abonnement Unibet Coolblue
pi_120847096

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpgpro.gif
2e167hx.gif

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Danelectro | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Höfner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Orange | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier

:D

[ Bericht 0% gewijzigd door Aresdreams op 28-12-2012 00:46:43 ]
pi_120847609
Godnondeju :D
  vrijdag 28 december 2012 @ 00:39:09 #3
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_120847627
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:34 schreef brother52 het volgende:

[..]

Niet als je u tegen me gaat zeggen :P

Een mooi budget voor als je meteen wat leuks hebt waar je een tijdje meet vooruit kunt is tussen de ¤400 en ¤500.
Dit is een erg leuke gitaar:
http://www.feedbackmusic.(...)-bk/100005482/104305
Is ook wel iets goedkoper te vinden...
http://www.feedbackmusic.(...)/100005482/FBR103767
of
http://www.feedbackmusic.(...)tmn/100005482/104267
kun je ook overwegen.

Deze
http://www.feedbackmusic.(...)-xl/100005511/117435
(of de cube 20 XL) of deze
http://www.feedbackmusic.(...)-15/100005511/105781
versterker en wat kabels en ander klein spul erbij en je hebt een mooie set om mee te beginnen.
Wat ? Vragen ze voor een CUBE 40 nu al weer 245 euro ?
Ik heb daar destijds 200 voor betaald. :P En dat is 1,5 jaar geleden.

Aan degene die een gitaar wil kopen, je mag die cube 40 xl wel van me overnemen tegen een leuk prijsje, Ik doe er vrij weinig meer mee en zit te kijken om richting buizen te gaan.

Al ziet zo'n POD HD er ook wel netjes uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door BurnaBoy op 28-12-2012 00:45:17 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_120848097
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:45 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hmm dankjewel. 450 euro, echt fantastisch. Ik heb het geld wel, maar toch even wat langer over nadenken :o
Dit zou een alternatief kunnen zijn voor je: http://www.dv247.com/guit(...)d-firenza-red--35380

Scheelt toch weer 100 euro rekening houdend met verzendkosten van dacht zo'n 30 euro... (heb daar zelf ook een V6 gekocht, ging helemaal prima). Inderdaad hele fijne gitaartjes.\

Hier even op inhakend... Ben nu zelf in het bezit van een Vintage V6-icon, Vintage V100 Les Paul en Yamaha Pacifica 412v maar zit me een beetje te orienteren op een eventuele volgende stap.

Heb nu ruim een jaar les en vermaak me nog steeds prima en zit (met de eindejaarsbonus in de zak) toch wat rond te kijken naar een volgende gitaar. Wat is een logische volgende stap, twijfel tussen een strat en les paul model (compleet verschillend maar vind ze allebei prachtig qua geluid en uiterlijk en pak ze allebei regelmatig afhankelijk van wat ik op dat moment wil) maar vraag me af wat echt een upgrade zou zijn...USA Made strats (lees minder goede dingen over de MEX made strats) en eventuele les pauls komen al gauw tegen de 1000 euro aan en dat is wel een heel fors bedrag.

Vraag me dus vooral af welke gitaren/merken in de richting van een 600 euro bijvoorbeeld aan te raden zijn en een degelijke upgrade zijn van de vintage/yamaha modellen. Is daar echt iets in te vinden? Of kan ik beter even wachten (en nog wat meer ervaring opdoen) en dan toch naar een iets prijziger/kwalitatief beter model gaan kijken..

[ Bericht 17% gewijzigd door m0ridin op 28-12-2012 01:00:02 ]
pi_120848229
Yep, het is dat ik die Blade van me tegen kwam. Anders had er hier nu ook een Vintage gestaan.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120852227
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:49 schreef m0ridin het volgende:

Hier even op inhakend... Ben nu zelf in het bezit van een Vintage V6-icon, Vintage V100 Les Paul en Yamaha Pacifica 412v maar zit me een beetje te orienteren op een eventuele volgende stap.

Heb nu ruim een jaar les en vermaak me nog steeds prima en zit (met de eindejaarsbonus in de zak) toch wat rond te kijken naar een volgende gitaar. Wat is een logische volgende stap, twijfel tussen een strat en les paul model (compleet verschillend maar vind ze allebei prachtig qua geluid en uiterlijk en pak ze allebei regelmatig afhankelijk van wat ik op dat moment wil) maar vraag me af wat echt een upgrade zou zijn...USA Made strats (lees minder goede dingen over de MEX made strats) en eventuele les pauls komen al gauw tegen de 1000 euro aan en dat is wel een heel fors bedrag.

Vraag me dus vooral af welke gitaren/merken in de richting van een 600 euro bijvoorbeeld aan te raden zijn en een degelijke upgrade zijn van de vintage/yamaha modellen. Is daar echt iets in te vinden? Of kan ik beter even wachten (en nog wat meer ervaring opdoen) en dan toch naar een iets prijziger/kwalitatief beter model gaan kijken..
Als je een betere strat wilt, kijk eens naar een Blade Texas (standard pro, vintage of deluxe). Die zitten ergens tussen ¤550 en ¤700 en kunnen zich met gemak meten met Amerikaanse Fenders. Ik weet niet hoe ver je bij Doetinchem vandaan woont maar als het goed is heeft Vriese er wel een paar staan.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120852329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 07:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

Als je een betere strat wilt, kijk eens naar een Blade Texas (standard pro, vintage of deluxe). Die zitten ergens tussen ¤550 en ¤700 en kunnen zich met gemak meten met Amerikaanse Fenders. Ik weet niet hoe ver je bij Doetinchem vandaan woont maar als het goed is heeft Vriese er wel een paar staan.
Bestaat vriese nog?.. die had toch een opheffingsverkoop?
pi_120852996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 07:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bestaat vriese nog?.. die had toch een opheffingsverkoop?
Yep, is overgenomen. Naam is behouden, personeel kon blijven. Begin deze maand was de heropening....
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120853088
Yay, mijn bestelling van Thomann is gister verzonden *O*.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_120853102
Kerstbonus binnen?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 28 december 2012 @ 09:22:18 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_120853131
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:20 schreef brother52 het volgende:
Kerstbonus binnen?
Verjaardagscadeau aan mijzelf (2x EMG 40DC-X elementen) en nodig materiaal voor de aankomende opnames (snaren enzo). Oh en heel essentieel: een sleutelhanger van een bastuner :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_120853546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:22 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Verjaardagscadeau aan mijzelf (2x EMG 40DC-X elementen)
Wat is het verschil trouwens tussen de gewone en de X EMG's?
quote:
en nodig materiaal voor de aankomende opnames (snaren enzo). Oh en heel essentieel: een sleutelhanger van een bastuner :P.
Ja, sleutelhangers kun je niet zonder. Totdat je op een gegeven moment meer sleutelhangers dan sleutels aan je bos hebt hangen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120855429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 07:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

Als je een betere strat wilt, kijk eens naar een Blade Texas (standard pro, vintage of deluxe). Die zitten ergens tussen ¤550 en ¤700 en kunnen zich met gemak meten met Amerikaanse Fenders. Ik weet niet hoe ver je bij Doetinchem vandaan woont maar als het goed is heeft Vriese er wel een paar staan.
Kijk... dat is zo'n naam waar ik niet aan zou denken :) Zie dat er nog best n paar 2e hands verkrijgbaar zijn voor tussen de 300 en 450 (afhankelijk van model/uitvoering). Ga eens kijken naar de precieze verschillen... Lees dat mensen er aardig tevreden over zijn inderdaad. Thanks!
pi_120856610
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:04 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Kijk... dat is zo'n naam waar ik niet aan zou denken :) Zie dat er nog best n paar 2e hands verkrijgbaar zijn voor tussen de 300 en 450 (afhankelijk van model/uitvoering). Ga eens kijken naar de precieze verschillen... Lees dat mensen er aardig tevreden over zijn inderdaad. Thanks!
Ik had er ook nog nooit van gehoord, totdat ik er een paar weken geleden eentje zag hangen.
De afwerking van die dingen is erg goed, ze zijn superlicht en spelen heerlijk.
Zorg er wel voor dat je er eentje neemt met dat Variable Spectrum Control (VSC-3).
Daarmee kun je je mids of je bas en treble boosten (en dat is ook nog in te stellen met een klein kruiskopje). Vooral die mids-boost geeft hem net dat beetje extra. (voor brakke foto's, MUZ / Gitaristentopic #580: Waar we de vloer sweepen.)
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:32:09 #15
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120860090
Zo even mn gitaar ohalen in de oefenruimte en dan eens een middagje presets maken :)
pi_120861511
Het is dat er hier 2 collega's bij me zitten, anders had ik mijn spullen uit de auto gepakt en was ook presets gaan maken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120861716
:D

Gig vanavond?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120862063
Presets maken is fijn.
Met mijn voxje kan ik helaas niet heel veel aanpassen, maar ik kom soms toch best met leuke sounds.
pi_120862109
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:12 schreef The_Dean het volgende:
:D

Gig vanavond?
Nee, zit het hele weekend bij mijn ouders en moet dan toch wat te doen hebben.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120862862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:21 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nee, zit het hele weekend bij mijn ouders en moet dan toch wat te doen hebben.
Je raadde me een Roland Cube 20XL aan. Volstaat een Roland Cube 20X of 15X ook? Of is dit dan weer bagger?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:44:45 #21
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_120863003
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je raadde me een Roland Cube 20XL aan. Volstaat een Roland Cube 20X of 15X ook? Of is dit dan weer bagger?
Die 20x en 15x zijn de oudere modellen,
Maar die zijn ook gewoon prima als je die voor een goede prijs te pakken kunt krijgen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_120863092
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je raadde me een Roland Cube 20XL aan. Volstaat een Roland Cube 20X of 15X ook? Of is dit dan weer bagger?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:44 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Die 20x en 15x zijn de oudere modellen,
Maar die zijn ook gewoon prima als je die voor een goede prijs te pakken kunt krijgen.
Dat :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:53:26 #23
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_120863346
Je gaat er gewoon achteruit op features,
Als ik de 30x vergelijk met de 40xl die ik thuis heb staan zitten er gewoon een aantal nieuwe dingen op

Zo heeft mijn 40xl een looper en powersqueezer(die zorgt ervoor dat je al je distortion krijgt op een laag volume in plaats van de ramen eruit te blazen.) Ingebouwde tuner is ook wel handig. :P
Maar die features verschillen ook weer per cube xl model.

http://www.rolandconnect.com/product_2010-09.php?p=cube-xl

[ Bericht 42% gewijzigd door BurnaBoy op 28-12-2012 15:01:08 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_120863473
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:21 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nee, zit het hele weekend bij mijn ouders en moet dan toch wat te doen hebben.
Slimme jongen :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120863537
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:56 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Slimme jongen :D
En ik moet mijn neefje (nou ja, neefje... hij is bijna langer dan ik) even laten zien waarvoor hij mag gaan sparen :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120864163
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120864274
quote:
Ja, denk het wel.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120864324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:18 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ja, denk het wel.
Goed, ik was even met moeders aan het overleggen. Nu beweert mijn vader dat ik een gitaar rechtstreeks op de AUX ingang van mijn versterker aan kan sluiten?

Ik heb een versterker, een Denon PMA-700v. Maar ik geloof er geen knal van eigenlijk.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120864575
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Goed, ik was even met moeders aan het overleggen. Nu beweert mijn vader dat ik een gitaar rechtstreeks op de AUX ingang van mijn versterker aan kan sluiten?

Ik heb een versterker, een Denon PMA-700v. Maar ik geloof er geen knal van eigenlijk.
Dat kan wel... maar NIET DOEN! is misschien leuk als er geen andere oplossing is, maar het klinkt verder gewoon nergens naar.

Als je wilt dat het op zo`n manier ergens naar gaat klinken moet je een Multi-FX bak er tussen knallen ala HD500 of GT-10 van Roland in mijn ogen (En een set goede speakers hebben)

Maar dat is natuurlijk gelijk weer veel geld, en moeite.

Dus gewoon een versterker kopen, het heet niet voor niets een GITAAR versterker he :D
pi_120864697
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Goed, ik was even met moeders aan het overleggen. Nu beweert mijn vader dat ik een gitaar rechtstreeks op de AUX ingang van mijn versterker aan kan sluiten?

Ik heb een versterker, een Denon PMA-700v. Maar ik geloof er geen knal van eigenlijk.
In principe kan het maar ik zou het niet doen. Dat is een audioversterker, die zijn daar niet voor gemaakt. Je gaat ten slotte ook niet met een hamer proberen om een schroef ergens in te krijgen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120864787
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:28 schreef brother52 het volgende:

[..]

In principe kan het maar ik zou het niet doen. Dat is een audioversterker, die zijn daar niet voor gemaakt. Je gaat ten slotte ook niet met een hamer proberen om een schroef ergens in te krijgen.
Ah, daarom wou die schroef er niet uit :X
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:30:54 #32
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120864808
Zo de cleane presets zijn af, de overdrive blijft lastig zonder het in band verband te horen
pi_120864874
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo de cleane presets zijn af, de overdrive blijft lastig zonder het in band verband te horen
Gewoon heel veel presets maken met verschillende overdrives. Je hebt ten slotte 512 posities om die zooi op de slaan...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120864989
Haha ik sta nog steeds in de OP en ik kom hier eigenlijk nooit meer...

Anyway, ik heb een nieuwe gitaar besteld!

Fender American Vintage '64 Telecaster

En om het financiële "gat" enigszins binnen de perken te houden heb ik m'n Epiphone Sheraton II verkocht en m'n Gibson Les Paul Studio en Fender American Deluxe Telecaster te koop staan.

