abonnement Unibet Coolblue
pi_121700540
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
:)
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:18:40 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121700848
Nog bedankt voor je tips mignonne!
Btw de gyn van mijn ks was pietersma.
pi_121701224
Oh! Die is erg grappig :D
Kon ze er wel bij? :p
:)
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:28:25 #4
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121701440
Nauwelijks haha. Ik vond r ook erg grappig. De halve ok had trouwens tennisles van mijn man. Dat was ook een goede binnenkomer.
pi_121702064
:D!

Buurman! Ik hier? :') ken je mijn vrouw al? :+ dat zal wel gek geweest zijn.
:)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:21:15 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121711184
tico, rijstebloem bindt niet met bv. wrs was je daarmee jn de war. Voor rijstebloem kan je alleen biobim gebruiken.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121714238
Tico en Draculettje voor de weggewerkte stuwing en het goede aankomen *O*

Becky lastig zo. Mijn baby spuugde ook veel en vaak maar net zoals bij Tico gewoon een wasprobleem, leek er geen last van te hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:34:04 #8
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121721842
Na het gehannes van afgelopen nacht, ik zit al op 8 voedingen vandaag., pijn aan mijn tepels heb ik de ha gebeld en aangegeven dat dit geen doen is. Man is nu de Zantac halen. Misschien geef ik snel op maar de borstvoeding moet leuk blijven vind ik.
pi_121721927
:*
je hebt het in ieder geval een kans gegeven Becky. Die JBPM moet niet alleen wat voor je baby doen maar het moet ook voor jouw als moeder nog te doen zijn om je kind zo te blijven voeden. Als een van die twee niet lukt dan moet je kijken naar een andere oplossing. Succes en hopelijk biedt Zantac soelaas.
:)
pi_121722208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:21 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, rijstebloem bindt niet met bv. wrs was je daarmee jn de war. Voor rijstebloem kan je alleen biobim gebruiken.
Kan ik m'n ontzwanger-kaart spelen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121724478
Becky, Zantac heeft hier goed geholpen. Hopelijk bij jullie ook :*
.... met gevoel voor drama....
pi_121729076
Hopelijk werkt de zantac becky :*

Luuk is nu 8.5 week en het lijkt makkelijker te gaan. Ik had het nooit gedacht. Hij drinkt nog wel lang, maar dat doet hij vooral thuis. Vanmiddag waren we bij mijn schoonouders en Luuk moest drinken, en het ging gewoon goed. Het enige is dat hij "slordig"drinkt. Ik heb steeds natte plekken in mijn kleren. Ik voed met tepelhoedje, en hij weet het altijd zo te presteren dat hij hem lostrekt als het vol zit.
Liggend voeden lukt zonder hoedje, zittend kan hij de hap niet maken.
Gister was ik in het bv cafe hier, en heb een lactatiekundige leren kennen. Misschien dat ik haar eens vraag mee te kijken.
*poef* nu is het weg
pi_121730826
Zou ik zeker doen KJ! Ze heeft vast nog wel wat handige tips voor je.
En wat fijn dat het makkelijker begint te worden *O*
De eerste periode is nou eenmaal best lastig soms. maar daarna wordt het alleen nog maar leuker en gemakkelijker en fijner *;

Nu ook met bijvoeden bijvoorbeeld. Er gaat nog amper wat in (al vond ik vanmorgen een
"flink" stuk sperzieboon in de luier :o ), Maar dat geeft helemaal niks, de komende maanden heeft hij genoeg aan mijn melk. En dat is zo'n fijn en geruststellend idee!
.... met gevoel voor drama....
pi_121736039
Zijn er meer mensen die naar een borstvoedingscafe gaan? Wat houdt dat eigenlijk in? Gewoon allemaal samen borstvoeding gaan geven ofzo :P
pi_121736840
Hihi...ik ga naar bv café, wel maar eens in de maand. Want dan is 'mijn' lk er, andere keren andere lk's. Je kunt dan vragen stellen en kletsen met andere bv mama's. En kindjes kijken... Maar de insteek is niet 'met zn allen bv gaan geven'. Maar er wordt uiteraard gevoed als dat nodig is. Ik vind het wel fijn om te horen hoe andere bv mama's het doen en tege welke dingen zij aanlopen en hoe ze het oplossen :)
pi_121737591
KJ mooi zo! <3

Geen bv cafe hier wel LLL meeting bij een leidster thuis..vragen rondje, kletsen met andere mama's die bv geven...heel fijn O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121737825
Ik ga komende dinsdag voor het eerst naar een VBN-avond bij een leidster thuis, hier in de buurt. Ik ben benieuwd :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121738743
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:14 schreef Kwisted het volgende:
Zijn er meer mensen die naar een borstvoedingscafe gaan? Wat houdt dat eigenlijk in? Gewoon allemaal samen borstvoeding gaan geven ofzo :P
Ik was er gisteren voor het eerst, ik had gezien dat er een draagdoekconsulente zou zijn. Ik denk dat ik wel vaker ga. Waren leuke meiden met kindjes in de leeftijden van luuk en Sofie. De ene week is die lk er, de andere is er iemand van de vbn.
Er is hier in de stad ook nog een babycafe. Maar daar is ook wekelijks een lactatiekundige.
*poef* nu is het weg
pi_121739273
Ik zat trouwens te denken...ik kolf nu 11 maanden en ben nog nooit iemand tegengekomen bij de kolf ruimte }:| het verbaasde me want aan zwangeren geen gebrek bij ons!
Alleen mijn melk (en soms laten andere mensen taarten daar) is in de koelkast...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:19:29 #20
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121739624
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 17:17 schreef kaatjejannie het volgende:
Hopelijk werkt de zantac becky :*

Luuk is nu 8.5 week en het lijkt makkelijker te gaan. Ik had het nooit gedacht. Hij drinkt nog wel lang, maar dat doet hij vooral thuis. Vanmiddag waren we bij mijn schoonouders en Luuk moest drinken, en het ging gewoon goed. Het enige is dat hij "slordig"drinkt. Ik heb steeds natte plekken in mijn kleren. Ik voed met tepelhoedje, en hij weet het altijd zo te presteren dat hij hem lostrekt als het vol zit.
Liggend voeden lukt zonder hoedje, zittend kan hij de hap niet maken.
Gister was ik in het bv cafe hier, en heb een lactatiekundige leren kennen. Misschien dat ik haar eens vraag mee te kijken.
Ik deed bij Natha de punt van het spuugdoekje onder mn bh band en wat lekte lekte dan op het spuugdoekje. Wat fijn dat je bepaalde voedingen al zonder kunt doen! oh, en th`sblijven beter plakken als je ze eerst een beetje vochtig maakt.
pi_121740324
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik deed bij Natha de punt van het spuugdoekje onder mn bh band en wat lekte lekte dan op het spuugdoekje. Wat fijn dat je bepaalde voedingen al zonder kunt doen! oh, en th`sblijven beter plakken als je ze eerst een beetje vochtig maakt.
Ja, ik maak m idd nat, maar luuk zet z'n vingertje er echt onder...
*poef* nu is het weg
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:46:55 #22
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121741409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:29 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ja, ik maak m idd nat, maar luuk zet z'n vingertje er echt onder...
Daar is helaas niet zoveel aab te doen behalve met zn vingertjes spelen als hij drinkt, maar ik denk dat dat met een peuter ernaast wel een uitdaging is.
pi_121741632
ik gebruik nu een hydrofiel als slab voor hem. en daarmee wikkel ik zijn handje weg. Maar meneer is eigenwijs :P
*poef* nu is het weg
pi_121760059
Even een snelle vraag: mijn baby heeft gisteravond/ nacht zo'n 9-10 uur zonder voeding doorgeslapen. Vanochtend bleek dat hij had gespuugd s'nachts. Ik heb hem om 5.45 uur gevoed, want mijn borsten stonden op knappen. De voedingen daarna 8 uur en 11 uur heeft hij veel gespuugd. Echt ook rechtop op de schouder kwam het er in golven uit. Ook heeft hij koorts, eerder 38,6 en is erg hangerig. Verder is hij wel alert/ wakker en nieuwsgierig aan het rondkijken maar absoluut niet zijn ondernemende/ wilde zelf. Hebben jullie nog tips behalve goed letten op luiers, alertheid etc. Hij had eerder wel wat geplast. Straks ga ik in ieder geval maar een borst geven in plaats van 2, lieber weinig drinken dat erin blijft en een kind dat na een uur of twee weer komt in plaats van golven melk eruit gooien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121760470
Zou het slim zijn om wat brood te geven en dan bv vanwege het idee brood zuigt bv op en vormt een brij, die dikker is en misschien beter erin blijft dan alleen bv?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:52:31 #26
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121760869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:40 schreef Tinuviel het volgende:
Zou het slim zijn om wat brood te geven en dan bv vanwege het idee brood zuigt bv op en vormt een brij, die dikker is en misschien beter erin blijft dan alleen bv?
Nou, het klinkt als een buikgriepje en ik denk dat hij liever bv spuugt dan brood. En inderdaad kleinere hoeveelheden aanbieden, als hij dat accepteert.
pi_121761142
Natuurlijk spuugt bv makkelijker en beter dan brood. Het hele idee was dat het er met een klein stukje brood beter in blijft, maar misschien is dat idd juist niet aan te raden. Als het maagje van streek is, is bv waarschijnlijk ook beter verdraagbaar dan brood. Was alleen een idde in de hoop dat de bv er dan beter in blijft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121761752
Ik zou juist even stoppen met bijvoeding omdat dat zwaarder op de maag ligt. En vaak kleine beetjes bv drinken :Y. Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121775209
Tinu :* bij jullie ook al
Heb gister geen bijvoeding gegeven, helaas vanavond wel wortels aardappels en een beetje pap en dat kwam er allemaal uit :(

Ze heeft wel weinig plasluiers gehad
pi_121775413
Zoe, hier ook even geen bijvoeding hoor (ze heeft er ook totaal geen interesse in nu), eerst maar beter worden :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121775551
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:45 schreef Marjolijntje het volgende:
Zoe, hier ook even geen bijvoeding hoor (ze heeft er ook totaal geen interesse in nu), eerst maar beter worden :*
Ja das verstandiger, bv is nu de beste voeding
Maak me wel zorgen om de plasluiers, maar als ik haar vaak laat drinken komt het er ook uit -O- dus wat is dan verstandig om te doen?
pi_121775556
-O- voor de kleintjes :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:52:36 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121775736
Zolang er door loop is is het goed ( tenzij uraten/bloed/etc)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121775840
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Zolang er door loop is is het goed ( tenzij uraten/bloed/etc)
Dankje
pi_121776549
Hier heeft hij s'avonds een stukje cracker gehad. Sinds de late middagvoeding is het er wel allemaal ingebleven en steeds grotere hoeveelheden drinken gaat ook weer steeds beter. Maar voor de zekerheid vannacht even naast me laten slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121776689
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:11 schreef Tinuviel het volgende:
Hier heeft hij s'avonds een stukje cracker gehad. Sinds de late middagvoeding is het er wel allemaal ingebleven en steeds grotere hoeveelheden drinken gaat ook weer steeds beter. Maar voor de zekerheid vannacht even naast me laten slapen.
Hoop dat de voedingen erin blijven Tinu
S gaat vannacht ook bij me slapen.
Vanmorgen lag ze ook naast me, en toen hoorde ik het omhoog komen, kon ik haar op tijd op haar zij draaien.
pi_121791540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:13 schreef bitterend het volgende:
Ik zat trouwens te denken...ik kolf nu 11 maanden en ben nog nooit iemand tegengekomen bij de kolf ruimte }:| het verbaasde me want aan zwangeren geen gebrek bij ons!
Alleen mijn melk (en soms laten andere mensen taarten daar) is in de koelkast...
ik ben de enige van heel het kinderdagverblijf (40 kindjes?) die borstvoeding meegeeft. Jammer he.. :{
pi_121791552
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:14 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hoop dat de voedingen erin blijven Tinu
S gaat vannacht ook bij me slapen.
Vanmorgen lag ze ook naast me, en toen hoorde ik het omhoog komen, kon ik haar op tijd op haar zij draaien.
Zielig Zoë, hoe gaat het nu met haar? Houdt ze wat binnen?
pi_121791853
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:40 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Zielig Zoë, hoe gaat het nu met haar? Houdt ze wat binnen?
Bitterend & kwisted dat is idd jammer! Dat zo weinig mensen bv geven
-O- hoorde van de week weer iemand die zei dat ze te weinig voedingsstoffen in dr melk had..argh!
En een andere kennis wilde geen bv geven want ze had geen zin m overal "haar borst te laten zien" :N zo jammer.. Je kunt ook best discreet voeden / ergens waar niemand je ziet. Maar daar kon ik haar niet meer van overtuigen.

