abonnement Unibet Coolblue
pi_121843479
En alweer is de beerbut een stukje verder open, de belgen starten een onderzoek naar de Raboarts Gert Leinders.

bron
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_121846039
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Iemand die na jaren zijn leugens bekent is niet minder geloofwaardig geworden? Wat?
Dan is er helemaal niemand geloofwaardig uit de wielrennerij. Het feit dat Nelissen (net als alle andere wielrenners) doping heeft gebruikt maakt hem nog geen slechte verslaggever.
٩๏̯͡๏)۶
pi_121846299
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja.

Bovendien wordt het hoog tijd dat de media deze sport een tijdje negeren, todat de sport zichzelf heeft gezuiverd. Voorstel: de komende drie jaar geen Tour de France meer op televisie. Als de edities van 2013, 2014 en 2015 zonder noemenswaardige schandalen verlopen, wordt de verslaglegging in 2016 hervat.
of doping toestaan, is er ook geen schandaal meer :P
pi_121846388
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:13 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

of doping toestaan, is er ook geen schandaal meer :P
Precies. Reguleer het dan gewoon.
  maandag 21 januari 2013 @ 15:24:14 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121846831
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:08 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dan is er helemaal niemand geloofwaardig uit de wielrennerij. Het feit dat Nelissen (net als alle andere wielrenners) doping heeft gebruikt maakt hem nog geen slechte verslaggever.
Wel een hypocriete leugenaar. Leuke verslaggever ;).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_121847145
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:08 schreef Alleskids het volgende:
en hoe geloofwaardig / schoon is Maarten Ductrot? hetzelfde keteltje die de potjes zwart verwijt te zijn?
die heeft 13 jaar geleden al doping toegegeven :P

http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/12/30/Spo/01.html
pi_121847367
in dat geval, mag hij met recht mee praten over het nieuwe wielrenen :)

ook toen was Jan Raas al niet vies van doping in zijn teams, hoewel hij de Rabobank nooit vanuit ploegleiders positie maar alleen als manager heeft geleid, toch?
  Moderator maandag 21 januari 2013 @ 22:45:18 #58
8781 crew  Frutsel
pi_121868847
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:01 schreef Eenskijken het volgende:
Nice :D dat wordt genieten!
Ik vind het tegenvallen :P
  maandag 21 januari 2013 @ 22:52:54 #59
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121869387
Ik vind het knap. En goed.

Respect voor Nelis.
  Forum Admin maandag 21 januari 2013 @ 22:54:20 #60
232445 crew  Specularium
pi_121869483
Vieze NSB'ert die Danny.
pi_121871549
quote:
6s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik vind het tegenvallen :P
ik vind het wel een grote openbaring. zeker voor de nederlandse wielersport.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 21 januari 2013 @ 23:29:24 #62
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121871843
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja.

Bovendien wordt het hoog tijd dat de media deze sport een tijdje negeren, todat de sport zichzelf heeft gezuiverd. Voorstel: de komende drie jaar geen Tour de France meer op televisie. Als de edities van 2013, 2014 en 2015 zonder noemenswaardige schandalen verlopen, wordt de verslaglegging in 2016 hervat.
De ZDF overwoog dat, onder het mom "de kijker wil een wedstrijd zien, geen tentoonstelling van de farmaceutische industrie".
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_121875632
Zijn die hartproblemen nou eigenlijk ook het gevolg van doping?
  Forum Admin dinsdag 22 januari 2013 @ 03:26:10 #64
232445 crew  Specularium
pi_121875851
Volgens hem was dat het gevolg van de stafylokokken bacterie die hij opliep na een val waarbij zijn knie open lag.
pi_121881638
ik vond het beter te verteren dan het script volgend knuffel interview van Oprah. Wilfred Gene ging behoorlijk in de aanval, en zo moet het ook, als journalist.
Je kan hem een NSB-er nomen, maar het wordt nu echt wel tijd om openheid te geven. Iedereen weet dat er toen gebruikt werd, maar blijkbaar alleen door buitenlandse renners, de Nederlanders waren allemaal heiliger dan de paus?

De Nederlandse wielerteams waren toen net zo professioneel als de rest van het peloton, dus is er wel degelijk met doping gewerkt, anders hadden ze nog steeds ver achteraan gereden
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 22 januari 2013 @ 11:59:01 #66
186611 Haags
pi_121882170
1 grote kk zooi die wielrennerij..
Zonder wrijving geen glans
pi_121882432
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:46 schreef Alleskids het volgende:
ik vond het beter te verteren dan het script volgend knuffel interview van Oprah. Wilfred Gene ging behoorlijk in de aanval, en zo moet het ook, als journalist.
Je kan hem een NSB-er nomen, maar het wordt nu echt wel tijd om openheid te geven. Iedereen weet dat er toen gebruikt werd, maar blijkbaar alleen door buitenlandse renners, de Nederlanders waren allemaal heiliger dan de paus?