Opruiming in huize * Gitarist dus ;)

Waarom vraag je je wellicht af?
Nou, ookal vind ik een Les Paul, en Gibsons in het algemeen erg vet, het is toch niet helemaal "mijn ding" ofzo. Ik speel gewoon fijner op een Fender en dan met name een Telecaster.
De American Deluxe verkoop ik omdat ik de sound iets te "modern" vind (vandaar de aanschaf van de Am. Vintage).
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_120865298
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:34 schreef Gitarist het volgende:
Haha ik sta nog steeds in de OP en ik kom hier eigenlijk nooit meer...

Anyway, ik heb een nieuwe gitaar besteld!
[ afbeelding ]
Fender American Vintage '64 Telecaster

En om het financiële "gat" enigszins binnen de perken te houden heb ik m'n Epiphone Sheraton II verkocht en m'n Gibson Les Paul Studio en Fender American Deluxe Telecaster te koop staan.

Opruiming in huize * Gitarist dus ;)

Waarom vraag je je wellicht af?
Nou, ookal vind ik een Les Paul, en Gibsons in het algemeen erg vet, het is toch niet helemaal "mijn ding" ofzo. Ik speel gewoon fijner op een Fender en dan met name een Telecaster.
De American Deluxe verkoop ik omdat ik de sound iets te "modern" vind (vandaar de aanschaf van de Am. Vintage).
Mooi ding :Y

Wat is er met de tuner voor de e van je Tele aan de hand? Of komt dat door de flits dat het er net uit ziet of hij stuk is? Dat die snaar mist maakt het ook een beetje verdacht...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120865377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:41 schreef brother52 het volgende:

[..]

Mooi ding :Y

Wat is er met de tuner voor de e van je Tele aan de hand? Of komt dat door de flits dat het er net uit ziet of hij stuk is? Dat die snaar mist maakt het ook een beetje verdacht...
Haha oh shit dat was mij nog niet eens opgevallen! Ik heb de foto gemaakt terwijl de e snaar kapot was maar me dat niet gerealiseerd (speel te weinig op die gitaar kennelijk). Er is niks mee aan de hand, alleen de snaar lag eraf.

Zal er vanavond wat nieuwe foto's opzetten, dit is natuurlijk geen goed verkoopplaatje ;)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_120865381
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:28 schreef brother52 het volgende:

[..]

In principe kan het maar ik zou het niet doen. Dat is een audioversterker, die zijn daar niet voor gemaakt. Je gaat ten slotte ook niet met een hamer proberen om een schroef ergens in te krijgen.
Dan fix ik die voor m'n verjaardag. Dan is het ook niet meer mijn zorg hoe dat ding hier komt ha
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120867321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:58 schreef brother52 het volgende:

[..]

En ik moet mijn neefje (nou ja, neefje... hij is bijna langer dan ik) even laten zien waarvoor hij mag gaan sparen :P
Wou je dan vandaag 'dat ding' afgeven? Ik ben tot 23:30 aan werk, maar Lien is er wel.
Of je moet straks over Grou rijden...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120867491
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:30 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Wou je dan vandaag 'dat ding' afgeven? Ik ben tot 23:30 aan werk, maar Lien is er wel.
Of je moet straks over Grou rijden...
Oh crap, wist dat ik iets vergeten was. Dat ding ligt nog thuis...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120867526
Haha, heeft alles behalve haast :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:15:24 #41
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120869452
Zo ik denk dat ik de patches weer een beetje heb staan zoals het moet.

Wel een beetje jammer dat je je H300 tones niet kan uploaden in de 500 :(
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:02:40 #42
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_120871710
waar kerstverveling al niet toe leid :')


ook een noisegate besteld om het gepiep tussen het spelen door van mijn P90 elementen wat in te perken. heb een MXR noisegate besteld, hoop dat hij gauw binnenkomt :D
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:58:19 #43
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_120880766
Na een paar maanden eindelijk mijn ibanez weg gebracht en is nu weer prachtig afgesteld met een dikker setje snaren O+

De floyd brug leverde een hoop problemen op :')
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_120884323
Gitaar is besteld. En nu maar wachten wachten wachten
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120884962
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:50 schreef Amoeba het volgende:
Gitaar is besteld. En nu maar wachten wachten wachten
Welke heb je besteld?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120886075
Noem me een fanboy :D Maar ik ben fucking blij.
2x gementioned door Phil X op twitter (van Fretted Americana/Phil X And The Drills) en 1x geretweed.
WOOHOO! :D

(Ok misschien sla ik door :') )
pi_120886201
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef brother52 het volgende:

[..]

Welke heb je besteld?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:49 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Dit zou een alternatief kunnen zijn voor je: http://www.dv247.com/guit(...)d-firenza-red--35380

Scheelt toch weer 100 euro rekening houdend met verzendkosten van dacht zo'n 30 euro... (heb daar zelf ook een V6 gekocht, ging helemaal prima). Inderdaad hele fijne gitaartjes.\

Deze.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120886297
Goede keus :Y
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120886581
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:21 schreef brother52 het volgende:
Goede keus :Y
Dank.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:30:57 #50
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_120886937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:53 schreef brother52 het volgende:

[..]

Wat is het verschil trouwens tussen de gewone en de X EMG's?

Er zit een vernieuwde preamp in "which provides increased headroom giving the voicing an organic and open tone while still maintaining the clarity and response that EMG’s are renowned for."

quote:
Ja, sleutelhangers kun je niet zonder. Totdat je op een gegeven moment meer sleutelhangers dan sleutels aan je bos hebt hangen.
Nou ja, mijn Megadethsleutelhanger is stuk en heb er één nodig om mijn autosleutel niet te gemakkelijk kwijt te raken ;) :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_120888188
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:21 schreef brother52 het volgende:
Goede keus :Y
Ik bel die vent van marktplaats op, krijg ik eerst een heel verhaal ditdat iemand zou morgen terugbellen. Dus ik zeg hem: Nouja, zaken zijn zaken. We kunnen nu een overeenkomst sluiten.

Hij zag de bui al hangen dus na wat gehakketak gaf ie toe. Oudjaarsavond de Roland Cube 20X ophalen _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120888287
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:49 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik bel die vent van marktplaats op, krijg ik eerst een heel verhaal ditdat iemand zou morgen terugbellen. Dus ik zeg hem: Nouja, zaken zijn zaken. We kunnen nu een overeenkomst sluiten.

Hij zag de bui al hangen dus na wat gehakketak gaf ie toe. Oudjaarsavond de Roland Cube 20X ophalen _O_
^O^
Kabel, plectrae, standaard erbij en ander klein grut erbij en je kunt een tijdje vooruit.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120888445
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

^O^
Kabel, plectrae, standaard erbij en ander klein grut erbij en je kunt een tijdje vooruit.
Kabel heb ik met m'n gitaar meebesteld. Standaard tik ik wel ergens een keer in een winkel op de kop. Een poosje op een versterker liggen zal niet kwalijk zijn toch?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120888566
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:53 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Kabel heb ik met m'n gitaar meebesteld. Standaard tik ik wel ergens een keer in een winkel op de kop. Een poosje op een versterker liggen zal niet kwalijk zijn toch?
Je hebt wel minder kans dat je gitaar valt en beschadigd.
Morgen even naar de muziekwinkel op de hoek en voor een tientje een standaard halen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120889056
Standaards redden levens, geloof me.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120889099
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:54 schreef brother52 het volgende:

[..]

Je hebt wel minder kans dat je gitaar valt en beschadigd.
Morgen even naar de muziekwinkel op de hoek en voor een tientje een standaard halen.
Doen we.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_120889110
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:01 schreef The_Dean het volgende:
Standaards redden levens, geloof me.
Dat kan ik beaamen :D een goede set strap locks (Die grolsch beugel ringetjes doen wonderen) ook.
pi_120891519
Voor de zoveelste keer. Die grolsch crap kun je niet vergelijken met een set goede straplocks!

En niet zo heel erg lomp zijn is trouwens ook erg goed voor je gear.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120891805
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:01 schreef The_Dean het volgende:
Standaards redden levens, geloof me.
Ben je nou niet in de war met EHBO
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:02:42 #60
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_120892978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:44 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ben je nou niet in de war met bier.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_120893295
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:02 schreef Under_Score het volgende:
waar kerstverveling al niet toe leid :')


ook een noisegate besteld om het gepiep tussen het spelen door van mijn P90 elementen wat in te perken. heb een MXR noisegate besteld, hoop dat hij gauw binnenkomt :D
_O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120893331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:44 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ben je nou niet in de war met EHBO
Ik heb EHBO, dus ik weet waar ik over praat :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120895409
Over 2 weken m`n eerste gitaarles geven :D
Een goede vriendin van me wil wat basis akkoordjes leren, nouja. Dat kan ik nog wel :')
pi_120895537
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:08 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik heb EHBO, dus ik weet waar ik over praat :7
Dat zegt niks. Ik heb al jaren een rijbewijs maar rijd nog steeds rond als een mongool.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120895551
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Ik heb al jaren een rijbewijs maar rijd nog steeds rond als een mongool.
_O-
pi_120895656
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Ik heb al jaren een rijbewijs maar rijd nog steeds rond als een mongool.
Goed punt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:58:03 #67
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_120895938
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Ik heb al jaren een rijbewijs maar rijd nog steeds rond als een mongool.
ik wist wel dat ik je herkende achter het stuur laatst :o
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_120895996
mijn goede voornemen is om te stoppen met zjwamen (roken). richting zomer heb ik dan genoeg saldo voor een elektrische gitaar en tevens is dit mijn motivatie om de verslaving te lijf te gaan.

dus nu wil ik mijn doel visualiseren: ik zoek iets in de richting les paul, telecaster. budget zal tussen 500-600 euro zijn. tweede hands mag, imitatie ook maar wel goede imitatie (zoals tokai love rocks jap)

hebben jullie nog tips wat leuke merken/giteren zijn rond deze prijs?
<hr>
pi_120896037
Mijn goede voornemen is om van mijn buik af te komen (veel de sportschool in volgend jaar) en wat zelfverzekerder :)

Ohja, en ik wil een Chapman ML-2 :D
pi_120896087
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:59 schreef Braddie het volgende:
Mijn goede voornemen is om van mijn buik af te komen (veel de sportschool in volgend jaar) en wat zelfverzekerder :)

Ohja, en ik wil een Chapman ML-2 :D
had jij niet een epiphone les paul ooit te koop staan? heb je die nog?
<hr>
pi_120896184
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:00 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

had jij niet een epiphone les paul ooit te koop staan? heb je die nog?
Dat was een Ibanez, nope, die is naar een gerespecteerd lid van deze Topicreeks gegaan :)
Helaas.
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:31:25 #72
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120907811
Mijn nieuwste aanwinst :D


:9 :9~
pi_120909542
Voor de mensen die eventueel geïnteresserd zijn in m'n Fender American Deluxe Tele, ik heb nieuwe foto's gemaakt :)
Well that escalated quickly! Verkocht!

[ Bericht 6% gewijzigd door Gitarist op 29-12-2012 17:05:50 (Verkocht!) ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_120909575
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst :D
[ afbeelding ]

:9 :9~
Van harte gefeliciteerd! _O_ *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 29 december 2012 @ 14:19:50 #75
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_120912246
Weg.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2012 21:45:06 ]
pi_120918763

Ha, deze versie is gemaakt door de gitarist van Evile :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_120918841
Evile _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120928624
Voor dat project, NoSense heb ik een simpele Open G riff bedacht.
Wat vinden julie?

EDIT: Ik wist wel dat het genegeerd zou worden. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2012 20:19:22 ]
pi_120969186
Verveelde me vandaag dus voor het eerst soort van metal gemaakt :D
https://soundcloud.com/weerstandje/metal-achtig

De buren vonden het in iedergeval heel prettig >:)
pi_120969880
Ik heb een vraag voor degenen hier die in een bandje spelen.

Ik ben een beginnend gitarist en speel net een half jaartje gitaar en ben dus nog niet erg vergevorderd. Het lijkt me leuk om ergens in 2013 in een bandje te gaan spelen.
De vraag is natuurlijk vast al wel eerder gesteld hier, maar hoe hebben jullie geschikte mede-muzikanten gevonden? Via advertenties bij de muziekwinkel/supermarkt enzovoort zoals vaak als tip wordt gegeven?

Heb eerder het idee dat muzikanten via netwerken en het 'muziekwereldje' een bandje formeren, of met vrienden.

Punt is ook dat ik 22 ben, en dus nog een beginnend gitarist ben. De meeste muzikanten zijn op die leeftijd al redelijk ver gevorderd met hun instrument. En daarnaast moet je muzikaal ook nog eens dezelfde smaak hebben.
  zondag 30 december 2012 @ 19:41:27 #82
20720 brother52
Dus..........
pi_120970292
Je komt ze op de raarste plekken tegen. Soms zitten ze gewoon aan het bureau tegenover je op het werk of je loopt bij je ouders even de straat uit. Muzikanten zijn overal wel te vinden.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120970354
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:33 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb een vraag voor degenen hier die in een bandje spelen.

Ik ben een beginnend gitarist en speel net een half jaartje gitaar en ben dus nog niet erg vergevorderd. Het lijkt me leuk om ergens in 2013 in een bandje te gaan spelen.
De vraag is natuurlijk vast al wel eerder gesteld hier, maar hoe hebben jullie geschikte mede-muzikanten gevonden? Via advertenties bij de muziekwinkel/supermarkt enzovoort zoals vaak als tip wordt gegeven?

