoop ook op die leeftijd nog nieuwsgierig te zijn, iets wat vaak ontbreekt bij verzuurde ouderen. Maargoed, we zullen het zien
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:55 schreef Jachtgeweer het volgende:
sowieso, reizen naar thailand en al die andere gore ransaap landensamen met nog 10871093479 andere "zelfontdekkers" dezelfde activiteiten doen die ieder ander heeft gedaan. Als je echt zo nodig wilt reizen, ga dan naar een landen waarvan nog nooit iemand wat van heeft gehoord.
Sporen jullie hier wel met z'n allen?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:57 schreef chroestjov het volgende:
Ja, is wel een terechte klacht, maar ik heb er verder geen last van, als zij de hoer in een warm land willen spelen moeten ze dat lekker doen.
Muggen en aids.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:59 schreef 2013 het volgende:
[..]
Sporen jullie hier wel met z'n allen?Haten op warme landen
Eens. Je staat er wat genuanceerder tegenover dan ik eerst dacht. Spreek helaas genoeg mensen die denken dat het leven over is als je 30 bent ofzo. Tja, als je dat echt gelooft dan wordt het voor jou ook automatisch de waarheid, denk ik dan altijd. Misschien dat de mensen die ik ken en die momenteel (tussen de 20-25 jr) een enorme reisdrang hebben ook wat minder genuanceerd zijn juist om die reden; zij kijken in sommige gevallen wellicht neer op mensen die geen zin hebben om te reizen omdat zij een beeld hebben dat je het er "nu" uit moet halen.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:55 schreef 2013 het volgende:
[..]
Eens. En ja, ik heb een vriendin maar die wacht maar tot ze een jaar of 32 is en we eerst nog wat van buiten Nederland hebben gezien
[..]
Voordat ze 'wat ouder zijn' ben je zelf 50.
Waarom zou je het risico gaan nemen en afwachten?Zoals ik al zei: stel dat je maar 30 wordt, dan zal je laatste gedachte zijn: ik heb de afgelopen 25 jaar alleen maar gestudeerd en gewerkt.
En daarnaast: je kunt toch én én én ?Als je de 50 haalt, nogmaals weer op reis.
Wie ben jij, wat moet je, bemoei je met je eigen kankerleven dan.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:00 schreef 2013 het volgende:
[..]
Nederland: kanker en kou.
Wat heb jij een klein, simpel belevingswereldje zeg.
Wauw slecht dagje?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:03 schreef chroestjov het volgende:
Tevens moet je leren om begrijpend te lezen want ik haatte helemaal niet op warme landen, simpele ziel.
Of het 'over' op je 30e is, bepaal je grotendeels zelfquote:Op maandag 25 februari 2013 15:00 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Eens. Je staat er wat genuanceerder tegenover dan ik eerst dacht. Spreek helaas genoeg mensen die denken dat het leven over is als je 30 bent ofzo. Tja, als je dat echt gelooft dan wordt het voor jou ook automatisch de waarheid, denk ik dan altijd. Misschien dat de mensen die ik ken en die momenteel (tussen de 20-25 jr) een enorme reisdrang hebben ook wat minder genuanceerd zijn juist om die reden; zij kijken in sommige gevallen wellicht neer op mensen die geen zin hebben om te reizen omdat zij een beeld hebben dat je het er "nu" uit moet halen.
Bekrompen figuur, met je burgelijke leventje dat slechts uit studeren, werken en op zondag naar de IKEA moeten gaan bestaan heeft.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:01 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Wie ben jij, wat moet je, bemoei je met je eigen kankerleven dan.
Je praat er in elk geval over alsof een warm land iets slechts is:quote:Op maandag 25 februari 2013 15:03 schreef chroestjov het volgende:
Tevens moet je leren om begrijpend te lezen want ik haatte helemaal niet op warme landen, simpele ziel.
Je kan andersom ook zeggen: laat hen lekker de loonslaaf spelen in een koud land waar het de hele dag regent.quote:als zij de hoer in een warm land willen spelen moeten ze dat lekker doen.
Nerdje, beschrijf jouw leven dan eens, als je zo'n grote bek hebt.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef 2013 het volgende:
[..]
Bekrompen figuur, met je burgelijke leventje dat slechts uit studeren, werken en op zondag naar de IKEA moeten gaan bestaan heeft.
Ik had het over hoeren, niet over warme landen, autist.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:09 schreef 2013 het volgende:
[..]
Je praat er in elk geval over alsof een warm land iets slechts is:
[..]
Je kan andersom ook zeggen: laat hen lekker de loonslaaf spelen in een koud land waar het de hele dag regent.
Gelukkig, er zijn ook nog mensen die wél sporen hier.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:13 schreef CristinaYang het volgende:
Dit is echt amper leesbaar. Daarnaast is reizen gewoon tof, derhalve onterechte klacht.