Lief dat je het vraagt. Ze heeft na gisteravond niet meer overgegeven, vannacht niet vaak gedronken maar blijkbaar wel goed die keren dat ze wel dronk, want volgens mijn vriend had ze goede plasluiers
pi_121795010
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:40 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ik ben de enige van heel het kinderdagverblijf (40 kindjes?) die borstvoeding meegeeft. Jammer he.. :{
Herkenbaar, dat is bij mijn KDV ook zo..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121795597
Ik was bij onze verticale groep ook de enige die bv mee bracht en nog breng er is 14 kinderen en in het jaar dat zij op de groep zit heb ik nog nooit andere melk dan mijn eigen in de koelkast gezien op maandag en woensdag! ik heb wel begrepen dat op de babygroep wel 1 baby was die bv mee kreeg ( R ging daar een keertje naartoe in de middag omdat haar groep te vol werd en daar in de koelkast stond melk in een avent bakje :D )
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121795870
Ik ben bij ons ook de enige, op een groep van ca 15 baby's (tot 1,5 jaar).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 20 januari 2013 @ 14:50:00 #43
258612 nytar
boys boys boys
pi_121799593
mag ik even met de deur in huis vallen?

Na 2,5 week keelontsteking en nu antibiotica, heb ik het idee dat mn productie behoorlijk is ingestort. (zoontje is 6,5 week oud) hij drinkt wel, plast en poept ook nog prima...
Komt dit weer goed? Hij kan best wat hebben met zn 5200 gram, maar toch word ik er wat onzeker van.
pi_121799863
Nytar, wat rot! Ja, het komt goed. Kan alleen best even duren. Ik heb het idee dat mijn productie nu pas weer echt op peil is na 5 dagen buikgriep vanaf 31 dec. Maar ik zit zelf op iets ondergewicht inmiddels, dus dat zal ook niet meehelpen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 20 januari 2013 @ 15:21:55 #45
258612 nytar
boys boys boys
pi_121801481
en meer dan vaak aanleggen kan ik niet doen toch? Ik wil hem ook geen onnodige extra kramp geven...
pi_121801788
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:21 schreef nytar het volgende:
en meer dan vaak aanleggen kan ik niet doen toch? Ik wil hem ook geen onnodige extra kramp geven...
Vaak aanleggen idd, zelf voldoende eten en drinken. Misschien borstcompressie toepassen en na een voeding kolven? Daar gaat je productie ook van omhoog. Beterschap en sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121802445
Dankje Zoe. Hij spuugt nu niet meer. En vanmiddag zelfs een klein worteltje en aardappel gegeten. Hij heeft denk ik wel maag darm griep. Zo ergespuitpoep heb ik nog nooit gezien, zelfs niet aan het allereerste begin.

Hier op de babygroep (9 kindes van 2/3 maanden tot 2 jaar) was mijn uk de enige die bv kreeg. Inmiddels zijn het er dacht ik 2-3 kinderen in totaal. Na hem zijn er nog wat bvkindjes ingestroomd. Dus ik moet goed opletten, dat ik het goede aantal en de juiste flessen en spenen mee krijg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121802652
Nytar, naast vaak aanleggen, ook zorgen dat hij je borsten goed leeg drinkt. Kolven na een voeding of tussen 2 voedingen in, helpt ook. Beterschap. Maak je niet teveel zorgen, je kleintje haalt zich wat hij nodig heeft. Komt hij ook vaak s'nachts, is bijzonder goed voor je productie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 20 januari 2013 @ 16:01:27 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121804060
Ik vind het nog steeds bizar dat blijkbaar zo weinig vrouwen borstvoeding geven....waar ligt dat dan toch aan?

Al heb ik momenteel twee kindjes in mijn opvang en de ene heeft 11 maanden bv gehad en de ander is nu goed drie maanden en krijgt bv thuis en fv bij mij.
pi_121804907
Tinu
fijn dat hij niet meer spuugt! bij S lijkt het nu ook redelijk rustig

Ik vind persoonlijk de begeleiding ook niet goed, ik heb veel opstartproblemen gehad maar hier op dit forum kreeg ik antwoorden en begreep ik pas hoe het werkte enz.
De kraamhulp heeft me niet geholpen met zelf voldoende drinken, eten enz ik was in het begin een wrak, had veel dorst en viel snel af. Was te moe om zelf eten en drinken te pakken. Dus weinig energie om te voeden en te herstellen.
En als ik hoor van andere moeders... te weinig voedingsstoffen..te weinig melk.. pff :N
pi_121806098
Ik had deze discussie met een vriendin, die zelf heel graag bv wilde geven, bij de eerste kwam het niet op gang en bij de tweede gaf ze 5 dagen bv en we waren het over eens dat de begeleiding heel slecht is. Ze had bij het kraambureau ook aangegeven dat ze iemand wilde die pro bv was en veel kennis had. Kreeg ze toch een muts, die zomaar zonder overleg kv gaf.

Spugen is gelukkig over. Nu nog van de buikgriep af en van de spuitpoep.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121807594
Ik had het borstvoeding geven zonder mijn geweldige kraamhulp heel snel opgegeven. De eerste dag vertelde ik haar heel verdrietig dat ik zo graag borstvoeding wou geven maar dat het niet lukte in ziekenhuis (met hulp van verpleegkundige) en dat ik bang was dat er niks uit kwam en dat M. niet wou drinken. Haar antwoord, het is met nog nooit niet gelukt een baby aan het drinken te krijgen als de mama dat wil, dus dat gaat hier ook lukken.

Later bleek dat andere kraamhulpen haar er wel eens bij gevraagd hadden omdat het niet lukte ze was er gewoon erg goed in.
pi_121808007
Zolena wat fijn!!

Ik had ook een fantastische kraamhulp! zij heeft met elke voeding mee gekeken, opgelet hoe lang ze dronk, dat ze goed slikte, klok geluidjes heeft gemaakt, heet me laten zien hoe ik moest kolven en zo voort

Ja begeleiding is belangrijk...waarschijnlijk is dat een van de redenen dat zoveel mensen stoppen of geen bv meer geven na een paar dagen..andere mensen willen gewoon geen bv geven. Collega van mij wou het 2 keer niet en andere gaf 1 week bv maar had geen zin om te kolven dus is meteen gestopt

[ Bericht 27% gewijzigd door bitterend op 20-01-2013 17:25:23 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 20 januari 2013 @ 17:53:08 #54
258612 nytar
boys boys boys
pi_121809694
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:42 schreef Tinuviel het volgende:
Nytar, naast vaak aanleggen, ook zorgen dat hij je borsten goed leeg drinkt. Kolven na een voeding of tussen 2 voedingen in, helpt ook. Beterschap. Maak je niet teveel zorgen, je kleintje haalt zich wat hij nodig heeft. Komt hij ook vaak s'nachts, is bijzonder goed voor je productie.
's nachts ook om de 3 uur. En als hij zou willen zou hij het krijgen :)

jammer idd dat er zo weinig voor de borstvoeding gaan...'t is zoiets moois!
pi_121813903
Ongeveer een week ben je actief bezig met productie minderen.... Is je kind 10 dagen oud... :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:33:09 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121814125
Cluster en regelen :+ ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121814257
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Cluster en regelen :+ ?
Dat ja. Handig :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:38:31 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121814383
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat ja. Handig :D
Ik hoop dat mijn ziek zijn de overproductie natuurlijker remt.. Echt klote vind ik het en dat er dan mensen zijn die juichen om overproductie :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121814519
Het is geen luxe probleem. Zeker niet. Het doet zeer en steeds die schijven en harde bobbels die je echt moet weg masseren. Als de stuwing ook blijft wordt je zelf helemaal niet lekker van de pijn in je borsten en dan je kind die niet kan aanhappen omdat je borst strak staat, dan drinkt ie eindelijk en komt er een slok melk uit die ze niet weg krijgen dus steeds loslaten en verslikken en of gewoon erna de hele voeding eruit knikkeren en daarna krampjes.
Nee overproductie zuigt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:45:33 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121814692
Jup.. :( maar moet van LK even op beloop laten ipv actief gaan regulieren ivm de kinkhoest niet dat we dadelijk door wat dan ook ineens weer te weinig hebben :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121815220
Ik heb uiteindelijk 4x m'n borsten leeg gemaakt. Eerste keer 12 uur ertussen en dat redde ik maar net. Daarna 24-36 en 48 uur ertussen. M'n vriezer ligt in elk geval al vol, geen zorgen om voorraad voor als ik weer aan het werk ga.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:58:46 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121815359
Dat is wel fijn! Oliver weigert melk uit tuitbekers oid.. :(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121815512
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat is wel fijn! Oliver weigert melk uit tuitbekers oid.. :(
Over een week of 2 /3 gaan we hier eens kijken. Ik wilde gaan starten met flessen rond de 4 weken. De ellende van leyla is als de dag van gister. Maar nu ik eindelijk de productie echt goed op orde heb kan ik me eerst eens gaan richten op het iets netter happen van Bram. Die heeft er een handje van om op echt op het puntje van m'n tepel te sabbelen omdat het toch wel stroomt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 20 januari 2013 @ 20:07:20 #64
258612 nytar
boys boys boys
pi_121815807
te veel of te weinig... 'T is allemaal niet fijn. We willen gewoon allemaal dat het goed loopt toch?

Idd wel fijn dat je al een voorraad hebt tico! Ik heb nu een denk ik 500 cc, maar dat is natuurlijk zo op! Ik had alvast gespaard omdat we volgende week naar de film willen (The Hobbit) gelijk ook de eerste keer zonder mn uk weg!
  zondag 20 januari 2013 @ 20:07:35 #65
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121815821
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Over een week of 2 /3 gaan we hier eens kijken. Ik wilde gaan starten met flessen rond de 4 weken. De ellende van leyla is als de dag van gister. Maar nu ik eindelijk de productie echt goed op orde heb kan ik me eerst eens gaan richten op het iets netter happen van Bram. Die heeft er een handje van om op echt op het puntje van m'n tepel te sabbelen omdat het toch wel stroomt.
Auw! :X . Hoop dat je hem snel duidelijk kunt maken hoe het wel moet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:43:18 #66
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_121881478
hallo :W

ik kom hier even langswaaien met zoë, die vandaag 3 weken oud is O+
na 2 keer bijna opgeven en 1x keer keihard huilen en een nacht goed slapen toch doorgezet met de borstvoeding.

en dat gaat goed, maaaaar zoë heeft een ongelofelijke zuigkracht en behoefte m'n tepels doen echt pijn.
maar hoe kan ik nou aan haar zuigbehoefte voldoen :?
ik voed haar, ze krijgt beide borsten en na loslaten probeer ik nog een aantal keer de borst aan te bieden, die hoeft ze dan niet maar gaat vervolgens heel erg op haar handjes lopen kluiven alsof ze nog honger heeft.
kan ik hier wat mee doen ?
W
Z
E
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:45:45 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121881585
Speen geven, pink geven? Spenen zou ik zowel Bibi als ook Difrax proberen.

Ow en wat knap dat je hebt doorgezet! ;)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:53:55 #68
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_121881967
pink geef ik wel, speen vind ik dan weer lastig omdat je dan weer leest dat ze dat toch afraden
maar dat gekluif vind ik ook zo zielig, dus opzoek naar de juiste speen dan maar
W
Z
E
pi_121891662
Als je pijn hebt aan je tepels, gaat er waarschijnlijk meer niet goed dan een sterke zuigkracht. Kun je meer informatie geven over hoe de voedingen verlopen en op welke momenten je pijn ervaart?
pi_121892091
Succes rebel, hoop dat wupwup na meer info een goed advies voor je heeft :*

-O- moment
Ik baal er van dat S niet echt uit de fles of tuitbeker wil drinken, een paar slokjes water wel maar verder niet. Ze heeft nog steeds weinig plasluiers (minder dan ik gewend ben, en als ze plast heeft de luier weinig gewicht) en mijn borsten voelen niet echt vol. Begin wat onzeker te worden. Aan de borst drinkt ze kort en laat dan los of gaat sabbelen. Leg haar vaak aan maar ze duwt de borst soms ook weg.
Uit een beker drinken vind ik eng omdat ze zich dan snel verslikt wat niet bevorderlijk is voor het overgeven enz (ze geeft makkelijk over en nu met deze griep? Al helemaal)

Ze heeft vanmorgen overgegeven maar niet veel.. Dus het is niet zo dat het alleen aan het overgeven ligt.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:16:39 #71
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_121895360
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:46 schreef WupWup het volgende:
Als je pijn hebt aan je tepels, gaat er waarschijnlijk meer niet goed dan een sterke zuigkracht. Kun je meer informatie geven over hoe de voedingen verlopen en op welke momenten je pijn ervaart?
ik heb er al opgelet, maar ze hapt goed aan en heeft ook genoeg tepel in haar mond met netjes naar buiten gekrulde lipjes
dus daar lijkt het niet aan te liggen.
het is wel zo dat het s'avonds erger is of lijkt omdat ze dan meer de zuigbehoefte heeft als overdag.
en de pijn zit echt in m'n tepel als zij zuigt
W
Z
E
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:21:56 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121895549
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:53 schreef rebel-angel het volgende:
pink geef ik wel, speen vind ik dan weer lastig omdat je dan weer leest dat ze dat toch afraden
maar dat gekluif vind ik ook zo zielig, dus opzoek naar de juiste speen dan maar
Ik las juist weer dat een speen (mits je baby al goed kan aanhappen) niet wordt afgeraden, sterker nog, dat het je baby stimuleert om door de neus te leren ademen waardoor je de kans op wiegendood verkleint. Samen met nog een aantal positieve kanten.
pi_121895689
Een speen raden ze toch alleen in de eerste weken af? Otje heeft er in ieder geval nu eentje voor overdag in bed ('s avonds ligt ze naast me en slaapt ze sowieso wel).
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:27:54 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121895758
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een speen raden ze toch alleen in de eerste weken af? Otje heeft er in ieder geval nu eentje voor overdag in bed ('s avonds ligt ze naast me en slaapt ze sowieso wel).
Volgens mij ook hoor, als het risico dat ze daardoor niet meer aan de borst kunnen drinken geweken is.
pi_121895879
Avent is hier trouwens de enige speen die mevrouw blieft.
pi_121897297
Mijn kraamhulp raadde het in de kraamweek al aan omdat hij lang wakker was overdag. Als hij goed aanhapt is het geen probleem.
pi_121901297
Rebel bij ons hielp het om een pink te geven zolang hij zijn eigen vingers nog niet in de mond kon stoppen. Zodra hij dat zelf kon, vond ik pink niet meer nodig. Speen wou hij niet.