Heb eerder het idee dat muzikanten via netwerken en het 'muziekwereldje' een bandje formeren, of met vrienden.

Punt is ook dat ik 22 ben, en dus nog een beginnend gitarist ben. De meeste muzikanten zijn op die leeftijd al redelijk ver gevorderd met hun instrument. En daarnaast moet je muzikaal ook nog eens dezelfde smaak hebben.
Ik kon op mijn 22ste ook nog maar weinig, en zit nu in drie bands, dus dat zegt niks :D

Gewoon wat ons kent ons ja. Je kan eens een papier ophangen in oefenruimtes bij je in de buurt ofzo :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 30 december 2012 @ 20:11:34 #84
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120972173
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:33 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb een vraag voor degenen hier die in een bandje spelen.

Ik ben een beginnend gitarist en speel net een half jaartje gitaar en ben dus nog niet erg vergevorderd. Het lijkt me leuk om ergens in 2013 in een bandje te gaan spelen.
De vraag is natuurlijk vast al wel eerder gesteld hier, maar hoe hebben jullie geschikte mede-muzikanten gevonden? Via advertenties bij de muziekwinkel/supermarkt enzovoort zoals vaak als tip wordt gegeven?

Heb eerder het idee dat muzikanten via netwerken en het 'muziekwereldje' een bandje formeren, of met vrienden.

Punt is ook dat ik 22 ben, en dus nog een beginnend gitarist ben. De meeste muzikanten zijn op die leeftijd al redelijk ver gevorderd met hun instrument. En daarnaast moet je muzikaal ook nog eens dezelfde smaak hebben.
Er zijn ene hoop mensen die pas op die leeftijd beginnen, en in de band spelen is vaak wel de beste manier om goed vooruit te gaan. Naast extra motivatie kan je ook weer leren van anderen.

Veel gaat via internet, muzikantenbank is bijvoorbeeld een goeie.

Maar het vinden van geschikte mensen voor een band blijft het lastigste, de een wil al zijn tijd erin steken terwilj een ander 1 keer per 2 weken oefenen genoeg vindt, daarnaast moet je dezelfde smaak hebben enz. Maar gewoon doen!

Ik ben zelf op mijn 17e begonnen met spelen en ook m'n eerste band begonnen toen ik nog geen jaar speelde en ook nog niet zoveel kon.
pi_120972766
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:11 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Er zijn ene hoop mensen die pas op die leeftijd beginnen, en in de band spelen is vaak wel de beste manier om goed vooruit te gaan. Naast extra motivatie kan je ook weer leren van anderen.

Veel gaat via internet, muzikantenbank is bijvoorbeeld een goeie.

Maar het vinden van geschikte mensen voor een band blijft het lastigste, de een wil al zijn tijd erin steken terwilj een ander 1 keer per 2 weken oefenen genoeg vindt, daarnaast moet je dezelfde smaak hebben enz. Maar gewoon doen!

Ik ben zelf op mijn 17e begonnen met spelen en ook m'n eerste band begonnen toen ik nog geen jaar speelde en ook nog niet zoveel kon.
Ok, bedankt voor de tips (en The_Dean en brother52) :)

Hopelijk gaat het er komend jaar een keer van komen :Y
pi_120972819
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:33 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb een vraag voor degenen hier die in een bandje spelen.

Ik ben een beginnend gitarist en speel net een half jaartje gitaar en ben dus nog niet erg vergevorderd. Het lijkt me leuk om ergens in 2013 in een bandje te gaan spelen.
De vraag is natuurlijk vast al wel eerder gesteld hier, maar hoe hebben jullie geschikte mede-muzikanten gevonden? Via advertenties bij de muziekwinkel/supermarkt enzovoort zoals vaak als tip wordt gegeven?

Heb eerder het idee dat muzikanten via netwerken en het 'muziekwereldje' een bandje formeren, of met vrienden.

Punt is ook dat ik 22 ben, en dus nog een beginnend gitarist ben. De meeste muzikanten zijn op die leeftijd al redelijk ver gevorderd met hun instrument. En daarnaast moet je muzikaal ook nog eens dezelfde smaak hebben.
Ik speel sinds m`n 19e gitaar, ben nu 22.. zo rond m`n 21e heb ik in een bandje gitaar gespeelt, na 1,5 jaar gitaarspelen, het kan prima! Al kan je alleen maar powerchords en simpele pentatonische licks, het gaat er niet om wát je kan, het gaat er om wat je ermee doet!
  zondag 30 december 2012 @ 20:24:23 #87
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120973065

Blijf deze erg fijn vinden :)
pi_120973422
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:24 schreef Dribbel_ het volgende:

Blijf deze erg fijn vinden :)
Klinkt inderdaad erg fijn, maar die zanger z`n engels ben ik niet kapot van. Al is het gitaarwerk wel heel erg fijn.

Toffe link!
pi_121004805
Hebben we eindelijk weer een optreden met mijn ene bandje, stopt de bassist er mee. Voor begin februari dus maar een andere oplossing zoeken. Nouja, misschien maar beter ook zo, echt lekker ging het toch al niet.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_121004965
Ja, daar word het niet beter van op zo'n termijn :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121007361
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:50 schreef The_Dean het volgende:
Ja, daar word het niet beter van op zo'n termijn :o
Ik ken gelukkig wel wat mensen :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_121017213
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 19:21 schreef weerstandje het volgende:
Verveelde me vandaag dus voor het eerst soort van metal gemaakt :D
https://soundcloud.com/weerstandje/metal-achtig

De buren vonden het in iedergeval heel prettig >:)
Tof :7
pi_121017998
Die Cube 20x staat hier naast me.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 18:28:55 #94
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_121041905
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_121042280
Netjes.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 19:12:41 #96
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121043272
En nu de zoektocht naar een goeie flightcase voor m'n pod
pi_121043328
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:28 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk ding!
pi_121043903
Gelukkig en muzikaal 2013 allemaal!!! *O*
PS4 online: micro_nl
pi_121044783
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:30 schreef guitarist het volgende:
Gelukkig en muzikaal 2013 allemaal!!! *O*
Jij ook dude *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:00:35 #100
20720 brother52
Dus..........
pi_121044940
Folle lok en seine en sa.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:01:38 #101
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121044970
Even een crosspost

Ik ben de halve avond al aan het zoeken maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Maar...

Ik zoek dus een flightcase voor mijn pod HD 500, hij moet aan de volgende eisen voldoen.

Binnenmaten:
-55 cm is de pod breed, dus minimaal dit en liever zo dicht mogelijk daarbij, heb er al een aantal gevonden die dan op 70 uitkomen maar dat liever niet.
-30 cm is de pod diep, hierachter wil ik nog een stekkerblok en m'n draadloze ontvanger hebben. Dus ongeveer 40 cm diep is voldoende.
-Het liefst achter een klepje waar de kabels makkelijk doorheen kunnen lopen
-Alles zit in de koffer ingebouwd, dus zoals op onderstaand model dat hij schuin afloopt is fijn aangezien hij zo direct op het podium komt te staan.

Het showmaster model van dap voldoet qua alles wat ik wil aan de eisen. Alleen ze hebben 2 modellen, 1 is in de breedte een paar cm te klein dus past het niet, en de ander is gelijk weer 15 breder dan ik wil en dan komt er een hoop loze ruimte tussen.


Schuin aflopend, afneembaar deksel, klepje achter voor de kabels, precies goed maar helaas niet de goeie afmetingen. En hij is erg betaalbaar. (op maat maken gaat net iets te duur worden helaas)

Hopelijk weten jullie toevallig iets wat aan mijn eisen zal voldoen.

Alvast bedankt
pi_121047817
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:00 schreef brother52 het volgende:
Folle lok en seine en sa.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121052244
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:33 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb een vraag voor degenen hier die in een bandje spelen.

Ik ben een beginnend gitarist en speel net een half jaartje gitaar en ben dus nog niet erg vergevorderd. Het lijkt me leuk om ergens in 2013 in een bandje te gaan spelen.
De vraag is natuurlijk vast al wel eerder gesteld hier, maar hoe hebben jullie geschikte mede-muzikanten gevonden? Via advertenties bij de muziekwinkel/supermarkt enzovoort zoals vaak als tip wordt gegeven?

Heb eerder het idee dat muzikanten via netwerken en het 'muziekwereldje' een bandje formeren, of met vrienden.

Punt is ook dat ik 22 ben, en dus nog een beginnend gitarist ben. De meeste muzikanten zijn op die leeftijd al redelijk ver gevorderd met hun instrument. En daarnaast moet je muzikaal ook nog eens dezelfde smaak hebben.
ik ben ook op zoek naar een medemuzikant. Ben ook 22 en een half jaartje bezig:p woon je toevallig in Friesland? :)
pi_121054937
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:32 schreef Glennz het volgende:

[..]

ik ben ook op zoek naar een medemuzikant. Ben ook 22 en een half jaartje bezig:p woon je toevallig in Friesland? :)
Nee, ik woon in Twente. Net iets te lange afstand :P

Jammer.
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:03:38 #105
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121063331
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Even een crosspost

Ik ben de halve avond al aan het zoeken maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Maar...

Ik zoek dus een flightcase voor mijn pod HD 500, hij moet aan de volgende eisen voldoen.

Binnenmaten:
-55 cm is de pod breed, dus minimaal dit en liever zo dicht mogelijk daarbij, heb er al een aantal gevonden die dan op 70 uitkomen maar dat liever niet.
-30 cm is de pod diep, hierachter wil ik nog een stekkerblok en m'n draadloze ontvanger hebben. Dus ongeveer 40 cm diep is voldoende.
-Het liefst achter een klepje waar de kabels makkelijk doorheen kunnen lopen
-Alles zit in de koffer ingebouwd, dus zoals op onderstaand model dat hij schuin afloopt is fijn aangezien hij zo direct op het podium komt te staan.

Het showmaster model van dap voldoet qua alles wat ik wil aan de eisen. Alleen ze hebben 2 modellen, 1 is in de breedte een paar cm te klein dus past het niet, en de ander is gelijk weer 15 breder dan ik wil en dan komt er een hoop loze ruimte tussen.
[ afbeelding ]

Schuin aflopend, afneembaar deksel, klepje achter voor de kabels, precies goed maar helaas niet de goeie afmetingen. En hij is erg betaalbaar. (op maat maken gaat net iets te duur worden helaas)

Hopelijk weten jullie toevallig iets wat aan mijn eisen zal voldoen.

Alvast bedankt
Ik heb deze ook, die showmaster flightcase, maar hij lijkt me inderdaad aan de grote kant voor een POD (ik denk dat ik de grote versie heb). Ik kan 'm wel even meten. Voordeel van wat ruimte over is dat je ook je snoeren en evt extra snaren, capo etc in kan doen.

Ik heb er zelf een Pedaltrain in, en mijn Nova System ernaast op een dikke plank - als je 'm op de bodem van dat ding legt, is het net te laag om goed met je voet bij te kunnen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:35:53 #106
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121063703
Ja ik denk ook dat deze het toch gaat worden. De kleine maat was precies goed voor mijn pod hd300 maar de hd500 is net een paar cm breder en past daardoor net nergens in :')

Ik had inderdaad ook een dubbele bodem erin gebouwd
pi_121070319
solo cover back in black
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:23:27 #108
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121074684
Zo ik heb de showmaster 48 :9 Stond er hier nog 1 en mocht hem voor 3 tientjes meenemen dus dat is wel heel chill :D

pi_121074726
Nice!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121074747
Toffe case!
pi_121074790
Ik moet ook nog een pedalcase... Iemand iets tofs? Ruimte voor 4-5 pedalen ongeveer.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:56:03 #112
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121075830
Koop de kleinere versie. Showmaster 24
pi_121076526
Die is niet duur nee :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121076550
Zo, ik ga uit het loungebandje waarschijnlijk en ik ga gitaarspelen (ja, ik ga gitaarspelen ja ) In een U2 cover bandje als het mee zit :) Heb er wel zin an! Is weer eens wat anders.
En als ze tóch een andere gitarist vinden die wat meer geskilled is dan word ik achter de toetsen geplaatst (Is ook zéker niet slecht natuurlijk aangezien er in Elk U2 nummer wel een CP80 zit)

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2013 17:17:12 ]
pi_121076688
Ben benieuwd, succes! *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121077019
M
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:19 schreef The_Dean het volgende:
Ben benieuwd, succes!
Mijn dank is groot :)
pi_121078069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nee, ik woon in Twente. Net iets te lange afstand :P

Jammer.
ah, jammer. Dat is net wat te ver idd.
pi_121078085
Friesland _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121088184
Komt morgen binnen!!! O+

PS4 online: micro_nl
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:42:18 #120
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121093937
Zo, alles zit erin en netjes weggewerkt. Dubbele bodem om de pod iets hoger te leggen ander komen de knoppen onder de rand. Links boven het bakje erin laten zitten, daar zitten m'n capo/tang/snarewinder. Lekker ruim en lompe koffer.

  donderdag 3 januari 2013 @ 08:07:02 #122
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121100730
quote:
11s.gif Op woensdag 2 januari 2013 21:47 schreef guitarist het volgende:
Komt morgen binnen!!! O+

[ afbeelding ]
Is het nou zon kleine ?
pi_121101321
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo, alles zit erin en netjes weggewerkt. Dubbele bodem om de pod iets hoger te leggen ander komen de knoppen onder de rand. Links boven het bakje erin laten zitten, daar zitten m'n capo/tang/snarewinder. Lekker ruim en lompe koffer.