De Nederlandse wielerteams waren toen net zo professioneel als de rest van het peloton, dus is er wel degelijk met doping gewerkt, anders hadden ze nog steeds ver achteraan gereden
Dit. ^O^
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_121882455
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 23:29 schreef Jareth het volgende:

[..]

De ZDF overwoog dat, onder het mom "de kijker wil een wedstrijd zien, geen tentoonstelling van de farmaceutische industrie".
Overwegen is niet genoeg. Doorpakken wel. Gewoon van de buis halen, die Tour. Eerst maar eens een paar jaar clean rijden, zien we daarna wel verder.
pi_121882495
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Zijn die hartproblemen nou eigenlijk ook het gevolg van doping?
Dat zou best eens kunnen want eerst zat hij bij TVM die met een vrachtwagen vol doping werd gepakt en ook toen al was er geen renner die betrapt is bij controle's.
pi_121883149
de Nederlandse teams konden goed meekomen in een peloton dat stijf stond van de doping. of ze hebben zo'n verdomde pech gehad dat ze als enige eerlijke renners rond reden, dat ze in een eerlijke competitie in elke wedstrijd de volledige top 10 bezet zouden hebben....of ze hebben zelf ook de doping gebruikt die hun collega renners gebruikten.

dus ik heb respect voor Danny Nelissen dat hij het durft te bekennen. En het interview verliep eerlijk, Gene heeft hem hard aangepakt op ontkenningen uit het verladen ( ik hoop dat Oprah het op dvd opgenomen heeft, kan ze leren hoe je een echt openhartig interview houd) en op dingen waar Nelissen vaag bleef.

Jammer dat hij nu met de dood wordt bedreigt, dat zal andere renners er van weerhouden ook openheid te geven
  Forum Admin dinsdag 22 januari 2013 @ 16:55:44 #71
232445 crew  Specularium
pi_121894567
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:46 schreef Alleskids het volgende:

Je kan hem een NSB-er nomen, maar het wordt nu echt wel tijd om openheid te geven. Iedereen weet dat er toen gebruikt werd, maar blijkbaar alleen door buitenlandse renners, de Nederlanders waren allemaal heiliger dan de paus?
Hij had het ook bij zichzelf kunnen houden.

Iedereen mee willen nemen in je val is niet zo sjiek.
pi_121895666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Zijn die hartproblemen nou eigenlijk ook het gevolg van doping?
Hartproblemen bij topsporters zijn vrijwel altijd het gevolg van doping.
pindazakje
pi_121895723
Doping gebruiken als je hartproblemen hebt :|W
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_121895757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:26 schreef Njosnavelin het volgende:
Doping gebruiken als je hartproblemen hebt :|W
of kanker hebt gehad.
pi_121895874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:26 schreef Njosnavelin het volgende:
Doping gebruiken als je hartproblemen hebt :|W
of als je weet dat het niet mag.
pindazakje
pi_121896654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hij had het ook bij zichzelf kunnen houden.

Iedereen mee willen nemen in je val is niet zo sjiek.
Welke val?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_121926736
het 1e schaap is over de dam, de 2e volgt al:
Thomas Dekker (Garmin) zegt dat hij alles wat hij weet over dopinggebruik in de wielersport gaat vertellen aan de Nederlandse Dopingautoriteit."Ik zal alle namen en alle details gaan delen", aldus Dekker op zijn eigen website.

Oud-Raborenner Dekker, die anderhalf jaar geleden na een dopingstraf in het peloton terugkeerde, zegt niemand te zullen sparen.

Dekker, die in 2007 betrapt werd op het gebruik van dynepo, gaat binnen twee weken langs bij de dopingautoriteit. "Ik hoop door een boekje open te doen het makkelijker te maken voor collega's en ex-collega's om te bekennen."
http://nos.nl/artikel/465206-thomas-dekkerga-alles-vertellen.html
pi_121926857
Stop gewoon met dat zielige fietsen.

Zielige sport, voor zielige mensen.
pi_121927288
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Stop gewoon met dat zielige fietsen.

Zielige sport, voor zielige mensen.
Dit dus. Wat een neppe bedoeling zeg.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:45:02 #80
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_121927546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Stop gewoon met dat zielige fietsen sporten.

Zielige sport, voor zielige mensen.
Zo klopt hij beter. Ook bij het schaatsen en atletiek wordt veel doping gebruikt en daarnaast wordt er ook doping gebruikt in alle andere sporten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_121927640
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:45 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zo klopt hij beter. Ook bij het schaatsen en atletiek wordt veel doping gebruikt en daarnaast wordt er ook doping gebruikt in alle andere sporten.
Daar noem je ook twee 'sporten'. :')
pi_121928052
Zouden ze bij korfbal ook onder de doping zitten?
pi_121928354
quote:
Wielrenner onthult niet-dopinggebruik
HOOGEVEEN - Voormalig amateurwielrenner Arjan Veenstra heeft vandaag bekend dat hij tijdens zijn actieve loopbaan nooit doping heeft gebruikt. De nu 40-jarige Veenstra, die tussen 1998 en 2003 reed voor De Peddelaars, deed die bekentenis vandaag voor de camera's van RTV Drenthe.