Kersjes O+

Kom ook even met 2 vragen hier. Mijn baby heeft vandaag op het kdv veel gespuugd (alle kleertjes helemaal nat). Thuis valt dat behoorlijk mee. Hoe kan dat? Als mijn baby drinkt (heeft 2 tandjes onder) dan is het weleens gevoelig tot pijnlijk alsof zijn tanden tegen mijn borst drukken. Volgens mij hapt hij wel goed. Wat kan ik ertegen verder nog doen/ waarop moet ik verder letten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121901547
Tinu, ik heb me al eens eerder afgevraagd waarom hij op het KDV zoveel zou spugen en bij jullie thuis niet. Hij krijgt thuis ook weleens een fles toch? En dan spuugt hij niet zoveel als op het KDV? Ik zou toch denken dat ze dan daar misschien hem te snel neerleggen, of te hard laten schommelen oid waardoor het eerder en meer omhoog komt bij em..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:46:56 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121901652
Tinu, heb je wel eens gezien hoe ze op het KDV de fles geven? Raar verhaal hoor
pi_121902676
Veranderd de kwaliteit van je melk als je zelf ziek bent. Ik heb namelijk koorts..
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:02:51 #81
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121902699
@Tinu, het lijkt wel alsof ze hem te snel wegleggen dan, ipv goed te laten boeren. Mijn oppaskind krijgt thuis bv, bij mij fv, daar spuugt ie altijd wat van terug. Dus ik hou hem rechtop, laat hem goed boeren en hou er een hydrofiel onder zodat ie niet zijn kleren nat maakt. Dan zet ik hem daarna in de wipper met nog eventjes een slabbertje om, zodat de melk wat kan 'zakken'.

Kost weinig moeite en tijd, maar het lijkt me voor hem wel zo fijn en mij scheelt het omkleden.
Ik zou het gewoon navragen, hoe ze denken dat het komt?
pi_121902722
Nee, heb niet gezien hoe ze de fles geven op het kdv. Gisteren heeft oma opgepast, 2 flessen gegeven en dat ging prima.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:12:13 #83
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121903404
Dan zou het er toch iets mee te maken móeten hebben dat ze 'm te snel wegleggen na de fles. Jullie gebruiken thuis zelfde soort flessen/spenen?
pi_121903456
Hij spuugt echt alleen op het kdv }:| wat doen e met je lieve knul toch :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121903465
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:02 schreef Kwisted het volgende:
Veranderd de kwaliteit van je melk als je zelf ziek bent. Ik heb namelijk koorts..
nee..
http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/bv2.html
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121905181
Weetje wat ik denk tinu, dat zie ik hier op het kdv ook gebeuren.. Dat ze tijdens t flessen bezig zijn met andere dingen/kindjes. Rondlopen, schudden etc. fles tegen de schouder aan houden (a la handsfree bellen) om de handen vrij te hebben. Zou zoiets kunnen?
En wat juud zegt!
pi_121907787
Kwisted in het zkh zeiden ze dat bij koorts produktie kabinet terug lopen

hier geen last van meneer is nu 1 week en 1 dag en en zo'n 200gr boven het geboorte gewicht!

Wel last van mijn antibiotica helaas
pi_121923901
Tante_Soesa, ja we gebruiken thuis dezelfde soort flessen en spenen geef ik nu ook mee. Heb ook net nieuwe spenen gekocht, die dus strakker kleiner zouden moeten zijn. Ook heeft hij bij het kdv een eigen fles, maar dat is ook al sinds het begin dezelfde fles. Ga hem gewoon brengen vanochtend en het bespreken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121926026
Ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen Tinuviel, is inderdaad heel raar dat hij alleen op kdv spuugt...

Gisteren met mijn mama over bv gepraat. Mama vond het heel fijn voor me 'dat mijn melk nog niet op was'. Tsja... Dus even uitgelegd. Nu blijkt dat mijn mama door haar kraam verteld is dat ze niet genoeg had en dat ze maar kv moest geven. Mama heeft twee keer aangelegd ofzo, dus het is nooit op gang gekomen. Jammer, en sneu voor de slechte voorlichting!

Zo naar het bv café, als ik m'n voorruit ontdooit krijg :') (moet de binnenkant ook krabben)
pi_121926277
Idd erg jammer SE! en veel plezier op het cafe!

Oma van mijn man vertelde ook dat ze geen melk had en moest toen flesjes geven..ben wel blij met al de info die je kan vinden tegenwoordig
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121926488
De oma van J vertelde dat ze ook haar nichtje aan de borst heeft gehad. De moeder had te weinig melk en zij had meer dan genoeg. Ik vond het een gaaf verhaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121927115
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:16 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

ik heb er al opgelet, maar ze hapt goed aan en heeft ook genoeg tepel in haar mond met netjes naar buiten gekrulde lipjes
dus daar lijkt het niet aan te liggen.
het is wel zo dat het s'avonds erger is of lijkt omdat ze dan meer de zuigbehoefte heeft als overdag.
en de pijn zit echt in m'n tepel als zij zuigt
Je kunt aan de buitenkant niet zien of een kind echt goed aanligt, dat voelt de moeder alleen. Als voeden je zeer doet, kan het toch goed zijn dat je baby niet zo goed aanligt als wordt gedacht. Ook spruw kan flink zeer doen.
pi_121927239
Tinu wat rot zeg, dat je ventje zo blijft spugen op het kdv. Het klinkt heel aannemelijk dat ze hem de tijd niet gunnen om de.melk te laten zakken. Of kan het zijn dat ze hem overvoeren? Dat zie je snel gebeuren met flessen, met namewanneer niet de eigen ouders de fles geven. Even die laatste slokken erbij..
pi_121951502
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:29 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je kunt aan de buitenkant niet zien of een kind echt goed aanligt, dat voelt de moeder alleen. Als voeden je zeer doet, kan het toch goed zijn dat je baby niet zo goed aanligt als wordt gedacht. Ook spruw kan flink zeer doen.
Wup, spruw is toch stekende pijn? Zo voelt het niet, meer als druk en dat voel ik ook daar waar de tanden zijn. Hoe kan ik nog zorgen, dat hij goed aanhapt, en hij me geen pijn kan doen met zijn tandjes?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121951594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:33 schreef WupWup het volgende:
Tinu wat rot zeg, dat je ventje zo blijft spugen op het kdv. Het klinkt heel aannemelijk dat ze hem de tijd niet gunnen om de.melk te laten zakken. Of kan het zijn dat ze hem overvoeren? Dat zie je snel gebeuren met flessen, met namewanneer niet de eigen ouders de fles geven. Even die laatste slokken erbij..
En vanmorgen maar eens een goed gesprek aangegaan met kdv. Echt van de zotten voor langer op de arm houden hebben ze de tijd niet, tijdens voeden laten ze hem in de wipper zitten en dat mag dan weer niet langer dan 30 min. Dan moet hij in de box of op de grond en daar draait hij op zijn buik en spuugt weer meer. Leuk kip en ei verhaal. Maar volgens mij hebben ze toch anders dan gisteren gedaan en hij heeft niet of niet veel gespuugd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:35:26 #97
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121997603
Dames, help! Wij zijn op dit moment een beetje aan het nadenken over het geven van één gekolfde voeding als nachtvoeding, zodat wij beiden wat effectiever kunnen slapen (lief gaat komende week weer werken en ik heb op dit moment wat fysieke klachten waardoor het allemaal wat moeizamer gaat). Nu zit ik dus een beetje te dubben hoe ik dat ga doen. Ik wil eigenlijk mijn productie niet te veel stimuleren want ik neig naar overproduktie, maar de voeding kolven op het moment dat ik 'm normaal zou geven is in deze natuurlijk ook geen winst.

Wat is nu een goed moment om die voeding te kolven? Als ik wakker word na de langste periode zonder te voeden? Stef dronk altijd maar 1 borst, Isabel wisselt, soms 1 borst, soms 2. Bij Stef moest ik in de vroege ochtend borst 2 echt afkolven omdat ik anders vreselijk bleef lekken en erge stuwing had. Is het de beste optie om Isabel op dat tijdstip ook maar 1 borst te laten drinken en de andere af te kolven, of zouden jullie het anders aanpakken? Omdat zij gelijkmatiger drinkt en ik waarschijnlijk minder stimulatie heb doordat ik nu met een tepelhoedje voedt heb ik nu veel minder 'last' van te veel melk/stuwing/bijbehorende onhandigheidjes :)
3!
pi_122000171
In de ochtend heb je het meeste melk, dus kolf dan tijdens het voeden gelijk de andere borst. Ik vraag me af of je nu al een hele nacht zonder voeden gaat redden eigenlijk, volgens mij sta je halverwege op klappen. Vanwaar de tepelhoed trouwens?
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:22:45 #99
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122000627
Ik ook idd :X dat is ook wat ik moeilijk vind, en sowieso, dat het dan het handigst is om flesjes te blijven geven ivm flesweigeren als je tijdelijk stopt.

Tepelhoed ivm erg gevoelige tepels in combi met pittbull-kind :P mijn tsr is al enigzins pijnlijk, met mijn gevoelige huid erbij is het ronduit AU. Omdat het ook mijn produktie een beetje in toom lijkt te houden op een goede manier en Isabel er goed mee drinkt vooralsnog niet meer zonder geprobeerd. In de toekomst hoop ik wel nog zonder te kunnen, maar zo lang het zeer blijft doen durf ik niet zo goed :@
3!
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:39:26 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122001683
Ik kolf zo af en toe na het voeden. Niet dat er veel uit komt, zo'n 20 ml, maar met vier keer nakolven heb ik 1 voeding.
pi_122002125
En als je gelijk met Stef op bed zou gaan, de middernachtvoeding door je ML laat geven en op die manier een aantal uren achter elkaar slaapt? Je prolactine is dan nog veel lager, dus je productie ook. Dan kun je de nachtvoeding weer zelf doen (die zijn het belangrijkst voor je productie én voor het wegblijven van je cyclus), terwijl je toch je slaapuren hebt. Neem aan dat Isabel bij jullie ligt, toch?
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:53:50 #102
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122002663
Becky, dat is ook nog een optie, maar ergens ben ik dan bang dat ik toch weer te veel stimuleer oid.

Wups, ML is mijn liefje denk ik? En welke nachtvoeding zou dat zijn? Ze drinkt nu 7 voedingen op een dag normaalgesproken, ze drinkt meestal tussen 9 en 10, dan tussen 12 en 1 nog een keer en daarna komt ze vaak pas weer tussen vijf en zeven (lucky bastards, I know). Welke voeding is dan de nachtvoeding?
3!
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:59:49 #103
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122003052
Wup, laat maar, ik heb 'm! Voeding van 10 uur uit handen geven, 1 uur zelf voeden en dan de ochtend 1 borst + kolven. Zo dan, toch? Thnx!! Zo had ik 'm nog niet bedacht :)

Isabel ligt nu overigens op haar eigen kamer, maar dat is nu tijdelijk ivm erg koud weer, een kapot raam en dat ze zich nog niet goed warm kon houden in de cosleeper. Bedoeling is dat ze wel terugkomt.
3!
pi_122019287
Succes, Trixje!

Mijn borsten zijn nu, ruim een half jaar na de laatste voeding, helemaal leeg. Sinds ik aan de 'gewone' pil ben, denk ik.

Toch jammer. Ik bleef er altijd wel een beetjes trots op. :P
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:23:11 #105
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122021433
Thnx Spring :) en joh, duurde dat zo lang bij jou? Woah!
3!
pi_122033674
Succes Trix!

Daarom is bv geven zo leuk: hij drinkt, laat los, kijkt mij heel tevreden aan en zegt "ga" met zo'n guitig lachje. I love my baby en de bv O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122033764
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:23 schreef Incantrix het volgende:
Thnx Spring :) en joh, duurde dat zo lang bij jou? Woah!
Alleen als ik heel hard kneep, hoor. :+
pi_122035315
Ik had aan mijn manager gevraagd of ik verder mocht blijven kolven als ik daarnaast doorwerk en de tijd voor op- en afbouw zou ik mijn pauze voor inleveren. Zij gaf aan, dat haar voorkeur uitgaat naar maar 1 keer kolven en dat ik daarnaast niet werk en dat dat mijn pauze is. Nu drinkt mijn baby van 8,5 maand 2x 150ml en dat kolf ik denk ik niet in 1 keer. Ik zie hem ook niet in 2 weken tijd veel minder drinken. Ik heb nog wel voorraad maar weet niet voor hoe lang dat gaat duren. Ik zou weer kunnen bijkolven op het weekend. Hoe deeen jullie dat na 9 maanden?
Ben nog geen voorstander van koemelk voor het eerste levensjaar klaar is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122035553
Ik zou dan idd kolven in m'n pauze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122035665
Tico, ja dat zal ik sowieso doen. Had alleen liever 2 keer gekolfd dan een keer. Hoop dat mijn productie dat trekt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122037726
Ik ben ook in dubio over wanneer gaan kolven, ik hoef niet te werken natuurlijk dus daar hoef ik geen voorraad voor aan te leggen
eerst maar helemaal beter worden / herstellen
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:32:36 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122048060
even een egopost: ik heb al 3 druppels gekolfd *O*
En die zitten nu aan mijn tepels vastgeplakt :')

Kolven zorgt wel voor buikpijn zeg, lijken wel weeen :X
pi_122048139
Naweeën had ik ook heel erg bij voeden
hopelijk komt de bv goed op gang kyara
pi_122048284
Had ik ook.... Verschrikkelijk.