[ afbeelding ]
Netjes!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 3 januari 2013 @ 09:42:22 #124
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121102089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo, alles zit erin en netjes weggewerkt. Dubbele bodem om de pod iets hoger te leggen ander komen de knoppen onder de rand. Links boven het bakje erin laten zitten, daar zitten m'n capo/tang/snarewinder. Lekker ruim en lompe koffer.

[ afbeelding ]
Mooi hoor. En helemaal niet erg om wat extra ruimte te hebben, toch? Ik heb zelf die driehoeken aan de zijkant eruit gehaald, daardoor zitten er wel schroefgaatjes in, dus plensregen moet ik niet hebben. Zo te zien heb je ook nog wel ruimte voor je snoeren. En het versleept een stuk makkelijker dan een top met 4x12 :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 3 januari 2013 @ 09:59:21 #125
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121102509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 09:42 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Mooi hoor. En helemaal niet erg om wat extra ruimte te hebben, toch? Ik heb zelf die driehoeken aan de zijkant eruit gehaald, daardoor zitten er wel schroefgaatjes in, dus plensregen moet ik niet hebben. Zo te zien heb je ook nog wel ruimte voor je snoeren. En het versleept een stuk makkelijker dan een top met 4x12 :P
Ja dat schuine stuk valt precies op de pod, dus ik ga nog even een dwarsplaatje kopen zodat ik die in de gehele breedte over de pod heengooi dan kan ik hem op die manier goed vast zetten :)
pi_121102954
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 08:07 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Is het nou zon kleine ?
Yes. 3/4 resi gitaar...
PS4 online: micro_nl
  donderdag 3 januari 2013 @ 10:49:35 #127
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121103783
Nice, leuke dingen zijn dat ja :)
pi_121154646
GFS binnen *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121154712
Hebben meer mensen hier dat ze soms te lui zijn om snaren te vervangen?...
Ik moet al 1 week de snaren vervangen van m`n Strat, en die van m`n spaanse zijn al 1 jaar toe aan vervanging :D
pi_121154774
Te lui niet. Wel dat het niet kan omdat ik even niks heb.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:42:29 #131
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121154874
Wat dat betreft, ik heb nu van die elixers op 2 gitaren zitten maar als die eraf moeten/gaan ga ik weer mooi terug naar ernie ball.
Die voelen namelijk toch net wat fijner/anders.

Dat die elixers zo fijn lang mee gaan is leuk maar het klinkt toch iets anders op die een of andere manier.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_121155028
Ander merk snaren klinkt ook anders :Y
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121155361
Zelf ben ik gek op Ernie Ball :) Super merk vind ik :)
pi_121155416
Heb al tijden Xaviere, maar straks denk ik terug naar d'Addario.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121155561
Speel sinds de Bo~els met Curt Mangan snaren, vind ze zelf lekker spelen en goed klinken.
Vind ook dat ze net iets beter zijn dan Ernie ball.
En veel beter dan d'Addario (die vind ik met net nieuwe snaren nooit lekker spelen/klinken)
pi_121162314
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:56:28 #137
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121162459
Nice :D
pi_121162521
Tof! Die allerrechtse (Vanaf mijn oogpunt :D) is echt prachtig, klopt het dat het een Martin is?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:01:42 #139
20720 brother52
Dus..........
pi_121162716
Mooie verzameling. :Y
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:05:48 #140
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121162894
Zo, vandaag m'n koffer verder geklust. Ik heb de dubbele bodem waar de pod op staat gemaakt met een scharnier zodat ik hem makkelijk open kan klappen als ik kabels er onder weg wil werken. Tevens handig omdat hij zo erg ingesloten zit dat de USB kabel er nu niet in kan dus als ik wil editten klap ik hem een stukje omhoog en gaan.

Daarna op de dubbele bodem een paar plankjes gemaakt die de pod op zn plek houden omdat ze precies de onderkant waar de nopjes zitten op z'n plaats klemt.

Voor de rest alle onderdelen netjes in het schuim weggewerkt. En links boven zit een vakje waar m'n extra batterij/plectra/capo inzit :)

pi_121162985
Vakwerk!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:32:36 #142
20720 brother52
Dus..........
pi_121164246
Netjes ^O^

Ik zie net dat ze bij Thomann een koffer hebben waar hij precies in past maar dan heb je geen ruimte over voor je draadloos en zo.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:39:00 #143
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121164559
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:32 schreef brother52 het volgende:
Netjes ^O^

Ik zie net dat ze bij Thomann een koffer hebben waar hij precies in past maar dan heb je geen ruimte over voor je draadloos en zo.
Thnx :)

Klopt, en die koffer zou me ook vier keer zoveel kosten als wat ik hier kwijt voor was :D
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:41:44 #144
20720 brother52
Dus..........
pi_121164703
Dan had je deze wel heel erg goedkoop.
Doe mij er dan ook maar zo eentje :D
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:03:07 #145
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121165580
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:41 schreef brother52 het volgende:
Dan had je deze wel heel erg goedkoop.
Doe mij er dan ook maar zo eentje :D
¤35,- :D

Was de laatste :D
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:15:24 #146
20720 brother52
Dus..........
pi_121166207
Damn. Daar betaal je normaal 5x zoveel voor.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:19:58 #147
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121166407
Nee joh, deze kost normaal 60-70,-

Showmaster 48 van DAP
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:20:27 #148
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121166431
Matige kwaliteit hoor, niet mooi afgewerkt ook, m aar m'n vorige ging ook al jaren mee :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:21:59 #149
20720 brother52
Dus..........
pi_121166476
Dat valt nog behoorlijk mee.
Voor dat geld kun je natuurlijk ook niet al te veel verwachten.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121179294
Hey hallo allemaal, heb mezelf voorgenomen 'I put a spell on you' van Creedence Clearwater Revival te leren en wilde ff vragen of ik een beetje op de goede weg ben :) Heb dit nummer zoveel mogelijk zelf getabbed (vond de tabs op internet net niet helemaal goed) maar om dat dan ook nog te spelen is weer een ander verhaal, vandaar wat fouten hier en daar...

Het tempo (dit is de normale snelheid) is nog net wat te hoog voor me, en de rest van de solo gaat op zich wel, maar hopelijk volgt het geheel binnenkort nog eens.

(En als iemand tips heeft om het geluid te benaderen, zou fijn zijn... vind ik ook nog erg lastig. Dit is gespeeld op een Vintage V6 Icon icm een Fender Mustang I, opgenomen met reaper). Thanks voor opmerkingen en tips alvast! :)

https://www.box.com/s/idvahnf2us2082hyzsd3
pi_121187003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:57 schreef Braddie het volgende:
Tof! Die allerrechtse (Vanaf mijn oogpunt :D) is echt prachtig, klopt het dat het een Martin is?
De meest rechtse is een LAG, 3e een Martin... O+
PS4 online: micro_nl
pi_121187016
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo, vandaag m'n koffer verder geklust. Ik heb de dubbele bodem waar de pod op staat gemaakt met een scharnier zodat ik hem makkelijk open kan klappen als ik kabels er onder weg wil werken. Tevens handig omdat hij zo erg ingesloten zit dat de USB kabel er nu niet in kan dus als ik wil editten klap ik hem een stukje omhoog en gaan.

Daarna op de dubbele bodem een paar plankjes gemaakt die de pod op zn plek houden omdat ze precies de onderkant waar de nopjes zitten op z'n plaats klemt.

Voor de rest alle onderdelen netjes in het schuim weggewerkt. En links boven zit een vakje waar m'n extra batterij/plectra/capo inzit :)

[ afbeelding ]
Netjes!
PS4 online: micro_nl
pi_121187018
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:04 schreef guitarist het volgende:

[..]

De meest rechtse is een LAG, 3e een Martin... O+
Ahh, het zijn beide prachtige gitaren O+
En LAG maakt echt goed klinkende westerns :)
pi_121187932
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ahh, het zijn beide prachtige gitaren O+
En LAG maakt echt goed klinkende westerns :)
Zeker, die LAG is voor de prijs/kwaliteit echt een dikke 10! Maar de klank is gewoon super warm, vandaar dat er iets anders bij moest. Deze klinkt lekker helder en 'klein'.
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:55:49 #155
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121188211
Ben ook nog steeds superblij met m'n LAG :9
pi_121224769
Gister zou ik optreden, voor dat optreden nog even ergens gerepeteerd en daarna de Peavey Classic 30 (buizen) nog warm in een koude auto gezet, zat me niet zo lekker maar we moesten door naar het optreden. Daar aangekomen na een tijdje opgebouwd, versterker aangezet en nog wat andere dingen geregeld. Even later bij de soundcheck doet mijn amp het niet, ik voel aan de achterkant en hij wordt niet warm en de buizen 'branden' niet. Weer naar huis gegaan en vanochtend deed ie het ineens wel weer? Weet iemand wat dit is? Is er nu wel iets kapot of werkte hij niet gister vanwege temperatuurverschil?
  zondag 6 januari 2013 @ 13:34:55 #157
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_121226196
Ik heb dus deze gitaar gekocht.

http://www.dv247.com/guit(...)d-firenza-red--35380

Maar weet iemand of er snaren bijgeleverd worden, en of deze er al op zitten? :?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_121226279
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:34 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb dus deze gitaar gekocht.

http://www.dv247.com/guit(...)d-firenza-red--35380

Maar weet iemand of er snaren bijgeleverd worden, en of deze er al op zitten? :?
Je bent aan het trollen zeker?.. Natuurlijk zitten er snaren op een gitaar die je nieuw in de winkel koopt :')
  zondag 6 januari 2013 @ 13:44:10 #159
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_121226577
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:34 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb dus deze gitaar gekocht.

http://www.dv247.com/guit(...)d-firenza-red--35380

Maar weet iemand of er snaren bijgeleverd worden, en of deze er al op zitten? :?
Elke gitaar verlaat de fabriek met snaren. Dus ja, die zitten er op :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 6 januari 2013 @ 13:44:56 #160
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_121226607
Dank. En Braddie, 't is de eerste gitaar die ik koop. Dusja, weet ik veel :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_121226768
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:44 schreef Amoeba het volgende:
Dank. En Braddie, 't is de eerste gitaar die ik koop. Dusja, weet ik veel :')
Ok, mijn excuses had het niet zó neer moeten zetten.
Inderdaad wat Dean zegt, élke gitaar verlaat de winkel met (meestal) een setje .010 snaren standard er op. Heel soms als het zo`n beginners pakket is krijg je een extra setje meegeleverd.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:49:58 #162
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_121226806
Standaard snaren. Niet het beste spul dus
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_121227168
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:49 schreef Amoeba het volgende:
Standaard snaren. Niet het beste spul dus
Mijn Brian May werd met Elixers geleverd. Wel goed spul.
pi_121227946
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ok, mijn excuses had het niet zó neer moeten zetten.
Inderdaad wat Dean zegt, élke gitaar verlaat de winkel met (meestal) een setje .010 snaren standard er op. Heel soms als het zo`n beginners pakket is krijg je een extra setje meegeleverd.
Correctie braddie: meeste gitaren in de winkel worden met .009 geleverd, niet met .010
pi_121228069
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:21 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Correctie braddie: meeste gitaren in de winkel worden met .009 geleverd, niet met .010
Ahh, wij leverde ze altijd met .010 Foutje bedankt.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:39:35 #166
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_121228653
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ahh, wij leverde ze altijd met .010 Foutje bedankt.
Dus jullie halen de fabriekssnaren eraf om er zelf een setje .010 op te zetten? Apart :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 6 januari 2013 @ 14:39:54 #167
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_121228665
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:49 schreef Amoeba het volgende:
Standaard snaren. Niet het beste spul dus
Ja, 99% prima snaren hoor.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121228914
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:39 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dus jullie halen de fabriekssnaren eraf om er zelf een setje .010 op te zetten? Apart :D
Deden we bij elk beginners setje :) Deden we zodat ze al gelijk goed konden beginnen met kracht opbouwen en zo
  zondag 6 januari 2013 @ 14:53:22 #169
20720 brother52
Dus..........
pi_121229285
Wat een onzin weer...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 6 januari 2013 @ 15:03:48 #170
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_121229685
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:53 schreef brother52 het volgende:
Wat een onzin weer...
:?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 6 januari 2013 @ 15:05:19 #171
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_121229741
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:03 schreef Amoeba het volgende:

[..]

:?
Hij reageert op Braddie ;)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 6 januari 2013 @ 15:06:25 #172
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_121229788
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:00 schreef m0ridin het volgende:
Hey hallo allemaal, heb mezelf voorgenomen 'I put a spell on you' van Creedence Clearwater Revival te leren en wilde ff vragen of ik een beetje op de goede weg ben :) Heb dit nummer zoveel mogelijk zelf getabbed (vond de tabs op internet net niet helemaal goed) maar om dat dan ook nog te spelen is weer een ander verhaal, vandaar wat fouten hier en daar...

Het tempo (dit is de normale snelheid) is nog net wat te hoog voor me, en de rest van de solo gaat op zich wel, maar hopelijk volgt het geheel binnenkort nog eens.

(En als iemand tips heeft om het geluid te benaderen, zou fijn zijn... vind ik ook nog erg lastig. Dit is gespeeld op een Vintage V6 Icon icm een Fender Mustang I, opgenomen met reaper). Thanks voor opmerkingen en tips alvast! :)

https://www.box.com/s/idvahnf2us2082hyzsd3
Ik denk dat oefenen het sleutelwoord is, soms hapert het wat, althans, zo klinkt het.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_121231554
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik denk dat oefenen het sleutelwoord is, soms hapert het wat, althans, zo klinkt het.
Thanks, tja... oefenen is inderdaad altijd de oplossing :) Dat wordt dan ook de volgende stap, dit allemaal vloeiend kunnen spelen... Maar daarvoor wilde ik alleen even zeker weten of ik niet dingen verkeerd aanleerde en dat soort zut.