Is op FOK! wel een zeldzaamheid moet ik zeggen hoor. Ik had alleen de OP gelezen en niet de reacties, iedereen aan het haten op reizen zeker? 'Wat heb je in het buitenland dat je hier niet hebt' en dat soort geneuzel?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:16 schreef 2013 het volgende:
[..]
Gelukkig, er zijn ook nog mensen die wél sporen hier.
Ja, en ook op de manier waarop. Blijkbaar is vliegtuig/huurauto/hotel voor sommigen de enige acceptable manier van reizen.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:17 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Is op FOK! wel een zeldzaamheid moet ik zeggen hoor. Ik had alleen de OP gelezen en niet de reacties, iedereen aan het haten op reizen zeker? 'Wat heb je in het buitenland dat je hier niet hebt' en dat soort geneuzel?
Eensch.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:54 schreef Pharkus het volgende:
Je voelt je wel echt verheven hé, boven zulk soort mensen? Klapjosti die je bent.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef 2013 het volgende:
[..]
Bekrompen figuur, met je burgelijke leventje dat slechts uit studeren, werken en op zondag naar de IKEA moeten gaan bestaan heeft.
quote:Op maandag 25 februari 2013 10:51 schreef Knevelt het volgende:
Niet zelden gaat het om University Collegestudentjes die, geïndoctrineerd door hun cosmopoliete studiegenootjes en docentjes, een gebrek aan innerlijke vorming door hun hippieouders trachten te compenseren.
Ja, als ze ongepast een grote mond gaan hebben wel ja.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:28 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Je voelt je wel echt verheven hé, boven zulk soort mensen? Klapjosti die je bent.
Klein deel?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:31 schreef AlanGarner het volgende:
Wat een kutklacht. Dus om een klein gedeelte van de jongeren die reist dat zich verheven voelt zou reizen direct kut zijn? Wat is jouw alternatief van een mooi leven leiden dan?
En praat normaal ofzo, met je autistische ambtenaren-gelul.
Nog altijd beter dan dat andere deel, dat na het VWO keihard doorstudeert om zo snel mogelijk te kunnen gaan werken voor de rest van hun leven.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:33 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Klein deel?Sowieso minstens de helft van het WO.
Ik heb het met man en macht proberen te verdedigen maar niemand die mij bijval gaf. FOK!kers zijn in het algemeen inderdaad vastgeroest aan hun bureaustoeltjequote:Op maandag 25 februari 2013 15:17 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Is op FOK! wel een zeldzaamheid moet ik zeggen hoor. Ik had alleen de OP gelezen en niet de reacties, iedereen aan het haten op reizen zeker? 'Wat heb je in het buitenland dat je hier niet hebt' en dat soort geneuzel?
En dat moeten ze helemaal zelf weten, maar dan vervolgens een grote bek gaan hebben over mensen die wél initiatief nemen om van hun bureaustoel af te komen is gewoon ongepast.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb het met man en macht proberen te verdedigen maar niemand die mij bijval gaf. FOK!kers zijn in het algemeen inderdaad vastgeroest aan hun bureaustoeltje
Inderdaad. Lifters zijn allemaal ongewassen hippies!quote:Op maandag 25 februari 2013 15:24 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja, en ook op de manier waarop. Blijkbaar is vliegtuig/huurauto/hotel voor sommigen de enige acceptable manier van reizen.
En wee je gebeente als je gaat liften. Dan ben je echt een pauperhippe eerste klas. Allemaal chroestjovjes
Dit dus. En mocht je zelfs als ambtenaar niet aan de bak komen, dan kun je altijd nog moderator worden.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:54 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb ook niets tegen snerpende reismeisjes. Bedenk wel dat omdat wij onder andere huishoudelijke apparaten op de markt hebben gebracht deze vrouwmenschen nu denken dat ze vrij zijn om te studeren en te reizen wat ze maar willen. Dit is natuurlijk een grote fout en zouden eigenlijk gewoon in het huishouden moeten meehelpen.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:35 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan dat andere deel, dat na het VWO keihard doorstudeert om zo snel mogelijk te kunnen gaan werken voor de rest van hun leven.
SGP'erquote:Op maandag 25 februari 2013 15:38 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik heb ook niets tegen snerpende reismeisjes. Bedenk wel dat omdat wij onder andere huishoudelijke apparaten op de markt hebben gebracht deze vrouwmenschen nu denken dat ze vrij zijn om te studeren en te reizen wat ze maar willen. Dit is natuurlijk een grote fout en zouden eigenlijk gewoon in het huishouden moeten meehelpen.