Hopelijk komt het lekker op gang kyara
*poef* nu is het weg
pi_122048305
*O* voor de eerste druppels! Geweldig joh, dat al na én een vroeggeboorte én een keizersnede! Met kolven maak je oxytocine aan, dat zorgt voor samentrekkingen van je baarmoeder = minder bloedverlies = sneller herstel.
pi_122048511
Mijn kraamhulp stond ook steeds te juichen als ik na weeën had. Was goed voor mijn baarmoeder. Ik vond dr maar gemeen.
*poef* nu is het weg
pi_122048821
Naweeën. Bij 3 dagen was m'n baarmoeder al 5 of 6 vingers onder m'n navel. De vk vroeg toen ook of ik veel pijn had. Nou, best wel ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:45:11 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122052288
Ik had na mijn ks buikpijn van naweeën en tijdens voeden en kolven en buikkramp in mijn darmen van het op z'n plek en weer op gang komen. Dat vond ik nog gemener als bevallen op zich....

Maar dat verteld niemand van te voren :)
pi_122052480
*O* voor de druppels van Kyara!
En naweeën :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122060895
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
even een egopost: ik heb al 3 druppels gekolfd *O*
En die zitten nu aan mijn tepels vastgeplakt :')

Kolven zorgt wel voor buikpijn zeg, lijken wel weeen :X
oh wat goed zeg!! Go Kyara!

Naweeën zijn vreselijk, had het ook met kolven en voeden :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122061819
*O* Kyara gefeliciteerd met je meisjes *O*

Tinu, waarom wil je manager niet dat je werkt tijdens het kolven?

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:46 schreef Ticootje het volgende:
Naweeën. Bij 3 dagen was m'n baarmoeder al 5 of 6 vingers onder m'n navel. De vk vroeg toen ook of ik veel pijn had. Nou, best wel ja.
En dat idd :X :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 26 januari 2013 @ 11:08:12 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122063069
tinu, op hoeveel voedingen kom je als je maar 1 keer kolft op kantoor? kan je je jongste mss meteen voeden bij het ophalen? heb ik bij aviva nog een hele tijd gedaan. Is wel de andere babygroep, maar als je van 17:45 tot 18u voedt, heb je toch een extra voeding erbij.

kyara, wag goed de eerste druppels! *O* *O* word je begeleid door een LK?
heel veel sterkre met de naweeen. :* Hier ook ervaring met naweeen, maar heb wel weinig bloedverlies gehad, dus dat was positief.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122063089
Naweeën ja vreselijk! maar na 3 nachten was het voorbij!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122063454
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 16:03 schreef -Spring het volgende:

[..]

Alleen als ik heel hard kneep, hoor. :+
:D
Ik heb dat nog steeds. Laatste voeding is inmiddels 15 maanden geleden..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_122063563
Ik ga hier ook maar bijlezen voor tips.

Tinu ik las dat je maar 1 keer mag kolven. Maar kolven is een recht die hebt de eerste 9 maanden van je baby.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 11:35:52 #126
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122063639
Hoe gaat het met de bv Omentielvo?
Loopt het lekker, drinkt ze goed?
pi_122063954
Omentielvo, Tinu's baby is de 9 maanden bijna voorbij :)

Ik denk dat ik straks mijn pauzes op ga offeren voor het kolven. Ik hoop dat ze snel wat meer gaat eten zodat ik straks misschien nog maar 2x hoef te kolven. Nu moet ik echt nog 3x kolven om genoeg bij elkaar te krijgen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122064778
Ik ben sinds 2 weken over op 2x kolven. Mijn mini eet ook nog niet veel bijvoeding, maar drinkt opeens wel minder op de opvang (ca 2x 180). Ik moet zeggen dat ik het echt een verademing vind, 2x ipv 3x. Meer speling in de tijd, nog steeds voldoende opbrengst. Fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122064909
*O* goedzo schatje :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122065876
Ik nam paracetamol tegen de naweeën, op aanraden van mijn VK. Hielp best goed. Na drie dagen was het ergste geweest. Na vijf dagen kon de kraam mijn baarmoeder niet meer vinden ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122066026
Vannacht was de borstvoeding een hel. Ik was moe, mijn zus was moe. Baby wilde niet. Maakte me zo onzeker.
Vandaag gaat het telkens goed. Eindelijk een manier gevonden die werkt.

Kolven heb ik nog niet gedaan.
pi_122066259
De borstvoeding gaat goed hier! Jolie groeit netjes en ik voel me zoveel zekerder dan de vorige keer. Ik moet zeggen dat de begeleiding vanuit de verloskundigepraktijk dit keer ook heel fijn was. De vorige keer kreeg ik van vier verloskundigen vier verschillende adviezen tijdens de kraamweek. Dit had ik dit keer aangegeven dat ik dat al niet prettig had ervaren. Nu hebben ze daar goed opgelet en me erg goed geholpen en meegedacht. Terwijl ze me ook het vertrouwen gaven dat mijn eigen ideeën erover ook prima waren. Heel fijn dus! Ik ben blij met mijn keuze voor borstvoeding en dat had ik na vorige keer niet durven hopen :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122066424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:48 schreef Omentielvo het volgende:
Vannacht was de borstvoeding een hel. Ik was moe, mijn zus was moe. Baby wilde niet. Maakte me zo onzeker.
Vandaag gaat het telkens goed. Eindelijk een manier gevonden die werkt.

Kolven heb ik nog niet gedaan.
Die vermoeidheid is hel. Maar wordt echt beter. Fijn dat je een manier hebt gevonden die werkt! Volhouden, het wordt echt beter en makkelijker :*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122066675
weer even een ego-emo post. Meisjes zijn zo stabiel dat ze net bij me mochten liggen. D begon naar de tepel te zoeken en dat mocht dus. Allebei hebben ze een tepel gevonden en daar een beetje aan gezogen en gelikt. Had ik zomaar ineens 2 meisjes tegelijk aan de borst O+ :'(

Dus die paar druppels melk hebben ze wel gevonden die nog aan mijn tepels vastgeplakt zaten.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:12:41 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122066892
Kyara O+ O+ O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:14:15 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122066948
Oh Kyara, wat een belevenis, geweldig joh!! O+
pi_122067094
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:06 schreef Kyara het volgende:
weer even een ego-emo post. Meisjes zijn zo stabiel dat ze net bij me mochten liggen. D begon naar de tepel te zoeken en dat mocht dus. Allebei hebben ze een tepel gevonden en daar een beetje aan gezogen en gelikt. Had ik zomaar ineens 2 meisjes tegelijk aan de borst O+ :'(

Dus die paar druppels melk hebben ze wel gevonden die nog aan mijn tepels vastgeplakt zaten.
_O- :D

wat mooi <3 ik word er gewoon een beetje emo van :D
:)
pi_122067279
Kyara, wat klinkt dat mooi O+
pi_122067688
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:06 schreef Kyara het volgende:
weer even een ego-emo post. Meisjes zijn zo stabiel dat ze net bij me mochten liggen. D begon naar de tepel te zoeken en dat mocht dus. Allebei hebben ze een tepel gevonden en daar een beetje aan gezogen en gelikt. Had ik zomaar ineens 2 meisjes tegelijk aan de borst O+ :'(

Dus die paar druppels melk hebben ze wel gevonden die nog aan mijn tepels vastgeplakt zaten.
Dat is echt goed!! Snuffelstage aan de borst!! Nu al!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122067854
ja, en mijn productie kwam het ook ten goed want bij het kolven een heus bodempje kunnen opvangen. Dat is nu in een spuitje naar de meisjes O+ O+

Was qua opbrengst na 24 uur heel goed zeiden ze. Meestal zelfde resultaat pas na 2 a 3 dagen. Dus toen was ik trots.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:47:34 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122068146
*O* *O*

Geweldig Kyara, groeimelk voor de meisjes! ;)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:04:37 #142
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_122068741
Kyara, wat tof O+
.... met gevoel voor drama....
pi_122068864
Kyara wat klinkt dat fijn zeg O+ en hoe schattig O+
pi_122068943
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122068968
Kyara dat klinkt gewoon O+
pi_122069036
Oh bram lekker drinken bij je mama!
Jammer dat je de zuurstof nog nodig hebt zo te zien, sterk maar goed aan!
(of ik lees het baby topic eerst....)
pi_122069391
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:06 schreef Kyara het volgende:
weer even een ego-emo post. Meisjes zijn zo stabiel dat ze net bij me mochten liggen. D begon naar de tepel te zoeken en dat mocht dus. Allebei hebben ze een tepel gevonden en daar een beetje aan gezogen en gelikt. Had ik zomaar ineens 2 meisjes tegelijk aan de borst O+ :'(

Dus die paar druppels melk hebben ze wel gevonden die nog aan mijn tepels vastgeplakt zaten.
ik zit al bijna te grienen, kan je nagaan hoe dat voor jou moet voelen! Wat mooi O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122069604
Kyara :'( O+ ik word ook emo van zeg
Je had geen betere start kunnen geven aan je meisjes O+ :* :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122069899
Wat goed, Kyara! *O*

Tico, looks like een flink volle tet! :D
pi_122070887
Kyara O+
Super man!
En naweeen van voeden: check!

En hier: 3 maanden, sinds gisteren geen bv meer uit een flesje, maar echt alles live.
En vandaag 9 pond :) Yeah!
pi_122071051
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:34 schreef -Spring het volgende:
Wat goed, Kyara! *O*

Tico, looks like een flink volle tet! :D
Uhuh! Bram woog vanmorgen 46 nog wat. Hij komt echt per dag flink aan. En hij spuugt ook onwijs, maar blijkbaar blijft er ook binnen. Je zou echt z'n pens eens moeten zien! Die buik!

Ik heb 3 of 4 voedingen voor en na moeten wegen omdat ze wilden weten wat ongeveer z'n intake is per voeding. Hij zat dan gewoon rond de 90 à 100 gram verschil. En dat drinkt dan ook 10x per dag. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122071167
Woa :D Dat drinkt lekker door dan!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:51:05 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122073227
kyara, wat geweldig! *O* *O*

free, wat goed dat de bijvoeding is afgebouwd! Hoe gaat je Raynauds nu?

tico, lekkere zuiplap ;) mooie foto!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122073313
Raynaulds gaat super, dat is echt voornamelijk gerelateerd aan kolven hier :Y
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:59:17 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122077799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- :D

wat mooi <3 ik word er gewoon een beetje emo van :D
Dat dus :D O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:33:38 #156
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122079263
Oh Kyara, wat ontroerend O+

Free, fijn zeg! Ik heb gemist waarom het eerst niet rechtstreeks kon, maar ik ben blij voor je :)

En aan jou en Davinia (en evt anderen) een Raynaulds-vraag: hoe werkt dat bij jullie precies? Bij Stef heb ik toen ook al getwijfeld of ik iets dergelijks kon hebben en ook nu vraag ik me af of er bij mij een dergelijke reden is voor pijn.

Doet bij jullie het aanhappen/de tsr pijn, of de hele voeding? Altijd, of soms? Is het echt pijn om van te janken zeg maar, of is het te overleven met kiezen op elkaar? En kan het minder erg worden?

Ik heb een pijnlijke tsr (weet ik omdat mijn niet-voedende borst ook vaak toeschiet als Isabel aanhapt) en ook als ze goed heeft aangehapt is de eerste zoveel tijd na het aanhappen pijnlijk. Soms zijn de toppen van mijn tepels wit (bijv als ik onder de douche vandaan kom), maar ik lees overal dat Raynaulds echt belachelijk veel pijn doet en het is hier weer niet zodanig pijnlijk dat ik ervan moet huilen oid. Ik weet het dus niet zo goed en zit me af te vragen of ik toch iets verkeerd doe of dat er idd toch een andere oorzaak voor de pijn kan zijn.
3!
pi_122079641
Raynaulds doet bij mij pijn tijdens en vooral ook na die tijd. Nog een uur ofzo.
Als het op zijn ergst is, is het wel echt goed pijnlijk, dat is na het kolven. Of als ik ineens een koude WC oid inloop, AUW!
Na het voeden heb ik het ook wel, dan is het een vervelend gevoel. Pijnlijk, maar ik ga er niet van gillen zeg maar ;) Gewoon knap irritant.
Ik heb ook wel eens na het douchen in de spiegel gekeken: heuj, paars met wit! En dan was het wel wat gevoelig, maar echt niet om over te piepen :)

Varieert nogal dus :+
  zaterdag 26 januari 2013 @ 19:27:38 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122081710
toen het echt heftig was, was het echt om te janken. Ik weet het niet meer precies of het ook begon bij de voeding, maar bij het loslaten na de voeding was het altijd bal. Of als ik op de bank zat, PR liep snel langs en de koude lucht van zijn beweging kwam over mijn benen...
Om maar te zwijgen over een briesje in de winterse kou :X
Of uitstappen uit een warme douche.