Hoop trouwens dat je gitaar gaat bevallen. Zitten idd standaard snaren op, maar die voldoen prima hoor...
  zondag 6 januari 2013 @ 17:26:41 #174
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121231691
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:53 schreef brother52 het volgende:
Wat een onzin weer...
Echt he :')
  zondag 6 januari 2013 @ 17:33:23 #175
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121231975
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Deden we bij elk beginners setje :) Deden we zodat ze al gelijk goed konden beginnen met kracht opbouwen en zo
Gitaarspelen, daar heb je techniek voor nodig, geen kracht. Wat een onzin weer.

Let gewoon op met wat je zegt, er zijn hier mensen die net begonnen en niet weten hoe alles werkt, en dingen daarom van anderen aannemen. Als jij dan met die bullshit aankomt schiet het niet op.
pi_121234852
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:33 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Gitaarspelen, daar heb je techniek voor nodig, geen kracht. Wat een onzin weer.

Let gewoon op met wat je zegt, er zijn hier mensen die net begonnen en niet weten hoe alles werkt, en dingen daarom van anderen aannemen. Als jij dan met die bullshit aankomt schiet het niet op.
Oh.. nou heb ik het weer gedaan, ik neem hier de woorden van mijn baas over, niet die van mij... tijdens de periode dat ik er werkte had ik dáar geen verstand van, en hield me niet bezig met gitarenverkopen (op straps en plectrums na)
  zondag 6 januari 2013 @ 18:51:20 #177
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121235455
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:35 schreef Braddie het volgende:

[..]

Oh.. nou heb ik het weer gedaan, ik neem hier de woorden van mijn baas over, niet die van mij... tijdens de periode dat ik er werkte had ik dáar geen verstand van, en hield me niet bezig met gitarenverkopen (op straps en plectrums na)
Jij zegt het toch?

Dat is dus het hele probleem eigenlijk, je praat mensen na terwijl je geen idee hebt of het klopt of niet. Als je nou eens praat uit eigen ervaring, daar hebben mensen veel meer aan.

En jij praat nu mensen aan dat ze met veel kracht gitaar moeten spelen omdat het anders blijkbaar niet goed gaat, en die weten nog niet beter omdat ze net beginnen, dus die vertellen dat weer tegen hun oma die gaat leren banjo spelen, zo komt al die bullshit de wereld in.

Net als mensen die roepen dat je beter op een akoestische gitaar kan leren met spelen i.p.v electrisch, lekker elkaar na praten terwijl ze geen idee hebben waar ze het over hebben.
  zondag 6 januari 2013 @ 19:36:45 #178
20720 brother52
Dus..........
pi_121237760
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:51 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Jij zegt het toch?

Dat is dus het hele probleem eigenlijk, je praat mensen na terwijl je geen idee hebt of het klopt of niet. Als je nou eens praat uit eigen ervaring, daar hebben mensen veel meer aan.
Mag ik daar vraagtekens bij zetten? Van die hele grote?
quote:
En jij praat nu mensen aan dat ze met veel kracht gitaar moeten spelen omdat het anders blijkbaar niet goed gaat, en die weten nog niet beter omdat ze net beginnen, dus die vertellen dat weer tegen hun oma die gaat leren banjo spelen, zo komt al die bullshit de wereld in.
En dat terwijl wanneer je met kracht moet spelen, er dan juist iets goed mis is. Of met je gitaar, of met je techniek.
quote:
Net als mensen die roepen dat je beter op een akoestische gitaar kan leren met spelen i.p.v electrisch, lekker elkaar na praten terwijl ze geen idee hebben waar ze het over hebben.
Ja, eerst 3 jaar ploeteren op een klassieke gitaar van 3 tientjes bij de Blokker en dan pas overstappen naar elektrisch. Ook weer bij de blokker vandaan natuurlijk :Y
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121239425
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:36 schreef brother52 het volgende:

Ja, eerst 3 jaar ploeteren op een klassieke gitaar van 3 tientjes bij de Blokker en dan pas overstappen naar elektrisch. Ook weer bij de blokker vandaan natuurlijk :Y
hedde ze da bij de blokker ja? wow :P
  zondag 6 januari 2013 @ 20:09:20 #180
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121239588
Wat ik zelf wel vond is dat als ik een week op .11 speel en dan overschakel naar .10 speelt die .10 wel een stuk lichter/makkelijker. Maar dat effect is dan na 2 dagen ook wel gelijk weg omdat je het niet meer merkt.

Dus kracht zal zeker wel helpen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 6 januari 2013 @ 20:23:45 #181
20720 brother52
Dus..........
pi_121240572
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:06 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

hedde ze da bij de blokker ja? wow :P
Of de Kijkshop. Haal die 2 altijd door elkaar...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121241863
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:23 schreef brother52 het volgende:

[..]

Of de Kijkshop. Haal die 2 altijd door elkaar...
kijkshop heeft ze wel ja... dan kijk ik daar zo wel eens naar, en dan denk ik: t mist n snaar :P
  zondag 6 januari 2013 @ 23:00:50 #183
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121251517
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:09 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat ik zelf wel vond is dat als ik een week op .11 speel en dan overschakel naar .10 speelt die .10 wel een stuk lichter/makkelijker. Maar dat effect is dan na 2 dagen ook wel gelijk weg omdat je het niet meer merkt.

Dus kracht zal zeker wel helpen.
Waar zou je in godsnaam kracht voor moeten hebben? Als je doelt op het pijn doen van je vingertoppen bij het benden, dat heeft niks met kracht te maken. En als je kracht bedoelt voor het indrukken van een snaar dan snap ik erh elemaal niks van.
pi_121252349
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Waar zou je in godsnaam kracht voor moeten hebben? Als je doelt op het pijn doen van je vingertoppen bij het benden, dat heeft niks met kracht te maken. En als je kracht bedoelt voor het indrukken van een snaar dan snap ik erh elemaal niks van.
Kracht in je wijsvinger voor een barre akkoord bijvoorbeeld.. ja, ook techniek natuurlijk, maar je moet ook kracht ontwikkelen volgens mij..
pi_121252369
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:36 schreef brother52 het volgende:

[..]

Mag ik daar vraagtekens bij zetten? Van die hele grote?

[..]

En dat terwijl wanneer je met kracht moet spelen, er dan juist iets goed mis is. Of met je gitaar, of met je techniek.

[..]

Ja, eerst 3 jaar ploeteren op een klassieke gitaar van 3 tientjes bij de Blokker en dan pas overstappen naar elektrisch. Ook weer bij de blokker vandaan natuurlijk :Y
Ja Brother, want ik speel geen gitaar, en ik heb met sommige dingen er ook geen verstand van?....
  zondag 6 januari 2013 @ 23:30:48 #186
20720 brother52
Dus..........
pi_121252984
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja Brother, want ik speel geen gitaar, en ik heb met sommige dingen er ook geen verstand van?....
Bijna goed.
Je hebt gewoon de ballen verstand van waar je over praat. Verkondigt absolute onwaarheden als zijnde waar, verzint de helft bij elkaar om toch maar mee te kunnen praten en geeft zo'n beetje de slechtste adviezen die je maar kunt geven terwijl juist jij als ex werknemer in een muziekwinkel, waar je dan gelukkig voor de klanten die daar komen weer uit gedonderd bent, beter zou moeten weten.

Degenen die hier al langer rondlopen lezen er gewoon overheen en leggen het naast zich neer maar degenen die net beginnen niet en juist diegenen zijn gebaat met goed advies waar ze ook wat aan hebben.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121253566
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:30 schreef brother52 het volgende:

[..]

Bijna goed.
Je hebt gewoon de ballen verstand van waar je over praat. Verkondigt absolute onwaarheden als zijnde waar, verzint de helft bij elkaar om toch maar mee te kunnen praten en geeft zo'n beetje de slechtste adviezen die je maar kunt geven terwijl juist jij als ex werknemer in een muziekwinkel, waar je dan gelukkig voor de klanten die daar komen weer uit gedonderd bent, beter zou moeten weten.

Degenen die hier al langer rondlopen lezen er gewoon overheen en leggen het naast zich neer maar degenen die net beginnen niet en juist diegenen zijn gebaat met goed advies waar ze ook wat aan hebben.
Dit is wel een rédelijk overdreven reactie.. ik werd er zeer gewardeerd als keyboard demonstrateur ;) En ik hielp de mensen goed achter de kassa, maar goed..
Ik verzin helemaal niks bij elkaar, ik heb bij die laatste post gemeld wat mijn baas altijd doet/deed (Boeid met verder niet meer, ik kom er al lang niet meer)

Maar puur omdat IK het ben die het typ/post is het kut.

Al sta ik morgen met Angus Young op een podium te duckwalken dan word dit waarschijnlijk NOG de grond in getrapt omdat ik de duckwalk verkeerd doe, een verkeerde note fret, of omdat ik te snel vibrato toepas, of omdat ik bijwijze van spreken een verkeerd shirt aan heb.

Julie zoeken constant gewoon shit om op mij te zeiken :') Kom op zeg..
  zondag 6 januari 2013 @ 23:50:52 #188
20720 brother52
Dus..........
pi_121253940
Keyboards ja, zal best. Dat wil nog niet zeggen dat je verstand hebt van gitaren. Of wel?

Hoor je mij advies geven wanneer iemand een keyboard of stagepiano zoekt? Nee want ik heb daar geen verstand van en houd dan mijn bek dus dicht. En heb ook niet de behoefte om dan iets te roepen wat ik ooit eens ergens half heb gehoord om toch maar mee te kunnen praten.

En zoeken? Welnee, dat is helemaal niet nodig. Het ligt er elke keer gewoon dubbeldik bovenop.

En leer eens begrijpend lezen. Ik heb het nergens over je spel. Puur over je kennis.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 6 januari 2013 @ 23:57:32 #189
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121254215
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:30 schreef brother52 het volgende:

[..]

Bijna goed.
Je hebt gewoon de ballen verstand van waar je over praat. Verkondigt absolute onwaarheden als zijnde waar, verzint de helft bij elkaar om toch maar mee te kunnen praten en geeft zo'n beetje de slechtste adviezen die je maar kunt geven terwijl juist jij als ex werknemer in een muziekwinkel, waar je dan gelukkig voor de klanten die daar komen weer uit gedonderd bent, beter zou moeten weten.

Degenen die hier al langer rondlopen lezen er gewoon overheen en leggen het naast zich neer maar degenen die net beginnen niet en juist diegenen zijn gebaat met goed advies waar ze ook wat aan hebben.
Period.
  zondag 6 januari 2013 @ 23:59:15 #190
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121254269
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dit is wel een rédelijk overdreven reactie.. ik werd er zeer gewardeerd als keyboard demonstrateur ;) En ik hielp de mensen goed achter de kassa, maar goed..
Ik verzin helemaal niks bij elkaar, ik heb bij die laatste post gemeld wat mijn baas altijd doet/deed (Boeid met verder niet meer, ik kom er al lang niet meer)

Maar puur omdat IK het ben die het typ/post is het kut.

Al sta ik morgen met Angus Young op een podium te duckwalken dan word dit waarschijnlijk NOG de grond in getrapt omdat ik de duckwalk verkeerd doe, een verkeerde note fret, of omdat ik te snel vibrato toepas, of omdat ik bijwijze van spreken een verkeerd shirt aan heb.

Julie zoeken constant gewoon shit om op mij te zeiken :') Kom op zeg..
Wat een onzin, Brother is iemand die al helemaal niet zoekt om op je te zeiken.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:02:41 #191
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121254397
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Kracht in je wijsvinger voor een barre akkoord bijvoorbeeld.. ja, ook techniek natuurlijk, maar je moet ook kracht ontwikkelen volgens mij..
Daar heb je absoluut geen kracht voor nodig, niet de kracht die je normaal niet hebt, dat is techniek.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:04:06 #192
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121254456
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:30 schreef brother52 het volgende:

Degenen die hier al langer rondlopen lezen er gewoon overheen en leggen het naast zich neer maar degenen die net beginnen niet en juist diegenen zijn gebaat met goed advies waar ze ook wat aan hebben.
En dit is precies waar de mensen die er langer zitten over vallen. Het interesseert me niks meer wat je doet of post, ik laat het gaan, maar als ik dan een beginneling wat zie vragen en jij verteld allemaal onzin, dan vraag je om dat soort reacties. Puur omdat zij dan maar aannemen dat je er wél verstand van hebt.
  FOK!fotograaf maandag 7 januari 2013 @ 09:38:37 #193
842 Zorro
Z
pi_121260935
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Al sta ik morgen met Angus Young op een podium te duckwalken dan word dit waarschijnlijk NOG de grond in getrapt omdat ik de duckwalk verkeerd doe, een verkeerde note fret, of omdat ik te snel vibrato toepas, of omdat ik bijwijze van spreken een verkeerd shirt aan heb.

En hier komt alles weer samen, want laat Angus nou net iemand zijn die veel kracht in zijn linkerhand heeft (of schijnt te hebben, ik heb het zelf nooit gevoeld :) ) en dat gebruikt bij zijn hammer-ons en dat.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_121261374
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:38 schreef Zorro het volgende:

[..]