En al douche je een keer een paar dagen niet. Daar krijg je niks van hoor.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad. Lifters zijn allemaal ongewassen hippies!Zelden zulke flauwekul gehoord
Al is het wel eens voorgekomen dat ik door omstandigheden 2 dagen niet douchen kon omdat ik twee dagen geen lift heb gekregen in the middle of fucking nowhere
Maarja. Uitzonderingen bevestigen de regel
Ik vind dit één van de betere KLB topics sinds tijden en ben het volledig eens met je klacht. De allerergste soort zijn lieden die het na de reis nodig achten tijdens vrijwel ieder gesprek plots over te schakelen op "ja, toen ik in Brazilie* was..".quote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef Knevelt het volgende:
Zuid Sudanquote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef SiemeN het volgende:
vind dit één van de betere KLB topics sinds tijden en ben het volledig eens met je klacht. De allerergste soort zijn lieden die het na de reis nodig achten tijdens vrijwel ieder gesprek plots over te schakelen op "ja, toen ik in Brazilie* was..".
*Brazilie is in deze vervangbaar voor welk ander exotisch land d
Maar dat staat los van het reizen. Irritante figuren heb je overal.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Ik vind dit één van de betere KLB topics sinds tijden en ben het volledig eens met je klacht. De allerergste soort zijn lieden die het na de reis nodig achten tijdens vrijwel ieder gesprek plots over te schakelen op "ja, toen ik in Brazilie* was..".
*Brazilie is in deze vervangbaar voor welk ander exotisch land dan ook.
TS is een schaamteloze seksist met een redelijke woordenschat welke hij totaal misplaatst gebruikt, hoogstwaarschijnlijk om zijn gebrek aan daadwerkelijke competenties te maskerenquote:Op maandag 25 februari 2013 15:42 schreef AlanGarner het volgende:
Waarom persé reis'meisjes' trouwens? Reis'jongens' zijn volgens de TS wel goed?
Zoiets vermoed ik ook jaquote:Op maandag 25 februari 2013 15:50 schreef Dven het volgende:
[..]
TS is een schaamteloze seksist met een redelijke woordenschat welke hij totaal misplaatst gebruikt, hoogstwaarschijnlijk om zijn gebrek aan daadwerkelijke competenties te maskeren
Ah, vandaar dat je alles altijd drie keer moet zeggen voordat men het begrijpt?quote:
En dan over anderen zeiken dat ze neerkijken op de restquote:
Dit inderdaad. Pretentieus zijn heeft geen hol met reizen te maken.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:46 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Maar dat staat los van het reizen. Irritante figuren heb je overal.
Er zijn ook zat vervelende mensen die op hun 23e al burgerlijk zijn en het alleen maar praten over wat er bij hen in de straat of het dorp gebeurt. Veel erger vind ik die persoonlijk.
Kap eens met dat achterlijke cliché. Alsof iedereen die gaat reizen dat roept/vindtquote:
Natuurlijk zijn er wel eens mensen die tot een of andere emotioneel/psychologisch/spiritueel inzicht zijn omdat ze op reis zijn. Juist omdat ze dan uit hun bekende omgeving zijn, en beter dingen oprecht waar kunnen nemen en naar zichzelf kunnen kijken. Daar vind ik op zich helemaal niks mis mee, als die mensen daar blij mee zijn is dat hun ding, toch? Waar ik me aan stoor zijn mensen die alles met iedereen moeten delen, en dan ook nog eens op zo'n pretentieuze kijk-mij-de-wereld-kennen-manier. Maar zoals al gezegd is, daar hebben mensen reizen niet voor nodig. Pretentious people will pretend, zeg maar.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:03 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Kap eens met dat achterlijke cliché. Alsof iedereen die gaat reizen dat roept/vindt
Reizenquote:Op maandag 25 februari 2013 15:13 schreef CristinaYang het volgende:
Dit is echt amper leesbaar. Daarnaast is reizen gewoon tof, derhalve onterechte klacht.
Helemaal mee eens hoor.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:06 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er wel eens mensen die tot een of andere emotioneel/psychologisch/spiritueel inzicht zijn omdat ze op reis zijn. Juist omdat ze dan uit hun bekende omgeving zijn, en beter dingen oprecht waar kunnen nemen en naar zichzelf kunnen kijken. Daar vind ik op zich helemaal niks mis mee, als die mensen daar blij mee zijn is dat hun ding, toch? Waar ik me aan stoor zijn mensen die alles met iedereen moeten delen, en dan ook nog eens op zo'n pretentieuze kijk-mij-de-wereld-kennen-manier. Maar zoals al gezegd is, daar hebben mensen reizen niet voor nodig. Pretentious people will pretend, zeg maar.
Dan zitten we qua mening helemaal op een lijn. Maar dat is altijd op FOK!, het is net alsof er hier alleen maar in karikaturen gedacht kan worden ofzoquote:Op maandag 25 februari 2013 17:14 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor.
Maar ik bedoelde meer dat hier door een aantal idioten nogal wordt gedaan alsof iedereen die reist naar Australie gaat, 6000 euro van pa en ma meekrijgt en keihard roept dat ie dat doet om zichzelf te leren kennen. Nee, je doet het omdat het leuk is, je doet het omdat je wat van de wereld wil zien en wie weet zul je idd wat over jezelf leren. Maar flikker op met dat clichébeeld van reizigers. Dat is een beetje z'n eigen leven gaan leiden.