(Toen ik niet wist wat het was, was ik een keer bij het uitstappen uit de douche bijna bereid om 112 te bellen. Dacht dat ik dood ging. :@ Maar dat was in combi met een borstontsteking...)

Aanhappen op een verbleekte tepel was nog erger dan een staand hoofdje bij de bevalling. :X (was een keer, bleef maar pijn doen, ik werd niet warm, dus liet Aviva maar aanhappen, want warm mondje en zo. Ik heb liggen zuchten of ik weeen had. :X ;( )

nu verbleekt het nog steeds, maar doet geen pijn. Ik denk dat die verbleking bij mij blijft tot Aviva klaar is met drinken. Ach, het doet geen pijn meer, ziet er.alleen nog stom uit.

gevoelige tsr heb ik nog steeds, is vlgs mij niet gekoppeld aan Raynauds.

dus, verbleking is niet per se Raynauds, maar kan er wel toe leiden. Ik zou dus even heel goed opletten of ze goed aanhapt.

/memory lane (bah ;( )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122082523
Free, voor het live voeden en de mooie curve *O*

Omentielvo, fijn, dat het nu beter gaat.

Kyara, voor je opbrengst en je stoerheid, gewoon een tweeling bv geven *O*

Davinia, geen fijne herinneringen. Je kunt echt extra trots zijn op je peuter aan de borst.

Davinia, 17.45-18 uur op het kdv voeden, gaat niet lukken vreesik. Ik ben er meestal pas rond 18 uur. Vaak heeft mijn baby dan ook niet lang geleden gedronken, hoewel dat varieert tussen 16 & 17 uur, heel wisselvallig. Maar rond 18.30 uur thuis zijn voor het eten is wel fijn ook voor de grote. Meestal voed ik dan wel thuis gelijk. Ik ga nog eens met mijn manager praten en anders zal het gewoon kijken zijn hoe het loopt. Ik heb zo'n angst voor snelle terugloop van de productie hoewel dat de vorige keer ook niet gebeurde, dus lijkt niet waarschijnlijk.

Even een urgente vraag: ik heb pijn bij het voeden aan mijn rechterborst. Ik denk het ligt aan een soort bobbels/ kliertjes ziet er een beetje pukkelachtig uit, die zich op de tepelhof bevinden. Bij het voeden zuigt de kleine daarop of neemt dat mee in de mond en dat doet pijn. Iemand een idee wat het precies is en wat ik daar tegen kan doen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122083249
Tinu, die pukkeltjes / kliertjes horen daar. Wat voor pijn heb je? Stekende pijn? Brandende pijn? Tijdens het voeden of ook daarna?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122083540
Tico, ja weet kk, ze zijn er altijd al, maar normaal niet pijnlijk. Vind het lastig te omschrijven. Het is niet, maar ook niet brandend. Alleen tijdens het voeden en daarna alleen bij aanraking
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122083635
Ziet je tepel er ook anders uit dan normaal? Roder? Schilferig?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122083839
Misschien last van tandjes die bij L doorkomen? Dan voelen mijn tepels ook wat 'rauw', vervelend gevoel iig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122083877
Incantrix, ik weet niets van Raynauds, maar ik kan wel zeggen dat bij mij het voeden de eerste maanden pijnlijk was. Ik heb in totaal 8 maanden gevoed en echt prettig heeft het nooit gevoeld. De eerste weken was iedere voeding tanden op elkaar een doorbijten, ondanks prima aanhappen. Ik heb de eerste week om die reden zelfs niet live gevoed maar gekolfd en dat was 10 minuten op de lichtste stand en dan echt aftellen tot het om was. Ik denk dat het bij mij gewoon zeer gevoelige tepels waren. Verder heb ik ook wel eens gelezen dat kinderen variëren in hoeveel onderdruk ze creeëren in de mondholte (daarmee trekken ze de melk uit je borst zeg maar) en hoe meer onderdruk, hoe pijnlijker het is. Ik denk dat je als je een combinate van gevoelige tepels en een flink zuigend kind hebt, het gewoon pech kan zijn dat het voeden langere tijd pijnlijk of onaangenaam blijft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122084064
Heb ik ook nog een vraagje... Mijn baby valt 's avonds tijdens het drinken in slaap. Als ze echt heel moe is, een slaapje geskipt die dag bijvoorbeeld (slapen gaat moeilijk hier overdag) gebeurt het wel eens dat ze tijdens het drinken, als ze slaapt, ineens met haar hoofdje en armpje onbedoeld gaat 'schudden/trillen'. Kent iemand dat? Duurt meestal niet langer dan twee/drie seconden.
pi_122084151
Ik herken het niet se, maar kan het zijn dat ze op dat moment in slaap aan het vallen is? Als volwassene heb je dat ook wel eens dat als je wegglijd je opeens rare bewegingen maakt? Ik denk dat je dit best even kan vragen op het cb.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122084561
Dat zou wel eens goed kunnen, dat ze dan echt in een diepe slaap valt. Ga het donderdag ook wel even vragen bij 't cb.
pi_122084656
Luuk doet dat ook. Sofie deed zat ook eigenlijk.
*poef* nu is het weg
pi_122085470
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:08 schreef Ticootje het volgende:
Ziet je tepel er ook anders uit dan normaal? Roder? Schilferig?
Nee anders ziet de tepel er niet uit. Misschien dat hetkliertje iets groter is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Heb wel hetvermoeden, dat er tanden doorkomen. En ook niet groot genoege hap zou het probleem kunnen zijn of dat tong of tanden ertegen schrapen. Op zich ligtgen die kliertjesvrij dicht bij de tepel op de tepelhof.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122085580
Hier komen 4 tanden tegelijk en ik voel het aan mijn tepels! vooral de linker doet pijn bij aanhapen en daarna ook een branderig gevoel
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122086190
Vandaag had Bram een flesje gekregen. De voeding erna vond ik m slordig drinken. Maar kan ook omdat hij niet echt honger had en alleen wilde sabbelen.
In het ziekenhuis hebben ze wegwerpspeentjes, iemand een idee waar die het meest op lijken??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:15:38 #172
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122086875
Thnx Free en Davinia, dat klinkt toch wel een stukje heftiger als dat ik me voel bij het voeden. Het is ook vooral dat die verbleekte tepel mij aan jullie deed denken, bedankt voor jullie uitgebreide antwoord en jullie wellicht onprettige trip down memory lane! :* :*

Clubsoda, dat is idd waar onze kraam het ook over had, dat Isabel écht heel veel kracht in haar mondje heeft en ook dat ik hele gevoelige huid/tepels heb. Bij Stef heb ik ook weken en weken lopen rommelen met lactatiekundigen, vriendinnen met veel bv-ervaring enzovoorts omdat ik dacht dat ik iets verkeerd deed, maar er is nooit gebleken dat het aanhappen niet goed ging oid. Ik meen me te herinneren dat het met Stef na een paar maanden wel beter ging, maar toen ging alles sowieso anders. Toen voedde ik rechtstreeks omdat Stef niet goed aankwam toen ik een tepelhoedje gebruikte, maar Isabel en ik doen het beiden prima met een tepelhoedje ertussen. Baal er wel van en zou het graag zonder kunnen, maar ik durf niet (vooral links blijft erg pijnlijk). Jij ook dankjewel voor je ervaringen :*
3!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:32:18 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122087767
Inca, ik had de eerste dagen het idee dat er een piranha aan mijn tepels hing... (al weet ik niet hoe dat voelt)
Vooral de eerste weken echt last van gehad, vooral met aanhappen en de eerste 20 zuigbewegingen, daarna zakte het af en ging de rest vd voeding vrijwel pijnloos.
Ik had ook een kind met enorm veel power en een natuurtalent wat betreft drinken, die regelde wel dat ze wat binnen kreeg.

Maar het ging steeds beter, na een week of 3 was het ergste weg en na een week of 6 was het helemaal pijnloos, voor zover ik nu nog weet.

Tinu, ik heb dat ook wel eens gehad, soms zat er dan een kliertje iets verstopt, maar ook bij doorkomende tanden/hard tandvlees in combi met wat onrustig drinken had ik wel een pijn aan zo'n kliertje. Ging vanzelf weer over eigenlijk.
pi_122087905
Yup herkenbaar..de eerste keren aan de borst zal ik nooit vergeten, niet alleen emotioneel maar die zuigkracht joh :o :X
Ik moest er echt echt aan wennen hoor
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:37:08 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122088031
Ja, en bij een eerste weet je dat van te voren niet, nu weet ik het wel...... :X
En hoe graag ik ook weer bv wil geven en hoe cute het ook is om zo'n hummel te zien genieten, das toch even een minder dingetje...
pi_122090631
Kyara O+

Tinu ik heb dat gevoel ook bij de linker tepel, geen idee wat het is maar had gehoord dat het misschien komt door de tandjes die nog moeten doorkomen.
pi_122092635
kolven wordt ook niet mijn hobby geloof ik. Maar vandaag wel gewoon z'n 12 cc gekolfd. En de dames hebben vanavond ook weer live gedronken en ik geloof dat ze ook wat binnen hebben gekregwn. Flink zoeken, aanhappen en dan lekker lurken, en dat met nog geen 34 weken. Midas snapte er echt geen bal van vorig jaar. 1 per keer voeden gaat nog wel veel beter dan met 2 tegelijk want dan kom je handen tekort, zeker ook met al die snoertjes en zo. Alleen het meisje dat moet wachten is dan niet zo blij. En bij papa valt dan ook niks te halen.
pi_122100473
Net borstvoeding gegeven wat goed ging. Maar nu een meisje dat niet in de box wil slapen. Alleen maar in mama haar armen. Kan ze dit niet overdag bedenken? O+ O+ O+
pi_122101152
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:56 schreef Kyara het volgende:
kolven wordt ook niet mijn hobby geloof ik. Maar vandaag wel gewoon z'n 12 cc gekolfd. En de dames hebben vanavond ook weer live gedronken en ik geloof dat ze ook wat binnen hebben gekregwn. Flink zoeken, aanhappen en dan lekker lurken, en dat met nog geen 34 weken. Midas snapte er echt geen bal van vorig jaar. 1 per keer voeden gaat nog wel veel beter dan met 2 tegelijk want dan kom je handen tekort, zeker ook met al die snoertjes en zo. Alleen het meisje dat moet wachten is dan niet zo blij. En bij papa valt dan ook niks te halen.
Al die snoertjes zijn rete irritant. Ik mag ze gelukkig nog afkoppelen als ik rustig wil voeden en weet ook hoe ik ze weer aansluit en de monitor weer aanzet. Maar Bram heeft gelukkig maar 3 draden waar ik omheen moet werken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122102052
Kyara O+ wat goed!
En die snoertjes zijn idd rotirritant met voeden.
  zondag 27 januari 2013 @ 05:39:15 #181
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122102168
Kyara *O*

Omen, O+

Ik moest destijds bellen om Nathan af te laten koppelen voor het voeden
pi_122102202
Kyara wat klinkt dat goed zeg!

En ik lig nu ook met baby op buik
maar dit is wel de eerste nacht dat hij steeds 3 uur er tussen laat ipv 2!
pi_122102420
Wow, Kyara wat goed zeg. Irritant die snoertjes! Je moet er altijd aan wennen & handigheid krijgen bv te geven, ook met een. Met twee lijkt me dat nog moeilijker. Maar dat komt wel. Over een paar weken zal het zo voelen alsof je nooit anders hebt gedaan.

Omentielvo, hopelijk kon je nog wat slapen.

Dracu O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122103853
Kyara
Zo fijn om te lezen! Je mooie kleine meiden! Krijg er kippenvel O+ van
:*

S drinkt steeds minder snachts, kan haar nu van de 10x dat ze wakker wordt, 5x bijv opnieuw instoppen. En de keren dat ze wel borst krijgt, drinkt ze kort.
Vooruitgang voor snachts vind ik.
Overdag drinkt ze goed, iets minder bijvoeding en ik kolf ook 1x pd
  zondag 27 januari 2013 @ 10:53:15 #185
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122104211
Zuigkracht check. Isabel hapte mis en begon heel hard op mijn borst te zuigen. AUW!

Vannacht dronk Isabel maar 1 borst en heb ik de andere gekolfd (ze had ook tussen 23.00 en 04.30 nier gedronken, jeej). Welgeteld 40 ml. Niet echt heel veel lijkt mij. Of wordt dat na verloop van tijd wel meer? Ik zie namelijk nu al weer op tegen kolven op het werk.
  zondag 27 januari 2013 @ 10:54:45 #186
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122104240
Kyara goed bezig! Knap zeg.

Draakje, fijn van die drie uur. Dat is het begin!
pi_122104321
quote:
0s.gif [b]Op zondag 27 januari 2013 10:53 schreef becky27 Of wordt dat na verloop van tijd wel meer?
Werd bijbmij vanzelf steeds meer. Regeldagen ftw. *O*
pi_122104445
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:53 schreef becky27 het volgende:
Zuigkracht check. Isabel hapte mis en begon heel hard op mijn borst te zuigen. AUW!