En hier komt alles weer samen, want laat Angus nou net iemand zijn die veel kracht in zijn linkerhand heeft (of schijnt te hebben, ik heb het zelf nooit gevoeld :) ) en dat gebruikt bij zijn hammer-ons en dat.
hmm....
  maandag 7 januari 2013 @ 10:58:19 #195
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121262753
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Daar heb je absoluut geen kracht voor nodig, niet de kracht die je normaal niet hebt, dat is techniek.
Verklaar mij dan waarom ik op een gitaar waar 0.09(of 0,08 ik weet het niet zeker) op zit geen enkele moeite heb om zuivere barre's te spelen voor 15min terwijl ik als ik doorschuif naar 0.11 toch wel last begin te krijgen van mijn linkerhand na een minuutje of 10. In ieder geval om het akkoord zuiver te houden.

Wat doe ik dan verkeerd? Ik maak die barre met de zijkant van mijn wijsvinger zoals het mij is uitgelegd door mijn leraar.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_121264736
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:58 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Verklaar mij dan waarom ik op een gitaar waar 0.09(of 0,08 ik weet het niet zeker) op zit geen enkele moeite heb om zuivere barre's te spelen voor 15min terwijl ik als ik doorschuif naar 0.11 toch wel last begin te krijgen van mijn linkerhand na een minuutje of 10. In ieder geval om het akkoord zuiver te houden.

Wat doe ik dan verkeerd? Ik maak die barre met de zijkant van mijn wijsvinger zoals het mij is uitgelegd door mijn leraar.
Heeft inderdaad gewoon te maken met Techniek én kracht, techniek natuurlijk wel wát meer, maar kracht maakt ook zeker wel uit.

Merk het zelf ook, op .010 kan ik nu eindelijk goede niet gedempte barré akkoorden spelen, doe ik dit op .011 dan lukt het mij niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 12:12:28 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 12:28:43 #197
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121265153
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:58 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Verklaar mij dan waarom ik op een gitaar waar 0.09(of 0,08 ik weet het niet zeker) op zit geen enkele moeite heb om zuivere barre's te spelen voor 15min terwijl ik als ik doorschuif naar 0.11 toch wel last begin te krijgen van mijn linkerhand na een minuutje of 10. In ieder geval om het akkoord zuiver te houden.

Wat doe ik dan verkeerd? Ik maak die barre met de zijkant van mijn wijsvinger zoals het mij is uitgelegd door mijn leraar.
Dat ligt dan waarschijnlijk ook aan de afstelling van de gitaar, als die goed is dan zou het geen probleem moeten zijn, liggen je snaren te hoog dan moet je er harder voor werken ja.
pi_121265516
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat ligt dan waarschijnlijk ook aan de afstelling van de gitaar, als die goed is dan zou het geen probleem moeten zijn, liggen je snaren te hoog dan moet je er harder voor werken ja.
Snaren die te hoog liggen en dus harder werken = kracht.
Barre akkoorden op een gemiddelde spaanse gitaar = harder werken dan op elektrisch = kracht.

Of zit ik nou uit m`n nek te lullen lijkt me niet toch? :') Techniek + Kracht lijkt mij de key.

Je gebruikt je vingers tenslotte op een compleet andere manier dan wanneer je bijvoorbeeld achter de computer zit te typen, toch? :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 12:42:50 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 12:44:30 #199
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121265583
Het ging om een elektrische gitaar waar je van ..09 naar .10 was gegaan. En Spaanse gitaren is een verhaal apart door het platte fretboard.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:45:53 #200
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121265624
Je hebt al kracht in je handen, ze zijn niet van pudding gemaakt, je moet alleen leren hoe je die kracht moet gebruiken.
pi_121265764
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Je hebt al kracht in je handen, ze zijn niet van pudding gemaakt, je moet alleen leren hoe je die kracht moet gebruiken.
Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht? :D Omdat je het moet leren gebruiken?
Dat maak ik hier uit op in ieder geval

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 12:51:03 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 13:09:38 #202
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121266336
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht? :D Omdat je het moet leren gebruiken?
Dat maak ik hier uit op in ieder geval
Ik geef het op.

Dat is net als zeggen dat je je voeten moet trainen om auto te kunnen rijden omdat je daar ook kracht voor nodig hebt. Maar dat is helemaal niet het punt van discussie.

Het gaat erom dat je blind mensen napraat terwijl je geen idee hebt of het klopt, en je dat tegen mensen verteld die oprecht info willen hebben om een keus te maken in iets waar ze een hoop geld aan uit gaan geven. Die vertrouwen erop dat je het weet omdat je je zo profileert terwijl je het niet weet.
  maandag 7 januari 2013 @ 13:18:55 #203
20720 brother52
Dus..........
pi_121266640
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Snaren die te hoog liggen en dus harder werken = kracht.
Nee, dat is gewoon een beroerde afstelling van je gitaar.
quote:
Barre akkoorden op een gemiddelde spaanse gitaar = harder werken dan op elektrisch = kracht.
Nee, dat is techniek. Een klassieke gitaar speelt nou eenmaal heel anders dan een elektrische.
quote:
Of zit ik nou uit m`n nek te lullen lijkt me niet toch? :') Techniek + Kracht lijkt mij de key.
Nee, techniek, afstelling en het juiste gereedschap gaat het om.
quote:
Je gebruikt je vingers tenslotte op een compleet andere manier dan wanneer je bijvoorbeeld achter de computer zit te typen, toch? :)
Ja en? Dat maakt toch niet uit? Als je een glas oppakt of wanneer je een deur open doet, gebruik je beide keren je handen op een totaal verschillende manier en beide gaan zonder problemen mag ik aannemen...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 13:20:11 #204
20720 brother52
Dus..........
pi_121266677
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht? :D Omdat je het moet leren gebruiken?
Dat maak ik hier uit op in ieder geval
Dat is het grote probleem. Je leest wat je wilt wat er staat en niet wat er echt staat.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 14:31:38 #205
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_121269171
weet iemand nog leuke solo's om te oefenen? niet té snel maar leuken om een goede techniek te oefenen
pi_121271755
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:31 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand nog leuke solo's om te oefenen? niet té snel maar leuken om een goede techniek te oefenen
Until The End Of The World van U2? Crazy Little Thing Called Love van Queen?.
Stay With Me van The Faces? :) Hotel California van The Eagles? :)
  maandag 7 januari 2013 @ 15:53:30 #207
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_121272029
die van hotel california wou ik inderdaad nog oefenen :D die anderen zal ik eens beluisteren en zien wat voor mij haalbaar is :D
pi_121272646
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:53 schreef Under_Score het volgende:
die van hotel california wou ik inderdaad nog oefenen :D die anderen zal ik eens beluisteren en zien wat voor mij haalbaar is :D
Die van U2 is vrij simpel (want het is tenslotte The Edge)
Mocht je van U2 wat anders willen doen dan raad ik Unknown Caller aan, die solo is simpel maar wel heel fijn.

maargoed, ik weet niet hoe lang je gitaar speelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 16:17:13 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 16:15:28 #209
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_121272754
:') Dit topic
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 7 januari 2013 @ 16:20:11 #210
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_121272916
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Die van U2 is vrij simpel (want het is tenslotte The Edge)
Mocht je van U2 wat anders willen doen dan raad ik Unknown Caller aan, die solo is simpel maar wel heel fijn.

maargoed, ik weet niet hoe lang je gitaar speelt.
ik wou eigenlijk niet hardop zeggen dat ik een schurfthekel heb aan U2.. :')
pi_121273169
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:20 schreef Under_Score het volgende:

[..]

ik wou eigenlijk niet hardop zeggen dat ik een schurfthekel heb aan U2.. :')
Ahh :') Ok, naja.. zo heeft iedereen zijn/haar smaak natuurlijk. Maar ik had zoiets van, naja.. The Edge soleert vrij simpel, maar vaak klinkt het best tof, vandaar.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:28:53 #212
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_121273272
ja dat mag ook wel als je voor een ton aan effecten voor je versterker plugt. :')
pi_121273418
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef Under_Score het volgende:
ja dat mag ook wel als je voor een ton aan effecten voor je versterker plugt. :')
:D Dát ben ik ook wel met je eens! Maar hij kan vrij bluesy soleren(Zonder echt veel effecten)
  maandag 7 januari 2013 @ 16:33:49 #214
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_121273498
geen idee, ik kom niet veel verder dan sunday bloody sunday, en misschien nog een beetje hold me kiss me etc... en als ik in een goede bui ben nog angel of harlem maar daar houd het echt wel op.

bijna net zo'n zeikband als coldplay *ril*
pi_121273562
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:33 schreef Under_Score het volgende:
geen idee, ik kom niet veel verder dan sunday bloody sunday, en misschien nog een beetje hold me kiss me etc... en als ik in een goede bui ben nog angel of harlem maar daar houd het echt wel op.

bijna net zo'n zeikband als coldplay *ril*
U2 een zeikband noemen en zeggen dat je er een grafhekel aan hebt maar wel Hold Me Kiss Me Thrill Me spelen :')

Ik speel een kleine 30 nummers van ze :) Inclusief solo`s (Laat maar weer eens zien hoe eenvoudig het is) :')
pi_121273914
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:20 schreef Under_Score het volgende:

[..]

ik wou eigenlijk niet hardop zeggen dat ik een schurfthekel heb aan U2.. :')
Je bent in ieder geval niet de enige :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 7 januari 2013 @ 17:14:15 #217
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121275036
quote:
8s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:15 schreef genakt het volgende:
:') Dit topic
Ja, ik ben eigenlijk ook dom geweest dat ik er uberhaupt op in ben gegaan, het is alleen maar mierenneuken nu :')
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 7 januari 2013 @ 17:24:05 #218
20720 brother52
Dus..........
pi_121275427
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval niet de enige :D
Er zijn er maar weinig die het niet hebben.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121275575
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:24 schreef brother52 het volgende:

[..]

Er zijn er maar weinig die het niet hebben.
En tóch is hun laatste tour de best opbrengende tour óóit, hmm.. leg me dat dan eens uit :')
(Al snap ik de vergelijking met Coldplay wel)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 17:28:29 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 17:29:58 #220
20720 brother52
Dus..........
pi_121275654
Nee, ik ben gestopt me dingen aan jou uitleggen. Je doet er toch niks mee.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121275676
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:29 schreef brother52 het volgende:
Nee, ik ben gestopt me dingen aan jou uitleggen. Je doet er toch niks mee.
Dat was bijwijze van ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 17:36:31 #222
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121275922
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:29 schreef brother52 het volgende:
Nee, ik ben gestopt me dingen aan jou uitleggen. Je doet er toch niks mee.
Jij zocht toch nog leuke elementen, ik kwam net nog een Alternative 8 tegen SD
pi_121276103
De tyfus trouwens, veel plezier verder met gitaarspelen allemaal, en veel plezier met dit hele topic.

De ballen.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:55:13 #224
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121276801
Tot zo
  maandag 7 januari 2013 @ 18:11:04 #225
20720 brother52
Dus..........
pi_121277466
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Jij zocht toch nog leuke elementen, ik kwam net nog een Alternative 8 tegen SD
SH15 toch? Niet echt wat ik op dit moment zoek, ben meer op zoek naar actieve elementen.
Twijfel nog tussen EMG81/60 of 81/85 of een setje SD Blackouts.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 18:12:04 #226
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121277516
Yesh, Dan gaan voor de 81/60, gebruik tegewnoordig de 60 in de neck 90% van de tijd ook voor m'n ritme partijen, dik gelijk en genoeg definitie en wordt niet te wollig wat je snel met de hals positie hebt.
  FOK!fotograaf maandag 7 januari 2013 @ 18:21:21 #227
159915 -Menn0-
MNO
pi_121277904
Ik kwam weer even kijken, nieuw jaar = nieuwe kansen enzo.

Maar

quote:
18s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:40 schreef Braddie het volgende:
De tyfus trouwens, veel plezier verder met gitaarspelen allemaal, en veel plezier met dit hele topic.

De ballen.
Nothing's changed :')

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Tot zo
_O-
,,/
pi_121278041
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:21 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kwam weer even kijken, nieuw jaar = nieuwe kansen enzo.

Maar

[..]

Nothing's changed :')

[..]

_O-
Jawel hoor, nieuw jaar = nieuwe kansen, ik ben hier pleite.

Ik wens julie een fijn gitaar jaar, en een fijn leven buiten en op dit forum! :)
  FOK!fotograaf maandag 7 januari 2013 @ 18:26:51 #229
159915 -Menn0-
MNO
pi_121278130
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Jawel hoor, nieuw jaar = nieuwe kansen, ik ben hier pleite.

Ik wens julie een fijn gitaar jaar, en een fijn leven buiten en op dit forum! :)
Braddie toch, je bent hier over een paar weken gewoon weer terug. Geen dingen beloven die je niet kan waarmaken :*
,,/
  maandag 7 januari 2013 @ 18:31:14 #230
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121278297
Laat maar, ik heb een txt bestandje met posts van Braddie wanneer hij belooft nooit meer terug te komen, ik zit nu op 11. Bij de 15 zal ik een compilatie maken :)
pi_121278710
Laat zéker maar, toedels hé
  FOK!fotograaf maandag 7 januari 2013 @ 19:01:13 #232
159915 -Menn0-
MNO
pi_121279619
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Laat maar, ik heb een txt bestandje met posts van Braddie wanneer hij belooft nooit meer terug te komen, ik zit nu op 11. Bij de 15 zal ik een compilatie maken :)
:D _O-
,,/
  maandag 7 januari 2013 @ 19:10:12 #233
20720 brother52
Dus..........
pi_121280035
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Yesh, Dan gaan voor de 81/60, gebruik tegewnoordig de 60 in de neck 90% van de tijd ook voor m'n ritme partijen, dik gelijk en genoeg definitie en wordt niet te wollig wat je snel met de hals positie hebt.
Het schijnt dat ze dat met de nieuwe serie (81x en zo) redelijk goed hebben opgelost.