Ja, je hebt:quote:Op maandag 25 februari 2013 17:16 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Dan zitten we qua mening helemaal op een lijn. Maar dat is altijd op FOK!, het is net alsof er hier alleen maar in karikaturen gedacht kan worden ofzo
Sarcasme.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:03 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Kap eens met dat achterlijke cliché. Alsof iedereen die gaat reizen dat roept/vindt
- De oppervlakkige slettebak/golddiger: types als HilaryBanks of sanasoufi die alleen maar bezig zijn met mannen, relaties, uiterlijk en geldquote:Op maandag 25 februari 2013 17:24 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ja, je hebt:
- Dé uitkeringstrekker - Een kerngezond iemand die zomaar 2000 euro per maand krijgt en daar trots op is
- Dé reiziger - (type dat ik net beschreef) trut van 23 die overal roept dat ze zichzelf wil leren kennen, naar Australië gaat op kosten van pap en mam
- Dé voetbalfan -kneus met IQ van 70 die graag andere supporters slaat
- Dé fitnesser - kneus met IQ van 65 die alleen maar rondhangt in de sportschool om z'n eigen onzekerheid te verbergen
Dat zijn 4 van de 'vijanden' in het belevingswereldje van de mensen hieriemand die er nog meer weet?
nee, dit klopt wel aardig.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:24 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ja, je hebt:
- Dé uitkeringstrekker - Een kerngezond iemand die zomaar 2000 euro per maand krijgt en daar trots op is
- Dé reiziger - (type dat ik net beschreef) trut van 23 die overal roept dat ze zichzelf wil leren kennen, naar Australië gaat op kosten van pap en mam
- Dé voetbalfan -kneus met IQ van 70 die graag andere supporters slaat
- Dé fitnesser - kneus met IQ van 65 die alleen maar rondhangt in de sportschool om z'n eigen onzekerheid te verbergen
Dat zijn 4 van de 'vijanden' in het belevingswereldje van de mensen hieriemand die er nog meer weet?
Ok dan is het goedquote:
Haha die was me nog niet opgevallen.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:26 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
- De oppervlakkige slettebak/golddiger: types als HilaryBanks of sanasoufi die alleen maar bezig zijn met mannen, relaties, uiterlijk en geld
En daarnaast heeft iedereen altijd wel wat te haten op welke opleiding je ook doet. VMBOers zijn achterlijk HBOers zijn lui en over het paard getild, en WOers zijn autisten.
en jij bent een man verkleed als vrouwquote:Op maandag 25 februari 2013 21:11 schreef user13 het volgende:
TS is een zeikerd.
Genoeg reisjongens en die zijn nog veeeeel erger.
Sowieso, de meerderheid van het volk is saai en inspiratieloos.
Die reismeisjes proberen het nog.
TS is jaloers dat-ie het geld er niet voor heeft.
Dit ja. Alsof sufkutten die nooit Nederland uit komen wél een boeiend leven hebben.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:11 schreef user13 het volgende:
TS is een zeikerd.
Genoeg reisjongens en die zijn nog veeeeel erger.
Sowieso, de meerderheid van het volk is saai en inspiratieloos.
Die reismeisjes proberen het nog.
TS is jaloers dat-ie het geld er niet voor heeft.
Even aangepast.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je leert jezelf pas echt kennen op je rug in de Australische outback.
quote:Op maandag 25 februari 2013 15:05 schreef Nikmans het volgende:
Tevens mensen die Knevelt niet kennen
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:49 schreef Nikmans het volgende:
Terechte klacht, prima geschreven, Knevelt
[..]
Dit soort zinsneden doe je het voor
Dankquote:Op maandag 25 februari 2013 15:44 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Ik vind dit één van de betere KLB topics sinds tijden en ben het volledig eens met je klacht. De allerergste soort zijn lieden die het na de reis nodig achten tijdens vrijwel ieder gesprek plots over te schakelen op "ja, toen ik in Brazilie* was..".
*Brazilie is in deze vervangbaar voor welk ander exotisch land dan ook.
quote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef Knevelt het volgende:
Meeste mensen neuken ook gewoon in plaats van dat ze met hun piel in hun hand achter een scherm zitten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:30 schreef Dimachaerus het volgende:
Wordt daar echt zoveel afgeneukt in Australië?
Ik doe aan no-fap.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Meeste mensen neuken ook gewoon in plaats van dat ze met hun piel in hun hand achter een scherm zitten.
Jouw bebloede anus.quote:
quote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef Knevelt het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat jij zulk een ravage zelf niet aan kunt richten met je micropenisquote:
quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:23 schreef Ezio het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat jij zulk een ravage zelf niet aan kunt richten met je micropenis
Dure woorden verbloemen niet alles.
Tering, wat een zielig trolletje ben jequote:Op woensdag 27 februari 2013 16:02 schreef Knevelt het volgende:
[..]![]()
Pijnlijk he, dat jij eigenlijk al die tijd al converseert in een Jip-en-Janneke-taaltje terwijl je nog dacht zo slim te zijn. Ter geruststelling: met het lezen van een reeks goeie boeken ga je snel vooruit heur.