Vannacht dronk Isabel maar 1 borst en heb ik de andere gekolfd (ze had ook tussen 23.00 en 04.30 nier gedronken, jeej). Welgeteld 40 ml. Niet echt heel veel lijkt mij. Of wordt dat na verloop van tijd wel meer? Ik zie namelijk nu al weer op tegen kolven op het werk.
dat mishappen ja, pijnlijk :X

Ik moest bij het kolven erg zoeken naar de goede instelling voor mij (elektrisch). Dat duurde echt wel even. En ik kon na een tijdje beter ontspannen, dat hielp ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 27 januari 2013 @ 11:11:44 #189
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122104595
Dit was met het de handkolf. Het elektrische gedeelte vind ik niet zo heel fijn van deze. Als ik weer aan het werk ga kan ik een dubbelzijdige elektrische lenen.
pi_122105241
Kolven is zeker iets wat je gewoon ook moet "leren". Had je wel een toeschietreflex?

Vanmorgen vroeg had ik 1 gestuwde borst. Bram had al gedronken aan die kant maar hij bleef hard. Omdat de melk al goed stroomde heb ik een flesje gepakt en heb ik gewoon met de hand de melk eruit gekolfd. 70cc.
Zonder toeschietreflex krijg ik er ook maar druppels uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 januari 2013 @ 12:53:32 #191
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122108001
Tico ik had zeker de helft gekolfd met toeschietreflex terwijl Isabel aan de andere borst dronk.
Daarna niet zo veel meer.
pi_122110924
Verkeerd aanhappen is erg pijnlijk. Mijn kraamverzorgende heeft me geleerd hoe ik haar dan los kan krijgen. En dat doe ik dan ook. En dan zeg ik heel streng (niet echt hoor, ik praat gewoon tegen Riley) dat ze mama niet pijn mag doen en dan laat ik haar opnieuw aanhappen.
Ik ben gewoon zo verliefd op mijn eigen kind. O+
pi_122111287
Hier drinkt hij op het moment steeds maar 1 borst
ik kolf nog niet maar vroeg me af of ik dat beter nu wel al kan doen

ben van plan om rond de 6wk te beginnen met 1 voeding gekolfde melk in flesje te geven namelijk
pi_122112945
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:53 schreef becky27 het volgende:
Tico ik had zeker de helft gekolfd met toeschietreflex terwijl Isabel aan de andere borst dronk.
Daarna niet zo veel meer.
Misschien heb je meer baat bij een elektrische? Het is gewoon soms maar net wat je ligt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122113089
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:06 schreef draculettetje het volgende:
Hier drinkt hij op het moment steeds maar 1 borst
ik kolf nog niet maar vroeg me af of ik dat beter nu wel al kan doen

ben van plan om rond de 6wk te beginnen met 1 voeding gekolfde melk in flesje te geven namelijk
Brammetje heeft gister zelfs al een flesje gehad. Ik moet even kijken welke speen we gaan gebruiken thuis. Maar gokje is dat we elke dag even 1 voeding gaan flessen. Mag papa doen. Dat was zo'n beetje het eerste wat J vroeg. Eer we thuis zijn is brammetje alweer 3 weken, misschien wat vroeg, maar hij doet het zo enorm goed aan de borst. Als ik merk dat hij er een rommel van maakt kunnen we altijd nog stoppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122114411
Hij groeit echt flink door he tico

ik weet ook niet hoe lang ik bv vol.hou vandaar beginnen met flesje wennen, maar nu dus uitvogelen hoe het beste te kolven
pi_122121417
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:00 schreef draculettetje het volgende:
Hij groeit echt flink door he tico

ik weet ook niet hoe lang ik bv vol.hou vandaar beginnen met flesje wennen, maar nu dus uitvogelen hoe het beste te kolven
Hij is enorm!

Kun je de bv niet volhouden vanwege je medicatie? Of val je te veel af?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 januari 2013 @ 18:47:42 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122124955
Wij gaan vanavond voor het eerst een flesje proberen. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Ik heb nu 80 ml klaarstaan en ben heel benieuwd of ze daarna nog aan de borst wil.

Ik zie er wel tegen op. Bang voor nog meer huilen. En dan moeizaam geklofde melk weggooien en zo.
  zondag 27 januari 2013 @ 18:56:22 #199
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122125442
Tico, Nathan kreeg in de kraamweek al een flesje, die heeft 2 jaar borstvoeding gehad. Maar misschien and ers omdat hij toch al met hoedje dronk?
pi_122125905
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:47 schreef becky27 het volgende:
Wij gaan vanavond voor het eerst een flesje proberen. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Ik heb nu 80 ml klaarstaan en ben heel benieuwd of ze daarna nog aan de borst wil.

Ik zie er wel tegen op. Bang voor nog meer huilen. En dan moeizaam geklofde melk weggooien en zo.
80 is al best veel. Bram had gister 50 en had daar echt genoeg aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 januari 2013 @ 19:07:12 #201
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122126016
Ik begin denk ik ook met 40 opwarmen. Dan als dat lukt de medicijnen en daarna de rest of anders de borst.
pi_122126135
Hier pakte Bram meteen de fles. Zonder huilen en zonder enige twijfel. MELK!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 januari 2013 @ 19:26:45 #203
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122127046
Goed zeg!
pi_122128285
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:26 schreef becky27 het volgende:
Goed zeg!
Het kan dus ook in 1x goed gaan.

Met leyla was het zo rampzalig, ik had me weer op het ergste voorbereid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122128525
Fijn, dat Bram de fles zo goed pakt, Tico.

Dank voor jullie tips. Tepel/ tepelhof voelt al veel beter nu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122128814
Mijn baby dronk op dag 2 nota bene al prima uit de fles, heeft daarna elke avond eentje gehad en begon met 8 weken hardnekkig te weigeren. Dwarsligger ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 27-01-2013 20:02:58 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122128887
Fijn Tinu :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122128964
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:55 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn baby dronk op dag 2 nota bene al prima uit dr fles, heeft daarna elke avond eentje gehad en begon met 8 weken hardnekkig te weigeren. Dwarsligger ;)
Nee :( dat wil ik niet horen. :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122129237
Sorry... Met 6 maanden was het weer over :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122129878
Mijne weigert ook, maar die biedt ik ook niet dagelijks een fles aan.

Ook een gekke gewaarwording overigens: een baby die zich al een paar dagen niet meer in slaap drinkt. Volgens mij zitten we met de 12-wekensprong, want hij is me toch een partij huilerig. Het enige wat em in slaap krijgt is monotoon gehum van mij.. :+
Isabel was altijd en overal met de borst te troosten, bij Tobias ben ik nu aant zoeken.. Beetje omgekeerd van Gerbera's verhaal over L en V.. :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122130283
Hai! Ik heb een paar vraagjes over kolven....
Over een maand moet ik weer aan het werk en dan ga ik overdag kolven (4 dagen per week). Moet ik dat dan doen op de tijdstippen dat mijn baby normaal drinkt? Dan kom ik op drie keer per werkdag. Of zou ik ook een beetje kunnen schuiven zodat het maar twee keer hoeft? Het gaat puur om een eventuele tijdsbesparing voor mij, ik denk dat ik in twee keer kolven wel drie voedingen bij elkaar kan krijgen, maar ik wil wel mijn productie ok houden voor de dagen dat ik niet werk.

Verder gebruik ik nu een handkolf en dat gaat prima. Eigenlijk wil ik het ook daarmee blijven doen als ik weer werk, maar is dat een realistisch plan? Ik heb wel ervaring met een elektrische, de eerste twee weken heb ik een dubbele gehuurd (dezelfde die ik in het ziekenhuis had), maar ik heb het idee dat die handkolf meer opbrengst geeft én ik vind het veel handiger dan die elektrische die ik toen gebruikte. Dat vond ik eerlijk gezegd maar een onding.

[ Bericht 38% gewijzigd door Mineola op 27-01-2013 20:28:54 ]
pi_122130369
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:21 schreef Mineola het volgende:
Hai! Ik heb een paar vraagjes over kolven.... Over een maand moet ik weer aan het werk en dan ga ik overdag kolven (4 dagen per week). Moet ik dat doen op de tijdstippen dat mijn baby normaal drinkt? Dan kom ik op drie keer per werkdag. Of zou ik ook een beetje kunnen schuiven zodat het maar twee keer? Het gaat puur om een eventuele tijdsbesparing voor mij, ik denk dat ik in twee keer kolven wel drie voedingen bij elkaar kan krijgen.
Dat is echt persoonlijk. Je moet proberen wat voor jou werkt. Je kan 2x proberen, en kijken of je productie dan niet terugloopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122130939
:@ Hoe merk ik eigenlijk of mijn productie terugloopt, krijg je dan een ontevreden baby na de voeding of zo?
pi_122131148
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:31 schreef Mineola het volgende:
:@ Hoe merk ik eigenlijk of mijn productie terugloopt, krijg je dan een ontevreden baby na de voeding of zo?
Ja of regelen in de dagen dat je thuis bent. Of je ziet het ook terug in je kolfopbrengst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122131277
Aha, weer wat geleerd. Thanks!
pi_122132523
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij is enorm!

Kun je de bv niet volhouden vanwege je medicatie? Of val je te veel af?
op het moment val ik idd ook nog af en heb weinig reserve natuurlijk
maar gaat me idd meer om de medicatie
ik hoop natuurlijk te kunnen uitstellen maar mag en kan niet te eigenwijs zijn nu er 2 kids op me rekenen

Wat goed van bram hoor!

Becky hoe is de fles gegaan?
pi_122132871
Als je in 2x drie voedingen kan kolven, zou ik dat doen. De totale hoeveelheid blijft hetzelfde, ik zou het raar vinden als dan je productie terug zou lopen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122133157
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:57 schreef Phaidra het volgende:
Als je in 2x drie voedingen kan kolven, zou ik dat doen. De totale hoeveelheid blijft hetzelfde, ik zou het raar vinden als dan je productie terug zou lopen.
Als de tijd ertussen teveel is kun je stuwing krijgen. Stuwing remt je productie. Ook hoe voller je borst, hoe minder melk er wordt gemaakt. Dus of je 2x of 3x je borsten leegkolft maakt wel verschil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 januari 2013 @ 22:22:48 #219
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122139915
geen fles meer gegeven, ze was te veel overstuur :'(
pi_122140378
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:22 schreef becky27 het volgende:
geen fles meer gegeven, ze was te veel overstuur :'(
Oh Becky :*. Hopelijk gaat het volgende keer beter.

Minneola, ik wisselde af, de ene werkdag 2x, volgende 3 keer, maar toen was hij al 5 maanden.

Goedenacht, slaap lekker voor alle baby's en hun mama's.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122140495
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:22 schreef becky27 het volgende:
geen fles meer gegeven, ze was te veel overstuur :'(
Och arme... Wat is er toch met je meiske?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 januari 2013 @ 23:13:58 #222
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122143601
Ik zou het ook zo graag willen weten. Slopend wordt het nu. Heeft ze een enorme poepbroek is ze 15 minuten tevreden om daarna weer de rest van de avond te huilen.
pi_122143673
becky, je weet dat reflux, al dan niet verborgen ook een symptoom van koemelkallergie kan zijn?
:)
pi_122143894
Hier ook reflux met koemelkallergie...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 27 januari 2013 @ 23:19:12 #225
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122143939
Mignonne ja weet ik. Eet al een tijdje zo goed als koemelk vrij. Maar zal er meer op moeten letten. Zat trouwens te denken dat ik gister zeer spicy garnalen op heb. Drie welgeteld. Kan ook uitmaken toch?
pi_122144148
in theorie kan het maar ik had begrepen dat de invloed van wat jij eet qua kruiden en dergelijke op darmkrampen nihil is.

Ik moest eraan denken omdat je bij Noortje ook zo'n tijd bezig bent geweest toen, t makkelijkst is om 100% koemelkvrij en sojavrij te gaan maar in jouw geval moet je dan idd net als toen wel goed jezelf in de gaten houden.
:)
  zondag 27 januari 2013 @ 23:27:36 #227
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122144465
Bij Noortje had ik een hypo allergeen dieet dus ook geen ei etc. Ik zal alles eens gaan opzoeken want dat is misschien nog het beste.
En ik moet zeker oppassen helaas. Op het einde bij Noortje was mijn bmi 17 en dat kwam melkproductie niet echt ten goede.
  zondag 27 januari 2013 @ 23:31:01 #228
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122144675
Maar he, veel slechter dan dit kan het niet worden. Sowieso zijn de krampjes met zes weken op hun hoogtepunt dus wie weet. (Of ik moet woensdag te horen krijgen dat ze in een spreidbroek moet. Dat zou ook mooi balen zijn).
  zondag 27 januari 2013 @ 23:35:19 #229
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122144894
Maar bedankt allemaal voor het meedenken :*
Ze ligt eindelijk slapend in dr bedje dus ik pak hopelijk nog een uurtje mee.
pi_122145465
hopelijk kun je wat slapen, veel succes ermee en pas goed op jezelf :*
:)
pi_122146346
Stuwing aan mijn linkerborst. Au. Even mijn tante gebeld en die gaf als tip om te proberen wat met de hand weg te kolven. Heb even een filmpje moeten zoeken. Maar het is gelukt. Nu hopen dat Riley vannacht wilt drinken aan mijn linkerborst.