Jammer dat ik ze nergens kan testen want die Blackouts lijken me een erg goed alternatief voor een setje EMG-x'en. Qua prijs maakt het ook geen ene donder uit...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121280479
Ik wil een James Hetfield setje in mijn aanstaande LTD :9~
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 7 januari 2013 @ 19:35:28 #235
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121281368
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:18 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil een James Hetfield setje in mijn aanstaande LTD :9~
Denk dat je daar ook voorall voor de naam betaald maar ze zien er wel vet uit :9
pi_121281596
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Denk dat je daar ook voorall voor de naam betaald maar ze zien er wel vet uit :9
In dit geval vind ik het wel oké :D O+
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 7 januari 2013 @ 19:50:22 #237
20720 brother52
Dus..........
pi_121282142
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Denk dat je daar ook voorall voor de naam betaald maar ze zien er wel vet uit :9
Valt op zich nog wel mee. Ongeveer even duur als een setje blackouts.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 20:09:56 #238
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121283259
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:10 schreef brother52 het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze dat met de nieuwe serie (81x en zo) redelijk goed hebben opgelost.

Jammer dat ik ze nergens kan testen want die Blackouts lijken me een erg goed alternatief voor een setje EMG-x'en. Qua prijs maakt het ook geen ene donder uit...
Ik bedoel juist dat er geen probleem mee is :+

Normaal geeft je hals element een dikker geluid maar wat minder strak, maar met die EMG geen last van :)
  maandag 7 januari 2013 @ 20:39:21 #239
20720 brother52
Dus..........
pi_121285137
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:09 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik bedoel juist dat er geen probleem mee is :+

Normaal geeft je hals element een dikker geluid maar wat minder strak, maar met die EMG geen last van :)
Snap ik maar luister maar eens naar de verschillen tussen bijvoorbeeld een 85 en een 85x. Die 85x klinkt weer net wat strakker :)
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 21:57:14 #240
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121289251
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:39 schreef brother52 het volgende:

[..]

Snap ik maar luister maar eens naar de verschillen tussen bijvoorbeeld een 85 en een 85x. Die 85x klinkt weer net wat strakker :)
Straks eens wat YT videos kijken :)
Logisch dat ze een stap vooruit gaan ja :)
  maandag 7 januari 2013 @ 22:06:00 #241
20720 brother52
Dus..........
pi_121289746
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:57 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Straks eens wat YT videos kijken :)
Logisch dat ze een stap vooruit gaan ja :)
Ben de halve avond al filmpjes van pups aan het kijken.
Op de site van EMG staan ook geluidsfragmenten. Die vind ik net een beetje betrouwbaarder dan YT.
Helaas staat de 60x er niet bij.

Zo'n setje JH klinkt ook niet verkeerd.
Niet de beste geluidskwaliteit maar laat wel mooi het verschil horen.
Al heb ik wel sterk het idee dat hij niet dezelfde settings gebruikt...

[ Bericht 2% gewijzigd door brother52 op 07-01-2013 22:13:33 ]
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 22:17:05 #242
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121290418
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:06 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ben de halve avond al filmpjes van pups aan het kijken.
Op de site van EMG staan ook geluidsfragmenten. Die vind ik net een beetje betrouwbaarder dan YT.
Helaas staat de 60x er niet bij.

Zo'n setje JH klinkt ook niet verkeerd.
Niet de beste geluidskwaliteit maar laat wel mooi het verschil horen.
Al heb ik wel sterk het idee dat hij niet dezelfde settings gebruikt...
Ja dat blijft lastig hoor, het hangt van zoveel dingen af. En youtube filmpjes geven een impressie maar je moet het toch echt in je eigen gitaar hebben om te horen hoe het klinkt.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:22:02 #243
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121290718
Iemand hier toevallig interesse in Komplete Elements 7. Ik doe een upgrade naar Ultimate 8 dus deze blijft liggen.

Orginele software.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:22:15 #244
20720 brother52
Dus..........
pi_121290730
Ja, precies. Het blijft een beetje een gok.
In het ene filmpje klinken blackouts weer beter, dan zo'n JH setje, enzovoort...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 22:27:43 #245
20720 brother52
Dus..........
pi_121291026
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand hier toevallig interesse in Komplete Elements 7. Ik doe een upgrade naar Ultimate 8 dus deze blijft liggen.

Orginele software.
Dat is een behoorlijk heftige upgrade.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 22:29:33 #246
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121291114
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:27 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk heftige upgrade.
Yep, maar ik kan nu 8 ultimate als werknemer bestellen voor 130 euro, ipv 950. Dus ik ben gek als ik dat niet doe natuurlijk.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:33:35 #247
20720 brother52
Dus..........
pi_121291339
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:29 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Yep, maar ik kan nu 8 ultimate als werknemer bestellen voor 130 euro, ipv 950. Dus ik ben gek als ik dat niet doe natuurlijk.
Ja, zoiets kun je niet laten lopen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 7 januari 2013 @ 22:45:37 #248
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121291897
Ja daarom, met Elements 7 kon ik al genoeg en dat heeft me hetzelfde gekost. Maar zoiets als dit kan ik jaaaaren mee vooruit. Zoveel gebruik ik het ook weer niet. Maar komt altijd van pas. En toch fijn om niet al je software illegaal te hbben ivm stabiliteit.
pi_121294501
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:06 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ben de halve avond al filmpjes van pups aan het kijken.
Op de site van EMG staan ook geluidsfragmenten. Die vind ik net een beetje betrouwbaarder dan YT.
Helaas staat de 60x er niet bij.

Zo'n setje JH klinkt ook niet verkeerd.
Niet de beste geluidskwaliteit maar laat wel mooi het verschil horen.
Al heb ik wel sterk het idee dat hij niet dezelfde settings gebruikt...
Nu wil ik ze zeker :9~
Misschien nog een setje voor de Les Paul... Of een gewoon 81/60 setje...

Wat is er mis met zijn geluid? Zijn 'light overdrive' heeft meer distortion dan een gemiddelde metalband. En zijn geluid is echt een dichtgeslibte brij...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 7 januari 2013 @ 23:53:02 #250
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121294927
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:43 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nu wil ik ze zeker :9~
Misschien nog een setje voor de Les Paul... Of een gewoon 81/60 setje...

Wat is er mis met zijn geluid? Zijn 'light overdrive' heeft meer distortion dan een gemiddelde metalband. En zijn geluid is echt een dichtgeslibte brij...
Als ik dat zo hoor zou ik nevernooit die set of gitaar willen hebben. Het is dat ik hem heb gehad met een vergelijkbare set en dat het superlekker klinkt, maar dit geluid is geowon kut :')
  dinsdag 8 januari 2013 @ 00:26:03 #251
20720 brother52
Dus..........
pi_121296003
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:53 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Als ik dat zo hoor zou ik nevernooit die set of gitaar willen hebben. Het is dat ik hem heb gehad met een vergelijkbare set en dat het superlekker klinkt, maar dit geluid is geowon kut :')
De samples op de site van EMG klinken behoorlijk beter.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 8 januari 2013 @ 00:31:07 #252
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121296152
Ja daarom koop ik dat soort dingen eigenlijk altijd 2e hands. Kopen, proberen:
Goed=>houden
Niet goed=> zelfde geld doorverkopen

Dan kan e weinig fout doen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 00:35:53 #253
20720 brother52
Dus..........
pi_121296290
Het nadeel daarvan is weer dat ze heel erg weinig aangeboden worden.
Een setje 81/60 ben ik de afgelopen paar maand nog niet tegengekomen op marktplaats en zo, sporadisch een losse. Laat staan die nieuwe serie of een setje JH's
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 8 januari 2013 @ 01:01:04 #254
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121296970
Iedere keer dat ik ze zocht stonden ze er wel. Maar gewoon in de gaten houden. Scheelt dat ze behoorlijk solderless zijn en makkelijk erin te zetten
pi_121300120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Iedere keer dat ik ze zocht stonden ze er wel. Maar gewoon in de gaten houden. Scheelt dat ze behoorlijk solderless zijn en makkelijk erin te zetten
Daar heeftie personeel voor :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:04:18 #256
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_121304235
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 05:55 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Daar heeftie personeel voor :7
Ga jij eens wat vroeger naar je bed :P
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_121305592
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:04 schreef genakt het volgende:

[..]

Ga jij eens wat vroeger naar je bed :P
Neuh :6
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121308920
Beginners vraagje: Ik merk dat ik het veel fijner vind om slaggitaar stukken zonder plectrum te spelen. Maar bij solo's of met het spelen van enkele noten is een plectrum fijner, aangezien de tonen dan een stuk scherper zijn. Bij stukken met zowel slaggitaar stukken als solo's/enkele noten heb ik dus een beetje een probleem.

Als ik met een plectrum akkoorden speel dan komt het er nogal horkerig uit en sla ik de noten te hard aan voor mijn gevoel. Als een reactie daarop houd ik het plectrum minder hard vast, zodat hij wat speling krijgt en de noten er wat subtieler uitkomen. Maar dan heb ik na een paar gespeelde akkoorden het plectrum niet meer goed vast.

Iemand anders die dit probleem ooit heeft gehad of het herkent? Mijn gitaarleraar zei dat je het plectrum snel tussen je middelvinger en ringvinger kan leggen als je overstapt naar slaggitaar. Maar zijn er ook niet iets van plak dingen voor op je gitaar of zo zodat je hem daar snel op kan plakken?

Of is dat heel onhandig en kan ik beter gewoon blijven oefenen om die akkoorden er soepel uit te krijgen met plectrum?

[ Bericht 0% gewijzigd door Breekfast op 08-01-2013 13:49:28 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 13:48:17 #259
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121309102
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:43 schreef Breekfast het volgende:
Beginners vraagje: Ik merk dat ik het veel fijner vind om slaggitaar stukken zonder plectrum te spelen. Maar bij solo's of met het spelen van enkele noten is een plectrum fijner, aangezien de tonen dan een stuk scherper zijn. Bij stukken met zowel slaggitaar stukken als solo's/enkele noten heb ik dus een beetje een probleem.

Als ik met een plectrum akkoorden speel dan komt het er nogal horkerig uit en sla ik de noten te hard aan voor mijn gevoel. Als ik reactie daarop houd ik het plectrum minder hard vast, zodat hij wat speling krijgt en de noten er wat subtieler uitkomen. Maar dan heb ik na een paar gespeelde akkoorden het plectrum niet meer goed vast.

Iemand anders die dit probleem ooit heeft gehad of het herkent? Mijn gitaarleraar zei dat je het plectrum snel tussen je middelvinger en ringvinger kan leggen als je overstapt naar slaggitaar. Maar zijn er ook niet iets van plak dingen voor op je gitaar of zo zodat je hem daar snel op kan plakken?

Of is dat heel onhandig en kan ik beter gewoon blijven oefenen om die akkoorden er soepel uit te krijgen met plectrum?
Je hebt ook een duimplectrum.

Maar dat te hard aanslaan enz is iets wat iedereen wel tegen komt in het begin. Is juist goed om dat onder controle te krijgen. Dan kan je goed dynamiek in je spel brengen tussen hard en zacht aanslaan. Gewoon even alleen achter elkaar bezig zijn met aanslaan en niet letten op wat je met je linker hand doet.

Je rechter hand is namelijk net zo belangrijk om je spel goed te laten klinken.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:19:18 #260
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121317884
Zo :9 weer even wat facturen bij de belastingdienst ingediend. Lekker weer 200,- terugcashen aan gitaar speelgoed :D Zo chill dat zonder btw kopen :9
  dinsdag 8 januari 2013 @ 18:05:15 #261
20720 brother52
Dus..........
pi_121319849
Dat wil ik ook! Dan had ik afgelopen maand nog een semi-akoestische erbij kunnen halen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 9 januari 2013 @ 08:34:40 #262
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_121341822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo chill dat zonder btw kopen :9
Wat zijn daar grofweg de eisen voor? In een band spelen die af en toe wat (kleine) inkomsten genereert is zeker niet genoeg?
pi_121342013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:34 schreef Aikara het volgende:

[..]

Wat zijn daar grofweg de eisen voor? In een band spelen die af en toe wat (kleine) inkomsten genereert is zeker niet genoeg?
Ben bang van niet ;(
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:05:12 #264
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121343679
Het heeft te maken met dat je spullen koopt voor je werk. Dus je band moet sowieso een bedrijf zijn.

En bij bedrijven hoef je alleen maar belasting te betalen over toegevoegde waarde. En je bedrijf ontvangt btw omdat het optredens verkoopt. Die btw kun je verrekenen met de btw die je betaalt over je inkopen. En je koopt dus materiaal als gitaren in enzo.
Zo zal het wel in globale lijnen lopen.

Dus je moet wel wat geld verdienen met je band.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_121343925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo chill dat zonder btw kopen :9
So true! O+
PS4 online: micro_nl
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:36:59 #266
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_121346413
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:05 schreef BurnaBoy het volgende:
Het heeft te maken met dat je spullen koopt voor je werk. Dus je band moet sowieso een bedrijf zijn.

En bij bedrijven hoef je alleen maar belasting te betalen over toegevoegde waarde. En je bedrijf ontvangt btw omdat het optredens verkoopt. Die btw kun je verrekenen met de btw die je betaalt over je inkopen. En je koopt dus materiaal als gitaren in enzo.
Zo zal het wel in globale lijnen lopen.