![]()
Wacht even ik descendeer even tot jouw niveau: Doe 's weg gaan, je bent kenserdom en verlaagt het niveau in mijn topique.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:06 schreef Ezio het volgende:
[..]
Tering, wat een zielig trolletje ben je_!
Nimmer zul je mij zulke taal zien spuien.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:08 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Wacht even ik descendeer even tot jouw niveau: Doe 's weg gaan, je bent kenserdom en verlaagt het niveau in mijn topique.
Dat was het eerste wat mij opviel.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:54 schreef Pharkus het volgende:
Het niveau verhoog je niet aan de hand van taalgebruik maar aan de hand van inhoudquote:Op maandag 25 februari 2013 11:03 schreef Knevelt het volgende:
[..]
En dat terwijl ik vanuit altruïstische motieven het pauperniveau in KLB poogde te verhogen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:51 schreef ehouse het volgende:
Vanwaar toch altijd dat misplaatst vooroordeel dat elke reiziger zichzelf zou willen "ontdekken". Ik noch andere reizigers die ik ken of tegenkom verkondigen dit. Reizen is vaak hedonistisch, maar evenzeer de ideale gelegenheid om de cultuur/geschiedenis van een land/volk te leren kennen. Goed om op stap te gaan, te eten, rond te trekken in de natuur etc..
Enfin zaken die zowat elke persoon in zijn vrije tijd ook graag doet.
Je kan dan pseudo intellectueel te liggen lullen, maar met je gelul maak je alleen maar duidelijk dat jezelf een loonslaafje bent dat zowel in het professionele als privéleven ver onder de middelmaat zit.
Meestal moeten ze in elk gesprek benadrukken hoe erg ze veranderd zijn. Je hebt er gelukkig zat goede bij zitten die dat niet doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:51 schreef ehouse het volgende:
Vanwaar toch altijd dat misplaatst vooroordeel dat elke reiziger zichzelf zou willen "ontdekken". Ik noch andere reizigers die ik ken of tegenkom verkondigen dit. Reizen is vaak hedonistisch, maar evenzeer de ideale gelegenheid om de cultuur/geschiedenis van een land/volk te leren kennen. Goed om op stap te gaan, te eten, rond te trekken in de natuur etc..
Je kan dan pseudo intellectueel te liggen lullen, maar met je gelul maak je alleen maar duidelijk dat jezelf een loonslaafje bent dat zowel in het professionele als privéleven ver onder de middelmaat zit.
Spreek dan ook niet over 'ze'.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Meestal moeten ze in elk gesprek benadrukken hoe erg ze veranderd zijn. Je hebt er gelukkig zat goede bij zitten die dat niet doen.
Gast, ik heb nergens gezegd dat er iets mis is met reizen op zich. Triest zijn de mensen die op basis van verre reizen doen alsof ze ineens verlichte personen zijn geworden en een levenswijsheid hebben verworven die anderen (die minder behoefte hebben aan reizen) nooit kunnen opdoen. En dat is nu juist je reinste abjecte bullshit.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:51 schreef ehouse het volgende:
Als je mijn OP beter zou lezen, zou je merken dat we het gewoon eens zijn: Met reizen op zich is niets mis. Met hippe studentjes die doen alsof ze er de wijsheid hem/haarzelve door geworden zijn wel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:48 schreef Bombshell het volgende:
Nee altijd in nl blijven dat is lekker.. wat is er mis met een paar maanden rondreizen in een onkend land. Doen waar je zin in hebt, nieuwe mensen ontmoeten, beetje cultuur bekijken, strand, feestje en met een beetje mazzel neuk je nog is wat rond. En sws is het reizen opzich al erg cool. Jezelf leren kennen is zwaar overrated en kwam eigenlijk maar weing mensen tegen (eigenlijk geen) die daar over praten.
Als je terug komt kan je nog 40 jaar naar je werk op en neer pendelen. Vandaar klacht ongegrond!
Ook opvallend dat je jezelf tegen de rest keert wanneer je niet de reacties krijgt die je wellicht had gehoopt te krijgen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:06 schreef Knevelt het volgende:
Wat een mongolen hier in KLB tegenswoordigs. De ironie van het gebruik van archaïsch taalgebruik in een proletensubforum als KLB niet kunnen doorzien.Het trollen dat daar op volgt niet kunnen doorprikken.
Jullie hier allemaal, van de verkankerde nieuwe generatie KLB'ers.
De een probeert het middels reisverhalen en onzinnige 'reiswijsheden', de ander door op FOK! interessant te doen met duur taalgebruikquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:17 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Met hippe studentjes die doen alsof ze er de wijsheid hem/haarzelve door geworden zijn wel.
KLB 5 jaar geleden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook opvallend dat je jezelf tegen de rest keert wanneer je niet de reacties krijgt die je wellicht had gehoopt te krijgen.