Het statement van de Drentse oud-renner is opmerkelijk, aangezien tot dusver werd aangenomen dat alle Nederlandse wielrenners, net als hun buitenlandse lotgenoten, jarenlang stijf stonden van de doping. Veenstra blijkt een uitzondering op die regel. 'Het is simpelweg nooit in me opgekomen. Ik dacht altijd dat wielrennen een sport was', aldus Veenstra vandaag. 'Dat anderen mij voorbij reden, heb ik altijd aan hun fysieke, sportieve kwaliteiten toegeschreven. Onvoorstelbaar dom als je er nu op terugkijkt, maar het is helaas zo gegaan. Daar loop ik niet voor weg.'

Naïef
De betekenis van Veenstra heeft een schok teweeg gebracht in wielrenminnend Nederland. 'Dit is gewoon onvoorstelbaar. Ik ben verbijsterd', laat oud-Raborenner Michael Boogerd weten. 'Ik wist niet dat zoiets kon', aldus wielrenkenner Danny Nelissen. 'Dit soort stuitende naïviteit mag niet zonder gevolgen blijven', zegt Boogerds oud-collega Thomas Dekker. 'Die man heeft gewoon schijt gehad aan alle geldende normen binnen onze sport.'

Ook sportjournalisten reageren ontzet op de affaire-Veenstra. 'Wedstrijden waaraan deze man meedeed, zijn uitgebreid op tv in beeld gebracht. Door ons. Wij stonden daar. Met onze camera's, onze microfoons en samengeknepen billen. Nooit hebben wij journalisten iets gemerkt van zijn niet-dopinggebruik. Reken ik dat mezelf aan? Ja, dat reken ik mezelf aan', aldus een oud-sportcommentator die vanwege verregaande imagobeschadiging anoniem wenst te blijven. 'Nooit hebben we vraagtekens gezet bij de niet-noemenswaardige en bij vlagen zelfs belabberde prestaties die Veenstra op de weg liet zien. Nooit zijn er alarmbellen gaan rinkelen.'

Spijt
De oud-amateursporter, die na zijn carrière niet in een zwart gat viel, omdat hij een solide baan als registeraccountant heeft, zegt nu spijt te hebben van zijn gedrag destijds. Veenstra: 'Het is nooit mijn bedoeling geweest om een buitenbeentje te zijn. Het spijt me als collega's mijn cleane status als a-collegiaal hebben ervaren.'

De ontdekking van de laatst overgebleven niet-gedrogeerde wielrenner is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De gezaghebbende Franse sportkrant L'Équipe spreekt van 'een speld in een hooiberg, die onverwacht toch is gevonden', terwijl de Amerikaanse sportzender inmiddels spreekt van Veenstra-gate.

Ontzet
Inwoners van Hollandscheveld, waar de voormalig wielrenner nu met zijn gezin woont, reageren eveneens vol ontzetting en verbijstering. 'Het is zo'n slimme, verstandige man. Dan houd je dit echt niet voor mogelijk', vertolkt een buurman de gevoelens die binnen de kleine gemeenschap massaal leven. De KNWU kon vandaag nog niet zeggen of de resultaten van Veenstra met terugwerkende kracht alsnog uit de uitslagen worden geschrapt.
pi_121928366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:14 schreef Alleskids het volgende:
het 1e schaap is over de dam, de 2e volgt al:
Thomas Dekker (Garmin) zegt dat hij alles wat hij weet over dopinggebruik in de wielersport gaat vertellen aan de Nederlandse Dopingautoriteit."Ik zal alle namen en alle details gaan delen", aldus Dekker op zijn eigen website.

Oud-Raborenner Dekker, die anderhalf jaar geleden na een dopingstraf in het peloton terugkeerde, zegt niemand te zullen sparen.

Dekker, die in 2007 betrapt werd op het gebruik van dynepo, gaat binnen twee weken langs bij de dopingautoriteit. "Ik hoop door een boekje open te doen het makkelijker te maken voor collega's en ex-collega's om te bekennen."
http://nos.nl/artikel/465206-thomas-dekkerga-alles-vertellen.html
Laten we gewoon een doping kliklijn opstarten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_121928406
quote:
11s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:07 schreef Boldface het volgende:

[..]

:D
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_122297425
Nou, ook Rasmussen stond jarenlang stijf van de doping.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-lang-dopinggebruik/

Twaalf jaar lang, zelfs. Is er nog iemand die verbaasd is?
pi_122297554
Mensen die nu nog verbaasd zijn zijn wel erg naïef.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 31 januari 2013 @ 15:19:19 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122299863
Die Armstrong is toch wel een baas _O_
Gewoon 7x op rij de Tour winnen. En ja, hij heeft gedoped maar dat heeft dus kennelijk iedereen dus dat maakt dan niet meer uit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')