Dus je moet wel wat geld verdienen met je band.

Maar is 'wat geld verdienen' genoeg, of moet je in je levensonderhoud kunnen voorzien met muziek maken?
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:05:36 #267
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121347279
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:36 schreef Aikara het volgende:

[..]

Maar is 'wat geld verdienen' genoeg, of moet je in je levensonderhoud kunnen voorzien met muziek maken?
Je moet je natuurlijk inschrijven als bedrijf ook bij de KVK dat kost ook geld. En je betaald dan ook belasting over je inkomens. Maar het lijkt me niet dat je een minimum bedrag moet verdienen ouzo maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Levensonderhoud hoeft sowieso niet.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:15:58 #268
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121347636
Volgens mij gaat het zo dat je btw kan aftrekken van wat je betaald.

Stel wij doen deze maand drie optredens à 1000e per optreden. Dan dragen we die maand bijvoorbeeld 600e belasting af. Als we dan heel duur gaan inkopen en dan zijn al onze inkomsten geweest dan kunnen we max aan 600e terugkrijgen.

Dus als jij af en toe wat geld binnen sprokkelt dan gaat het niet nuttig zijn.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:31:28 #269
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121348137
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:05 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je moet je natuurlijk inschrijven als bedrijf ook bij de KVK dat kost ook geld. En je betaald dan ook belasting over je inkomens. Maar het lijkt me niet dat je een minimum bedrag moet verdienen ouzo maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Levensonderhoud hoeft sowieso niet.
Waarschijnlijk is er wel een minimum bedrag waarbij het zinvol word om btw af te gaan trekken maar die is niet vastgelegd ofzo. Hangt helemaal af van de situatie.

Om het even simpel te maken.
Stel dat je een optreden van 800 euro hebt verkocht als band. En daar gaat nog 20% btw over. Dan betaalt de huurder 1000 euro. 200 daarvan is dus BTW die niet van jouw is maar naar de belasting moet.
Die 200 euro kun je dus verrekenen met de BTW die je betaalt hebt om dat mogelijk te maken.
Dus over dat ene concert van 1000 euro kun je dus voor 1000 euro ook spullen halen. En de btw die je eigenlijk aan de belasting moest geven mag je nu gewoon houden.

En als je dat dan weer verdeelt over 4 personen moet je vrij veel omzet draaien wil je de leuke spullen kunnen kopen zonder btw te betalen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Volgens mij gaat het zo dat je btw kan aftrekken van wat je betaald.

Het is Belasting Toegevoegde Waarde
Met nadruk op toegevoegd. Als jij kunt bewijzen dat jij geen waarde toevoegt hoef je geen btw te betalen. Zo simpel is het in principe.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:34:32 #270
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121348215
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:31 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is er wel een minimum bedrag waarbij het zinvol word om btw af te gaan trekken maar die is niet vastgelegd ofzo. Hangt helemaal af van de situatie.

Om het even simpel te maken.
Stel dat je een optreden van 800 euro hebt verkocht als band. En daar gaat nog 20% btw over. Dan betaalt de huurder 1000 euro. 200 daarvan is dus BTW die niet van jouw is maar naar de belasting moet.
Die 200 euro kun je dus verrekenen met de BTW die je betaalt hebt om dat mogelijk te maken.
Dus over dat ene concert van 1000 euro kun je dus voor 1000 euro ook spullen halen. En de btw die je eigenlijk aan de belasting moest geven mag je nu gewoon houden.

En als je dat dan weer verdeelt over 4 personen moet je vrij veel omzet draaien wil je de leuke spullen kunnen kopen zonder btw te betalen.
Ja precies zoals ik hier boven al zei. Als je nog niet veel ermee verdiend dan kan je beter lekker je gage zwart uitlaten betalen door de kroegbaas.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:35:05 #271
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_121348227
OK, helder! Thanks.

Ik ga maar lekker door met BTW betalen -O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:40:10 #272
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121348378
:D

Het scheelt je wel een hoop papierwerk hoor dat is weer mooi meegenomen voor je ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:43:55 #273
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_121348476
Ach ja, niet alle bonnetjes hoeven te bewaren voor de belastingdienst mag ook wat waard zijn :'( :')
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:01:29 #274
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121349043
:')
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:49:12 #275
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_121355656
Gaan we deze boy helpen jongens

MUZ / Kapotte gitaarversterker
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_121357858
Hmmm, heren... kunnen jullie hier mee over zeggen? Naar aanleiding van eerdere tips zit ik te kijken naar een Blade strat model. Nu zijn er 2 mogelijkheden, ik kan een 1999 Blade Texas Standard (met VSC en nog de oude fender headstock) kopen voor 350 of een nieuwere Blade Texas Standard Pro voor 2 tientjes minder...

Eigenlijk zien ze er beiden bijna identiek uit qua features en looks (behalve kleur van de nek) en vind het vrij lastig info te vinden over de verschillen tussen de standard en standard pro modellen.

Uiteindelijk zullen het beiden prima gitaren zijn, maar hoor toch graag jullie mening (als iemand hier teovallig meer van weet) :)

Ondertussen ook blade guitars zelf gemailed hierover btw.

[ Bericht 9% gewijzigd door m0ridin op 09-01-2013 16:54:53 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:12:54 #277
20720 brother52
Dus..........
pi_121359039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:41 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, heren... kunnen jullie hier mee over zeggen? Naar aanleiding van eerdere tips zit ik te kijken naar een Blade strat model. Nu zijn er 2 mogelijkheden, ik kan een 1999 Blade Texas Standard (met VSC en nog de oude fender headstock) kopen voor 350 of een nieuwere Blade Texas Standard Pro voor 2 tientjes minder...

Eigenlijk zien ze er beiden bijna identiek uit qua features en looks (behalve kleur van de nek) en vind het vrij lastig info te vinden over de verschillen tussen de standard en standard pro modellen.

Uiteindelijk zullen het beiden prima gitaren zijn, maar hoor toch graag jullie mening (als iemand hier teovallig meer van weet) :)

Ondertussen ook blade guitars zelf gemailed hierover btw.
Hoe bedoel je andere kleur nek?
De een is maple en de andere rosewood?
Dan is het maar net waar je voorkeur ligt. Het speelt wat anders en de klank is anders. Voor de rest zullen ze vrij identiek zijn denk ik. Is de standard pro niet gewoon de opvolger van de standard?
In elk geval is het beide keren een erg mooie prijs.

Er is sowieso al vrij weinig over Blade te vinden. Heb je de mogelijkheid om op beide te spelen?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121359839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:12 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je andere kleur nek?
De een is maple en de andere rosewood?
Dan is het maar net waar je voorkeur ligt. Het speelt wat anders en de klank is anders. Voor de rest zullen ze vrij identiek zijn denk ik. Is de standard pro niet gewoon de opvolger van de standard?
In elk geval is het beide keren een erg mooie prijs.

Er is sowieso al vrij weinig over Blade te vinden. Heb je de mogelijkheid om op beide te spelen?
Idd maple (de pro) tegen Rosewood (de TE2 uit 99). Qua voorkeu, geen idee eigenlijk... Allebei proberen is niet echt een optie. Zijn per stuk anderhalf uur heen (en terug) dus dat is iets te.

Zou idd goed kunnen dat de Standard Pro de opvolger is van die Standard, maar daar probeer ik dus oa wat meer duidelijkheid over te krijgen...Maar dat valt inderdaad niet mee :) Gelukkig zijn ze bij Blade zelf zeer behulpzaam, dankzij hen ben ik uberhaupt achter het model van 1 van de gitaren gekomen :)
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:59:57 #279
20720 brother52
Dus..........
pi_121360674
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:34 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Idd maple (de pro) tegen Rosewood (de TE2 uit 99). Qua voorkeu, geen idee eigenlijk... Allebei proberen is niet echt een optie. Zijn per stuk anderhalf uur heen (en terug) dus dat is iets te.
Geen muziekwinkel in de buurt waar je het verschil tussen maple en rosewood kunt proberen door 2 fenders uit het rek te pakken?
quote:
Zou idd goed kunnen dat de Standard Pro de opvolger is van die Standard, maar daar probeer ik dus oa wat meer duidelijkheid over te krijgen...Maar dat valt inderdaad niet mee :) Gelukkig zijn ze bij Blade zelf zeer behulpzaam, dankzij hen ben ik uberhaupt achter het model van 1 van de gitaren gekomen :)
Als ik hier kijk naar de TE-2:
http://www.guitarmaniacs.de/cgi-bin/gallery.pl?action=gallery&id=43
En dat vergelijk met mijn standard pro (met rosewood nek), zijn ze op de headstock na identiek.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121367237
Nu onze bassist ermee gekapt is heb ik wel mooi z'n basversterker over weten te nemen, da's dan weer een voordeeltje :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:30:36 #281
20720 brother52
Dus..........
pi_121367353
Is hij dan helemaal gekapt met bassen?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121367738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:30 schreef brother52 het volgende:
Is hij dan helemaal gekapt met bassen?
Nee, maar hij had het er al eens over gehad dat hij wat compacter wilde spelen. En nu zonder bandje heeft hij zo'n grote combo niet nodig, staat alleen maar in de weg.



Het zal geen topding zijn, maar ik vind het prima klinken.
Het is tenslotte ook maar een basversterker
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:48:38 #283
20720 brother52
Dus..........
pi_121368393
Ja, 150 watt voor thuis is ook een beetje overkill.
Voor een basversterker vind ik hem trouwens al vrij compact.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_121368853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:48 schreef brother52 het volgende:
Ja, 150 watt voor thuis is ook een beetje overkill.
Voor een basversterker vind ik hem trouwens al vrij compact.
Dat klopt, maar "in het echt" is het niet bepaald een klein versterkertje. Maar inderdaad, het is geen 8x10 kast :P (wat een belachelijke dingen zijn dat trouwens)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_121376822
Die zijn gaaf _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:56:27 #286
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_121384700
Ik wil een redelijke apperatuur om op gitaar spelen en wat andere dingen op te nemen. ( Thuisgebruik )

Iemand hier advies ? :)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_121384873
Ik ga straks voor een Focusrite Saffire of Scarlet.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:09:41 #288
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121384959
quote:
8s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:56 schreef genakt het volgende:
Ik wil een redelijke apperatuur om op gitaar spelen en wat andere dingen op te nemen. ( Thuisgebruik )

Iemand hier advies ? :)
Bij Feedback in Rotterdam hebben we in de outlet nog een stapel interfaces liggen van 130 voor 15 euro. Bijna gratis dus. Prima spul om thuis wat te beginnen met opnemen. Ik kan straks wel ff voor je kijken om welke het precies gaat. Zowel de USB als Firewire versie is er
pi_121385285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:09 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Bij Feedback in Rotterdam hebben we in de outlet nog een stapel interfaces liggen van 130 voor 15 euro. Bijna gratis dus. Prima spul om thuis wat te beginnen met opnemen. Ik kan straks wel ff voor je kijken om welke het precies gaat. Zowel de USB als Firewire versie is er
Graag :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:44:58 #290
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_121389451
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:09 schreef Dribbel_ het volgende:
interfaces
Interface heb ik al maar heb liever microfoon :) Dat is waar ik op doelde
excuses als ik niet duidelijk genoeg was :P
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:59:07 #291
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121396195
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Graag :o
Het is een cmx matrix interface
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:01:06 #292
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121396263
Kost bij Bax ¤110 :D
pi_121402144
M'n Vintage V6 is binnen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:40:08 #294
20720 brother52
Dus..........
pi_121402386
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:33 schreef Amoeba het volgende:
M'n Vintage V6 is binnen.
Tof. *O*
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:53:14 #295
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121402915
Succes ermee :)
  FOK!fotograaf donderdag 10 januari 2013 @ 18:55:30 #296
159915 -Menn0-
MNO
pi_121403022
Voor de bitches die het willen horen, nieuwe cover op m'n jijbuis kanaal!

Zit op m'n telefoon, kan hem slecht posten....
,,/
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:58:33 #297
20720 brother52
Dus..........
pi_121403156
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:55 schreef -Menn0- het volgende:
Voor de bitches die het willen horen, nieuwe cover op m'n jijbuis kanaal!

Zit op m'n telefoon, kan hem slecht posten....
Zou tijd worden :P

Nog steeds hetzelfde kanaal? Want daar kan ik hem niet vinden.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:59:47 #298
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_121403213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:55 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat klopt, maar "in het echt" is het niet bepaald een klein versterkertje. Maar inderdaad, het is geen 8x10 kast :P (wat een belachelijke dingen zijn dat trouwens)
heb een keer over zon ampeg kist mogen spelen in een klein zaaltje. Heerlijke overkill!
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:09:26 #299
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121403619
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:59 schreef Dribbel_ het volgende:
cmx matrix interface
15 euro? Doe mij er ook maar eentje dan :D
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:18:32 #300
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121403981
Moet je hem wel ophalen eigenlijk, maar misschien kan ik voor jullie regelen dat ze verstuurd worden. Dan zou het twee tientjes zijn ofzo.
  FOK!fotograaf donderdag 10 januari 2013 @ 19:21:57 #301
159915 -Menn0-
MNO
pi_121404125
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Moet je hem wel ophalen eigenlijk, maar misschien kan ik voor jullie regelen dat ze verstuurd worden. Dan zou het twee tientjes zijn ofzo.
Doe mij dr ook 1 :P

Ow shit telefoon... Wie kan nieuwe openen?

,,/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')