Om eerlijk te zijn lijk je mij gewoon een scholiertje/pubertje/studentje dat op ongemakkelijke wijze overdreven hard zijn best doet om anders en vooral 'slimmer' over te komen dan de rest.
En dan ook nog eens praten over 'de nieuwe generatie'. Ja want dit topic was vroeger, toen alles nog zoveel beter was, natuurlijk wel gewaardeerd
Jouw bebloede anus.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Reizen kan iemand, net zoals alle andere mooie ervaringen wel degelijk tot een beter mens maken. Maar het gaat natuurlijk niet alleen om de ervaringen, maar vooral om wat je met een ervaring doet / hoe je een ervaring verwerkt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:58 schreef Citrine het volgende:
Ik heb het sowieso niet op Erasmus studenten. Ik vind reizen heerlijk, maar ik heb niet de pretentie dat het mij op de één of andere manier een beter mens maakt. Levenservaring kan je op verschillende manieren op doen, en in het buitenland papa's geld opzuipen is nou niet bepaald iets wat je een beter mens maakt.
Ik moet toegeven dat ik niet alle posts heb gelezen en zodoende ben ik verder ook niet bekend met Erasmus reizen. Ik neem voor het gemak even aan dat je doelt op reizen georganiseerd door of via de Erasmus universiteit?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:41 schreef Citrine het volgende:
Reizen niet, Erasmus studenten zijn echter wel bijna altijd zo. Ik heb er veel gekend tijdens mijn studie, en elke keer zag ik foto's van hen in een buitenlandse kroeg voorbij komen. Naderhand klitten zij ook allemaal bijeen en konden ze het een jaar lang nergens anders over hebben. Mijn ex heeft ook een Erasmus reis gedaan, hij zou een half jaar in het buitenland studeren, maar heeft uiteindelijk geen enkel vak gehaald omdat hij te druk was met feesten. Het is gewoon een excuus om los te gaan. Prima, maar doe niet alsof het zaligmakend is. Je leert er niet meer dan een maandje Salou.
is het al eens in je opgekomen dat andere mensen hun geld misschien liever aan andere dingen uitgeven dan jij?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:11 schreef Citrine het volgende:
Als ik in het buitenland was gaan studeren, dan had ik mij eerder op die studie gericht dan op feesten, maar in tegenstelling tot mijn ex en velen met hem ken ik wel de waarde van geld.
Maar hij rockt em wel, geen speld tussen te krijgen.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:54 schreef Pharkus het volgende:
Ja dat is precies hoe ik er ook over denk. Zoals ik al eerder zei kunnen ze nergens anders meer over praten en klieken ze samen. En foto's van alle kroegen van de stad komen voorbij, geeneen van de universiteit daarquote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:41 schreef Citrine het volgende:
Reizen niet, Erasmus studenten zijn echter wel bijna altijd zo. Ik heb er veel gekend tijdens mijn studie, en elke keer zag ik foto's van hen in een buitenlandse kroeg voorbij komen. Naderhand klitten zij ook allemaal bijeen en konden ze het een jaar lang nergens anders over hebben. Mijn ex heeft ook een Erasmus reis gedaan, hij zou een half jaar in het buitenland studeren, maar heeft uiteindelijk geen enkel vak gehaald omdat hij te druk was met feesten. Het is gewoon een excuus om los te gaan. Prima, maar doe niet alsof het zaligmakend is. Je leert er niet meer dan een maandje Salou.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:58 schreef Citrine het volgende:
Ik heb het sowieso niet op Erasmus studenten. Ik vind reizen heerlijk, maar ik heb niet de pretentie dat het mij op de één of andere manier een beter mens maakt. Levenservaring kan je op verschillende manieren op doen, en in het buitenland papa's geld opzuipen is nou niet bepaald iets wat je een beter mens maakt.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:14 schreef kapiteintje het volgende:
TS, ik moest lachen om je uitsmijter in de laatste zin.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:41 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Maar hij rockt em wel, geen speld tussen te krijgen.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:01 schreef Geelman het volgende:
Uitgekauwd onderwerp, ik had beter verwacht van een oudgediende zoals Knevelt. Maar goed, blijkbaar scoort dit thema nog altijd goed bij autistische, wereldvreemde FOK!'ertjes. De zolderkamer is natuurlijk altijd te verkiezen boven elk ander oord in het buitenland. Ach ja, voel je maar beter dan die reismeisjes. Heb je ook nog wat om je verheven boven te voelen. Dat zal vast ook wel nodig zijn...
Al je kruit verschoten tijdens het schrijven van de OP? Spraakwater op?quote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:18 schreef Geelman het volgende:
[..]
Al je kruit verschoten tijdens het schrijven van de OP? Spraakwater op?