Becky, wat is een spreidbroek? Ik hoop ook dat je vannacht een paar uur kan slapen. :*
pi_122149701
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 00:02 schreef Omentielvo het volgende:
Stuwing aan mijn linkerborst. Au. Even mijn tante gebeld en die gaf als tip om te proberen wat met de hand weg te kolven. Heb even een filmpje moeten zoeken. Maar het is gelukt. Nu hopen dat Riley vannacht wilt drinken aan mijn linkerborst.

Becky, wat is een spreidbroek? Ik hoop ook dat je vannacht een paar uur kan slapen. :*
het is onwijs handig als je met de hand kan kolven. :Y
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122150001
Riley heeft gedronken aan mijn linkerborst. Het leek wel of deze van opluchting aan het uitademen was. :)

Nu kijken of ze het goed vindt om in haar box gelegd te worden om verder te slapen.
pi_122150370
Fijn omen!

Oh Becky toch hoe slopend en vermoeiend
hopelijk heb je wat kunnen slapen :*
  maandag 28 januari 2013 @ 05:02:00 #235
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122150653
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:35 schreef becky27 het volgende:
Maar bedankt allemaal voor het meedenken :*
Ze ligt eindelijk slapend in dr bedje dus ik pak hopelijk nog een uurtje mee.
Ze is gewoon nu pas wakker! Ik heb ploftieten dus bij rechterborst de linkerkant meegekolfd. Had zo 40 ml.

Edit. Tijdens verschonen spuugt ze bijna de hele voeding uit. Minder.

Omentielvo, spreidbroek krijgen ze bij problemen met de heupen. Daar hebben ze bij stuitligging meer kans op.
pi_122150674
Minder van het spugen maar fijn van de slaaptijd!
  maandag 28 januari 2013 @ 05:49:42 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122150706
kan iemand me iets meer vertellen over afkolven? Ik kolf nu zo'n 6 a 7 keer per dag. 's nachts niet eigenlijk want toen sliep ik :@

Vannacht wel gedaan ivm stuwing. Als mijn productie omhoog moet, dan moet ik dan toch eigenlijk meer kolven toch? Vraag en aanbod?

Zit mobiel dus kan zelf niet zo goed linkjes zoeken etc.
pi_122150751
Becky dat doet Bram ook. Na een voeding toch echt eert omhoog houden of voor een voeding verschonen. Tussendoor verschonen is schone kleding en bed verschonen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122150797
Becky wat goed van haar. Ik snap dat je borsten op ploffen stonden.
Jammer van het spugen.
pi_122150847
Kyara, op bv.com staat, dat de richtlijn is om in de kraamweek 8-12 voedingen te geven. Dus 8 is echt een minimum. De live voedingen mag je daarbij dan ook wel meetellen denk ik. Hier nog het linkje erbij:

http://www.borstvoeding.c(...)raamtijd/aantal.html

Goed van het slapen Becky. Het spugen is dan minder.

Omentielvo, stuwing is niet zo fijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122150919
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 05:49 schreef Kyara het volgende:
kan iemand me iets meer vertellen over afkolven? Ik kolf nu zo'n 6 a 7 keer per dag. 's nachts niet eigenlijk want toen sliep ik :@

Vannacht wel gedaan ivm stuwing. Als mijn productie omhoog moet, dan moet ik dan toch eigenlijk meer kolven toch? Vraag en aanbod?

Zit mobiel dus kan zelf niet zo goed linkjes zoeken etc.
ik moest in het ziekenhuis om de 3 uur kolven, ook 's nachts.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122150973
De eerste dagen zorgde ik ook, dat ik om de 3 uur voedde of kolfde (dat was gelukkig niet veel nodig). Ook s'nachts, dan zette ik mijn telefoon, maakte mijn baby wakker en legde mijn baby aan. Helaas werd hij aan het begin niet vanzelf wakker na uiterlijk 3 uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 28 januari 2013 @ 07:34:44 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122151022
linkjes kan ik niks mee ivm telefoon.

Thanx voor de info. vind het nog wel lastig om eem ritme er in te krijgen van naar de meisjes, bezoek, eten, kolven, douchen, controles etc. En dan ook nog zelf herstellen.

Zal iig ook 's nachts gaan kolven idd.
pi_122151072
Kyara, kan me voorstellen dat je wereld nu op zijn kop staat. Maar denk eerst eens aan jezelf en de meiden. Bezoek kan altijd later nog, als ze lekker thuis zijn. Is het ingewikkeld naar de meiden toe te gaan? Mogen zij niet naar jou toe worden gebracht?

S'nachts kolven is zeker een goede, is super voor je productie en je kunt je puur daarop richten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122151153
Kyara, nu 's nachts kolven is ook heel goed voor je productie later, je legt nu de basis! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 28 januari 2013 @ 08:06:53 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122151220
maar onder bezoek versta ik ook M en die mis ik ook echt ontzettend. :'(

Maar goed, megahuilbui (dag 3) en straks met vpk een schema maken en bezoek van een lk. Hopelijk schiet dat meer op.
pi_122151295
Sorry Kyara, zo had ik het niet begrepen. Natuurlijk zijn je man en M. Een uitzondering. Nog een dikke :*. Huilen en erover praten helpt ook en lucht op. Fijn dat straks een lk komt. Een strak schema helpt je misschien ook.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122151368
Kyara, als je volledig kolft heb je minimaal zes keer nodig om tot een redelijke productie te komen. Maar dat is echt minimaal en de meeste vrouwen hebben inderdaad vaker nodig om tot een volledige productie te komen. Eigenlijk moet je gaan streven naar een productie voor een a terme kind, omdat je dat anders later niet meer kunt bijbenen. Dat gaat stapje voor stapje, dat heb je niet binnen een week voor elkaar. Wat goed is om te weten is dat vaker kort kolven nuttiger is dan minder vaak lang kolven. Je hoeft de boel niet na elke kolfbeurt te steriliseren, een sopje is voldoende en dan 1 keer per dag even steriliseren.
Weet dat het nu behoorlijk zwaar is, omdat je zelf aan het herstellen bent en aan het verwerken, dat jullie nog niet in een ritme zitten, je nog geen handigheid hebt met voeden en dat de meisjes nnog opgenomen liggen. Dat is stressvol en praktisch heel zwaar, maar dat gaat allemaal beter worden. Kleine stapjes... Sterkte met de kraamtranen, geef eraan toe!
  maandag 28 januari 2013 @ 08:24:17 #249
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122151384
Och Kyara moeilijk he. Dat had ik met Noortje ook. Die kwam dan even naar het ziekenhuis terwijl je die zo graag om je heen hebt.

Hier nu pas voeding twee. Ze heeft niet veel nodig voor de nacht zo te merken. Nu cluster ze wel veel s avonds maar dat is niet erg.

Ze ligt vaak onwijs te wringen aan de borst. Is dat dan een teken dat ze genoeg heeft? Het is allemaal wel anders als bij Noortje hoor.
  maandag 28 januari 2013 @ 08:30:54 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122151454
dank voor de lieve reacties. Nu moet ik nog harder huilen.

wupwup, bedankt voor je uigebreide reactie. Kan ik zeker wat mee.
  maandag 28 januari 2013 @ 08:41:48 #251
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122151570
Nog even en ik ga meedoen, het lijkt me vreselijk dat je in het ziekenhuis ligt en er een klein mupke thuis is die je moet missen.....en dan ben je straks weer thuis en liggen je meiden nog in het ziekenhuis. Gelukkig is het allemaal maar tijdelijk en zijn ze vast snel thuis. :*

Even goed huilen lijkt me heel normaal, het is me nogal niet wat wat je meemaakt. Hoe gaat het verder met de meiden, hebben ze alleen een sonde? Zijn ze goed wakker en alert?
pi_122151901
Kyara natuurlijk mis je M :* je kleine ventje!
Alle info is al gegeven dus wil ik een hele dikke :* geven! gun jezelf de tijd om te herstellen en een ritme te krijgen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122152256
Kyara :* Het is ook enorm zwaar en dan heb jij nog een ks gehad, moet je M missen en zit je in een vreemde omgeving. Maar je doet het hartstikke goed, echt waar!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122152365
Je bent een kanjer! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122152376
:Y O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122152424
Sluit ik me ook bij aan :Y O+

quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 07:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

ik moest in het ziekenhuis om de 3 uur kolven, ook 's nachts.
Ik moest om de drie uur maar niet 's nachts _O-
pi_122152519
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Sluit ik me ook bij aan :Y O+

[..]

Ik moest om de drie uur maar niet 's nachts _O-
Ik moest ook om de drie uur kolven. Alleen niet 's nachts. Vertelde de kraamzorg de volgende ochtend... :(

Kyara rustig aan hoor. een huilbui kan flink opluchten. :*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122152683
Hier ook om de drie uur kolven, en tussen 11:00 en 7:00 1x :)
pi_122152696
's Nachts ook kolven is wel veel beter voor je productie, dus :( is dan niet nodig toch?

Kyara, het is ook niet niks zo! :*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122152798
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:49 schreef Morretje het volgende:
's Nachts ook kolven is wel veel beter voor je productie, dus :( is dan niet nodig toch?

Kyara, het is ook niet niks zo! :*
'S nachts slapen is ook fijn. ;)
Nu moest ik eerst voeden, bijvoeden en dan nog kolven. Om de drie uur. En een voeding met bijvoeden en kolven kost bijna anderhalf uur. Dus het feit dat het kolven niet 's nachts hoefde had ik toch graag geweten vooordat het nacht werd. :D Maar slechter werden we er ook niet van hoor.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122153428
Mijn kind heeft de eerste week alleen maar gekrijst tenzij ze aan de borst lag dus slapen was helemaal niet mogelijk :N
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122153444
Bram wilt vooral veel eten en komt wel een keer of 10. Maar huilen doet hij niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122153533
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

'S nachts slapen is ook fijn. ;)
Nu moest ik eerst voeden, bijvoeden en dan nog kolven. Om de drie uur. En een voeding met bijvoeden en kolven kost bijna anderhalf uur. Dus het feit dat het kolven niet 's nachts hoefde had ik toch graag geweten vooordat het nacht werd. :D Maar slechter werden we er ook niet van hoor.
dat hadden wij ook. Ik heb juist om mijn productie te stimuleren nog tot zeker 12 weken 's nachts nagekolfd. Als het zonder kan is dat natuurlijk fijner, maar ik durfde het eerder niet aan om ermee te stoppen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 28 januari 2013 @ 11:10:54 #264
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122154729
Hmpf mijn man denkt steeds dat het aan de bv ligt. Dat ze niet genoeg krijgt. Dat we over moeten op het hypo allergene voeding oid zodat we zeker weten dat het bijvoorbeeld koemelkallergie is.
pi_122154872
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:10 schreef becky27 het volgende:
Hmpf mijn man denkt steeds dat het aan de bv ligt. Dat ze niet genoeg krijgt. Dat we over moeten op het hypo allergene voeding oid zodat we zeker weten dat het bijvoorbeeld koemelkallergie is.
Je man voelt zich machteloos denk ik. Ik herken het, de mijne riep ook al vrij snel: stop er maar mee. Maar er komt vast een oplossing. Niet opgeven, krijg je vast spijt van
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 28 januari 2013 @ 11:30:56 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122155541
becky, wat ontzettend rot dat ze zoveel huilt zeg. sterkte ermee. of ze genoeg krijgt zou je kunnen checken door af en toe te wegen, als je daar aan twijfelt.
en evt. eerst zelf een tijdje geen melkproducten eten/drinken om te kijken of ze het daar beter op doet, is dat nog een idee?
in de haak.
pi_122156016
Hypoallergene voeding is niet koemelkvrij trouwens:)
En bij allergie is BV wel echt handig.
Ik ben zelf nu 2 maanden op melk, ei,soja en notenvrij dieet, goed te doen en baby zonder eczeem en krijsen binnen 5 dagen, yay :)
  maandag 28 januari 2013 @ 11:44:25 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122156056
freecell, maar hoe heb je dan bepaald wat je uit je dieet moest laten? gewoon maar van alles geprobeerd?
in de haak.
pi_122156263
Hier weer goedgekeurd. Stats: 7572 gram nij 68,9 cm. Zijn curve wordt wat vlakker, waar hij eerst op -0,5 zat gaat hij nu naar de -1,5 curve (dat zijn denk ik wel de standaard cb curves). Door tanden die doorkomen en veel kruipen vonden ze het geen probleem. Ik zal later eens de bv curves gaan maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122156895
Luuk is ook weer goedgekeurd. Hij is enorm aangekomen. 1.8 kilo in een maand. Zijn lengte wat minder. Hij is nu 6405 gram en 59 cm. Al gok ik dat hij wel wat langer is, hij had zijn beentjes niet helemaal recht.
De wijkverpleegkundige was wel ok met de bv. Ze nam aan dat ik op verzoek voedde en vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken want ik kon hem niet overvoeden.

Op de curve van het cb schoot hij uit de curve, op de bv.com curve valt dat wel mee eigenlijk.




Luuk heeft ook vannacht doorgeslapen. Om 23 uur had hij een voeding gehad, toen vanmorgen om 5.30 weer. Alleen dronk hij om 5.30 alleen rechts. Om 8 uur heb ik hem ook maar op links aangelegd, want ik had stuwing. Hij had er wel wat moeite mee, na de voeding viel hij in slaap. Maar mijn borst voelde nog niet leeg. Ik heb nog gekolft en haalde er nog 90 uit. Hij wilde het niet meer drinken, dus staat het nu in de koelkast.
*poef* nu is het weg
pi_122156948
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:44 schreef trui het volgende:
freecell, maar hoe heb je dan bepaald wat je uit je dieet moest laten? gewoon maar van alles geprobeerd?
Hij had eczeem, spuugde en huilde heel veel. Mijn middelste is flink allergisch voor koemelk (en dan raden ze aan om soja ook te laten staan) en is overgevoelig voor ei (krijgt er binnen een uur enorme diarree van,maar hij heeft er geen last van)
Bij een standaard hypo-allergeen dieet laat je ook melk, ei en soja staan, dus dat gedeelte was simpel.
Noten laat ik staan op aanraden van een ontzettend ervaren moeder in mijn omgeving :)

Ik eet wel amandelen, die zijn niet zo allergeen :)
  maandag 28 januari 2013 @ 12:13:00 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122157084
Klopt freecell, dat wist mijn man alleen niet. Bij Noortje heb ik ook alle ei soja en melk laten staan. Nu in eerste instantie alleen echte melkproducten. Ga nu ook soja eruit gooien. Heb toen ook bij de diëtiste gelopen vanwege dat dieet.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:20:09 #273
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122157310
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

'S nachts slapen is ook fijn. ;)
Nu moest ik eerst voeden, bijvoeden en dan nog kolven. Om de drie uur. En een voeding met bijvoeden en kolven kost bijna anderhalf uur. Dus het feit dat het kolven niet 's nachts hoefde had ik toch graag geweten vooordat het nacht werd. :D Maar slechter werden we er ook niet van hoor.
Dit schema hadden wij ook. Maar dan elke 2 uur. Dag en nacht. Maar buikbeeb groeit goed dus zal vast beter gaan!

Kyara :* je doet et super!

M van free is inderdaad heel erg verandert vind ik, eerst had hij mega veel eczeem in zn gezicht en opens was dat weg!
pi_122157733
Say what?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er ook nog 1 dat hij net lachend loslaat, briljant, maar een beetje te bloot voor open :P
  maandag 28 januari 2013 @ 12:49:45 #275
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122158310
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:33 schreef freecell het volgende:
Say what?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er ook nog 1 dat hij net lachend loslaat, briljant, maar een beetje te bloot voor open :P
Die is wel een stuk schattiger nog O+
pi_122158726
*;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122159713
Kyara, :* wat moeilijk zeg dat je M. zo moet missen.

Freecell, wat een schattige foto. O+

Vandaag twee keer linkerborst gegeven en stuwing neemt nu wat af.
  maandag 28 januari 2013 @ 18:09:26 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122173347
lieve mensen, bedankt voor alle tips en steun. Echt hartverwarmend. O+

Had vanmiddag een lang bericht getikt maar toen deed mijn tel stom :(

In elk geval een goed gesprek met de lk gehad. Ook weer bevestiging gekregen dat ik super op weg ben. Nu idd vaker kolven en hoeft echt niet stipt op de klok. S nachts ook kolven als ik wakker ben, geen wekker maar als plassen dan ook kolven. En dan ook vpk inschakelen voor afwassen en wegbrengen. Prod is nu ook weer stuk hoger en op neo zijn ze erg blij want ze hebben het ook gewoon nodig. Vooral want die verteerd de kv minder.
pi_122187277
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:14 schreef Morretje het volgende:
Mijne weigert ook, maar die biedt ik ook niet dagelijks een fles aan.

Ook een gekke gewaarwording overigens: een baby die zich al een paar dagen niet meer in slaap drinkt. Volgens mij zitten we met de 12-wekensprong, want hij is me toch een partij huilerig. Het enige wat em in slaap krijgt is monotoon gehum van mij.. :+
Isabel was altijd en overal met de borst te troosten, bij Tobias ben ik nu aant zoeken.. Beetje omgekeerd van Gerbera's verhaal over L en V.. :P
:D

Maar vervelend wel! Ti's zo makkelijk als je ermee kunt troosten.... :*
pi_122189534
Wat super van je Kyara!!
pi_122189616
Kaatje, mooie curve.

Oh die foto Free O+

Kyara, fijn van het goede gesprek.

Morretje, jammer dat in slaap voeden niet lukt.

Hier de curve van L., de afvlakking is hier minder erg dan op de cb curve. Hoop dat het gewoon ok is zo:
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 28 januari 2013 @ 21:58:01 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122189983
Ziet er goed Uit tinu

kyara _O_. O+

Free wat een humpie
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 28 januari 2013 @ 22:05:58 #283
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122190439
Kyara, is het bij jullie ook mogelijk om naast de couveuses te kolven? Ik kolfde vaak bij de couveuses als D. aan het buidelen was met Emma. Zo kon ik toch zoveel mogelijk bij Emma zijn én vaak genoeg kolven.
Liggen je meisjes naast elkaar trouwens? Dan kun je er misschien tussenin gaan zitten! Gordijntjes dicht en hoppa!

Ik zie heel verschillende maar heel mooie curves! Goed gedaan dames!

Ik ben vorige week gestopt met het geven van borstvoeding. Ik werd ongesteld (echt he, gewoon wéér exact frigging 6 weken na de geboorte) en mijn dagopbrengsten met 7 keer kolven per dag was 30ml.
Ik was er helemaal klaar mee maar vind het ook best jammer.

Ik blijf hier met plezier meelezen en hoop ook zo af en toe wat nuttigs te kunnen zeggen.
A grand adventure has begun.
pi_122190884
Jammer Keshet, maar kan het me voorstellen dat je er klaar mee was dan. Dat had ik bij Floris toen ook. Werd er helemaal onrustig van.

Kyara, goed bezig joh!

Morgen heb ik mn doel bereikt :o dan geef ik gewoon 6 maanden bv. Een maand geleden dacht ik niet dat ik het zou gaan halen. Mn productie werd steeds slechter, dametje een stuk onrustiger dan ik gewend was.
Toen begonnen met af en toe een flesje kv. Sowieso op werkdagen, omdat ik gewoon net aan een voeding kolfde op mn werk. Ze s avonds laat kwam, dus dan kolven ging ook niet. Overdag probeerde ik tussendoor te kolven, maar werkte ook niet echt doordat ze de halve dag aan mn borst hing en heel onrustig was dus.
Dus gaf ik haar soms s avonds/s nachts een flesje. En kreeg ze op werkdagen een fles. Toen ging ik dus nadenken, als ik zo doorga dan ga ik die 6 maanden sowieso niet halen. Wil ik dat? Nou eigenlijk wil ik nog helemaal niet stoppen met de borstvoeding. Dus maar begonnen met domperidon. En dat werkt echt heel goed. Ze is een stuk meer tevreden, heeft betere plasluiers en ik kolf ook een stuk meer.
En morgen is ze dus een half jaar.
pi_122192491
Kyara :* tis ook niet niks allemaal

Keshet :* voor het stoppen

Ik zag mooie curves voorbij komen

ventje wilde toevallig tot 2x toe 1 borst niet goed drinken dus toch even de (hand) kolf erop, haal ik er 40 uit
geen idee of het veel is maar gaf me wel trots gevoel
pi_122192522
En son je mijlpaal bereikt! Goed bezig!
  maandag 28 januari 2013 @ 22:59:21 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122193797
Keshet je mag behoorlijk trots zijn op die 6 weken!!

Son neee je meisje is nog geen halfjaar!!! :o Gefveliciteerd met je doel *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122195244
Nog niet evenstar...morgen pas! duurt nog heel lang :+
Blijf t een gek idee vinden dat ik 6 maanden geleden om deze tijd niet verwacht had dat ze de dag erna geboren zou worden. Dat ik nu over 12 uur een baby van 3 kwartier zou hebben (en ook nog.gewoon de hele nacht zou kunnen slapen :D)

En dank jullie wel :*
Best wel trots op ons :D
  maandag 28 januari 2013 @ 23:25:32 #289
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122195378
En wat is nu je volgende doel Son, tot een jaar of zie je wel hoe het gaat de komende maanden?

Een half jaar, top hoor!
pi_122195661
Nu heb ik geen doel meer ;(
Dus nu val ik in een zwart gat :D
Heb nu niet echt een doel. Zolang zij en ik het nog fijn vinden ga ik door.
Dus zie wel waar het schip strand :)

Ik vond t kolven eerst echt heel vervelend worden, maar vooral omdat het echt druppels sprokkelen werd.
Nu kolf ik gewoon 10/15 minuten en heb ik een opbrengst tussen de 150 en 100. Vandaag dus 2 voedingen bij elkaar gekolfd. Die ene voeding krijg ik dus ook met gemak erbij gekolfd in de andere dagen. En dat maakt het minder vervelend.
  maandag 28 januari 2013 @ 23:34:09 #291
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122195814
Hehehe, dat is toch heel fijn. Ik wou graag tot een jaar en daarna zou ik wel zien hoe het zou lopen, ik vond dat wel heel relaxed eigenlijk...
pi_122196515
Ja dan heb je verder niet zo'n druk op je schouders.
Ik was nu wel meer vastberaden vol te houden. Bij Floris had ik t veel sneller opgegeven. Heb ik ook nooit spijt van gehad, ik voelde het nou eenmaal zo op dat moment, maar nu ben ik er bewuster mee bezig dat het mn laatste baby is enzo. En ik ben er niet klaar mee. De voedingen lopen gewoon goed, dus waarom stoppen.
pi_122197429
Sonnetje, gefeliciteerd met het halen van je doel! *O*

En Kyara, super zeg! *O* Fijn dat je op de goede weg bent.

Keshet. :* Die 6 weken en ervaring kan je in je zak steken. Ik zag trouwens dat je echt een heel mooi jongetje hebt daar. <3

Hier gaat het al 10 maanden goed! Ik ben blij! O+
Al bijt ze soms iets te hard. }:|
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 29 januari 2013 @ 03:32:41 #294
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122200323
Son, wat supergoed zeg! *O*

En Keshet, je hebt toch maar mooi zelf gevoed! Fijn toch?

Ik had vandaag het CB op bezoek en er werd mij aangeraden om het tepelhoedje ertussenuit te halen, omdat dat rond de leeftijd van 3 weken problemen zal gaan geven met drinken. Is dat waar? Ik durf niet goed zonder en tot nu toe gaat het perfect zo, maar ik wil wel graag blijven voeden. Help?
3!
pi_122200557
Inca, ik heb 3 maanden gevoed met hoedje, zonder problemen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122200774
Tepelhoedje kan inderdaad voor problemen zorgen. Je moet het echt zien als tijdelijk hulpmiddel en niet als permanente fix. Je had toch een lk?? Die zou ik dan zeker raadplegen om het hoedje af te bouwen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122200899
Sonnetje, je doel bereikt en lekker verder *O*

Keshet, wat fijn om die 6 weken met plezier bv te kunnen geven.

Oeke, 10 maanden *O*

Inca, afbouwen met Lk, zoals Tico zegt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 29 januari 2013 @ 07:50:30 #298
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122200926
Ik moet morgen toch naar de huisarts, ik zal om een doorverwijzing vragen (moet ik hebben voor de verzekering). Ik kan alleen niet goed terugvinden wat voor problemen dat zijn, waarom je moet afbouwen zeg maar? De kraamzorg zei dat de verminderde stimulatie in mijn geval juist een goed ding is, ik neig naar overproduktie enheb een sterke tsr. Dat zou dus geen problemen moeten geven..

Marjolijntje, thnx! Volgens mij heeft Oeke bij Ko ook altijd met een hoedje gevoed :)
3!
pi_122200968
Inca, ik voed ook al drie maanden probleemloos met tepelhoedje (vlakke tepels). Het is echt luiheid van mij, hij kan ook best zonder drinken maar ik vind het gemakkelijker met. :@
pi_122201100
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 07:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik moet morgen toch naar de huisarts, ik zal om een doorverwijzing vragen (moet ik hebben voor de verzekering). Ik kan alleen niet goed terugvinden wat voor problemen dat zijn, waarom je moet afbouwen zeg maar? De kraamzorg zeiu

Marjolijntje, thnx! Volgens mij heeft Oeke bij Ko ook altijd met een hoedje gevoed :)
Klopt! 2 jaar en 3 maanden.
Dus het kan inderdaad.

Maar! Een hoedje kan onderproductie geven en daarmee voor stille ondervoeding zorgen. De stimulatie van de melk klieren kan minder goed zijn.
Ik denk dat het bij Ko geen problemen gaf omdat ik hem bij elke kik aanlegde. En hem ook de ruimte gaf om lang aan te liggen.

Nu bij Liz zou het niet zo goed werken vanwege de peuter die ook aandacht wil.
Daarom zou ik je wel aanraden zonde te proberen, Inca.
De aanhappijn is trouwens erg herkenbaar, bij Ko had ik daar ook geen last van, maar bij Liz, ongelooflijk! Gelukkig was ik erop voorbereid nadat ik er hier over gelezen had, dat scheelde. En na 6? weken was het ineens over!

Succes Inca, wees je bewust van de risicos van een hoedje en geniet verder van het voeden en van Isabel. En regel een LK! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:53:58 #301
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122204445
BAM
3!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')