Er zit een knop op je pc.quote:
Verklaar je nader?quote:Op maandag 4 maart 2013 10:11 schreef Panzermaus het volgende:
Wel weet ik dat ik dit tien keer liever zie dan de hordes aan redundante standaardmeisjes die nergens komen en vooral bezig zijn met wat anderen van ze vinden.
Met een aantal slangen, spinnen en kwallenbeten neem ik aan?quote:Op maandag 25 februari 2013 11:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je leert jezelf pas echt kennen met een rugzak op je rug in de Australische outback.
Nikt te klagen hoor ts, waren er maar meer welbespraakte users als de heer Knevelt.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:58 schreef Knevelt het volgende:
Dan wordt het tijd voor een klap op je bek.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:59 schreef Knevelt het volgende:
Overigens ben ik in het echt ook zo welbespraakt hoor.
Een weldenkend mens met ambitie kan er ook voor kiezen om zich te ontwikkelen op een hutje in de hei of ergens in de verre jungle. En ook daar kunnen mensen genieten en gelukkig zijn.quote:[b]Op maandag 4 maart 2013 02:20 schreef W00fer Een weldenkend mens met ambitie kans zich in Nederland maar ook in de omliggende landen prima ontwikkelen. Om over genieten in welke vorm dan ook maar te zwijgen. Buitenlandse pikken kan ook in NL, genoeg verdwaalde exchange studenten hier in NL die het hokje van die dames ingetrokken worden.
ik kwam klaar op jouw klaarkomenquote:
Ik werd een beetje depri van die film.. Wel mooi, maar ergens super zinloos.quote:Op maandag 1 april 2013 22:11 schreef Geelman het volgende:
Ik ben nu lekker Into the wild aan het kijken. Haters gaan haten.
is freelancer bij een gerenommeerde kwaliteitskrant.quote:Op dinsdag 2 april 2013 07:07 schreef Hagelkaas het volgende:
Niet te lezen die OP, wat een misbaksel. Je vrienden op Facebook vertellen je vast dat je 'moet gaan schrijven!!!1'. Doe het niet.
Uit Limburg komen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:19 schreef Maikuuul het volgende:
Wat een kut OP
Reizen tijdens je studie is heerlijknet als een half jaar stage in Kaapstad.
Van die figuren die nooit reizen en al hun geld in hun auto / tv / huis steken, en dan gaan zeuren als studenten/werkenden 2/3x per jaar op vakantie gaan
ben het eens met de OP, maar dit bovenstaande klopt ook welquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:19 schreef Maikuuul het volgende:
Van die figuren die nooit reizen en al hun geld in hun auto / tv / huis steken, en dan gaan zeuren als studenten/werkenden 2/3x per jaar op vakantie gaan
De achtergrond achter mijn rant was meer dat het niet nodig is om anderen op te dringen dat je ver weg moet. Je moet helemaal niks. Status ontlenen mensen tegenwoordig aan verre reizen, en dat zou niet moeten vind ik. Als je gewoon die reis maakt, er summier over verteld en er niet mee gaat zitten pochen is er niets op tegen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Een weldenkend mens met ambitie kan er ook voor kiezen om zich te ontwikkelen op een hutje in de hei of ergens in de verre jungle. En ook daar kunnen mensen genieten en gelukkig zijn.
Feit is, niet iedereen heeft dezelfde behoeften en/of voorkeuren, dus waarom zou iemand in Nederland en/of de omringende landen moeten blijven?
Jij zelf reist alleen naar de omringende landen? En zo ja, vanwaar deze voorkeur?
Als DTP'er hoop ik?quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:00 schreef Knevelt het volgende:
[..]
is freelancer bij een gerenommeerde kwaliteitskrant.
Precies. Niks mis met reizen op zich. Het wordt pas irritant zodra mensen het hoog in de bol krijgen omdat ze toevallig drie maandjes in het buitenland hebben gezeten. Er hangt een aura omheen alsof zij ineens de wijsheid in pacht hebben, terwijl het vaak gewoon dezelfde bimbo's blijven.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:47 schreef W00fer het volgende:
[..]
De achtergrond achter mijn rant was meer dat het niet nodig is om anderen op te dringen dat je ver weg moet. Je moet helemaal niks. Status ontlenen mensen tegenwoordig aan verre reizen, en dat zou niet moeten vind ik. Als je gewoon die reis maakt, er summier over verteld en er niet mee gaat zitten pochen is er niets op tegen.
Sterker nog, vrouwen wijzen je erop af aangezien je niet 3 maandjes in het buitenland hebt gezeten. Ik wijs toch ook niet af omdat ze 3 maanden vreemde piemels hebben geproeft in Swazilandquote:Op woensdag 3 april 2013 10:47 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Precies. Niks mis met reizen op zich. Het wordt pas irritant zodra mensen het hoog in de bol krijgen omdat ze toevallig drie maandjes in het buitenland hebben gezeten. Er hangt een aura omheen alsof zij ineens de wijsheid in pacht hebben, terwijl het vaak gewoon dezelfde bimbo's blijven.
Correctie:"Jezelf ontdekt laten worden"quote:Op maandag 25 februari 2013 12:11 schreef ikjijallebei het volgende:
"Jezelf moeten ontdekken."
Zeg dan gewoon eeerlijk dat je vreemde piemels wil.
Oh heb ik op je tere zieltje getrapt door te stellen dat je eigenlijk helemaal niet zo'n verlichte geest bent als je eigenlijk van jezelf denkt?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef BlackLining het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, zo'n lange reis is daadwerkelijk een hele ervaring. Wat ben jij een verschrikkelijk zuur persoon TS, dat je anderen het niet gunt om daar blij mee te zijn.
Misgunners
quote:Op woensdag 3 april 2013 14:27 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Als je een soort pelgrimstocht maakt te voet ( bijvoorbeeld de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella) dan gaat TS zijn punt niet op.
Ik heb nooit zo'n reis gemaakt, dus neequote:Op woensdag 3 april 2013 14:15 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Oh heb ik op je tere zieltje getrapt door te stellen dat je eigenlijk helemaal niet zo'n verlichte geest bent als je eigenlijk van jezelf denkt?
Ik vind het heerlijk. Echt weg, weer een nieuw leven opbouwen, nieuwe dingen ontdekken, sleur doorbreken. Voelt echt als vrijheid.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik heb de hele obsessie met reizen ook nooit zo gesnapt. Af en toe is een keer op vakantie ergens naar toe zou ik niet erg vinden, maar maanden achtereen in den vreemde hoeft voor mij niet.
En ik zou mezelf niet echt als bekrompen of onwetend omschrijven.
Ieder zijn eigen hobbies lijkt mij. Ik kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat mensen erg nieuwsgierig zijn en graag een eerste globale indruk willen krijgen van andere culturen, graag mooie gebieden, historische bouwwerken zien, etc. Prima dat jij hier geen interesse in hebt. Jij zal weer andere dingen leuk vinden waarvan weer anderen zich afvragen waarom jij dat leuk vindt.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik heb de hele obsessie met reizen ook nooit zo gesnapt. Af en toe is een keer op vakantie ergens naar toe zou ik niet erg vinden, maar maanden achtereen in den vreemde hoeft voor mij niet.
En ik zou mezelf niet echt als bekrompen of onwetend omschrijven.
Je leert wel veel van leven tussen mensen met een hele andere mentaliteit of levensstandaard. Je kijk op het leven kan best veranderen. Ik besefte toen pas hoe veilig Nederland eigenlijk is. Maargoed zoals al eerder genoemd, blijven de meeste toch in hun vast groepje van "buitenlandse" studenten op van die georganiseerde woonplekken met andere Nederlanders.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen hobbies lijkt mij. Ik kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat mensen erg nieuwsgierig zijn en graag een eerste globale indruk willen krijgen van andere culturen, graag mooie gebieden, historische bouwwerken zien, etc. Prima dat jij hier geen interesse in hebt. Jij zal weer andere dingen leuk vinden waarvan weer anderen zich afvragen waarom jij dat leuk vindt.
En nee, je bent niet onwetend wanneer je niet naar andere landen reist. Wel zul je op dat gebied wellicht iets minder kennis of eigenlijk vooral ervaring hebben. Maar goed, iemand die niet van tennis houdt / niet aan tennis doet heeft op gebied van tennis weer minder kennis/ervaring.
wel bare-backenquote:Op maandag 1 april 2013 22:10 schreef Micson het volgende:
TS is een beetje gefrustreerd dat hij zelf nooit is gaan backpacken.
Prachtig dat vele van die reizigers juist die film zien als voorbeeld om te reizen.quote:Op maandag 1 april 2013 22:11 schreef Geelman het volgende:
Ik ben nu lekker Into the wild aan het kijken. Haters gaan haten.
Dat laatste (kijken met andere ogen) is vaak niet het geval. Ik ken er een hoop die janken als ze geen wifi hebben voor te Whatsappen met het thuisfrontquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:25 schreef viagraap het volgende:
Probleem is vaak dat die meisjes net te kort in het buitenland zaten, of zoals eerder gezegd met dezelfde groep Erasmusstudenten of landgenoten hangen. Als je lang genoeg echt alles wat land X tot land X maakt ervaart kom je dingen tegen die gewoon minder leuk of vervelender zijn dan thuis. Die ervaring missen ze vaak.
Aan de andere kant is het verblijven in den vreemde voor veel mensen gewoon een stap die ze echt goed doet, omdat je uiteindelijk wel met andere ogen naar wat je thuis gewend bent gaat kijken.
Sommige mensen zullen altijd dezelfde zeiksnorren blijven ja.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:42 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat laatste (kijken met andere ogen) is vaak niet het geval. Ik ken er een hoop die janken als ze geen wifi hebben voor te Whatsappen met het thuisfront
En de minder leuke kanten dat kan wel, maar dan loop je ook meer risico. En de meesten kiezen daar niet voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |